[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste
Acties:
  • 198.923 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Je hebt zeker geen ervaring met 4G. Ik heb het sinds juni 2013, en mijn dataverbruik is niet toegenomen (afgezien van extra speedtestjes). Je doet toch hetzelfde met het toestel? Dan neemt het verbruik ook niet toe. Youtube en Netflix passen de kwaliteit van de filmpjes wel aan aan de snelheid, maar dat zijn de uitzonderingen.

4G zorgt ook voor een betere internet dekking, en daarnaast wordt ook 3G900 uitgerold waardoor deze dekking nog verder toeneemt. En in het geval je geen 4G/3G dekking hebt, is het 2G ook nog verbetert door toepassing van EDGE.

En KPN/Hi passen al een buitenbundel snelheid toe, dus ze gaan nauwelijks meer verdienen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Een heel kleine update van de dekkingskaart. Een plukje rond Emmen en wat dekking voorbij Arnhem. Meer niet. De voortgang de laatste 6 weken is echt dramatisch slecht. Je zou nu ook wat dekking verwachten in Zeeland, net zoals Vodafone dat doet: 4 masten neerzetten als quick win, zodat er in ieder geval ook in die provincie sprake van enige dekking is.

En dan het lef hebben nu al reclame te gaan maken met landelijke dekking. Zou de marketingclub soms onafhankelijk van de werkelijke vorderingen ingezet zijn zonder dat iemand dit doorheeft bij de mobiele divisie? De landelijke dekking wordt nu pas per april beloofd. Benieuwd of die dan ook echt landelijk dekkend te noemen is. Nu zijn de gaten nog veelbte groot voor die claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Kijk maar eens op http://4gmasten.nl/2013-06-16-07-20-28/onderhoud-kpn. Deze week is rustig met maar een stuk of 10 masten. Daarvoor was het ook een tijdlang minder. De komende weken zit het weer op het oude niveau (rond de 100 locaties per week).

Zeeland zit over 1,5 tot 2 weken in de planning. Ik denk dat na week 11 er weinig locaties meer overblijven om de masten om te bouwen.

Wat ik begrepen heb, willen ze in april echt landelijke dekking hebben, ook de locaties die door gebrek aan glasvezel nog niet aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:34
Wat dat betreft heb ik pech met 4G van KPN! Overal 4G behalve in mijn omgeving. Heb wel een dag Edge gehad ipv GPRS, maar nu weer gewoon GPRS. Dus gewoon wachten tot April.

@The Wizard, ik krijg via jouw link het volgende;

http://imgur.com/wjyFN3Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dat is vreemd, ik heb nergens last van. Je kunt de kaarten wel openen via de links? De kaarten worden getoond via een iframe, sommige streng afgestelde browsers of virusscanners kunnen dat blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
The Wizard schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 06:02:
Dat is vreemd, ik heb nergens last van. Je kunt de kaarten wel openen via de links? De kaarten worden getoond via een iframe, sommige streng afgestelde browsers of virusscanners kunnen dat blokkeren.
Safari op de Ipad gaat in ieder geval volledig op tilt van deze pagina en sluit de vensters van de webbrowser meteen af zodra Google maps om toestemming vraagt je locatie te bepalen. Soms tot 10 keer toe tot de pagina wel blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zal wel een beperking zijn in Safari, op Android tablets/telefoons en alle browsers op de pc werkt het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Ik vrees een IOS7 issue. Daarvoor speelde dit op geen van de IOS apparaten. Nu op alle met IOS7. Ik weet niet wat daarbij verandert is. Te strenge browser instellingen vanaf Apple?

Wel bijzonder dat de KPN uitrol eerst een paar weken nagenoeg stil ligt en dat er nu weer hard gebouwd gaat worden. Een glasvezelverbinding laten (her)aansluiten duurt bij KPN maanden is mijn ervaring. Ook als alles er min of meer ligt. Misschien hebben ze nu zelf ook eens een keer last van hun eigen manco's bij de samenwerking met hun andere divisies ;-)

Ik zag op de KPN site wel een lijstje met alle plaatsen genoemd waar werkzaamheden komen deze maand: http://www.kpn.com/prive/...land-onderhoud/mobiel.htm al met al een flinke lijst inderdaad.

[ Voor 16% gewijzigd door ucsdcom op 08-03-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, dat lijstje wordt visueel weergegeven op de site :).

KPN sluit op bepaalde plekken ook geen glasvezel (meer) aan, maar plaatst straalverbindingen in de 38 GHz band. Ze hebben altijd wel een mast in de buurt die wel glasvezel heeft, daarom kunnen ze de deze hoge band gebruiken, die heeft een behoorlijke bandbreedte, van 500 Mbit/s tot enkele Gbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
Overigens zag ik dat Vodafone op een paar LTE-sites ook straalverbindingen heeft rond 38 GHz. Ik zie ook kleine trommeltjes staan bij sommige installaties van ze.

De hoge frequentie is volgens mij wel kwetsbaarder bij zware regenbuien; bij grote afstanden kan de verbinding vrijwel onbruikbaar worden. Vraag me af of ze hier voorzieningen voor hebben (bijv. vermogen automatisch verhogen bij slechte ontvangstwaarden).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Geen idee, dat is een goeie. Het kan zijn dat KPN ze (ook) gebruikt als backup verbinding, maar dat lijkt me stug, deze band is nl. niet vergunningsvrij, dus het kost wel wat.

Bij Vodafone ben ik ze idd ook al tegengekomen, voornamelijk nieuwe/gewijzigde locaties vanaf eind 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:11:
Overigens zag ik dat Vodafone op een paar LTE-sites ook straalverbindingen heeft rond 38 GHz. Ik zie ook kleine trommeltjes staan bij sommige installaties van ze.

De hoge frequentie is volgens mij wel kwetsbaarder bij zware regenbuien; bij grote afstanden kan de verbinding vrijwel onbruikbaar worden. Vraag me af of ze hier voorzieningen voor hebben (bijv. vermogen automatisch verhogen bij slechte ontvangstwaarden).
Volgens mij zijn dat microwave verbindingen om sites met elkaar te verbinden als er geen glasvezel ligt op de plek van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Nu ook 4G in heel Lelystad en Flevoland, Ik heb ook gemerkt dat de G is veranderd in een E in t,Harde en Elburg, maar wanneer 4G actief is in t,Harde en Elburg heb ik nog geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
4G is actief in het 't Harde :). Ik reed er vanochtend langs, nog niks, en vanmiddag (rond 15:30) was er vol bereik (mast langs de snelweg). Ik had Sensorly aan staan: http://goo.gl/U8aC0K

Daarna doorgereden naar Elburg en via de polder richting Zeewolde.

Ook rond Hoogeveen waren masten omgesprongen van GPRS naar EDGE, maar nog geen 4G daar.

[ Voor 30% gewijzigd door The Wizard op 11-03-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Gisteren avond ook al 4G in Oldebroek
t,Harde heeft redelijke 4G dekking, hopelijk wordt het nog beter

Elburg moet nog komen, valt nog steeds weg in de woon kern

http://www.sensorly.com/m...96+Oldebroek%2C+Nederland

Flevopolder nog niet overal 4G Bij Walibi valt het weg, en op de dijk Elburg, Kampen valt het weg, en in Dronten nog niet overal 4G in de woon kern

[ Voor 9% gewijzigd door Blids op 12-03-2014 16:28 . Reden: nieuwe ontwikkelingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sinds vandaag (in ieder geval sinds vanavond) schiet mijn telefoon direct na het bellen (op 3G) terug naar 4G. Later nog een keer getest en weer het geval. Zal KPN iets gewijzigd hebben? Meestal bleef de telefoon nog eventjes op 3G hangen en bij geen dataverkeer sprong hij pas over.

De 3G verbinding was zelfs op een andere mast dan waar ik 4G van ontvang (stond naast de 3G-only mast).

Vanavond nog even foto's gemaakt van de mast in mijn woonplaats die 4G uitzend (2G900/3G2100/4G800).
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/masten/IMG_4323.JPG
Helaas kan ik niet de fabrikant van de antennes achterhalen. Weet iemand welke KPN gebruikt?

Ook staat deze in het dorp:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/masten/IMG_4329.JPG
Dit is een combinatie antenne 2G900/2G1800. Helaas beschikt deze (nog) niet over 4G (zorgt voor 2G dekking in het centrum van het dorp, 4G dekking is er haast niet). In januari heeft deze een 38 GHz microwave verbinding gekregen, dus ik vermoed dat deze binnenkort ook op 4G800 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Update

Inderdaad naar bellen gaat die gelijk terug naar 4G

Elburg heeft nu ook zeer goede 4G dekking in de woon kern en zelfs in de oude stad
http://www.sensorly.com/m...ds/KPN/lte_20408#q=elburg

Flevopolder bij Walibi is ook beter geworden met 4G, en op de dijk Elburg, Kampen is het ook verbeterd, op de dijk bij Kampen valt het nog wel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dan is de mast aan de Kreengoedweg geactiveerd. Blijkbaar activeren ze nog steeds masten in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Ja klopt en ook de mast aan de Oostelijke rondweg in Elburg
Volgens mij ook de mast Bij Oldebroek t,loo aan de a28
In Wezep 2 masten zo te zien

Trouwens die mast bij Roggebotsluis, en ook in Kampen G

[ Voor 13% gewijzigd door Blids op 14-03-2014 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

The Wizard schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:20:
Sinds vandaag (in ieder geval sinds vanavond) schiet mijn telefoon direct na het bellen (op 3G) terug naar 4G. Later nog een keer getest en weer het geval. Zal KPN iets gewijzigd hebben? Meestal bleef de telefoon nog eventjes op 3G hangen en bij geen dataverkeer sprong hij pas over.

De 3G verbinding was zelfs op een andere mast dan waar ik 4G van ontvang (stond naast de 3G-only mast).

Vanavond nog even foto's gemaakt van de mast in mijn woonplaats die 4G uitzend (2G900/3G2100/4G800).
[afbeelding]
Helaas kan ik niet de fabrikant van de antennes achterhalen. Weet iemand welke KPN gebruikt?

[afbeelding]
Dit is een combinatie antenne 2G900/2G1800. Helaas beschikt deze (nog) niet over 4G (zorgt voor 2G dekking in het centrum van het dorp, 4G dekking is er haast niet). In januari heeft deze een 38 GHz microwave verbinding gekregen, dus ik vermoed dat deze binnenkort ook op 4G800 gaat.
Volgens mij gebruiken ze het merk Kathrein :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Aha, thanks :). Even rondgekeken op de site, maar die kunnen ook veel varianten leveren. Het is dus niet altijd mogelijk om aan de buitenkant te zien op welke frequentie er uitgezonden wordt. Dat verklaart waarom er GSM900 look-a-like antennes nu ineens 3G2100 uitzenden (nieuwe locaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
The Wizard schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:20:

[afbeelding]

[afbeelding]
Eerste foto merk onbekend
Die Kleine boven aan is 3G2100
Die er onder 2G900 en 4G800

2 de Foto is inderdaad merk Kathrein wat T-Mobile heel veel gebruikt
Hij oogt wat dikker 2G900 en 2G1800 is zo gek nog niet
3G2100 is dunner

Wat mij trouwens op valt is dat Kpn alleen masten van 2G900/2G1800 uitbreid met 4G800
3G2100 only Masten worden niet uitgebreid met 4G valt mij op

Nog iets wat mij op valt bij Walibi in de buurt, ik heb ongeveer 98db bereik 4G, gaat die ineens naar 3G met 49db bereik 3G, ben je Walibi voorbij gaat die weer naar 4G 95db bereik

Weer een update
http://www.sensorly.com/m...084+'t+Harde%2C+Nederland
Mast tussen Nunspeet, t,Harde A28 is ook uitgebreid met 4G
Mast Bij Oldebroek t,Loo aan de A28 ook
en 2 in Wezep, 1 bij het station en 1 bij het centrum

A28 Tot aan Zwolle zeer goede 4G dekking
Het hele gebied heeft nu goede 4G dekking

Ik heb het idee dat het nu snel richting Kampen gaat uitbreiden
https://mapsengine.google...zO0DHqLdKkdI.k9bdnigi_9aM

[ Voor 5% gewijzigd door Blids op 14-03-2014 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, de 3G2100 only antennes kunnen waarschijnlijk niet de 800 MHz aan. Het zou straks wel een grote stunt als ze deze masten voorzien van 4G1800. Want KPN is de enige provider die relatief veel 3G-only locaties heeft, daar is de 4G (en 2G) dekking minimaal. In die regionen is zeker geen 2G1800 actief, dus die band is vrij voor 4G1800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

The Wizard schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:02:
Klopt, de 3G2100 only antennes kunnen waarschijnlijk niet de 800 MHz aan. Het zou straks wel een grote stunt als ze deze masten voorzien van 4G1800. Want KPN is de enige provider die relatief veel 3G-only locaties heeft, daar is de 4G (en 2G) dekking minimaal. In die regionen is zeker geen 2G1800 actief, dus die band is vrij voor 4G1800.
Soms snap ik KPN niet helemaal, dan plaatsen ze 3G2100 langs een weg en 30 meter verder staat 2G900 ook weer opgesteld. Dat had toch handig samen dan gekund? 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Misschien heeft dat met vergunningen te maken. Goed mogelijk dat de oude vergunning binnenkort afloopt en de huidige plek niet gebruikt mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Als KPN een beetje "balls" zou hebben gehad, dan hadden ze ons laten reageren op hun filmpjes van hun advertorials. Nu zit alle kritiek weggestopt in de forums.

Mijn kritiek som ik op met het volgende (en ik weet het, ik haal weer oude koeien uit de sloot, maar toch...):

3348,82Mb
3971,77Mb
3119,13Mb

Dit is de hoeveelheid data dat ik verbruikt heb in de afgelopen 3 maanden. Ik woon in het buitenland en heb 3 GB internet, waarna mijn snelheid omlaag gehaald wordt, zonder extra kosten. Ik heb al sinds de zomer van 2013 4G op mijn mobieltje en ik stel gewoon vast dat ik telkens meer GB's verbruik. (En dat terwijl ik thuis, op mijn werk en zelfs in de uitgaansgelegenheden waar ik kom, overal WIFI beschikbaar is, en mijn mobiel dat ook gebruikt! Sterker nog: Mijn mobiel verbruikt maandelijks meer dan 15 GB via WIFI (WTF!))

Mijn abbo is super omdat het de "ultieme reizigers abbo" is:
  • Onbeperkt bellen/sms in Spanje.
  • Onbeperkt bellen naar vaste lijnen in Europa, Canada, USA
  • 100 minuten bellen NAAR mobieltjes in EU/CA/US.
  • 100 minuten bellen VANUIT het buitenland naar EU/CA/US.
  • 100 MB data in Europa.
Dit kost hier 47 eur/maand, met contract die ik maandelijks mag opzeggen. Waarom kan KPN niet met zo'n soort abbo komen? Waarom moet het mobiele Internet in NL zo ontzettend duur zijn? ??? : :|

Ik weet trouwens niet of het mag, omdat we een netneutraliteit-wet hebben, maar kan KPN niet sommige diensten onbeperkt aanbieden en voor de rest de 1 GB limiet behouden? Zo zou bijv. Facebook, Twitter, Instagram, BBM, Whatsapp, Google, Email servers, BANK WEBSITES, etc... allemaal onbeperkt kunnen en de rest gewoon nog 1 GB.

[ Voor 82% gewijzigd door Rex op 14-03-2014 17:06 . Reden: kritiek toegevoegd ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Bij KPN betaal je niet buiten de bundel maar gaat de snelheid omlaag. Voor de rest zijn de prijzen marktconform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik weet niet of je kunt spreken van "marktconform", als je zelf 40% van alle mobiele klanten hebt.
Ze kunnen zelf de "markt" bepalen. Het is eerder een duopolie dan "de markt die de prijzen heeft bepaald".

Hoe dan ook... Ik ben blij dat ze 4G nu aan het doordrukken zijn. Hopelijk krijg je straks ook nieuwe "thuis internet via 4G abonnementen", zodat je super snel kunt internetten als er bij je thuis geen adsl is. Hopelijk worden deze abonnementen dan niet "marktconform", want anders hebben de klanten er nog niks aan.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Update weer

Weg van Nunspeet naar Epe is de hele weg goede 4G dekking
in Epe is 4G dekking
in Emst is 4G dekking
in Vaassen is 4G dekking
Weg van Epe naar Apeldoorn is de hele weg goede 4G dekking
Van Apeldoorn tot Echoput 4G dekking daarna valt het weg
Daar tussen nog geen 4G dekking

Volgens de dekkingskaart moet er van Nieuw Milligen tot aan Aardhuisweg 4G dekking zijn dat was echter niet zo

Bij 's Grevenhout, Nieuw Milligen is er weer 4G dekking tot bij Garderen
In Garderen nog geen 4G dekking
Na Garderen gelijk weer 4G dekking tot bij Uddel
In Uddel zeer goede 4G dekking
Na Uddel 4G dekking tot bij Elspeet
In Elspeet nog geen 4G dekking
In Vierhouten ook nog geen 4G dekking
4G dekking pas weer bij kruising Vierhouten, Nunspeet

Plus punt overal waar geen 4G dekking was in de Veluwe was zeer goede 3G dekking, nergens ging hij over op Edge

http://www.sensorly.com/m...408#q=Veluwe%2C+Nederland

[ Voor 6% gewijzigd door Blids op 15-03-2014 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Als je de ontwikkelingen bij de uitrol van KPN 4G op de kaart volgt, dan zie je dat bestaande 3G dekkingsgaten grotendeels met nieuwe 4G dekking ingevuld. Heel erg fijn! Wel ben ik benieuwd wat dit uiteindelijk betekent voor je snelle mobiel internet dekking binnenshuis in de nieuw bedekte plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:38
Ik denk dat KPN alle LTE sites uiteindelijk ook gaat voorzien van 3G900 waardoor daarvan het bereik ook ineens een heel stuk groter wordt. Als ze nou 3G2100 daarnaast gewoon aan laten staan betekent dat feitelijk dat ze in één klap twee nieuwe netwerken (en dito capaciteit) creëren, namelijk 3G900 en LTE800. Iedereen wordt hier dus beter van, en niet alleen maar de 4G early adopters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Klopt, 3G900 gaat landelijk uitgerold worden (deels ten koste van 2g900 capaciteit)

http://corporate.kpn.com/...r-uitrol-van-umts-900.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Wel ten koste van 2G capaciteit, maar omdat 3G efficiënter is zal dat geen problemen opleveren.

Wel is volgens het Antenneregister het vermogen minder dan bij 2G/4G, dus het bereik zal iets minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

The Wizard schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:10:
Wel ten koste van 2G capaciteit, maar omdat 3G efficiënter is zal dat geen problemen opleveren.

Wel is volgens het Antenneregister het vermogen minder dan bij 2G/4G, dus het bereik zal iets minder zijn.
Ligt een beetje aan de locatie, ik zie ook regelmatig dat ze met 23dBW uitzenden, gemiddeld iets meer of gelijk aan het vermogen van 2G dus :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb een tiental locaties bekeken in/rondom Den Haag, en stuk voor stuk zonden ze minder hard dan de 2G . Gemiddeld 0,2 tot 0,6 dBW. Het is niet veel, maar toch iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Nu nog 4G op de 1800 band toevoegen, dan heeft je toestel bij KPN de keuze tussen de GSM 900 en 1800 band, 3G 900 en 2100 band en de 4G 800, 1800 en 2600 band, waarbij dan GSM 1800 misschien wel volledig verlaten wordt. Niet gek lijkt mij. Met name op een plaats als Utrecht centraal. Eindelijk zat capaciteit en snelheid daar!

Meteen nog een vraag over capaciteit: providers vergroten de netwerkcapaciteit bij evenementen, de Nucleaire top en op koningsdag etc. Het bijplaatsen van een tijdelijke of mobiele mast kan ik snappen. Maar de providers vertellen dat zij ook op afstand het huidige netwerk een vergrootte capaciteit mee kunnen geven. Hoe doen zij dat en waarom heeft een antenne dan niet het hele jaar deze verhoogde capaciteit?

[ Voor 55% gewijzigd door ucsdcom op 15-03-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dat is een goede vraag, ik probeer ook een antwoord te vinden op die vraag :).

Je hebt natuurlijk verschillende mogelijkheden, ze kunnen de cellen kleiner maken, maar dat heeft alleen zin bij een extra mast in de buurt.

De capaciteit kan volgens mij niet worden uitgebreid, je zit met een bepaalde bandbreedte/tijdslot, zonder inzet van extra frequenties kan dat nooit vergroot worden, of ze houden altijd iets achter de hand, maar dat lijkt me stug.
Misschien zetten ze de foutcorrectie uit, wat meer capaciteit oplevert, maar ook dat verbindingen vaker verbroken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Ik kan mij er iets bij voorstellen dat je in een klein gebied prima iets kan doen, mits je genoeg spectrum landelijk beschikbaar hebt. Antennes kunnen gemotoriseerd tilten en draaien. Je kan bij GSM de verbindingen op halfrate zetten (heb ik bij Vodafone ooit op de netmonitor van mijn oude Nokia gezien). Mogelijk kunnen ze aangrenzende frequenties weghalen en in het gebied hergebruiken. Maar dit levert wel verminderde capaciteit op in de aangrenzende cellen. Meer kan ik niet bedenken. Laat staan dat ik kan bedenken hoe dit werkt op 3G en 4G. Er zijn hier vast wel anderen die kunnen aangeven of het bovenstaande klopt en hoe het verder werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door ucsdcom op 15-03-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
ReBr schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:39:
Klopt, 3G900 gaat landelijk uitgerold worden (deels ten koste van 2g900 capaciteit)

http://corporate.kpn.com/...r-uitrol-van-umts-900.htm
Bedankt voot je link. Best een informatief stukje. Vooral het bijgaande plaatje met de huidige 3G900 dekking van KPN die op de pagina van je link staat:

KPN 3G900

[ Voor 31% gewijzigd door ucsdcom op 15-03-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik las net op T.net's frontpage: "Kun je met KNP 4G een Netflix bios opzetten in een oud fabriekspand? Kijk nu!"

Dit heeft me aan het denken gebracht. Niet omdat KPN hierboven foutgeschreven was, maar omdat in de test alleen maar werd gekeken of er voldoende 4G bereik was en of de film vloeiend bekeken kon worden.
Na het zien van de film, geloof ik nog steeds niet echt dat het mogelijk is om een "netflix bios" op te zetten, omdat ik denk dat je tijdens de film al aan je bundel-limiet zit. Als dat zo is, dan kan je al bijna spreken van misleidende reclame, maar als je daarentegen wel een hele film kunt zien zonder problemen, dan is het echt petje af voor KPN.

Ik wilde zelf de proef op de som nemen: Ik heb dus een data monitor app gedownload en heb een random film uitgekozen; "Spiderman 2". Deze film is nu al 15 min bezig en over 2 uurtjes kijken hoeveel bandbreedte dit heeft verbruikt. (Alle andere apps zijn trouwens uit.)
Ik vrees het ergste (dat het over de 4 GB zit en dus geen enkele KPN klant een hele Netflix film kan kijken via 4G), maar hopelijk valt het allemaal reuze mee en is een Netflix bioscoop voor elke KPN klant een mogelijkheid! :9~

We shall see.

EDIT: Nou ik weet al genoeg. 20 minuten is ongeveer 500 MB. Dit betekent dus dat als ik een "Basis 200" abonnement zou hebben, mijn snelheid dus nu verlaagd zou worden naar ISDN snelheid, waarna het ongeveer nog 156 uur zou duren voordat de rest van mijn film gedownload zou zijn. :F :F :F

Ik wil geen zeur zijn, maar hadden ze niet beter de "NOS JOURNAAL VIA 4G BIOSCOOP TEST" kunnen doen? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Rex op 16-03-2014 00:33 . Reden: resultaten bekend ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Haha, ging het zo hard. Ik moet toegeven dat KPN een uitermate goed 4G netwerk heeft neergezet, maar de databundels blijven idd een obstakel. Zo ervaar je, vind ik, 4G niet optimaal. Hoop dat als de andere providers ook klaar zijn met uitrollen dat dan eventueel de databundels verhoogd worden voor onderlinge concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Persoonlijk denk ik dat er een gat in de markt is voor een onbeperkte databundel met een FUP (FUP van 50 tot 100 GB?).
Tot 5 GB 50/20, van 5 tot 10 GB 25/10 en van 10 tot FUP 10/5.

Snel genoeg voor het streamen van elk content zonder een grotere belasting van het netwerk te zorgen.

Je hoeft je dan geen zorgen te maken als je een keer netflix streamt of alles in de cloud doet. Persoonlijk zou ik dan nog veel meer van de cloud gebruik maken zoals ik nu thuis met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Je kan de snelheid van je bundel resetten als je hem opgebruikt hebt. Als je de tekst "250mberbij aan" sms't naar 1266, dan krijg je per omgaande 250 MB op maximale snelheid extra. Kosten 5,- per 250 MB. Gek genoeg werft KPN niet actief voor deze mogelijkheid. Ook niet als je helemaal door je bundel heen bent en je snelheid gecapped wordt. Je kan wel gratis verder internetten, maar de snelheid is direct onacceptabel laag. t-Mobile stuurt je direct een sms met aanwijzingen om de cap te resetten. KPN doet dat niet. Daar moet je toevallig weten dat deze optie bestaat.

5,- per 250 MB is natuurlijk een bedrag die de motivatie erin houdt om je bundel te verhogen. Alleen als je al op de max zit, dus 4GB bundel dan vind ik 250 MB voor 5,- wat karig. Bij bijvoorbeeld T-Mobile krijg ik bij een betaalde snelheidsreset nogmaals mijn maandhoeveelheid op maximale snelheid. Dat is een veel beter aanbod! Anderzijds kan je bij KPN maandelijks je bundels omhoog en weer omlaag zetten afhankelijk van je verwachtte verbruik. Wat mij ook opviel: ik heb in een maand 2 keer vlak achter elkaar een KPN 250 bundel bij moeten kopen, omdat het op was. Sindsdien krijg ik standaard 250 MB extra bovenop mijn bundel die niet op de factuur verschijnt.

[ Voor 32% gewijzigd door ucsdcom op 16-03-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik ben ook een MEGA voorstander van een FUP. Ik heb al eerder aangeven dat ik begrijp dat ze niet willen dat klanten als een gek DVDRIPS gaan lopen downloaden, maar de top 50 mobiele applicaties (waaronder facebook, email apps, instagram, whatsapp, etc..) zijn gewoonweg "normaal gebruik" van een mobiele telefoon en zouden in mijn ogen ook onbeperkt aangeboden moeten worden.

Een netflix bioscoop is in mijn ogen géén normaal gebruik en daar mag best wat meer voor betaald worden, maar dan moet er ook echt een abbo komen die bijv. 15 GB is, zodat je in theorie wekelijks een film zou kunnen kijken in je "Netflix bioscoop".

EDIT: Message to KPN:
Ik vraag me af wat de medewerkers van KPN denken over hun abonnementen. Het kan toch niet zo zijn dat wij als Tweakers de enigen zijn die met zulke ideeën (FUP abbo's, etc) komen? KPN zal het waarschijnlijk al vaker besproken hebben en ze zullen tot de conclusie zijn gekomen dat het óf niet werkt óf dat het te duur is.
Het zou fijn zijn geweest als "KPN" naast deze advertorial ook de tijd zou hebben genomen om in te gaan op onze zorgen en om potentiële nieuwe abonnementen met ons te bespreken.
Volgens mij is er veel (gratis!) kennis hier op GOT die door bedrijven onbenut blijft.

[ Voor 33% gewijzigd door Rex op 16-03-2014 13:47 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
ucsdcom schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:23:
Nu nog 4G op de 1800 band toevoegen, dan heeft je toestel bij KPN de keuze tussen de GSM 900 en 1800 band, 3G 900 en 2100 band en de 4G 800, 1800 en 2600 band, waarbij dan GSM 1800 misschien wel volledig verlaten wordt. Niet gek lijkt mij. Met name op een plaats als Utrecht centraal. Eindelijk zat capaciteit en snelheid daar!

Meteen nog een vraag over capaciteit: providers vergroten de netwerkcapaciteit bij evenementen, de Nucleaire top en op koningsdag etc. Het bijplaatsen van een tijdelijke of mobiele mast kan ik snappen. Maar de providers vertellen dat zij ook op afstand het huidige netwerk een vergrootte capaciteit mee kunnen geven. Hoe doen zij dat en waarom heeft een antenne dan niet het hele jaar deze verhoogde capaciteit?
Vaak wordt op een plek niet alle spectrum helemaal gebruikt maar is er extra ruimte; die ruimte kan geactiveerd worden als ze nodig is. Zo heeft KPN ruimte voor 4 UMTS-carriers in de 2100 MHz-band. Standaard staan er vaak maar 2 per antenne aan, maar bij grote drukte kan er meer worden ingeschakeld (kost dan een stuk meer stroom), dus standaard staat het niet aan.

Ook kunnen bepaalde andere instellingen worden veranderd. Zo zie ik in drukke gebieden soms dat er bij Vodafone geen H+ is maar alleen H, en dat je alleen naar H+ gaat als je echt veel data downloadt. Zulke dingen...

Ben benieuwd naar de 3G900-uitrol van KPN, en ook naar bijvoorbeeld hoe Vodafone dit gaat doen. Ik denk dat die de 80% omgebouwde masten niet altijd halen in een regio, maar we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Kan je iets meer vertellen waarom 80% van de masten omgebouwd moet zijn voor 3G 900? Geeft het interferentie op GSM900 of is dit slechts nodig om een heel gebied dekkend te krijgen? Volgens mij moet 2G en 3G900 toch ook tegelijk gebruikt kunnen worden. En als in jouw regio op 1 mast die toevallig in jouw buurt staat 3G900 is geactiveerd en op de andere masten niet, dan ben je toch nog steeds blij met de indoor dekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
The Wizard schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:04:
Persoonlijk denk ik dat er een gat in de markt is voor een onbeperkte databundel met een FUP (FUP van 50 tot 100 GB?).
Tot 5 GB 50/20, van 5 tot 10 GB 25/10 en van 10 tot FUP 10/5.

Snel genoeg voor het streamen van elk content zonder een grotere belasting van het netwerk te zorgen.

Je hoeft je dan geen zorgen te maken als je een keer netflix streamt of alles in de cloud doet. Persoonlijk zou ik dan nog veel meer van de cloud gebruik maken zoals ik nu thuis met WiFi.
Daar teken ik voor mocht dat er ooit komen. Goede constructie en lijkt me niet ontzettend belastend voor het netwerk. Wat is nu eigenlijk de hoogste databundel bij KPN? Is dat 8 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Bij KPN is dat 4 GB, en met een verdubbelaar (bij een combo abonnement) wordt dat 8 GB.
Bij Hi is dat 6 GB, dus dat wordt met de verdubbelaar 12 GB.

Alleen de duurste abonnement bij KPN heeft 50/25, de overige abonnementen 25/5.
Bij Hi (abonnement + toestel) is bij de duurste 50/25, de anderen 25/5, behalve weer bij de sim-only, daar hebben de duurste twee 25/10 en is het max 4 GB bij de duurste.

Niet echt handig om te vergelijken :). Ze hebben de upload snelheid bij veel abonnementen naar beneden geschroefd. Vraag me af waarom, zoveel wordt er toch niet geupload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
ucsdcom schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:39:
Kan je iets meer vertellen waarom 80% van de masten omgebouwd moet zijn voor 3G 900? Geeft het interferentie op GSM900 of is dit slechts nodig om een heel gebied dekkend te krijgen? Volgens mij moet 2G en 3G900 toch ook tegelijk gebruikt kunnen worden. En als in jouw regio op 1 mast die toevallig in jouw buurt staat 3G900 is geactiveerd en op de andere masten niet, dan ben je toch nog steeds blij met de indoor dekking?
Het staat er alsof het gaat om interferentie. Zet je in een stad één zendmast om, dan kun je spontaan in een straal van een paar kilometer de helft van je GSM900-spectrum niet gebruiken. Heb je vervolgens niet-omgebouwde masten die niet doen aan synchronised frequency hopping, dan moet je voor die mast ook frequenties inzetten die je niet kunt hergebruiken in een straal van een paar kilometer.

Synchronised frequency hopping zorgt ervoor dat meerdere masten dezelfde frequenties kunnen gebruiken maar wel weten welke timeslots waar in gebruik zijn. Zo kun je je frequentieruimte tot op de timeslot helemaal efficiënt gebruiken. De frequenties die hiervoor worden gebruikt kun je echter niet dichtbij andere masten gebruiken, dus dat moet je daar een kleine reserve van andere frequenties voor gebruiken.

Een alternatief (of aanvulling) is trouwens inzet van extra GSM1800; minder dekking maar die frequentie wodt dan ook vooral gebruikt door mensen dichtbij de mast terwijl mensen verder weg gewoon de oude GSM900 gebruiken (voor zover ze niet al UMTS900 gebruiken). Je antennes en apparatuur moet daar wel geschikt voor zijn natuurlijk. KPN wil wellicht haar GSM1800-gebruik ook zo laag mogelijk houden om straks LTE1800 sneller en met hogere datasnelheid uit te kunnen rollen.

Ben wel benieuwd hoeveel mensen van GSM900 naar UMTS900 gaan in zo'n gebied waar het wordt uitgerold. Zouden er nog erg veel GSM-only toestellen zijn? En zou er nog erg veel M2M GPRS-capaciteit nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
GSM only is volgens mij best nog wel een aantal toestellen: oude prepaids tot aan nieuwe senioren telefoons. En ze worden nog steeds verkocht....sla de gemiddelde Kijkshopfolder er maar op na...Aangevuld met M2M en onder consumenten de TomTom Live apparaten die volgens mij nog steeds een GSM only modem aan boord hebben.

De eerste last had Vodafone al met de GSM toestellen die geen E-GSM ondersteunden. Die zijn nu al niet meer bruikbaar op het Vodafone netwerk.

Een groter probleem is misschien de compatibiliteit met 3G900/UMTS900. Als zelfs een smartphones Zoals de Iphone 3GS dit al niet ondersteunt....

HTC was wel snel met UMTS900. Ik weet niet hoe vlot andere firma's waren. Vooral op goedkope smartphones kan de ondersteuning nog tegenvallen.

[ Voor 21% gewijzigd door ucsdcom op 17-03-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
TomTom maakte vroeger gebruik van het Vodafone netwerk, geen idee of het nog steeds zo is.

Ik denk dat het wel meevalt, de Galaxy S1 heeft bijv. al ondersteuning voor 3G900, en dat is een toestel uit 2010. Of een N86 uit 2009. Apple heeft niet zo'n beste reputatie met het ondersteunen van bepaalde banden :).

Edit: Bepaalde uitvoeringen van de 3GS hebben wel ondersteuning, maar misschien zijn die niet in Nederland verkocht.

Je kunt dus wel zeggen dat vanaf 2010 bijna alle toestellen (high-end) 3G900 ondersteunen, dus het gros van de mensen kan er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Verreweg de meeste smartphones die nu in omloop zijn kunnen gewoon 3G900 inderdaad. De 3GS is meer een uitzondering dan een regel. In Frankrijk is mijn ervaring dat ik alleen bij héél erg slechte ontvangst nog naar 2G terugschakel (nul streepjes). Zal met name bij drukke cellen merkbaar zijn gok ik.

Geïmporteerde telefoons hebben trouwens wel vaker geen 3G900. De Motorola Droid 4 bijvoorbeeld niet als ik me niet vergis. Vaak hebben die dingen support voor 850/1900/2100 en verder houdt het op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Update Dekkingskaart Kpn
Afbeeldingslocatie: http://forum.kpn.com/t5/image/serverpage/image-id/6005i7266B14745E28775/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1
Ik verwacht dat Vierhouten, Elspeet en Kampen er ook snel bij komen

Nieuw
Afbeeldingslocatie: http://4gmasten.nl/images/Dekking_KPN/KPN_Dekking_19-03-2014.jpg
Oud
Afbeeldingslocatie: http://4gmasten.nl/images/Dekking_KPN/KPN_Dekking_06-03-2014.jpg

[ Voor 255% gewijzigd door Blids op 19-03-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Bedankt voor de vergelijkende plaatjes. Ik had het idee dat er weinig gebeurd was, maar met de plaatjes zo naast elkaar is er best veel verbeterd de laatste 2 weken. Wat mij wel opvalt is dat 4G in Zeeland nog volledig afwezig is.

KPN claimt al zeker 2weken dat ze landelijke 4G dekking hebben. Die dekking neigt nog steeds niet naar volledige landelijke dekking. Als je dat wilt, dan hebben ze verkeerde keuzes gemaakt in deze laatste uitrol fase. Ze hadden daarvoor net als Vodafone een paar belangrijke plaatsen in Zeeland moeten dekken. Met 1 mast op het platteland daar pak je daar grote stukken mee in de dekking. Water draagt je dekking goed, dus enkele masten op het platteland en Zeeland toont bedekt. Laat je dan de Veluwe en de wadden eilanden nog enkele weken onbedekt, dan kraait er geen haan naar.

In praktische zin hebben ze weldegelijk de goede keuzes gemaakt: op plaatsen waar 3G dekking problematisch is en blijft is snel aangevuld met 4G. Dus bijvoorbeeld de Veluwe en de waddeneilanden. Randstad goed bedekt, alle hoofdwegen bijna overal goed bedekt en alle steden en stedelijke gebieden buiten de randstad zijn nu goed bedekt. Vodafone heeft door de snelle bouw van de laatste weken ook op veel van die plaatsen al dekking. Verschil met KPN is dat Zij ook tussen die plaatsen in 4G dekking bieden. Je hebt bij KPN nog steeds nagenoeg overal in de bedekte regio's ook 4G dekking. Bij Vodafone moet je het maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
ucsdcom schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:45:
Bedankt voor de vergelijkende plaatjes. Ik had het idee dat er weinig gebeurd was, maar met de plaatjes zo naast elkaar is er best veel verbeterd de laatste 2 weken. Wat mij wel opvalt is dat 4G in Zeeland nog volledig afwezig is.

KPN claimt al zeker 2weken dat ze landelijke 4G dekking hebben. Die dekking neigt nog steeds niet naar volledige landelijke dekking. Als je dat wilt, dan hebben ze verkeerde keuzes gemaakt in deze laatste uitrol fase. Ze hadden daarvoor net als Vodafone een paar belangrijke plaatsen in Zeeland moeten dekken. Met 1 mast op het platteland daar pak je daar grote stukken mee in de dekking. Water draagt je dekking goed, dus enkele masten op het platteland en Zeeland toont bedekt. Laat je dan de Veluwe en de wadden eilanden nog enkele weken onbedekt, dan kraait er geen haan naar.

In praktische zin hebben ze weldegelijk de goede keuzes gemaakt: op plaatsen waar 3G dekking problematisch is en blijft is snel aangevuld met 4G. Dus bijvoorbeeld de Veluwe en de waddeneilanden. Randstad goed bedekt, alle hoofdwegen bijna overal goed bedekt en alle steden en stedelijke gebieden buiten de randstad zijn nu goed bedekt. Vodafone heeft door de snelle bouw van de laatste weken ook op veel van die plaatsen al dekking. Verschil met KPN is dat Zij ook tussen die plaatsen in 4G dekking bieden. Je hebt bij KPN nog steeds nagenoeg overal in de bedekte regio's ook 4G dekking. Bij Vodafone moet je het maar afwachten.
Komende 2 weken wordt er hard gewerkt in Zeeland, Noordoostpolder en Noordwest Overijssel
Afbeeldingslocatie: http://forum.kpn.com/t5/image/serverpage/image-id/6017iE62F01A0E4B0818E/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Ik zag het....maar dus dan pas landelijke dekking en niet 2 weken terug....

Blijkbaar is KPN toch bang om maar kort een voorsprong te hebben op de concurrentie. Vodafone heeft ook de belangrijkste wegen en hotspots nu bedekt en Tele2 zal binnen enkele maanden ook starten met prijsvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
KPN had het ook bijgesteld, april praten ze nu over, maar dan ook echt landelijke dekking, dus in principe elke mast 4G gereed.

Ik denk/hoop dat ze nu snel verder gaan met de 1800 uitrol om de voorsprong te behouden. Met 3G900 zijn ze ook verder dan de overige providers.

KPN kan (als ze willen) ook eerste zijn met VoLTE en LTE-Broadcast, met een landelijk dekkend netwerk is dat immers veel gemakkelijker. Ik denk dat ze hun voorsprong vast willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Hier nu sinds een week ook geactiveerd. Had binnens- en buitenshuis nauwelijks 3G ontvangst maar nu minimaal 3 streepjes 4g. Ik ben tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Volgens nu.nl gaat KPN komend kwartaal al testen met carrier aggregation.
Verrassend vroeg, want dacht dat KPN nauwelijks nog 4G 1800 actief heeft.

Lijkt er dus inderdaad op dat ze de voorsprong willen houden. Ben erg benieuwd op welke termijn er iets bekend wordt m.b.t. VoLTE en of ze Tele2 voor gaan zijn.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Op ltemasten.nl kun je een indruk krijgen van waar het actief is: de ArenA (dus daar werkt je iPhone 5 ook op KPN!), TU Delft campus, en een paar plekjes bij Den Haag / Wassenaar...

Overigens zie je daar ook Vodafones omgebouwde antennes. Ziet er minder indrukwekkend uit dan hun dekkingskaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Vanmorgen staat in de telegraaf een stuk over KPN 4g (pagina 24 voor de liefhebbers). De 4g dekking is op dit moment 92%.

Petje af, dat hebben ze wel heel snel gedaan..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Update Elspeet is er nu ook bij gekomen
Vandaag komt Vierhouten er ook bij
Ze waren druk bezig met glasvezel aan te legen, en ik sprak een persoon er van en die zei dat het vanavond live ging de 4G

Ziet er nu zo uit
http://www.sensorly.com/m...8075+Elspeet%2C+Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Goed om te horen, hopen dat ze nu (eindelijk) een keer 4G activeren op de Generaal Spoorkazerne. Die mast is al in juli 2013 omgebouwd...

Nog foto's gemaakt?

De dekking tussen 't Harde en Wezep is nog wel slecht, de 2 masten daartussen zijn nog niet geupdate (rijdend op de A28), je schakelt daar terug naar 3G.

[ Voor 32% gewijzigd door The Wizard op 31-03-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
The Wizard schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:22:
Goed om te horen, hopen dat ze nu (eindelijk) een keer 4G activeren op de Generaal Spoorkazerne. Die mast is al in juli 2013 omgebouwd...

Nog foto's gemaakt?

De dekking tussen 't Harde en Wezep is nog wel slecht, de 2 masten daartussen zijn nog niet geupdate (rijdend op de A28), je schakelt daar terug naar 3G.
Van de week was er nog volle bak 4G t,Harde en Wezep A28, dat is vreemd

Nee geen foto,s gemaakt

4G is live in Vierhouten hoor van een maat zo juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Het gaat om het stuk bij 't Loo:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Dekking_A28.jpg

De KPN masten zijn met een groene stip aangegeven, deze masten hebben nog geen werkend 4G (meer).

[ Voor 30% gewijzigd door The Wizard op 31-03-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
The Wizard schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:23:
Het gaat om het stuk bij 't Loo:
[afbeelding]

De KPN masten zijn met een groene stip aangegeven, deze masten hebben nog geen werkend 4G (meer).
Generaal Spoorkazerne inderdaad een groot gebied richting Elspeet, Uddel geen 4G en stukken met geen 3G dekking
Ook bij Gortel is op een groot gebied geen 2G 3G en geen 4G, terwijl T-Mobile volle bak 3G heeft daar

t Loo daar was van de week 4G dekking, maar bij 19% batterij stopt sensorly bij mij, zal van de week nog is kijken
Ook Nieuw Milligen moet volgens de dekkingskaart volle bak 4G zijn, daar gaat hij over op 3G
Edit is weer weg 4G in Vierhouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik ben afgelopen zaterdag en zondag langs dat stuk van de A28 gereden, met geforceerde 4G modus. Zoals je op Sensorly ziet is dat stuk niet gedekt. De weg die parallel loopt laat wel dekking zien, waarschijnlijk heb jij dat gemeten, dus de mast heeft wel aan gestaan.

Misschien hebben ze nog wat problemen met 4G op de Veluwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Hey allemaal,

Ik ga binnenkort van prepaid naar sim only van KPN, maar heb nog een vraagje.

Nou wilde ik hiervoor niet een nieuw topic starten, dus vraag ik het maar hier.

Mijn telefoon ondersteund geen 4G, wat voor mij geen probleem is, alleen KPN heeft geen 3G meer (???) Dus kan ik dan wel mobiel internetten?

Betreft deze telefoon pricewatch: Huawei Ascend P1 Zwart.

Kon er niet echt wat over vinden op internet...

Mvg

/ edit @hieronder

http://www.kpn.com/prive/mobiel/sim-only/abonnementen.htm

Hier kan ik dus niks van 3G vinden, dus t lijkt me sterk dat ze dat verkopen... of word ik dan gewoon op 3G overgezet?

[ Voor 16% gewijzigd door S3nz op 01-04-2014 22:37 ]

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
hoezo zou kpn geen 3g meer hebben?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Je kan gewoon gebruik maken van 3G. Je moet het zien als een abbo met internet toegang waarbij je gebruik kan maken van 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Okeey, thx!

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Updates weer

t,Loo heeft weer 4G en snelheid is uitstekend
http://www.sensorly.com/m...oo+Oldebroek%2C+Nederland
Walibi heeft ook 4G nu erbij snelheid is uitstekend maar richting Elburg valt het nog wel weg nog steeds, maar zo dra uit het bos bij walibi gelijk weer 4G
http://www.sensorly.com/m...iddinghuizen%2C+Nederland

[ Voor 3% gewijzigd door Blids op 03-04-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Richting Elburg valt nog weg, dus ook Kampen heeft nog geen dekking momenteel?
Zie het nog niet ingevuld op de nieuwe kaart van vandaag (Een 'we zijn er bijna!' kaart :) )

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Nee sorry bedoel het bos bij walibi, richting kampen weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Maestro schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:35:
Richting Elburg valt nog weg, dus ook Kampen heeft nog geen dekking momenteel?
Zie het nog niet ingevuld op de nieuwe kaart van vandaag (Een 'we zijn er bijna!' kaart :) )
Bij Kampen zijn de werkzaamheden pas afgerond, dus daar moet binnenkort (of al) dekking zijn.

De kaart lijkt uitgezoomt wel dekkend, maar als je inzoomt zie je nog wel veel plekken zonder dekking, waaronder veel plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Ja, Kampen was vandaag en gisteren twee weken geleden in onderhoud (als ik het me goed herinner), dus zou inmiddels live kunnen zijn. Als ik dat even snel extrapoleer zou de volgende kaartupdate dus landelijke dekking moeten laten zien.

Het was me inderdaad al eerder opgevallen dat de uitgezoomde kaart vrij makkelijk richting groen kleurt in 'twijfelgebieden'. Is overigens al een tijd zo. Het lijkt er overigens op dat je de onderhoudskaart op je site niet langer bij hoeft te houden. Heb er wel plezier van gehad, dus bij deze alsnog bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
The Wizard schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:43:
[...]

Bij Kampen zijn de werkzaamheden pas afgerond, dus daar moet binnenkort (of al) dekking zijn.

De kaart lijkt uitgezoomt wel dekkend, maar als je inzoomt zie je nog wel veel plekken zonder dekking, waaronder veel plaatsen.
Hier valt 4G weg Camping Rivièra Parc
Spijkweg 15, Biddinghuizen, Nederland

Dat klopt dat ligt aan mij 'Gps die soms zo maar de verbinding zo maar kwijt is
dat is bij t,Loo gebeurt

en omdat ik op camping moest zijn, op de snelweg is nog niemand geweest meten met sensorly

Vanavond moet ik er weer zijn dus fix ik het wel even

[ Voor 14% gewijzigd door Blids op 03-04-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Maestro schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:57:
Het was me inderdaad al eerder opgevallen dat de uitgezoomde kaart vrij makkelijk richting groen kleurt in 'twijfelgebieden'. Is overigens al een tijd zo. Het lijkt er overigens op dat je de onderhoudskaart op je site niet langer bij hoeft te houden. Heb er wel plezier van gehad, dus bij deze alsnog bedankt :)
Graag gedaan :). De kaart blijft in de lucht totdat alle werkzaamheden zijn afgerond, zal dus (tot op heden) op 12 april zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Nou blijkbaar is het lastig om 4G bij mij in het dorp te activeren. Gister was er onderhoud gepleegd en had ik even Edge, maar na een paar minuten weer terug op GPRS. In het dorp zouden we 4G in februari krijgen, dat is verschoven naar Maart en nu begin April. Lastige locatie waarschijnlijk.

Hier dbm Edge;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2jfGFA1l.png?1

en 5 minuten later weer GPRS;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2SMUShql.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Untouchablezz20 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:17:
Nou blijkbaar is het lastig om 4G bij mij in het dorp te activeren. Gister was er onderhoud gepleegd en had ik even Edge, maar na een paar minuten weer terug op GPRS. In het dorp zouden we 4G in februari krijgen, dat is verschoven naar Maart en nu begin April. Lastige locatie waarschijnlijk.

Hier dbm Edge;
[afbeelding]

en 5 minuten later weer GPRS;

[afbeelding]
Daar in Born ? dat is inderdaad vreemd

Lijd het uit een bericht op het Hi forum

[ Voor 3% gewijzigd door Blids op 03-04-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dat is frappant, GPRS wordt nooit meer ingeschakeld als EDGE beschikbaar is. Zijn het toevallig niet 2 verschillende masten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
HcBlids schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:30:
[...]

Daar in Born ? dat is inderdaad vreemd

Lijd het uit een bericht op het Hi forum
Ja, precies Born, Buchten, Holtum etc. Heb op het forum van Hi gekeken, maar kan het niet vinden. Jij een link voor me aub?
The Wizard schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:30:
Dat is frappant, GPRS wordt nooit meer ingeschakeld als EDGE beschikbaar is. Zijn het toevallig niet 2 verschillende masten?
Niet dat ik weet. Heb het eens een keer gevraagd op het KPN forum en toen gaf iemand aan dat het gaat om 1 900mhz mast.

[ Voor 6% gewijzigd door Untouchablezz20 op 03-04-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarjaR
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-06 13:31
Weet iemand of er enig zicht is op een limietloos 4G-abonnement?

Wij wonen op een boerderij in de Achterhoek, precies tussen 2 plaatsen in. Op ons adres is alleen de langzaamste ADSL-verbinding leverbaar, en al helemaal geen glasvezel o.i.d.

Een goede 4G-verbinding zou ons inziens (voorlopig) een prima alternatief voor glasvezel e.d. kunnen zijn.
Behalve dan dat zo'n datalimiet niet werkt in een huishouden met 2 pubers die altijd maar films e.d. aan het streamen zijn.

Iemand enig idee?

Gr., Marja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Untouchablezz20 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:57:

Niet dat ik weet. Heb het eens een keer gevraagd op het KPN forum en toen gaf iemand aan dat het gaat om 1 900mhz mast.
Klopt, dat was ik :). Er is 1 mast aangepast, maar er staan in de buurt wel meer masten, vandaar.
MarjaR schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:06:
Weet iemand of er enig zicht is op een limietloos 4G-abonnement?

Wij wonen op een boerderij in de Achterhoek, precies tussen 2 plaatsen in. Op ons adres is alleen de langzaamste ADSL-verbinding leverbaar, en al helemaal geen glasvezel o.i.d.

Een goede 4G-verbinding zou ons inziens (voorlopig) een prima alternatief voor glasvezel e.d. kunnen zijn.
Behalve dan dat zo'n datalimiet niet werkt in een huishouden met 2 pubers die altijd maar films e.d. aan het streamen zijn.

Iemand enig idee?

Gr., Marja
Op dit moment biedt KPN dit (nog) niet aan, maar ik denk dat het in de toekomst wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
The Wizard schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:17:
[...]

Klopt, dat was ik :). Er is 1 mast aangepast, maar er staan in de buurt wel meer masten, vandaar.
Haha, thanks:) Maar als ik naar onderhoudslijst kijk van KPN dan eindigt dit 12-04? Born staat er niet meer tussen. In Born zijn er 3 KPN masten. KPN laat weten begin April klaar te zijn. Hoop dat ze het een dezer dagen activeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Untouchablezz20 op 03-04-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarjaR
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-06 13:31
Overigens, als ik op http://www.coveragechecker.nl/ is er op dit moment bij ons nog steeds geen 4G dekking. Ik hoop maar dat dat nog gaat veranderen en dat we niet óók voor 4G buiten de boot gaan vallen... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Het kan zijn dat ze alle masten gedaan hebben, maar dat is moeilijk te zeggen. Je zou zelf kunnen gaan kijken, als er een nieuwe kast staat is de locatie aangepast.

Blijkbaar heeft KPN bijna alle masten gedaan, er zijn idd geen extra werkzaamheden na 12 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
The Wizard schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:47:
Het kan zijn dat ze alle masten gedaan hebben, maar dat is moeilijk te zeggen. Je zou zelf kunnen gaan kijken, als er een nieuwe kast staat is de locatie aangepast.

Blijkbaar heeft KPN bijna alle masten gedaan, er zijn idd geen extra werkzaamheden na 12 april.
Dat wordt lastig want zie dat de mast op het bejaardentehuis staat. Vandaar dat die ook niet is/wordt omgebouwd? Wellicht dat glasvezel etc een te groot obstakel is voor op een gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ze worden allemaal omgebouwd, glasvezel zal idd wel lastig zijn, maar dat lossen ze op met een microwave verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Update Kampen heeft 4G Dekking en snelheid is uitstekend
http://www.sensorly.com/m...408#q=Kampen%2C+Nederland

Kampen
Blauw is 4G
Zwart nog geen 4G
Rood is only 3G
Afbeeldingslocatie: http://forum.kpn.com/t5/image/serverpage/image-id/6333iB32C095E8B0F52EC/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1
t.Loo heeft 4G
Blauw is 4G
Zwart nog geen 4G
Rood is only 3G
Bruin 2G only
Groen Vodafone 2G
Afbeeldingslocatie: http://forum.kpn.com/t5/image/serverpage/image-id/6335i47F9FD47F08A8722/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1
De hele dijk van kampen naar Elburg heeft 4G

[ Voor 57% gewijzigd door Blids op 04-04-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Op diverse plaatsen in R'dam getest en mijn downloadsnelheid varieert van 28-32Mbits/s ! Dat is heel mooi vind ik.
Ook binnenshuis is de ontvangst goed.
Onderweg internetten, Youtube flimpjes kijken, het is echt vloeiend.
Eindelijk een belofte waargemaakt dooreen bedrijf (KPN*).

*KPN is niet altijd even goed geweest met hun beloftes, deze keer wel !
#hardware: Nexus 5
#software: Android Kitkat 4.4.2

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
Ik heb zojuist de coveragechecker bekeken van KPN. In heel Friesland hebben ze nu 4G. Zoom ik op mijn regio in, dan zie ik ineens een klein wit vlekje tevoorschijn komen. Zoom ik nog verder in, dan blijkt dat kleine vlekje nu net mijn woonplaats te zijn... :') Mooie boel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Hier niet anders. Heb inmiddels contact opgenomen met Simyo en die hebben mijn vraag waarom er geen 4G aanwezig is, doorgezet naar de netwerkspecialisten. Als antwoord kreeg ik terug, dat er op die locatie inderdaad geen 4G is en dat het niet duidelijk is wanneer dit wel gaat zijn. Uit het antwoord kreeg ik bijna het idee dat het er nooit zal komen. Wel mooi reclameborden plaatsen met landelijk dekkend 4G netwerk maar het niet overal kunnen bieden.

Ik kreeg als optie om een netwerkklacht in te dienen voor 4G? Weet niet wat dat inhoud. Of ik kan 4G uitzetten en wachten totdat het aanwezig is op mijn locatie. Ik ga maar voor het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
HvanderT schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:12:
Ik heb zojuist de coveragechecker bekeken van KPN. In heel Friesland hebben ze nu 4G. Zoom ik op mijn regio in, dan zie ik ineens een klein wit vlekje tevoorschijn komen. Zoom ik nog verder in, dan blijkt dat kleine vlekje nu net mijn woonplaats te zijn... :') Mooie boel :(
Deed ik ook, zag 1 vierkant blokje recht boven mijn huis dat geen 4g heeft, blijkbaar moet ik buiten gaan staan.

Verder hebben twee dorpen geen 4g maar buiten het dorp wel, krijg toch de indruk dat ze nog niet helemaal klaar zijn

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Ik zou niet te lang wachten met het indienen van je dekkingsklachten. Vaak bouwt men en wacht men vervolgens af waar de druk op het netwerk hoger is dan verwacht. In het verleden reageerde de netwerken dan ook nog met tuning of aanvulling op dekkingsklachten. Vinden ze het netwerk af en stabiel dan kan je het schudden. Nu dekkingsklachten indienen werkt beter dan als 4G al jarel live is. Dan wordt er vaak alleen nog bijgebouwd waar de capaciteit tekort schiet.

[ Voor 74% gewijzigd door ucsdcom op 07-04-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een KPN abonnement besteld met 2000MB data welke pas over 4 weken in gaat.
Wat is nou gemiddeld de snelheid die je haalt met 4G (bij voorkeur in en rond Utrecht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Je hebt 25/5 Mbit/s abonnement. Normaal gesproken zou je deze snelheden wel moeten kunnen halen, de download kan iets lager zijn bij erg drukke plekken (CS), reken dan tussen de 15 en 20 Mbit/s.

Het valt me op dat de meeste abonnementen van KPN en Hi nu maar 5 Mbit/s upload hebben. Dat was eerst 10 Mbit/s.

[ Voor 23% gewijzigd door The Wizard op 10-04-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Wizard: waarschijnlijk o.a. om zakelijke gebruikers (bijv. uploaders van grote foto's) richting de wat duurdere abo's te pushen. Was vroeger ook zo bij o.a. Vodafone; max. 2 Mbps upload behalve de allerhoogste abo's die wel 5.76 Mbps kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

HcBlids schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:54:
Update Kampen heeft 4G Dekking en snelheid is uitstekend
http://www.sensorly.com/m...408#q=Kampen%2C+Nederland

Kampen
Blauw is 4G
Zwart nog geen 4G
Rood is only 3G
[afbeelding]
t.Loo heeft 4G
Blauw is 4G
Zwart nog geen 4G
Rood is only 3G
Bruin 2G only
Groen Vodafone 2G
[afbeelding]
De hele dijk van kampen naar Elburg heeft 4G
Klopt inderdaad, mast in Kampen staat zowat bij schoonouders van mn zus in achtertuin. Nieuwbouwwijk in Kampen is 3G dekking ook wel brak hoor. Centrum natuurlijk uitstekend.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
De Knobbel mast compleet
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-GyMzS7kh-4s/U0b1oZILFgI/AAAAAAAAGqY/oPr_grNqA0E/w391-h695-no/20140410_183649.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-zaUG8ufDz7M/U0RgcjxPvkI/AAAAAAAAF-c/FgH5wcK4jBg/w391-h695-no/20140408_205256.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-gVSpKxwuES4/U0RgfwiiJVI/AAAAAAAAGu4/z9jVKYFeruI/w391-h695-no/20140408_205428.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-qRROW7m-AE8/U0b0b4WJadI/AAAAAAAAGvw/by0h_IXSDa8/w1118-h629-no/20140410_182647.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Di5hCVOmIEA/U0b0tU0JjdI/AAAAAAAAGcw/95yqVEBrqjs/w1118-h629-no/20140410_182707.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-iYCaLl-US1o/U0b1JtGBZHI/AAAAAAAAGgw/I_hGBijNxno/w1118-h629-no/20140410_183109.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-3BysD7DdNvs/U0b1M1JsYuI/AAAAAAAAGhU/y0P6XQg3WIQ/w1118-h629-no/20140410_183220.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-auwDtO_pW8g/U0b1FklxrAI/AAAAAAAAGgM/qxrIEg05Vic/w391-h695-no/20140410_183022.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-DnMFaccXAtU/U0b1AALwjDI/AAAAAAAAGrw/5yIU3EW8HT4/w391-h695-no/20140410_182937.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/--_Jh_pLSnF0/U0b0vyhU9YI/AAAAAAAAGyE/V31m3o78pz8/w1118-h629-no/20140410_182724.jpg

De mast op de heuvel staat 60 m boven nap en heeft groot bereik daar door
T-mobile heeft er 3G, met cell-id 7687, ik ontvang hem gewoon op de polder dijk van elburg, Kampen volle bak, en tussen nunspeet en t,harde op de bovenweg 2 streepjes
en ook bij de weg naar de dellen met 7689
en in de trein tussen t,harde, wezep 7687, 7688

Met vodafone ook zo met 2G 3G
en dat is met kpn ook zo met 2G 3G
Edit vanavond is er ook 4G dekking bij gekomen
Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.