Ik speel Ezreal helaas niet zo veel meer, maar ik speelde hem op verschillende manieren (qua build). Het hing een beetje van de teamcomp af met name. In het geval van een non-cc jungler en voor de rest weinig extra CC in ons team ging ik meestal voor:
- Bloodthirster;
- Iceborn Gauntlet;
- Last Whisperer;
- Berserker Greaves;
- Mercurial Scimitar;
- Infinity Edge;
In het geval van cc:
- Bloodthirster;
- Last Whisperer;
- Beserker Greaves of Ionian Boots of Lucidity (persoonlijke voorkeur, de 1 geeft je atk speed de ander geeft je de optie voor wat snellere cd op je poke);
- Infinity Edge;
- Mercurial Scimitar;
- Warmogs;
En in het geval van early game harras / advantage:
- Bloodthirster;
- Trinity Force;
- Ionian Boots of Lucidity (dit omdat de Triforce genoeg atk speed bied dat je niet meer nodig zult hebben);
- Last Whisperer;
- Warmogs of Mercurial Scimitar (hangt af van hoeveel cc jouw team kan leveren en hoeveel cc het enemy team heeft);
- Infinity Edge;
Een Statikk Shiv kan er uiteraard ook in gebouwd worden, hangt een beetje van je team af en hun targets in de game. Het geeft je iig meer waveclearing ability.
En wat de voor- en nadelen zijn van tegen een Ezreal spelen.
Voordelen:
- Achter je minions blijven en hopen dat hij niet een al te vervelende support heeft en je kunt merendeel van zijn skillshots ontwijken;
- Zijn CS farm is imo lastiger dan bijv de champs met een aoe skill (Graves / Caitlyn / Corki / Tristana);
- Vrij mana afhankelijk door zijn skillshots waardoor je met een "normale" AA AD Carry het voordeel kunt behalen in de lane;
Nadelen:
- Hij is lastig te pakken te krijgen (met Blitzcrank bijv kan hij gewoon uit je hook blinken mits goed getimed);
- Een Ezreal die daadwerkelijk merendeel van zijn skillshots land is lastig te killen en ook in teamfights lastig te focussen, zeker als hij nog eens het team heeft met veel cc;
- Als je top of mid staat en je hebt net succesvol je kill gemaakt maar loopt weg met 10 hp dan is de kans vrij groot dat Ezreal het toch nog even afmaakt (beetje net als Ashe bijvoorbeeld).
- Gaat met elke support wel goed samen, al blijf ik Nunu toch wel de minste support keuze voor bij een Ezreal, maar dat is ieder zijn smaak.
Kortom leuk poppetje, maar helaas wat te veel gezien de afgelopen maanden. Zat zelfs op een punt dat ik standaard hem en Corki bande om gewoon maar eens een ANDERE AD carry te zien...
[
Voor 3% gewijzigd door
Damien op 07-02-2013 09:14
]
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.