Ik hou even (ongeveer) de namen van je runepages aan.
AD carry: ik ga altijd voor lifesteal quints voor wat meer sustain als ik geen healende support heb. Eventjes lasthitten onder je tower zorgt dan voor wat extra health.
Mage: Ik zou ondanks dat je mid meestal tegen AP speelt toch voor armor seals gaan. Ten eerste kom je wel eens een AD mid tegen (Zed, Jayce, Pantheon), ten tweede doen de auto-attacks van de andere mid en de minion damage ook best pijn. Als glyphs zou ik voor scaling AP gaan. Je blijft natuuurlijk wel een carry en prioriteert damage boven defense

Aangezien je seals (manaregen) niet direct meer damage opleveren geldt daarvoor die regel dus niet.
Manaless AP: kun je dezelfde runepage als mage voor gebruiken (met armor seals dus). Scheelt je weer een runepage
Tank jungler: ik zou voor movespeed quints gaan. Die helpen je bij ganks en bij het positioneren voor een initiate. Die AD heb je over het algemeen niet zo hard nodig. Tevens zijn voor sommige junglers AS marks heel praktisch, vooral als ze een ability hebben die het van procs moet hebben (Xin passive op W, nocturne passive etc.). Verder zou ik scaling MR pakken. In het begin heb je nog maar weinig MR nodig in de jungle
AD jungler: Ook scaling MR.
Support: Als dat je enige page is die je eraan wilt wijden: houden zo. Zo niet kun je nog wat onderscheid maken tussen ranged supports met poke en melee supports zoals leona/ali/blitz.
Algemeen: in de jungle heb je over het algemeen 3 pages die handig zijn:
- AP based: magicpen, armor, MR of AP (keuze) en AP quints
- AD based: mix van armorpen en AD, armor en MR
- AS based: AS marks, armor, MR en movespeed