In low leagues ban blitz ban thresh, een paar goeie hooks aan het begin van een teamfight en zeg maar dag met het handje. Support is viable in low elo zowel als high elo. Ik heb mezelf door elo decay van bronze 1 naar silver 3 al gecarried (in een 30 tal spelletjes) en ik heb toch af en toe moeten supporten alhoewel botlane mn slechtste positie is. Favo support is wel Janna (90% winrate momenteel), haal die philo stone snel en WARD

haal sightstone en vanaf dan koop je enkel pinks.
3 skills die vijanden van je team kunnen afhouden of ze net bij je team houden is echt te leuk + een shield.
Duo-q is niet aan te raden in ranked, ik deel speedzor zijn mening hierover.
Je wordt gematched met hogere mmr en tegen hogere mmr en het verschil is niet te onderschatten
als je niet met allebei alle lanes aankan en zeker bent dat je beter bent dan je huidige mmr dan ben je een handicap voor je team
Ik heb het zelf al geprobeerd en gezien hoeveel moeilijker het wordt en ik heb ook al vaak gezien dat de duoqs (lolnexus) meer feeden.
Ik ben het ook eens met het feit dat jijzelf de enige constante factor bent en niet geluk. Ik ben er dan ook al meer dan eens in geslaagd om tegen mijn eigen verwachtingen door trollers of leavers of feeders op mn team toch nog te winnen door een throw van de tegenstanders.
Trouwens nog zoiets dat ik verfoei zijn de pure stats KDA wat echt niets zegt.
BSverhaal van feeders trolls blahblahblah maar ik stond bvb 10+/0/10+
Echt bullshit, als je het moeilijk hebt als team en verliest dan heb je niet genoeg gedaan want je bent zo goed als niet gestorven en de kans is groot dat je te voorzichtig hebt gespeeld, niet genoeg druk hebt gezet, en enkel de easy kills hebt opgeraapt, je niet samen met je team in de bres bent gesprongen .... enz
Ik heb al meerdere malen een raging kiddie in mijn team gehad die zijn KDA wel in orde was maar teamplay en pings voor objectives opvolgen ho maar hij doet het wel op zijn manier want hij weet het beter.
In plaats van samen te spelen en wat minder te typen en misschien proberen te winnen. Maar volgens mij ziet die speler zelf niet wat hij verkeerd doet want hij haalt toch een goeie kda ..
Ik mute die kereltjes en probeer er altijd het beste van te maken en ik surrender zelden door het aantal throws die ik nog steeds zie gebeuren. Dat is een goeie ingesteldheid om te beginnen van je zelf al een constante factor te maken.