[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.732 views

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 20:20
Defqonwolf schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:19:
[...]

Ik; heb ook een smurf lvl 28 maar wil weer eens een nieuwe beginnen :p even emailadresje hiervoor aanmaken bij hotmail :P
haha nice nice :P

nja ik heb een smurf waar ik af een toe op speel zodat hij niet verwijderd wordt en zodat ik met zwakkere spelers mee kan spelen enzo

Twitch

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:42
Gisteren normal spelletje verloren, en nog redelijk hard ook. Ik had hoogste farm na 47 minuten van heel het spel met malphite namelijk 244. En dan had ik nog een deel laten liggen door te gaan helpen op andere lanes. Onze mid nidalee had welgeteld 99 cs :(
Dan maar een aram gedaan waar ik janna kreeg. Redelijk eenvoudige win, want de rest van ons team was lux, xerath, varus en de laatste herinner ik mij niet meer maar die had ook goede range. We hadden wel geen tank, maar zo'n poketeam!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Nu las ik op surrender@20 enkele dagen geleden wat nerfs voor Garen op de PBE, alleen begrijp ik niet waarom hiervoor gekozen is. Als ik dan toch een nerf op Garen zou moeten uitvoeren (en deze geldt net zo hard voor Wu-kong) het moment dat er een stun op land, houd het spinnen op. Als dat bij Katarina het geval kan zijn, dan zie ik niet in waarom deze 2 wel vrolijk door moeten kunnen spinnen.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Martin0
Damienx2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:06:
Nu las ik op surrender@20 enkele dagen geleden wat nerfs voor Garen op de PBE, alleen begrijp ik niet waarom hiervoor gekozen is. Als ik dan toch een nerf op Garen zou moeten uitvoeren (en deze geldt net zo hard voor Wu-kong) het moment dat er een stun op land, houd het spinnen op. Als dat bij Katarina het geval kan zijn, dan zie ik niet in waarom deze 2 wel vrolijk door moeten kunnen spinnen.
ach ja als ze aram proberen te balancen: remove de arrow van varus, ult van lux etc etc, allemaal zo op

Twitch

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10 23:56
kata assasin, garen wukong zijn bruisers anderes oort champ en bijbehorende speelstijl

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
Martin0 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:20:
[...]

ach ja als ze aram proberen te balancen: remove de arrow van varus, ult van lux etc etc, allemaal zo op
neem dan maar meteen ook dingen als de ults van fiddle en galio mee en die kring om karthus. ARAM is random dan heb je helaas dit soort unbalanced shit, daar kom je niet omheen.

• Damien

Damien

-iwnl-

badboyqxy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:20:
kata assasin, garen wukong zijn bruisers anderes oort champ en bijbehorende speelstijl
Heeft niets met de abilities te maken. CC = CC, dat hoort simpelweg voor beide te gelden.

Voorbeeld, Irelia is ook een bruiser, maar een stun op een spinnende Garen heeft enkel tot gevolg dat hij stil zal staan, maar de damage-output blijft. Slaat natuurlijk nergens op. Het is een niet te counteren ability. Lane-bullies geen probleem, zolang er een mogelijkheid bestaat op counterplay. Yorick wordt ook niet voor niets aangepakt.

[ Voor 36% gewijzigd door Damien op 11-09-2013 10:42 ]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Smurf op lv28 hehe klinkt gelijk zo demotiverend mijn account is pas lv14 maar nu moet ik ook zeggen speel niet super fanatiek en ben pas begonnen ;)

Laatste paar dagen verlies ik eigenlijk best veel gisteren de laatste match was nog wel erg leuk 4 tegen 5, wij hadden namelijk een afk-er maar we de uiteindelijke score was na 26 minuten toen ze opgaven toch wel bizar groot hun 1 kill wij allemaal 5+ ( op de support na ).

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Deze week eindelijk in S1 aanbeland nu nog de grind naar gold...

Moet wel zeggen dat mijn eerste 2 potten in S1 belabberd waren qua LP 5 en 6 namelijk. Ik speel met name ADC (Caitlyn main) en af en toe jungle (zac main) en top (renek main) iemand nog tips voor de weg naar Gold? Ik heb namelijk heel lang in S2 rondgedwaald.

• Martin0
ShadowBumble schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:07:
Smurf op lv28 hehe klinkt gelijk zo demotiverend mijn account is pas lv14 maar nu moet ik ook zeggen speel niet super fanatiek en ben pas begonnen ;)

Laatste paar dagen verlies ik eigenlijk best veel gisteren de laatste match was nog wel erg leuk 4 tegen 5, wij hadden namelijk een afk-er maar we de uiteindelijke score was na 26 minuten toen ze opgaven toch wel bizar groot hun 1 kill wij allemaal 5+ ( op de support na ).
de community van Lol vind ik het meest demotiverende aan het spel, te veel trolls en afk'ers, ik wil niet met hun gematched worden, ik wil serieus kunnen spelen.

Twitch

• Mvdbeld
  • Nu online
Martin0 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:11:
[...]

de community van Lol vind ik het meest demotiverende aan het spel, te veel trolls en afk'ers, ik wil niet met hun gematched worden, ik wil serieus kunnen spelen.
Ben ik met je eens maar het belangrijkste is om op je eigen spel te focussen, er is helaas een klein percentage games wat gewoon niet te winnen valt door anders spelers (kan in je eigen team of zelfs andere team zijn, als die simpelweg beter zijn).

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Martin0 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:11:
[...]

Das absoluut waar deze game heeft echt de meest toxic community die ik waar dan ook tegen ben gekomen van afk-ers tot mensen die constant zitten te schelden om anderen. overigens denken ze ook allemaal dat hun god's geschenk voor LoL is en hun natuurlijk die hard profs zijn.

Althans dat denken hun :P

Daarom vind ik het zelf ook altijd leuk om gewoon lekker een muziekje aan te zetten, teamspeak/skype of iets dergelijks erbij en gewoon ernaast beetje gezellig praten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ShadowBumble op 11-09-2013 11:19 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:58

Meneer iCy

swarma

Spotify aan is het grootste geschenk wat ik sinds een maand geleden heb ontdekt, speelde voorheen gewoon met de achtergrondmuziek van lol etc. :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Verwijderd

ShadowBumble schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:18:
[...]

Das absoluut waar deze game heeft echt de meest toxic community die ik waar dan ook tegen ben gekomen van afk-ers tot mensen die constant zitten te schelden om anderen. overigens denken ze ook allemaal dat hun god's geschenk voor LoL is en hun natuurlijk die hard profs zijn.
Dat is ergens ook logisch aangezien LoL de grootste community heeft van eender welke game. Dus dan is het logisch dat er meerdere toxic spelers zijn dan ergens anders. Maar je hebt wel gelijk, de verhouding tussen niet-toxic en toxic spelers zal hier wel redelijk hoog liggen :P

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Ach joh, als je vroeger Counter Strike speelde werdt je ook voor vanalles uitgemaakt wanneer het slecht ging. Het verschil is alleen dat je met LoL altijd afhankelijk bent van je team; 1. door de verschillende roles 2. omdat een slecht presterende teammaat, de tegenstanders sterker maakt.

• Martin0
Ero-Sensei schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:38:
Ach joh, als je vroeger Counter Strike speelde werdt je ook voor vanalles uitgemaakt wanneer het slecht ging. Het verschil is alleen dat je met LoL altijd afhankelijk bent van je team; 1. door de verschillende roles 2. omdat een slecht presterende teammaat, de tegenstanders sterker maakt.
ik kan hier nog een 3 bij toevoegen: een slecht spelende teammaat is ook slecht voor het moraal van je eigen team

Twitch

• Damien

Damien

-iwnl-

Ero-Sensei schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:38:
Ik vond het "stoken" in CS toch echt even een tikkeltje anders dan tegenwoordig in LoL gebeurt. Kan me niet herinneren dat ik geen CS game wou spelen om gezeik te ontlopen.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 20:29
Damienx2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:05:
[...]

Ik vond het "stoken" in CS toch echt even een tikkeltje anders dan tegenwoordig in LoL gebeurt. Kan me niet herinneren dat ik geen CS game wou spelen om gezeik te ontlopen.
Je ging meestal bewust naar een VAC secure server, daar was het al minder. Servers zonder VAC hadden veel cheaters (vooral in 1.5) en veel gejank waardoor je die toch echt ontweek, ik althans wel.

Ik heb het hier bij LoL zo af en toe ook. Maar vaak begint get gemier tijdens de game, dat is het nadeel, je gaat toch dan proberen die game door te spelen voor een win. Opgeven levert alleen frustratie op en mogelijk een report.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Op onze CSS servers merk ik weinig gezeik t.o. slechte spelers en in LoL des te meer. Dat komt ook omdat je met LoL met max 5 man speelt, in CSS zijn de teams veel groter (normaal 16 vs 16).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:19
Martin0 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:10:
gister een achiefment bereikt, ik own zojuist alle champions, nu ga ik sparen voor eventuele nieuwe champs en alles wat ik boven de 7800 ip heb ga ik uitgeven aan runes en daarna aan rune pages :D
Grats! Maar wat ik me dan af vraag, hoe lang speel jij al? Geeft iedereen hier veel RP uit aan champions enzo? Ik speel sinds halverwege dit jaar ongeveer en own pas 19 champions, gekocht met IP. Heb 2 runepages (AD+AP) en heb een keertje 20 euro aan RP gekocht voor skins e.d. waar ik niet mee van plan ben om champions te kopen. Wordt toch een enorm dure grap als je ze allemaal wilt hebben, of hebben jullie dat er voor over? :P

• Martin0
Recrush schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:55:
[...]

Grats! Maar wat ik me dan af vraag, hoe lang speel jij al? Geeft iedereen hier veel RP uit aan champions enzo? Ik speel sinds halverwege dit jaar ongeveer en own pas 19 champions, gekocht met IP. Heb 2 runepages (AD+AP) en heb een keertje 20 euro aan RP gekocht voor skins e.d. waar ik niet mee van plan ben om champions te kopen. Wordt toch een enorm dure grap als je ze allemaal wilt hebben, of hebben jullie dat er voor over? :P
ja is idd een dure grap maar meestal wacht ik totdat er een champ in sale is mocht ik hem willen kopen met RP daarnaast heb ik ook een bundle gekocht dus redelijk wat champs goedkoper gekregen.

maar heb de meeste champs toch met ip gehaald: alle 450 alle 1350 en bijna alle 4800 en ongeveer 10 a 15 6300 champs en ik speel nu ongeveer 1,5 a 2 jaar ofzo

Twitch

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Martin0 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:58:
[...]

ja is idd een dure grap maar meestal wacht ik totdat er een champ in sale is mocht ik hem willen kopen met RP daarnaast heb ik ook een bundle gekocht dus redelijk wat champs goedkoper gekregen.

maar heb de meeste champs toch met ip gehaald: alle 450 alle 1350 en bijna alle 4800 en ongeveer 10 a 15 6300 champs en ik speel nu ongeveer 1,5 a 2 jaar ofzo
Ik heb zo'n beetje 100 euro aan lol totaal uitgegeven voor voornamelijk skins, 7runepage pack en 1 champ en eigenlijk alleen voor de skin omdat ik geen ip punten had op dat moment.

Speel zo'n beetje 2 jaar en het geld is nog steeds de moeite waard geweest ivm andere games die ik het verleden heb gekocht.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:39
Martin0 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:58:
[...]

Zo doe ik het nu ook ongeveer, koop alleen met de sale en heb 2 champion bundles met RP gekocht.
Probeer zoveel mogelijk met IP te kopen, maar zoals gisteren heb ik een IP boost gekocht aangezien daar 50% korting op zit nu, had nog maar beetje IP nodig voor Orianna die op sale was.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Dopiej
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Zou eigg ook eens meer die IP boosts moeten kopen xD, eigenlijk nog nooit gedaan. Is misschien wel goeie om dit te doen.
Krijg je meer IP voor een Win in Ranked dan normal/aram eigenlijk?

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
@defqon nee

@turismo wanener ioriana onsale is is ze alleen goedkoper met rp.

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:42
Ranked/normal maakt niet uit. SR (5vs5) geeft wel meer dan aram bv. Het ligt dus eerder aan grootte van map dan aan rank of niet.

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 17:06
Nog maar even een berichtje over een 5v5 team. Niet zo vreselijk lang geleden zijn we met een aantal mensen (groot deel tweakers) een LoL team begonnen.
Echter is na een week spelen een van onze teamleden ervandoor gegaan omdat hij iets anders zoekt wat dit team te bieden heeft. Wij zijn momenteel op zoek naar 1 of 2 mensen die het team aan kunnen vullen.

Even wat informatie:
- Wij zijn vaak online tussen 20:00 en 24:00 en in het weekend
- Wij zijn allemaal 20-igers
- Wij spelen 5v5 voor de lol maar hebben ook een drive om als team en als speler beter te worden
- Het solo queue niveau varieerd van gold tot bronze (1 bronze, 1 gold, de rest silver).

Wat voor personen zoeken wij:
- Mensen die regelmatig (3-4 dagen in de week) online zijn op de tijden hierboven genoemd
- Mensen die kunnen skypen en een microfoon hebben
- Minimale ervaring wordt gewaardeerd
- Mensen met een goed gevoel voor humor, maar die tegelijk toch ook graag willen winnen
- Mensen die niet flamen of ragen

Momenteel zijn de teammembers:
- Nelusz (ik): Mid (Backup: Top/Jungle)
- Derpieson: Jungle (Backup: Mid)
- Koekie: ADC (Backup: Jungle)
- PublicPervert: Supp (Backup: Jungle)
- Red Army: Supp (Backup: Mid)

Wij zijn specifiek op zoek naar;
- Iemand die vooral top speelt. Het zou mooi zijn als die persoon ook enigszins vaardig is in ADC.
- Iemand die zowel ADC en Top of Mid kan kan spelen.

Wil je graag een keer meedoen met het team om te kijken of jij bij ons past? (En andersom natuurlijk).
Stuur mij dan even een PM op het forum of voeg mij toe in de LoL client (naam: Nelusz).

• ArgantosNL
Ik kan eigenlijk al die plekken wel spelen, ik speel alleen al vaak met een vaste vrienden groep waar we al vaak met 4 a 5 man zijn

• Damien

Damien

-iwnl-

breakskater schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:33:
Nog maar even een berichtje over een 5v5 team. Niet zo vreselijk lang geleden zijn we met een aantal mensen (groot deel tweakers) een LoL team begonnen.
Echter is na een week spelen een van onze teamleden ervandoor gegaan omdat hij iets anders zoekt wat dit team te bieden heeft. Wij zijn momenteel op zoek naar 1 of 2 mensen die het team aan kunnen vullen.

Even wat informatie:
- Wij zijn vaak online tussen 20:00 en 24:00 en in het weekend
- Wij zijn allemaal 20-igers
- Wij spelen 5v5 voor de lol maar hebben ook een drive om als team en als speler beter te worden
- Het solo queue niveau varieerd van gold tot bronze (1 bronze, 1 gold, de rest silver).

Wat voor personen zoeken wij:
- Mensen die regelmatig (3-4 dagen in de week) online zijn op de tijden hierboven genoemd
- Mensen die kunnen skypen en een microfoon hebben
- Minimale ervaring wordt gewaardeerd
- Mensen met een goed gevoel voor humor, maar die tegelijk toch ook graag willen winnen
- Mensen die niet flamen of ragen

Momenteel zijn de teammembers:
- Nelusz (ik): Mid (Backup: Top/Jungle)
- Derpieson: Jungle (Backup: Mid)
- Koekie: ADC (Backup: Jungle)
- PublicPervert: Supp (Backup: Jungle)
- Red Army: Supp (Backup: Mid)

Wij zijn specifiek op zoek naar;
- Iemand die vooral top speelt. Het zou mooi zijn als die persoon ook enigszins vaardig is in ADC.
- Iemand die zowel ADC en Top of Mid kan kan spelen.

Wil je graag een keer meedoen met het team om te kijken of jij bij ons past? (En andersom natuurlijk).
Stuur mij dan even een PM op het forum of voeg mij toe in de LoL client (naam: Nelusz).
Uit eigen ervaring, leuk team om mee te spelen en ik zou het ook zeker aanraden. (ik was 1 van de afhakers) En qua humor zit het wel goed bij deze mensen. Dus mocht je de tijd hebben dan zou ik zeker een berichtje naar Nelusz sturen.

• Martin0
Damienx2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:49:
[...]

Uit eigen ervaring, leuk team om mee te spelen en ik zou het ook zeker aanraden. (ik was 1 van de afhakers) En qua humor zit het wel goed bij deze mensen. Dus mocht je de tijd hebben dan zou ik zeker een berichtje naar Nelusz sturen.
ik zou graag willen maar 's weekends is niks voor mij, te weinig voor online.

Twitch

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

Hmm.. Ik ben nog wel op zoek naar een team, maar ben niet zo'n goede top speler, al ben ik wel aan het oefenen..

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

Verwijderd

Ik wil wel meespelen mijn main is Lollerpwn maar zit op het moment veel op mijn smurf Soulpole omdat ik daar eigenlijk nog de ranked rewards mee wil ophalen.

• Damien

Damien

-iwnl-

McDutch schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:11:
Hmm.. Ik ben nog wel op zoek naar een team, maar ben niet zo'n goede top speler, al ben ik wel aan het oefenen..
Hoeft ook niet specifiek, als je zijn post leest mag je ook op een andere positie het proberen, Nelusz zelf is vrij ruim inzetbaar.

• Nelusz
Bedankt Damien voor je reacties :-) Wordt gewaardeerd!

Inderdaad specifieke rollen hoeft niet per se maar jungle is wel ruim gevuld (momenteel kan bijna elk van onze teamleden jungle).
Het ideaalste zou zijn om de personen te vinden die ik in de vorige post al aangaf te vinden. Echter het belangrijkste is dat de personen die bij het team komen dezelfde instelling hebben en redelijk niveau hebben.

Het is misschien iets beter om aan te geven wat wij verwachten kwa niveau. (Er hadden namelijk ook al een aantal mensen gereageerd die maar 2/3 ranked games hebben gespeeld)
- Je moet wel ervaren zijn met ranked (Zodat we niet iemand op hoeven te leiden).
- Je kan minstens twee roles spelen met elk minstens 3 (verschillende) champions.
Het minimale niveau ligt dan meteen rond de ~Silver

Overigens hoeft niet in het weekend kunnen spelen geen probleem te zijn. Zoals ik aangaf 3-4 avonden doordeweeks is ook prima.

• McDutch

McDutch

[N]ooitgedeugd

Echt ervaren met ranked ben ik nog niet, ik heb nu ~20 games gespeeld waarvan het meeste verloren.. ben wel Silver V op soloQ 5v5, geen rating op 3v3

Ik prefereer Jungle of Support, waarbij ik het liefst speel met Udyr en Sona, maar ook andere junglers en supports wel kan spelen, waaronder Olaf, Thresh, Zac, Soraka, Taric en Nunu.

Ook ADC kan ik redelijk spelen, maar heb alleen Miss Fortune echt in de vingers, maar ben nu Twitch aan het leren spelen.

Ik ben bijna dagelijks online vanaf 2000u tot ~2200u, en in het weekend ook 's middags wel eens

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

• Turismo
dudee schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:29:
@defqon nee

@turismo wanener ioriana onsale is is ze alleen goedkoper met rp.
Lol, dat wist ik eigenlijk niet.

Anyways het was goedkoper nu door de IP boost te kopen door die 50% off, mijn first win of the day te halen en wat potjes ARAM en ik zat aan de required IP.

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

Jongens, er stond toch DM op het forum of ingame of ben ik nou scheel? :P

• Recrush
Opzich enigszins interesse in een 5v5 team maar denk niet dat ik erop in ga. Heb weinig champions, geen vaste lane waar ik sterk ben (meestal jungle) en nog niet bijster veel champions die ik ook echt speel. Heb bijv. ook bijna geen echte tanks, weinig supports etc. Heb wel een drang om Gold te worden omdat ik erg graag Victorious Elise wil, maar denk niet dat ik goed genoeg ben om dat solo of in een team te worden :+

• Damien

Damien

-iwnl-

Recrush schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:51:
Opzich enigszins interesse in een 5v5 team maar denk niet dat ik erop in ga. Heb weinig champions, geen vaste lane waar ik sterk ben (meestal jungle) en nog niet bijster veel champions die ik ook echt speel. Heb bijv. ook bijna geen echte tanks, weinig supports etc. Heb wel een drang om Gold te worden omdat ik erg graag Victorious Elise wil, maar denk niet dat ik goed genoeg ben om dat solo of in een team te worden :+
Hou er rekening mee dat dit een vrij "jong" team is, dat heeft tijd nodig om snel in ranks te stijgen. Het zijn stuk voor stuk wel goede spelers maar er moet hier en daar "getweaked" worden aan de chemie in het team. Ik loop momenteel er zelf al tegenaan in een 3on3 team dus voor een 5on5 is het nog weer een tikkie lastiger.

Ik zou dus ook zeker aanraden voor de mensen die applyen dat ze geduld hebben met het team, qua individuele skill kun je wel gold halen (misschien wel hoger), het moet alleen nog een echt team worden.

Ikzelf had het geduld niet omdat ik zoals veel anderen nog willen proberen gold te halen in Season 3. Vrees helaas dat ik mijn doelstelling niet ga halen omdat ik mede door mijn eigen zwakke spel momenteel simpelweg in Silver thuishoor.

• Mvdbeld
  • Nu online
Ik heb gereageerd via een DM, net S1, main ADC maar ook aantal TOP champs.

Ik ga victourious elise hopelijk zelf binnen halen immers bijna gold V.

Ik ben wel benieuwd hoe andere topspelers spelen. Waar ik zelf op top meestal tegen aanloop is dat ik te graag wil traden en dan te vaak kans loop om zelf "dood" te eindigen. Nu sinds kort speel ik Renekton en dat gaat al stukken beter omdat hij gewoon heel goed kan traden met zijn kit. Maar ik merk in een 1 vs 1 lane dat ik het vaak nog lastig vind om te kiezen wanneer je wel of niet " all-in" gaat. Immers als je allin gaat ben je ook vaak kwestbaar voor een gank.

• Turismo
Als je echt goed jungle wil zijn om in gold te geraken, is het aan te raden om dat wel met een tank of een hybrid tank te doen.

De jungler heeft mid tot end game vaak de taak om ook te kunnen split pushen namelijk.
Junglers zoals Fiddlesticks en Shaco zijn wel erg populair en goede junglers, maar kunnen totaal niet split pushen mid tot endgame je zal ze dan ook zeker nooit zien als jungler in LCS.

In LCS zie je vaak
1. Jarvan IV
2. Lee Sin
3. Vi
4. Amumu
5. Rammus
6. Xin Zhao

Ik zou zelf wel mee willen doen met t team, beheers elke lane eigenlijk wel, kan ook meerdere champs op elke lane spelen.

Echter heb nog helemaal geen ranked games gedaan tot nu toe.

[ Voor 11% gewijzigd door Turismo op 11-09-2013 15:06 ]

• McDutch

McDutch

[N]ooitgedeugd

RaseriaN schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:47:
Jongens, er stond toch DM op het forum of ingame of ben ik nou scheel? :P
Oops :+

En ja, het is mij ook te doen om de Victorious Elise skin, al wil het niet echt vorderen.. Speel al weinig ranked door de hoeveelheid trolls, afkers en ragers in SoloQ, en de games die ik wel speel gaan niet al te best om dezelfde redenen. Heb wel vertrouwen in mijn eigen kunnen, maar helaas werken mijn "team"mates niet echt mee, wat mijn motivatie doet kelderen en eenzelfde effect op mijn spel heeft.

Ik geef niet graag op en stem vaak No op surrender votes, maar zo nu en dan zinkt mij de hoop in de schoenen en druk ik toch maar Yes..

Sommige games zijn echt zo bizar slecht.. soms zit er niets anders op dan lijdzaam toezien hoe teammates keer op keer in hun eentje weggeplukt worden ondanks dat je meerdere keren zegt dat ze niet in hun eentje naar de enemy jungle moeten gaan om buffs te stelen of een lane te pushen..

• Martin0
Ben ik de enige hier die blij is dat hij nog iets krijgt voor zijn proformance ook al is het bronzen, ik had uberhaupt nooit gedacht dat ik in bronze III zou komen, ik dacht eerder in Bronze V maar goed ik blijf hier nog wel hangen maar speel bijna nooit meer 5vs5 omdat ik alleen speel en dan vind ik 5vs5 SR gewoon te lang duren en niks aan.

Twitch

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
McDutch schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:02:
[...]

Oops :+

En ja, het is mij ook te doen om de Victorious Elise skin, al wil het niet echt vorderen.. Speel al weinig ranked door de hoeveelheid trolls, afkers en ragers in SoloQ, en de games die ik wel speel gaan niet al te best om dezelfde redenen. Heb wel vertrouwen in mijn eigen kunnen, maar helaas werken mijn "team"mates niet echt mee, wat mijn motivatie doet kelderen en eenzelfde effect op mijn spel heeft.

Ik geef niet graag op en stem vaak No op surrender votes, maar zo nu en dan zinkt mij de hoop in de schoenen en druk ik toch maar Yes..

Sommige games zijn echt zo bizar slecht.. soms zit er niets anders op dan lijdzaam toezien hoe teammates keer op keer in hun eentje weggeplukt worden ondanks dat je meerdere keren zegt dat ze niet in hun eentje naar de enemy jungle moeten gaan om buffs te stelen of een lane te pushen..
Dit is echt onzin. In alle divisies zijn afkers, ragers en trollers. Het gaat erom hoe je daar mee omgaat. Je gelooft toch niet in het sprookje dat alleen jouw team die spelers heeft en de tegenstander nooit? Als je niet kan climben dan ligt het echt aan jezelf. Speel je eigen spel en laat je niet afleiden door andere spelers.

• Nelusz
Turismo schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:01:
Als je echt goed jungle wil zijn om in gold te geraken, is het aan te raden om dat wel met een tank of een hybrid tank te doen.

De jungler heeft mid tot end game vaak de taak om ook te kunnen split pushen namelijk.
Junglers zoals Fiddlesticks en Shaco zijn wel erg populair en goede junglers, maar kunnen totaal niet split pushen mid tot endgame je zal ze dan ook zeker nooit zien als jungler in LCS.

In LCS zie je vaak
1. Jarvan IV
2. Lee Sin
3. Vi
4. Amumu
5. Rammus
6. Xin Zhao

Ik zou zelf wel mee willen doen met t team, beheers elke lane eigenlijk wel, kan ook meerdere champs op elke lane spelen.

Echter heb nog helemaal geen ranked games gedaan tot nu toe.
Ik ben zelf van Bronze naar Gold geklommen met jungle in dit seizoen en ben het met een aantal dingen niet met je eens.

Ten eerste Shaco en niet goed kunnen splitpushen? Je ziet hem niet aankomen en aangezien de meeste Shaco's met AD en AS bouwen is juist een van de gevaarlijke dingen van Shaco splitpushen. Hij is alleen redelijk waardeloos in teamfights imo.
Ook spreek je jezelf behoorlijk tegen je zegt ten eerste dat je beter een tank/hybrid tank kan spelen, vervolgens zeg je dat je moet kunnen splitpushen. Tank zijn en splitpushen gaan nou niet echt hand in hand.

Wil je naar Gold kunnen komen door te junglen ga dan hybrid damage en tank. Start met 2 damage items en ga daarna tank bouwen. Hierdoor kan je early en mid game sterke ganks neerzetten en late game kan je tanken en/of de squishies doden. Met puur damage of puur tank ben je te afhankelijk van je teamgenoten.
Champions waar dit goed mee kan zijn bijvoorbeeld Vi, Xin, J4 (mits je wel wat damage bouwt) en Lee.

• Turismo
breakskater schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:15:
[...]

Ik ben zelf van Bronze naar Gold geklommen met jungle in dit seizoen en ben het met een aantal dingen niet met je eens.

Ten eerste Shaco en niet goed kunnen splitpushen? Je ziet hem niet aankomen en aangezien de meeste Shaco's met AD en AS bouwen is juist een van de gevaarlijke dingen van Shaco splitpushen. Hij is alleen redelijk waardeloos in teamfights imo.
Ook spreek je jezelf behoorlijk tegen je zegt ten eerste dat je beter een tank/hybrid tank kan spelen, vervolgens zeg je dat je moet kunnen splitpushen. Tank zijn en splitpushen gaan nou niet echt hand in hand.

Wil je naar Gold kunnen komen door te junglen ga dan hybrid damage en tank. Start met 2 damage items en ga daarna tank bouwen. Hierdoor kan je early en mid game sterke ganks neerzetten en late game kan je tanken en/of de squishies doden. Met puur damage of puur tank ben je te afhankelijk van je teamgenoten.
Champions waar dit goed mee kan zijn bijvoorbeeld Vi, Xin, J4 (mits je wel wat damage bouwt) en Lee.
Je hebt gelijk, kwam doordat ik zelf ook weer reageer. moet inderdaad zijn off-tank.
Off-tanks zijn namelijk ook goed in het zo snel mogelijk neerleggen van een enemy adc (wel met hulp pref. van jou adc of elke andere champ xD).

Degene die je opnoemt hebben ook mijn voorkeur, ze hebben veel burst damage en kunnen klappen incasseren, daarbij hebben sommige ook nog een soft-cc.

Ben zelf denk ik gewoon geen grote Shaco fan als jungler, ik zie vaak niet dat die aan het team veel toevoegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 11-09-2013 15:50 ]

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10 23:56
hoeze kosten de summers skins totaal los 3900 en is de bundle 4200

• Turismo
badboyqxy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:56:
Volgens de site http://beta.na.leagueofle...ke-splash-pool-party-here

You can also save 20% with a flexible cost bundle that includes all of the new skins plus Pool Party Ziggs for 4200 RP.

• Suicyder
badboyqxy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:56:
Ik denk dat je los Pool Party Ziggs vergeet.

• McDutch

McDutch

[N]ooitgedeugd

Lennyz schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:06:
[...]

Dit is echt onzin. In alle divisies zijn afkers, ragers en trollers. Het gaat erom hoe je daar mee omgaat. Je gelooft toch niet in het sprookje dat alleen jouw team die spelers heeft en de tegenstander nooit? Als je niet kan climben dan ligt het echt aan jezelf. Speel je eigen spel en laat je niet afleiden door andere spelers.
Ik geloof zeker niet in dat sprookje, omdat ik zelf de balans beinvloed door niet mee te gaan in de [soms stortvloed] van rage en trollerij.. Hiermee heb je 80% kans in je eigen team, en 100% bij de tegenstander.

Ik speel voornamelijk support, en weet zo nu en dan wel eens gamechanging plays te maken, maar dat lukt ook niet altijd.. Ik denk dat bijvoorbeeld mid of top een veel grotere invloed heeft dan de support, op hoe het spel verloopt.

Je hebt wel gelijk dat ik me teveel laat afleiden door rage en flames, trolls en dergelijke, maar ik mute niet omdat ik gewoon wil kunnen blijven communiceren met iedereen, hoewel dat ook via pings kan. [ja, crosschat heb ik ook aan, hoewel dat al meerdere malen voor redelijk wat frustratie heeft gezorgd] Ik merk gewoon dat ik beter speel in een team [en met tegenstanders] die fatsoenlijk communiceren en een beetje lol hebben in plaats van te flamen, schelden en ragen op elkaar en/of de tegenstander..

Verwijderd

breakskater schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:26:
Bedankt Damien voor je reacties :-) Wordt gewaardeerd!

Inderdaad specifieke rollen hoeft niet per se maar jungle is wel ruim gevuld (momenteel kan bijna elk van onze teamleden jungle).
Het ideaalste zou zijn om de personen te vinden die ik in de vorige post al aangaf te vinden. Echter het belangrijkste is dat de personen die bij het team komen dezelfde instelling hebben en redelijk niveau hebben.

Het is misschien iets beter om aan te geven wat wij verwachten kwa niveau. (Er hadden namelijk ook al een aantal mensen gereageerd die maar 2/3 ranked games hebben gespeeld)
- Je moet wel ervaren zijn met ranked (Zodat we niet iemand op hoeven te leiden).
- Je kan minstens twee roles spelen met elk minstens 3 (verschillende) champions.
Het minimale niveau ligt dan meteen rond de ~Silver

Overigens hoeft niet in het weekend kunnen spelen geen probleem te zijn. Zoals ik aangaf 3-4 avonden doordeweeks is ook prima.
Heb je op League toegevoegd ik kan in principe elke champ spelen op gold niveau main voornamelijk top.
Heb heel veel ranked gespeeld maar niet zoveel in teams dus dat zou ik graag wat meer doen.
Ben ook zeer veel online.

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Kut promotions weer verloren want laten we lekker gaan surrenderen wanneer het moeilijk word!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:12
dudee schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:48:
Kut promotions weer verloren want laten we lekker gaan surrenderen wanneer het moeilijk word!
Makkelijkste uitweg toch.. ik surrender zo goed als nooit meer. Heb vaak zat games gezien die ineens volledig omdraaien en die dan toch worden gewonnen.

Net nog een leuk potje, wordt er twee keer mid gekozen.. dan heb ik alweer het idee; daar gaan we weer!
Zelf Shyvana jungle gespeeld met een troll jungle build: berserkers, infinity edge, hydra, trinity force en statik shyv. Eindresultaat: 14-5-13 en gewonnen! :9

<GoT>NightStalker

• Damien

Damien

-iwnl-

dudee schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:48:
Keep it cool :) mij is gisteren hetzelfde overkomen. Het was gisteren 2 losses (promotions) daarna 1 win, 1 loss, 1 win. Vanavond weer verder proberen. Soloqueue met muziek erbij is prima te doen.

Overigens wel in alle games op 1 na complimenten gekregen over mijn gespeelde spel, dat doet opzich wel goed. Verzacht de pijn van een loss. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Damien op 12-09-2013 08:42 ]

Verwijderd

Voeg me toe voor die 5v5, summoner : Ríkkert

Speel voornamelijk Top, jungle, mid, adc kan ook niet groot fan van.

Speel op dit moment in gold V

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 10:08 ]

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
even een vraagje tussendoor,

ik speel op dit moment in Silver 2 en speel eigenlijk alleen maar support (af en toe jungle) en dat gaat mij redelijk af. Nu wil ik wat meer Top gaan spelen omook die rol te kunnen nemen maar vaak word ik zo hard gepushed in top dat ik of dood ga of out farmed word. Als dit niet gebeurd dan push ik weer te ver en word ik vaak geganked (ook al heb ik een ward) hebben jullie hier nog tips voor een nieuwe top speler? ik speel voornamelijk nasus, garen en singed top maar heb recentelijk ook een jax gekocht.

Verwijderd

Alwinonline schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:13:

ik speel op dit moment in Silver 2 en speel eigenlijk alleen maar support (af en toe jungle) en dat gaat mij redelijk af. Nu wil ik wat meer Top gaan spelen omook die rol te kunnen nemen maar vaak word ik zo hard gepushed in top dat ik of dood ga of out farmed word. Als dit niet gebeurd dan push ik weer te ver en word ik vaak geganked (ook al heb ik een ward) hebben jullie hier nog tips voor een nieuwe top speler? ik speel voornamelijk nasus, garen en singed top maar heb recentelijk ook een jax gekocht.
Zelf speel ik af en toe top, ligt aan mijn match up maar laat maar zeggen iedereen heeft comfort picks. Bij mij zijn dat jayce, yorick, tryndamere, vladimir lee sin. hierbij een paar tips :
- Probeer alles te last hitten
- Hou bij welke abilities je tegenstander heeft + cooldown timer
- Ward altijd en check of tegenstander ward
- probeer in te schatten waarom een ander dit doet ( meestal is het een bait als het te mooi lijkt of heel dom)
- Full dmg is leuk maar zal je niet extreem ver brengen als je geen hyper carry ben dus bouw altijd wat sustain / tanky
- niet onnodig flashen
- Early on probeer te poken met een lane die in jouw voordeel is, minions doen pijn early.
- Lifesteal runes <3
- nogmaals WARD

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 10:33 ]

• Damien

Damien

-iwnl-

Ik zie de laatste tijd veel mensen die firstpick zijn gelijk voor Nasus gaan. In mijn ogen alleen Nasus pakken als je haast met zekerheid kunt stellen dat je niet doodgeharassed gaat worden door een ranged. Zodra jij continu naar je toren gepushed wordt en je jungler komt niet uit zichzelf, geef het dan even bij hem dat er op top een kill te halen valt.

Zorg dat je fatsoenlijk blijft traden, laat niet iemand jou een tik geven en gewoon zonder gevolgen weglopen. Wat dat betreft hou zowel je eigen als zijn minions in de gaten en op het moment dat je ziet dat 1 van zijn creeps laag raakt en je ziet hem erheen bewegen, terwijl hij de creep een klap geeft geef jij hem een tik op zijn hoofd. Blijf dat doen zolang je zelf er geen cs mee gaat verliezen. Garen en Jax zijn hier bijvoorbeeld geweldig in.

Wil je het toch veilig spelen, laat hem dan maar enigsinds pushen maar zorg ervoor dat je de creepwave ruim voor je toren stopt. Vanaf daar zorgen dat je genoeg creeps killed om de wave in balans te houden en genoeg in stand houd om de wave niet te laten pushen. Nu zal je tegenstander zich nog onveiliger voelen aangezien hij ver extended in de lane staat met alle kansen op een gank van je jungler. In zo'n geval af en toe naar hem toe bewegen zodat je hem de indruk geeft dat de jungler in de buurt is en zo hem dus bij de creeps uit de buurt houden. Hierdoor loopt hij de kans xp en gold mis te lopen.

Zodra je het idee hebt dat je enemy wil teleporten weerhoud hem daar dan van, tenzij je natuurlijk zelf lager HP hebt en de kans hebt dood te gaan. Maar over het algemeen probeer hem zo lang mogelijk in de lane te houden.

Na je eerste green ward, en je hebt enigsinds een idee waar je enemy top een ward plaatst neem een keer een pink ward mee. Tik zijn ward om en je zult merken dat je toplaner weer onzekerder gaat spelen want hij heeft geen overview meer.

Eigenlijk is toplane een enorme mindgame die je door af en toe te bluffen moet kunnen winnen.

Dit zijn slechts enkele dingen om mee te nemen voor het toplanen. Er zijn uiteraard nog meer opties.

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
McDutch schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:48:
[...]

Ik geloof zeker niet in dat sprookje, omdat ik zelf de balans beinvloed door niet mee te gaan in de [soms stortvloed] van rage en trollerij.. Hiermee heb je 80% kans in je eigen team, en 100% bij de tegenstander.

Ik speel voornamelijk support, en weet zo nu en dan wel eens gamechanging plays te maken, maar dat lukt ook niet altijd.. Ik denk dat bijvoorbeeld mid of top een veel grotere invloed heeft dan de support, op hoe het spel verloopt.

Je hebt wel gelijk dat ik me teveel laat afleiden door rage en flames, trolls en dergelijke, maar ik mute niet omdat ik gewoon wil kunnen blijven communiceren met iedereen, hoewel dat ook via pings kan. [ja, crosschat heb ik ook aan, hoewel dat al meerdere malen voor redelijk wat frustratie heeft gezorgd] Ik merk gewoon dat ik beter speel in een team [en met tegenstanders] die fatsoenlijk communiceren en een beetje lol hebben in plaats van te flamen, schelden en ragen op elkaar en/of de tegenstander..
Ok, dan had ik je verkeerd begrepen :) Maar als ik je een tip mag geven. Mute gewoon degene die aan het flamen is, in ieder geval voor een aantal minuten, daarna kan kan je hem altijd nog een kans geven. Flamen leidt gewoon teveel af.

En ik geloof inderdaad dat het moeilijker is om in de lagere regionen te carrien met een support. Naar mijn mening kan je dan ook het beste een agressieve support nemen. Thresh, Blitz of Zyra.

Met Nasus en Jax moet je in early game passief spelen, omdat je toch niet kan traden. Dit geldt ook gedeeltelijk voor Singed. Dit betekent niet dat je totaal niet moet traden, maar hoe minder je trade hoe beter. Probeer gewoon zoveel mogelijk te lasthitten.

Als de tegenstander B gaat, push de lane dan zo hard mogelijk zodat hij minions verliest door zijn turret.

Met Garen moet je juist agressief spelen, dit betekent niet perse dat je de lane zo hard mogelijk moet pushen, maar wel dat je zoveel mogelijk trade wanneer het kan. Probeer je opponent te outzonen.

Probeer daarnaast je wards zo te plaatsen dat je kan ontsnappen wanneer je geganked wordt. Koop ook af en toe pink wards zodat je zijn wards kan clearen. Leer ook om onder je eigen turret te farmen.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Met Nasus kun je slecht traden early game, maar dat hoeft ook niet. Dat is het voordeel van Nasus. Je kan gewoon HEEL passief spelen, want je weet dat je eigenlijk zo'n beetje iedere andere champion outscalet in lategame. Het domste wat je kan doen is te aggressief traden en 2x doodgaan, want dan is het eenvoudig snowballen tegen Nasus. Zolang jij in farm enigszins bijblijft en geen kills weggeeft ben je lategame altijd sterker.

De enige reden waarom je dat in LCS nooit ziet gebeuren is omdat 1v2's populair zijn en vaak de jungler erbij komt om te towerdiven. Nasus kan in die meta niet echt veel. In soloqueue gebeurt dit echter zelden tot nooit. In ranked 5v5 teams zou ik er ook voor oppassen.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Nasus zijn scaling word ook nogal overdreven meestal. Het is niet zo dat je in een lategame teamfight meer dan 3 of 4Q's gaat doen voordat je dood bent laat staan dat je dat op high priority targets doet. Ook zal je bijna heel de early game 0 pressure op de map plaatsen waardoor je team nogal in de problemen kan komen door counter-jungle of een camp op mid bijvoorbeeld.

Singed en Jax zijn trouwens super sterk op lage levels. Er kan bijna geen enkele champ van singed winnen als hij kite terwijl hij auto attacked op level 2. En ook jax is rond level 2 en 3 bijna niet te duellen.

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:14:
Nasus zijn scaling word ook nogal overdreven meestal. Het is niet zo dat je in een lategame teamfight meer dan 3 of 4Q's gaat doen voordat je dood bent laat staan dat je dat op high priority targets doet. Ook zal je bijna heel de early game 0 pressure op de map plaatsen waardoor je team nogal in de problemen kan komen door counter-jungle of een camp op mid bijvoorbeeld.

Singed en Jax zijn trouwens super sterk op lage levels. Er kan bijna geen enkele champ van singed winnen als hij kite terwijl hij auto attacked op level 2. En ook jax is rond level 2 en 3 bijna niet te duellen.
Maar daarom zet je ook geen zwakke early game laners tegenover Jax normaal gesproken, want bijvoorbeeld Garen en Renekton kunnen early game prima met Jax traden, Irelia daarentegen weer niet.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:14:

Als je genoeg gefarmed bent komt je gevaar niet alleen van je Q vandaan. Je ultimate zorgt ervoor dat je een supertank bent die behoorlijk wat AoE damage geeft terwijl je met behulp van je spirit visage behoorlijk bij kan healen. Tuurlijk is het niet gegarandeerd dat je een game wint met een lategame nasus, maar je kan wel zorgen dat je sterker bent in teamfights dan je lane opponent puur door je lane niet te hard te verliezen.

Map pressure kun je overigens ook nog leveren door zelf teleport te nemen. Ik doe dit vrijwel altijd en teleport regelmatig naar dragonfights of naar een ward in bottom lane voor een gank. Pak daar wat kills of assists op, recall en weer naar je tower en je krijgt het in lane nog makkelijker.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:18:
[...]

Maar daarom zet je ook geen zwakke early game laners tegenover Jax normaal gesproken, want bijvoorbeeld Garen en Renekton kunnen early game prima met Jax traden, Irelia daarentegen weer niet.
Irelia kan NOOIT met Jax traden, ook lategame niet. Elke melee autoattack based champion legt het in 1v1 duels in principe af tegen jax door die dodges en het feit dat Jax gewoon over het algemeen harder mept met dezelfde items door zijn passive. Tegen Jax kun je gewoon het beste champions zetten die vooral damage uit hun abilities halen (Lee Sin, Renekton, Garen, Jayce, Elise etc.) en niet uit auto-attacks zoals Irelia met haar W of Master Yi met zijn E.

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Ik vind Jax altijd lastig om tegen te lanen. Laast sta ik met Jayce tegen hem onder mijn turret te farmen.
Plotseling krijgt Jax een idee en dived op lvl 3 mijn turret. Hij killed me in 3 klappen en overleeft het nog ook.

toen turret maar weggeven, en daarna deed ie het nogeens (lvl 5). Jungler was toen gelukkig wakker en revancheerde mij :). Alleen met Garen krijg ik het voor elkaar in lane van hem te winnen. Gelukkig is zijn E animatie heel duidelijk.

• Damien

Damien

-iwnl-

Ero-Sensei schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:34:
Ik vind Jax altijd lastig om tegen te lanen. Laast sta ik met Jayce tegen hem onder mijn turret te farmen.
Plotseling krijgt Jax een idee en dived op lvl 3 mijn turret. Hij killed me in 3 klappen en overleeft het nog ook.

toen turret maar weggeven, en daarna deed ie het nogeens (lvl 5). Jungler was toen gelukkig wakker en revancheerde mij :). Alleen met Garen krijg ik het voor elkaar in lane van hem te winnen. Gelukkig is zijn E animatie heel duidelijk.
Valt ook prima te doen met Renekton. Gewoon op zijn E blijven letten en niet gelijk je eigen E wasten tijdens de trade. Q's geven op het moment dat hij minions wil slaan en gewoon langzamerhand low poken om over te gaan tot de kill. Ik ben het er ook mee eens dat je geen all-in trade moet willen doen tegen Jax want uiteraard dat leg je gewoon af. Net als met Irelia vs Jax, af en toe een klapje en zodra je het idee hebt dat je de overhand kunt hebben dan het afmaken.

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:21:
[...]

Irelia kan NOOIT met Jax traden, ook lategame niet. Elke melee autoattack based champion legt het in 1v1 duels in principe af tegen jax door die dodges en het feit dat Jax gewoon over het algemeen harder mept met dezelfde items door zijn passive. Tegen Jax kun je gewoon het beste champions zetten die vooral damage uit hun abilities halen (Lee Sin, Renekton, Garen, Jayce, Elise etc.) en niet uit auto-attacks zoals Irelia met haar W of Master Yi met zijn E.
Nah dit is niet waar hoor, mijn favoriete toplaners zijn irelia en jax en het is echt een 50/50 matchup. Degene die begint met het gebruiken van zijn E verliest alleen. Als jax het doet kan irelia makkelijk stunnen en eruit lopen om daarna met haar W meer damage te doen. Als irelia het doet kan jax met zijn E een aardig deel van de duur van hitten style uitzitten en wint hij.
Jax is over het algemeen bij een all-in iets sterker waar irelia weer meer sustained. Alleen is de snowball van jax tegen irelia wat harder dan andersom.
Maar over het algemeen is het gewoon alleen maar farmen tot de teamfights komen.

De mannetjes die je verder noemt zijn inderdaad wel goed tegen deze champs maar je moet zeker geen auto-win verwachten ermee.

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
bedankt voor de tips allen, ik zal nog veel moeten oefenen besef ik waar vooral het traden vs het opgeven van CS nog wat oefening en inzicht zal kosten.
Vicarious schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:18:
[...]

Als je genoeg gefarmed bent komt je gevaar niet alleen van je Q vandaan. Je ultimate zorgt ervoor dat je een supertank bent die behoorlijk wat AoE damage geeft terwijl je met behulp van je spirit visage behoorlijk bij kan healen. Tuurlijk is het niet gegarandeerd dat je een game wint met een lategame nasus, maar je kan wel zorgen dat je sterker bent in teamfights dan je lane opponent puur door je lane niet te hard te verliezen.

Map pressure kun je overigens ook nog leveren door zelf teleport te nemen. Ik doe dit vrijwel altijd en teleport regelmatig naar dragonfights of naar een ward in bottom lane voor een gank. Pak daar wat kills of assists op, recall en weer naar je tower en je krijgt het in lane nog makkelijker.
Gister avond toevallig een game gehad waar ik als nasus wel carriede. ik was top vs irellia en die liet mij vrij redelijk free farmen waardoor ik na 30 minuten op 400+ stacks op mijn Q stond. we stonden op dat moment 5-19 en waren botlane al kwijt tot en met de inhib. Ik heb nasus behoorlijk tanky gebouwd met warmongs, spirit, randuins verder die gauntlets (naam kwijt, 10% cd reduce) en trinity force. hierdoor kon ik behoorlijk makkelijk engagen en hun ADC vrij simpel dood krijgen. hun team focussde mij waardoor de rest van mijn team de rest makkelijk doodkreeg. Ook helpt mijn Q met het pushen omdat turrets in no time plat gaan. Al met al een leuke game waar de kracht van nasus 9en de zwakte van de tegenstander) pas na de laning fase naar voren kwam.

• Dopiej
Gisteren wat op me smurf met Rengar gespeeld. Die is ook echt OP, tenminste als je weet wanneer je met 5 fero welke skill moet gebruiken :)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:04:
[...]

Nah dit is niet waar hoor, mijn favoriete toplaners zijn irelia en jax en het is echt een 50/50 matchup. Degene die begint met het gebruiken van zijn E verliest alleen. Als jax het doet kan irelia makkelijk stunnen en eruit lopen om daarna met haar W meer damage te doen. Als irelia het doet kan jax met zijn E een aardig deel van de duur van hitten style uitzitten en wint hij.
Jax is over het algemeen bij een all-in iets sterker waar irelia weer meer sustained. Alleen is de snowball van jax tegen irelia wat harder dan andersom.
Maar over het algemeen is het gewoon alleen maar farmen tot de teamfights komen.

De mannetjes die je verder noemt zijn inderdaad wel goed tegen deze champs maar je moet zeker geen auto-win verwachten ermee.
Als Jax en Irelia tegen elkaar gaan meppen slaat Jax harder door zijn passive en die W's, dus die heeft volgens mij geen reden om zijn E eerder te activeren dan Irelia... Natuurlijk speelt player skill ook mee, dus het is geen autowin als je met Jax tegen Irelia of Yi oid staat, maar je vergroot je kans wel behoorlijk.

• Recrush
Zo, ik heb even een duistere periode achter de rug.. Iemand die zich herinnert dat ik zei meer games te verliezen in duoq? Guess again, heb een lose streak van 9 gehad waarvan zeker 4-5 solo games. Er waren 1 of 2 games waar ik echt gamechanging fouten maakte, de rest leken we gewoon outplayed te worden. Maar de aanhouder wint, de 10e game zojuist gewonnen. Stond op 59LP in Silver 5, dus dacht lekker op weg te zijn naar 4. Toen dus 9 games verloren, stond al enkele games achter elkaar op 0LP. Nu dus een game gewonnen, maar alsnog +14LP gekregen! Kreeg eerst meer, maar verwachtte dat het nu +4 ofzo zou zijn, dus dat valt weer mee.. Hopen dat er nog een boel wins volgen.

Meer mensen die weleens enorme losestreaks meegemaakt hebben? Heb je anders gespeeld/andere champs/andere lanes/andere keuzes gemaakt om uit je losestreak te komen? :) Ikzelf heb uiteraard ook tussendoor normals en ARAM gedaan om uit de negatieve sfeer te komen.

Verwijderd

Gewoon doorspelen dan ga je zelf ook inzien welke dingen je team helpen en waardoor je sneller games wint. Speelde gister op een account van een maat van me die in silver 4 zat, naja splitpushing kunnen mensen echt totaal niet handlen in silver als je het verantwoordelijk doet met wards ben je zo een paar leagues hoger. Inmiddels is dat account al silver 3 promo's ga je vrij eenvoudig doorheen

• Mvdbeld
  • Nu online
Recrush schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:25:
Zo, ik heb even een duistere periode achter de rug.. Iemand die zich herinnert dat ik zei meer games te verliezen in duoq? Guess again, heb een lose streak van 9 gehad waarvan zeker 4-5 solo games. Er waren 1 of 2 games waar ik echt gamechanging fouten maakte, de rest leken we gewoon outplayed te worden. Maar de aanhouder wint, de 10e game zojuist gewonnen. Stond op 59LP in Silver 5, dus dacht lekker op weg te zijn naar 4. Toen dus 9 games verloren, stond al enkele games achter elkaar op 0LP. Nu dus een game gewonnen, maar alsnog +14LP gekregen! Kreeg eerst meer, maar verwachtte dat het nu +4 ofzo zou zijn, dus dat valt weer mee.. Hopen dat er nog een boel wins volgen.

Meer mensen die weleens enorme losestreaks meegemaakt hebben? Heb je anders gespeeld/andere champs/andere lanes/andere keuzes gemaakt om uit je losestreak te komen? :) Ikzelf heb uiteraard ook tussendoor normals en ARAM gedaan om uit de negatieve sfeer te komen.
Het is bij mij redelijk random, heb wel eens 7 games op rij gewonnen (voel me dan bijna onoverwinnelijk) en vervolgens verlies ik net zo makkelijk 7x op rij. Zou me hier niet te veel druk over maken zolang je overall gewoon net meer wint dan verliest (ik sta op 150 winst en 130 verlies dit is een ratio van 53,5%) zou je moeten stijgen. En het klopt ik stijg gestaag zit nu net in S1.

En verbeteren? Zoals je aangeeft maak je gamechangingfouten, ik zou zeggen niet meer doen! Nee flauw, ken het zelf ook wel maak ook nog te vaak stomme fouten.

Daarnaast om je spel te verbeteren kan je proberen steeds meer verschillende zaken te gaan monitoren (map awareness, wards, mana/health jou en je tegenstander, cooldowns summoners, ults, etc.).

[ Voor 10% gewijzigd door Mvdbeld op 12-09-2013 14:37 ]

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Recrush schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:25:

Wat dacht je van een losestreak van 17 games :'( stuk of 10 kwamen door mijn maat en de andere 7 soloQ. Ging toen van Brons 1 naar Brons V en direct daarna een soloQ winstreak van 16 games. Ging van Brons V naar Brons 2

• Martin0
iCy schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:45:
[...]

Wat dacht je van een losestreak van 17 games :'( stuk of 10 kwamen door mijn maat en de andere 7 soloQ. Ging toen van Brons 1 naar Brons V en direct daarna een soloQ winstreak van 16 games. Ging van Brons V naar Brons 2
haha een maatje van mij die is van bronze 2 naar bronze V gezakt en blijft nu in bronze V hangen(hij denkt dat het aan iedereen en alles ligt behalve zichzelf). ik blijf tot nu toe op bronze III hangen

Twitch

• Suicyder
Okey placement matches gaan niet zo heel lekker. Steeds vrij veel pech met DC en onsamenhangende teams.

Maar mijn laatste placement was ziekelijk.... 70 minuten, ik Caitlin met bijna 500k dmg en 28/9/20... maar wat een verschrikkelijk lange slepende en slopende match zeg... MAARRRRR we hebben gewonnen!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Martin0 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:47:
[...]

haha een maatje van mij die is van bronze 2 naar bronze V gezakt en blijft nu in bronze V hangen(hij denkt dat het aan iedereen en alles ligt behalve zichzelf). ik blijf tot nu toe op bronze III hangen
Ik ben inmiddels silver 4, was al een keer silver 2. Ach we kijken wel waar het schip strand in S3.

• Martin0
iCy schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:09:
[...]

Ik ben inmiddels silver 4, was al een keer silver 2. Ach we kijken wel waar het schip strand in S3.
ja precies ik heb hetzelfde, wil eigenlijk proberen om in S3 in silver te komen maar als ik hoger kom in bronze is dat ook goed

Twitch

• Thomazlol
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 20:24
Loss streak van 23 op rij :') Zo van plat 1 promos naar plat 3.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Ik ben ook niet zo fanatiek meer, nu plat 5 en denk niet dat de diamond erin zit.

• Recrush
Damn he, had dus weer een game gewonnen, met +14LP. Nou denken ik en m'n duoq maat.. We gaan wel weer samen een ranked match doen. Wij een team van 4 Silver spelers en 1 Gold V, hun team was 4 Bronze spelers en 1 Silver V. Guess what? Ingemaakt. Ik was support Lux en de Gold player was adc Lucian. Begon gelijk te flamen vanaf het begin, lux reported blabla etc. Warden deed ik erg veel en ik probeerde zoveel mogelijk kills op te zetten voor hem. Hij reageert echter nergens op, ik ga dood en dan wordt ik geflamed door de 3 overige teamgenoten. Elke keer als ik een gold player zie in mijn ranked matches is het een toxic player, zo frustrerend. Die jongens zijn altijd zover gezakt in mmr dat ze niks meer serieus nemen en alleen maar flamen. Erg jammer.. Ik zal vast ook wel zelf dingen fout gedaan hebben maar die adc was echt waardeloos :S

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:41
Nutral schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:12:
Ik ben ook niet zo fanatiek meer, nu plat 5 en denk niet dat de diamond erin zit.
Haha, precies hetzelfde als mij nu xD

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 21:11
opgegeven om naar d1 weer te klimmen als promo nummer 16 ofzo naar diamond d2 wilt maar niet lukken..

in s4 gaan we de maar weer voor. kijk vooruit na de rewards aan het einde van het seiozoen.

LOL EU: InXzitoWeTrust

• Martin0
Recrush schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:18:
Damn he, had dus weer een game gewonnen, met +14LP. Nou denken ik en m'n duoq maat.. We gaan wel weer samen een ranked match doen. Wij een team van 4 Silver spelers en 1 Gold V, hun team was 4 Bronze spelers en 1 Silver V. Guess what? Ingemaakt. Ik was support Lux en de Gold player was adc Lucian. Begon gelijk te flamen vanaf het begin, lux reported blabla etc. Warden deed ik erg veel en ik probeerde zoveel mogelijk kills op te zetten voor hem. Hij reageert echter nergens op, ik ga dood en dan wordt ik geflamed door de 3 overige teamgenoten. Elke keer als ik een gold player zie in mijn ranked matches is het een toxic player, zo frustrerend. Die jongens zijn altijd zover gezakt in mmr dat ze niks meer serieus nemen en alleen maar flamen. Erg jammer.. Ik zal vast ook wel zelf dingen fout gedaan hebben maar die adc was echt waardeloos :S
hmm ik vind lux support niet echt heel boeiend om eerlijk te zijn, heb dan liever een echte support, lux is te ap afhankelijk, dus weinig tot geen support items

Twitch

• Recrush
Martin0 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:24:
[...]hmm ik vind lux support niet echt heel boeiend om eerlijk te zijn, heb dan liever een echte support, lux is te ap afhankelijk, dus weinig tot geen support items
Mee eens hoor, maar de enige "echte" support die heb ik heb op dit moment is Soraka, maar dat is absoluut niet mijn ding. Morgana support vind ik ook nog wel leuk, maar dat is ongeveer hetzelfde verhaal als Lux, met als verschil dat ik de abilities van Lux iets nuttiger vind als support dan die van Morgana. Heb nog een aantal andere prioriteiten qua aankoop van champs, daarna zullen er zeker ook 1 of 2 goede support champs bijkomen..

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Recrush schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:28:
[...]

Mee eens hoor, maar de enige "echte" support die heb ik heb op dit moment is Soraka, maar dat is absoluut niet mijn ding. Morgana support vind ik ook nog wel leuk, maar dat is ongeveer hetzelfde verhaal als Lux, met als verschil dat ik de abilities van Lux iets nuttiger vind als support dan die van Morgana. Heb nog een aantal andere prioriteiten qua aankoop van champs, daarna zullen er zeker ook 1 of 2 goede support champs bijkomen..
Zyra/Janna hebben ook leuke abilities en zijn ook leuk om te spelen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Martin0
[...]

persoonlijk vind ik morgana een betere support dan lux, black shield is veel harder dan de shield van lux daarnaast is je ult veel nuttiger, maar goed ieder zijn mening

Twitch

Verwijderd

Snare lux is beter, maar morgana cc immune met die dikke ult maakt haar zeker veel beter.

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Martin0 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:30:
[...]

persoonlijk vind ik morgana een betere support dan lux, black shield is veel harder dan de shield van lux daarnaast is je ult veel nuttiger, maar goed ieder zijn mening
Shield van lux werkt daarentegen AD damage. De shield van morgana niet, maar de CC shield is wel handig en inderdaad de ult is van morgana is beter dan die van lux als support zijnde. Ult lux is geen CC en morgana wel

• nukidin247
  • Laatst online: 29-09 10:55
Nutral schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:12:
Proberen.

Ik ben van Plat 5 naar Plat 1 in 1 week gegaan.
Het gaat nu iets minder, maar was bijna in Diamond gekomen. promo net verloren met 2 wins en 3 losses :/.

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 23:01
[...]
Als je ranked gaat spelen, zonder dat je überhaupt een fatsoenlijke support champion hebt kun je natuurlijk verwachten dat niet iedereen daar even blij van wordt. Als ik Lucian zou spelen en je had Lux geselecteerd in champion select had ik daar ook wat van gezegd (als in "Please don't pick Lux"), want dat is gewoon geen goede support hero voor Lucian. In-game flamen heeft dan weer geen zin (dat wil ik ook niet goedpraten) en die Lucian was ongetwijfeld erg slecht, gezien het feit dat hij als Gold V met jullie gematcht werd en Lucian nu f2p is. Maar waarom heb je bijvoorbeeld nog geen Nunu voor slechts 450IP gekocht of Janna voor 1350 IP? Ik zou eerst zorgen dat je voor elke rol champions hebt, voordat je begint met het uitbreiden van het aantal champions voor andere rollen.

[ Voor 20% gewijzigd door Thormodo op 12-09-2013 19:22 ]

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Woohoo eindelijk m'n acc terug gekregen na n bombardement van vragen :)

Ben nu weer aan ranked begonnen, nu 5/10 potjes gespeeld om geplaatst te worden. Hoe gaat dat in z'n werk eigenlijk? Kijken ze puur alleen naar win/loss ratio of zit er meer achter?

T valt me op dat de speler die als laatste aan de beurt is vaak de support moet spelen. Wie het eerst aan de beurt is kiest een rol en de rest past zich maar aan. Heel wat beter dan blind pick waarbij diegene die het eerst 'top' typt ook top krijgt. Met mijn houten PC bleef altijd alleen de support over :'). Wordt een beetje saai na een paar potjes op rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Thormodo schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:53:
[...]Als je ranked gaat spelen, zonder dat je überhaupt een fatsoenlijke support champion hebt kun je natuurlijk verwachten dat niet iedereen daar even blij van wordt. Als ik Lucian zou spelen en je had Lux geselecteerd in champion select had ik daar ook wat van gezegd (als in "Please don't pick Lux"), want dat is gewoon geen goede support hero voor Lucian. In-game flamen heeft dan weer geen zin (dat wil ik ook niet goedpraten) en die Lucian was ongetwijfeld erg slecht, gezien het feit dat hij als Gold V met jullie gematcht werd en Lucian nu f2p is. Maar waarom heb je bijvoorbeeld nog geen Nunu voor slechts 450IP gekocht of Janna voor 1350 IP? Ik zou eerst zorgen dat je voor elke rol champions hebt, voordat je begint met het uitbreiden van het aantal champions voor andere rollen.
Nounou, mijn oprechte verontschuldigingen dat ik een spelletje speel zonder alle champs te ownen. Ik weet natuurlijk niet op welk niveau jij speelt (zal vast wel plat+ zijn) maar op mijn niveau wordt er zelden gepraat over welke botlane combo's er goed zijn (gaat er meer om hoe goed je je champ onder de knie hebt), of tegenovergesteld, wie welke champ countert. Het is bijvoorbeeld al zo vaak gebeurt dat ik iemand zogenaamd heb zien counterpicken waarna diegene alsnog keihard gestomped werd. Dat Lux doorgaans niet de meest ideale support is ben ik het mee eens, maar om haar onfatsoenlijk te noemen? Binding is sowieso nuttig. Barrier is zowel voor jezelf als de adc nuttig en kan net de factor zijn waardoor je een tf wint. Haar E is voor zowel de slow als vision alleen al nuttig. Gooi dit met een exhaust bij elkaar en je maakt het je tegenstanders al heel erg moeilijk. Nunu vind ikzelf verder bijvoorbeeld echt een boutsupport en zie ik liever in de jungle. Zou dan nog eerder voor Alistar kiezen (die ik wel heb maar die niet bij mij past en ik dus niet graag speel).

Verder, ik heb obviously voor elke rol champions. Het lijkt me verder ook niet onlogisch om eerst extra champs te kopen voor rollen waar ik vaker in terecht kom, waar ik beter ben, of die ik simpelweg leuker vind. Zeker omdat mijn duoq partner tegenwoordig ook vaak en graag support ga ik niet mijn IP als eerst spenderen aan een zogenaamd "echte" of "fatsoenlijke" support voor die ene keer dat ik in die rol terecht kom en een of andere toxic gold player het er niet mee eens is of er niet mee om kan gaan. (Heb immers ook games gehad waar de adcs wel snugger waren en wel om konden gaan met mijn "neppe" supports waarna we de game gewoon gecarried hebben).

Weet overigens niet wat het feit dat Lucian f2p is te maken heeft met de pick die de genoemde player daarmee gemaakt heeft. Gratis champions kunnen immers niet gekozen worden in ranked games.

Met een voor mij positieve noot, ondanks m'n 9 loss streak stijg ik weer normaal in m'n divisie, zit inmiddels net op een hot streak met bijna 50LP. Heb een game gehad die we binnen 21 minuten gewoon uitgespeeld hadden met een totaalscore van uit m'n hoofd 27-4. Nog een game gehad waar ik en m'n duoq partner bot ruim gewonnen hadden ondanks meerdere ganks. Uiteindelijk lekker fed afgemaakt. Hopen dat de stijgende lijn zich doorzet. :Y
Beunhaas schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:08:
Woohoo eindelijk m'n acc terug gekregen na n bombardement van vragen :)

Ben nu weer aan ranked begonnen, nu 5/10 potjes gespeeld om geplaatst te worden. Hoe gaat dat in z'n werk eigenlijk? Kijken ze puur alleen naar win/loss ratio of zit er meer achter?

T valt me op dat de speler die als laatste aan de beurt is vaak de support moet spelen. Wie het eerst aan de beurt is kiest een rol en de rest past zich maar aan. Heel wat beter dan blind pick waarbij diegene die het eerst 'top' typt ook top krijgt. Met mijn houten PC bleef altijd alleen de support over :'). Wordt een beetje saai na een paar potjes op rij.
De hoofdfactor is het aantal wins/losses dat je maakt tijdens de placementmatches. Je hoeveelheid kills, deaths en assists maken niet uit. Anders zou een support zonder kills ook minder hoog geplaatst kunnen worden dan andere spelers. Verder wordt er bijvoorbeeld gekeken naar je eventuele prestaties uit Season 2. Als je daar bijv. Gold hebt gehaald heb je kans dat je 1 of 2 games meer mag verliezen om toch weer in Gold of Silver 1 terecht te komen ten opzichte van nieuw geplaatste spelers. Voor zover ik weet zijn dit de enige factoren die meespelen bij je plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

@ hierboven;
voel je je niet aangevallen over die champs.
Lux en Morgana zijn nou eenmaal niet echt support champs.
Het kan natuurlijk prima werken, maar als je ook daadwerkelijk als support bouwt (dus wards en team items), dan zijn er betere champs om te picken.

Als support krijg je geen farm en (bijna) geen kills. Je moet het dus met een minimale hoeveelheid goud gaan doen.
En dan komen juist de utility supports om de hoek kijken; sona, janna, soraka, blitz, tresh, leona, lulu, nami enz.
Die hebben allemaal veel meer utility als een lux of morgana.

Ik speel op een silver niveau, en ook daar zie je vaak nidalee support. Erg irritant met haar speertjes, en vaak word ze dan ook AP gebouwd. early game kan je daarmee redelijk mee pesten, maar zodra het potje verder komt, en ze pakt geen kills, dan word ze useless in de teamfights.

Het grote nadeel van de 'echte' support champions: Je hebt een teammate nodig die de kill kan afronden. Je blitz pull of je tresh hook kan nog zo mooi zijn, als je adc niet oplet, dan word er geen kill uit gehaald. En daarom zie je op de lagere levels waarschijnlijk meer de AP supports dan op de hogere levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
RonnieB82 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:55:
@ hierboven;
voel je je niet aangevallen over die champs.
Lux en Morgana zijn nou eenmaal niet echt support champs.
Het kan natuurlijk prima werken, maar als je ook daadwerkelijk als support bouwt (dus wards en team items), dan zijn er betere champs om te picken.

Als support krijg je geen farm en (bijna) geen kills. Je moet het dus met een minimale hoeveelheid goud gaan doen.
En dan komen juist de utility supports om de hoek kijken; sona, janna, soraka, blitz, tresh, leona, lulu, nami enz.
Die hebben allemaal veel meer utility als een lux of morgana.

Ik speel op een silver niveau, en ook daar zie je vaak nidalee support. Erg irritant met haar speertjes, en vaak word ze dan ook AP gebouwd. early game kan je daarmee redelijk mee pesten, maar zodra het potje verder komt, en ze pakt geen kills, dan word ze useless in de teamfights.

Het grote nadeel van de 'echte' support champions: Je hebt een teammate nodig die de kill kan afronden. Je blitz pull of je tresh hook kan nog zo mooi zijn, als je adc niet oplet, dan word er geen kill uit gehaald. En daarom zie je op de lagere levels waarschijnlijk meer de AP supports dan op de hogere levels.
daarom wil ik ook met iemand gaan duoQen, en ik heb gezien hoe defqonwolf speelt met een slechte support(me maatje) dan zou hij het onder mij nog beter kunnen doen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik dacht zal vanavond maar weer eens een placement match doen. Daar had ik veel spijt van, tijdens de champpick was iedereen aan het role callen op 1 na, die had dus support role gekregen. Wat pak hij Xin terwijl hij al wist dat hij tegen tristana en zyra moest. Ik was ADC dus ik was er al bang voor dat dit niet goed zou aflopen. na 5 minuten was hij dood omdat hij als een gek naar voren rent en dood gaat. In de chat meteen een iemand "stop feed", en meteen daarna wordt ik getowerdived door trist en zyra. En toen ging meneer de flamer echt helemaal los.

Soms verlies je gewoon games door je teammates en dit was er weer zo een, de flamer vraagt om hulp en als je dood gaat samen met hem als je hem helpt ben je een feeder. Sowieso zat ik gewoon duidelijk in het zwakkere team want alle lanes verloren zwaar.

Ik denk niet dat ik nog placement matches ga doen want ik wil niet in low bronse uitkomen terwijl ik daar niet thuis hoor. 2 games verloren door internet/pc crashes een game verloren door troll picks en flamers. huidige resultaat 1/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 22:59
Recrush schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:22:
[...]

Nounou, mijn oprechte verontschuldigingen dat ik een spelletje speel zonder alle champs te ownen. Ik weet natuurlijk niet op welk niveau jij speelt (zal vast wel plat+ zijn) maar op mijn niveau wordt er zelden gepraat over welke botlane combo's er goed zijn (gaat er meer om hoe goed je je champ onder de knie hebt), of tegenovergesteld, wie welke champ countert. Het is bijvoorbeeld al zo vaak gebeurt dat ik iemand zogenaamd heb zien counterpicken waarna diegene alsnog keihard gestomped werd.
Zo gelijk in de verdediging schieten kom je nergens mee. Thormodo heeft geen slechte bedoelingen en probeert je alleen in te lichten waarom sommige mensen zo reageren als je Lux support inklikt.
Dat Lux doorgaans niet de meest ideale support is ben ik het mee eens, maar om haar onfatsoenlijk te noemen? Binding is sowieso nuttig. Barrier is zowel voor jezelf als de adc nuttig en kan net de factor zijn waardoor je een tf wint. Haar E is voor zowel de slow als vision alleen al nuttig. Gooi dit met een exhaust bij elkaar en je maakt het je tegenstanders al heel erg moeilijk.
Lux support kan inderdaad prima werken mits je je spells hit. Vanwege haar nogal hoge base cooldowns (lees lower level, zonder items) kost het missen van spells in lane je enorm veel lane pressure.

In kort betekent dat als je je Q mist, de enemy gelijk een gigantisch tijdbestek heeft om te gaan klieren in de lane, aangezien jouw cooldown van Q 15 seconden is. Daarnaast heeft je E ook een cooldown van 10 seconden.

Gezien het feit dat lux verder extreem squishy is, zal ze niet veel kunnen buiten haar cooldowns. Daarom is Lux meer een 'niche' support die goed kan werken, maar ook een heleboel games niet tot haar recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Martin0 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:25:
[...]

daarom wil ik ook met iemand gaan duoQen, en ik heb gezien hoe defqonwolf speelt met een slechte support(me maatje) dan zou hij het onder mij nog beter kunnen doen.
Nou zo slecht vond ik em niet hoor..
Mja je kan het verschil gewoon zien he, ik zit in Silver II en hij in Bronze III?
Het was dat die fiddle aan het trollen was (eindigde 3/31) die telkens zei waar hij naartoe ging en daar free kills ging geven.
En dat eerste potje jammer dat de botlane toen aan het feeden was want ik ging mid lux vs. lux hard. 10 min in game bijna dubbele farm van tegenstander lux en al 2/0 tegen haar.
Mja tis dat het maar normals waren dat ik et niet super erg vond :)

Alleen kan ik er dan niet tegen dat blitz en twitch met zijn 2en goed waren voor respectievelijk 2/11 en 2/13.. en ons blamen omdat ze zelf met zijn 2en of alleen tegen 4 man erin rushte..
Maarja toch me vermaakt gisterenavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recrush schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:22:
De hoofdfactor is het aantal wins/losses dat je maakt tijdens de placementmatches. Je hoeveelheid kills, deaths en assists maken niet uit. Anders zou een support zonder kills ook minder hoog geplaatst kunnen worden dan andere spelers. Verder wordt er bijvoorbeeld gekeken naar je eventuele prestaties uit Season 2. Als je daar bijv. Gold hebt gehaald heb je kans dat je 1 of 2 games meer mag verliezen om toch weer in Gold of Silver 1 terecht te komen ten opzichte van nieuw geplaatste spelers. Voor zover ik weet zijn dit de enige factoren die meespelen bij je plaatsing.
nou, niet echt, een vriend van me had 7 wins 3 losses in zn placement matches en was bronze 1
dus het hangt af van tegen wie je wint en verliest, volgens mij waren zn losses ook zn eerste 2 matchen en zn laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Defqonwolf schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:45:
[...]

Nou zo slecht vond ik em niet hoor..
Mja je kan het verschil gewoon zien he, ik zit in Silver II en hij in Bronze III?
Het was dat die fiddle aan het trollen was (eindigde 3/31) die telkens zei waar hij naartoe ging en daar free kills ging geven.
En dat eerste potje jammer dat de botlane toen aan het feeden was want ik ging mid lux vs. lux hard. 10 min in game bijna dubbele farm van tegenstander lux en al 2/0 tegen haar.
Mja tis dat het maar normals waren dat ik et niet super erg vond :)

Alleen kan ik er dan niet tegen dat blitz en twitch met zijn 2en goed waren voor respectievelijk 2/11 en 2/13.. en ons blamen omdat ze zelf met zijn 2en of alleen tegen 4 man erin rushte..
Maarja toch me vermaakt gisterenavond :)
mijn maatje heeft nog geen ranked gespeeld daar is die te slecht voor, het is dat ik hem zat te pushen dat hij genoeg blood boil moest gebruiken op jou en wards en zo want normaal is tie niet zo goed XD

Twitch

Pagina: 1 ... 66 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.