[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.712 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:10
Dus mijn eerste games in Silver 1 kunnen al bepalen of ik in 1 blijf of lager?
Bijv als ik nu 3 of 4 games achter elkaar verlies kan ik al een division lager geplaatst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 23:01
mingooski schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:04:
Bijv als ik nu 3 of 4 games achter elkaar verlies kan ik al een division lager geplaatst worden?
Yup. Eerder 3 dan 4. Ook niet vreemd natuurlijk. Aangezien je pas 10 potjes hebt gespeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Thormodo op 15-10-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 14:36
mingooski schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:04:
geloof als je net gepromote bent of in een division geplaatst ben is het 4 of 5 games

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
Wow dat is snel, ik kan dus geeneens wennen dat ik een division zit voor eerst :(
En als ik het goed begrijp krijg je als je lager word geplaatst wel een buffer (aantal punten) om mee te beginnen, is dat niet een beetje krom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
mingooski schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:10:
Wow dat is snel, ik kan dus geeneens wennen dat ik een division zit voor eerst :(
En als ik het goed begrijp krijg je als je lager word geplaatst wel een buffer (aantal punten) om mee te beginnen, is dat niet een beetje krom?
je laatste 2 losses bvb dus als je 20lp verliest per potje kom je in de divisie lager met 60 lp, correct me if im wrong :X

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Nee anders zou het een complete freefall worden zodra je in een lossspree komt. Maw, als je dus vanuit Silver I in Silver II zou komen met weer 0 punten maar je moet elke keer wel 100 punten halen om de divisie uit te komen. Dan zou je echt praten over een elo-hell.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Waaraan moet je wennen dan? Je hebt nu 10 ranked games gespeeld, en op basis daarvan ben je in een division geplaatst, verder is er eigenlijk niets veranderd. Je ranked division bepaald niet tegen wie je speelt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
Ero-Sensei schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:16:
[...]

Waaraan moet je wennen dan? Je hebt nu 10 ranked games gespeeld, en op basis daarvan ben je in een division geplaatst, verder is er eigenlijk niets veranderd. Je ranked division bepaald niet tegen wie je speelt namelijk.
Ik bedoel eigenlijk waarom je niet met een buffer begint, ik zit nu op 0 punten en ben pas begonnen.
Je krijgt dat wel wanneer je lager wordt geplaatst, begijpelijk maar waarom niet nu?

Ik wil hier niet moeilijk over doen :) maar vind het best wel veel pressure voor mijn eerste ervaring in ranked en division.

[ Voor 10% gewijzigd door mingooski op 15-10-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
mingooski schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:20:
[...]

Ik bedoel eigenlijk waarom je niet met een buffer begint, ik zit nu op 0 punten en ben pas begonnen.
Je krijgt dat wel wanneer je lager wordt geplaatst, begijpelijk maar waarom niet nu?
Die buffer is er wel, ik had volgens mij 5 games op rij verloren na mijn placements voordat ik degradeerde. De buffer is alleen niet zichtbaar omdat je op 0 LP begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
[...]

Ik wil hier niet moeilijk over doen :) maar vind het best wel veel pressure voor mijn eerste ervaring in ranked en division.
Je merkt vanzelf wel of je daar blijft of niet. Wees trouwens blij dat je daar al word geplaatst :) En niet in bronze. (zelf geen ervaring overigens met bronze)

[ Voor 3% gewijzigd door Mebus op 15-10-2013 13:28 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Mebus schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:27:
[...]

Je merkt vanzelf wel of je daar blijft of niet. Wees trouwens blij dat je daar al word geplaatst :) En niet in bronze.
Silver V schijnt de ergste divisie te zijn dus we hebben in bronze nog niet zo veel te klagen

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 08:16

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

[...]

Die buffer heb je wel.

Check eens of je zo'n blauw sterretje achter je naam hebt staan onder Leagues in je Silver 1 ladder. Dat staat voor new recruit. Dat betekent geloof ik dat je eerste paar losses niet direct zwaar meetellen in de zin dat je degradeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Martin0 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:28:
[...]

Silver V schijnt de ergste divisie te zijn dus we hebben in bronze nog niet zo veel te klagen
Tja geen idee, dan zou ik Silver II ook erg kunnen noemen, ik denk dat je niet echt specifiek een divisie kunt noemen, want bij mij in Silver II verwachten ze allemaal gold te zijn en sowieso in Silver I te behoren. En alleen al de gedachte dat deze mensen denken superieur te zijn aan anderen is vrij beangstigend. Denk ook dat daar het grootste probleem zit in alle divisies, mensen denken dat ze ongelooflijk goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damienx2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:34:
[...]

Tja geen idee, dan zou ik Silver II ook erg kunnen noemen, ik denk dat je niet echt specifiek een divisie kunt noemen, want bij mij in Silver II verwachten ze allemaal gold te zijn en sowieso in Silver I te behoren. En alleen al de gedachte dat deze mensen denken superieur te zijn aan anderen is vrij beangstigend. Denk ook dat daar het grootste probleem zit in alle divisies, mensen denken dat ze ongelooflijk goed zijn.
nja ik ben niet arrogant, of suprieur aan iemand maar ik merk wel dat ik niet in Bronze IV thuis hoor, ik hoor hoger, want ik merk vaak wel dat er een skill niveau is tussen mij en me teammaten qua bvb mapawerness champion kennis en dergelijke

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Martin0 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:39:
[...]

nja ik ben niet arrogant, of suprieur aan iemand maar ik merk wel dat ik niet in Bronze IV thuis hoor, ik hoor hoger, want ik merk vaak wel dat er een skill niveau is tussen mij en me teammaten qua bvb mapawerness champion kennis en dergelijke
Maar dan moet je toch met gemak games kunnen carryen doordat jij zo'n voorsprong op ze hebt?

Zie het als een hardloopwedstrijd (100 meter) jij krijgt nu een voorsprong van 20 meter, dan is het toch een eitje voor jou om als eerste die finishlijn te halen?

[ Voor 15% gewijzigd door Damien op 15-10-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25
Dat vind ik altijd zo'n kulargument. Omdat jij beter bent moet je kunnen carryen. En wat nou als er 2 keihard feeden? je kan nog zo goed zijn maar als de rest van je team het verpest, zowel in lane, teamfights of dat ze constant gesniped worden wanneer ze alleen op stap zijn, kan je nog zo goed zijn. 5 tegen 1 win je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

FrankoNL schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:45:
Dat vind ik altijd zo'n kulargument. Omdat jij beter bent moet je kunnen carryen. En wat nou als er 2 keihard feeden? je kan nog zo goed zijn maar als de rest van je team het verpest, zowel in lane, teamfights of dat ze constant gesniped worden wanneer ze alleen op stap zijn, kan je nog zo goed zijn. 5 tegen 1 win je niet.
Jij speelt altijd een 5v1? En nee het is geen kulargument. Jij vindt dat je beter bent, dan bewijs je het ook maar eens. Als je zoveel beter bent moet je sowieso je eigen lane / jungle kunnen pakken toch? Nou dan ga je zorgen dat je je medespelers gaat helpen die het zwaarder hebben.

Voorbeeld, ik had laatste een feedende en op een gegeven moment zelfs AFK toplaner en een mid die 1/6/0 stond. Ik heb allereerst top hard doorgepushed vervolgens botlane geholpen zodat zij dragon + toren konden pakken en vervolgens mid gepakt. Elke keer gezorgd dat er druk op de lanes bleven door wards te kopen en zoveel mogelijk damage op de top en bot lane torens te doen. En uiteindelijk de game hard gewonnen. Dus ja het is mogelijk om games te winnen met 2 compleet achterlijke teammates.

[ Voor 25% gewijzigd door Damien op 15-10-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:21

rSNNN

Titel ondertitel

Damienx2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:48:
[...]

Jij speelt altijd een 5v1? En nee het is geen kulargument. Jij vindt dat je beter bent, dan bewijs je het ook maar eens. Als je zoveel beter bent moet je sowieso je eigen lane / jungle kunnen pakken toch? Nou dan ga je zorgen dat je je medespelers gaat helpen die het zwaarder hebben.

Voorbeeld, ik had laatste een feedende en op een gegeven moment zelfs AFK toplaner en een mid die 1/6/0 stond. Ik heb allereerst top hard doorgepushed vervolgens botlane geholpen zodat zij dragon + toren konden pakken en vervolgens mid gepakt. Elke keer gezorgd dat er druk op de lanes bleven door wards te kopen en zoveel mogelijk damage op de top en bot lane torens te doen. En uiteindelijk de game hard gewonnen. Dus ja het is mogelijk om games te winnen met 2 compleet achterlijke teammates.
Messi is toch ook de beste van de wereld. Maar als de rest van het team allemaal zaterdag 4e klasse spelen ken die het toch ook niet " carryen"

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 13:00
Mensen denken precies altijd dat je alles moet winnen. Als je niet thuishoort in bronze IV, dan zou je toch minstens 60% van je spellen moeten winnen, 70 als je echt veel hoger niveau bent. Dat wil niet zeggen dat je geen spellen kan verliezen, want je zal wel spellen hebben waar je nu eenmaal mensen hebt met een slechte dag, faalinzicht, dc, ... Of waar je zelf gewoon iets dom doet of outclassed wordt.

Maar het is ook niet omdat je 1 spel verliest dat je vast zit in een divisie. Speel gewoon wat meer spellen en als je echt beter bent dan iedereen om je heen, zal jouw extra skill genoeg het verschil maken om meer te winnen dan te verliezen en geraak je dus je divisie uit. Zo 'carry' je dus je team en geraak je uit je divisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
@damien: nee ik kan het niet carrien in die zin maar dat is omdat ik jungle main, en vaak krijg ik een 4 vs 5 situatie omdat er 1 DC tussen zit die eerst 10 gratis kills weg geeft aan hun mid/adc of whatever, je kunt veel zeggen maar als jij dat had kan je dat ook niet carrien, alleen in de gevallen dat hun gewoon super slecht zijn.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

rSNNN schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:53:
[...]

Messi is toch ook de beste van de wereld. Maar als de rest van het team allemaal zaterdag 4e klasse spelen ken die het toch ook niet " carryen"
En toch als Messi er niet bij is, speelt Barcelona aanzienlijk minder :) Maar goed, laat Messi met een 4e klasse vs een andere 4e klasse spelen en ik durf te wedden dat hij de wedstrijd zal winnen.

Hoe denk je dat talenten worden gescout? Op hun uiterlijk? Nee omdat ze net iets extra's hebben dan anderen. En dat is precies hetzelfde als mensen claimen dat ze in een betere divisie thuishoren vanwege hun extra's. Bewijs het dan maar. Als jij echt beter bent blijf je niet zitten in je huidige divisie. Het is nu al meerdere keren aangetoond door de pro-spelers die in Bronze starten en binnen een mum van tijd in Challenger zitten. Waarom zou het hun wel lukken en jou niet als je zogenaamd beter bent dan je teamgenoten?

[ Voor 36% gewijzigd door Damien op 15-10-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damienx2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:54:
[...]

En toch als Messi er niet bij is, speelt Barcelona aanzienlijk minder :) Maar goed, laat Messi met een 4e klasse vs een andere 4e klasse spelen en ik durf te wedden dat hij de wedstrijd zal winnen.
in soloq ben je toch afhankelijk van je team en van je rol, ook als jungler kan je je laan wel helpen maar als je eenmaal engaged en botlane blijft staan kijken hoe jij dood gaat dan heb je er ook niks aan, dus ik vind je argument invalid. 1 man kan een slecht team carrien maar die kan niet altijd.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN

rSNNN

Titel ondertitel

[...]

Hoe denk je dat talenten worden gescout? Op hun uiterlijk? Nee omdat ze net iets extra's hebben dan anderen. En dat is precies hetzelfde als mensen claimen dat ze in een betere divisie thuishoren vanwege hun extra's. Bewijs het dan maar. Als jij echt beter bent blijf je niet zitten in je huidige divisie. Het is nu al meerdere keren aangetoond door de pro-spelers die in Bronze starten en binnen een mum van tijd in Challenger zitten. Waarom zou het hun wel lukken en jou niet als je zogenaamd beter bent dan je teamgenoten?
het gaat erom, als messi met go ahead eagles tegen ajax zou spelen, zou die alsnog niet super veel kunnen doen. Het punt is gewoon, als je echt iets wilt kunnen carryen heb je toch een aanknopingspunt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Martin0 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:58:
[...]

in soloq ben je toch afhankelijk van je team en van je rol, ook als jungler kan je je laan wel helpen maar als je eenmaal engaged en botlane blijft staan kijken hoe jij dood gaat dan heb je er ook niks aan, dus ik vind je argument invalid. 1 man kan een slecht team carrien maar die kan niet altijd.
Klopt helemaal, en jij zegt dat je jungle role je main role is toch? Dan zou het toch betekenen dat met al jouw kennis je sowieso die games gaat winnen waar je jungle speelt? Of iig van de 10 games een stuk of 7? Gezien het feit nog dat jungle niet super populair is, moet het je aardig vaak lukken je gewenste role te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

rSNNN schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:00:
[...]

het gaat erom, als messi met go ahead eagles tegen ajax zou spelen, zou die alsnog niet super veel kunnen doen. Het punt is gewoon, als je echt iets wilt kunnen carryen heb je toch een aanknopingspunt nodig.
Dus jij speelt in Bronze VI vs een Gold I team? Dan heb je een aardig hoge MMR, dan zou je binnen no time in Gold zitten. Dat is nu je voorbeeld namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN

rSNNN

Titel ondertitel

Damienx2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:02:
[...]

Dus jij speelt in Bronze VI vs een Gold I team? Dan heb je een aardig hoge MMR, dan zou je binnen no time in Gold zitten. Dat is nu je voorbeeld namelijk.
Nee want het is allebei de eredivisie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
Kan dat eigenlijk? iemand dat voorbeeld zilver haalt en zakt naar BRONZ IV en dan op eens BRONZE IV tegen GOLD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

rSNNN schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:02:
[...]

Nee want het is allebei de eredivisie toch?
Dus ze hebben allebei hetzelfde budget en ze spelen beide Champion League? :) Je voorbeeld valt gewoon niet in verhouding met LoL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Deefje85 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:03:
Kan dat eigenlijk? iemand dat voorbeeld zilver haalt en zakt naar BRONZ IV en dan op eens BRONZE IV tegen GOLD?
Ja dat kan, er zitten genoeg pro-spelers in Bronze die elke keer hun promo-matches dodgen en zo wel een hogere MMR krijgen maar gewoon in Bronze blijven waardoor je situaties krijgt dat Diamond spelers vs een Bronze speler spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN

rSNNN

Titel ondertitel

Damienx2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:03:
[...]

Dus ze hebben allebei hetzelfde budget en ze spelen beide Champion League? :) Je voorbeeld valt gewoon niet in verhouding met LoL.
Nee mijn voorbeeld is: Als je allebei in dezelfde league zit is t alsnog niet altijd even goed mogelijk om te carryen. Jij zegt toch ook dat de rest van je team kortweg pauper is tegen een degelijke tegenstander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

rSNNN schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:04:
[...]

Nee mijn voorbeeld is: Als je allebei in dezelfde league zit is t alsnog niet altijd even goed mogelijk om te carryen. Jij zegt toch ook dat de rest van je team kortweg pauper is tegen een degelijke tegenstander
Je voorbeeld is gebasseerd dat je er altijd vanuit gaat dat je enemy team kwalitatief beter is dan de jouwe. Dat is natuurlijk volslagen onzin aangezien je gematched wordt aan mensen met ongeveer dezelfde MMR. De eredivisie werkt niet met MMR, dus een vergelijking daarmee valt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
Damienx2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:04:
[...]

Ja dat kan, er zitten genoeg pro-spelers in Bronze die elke keer hun promo-matches dodgen en zo wel een hogere MMR krijgen maar gewoon in Bronze blijven waardoor je situaties krijgt dat Diamond spelers vs een Bronze speler spelen.
Ah oke, Ik dacht dat enkel bronze tegen bronze. Het systeem van de rank ken ik nog niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN

rSNNN

Titel ondertitel

Damienx2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:07:
[...]

Je voorbeeld is gebasseerd dat je er altijd vanuit gaat dat je enemy team kwalitatief beter is dan de jouwe. Dat is natuurlijk volslagen onzin aangezien je gematched wordt aan mensen met ongeveer dezelfde MMR. De eredivisie werkt niet met MMR, dus een vergelijking daarmee valt niet te doen.
Nee ik ga er vanuit van wat jij naar voren brengt. Dat je top pauper is en je mid feed en je botlane bad is. Als de rest van je team kwalitatief uitermate teleurstellend is kan je het toch 9 vd/10 keer niet winnen tegen een gemiddelde tegenstander van jouw league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Heb weer wat gemist blijkbaar :-) Naar mijn mening is het ook je eigen houding die erg zwaar meetelt.. Als er dus iemand is die constant loopt te flamen en te ragen en jij zegt iets als in de zin van "Ill just mute you", dan ben je zelf net zo toxic als hem. Mute hem gewoon en zeg er niks van. Ga ook niet antwoorden op mensen die ragen want dan ben je ook al net zo toxic. Want iets in de zin van "Why are you even there when there is no ward" is niet echt een tip maar meer een belediging voor zulk soort mensen. Maakt ze alleen maar bozer etc etc.. Als men al niet gaat reageren op zijn rage stopt ie vanzelf wel en al helemaal als je eigen lane wel goed gaat. Zo let je ook niet op hem en kan je gerust de game carrien.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damienx2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:01:
[...]

Klopt helemaal, en jij zegt dat je jungle role je main role is toch? Dan zou het toch betekenen dat met al jouw kennis je sowieso die games gaat winnen waar je jungle speelt? Of iig van de 10 games een stuk of 7? Gezien het feit nog dat jungle niet super populair is, moet het je aardig vaak lukken je gewenste role te krijgen.
ik zei dat ik een betere mapawareness heb en kennis van champions, en daaruit zou ik ineens 7/10 games moeten winnen? beetje losse flodders schiet vind ik dit.

je zal altijd afhankelijk zijn van je team, een adc kan zijn laan niet winnen zonder support en visa versa, en over het algemeen heb je heel je team nodig voor een team fight want zonder mid mis je damage, zonder top mis je vaak tankyness zonder adc mis je ook damage en zonder sup mis je cc of sustain, en jungle afhankelijk van de jungler is een combo van de 3

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

rSNNN schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:13:
[...]

Nee ik ga er vanuit van wat jij naar voren brengt. Dat je top pauper is en je mid feed en je botlane bad is. Als de rest van je team kwalitatief uitermate teleurstellend is kan je het toch 9 vd/10 keer niet winnen tegen een gemiddelde tegenstander van jouw league.
Dan moet je me toch echt eens uitleggen waarom het spelers als Wickd/Froggen/Voyboy en noem nog enkele LCS spelers of desnoods Crayy (Diamond I speler) om uit dezelfde situaties te komen waar het jou dus niet lukt. Terwijl jij zelf ook aangeeft dat je aanzienlijk beter bent dan de mensen uit JOUW league.

Hence zelfs Kungen (en die schat ik niet in als een geweldige LoL speler) kwam Bronze uit zonder ook maar 1 keer te verliezen. Met dezelfde issues als je zojuist hebt beschreven.

Het is me zelf 2x gelukt om een account uit Bronze weg te tillen ook met AFK's etc. En ja ik heb wel games verloren, maar merendeel van de games kon ik simpelweg carryen en dan praat je over een Silver II speler. Als je daadwerkelijk beter bent ga je ook uit die divisies weg, ondanks alle excuses die al zijn aangehaald op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Martin0 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:17:
[...]

ik zei dat ik een betere mapawareness heb en kennis van champions, en daaruit zou ik ineens 7/10 games moeten winnen? beetje losse flodders schiet vind ik dit.

je zal altijd afhankelijk zijn van je team, een adc kan zijn laan niet winnen zonder support en visa versa, en over het algemeen heb je heel je team nodig voor een team fight want zonder mid mis je damage, zonder top mis je vaak tankyness zonder adc mis je ook damage en zonder sup mis je cc of sustain, en jungle afhankelijk van de jungler is een combo van de 3
Ik zie anders wel eens een supp afk en als je een goede adc heeft blijft ie gewoon onder zn turret hangen. Andere 2 worden greedy gaan turretdiven en vaak komt je adc er nog beter uit ook. En als mid gewoon fed raakt en vervolgens een bot helpt is er niks aan de hand. Zoals ik nu naar jou kijk heb je bij elke tegenstand gelijk een doem scenario in je hoofd en is de game niet te winnen. Dan win je de game gewoon simpelweg ook niet.

Net een lux die kassa fed want lux was zogenaamd een smurf en kan goed met lux spelen.. De rest gaat goed, kassa kan niet carryen en winnen de game met gemak.

Daarvoor een game: mao geeft fb aan rengar ik ga dood tegen fizz en winnen uiteindelijk de game en zij zijn niet eens in de buurt gekomen van onze inhibs.

[ Voor 5% gewijzigd door Mebus op 15-10-2013 14:22 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Martin0 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:17:
[...]

Ook weer zo'n voorbeeld, Wildturtle heeft op meerdere accounts al laten zien dat hij niet afhankelijk is van een support. Nogmaals als jij echt denkt dat je beter bent dan de mensen in je divisie dan zal je zonder moeite jezelf uit die divisie carryen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Mebus schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

Ik zie anders wel eens een supp afk en als je een goede adc heeft blijft ie gewoon onder zn turret hangen. Andere 2 worden greedy gaan turretdiven en vaak komt je adc er nog beter uit ook. En als mid gewoon fed raakt en vervolgens een bot helpt is er niks aan de hand. Zoals ik nu naar jou kijk heb je bij elke tegenstand gelijk een doem scenario in je hoofd en is de game niet te winnen. Dan win je de game gewoon simpelweg ook niet.

Net een lux die kassa fed want lux was zogenaamd een smurf en kan goed met lux spelen.. De rest gaat goed, kassa kan niet carryen en winnen de game met gemak.
bij mij zijn het vaak de mid en adc's die afk gaan, nadat ze 7 free kills weggegeven hebben, dat valt amper om te draaien, en zoals dat laatste stukje wat je verteld leg ik telkens uit JE BENT AFHANKELIJK VAN JE TEAM! als je team goed samenspeelt dan is er niks aan de hand...

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Martin0 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:23:
[...]

bij mij zijn het vaak de mid en adc's die afk gaan, nadat ze 7 free kills weggegeven hebben, dat valt amper om te draaien, en zoals dat laatste stukje wat je verteld leg ik telkens uit JE BENT AFHANKELIJK VAN JE TEAM! als je team goed samenspeelt dan is er niks aan de hand...
Prima jij bent afhankelijk van je team, je weet wel die mensen die veel minder kennis en mapawareness hebben dan jij. Goed einde discussie het hangt altijd van je team af.

Hier een voorbeeld van iemand die hard door zijn team gecarried wordt: YouTube: 40-0 Akali on Bronze Divison IV - Full Game with commentary!

[ Voor 15% gewijzigd door Damien op 15-10-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
[...]

Gewoon blijven spelen dan want niet elke game zal zo zijn. En als dat wel het geval is zal het vast wel aan iemand zijn houding liggen. Zeg ook niets tegen mensen die slecht spelen want dan gaat het juist alleen maar slechter. Vraag eens of andere met je mee willen kijken zodat ze tips willen geven met wat je goed en fout doet. Dat helpt vaak al een heleboel ;)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN

rSNNN

Titel ondertitel

Damienx2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:20:
[...]

Dan moet je me toch echt eens uitleggen waarom het spelers als Wickd/Froggen/Voyboy en noem nog enkele LCS spelers of desnoods Crayy (Diamond I speler) om uit dezelfde situaties te komen waar het jou dus niet lukt. Terwijl jij zelf ook aangeeft dat je aanzienlijk beter bent dan de mensen uit JOUW league.

Hence zelfs Kungen (en die schat ik niet in als een geweldige LoL speler) kwam Bronze uit zonder ook maar 1 keer te verliezen. Met dezelfde issues als je zojuist hebt beschreven.

Het is me zelf 2x gelukt om een account uit Bronze weg te tillen ook met AFK's etc. En ja ik heb wel games verloren, maar merendeel van de games kon ik simpelweg carryen en dan praat je over een Silver II speler. Als je daadwerkelijk beter bent ga je ook uit die divisies weg, ondanks alle excuses die al zijn aangehaald op dit forum.
Ik weet jij waar jij mij heb zien zeggen dat ik aanzienlijk beter ben dan de mensen uit mijn divisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

rSNNN schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:36:
[...]

Ik weet jij waar jij mij heb zien zeggen dat ik aanzienlijk beter ben dan de mensen uit mijn divisie?
Martin0 dan in dit geval, maar goed jij komt met voorbeelden dat waar er 1 goede speler is dat deze het team niet zal kunnen carryen. Toch zijn er meer dan genoeg voorbeelden te noemen van mensen die het wel is gelukt. Toch vreemd aangezien het schijnbaar onmogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN

rSNNN

Titel ondertitel

Damienx2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

Martin0 dan in dit geval, maar goed jij komt met voorbeelden dat waar er 1 goede speler is dat deze het team niet zal kunnen carryen. Toch zijn er meer dan genoeg voorbeelden te noemen van mensen die het wel is gelukt. Toch vreemd aangezien het schijnbaar onmogelijk is?
Ik zeg niet dat het onmogelijk is. Ik zeg alleen dat het moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damienx2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:24:
[...]

Prima jij bent afhankelijk van je team, je weet wel die mensen die veel minder kennis en mapawareness hebben dan jij. Goed einde discussie het hangt altijd van je team af.

Hier een voorbeeld van iemand die hard door zijn team gecarried wordt: YouTube: 40-0 Akali on Bronze Divison IV - Full Game with commentary!
nja ik ga er maar van uit dat in jou divisie je gewoon weinig te maken hebt met DC'ers en mensen die gewoon hun champion niet kennen of mensen die gewoon geen focus hebben.
Daarnaast ik ben bronze IV dat betekent dat ik een noob ben aangezien hier iedereen toch minimaal silver of bronze I is.

ik zou me team kunnen carrien ja, maar mijn top is waarschijnlijk Bronze III.

Maar om ff een samenvattig te geven van wat jij beweerd, Als je meer kennis hebt als je team maten dan MOET je de game carrien ongeacht je rol, ten alle tijden en heb je 100% winrate in die games.

Am i Right?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

rSNNN schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:42:
[...]

Ik zeg niet dat het onmogelijk is. Ik zeg alleen dat het moeilijk is.
Hangt ervan af hoeveel beter jij bent dan de divisie waar je in zit. Maar als er hier op het forum mensen zijn die roepen dat ze toch veel beter zijn dan hun divisie genoten dan ben ik toch geneigd te roepen dat ze dat maar eens moeten bewijzen.

Ik zit nu in Silver II, voor mijn gevoel ben ik beter alleen resulteert dat niet in de games. Waardoor ik nu toch moet concluderen dat ik schijnbaar in Silver II thuishoor hoe pijnlijk die conclusie ook is.
Martin0 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:42:
[...]

nja ik ga er maar van uit dat in jou divisie je gewoon weinig te maken hebt met DC'ers en mensen die gewoon hun champion niet kennen of mensen die gewoon geen focus hebben.
Daarnaast ik ben bronze IV dat betekent dat ik een noob ben aangezien hier iedereen toch minimaal silver of bronze I is.

Maar om ff een samenvattig te geven van wat jij beweerd, Als je meer kennis hebt als je team maten dan MOET je de game carrien ongeacht je rol, ten alle tijden en heb je 100% winrate in die games.

Am i Right?
Nee geen 100% maar toch MINIMAAL 60% van je games moet je winnen. Want jij zegt het zelf: Je hebt een voorsprong op je teammates. Gebruik die dan ook. En kom op zeg, je maakt mij niet wijs dat jij elke game DC'ers hebt. Want dan wil ik toch graag eens met je duo'en. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ja ik heb wel eens een game dat ik een 4vs5 speel en ook die zijn nog wel eens te winnen overigens maar goed dat terzijde laten we stellen dat het 90% van de tijd een loss is. Dan wil jij dus beweren dat het alleen maar in jouw team gebeurt? je hebt nog nooit een 5vs4 gespeeld?

[ Voor 50% gewijzigd door Damien op 15-10-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Am i Right?
Als er maar 1 league zit tussen je skill level en je rating gaat het erg moeilijk zijn om te carryen.
Maar dan zit je ook bijna precies waar je hoort. Dus is er niet veel te klagen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:47:
[...]

Als er maar 1 league zit tussen je skill level en je rating gaat het erg moeilijk zijn om te carryen.
Maar dan zit je ook bijna precies waar je hoort. Dus is er niet veel te klagen toch?
Slachtoffer-rol wordt op dit forum vaak "gespeeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

lol hoeveel mensen ik al achter me gelaten hebben die beter zijn dan mij in motorische handeling en uitvoering in het spel, niet normaal. Het belangrijkste is attitude in bronze en silver. Er begint iemand te feeden (unintentional) en het ragen begint en de game is lost. Waar ik ook al vaak genoeg games heb gehad waar niemand ragede als een lane het lastig had en echt feed en toch winnen we.
Mind set doet veel in de lage regionen. ach bot feed ok afk, ja zo ga je niet vaak winnen.
ook ik heb al talloze games verloren door achterlijke kindjes die feeden, afk gaan, pure trolls, ...
en ook heb ik al veel van die games gewonnen door net hard genoeg zelf te carryen en iedereen bij teamfights bijeen te houden, te warden vanuit gelijk welke lane.. er is genoeg dat je kan doen om bij te dragen tot een win.
Door elo decay heb ik me ook moeten opwerken van bronze naar silver en eerlijk gezegd dat was een eitje.
Nu in Silver 3 en gematched worden met S1-S2 merk ik wel al dat ik het lastiger begin te krijgen, omdat ik duidelijk merk dat mn zoning, lanefreezing en dergelijke niet zo goed is als anderen.
En soms kom ik toch in lane tegen een dwaas en stomp ze nog steeds hard en soms merk ik dat wij een dwaas in lane hebben (hoe die ooit in silver terecht is gekomen vraag ik me dan af) en wordt het een lastig spel en soms ben ik de dwaas (ook ik kan eens een slechte dag hebben). Maar niet te snel opgeven kan wonderen verrichten: lategame 1 goeie teamfight kan gewoon een win zijn.
Natuurlijk als je 2 dwazen op je team hebt en met 3 of 4 zien ze het niet meer zitten dan is het sowieso wel een loss.

Nog een les die ik geleerd heb in ranked met vallen en opstaan is inschatten wat de prioriteit is van objectives. Kills = NIETS, KDA = IDC. Het doel van het spel blijft de nexus kapot maken, je doet dit het gemakkelijkst door towers kapot te pushen. Baron = niet zo intressant want het is vaak te gevaarlijk of duurt te lang in vergelijking met een toren kapot maken, dragon vind ik intressanter om tijdens het verloop van een spel gewoon meer cashflow te hebben. In Bronze Silver regionen kan je zo vaak zo veel drakes sneaken dat je je team een enorme boost geeft itemwise zodat je gewoon al meer games kan winnen.
Maar als je echt zoiets hebt van mijn team zuigt kan je nog steeds proberen te backdooren ..

maw ik ga akkoord met Damien
als je echt beter bent dan de spelers waar je mee gematched wordt, gebruik je brein en je wint echt meer dan je verliest, want op het andere team zitten even vaak dwazen. Eenmaal je dit begrijpt kan je het in je voordeel gebruiken. Als het andere team hun frustraties onderling begint uit te vechten heb je al bijna gewonnen.

@hieronder
hehe ik volhard soms ook in mijn boosheid net zolang tot ik er terug een win :)
en ik merk wel het is meestal pas wanneer ik het van me afzet dat ik effectief terug kan winnen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
[...]

Am i Right?
Die AFK-ers heb je ook in Silver 3.. Ook de ragers etc etc.. Ook in S3 zijn er mensen die dol leuk een champ pakken die ze niet of bijna niet kennen en vervolgens de game verpesten. Meestal zeg ik er niks van. Pak ik gewoon mn kills op en verlies ik met een positieve score. Wetende dat mijn volgende game waarschijnlijk wel weer gewoon beter gaat. Wat er in een vorig potje gebeurde neem je vaak mee naar de volgende.. Als je dus nog boos bent omdat je zo hard verloren hebt dan verlies je vrijwel altijd het volgende potje ook.

@DarkCorvuz, wat jij nu verteld heb ik ook. Ik ben dan gelukkig in silver 4 beland met promo's maar ging snel naar s5 (omdat ik totaal geen wards kocht, op de map keek, overextend). Op een gegeven moment naar mn houding gekeken en daar eens wat aangedaan, wat gebeurd? Ik zit nu s3 met 85 punten en win meer punten dan ik verlies. Ik heb het nu ook weer wat moeilijker in s3 dan in s4/s5 maar daar leer ik weer best wat van :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Mebus op 15-10-2013 14:54 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Mebus schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:50:
[...]

Die AFK-ers heb je ook in Silver 3.. Ook de ragers etc etc.. Ook in S3 zijn er mensen die dol leuk een champ pakken die ze niet of bijna niet kennen en vervolgens de game verpesten. Meestal zeg ik er niks van. Pak ik gewoon mn kills op en verlies ik met een positieve score. Wetende dat mijn volgende game waarschijnlijk wel weer gewoon beter gaat. Wat er in een vorig potje gebeurde neem je vaak mee naar de volgende.. Als je dus nog boos bent omdat je zo hard verloren hebt dan verlies je vrijwel altijd het volgende potje ook.
ik neem mijn fouten altijd mee naar het volgende potje en leer van me fouten dat is een ding dat zeker is maar als je gewoon 3 potjes achter elkaar hebt dat je mid 3 keer na tien minuten DC heeft en daarvoor gewoon 5 - 10 kills weggeeft dan valt die game gewoon niet meer te carrien.

daarnaast @ damien ik speel geen slachtoffer-rol, ik discusier gewoon wat ik tegen kom.

@lord-doordraai 1 of 2 divisies ja ik hoor ongeveer in Bronze III a Bronze II thuis, maar als ik mezelf daar niet eens in kan krijgen vanwege mijn team, bvb een DC nadat hij gefeed heeft. maar ik zeg ook niet dat ik enorm veel beter ben dan me teammaten, daar naast heb ik ook geen carriende rol, jungle is een helpende rol, want als ik mid speel dan carry ik meestal de game, ADC ben ik niet zo goed in dus dan ben ik afhankelijk van hoe mijn support speelt.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
Juij net weer een lekker potje had met een flamer die er voor zorgde dat we gingen verliezen.
Voor het de game starten was die al bezig met te zeggen wie wij moeten nemen om te spelen en hoe we moeten spelen en dat we naar hem moeten luisteren want dat hij PRO is en wij zijn noobs.

Kort samen gevat nu: Hij speelde solo, gankte niet , was alleen maar aan het verwijten.

Dus potje verloren.

[ Voor 3% gewijzigd door Deefje85 op 15-10-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Elke rol kan een game carryen.. Als jij een adc hebt die niet kan cs-en maar jij als support wel een goede dive kan uitvoeren en vervolgens een kill aan hem geeft dan kan ie al weer gelijk staan in gold ondanks dat ie bijvoorbeeld 20 cs achter loopt.

En als ik als mid laner met Evelynn tegen een Annie sta (die ook goed is) heb ik zowieso al pre-6 geen kill zonder hulp van mijn jungler. Dan is de jungler mij niet alleen aan het helpen maar ook aan het carryen.

[ Voor 30% gewijzigd door Mebus op 15-10-2013 15:04 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:05
Het ELO-systeem werkt mijn inziens prima:

http://www.lolking.net/summoner/euw/31027345

Ik heb marginaal meer wins dan losses en stijg heel gestaag. Zit nu in S1 en hoop voor het eind van S3 in gold te zitten. Er zijn potten die zogenaamd unwinnable zijn deze kan je dan het beste ook zo snel mogelijk vergeten.

Let op je eigen spel (er zijn ook potten waar ik het zelf verkl**t, als ik alles zo lees zijn er weinig tweakers die hier last van hebben? Kan het me niet voorstellen, wees eerlijk!) en wees constructief naar je team.

Nogmaals het cliche enige constante ben jij zelf dat is dus ook hetgeen waar je je op moet focussen.

[ Voor 51% gewijzigd door Mvdbeld op 15-10-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
ik zit nu op +50..

Hopelijk blijf ik daar even mooi zitten hoor hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Mvdbeld schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:08:
Het ELO-systeem werkt mijn inziens prima:

http://www.lolking.net/summoner/euw/31027345

Ik heb marginaal meer wins dan losses en stijg heel gestaag. Zit nu in S1 en hoop voor het eind van S3 in gold te zitten.
Ik vind het ook prima werken.. Je blijft zelf op een gegeven moment wel ergens hangen om daar vervolgens beter te worden en dan weer verder te klimmen :) En anders zorgt het systeem er wel ongeveer voor waar je thuis hoort. Mijn winrate is nu ook positief.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Het systeem werkt prima, dat betekent echter niet dat het soms niet frustrerend kan zijn. Ik heb een 55% winrate en win normaal gesproken meer potjes dan ik verlies, maar op dit moment lukt het net even niet allemaal. Veel ragers/trollers en om eerlijk te zijn ook gewoon unwinnable potjes waarin jij 20/5 vayne staat maar je mid 1/11 en top 0/8 staan. Sommige potjes zijn unwinnable, en bij andere potjes moet je gewoon NET wat meer je best doen.

Diamond here I come!

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Laatst online: 30-05 21:15
Rordarok schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:32:
Het systeem werkt prima, dat betekent echter niet dat het soms niet frustrerend kan zijn. Ik heb een 55% winrate en win normaal gesproken meer potjes dan ik verlies, maar op dit moment lukt het net even niet allemaal. Veel ragers/trollers en om eerlijk te zijn ook gewoon unwinnable potjes waarin jij 20/5 vayne staat maar je mid 1/11 en top 0/8 staan. Sommige potjes zijn unwinnable, en bij andere potjes moet je gewoon NET wat meer je best doen.

Diamond here I come!
Sorry maar die games zijn ook te carryen... hoe slecht je team ook is, maar als hun AP carry fed is... en jij als vayne fed, zul je je gewoon beter moeten positioneren. Als jij gewoon aanwijzingen geeft aan je teammates, zodat ze de ap carry eerst neer bursten, en jij doet je ding, is elke fight gewoon gewonnen....

=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:45

Wootlock

Evilution

_/-\o_

Overigens eergister SII geworden, denk dat ik +- 3 potten verloren heb in SIII.
en zoals het er nu voorstaat vanavond wss in promo's naar SI !

Blijf het overigens een grappige discussie vinden en inderdaad de slachtoffer rol wordt hier vaak gespeeld, meestal ook door mensen die in de lagere regionnen van Bronze spelen (NOFI)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:42

Qon

Laten we eerlijk zijn dat het in Bronze ook wel dramatisch is hè... Natuurlijk kom je overal flamers, trolls en andere toxic players tegen, maar ik denk toch nergens zoveel als in Bronze...

Ben het trouwens wel helemaal eens met iedereen die zegt dat je zelf je league bepaald en over de lange duur niet afhankelijk bent van je team. Als jij nu 3 keer een DC'd teammember achter elkaar hebt, ga jij in de aankomende 100 potjes ook een tegenstander treffen die 3 keer een teammember met ene DC heeft. Pech hebben kan, maar het trekt uiteindelijk gelijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Qon op 15-10-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spuitelf schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:42:
[...]

Sorry maar die games zijn ook te carryen... hoe slecht je team ook is, maar als hun AP carry fed is... en jij als vayne fed, zul je je gewoon beter moeten positioneren. Als jij gewoon aanwijzingen geeft aan je teammates, zodat ze de ap carry eerst neer bursten, en jij doet je ding, is elke fight gewoon gewonnen....

=)
Ben ik het niet helemaal mee eens hoor. Ja met 20-zoveel vayne zou je aardig hard kunnen carryen. Maar als je team elke keer geoneshot word door de tegenstander ga je met goede positioning 1v5 niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Spuitelf schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:42:
[...]

=)
Ik merk de laatste tijd in S1 dat mijn ADC iets minder goed is dan ik zelf dacht. Heb veel Cait gespeeld, maar wordt nu simpelweg wel eens overclassed. Dit betekent dat ik toch even kritisch naar mijn cait spel ben gaan kijken, qua positonering, runes en build etc.

Daarnaast kom ik er nu achter dat ik sterk kan spelen met een aantal tops. Dus geef nu in de meeste games mijn preference top/adc/jungle aan. Mid ben ik niet goed genoeg vind ik zelf en support speel ik meestal alleen als ik laag in de pick order sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Mvdbeld schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:48:
[...]

Ik merk de laatste tijd in S1 dat mijn ADC iets minder goed is dan ik zelf dacht. Heb veel Cait gespeeld, maar wordt nu simpelweg wel eens overclassed. Dit betekent dat ik toch even kritisch naar mijn cait spel ben gaan kijken, qua positonering, runes en build etc.

Daarnaast kom ik er nu achter dat ik sterk kan spelen met een aantal tops. Dus geef nu in de meeste games mijn preference top/adc/jungle aan. Mid ben ik niet goed genoeg vind ik zelf en support speel ik meestal alleen als ik laag in de pick order sta.
Ik vind cait niet goed om te carryen persoonlijk... Ze heeft een sterke early mits je goed misbruik maakt van je range. Mid is ze zwak, en late moet ze items hebben om het goed te doen. Daarnaast vind ik dat je als adc samen met je support moet kijken waar zijn het beste in is.. de support zorgt er namelijk voor dat jij je lane wint of niet =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN

rSNNN

Titel ondertitel

Spuitelf schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:53:
[...]

Ik vind cait niet goed om te carryen persoonlijk... Ze heeft een sterke early mits je goed misbruik maakt van je range. Mid is ze zwak, en late moet ze items hebben om het goed te doen. Daarnaast vind ik dat je als adc samen met je support moet kijken waar zijn het beste in is.. de support zorgt er namelijk voor dat jij je lane wint of niet =)
Als je met cait goed positie in neemt kan je vanwege die range mid/late game massive damage doen. Als je dan ook nog een goed team heb die enemys van je weg kan houden is t easy win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
rSNNN schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:56:
[...]

Als je met cait goed positie in neemt kan je vanwege die range mid/late game massive damage doen. Als je dan ook nog een goed team heb die enemys van je weg kan houden is t easy win
Cait moet je: Goede items en goed team hebben om te carryen. Als je kijkt naar een teamgame ja... dan kan ze inderdaad sterk zijn... Maar in Solo Que ga je hier echt moeite mee hebben.. Just my 2 cents... Ik speel liever een varus/vayne/ezreal... maar aangezien ik eigenlijk alleen maar duo queue doe met een maatje, en we samen botlane spelen, hebben we vaak leuke synergy. Indien we daadwerkelijk bot mogen, winnen we 7 van de 10 matches. Aangezien we vaak goed warden, en vision houden, pushen we enorm vaak de lane hard. Hoofdreden hiervoor is dat hun jungler zich gaat focussen op ganks bot, maar door onze vision verdoet hij zijn tijd vaak. Andere lanes krijgen weinig pressure, en we vragen dan ook aan de jungler te focussen op top en mid. Als naast ons nog een van de lanes wint, is het in teamfights makkelijk aangezien ik vaak een goede peel support neem.

De afgelopen 20 matches zijn in totaal 16 wins geweest.. Helaas was mijn account gehacked, en heeft iemand leuke 50 matches ryze verloren en heeft hij me voor altijd in gold 5 gezet dit seizoen hahaha... Ik begin nu pas weer een beetje bij mijn mmr te komen... De afgelopen 50-60 matches was: +3 win - 15 loss... nu is het weer +15 win, en ongeveer hetzelfde bij een loss..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:52
[...]

Afgezien van de hele discussie maak je hier wel een schoonheidsfoutje. Maar als Messi's teamgenoten 2 rode kaarten halen en 5 eigen doelpunten maken (afk/leave en feeden - om er nog maar ff een metafoor in te knallen) krijgt Messi het ook een stuk lastiger.

Ofwel FrankoNL heeft zeker wel een punt dat niet ELKE game te carryen valt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap. op 15-10-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 23:58
Spuitelf schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:02:
[...]
Cait moet je: Goede items en goed team hebben om te carryen. Als je kijkt naar een teamgame ja... dan kan ze inderdaad sterk zijn
Niet helemaal mee eens :p

Heb in ranked 100% win rate met cait (5 games met de team game van net erbij :p)

Heb wel eens het gevoel gehad dat ik alleen in mijn lane stond. Dan doe ik gewoon farmen en als mijn support er brainless in gaat doe ik trapje leggen, een keer Q maar that's it, dan help ik hem ook niet als het toch nutteloos is en farm ik verder.

Dan krijg je je items ook vanzelf binnen en mid game kun je dan zo hard rapen dat je end game ook nog steeds sterk bent, mits je een goede positie hebt.

Team afhankelijkheid met cait vind ik minder dan bij bijv. Vayne of mf.
Vayne heeft een hele zwakke early game dus als je dan een waardeloze support hebt wordt het al heel moeilijk early game. Vooral als je je laat meeslepen door de support. Mf heeft geen escapes dus dan is je position nog belangrijker in teamfights en ben je net iets afhankelijker van je team. Zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen maar ik denk wel dat je me begrijpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
JapieTalent schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:25:
[...]

Afgezien van de hele discussie maak je hier wel een schoonheidsfoutje. Maar als Messi's teamgenoten 2 rode kaarten halen en 5 eigen doelpunten maken (afk/leave en feeden - om er nog maar ff een metafoor in te knallen) krijgt Messi het ook een stuk lastiger.

Klopt, snel vergeten en weer doorgaan, denk dat deze unwinable games echter niet zo vaak voorkomen als de meeste mensen hier denken.

Een andere tip na een reinstall stond "all" chat uit. Wat een verademing 50% minder gezeur ;)

Daarnaast is de teamchat ook overzichtelijker voor bv. objective tijden.

[ Voor 12% gewijzigd door Mvdbeld op 15-10-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:52
Mvdbeld schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:27:
[...]

Een andere tip na een reinstall stond "all" chat uit. Wat een verademing 50% minder gezeur ;)

Daarnaast is de teamchat ook overzichtelijker voor bv. objective tijden.
Ja dit heb ik ook ervaren, in het begin dacht ik nog wel eea te missen maar op een gegeven moment wen je er aan en het scheelt inderdaad een hoop gezeik over en weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25
ik mute altijd iedereen zodra er gezeur begint. Heerlijk rustig. En hoewel ik echt niet veel beter ben dan de rest. Word ik wel moe van bepaalde mensen die gewoon echt domme dingen doen. Maar ik heb zeker niet het niveau deze mensen te carryen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens een nieuwe favoriet in de jungle: Sejuani
Vond haar altijd al heel relaxed maar voor level 6 is ze heel slecht.
Maar ik was laatst een beetje aan het experimenteren met Warwick en 21 utility en exp quints dat werkte best goed. Want je bent elke keer rond minuut 6 al level 6.
Alleen met sejuani werkt het nog veel beter omdat ze als champ in bijna elke comp beter is dan Warwick imo.

Als setup gebruik ik nu Attack speed reds, Armor yellows, 6 flat couldown glyphs en 3 scaling mr zodat ik vanaf het begin al met 10% cdr start en ik met een kindlegem en blue gewoon op 40% zit. En dan exp quints. Masteries 0-9-21.
Gank meestal niet eerder dan level 4 maar dat ben je al na blue red wolves en wraiths en dan alleen voor surekills of counterganks.

Heb nu 8 games gewonnen en 0 verloren met deze setup. Kda 5.5-2.5-16.1
Denk ook dat 50% van mijn deaths voor level 6 zijn omdat mijn team dan aan het verliezen is en ik te hard probeer toch een play te maken die faalt, omdat er hard geraged word als je niet direct constant gankt.
Bijna elke keer komen we early game best wel achter te staan doordat meestal 1 lane feed en 1 lane gecamped word en ik geen 2v2 aan kan voor level 6. Maar na level 6 kan ik eigenlijk constant goede ganks plaatsen door de mobility van Sejuani Q en omdat haar ult zo ver komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:06:
Heb trouwens een nieuwe favoriet in de jungle: Sejuani

Als setup gebruik ik nu Attack speed reds, Armor yellows, 6 flat couldown glyphs en 3 scaling mr zodat ik vanaf het begin al met 10% cdr start en ik met een kindlegem en blue gewoon op 40% zit. En dan exp quints. Masteries 0-9-21.
Met die flat cooldown glyphs is een 4/5/21 spec misschien niet nodig. Wel goeie denk ik ja.

Ik mis echter de oude Sejuani van vóór patch 3.6. Wat niet wegneemt dat ze nog goeie jungler is, alleen is haar clear speed en dmg mij te laag. Te afhankelijk van cdr om die Q charge maar te kunnen spammen.

Zou trouwens movement speed quints gebruiken ipv scaling mr quints. Movement speed quints betekent nog snellere clear times en is overal zeer handig op Sejuani. Zeker nu de post 3.6 Sejuani het zonder haar slow passive moet stellen....

[ Voor 14% gewijzigd door Koekiemonsterr op 15-10-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor patch 3.6 was haar Q echt vele malen slechter. De knockup die je nu hebt zorgt ervoor dat je ganks echt véél beter zijn dan ervoor. Ook kan je bijna elke champion gewoon blijven chasen als je je Q raakt. Op de oude Sejuani had je echt geen mogelijkheid om 2x je E te casten als je een gank deed nu zit het er dik in dat dat wel lukt in een lange lane. Je doet hierdoor ook stukken meer damage dan eerst. Want dan was je afhankelijk van je W die je als laatste maxed en die toch weinig damage doet omdat je tegenstander er gewoon uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:05:
Voor patch 3.6 was haar Q echt vele malen slechter. De knockup die je nu hebt zorgt ervoor dat je ganks echt véél beter zijn dan ervoor. Ook kan je bijna elke champion gewoon blijven chasen als je je Q raakt. Op de oude Sejuani had je echt geen mogelijkheid om 2x je E te casten als je een gank deed nu zit het er dik in dat dat wel lukt in een lange lane. Je doet hierdoor ook stukken meer damage dan eerst. Want dan was je afhankelijk van je W die je als laatste maxed en die toch weinig damage doet omdat je tegenstander er gewoon uitloopt.
Seju's Q pre 3.6 had grotere range die instant de passive slow erop gooide. Nu doet ie meer dmg inderdaad, incl knockup.

Pre 3.6 was W je main dmg tool, nu is dat Q.

Als je pre 3.6 HP bouwde werd je W erg sterk. Hoe vaak ik late game met seju niet triple/quadra's heb gescoord toen....

En je had pre 3.6 wel degelijk de mogelijk 2 keer E te casten, want movement speed + boots + een rake Q charge + die passive slow = ze komen never nooit onder je neus vandaan. Nu moet je voor mijn gevoel eerder E poppen om te voorkomen dat ze van je wegrennen.

Maar goed, misschien moet ik Seju weer eens uit de mottenbollen halen. Neem aan dat je vooral Q maxed in early lvls? Of toch je W voor snellere jungle clear? Vond haar pre 3.6 jungle clear sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:21:
[...]

Seju's Q pre 3.6 had grotere range die instant de passive slow erop gooide. Nu doet ie meer dmg inderdaad, incl knockup.

Pre 3.6 was W je main dmg tool, nu is dat Q.

Als je pre 3.6 HP bouwde werd je W erg sterk. Hoe vaak ik late game met seju niet triple/quadra's heb gescoord toen....

En je had pre 3.6 wel degelijk de mogelijk 2 keer E te casten, want movement speed + boots + een rake Q charge + die passive slow = ze komen never nooit onder je neus vandaan. Nu moet je voor mijn gevoel eerder E poppen om te voorkomen dat ze van je wegrennen.

Maar goed, misschien moet ik Seju weer eens uit de mottenbollen halen. Neem aan dat je vooral Q maxed in early lvls? Of toch je W voor snellere jungle clear? Vond haar pre 3.6 jungle clear sneller.
Met 10% slow komt de tegenstander nog steeds makkelijk weg hoor elke auto attack die je doet loopt hij verder op je uit met haar trage attack speed.
Als je op hoge cdr zit kan je nu elke 7 seconde chargen een knockup doen en 2.5 seconde 70% slowen daar is echt bijna niet van weg te komen.

Maar nee je maxed E, dat werkt prima in de jungle en je slow word meer en langer en de damage is bijna precies gelijk aan Q early game. Daarna max je Q voor de mobility en omdat midgame.mensen al wat meer HP krijgen dus dan komt die %hp damage goed uit.
Je W max je als laatst want met 60 magic damage per seconde op level 5 ga je echt niks klaarspelen in een gank en je jungle gaat ook niet direct veel sneller.

Edit: Nice zit nu in mijn promo voor Diamond 2.
Maargoed de damage van Sejuani is echt vrij behoorlijk hoor.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ULHRW65.jpg/ULHRW65

En dat is dus mijn laatste game met een full tank build.
Match history ziet er zo uit

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g2d7yEA.jpg/g2d7yEA

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

JapieTalent schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:25:
[...]

Dit dus. Soms zijn de trolls zo erg dat je gewoon simpelweg niet kunt winnen. Geeft niet, heeft de tegenstander ook last van. Zolang jij consequent beter bent dan je teammates win je altijd meer dan 50% en zul je (soms wat langzamer dan gewenst) stijgen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:42
Holy shit, net een heerlijke game gehad met m'n duomaat. _/-\o_ Ik ging supporten met Zyra, onze adc was Corki en m'n maat ging top met Renekton. De laningphase ging super, ik pakte wel de eerste kills door m'n plantjes enzo maar daarna pakte Corki ze allemaal gewoon op. Ging perfect in op m'n initiates enzo, zelfs in de allchat kwamen berichten voorbij dat ik Corki hard aan het carry'en was. 8)7 Best fijn om dat soort dingen te lezen aangezien ik best wel struggles heb/had als support.. Heb het alleen vaak moeten spelen door last pick te zijn met m'n duo. Voor een ranked game heb ik in ieder geval heel erg veel plezier gehad, alles ging perfect en het was gewoon lachwekkend wat voor plays we konden maken om dingen om te draaien, en om te zien hoe goed dat allemaal ging. Ik had uiteindelijk ook meer goud binnengehaald dan vier spelers van het andere team, alleen hun adc had meer. Mijn build was uiteindelijk ook gewoon AP met support items. :+

Achteraf bleken er ook aardig wat hogere spelers in de game te zitten dan normaal. Ik en m'n maat zijn Silver II en I, in ons team zaten twee Gold V's die we opzich al niet bijzonder vaak tegenkomen, en in het andere team 1 Gold V en nog een Platinum V 8)7 die opzich wel goed speelde maar niet kon carry'en. We hebben de laatste tijd veel toxic players in onze games gehad dus erg leuk om ook weer eens zo'n leuke ranked game te spelen. Dus in plaats van een rant wilde ik dit eens een keer delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:23:
[...]

Dit dus. Soms zijn de trolls zo erg dat je gewoon simpelweg niet kunt winnen. Geeft niet, heeft de tegenstander ook last van. Zolang jij consequent beter bent dan je teammates win je altijd meer dan 50% en zul je (soms wat langzamer dan gewenst) stijgen.
Ik zei ook niet dat alle games te winnen zijn. Alleen dat mensen claimen stukken beter te zijn dan de mensen in hun divisie, prima maar dan blijf je daar dus ook niet zitten. Het hele voorbeeld ging er ook om dat als jij beter bent dan je teammates, dat jij in staat moet zijn om jezelf uit een divisie te carryen. Nee je zult niet alles winnen maar je zult, aangezien je beter bent, naarmate stijgen. En dus niet in een Bronze IV divisie blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 09:35
Damienx2 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 07:42:
[...]

Ik zei ook niet dat alle games te winnen zijn. Alleen dat mensen claimen stukken beter te zijn dan de mensen in hun divisie, prima maar dan blijf je daar dus ook niet zitten. Het hele voorbeeld ging er ook om dat als jij beter bent dan je teammates, dat jij in staat moet zijn om jezelf uit een divisie te carryen. Nee je zult niet alles winnen maar je zult, aangezien je beter bent, naarmate stijgen. En dus niet in een Bronze IV divisie blijven hangen.
Hier ben ik het wel mee eens.
Sommige games zijn niet te winnen, en deze blijven je ook bij. De games waar je een goed team hebt vergeet je best vlot. Onderaan de streep win je meer als je niet in je divisie hoort.

Ik denk dat ik nu, na een leuke boost, op mijn plek zit in Gold 2/Gold 3.. zit nu op 50% win en blijf hier nu dus "hangen", ik hoor hier dus blijkbaar! :)

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
hmmm me winrate is iets omhoog gegaan, gister een game in me promo's gewonnen waarbij we een teamfight 4 tegne 5 winnen en door konden pushen tot hun nexus waardoor we winnen.

was teamfight waarbij wij 3 van hun kilde en 0 mensen verloren en de laatste twee killde we in hun base, gelijk doorgepusht, ik turrets tanken en gaan.

maatje van mij was niet in de teamfight en had bijna de game getrowt omdat zijn vriendin hem belde, ik geen communicatie meer met hem en hij deed niet mee aan teamfights.

potje daarop sloeg alles:

flammende Kennen op top,
master yi troll jungle, die nooit gankte
me maatje op mid
een redelijk goede ADC
en ik als support met amumu dankzij miscommunicatie.

we stonden tegen een troll team,

riven top(redelijk normaal)
rammus jungle (redelijk normaal)
lee sin mid
Ad ryze als adc
en fiddle sup(ook nog wel oke)

maar dus in de champ select begon het al.

kennen mocht als eerst kiezen en ik callde jungle en amumu was niet gebanned, zegt de 2e in de pick order ineens i jungle with yi nadat kennen amumu als voor mij had secured, dus moest ik om naar support.
en toen ging die kennen (die blijkbaar van gold naar bronze was gevallen) te flammen samen met en tegen die master Yi
we zitten in het potje en me maatje heeft het moeilijk tegen lee sin op mid, en Amumu support is ook niet om over naar huis te schrijven, daarnaast had ik in eens constant lag terwijl ik niks open had staan(gewoon out of the blue).
dus alle me skills misste omdat ik ze wel op tijd castte maar door de lag gewoon 3 sec later gecast werden.
me maatje vergat 1 of 2 keer ss, en die kennen die ging los dat ik hem gelijk gemute had want ik was anders ook geflipt, daarna beginnen ashe en master yi een onvriendelijke woordwisseling en ja, ik kon gewoon niks dat potje was gewoon verloren, dus wat heb ik hier van geleerd, wat hier gister ook is gezegt, additude is het belangrijkst in Ranked op bronze, nu dit potje vergeten en doorgaan(waren 2 promo matches dus 1 gewonnen 1 verloren) en vanaaaf met nieuwe goede moed de laatste promo doen!

(en even richting damien, mijn mmr zorgt ervoor dat ik gematcht wordt tegen bronze II tot Silver IV

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

Wat een slechte periode momenteel.. vanaf het moment dat ik in Silver II ben gekomen wandel ik zo naar de promotions toe, om vanaf daar dan weer een lossstreak te krijgen waar je akelig van wordt.

Nu inmiddels weer naar 31LP gezakt (met inmiddels zon 16LP per loss en als ik win 22 tot 24 LP), wat zou inhouden dat ik eigenlijk iets hoger hoor te staan, maar soit! Ben bang dat Gold er niet meer in zit, maar vanavond weer verder met de do-or-die promotion war! :P

Gisteren een pot gehad, ik was TF tegen een Gragas op mid en had het zwaar omdat Gragas en hun Jungler direct vanaf de start mijn lane aan het campen waren. Ik ging uiteraard 2x dood zonder weinig terug te kunnen doen, maar of de jungler nou langs kwam? Of uberhaupt een blue ging afstaan? Mijn eerste blue kwam pas rond de 20minuten toen ik hem zelf maar ging halen :/ Einde game toch nog zon 15/6/16 gegaan maar dan krijg je te horen: "It was a lost lane, and jungler rule #1 is never help a losing lane" Juist ja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
RaseriaN schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:50:
Wat een slechte periode momenteel.. vanaf het moment dat ik in Silver II ben gekomen wandel ik zo naar de promotions toe, om vanaf daar dan weer een lossstreak te krijgen waar je akelig van wordt.

Nu inmiddels weer naar 31LP gezakt (met inmiddels zon 16LP per loss en als ik win 22 tot 24 LP), wat zou inhouden dat ik eigenlijk iets hoger hoor te staan, maar soit! Ben bang dat Gold er niet meer in zit, maar vanavond weer verder met de do-or-die promotion war! :P

Gisteren een pot gehad, ik was TF tegen een Gragas op mid en had het zwaar omdat Gragas en hun Jungler direct vanaf de start mijn lane aan het campen waren. Ik ging uiteraard 2x dood zonder weinig terug te kunnen doen, maar of de jungler nou langs kwam? Of uberhaupt een blue ging afstaan? Mijn eerste blue kwam pas rond de 20minuten toen ik hem zelf maar ging halen :/ Einde game toch nog zon 15/6/16 gegaan maar dan krijg je te horen: "It was a lost lane, and jungler rule #1 is never help a losing lane" Juist ja :/
lol wat een stierstront zeg, jungler rule #1 is help a lane that needs it.

maakt niet uit of het een lost lane is want met z'n 2e kan je als nog de laan omdraaien naar een winst.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Martin0 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:52:
[...]

lol wat een stierstront zeg, jungler rule #1 is help a lane that needs it.

maakt niet uit of het een lost lane is want met z'n 2e kan je als nog de laan omdraaien naar een winst.
Niet helemaal waar. je hoeft niet altijd de losing lane te helpen. Als iemand al 0/3/0 staat heeft het weinig zin om daar al je tijd in te steken. Kun je beter zorgen dat je iig de andere lanes op gang krijgt zodat die de losing lane kunnen helpen.

Het is gewoon situational. Maar het is geen vaste stelling dat je ALTIJD een losing lane moet helpen als jungler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damienx2 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:57:
[...]

Niet helemaal waar. je hoeft niet altijd de losing lane te helpen. Als iemand al 0/3/0 staat heeft het weinig zin om daar al je tijd in te steken. Kun je beter zorgen dat je iig de andere lanes op gang krijgt zodat die de losing lane kunnen helpen.

Het is gewoon situational. Maar het is geen vaste stelling dat je ALTIJD een losing lane moet helpen als jungler.
dat heb je gelijk in, ik zeg ook niet dat je altijd een losing lane moet helpen.
daarnaast heb ik gister ergens ook gezegt dat jungler een Helping role is en niet een carry rol.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Martin0 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:03:
[...]

dat heb je gelijk in, ik zeg ook niet dat je altijd een losing lane moet helpen.
daarnaast heb ik gister ergens ook gezegt dat jungler een Helping role is en niet een carry rol.
En dat is ook weer niet helemaal waar :). in Soloqueu raad ik toch aan om het als een carry rol te spelen. Zoals je zelf al aangaf, jij bent beter dan je divisiegenoten. Wat heeft het dan voor zin om als support te fungeren vanuit de jungle, dan ben je afhankelijk van je teammates. Niets daarvan, gewoon zelf de game carryen vanuit de jungle werkt prima.

Als je daarentegen over het spelen in teamverband hebt, dus jij en 4 vrienden. Dan kun je juist beter voor de support-jungle gaan aangezien je meer op je vrienden kunt vertrouwen dat je met goede communicatie tot een overwinning komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damienx2 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:14:
[...]

En dat is ook weer niet helemaal waar :). in Soloqueu raad ik toch aan om het als een carry rol te spelen. Zoals je zelf al aangaf, jij bent beter dan je divisiegenoten. Wat heeft het dan voor zin om als support te fungeren vanuit de jungle, dan ben je afhankelijk van je teammates. Niets daarvan, gewoon zelf de game carryen vanuit de jungle werkt prima.

Als je daarentegen over het spelen in teamverband hebt, dus jij en 4 vrienden. Dan kun je juist beter voor de support-jungle gaan aangezien je meer op je vrienden kunt vertrouwen dat je met goede communicatie tot een overwinning komt.
hierin heb je ook gelijk maar ik heb in soloq ook vaak zat dat ik vanuit de jungle carry maar het is voornamelijk dat ik gewoon slecht ben in de ADC rol, anders had ik wel beter kunnen carrien, over het algemeen ben ik een top/jungle persoon waarmee ik meer jungle speel dan top.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Martin0 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:21:
[...]

hierin heb je ook gelijk maar ik heb in soloq ook vaak zat dat ik vanuit de jungle carry maar het is voornamelijk dat ik gewoon slecht ben in de ADC rol, anders had ik wel beter kunnen carrien, over het algemeen ben ik een top/jungle persoon waarmee ik meer jungle speel dan top.
Zelfde geldt voor mij hoor. Ik ben maar een average AD carry. Maar de 2 accounts die ik in bronze had (1 opzettelijk andere door gewoon slecht spelen van mijzelf) Heb ik via top en jungle naar Silver gebracht. Voor jungle (Udyr / Xin Zhao / Jarvan) en Top (Renekton / Garen). Hier hebben ze in de lagere divisies vaak geen antwoord op en kun je vrij vlot je lane en game winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damienx2 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:29:
[...]

Zelfde geldt voor mij hoor. Ik ben maar een average AD carry. Maar de 2 accounts die ik in bronze had (1 opzettelijk andere door gewoon slecht spelen van mijzelf) Heb ik via top en jungle naar Silver gebracht. Voor jungle (Udyr / Xin Zhao / Jarvan) en Top (Renekton / Garen). Hier hebben ze in de lagere divisies vaak geen antwoord op en kun je vrij vlot je lane en game winnen.
ik heb alleen nog vaak dat ik gewoon domme fouten maak, maar daar leer ik weer van, ben ook van plan om in S4 misschien eerst een tijd normals te spelen zodat ik bakken met ervaring opdoe zodat ik mezelf een beetje uit bronze kan carrien, voornamelijk adc en mid oefenen, en ook beetje support want ja bot lane is gewoon mijn slechtste lane al kan ik beter supporten dan adc(veelste veel op de supports gelet tijdens de WK en LCS, ik heb gewoon bijna altijd wards bij waarbij ik de river ALTIJD!! pink ward en de fog of war altijd gewoon ward. daarnaast rond de 20ste a 30ste minuut begin ik met pinkwarden van de baron.
mochten we aan het winnen zijn dan ward ik enemie jungle ook nog in mid(bush bij wraths en de bush schuin boven de wolves.
daarnaast weet ik vaak waneer ik moet engagen dankzij me jungle ervaring want ik speel meestal leona of tresh sup

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
guys, dit gelezen?
http://forums.na.leagueof.../showthread.php?t=3951169

ik vind hem wel een vette feature. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
xamirz schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:39:
guys, dit gelezen?

ja ik heb het gelezen ja, het wordt nu alleen nog ingezet voro normals en nog niet voor ranked, maar zou wel een hoop commotie voorkomen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

xamirz schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:39:
guys, dit gelezen?

Ikzelf ben hier ook benieuwd naar maar het kan op meerdere manieren uitpakken

Nadelen :

- META game kan volledig in een stalemate komen omdat er geen creativiteit meer getoond word.
- Lange queue's voor bepaalde rollen

Voordelen :

- Nooit meer gezeur als je een precieze rol wilt spelen
- Hopelijk hierdoor ook minder gezeik in champ select chat
- Mensen die er ook voor gaan

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
ShadowBumble schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:42:
[...]

Nadelen :

- META game kan volledig in een stalemate komen omdat er geen creativiteit meer getoond word.

Voordelen :

als het goed is kan je precies kiezen welke meta je wilt spelen like 2 top ipv 1 top 1 jungle, teminste dat heb ik gehoord, ik heb geen keiharde bewijzen

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 22:59
ShadowBumble schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:42:
[...]

Nadelen :

Voordelen :

Weet je wat het is. De meta enforcement is misschien een probleem, maar alle professionele teams hebben ook een lineup aan roles. Daar speelt iedere speler z'n favo rol.

Op deze manier heb je in ieder geval dat iedereen zijn favoriete role kan spelen en dat je ook daadwerkelijk je skill in die role kan meten met anderen op een eerlijke manier. Op deze manier zal het ranked systeem (nog niet geimplementeerd voor ranked) ook een veel meer accurate indicatie geven van je skill-level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
Scallius schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:46:
[...]

Weet je wat het is. De meta enforcement is misschien een probleem, maar alle professionele teams hebben ook een lineup aan roles. Daar speelt iedere speler z'n favo rol.

Op deze manier heb je in ieder geval dat iedereen zijn favoriete role kan spelen en dat je ook daadwerkelijk je skill in die role kan meten met anderen op een eerlijke manier. Op deze manier zal het ranked systeem (nog niet geimplementeerd voor ranked) ook een veel meer accurate indicatie geven van je skill-level.
Helemaal met je eens. We moeten afwachten en kijken hoe dat in praktijk gaat. Is het bekend wanneer dit geïmplementeerd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Het geflame zal met deze optie alleen niet minder worden. Want nu ga je helemaal situaties krijgen waar iemand zijn lane feed en het gelijk gaat van: "OMG THIS IS YOUR MAIN ROLE AND YOU CAN'T EVEN PLAY IT?".

Voor de rest ben ik er wel een voorstander van ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Briljant... ik heb iets dergelijks al meerdere malen aan Riot aangedragen via de forums, en het lijkt erop dat ze het idee bijna 1 op 1 over hebben genomen.

Ik denk dat dit een perfecte richting is in het beter maken van de community in LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Qon schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:52:
Briljant... ik heb iets dergelijks al meerdere malen aan Riot aangedragen via de forums, en het lijkt erop dat ze het idee bijna 1 op 1 over hebben genomen.

Ik denk dat dit een perfecte richting is in het beter maken van de community in LOL.
Kan niet zeggen dat de community in WoW er beter op werd :) En daar hebben ze precies hetzelfde jaren geleden geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damienx2 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:56:
[...]

Kan niet zeggen dat de community in WoW er beter op werd :) En daar hebben ze precies hetzelfde jaren geleden geimplementeerd.
hmmm maar je zal het gezeur wel verminderen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Over Team Builder.

De meta wordt niet geforceerd! Integendeel zelfs. Je kunt als team captain zelf een meta/strategie ontwerpen en mensen zoeken die daarmee akkoord gaan en de rollen willen vervullen.

Ik vermoed dus dat er veel meer geëxperimenteerd zal gaan worden, omdat mensen op voorhand al akkoord gaan en je dus geen geruzie in champ select zal gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Damienx2 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:56:
[...]

In WOW was het in eerste instantie alleen voor een selecte groep weggelegd om succesvol te raiden, lange wachttijden, hoop geplan, maar wel super georganiseerd.

vs

In LOL kan iedereen zomaar joinen, korte wachttijden, geen planning nodig, meer kans op totale chaos.

Het grote verschil met WOW is dat je voorheen alleen kon raiden wanneer je vooraf een groep samenstelde. In LOL werken ze precies andersom.

In principe werkte ze in WOW naar een systeem wat misschien voor iets minder effectieve clearance in raids zorgde, maar het wel toegankelijker maakte voor meer mensen en queue tijden verkleind.

In LOL werken ze nu naar een systeem wat effectiever kan samenwerken, maar wellicht de queue tijden vergroot.
Pagina: 1 ... 80 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.