[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.726 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Vicarious schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:41:
[...]

Dat je met Vsync naar 60 gaat is normaal, hij houdt namelijk de refresh rate van je scherm aan (die zal dus op 60Hz staan). Waarom je af en toe naar 40-50 dropt is een ander probleem. Ik heb dat zelf ook, maar dan alleen op de ARAM map die voor geen meter werkt bij mij. Het lijkt wel of daar een of ander geheugenlek in geprogrammeerd zit ofzo want vaak gaat hij steeds trager naarmate de game vordert. Maargoed, als het op summoners rift is: geen idee. Is het iets wat je hebt sinds de laatste patch of is dit al weken aan de gang?
heb het altijd op summoners rift en aram idd. Ik heb het eigenlijk al sinds ik de nieuwe grafische kaart heb, meerdere drivers geprobeerd, computer format etc.

Zo speel ik dus ook op borderless ipv fullscreen, omdat als ik de map beweeg in fullscreen, het dan stottert. Geen framedrops gewoon gestotter. Settings op low of ultra maakt hierbij ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:42
llovesoccerx7 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:10:
Orianna is ook een geweldig champ op dit moment vindt ik.
Had nog een win nog voor om naar S1 te gaan en moest hem winnen en dat deed ik gelukkig met der :).
Haar damage is lekker :D bijv ik deed me shiel op lee en die gaat in fight tussen 3 andere ik use me ulti en alle stunned :), je kan met haar mooie plays maken :D
Orianna is een geweldige teamp champ, omdat ze kan zorgen voor initiaties voor een team fight.
Niet zoals Kassadin of Ahri, die meer single champ takeout georienteerd zijn.

Het is dan ook niks voor niks dat we Orianna veel gespeeld zien worden in Worlds.

Vind dit ook wel een mooi voorbeeld hoe een teamfight geinitieerd kan worden, door de juiste teamplays.
YouTube: Top Plays Teamwork Edition Episode 2

[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 02-10-2013 13:02 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 16:07

Meneer iCy

swarma

Ik had gisteravond met Jarvan (Jungle) zo'n geweldige baron steal. Zij deden de baron met alle 5. De jungler ging dood tijdens de baron. Ik shuffle in de Baron pit, smite en flash er weer uit met bijna full health.

De enemy wist niet wat hen overkwam, dat was ook te merken in de all chat :9 .

Het was sowieso een vreemd potje, wat we eigenlijk zouden verliezen. Heb al mijn kills weggegeven als jungler zijnde en protecte alle carries van de gefeedde varus. Ben geëindigd met een zeer negatieve score (1/11/30 of iets dergelijks), maar kreeg wel complimenten van het team dat ik hun goed heb geprotect (en ook van de enemy).

Ik denk dat in menig andere game ik allerlei doodsverwensingen naar mijn hoofd gekregen zou hebben omdat ik 1/11 stond.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:03
J4 is gewoon de beste jungler op dit moment, daarnaast heb je als tank zijnde netjes je taak gedaan en dat is de carries protecten zodat hun kills kunnen maken zonder dood te gaan.

ik daar in tegen ben meestal een rotzak als jungler, pakken jullie dek ill niet dan doe ik het maar ik zorg wel dat hun carries niks meer doen(ult zodat ze afgezonderd van de rest zitten)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 08:16

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Martin0 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:43:
J4 is gewoon de beste jungler op dit moment,
Ja J4 is veruit mijn favoriet als jungler. Alleen zo jammer dat ie top niet echt werkt; te weinig echte bruiser daarvoor. Mid schijnt wel te werken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:08:
Zijn er meer mensen waarbij de Mac client sinds de laatste update om de minuut crashed?

Daarnaast is mijn vriendenlijst compleet leeg. Hoorde ingame weinig reports, dus misschien is het alleen een Mac client probleem of is het alleen maar tijdelijk? Collega van mij had in elk geval ook een lege vriendenlijst, dus dat lijkt wel een iets groter probleem te zijn.

Nou kan die vriendenlijst me op korte termijn nog niet zoveel schelen, maar die crashes! Gewoonweg onspeelbaar, net in een co-op beginner game 1/12/11 gescoord... Vraag me niet hoe, maar die assist zijn puur geluk geweest tussen twee crashes in, om nog maar te zwijgen over die ene kill.
Speel op een hackintosh maar heb zelf nergens last van gehad. Had meer problemen met boompje hun programma dan met de Beta die je nu kan downloaden van de LoL website.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Even leuk momentje van reddit gerukt ;)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DdgAa23dDNk%5B]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:04:
[...]

Ja J4 is veruit mijn favoriet als jungler. Alleen zo jammer dat ie top niet echt werkt; te weinig echte bruiser daarvoor. Mid schijnt wel te werken trouwens.
Mid werkt inderdaad prima, zeker omdat die geen armor bouwen. Betekent wel dat je een AP top of jungler moet hebben in je teamcomp. Nadeel is dat J4 lategame nogal afvalt qua damage en het dus eigenlijk zonde is dat je op mid alle kills en farm gepakt hebt. Je bent namelijk niet zo'n harde assassin als Kha'zix of Zed die eventjes iemand van 100 naar 0 kan bursten.

Als jungler is hij wel vrij goed, maar persoonlijk kan ik beter met Eve en Xin Zhao overweg. Met name zijn ult vind ik een beetje hit/miss.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 16:25

Wootlock

Evilution

Martin0 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:43:
J4 is gewoon de beste jungler op dit moment
Gewaagd statement vind ik dit ;)
Heb toch liever een Heca / Elise :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Wootlock schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:01:
[...]

Gewaagd statement vind ik dit ;)
Heb toch liever een Heca / Elise :)
Niet gewaagd, de stats van J4 bewijzen dat gewoon
http://www.protunegaming....eptember-2013-patch-3-11/

J4, is al heel lang de Koning in de huidige jungle meta waar we inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Useless lijst zeg die je daar geeft. Rammus nummer 2.
Evelyn staat lager dan Warwick
Nunu helemaal onderaan. Tja dat geeft wel aan dat ze er geen kaas van hebben gegeten.

Sowieso is het per game anders welke jungle goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:18:
Nunu helemaal onderaan. Tja dat geeft wel aan dat ze er geen kaas van hebben gegeten.

True :) staat ook in de comments (de Notes link).
Score is an indexed and weighted composite of Average Win Percentage (I1), Average KDA (I2), and Pick/Ban Rate (I3). Why these stats? Read the FAQ.
All stats are for solo queue ranked Summoner’s Rift.
Champions are placed into tier lists statistically based on the Standard Deviation of their scores, the author then attempts to explain their placement within the rating system, no champion is placed subjectively.
On the data analysis of role flexible champions and the interpretation of their placement:
Champions with one asterisk (*) next to their name frequently play a role other than Jungle, but are used in the majority of their solo queue games for the role of Jungle.
Champions with two asterisks (**) next to their name are more frequently played in a role other than Jungle, but are played enough in this particular role that they should at least be mentioned and analyzed as picks in this context, with the full disclosure that their data is potentially less reliable for analysis due to their flexibility.
If you would like a more full understanding of how we analyze data for role flexible champions, please Read the FAQ.
Maar vind deze hele discussie ook nutteloos, iedereen heeft zijn eigen speelstijl en bepaalde champ waar die beter op speelt.

Trouwens waarom schat je rammus zo laag in, hij heeft en mobility en taunt, ik vind m echt mega irritant als enemy jungler.

[ Voor 63% gewijzigd door Turismo op 02-10-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:18:

ze zeggen ook dat aatrox beter is dan xin zhao, ben ik het niet mee eens, maar goed dat is mijn mening

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Martin0 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:30:
[...]

ze zeggen ook dat aatrox beter is dan xin zhao, ben ik het niet mee eens, maar goed dat is mijn mening
Xin Zhao werkt opzich wel erg goed, alleen hij is wel erg afhankelijk van zijn E te maxen en items, en ik vind die slow op zijn E niet eens zo heel geweldig die is als de skill max is 45% altijd 2s, de knockup van zijn Q die heeft meer effect naar mijn idee.

Aangezien ik veel Xin Zhao jungle heb gespeeld, ben ik wel benieuwd om Aatrox jungle eens te gaan doen.

Hij heeft zowiezo een snellere jungle clearing, door zijn Q (dark flight), daarbij zijn passive bloodwell kan die als het moet tot het uiterste gaan, desnoods ff een turret tanken, de slow van zijn E is standaard 40% op lvl1 en die scaled max tot 2.75s.

De W werkt nagenoeg hetzelfde op beiden.

De R ult van Aatrox is ook velen malen beter dan van Xin,
Daarbij die cooldown Aatrox 100/85/70 tegenover Xin 120/110/100 (eigenlijk gewoon belachelijk hoge cooldown)

Op papier is Aatrox inderdaad beter door zijn skillset, mobility, geen mana-cost, en gewoon meer damage per skill de betere jungler.

Grootste probleem van Xin is hij heeft geen escape (op zijn ult na of er moet toevallig een minion zijn waar je naar kan "E"en, maar laten we dat maar niet meetellen), dus gaat het fout dan is het meestal ook gedaan met m.

Aatrox werkt andersom dan Xin Zhao, hij begint met zijn Q (Dark flight) waardoor een knockup onstaat, dan kan jouw lane meteen engagen, dan ff hakken en dan nog ff een slow erop om de kill te ensuren.

Mischien moeten ze Xin maar weer s een beetje buffen na al die nerfs in het verleden, hij past door al die punten niet in de S3 jungle meta en kan niet op tegen een J4/LeeSin/Aatrox als ze elkaar treffen in jungle.

Eigenlijk zouden ze m inderdaad meer op 1 lijn met Aatrox moeten zetten zoals het ernaar uitziet.

Ik denk dat het ook een gevoels puntje is, Xin lijkt heel sterk door zijn burst damage 1 goede initiatie en je hebt een squishy adc al op 40% van zijn health zoniet minder, daarna houdt t wel vaak op voor Xin. zijn cooldowns zijn nogal hoog en staat er dan beetje als een lulletje bij en mag je hopen dat je laner t afmaakt.

Ik geloof er wel in dat Aatrox de betere jungler is.

Mede ook omdat FNC Cyanide een godlike Aatrox speelde in Worlds en er praktisch geen Xin Zhao is gespeeld tijdens Worlds.

Maar ik neem aan van je statement dit is vanuit je eigen ervaring, en je net zoveel Xin als Aatrox hebt gespeeld in jungle? Dan vraag ik mij af waarom jij hier zo over denkt?

[ Voor 52% gewijzigd door Turismo op 02-10-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind Aatrox wel een stuk beter dan Xin hoor. Met Xin is het vaak toch lastig ganken als de tegenstander ward. En dat gebeurt bijna altijd op mijn mmr, vervolgens is Xin ook niet echt goed in objectives en cleart hij ook niet super dus is hij een vrij risicovolle pick. Dan is Aatrox al een stuk onvoorspelbaarder en kan een stuk makkelijker wards ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:28:
Vind Aatrox wel een stuk beter dan Xin hoor. Met Xin is het vaak toch lastig ganken als de tegenstander ward. En dat gebeurt bijna altijd op mijn mmr, vervolgens is Xin ook niet echt goed in objectives en cleart hij ook niet super dus is hij een vrij risicovolle pick. Dan is Aatrox al een stuk onvoorspelbaarder en kan een stuk makkelijker wards ontwijken.
Xin wordt dan ook een balls-deep champion genoemd, het is alles of niets met hem.

Alle S3 Junglers zijn allemaal high mobility en dat is Xin gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskoekie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 15:43
Turismo schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:22:
[...]

True :) staat ook in de comments (de Notes link).

[...]

Maar vind deze hele discussie ook nutteloos, iedereen heeft zijn eigen speelstijl en bepaalde champ waar die beter op speelt.

Trouwens waarom schat je rammus zo laag in, hij heeft en mobility en taunt, ik vind m echt mega irritant als enemy jungler.
Het enige nadeeltje van rammus, is dat z'n jungle clearspeed best traag is, toen ik hem als laatst speelde in ieder geval. Maar zijn ganks zijn inderdaad geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Turismo schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:32:
[...]

Alle S3 Junglers zijn allemaal high mobility en dat is Xin gewoon niet.
huh? Zijn E is toch een dash of niet? Persoonlijk ben ik wel fan van Xin. Met zowel een slow, een knockup en een displacement heeft hij erg veel CC in zijn ganks. Bovendien ben je heel veelzijdig: je kan hem fulll tank bouwen en toch utility geven aan je team door je CC of je kan carry-type gaan en gewoon harde damage doen, mits je wat armor pen bouwt. Na Evelynn is Xin mijn beste jungler.

Aatrox heb ik zelf niet, maar lijkt me ook een goede jungler. Zijn passive maakt hem ook vrij geschikt voor towerdives en als je die jump en daarna die slow raakt is het moeilijk om van hem weg te komen. Bovendien scalet hij veel harder en doet hij meer damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Vicarious schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:53:
[...]

huh? Zijn E is toch een dash of niet? Persoonlijk ben ik wel fan van Xin. Met zowel een slow, een knockup en een displacement heeft hij erg veel CC in zijn ganks. Bovendien ben je heel veelzijdig: je kan hem fulll tank bouwen en toch utility geven aan je team door je CC of je kan carry-type gaan en gewoon harde damage doen, mits je wat armor pen bouwt. Na Evelynn is Xin mijn beste jungler.

Aatrox heb ik zelf niet, maar lijkt me ook een goede jungler. Zijn passive maakt hem ook vrij geschikt voor towerdives en als je die jump en daarna die slow raakt is het moeilijk om van hem weg te komen. Bovendien scalet hij veel harder en doet hij meer damage.
Een dash inderdaad, geen escape waardoor die niet telt als high mobility.

Ik vind dat ze zijn E moeten redesignen om m gelijke kansen te geven, of skillshot of dat die ook naar wards of friendly champs kan dashen zoals Lee Sin.

Begrijp mij niet verkeerd, Xin werkt voor mij ook lekker als jungler en off tank initiator, maar t blijft een balls-deep champ.

[ Voor 6% gewijzigd door Turismo op 02-10-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

En de problemen zijn weer terug op het zonnige EUW platform. Leuk!

Hoe kan Rordarok op deze manier nou Diamond worden?

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Rordarok schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:17:

Hoe kan Rordarok op deze manier nou Diamond worden?
idd wanneer krijgen wij weer eens een vergoeding voor alle problemen?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:17
Rordarok schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:17:

Hoe kan Rordarok Recrush op deze manier nou Diamond Gold worden?
Champion select was wel even wat anders, geen chat whatsoever dus gewoon pick order. Ging verbazingwekkend goed, redelijk goed team en nog gewonnen ook. Maar prefereer wel met chat :+

Trouwens, zit sinds gisteren o.i.d. in het GoT kanaal in LoL, maar wordt er überhaupt wel eens wat mee gedaan? Zie nooit mensen praten :+

[ Voor 13% gewijzigd door Recrush op 02-10-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Recrush schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:02:
[...]

Champion select was wel even wat anders, geen chat whatsoever dus gewoon pick order. Ging verbazingwekkend goed, redelijk goed team en nog gewonnen ook. Maar prefereer wel met chat :+

Trouwens, zit sinds gisteren o.i.d. in het GoT kanaal in LoL, maar wordt er überhaupt wel eens wat mee gedaan? Zie nooit mensen praten :+
Dan werkt het channel precies zoals het voorheen deed :D

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Hey, iemand die tips heeft om van silver 1 naar gold 5. te carryen? Heb nu 83 LP maar het gaat altijd mis vanaf daar. ;(

Ik begin te carryen met zed mid, maar ik max mijn E ipv Q. Waarom maxen mensen hun Q? Q is zo moeilijk te smartcasten joh. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Ik max altijd eerst de Q. Meestal sta je toch tegenover een ranged champion met aardige poke, dus dan heb je je razor shuriken ook hard nodig. Ik vind het altijd heerlijk om te zien hoeveel damage je met de Q kan doen op een squishy ap caster. Toggle de smart/quickcast voor Zed's Q gewoon uit, of zet de range indicator aan. Misschien dat het dan net wat beter gaat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Recrush schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:07:
Ik max altijd eerst de Q. Meestal sta je toch tegenover een ranged champion met aardige poke, dus dan heb je je razor shuriken ook hard nodig. Ik vind het altijd heerlijk om te zien hoeveel damage je met de Q kan doen op een squishy ap caster. Toggle de smart/quickcast voor Zed's Q gewoon uit, of zet de range indicator aan. Misschien dat het dan net wat beter gaat voor je.
Ik weet zeker dat ik zo niet kan spelen. Ik heb eigenlijk nog nooit zonder smartcast gespeeld. Ik doe al 3 jaar (sinds lvl 5 ofzo aan smartcast) Rumbles ult smartcasten is easy. Zeds shuriken is gewoon erg random. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:08:
[...]

Dan werkt het channel precies zoals het voorheen deed :D
In den beginne toen we het startten was er een vrij hechte groep GoTters die minimaal wel een paar keer per week onderling games deden. Er was soms zelfs zoveel animo voor dat we 5v5 custom games onder GoTters deden en er dan nog mensen waren die niet mee konden doen. Op een gegeven moment kwamen er steeds meer namen bij waarvan ik geen idee had wie het waren en of ze uberhaupt wel op GoT zaten, stopten er een aantal van die vaste kern met LoL en nu ken ik bijna niemand meer daar. Het is inderdaad verdomd rustig in het kanaal.

Wat overigens ook niet helpt is dat je niet meer kan instellen dat het schermpje gaat knipperen als er iemand praat. Als er iemand om een game vraagt ziet bijna niemand het omdat vrijwel niemand regelmatig in de chat kijkt (er wordt immers toch niets gezegd). Met een knipperend schermpje kun je misschien makkelijker mensen om een game vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 15:24
Vicarious schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:45:
[...]

In den beginne toen we het startten was er een vrij hechte groep GoTters die minimaal wel een paar keer per week onderling games deden. Er was soms zelfs zoveel animo voor dat we 5v5 custom games onder GoTters deden en er dan nog mensen waren die niet mee konden doen. Op een gegeven moment kwamen er steeds meer namen bij waarvan ik geen idee had wie het waren en of ze uberhaupt wel op GoT zaten, stopten er een aantal van die vaste kern met LoL en nu ken ik bijna niemand meer daar. Het is inderdaad verdomd rustig in het kanaal.

Wat overigens ook niet helpt is dat je niet meer kan instellen dat het schermpje gaat knipperen als er iemand praat. Als er iemand om een game vraagt ziet bijna niemand het omdat vrijwel niemand regelmatig in de chat kijkt (er wordt immers toch niets gezegd). Met een knipperend schermpje kun je misschien makkelijker mensen om een game vragen.
We kunnen het best wel wat actiever maken, er zijn meerdere mensen zoals ik die wel zin hebben in premades met forumgenoten van hier.

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Die 5v5 customs lijken me bijvoorbeeld wel erg leuk en wellicht leerzaam inderdaad, verwachtte ook eigenlijk dat dat gebeurde :P.

Net weer een nare game gehad. Ging junglen met Vi en ondanks de geslaagde ganks kreeg ik enkel assists, en toen de roaming eenmaal begon gingen m'n teamgenoten ook nog de jungle clearen, zelfs camps waar ik mee bezig was. Dit kon ze echter niet veel interesseren maar zorgde er wel voor dat ik weinig inkomsten had. Tijdens de teamfights kreeg ik echter wel gelijk te horen dat ik niet tanky genoeg was, en tijdens een failed baron attemt was het weer mijn schuld want ik deed geen damage.. Toen ik iedereen voorstelde QSS te builden (enemy team had o.a. Malzahar, Leona en Rammus..) moest ik m'n muil maar houden. Uiteindelijk heb ik dus iedereen leeggezogen zien worden door Malzahar en was alles verder mijn schuld. Heerlijk..

En ja, ik heb ook bizarre fouten gemaakt waar ik me totaal van bewust ben, en er zijn vast nog meer dingen die ik beter had kunnen doen om o.a. meer inkomen te krijgen. Maar door deze achterstand, de niet-zo-beste calls die m'n team maakte en mijn advies wat ze negeerden kon ik er ook niets meer van maken. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:45:
[...]

Dat is idd wel nadelig (geen geknipper meer), en met name dat de chat het gisteren amper tot niet deed was vrij storend. Heb jou bijvoorbeeld 2x een bericht gestuurd maar volgens mij heb je beide keren deze niet ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 13:44
Gisteren heimerdinger gekregen op aram, eerste keer ooit mee gespeeld. Nog wel geinige champ! Full AP doen die turretjes nog wel damage (al had ik eerst mijn W gemaxed). Met een rabandon's, en liandry's begonnen de kills toch omhoog te gaan. Alleen zijn E is even wennen aan de trage snelheid. Ik dacht eerst dat het de ideale initializer was, maar eigenlijk vuur je het beter af als iemand anders het gevecht is begonnen, om af te remmen bij een chase of af en toe een lucky random shot.
Ben aan het overwegen om hem te kopen om op top te spelen. Maar dan moet er wel een tanky jungler of mid spelen.

Jammer dat de problemen beetje blijven duren op EUW. Kon niet chatten gisteren in champ select etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Heimer is grappig maar tenzij je die brutelijk goed kan spelen (niemand kan heimer echt goed spelen volgens mij, maar ja) past hij totaal niet in deze meta en word je van de map geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Gisteren een losing game omgezet naar een win, soloteam Hecarim en een mogelijke pentakill bruut afgepakt en had helaas maar een tripple kill, maar goed it was for the team. Nog een baron gestealed in het potje

Geeindigd met 20/4/15. We stonden op minuut 21, 17 kills achter en 3 torens. Gelukkig ging hun Elise full tank en geen ap offtank of full ap. Hun renekton was wel nasty, maar gelukkig was ik iets meer tanky en had iets meer damage output, alhoewel ik hem solo niet aan kon tot een minuut of 40.

En zie dit :P

YouTube: Why Renekton is the Best Right Now.
Heimer is leuk voor Aram op het moment, maar voor voor dominion, 3v3 en 5v5 is heimer meh, zo goed is die niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Meneer iCy op 03-10-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 07:49:
[...]

Dat is idd wel nadelig (geen geknipper meer), en met name dat de chat het gisteren amper tot niet deed was vrij storend. Heb jou bijvoorbeeld 2x een bericht gestuurd maar volgens mij heb je beide keren deze niet ontvangen...
wel ontvangen, maar zodra ik iets terug wilde sturen raakte ik disconnected. Ik neem aan dat je mijn antwoorden dus niet gezien hebt? Zo te zien heb jij nu gold 4 en moet ik nog 5 games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Vicarious schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:22:
[...]

wel ontvangen, maar zodra ik iets terug wilde sturen raakte ik disconnected. Ik neem aan dat je mijn antwoorden dus niet gezien hebt? Zo te zien heb jij nu gold 4 en moet ik nog 5 games spelen.
ik had gister zo iets van ik ga niet ranked spelen als ik me laan niet kan callen

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:22:
[...]

Ja dat zegt mij dus dat de "voorwaarden" zijn aangepast (staat me namelijk van bij dat je minimaal 10 wins moest hebben), maar 5 games moeten wel te doen zijn voor ons :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:25
Gister ook door de verwarring als J4 support komen te staan. In het begin aantal net niet trades tegen draven. Vervolgens begon het tij te keren en ging ons team rollen. Helaas groupte ons team slecht waardoor de game onnodig lang door ging.

Ik probeer op dit soort momenten wel "leiding" te geven maar als een ADC een buff gaat halen (in eigen jungle!) na een ace vind ik dit wel jammer, aangezien we dan ook 1/2 turrets en wellicht een inhib kunnen pakken. Uiteindelijk de game wel gewonnen...

Daarna mijn eerste promo ik met cait en thresh als support tegen vayne en sona. Nadat we een eerste knullig gevecht verloren ging het eigenlijk berg afwaarts. Thresh bleef engagen ondanks dat Vayne 1 lvl op mij had en sona zelf 2, hierdoor konden we niet traden en kwamen we zo ver achter dat ik ook gewoon onder mijn turret werd aangepakt. Dramatische pot ook ik was niet scherp, maar op gegeven moment was er geen houden meer aan.

Ik heb vaker problemen met vayne, wat zijn wat jullie betreft goede counters? Ik speel voornamelijk cait en corki en af en toe varus. Lijkt me dat deze 3 zeker early moeten kunnen winnen van een vayne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:56

Ryceck

Constants and Variables

Hangt in mijn ervaring erg van je support af. Vayne/Sona is gewoon erg nasty omdat ze kunnen blijven poken. Als je eigen support dan hier slecht op reageert door of extreem agressief of extreem passief te gaan spelen dan kan je als ADC hier niets tegen doen.

Als ik zelf support speel tegen zo'n team (meestal als Leona) dan probeer ik er zoveel mogelijk voor te zorgen dat Sona niet kan poken (veel warden en vaak Sona harrassen met een snare/stun) zodat mijn ADC Vayne kan handlen en indien laag genoeg Sona kan killen.
En vraag hulp aan je Jungler. Als je het niet kan managen, laat je jungler een keer of 2 langskomen nadat je support de wards heeft weggehaald; meestal scared dat ze voldoende zodat ze minder pushen waardoor jij meer ruimte krijgt om te farmen.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Mvdbeld schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:42:
Gister ook door de verwarring als J4 support komen te staan. In het begin aantal net niet trades tegen draven. Vervolgens begon het tij te keren en ging ons team rollen. Helaas groupte ons team slecht waardoor de game onnodig lang door ging.

Ik probeer op dit soort momenten wel "leiding" te geven maar als een ADC een buff gaat halen (in eigen jungle!) na een ace vind ik dit wel jammer, aangezien we dan ook 1/2 turrets en wellicht een inhib kunnen pakken. Uiteindelijk de game wel gewonnen...

Daarna mijn eerste promo ik met cait en thresh als support tegen vayne en sona. Nadat we een eerste knullig gevecht verloren ging het eigenlijk berg afwaarts. Thresh bleef engagen ondanks dat Vayne 1 lvl op mij had en sona zelf 2, hierdoor konden we niet traden en kwamen we zo ver achter dat ik ook gewoon onder mijn turret werd aangepakt. Dramatische pot ook ik was niet scherp, maar op gegeven moment was er geen houden meer aan.

Ik heb vaker problemen met vayne, wat zijn wat jullie betreft goede counters? Ik speel voornamelijk cait en corki en af en toe varus. Lijkt me dat deze 3 zeker early moeten kunnen winnen van een vayne?
cait, draven of quinn, graves.

dat zijn de 4 top counters tegen vayne, draven vooral vind ik, enorm sterke early game waardoor jij vayne closed.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een reden dat vayne banned wordt in vrijwel elke game, hij valt amper te counteren in soloQ. Alleen een duo botlane cait/lulu - cait/sona aka extreme poke comp die weet hoe ze samen moeten spelen kan hem in cs redelijk behind gooien. En dan nog kan de vayne safe spelen en wachten tot level 6 en dan een all in winnen.

Een vayne wint keihard van cait op level 6. En die andere champs die je noemt hebben even grote range ofwel minder range dan vayne, dus geen counter, want dan kan vayne gewoon free farmen zonder dood te gaan, en zo z'n lategame halen.

Ik main adc, ik zit in platinum 4 atm, en ik firstpick vayne anytime. De kans dat ik shutdown in lane word is zo minuscuul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:02

rSNNN

Titel ondertitel

Ik zit zelf in gold en speel meeste adc. Tegen een vayne speel ik vaak corki en max dan me Q.

Ik probeer dan elke keer als mijn Q up is op vayne te schieten door hem te poken. Op lvl 6 kan je em goed poken met je ulti en indien hij wat lower hp is gewoon balls deep erop. 9 vd 10 keer gaat het ook goed.

Als je een support als nami of leona heb ken je de trades wel vrij easy winnen.

Ook is t fijn als je een goede janna support heb als de enemy een leona is. Die E van leona ken je cancelen door de "tornado" van janna.

Voor de rest als ik vayne ken picken, gewoon picken.

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja corki is een goede pick vs vayne, maar dan nog ben je afhankelijk van je support om de vayne goed genoeg te shutdownen dat hij lang genoeg geen threat meer is.

De conclusie die ik trek is gewoon dat het een te groot risico is om vayne open te laten in soloQ, aangezien er mensen fouten kunnen maken alsin bijv. jungler ganks die mis gaan waarbij een vayne er met 3-0 uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:02

rSNNN

Titel ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:49:
Ja corki is een goede pick vs vayne, maar dan nog ben je afhankelijk van je support om de vayne goed genoeg te shutdownen dat hij lang genoeg geen threat meer is.

De conclusie die ik trek is gewoon dat het een te groot risico is om vayne open te laten in soloQ, aangezien er mensen fouten kunnen maken alsin bijv. jungler ganks die mis gaan waarbij een vayne er met 3-0 uit komt.
Ligt er ook net aan hoe goed je met bepaalde champs bent. In mijn league zijn de vayne's niet zo goed als jij zegt. De meeste denken ohh vayne open, ik pick hem. Maar dan nog win ik me lane goed. Vooral tegen een support als janna, sona, nami. Deze supports zijn vrij squishy waardoor je makkelijk kills ken oppakken.

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
ik speel voornamelijk jungle en eigenlijk amper adc of support, dus vandaar dat ik het niet helemaal weet.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind persoonlijk dat Janna ver wordt onderschat.
Ze is vind ik 1 van de sterke Supports in de game, haar tornado + shield (AD boost) en slow zijn al een super kit vind ik als je met een ADC zoals Caitlynn / Corki rondloopt.

+ daarbij dat haar ult een heeeeeeeeeeerlijke anti tower dive / gapcloser ganks is.

Persoonlijk haar ook veel gespeeld, met soms ook heerlijke escapes wanneer ze jou de jungle in chasen.
Janna is (als ik haar speel) bijna een singed ,... dont chase ! haha

maar dat is mijn ervaring/mening. Ik zou het ook begrijpen dat champs zoals leona en thresh nu meer wordne gespeeld (speel ze zelf ook wel) meer om de harde CC e.d.

Maar janna is toch nog mijn favo :) als ik haar kan spelen kwa team comp, twijfel ik niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik vind Janna geweldig in Duo maar niet zo in Solo. Erg sterk door goede communicatie, maar zwak als er verkeerd getimed wordt.

Ben het overigens volkomen met Supreme eens. Zit nu in Plat 2 en instapick Vayne altijd als ze open is/ Cait is early lastig maar midgame/endgame kan ze niks tegen je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
En Janna's passive helpt het hele team meteen.
"The wind aids Janna's allies, increasing their movement speed by 3%. This bonus is lost while Janna is dead."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind vayne nooit zon probleem eigenlijk. In lane zijn er zat mannetjes die sterk tegen haar zijn. Alleen na level 6 zou ik niet te ver pushen want haar all-in is dan iets te goed tenzij je support een pink ward heeft in dat geval is ze goed af te stoppen. Speel zelf voornamelijk ashe of mf tegen haar. Tegen Mf heeft ze echt niks in te brengen in lane en in teamfights kan die lekker aoe'en en met ashe kan ik als ze probeert te split pushen gewoon instant een 5v4 engagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja janna's passive is ook wel leuk ja :) is voor mij niet de reden om te picken :)

Maar duo of solo doet er voor mij NIET altijd toe, als men maar weet wanneer ze de wind horen waaien dat je iets af gaat schieten, en daar op gaan reageren.

soms best sneu dat je al je abilities op hun adc poept, raakt, en ook netjes timed, en dat je adc even niet op let en staat te farmen........ *Facepalm* enter+shift = GG

haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:38:
Ja janna's passive is ook wel leuk ja :) is voor mij niet de reden om te picken :)

Maar duo of solo doet er voor mij NIET altijd toe, als men maar weet wanneer ze de wind horen waaien dat je iets af gaat schieten, en daar op gaan reageren.

soms best sneu dat je al je abilities op hun adc poept, raakt, en ook netjes timed, en dat je adc even niet op let en staat te farmen........ *Facepalm* enter+shift = GG

haha
Ja dat raken he bij Janna... Die ene hele skillshot! En al je abilities, een slow en een knockup en als je het helemaal wild wil aanpakken nog een knockback erbij! :X (moeilijkheidsgraad Ryze)

Maar ik zal dan wel toegeven dat ik Janna een sterke support vindt, alleen is het jammer dat de global movementspeed er in de toekomst afgehaald gaat worden. Voor de rest is ze een prima counter vs supports als Leona.

[ Voor 14% gewijzigd door Damien op 03-10-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahahah i know klinkt stupid !

Maar ik bedoel te zeggen, als je al haar abilities timed, kun je zo heerllijk eerst iemand omhoog nakken,
vervolgens de volledige tijd van de slow toe passen, en ook op dat zelfde moment je ADC shielden + DMG
dan tijdens het omhoog knallen + slowen zorgen dat je tussen hun tower en adc komt, je ult gebruiken waardoor de enemy adc weer wordt weggepushed. en naar jou adc vliegt.

Als dat lukt voelt dat wel heerlijk :) je heb de enemy ADC dan zoveel heen en weer gepushed, waardoor jou adc meer dan genoeg tijd krijgt om hen neer te nakken !!

EN DAN !!!!! moet je daar dus bij voorstellen dat terwijl ik dat alles doe, mijn adc lekker staat te farmen

Nou dan is er wel iets drastisch mis met je Map awareness / lane phase hoor :D hahahah

(really happend 2 me :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:50:
hahahahah i know klinkt stupid !

Maar ik bedoel te zeggen, als je al haar abilities timed, kun je zo heerllijk eerst iemand omhoog nakken,
vervolgens de volledige tijd van de slow toe passen, en ook op dat zelfde moment je ADC shielden + DMG
dan tijdens het omhoog knallen + slowen zorgen dat je tussen hun tower en adc komt, je ult gebruiken waardoor de enemy adc weer wordt weggepushed. en naar jou adc vliegt.

Als dat lukt voelt dat wel heerlijk :) je heb de enemy ADC dan zoveel heen en weer gepushed, waardoor jou adc meer dan genoeg tijd krijgt om hen neer te nakken !!

EN DAN !!!!! moet je daar dus bij voorstellen dat terwijl ik dat alles doe, mijn adc lekker staat te farmen

Nou dan is er wel iets drastisch mis met je Map awareness / lane phase hoor :D hahahah

(really happend 2 me :( )
Eerlijk gezegd snap ik heel goed wat je bedoeld :) was alleen in een sarcastische bui. Maar wat ik meestal doe als ik support speel, ik probeer 2 initiates op de enemy carry (als we niet een dikke wave met minions tegen hebben) volgt mijn AD carry niet, dan is het voor de rest van de laning phase gewoon passive spelen en hem in leven houden.

Gewoon aftasten wat voor persoon je naast je hebt staan:
1.) let hij wel op
2.) heeft hij moeite met lasthitten
3.) speelt hij agressive of passive

Aan de hand daarvan pas ik gewoon mijn supportstijl aan. Want je hebt er niets aan om er continu in te duiken en de enemy carry kills te voeren omdat jouw AD carry geen behoefte heeft aan initiates en het liever richting lategame gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:19
Ik zit er aan te denken om het zo te gaan doen en in Gold te halen.

Top: Riven en -
Mid Orianna en Twisted
ADC: Vayne en Corki
Support Tresh en Nami
Jungle: J4 en -

Bij streepjes weet ik nog niet wie. Wil gaan focussen op 2 champs op elke "lane" om kans te verhogen naar Gold.
Of heeft dat er niks mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:34:
[...]

Ja dat zegt mij dus dat de "voorwaarden" zijn aangepast (staat me namelijk van bij dat je minimaal 10 wins moest hebben), maar 5 games moeten wel te doen zijn voor ons :).
10 games dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Voor top Jayce? En jungle rammus of sejuani? Chogath?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

llovesoccerx7 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:57:

Mid Orianna en Twisted
Support Tresh en Nami

Bij streepjes weet ik nog niet wie. Wil gaan focussen op 2 champs op elke "lane" om kans te verhogen naar Gold.
Voor top wel een behoorlijk all of nothing keuze... Zou daar toch echt zorgen dat je een Renekton / Jax onder de knie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Damienx2 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:00:
[...]

Voor top wel een behoorlijk all of nothing keuze... Zou daar toch echt zorgen dat je een Renekton / Jax onder de knie krijgt.
Vindt Riven wel leuker spelen. Goede dmg maar je hebt inderdaad gelijk.
Maar Jax in TF wel goed?..Eerder was dat erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je skills hebben er vooral mee te maken. Nu is het wel zo dat als je minder champions speelt, je die champions die je speelt in principe ook beter speelt, maar het kost nogal wat tijd voordat je focus op die champs daadwerkelijk impact gaat hebben. En voor je het weet wordt er eentje kapotgenerft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Hoe bouwen jullie Janna? In guides lees ik vaak een beetje de klassieke support builds, maar gezien haar skillset zou ik bijna zeggen: zhonas / ryals etc. Door AP krijg je een betere poke, betere Shield en betere heal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ero-Sensei schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:01:
Hoe bouwen jullie Janna? In guides lees ik vaak een beetje de klassieke support builds, maar gezien haar skillset zou ik bijna zeggen: zhonas / ryals etc. Door AP krijg je een betere poke, betere Shield en betere heal..
En van welke gold ga je dat kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

llovesoccerx7 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:01:
[...]
Jax is prima in TF's hetzelfde geldt voor Renekton.

@Janna build vraag: Zorg zoals Vicarious ook al aangeeft dat je wel iets van gp/10 hebt. Maar denk bijvoorbeeld aan Philo Stone / Boots of Mobility / Sightstone en bouw vanuit daar naar wat je team nodig heeft ten opzichte van de enemy. Engage / Disengage -> Shurelya's. Toch iets defensiever -> Locket. Er is gewoon geen standaard build, wel redelijke core items om mee te beginnen zoals ik al aangaf in het begin van de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Als je botlane lekker aan het carry"en bent lukt die items anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Vicarious schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:01:
[...]

Je skills hebben er vooral mee te maken. Nu is het wel zo dat als je minder champions speelt, je die champions die je speelt in principe ook beter speelt, maar het kost nogal wat tijd voordat je focus op die champs daadwerkelijk impact gaat hebben. En voor je het weet wordt er eentje kapotgenerft!
Dus kan beste met meerdere spelen zeg je? Of moet ik er voorbereid zijn dat er zo 1 generft kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Vicarious schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:02:
[...]

En van welke gold ga je dat kopen?
Dat begrijp ik. Maar voor het geld van een aegis heb je 80 AP + 3 pinks. Maar inderdaad, de support items bouwen sowieso op uit minder dure items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Ero-Sensei schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:08:
[...]

Dat begrijp ik. Maar voor het geld van een aegis heb je 80 AP + 3 pinks. Maar inderdaad, de support items bouwen sowieso op uit minder dure items.
Nou nou, 80 AP lategame... dat zal me toch een damage opleveren...

Denk dat je zelf wel het antwoord kunt vinden waarom dit voor het team niets oplevert.
llovesoccerx7 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

Dus kan beste met meerdere spelen zeg je? Of moet ik er voorbereid zijn dat er zo 1 generft kan worden.
Ruimere champion pool geeft je meer vrijheid mocht er 1 vanuit het niets generfed worden. Dus je kunt of een Best Riven NA of Boxbox worden of een sOaz. Nou mocht je LCS ambities hebben dan heb je gelijk het antwoord welke optie het beste is :)

[ Voor 31% gewijzigd door Damien op 03-10-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ero-Sensei schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:08:
[...]

Met 80 AP doe je iets meer damage met je Q en W en is je shield en heal iets hoger. Denk je dat dat meer impact heeft dan het geven van armor en MR aan je hele team en iets wat jezelf tankier maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@damien

jaa ik weet inmiddels ook wel hoe ik support spelen ga/moet :) ik speel het al vaker, maar ben er soms wat bang voor om support te picken meer omdat de ADC in de select-chat al een kiddo is :P

Dus ga dan meestal met opzet een support waarmee je (in hoge uitzondering) mee kan gaan carrien.. vind ik ook altijd wel grappig :) ik noem een Zyra support / Karma

Bouw die eens midgame volledig ap ... kun je zo hard lachen :D of gewoon met full AP runes /Masteries karma support + Ashe ashe met een beetje goede AD runes, die eerste 100% crit erop jij je Q .. en dan is die gewoon down to 20% hp ofzo :D heerlijk gevoel hahahah

maarja. . support kan een game maken, of breken... jammere is dat je gewoon TOTAAL afhankelijk bent van je ADC. Je kan nog zo goed supporten, gaat je adc 4 x dood ben jij de flame target :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

llovesoccerx7 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:01:
[...]
Zijn E is OP zolang je niet in je eentje op hun adc duikt. Als de teamfight start mag je rustig ff je adc beschermen en dus tanks/bruisers auto-attacken voor je all-in op de apc of adc gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jax vind ik een zeer stabiele keuze, early game is die soms wat lastig.
Maar Teamfight time vind ik hem goed ! als je zoals Dustbrain zegt, niet meteen all-in gaat
maar weet hoe je en waar je moet timen ;)

Zijn E .... heerlijk :) ... combineer dat eens met sona ult in je team comp :D Brilliant haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Mid Orianna en Twisted
Support Tresh en Nami

Jungle zou ik hecarim als alternatief nemen. Hecarim blijft ondanks dat hij wat generfed is nog steeds beresterk in sowieso bronze en zilver, in goud of hoger weet ik niet want daar ben ik nog niet (Gold V reken ik even niet mee).

Ik zou wel even goed je Charge en je ult oefenen, maar je kan een enemy ADC/APC die uit de positie staat voor je team terug naar de TF brengen of verder uit de TF houden mocht de enemy ADC gefeed zijn. Je kan ook er voor kiezen om je ADC/APC te beschermen door je ult en charge combo.

Je ganks zijn vanaf level 3 ook al geweldig door de charge. Wat een must is voor hecarim, zijn de movement Quints, maar die heb ik eigenlijk standaard voor elke jungler.

Top is afhankelijk wat je leuk vind, Je zou hiervoor ook een AP top kunnen kiezen, zoals Elise of Cho Gath. Zij counteren aardig wat toplaners.

Ik zou voor je midlane nog een extra keuze houden met ook wat aardig wat CC. Een swain zou wel handig zijn vs aardig wat AD midlaners + kassadin.

Uiteraard kan mijn mening in de praktijk velen malen anders zijn, maar ik kom vanuit Bronze V en zit nu in Silver 1. Je supports zijn al goed qua keuze. Ik heb zelf dan Leona/Nami/Blitz als voorkeur.

Mijn voorkeuren qua laning:
Top: Udyr (afhankelijk van de tegenpartij), Cho Gath, Elise,
Mid Orianna, Ahri, Swain, Lux
ADC: Probeer ik te vermijden en anders MF/Tristana
Support Nami, Leona, Blitzcrank
Jungle: Hecarim, J4, Udyr

[ Voor 18% gewijzigd door Meneer iCy op 03-10-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo

Mid Orianna en Twisted
Support Tresh en Nami

Top: Renekton, Jax, Shen of Zac.
Jungle: Lee Sin

Renekton: is echt een tank, en kan een team fight initiaten en de adc protecten.
Jax: Is meer zoals Riven, die haalt squishies neer binnen no time.
Shen: Erg goede sustain, en natuurlijk zijn Stand United helpt het hele team en kan blijven split pushen daardoor, tegen partij zal hierdoor ook wat voorzichtiger spelen.
Zac: Erg tanky, goede initiator, zeer handig icm met een Shield van Janna/Orianna om midden in een team te bouncen.

Lee Sin: Is gewoon hartstikke leuk om mee te spelen, en erg mobile, zodra je sightstone hebt kan je in principe elke chase wel dodgen.

En gewoon heerlijk die ult kick zodra die land en je kicked de enemy adc zo naar je team, terwijl je snel weer dodged met safeguard.
Of wanneer je wordt gechased en het toch lastig wordt door slows/stuns, door ff je kickback te doen, get outta here!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Turismo op 03-10-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Shen zou ik niet doen in brons of zilver. 9 van de 10 keer kom je in een team waarbij de persoon die geult wordt, wegloopt/rent/flashed van de teamfight in plaats van dat die er in blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
iCy schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:59:
Shen zou ik niet doen in brons of zilver. 9 van de 10 keer kom je in een team waarbij de persoon die geult wordt, wegloopt/rent/flashed van de teamfight in plaats van dat die er in blijft.
Daarmee heb je gelijk heb paar x Shen gedaan maar ze lopen dan weg bijvoorbeeld.

Zac top?..Niet in jungle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
iCy schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:59:
hmm, ben bang dat je gelijk hebt.

Inderdaad te vaak al mogen mee maken dat ik stand united doe, en diegene dan keihard wegrent.
Zelfs wanneer ik er wat van zeg, dan de opvolgende keer dezelfde fout |:( , jammer dat er zoveel nog zijn die het niet begrijpen waardoor jij je ult dus waste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Zac top countered bijna alle tanky tops door zijn sustain en % dmg. Daarnaast kan hij initiaten voor ganks.
Met 80 AP doe je iets meer damage met je Q en W en is je shield en heal iets hoger. Denk je dat dat meer impact heeft dan het geven van armor en MR aan je hele team en iets wat jezelf tankier maakt?
Nee dat denk ik niet, vandaar dat ik je in mijn derde zin al gelijk gaf.

[ Voor 57% gewijzigd door Ero-Sensei op 03-10-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
llovesoccerx7 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:00:
[...]
Daarmee heb je gelijk heb paar x Shen gedaan maar ze lopen dan weg bijvoorbeeld.

Zac top?..Niet in jungle?
Kan inderdaad ook jungle, zelf 1 keer gedaan maar voelde voor mij niet zo geweldig.
Hij heeft maar 1 gap closer, die je ook nog moet chargen en zijn slow is nogal zwak in het begin, hij kan ook niet echt lekker door chasen vindt ik zoals een Lee Sin, J4, Vi etc.

Ik vergat Aatrox trouwens in het rijtje Jungler, paar posts terug heb ik het hier al over gehad.

Vi en Nocturne lijken mij ook erg sterke junglers van wat ik zag in Worlds (zelf geen ervaring mee), maar zijn wel heel erg gericht op het neerhalen van 1 champ dus goed om een adc of fed champ neer te halen.

Maar hierdoor zouden zij niet mijn eerste keus zijn, ik speel liever een off-tank initiator met high mobility.

[ Voor 27% gewijzigd door Turismo op 03-10-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Denk dat ik eerst dan top even mooi ga oefenen met Jax en Renekton :)
Voor welke kan ik beste eerst een rune page maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Rune Page kan in theorie hetzelfde. Iedereen bouwt ze anders maar met DMG quints Armor Pen/DMG marks, armor seals en MR glyphs (allemaal flat) kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Erg vet filmpje van Worlds S3

[ Voor 21% gewijzigd door Turismo op 03-10-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

llovesoccerx7 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:06:
Denk dat ik eerst dan top even mooi ga oefenen met Jax en Renekton :)
Voor welke kan ik beste eerst een rune page maken?
Renekton heeft build in sustain, Jax niet, dus

Renekton: AD Quints, AD Marks, Armor Seals, MR Glyphs;
Jax: 1 AD Quint / 2 Lifesteal Quints, AD Marks, Armors Seals, MR Glyphs;

Dit zodat Jax zijn redelijk zwakke early game kan overbruggen door wat sustain in de quints. Het geeft je tevens de optie om Jax met een Doran's Blade te starten.

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 03-10-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Damienx2 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:33:
[...]

Jax: 1 AD Quint / 2 Lifesteal Quints, Armors Seals, MR Glyphs;

Dit zodat Jax zijn redelijk zwakke early game kan overbruggen door wat sustain in de quints. Het geeft je tevens de optie om Jax met een Doran's Blade te starten.
Ik ga er straks eens mee aan de gang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:56

Ryceck

Constants and Variables

Hoor niemand over Yorick top overigens; speel deze regelmatig top en moet zeggen dat het toch wel een stabiele keuze is. Heb er nog niet mijn toplane echt mee verloren en in teamfights voegt hij ook wel eea toe (stabiele damage, tanky opgezet en kan flinke burst in damage leveren door zijn ult). En hij is gewoon leuk doordat je weet dat je ghosts irritant zijn voor anderen :P
Ga toch ook maar s kijken of renek top een optie voor me is :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ryceck op 03-10-2013 13:44 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Yorrick top inderdaad gewoon een goede keus. Ik werd gister dik geownd door een yorrick op top, en ik was Malph. En als we hem dan een keer dood kregen na een gank pakte hij alsnog een double kill met zijn ult :S.

Maar tegen een ranged heeft hij wel een probleem, zeker early omdat zijn CS dan te mana dependant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Damienx2 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:33:
[...]

Jax: 1 AD Quint / 2 Lifesteal Quints, Armors Seals, MR Glyphs;

En AD Marks voor Jax (ik dacht ik voeg het even toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
hmm ik moet jax jungle ook eens oppakken, gister nog een potje aatrox jungle gedaan, xin zijn skillset ligt mij wel maar die van aatrox dan net weer niet, maar kan ook zijn omdat ik lag had dankzij dat chatsysteem ding

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Is Jayce nog steeds goed?..Want je komt hem nauwelijks meer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Martin0 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:53:
hmm ik moet jax jungle ook eens oppakken, gister nog een potje aatrox jungle gedaan, xin zijn skillset ligt mij wel maar die van aatrox dan net weer niet, maar kan ook zijn omdat ik lag had dankzij dat chatsysteem ding
Xin wordt dan ook niks voor niks een n00b champ genoemd :+

Jax jungle? Niet echt een jungler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
llovesoccerx7 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:56:
Is Jayce nog steeds goed?..Want je komt hem nauwelijks meer tegen.
Jayce was generfed in patch 3.9, ziehier wat het effect heeft http://www.team-dignitas....48/Jayce-After-Patch-3.9/

Al doet die AOE damage, hij wordt nu alleen nog maar harder gecountered.

By increasing the cooldown on Jayce's Acceleration Gate, we can keep his Shock Blast + Acceleration Gate combo impactful while toning down his poke and disengage potential. In addition, since later in the game not every Shock Blast will be accelerated, we've increased the base speed of the ability to make it better as a standalone skillshot.

Shock Blast

Basic missile speed increased to 1450 from 1350 (Accelerated Shock Blast missile speed remains the same)
Acceleration Gate

Cooldown increased to 16 seconds from 14/13/12/11/10

The following abilities no longer count as a spellcast for the sake of items like Tear of the Goddess, Sheen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Turismo schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:59:
[...]

Xin wordt dan ook niks voor niks een n00b champ genoemd :+

Jax jungle? Niet echt een jungler.
geen enkele champion is een noob champion, iedere champion vereist skill, wanneer moet ik er in duiken, positioneren etc etc. tenzij het kata dat is gewoon e + ult = penta, weinig skill aan.

daarnaast vind ik de skillset van xin fijner(zeg niet dat ze beter of moeilijker zijn die van aatrox) dan die van aatrox, ze liggen meer bij mijn speelstijl.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Ero-Sensei schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:48:
[...]

En AD Marks voor Jax (ik dacht ik voeg het even toe)
Je hebt helemaal gelijk, ik zie dat ik vergeten was de marks te noemen, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Martin0 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:03:
[...]

geen enkele champion is een noob champion, iedere champion vereist skill, wanneer moet ik er in duiken, positioneren etc etc. tenzij het kata dat is gewoon e + ult = penta, weinig skill aan.

daarnaast vind ik de skillset van xin fijner(zeg niet dat ze beter of moeilijker zijn die van aatrox) dan die van aatrox, ze liggen meer bij mijn speelstijl.
Don't shoot the messenger, dit is gewoon wat er in de wandelgangen van m gezegd wordt.
Niet skillshot gebaseerd, is gewoon een van de makkelijkere melee champs om mee te beginnen en dan is t bye bye kata.

Maar speel ook vaak genoeg met m hoor, maakt voor de rest ook niks uit.

Mijn punt was meer dat Aatrox lastiger is te spelen dan Xin Zhao, denk dat als je Aatrox mastered die echt velen malen beter is dan Xin.

Kata zou ik niet zo snel afschrijven als makkelijk, ze is behoorlijk squishie, dus zomaar even induiken is niet altijd makkelijk, tenzij je bedoelt 1:1 dan haal je zo iemand neer.

Maar in een team fight, dan moet je echt goed inschatten en timen wanneer.
Altijd opletten dat je niet gesilenced,gestunned of geknockedup wordt, want dat kan al gauw gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 03-10-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Oja, iedereen zal het wel gezien hebben, maar mocht je wat extra runepages willen hebben, je krijgt er nu 2 voor de prijs van 1 voor zowel IP als RP (en in RP zijn ze in de discount dacht ik).

Mocht je onder de level 20 en nog geen runepages hebben raad ik het alsnog aan om minimaal 1 doublepack te kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Meneer iCy op 03-10-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
iCy schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:13:
Oja, iedereen zal het wel gezien hebben, maar mocht je wat extra runepages willen hebben, je krijgt er nu 2 voor de prijs van 1 voor zowel IP als RP (en in RP zijn ze in de discount dacht ik).
Ik heb het niet gezien, thanks voor de tip *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Vervelend op te merken, maar het is zo dat OF ik echt belachelijk veel beter ben geworden OF mensen in Plat 3-5 gewoon slechter zijn dan in Gold..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Turismo schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:12:
[...]

Don't shoot the messenger, dit is gewoon wat er in de wandelgangen van m gezegd wordt.
Niet skillshot gebaseerd, is gewoon een van de makkelijkere melee champs om mee te beginnen.

Maar speel ook vaak genoeg met m hoor, maakt voor de rest ook niks uit.

Mijn punt was meer dat Aatrox lastiger is te spelen dan Xin Zhao, denk dat als je Aatrox mastered die echt velen malen beter is dan Xin.

Kata zou ik niet zo snel afschrijven als makkelijk, ze is behoorlijk squishie, dus zomaar even induiken is niet altijd makkelijk, tenzij je bedoelt 1:1 dan haal je zo iemand neer.

Maar in een team fight, dan moet je echt goed inschatten en timen wanneer.
Altijd opletten dat je niet gesilenced of gestunned wordt, want dat kan al gauw gebeuren.
i know, maar dan mag ik daar wel een tegenmening op geven, in dat op zicht zijn jax, darius etc etc ook makkelijk, zijn genoeg melee champs zonder skillshot, maar maakt ze dat dan gelijk noob?(just asking for the opinions)

Aatrox vind ik niet zo zeer lastiger te spelen maar hier werd wel beweerd dat hij geen damage items nodig heeft een paar pages terug, maar hij heeft die wel nodig, ik vind aatrox zeer waardeloos zonder een botrk of een zephyr, daarnaast is LS ook belangrijk op hem, waardoor je tankyness verliest wat ik weer zo goed vind op xin, daarom vind ik ze lastig te vergelijken, de skillset lijkt op elkaar okey, maar build ligt zo ver uit elkaar waardoor ik ze niet te vergelijken vind.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Martin0 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

i know, maar dan mag ik daar wel een tegenmening op geven, in dat op zicht zijn jax, darius etc etc ook makkelijk, zijn genoeg melee champs zonder skillshot, maar maakt ze dat dan gelijk noob?(just asking for the opinions)

Aatrox vind ik niet zo zeer lastiger te spelen maar hier werd wel beweerd dat hij geen damage items nodig heeft een paar pages terug, maar hij heeft die wel nodig, ik vind aatrox zeer waardeloos zonder een botrk of een zephyr, daarnaast is LS ook belangrijk op hem, waardoor je tankyness verliest wat ik weer zo goed vind op xin, daarom vind ik ze lastig te vergelijken, de skillset lijkt op elkaar okey, maar build ligt zo ver uit elkaar waardoor ik ze niet te vergelijken vind.
Al speel ik Xin zelf vaak, ik zal eerlijk toegeven het is 1 van de minder inspirerende champs.
Eigenlijk is t alleen maar W+E+Q of E+W+Q, is niet heel veel aan.

Het is appels en peren vergelijken inderdaad, de knock up van Aatrox heeft weer een aoe effect, dus je kan een heel team knockuppen, dit icm met de ult van m is gewoon ijzersterke combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillshots maken een champion alleen maar mechanisch meer uitdagend gezien ze gedodged kunnen worden.
Maar je gaat mij echt niet vertellen dat bijvoorbeeld Tryndamere makkelijker te spelen is dan Ezreal.
Of dat Zilean makkelijker is dan Lux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:27:
Skillshots maken een champion alleen maar mechanisch meer uitdagend gezien ze gedodged kunnen worden.
Maar je gaat mij echt niet vertellen dat bijvoorbeeld Tryndamere makkelijker te spelen is dan Ezreal.
Of dat Zilean makkelijker is dan Lux
Vindt Tryndamere wel makkelijker te spelen dan Ezreal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turismo schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:28:
[...]

Vindt Tryndamere wel makkelijker te spelen dan Ezreal.
Hoe dan met ezreal hoef je alleen maar te poken je hebt een van de beste escapes.
Met tryndamere heb je helemaal geen poke je kan eigenlijk alleen maar all-in. Even een stun pakken in een teamfight en je bent klaar en dat als melee mannetje.

Nouja Zilean vs Lux is sowieso eigenlijk een beter voorbeeld. Ze zijn allebij eigenlijk alleen midlane goed.
Zilean 0 skillshots en Lux alleen maar.
Maar bij lux hoef je eigenlijk alleen maar je combo te landen en kan je makkelijk farmen. Ook in teamfights is het eigenlijk alleen maar gewoon je spells neergooien en achteruit kiten.
Met Zilean is farmen al veel moeilijker. En teamfights zijn ook veel lastiger gezien het altijd lastig is wanneer je je W moet gebruiken wie je het beste kan slowen/speeden/ulten. En je hebt hele korte range ook nog.

Vind iets een noob-champ noemen dus een beetje onzin. Ja met Warwick is het makkelijk junglen op laag level. Maar als ik op Diamond een game met hem wel carryen is dat vaak echt wel moeilijker dan op een 'moeilijke' champ als lee-sin

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:30:
[...]

Hoe dan met ezreal hoef je alleen maar te poken je hebt een van de beste escapes.
Met tryndamere heb je helemaal geen poke je kan eigenlijk alleen maar all-in. Even een stun pakken in een teamfight en je bent klaar en dat als melee mannetje.
Tryndamere heeft ook een escape en zelfs 1 van de betere, zijn E (Spinning Slash) kan ook door walls namelijk.

En waarom heb je geen poke met Tryndamere? Je doet ff hak hak+chicken, spinning slash terug, heal jezelf met Q indien nodig, en dit gewoon meerdere malen repeaten.

Ezreal is inderdaad veel poken, maar echt goed aggresief spelen, betekent arcane shift+zijn andere 2 skillshots landen. Klinkt makkelijker dan het in praktijk is.

Uiteraard kan je alleen maar all in, ze zijn ook verschillende klassen, adc vs top melee.
Dit is geeneens een vergelijking meer dan.

Laten we maar vergeten dat ik n00b champ heb gezegd, dit was niet van mij persoonlijk maar wat over het algemeen wordt gezegd, raak nogal wat snaren hiermee merk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Turismo op 03-10-2013 14:39 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.