[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.729 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:00:
[...]

Weer mee eens :) maar als je "tank" linie wegloopt en verder ook geen moeite doet om zijn eigen ad carry te beschermen van de cc (Nasus slow, Xin's knockup) dan kun je weinig nog aan positionering veranderen. Je hebt immers alsnog je range-limit.
Tuurlijk, en dat draag je dan gewoon aan in je discussie. Maar om dan gelijk te roepen dat je dan al snel klaar bent met iemand... tja.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:24:
[...]

Tuurlijk, en dat draag je dan gewoon aan in je discussie. Maar om dan gelijk te roepen dat je dan al snel klaar bent met iemand... tja.
Oh maar dat heb ik ook wel gedaan, alleen toen kwam weer het weerwoord over hoeveel beter wel niet een IE is dan een BT. Waar overigens sinds S3 ook nog maar weinig van klopt. Je moet al behoorlijk gefeed zijn wil je gelijk een IE nemen en dan nog op slechts enkele AD carry's.

Mijn laatste game gisteren was bijvoorbeeld een waar ik gelijk een IE nam aangezien ik 4-0 in lane stond en inmiddels 30 cs voorlag op mijn tegenstander. En wat extra crit dmg op Caitlyn is altijd welkom. Had achteraf wel een andere build willen nemen aangezien ik op 525cs zat aan het einde. Eindigde met 2 PD's 2 BT's 1 IE en 1 LW. Maar had achteraf beter een BoTRK of Black Cleaver kunnen nemen ipv een extra BT, maar ja op dat moment niet aan gedacht. Aangezien de enemy dus wel armor en health stackte.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:34

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Tijd voor wat statistieken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YDbIpQE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-10 11:22
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:39:
Renekton lijkt me een leuke champ voor de toplane.

Is het een aanrader?
Renekton vind ik extreem leuk om te spelen, alleen het is wel één van de moeilijkste champs om te spelen.
Ten eerste moet je enorm goed nadenken over je match ups en je built daarop aan te passen. Per matchups zijn de trades ook weer anders. Soms is agressief spelen zaak en veel te traden. Bij bijv een Jax is het beter om defensief te spelen. Daarnaast is Renekton vrij lastig te spelen in Lategame, vooral als je game niet in je voordeel loopt. Vanaf lvl 3 is het wel extreem makkelijk om te CSen, je kan makkelijk met hem op 12-14 min 100 CS halen.

Op Twisted Treeline is Renekton wel iets leuker dan Summoner's Rift moet ik bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisteravond ipv te gamen maar eens de LCS league zitten kijken: euw.lolesports.com

Skills, blijft vet om te zien.

EvilDeeds zoekt trouwens nog een goede jungler: http://euw.leagueoflegend.../showthread.php?t=1049281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 17:06
Viper® schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:31:
Gisteravond ipv te gamen maar eens de LCS league zitten kijken: euw.lolesports.com

Skills, blijft vet om te zien.

EvilDeeds zoekt trouwens nog een goede jungler: http://euw.leagueoflegend.../showthread.php?t=1049281
Competitions kijken is soms nog leerzamer dan zelf spelen.
EvilDeeds zoekt blijkbaar wel iemand die 1000+ ranked games heeft gespeeld, jammer aangezien ik eerder aan een 10e daarvan zit :-P (Speel al langer maar ben pas sinds S3 aan ranked begonnen).
Enige reden dat jij dat hier promote? Lid van dat team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

_/-\o_ heerlijk dit soort ongein. Kon er weer smakelijk om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23
Viper® schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:31:
Soms is het grappig om de chat te zien tijdens die events... net een samenkomst van alle ragers/flamers/kiddo's en iedereen lijkt ook nog eens 2k elo te hebben en alles beter te weten :D

Hoe meer matches van de LCS ik zie hoe saaier het wel wordt. Lijkt alsof teams die al enkele keren verloren hebben nog defensiever gaan spelen en zo weinig mogelijk risico's nemen. Zo zitten de meeste games de eerste 15minuten volledig op slot en is er enkel wat heen en weer gepoke te zien.
(daar kan je dan wel veel van leren, zien hoe zij beslissen wanneer het de moment is om te pushen en te backen...)

Zelf probeer ik de games van EG te volgen. Er zit tenslotte een Belg bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan moet je NA lcs niet gaan kijken.
Als we het over saai hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Inrage schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:18:
[...]

Soms is het grappig om de chat te zien tijdens die events... net een samenkomst van alle ragers/flamers/kiddo's en iedereen lijkt ook nog eens 2k elo te hebben en alles beter te weten :D

Hoe meer matches van de LCS ik zie hoe saaier het wel wordt. Lijkt alsof teams die al enkele keren verloren hebben nog defensiever gaan spelen en zo weinig mogelijk risico's nemen. Zo zitten de meeste games de eerste 15minuten volledig op slot en is er enkel wat heen en weer gepoke te zien.
(daar kan je dan wel veel van leren, zien hoe zij beslissen wanneer het de moment is om te pushen en te backen...)

Zelf probeer ik de games van EG te volgen. Er zit tenslotte een Belg bij!
De Copenhagen Wolves zijn anders flink aan het verliezen geweest maar spelen nog steeds een leuke aggressieve early game. Jammer alleen dat ze altijd flink throwen :'(

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
breakskater schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:47:
[...]

Competitions kijken is soms nog leerzamer dan zelf spelen.
EvilDeeds zoekt blijkbaar wel iemand die 1000+ ranked games heeft gespeeld, jammer aangezien ik eerder aan een 10e daarvan zit :-P (Speel al langer maar ben pas sinds S3 aan ranked begonnen).
Enige reden dat jij dat hier promote? Lid van dat team?
Kwam het toevallig tegen, zag dat er ook een NL'der gereageerd heeft van 28.

Het probleem met esports en clan play is dat het vrij vaak direct een grote verplichting/verantwoording geeft. Heel vroeger in een Counterstrike en unreal clan gezeten, maar speel nu eigenlijk gewoon voor de fun.
Ben sowieso te oud voor esports, dat is voor kinders met een lage reactiesnelheid en hogere interesse span.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

What? Esport voor kinderen met een lage reactiesnelheid? Wat? Sowieso best denigrerende opmerking, maar het slaat ook nog eens nergens op.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmh hij zegt et niet helemaal goed, maar volgens mij bedoelt hij het verre van denigrerend. Juist meer in de trant van: "I'm too old for this shit".

Ik lees vooral een zekere zelfkennis dat ie denkt niet meer mee te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
Ik denk dat hij bedoelt hoge reactiesnelheid.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik (ben nu op een paar dagen af 30) zelf merk dat ik minder snel nieuwe dingen oppik in games, ten opzichte van toen ik een jaar of 15-16 was en zeer actief, hoog niveau UT speelde. Je merkt toch dat jaren wel zeker tellen in spellen waarbij je snel moet reagereren zoals FPS spellen of moba's

*edit* wat benno zei :-)

Overigens kan ik nog goed meekomen in de silver rating. maar ik weet zeker dat als ik nu een jaar of 10 jonger was geweest ik nog een stuk verder had kunnen komen dan silver.

[ Voor 22% gewijzigd door DrFlash op 18-02-2013 15:39 ]

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Sinds de start van S3 ben ik maar eens wat gaan solo-queuen (na 400 normal wins). Na de placement matches waarvan ik er 7/10 won kwam ik in Silver V terecht. Prima dacht ik, goed om in te beginnen.

Toen begon de vaagheid. Eerst won ik 4 games op rij met als resultaat 88 punten. Daarna heb ik alleen maar verloren, inmiddels een loss streak van 12.

Nou zal ik niet beweren dat het nooit mijn schuld was, maar er zaten potjes bij waarbij ik echt het gevoel had dat ik alleen op de wereld was. Revive Smite Janna als support, leavende support (dus geen farm krijgen dus geen dmg doen), sta ik een keer toplane (en win ik met Yorick hard vs Panth, sta 4 kills en 50 minions voor) heeft de rest van mijn team voor ik er erg in had 30 kills weggegeven, enzovoort.

Ik heb geluk dat ik nog niet gedemote ben maar ik denk dat ik er dicht tegenaan zit. Gisteren was ik het helemaal zat naar weer een paar potjes verliezen. Het klopt gewoon niet, eerst het gevoel hebben dat alles super easy gaat en een paar keer flink winnen (terwijl ik first pick was en dus de beste rank had) en daarna hard gestomped worden.

Gruwelijk frustrerend daar ik er niet altijd wat aan kan doen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken het. Zo heb je een winstreak en kort erna en lossstreak. Gisteren ook 3x op rij verloren. Niet omdat ik het slecht deed maar de andere lanes. FB valt bij tegenstander en mensen beginnen gelijk te klagen op elkaar. Heel irritant.
Zit btw ook in Silver V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Wolf schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:45:
Sinds de start van S3 ben ik maar eens wat gaan solo-queuen (na 400 normal wins). Na de placement matches waarvan ik er 7/10 won kwam ik in Silver V terecht. Prima dacht ik, goed om in te beginnen.

Toen begon de vaagheid. Eerst won ik 4 games op rij met als resultaat 88 punten. Daarna heb ik alleen maar verloren, inmiddels een loss streak van 12.

Nou zal ik niet beweren dat het nooit mijn schuld was, maar er zaten potjes bij waarbij ik echt het gevoel had dat ik alleen op de wereld was. Revive Smite Janna als support, leavende support (dus geen farm krijgen dus geen dmg doen), sta ik een keer toplane (en win ik met Yorick hard vs Panth, sta 4 kills en 50 minions voor) heeft de rest van mijn team voor ik er erg in had 30 kills weggegeven, enzovoort.

Ik heb geluk dat ik nog niet gedemote ben maar ik denk dat ik er dicht tegenaan zit. Gisteren was ik het helemaal zat naar weer een paar potjes verliezen. Het klopt gewoon niet, eerst het gevoel hebben dat alles super easy gaat en een paar keer flink winnen (terwijl ik first pick was en dus de beste rank had) en daarna hard gestomped worden.

Gruwelijk frustrerend daar ik er niet altijd wat aan kan doen.
Zeer herkenbaar, ik denk ook voor zo'n beetje iedereen hier (die niet meteen naar gold doorgestoten is).
Zit zelf momenteel in mijn promotion series naar Silver III. Belangrijk met zoveel ragers/leavers/afk-ers/trollers is altijd positief blijven. Niet gaan ragen of er tijd aan besteden positief blijven en denken: Hoe kan ik hier nog iets aan doen?

Een voorbeeld is een potje waarbij een gozer alleen zat te flamen en te soloen tijdens de TF fase. Ik heb toen mijn team opgeroepen om gewoon als een slaafje achter hem aan te lopen. Resultaat: Toch teamfights met 5v5 en uiteindelijk een win.

Een tweede oplossing is overigens duo queue, de kans op 1 of meerdere toxic players neemt toch behoorlijk af. Meestal combineer ik de twee.

On a side note: Je kan niet gedemote worden naar Bronze tenzij je inactief bent. Niet bang worden dus :-) (Zolang je blijft spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hoe hebben jullie trouwens de items geleerd? Ik heb er aprox 500 games opzitten, maar ga eigenlijk altijd voor recommended sheit of iets uit een guide. Maar situational weet ik compleet niet wat ik er mee aan moet. Wat is the best/shortest route om het item deel van LoL te snappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
apNia schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:52:
Hoe hebben jullie trouwens de items geleerd? Ik heb er aprox 500 games opzitten, maar ga eigenlijk altijd voor recommended sheit of iets uit een guide. Maar situational weet ik compleet niet wat ik er mee aan moet. Wat is the best/shortest route om het item deel van LoL te snappen?
Het makkelijkste is gewoon uitproberen. Met vallen en opstaan leer je het meeste. Overigens zijn de recommended items vergeleken met vroeger een stuk beter aangezien je defensive en offensive hebt.

Een aantal basisregels (correct me if I'm wrong):
- Weeg af als je dood gaat of dat komt omdat je te squishy bent of niet. Kijk bij de stats wat het meeste damage deed en wie er fed is en hoe de tegenstander hun teamcompositie er uit ziet of je MR of armor koopt.
- Voor damage items goed kijken of de tegenstander resistances koopt en aan de hand daarvan penetration kopen
- Als de tegenstander health stacked BotRK of Liandra's

Overigens is momenteel Warmogs bijna altijd een goede keus om tankier te worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 13:44
Guides lezen voor champs, en dan vooral de guides waar wordt uitgelegd wat goede items zijn, waarom, en wat alternatieven zijn in bepaalde situaties.

Het 2e gedeelte is de situatie inschatten. Is bv ongeveer iedereen in het enemy AP, dan heb je magic resist nodig. Speel je zelf op mid, dan heb je dus ook AP nodig. Dus dan kan je eenvoudig in de shop op tabblad 2: MR en AP aanduiden, en dan zie je dat bv abyssal sceptre een goed item is om te maken.

Verder als je dood bent wat items lezen en denken op welke champ je die kan gebruiken en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dr Flash

ik ben nog lekker 23 jaartjes jong :P en ik reageer nog als een malle hoor ! hahah dus het valt wel ietsje mee met 15-16 jaar.

Maar idd, ik denk niet dat die dat denigrerend bedoelde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

apNia schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:52:
De manier waarop ik kies hoe ik items build (Wat toch een van mijn sterkere punten is denk ik):

- Allereerst van tevoren: Welke stats wil ik hebben als champion? Als ik Nocturne speel zal ik voor andere stats gaan dan op bijvoorbeeld Renekton.

Op Nocturne wil je de enemy carry shredden: Je krijgt al veel flat attack damage van je Q. Wat synergized goed met hoge base damages voor flat attack damage tegen squishies? Flat armor penetration en attack speed.

Op Renekton wil ik zo lang mogelijk in de enemy team staan om zo veel mogelijk AoE damage te krijgen, mijn carries eventueel peelen met W en vooral armor shredden met mijn E. Doordat ik zo veel AoE physical attacks heb is het aantrekkelijk om een Black Cleaver te halen om op het hele enemy team de armor te shredden. Dit werkt echter alleen als ik tankiness heb om ook daadwerkelijk in de enemy team te kunnen staan. Armor/Magic resist zijn dus goed (Zeker omdat je Dominus hebt als ultimate die je al health geeft) en cooldown reduction is een uitstekende stat in combinatie met BC want het laat je je skills vaker doen om de stacks sneller te laten oplopen.

Deze dingen worden vaak in een guide uitgelegd dus dat is het gemakkelijke gedeelte. Vervolgens komt het lastiger gedeelte: Wat bouw ik in het gevecht zelf. Met de stats die je belangrijk acht van het eerdere gedeelte kun je al gauw de helft van de item shop wegstrepen. Je gaat in principe geen Zhonya's Hourglass bouwen op Nocturne of een Infinity Edge op Soraka. De keuze voor de rest van de items hangt meestal af van het volgende:

- Wat is de damage composition van de enemy (i.e. veel magic/physical damage? Veel AoE?)

- Wat zit er in je team en wat bouwen zij? Bouwt niemand een Aegis of the Legion en ben jij een van je damage soakers: Dan kan dat een goed item zijn ook al staat dat niet in je 'guide'. Als je double/triple AP comps speelt is het te overwegen om Will of the Ancients te stacken ook al is de efficiency van dat item niet heel hoog omdat je zo veel personen in je team helpt.
- Soms moet je items bouwen tegen individuele champions of situaties: Heb je een Khazix/Katarina in de enemy team die steeds zijn resets pakt, dan zal je moeten overwegen om met het hele team zeer tanky te bouwen. Dat kost misschien wat damage maar het voorkomt een hoop damage doordat ze niet steeds resetten. Wordt je carry steeds gepakt omdat Taric hem stunt en de bruisers in zijn buurt komen? Koop Mikael's Crucible. Ben je AD Carry en is het grootste risico één burst of damage? (i.e. Lux, Akali) Koop Warmogs of Guardian Angel. Is het probleem een hard CC die je lockdownt? Koop Quicksilver Sash. Is het probleem dat je team weggevaagd wordt door sustained damage van de enemy? Koop een groot damage item (i.e. Infinity Edge) om hun tanks sneller te melten.

- Bepaalde items zijn beter op een bepaald moment in het spel: Hou dit in je achterhoofd. Guinsoo's Rageblade is een heel sterk early game item voor hybrid carries, maar is tamelijk zwak in de late game. Wriggle's Lantern is goed early game als je snel voor Dragons wil gaan. Infinity Edge kan je als eerste item kopen vóór Bloodthirster maar geeft je een zwakkere midgame en betaalt zich pas terug in damage zodra je ook je Phantom Dancer completed hebt. Een early Kindlegem of Giant's Belt zorgt ervoor dat jij als Jungler kan towerdiven en harder de lanes kan snowballen.

- Daarnaast zijn er nog een aantal items die kenmerkend zijn voor bepaalde strategieën: Tegen de meeste algemene poke comps wil je bijvoorbeeld Aegis of the Legion (tegen Nidalee Spears) en Shurelya's Reverie (mocht je geen hard engage bezitten) hebben. Voor poke comps kunnen kiting en disengage items (Shurelya's Reverie, Iceborn Gauntlet) weer heel goed van pas komen. Als splitpusher kan je een Sunfire Cape bouwen voor betere splitpush en tankiness zodat je beter kan escapen.

Naar mate je veel verschillende roles speelt en veel verschillende champions kom je in aanraking met bijna elk item in het spel (Behalve Ohmwrecker lol). Als je weet wat elk item doet en weet wat je nodig hebt in een bepaalde situatie in het spel is het meestal wel gemakkelijk in te schatten wat je moet hebben. Er zijn altijd wel momenten dat je even geen clue hebt wat te bouwen, maar naar mate je meer games speelt kom je daar vanzelf wel achter.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07-2023
Ik post bijna nooit, maar ik moet ook maar eens wat frustratie kwijt. :D

Ben 5 maanden weggeweest en mijn broertje heeft ervoor gezorgd dat ik in S3 moest beginnen in Bronze V :( (aan de andere kant wel een hele uitdaging om daar er weer uit te komen)

Na 7 potjes zat ik alweer in Bronze IV. Eerst 3 gewonnen en toen 1 verloren. Daarna 2 gewonnen en kon ik voor promotie. Toen weer 2 gewonnen en ik zat in Bronze IV. Voor elke winst kreeg ik 30 punten.

De eerste 2 matches in IV verloren en daarna gewonnen. Tot mijn schrik kreeg ik nog maar 7 punten voor een winst en dat nog maar in bronze IV.....
Ik las al een paar andere berichten dat het met elo te maken heeft en dat je waarschijnlijk een te hoog level bent voor de league, maar dit is wel heel flauw.

Eerst 30 punten voor een game. daarna 2x verliezen in IV. Daarna winnen en hopen op weer 20 to 30 punten en dan krijg je nog maar 7.... Als dit zo doorgaat kom ik nooit uit Bronze..... Of moet ik nu expres 50 games verliezen om weer veel punten te kunnen scoren na een winst.

Het kan toch niet zo zijn dat ik na 8 winst en 3 verliezen al te goed ben voor deze rank (ik geef toe dat ik hier niet hoor en ik vind dit een leuke uitdaging om eruit te komen). Als ik nu nog maar 7 punten krijg kan dat bij andere gewonnen potjes alleen nog maar lagen worden. Zo moet ik straks 20 games nonstop winnen om eruit te komen en voor elke verlies moet ik straks dus 2 of 3 potjes extra winnen.

Zoals je leest heb ik dus een leuke uitdagende probleem (dankzij mijn broertje) maar op deze word het je wel onmogelijk gemaakt om jezelf er ooit uit te werken.....

Helpt het als je met zin veel games verliest en dan wint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je veel meer potjes wint dan verliest komen er misschien in het begin nog niet veel league points bij.
Maar je elo gaat dan wel omhoog. Als dat wat hoger komt kan je daarna dus weer veel league points per game verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Apocalyptus schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:39:
Ik post bijna nooit, maar ik moet ook maar eens wat frustratie kwijt. :D

Ben 5 maanden weggeweest en mijn broertje heeft ervoor gezorgd dat ik in S3 moest beginnen in Bronze V :( (aan de andere kant wel een hele uitdaging om daar er weer uit te komen)

Na 7 potjes zat ik alweer in Bronze IV. Eerst 3 gewonnen en toen 1 verloren. Daarna 2 gewonnen en kon ik voor promotie. Toen weer 2 gewonnen en ik zat in Bronze IV. Voor elke winst kreeg ik 30 punten.

De eerste 2 matches in IV verloren en daarna gewonnen. Tot mijn schrik kreeg ik nog maar 7 punten voor een winst en dat nog maar in bronze IV.....
Ik las al een paar andere berichten dat het met elo te maken heeft en dat je waarschijnlijk een te hoog level bent voor de league, maar dit is wel heel flauw.

Eerst 30 punten voor een game. daarna 2x verliezen in IV. Daarna winnen en hopen op weer 20 to 30 punten en dan krijg je nog maar 7.... Als dit zo doorgaat kom ik nooit uit Bronze..... Of moet ik nu expres 50 games verliezen om weer veel punten te kunnen scoren na een winst.

Het kan toch niet zo zijn dat ik na 8 winst en 3 verliezen al te goed ben voor deze rank (ik geef toe dat ik hier niet hoor en ik vind dit een leuke uitdaging om eruit te komen). Als ik nu nog maar 7 punten krijg kan dat bij andere gewonnen potjes alleen nog maar lagen worden. Zo moet ik straks 20 games nonstop winnen om eruit te komen en voor elke verlies moet ik straks dus 2 of 3 potjes extra winnen.

Zoals je leest heb ik dus een leuke uitdagende probleem (dankzij mijn broertje) maar op deze word het je wel onmogelijk gemaakt om jezelf er ooit uit te werken.....

Helpt het als je met zin veel games verliest en dan wint
Nee dat helpt totaal niet.
Het oude systeem (Het heet nu, Match Making Rating, MMR ipv elo) is onzichtbaar geworden. Dit betekend dat je bij elke win in je MMR stijgt en bij elke loss MMR verliest.
Als jouw MMR hoger is dan jouw league en division doet vermoeden krijg je veel LP voor een win. Is jouw MMR lager dan ontvang je weinig punten.
Dit betekend dat zolang jij meer wint dan verliest je MMR stijgt en dus langzaam aan het makkelijker zal worden om in division en eventueel ook league te stijgen. Veel verliezen heeft dus geen zin, want dan zakt je MMR (en zal je ook gedemote worden naar V).

Het nieuwe League Points gebeuren is slechts een top layer view van wat er eigenlijk gebeurt. Je MMR is blijkbaar zo laag door je broertje geworden dat het wel even gaat duren voordat je opgeklommen bent :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:31:
What? Esport voor kinderen met een lage reactiesnelheid? Wat? Sowieso best denigrerende opmerking, maar het slaat ook nog eens nergens op.
Ik zeg het inderdaad wat vaag. Ik zie geen mannen van 50 in professional gaming, allemaal tussen de 18 - 25 oid.

Ik ben zelf 32 en dan merk ik al dat ik eigenlijk te oud ben voor dat soort dingen. Met een lage reactiesnelheid bedoel ik dus dat iemand snel kan reageren, of is dit juist een hoge reactiesnelheid :D

Overigens lijk jij de enige te zijn die mijn opmerking denigrerend vindt, de rest lijkt mij wel te snappen :>

Deze kwam ik nog tegen: YouTube: Dyrus And Dadyrus Emotional Story in LoL LCS 2013 NA Tournament W2D2

;(

[ Voor 19% gewijzigd door Viper® op 18-02-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

breakskater, Lointje en slivv bedankt voor jullie replies... ik denk dat ik nog op een wat lager niveau zit, ik moet uberhaupt weten welk item wat doet, voor ik situational kan doen... ik denk dat ik eerst maar eens http://euw.leagueoflegends.com/items moet doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat zitten LoL streamers trouwens onmogelijk vaak niet te gamen zeg.. ik kijk de top 8 net op twitch.tv, en geen van allen zit ingame, of in queue/champion select... In SC2 zitten kom je dat zelden tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:34:
breakskater, Lointje en slivv bedankt voor jullie replies... ik denk dat ik nog op een wat lager niveau zit, ik moet uberhaupt weten welk item wat doet, voor ik situational kan doen... ik denk dat ik eerst maar eens http://euw.leagueoflegends.com/items moet doorlezen
Als je al leert om je build enigzins aan te passen aan het team wat je tegen je krijgt kom je al een heel eind :) Meer AP oppo's = Meer Magic Resist, meer AD oppo's = meer Armor, dat soort dingen..

Elke champ heeft een paar essentiele items die je bijna altijd bouwt, enige wat veel mensen nog steeds onderschatten is het bijvoorbeeld vroeg kopen van extra resist of health. Een vroege Giant's belt op mid/top of een vroege Chain Vest/Negatron Cloak kan voor de laningphase gigantisch veel invloed hebben. Als je daardoor wel effectief kan traden of je tegenstander eerder terugdringen dan is het vaak al de moeite om van je standaard build af te wijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 13:27
Wat in mijn ervaring wilt helpen als je een game of twee verliest is om gewoon even wat anders te gaan doen en na een half uurtje weer verder te gaan, dan ga je er toch wat positiever in en kan je jezelf weer opladen in plaats van dat je in zo'wn negatieve spiraal blijft hangen. Las dit ooit als tip van een pro speler en voor mij werkt dat vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

apNia schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 02:35:
Wat zitten LoL streamers trouwens onmogelijk vaak niet te gamen zeg.. ik kijk de top 8 net op twitch.tv, en geen van allen zit ingame, of in queue/champion select... In SC2 zitten kom je dat zelden tegen...
Dit valt toch wel mee? Bedoel enige die het echt regelmatig in het verleden deed was Hotshot, ik zie Wings alleen tussen games door af en toe even snel naar het toilet gaan (wat imo niet meer dan logisch is) en voor de rest de tijd dat hij streamt speelt hij ook. Zo geldt dat ook voor Wickd. Maar goed, daarentegen zit ik ook niet uren achter elkaar te kijken aangezien ik dat niet echt vol houd. Wil na een paar minuten meestal zelf ook wel weer aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 06:33
breakskater schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:08:
[...]

Nee dat helpt totaal niet.
Het oude systeem (Het heet nu, Match Making Rating, MMR ipv elo) is onzichtbaar geworden. Dit betekend dat je bij elke win in je MMR stijgt en bij elke loss MMR verliest.
Als jouw MMR hoger is dan jouw league en division doet vermoeden krijg je veel LP voor een win. Is jouw MMR lager dan ontvang je weinig punten.
Dit betekend dat zolang jij meer wint dan verliest je MMR stijgt en dus langzaam aan het makkelijker zal worden om in division en eventueel ook league te stijgen. Veel verliezen heeft dus geen zin, want dan zakt je MMR (en zal je ook gedemote worden naar V).

Het nieuwe League Points gebeuren is slechts een top layer view van wat er eigenlijk gebeurt. Je MMR is blijkbaar zo laag door je broertje geworden dat het wel even gaat duren voordat je opgeklommen bent :-).
Beschrijft bovenstaande niet het grote "probleem" van het nieuwe systeem. Er ligt nu een laag bovenop Elo (MMR) die er soms voor zorgt dat je niet ziet op welk niveau je nu eigenlijk echt speelt? Vorig seizoen had Apocalyptus gezien dat hij door zijn broertje op bijvoorbeeld 800 Elo moest beginnen. Na elke gewonnen game had hij een hoeveelheid Elo erbij gekregen en na elke verloren game ongeveer evenveel Elo verloren. Dat is dit seizoen niet anders, hij wint en verliest elke game nog steeds ongeveer evenveel MMR. Maar dat ziet hij niet meer, want nu ziet hij alleen nog maar zijn LP. En hoe groter het verschil tussen zijn MMR en het gemiddelde MMR voor de league en division hoe lager het aantal LP hij krijgt voor een win. Wat een systeem had moeten zijn om spelers meer te motiveren (promotie naar een andere league/division) is geworden tot een systeem dat spelers demotiveert die eigenlijk in de verkeerde league/division zitten. Voor spelers die zitten waar ze moeten zitten werkt het nieuwe systeem misschien wel motiverend, maar voor Apocalyptus duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Viper® schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:22:
[...]
Met een lage reactiesnelheid bedoel ik dus dat iemand snel kan reageren, of is dit juist een hoge reactiesnelheid :D
Hoge reactiesnelheid of lage reactietijd. Dat is wat jij bedoelt en waardoor de verwarring ontstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Het systeem is ook nog redelijk nieuw, dus ze moeten zelf ook nog wat zoeken. Vandaar de continue stroom aan patches om dat laddersysteem te tweaken.
Als Apo ind thuishoort in high silver/gold, en hij dus 70-80% of meer van zijn potjes wint, zal het misschien even duren voor hij opnieuw promote, maar de kans is ook groot dat hij dan een paar divisies overslaat bv.

Uiteindelijk steeg je vroeger ook geen 100 elo per win, vraag maar aan onze tweaker die van 0 elo terug is opgeklommen naar 1200+. Als jouw broer er voor zorgt dat jij op 500 elo staat, heb je sowieso wel erg veel matches nodig om terug hogerop te geraken. En of dit nu met het oude of het nieuwe systeem is, het zal toch ongeveer even snel gaan. Nu krijg je misschien maar 7, maar je MMR zal je snel inhalen en dan stijg je weer aan 20 per.

Je moet ook niet verwachten dat je elke 5 spellen een divisie kan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lointje schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:11:
Het systeem is ook nog redelijk nieuw, dus ze moeten zelf ook nog wat zoeken. Vandaar de continue stroom aan patches om dat laddersysteem te tweaken.
Als Apo ind thuishoort in high silver/gold, en hij dus 70-80% of meer van zijn potjes wint, zal het misschien even duren voor hij opnieuw promote, maar de kans is ook groot dat hij dan een paar divisies overslaat bv.

Uiteindelijk steeg je vroeger ook geen 100 elo per win, vraag maar aan onze tweaker die van 0 elo terug is opgeklommen naar 1200+. Als jouw broer er voor zorgt dat jij op 500 elo staat, heb je sowieso wel erg veel matches nodig om terug hogerop te geraken. En of dit nu met het oude of het nieuwe systeem is, het zal toch ongeveer even snel gaan. Nu krijg je misschien maar 7, maar je MMR zal je snel inhalen en dan stijg je weer aan 20 per.

Je moet ook niet verwachten dat je elke 5 spellen een divisie kan stijgen.
Op dit moment krijg ik 40 IP per match. Maarja ik faal nog steeds in de promotion matches ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
RoseSolane schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:20:
[...]

Beschrijft bovenstaande niet het grote "probleem" van het nieuwe systeem. Er ligt nu een laag bovenop Elo (MMR) die er soms voor zorgt dat je niet ziet op welk niveau je nu eigenlijk echt speelt? Vorig seizoen had Apocalyptus gezien dat hij door zijn broertje op bijvoorbeeld 800 Elo moest beginnen. Na elke gewonnen game had hij een hoeveelheid Elo erbij gekregen en na elke verloren game ongeveer evenveel Elo verloren. Dat is dit seizoen niet anders, hij wint en verliest elke game nog steeds ongeveer evenveel MMR. Maar dat ziet hij niet meer, want nu ziet hij alleen nog maar zijn LP. En hoe groter het verschil tussen zijn MMR en het gemiddelde MMR voor de league en division hoe lager het aantal LP hij krijgt voor een win. Wat een systeem had moeten zijn om spelers meer te motiveren (promotie naar een andere league/division) is geworden tot een systeem dat spelers demotiveert die eigenlijk in de verkeerde league/division zitten. Voor spelers die zitten waar ze moeten zitten werkt het nieuwe systeem misschien wel motiverend, maar voor Apocalyptus duidelijk niet.
En dit is precies wat er aan de hand is. Er is totaal geen verandering, het ziet er alleen wat fancy uit en je kan niet meer zien wat je Elo/MMR is. Dit niet kunnen zien van je MMR is dus voor Apocalyptus heel demotiverend (en begrijpelijk) als je niet weet wat er eigenlijk aan de hand is.
Wel merk ik dat het een positieve invloed heeft op de hoeveelheid trollers en afk-ers (maar dit komt ook voor een groot deel door de penalty op queue dodgen).
Een ander positief onderdeel aan het nieuwe systeem is dat ze naar mijn mening de matchmaking hebben verbeterd. Ik vind het moeilijk uit te leggen wat er precies beter is, maar ik heb het gevoel dat ik vaker met mensen in de buurt van mijn niveau terecht kom dan eerst.

Voor dat dit systeem goed werkt moeten ze eerst gaan beseffen wat ze nou daadwerkelijk willen doen. Ze maakten duidelijk dat het voornaamste wat ze wilden veranderen was dat je tegen spelers speelt en niet tegen een getal (Elo).
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar aangezien 99% van je tegen- en medestanders niet uit je eigen division komen kijk ik nooit wie er in mijn division zit en wat mijn rang is binnen mijn division.
Dit zou bijvoorbeeld wel bereikt kunnen worden door alleen met/tegen mensen uit je eigen division te spelen.

Overigens is nog een gigantisch nadeel van het nieuwe systeem dat je niet leagues naar beneden kan zakken. Het gevolg: Trollers, ragers en afkers met geluk tijdens seeding belanden allemaal in Silver V.

Mijn mening: Breng het Elo systeem terug en tweak de matchmaking. Wel de dodge penalty houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik weet niet of het echt zo demotiverend is. Stel dat je nu nog altijd elo zat, en apocalyptus begonnen is op 750 elo. Dan zat hij nu misschien met 8 wins en 4 losses aan 780. Nu is hij al een divisie gestegen, en heb je meer korte termijn doelen om naartoe te werken.

Wat ze wel nodig hebben is een logischere correlatie tss elo & divisies. Dat je dus niet in de ene divisie vooruitspringt aan 20, en dan in de volgende aan 5 omdat je de eerste divisie te snel door ging. Geef dan gewoon bij elk zo'n 10 bij. Volgens mij valt dit wel te improven.

Demoten van silver naar bronze enzo zou ook moeten ingevoerd worden. Behou gewoon hoogste divisie en huidige divisie.

Ik ben wel fan van het nieuwe systeem, maar ik snap wel dat er nog wat werk aan is hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 06:33
Lointje schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:03:
Ik weet niet of het echt zo demotiverend is. Stel dat je nu nog altijd elo zat, en apocalyptus begonnen is op 750 elo. Dan zat hij nu misschien met 8 wins en 4 losses aan 780. Nu is hij al een divisie gestegen, en heb je meer korte termijn doelen om naartoe te werken.
Apocalyptus was eventjes blij toen hij een divisie gestegen was, maar is nu zeer ongelukkig omdat het lijkt dat hij misschien wel 30 wins nodig heeft om naar de volgende divisie te stijgen. De invoering van league/divisie systeem is leuk voor spelers die korte termijn doelen willen hebben en al ongeveer in de juiste divisie zitten. Maar het volgende korte termijn doel van Apocalyptus (weer een divisie stijgen) ligt nog 30 wins verder. Dat is niet echt korte termijn.

Of het nieuwe systeem een verbetering is of niet hangt dus af van waardoor jij gemotiveerd wordt en van hoe goed je huidige rating (= S3: plek in de league/divisie) je echte niveau weergeeft. Het nieuwe systeem is dus niet noodzakelijkerwijs beter of slechter. Ik speel zelf niet meer actief, ik kijk alleen nog maar, dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Maar ik zou meer gemotiveerd worden door een toename in Elo dan door een promotie naar een volgende divisie/league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Wel het hangt natuurlijk af van smaak, maar persoonlijk zou ik liever weten dat ik nog 30 wins nodig heb tot aan een volgende divisie, ipv gewoon een heel laag nummertje te zien en te weten dat je aan de huidige win/loss ratio nog 350 wins verdwenen bent van je doel. Maar dat is persoonlijk dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Slivv schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:59:
[...]

De manier waarop ik kies hoe ik items build (Wat toch een van mijn sterkere punten is denk ik):
..
knip
..
Een van de betere posts in dit topic, ik ga hier goed op letten. Op dit moment haal ik ook telkens de recommended items ipv goed na te denken over de build zelf.

Thanks!

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07-2023
Goedemiddag,

leuk om te zien dat er nog gediscussieerd word over het feit dat je op laag niveau al zoveel matches moet spelen om enigszins wat te kunnen stijgen. Het is rottig dat ik zo laag sta maar vind het wel een goede uitdaging om te zien of ik eruit kan komen. Ik heb gelukkig ook nog een 2e account maar die heeft lang niet zoveel champions als mijn hoofdaccount.

Gisteren weer een potje gewonnen en kreeg daar welgeteld een dikke 6 puntjes voor :D
Jammer genoeg verloor ik daarna een pot (had een Ez in team die in 30 min 18x dood ging ofzo :( Die was alleen maar aan het feeden en volgens hem niet eens met zin (jaja). Hij had ook nog eens 500 wins op zijn naam staan en nog een dikke grijze rand om zijn plaatje heen tijdens laadscherm. Geen idee wat ie bij ons in de league doet :D ) Maar deze pot gaf me meteen -13 en stond ik weer op 0. Zoals ik al vermoedde moet ik nu dus weer 2 of 3 partijen winnen om op hetzelfde te komen.

Ik hou jullie op de hoogte van race naar boven en wie weet kom ik ooit in silver haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apocalyptus schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:46:
Goedemiddag,

leuk om te zien dat er nog gediscussieerd word over het feit dat je op laag niveau al zoveel matches moet spelen om enigszins wat te kunnen stijgen. Het is rottig dat ik zo laag sta maar vind het wel een goede uitdaging om te zien of ik eruit kan komen. Ik heb gelukkig ook nog een 2e account maar die heeft lang niet zoveel champions als mijn hoofdaccount.

Gisteren weer een potje gewonnen en kreeg daar welgeteld een dikke 6 puntjes voor :D
Jammer genoeg verloor ik daarna een pot (had een Ez in team die in 30 min 18x dood ging ofzo :( Die was alleen maar aan het feeden en volgens hem niet eens met zin (jaja). Hij had ook nog eens 500 wins op zijn naam staan en nog een dikke grijze rand om zijn plaatje heen tijdens laadscherm. Geen idee wat ie bij ons in de league doet :D ) Maar deze pot gaf me meteen -13 en stond ik weer op 0. Zoals ik al vermoedde moet ik nu dus weer 2 of 3 partijen winnen om op hetzelfde te komen.

Ik hou jullie op de hoogte van race naar boven en wie weet kom ik ooit in silver haha.
Als je wilt kun je me toevoegen (Naam is hetzelfde als postname hier). Wil best duoquere. heb je in iedergeval minder kans op zo'n Ezreal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin te twijfelen of ik niet moet gaan stoppen met LoL. Hoeveelheid flaming and whining is echt bijzonder hoog. En omdat het een teamgame is kan je jezelf niet "afsluiten" voor je team, zoals je dat met BF en CoD wel gewoon kunt doen.

Het is echt ontzettend jammer want de hoeveelheid voldoening en plezier die je uit deze game haalt ligt zoveel hoger dan deze 2 games.

Maar het geflame is gewoon niet leuk meer. Ik speel op Mac, en had wat problemen met opstarten van de game (doettie wel vaker); gevolg, ik ben 2 minuten later in de game, en loop dus 1 level achter. Wat gebeurt er. Geflame, geragd, ik doodleuk uitleggen dat zij diegene zijn die zo geband gaan worden, maar daar willen premades nietn aar luisteren. Uiteindelijk gewonnen omdat ik uitinedelijk toch ging carryen..

Maar ignoren helpt ook niet dan krijg je een no communication report van aan je broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:34:
Ik begin te twijfelen of ik niet moet gaan stoppen met LoL. Hoeveelheid flaming and whining is echt bijzonder hoog. En omdat het een teamgame is kan je jezelf niet "afsluiten" voor je team, zoals je dat met BF en CoD wel gewoon kunt doen.

Het is echt ontzettend jammer want de hoeveelheid voldoening en plezier die je uit deze game haalt ligt zoveel hoger dan deze 2 games.

Maar het geflame is gewoon niet leuk meer. Ik speel op Mac, en had wat problemen met opstarten van de game (doettie wel vaker); gevolg, ik ben 2 minuten later in de game, en loop dus 1 level achter. Wat gebeurt er. Geflame, geragd, ik doodleuk uitleggen dat zij diegene zijn die zo geband gaan worden, maar daar willen premades nietn aar luisteren. Uiteindelijk gewonnen omdat ik uitinedelijk toch ging carryen..

Maar ignoren helpt ook niet dan krijg je een no communication report van aan je broek.
Ja ik snap je twijfel, ik denk dat er menig LoL speler is die hier niet over nadenkt (die niet boven goud zit).
Wat mij heel erg helpt is duo-en met vrienden of normals met vrienden doen. Een goede hoeveelheid humor maakt het spel erg leuk.
Gisteren ook met 2 vrienden normal 3v3's gedaan en met Singed door iedereen heen rennen en samen met een Volibear iedereen overal heen gooien. Voor zover ik herinner 3 van de 4 verloren maar erg hard gelachen.

Overigens over dat je 2 minuten later in game komt: ik snap wel dat er dan flinke frustratie over komt (als het ranked was tenminste). Flamen en ragen is natuurlijk nooit geoorloofd. Een level achterstand kan al snel flink uit de hand lopen (in solo lanes/jungle dan).

Maarja deze community is heel toxic. Ik ben er nog niet helemaal achter hoe dat komt. Ik heb jaren WoW gespeeld en ookal werd je daar afentoe noob genoemd als je een slechte move deed heeft het nooit deze proporties gehad.
Misschien komt het toch doordat deze game free-to-play is. Als dat inderdaad de oorzaak is dan zeg ik maak LoL maar betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breakskater schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:00:
[...]

Ja ik snap je twijfel, ik denk dat er menig LoL speler is die hier niet over nadenkt (die niet boven goud zit).
Wat mij heel erg helpt is duo-en met vrienden of normals met vrienden doen. Een goede hoeveelheid humor maakt het spel erg leuk.
Gisteren ook met 2 vrienden normal 3v3's gedaan en met Singed door iedereen heen rennen en samen met een Volibear iedereen overal heen gooien. Voor zover ik herinner 3 van de 4 verloren maar erg hard gelachen.

Overigens over dat je 2 minuten later in game komt: ik snap wel dat er dan flinke frustratie over komt (als het ranked was tenminste). Flamen en ragen is natuurlijk nooit geoorloofd. Een level achterstand kan al snel flink uit de hand lopen (in solo lanes/jungle dan).

Maarja deze community is heel toxic. Ik ben er nog niet helemaal achter hoe dat komt. Ik heb jaren WoW gespeeld en ookal werd je daar afentoe noob genoemd als je een slechte move deed heeft het nooit deze proporties gehad.
Misschien komt het toch doordat deze game free-to-play is. Als dat inderdaad de oorzaak is dan zeg ik maak LoL maar betaald.
Dat was dus het hele punt. Het was normal :')

Net ook weer. Potje ranked (met een maat). Ik ga top Darius, vergeten ze te bannen. :+
Ik kom tegen Kayle, op een of andere manier was ik direct al doodgemaakt door haar. Op een gegeven moment zeg ik kom top ik kan niet tegen haar spelen. Uiteindelijk sta ik 0/3/3 3x een gank en 3 kills. Wordt ik voor noob uitgemaakt, dit en dat. Ik negeerde het allemaal maar en ging gewoon verder met mijn spel, wetende dat Darius mid game helemaal los gaat. Warmogs was af en toen ging ik inderdaad los met uiteindelijk 8/3 zoiets. Opeens was het Darius ur good, great plays.. Ja nu opeens wel he zeg ik.. My god, ik kan daar zo slecht tegen, heb ze uitindelijk beide gereport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vind het erg mooi dat rage en flame en doe ook lekker mee. LoL is zo hard een uitlaatklep. Poosje geleden ging er iemand twee keer achter elkaar dood, dus ik zei "stop feeding bot lane kkthanks". En daammmnnn ik kreeg me toch een regen van haat en alles :p. Daar lekker op in gaan en ondertussen wat kills pakken, erg lekker om op een beschaafde manier iemand compleet af te zeiken. Ik hoorde poosje geleden ook wel een "goeie". "You're the 9/11 of LoL". Moest ik erg om lachen. Nu ook weer trouwens. Zo buiten proporties dat het grappig is.

Als ik ranked speel en we spelen wel lekker en één kerel is slecht en flamed dan is het wel vervelend ja, maar goed ik ben niet anders gewend.

Ook is het wel eens leuk om compleet klote te spelen zodat je wat degradeert en dan keihard lui te roflstompen :p. Ik kom nu net weer uit Bronze V met 4 wins achter elkaar en dat is wel wat leuker dan je druk maken over een promotie of misschien degradatie.

LoL niet F2P maken gaat natuurlijk nooit gebeuren, en ik denk niet dat dat de community veel gaat helpen want veel "kiddies" kopen nu ook al champ skins etc.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[...]
Ik denk dat ik dat wel een beetje kan uitleggen. LoL is ten opzichte van WoW een spel waarin je een relatief klein team vormt (5 spelers). Als daarin 1 schakel niet (goed) functioneert is dat procentueel een aardig aandeel in je team.

Bovendien is LoL een game die heel erg valt onder het principe 'slippery slope' . Dat is het makkelijkst te zien aan de top lane. Als je eenmaal 2 kills achter komt te staan is er eigenlijk vrijwel niets meer wat je kunt doen. Farmen kan niet want je wordt de lane uit geharasst, onder je tower farmen zorgt dat je XP en farm mist en je tegenstander kan je nog altijd harassen. Zodra je low bent divet hij je en lig je nog verder achter. Voor de teamfights houdt dit in dat jouw team moet dealen met een gefeede tegenstander terwijl jij vrijwel nutteloos bent in teamfights zonder farm en kills. In feite speel je dan een teamfight dus 4vs6 (uitgaande van gelijkopgaande lanes/junglers in de rest van het spel), het is heel lastig om daarvan terug te komen.

Verder is het ook nog eens zo dat een game compleet frustrerend is als je geen mogelijkheid meer hebt om te winnen maar je toch door moet gaan. In WoW sluit je het spel als zo'n raid mislukt en ben je klaar. In LoL levert je dat een ban en/of leaver penalty op, dus je moet doorspelen. Het is alleen niet zo leuk om door te spelen als je 0/4 staat en er een 6/0/2 akali op je af komt die 2 levels hoger is. Je hebt gewoon geen kans.

Als laatste is het inderdaad zo dat LoL free to play is en vrij laagdrempelig is om op te pikken. Iedereen kan ermee starten en voordat je eindelijk een permaban krijgt moet je het wel HEEL bont maken. Wat mij betreft mogen die straffen best wat heftiger. Je verpest een game voor 9 man, hoezo warning? Weekban, even flink afkoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hogere straffen werkt eigenlijk nooit om gedrag te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

MrVegeta schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:02:
Hogere straffen werkt eigenlijk nooit om gedrag te verbeteren.
Hoeft ook niet. Van mij mogen ze ook wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het online wordt gespeeld. Zoveel mensen worden irritante eikels zodra ze zich kunnen verschuilen achter de anonimiteit die het internet biedt. Bij LoL komt dat sneller naar voren dan bij bijvoorbeeld WoW, omdat een foute actie/serie van acties meer gevolgen heeft voor de medespelers. Daarnaast ben je in dit genre gewoon meer afhankelijk van je medespelers dan bij de meeste andere online spellen. Elk populair online spel heeft last van ragers/trolls.

Bij WoW komt dit wel naar boven in de LFD zodra het een keer misgaat overigens, maar dat is over het algemeen zo makkelijk dat je moeite moet doen om het fout te laten gaan. 1 keer doodgaan betekent al snel dat er iemand leaved of dat er een kickvote komt. Bij een game als Black Ops zul je het winnende team ook niet snel zien leaven, terwijl het verliezende team regelmatig met minder man eindigt.

F2P heeft er op de lagere levels misschien wel mee te maken, maar om level 30 te worden zul je toch behoorlijk wat tijd/geld moeten investeren. De mensen die zo ver komen, willen het spel echt wel spelen. Dan zijn er nog genoeg trolls/ragers over, maar de meesten zullen niet verder komen dan level 15/20 denk ik. Het percentage dat overblijft zal niet veel verschillen vergeleken met andere populaire online games als WoW, CoD, Halo etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 22:07
MrVegeta schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:43:
Poosje geleden ging er iemand twee keer achter elkaar dood, dus ik zei "stop feeding bot lane kkthanks". En daammmnnn ik kreeg me toch een regen van haat en alles :p. Daar lekker op in gaan en ondertussen wat kills pakken, erg lekker om op een beschaafde manier iemand compleet af te zeiken.
Ik probeer juist altijd een beetje iets te zeggen waar degene nog wat aan heeft in plaats van "stop feeding plz.." want die persoon doet het waarschijnlijk niet niet expres ;)

Ik speel vaak support en als mijn adc in eens een domme actie uithaalt waardoor hij dood gaat omdat ik hem niet meer kan saven probeer ik hem altijd te zeggen wat er fout ging en wat we de volgende keer beter moeten doen. meestal krijg je dan een "sorry", "idd" of "tnx" terug ipv dat ze gaan flamen... als echter de top/jungle of mid alleen gaat zeggen "stop feeding bot" kan ik daar heel weinig mee en komt op me over als een lichte flame.

Ieder z'n plezier natuurlijk maar ik haal echt helemaal geen fun uit het flamen van mensen. en zeker ook niet uit geflamed worden.

Tuurlijk word ik ook wel eens pissed over de complete noobs waarmee ik terecht kom (silver V) in game maar ik snap dat dat komt omdat ik gewoon in een lage league zit waar dit blijkbaar gewoon bij het spel hoort en als ik zoveel beter zou zijn zou ik niet in deze league zitten.... (ik denk ook dat ik wel round goud zou moeten kunnen halen hoor maar promoveren duurt zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Zo nu 2 dagen lang alleen maar Riven. (Op de game na waar de teamcaptain niet wou dat ik Riven speelde en haar dus maar in de ban gooide, daar speelde ik dus Kha'Zix) 10 Games, 8 Wins 2 Losses. Haar laatste wijziging heeft haar imo alleen maar sterker gemaakt. Tuurlijk is de nerf van enkele patches geleden wel jammer, maar dat valt met wat mastery points wel af te vangen. Heb haar nu tegen enkele matchups gespeeld zoals Malphite / Yorick / Rengar / Garen / Renekton met redelijk wat succes. Ook als je tegenstander na verloop van tijd alleen maar onder zijn toren hangt is het prima om snel wat te counterjunglen of mid te ganken en dankzij haar mobiliteit zijn boots pas mid/late game nodig als buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteravond weinig te doen dus ik dacht laat ik maar eens een potje ranked gaan doen.Ik was last pick dus ik vreesde het ergste al ;)
De picks gingen wel aardig dit keer. Firstpick malphite die per se top wou inplaats van jungle was jammer maar de Xin zhao jungle was ook prima. Maar toen gebeurde het een instalock Pantheon, wat opzich nog niet zo erg is als support maar de teemo die er bij werd gepakt als adc wel. De enemy had een Taric,Varus bot, shen top en nocturne jungle. Omdat de enemy een Lux mid had pikte ik Talon.

Lux was een redelijke speler, miste haar skillshots maar speelde veilig genoeg om me niet te feeden. Na 10 minuten stond ik 2-1, had een goede gank en een slechte gank tegen gehad waaruit ik een dubbelkill haalde.

Ondertussen had onze Xin ook al 3 kills en malph 1. maarja toen kwam bot en laat ik maar zeggen dat ze teemo eindigde met 3/11 en pant met 3/10. Omdat ik de focus was (Terwijl xin de meeste kills had) ging er zodra ik op varus dook een stun mijn kant op. Eenmaal gestunt kwam shen's taunt nog langs en tjaah dan was ik er geweest. Aangezien de rest van het team graag shen focusde is het onnodig om nog extra te benadrukken hoe faalpotje dit was.

Uiteindelijk 5/6/xx geindigd :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol @ MrVegeta : Ouwe Flame reus ! :P

hoorde laatst ook iets waardoor ik in me broek pieste, die gast ging 2/9/1 Als top laner Irelia

Zegt onze botlane : Your Horrible preformance is making us lose man, get ur sh*t together

Kijk ik naar onze botlane ADC zijn score, 1/6/3 (ja de support had 3 KS's) en hij had ee nfarm van iets van 62 op 18-a-20 minuten.

Ik piste in me broek :P your horrible preformance......uhu dude, get a mirror :P

hahah :D maar ik flame liever niet :P maar moet e rsoms wel om lache :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Dylan93 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:04:
[...]

Frustraties in je leven o.i.d. ? Ik vind dit gewoon ronduit sneu en jij bent hiermee deel van de toxic community waar iedereen zo op loopt te zeiken in LoL

I.p.v. dat je behulpzaam bent, helpt of iets nuttigs verteld loop je te flamen en te zeiken op anderen waardoor diens motivatie vaak alleen maar naar beneden gaat en diegene boos word waardoor jij deel van het probleem bent als je de game verliest.

Nee wat mij betreft krijg je een ban, beter, laat Riot een aparte quee voor mensen als jou en andere ragers/feeders e.d. maken en ga lekker samen spelen, eens kijken hoe lang je geniet ;(
Ik ben het met je eens omtrent het ragen. Dat is simpelweg niet nodig in deze game, en ik heb mijzelf er ook wel eens op betrapt, waarna ik denk waarom ik in godsnaam mij druk maak om zoiets onbenulligs. Enige wat nu nog wel eens wil gebeuren is dat als botlane weer eens 0/7 staat dat ik zeg: "Damn you shouldn't be playing LoL but help against world hunger, since noone feeds better than you". Tevens behulpzaam zijn in LoL blijft lastig, want mensen nemen niet veel van anderen aan. Plus om eerlijk te zijn, zou ik echt niet weten wat voor tips ik nog zou kunnen geven aan mensen die 0/7 staan in de lane, want of ze hebben een "offday" of dit is gewoon hun niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsje een niveau van 0/7 per game hebt, dan zou ik maar een pokemon spel gaan zoeke ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:11:
[...]
"Damn you shouldn't be playing LoL but help against world hunger, since noone feeds better than you".
"You're even more useless than Anne Frank's drum kit" O-)

Anyway, beter om niet te flamen. Zet een muziekje op, ga in relax-modus en zie het spelletje vanaf het moment dat er iemand feed en de game niet meer te winnen valt als een beetje ontspannen rondklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:12:
[...]

Dat was dus het hele punt. Het was normal :')

Net ook weer. Potje ranked (met een maat). Ik ga top Darius, vergeten ze te bannen. :+
Ik kom tegen Kayle, op een of andere manier was ik direct al doodgemaakt door haar. Op een gegeven moment zeg ik kom top ik kan niet tegen haar spelen. Uiteindelijk sta ik 0/3/3 3x een gank en 3 kills. Wordt ik voor noob uitgemaakt, dit en dat. Ik negeerde het allemaal maar en ging gewoon verder met mijn spel, wetende dat Darius mid game helemaal los gaat. Warmogs was af en toen ging ik inderdaad los met uiteindelijk 8/3 zoiets. Opeens was het Darius ur good, great plays.. Ja nu opeens wel he zeg ik.. My god, ik kan daar zo slecht tegen, heb ze uitindelijk beide gereport.
Ik weet trouwens niet welke divisie jij speelt maar ik ben teleurgesteld als Darius gebanned wordt. Mensen QQ-en altijd maar Darius is echt niet OP op het moment (in tegenstelling tot Akali). Overigens ben ik een vervent Darius speler (geweest), dus het is niet dat ik maar wat zeg.
Kayle is zoals je al merkte een hard counter voor Darius en hij heeft er nog een aantal (Alles met een slow en range). Gewoon de Q baiten en dodgen, slow er op en buiten de range van Darius zijn pull gaan meppen. Als hij besluit in de aanval te gaan gewoon wegrennen. Herhaal en win. Een goede Kayle bewaart ook haar ulti voor die van jou en ploep hij gaat op CD.

Zo gek vind ik het dus niet dat je die lane verloren hebt, wel complimenten overigens dat je daarna nog teruggekomen bent. Dat kan nog eens lastig zijn met Darius (zeker als de tegenstander Kayle op zit te letten met ulti).
Overigens had jouw jungler je prima mogen helpen tegen Kayle. Ze is makkelijk gankbaar en Darius snowballed hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:14
Heerlijk om een Darius gek te maken met Zilean. Speedboost op en bommetjes gooien maar. Zolang je de pull kunt ontwijken zit je safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Darius is echt retarded sterk. Ik moet altijd lachen wanneer ik hem zie dunken en iemand voor 60% zie critten ofzo.
Dylan93 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:04:
[...]

Frustraties in je leven o.i.d. ? Ik vind dit gewoon ronduit sneu en jij bent hiermee deel van de toxic community waar iedereen zo op loopt te zeiken in LoL

I.p.v. dat je behulpzaam bent, helpt of iets nuttigs verteld loop je te flamen en te zeiken op anderen waardoor diens motivatie vaak alleen maar naar beneden gaat en diegene boos word waardoor jij deel van het probleem bent als je de game verliest.

Nee wat mij betreft krijg je een ban, beter, laat Riot een aparte quee voor mensen als jou en andere ragers/feeders e.d. maken en ga lekker samen spelen, eens kijken hoe lang je geniet ;(
Ik heb net zoals anderen wel frustraties is mijn dagelijks leven ja, maar dat reageer ik niet in LoL af. Ik haal er plezier uit om lekker rond te flamen etc. Speel je goed dan zal je niet snel wat van mij horen maar goed. Op zo'n laag niveau heeft helpen toch geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
MrVegeta schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:24:
Darius is echt retarded sterk. Ik moet altijd lachen wanneer ik hem zie dunken en iemand voor 60% zie critten ofzo.

[...]

Ik heb net zoals anderen wel frustraties is mijn dagelijks leven ja, maar dat reageer ik niet in LoL af. Ik haal er plezier uit om lekker rond te flamen etc. Speel je goed dan zal je niet snel wat van mij horen maar goed. Op zo'n laag niveau heeft helpen toch geen zin.
En dit is waar je fout zit. Het was voor mij echt een eye-opener om te zien hoeveel verschil het maakt tussen het % gewonnen potjes tussen als ik flame of als ik probeer te helpen (terwijl ik zelf in beide situaties even goed speel).
Wil je hoger op komen, verander je attitude. Dat is overigens ook wat alle Plat/Diamond spelers zeggen.

En inderdaad Darius is sterk, als je niet weet hoe je tegen hem moet spelen. Als ik met vrienden 3v3 speel (ranked) en ik zie een Darius is het altijd focus Darius. Als je hem denied of countered is het gg, dan is Darius een zielig onderdeurtje.

Overigens herinner ik jou mij nog wel uit de GoT swtor tijd :P speel je dat nog wel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik hoef niet perse hoger op te komen. Vermaak me prima in bronze, kan ik beetje relaxed gamen. Ik speel al maanden geen SWTOR meer, dat was ook goed saai aan het worden zeg. Beloftes van Bioware die niet na werden gekomen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je flamed niet, hebt een hekel aan anderen die jouw spel bederven, maar dat hetzelfde graag en met veel plezier zelfs. Hypocriet much?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PpN
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01-2023

PpN

MrVegeta schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:16:
Spelbederf is spelbederf. Dat jij het doet door no te voten terwijl je weet dat je niet kan winnen ben je net zo goed een kiddie. Het feit dat je dat niet eens beseft bevestigd het alleen maar.
In ranked vote ik eigenlijk standaard nee, je weet nooit wat er nog kan gebeuren. Misschien gaat er nog iemand van het enemy team afk oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 20:59
http://www.surrenderat20....be-update-quinn.html#more

Nieuwe champ wordt al een poosje getest in PBE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik geef MrVegeta wel gelijk ergens...

Als je al lang mee gaat heb je al een olifanten huid, en kan je er zelf gewoon goed tegen.
Als er dan van die kiddies zijn die bij een opmerking gelijk in de paniek modus schieten... help ik ze ook wel eens over het randje...

Zeker als het een tegenstander is die in all chat flamed op teammates... gooi ik er nog wel eens een lach achteraan als ik 'm kill... of zeg ik in all: easy oid...

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PpN
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01-2023

PpN

3xNix schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:22:
Ik geef MrVegeta wel gelijk ergens...

Als je al lang mee gaat heb je al een olifanten huid, en kan je er zelf gewoon goed tegen.
Als er dan van die kiddies zijn die bij een opmerking gelijk in de paniek modus schieten... help ik ze ook wel eens over het randje...

Zeker als het een tegenstander is die in all chat flamed op teammates... gooi ik er nog wel eens een lach achteraan als ik 'm kill... of zeg ik in all: easy oid...

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen....
Dat is meer taunten dan flamen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
MrVegeta schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:01:
[...]

Gelukkig kan ik (in tegenstelling tot sommigen hier) wel een spelletje onderscheiden van de realiteit. Het is niet dat elke game aan het flamen enzo ben, of dat ik lui die het niet verdienen compleet de huid vol scheld. Natuurlijk niet, maar ik begrijp wel waarom anderen het doen en af en toe doe ik lekker mee. Tevens zijn jullie ook niet echt volwassen met "ik hoop dat je gebanned wordt!" etc. Getuigd ook niet van veel tolerantie ;).
Wat een flauw excuus... In een spel als LoL speel je ook met MENSEN, dat is ook een vorm van realiteit. Je maakt ook ECHTE mensen het leven zuur met je geflame. Feit dat je nu nog altijd je gelijk probeert te halen, kom nu... denk eens even na over wat je zegt.

Het is helemaal terrecht dat jouw gedrag niet getolereerd wordt.

Probleem is ook dat jij gaat beslissen welke personen het verdienen om uitgescholden te worden. Heb jij dan altijd en overal volledig zicht op de situatie? En denk je niet dat met een andere reactie het verloop van het spel misschien voor iedereen veel aangenamer zou verlopen? Probeer echt eens een andere (volwassen) aanpak en je zult misschien nog versteld staan... er is honor in winst maar nog veel meer in verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Leuke AD carry, heb haar even mogen proberen voordat ze tijdelijk van de PBE werd gehaald. Wat ik wel jammer vond was dat haar range 525 destijds was. Dan gaat het traden toch lastig worden zonder skills te spammen. Haar ult moest ik ook even aan wennen want het is leuk dat je in melee range kunt aanvallen, maar je blijft nog altijd een ad carry die vrij squishy is. Het revealen was daarentegen wel erg nice.

Ik hoop iig dat haar range naar 550 gaat zodat ze iig op gelijke hoogte staat met merendeel van de AD carries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Eigenlijk is het heel simpel. Riot stelt de regels op, die je aanvaard hebt door op Agree te klikken. Als je je daar niet aan wil houden is dat zo, maar dan moet je achteraf niet komen mekkeren dat je gebanned bent lijkt me. Persoonlijk vind ik dat enige vorm van maturiteit toch aangenaam is voor iedereen. Zowel in game als op de fora.

Ivm Quinn, de nieuwe champ. Ik vraag me zelfs af in hoeverre je hem niet beter op top speelt en wat tanky/ad bouwt ipv als ranged adc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Damienx2 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:27:
[...]

Leuke AD carry, heb haar even mogen proberen voordat ze tijdelijk van de PBE werd gehaald. Wat ik wel jammer vond was dat haar range 525 destijds was. Dan gaat het traden toch lastig worden zonder skills te spammen. Haar ult moest ik ook even aan wennen want het is leuk dat je in melee range kunt aanvallen, maar je blijft nog altijd een ad carry die vrij squishy is. Het revealen was daarentegen wel erg nice.

Ik hoop iig dat haar range naar 550 gaat zodat ze iig op gelijke hoogte staat met merendeel van de AD carries.
Range lijkt mij inderdaad nogal laag. Maar ik denk niet dat ze heel viable is op andere rollen dan ADC.
Maar vergeet niet dat haar Q blind, wat nogal ziek is voor een ADC. Ik denk dat ze heel agressief gespeeld moet worden om effectief te zijn.
Ulti lijkt mij late-game nogal nutteloos behalve voor wegrennen aangezien je als ADC toch niet in melee wilt gaan vechten in teamfights.
Wat ik mij wel afvroeg: Haar w revealed een area om haar heen, laat dit ook units zien in bosjes (zoals de Ashe's hawkshot) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

breakskater schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:39:
[...]

Range lijkt mij inderdaad nogal laag. Maar ik denk niet dat ze heel viable is op andere rollen dan ADC.
Maar vergeet niet dat haar Q blind, wat nogal ziek is voor een ADC. Ik denk dat ze heel agressief gespeeld moet worden om effectief te zijn.
Ulti lijkt mij late-game nogal nutteloos behalve voor wegrennen aangezien je als ADC toch niet in melee wilt gaan vechten in teamfights.
Wat ik mij wel afvroeg: Haar w revealed een area om haar heen, laat dit ook units zien in bosjes (zoals de Ashe's hawkshot) ?
Ja, alleen stealth ontgaat aan het zicht, wat ook maar goed is, anders was het helemaal OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie eigenlijk van Garen? Ik vind hem in ieder geval redelijk imba..
Geef hem warmog, sunfire & BC en hij maakt alles kapot..
Super tanky en echt nog wel redelijk veel dmg..

Ofwel moeten ze zijn overall tankyness verlagen, ofwel zijn ult wat wijzigen..

Dat denk ik ervan in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vinden jullie trouwens dat de nieuwe champs vaak net wat sterker zijn en dan 2 á 3 weken later weer worden generfd? Of valt alleen mij dat op omdat ik tunnelvisie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer champs uit komen komt het idd vaker voor dat ze behoorlijk buffed zijn, teminsten wat ik tot nu toe heb meegemaakt is dat 8 van de 10 champs na dat ze uit zijn gekomen bij bijna de volgende patch alweer worden generfd.

dus ja, dat is zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:46:
Wat vinden jullie eigenlijk van Garen? Ik vind hem in ieder geval redelijk imba..
Geef hem warmog, sunfire & BC en hij maakt alles kapot..
Super tanky en echt nog wel redelijk veel dmg..

Ofwel moeten ze zijn overall tankyness verlagen, ofwel zijn ult wat wijzigen..

Dat denk ik ervan in ieder geval..
Garen is sterk op het moment, oogluikend misschien zelfs OP. Sinds kort speel ik afentoe een pot met hem, erg leuk "Spin to win". Van mij mag hij nog wel even zo blijven aangezien hij een lange tijd toch een tijd UP is geweest (zwakkere versie van Darius naar mijn mening).

Degene die het hardste een nerf nodig heeft is Akali naar mijn mening, ik heb meerdere keren gehad dat mijn team voor stond (ergste geval 40 - 10) waarvan de 10 kills bij de Akali. Die vervolgens mijn hele team waaronder 2 tanks met veel health en MR 1v5 versloeg.
Ook is vanaf lvl 6 haar Q-R-Q-E combo goed voor meer dan 60% van de hp van bijna alle champions. En als dat je niet afmaakt kan je altijd nog ontsnappen met w of het afmaken met een tweede Q-R combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breakskater schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:51:
[...]

Garen is sterk op het moment, oogluikend misschien zelfs OP. Sinds kort speel ik afentoe een pot met hem, erg leuk "Spin to win". Van mij mag hij nog wel even zo blijven aangezien hij een lange tijd toch een tijd UP is geweest (zwakkere versie van Darius naar mijn mening).

Degene die het hardste een nerf nodig heeft is Akali naar mijn mening, ik heb meerdere keren gehad dat mijn team voor stond (ergste geval 40 - 10) waarvan de 10 kills bij de Akali. Die vervolgens mijn hele team waaronder 2 tanks met veel health en MR 1v5 versloeg.
Ook is vanaf lvl 6 haar Q-R-Q-E combo goed voor meer dan 60% van de hp van bijna alle champions. En als dat je niet afmaakt kan je altijd nog ontsnappen met w of het afmaken met een tweede Q-R combo.
Klopt, akali is momenteel zeer sterk, zelfs zonder enige AP items is haar dmg pretty ridiculous..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
breakskater schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:51:
[...]

Koop oracles op een beetje beefy champ en ze is dood. Ook niet super moeilijk te counteren in lane. (Morde of Kayle bijv.) Het is niet moeilijk met Akali om kills te halen, maar wel om games te winnen. Het punt is dat, zo lang het enemy team niet geteamed is, je makkelijk kan 2v1en met Akali, maar als er ook maar een derde in de buurt kom ben je dood. Als je als team pressured voordat ze Zyona's heeft win je de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Darf schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:05:
[...]

Koop oracles op een beetje beefy champ en ze is dood. Ook niet super moeilijk te counteren in lane. (Morde of Kayle bijv.) Het is niet moeilijk met Akali om kills te halen, maar wel om games te winnen. Het punt is dat, zo lang het enemy team niet geteamed is, je makkelijk kan 2v1en met Akali, maar als er ook maar een derde in de buurt kom ben je dood. Als je als team pressured voordat ze Zyona's heeft win je de game.
Ja dat zijn mooie counters inderdaad. Maar naar mijn mening vallen zoveel voorwaarden om een game van Akali te winnen wel onder het kopje "OP".
Heb vaak genoeg een game gewonnen van een Akali maar als jungler betekend dat dat minstens 50% van mijn ganks op Akali moeten zijn en ook in teamfights een hardfocus op Akali. Wat op zichzelf al te veel gevraagd is naar mijn mening aangezien dit voor geen enkele andere champion geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breakskater schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:10:
[...]

Ja dat zijn mooie counters inderdaad. Maar naar mijn mening vallen zoveel voorwaarden om een game van Akali te winnen wel onder het kopje "OP".
Heb vaak genoeg een game gewonnen van een Akali maar als jungler betekend dat dat minstens 50% van mijn ganks op Akali moeten zijn en ook in teamfights een hardfocus op Akali. Wat op zichzelf al te veel gevraagd is naar mijn mening aangezien dit voor geen enkele andere champion geldt.
Noem eens een paar assasins op die je niet hoeft te focussen?
Ze is met de laatste buff wel iets sterker maar echt geweldig vind ik haar nog niet.
Pink wards kopen doet wonderen. En niet fed akali is echt helemaal niet impressive.
Speel haar zelf anders een paar keer dan zie je zo dat het echt wel tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 08:17
Het is een beetje het Shaco effect, als je hem in je team hebt feed hij / zij (zie mijn eigen games) en als hij in het enemy team zit word je compleet geraped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
Xevoo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:27:
Het is een beetje het Shaco effect, als je hem in je team hebt feed hij / zij (zie mijn eigen games) en als hij in het enemy team zit word je compleet geraped.
Nou niet echt, ik speel zelf vaak Akali en het is helemaal niet moeilijk om een goede K/D te halen, maar het is gewoon lastig om de game te winnen, omdat je vaak alle kills oppakt en alle damage in dat geval van Akali komt. Wordt je één keer gepakt dan verliest je team hard. Het is zaak om de enemy gesplitst te houden en dat is niet altijd even makkelijk. Ze is ook geen fantastische pusher, dus je kan niet snel in je eentje een paar towers pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Gisteren stond ik met Cho tegen een Akali. In het begin was dat best lastig maar dankzij onze jungler toch een kill kunnen pakken op lvl 5. Daarna tanky gegaan en zelfs als Akali een full combo deed had ik maar een schrammetje... In teamfights ging ze steeds voor onze carry maar werd ze in no time inelkaar gehakt door Xin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 01:04

Qon

Als je klaar bent met spelen wat houden deze cijfers dan in?

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/12235063/220/12235063.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Qon schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:50:
Als je klaar bent met spelen wat houden deze cijfers dan in?

[afbeelding]
Wins en losses in die bepaalde queue (Normal games in dit geval).

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:49:
Wanneer champs uit komen komt het idd vaker voor dat ze behoorlijk buffed zijn, teminsten wat ik tot nu toe heb meegemaakt is dat 8 van de 10 champs na dat ze uit zijn gekomen bij bijna de volgende patch alweer worden generfd.

dus ja, dat is zo ;)
Over het algemeen zijn nieuwe champs wel vrij sterk, maar dat is ook omdat mensen er niet goed tegen kunnen spelen omdat ze de skillset nog niet kennen. Meestal gaat het zo:
1. Champion komt uit en is op het eerste gezicht vrij sterk
2. Fanatieke spelers die de nieuwe champ direct gekocht hebben en er veel games mee achter elkaar spelen worden er vrij goed mee en lanen regelmatig tegen mensen die de nieuwe champ nog nooit gezien/tegen zich gehad hebben en stompen hun lane
3. Men roept OP, een week later komt een nerf
4. De nerf is te heftig EN mensen leren hoe ze tegen de champion moeten spelen
5. Men roept RIOT PLS BUFF, een week later komt er een buff die de eerdere nerfs ongedaan maakt.

Naar mijn mening moet Riot soms gewoon iets minder hard proberen te balancen en het zichzelf een beetje uit laten vogelen. Als iets duidelijk OP is (zoals black cleaver stacking destijds) hotfix je dat uiteraard, maar geef het een beetje de tijd. Mensen kunnen ook zelf counters ergens op verzinnen ipv dat je iets dat eventjes werkt gelijk weer de grond in nerft.

Verder: ook vanuit business perspectief wil je de nieuwe champ vrij sterk hebben, anders koopt niemand hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dus je geeft zelf toch dat de nieuwe champs sterker zijn dan de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De nieuwe champs zijn ook gewoon sterker, waarom? Zodat iedereen ze koopt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

MrVegeta schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:15:
Dus je geeft zelf toch dat de nieuwe champs sterker zijn dan de rest?
Niet sterker dan de rest. Wel bij de sterkste 50% minimaal. Niet OP, wel vrij sterk. Alleen om de redenen die ik in het epistel erboven beschrijf DENKEN mensen vaak dat nieuwe champions OP zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Ouch, demoted van Silver II naar Silver III :(

Voor zij die het willen weten, ik stond op 0 LP, verloor en zakte direct. Je komt dan een division lager uit met 75 LP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inrage schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:17:
Ouch, demoted van Silver II naar Silver III :(

Voor zij die het willen weten, ik stond op 0 LP, verloor en zakte direct. Je komt dan een division lager uit met 75 LP.
Had ik ook :) 8)7

• Damien

Damien

-iwnl-

Gisteren ben ik gigantisch hard geowned door een Kennen in toplane. Ik speelde zelf Riven en maakte een lelijke fout die gelijk afgestraft werd door de enemy Kennen. Door mijn aggressive speelstijl ging ik er vol in zonder te kijken waarmee hij gestart was. Leverde een FB voor hem op en vanaf dat punt was het voor mij towerfarmen en kon hij met zijn burst mij gewoon towerdiven zonder dat ik er een antwoord op terug kon geven.

Heb in het verleden vaak tegen Kennen's gespeeld maar nu een hele tijd niet, en dat brak me dus op. Had simpelweg geen idee meer over de CD's van Kennen en ook met name qua buys deed ik het verkeerd. Opzich veel van geleerd en het is altijd goed om even weer met beide benen op de grond te staan zodat je in ieder geval de volgende game het anders aan kunt pakken.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:08:
Gisteren ben ik gigantisch hard geowned door een Kennen in toplane. Ik speelde zelf Riven en maakte een lelijke fout die gelijk afgestraft werd door de enemy Kennen. Door mijn aggressive speelstijl ging ik er vol in zonder te kijken waarmee hij gestart was. Leverde een FB voor hem op en vanaf dat punt was het voor mij towerfarmen en kon hij met zijn burst mij gewoon towerdiven zonder dat ik er een antwoord op terug kon geven.

Heb in het verleden vaak tegen Kennen's gespeeld maar nu een hele tijd niet, en dat brak me dus op. Had simpelweg geen idee meer over de CD's van Kennen en ook met name qua buys deed ik het verkeerd. Opzich veel van geleerd en het is altijd goed om even weer met beide benen op de grond te staan zodat je in ieder geval de volgende game het anders aan kunt pakken.
Kennen is door zijn range, CC en zijn E waarmee hij zowel kan gapclose als escapen gewoon heel lastig om tegen te lanen. Ik snap eigenlijk ook niet waarom hij zo weinig gespeeld wordt. In teamfights is hij met zijn ult ook heel goed.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:05

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Vicarious schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:29:
[...]

Kennen is door zijn range, CC en zijn E waarmee hij zowel kan gapclose als escapen gewoon heel lastig om tegen te lanen. Ik snap eigenlijk ook niet waarom hij zo weinig gespeeld wordt. In teamfights is hij met zijn ult ook heel goed.
League of Warmogs, daarom wordt hij niet meer zoveel gespeeld :(

[specs]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik main Kennen vooral veel, leuke champ om te spelen en "Drive-by Kennen strikes again!" is altijd leuk, maar de burst is (vind ik) niet zo goed :/ vooral niet op lagere levels. Sure beetje timen en je kan goed stunnen maar verder dan 60% kom ik niet... ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan tegen wie. Kennen is (vind ik) wel een echte late game champ. Early game is zijn ulti lang niet sterk genoeg en is die erg squishy. Naar het einde toe is de ulti zoveel sterker en overleef je het ook wat beter. Ook is het farmen na level 8 ofzo erg makkelijk :).

@hierboven. Warmogs, je bedoeld dat iedereen Warmogs bouwt en dus de teveel hp krijgt?

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 21-02-2013 09:01 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Fanatic_FS schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:50:
[...]

League of Warmogs, daarom wordt hij niet meer zoveel gespeeld :(
ohja, dat was het :P Wel veel AoE damage, maar te weinig burst om iemand echt dood te krijgen. Neemt niet weg dat je een melee op top lane, zeker als je AD runes neemt en dorans blade start, compleet de lane uit kan pesten.

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 17:04
Laatst speelde ik potje ranked, als ik hem won was ik zo goed als zeker mijn promotions in gegaan.
Een akaly tegen op mid. hoeft nog geen probleem te zijn ik speelde jungle. Dus voordat de game start denk ik al... Nou dat wordt dus mid de helft van de game ganken..
Bot werd echt als een malle gepushed en kon ik 3x succesvol ganken. Mid ranselde ik ook 2 kills voor, dus akaly kon tegen gehouden worden.

stand kwa lanes..

Mijn team: 6
Mid 2-0-1
ad 3-0-0
sup 0-1-3
jun 1-1-1

Tegenstander: 2
Mid 1-2-0
ad 1-1-0
sup 0-2-1
jun 0-1-1

Nou dan lijkt mij toch dat je 2 lanes helemaal in zijn nopjes hebt... helaas top lane is er nog
daar stond onze rennek even te gapen tegen hun riven...

gevolg ik kon ganken top wat ik wilde maar riven was niet meer neer te krijgen...
vervolgens gaat onze top afk omdat "onze" jungler "maar niet was" komen ganken.

Gelukkig zegt mijn hele team dat ik z'n beetje de rest van het hele team de eerste fase weg gecarryed had en dat ik goed bezig was...
rennek hield zijn pootjes stijf en disconnecte. Gevolg juist riven rolde ons allemaal op en defeat..

Kijk een potje verliezen is niet erg, maar op deze manier zou gewoon een rede kunnen zijn om te stoppen met het spel.

Zo gaat het naar mijn gevoel bij vele games... zelfs bij ranked games afk gaan, lag hebben, trage verbinding, disconnecten of gewoon in base blijven staan.
Dit kan natuurlijk altijd gebeuren, je internet kan wegvallen oid. Maar ik heb het idee dat dit bij een aantal spelers meer regelmaat dan uitzondering is...

Wat vinden de mede lol spelende tweakers hiervan..?

Zou een optie om... ik heb een disconnecter/leaver in mijn team --> er komt een vriend van mij (of van mijn teamgenoten) online die (zelfde soort optie als spectate game) op join game kan klikken om vervolgens met gekozen champion, gekozen runes en masteries verder te spelen.
Natuurlijk moet deze gejoinde speler in dezelfde leguea of lager zitten, anders is het oneerlijk. Mocht de originele speler weer reconnecten naar game zou de vervangende speler er weer uitgekicked worden... zou z'n soort optie een verschil kunnen maken?

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:48:
[...]

ohja, dat was het :P Wel veel AoE damage, maar te weinig burst om iemand echt dood te krijgen. Neemt niet weg dat je een melee op top lane, zeker als je AD runes neemt en dorans blade start, compleet de lane uit kan pesten.
Of met een Red Flask / 4 Pots en een ward :) Ik ging uit van een Zed top. Maar met name mijn eigen initiate early game op Kennen was slecht. Kortom outplayed, kwam nog wel terug door een kill later op Kennen maar de rest van het team had er geen vertrouwen meer in dus de surrender vote kwam.

Was gewoon een zeer slechte game van mijzelf, die ik te laat hem geprobeerd om om te buigen. Mijn eerste buy na de death was ook een Doran's Blade waar ik beter gelijk hextech had kunnen gaan. Laten we zeggen dat arrogantie dat ik hem wel even zou verslaan de overhand had.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Paar potjes geleden speelde ik met Kennen mid tegen Yi, en omg wat was dat frustrerend. Die skill van Yi dat hij zo snel overal tussen door flashed heeft een enorme range zonder enige risico. En elke skill hakte wel 30% van mijn hp af :/ het enige wat ik kon doen was onder mijn turret blijven en hopen op wat cs, maar met zijn skill kan die ook heel makkelijk tower diven. Dus dat was drama, iets van 2-9 geëindigd ofzo ;(.

Gister weer een potje tegen Yi gespeeld en weer was die behoorlijk sterk (one skill Yi lol), als ik wat dmg deed (door hem te diven nadat hij zijn flash skill had gebruikt) kon die het weer simpel healer :'). Maar ik bleef in mijn lane en probeerde weinig dmg te krijgen zodat hij niet kon roamen. Ookal kreeg ik geen kills, ik weet dat ik end game veel meer waard ben met skills (mijn ulti en stuns) dan Yi. Dus uiteindelijk stonden we beiden op 2/2 en toen gingen we teamfighten en ik stop zomaar 8-2 en hij 3-2 ofzo :D. Dat was wel tof en voelde alsof ik meer van de game begin te begrijpen ;).

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Vicarious schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:48:
[...]

Over AD Runes op Kennen gesproken, je moet hem weer eens proberen op bot (zolang je maar niet tegen Caitlyn staat vanwege zijn range).

Dit was m'n laatste game met AD Kennen :D

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/263hW

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Pagina: 1 ... 11 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.