Het plan om gisteravond nog even een premade te doen heb ik zelf maar afgeblazen. Na 5 games te hebben gespeeld heb ik maar besloten dat het gisteren geen avond was voor LoL. Het begon met een Renekton game vs een Garen top. Aangezien mijn verwachting was dat Garen tanky zou gaan bouwen, ben ik op dezelfde tour gegaan. En kortom de gehele game gebruikte hij zijn Q ipv om te silencen maar om weg te rennen. Deze game wonnen we dan ook opzich vrij gemakkelijk.
Toen begon het... We hadden het idee een killane te maken. Hji zou Riven spelen en ik zou Renekton spelen. Ons team begon al te mopperen in champ select. En ik geef ze groot gelijk want het heeft natuurlijk een soort van trollgehalte. Onze eerste buy Red pot + 4 HP + Ward, zodat we iig niet gekilled zouden worden door jungle of mid ganks. Dat ging verder prima en na 5 min stonden we op bot 4-1 en 2-1. We kochten netjes wards en CS ging om en om. Onze top deed het ook redelijk, en ook onze mid ging wat dat betreft prima. Nu was mijn verwachting (dit was dus al fout nummer 2, na het kiezen van de killlane) dat iig onze jungler tanky zou gaan bouwen. Dat gebeurde dus niet

Waardoor we uiteindelijk in de teamfights alles verloren omdat er niemand tanky was. Toen ik dan toch maar richting tank ging bouwen was het al te laat en was de game voorbij.
Geen probleem op na de volgende game. Ik koos ervoor om Xin Zhao jungle te gaan, een maat van mij ging Garen top. Zo snel mogelijk wat ganks opgezet en binnen een mum van tijd stond ik 0/1/5. 1 Gank op bot mislukte wat de ene death opleverde. De enemy mid Katarina had als eerste item een warmogs gebouwd en onze bot ging keer op keer dood. Dus ik besluit meer aandacht te vestigen op bot. Maar schijnbaar zijn mensen nog in de veronderstelling dat als ze 0/3/0 in lane staan dat ze dan alsnog wel even snel de enemy carry kunnen killen. Dus toen het inmiddels 0/7/0 op bot stond zag ik de bui al hangen. Elke teamfight ging verloren en het duurde niet lang voordat onze Nexus in stukken werd geslagen. De tweede loss was een feit.
Op naar de volgende game. De enemy first pick was Darius, dus ik denk prima pak ik een ranged voor top. Dus ik pak Kayle. En wat gebeurt er daarna? Onze jungler clickt eerst op Mundo. Ik denk mooi we hebben een tanky initiate dit gaat helemaal goedkomen, alleen hij lockt hem niet. Laatste 3 seconden switched hij naar Tresh. Vervolgens de rest van het team: Corki, Blitzcrank en Karthus...
Tja de game ging precies zoals verwacht, top was vrij simpel tegen Darius. Alleen toen de laningphase voorbij was kwamen de teamfights en wat een verassing

We verloren ze allemaal. En weer een kapotte Nexus verder. Game on.
Toen dacht ik, nou ik wil iig nog 1 game winnen vandaag dus laat ik een serieuze pick doen voor jungle om zo iig ervoor te zorgen dat we een tanky champ hebben. De eerste fout die ik in deze game al maakte was niet op mijn summoners te letten. Dus hoppa ik selecteer Olaf met Flash. Opzich kan het wel, maar Ghost is toch net even iets beter te nemen aangezien je al snel de kans hebt dat mensen je "ontlopen". Onze top was Riven vs Morde, Mid was Elise vs Orianna en bot was MF/Taric vs Vayne/Lulu. Ganken ging lastig omdat bijna alle lanes vrij doorgepushed waren, alleen de ganks op top gingen goed vs Morde. Iig de laningphase was voorbij en we wonnen vrijwel alle teamfights. Laatste teamfight waren alleen ik en Riven nog over. Dus we besluiten mid hard door de pushen. Ik tank de turret en we zitten op de inhib te slaan, op dat moment komt het gehele team weer up. Dus we besluiten weg te rennen. Shurelya's wordt gepopt door de enemy volibear en ik denk ik red Riven even dus ik doe hetzelfde... sta ik net te ver bij hem vandaan. Dus ik zie vervolgens hoe Riven wordt doodgemept en het enemy team doorpushed naar onze towers, ze tikken de 2 tower om en staan voor onze 3e. Waarop ik de domme fout maak door te initiaten. Ik loop erin en Volibear popt weer zijn Shurelya's en pakt onze MF... tja de rest is een feit. MF valt dood neer, ik val kort daarna en vervolgens pushen zij hard door en winnen ze de game.
Kort samengevat, door eigen keuzes en speelwijze heb ik gisteren een grote bijdrage geleverd aan 4 losses op rij. Dat wou ik dus niet de mensen van GoT aandoen

. Vanavond nieuwe kansen en hopelijk minder slechte beslissingen van mijn zijde.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.