viktor is n1 counter against kataQon schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:45:
Viktor is trouwens gruwelijk in laningphase zodra je je passive upgrade item hebt gekocht, en je ult hebt.
Ik level altijd eerst m'n Q en daarna pas de laser. Door met je Q te traden (start hier altijd mee als je gaat traden), zorg je er eigenlijk voor dat je vaak de trades wint (je Q geeft je namelijk een shield). Daarnaast heeft zijn Q ook low mana costs en een low cooldown.
Vergeet ook niet dat je ult een silence heeft, waardoor je als je het goed weet te timen, een ultimate + stun/slow combo kan uitvoeren waardoor je eigenlijk je laser 100% kunt raken. In veel gevallen zal een ultimate + stun + Q + Laser vaak genoeg zijn om iemand te oneshotten.
In de teamfights heb je gruwelijke poke dmg. Je laser heeft enorme range en mits je er handig mee bent kun je hem eenvoudig raken. Daarnaast tikt de laser ook nog voor 30% van de initiele dmg door.
Een van de grote zwakheden van viktor is dat je niet tegen burst kan, omdat je stun een paar seconde nodig heeft om te werken, waardoor gapclosers vaak je dood betekenen. Jou team moet jou beschermen, als je dat voor elkaar krijgt, dan heb je een leuke ranked champion, maar als je gepakt wordt is het eigenlijk 9 van de 10 keer over.
mwa ik denk dat het een even match up is, cho heeft 2 manieren om kata ult te stoppen en dat heeft vik ook
Heb kennen gekocht en oh man, wat een heerlijke champion. Eerst speelde ik vooral sona support maar dit kan wel mijn nieuwe main worden. Geen mana, lekkere poke, goede escape voor een eventuele gank, endgame geweldige waveclear.. Eigenlijk de ideale champion. Heb tot nu toe nog geen min punten kunnen ontdekken, dus als je zit te twijfelen om hem te kopen: gewoon doen!
Lategame heeft hij niet zoveel burst damage als de meeste mid champions waardoor je niet 1 iemand kapot kan bursten. Als de tegenstander een beetje tanky bouwt krijg je dus niemand dood in een teamfight. Verder heeft het op Kennen weinig nut om CDR te bouwen omdat je dan te vaak zonder energy zit. CDR verhoogt je damage vaak nog harder dan pure AP in langere fights.kaaskoekie schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:30:
Heb kennen gekocht en oh man, wat een heerlijke champion. Eerst speelde ik vooral sona support maar dit kan wel mijn nieuwe main worden. Geen mana, lekkere poke, goede escape voor een eventuele gank, endgame geweldige waveclear.. Eigenlijk de ideale champion. Heb tot nu toe nog geen min punten kunnen ontdekken, dus als je zit te twijfelen om hem te kopen: gewoon doen!
Vicariously I live while the whole world dies
Zonet ook even J4 gekocht in de champion sale, eerst maar even inlezen en dan een game proberen.
Gewoon yolo wat nou inlezen!Loadichus schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:23:
Zonet ook even J4 gekocht in de champion sale, eerst maar even inlezen en dan een game proberen.
1. Je moet je lans gooien.
2. Jezelf ernaar toe pullen.
3. DEMACIA! (Cataclysm)
4. It's clubbering time!
Dit is wat ik weet van J4, omdat die t altijd bij mij doet
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Of ulti-en vlak voordat je dood gaat en zowel team- als enemy players trappen in je ulti.
Altijd vermakelijk een battle royale te bekijken terwijl je dood bent.
Altijd vermakelijk een battle royale te bekijken terwijl je dood bent.
Hier een goede guide voor Jarvan:
YouTube: League of Legends - How to Totally Play Jarvan
De clip daarin gebruikt komt van dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=r0yBJALS6KI

Ik heb J4 één keer gespeeld toen hij gratis was, en toen ging het ook echt zo

J4 is gewoon een f*cking troller, ik zie ook wel eens in streams dat die cataclysm doet terwijl die low health is en je weet dat die niet kan winnen.
Zit die dus lekker vast en gaat die zelf dood, lekker nutteloos dan.
Wat ik wel grappig vind is dat Janna haar ult een counter is voor J4 zijn ult, ik heb m vaak genoeg gedaan dat ik Janna was en J4 mij in de cataclysm doet.
Als ik dan ult dan blaast die J4 (+elke mogelijke andere enemy) uit de cataclysm, dan zie je ze echt zo van wtf wat moet ik nu doen. Situatie ziet er iig altijd heel droog uit.
Ik ook hoor, aangezien ik dan vaak shielded in de cataclysm nutteloos zit te zijn.
Gisteren keek ik Froggen stream, en laat dat nou een goed moment zijn.
Ze hadden een troll team, met een zogenaamd "Dunk Squad"
Dat was echt leuk om te zien, ze waren ongeveer 3 lvls hoger dan de tegenstander en zaten gewoon dik te trollen.
Dus af en toe sprong Jax gewoon middenin, liet zich ff clubben, amper echte damage wegrennen en dan Dunk Squad.
Met 2 sightstone, alle wards slopen, en af en toe over de inhibitor wall jumpen om ff wat damage te doen om er net zo snel weer overheen te hoppen.
Ze waren gewoon evil bezig, maar was wel humor, viel me nog mee dat t tot t einde doorging zonder surrender.
Ziehier voorbeeld van wat een Dunk Squad is
Zit die dus lekker vast en gaat die zelf dood, lekker nutteloos dan.
Wat ik wel grappig vind is dat Janna haar ult een counter is voor J4 zijn ult, ik heb m vaak genoeg gedaan dat ik Janna was en J4 mij in de cataclysm doet.
Als ik dan ult dan blaast die J4 (+elke mogelijke andere enemy) uit de cataclysm, dan zie je ze echt zo van wtf wat moet ik nu doen. Situatie ziet er iig altijd heel droog uit.
Ik ook hoor, aangezien ik dan vaak shielded in de cataclysm nutteloos zit te zijn.
Gisteren keek ik Froggen stream, en laat dat nou een goed moment zijn.
Ze hadden een troll team, met een zogenaamd "Dunk Squad"
Dat was echt leuk om te zien, ze waren ongeveer 3 lvls hoger dan de tegenstander en zaten gewoon dik te trollen.
Dus af en toe sprong Jax gewoon middenin, liet zich ff clubben, amper echte damage wegrennen en dan Dunk Squad.
Met 2 sightstone, alle wards slopen, en af en toe over de inhibitor wall jumpen om ff wat damage te doen om er net zo snel weer overheen te hoppen.
Ze waren gewoon evil bezig, maar was wel humor, viel me nog mee dat t tot t einde doorging zonder surrender.
Ziehier voorbeeld van wat een Dunk Squad is
[ Voor 37% gewijzigd door Turismo op 17-09-2013 14:53 ]
Dit heb ik dus wel eens meegmaakt, als ADC vast gezet worden samen met een assasinRecrush schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:52:
Hier een goede guide voor Jarvan:
[afbeelding]
Ik doe bij een escape van mij en een low health teammate vaak even DEMACIA om ze te trappen in mijn ult en er vervolgens zelf met E+Q uit te jumpen. Zitten zij lekker vast in die arena en kun jij met je teammate ontsnappen.Viper® schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:33:
FOR DEMACIA
blijft epic
Ook leuk is ulti'en, dan direct aborten en wegrennen
"Could I be more epic"Viper® schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:33:
FOR DEMACIA
blijft epic
Ook leuk is ulti'en, dan direct aborten en wegrennen
Blijft ook een mooie van hem!
Tijdje terug nog een mooie bij een enemy Jarvan. Ik loop onze jungle in (geen wards) en sta vrolijk op Blue in te slaan. Is er lekker sneaky een Jarvan in het bosje gaan staan, wil ik weglopen en hoor ineens keihard door mijn headset: DEMACIAAAAAAAAAAAAAAAA!!! en krijg zijn ult op m'n dak
Dat was de laatste keer dat ik met mn headset op vol volume op mn kop zit te spelen!

Haha, ik had dat toevallig vandaag, zat ff een background check te doen van J4, vind ik altijd wel leuk.
ff wat sound files luisteren...it will be fun they said
http://images.wikia.com/l...arvan.ultimateeffort2.ogg
Jarvan = Chuck Norris
ff wat sound files luisteren...it will be fun they said
http://images.wikia.com/l...arvan.ultimateeffort2.ogg
Jarvan = Chuck Norris
[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 17-09-2013 16:30 ]
Wie kan er mij dit uitleggen:
Waarom kunnen sommige speler's harder flamen en huilen en alleen maar over REPORTEN en SURRENDER spreken zonder dan ze hun eigenlijk weten wat ze moeten doen of hoe ze moeten spelen op hun lane.
Ze zagen voor ganks top maar plaatsen geen wards, bot lane zit te feeded en zaagt dan dat het de jungler zijn fout is en zo kunnen we blijven voort doen eigenlijk.
Waarom kunnen sommige speler's harder flamen en huilen en alleen maar over REPORTEN en SURRENDER spreken zonder dan ze hun eigenlijk weten wat ze moeten doen of hoe ze moeten spelen op hun lane.
Ze zagen voor ganks top maar plaatsen geen wards, bot lane zit te feeded en zaagt dan dat het de jungler zijn fout is en zo kunnen we blijven voort doen eigenlijk.
Dit zijn dus de zogenaamde toxic spelers, die RIOT het liefst hard wil aanpakken om hun gedrag te verbeteren.
Ze voegen niks toe aan het spel, zorgen er alleen voor dat naast dat ze zichzelf kut voelen, ook anderen kut laten voelen door de schuld vooral in een ander te schuiven dan zichzelf.
Het enige wat je kan doen is door zo iemand te reporten, wss is dit gedrag aan de lopende band dus valt zo iemand uiteindelijk wel door de mand.
Vaak zijn ze nog slim erin ook door andere medespelers erin te laten geloven, het moment dat je een foutje maakt is het meteen "See this jungler noob omg!!!", wat gevolgd word door een (all) : please report this jungler of ours, no skills.
Ze voegen niks toe aan het spel, zorgen er alleen voor dat naast dat ze zichzelf kut voelen, ook anderen kut laten voelen door de schuld vooral in een ander te schuiven dan zichzelf.
Het enige wat je kan doen is door zo iemand te reporten, wss is dit gedrag aan de lopende band dus valt zo iemand uiteindelijk wel door de mand.
Vaak zijn ze nog slim erin ook door andere medespelers erin te laten geloven, het moment dat je een foutje maakt is het meteen "See this jungler noob omg!!!", wat gevolgd word door een (all) : please report this jungler of ours, no skills.
[ Voor 21% gewijzigd door Turismo op 17-09-2013 17:01 ]
Soms ga je ( of ik ) er dan ook op in omdat je het wel irritant vindt. Durf ook wel eens zeggen van SHUT UP and play.
Jou games gaan er door kapot omdat iemand andere het zit te verkloten.
Het probleem wat ik merk is, dat de kans op winnen alleen nog maar kleiner wordt zodra je gaat reageren.Deefje85 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:02:
Soms ga je ( of ik ) er dan ook op in omdat je het wel irritant vindt. Durf ook wel eens zeggen van SHUT UP and play.
Omdat jij het je begint aan te trekken, dus minder focussed gaat spelen.
Zij meer op jou gaan focussen en op je gameplay letten om je te pakken op foutjes.
Gewoon doen alsof je blind bent voor wat er wordt gezegd en je spel spelen, soms houden ze vanzelf op met flamen en ragen zodra ze merken dat je er niet op ingaat (of ze hebben het idee dat jij yolo/schijt aan wat ze zeggen), dat laatste heb ik nu sinds kort eigenlijk want in the end it's just a game.
[ Voor 4% gewijzigd door Turismo op 17-09-2013 17:08 ]
Dat probeer ik nu zoveel mogelijk te doen en ook zoveel mogelijk te muten.
Verwijderd
Ach op mijn main mute ik gelijk bij flamen of ander irritant gedrag. Op mijn smurf rage ik terug en hossel ik zoveel mogelijk reports bij mijn eigen team en dat van de tegenstander.
Is toch een stuk makkerlijker om een ander de schuld te geven dan naar je eigen fouten te kijken..Deefje85 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:54:
Wie kan er mij dit uitleggen:
Ik heb net een potje wat ik gewoon onmogelijk nog kon winnen. Speelde pre-made bot en we zullen zelf vast ook niet vlekkeloos hebben gespeeld. Maar een Teemo op top met 11-0-12 en een Kassadin op mid met 12-3-7 is gewoon game over.. dat zijn gewoon van die games waarbij je de loss maar gewoon moet accepteren.
Hier is het hele "carry je team" verhaaltje niet meer van toepassing, wij werden in 1 burst kapot gemaakt door Kassadin!
Gisteren maar eens op de LoL-forums gezocht naar een 3e man voor 3v3 en deze gevonden. En het mooiste nog, hij spreekt vloeiend Engels, natuurlijk nog wel met een Spaans accent maar dat maakt het alleen maar mooier. We hebben 4 games gespeeld waarvan 2 gewonnen en 2 verloren. Maar ik had ook niet verwacht dat we gelijk 4 games op rij zouden winnen met een nieuw team. 1x werden we ook hard outpicked en hadden we er simpelweg geen antwoord meer op. We hadden een plan gemaakt voor de game wat hij zou gaan spelen maar na 3 bans verder waren alle opties die we voor hem in gedachten hadden weg.
Game erna hebben we onze setup gewijzigd op zijn verzoek en dat ging gelijk een stuk beter. 1 goede teamfight gewonnen en gelijk doorgepushed naar hun Nexus. Nu hopen dat hij active blijft zodat we ook Gold halen via 3v3.
Game erna hebben we onze setup gewijzigd op zijn verzoek en dat ging gelijk een stuk beter. 1 goede teamfight gewonnen en gelijk doorgepushed naar hun Nexus. Nu hopen dat hij active blijft zodat we ook Gold halen via 3v3.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
gister maar eens begonnen met smart casten(shame on me) en het werkt echt lekkerder, denk daarom dat ik vanaaf maar eens ranked ga spelen met smart cast ^^
Flamen ingame zie ik nog niet heel veel moet ik zeggen, en vind het ook niet storend. Zolang ik m'n zelf maar beheerst blijf spelen komen we vaak terug. Enigste wat ik de laatste tijd echt zo vervelend vind is dat mensen denken dit spel te kunnen spelen als ze alleen maar "mid" of "top" kunnen/willen.. 
De chat in champ select puilt uit van de mid/top calls, en zodra iemand niet zijn top/mid krijgt wordt er geleaved en ga je weer terug de Queue in. Gister echt 7x achter elkaar dat iemand weg ging, omdat ze alle 4 mid wilden zijn. Dus ja dan sta je 10min te wachten voordat er een game start.
De chat in champ select puilt uit van de mid/top calls, en zodra iemand niet zijn top/mid krijgt wordt er geleaved en ga je weer terug de Queue in. Gister echt 7x achter elkaar dat iemand weg ging, omdat ze alle 4 mid wilden zijn. Dus ja dan sta je 10min te wachten voordat er een game start.
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Wat zijn jullie individuele ratings?Damienx2 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 07:44:
Gisteren maar eens op de LoL-forums gezocht naar een 3e man voor 3v3 en deze gevonden. En het mooiste nog, hij spreekt vloeiend Engels, natuurlijk nog wel met een Spaans accent maar dat maakt het alleen maar mooier. We hebben 4 games gespeeld waarvan 2 gewonnen en 2 verloren. Maar ik had ook niet verwacht dat we gelijk 4 games op rij zouden winnen met een nieuw team. 1x werden we ook hard outpicked en hadden we er simpelweg geen antwoord meer op. We hadden een plan gemaakt voor de game wat hij zou gaan spelen maar na 3 bans verder waren alle opties die we voor hem in gedachten hadden weg.
Ik heb vorige week met twee vrienden (na 4 pogingen) gold gehaald in 3v3, door simpelweg steeds een nieuw team te maken en daarin 5-0 proberen te gaan. Bij de eerste poging kwamen we in de vijfde match (we stonden 4-0) tegen een Challenger 3v3 team, maar bij de laatste poging ging het niet hoger dan half gold, half platinum terwijl we zelf in soloqueue rating gestegen zijn.
De teamcomp die we gebruikten was Morgana - Hecarim - Wukong, en dit werkte erg goed, maar jullie teamcomp moet natuurlijk wel in jullie pools passen. Probeer champions met hoge mobility, dit werkt doorgaans wel aardig.
Het verschil tussen 4-1 en 5-0 is gigantisch trouwens, we zijn vier keer 4-1 gegaan en kregen steeds silver II, een keer 5-0 en we waren Gold IV.
Smart casten doe ik nu ook sinds een maand, was even onwennig in t begin, maar kan nu echt niet zonder.Martin0 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:12:
gister maar eens begonnen met smart casten(shame on me) en het werkt echt lekkerder, denk daarom dat ik vanaaf maar eens ranked ga spelen met smart cast ^^
Je merkt gewoon het voordeel ervan, je kan veel sneller kiten.
Wat ik ook merk is wanneer een enemy geen smart cast gebruikt, dan kan ik dat vaak in mijn voordeel laten werken door mijn speel stijl beetje aan te passen.
Pas wel op dat bijv. de "Q" op Varus instant schiet met smart cast
En zet minimaal 1 knop ook op smart cast self, zoals voor Janna, dat je direct kan self shielden.
En als je ignite nog niet smart cast, ook meteen doen! Scheelt echt die milliseconde als de enemy ontsnapt via eigen turret dat je nog net ff ignite kan doen.
bedankt voor de tip, ik ben nog aan het zoeken voor een goede combinatie van me self castTurismo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:56:
[...]
Smart casten doe ik nu ook sinds een maand, was even onwennig in t begin, maar kan nu echt niet zonder.
Je merkt gewoon het voordeel ervan, je kan veel sneller kiten.
Wat ik ook merk is wanneer een enemy geen smart cast gebruikt, dan kan ik dat vaak in mijn voordeel laten werken door mijn speel stijl beetje aan te passen.
Pas wel op dat bijv. de "Q" op Varus instant schiet met smart cast
En zet minimaal 1 knop ook op smart cast self, zoals voor Janna, dat je direct kan self shielden.
En als je ignite nog niet smart cast, ook meteen doen! Scheelt echt die milliseconde als de enemy ontsnapt via eigen turret dat je nog net ff ignite kan doen.
Waar kan je dat smartcasten instellen eiggenlijk?
Heb er al meer over gelezen maar kan niet vinden waar ik het kan instellen..
Het is eigenlijk gewoon het replacen van je keybindings.Defqonwolf schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:09:
Waar kan je dat smartcasten instellen eiggenlijk?
Dus ingame Options->Key settings
Alle smart casts staan default op Shift+q/Shift+w/Shift+e
Die replace je dan met q/w/e, dan worden dit je nieuwe defaults zeg maar.
En dan ergens anders in de opties (weet niet precies waar) zou ik ook nog "Show visual smart cast indicators" aanzetten, dan zie je iig het bereik van de ability.
Zie ook hier vanaf 0:54
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WwS2vHIlCsw]
[ Voor 6% gewijzigd door Turismo op 18-09-2013 11:20 ]
eigenlijk zou je dit met een knop moeten kunnen togglen, bij niet elke champ is dat even handig. Zeker als je eentje nog niet gewent bent.
Noob vraag incoming: Wat is smartcasting?
Ik denk dat die optie in de toekomst ook wordt toegevoegd, als je de pro's ook ziet dan zie je dat ze heel vaak begin van de match de key bindings aanmaken, zoals Ocelote doet dit vaak als ik de stream kijk.
Voor mij geldt in alle gevallen smart cast voor alle keys handig is tot nu toe, heb t enkel terug moeten zetten voor Varus zijn "Q" tijdelijk.
Zelfs op melee bruisers als Xin/Darius/Nasus heb ik geen probleem met smart casten.
@kaaskoekie kijk gewoon die gehele video die ik in mijn vorige post heb gezet.
Voor mij geldt in alle gevallen smart cast voor alle keys handig is tot nu toe, heb t enkel terug moeten zetten voor Varus zijn "Q" tijdelijk.
Zelfs op melee bruisers als Xin/Darius/Nasus heb ik geen probleem met smart casten.
[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 18-09-2013 11:26 ]
Varus zijn Q kan ook prima smartcasten... gewoon de Q ingedrukt houden voor het 'opladen'.Turismo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:25:
Ik denk dat die optie in de toekomst ook wordt toegevoegd, als je de pro's ook ziet dan zie je dat ze heel vaak begin van de match de key bindings aanmaken, zoals Ocelote doet dit vaak als ik de stream kijk.
Individueel van Silver V tot Silver III.DiedB schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:54:
[...]
Wat zijn jullie individuele ratings?
Ik heb vorige week met twee vrienden (na 4 pogingen) gold gehaald in 3v3, door simpelweg steeds een nieuw team te maken en daarin 5-0 proberen te gaan. Bij de eerste poging kwamen we in de vijfde match (we stonden 4-0) tegen een Challenger 3v3 team, maar bij de laatste poging ging het niet hoger dan half gold, half platinum terwijl we zelf in soloqueue rating gestegen zijn.
De teamcomp die we gebruikten was Morgana - Hecarim - Wukong, en dit werkte erg goed, maar jullie teamcomp moet natuurlijk wel in jullie pools passen. Probeer champions met hoge mobility, dit werkt doorgaans wel aardig.
Het verschil tussen 4-1 en 5-0 is gigantisch trouwens, we zijn vier keer 4-1 gegaan en kregen steeds silver II, een keer 5-0 en we waren Gold IV.
Comps waar we gisteren succes mee hadden: Tryndamere / Jarvan / Cassiopeia en Renekton / Jarvan / Cassiopeia.
Als je nu een skill uitvoert, dan duw je eerst op bv Q, en vervolgens klik je op de plaats waar je de skill heen wil sturen.
Met smartcast gebeurt de skill op het moment dat je op Q duwt, op de plaats waar je muis op dat moment is (beetje zoals de flash summoner skill).
Voor skillshot heavy champions kan dit dus zeker tijdwinst opleveren, bv bij een ryze waarmee je combo's wil spammen.
Moet zeggen dat ik het zelf niet gebruik, behalve bij ezreal of vayne flash/tumble in het zeldzame geval dat ik er mee speel. Heb het ooit even aangezet, maar ik ben gewoon van al op de skill te duwen terwijl mijn muis naar target beweegt. Mijn skillshots waren echt all over the place. Zal wel kwestie zijn van gewenning natuurlijk maar had toen geen zin om me te herscholen erin.
Ook speel ik vaak tank en goed initiaten kan echt soms 40 seconden duren voor de mid en carry bijeen staan om er in te springen. Dan heb ik liever mijn skillshot range indicator al klaar staan zonder non stop een knop te moeten inhouden. Ik ben me wel bewust dat smartcast winst oplevert, maar mij boeit het voorlopig niet.
Heh liever niet, ouwe stijl werkt sneller voor mij.Vicarious schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:30:
[...]
Varus zijn Q kan ook prima smartcasten... gewoon de Q ingedrukt houden voor het 'opladen'.
Eerste keer was ik echt verrast met smart cast aan, ik wtf ik schiet meteen, dus ik proberen uit te vogelen, moet er echt heel noob uit gezien hebben.
Persoonlijk vind ik zonder smartcasting spelen een heel stuk meer ontspannen en heb je wat meer tijd om dingen uit te kienen. Zoals de buble van nami en de E van kog, ik vind het gewoon relaxer, je drukt op E en je weet de range zeker en wacht gewoon op het moment. Komt het niet lekker uit druk op een andere skill of rechtermuisknop.
maargoed dit is heel persoonlijk en ik denk dat als je gewoon 60 FPS altijd hebt zelfs in teamfights dat het niet heel veel uit maakt of je smartcast nou aan of uit hebt staan.
maargoed dit is heel persoonlijk en ik denk dat als je gewoon 60 FPS altijd hebt zelfs in teamfights dat het niet heel veel uit maakt of je smartcast nou aan of uit hebt staan.
Comp waar bij momenteel behoorlijk succes hebben in 3vs3 is: Karthus bot / Hecarim jungle / Zed top.
Fights proberen uit te lokken op de defile van karthus, fear van Hecarim erover en Zed die de squishy assasinate.
Fights proberen uit te lokken op de defile van karthus, fear van Hecarim erover en Zed die de squishy assasinate.
"Don't let your dreams be memes"
We speelden gisteren tegen een Fiddle, Amumu, Kennen. Leuke combo spam maar ja, eenmaal met wat MR deed het nog maar weinigWootlock schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:37:
Comp waar bij momenteel behoorlijk succes hebben in 3vs3 is: Karthus bot / Hecarim jungle / Zed top.
Ik heb smartcast aanstaan met range indicators.
Maakt dat nog uit? Zodra ik namelijk bv m'n Q inklikt bij skillshots gebeurt er niks, maar zodra ik de Q dan vervolgens loslaat, oftewel ik stop met vasthouden van mijn Q pas dan start de skillshot.
Heb je ook een optie dat bij het indrukken de skill al gelijk afvuurt?
Maakt dat nog uit? Zodra ik namelijk bv m'n Q inklikt bij skillshots gebeurt er niks, maar zodra ik de Q dan vervolgens loslaat, oftewel ik stop met vasthouden van mijn Q pas dan start de skillshot.
Heb je ook een optie dat bij het indrukken de skill al gelijk afvuurt?
Om hier even op terug te komen. De rating van je team wordt mede bepaald door ieders persoonlijke rating van de mensen die spelen. Als je dus als iemand die nog nooit 3v3 gespeeld heeft, met 2 mensen die challenger in 3v3 zijn speelt, dan speel je met dat team ook tegen platinum waarschijnlijk.DiedB schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:54:
[...]
Wat zijn jullie individuele ratings?
Daarom dat wij ook de afweging hebben gemaakt voor die karthus erin.Damienx2 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:57:
[...]
We speelden gisteren tegen een Fiddle, Amumu, Kennen. Leuke combo spam maar ja, eenmaal met wat MR deed het nog maar weinig
Voorheen runde we een "shred" comp: Renekton top / J4 jungle / twitch bot.
Werkt ook lekker
killer botlane (rengar en kha) werkt ook wel leuk
Heb het ook lange tijd niet gehad en het vraagt soms wel wat oefening, maar als je er eenmaal aan gewend bent dan wil je niet anders meer. Casten gaat zoveel sneller nu, jammer (zoals al aangehaald was) dat je het niet kan uit/aan zetten als op een bepaalde champMartin0 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:12:

Duidelijk, ik moet gaan smartcasten. Merk vaak waarom ik soms te slow ben met spells. Wist dat het bestond, maar nooit verder in verdiept maar ik zie hier zo direct al de verbeteringen in voor vrijwel de meeste champs.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Yup, eigenlijk alle ranged champs, maar ook combo skill shots hitten.iCy schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:28:
Duidelijk, ik moet gaan smartcasten. Merk vaak waarom ik soms te slow ben met spells. Wist dat het bestond, maar nooit verder in verdiept maar ik zie hier zo direct al de verbeteringen in voor vrijwel de meeste champs.
Speel 10x beter met smart cast aan bijv. op Lux, echt een powerhouse als je alle skillshots hit.
Ik denk het bij lux echt een seconde of meer scheelt om alle skills in stuk kan vlammen.Turismo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:50:
[...]
Yup, eigenlijk alle ranged champs, maar ook combo skill shots hitten.
Speel 10x beter met smart cast aan bijv. op Lux, echt een powerhouse als je alle skillshots hit.
Zeker wanneer je low health gechased wordt, kan dit leuk zijn.
Vaak kan je wachten op je cooldown van je ult (die erg laag is), kwestie van Shield (W), Stun (Q) tegelijk met Singularity (E) met nog een ult lazer (R) erachteraan, zo kan je de situatie in 1x omdraaien.
Vaak kan je wachten op je cooldown van je ult (die erg laag is), kwestie van Shield (W), Stun (Q) tegelijk met Singularity (E) met nog een ult lazer (R) erachteraan, zo kan je de situatie in 1x omdraaien.
correctie: de Q van lux is geen stun maar een snareTurismo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:54:
Zeker wanneer je low health gechased wordt, kan dit leuk zijn.
Verwijderd
Dit ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je tegenover je hebt staan, maar het komt vaak wel onverwacht als je wat agressiever voor de dag komt op bot lane (merk ik dan, met mijn beperkte ervaring tot zover).Martin0 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:00:
killer botlane (rengar en kha) werkt ook wel leuk
Verwijderd
Leuk dat er vol op Lol word gespeeld 
Dota 2 is ook wel om te spelen het iets moeilijker ze zijn allebei even leuk.
kijken wie de toernooi wint.
Referall-links zijn hier op tweakers niet toegestaan
Dota 2 is ook wel om te spelen het iets moeilijker ze zijn allebei even leuk.
kijken wie de toernooi wint.
Referall-links zijn hier op tweakers niet toegestaan
[ Voor 26% gewijzigd door Gropah op 18-09-2013 18:17 ]
Ik zie het al vaker maar refferal links zijn niet toegestaan op GoT en een aantal mensen maken daar gebruik van in hun Sigs of door hier te posten echt zo wanhopig jongens ?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
bij de meeste skillshots kun je gewoon de key inhouden met smartcast en dan loslaten om hem te casten. ik speel zelf altijd met smartcast, en vond het niet eens zo erg om er aan te wennen
Verwijderd
Heb ook 2 jaar lang gespeeld zonder smartcast. Werd gewoon ge-outplayed door mensen die het wel hadden.
Was er verschrikkelijk op tegen omdat ik het 1x had geprobeerd en het helemaal mis ging. Maar na 5x spelen ging het fantastisch en nu kan ik niet meer zonder.
Was er verschrikkelijk op tegen omdat ik het 1x had geprobeerd en het helemaal mis ging. Maar na 5x spelen ging het fantastisch en nu kan ik niet meer zonder.
volgens mij is me mmr enorm gedaald want had net een potje op lvl 1 noob niveau: 2 adc botlane, een teemo top en een gp bot, vayne gaat afk na 2 kills te geven en ez gaat later afk, 3 vs 5 surrender @ 20, viel niet te spelen >.>
potje daarna wereld van verschil, 4 andere goede mensen en ik had goede ganks + tower dives, was hybrid tank j4 en we wonnen met kill verschil van 20 ofzo
potje daarna wereld van verschil, 4 andere goede mensen en ik had goede ganks + tower dives, was hybrid tank j4 en we wonnen met kill verschil van 20 ofzo
[ Voor 25% gewijzigd door Martin0 op 18-09-2013 22:05 ]
Dat je mmr snel daalt kan wel kloppen, ik heb het ook gemerkt. Toen ik een paar hotstreaks had en snel steeg in LP en gelijk een promo haalde werd ik ook met mensen uit hogere divisies gematched. Echter weer erg veel losses gehad en gezakt van halverwege Silver IV naar halverwege Silver V. Ik merk nu ook dat er soms Bronze II en Bronze I spelers bijzitten. Aan de andere kant merk ik ook dat die weer verdwijnen als ik weer genoeg games gewonnen heb. Maar het is niet zozeer dat die slechte game van jou door een lage mmr is gekomen. Toxic players zitten immers overal. Wellicht niet in dezelfde hoeveelheden maar je komt ze toch echt overal tegen.
Oke ik ben over mbt smartcast, wat speelt dat machtig lekker. Mis nu geen enkele combo met jarvan meer, terwijl ik soms wel eens mijn Q te vroeg drukte.
Op lux is het helemaal machtig mooi.
Op lux is het helemaal machtig mooi.
Ik heb gister smartcast eens de secondiary keys ingesteld op UIOP inclusief nummers er boven en summoner spells op zelfde locatie. Kan je zo even toetsenbord 20 cm opschuiven om smartcast te gebruiken. Het is nog heel erg wennen.
Dat kan ik weer nietArgantosNL schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:06:
Ik heb gister smartcast eens de secondiary keys ingesteld op UIOP inclusief nummers er boven en summoner spells op zelfde locatie. Kan je zo even toetsenbord 20 cm opschuiven om smartcast te gebruiken. Het is nog heel erg wennen.
:-)
Het is nog steeds wennen, het is wel een handige manier om het uit te proberen. Voorlopig even oefenen in bot games, normals zijn vaak pittig genoeg tegen mensen met 500+ wins op hun naam terwijl ik rond de 100 zit.
ik ga het binnenkort ook eens proberen op mijn smurf om er wat mee te oefenen
Zoals hierboven aangegeven wordt is smartcast eigenlijk een must, mijn tip probeer het je zo snel mogelijk aan te leren.
2 manieren met smartcast range indicators en zonder:
- Zonder, direct casten werkt supersnel (voor sommige skills anivia's wall en rumble ult niet ideaal, geen perfect controle over de plaatsing)
- Met, ingedrukt houden laat de range zien (ideaal voor skils zoals hierboven) soms wel net iets trager...
- Zonder, direct casten werkt supersnel (voor sommige skills anivia's wall en rumble ult niet ideaal, geen perfect controle over de plaatsing)
- Met, ingedrukt houden laat de range zien (ideaal voor skils zoals hierboven) soms wel net iets trager...
Traagheid met valt reuze mee, je kan ook gewoon direct drukken en dan zie je de range alsnog niet.Mvdbeld schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:59:
Zoals hierboven aangegeven wordt is smartcast eigenlijk een must, mijn tip probeer het je zo snel mogelijk aan te leren.
Als je een skill op de milimeter wil timen zoals de wall gaat het uiteraard wel trager, maar goed die skill is een stuk lastiger als je het zonder range indicater wil smartcasten zoals je zelf ook al aangeeft.
Traagheid hoeft inderdaad niet " met" , betrap mezelf echter nog wel eens in een chaotisch gevecht dat ik een knop te lang indruk terwijl ik beweeg en dan cast je niet. Dus gaat soms niet geheel vlekkeloos, maar dit hoeft niet (ligt bij de speleriCy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:13:
[...]
Traagheid met valt reuze mee, je kan ook gewoon direct drukken en dan zie je de range alsnog niet.
Als je een skill op de milimeter wil timen zoals de wall gaat het uiteraard wel trager, maar goed die skill is een stuk lastiger als je het zonder range indicater wil smartcasten zoals je zelf ook al aangeeft.
Oja qua oefenen voor degene die smartcast net ontdekken. Heb het 1 keer in een normal geprobeerd en je raakt er snel aan gewend. Direct daarna in ranked geprobeerd en het werkt eigenlijk voor de meeste champs die ik speel erg goed.
Degene die het spel nog in ontdekkende fase zijn raad ik aan om zonder smartcast te spelen zodat je de spells nog leert kennen, maar diegene die al aardig wat games hebben, zet het aan. Het maakt een groot verschil. Startte als lux support met smartcast en je vlamt endgame lux ap carry gewoon weg als je je combo's gebruikt, want je bent echt velen malen sneller dan degene zonder smart cast.
Degene die het spel nog in ontdekkende fase zijn raad ik aan om zonder smartcast te spelen zodat je de spells nog leert kennen, maar diegene die al aardig wat games hebben, zet het aan. Het maakt een groot verschil. Startte als lux support met smartcast en je vlamt endgame lux ap carry gewoon weg als je je combo's gebruikt, want je bent echt velen malen sneller dan degene zonder smart cast.
Probeer maar eens Ryze te spelen zonder smartcast. Je DPS is gewoon anderhalf keer zo laag. Ik smartcast mijn ult overigens nooit. Die wil ik altijd wel eventjes goed plaatsen namelijk omdat hij zo'n hoge cooldown heeft en zo'n grote impact op een fight. Ik moet er niet aan denken dat ik ineens random ashe arrows ga afschieten vanwege mijn dikke-vinger-syndroomiCy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:23:
Oja qua oefenen voor degene die smartcast net ontdekken. Heb het 1 keer in een normal geprobeerd en je raakt er snel aan gewend. Direct daarna in ranked geprobeerd en het werkt eigenlijk voor de meeste champs die ik speel erg goed.
Support power! Gisteren spelletje met sona gespeeld. Ik stond 2 lvls voor op mijn adc (18 vs 16)(teemo weliswaar...) en 1 lvl op kennen mid. Op het einde stond ik zelfs 1.3k gold voor op onze adc. Mijn eindscore: 2/5/21 en een win bij.
Het ging gewoon goed, wel een paar foutjes hier en daar maar op de essentiële momenten stond ik er gewoon. Poken, speed, healen, exhausten. En dan mijn ult had zo goed als altijd de juiste personen mee (3 personen waaronder adc en ap). Onze Vi top was ook goed bezig en wist duidelijk wat focus was. De adc en Ap van andere team gingen zo snel neer na mijn ult.
Dan telkens directions gegeven met pings: nu dragon, nu inhib turret, nu inhib. Weglopen, ze spawnen over 3s en wij zijn low health.
Moet zeggen dat het random team enorm goed luisterde naar mijn pings en dat maakte het verschil duidelijk. Ik twijfelde eerst met een teemo als adc, maar uiteindelijk volgde iedereen orders, was de focus goed en ondanks de iets zwakkere laning phase (behalve top) toch goed gewonnen. Het feit dat er gewoon nul rage was, hielp ook natuurlijk.
Het ging gewoon goed, wel een paar foutjes hier en daar maar op de essentiële momenten stond ik er gewoon. Poken, speed, healen, exhausten. En dan mijn ult had zo goed als altijd de juiste personen mee (3 personen waaronder adc en ap). Onze Vi top was ook goed bezig en wist duidelijk wat focus was. De adc en Ap van andere team gingen zo snel neer na mijn ult.
Dan telkens directions gegeven met pings: nu dragon, nu inhib turret, nu inhib. Weglopen, ze spawnen over 3s en wij zijn low health.
Moet zeggen dat het random team enorm goed luisterde naar mijn pings en dat maakte het verschil duidelijk. Ik twijfelde eerst met een teemo als adc, maar uiteindelijk volgde iedereen orders, was de focus goed en ondanks de iets zwakkere laning phase (behalve top) toch goed gewonnen. Het feit dat er gewoon nul rage was, hielp ook natuurlijk.
Vind ik niet, als je nog niet bekent bent met de range van aanvallen of totaal nieuw bent in LoL maakt dat de learning curve groter. LoL is makkelijk instappen alleen zeer goed worden is toch wel wat lastiger.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:06:
Ik vind dat riot smartcast standaard aan moet staanj
Verwijderd
Eindelijk weer de weg omhoog gevonden, was van S2 naar S5 afgezakt maar heb met behulp van mijn oude liefde Akali mezelf weer naar S2 gecarried, eerstvolgende win speel ik promo's naar S1! Akali (als mid) blijft op lower elo echt zwaar overpowered naar mijn mening. Mensen (zelfs mensen die al in gold zitten) kopen simpelweg veel te weinig pink wards en als je eenmaal een paar kills krijgt krijgt ben je haast niet meer te stoppen tenzij ze echt extreem tanky zijn. Ik dacht dat ze minder viable was geworden nadat ze haar early game hadden generfed maar niets blijkt minder waar.
Ik ben zelf ook groot fan van akali, ze speelt zo leuk. Maar welke positie speel jij meestal met akali en hoe speel jij tegen champs met hard cc(stun/snare)? Want daarmee heb ik vaak toch wel veel moeite.
net tegen een Fizz gespeeld die even 40/6/8 gaat, dus iedereen roepen cheater enzo dus na afloop van de game what's you're main , waarop ik de response krijg Fizz, nee je account oh Challanger East Europe just bored today 
grmbl grmbl grmbl ik haat smurfen !
grmbl grmbl grmbl ik haat smurfen !

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Mag je reporten, want voor zover ik weet is smurfen en boosten niet toegestaan..
Onder welk type mag je dit reporten dan? Volgens mij is er niet echt een passende report categorie...DominoNL schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:09:
Mag je reporten, want voor zover ik weet is smurfen en boosten niet toegestaan..
Alhoewel ik het ook erg vervelend wil, is dit zowel positief als negatief, zo'n smurf kan namelijk ook in jou team terecht komen. En als de challenger smurf eenmaal een X winstreak heeft, komt hij dus ook tegen steeds betere spelers, ook in normal. Daar heb je namelijk ook gewoon een hidden matchmaking. Dus over 10 matches speelt deze lvl 16 challenger ook gewoon tegen andere <30 challenger smurfs, zou je zeggen.
Smurfen is toegestaan, mits het niet voor referral bonus is bedoeld. Inloggen onder iemand anders zijn account is inderdaad niet toegestaan.DominoNL schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:09:
Ben dus laatst zoals gezegd gezakt van Silver IV naar V. Daarna gingen m'n losses echter vrolijk verder, zit nu weer op 0LP. Zo frustrerend.. Zal mentaal wel niet on the top of my game geweest zijn de laatste dagen, maak ook gewoon teveel fouten. Vervelende is dat ik simpelweg onder m'n eigen niveau speel en niet weet hoe ik er weer bovenop kan komen. Laatste games ook steeds meer flamers tegengekomen en het wordt maar erger. Maakt het niet echt makkelijker om zelfreflectie te doen.. Normals en ARAM tussendoor doen maakt niet veel uit, duo of solo ook niet, m'n maat is ook een eind gezakt zowel met mij als zonder mij. Het hele spel gaat momenteel dus kut bij mij, ben echt een beetje de kluts kwijt zo
Ik heb op dit moment dus exact hetzelfde. Wat ik aan het proberen ben is, gewoon weer aan een vaste champion pool vast te houden:Recrush schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:21:
Ben dus laatst zoals gezegd gezakt van Silver IV naar V. Daarna gingen m'n losses echter vrolijk verder, zit nu weer op 0LP. Zo frustrerend.. Zal mentaal wel niet on the top of my game geweest zijn de laatste dagen, maak ook gewoon teveel fouten. Vervelende is dat ik simpelweg onder m'n eigen niveau speel en niet weet hoe ik er weer bovenop kan komen. Laatste games ook steeds meer flamers tegengekomen en het wordt maar erger. Maakt het niet echt makkelijker om zelfreflectie te doen.. Normals en ARAM tussendoor doen maakt niet veel uit, duo of solo ook niet, m'n maat is ook een eind gezakt zowel met mij als zonder mij. Het hele spel gaat momenteel dus kut bij mij, ben echt een beetje de kluts kwijt zo
Top: Irelia, Diana
Mid: Leblanc, Kassadin
Jungle: Sejuani, Rammus
ADC: Twitch, Caitlin
Support: Sona, Alistar, Fiddlesticks
Ik probeer ga nu dus eerst weer een stuk of 10 normals doen waarbij ik altijd één van deze champions kies. Ik merk bij mezelf dat ik vaak ook tijdens de laningphase, 'of' mezelf focus op harassen 'of' op cs'en 'of' op map awareness, soms 2 van de 3, maar nooit meer alle 3 tegelijk. Ik denk stiekem dat dit komt doordat ik de laatste tijd meer aan het kijken ben naar de skills van champs en hoe ze werken (ookal weet ik het natuurlijk allang, maar ben er nog niet genoeg gewend aan denk ik).
Gisteren zo een paar potjes gedaan, en merkte dat in elk geval 'mijn' aandeel in de matches al wel goed was! (totdat ik me weer aan de verleiding liet en Fizz mid tegen een AP tristana pakte, en compleet werd afgemaakt, omdat ik Fizz niet goed genoeg ken, en ik heb nog nooit tegen een goede ap tristana gestaan, niet verstandig dus).
Is allemaal vrij persoonlijk, maar dit imo niet de meest handige vaste champion poolQon schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:29:
[...]
Ik heb op dit moment dus exact hetzelfde. Wat ik aan het proberen ben is, gewoon weer aan een vaste champion pool vast te houden:
Top: Irelia, Diana
Mid: Leblanc, Kassadin
Jungle: Sejuani, Rammus
ADC: Twitch, Caitlin
Support: Sona, Alistar, Fiddlesticks
Top: Diana? Diana is in principe mid. Top kan op zich, maar ik zou haar niet tegen de standaard top bruisers zetten. Diana is niet meer de Diana van een tijd geleden.
Mid: Kassa neem ik ook heel vaak als ik de kans krijg, maar vaak wordt ie gebanned. Dan is enkel LB misschien wat te beperkt.
Jungle: Sejuani was ooit veel sterker. Maar los daarvan, Seju + Rammus hebben zeker early game te weinig potentie om zelf flinke klappen uit te delen en pas late game zijn ze echt goeie tanks. Ze doen te weinig dmg, en je zal toch vaak als jungler meer moeten doen dan enkel uitgaan van de kracht/dmg van je laners.
Dat is bijvoorbeeld waarom ik J4 vrijwel altijd jungle met een 21/9/0 spec, omdat je early game tankyness toch nog weinig voorstelt en dan kun je maar beter je ganks sterker maken door meer dmg te doen.
Verwijderd
Ik speel Akali voornamelijk mid, tenzij er een 'zwakke' toplaner staat waartegen je makkelijk kan snowballen (ik noem een Gangplank). Het is voornamelijk overleven tot je level 6 bent, daarna aggressief bursten en goed gebruik maken van je shroud.ArgantosNL schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:06:
Ik ben zelf ook groot fan van akali, ze speelt zo leuk. Maar welke positie speel jij meestal met akali en hoe speel jij tegen champs met hard cc(stun/snare)? Want daarmee heb ik vaak toch wel veel moeite.
Mijn tactiek qua items is om eerst voor tanky spul te gaan. Tegen elke AD champ rush ik Seeker's Armguard (hoeft niet gelijk uitgebouwd te worden, tenzij je tegen een Zed of iets soortgelijks speelt), tegen burst AP meestal een snelle Negatron (uiteindelijk uitbouwen naar Abyssal). Als je tegen een relatief makkelijke mid staat of je al snel over hem heen walst kan je gelijk Hextech Revolver rushen en de Negatron vergeten. Vrijwel altijd daarna ga ik voor een Rylai's zodat je tanky word en je aan je opponent kan sticken. Daarna Lich Bane en tegen die tijd ben je meestal al flink ver in de game. Als de game zover komt is het daarna situational wat ik bouw.
Boots zijn afhankelijk van de enemy teamcomp. Ik bouw meestal Sorc, maar mochten ze echt CC-heavy zijn kan je altijd Merc Treads pakken. Armor boots raad ik niet aan, vanwege je shroud en haar jumpy karakter krijgen ze als het goed is niet te veel autoattacks af. Homeguards zijn ESSENTIEEL. Snel terug naar je lane of onverwacht na je recall in een andere lane opduiken is echt heel erg sterk, vooral als je inplaats van Ignite, Teleport pakt. Haar ganks en snowball potentieel worden daar echt heel erg ziek van.
Mijn start is afhankelijk van of ik tegen AD of AP kom. Tegen AP pak ik Regen Beads, 5 pots en een ward, tegen AD pak ik Cloth Armor + 5 pots.
Mocht je tegen een enemy uitkomen met harde CC dan is het natuurlijk afhankelijk van hoe makkelijk die te raken is. Een Lux snare for example is vrij makkelijk te dodgen, kwestie van achter je minions blijven en als je denkt dat je geraakt word altijd gelijk je shroud gooien (extra magic resist). Er zijn natuurlijk ook champs waar je gewoon niks tegen doet. Ik noem een AP Sion, een Cho Gath of een Leblanc. Gewoon niet aan beginnen met Akali en als het even kan een andere champ pakken. Als je er onverhoopt toch tegen uitkomt, defensief spelen, hopen dat je jungler lief voor je is en proberen te roamen als je de kans krijgt. Probeer in elk geval koste wat het kost te voorkomen dat je pre-6 doodgaat, want als je als Akali eenmaal een level disadvantage krijgt is het gruwelijk moeilijk om daar nog van terug te komen.
Tegen welke champs heb je moeite? Misschien heb ik nog wat tips voor je
Tip van de dag: neem het iets minder serieus. Dan heb je ook minder frustratie. Straks in Season 4 kun je weer met een schone lei beginnen.Recrush schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:21:
Ben dus laatst zoals gezegd gezakt van Silver IV naar V. Daarna gingen m'n losses echter vrolijk verder, zit nu weer op 0LP. Zo frustrerend..
Vervelende is dat ik simpelweg onder m'n eigen niveau speel en niet weet hoe ik er weer bovenop kan komen. Laatste games ook steeds meer flamers tegengekomen en het wordt maar erger.
Het hele spel gaat momenteel dus kut bij mij, ben echt een beetje de kluts kwijt zo
Klinkt heel herkenbaar je verhaal. Ik speel al tijden onder mijn niveau in Silver V. Er is bijna geen enkele game waarbij je geen last hebt van die noobs om je heen. En het systeem rekent je daar wel op af, ook al speel je zelf meer dan naar behoren.
Een vriend van me is nu voorlopig gekapt met LoL. Heb hem deze week tot twee keer toe door de promoties van Bronze II naar Bronze I geloodst, maar dan wederom in Bronze I krijg je wéér van de noobs om je heen....en binnen de kortste keren zit je weer doodleuk in Bronze II. Toen had ie zoiets van: fuck dit. Kan hem niet geheel ongelijk geven....
Verwijderd
Als je echte onder je niveau zit ga je vanzelf omhoog
Ik had het ook 0 lp in silver v elke x werd ik er ziek van dat i kverloor omdat iemand zo ongelooflijk dom aan het doen was.. Niet meer op letten
Je moet kijken wat JIJ kan doen om te zorgen dat je een objective wint..
Was het maar zo'n feestVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:11:
Als je echte onder je niveau zit ga je vanzelf omhoog
Neuh, ik let daar ook niet meer zo op. Ben ik mee opgehouden, bespaart een hoop grijze harenVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:11:
Ik had het ook 0 lp in silver v elke x werd ik er ziek van dat i kverloor omdat iemand zo ongelooflijk dom aan het doen was.. Niet meer op letten
Maar het zijn wel de feiten. Als je je lane wint, redelijke cs score neerzet, turrets pusht, oplet en je team helpt waar nodig, en een goeie score neerzet....tja dan kun je verder niet veel meer dan hopen dat de rest hetzelfde doet. Vaak ijdele hoop als je eenmaal in elo hell zit....
Ongetwijfeld zal je eigen inbreng een stuk meer verschil kunnen maken bij hogere MMR scores, omdat je daar relatief minder nubs zal hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Koekiemonsterr op 19-09-2013 22:03 ]
Verwijderd
Welke league speel je? Gaan we wel duo qKoekiemonsterr schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:02:
[...]
Was het maar zo'n feest
[...]
Neuh, ik let daar ook niet meer zo op. Ben ik mee opgehouden, bespaart een hoop grijze haren![]()
Maar het zijn wel de feiten. Als je je lane wint, redelijke cs score neerzet, turrets pusht, oplet en je team helpt waar nodig, en een goeie score neerzet....tja dan kun je verder niet veel meer dan hopen dat de rest hetzelfde doet. Vaak ijdele hoop als je eenmaal in elo hell zit....
Ongetwijfeld zal je eigen inbreng een stuk meer verschil kunnen maken bij hogere MMR scores, omdat je daar relatief minder nubs zal hebben.
Edit: << schele Silver V add me maar Jimb0Slic3
Als je interesse hebt ofc
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 01:16 ]
Weet niet wanneer Seizoen 3 voorbij is maar toch nog even me account in Gold gekregen. wilde die rewards toch wel hebben. verder speel ik niet zo veel LoL meer weet je. vermaak me nu perfect met andere games. LoL komt wel weer bij seizoen 4 nu
dan heb ik genoeg pauze gehad om het weer leuk te vinden en moet we opnieuw ladder rankings halen natuurlijk
Geef je account aan een gold of platinum speler en hij heeft je binnen de kortste keren uit Silver gespeeld en deze mythe gedebunkt. Mensen kijken onvoldoende kritisch naar zichzelf over wat ze beter hadden kunnen doen en kijken teveel naar externe factoren. Daardoor lijkt het in hun ogen alsof ze weinig fout doen, maar in realiteit is er genoeg op hun spel aan te merken. Ik merk het bij mezelf af en toe ook, zelfs als ik erop probeer te letten om het NIET te doen. Aard van het beestje. Trust me, gold spelers zijn gewoon ECHT beter en kunnen zichzelf zonder al teveel moeite uit Silver V carryen.Koekiemonsterr schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:02:
[...]
Was het maar zo'n feest
[...]
Neuh, ik let daar ook niet meer zo op. Ben ik mee opgehouden, bespaart een hoop grijze haren![]()
Ben ik het ook mee eens, betrap mezelf te vaak op stome fouten. Of doe te vaak dingen die ik weet dat ik ze niet moet doen.Vicarious schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:21:
[...]
Geef je account aan een gold of platinum speler en hij heeft je binnen de kortste keren uit Silver gespeeld en deze mythe gedebunkt. Mensen kijken onvoldoende kritisch naar zichzelf over wat ze beter hadden kunnen doen en kijken teveel naar externe factoren. Daardoor lijkt het in hun ogen alsof ze weinig fout doen, maar in realiteit is er genoeg op hun spel aan te merken. Ik merk het bij mezelf af en toe ook, zelfs als ik erop probeer te letten om het NIET te doen. Aard van het beestje. Trust me, gold spelers zijn gewoon ECHT beter en kunnen zichzelf zonder al teveel moeite uit Silver V carryen.
Mijn grootste tegenstander, de enemy? No way da greed!
Gister weer een heerlijk potje gejungled, ik als fiddle waarmee ik eerst mijn fear max deed voor gigantisch veel cc, daardoor heb ik voli(top) 5 kills gegeven, terwijl hij anders dood zou zijn een paar keer, daarnaast mid nog geholpen enzo en pas nadat ik een hoop mensen aan kills geholpen had ging ik ook killen, beetje team effort
Thx voor de tips, lijkt me inderdaad goed om wat beter te gaan kijken naar m'n champion pool. Ik wil voor op top eigenlijk ook heel graag Aatrox (misschien ook voor jungle) of Jayce daar heb ik alleen de ip nog niet voor. Op mid zou ik ook graag een goede ad caster willen kopen, zoals Zed/Kha'zix/Talon, maar ik heb ook daar de IP nog niet voor... Ik speel helaas niet genoeg om deze champions met IP te kopen.. misschien toch binnenkort maar weer een wat RP kopen dan...Koekiemonsterr schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:21:
[...]
Is allemaal vrij persoonlijk, maar dit imo niet de meest handige vaste champion pool
Top: Diana? Diana is in principe mid. Top kan op zich, maar ik zou haar niet tegen de standaard top bruisers zetten. Diana is niet meer de Diana van een tijd geleden.
Mid: Kassa neem ik ook heel vaak als ik de kans krijg, maar vaak wordt ie gebanned. Dan is enkel LB misschien wat te beperkt.
Jungle: Sejuani was ooit veel sterker. Maar los daarvan, Seju + Rammus hebben zeker early game te weinig potentie om zelf flinke klappen uit te delen en pas late game zijn ze echt goeie tanks. Ze doen te weinig dmg, en je zal toch vaak als jungler meer moeten doen dan enkel uitgaan van de kracht/dmg van je laners.
Dat is bijvoorbeeld waarom ik J4 vrijwel altijd jungle met een 21/9/0 spec, omdat je early game tankyness toch nog weinig voorstelt en dan kun je maar beter je ganks sterker maken door meer dmg te doen.
Gister Shaco gekocht en begonnen als Juggler. Van te voren even goed ingelezen en op YouTube wat guides bekeken voordat ik een ronde deed. Ik moet zeggen dat ik voor een eerste keer Shaco het niet slecht deed.
Begonnen bij "Blue" die je met Shaco solo kan doen door 3x Jack in the box te planten. Daarna met smite een easy kill en meteen een level. Vervolgens meteen (Q) Deceive als skill gepakt via de dragon naar enemy "Red" gaan. Daar weer 3x Jack in box opzetten, om zo first kill tegen de enemy Juggler te pakken.
Daarna ging het wel wat moeizamer, omdat ik toch wat moeite had om snel de jungle te clearen met Shaco. Liep gemiddeld wel een level achter op de bot lanes en soms 2 levels op mid/ top.
Shaco is wel een interessante champion als heb ik soms echt het idee dat je niks te zoeken hebt in teamfights.
Begonnen bij "Blue" die je met Shaco solo kan doen door 3x Jack in the box te planten. Daarna met smite een easy kill en meteen een level. Vervolgens meteen (Q) Deceive als skill gepakt via de dragon naar enemy "Red" gaan. Daar weer 3x Jack in box opzetten, om zo first kill tegen de enemy Juggler te pakken.
Daarna ging het wel wat moeizamer, omdat ik toch wat moeite had om snel de jungle te clearen met Shaco. Liep gemiddeld wel een level achter op de bot lanes en soms 2 levels op mid/ top.
Shaco is wel een interessante champion als heb ik soms echt het idee dat je niks te zoeken hebt in teamfights.
Als je moet kiezen zou ik voor Jayce gaan. Erg lastig om te leren, maar countered zo'n beetje alle veel gebruikte top champs (Riven, Darius, Garen, Jax, Singed).Qon schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:52:
[...]
Thx voor de tips, lijkt me inderdaad goed om wat beter te gaan kijken naar m'n champion pool. Ik wil voor op top eigenlijk ook heel graag Aatrox (misschien ook voor jungle) of Jayce daar heb ik alleen de ip nog niet voor. Op mid zou ik ook graag een goede ad caster willen kopen, zoals Zed/Kha'zix/Talon, maar ik heb ook daar de IP nog niet voor... Ik speel helaas niet genoeg om deze champions met IP te kopen.. misschien toch binnenkort maar weer een wat RP kopen dan...
Het fijne van Zed / Kha is wel dat je ze top en mid kan gebruiken. Talon vindt ik zelf niet veel, Zed vind ik op alle fronten beter. Zed is wel erg lastig te leren. Kha vindt ik een klassiek voorbeeld van 'easy to learn hard to master'.
Maar ach, speel ook pas een paar maanden
Vooral dat laatste maakt het voor mij een weinig interessante jungler.Loadichus schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:01:
Gister Shaco gekocht en begonnen als Juggler. Van te voren even goed ingelezen en op YouTube wat guides bekeken voordat ik een ronde deed. Ik moet zeggen dat ik voor een eerste keer Shaco het niet slecht deed.
Zie hem ook echt zo goed als nooit in Ranked. Zal vast een reden hebben
Ik ben bang dat ik hier het zelfde over denk en heb nu enig sinds "spijt" heb van de champion aankoop. In de eerste levels kun je wel keihard enemy juggler afstraffen en 1vs1 kun je verschrikkelijk veel damage doen, maar je clearing speed is gewoon laag (of ik doe iets verkeerd).schaapiej schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:37:
Vooral dat laatste maakt het voor mij een weinig interessante jungler.
Zie hem ook echt zo goed als nooit in Ranked. Zal vast een reden hebben
Voor juggler role toch nog de voorkeur voor Nasus, Yi en J4 ..., denk dat ik het daar maar bij houd.
yi niet en nasus soms maar j4 en lee en xin zijn hot picks en daarbij ook wel de besteLoadichus schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:47:
[...]
Ik ben bang dat ik hier het zelfde over denk en heb nu enig sinds "spijt" heb van de champion aankoop. In de eerste levels kun je wel keihard enemy juggler afstraffen en 1vs1 kun je verschrikkelijk veel damage doen, maar je clearing speed is gewoon laag (of ik doe iets verkeerd).
Voor juggler role toch nog de voorkeur voor Nasus, Yi en J4 ..., denk dat ik het daar maar bij houd.
Shaco moet early game enorm snowballen en daarna splitpushen wil je iets als shaco betekenen voor je team. Echter splitpushen in soloQ beneden plat is lastig aangezien vele niet weten hoe ze een 4v5 poke moeten aanpakken... Als je early game faalt als shaco kom je haast nooit meer terug in de game.Loadichus schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:47:
[...]
Ik ben bang dat ik hier het zelfde over denk en heb nu enig sinds "spijt" heb van de champion aankoop. In de eerste levels kun je wel keihard enemy juggler afstraffen en 1vs1 kun je verschrikkelijk veel damage doen, maar je clearing speed is gewoon laag (of ik doe iets verkeerd).
Zowel Nasus als Yi kunnen een game bijna alleen winnen. Lee en Xin zijn in vergelijking best hoge skillcap champions waar je net zo veel mee kwaad kan doen als goed.Om Lee effectief te kunnen gebruiken na midgame moet je zowel zelf weten wat je kan/moet doen (erg afhankelijk van je build, die ook niet altijd even lekker werkt) en je team die inspeelt op je "plays".Martin0 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:54:
[...]
yi niet en nasus soms maar j4 en lee en xin zijn hot picks en daarbij ook wel de beste
Jarvan is perfect. Goede ganker, hoge early damage, kan damage bouwen als je ver voorstaat, werkt alsnog als je achter staat, je kan aggressief spelen omdat je een escape hebt, je kan via aparte manieren ganken (achter tower langs via baron/dragon pit) en je utility is de hele game goed.
Nasus wordt vanzelf een monster, maar is niet nutteloos voordat het zo ver is. Kan na een tijdje bijna iedereen 1v1 en pushed towers als een malle.
Yi kan makkelijk kills pakken en cleared extreem snel jungle. 1v1 net als Nasus bijna niet te stoppen (volle items Yi met je True Damage aan

Ligt aan je speelstijl, maar als "go-to" junglers zou ik nu zeggen: Jarvan IV, Zac of Nasus. Want Zac, tja. Sustain, clearspeed, gankmogelijkheden, hoge damage, CC, passive...
Zelf speel ik 2 champions voor iedere rol, en probeer deze zo goed mogelijk in-en-out helemaal te leren... Voorheen speelde ik alle champs en net waar ik zin in had... Wil toch een keer platinum aanraken hahaha...
Jungle: Lee & Elise
Top: Renekton & Kennen
Mid: Ahri & Zed
ADC: Vayne & Caitlyn
Support: Nami & Zyra
Jungle: Lee & Elise
Top: Renekton & Kennen
Mid: Ahri & Zed
ADC: Vayne & Caitlyn
Support: Nami & Zyra
Verwijderd
Gold halen is echt heel makkelijk trouwens. Had mijn smurf op level 30 gekregen ben straight into ranked gegaan met 14 champs en 1 ad runepage. Werd na mijn placements in silver 2 gezet. Vervolgens was ik op schema om precies met 30 games gold te halen maar de laatste promotiematch werd gethrowed.
Daarna deed ik een beetje dom en firstpickte ik een paar keer trynda top en verloor. Maar uiteindelijk was het eigenlijk geen enkel probleem om in 49 games gold te halen ook al heb ik op die account eigenlijk geen een van mijn favoriete champs behalve jax waar ik dan ook 10-1 in games mee ben gegaan.
Daarna deed ik een beetje dom en firstpickte ik een paar keer trynda top en verloor. Maar uiteindelijk was het eigenlijk geen enkel probleem om in 49 games gold te halen ook al heb ik op die account eigenlijk geen een van mijn favoriete champs behalve jax waar ik dan ook 10-1 in games mee ben gegaan.
Gefeliciteerd, je bent beter dan ik. Voor jou is het makkelijk, voor mij niet.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:03:
Gold halen is echt heel makkelijk trouwens. Had mijn smurf op level 30 gekregen ben straight into ranked gegaan met 14 champs en 1 ad runepage. Werd na mijn placements in silver 2 gezet. Vervolgens was ik op schema om precies met 30 games gold te halen maar de laatste promotiematch werd gethrowed.
Pretty much sums it upVicarious schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:07:
[...]
Gefeliciteerd, je bent beter dan ik. Voor jou is het makkelijk, voor mij niet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.