Kraanwater schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:41:
Ik speel nu al een tijdje LOL en word echt gek van dat matchmaking systeem. Ik ben ongeveer een maandje geleden level 30 geworden en na de tryout geplaatst in silver 4. Na wat potjes zelfs in silver 3 beland, alleen toen begon het. Ik kom alleen maar in troll teams, altijd afkers mensen die flamen, instalock op lanes, waardoor er iemand anders ook op die lane gaat locken omdat hij daar ook wilt. Ben nu in silver 5 gekomen en verlies alleen maar volop.
Hebben meer mensen hier last van, of doe ik gewoon iets fout? De laatste week heb ik ook amper meer ranked gedaan, toevallig gisteren nog 2 en ja gelijk weer feeders in het team terwijl ik 9/2/12 stond en die andere 12/5/10 ofzo. Heeft iemand nog tips hoe ik een game beter naar mijn hand kan zetten, of is het gewoon iets waar je mee moet leren leven?
De 'harde waarheid': wen er maar aan. Je doet niets/weinig fout.
Je zal altijd wel mensen hebben die dan komen met het volgende 'argument': statistisch gezien is de kans groter dat het enemy team trollers heeft, dus kijk vooral naar jezelf en wat jij beter kan doen.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar daar koop je niks voor in zo'n potje met allemaal feeders/nubs om je heen.
Ik had het gister ook weer. Ik was Fizz mid en eindig 10/8/6. Niet een top score, maar wel in vergelijking met de rest van mijn team, die allemaal scores hadden van 3/10/4, 2/8/5 etc. Allemaal zaten ze te feeden. Telkens moest ik in een hairy situation duiken met overly fed enemies. Tot overmaat van ramp was onze Vayne niet helemaal bekend met het fenomeen 'samenwerken', dus we zaten meer met 4 vs 5 te verdedigen....
Had ik dan de enemy mid katarina nog sneller moeten inpakken zodat ik eerder kon gaan roamen om bot en/of top te helpen? Ja, maybe. In die zin kan ik het mezelf aanrekenen. Maar mag je ook een keer verwachten van je teammates dat ze
enige skills/brains hebben op het moment dat ze een ranked starten?
Eén tip: ga proberen zoveel mogelijk duo queue proberen. Dus speel met iemand samen van ongeveer gelijk niveau en die ook qua League ongeveer op zelfde niveau hangt. Sommigen raden dat af, want je krijgt dan wel iets hoger geplaatste enemies tegenover je en de kans dat één van jullie last pick is is groot (dus grotere kans om support te moeten gaan).
Echter, die nadelen vallen in het niet bij de voordelen. Als je duo queue doet, dan weet je één ding zeker: 2/5 speler in mijn team zijn degelijke goeie spelers. Kortom, de kans dat je feeders/trolls in je team hebt is meteen alweer een stuk kleiner. Daarnaast kun je eea op elkaar afstemmen via voip communicatie. En als je dan toch supp moet, kun je altijd nog samen bot gaan ownen. En vergis je niet: een slecht supp naast je is een ramp als adc. Als je dan als last pick toch supp moet, dan kun je die rol ook goed invullen en dat is nog wel belangrijker dan je denkt.