Warmogs word inderdaad wel erg veel gebouwd op het moment, maar ik ben even kwijt welke buff hij nu precies heeft gehad. Voorheen was het ook al 1 van de meest gebouwde items maar sinds dat MR item weg is zie ik er elke game minstens 5.
Verwijderd
Heb alleen de eerste game gekeken LoL recorder laat je blijkbaar niet meer doorspoelen nu?Snappie88 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:10:
Gents, aangezien ik de komende periode veel tijd heb om in LoL te steken probeer ik mijn elo (of league, whatever) weer eens omhoog te knallen. Ik zit nu in Silver 1 en geloof dat ik wel in Gold thuis hoor (op goede dagen sowieso). Gisteren wilde het niet vlotten met 4 verloren en 2 gewonnen games (nu op -10 punten...). Mochten jullie tijd en zin hebben, zou ik graag willen weten of jullie nog feedback of tips voor mij hebben. Hieronder mijn games van gisteren. Alle feedback is welkom, schroom je niet en vertel me de waarheidOverigens was ik gisteren niet in topvorm, dus domme fouten zullen er vast wel in te vinden zijn
In vier van de games speel ik Jax jungle, in 2 Caitlin bot.
http://speedy.sh/AmYDW/replay-15.lrf (Jax jungle verloren)
http://speedy.sh/Kfavw/replay-14.lrf (Caitlin bot verloren)
http://speedy.sh/V7Tn4/replay-13.lrf (Jax jungle verloren)
http://speedy.sh/dhsN9/replay-12.lrf (Jax jungle verloren)
http://speedy.sh/EWJkA/replay-11.lrf (Caitlin bot gewonnen)
http://speedy.sh/Mw2tK/replay-10.lrf (Jax jungle gewonnen)
Upload functie van LoLrecorder werkt trouwens niet hier, bij meerdere mensen het geval?
Ow enneh....
Niet echt zin om 3 uur of meer te gaan bestuderen
Maar er zijn toch zat verbeterpunten, lijkt me dat je er zelf ook wel moet kunnen zien.
Het begint al dat je red steelt maar niet de kleine creeps killt. Hierdoor ben je level 1 ipv 2 en heb je geen timer op die buff.
Je eerste paar ganks zijn dan vervolgens wel aardig maar daarna speel je helemaal niets meer klaar.
Je laat blue 2 keer achter elkaar jatten. Op 20 minuten heb je maar iets van 40 farm. Je missmite dragon terwijl je amper pressure hebt en flasht daarna terwijl je al dood bent door een ryze Q.
Je initiate een fight onder de bot tower van je tegenstander terwijl je botlane hard aan het verliezen is. Vervolgens killen jullie alleen de support en word hun ad nog verder gefeed.
Je engaged 2x in een teamfight waar je gewoon ge-oneshot word.
Ook heb ik je volgens mij geen een keer je W zien gebruiken voor een auto attack reset.
Het is niet helemaal jou schuld dat jullie verliezen maar je draagt ook niet echt veel bij aan het team.
Als ik jou was zou ik gewoon geen Jax meer spelen in de jungle, hij past niet echt bij je stijl van junglen.
Je wilt veel early ganks plaatsen. Dan kan je veel beter Xin, Mao, Cho of Naut spelen. Dan hypercarry jax waar je alleen nuttig word als je super fed raakt.
Het is ook wel een item (warmogs) dat je dan bouwen als je early game wat achter komt. Dus opzich kan het de game wel iets spannender maken. Volgens mij is het niet omdat een item veel gebouwd wordt dat het daarom automatisch op is en er uit moet... Iedereen kan het kopen dus waarom is het eigenlijk op?
Hopelijk nerfen ze Vi niet, iedere keer ik weer eens kan winnen met een champ moet die er aan geloven precies...
Hopelijk nerfen ze Vi niet, iedere keer ik weer eens kan winnen met een champ moet die er aan geloven precies...
Verwijderd
De buff? Hij is compleet veranderd. Vroeger moest je een Warmogs stacken met CS, en nu is dat niet meer zo. Ook is hij goedkoper gemaakt. Voorts ben ik het niet eens met nerfs op warmogs, maar carries moeten een beter antwoord op health stacking hebben. Vroeger (HEEL vroeger) was dit Madreds Bloodrazor, maar die bestaat nu niet meer. Tegenwoordig zou het Blade of the Ruined king voor AD's moeten wezen, en Liandry's Torment voor AP carries. Liandry's is opzich een viable item, maar niet de beste tankkiller, en Blade of the Ruined King is qua cost-efficiency niet goed. Eigenlijk zou vooral BotRK een buff moeten krijgen, en dat staat voor zover ik weet ook in de planning.
Verwijderd
Ik speel Garen veel in ranked games en in mijn divisie (Bronze 1) is het een beest. Je moet hem ook niet als een full tank bouwen maar als een tanky assasin. Hij heeft nauwelijks CC dus is hij geen tank maar hij kan met een goede build een ADC in 1 combo doden dus het enemy team KAN jou niet ignoren in een TF. End build is meestal BC, Warmogs, Impaler, IE, Maw , MR shoes. dat geeft je 300+ AD + redelijke crit. Probeer dat maar eens te ignoren.
Verwijderd
Ja precies ik speel hem ook veel in mijn divisie Plat 5 en het werkt prima.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:12:
Ik speel Garen veel in ranked games en in mijn divisie (Bronze 1) is het een beest. Je moet hem ook niet als een full tank bouwen maar als een tanky assasin. Hij heeft nauwelijks CC dus is hij geen tank maar hij kan met een goede build een ADC in 1 combo doden dus het enemy team KAN jou niet ignoren in een TF. End build is meestal BC, Warmogs, Impaler, IE, Maw , MR shoes. dat geeft je 300+ AD + redelijke crit. Probeer dat maar eens te ignoren.
Je moet gewoon een goede mix van tankyness en damage bouwen. Dan komt het helemaal goed. Jouw build vind ik iets te squishy en duur maar heeft wel insane veel damage.
Blade of the Ruined king is met een klein buffje denk ik wel prima. Op sommige bruisers is hij nu al erg sterk. Maar door de kleine range op de active is die niet zo heel nuttig op ADC's.chimerae schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:10:
De buff? Hij is compleet veranderd. Vroeger moest je een Warmogs stacken met CS, en nu is dat niet meer zo. Ook is hij goedkoper gemaakt. Voorts ben ik het niet eens met nerfs op warmogs, maar carries moeten een beter antwoord op health stacking hebben. Vroeger (HEEL vroeger) was dit Madreds Bloodrazor, maar die bestaat nu niet meer. Tegenwoordig zou het Blade of the Ruined king voor AD's moeten wezen, en Liandry's Torment voor AP carries. Liandry's is opzich een viable item, maar niet de beste tankkiller, en Blade of the Ruined King is qua cost-efficiency niet goed. Eigenlijk zou vooral BotRK een buff moeten krijgen, en dat staat voor zover ik weet ook in de planning.
Liandrys is denk ik eerder te sterk dan te zwak op het moment.
Verwijderd
Waarom zou de kleine range er voor zorgen dat BotRK niet zinnig is? Het is juist een ontzettend handige tool om te disengagen van een bruiser die je dived. Als hij / zij z'n gapcloser gebruikt om dicht bij je te komen, gebruik je de active om te kiten. Vind dat zelf echt een onderschatte active.
Verwijderd
Omdat meestal als iemand in range is dat je als adc dat ding kan gebruiken hij ook zijn CC op jou gebruikt.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:25:
Waarom zou de kleine range er voor zorgen dat BotRK niet zinnig is? Het is juist een ontzettend handige tool om te disengagen van een bruiser die je dived. Als hij / zij z'n gapcloser gebruikt om dicht bij je te komen, gebruik je de active om te kiten. Vind dat zelf echt een onderschatte active.
Zodat je niet echt ver komt met je extra movespeed.
Daarbij is de scaling erg slecht in een crit build.
Verwijderd
Ja warmogs idd OP
@ damien
van het weekend nog een potje met Vladimir mid gedaan
prop er 2 warmogs op, een rabandons en een void staff, en daarna nog een zhonyas pakken en gaan met die banaan 
en ja het werkte, ging iets van 18-6-NogWat haha
van het weekend nog een potje met Vladimir mid gedaan
Verwijderd
Ja ik speelde gisteren Singed met Tear, Nashors Tooth, Rageblade en daarna Lich Bane. 12-3 nog wat.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:53:
Ja warmogs idd OP@ damien
van het weekend nog een potje met Vladimir mid gedaanprop er 2 warmogs op, een rabandons en een void staff, en daarna nog een zhonyas pakken en gaan met die banaan
Beter worden die items nu generfed.
Klopt op het LCS is het inderdaad niet gebeurt, alleen recentelijk op de streams van Voyboy en Wingsofdeathx wel. Katarina's en Akali's die ineens met Warmogs en Sunfire capes rondhuppelen. Kijk ik heb er geen probleem mee als ze dat willen doen, alleen had ik zo begrepen in het begin van S3 dat Riot niet meer wil dat mensen met allemaal dezelfde items rondlopen maar dat er keuzes zijn in het spel. Momenteel worden die keuzes simpelweg ontnomen. Het is Warmogs / Sunfire en als AD carry standaard BloTRK of anders maar doodneervallen. Of je moet natuurlijk de % based AD carries nemen. Waardoor je weer een de helft van de AD carries uitschakeld om nog viable te zijn.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:54:
[...]
Health moet niet generfed worden. Tanks zijn al een stuk minder tanky dan in S2. Als ze dan die health items nog verder nerfen word je als tank gewoon in 1 keer opgeblazen.
Ik heb de afgelopen LCS van EU en NA trouwens geen enkele mid als eerste item een warmog zien bouwen.
Kortom: Zoals momenteel de item-verhouding in LoL is is het gewoon overdreven, teveel champs worden simpelweg buitengesloten om nog viable te zijn. Wat heeft het voor zin om 109 champions in een game te hebben als je simpelweg de helft kunt wegstrepen omdat de huidige items ervoor zorgen dat je simpelweg altijd jezelf zult benadelen om ze te picken. Je geeft zelf al een goed voorbeeld met Garen. Enige reden dat Garen momenteel een sterke toppick is, is door de items, elke (excuseer mij voor de naamgeving) noob die op 4 knoppen kan drukken en weet hoe hij een item in de shop moet kopen kan momenteel Garen spelen mits hij niet voor een full dps versie gaat (en dat zijn er nog maar weinig).
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Over Wingsofdeathx gesproken, ik hoorde mensen altijd heel erg positief praten over zijn stream maar volgde hem nooit echt. Nu gisteren en eergisteren even 2 keer een half uur gekeken waarbij hij érg veel uitlegde, de keuzes voor items, masteries, runes, alles eigenlijk. Verder heb ik hem ook niet kunnen betrappen op enige rage en speelt hij ook constant goede muziek af (persoonlijk iets). Voor zover ik weet speelt hij niet specifiek 1 lane maar daar kan ik fout zitten, zover heb ik me er niet in verdiept nog.
Verwijderd
Op een gegeven moment (Volgensmij IEM Katowice) liep SK met een warmogs nidalee rond op top. (Ik gok SK maar het enigste wat ik weet is dat het tegen Fnatic was).
Verwijderd
Wings speelt volgens mij voornamelik top/jungle/mid. Ik zie hem zelden bot namelijk. Verder inderdaad erg goede streamer om te kijken.Xevoo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:16:
Over Wingsofdeathx gesproken, ik hoorde mensen altijd heel erg positief praten over zijn stream maar volgde hem nooit echt. Nu gisteren en eergisteren even 2 keer een half uur gekeken waarbij hij érg veel uitlegde, de keuzes voor items, masteries, runes, alles eigenlijk. Verder heb ik hem ook niet kunnen betrappen op enige rage en speelt hij ook constant goede muziek af (persoonlijk iets). Voor zover ik weet speelt hij niet specifiek 1 lane maar daar kan ik fout zitten, zover heb ik me er niet in verdiept nog.
Wickd liep met Warmogs Akali tijdens LCS. Warmogs heeft momenteel gewoon de status overgenomen van de GA uit S2. Ik denk dat iedereen nog wel een teamfights van M5 kan herinneren, waarbij beide teams 5 man GA's hadden. En ik snap ook wel dat de tanks ergens iets uit moeten halen, maar geef armor weer een hogere value, hiermee maak je gelijk de AP's weer wat aantrekkelijker om te spelen en haal het HP iets naar beneden. En maak bijvoorbeeld een Brutalizer en Blackcleaver melee only.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:16:
Op een gegeven moment (Volgensmij IEM Katowice) liep SK met een warmogs nidalee rond op top. (Ik gok SK maar het enigste wat ik weet is dat het tegen Fnatic was).
Ik zeg niet dat wat ik net heb getypt de oplossing is, maar het is een idee om ervoor te zorgen dat men iets meer "random" kan bouwen ipv de standaard die nu er weer aan het insluipen is.
Verwijderd
Ben het ermee eens dat er iets moet gebeuren inderdaad. Gemiddelde game die ik tegenwoordig speel bevat minimaal 4 warmorgs. Enige wat ik nog niet heb gezien is een ADC met warmogs maar dit komt vast ook wel voor.
Alhoewel ik nog steeds ga prefereer op mijn Diana/Talon/Akali mid
Verwijderd
Wat de helft van de AD carries uitgeschakeld omdat je % based nodig hebt?Damienx2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:08:
[...]
Klopt op het LCS is het inderdaad niet gebeurt, alleen recentelijk op de streams van Voyboy en Wingsofdeathx wel. Katarina's en Akali's die ineens met Warmogs en Sunfire capes rondhuppelen. Kijk ik heb er geen probleem mee als ze dat willen doen, alleen had ik zo begrepen in het begin van S3 dat Riot niet meer wil dat mensen met allemaal dezelfde items rondlopen maar dat er keuzes zijn in het spel. Momenteel worden die keuzes simpelweg ontnomen. Het is Warmogs / Sunfire en als AD carry standaard BloTRK of anders maar doodneervallen. Of je moet natuurlijk de % based AD carries nemen. Waardoor je weer een de helft van de AD carries uitschakeld om nog viable te zijn.
De meest gespeelde carries zijn EZ en Cait die dat niet hebben.
In Amerika zie je nog wel eens twitch maar dat is het wel.
Ik vind het niet erg als mannetjes als Kog en Varus wat meer viable worden.
En BoRK heb ik alleen die kennen van Giants zien bouwen op een adc. Dus met dat moeten bouwen zal wel meevallen.
Alsof champions als Yorick, Irelia, Olaf , Singed, Renekton , Malphite, Shen, Warwick en Darius volgens jouw beredenering van niet full dps gaan anders zijn dan op 4 knopjes rammen = free win.Damienx2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:08:
[...]
Kortom: Zoals momenteel de item-verhouding in LoL is is het gewoon overdreven, teveel champs worden simpelweg buitengesloten om nog viable te zijn. Wat heeft het voor zin om 109 champions in een game te hebben als je simpelweg de helft kunt wegstrepen omdat de huidige items ervoor zorgen dat je simpelweg altijd jezelf zult benadelen om ze te picken. Je geeft zelf al een goed voorbeeld met Garen. Enige reden dat Garen momenteel een sterke toppick is, is door de items, elke (excuseer mij voor de naamgeving) noob die op 4 knoppen kan drukken en weet hoe hij een item in de shop moet kopen kan momenteel Garen spelen mits hij niet voor een full dps versie gaat (en dat zijn er nog maar weinig).
En midlane is nou ook niet echt indrukwekkend volgens die beredenering gewoon elke game ryze mash QWER en je bent zo diamond.
Ik denk dat er toch altijd wel een standaard in gaat sluipen, mensen halen wat naar hub idee het sterkste is, als het warmogs niet meer is, word het misschien wel weer GA, of wellicht weer heel iets anders.Damienx2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:22:
[...]
... ipv de standaard die nu er weer aan het insluipen is.
Dood is dood, en na een revive met je GA ben je weer gelijk het haasje zonder dat je een combo af kan maken.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:25:
Geef mij (zeker op AD /AP assasin casters) maar een warmogs ipv GA. Zo overleef je de initiele burst en kan je evt nog een combo eruit krijgen
"Don't let your dreams be memes"
Verwijderd
Want na een revive zijn al je cooldowns ook niet gereset?Wootlock schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:06:
[...]
Dood is dood, en na een revive met je GA ben je weer gelijk het haasje zonder dat je een combo af kan maken.
Geef mij (zeker op AD /AP assasin casters) maar een warmogs ipv GA. Zo overleef je de initiele burst en kan je evt nog een combo eruit krijgen
In een 5 v 5 teamfight waar je de focus bent (En dat ben je met Akali,Talon of Diana) heb ik veel liever een ga. Om de simpele reden dat als ze je eenmaal neer krijgen ze of tijd verpesten met op je ga te wachten en je daarna doden wat je teammaten kans geeft ze neer te krijgen, Of ze iemand anders focusen en jou lekker laten respawnen.
En zonder armor is die 1000hp ook net 2 schoten van de adc
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 16:12 ]
En je noemt ook weer net alle champs op die voordeel uit maximaal voordeel uit Warmogs halen. Volgens mij snap je wel degelijk wat ik bedoel, maar wil je toch een weerwoord geven. Nogmaals, ik ben niet tegen je gedachtegang, ik vind alleen dat als je iets wilt doen in dit spel, je allereerst een fatsoenlijke itemverdeling nodig hebt alvorens je champions gaat nerfen. Warmogs was slechts een voorbeeld.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:51:
[...]
Wat de helft van de AD carries uitgeschakeld omdat je % based nodig hebt?
De meest gespeelde carries zijn EZ en Cait die dat niet hebben.
In Amerika zie je nog wel eens twitch maar dat is het wel.
Ik vind het niet erg als mannetjes als Kog en Varus wat meer viable worden.
En BoRK heb ik alleen die kennen van Giants zien bouwen op een adc. Dus met dat moeten bouwen zal wel meevallen.
[...]
Alsof champions als Yorick, Irelia, Olaf , Singed, Renekton , Malphite, Shen, Warwick en Darius volgens jouw beredenering van niet full dps gaan anders zijn dan op 4 knopjes rammen = free win.
En midlane is nou ook niet echt indrukwekkend volgens die beredenering gewoon elke game ryze mash QWER en je bent zo diamond.
EDIT: Overigens alle toernooien die je noemt zijn best aardig, maar merendeel vind/vond plaats op oude patches, dus vergelijking treffen met het heden heeft weinig toch geen zin. En Ezreal is vrij simpel waarom iedereen die pikt, aangezien je met Ezreal (ondanks dat je geen % base dmg doet) je iedereen rond de map kunt kiten en alsnog die kill kunt maken. Caitlyn werd puur op de toernooien nog gepakt omdat Nunu destijds nog niet generfd was, en Cait is natuurlijk de standaard lanebully voor de meeste AD Carry's.
Overigens weet ik niet of iedereen hier Reddit volgt, maar ik zag deze link en ik denk dat het wel handig kan zijn voor de meeste: http://www.reddit.com/r/l...se_update_your_adobe_air/
Security updates voor je Adobe Air client (die niet standaard wordt meegepatched bij elke LoL update).
[ Voor 14% gewijzigd door Damien op 13-02-2013 17:22 ]
De (waarschijnlijke) nerfs gaan er inderdaad komen. http://www.surrenderat20....-looked-at-for-nerfs.html Vi dus zoiezo en j4 en xin waarschijnlijk maar naar mijn mening mag dat allebei ook zoiezo nerf zijn in plaats van waarschijnlijk.
En Riot moet proberen health minder dominant te maken en ik denk dat penetration nerfen daarin wel helpt. Zolang hoge penetration, armor en magic res niet echt waard maakt om te kopen blijft health de betere optie om de klappen op te vangen. Moet natuurlijk met beleid gebeuren want penetration te hard nerfen, wat ik ze ook zomaar ineens zie doen, wordt het league of resistance. Het moet zeker wel te balancen zijn.
En Riot moet proberen health minder dominant te maken en ik denk dat penetration nerfen daarin wel helpt. Zolang hoge penetration, armor en magic res niet echt waard maakt om te kopen blijft health de betere optie om de klappen op te vangen. Moet natuurlijk met beleid gebeuren want penetration te hard nerfen, wat ik ze ook zomaar ineens zie doen, wordt het league of resistance. Het moet zeker wel te balancen zijn.
Verwijderd
De meeste van de champs die ik noem halen helemaal geen maximaal voordeel uit warmogs.Damienx2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:19:
[...]
En je noemt ook weer net alle champs op die voordeel uit maximaal voordeel uit Warmogs halen. Volgens mij snap je wel degelijk wat ik bedoel, maar wil je toch een weerwoord geven. Nogmaals, ik ben niet tegen je gedachtegang, ik vind alleen dat als je iets wilt doen in dit spel, je allereerst een fatsoenlijke itemverdeling nodig hebt alvorens je champions gaat nerfen. Warmogs was slechts een voorbeeld.
EDIT: Overigens alle toernooien die je noemt zijn best aardig, maar merendeel vind/vond plaats op oude patches, dus vergelijking treffen met het heden heeft weinig toch geen zin. En Ezreal is vrij simpel waarom iedereen die pikt, aangezien je met Ezreal (ondanks dat je geen % base dmg doet) je iedereen rond de map kunt kiten en alsnog die kill kunt maken. Caitlyn werd puur op de toernooien nog gepakt omdat Nunu destijds nog niet generfd was, en Cait is natuurlijk de standaard lanebully voor de meeste AD Carry's.
Het is alleen het beste tank item op het moment. Geen ander item dat je zoveel damage laat pakken.
Wat is nou het probleem precies? Hiervoor had je standaard de metagolem top alsof dat zoveel variatie gaf.
En je hebt het erover dat iedereen verplicht is een item te halen dat op dit moment niet gebruikt word door ad carries en dat je mannetjes te spelen die vrijwel niet gespeeld worden.
Kog en Varus zien echt niet veel daglicht hoor, ook niet in solo que.
Ok primaVerwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:35:
[...]
De meeste van de champs die ik noem halen helemaal geen maximaal voordeel uit warmogs.
Het is alleen het beste tank item op het moment. Geen ander item dat je zoveel damage laat pakken.
Wat is nou het probleem precies? Hiervoor had je standaard de metagolem top alsof dat zoveel variatie gaf.
En je hebt het erover dat iedereen verplicht is een item te halen dat op dit moment niet gebruikt word door ad carries en dat je mannetjes te spelen die vrijwel niet gespeeld worden.
Kog en Varus zien echt niet veel daglicht hoor, ook niet in solo que.
Verwijderd
Je wilt op een discussieforum geen uitleg geven waarom je iets unbalanced vind?Damienx2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:37:
[...]
Ok primajij ziet het probleem niet, gelukkig zien anderen het wel. Een heen en weer gegooi van waarom wel en waarom niet wordt dit forum niet beter van. Dus ik laat het hier verder bij en wacht wel af wat Riot uiteindelijk gaat doen om een betere balance in deze game te brengen.
Je hebt het hier wel de hele tijd over warmogs, maar wat vind je dan van dat elke ad build al tijden lang precies hetzelfde is. Zijn IE en BT dan ook overpowered?
Warmogs geeft juist veel counterplay mogelijkheden. Je kan dus champions nemen met % health abilities. Of liandry of BoRK bouwen. Of je kan gewoon je normale damage build doen als bijvoorbeeld adc. Bij resists stacken was er maar 1 mogelijkheid tot counterplay en dat is penetration maken.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 18:56 ]
Het punt is, ik noem Warmogs als een voorbeeld. Het probleem hierbij is, dat jij het dus volslagen normaal vindt dat een team A en B ipv wat eerst gebeurde met arm pen / magic pen nu gebeurt met healthstacken. Prima als jij het geen probleem vindt, alleen wat moet ik daar verder mee? Je overtuigen heeft overduidelijk geen zin dus zie ik de punt van een verder uit te voeren discussie ook niet echt nuttig, jij hebt jouw mening ik de mijne en dichter naar elkaar toe gaan we toch niet komen hiermee. Dus discussies zijn prima zolang het niet een nutteloos heen en weer gegooi wordt. Wat je nu beschrijft is precies wat ik het probleem vindt met deze game. Of je kiest een % based champion, je gaat health stacken of je gaat precies hetzelfde doen of je gaat BoRK of Liandry's. Hoeveel opties zijn dat? 3 in totaal, waarbij de kans dat je voor de % based champ gaat + health stacken nog de grootste kans is. Waardoor je dus een totaal hebt van 2 opties.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:50:
[...]
Je wilt op een discussieforum geen uitleg geven waarom je iets unbalanced vind?
Je hebt het hier wel de hele tijd over warmogs, maar wat vind je dan van dat elke ad build al tijden lang precies hetzelfde is. Zijn IE en BT dan ook overpowered?
Warmogs geeft juist veel counterplay mogelijkheden. Je kan dus champions nemen met % health abilities. Of liandry of BoRK bouwen. Of je kan gewoon je normale damage build doen als bijvoorbeeld adc. Bij resists stacken was er maar 1 mogelijkheid tot counterplay en dat is penetration maken.
Daar heb je mijn uitleg met waarom ik hoop en waarschijnlijk ook verwacht dat er binnenkort een nerf richting healthstacken komt. Health stacken moet een optie zijn en geen standaard zoals nu tegenwoordig het geval is.
Zonet even als tankmo (tank teemo) gespeeld ging wel goed, ik stond 11/3/19 op het eind
.
Build:
merc threads
frozen mallet
Warmog's armor
Atma's impaler
Abyssal scepter
Build:
merc threads
frozen mallet
Warmog's armor
Atma's impaler
Abyssal scepter
Hahahardcoresmurf schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:12:
Zonet even als tankmo (tank teemo) gespeeld ging wel goed, ik stond 11/3/19 op het eind.
Build:
merc threads
frozen mallet
Warmog's armor
Atma's impaler
Abyssal scepter
Ik heb net een game met Xin Zhao achter de rug, en het leek in het begin van de game alsof we hard zouden verliezen. Maar naarmate de items kwamen kon ik de teamfights in een win omzetten.
Items:
Merc Threads;
Sunfire Cape;
Black Cleaver;
Last Whisper;
Spirit Visage;
Bilgewater Cutlas;
Hier had zelfs de fed Katarina met Warmogs geen antwoord meer op
Verwijderd
Ik speelde Mundo met warmog randuin tabi thornmail sunfire en sword of the devine.
Maar Draven maakte me hard kapot met bloodthirster black cleaver PD last whisper en warmog
Maar Draven maakte me hard kapot met bloodthirster black cleaver PD last whisper en warmog
Vandaag heb ik Renekton gekocht. Ik had hem al wel eens gespeeld toen hij free was en nadat ik Darien er een paar keer mee zag spelen dacht ik, och waarom ook niet. Heb er nu enkele potjes opzitten en ben helemaal overtuigd van de champion. In lane is het bijna net zo'n harde bully als Garen, maar i.t.t. hem heb je een hele goede CC op een redelijk korte cooldown. Late game ben je nog steeds ontzettend nuttig als je correct build: Zolang je 50 Rage haalt en dan de enemy armor shred met je tweede dash, in combinatie met een Black Cleaver voor % Shred en flat ArPen runes als reds doe je een flinke sloot damage en goede armor shred voor je team. Daarnaast heb je AoE damage van Sunfire Cape en je ult die tevens voor jouw enorme survivability zorgen.
Je kunt gemakkelijk de bulk van de damage tanken in de teamfight, de enemy armor shredden en toch nog levend eruit komen. Dan kan jouw team mooi op clean up duty gaan. Ook kan je squishies goed beschermen door skillshots te bodyblocken (Met Dominus is je model vrij groot) en assassins te stunnen (wat bijvoorbeeld heel goed werkte tegen Khazix: Doe je stun en blaas hem op voor je carry sterft).
Vorige twee games heb ik geprobeerd Locket of the Iron Solari te rushen na Brutalizer: Dat bevalt erg goed. Het geeft je heel veel early game tankiness, extra cooldown reduction (dit is echt het grote pluspunt van dit item; er zijn niet echt andere viable CDR items voor Renekton) en met de active kan je gemakkelijk engages van de enemy baiten met low health en je team extra kills bezorgen.
Je kunt gemakkelijk de bulk van de damage tanken in de teamfight, de enemy armor shredden en toch nog levend eruit komen. Dan kan jouw team mooi op clean up duty gaan. Ook kan je squishies goed beschermen door skillshots te bodyblocken (Met Dominus is je model vrij groot) en assassins te stunnen (wat bijvoorbeeld heel goed werkte tegen Khazix: Doe je stun en blaas hem op voor je carry sterft).
Vorige twee games heb ik geprobeerd Locket of the Iron Solari te rushen na Brutalizer: Dat bevalt erg goed. Het geeft je heel veel early game tankiness, extra cooldown reduction (dit is echt het grote pluspunt van dit item; er zijn niet echt andere viable CDR items voor Renekton) en met de active kan je gemakkelijk engages van de enemy baiten met low health en je team extra kills bezorgen.
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
Verwijderd
De changes in de patch zien er heel goed uit wat mij betreft.
Vind ze bijna allemaal mooi, alleen een Vi nerfje had me wel aardig geleken.
Hmm Vi is toch niet echt OP? In de top lane kun je haar toch redelijk de lane uit harassen met aardig wat champions?Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 01:58:
De changes in de patch zien er heel goed uit wat mij betreft.
Vicariously I live while the whole world dies
Vi jungle is het grootste probleem. Ze heeft een vrij simpele jungle en haar burst en cc bij een gank maken het vrij moeilijk om nog aan te ontsnappen. Ze kan hierbij ook nog eens vrij veel tank items pakken zonder echt aan damage in te leveren.Vicarious schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:02:
[...]
Hmm Vi is toch niet echt OP? In de top lane kun je haar toch redelijk de lane uit harassen met aardig wat champions?
De Akali changes ben ik heel blij mee, dit maakt opzich ruimte om niet meer een aparte Akali page te hoeven hebben. Overal goede changes en fixes. Ook de extra damage op BotRK ziet er goed uit.
Gister mijn eerste pentakill ooit gehaald 
Op Ezreal uiteraard, had met de ultimate al quadra (hoorde ik achteraf) daarna moets alleen amumu nog dood en dat lukte dus ook gelukkig.
Alleen erg jammer dat ik er geen replay van heb >< of screenshot in game. Het ging allemaal zo snel dat ik het pas ook in de gaten had toen ik Pentakill hoorde. Was helemaal hyped daarna
Lol slaat standaard geen replay bestanden op? Daar had ik dus lolrecorder voor moeten hebben?
Op Ezreal uiteraard, had met de ultimate al quadra (hoorde ik achteraf) daarna moets alleen amumu nog dood en dat lukte dus ook gelukkig.
Alleen erg jammer dat ik er geen replay van heb >< of screenshot in game. Het ging allemaal zo snel dat ik het pas ook in de gaten had toen ik Pentakill hoorde. Was helemaal hyped daarna
Lol slaat standaard geen replay bestanden op? Daar had ik dus lolrecorder voor moeten hebben?
Verwijderd
Helaas wel ja.Gekheid schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:43:
Gister mijn eerste pentakill ooit gehaald
Meh, misschien kan ik even contact proberen te zoeken met de 2 team mates (andere 2 zijn al vrienden en die hadden het ook niet) Of misschien proberen om de tegenstanders een pm te sturen in game hopen op dat hun de replay file hebben
En zo niet helaas, enigste wat ik dan heb is de screenshot van mijn lolking profiel met de 5 killstreak.
Verwijderd
ik heb dan idd altijd PRT Screen knoppie klaar
als ik um aan voel komen....
is tot nu toe in 2-3 jaar tijd nog maar 5-10 keer voorgekomen
dus ja het is idd vrij speciaal! voornamelijk ook omdat ik meestal geen carry rol speel
is tot nu toe in 2-3 jaar tijd nog maar 5-10 keer voorgekomen
Erg jammer, ik dacht namelijk dat Vi gebouwd was als ranged carry killer. Daarom heb ik d'r ook gekocht voor de volle mep riot points. Als je als Vi initiate gaat het goed, maar zodra je weer even terug wil gaat dat niet meer lukken. Het is dus, Q / R -> erin, spam E, E, en dan wachten tot je W procs. Je hebt vrijwel geen escape.
Klinkt in mijn oren niet echt als een uber OP champion. Kleine nerf mag wel, maar wat ga je dan nerfen? De CD's verhogen heeft denk ik weinig zin, aangezien je meestal toch maar één volle combo in een teamfight haalt.
Klinkt in mijn oren niet echt als een uber OP champion. Kleine nerf mag wel, maar wat ga je dan nerfen? De CD's verhogen heeft denk ik weinig zin, aangezien je meestal toch maar één volle combo in een teamfight haalt.
http://euw.leagueoflegend.../showthread.php?t=1049848Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 07:41:
Iemand effen een linkie van de patchnotes ?ken ze hier niet zien :
thanks !
Akali
These changes are to open up additional rune and mastery setups for Akali players. They’re intended to be a small change for those players who choose to stick with the setups they currently use.
Twin Disciplines
Discipline of Force
Now takes effect immediately instead of requiring 19.5 Ability Power
Base damage bonus reduced to 6% from 8%
Discipline of Might
Now takes effect immediately instead of requiring 9.5 Attack Damage
Base spell vamp bonus reduced to 6% from 8%
Anivia
Rebirth
Chat messages from Anivia will now have a custom champion name while she’s in egg form.
Janna
Janna’s basic attack should now feel more responsive
Jarvan IV
Martial Cadence
Fixed a bug where Martial Cadence was dealing more damage than intended to minions and monsters
Lulu
Glitterlance
When cast after Help, Pix!, Glitterlance no longer gains an increased area of effect size against the target of Help, Pix!
Whimsy
Whimsy no longer interrupts enemy movement abilities that are already in progress
Master Yi
Alpha Strike
Fixed a bug that caused Alpha Strike to appear available when it was on cooldown.
Morgana
Soul Shackles
Fixed a bug that sometimes caused the Soul Shackles sound and spell effect to play even when the target wasn’t stunned.
Nami
These changes are aimed at improving Nami's early laning phase by giving her a movement speed advantage and enabling her to be play more aggressively.
Nami’s basic attack should now feel more responsive
Base movement speed increased to 340 from 335
Nasus
The changes to Siphoning Strike help alleviate some of Nasus’ weak laning phase, and the changes to Fury of the Sands improve his ability to close on targets in team fights.
Siphoning Strike
Fixed a bug where Siphoning Strike critical strikes were dealing more damage than intended
Mana cost reduced to 20 at all ranks from 20/25/30/35/40
Fury of the Sands
Now increases attack range by 50 and cast range by 100 while active
Mana cost reduced to 100 from 150
Nocturne
Fixed a bug where Nocturne wouldn’t automatically chase his target after using Paranoia
Renekton
Fixed a bug where Renekton's Slice and Dice wouldn't work on minions that he couldn't see
Riven
These changes should offer Riven players new rune and item choices beyond simply stacking attack damage. In addition, they should slightly reduce her early lane snowballing, but increase her ability to recover if she falls behind.
Runic Blade
Adjusted damage to 15-45% of her total Attack Damage (based on champion level) from 5-15 (+0.5 bonus attack damage)
Broken Wings
Fixed a bug that was causing Broken Wings to improperly apply its splash damage if Valor was cast too recently
Sivir
Ricochet
Fixed a bug where the cooldown on earlier ranks was longer than intended
Vi
Assault and Battery
Fixed a bug where the crowd control component of Assault and Battery was ignoring spell shields.
Ziggs
Hexplosive Minefield
Fixed a bug where the sound effect for triggering a mine would not play
Items
We've adjusted cooldown reduction on several items. These changes should differentiate items with strong synergy from those that simply grant cooldown reduction as a secondary stat.
Athene's Unholy Grail
Cooldown reduction increased to 20% from 15%
Glacial Shroud
Combine cost reduced to 230 gold from 380 (total cost reduced to 1350 from 1500)
Armor increased to 45 from 40
Cooldown Reduction reduced to 10% from 15%
Spirit Visage
Combine cost increased to 630 gold from 540 (total cost unchanged)
Deathfire Grasp
Combine cost reduced to 680 gold from 880 (total cost reduced to 3100 from 3300)
Cooldown reduction reduced to 10% from 15%
Zeke's Herald
Combine cost increased to 900 gold from 800 gold (total cost increased to 2550 gold from 2450)
Iceborn Gauntlet
]While we’re generally happy with the kiting potential Iceborne Gauntlet offers ranged champions, it provided a little too much area control in certain cases. This change increases the item’s effect for melee champions but reduces it for ranged.
Total cost reduced to 3250 gold from 3400
Cooldown reduction reduced to 10% from 15%
Fixed a bug where the slow field was lasting longer than intended
Fixed a bug where the slow was not being applied immediately
Slow field radius for ranged champions reduced to 210 from 275
Slow field radius for melee champions increased to 285 from 275
Chalice of Harmony
This change is only intended to make purchasing multiple Faerie Charms an option for mages and supports at the start of the game. For this reason, we didn’t change the total cost or stats granted by Chalice of Harmony.
Recipe Changed: Faerie Charm + Faerie Charm + Null-Magic Mantle + 120 gold = 880 gold
Frozen Heart
Combine cost increased to 550 gold from 400 (total cost unchanged)
Armor increased to 95 from 90
Negatron Cloak
Cost reduced to 720 gold from 810
Magic resist reduced to 40 from 45
Quicksilver Sash
Combine cost reduced to 830 gold from 850 (total cost reduced 1550 gold from 1660)
Avarice Blade
Gold per 10 seconds increased to 3 from 2
Eleisa's Miracle
Now reduces the cooldown of Heal, Clairvoyance and Clarity by 25% instead of reducing the cooldown on Heal, Clairvoyance and Revive by 20%
Executioner's Calling
Critical strike chance increased to 20% from 15%
Liandry's Torment
The original set of restrictions on Liandry’s Torment made it a lot more niche and complex than we originally intended. These changes help clarify the item’s role as well as make its unique playstyle more accessible for additional casters.
Ability power reduced to 50 from 60
Damage per second increased to 2% from 1.66%
Damage-over-time and multi-target spells no longer have reduced effect
Fixed damage effect not being properly reapplied on targets that already have it
Ohmwrecker
While Ohmwrecker was originally designed for tanks, the tank role has a lot of other tools that effectively divert turret damage. These changes reposition the item as an aggressive option for supports and casters.
Recipe Changed: Ruby Crystal + Blasting Wand + Philosopher's Stone + 800 gold = 2850 gold
+350 health
+50 ability power
+15 health regen per 5 seconds
+15 mana regen per 5 seconds
Retains the same UNIQUE active
Rabadon's Deathcap
Combine cost increased to 840 gold from 740 (total cost increased to 3300 gold from 3200)
Ability power bonus increased to 30% from 25%
Spirit of the Spectral Wraith
A new passive that lowers the cooldown on Smite should give this item a more unique feel. While there may not be a champion who is perfectly suited to this item, we could potentially create or adjust a champion who can use it to its maximum potential.
New UNIQUE Passive: Reduces the cooldown on Smite by 20%
Shurelya's Reverie
Cooldown reduction is no longer UNIQUE
Blade of the Ruined King
Attack damage increased to 45 from 40
Current health damage increased to 5% from 4%
Wit's End
Magic resist increased to 25 from 20
Leagues
Fixed a number of display bugs with the league system
Updated the rules around displaying Season 2 loading screen borders in each queue
Normal and co-op games now show the higher reward from either ranked solo or the appropriate ranked team queue
Custom and Dominion games now show the best reward achieved in any queue
Ranked games still show the reward from that specific queue
Matchmaking
We adjusted the matchmaking system last patch so it would account for both matchmaking rating and your total of wins in the current queue when creating matches.
We made some adjustments this patch to reduce average queue times.
Item Shop Optimization
We made some keyboard navigation updates to the Item Shop:
Ctrl + L or Ctrl + Enter focuses the search menu (You can rebind this command through the options menu)
Ctrl + Tab changes item shop tabs (You can rebind this command through the options menu)
You can now view the scoreboard while the item shop is open
You can now chat while the item shop is open
The search menu is now on the Recommended Items tab in addition to the All Items tab
"On Hit" and "Stealth Detect" are now searchable terms within the Item Shop
You can now single right click items in the item shop to purchase
The item shop should now be more responsive upon buying or selling items
The size of the item shop when on resolutions of 1080 pixels tall or higher has been slightly reduced
Co-op vs. AI
Shen Bot should now continue to function after the target of his ultimate is killed during the channel time
General
We made a bunch of quality of life improvements to passive on-attack effects so they’re no longer consumed when attacking wards
Ashe
Focus is no longer consumed when attacking wards
Caitlyn
Headshot is no longer consumed when attacking wards
Kennen
Electrical Surge is no longer consumed when attacking wards
Sona
Power Chord is no longer consumed when attacking wards
Twisted Fate
Pick A Card is no longer consumed when attacking wards
Stacked Deck is no longer consumed when attacking wards
Ziggs
Short Fuse is no longer consumed when attacking wards
The teleport indicators on the minimap should now appear more distinct from the recall indicators.
The chat command system has been slightly improved behind the scenes
You can type /allcommands to get a complete list of chat commands
You can now type /help /command to get detailed information on that chat command
You can now ignore a player who is playing a specific champion on your team by typing /ignore @ChampionName
Knockups now function more consistently and should fail less frequently when close to walls
Setting the DisableCameraSnapOnRespawn=1 option should no longer cause your spacebar to stop working when you respawn
Muting a player will no longer mute his map pings; map pings have been throttled to prevent spam
Fixed an issue that prevented some players from receiving in-game messages that included special characters
Zooming the camera in and out has been smoothed
Boots of Mobility will now show a cooldown for their passive effect
You now have the option to display your autoattack range by pressing attack
The camera should no longer pan when League of Legends is not the program of focus
Kog'maw, Karthus and Zyra should no longer give double kills when using Muramana
Nami's Aqua Prison should now properly reset jungle creeps
Hitting space while using a locked camera should no longer disable locked camera mode
Verwijderd
Gisteren nog een heerlijke game met jungle blitzcrank.
In het begin lukte geen gank, ik stond 0-0-1 op 15 minuten maar daarna was het geniaal.
Kreeg nog een Quadra maar de enemy J4 denyde mijn pentakill door over een muurtje te E-Q'en
[afbeelding]
De tegenstander stackt hier trouwens hard health op champs met armor buffs maar toch deed ik prima damage op ze met een build zonder BoRK.
In het begin lukte geen gank, ik stond 0-0-1 op 15 minuten maar daarna was het geniaal.
Kreeg nog een Quadra maar de enemy J4 denyde mijn pentakill door over een muurtje te E-Q'en
[afbeelding]
De tegenstander stackt hier trouwens hard health op champs met armor buffs maar toch deed ik prima damage op ze met een build zonder BoRK.
Netjes hoorVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:53:
Gisteren nog een heerlijke game met jungle blitzcrank.
[afbeelding]
Gisteren nog een paar potjes ranked 5v5 gespeeld, uiteindelijk geplaatst in Bronze 3:P (2 wins 3 losses in de seeding matches) De 2 matches die we gister verloren was vooral doordat de tegenstander een teamcomp had waar we niets tegen konden.
1e werden we keihard geownd in botlane door een Panth - Taric combo, meestal spelen we zelf taric / ez omdat we daarmee de beste resultaten boeken, maar Taric werd al gepicked voor wij hem konden oppakken, ook Alistair, die ik het liefst tegen bv panth bot zou spelen was door hun gebanned. We hebben uiteindelijk Sona / ez gepicked, wat dus niet werkt, maar we wisten even niet wat we het beste konden pakken (ook omdat we niet zeker wisten wie waarheen zou gaan) Hoe zou je zo'n kill lane kunnen counteren?
2e potje werden we in teamfights van de kaart geveegd door een AEO comp met Maokai als jungler, Gankplank top, en Zyra mid, ze konden hun ults steeds zo goed combo-en dat we gewoon van de kaart geveegd werden
Wat betreft het maken of herkennen van teamcomps moeten we echt nog heel veel leren merk ik, iemand hier nog goede tips voor?
1e werden we keihard geownd in botlane door een Panth - Taric combo, meestal spelen we zelf taric / ez omdat we daarmee de beste resultaten boeken, maar Taric werd al gepicked voor wij hem konden oppakken, ook Alistair, die ik het liefst tegen bv panth bot zou spelen was door hun gebanned. We hebben uiteindelijk Sona / ez gepicked, wat dus niet werkt, maar we wisten even niet wat we het beste konden pakken (ook omdat we niet zeker wisten wie waarheen zou gaan) Hoe zou je zo'n kill lane kunnen counteren?
2e potje werden we in teamfights van de kaart geveegd door een AEO comp met Maokai als jungler, Gankplank top, en Zyra mid, ze konden hun ults steeds zo goed combo-en dat we gewoon van de kaart geveegd werden
Wat betreft het maken of herkennen van teamcomps moeten we echt nog heel veel leren merk ik, iemand hier nog goede tips voor?
Verwijderd
2 wins en 3 losses en je zit in bronze 3? Ik heb al 12 wins op een rij en ik zit nog in bronze 4. Best oneerlijk hoe dat gaat.anu schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:42:
Gisteren nog een paar potjes ranked 5v5 gespeeld, uiteindelijk geplaatst in Bronze 3:P (2 wins 3 losses in de seeding matches) De 2 matches die we gister verloren was vooral doordat de tegenstander een teamcomp had waar we niets tegen konden.
Een beetje zoals Nocturne, Jarvan IV, Lee Sin, Xin Zhao en Maokai dus? Daarmee is ze eigenlijk in alles behoorlijk vergelijkbaar (CC, aardige burst, tanky build, geen escapes als je eenmaal in een fight zit)Damienx2 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:15:
[...]
Vi jungle is het grootste probleem. Ze heeft een vrij simpele jungle en haar burst en cc bij een gank maken het vrij moeilijk om nog aan te ontsnappen. Ze kan hierbij ook nog eens vrij veel tank items pakken zonder echt aan damage in te leveren.
Hij heeft het over 5v5, jij over soloqueue denk ikVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:11:
[...]
2 wins en 3 losses en je zit in bronze 3? Ik heb al 12 wins op een rij en ik zit nog in bronze 4. Best oneerlijk hoe dat gaat.
Panth bot lijkt me nu ook weer niet zo gevaarlijk. Hij heeft geen echte sustain, is vrij mana intensief as hij al z'n skills gebruikt en buiten z'n ult heeft hij geen escape. Met zowat iedere ADC outrange je hem en kan je dus vrij poken. Gewoon niet te veel spears eten natuurlijk.
Verwijderd
Aah idd zie het nu ook. Verkeerd gelezenInrage schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:32:
[...]
Hij heeft het over 5v5, jij over soloqueue denk ikDe ladder van 5v5 zal niet zo uitgebreid zijn denk ik.
Panth bot lijkt me nu ook weer niet zo gevaarlijk. Hij heeft geen echte sustain, is vrij mana intensief as hij al z'n skills gebruikt en buiten z'n ult heeft hij geen escape. Met zowat iedere ADC outrange je hem en kan je dus vrij poken. Gewoon niet te veel spears eten natuurlijk.
Ja en nee, Nocturne heeft alleen zijn ult als echte gapcloser (en die ult is al generfed), Jarvan moet 2 skills doen om hetzelfde effect te hebben als Vi's Q. Zijn ult is momenteel nog stuk (mensen lopen er gewoon uit) en ik heb gisteren begrepen dat Jarvan voorlopig niet op de nerf lijst staat. Lee Sin komt aardig in de buurt van Vi alleen ligt zijn burst lager (plus hij heeft recentelijk nog een nerf ontvangen door geen armor buff meer te hebben). Xin Zhao zit in hetzelfde schuitje als Vi, verwacht ook dat zijn damage nummers iets naar beneden worden gesteld. Maokai vind ik nou niet bepaald een bursty champion, maar daarentegen bouw ik hem ook nooit richting AP dus hier kan ik geen mening over geven. Denk dat het bij Vi voornamelijk hetzelfde zal zijn als met Xin Zhao, dus enkel wat damage nummers naar beneden schroeven.Vicarious schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:27:
[...]
Een beetje zoals Nocturne, Jarvan IV, Lee Sin, Xin Zhao en Maokai dus? Daarmee is ze eigenlijk in alles behoorlijk vergelijkbaar (CC, aardige burst, tanky build, geen escapes als je eenmaal in een fight zit)
Verwijderd
Inderdaad. Vi's damage is gewoon te hoog als je kijkt naar wat voor Initiate zij heeft. Als malph moet je om een carry te kunnen oneshotten vrij squishy bouwen. Met Vi kan je dat terwijl je nog gigantisch tanky bent.
Maokai zn base nummertjes zijn genoeg om early/mid een vrij goede burst te hebben. Nocturne heeft geen echte instant gapcloser maar wel zijn Q die hem slowt en jou versnelt. J4 moet 2 skills doen, maar VI heeft er buiten haar ult sowieso maar 2. J4 kan dan nog zijn shield doen. Ik vind ze allemaal vrij vergelijkbaar.Damienx2 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:37:
[...]
Ja en nee, Nocturne heeft alleen zijn ult als echte gapcloser (en die ult is al generfed), Jarvan moet 2 skills doen om hetzelfde effect te hebben als Vi's Q. Zijn ult is momenteel nog stuk (mensen lopen er gewoon uit) en ik heb gisteren begrepen dat Jarvan voorlopig niet op de nerf lijst staat. Lee Sin komt aardig in de buurt van Vi alleen ligt zijn burst lager (plus hij heeft recentelijk nog een nerf ontvangen door geen armor buff meer te hebben). Xin Zhao zit in hetzelfde schuitje als Vi, verwacht ook dat zijn damage nummers iets naar beneden worden gesteld. Maokai vind ik nou niet bepaald een bursty champion, maar daarentegen bouw ik hem ook nooit richting AP dus hier kan ik geen mening over geven. Denk dat het bij Vi voornamelijk hetzelfde zal zijn als met Xin Zhao, dus enkel wat damage nummers naar beneden schroeven.
Geef ik je ook geen ongelijk in, alleen ligt Vi's burst hoger dan eerder genoemde champs. En daar zit nou het probleem met haar, zoals Lord-Ronddraai ook aangeeft, als je Vi tanky bouwt is ze nog sterk genoeg om je flink laag te bursten, waar je bij de andere champs alsnog eerst wat items nodig zult hebben.Vicarious schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:51:
[...]
Maokai zn base nummertjes zijn genoeg om early/mid een vrij goede burst te hebben. Nocturne heeft geen echte instant gapcloser maar wel zijn Q die hem slowt en jou versnelt. J4 moet 2 skills doen, maar VI heeft er buiten haar ult sowieso maar 2. J4 kan dan nog zijn shield doen. Ik vind ze allemaal vrij vergelijkbaar.
Verwijderd
Ik weet niet hoe veilig Vi jungled de eerste clear, maar wat ik wel weet is dat ik mijn team altijd vertel dat Vi early echt niet te onderschatten damage doet, en ze dus safe moeten spelen. Met haar gapcloser kan ze ook uit onverwachte hoeken komen.
Plus een gank op een squishy is zelfs met wards nog lastig van wegkomen. Gapcloser, gevolgd door ult heeft gewoon een erg grote range.
Maargoed misschien is het ook gewoon wennen aan een nieuwe champ. Maokai heeft ook aardige damage early, daar moest ik ook aan wennen.
Plus een gank op een squishy is zelfs met wards nog lastig van wegkomen. Gapcloser, gevolgd door ult heeft gewoon een erg grote range.
Maargoed misschien is het ook gewoon wennen aan een nieuwe champ. Maokai heeft ook aardige damage early, daar moest ik ook aan wennen.
Welke build gebruiken jullie om "aardige damage" te doen met Maokai? Zelf heb ik hem ook even gespeeld maar vindt z'n ult te zwak en moeilijk te gebruiken en als je niet tanky gaat ga je heel snel neer.
Het waren de seeding matches nog he 
Probleem dat we hadden tegen pant / taric is dat zodra we uit turretrange kwamen, leapte panth erop, stun van taric erachteraan en we waren dood voor we iets konden doen. Ez was al gepicked voor we doorhadden dat we tegen Panth bot moesten, en Ez kan nu niet echt goed poken als ze achter de minions staan, met bv Cait was het waarschijnlijk wel iets anders gelopen, maar goed, dat is altijd lastig inschatten
Probleem dat we hadden tegen pant / taric is dat zodra we uit turretrange kwamen, leapte panth erop, stun van taric erachteraan en we waren dood voor we iets konden doen. Ez was al gepicked voor we doorhadden dat we tegen Panth bot moesten, en Ez kan nu niet echt goed poken als ze achter de minions staan, met bv Cait was het waarschijnlijk wel iets anders gelopen, maar goed, dat is altijd lastig inschatten
Denk dat ik me eens ga wagen aan het hele Ranked gebeuren.. Zit nu op een 300 tal wins , heb zowat alle champions (moet er nog 10) en heb met elke rol wat ervaring opgbouwd.. Als ik niet met vrienden samen speel en soloq ga doen zit ik toch regelmatig tussen Gold spelers (het randje rond hun champion tijdens het loaden
)
Alleen support misschien nog wat bijstellen, alleen weet ik nog niet met welke champion ik dit het liefste wil doen.. Twijfel een beetje tussen Sona en nunu/lulu , al is Nunu denk ik niet altijd de beste keuze.. Liefst zou ik met Leona supporten maar als er geen goede communicatie is loopt dit meestal niet zo goed
Nog mensen die wat vaker support spelen hier en wat info kwijt willen over een goede keuze?
Alleen support misschien nog wat bijstellen, alleen weet ik nog niet met welke champion ik dit het liefste wil doen.. Twijfel een beetje tussen Sona en nunu/lulu , al is Nunu denk ik niet altijd de beste keuze.. Liefst zou ik met Leona supporten maar als er geen goede communicatie is loopt dit meestal niet zo goed
Nog mensen die wat vaker support spelen hier en wat info kwijt willen over een goede keuze?
PBE patch nerfed Amumu Vi enXin:
Amuumu
Bandage Toss ( Q ) damage lowered to 80/130/180/230/280 from 80/140/200/260/320.
Tantrum ( E ) range lowered to 350 from 400.
Curse of the Sad Mummy ( R ) damage lowered to 150/225/300 from 150/250/350
Vi
Denting Blows ( W ) now deals 4, 5.5, 7, 8.5, 10% damage down from 6/7/8/9/10%.
Assault and Battery ( R ) damage lowered to 200/300/400 from 200/325/450.
Xin Zhao
Audacious Charge ( E ) damage lowered to 70/105/140/175/210 from 70/110/150/190/230.
Audacious Charge ( E ) cooldown increased to 14/13/12/11/10 from 13/12/11/10/9.
Crescent Sweep ( R ) damage reduced to 100/200/300 from 125/225/325.
Crescent Sweep ( R ) cooldown increased to 120/110/100 from 100/90/80.
Amuumu
Bandage Toss ( Q ) damage lowered to 80/130/180/230/280 from 80/140/200/260/320.
Vi
Xin Zhao
Audacious Charge ( E ) damage lowered to 70/105/140/175/210 from 70/110/150/190/230.
[ Voor 18% gewijzigd door Alvanosa op 14-02-2013 13:48 ]
PSN: Alvanosa
Ik laat meestal mijn supportkeuze wat afhangen van de carry zijn pick. Als je bij sivir bv een soraka zet, dan kan die infinite met de grote boemerang gooien, wat een enorm voordeel is. Bij een graves pak ik een taric, omdat een target dat niet kan bewegen heel gemakkelijk te skillshotten is.
Op zich is elke support wel viable. Sona's ult is enorm goed, heal is wel wat matiger. Soraka is vooral early game sterk met unlimited heal + power en de armour buff. Blitz is gewoon altijd lastig omdat zijn grab zo ver rijkt en als squishy doet dat pijn. Taric is vrij tanky, zijn stun is geen skillshot dus guarantee stun. Leona is ook sterk qua tankiness en engage. Lulu is goed om enemy junglers onschadelijk te maken. Nami en tresh zijn vrij goed in cc. Nunu is goed door bloodboil (hoewel dit nu generfed is denk ik).
Mijn voorkeur is tegenwoordig wel taric, maar dat is eerder persoonlijk denk ik. Stun, ult, w. Zelfs als je carry het niet meteen in de mot had, doe je nog redelijk wat dmg op een adc. En je bent tanky genoeg om terug te lopen en jezelf te healen over het algemeen.
Op zich is elke support wel viable. Sona's ult is enorm goed, heal is wel wat matiger. Soraka is vooral early game sterk met unlimited heal + power en de armour buff. Blitz is gewoon altijd lastig omdat zijn grab zo ver rijkt en als squishy doet dat pijn. Taric is vrij tanky, zijn stun is geen skillshot dus guarantee stun. Leona is ook sterk qua tankiness en engage. Lulu is goed om enemy junglers onschadelijk te maken. Nami en tresh zijn vrij goed in cc. Nunu is goed door bloodboil (hoewel dit nu generfed is denk ik).
Mijn voorkeur is tegenwoordig wel taric, maar dat is eerder persoonlijk denk ik. Stun, ult, w. Zelfs als je carry het niet meteen in de mot had, doe je nog redelijk wat dmg op een adc. En je bent tanky genoeg om terug te lopen en jezelf te healen over het algemeen.
Welke support je kiest is, net als bij andere rollen, afhankelijk van welke champ je het beste ligt.PietjeP89 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:35:
Voor soloq kies ik zelf (support is m'n main) meestal sona of lulu, omdat deze champs naast hun sustain erg veel utility hebben. Beide kunnen goed harassen/poken, hebben beide een slow. Sona's ult kan een teamfight in je voordeel doen omslaan of een kill securen, maar is soms tricky te plaatsen omdat je toch redelijk dichtbij de damage komt. Lulu's ult is veel veiliger en kan ook een teamfight doen omslaan.
Taric is trouwens ook een uitstekende keus. Door z'n stun kan hij goed zonen. Armor aura komt ook altijd van pas. Bovendien is ie wat meer recht-toe-recht-aan te spelen dan Sona en Lulu.
Soraka heeft me geholpen van 900 elo naar 1300 te komen. Zolang je voorzichtig met haar speelt en geen damage pakt, help je de carry makkelijk de lane te winnen. Geen utility, redelijk passief spel in lane, maar wèl een global ult en eindeloze sustain.
Verder kan deze link niet vaak genoeg geplaatst worden, Spellsy's support cheat sheet:
http://i.imgur.com/fkunE.jpg
Aanvulling:
Jana en Blitz raad ik af in soloq.
Blitz is òf heel erg nuttig, òf totaal overbodig, afhankelijk of hij z'n grabs kan landen.
Jana heeft een goeie kit, met veel cc en een shield + damage steroid, maar een hoge skillcap en een ult die lastig te timen en plaatsen is en een teamfight totaal kan verzieken.
[ Voor 8% gewijzigd door ydegart op 14-02-2013 14:40 ]
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
Vindt het toch wel jammer dat ze ook met de cooldowns op Xin hebben lopen klooien. Maar goed eerst maar eens zien hoe het uitpakt. Meestal worden de nerfs nog wel een aantal keren bijgesteld voordat ze live komen.Alvanosa schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:46:
PBE patch nerfed Amumu Vi enXin:
Amuumu
Vi
Xin Zhao
Verwijderd
Over malphite ze gapcloser
heb je um alles AP geprobeerd? dus een Roa en dan Rab Cap en dan Void staff enzo 
dan is die R op een Carry + een Q erbij egt wel 2 shotted
dan is die R op een Carry + een Q erbij egt wel 2 shotted
Khad liever gewoon een kleine damage nerf gezien inderdaad, maar op zich vermindert die cooldown weer als je je W activeert.Damienx2 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:36:
[...]
Vindt het toch wel jammer dat ze ook met de cooldowns op Xin hebben lopen klooien. Maar goed eerst maar eens zien hoe het uitpakt. Meestal worden de nerfs nog wel een aantal keren bijgesteld voordat ze live komen.
Ik lees hier altijd van die mega builds. Zelf merk ik wel dat het spel meestal al lang gedaan is voor je aan je 4e item begint bv. Dan heb ik bv: boots upgrade2, een rod of ages en halverwege een deathscap, en dan heb je een surrender of nexus down.
Hoe snel zitten jullie aan full build? En komen jullie daar uberhaubt vaak aan? (indien ja, welke rol?) Ik weet dat dit natuurlijk enorm afhangt van hoe goed het gaat, want met 0 kills en assists ben je na 20 minuten ook nog niet ver. Terwijl als je dan 170 farm hebt en 5 kills, zit je enorm ver natuurlijk.
Even iets anders, tijdje terug stonden we: ezreal (kameraad) en taric (ik) op bot. Mijn kameraad stond 9-1, waarop we besloten om mij de kbs te laten geven, omdat de assist meer opbracht voor de carry dan effectief de kill maken. Wel grappig en na controleren klopte het nog ook
Uiteindelijk had hij 12-1 en ik 5-0 toen de surrender eraan kwam.
Hoe snel zitten jullie aan full build? En komen jullie daar uberhaubt vaak aan? (indien ja, welke rol?) Ik weet dat dit natuurlijk enorm afhangt van hoe goed het gaat, want met 0 kills en assists ben je na 20 minuten ook nog niet ver. Terwijl als je dan 170 farm hebt en 5 kills, zit je enorm ver natuurlijk.
Even iets anders, tijdje terug stonden we: ezreal (kameraad) en taric (ik) op bot. Mijn kameraad stond 9-1, waarop we besloten om mij de kbs te laten geven, omdat de assist meer opbracht voor de carry dan effectief de kill maken. Wel grappig en na controleren klopte het nog ook
Verwijderd
Vind het bij Xin best grappig om te zien hoe veel invloed alles heeft met elkaar. De locket solari wordt populair als jungle item, deze heeft cdr, en dit maakt dan xin te sterk. Ben benieuwd hoeveel van dit soort items / combinaties er nog ontdekt gaan worden.
Overigens wel eens met de kleine Xin en Vi nerfs. Xin net 3 games opgepakt als jungler, speel hem absoluut nog niet effectief, maar was toch die 3 games lichtjes aan het carryen. Iets zegt me dat dat dan een te makkelijke champion is.
Amumu nerfs gaan wel steeds verder. Apart dat hij in season 2 helemaal kapot gecounterjungled werd, en dat hij nu ineens zo OP is.
Over builds:
Het gaat er natuurlijk om dat je een doel hebt om naar toe te werken voor je champion. Deze is vaak variabel, maar in je loading screen al enigzins te bepalen. Dan kun je aan de hand van wat je nodig hebt op dat moment in de game daar naartoe werken.
Fullbuilds haal je niet zo snel, behalve als jij hard domineerd en de rest van de game close is waardoor de tegenstander door wil spelen..
Overigens wel eens met de kleine Xin en Vi nerfs. Xin net 3 games opgepakt als jungler, speel hem absoluut nog niet effectief, maar was toch die 3 games lichtjes aan het carryen. Iets zegt me dat dat dan een te makkelijke champion is.
Amumu nerfs gaan wel steeds verder. Apart dat hij in season 2 helemaal kapot gecounterjungled werd, en dat hij nu ineens zo OP is.
Over builds:
Het gaat er natuurlijk om dat je een doel hebt om naar toe te werken voor je champion. Deze is vaak variabel, maar in je loading screen al enigzins te bepalen. Dan kun je aan de hand van wat je nodig hebt op dat moment in de game daar naartoe werken.
Fullbuilds haal je niet zo snel, behalve als jij hard domineerd en de rest van de game close is waardoor de tegenstander door wil spelen..
De builds die gepost worden zijn full zodat je een idee hebt wat je verder kan bouwen en zodat duidelijker is waar iemand naartoe wil met zijn build, maar in 80% van de games kom je inderdaad niet aan een full build toe.Lointje schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:41:
Ik lees hier altijd van die mega builds. Zelf merk ik wel dat het spel meestal al lang gedaan is voor je aan je 4e item begint bv. Dan heb ik bv: boots upgrade2, een rod of ages en halverwege een deathscap, en dan heb je een surrender of nexus down.
Gemiddeld duren de games die ik speel ~40 min, en tegen die tijd zit ik met 5 items compleet. Dus full builds komt inderdaad bij mij weinig voor, maar 5 items lukt meestal wel (dan bedoel ik overigens gewoon standaard t2 boots, dus geen extra enchant erop). En ik speel merendeel van mijn games als toplaner.Lointje schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:41:
Even iets anders, tijdje terug stonden we: ezreal (kameraad) en taric (ik) op bot. Mijn kameraad stond 9-1, waarop we besloten om mij de kbs te laten geven, omdat de assist meer opbracht voor de carry dan effectief de kill maken. Wel grappig en na controleren klopte het nog ook![]()
Verwijderd
het gaat idd voornamelijk om de farm!Lointje schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:41:
.
en me boots heb ik soms nog gweoon op alleen de 350G boots terwijl ik roa en deathcap heb, ligt ook aan de speed van de enemy en hun gapclosers enzo
teminsten zo beoordeel ik het altijd
Verwijderd
Sick. Replays zitten nu in de client op de PBE.
Grappig wel, de extensie is .rofl
http://www.reddit.com/r/l...plays_on_pbe_for_testing/
Grappig wel, de extensie is .rofl
http://www.reddit.com/r/l...plays_on_pbe_for_testing/
Voor de mensen die even wat te lachen willen hebben:
YouTube: Bad LoL Plays - the bronze age (League of Legends)
Een compilatie van de slechtste spelers in Bronze V, ik zou niet gaan drinken tijdens de video...
Een compilatie van de slechtste spelers in Bronze V, ik zou niet gaan drinken tijdens de video...
Verwijderd
Serieus waarom kom ik nooit zulke spelers tegenDylan93 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:35:
Voor de mensen die even wat te lachen willen hebben:
http://www.surrenderat20....214-pbe-update-quinn.html
hmm als adc lijkt Quinn me zwak maar ik denk dat ze beter top kan gaan.
tuurlijk kom je ze tegen ... in je eigen team
.
Moet zeggen dat het wel opmerkelijke scenes zijn. Niet meteen representaties, maar wel knap amusant.
Moet zeggen dat het wel opmerkelijke scenes zijn. Niet meteen representaties, maar wel knap amusant.
Vooral het herkenbare dat je al in de shop aan het kijken bent tijdens het recallen
Ben op een laag level ook een keer zo gestorven. Nu hoor je het gewoon vanaf het 1e schot, of je kan beter inschatten of je die shop al kunt openen.
Heb ik ook wel weer eens gehad sinds de nieuwe shop indeling... zoek me altijd rot naar bepaalde items...Lointje schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:23:
Vooral het herkenbare dat je al in de shop aan het kijken bent tijdens het recallenBen op een laag level ook een keer zo gestorven. Nu hoor je het gewoon vanaf het 1e schot, of je kan beter inschatten of je die shop al kunt openen.
Zeker in TT ... daar spendeer ik veel te veel tijd nog in de shop. (niet dood gegaan tijdens recall aldaar...)
ze zit er eigenlijk net tussenin; haar AA range is 525Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:40:
[...]
hmm als adc lijkt Quinn me zwak maar ik denk dat ze beter top kan gaan.
ter vergelijking: de meeste ADC's zitten op de 550, varus en ashe op de 600 en caitlyn op de 650
teemo zit op de 500
ik denk dat ze toch voornamelijk als ADC gespeeld gaat worden, haar blind is nutteloos tegen een hoop toplaners maar zó sterk bot
ben alleen bang dat ze dan te squishy is in teamfights met haar ult
ach, we gaan het vanzelf zien
Gister gewoon 2 games verloren door 3 vs 5 situatie vanaf de start. Wel 1 potje met lux nog afgesloten met 11/6 maar mocht niet baten!
Haha.
Psn - Sevyxs
300 wins en nog maar 10 champions te unlocken? Goed gedaan. Ik zit op hetzelfde aantal wins, twee volle runepages voor hun rol, maar ik heb slechts 20 champions geunlocked.PietjeP89 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:35:
Denk dat ik me eens ga wagen aan het hele Ranked gebeuren.. Zit nu op een 300 tal wins , heb zowat alle champions (moet er nog 10) en heb met elke rol wat ervaring opgbouwd.. Als ik niet met vrienden samen speel en soloq ga doen zit ik toch regelmatig tussen Gold spelers (het randje rond hun champion tijdens het loaden)
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
tja, het hangt er ook maar net vanaf hoeveel RP je er tegenaan gooit.fonsoy schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:19:
[...]
300 wins en nog maar 10 champions te unlocken? Goed gedaan. Ik zit op hetzelfde aantal wins, twee volle runepages voor hun rol, maar ik heb slechts 20 champions geunlocked.
Inderdaad en dat moet volgens mij dan een heleboel zijn. Ik heb ~1050 wins (veel daarvan met de +150 IP bonus), 5 setjes runes (7 pages) en mis nog 45 champions. Ik heb alleen hecarim gekocht met RP (voor 487). Als ik de rest v.d. champions wil unlocken en ik koop ze allemaal in de uitverkoop (voor de helft) dan ben ik nog rond de 19000 RP nodig (100 euro).Vicarious schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:25:
[...]
tja, het hangt er ook maar net vanaf hoeveel RP je er tegenaan gooit.
Als beginner kun je natuurlijk wat RP besparen door de champion packs te kopen, maar daar zitten ook niet bepaald de duurste champions in (en die heb ik dus op een enkele na allemaal al met IP unlocked).
Ja idd. Met mijn 1200 wins zit ik ook op 70 champs. Al heb ik wel 20 gevulde runepages.
Ik denk een goede 300 euro
Heb een 5 tal keer voor 50 euro RP gekocht en de rest wat skins af en toe..
Edit: Zit wel nog maar op 2 gevulde runepages, maar heb ondertussen genoeg IP om een 3de te vullen dus dat gaat dit weekend maar eens gebeuren
Edit: Zit wel nog maar op 2 gevulde runepages, maar heb ondertussen genoeg IP om een 3de te vullen dus dat gaat dit weekend maar eens gebeuren
[ Voor 41% gewijzigd door PietjeP89 op 16-02-2013 13:30 ]
wow ik volgens mij is mijn account bugged...
Ik speelde eerste met iemand duo que die plat 2 was, toen hadden we gewonnen en kreeg ik 7 punten.
Beetje weinig, dus ik ging weer verder solo que.
1e potje win ik :
2e potje win ik:
iemand die weet wat hier aan de hand is??
ik ben in 3 games van 84 naar 96 punten gegaan, zo kom ik natuurlijk nooit omhoog.
heb nog niet verloren de laatste paar potjes dus ik weet niet of er ook zo weinig afgaat.
maar dit zo blijft kan ik net zo goed geen ranked meer doen
edit: 3e potje ook gewonnen weer 2 punten
dit is wel erg demotiverend, voorheen altijd 20 erbij nu maar 2.
98 punten nu nog 1 winnen dan best of 5 hopelijk
Ik speelde eerste met iemand duo que die plat 2 was, toen hadden we gewonnen en kreeg ik 7 punten.
1e potje win ik :
2e potje win ik:
ik ben in 3 games van 84 naar 96 punten gegaan, zo kom ik natuurlijk nooit omhoog.
heb nog niet verloren de laatste paar potjes dus ik weet niet of er ook zo weinig afgaat.
edit: 3e potje ook gewonnen weer 2 punten
[ Voor 13% gewijzigd door DonnyR op 17-02-2013 19:20 ]
Je werkt nog steeds met ELO. Het systeem laat eerst jouw ELO nog omhoog kruipen, voordat hij je verder laat gaan in Divisions. Je verliest een lap aan LP als je nu verliest, maar gained extreem weinig.DonnyR schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:31:
1e potje win ik : [afbeelding]
2e potje win ik: [afbeelding]
Zodra je ELO weer op peil is met je division, dan krijg je weer normale LP per game. Het werkt erg verwarrend en imo is het bloedirritant. Voornamelijk omdat je op deze manier krijgt dat mensen die laag zijn laag blijven en mensen die hoog zijn hoog blijven.
awesome, in een keer van Gold 3 naar Gold 1 gegaan! Word wel een klein beetje outragious. Op soloqueue 12 wins en 0 losses met ezreal.
Godver, nu al een aantal avonden niets meer kunnen winnen, gisteravond eerst een 4 man premade team, we doen altijd blind pick. Maar ik kwam met Akali mid tegen een Zed te staan die heel goed wist wat hij aan het doen was (daarentegen speel ik met normals vaak champs die ik normaal niet vaak speel). Dus ik word echt compleet weggevaagd op mid, hij pakt snel 1 - 2 kills in 10 minuten, daarna weet ik het wel flink af te houden. Onze Garen jungle (... dont ask...) komt nog even een kill feeden mid en Zed begint enorm te snowballen. Ik probeer steeds de carry te pakken of in ieder geval íemand maar dit is echt een mega uber fail game en eindig dan ook met 0/6/3. Naja... kan gebeuren denk ik dan, het is een normal.
Volgende game, ik pak Lux en kom tegen een TF te staan. Dit gaat erg goed in lane, ik weet hem op afstand te houden en ontwijk de kaarten (redelijk goed
) Helaas koos hun team ervoor om al erg vroeg met z'n 4'en / 5'en rond te gaan lopen over de hele map dus had iedere lane steeds 3 / 4 man ganks. We reageerde hier niet op en uiteindelijk van 4/1/xx naar 6/7/11 gegaan...
M'n team ging weg, ik denk ik ga nog even ranked, dat ging vorige week ook goed. Ik mocht champs bannen, ik vergeet Elise te bannen.... dat heeft ons de game gekost, hij eindigde met 13/2/6, is dan niet meer kapot te krijgen, pusht lanes als een malle en is niet te 3v1'en
Ik heb het idee dat Elise op het moment érg sterk is, wat is jullie gedachte daarover? Ik eindigde met Olaf jungle 3/2/4 maar er was die game niets meer aan te doen
Vanavond meer geluk...?
Volgende game, ik pak Lux en kom tegen een TF te staan. Dit gaat erg goed in lane, ik weet hem op afstand te houden en ontwijk de kaarten (redelijk goed
M'n team ging weg, ik denk ik ga nog even ranked, dat ging vorige week ook goed. Ik mocht champs bannen, ik vergeet Elise te bannen.... dat heeft ons de game gekost, hij eindigde met 13/2/6, is dan niet meer kapot te krijgen, pusht lanes als een malle en is niet te 3v1'en
Vorige week vrijdag eens geprobeerd om met wat mensen van het GoT channel te spelen. Ik had me voorgenomen maar de rol te nemen die overbleef om iig mensen de kans te geven hun sterkste rol te spelen. Helaas bleef voor mij AD carry over. Niet 1 van mijn favoriete rollen en na gisteren helemaal niet meer
. Iig game begon goed en ik kon een paar kills pakken op bot, farm ging ook redelijk, alleen liep onze support (een random) af en toe weg dus ging ik voor een BT zodat ik wat sustain had terwijl hij weg was. Laning phase ging verder prima en de teamfights begonnen. Onze jungler en onze toplaner (Nocturne en Zed) duiken vervolgens elke fight richting de enemy AD carry die een muurtje voor zich had van Nasus / Xin Zhao... Dus elke teamfight doken er 2 in, stond ik nog achter onze Cho'Gath die ze voorbij liepen waarna ik probeer nog naar achteren te kiten, maar met Nasus zijn slow op je en vervolgens nog een Xin die je de lucht in gooit terwijl bullettime door je heen sproeit valt weinig meer aan te doen.
Hoor ik aan het einde van potje van de GoT-channel persoon: Ja er kwam ook geen damage uit je. Je had IE moeten bouwen ipv BT. Toen was ik er een klein beetje klaar mee
. Dus ipv dat de teamfights simpelweg belachelijk gingen omdat er geen enkele vorm van cc van onze kant was, had een IE het verschil gemaakt. Probeerde het hem nog uit te leggen, maar heb het uiteindelijk maar opgegeven.
Gelukkig gisteravond nog 3 "leuke" potjes gehad, op de ene AD carry game na. Waar ik eindigde met 525 cs. Dus ja die game had te lang geduurd
.
Hoor ik aan het einde van potje van de GoT-channel persoon: Ja er kwam ook geen damage uit je. Je had IE moeten bouwen ipv BT. Toen was ik er een klein beetje klaar mee
Gelukkig gisteravond nog 3 "leuke" potjes gehad, op de ene AD carry game na. Waar ik eindigde met 525 cs. Dus ja die game had te lang geduurd
Dit hebben ze gisteren in een quickfix 'opgelost'. Het kan nog steeds zijn dat je minder punten krijgt voordat je promote, maar je verliest op dat moment ook minder punten.
Ik had het begin van de week ook, ik stond op 94, toen 96, toen 98, toen 99... Toen 82... Argh! Nu zal de loss ook veel lager zijn als je bovenin de league zit.
Ik had het begin van de week ook, ik stond op 94, toen 96, toen 98, toen 99... Toen 82... Argh! Nu zal de loss ook veel lager zijn als je bovenin de league zit.
DonnyR schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:31:
1e potje win ik : [afbeelding]
2e potje win ik: [afbeelding]
edit: 3e potje ook gewonnen weer 2 punten![]()
Verwijderd
Gisteren met wat Portugese mensen die ik via LOL ken voor de grap een ranked 5 v 5 team opgestart. (Alleen Bronze 3-5 spelers)
Normaal ga ik altijd mid maar omdat niemand kon jungelen ging ik dat maar doen. We hebben 3 game gespeeld en 3 gewonnen. En dan bedoel ik ruim gewonnen, minste verschil was volgensmij 20 kills.
Wat een grap is dat ranked 5 v 5 niveau zeg, laatste game was ik een keer last pick. Hun team bestond uit Karthus,LB,Pantheon,Leona en Shaco.
Ik dacht nou dan ga ik maar mee trollen. Ben ik Cassiopeia jungle gegaan en alsnog 13/11/20 geeindigd.
Ik heb in die 3 games nog geen een keer een normale botlane gezien.
Normaal ga ik altijd mid maar omdat niemand kon jungelen ging ik dat maar doen. We hebben 3 game gespeeld en 3 gewonnen. En dan bedoel ik ruim gewonnen, minste verschil was volgensmij 20 kills.
Wat een grap is dat ranked 5 v 5 niveau zeg, laatste game was ik een keer last pick. Hun team bestond uit Karthus,LB,Pantheon,Leona en Shaco.
Ik dacht nou dan ga ik maar mee trollen. Ben ik Cassiopeia jungle gegaan en alsnog 13/11/20 geeindigd.
Ik heb in die 3 games nog geen een keer een normale botlane gezien.
Tja het is ook maar net hoe zo'n discussie gaat en op wat voor toon he. Je kunt natuurlijk altijd een meningsverschil hebben en daar kun je best over praten, zolang het maar wel op een normale manier gebeurt. Natuurlijk speel je een game voor de fun, maar het is nooit verkeerd om iemand een goedbedoelde tip mee te geven. Zeker in de Tweakers games kun je daar je voordeel mee doen, want sommige spelers hebben nou eenmaal een (veel) hoger niveau dan de anderen terwijl je in normals alleen met en tegen mensen van ongeveer je eigen niveau speelt. Vereist echter wel van je dat je een beetje met kritiek om kan gaan en niet direct alles ziet als een persoonlijke aanval.Damienx2 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:36:
Hoor ik aan het einde van potje van de GoT-channel persoon: Ja er kwam ook geen damage uit je. Je had IE moeten bouwen ipv BT. Toen was ik er een klein beetje klaar mee. Dus ipv dat de teamfights simpelweg belachelijk gingen omdat er geen enkele vorm van cc van onze kant was, had een IE het verschil gemaakt. Probeerde het hem nog uit te leggen, maar heb het uiteindelijk maar opgegeven.
Wil overigens niet oordelen over deze situatie hoor, ik was er niet bij.
Leuke rondjes gehad de voorbije dagen:
Eerst amumu jungle -> 12/4/23 Full build gehaald en onstopbaar. Eigenlijk hadden we al lang moeten winnen tegen dat punt, maar telkens na een ace liepen we met de 3 resterende mensen midlane af om te pushen en liepen we als een gek door een teemo mijnenveld. Waardoor we zo low waren dat we moesten recallen
Dit is tweemaal gebeurd voor ik een oracle heb gekocht, shame on me.
Dan een rondje met kameraad als taric (hij MF). Onze top en mid waren wat aan het discussieren om evt te switchen aan het begin van het spel. Dus na 10tal minuten roept onze top: switch, en mijn kameraad typt meteen OK en loopt als een gek naar boven. (Ik hol er achteraan). Beetje verwarring alom, maar ook bij de tegenstandeer want wij doden top lane in no time, en rumble die even meeliep naar bot samen met onze khazix haalde daar een triple kill. Mega verwarring, maar er wel het spel ongeveer door gewonnen
Verder ging het echt supervlot, ik stond met taric 4/1/12 en mijn carry moest vaak echt maar 1-2 autoattacks doen door mijn gepoke en gestun.
Laatste rondje was enige rol die nog over was die van ADC. Dat heb ik al 2 maand niet meer gespeeld van toen ik lvl 15 was of zo. Maar had net miss fortune weer gekocht, dus ik dacht: ach ik probeer het gewoon. 11/3/xx en een betere farm dan enemy ezreal. Moet wel zeggen dat mijn support Thresh echt wel goed was. Megagrabs, shielden, lantaarn voor quick escape (als ik er aan dacht). Daardoor snel een lead genomen op de enemy en zo ging het snel natuurlijk.
Sommige weekends verlies je alles, maar soms zit je ook in een winning spree
Eerst amumu jungle -> 12/4/23 Full build gehaald en onstopbaar. Eigenlijk hadden we al lang moeten winnen tegen dat punt, maar telkens na een ace liepen we met de 3 resterende mensen midlane af om te pushen en liepen we als een gek door een teemo mijnenveld. Waardoor we zo low waren dat we moesten recallen
Dan een rondje met kameraad als taric (hij MF). Onze top en mid waren wat aan het discussieren om evt te switchen aan het begin van het spel. Dus na 10tal minuten roept onze top: switch, en mijn kameraad typt meteen OK en loopt als een gek naar boven. (Ik hol er achteraan). Beetje verwarring alom, maar ook bij de tegenstandeer want wij doden top lane in no time, en rumble die even meeliep naar bot samen met onze khazix haalde daar een triple kill. Mega verwarring, maar er wel het spel ongeveer door gewonnen
Laatste rondje was enige rol die nog over was die van ADC. Dat heb ik al 2 maand niet meer gespeeld van toen ik lvl 15 was of zo. Maar had net miss fortune weer gekocht, dus ik dacht: ach ik probeer het gewoon. 11/3/xx en een betere farm dan enemy ezreal. Moet wel zeggen dat mijn support Thresh echt wel goed was. Megagrabs, shielden, lantaarn voor quick escape (als ik er aan dacht). Daardoor snel een lead genomen op de enemy en zo ging het snel natuurlijk.
Sommige weekends verlies je alles, maar soms zit je ook in een winning spree
Dat ben ik ook met je eens. Maar als je elke teamfight 3 seconden staat, omdat je halve team probeert bij hun AD carry in de buurt te komen en jij wordt vervolgens neergemaaid door een Nasus en Xin Zhao, dan gaat een damage item het verschil niet meer maken. Of het moet dat final item van QSS zijn, alleen daar had ik dus geen gold meer voor. (Beserkers / BT / Statikk ). Game was ook vrij vlot voorbij waardoor extra gold farmen geen optie meer was. Dus ja opbouwende kritiek kan ik zeker wel hebben. Maar geneuzel over damage als je binnen 3 seconden op de grond ligt met geen optie tot kiten, dan ben ik snel uitgepraat met diegene.Vicarious schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:40:
[...]
Tja het is ook maar net hoe zo'n discussie gaat en op wat voor toon he. Je kunt natuurlijk altijd een meningsverschil hebben en daar kun je best over praten, zolang het maar wel op een normale manier gebeurt. Natuurlijk speel je een game voor de fun, maar het is nooit verkeerd om iemand een goedbedoelde tip mee te geven. Zeker in de Tweakers games kun je daar je voordeel mee doen, want sommige spelers hebben nou eenmaal een (veel) hoger niveau dan de anderen terwijl je in normals alleen met en tegen mensen van ongeveer je eigen niveau speelt. Vereist echter wel van je dat je een beetje met kritiek om kan gaan en niet direct alles ziet als een persoonlijke aanval.
Wil overigens niet oordelen over deze situatie hoor, ik was er niet bij.
Vanavond nog maar eens een avondje LoL (wat moet een mens anders als hij standby is
) en ondanks mijn laatste jungle perikelen misschien toch maar eens opnieuw proberen. Oefenen baart kunst, als ik daardoor een paar mensen laat ragen tijdens het ragen neem ik het er maar bij.
Iemand tips voor leuke junglers? Ik heb WW en ondanks dat ie ongelooflijke sustain heeft in jungle vind ik het maar spijtig dat hij pre-6 een beetje nietsnut is. Ik dacht Hecarim op te pikken en die eens te proberen.
Iemand tips voor leuke junglers? Ik heb WW en ondanks dat ie ongelooflijke sustain heeft in jungle vind ik het maar spijtig dat hij pre-6 een beetje nietsnut is. Ik dacht Hecarim op te pikken en die eens te proberen.
Hecarim is een zeer leuke jungler en ook vrij sterk met de ganks.
PSN: Alvanosa
Tja, dat is toch gewoon een verschil van mening? Als de toon van het gesprek/de kritiek normaal is, is het toch geen probleem als je het niet met elkaar eens bent? Ik heb de game verder niet gezien, maar als je als ADC binnen 3 seconden ligt zou je kunnen zeggen dat je positionering misschien niet optimaal is. In dat geval maakt je hoeveelheid damage inderdaad niet uit. Als je wel goed gepositioneerd staat kan een IE vs BT het verschil betekenen in een teamfight.Damienx2 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:28:
[...]
Dat ben ik ook met je eens. Maar als je elke teamfight 3 seconden staat, omdat je halve team probeert bij hun AD carry in de buurt te komen en jij wordt vervolgens neergemaaid door een Nasus en Xin Zhao, dan gaat een damage item het verschil niet meer maken. Of het moet dat final item van QSS zijn, alleen daar had ik dus geen gold meer voor. (Beserkers / BT / Statikk ). Game was ook vrij vlot voorbij waardoor extra gold farmen geen optie meer was. Dus ja opbouwende kritiek kan ik zeker wel hebben. Maar geneuzel over damage als je binnen 3 seconden op de grond ligt met geen optie tot kiten, dan ben ik snel uitgepraat met diegene.
Als je normal blind pick speelt zijn malphite en amumu ook goede junglers. In draft worden ze wel erg vaak gebanned.
Weer mee eensVicarious schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:48:
[...]
Tja, dat is toch gewoon een verschil van mening? Als de toon van het gesprek/de kritiek normaal is, is het toch geen probleem als je het niet met elkaar eens bent? Ik heb de game verder niet gezien, maar als je als ADC binnen 3 seconden ligt zou je kunnen zeggen dat je positionering misschien niet optimaal is. In dat geval maakt je hoeveelheid damage inderdaad niet uit. Als je wel goed gepositioneerd staat kan een IE vs BT het verschil betekenen in een teamfight.
Damienx2 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:00:
[...]
Weer mee eensmaar als je "tank" linie wegloopt en verder ook geen moeite doet om zijn eigen ad carry te beschermen van de cc (Nasus slow, Xin's knockup) dan kun je weinig nog aan positionering veranderen. Je hebt immers alsnog je range-limit.
Onze jungler en onze toplaner (Nocturne en Zed) duiken vervolgens elke fight richting de enemy AD carry die een muurtje voor zich had van Nasus / Xin Zhao
Ofwel was jij als AD ook middenin het vijandelijke team, ofwel zie je dubbel, ofwel klopt je post niet.maar met Nasus zijn slow op je en vervolgens nog een Xin die je de lucht in gooit terwijl bullettime door je heen sproeit valt weinig meer aan te doen.
Sowieso is het de taak van Nocturne en Zed om op de vijandelijke carries te springen, zij zijn assassins. Waar was jouw Support + mid?
[ Voor 7% gewijzigd door speedzor op 18-02-2013 13:10 ]
Zoals ik zijn post begrijp, liepen zijn tankies door naar de vijandelijke carry,waarna hun xin en nasus vrij spel hadden om naar hem te lopen
Verwijderd
Daarbij is de teamfight taktiek ook heel erg 'game' afhankelijk. In sommige teamcomposities is het beter om voor je AD carry te 'peelen'. In andere is het weer beter om de andere AD te diven.
Dit is handig om in-game al te bespreken. Helemaal in premades.
Als je als team besluit te gaan diven, dan weet je dat je als AD carry iets verder weg kan / moet blijven aangezien je dan op jezelf bent aangewezen (evt met je support natuurlijk)
Dit is handig om in-game al te bespreken. Helemaal in premades.
Als je als team besluit te gaan diven, dan weet je dat je als AD carry iets verder weg kan / moet blijven aangezien je dan op jezelf bent aangewezen (evt met je support natuurlijk)
Na lange tijd snoopen op dit forum ook mij er maar eens mee gaan bemoeien.
Zelf speel ik nu eigenlijk 90% van de solo queue potjes jungle. Een aantal die ik aan kan raden, ondanks dat ze binnekort generfed worden, zijn Vi en Jarvan. Overigens gaat Xin Zhao (Win Nhao) ook prima.
Hecarim vind ik een van de zwakkere gankers (voor level 6), het is goed om bij jezelf te bedenken wat voor jungler jij wilt zijn. Ganken of farmen (Ik ben een ganker jungler).
Een van mijn favoriete junglers blijft altijd nog Amumu, ik zou ook zeker wat tijd investeren in het beheersen ervan. In het zeldzame geval dat hij niet gebanned wordt wil je hem namelijk niet weggeven aan de enemy team.
Algemene tips van een mede jungler:
- Vind een ritme tussen farmen, ganken en counter junglen.
- Gank de lanes die makkelijk kunnen snowballen (Mid en Top zijn meestal gevoeliger hier voor)
- Gank geen lanes die achter staan (en de gank dus toch geen verschil voor maakt) tenzij de andere lanes al voor staan.
Jungle is naar mijn mening een van de vervelendste taken om te leren, zeker doordat de nieuwe "meta" is blame the jungler. Regelmatig zal je te horen krijgen "Enemy jungler ganked 10 times, you 0" gewoon dikke huid hebben en negeren.Jormungandr schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:22:
Zelf speel ik nu eigenlijk 90% van de solo queue potjes jungle. Een aantal die ik aan kan raden, ondanks dat ze binnekort generfed worden, zijn Vi en Jarvan. Overigens gaat Xin Zhao (Win Nhao) ook prima.
Hecarim vind ik een van de zwakkere gankers (voor level 6), het is goed om bij jezelf te bedenken wat voor jungler jij wilt zijn. Ganken of farmen (Ik ben een ganker jungler).
Een van mijn favoriete junglers blijft altijd nog Amumu, ik zou ook zeker wat tijd investeren in het beheersen ervan. In het zeldzame geval dat hij niet gebanned wordt wil je hem namelijk niet weggeven aan de enemy team.
Algemene tips van een mede jungler:
- Vind een ritme tussen farmen, ganken en counter junglen.
- Gank de lanes die makkelijk kunnen snowballen (Mid en Top zijn meestal gevoeliger hier voor)
- Gank geen lanes die achter staan (en de gank dus toch geen verschil voor maakt) tenzij de andere lanes al voor staan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.