[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pubstompen met Xin Zhao is echt heerlijk. Mijn voorkeursbuild daarvoor is dorans start dan ghostblade, botrk een ga en dan black cleaver. met deze build kan denk ik alleen een jax een 1v1 van je winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 21:18
Xin speel ik heel veel door zijn Burst en zijn E gapcloser waar ook een slow op zit, meeste ADC's kan je met de eerste hit al helft van de HP wegharken.

Heb een keer Xin bot solo vs Caitlyn en Ashe moeten doen, ik at ze op keer op keer, zelft met de ult van ashe gankte ik ze allebei, natuurlijk werd het steeds makkelijker omdat ik fed was.

(ik was eigenlijk jungler in die match, maar de bot lane was afk)

Xin is een goede jungler, maar merk vaak dat die net even tekort komt tegenover Lee Sin of Udyr (die vaak ook junglen), die counteren m best goed.

Waar Xin ook handig voor is, is zijn ult toepassen wanneer er een groepdive is, uit elkaar spreiden zorgt vaak voor chaos bij de tegenpartij, waardoor champs solo gekilled kunnen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 13-08-2013 13:45 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus overgestapt op EUW en heb gisteren een eerste spelletje gespeeld met wat belgen.
Dus 5man premade vs 5man premade
Jungle Jax en ik heb het heel hard gestompt :) voelde heerlijk ix in de aard van 26/4/18

Gank op rengar top samen met onze top Zac, niet onmiddellijk kunnen killen doordat ie kon wegflashen.
Terug naar river bush en even wachten terwijl Zac aan het lasthitten is, even later is rengar daar terug en firstblood voor mij, vandaar uit verder gesnowballd.
Niet lang daarna krijg ik wel even het deksel op mijn neus door jungle invade met rengar en shen en sterf ik eens. Onze mid reageerde nogal traag ookal zaten we op ventrillo maar ik vond het toch niet zo erg.

wriggles, mercury (homeguard), trinity force, blade of the ruined king, guinsoo's rageblade .. en laatste item zou guardian angel geweest zijn maar zover is het niet gekomen.

Naar het einde van het spel een heerlijke allin actie.
Plots wordt mijn team verrast door 4 man in onze jungle en ze sterven allemaal maar een paar low, ik kom af met homeguard van top te recallen, naar wolves flash over de wall met stun aan tussen 4 man gewoon allin gaan.
BAM BAM BAM BAM imagine if i had a real weapon, allemaal dood en mid gaan pushen JAXMODE.

Echt wel heerlijk als alles lukt en je enorm fed bent dan is het einde gewoon verpletterend hard. Des te leuker als ze niet surrenderen en dat ik onder hun torens ze nog in stukken scheur zonder me iets aan te trekken van de turret hits want met mn enorme attack speed, harde damage en lifesteal + ult kan je gewoon hard peren en blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Ben weer van de vakantie, tevens zou ik geen co op gaan spelen... Dingen die de AI doet zullen echte mensen nooit doen en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
even een wtf momentje

Forecast Janna, Riot seriously....
http://beta.na.leagueofle...stay-tuned-forecast-janna

Afbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/August_2013/STFFJ/Janna_Forecast_Comic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ziet er wel tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik vind hem wel hilarisch eigenlijk :D

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklor
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 20:21
Normaal zijn legendary skins 1820 RP, hoeveel is het ook alweer als die net uitkomt? Dan krijg je meestal zo'n sale actie van een paar dagen. Als mijn RP het toelaat wordt het zeker Forecast Janna kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04

Thompson

Beeromaniac

Haha ik vind 'm ook wel grappig, Janna staat ook op mijn lijstje als een van de champs die ik nog wil hebben dus wie weet koop ik die dan ook.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Moet zeggen dat Janna wel mijn favoriete support champ is, ook de enige die turrets kan shielden.

Heb al heel wat epische battles gedaan icm vayne/ashe

Vaak maakt de tegenstander de fout de adc aan te vallen, waardoor ik meteen mijn adc shield, dit heeft een tegen effect, waardoor wij beiden in principe gratis damage doen en waar vaak een double gank uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04

Thompson

Beeromaniac

Turismo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:10:
Moet zeggen dat Janna wel mijn favoriete support champ is, ook de enige die turrets kan shielden.

Heb al heel wat epische battles gedaan icm vayne/ashe

Vaak maakt de tegenstander de fout de adc aan te vallen, waardoor ik meteen mijn adc shield, dit heeft een tegen effect, waardoor wij beiden in principe gratis damage doen en waar vaak een double gank uit komt.
Ik heb zo een keer een Janna bij me gehad toen ik Caitlyn speelde, m'n beste score ooit gehaald dat rondje dankzij een geweldig supportende Janna, daardoor besloten dat ik die ook zeker wil hebben aangezien ik support spelen af en toe zeker leuk vind. Helemaal als je met een maat samen speelt en dan samen op skype zit.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik vind Janna erg slecht, de gemiddelde Janna raakt haar tornado van geen kant en Janna heeft nou niet echt andere harde CC of is tanky.

Iemand als Leona is erg tanky en heeft veel stuns.
Geldt ook voor Thresh al is hij want minder harde CC en meer poken en damage.

Denk dat de meta is op botlane voor support: tank en CC.

Dus denk dan aan Alistar Thresh Leona en ook mensen als Sion.

Tevens voeg mij toe voor duo ranked! Heb mic en ook ts3 server die we kunnen gebruiken.
haasje47 heet ik ingame

[ Voor 12% gewijzigd door dudee op 13-08-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
dudee schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:48:
Ik vind Janna erg slecht, de gemiddelde Janna raakt haar tornado van geen kant
Wat heeft dit met Janna te maken?
en Janna heeft nou niet echt andere harde CC of is tanky.
Knockup en knockbacks worden gezien als harde CC. En janna heeft beide als AoE dan nog.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Ik vind Janna erg slecht, de gemiddelde Janna raakt haar tornado van geen kant en Janna heeft nou niet echt andere harde CC of is tanky.

Tevens voeg mij toe voor duo ranked! Heb mic en ook ts3 server die we kunnen gebruiken.
haasje47 heet ik ingame
en wat dacht je van de dikke shield van janna? Ik speel haar niet maar ik heb met leona nog wel moeite tegen een goede leona. Ze kan mijn grab stoppen door haar tornado =(

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik geloof dat Janna de hoogste winrate heeft van alle champs.
Vind de skin echt geniaal, eindelijk weer een legendary in de trend van Brolaf, zo moet Riot meer skins maken imo.

Alvast een waarschuwing, Janna haar passive staat op de planning om veranderd te worden omdat Riot van gratis global passives afwil (zie TF passive changes).

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Wanneer de adc shield heeft gewoon stoppen met poken of juist niet vechten.

Tevens weet ik dat Janna harde CC heeft maar ik ben geen 1 Janna tegen gekomen dat haar tornado fatsoenlijk kan gebruiken. En dan is Janna bloody useless want ze is zo dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

En de tegenstander stopt natuurlijk ook braaf met aanvallen als jij dat doet? :P

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Nee maar dat is gewoon proberen he? Volly van Ashe en jij kan naar je turret terug lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Even wat advies gevraagd.

Ben nog vrij nieuw, lv 25 en 25 tal normals gewonnen en ongeveer evenveel verloren. Wel 100+ wins in ARAM maar ik probeer zo graag de nieuwe champs uit:p.

Ik speel tegenwoordig vaak Renekton top en ik kan gerust zeggen dat ik vaak mijn lane win en nog nooit echt verloren heb. Mijn early game is dus vrij goed en kan meestal wel een voorsprong opbouwen. Enemy toren is ook vaak rap neer als ik dat echt wil. Alleen weet ik niet wat daarna doen...
Als ik wat ga roamen kan ik de andere lanes wat helpen en dat gaat nog een beetje, maar verlies er CS bij uiteraard. Tegen dat de teamfights beginnen gaat het vaak bergaf omdat niemand blijkbaar weet wat doen (ik ook niet), vaak als ik initiate is er ook niet altijd gevolg en sterf ik al wel eens. Of het team begint 4vs5 zonder mij (ik ga meestal tank).
Dus specifiek: Wat kan je het beste doen als je top je lane in de broekzak hebt? Ik weet natuurlijk dat je objectives moet halen, maar zijn er specifiek tips voor dat vanuit top lane te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

SemperEgo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:03:

Ben nog vrij nieuw, lv 25 en 25 tal normals gewonnen en ongeveer evenveel verloren. Wel 100+ wins in ARAM maar ik probeer zo graag de nieuwe champs uit:p.

Ik speel tegenwoordig vaak Renekton top en ik kan gerust zeggen dat ik vaak mijn lane win en nog nooit echt verloren heb. Mijn early game is dus vrij goed en kan meestal wel een voorsprong opbouwen. Enemy toren is ook vaak rap neer als ik dat echt wil. Alleen weet ik niet wat daarna doen...
Als ik wat ga roamen kan ik de andere lanes wat helpen en dat gaat nog een beetje, maar verlies er CS bij uiteraard. Tegen dat de teamfights beginnen gaat het vaak bergaf omdat niemand blijkbaar weet wat doen (ik ook niet), vaak als ik initiate is er ook niet altijd gevolg en sterf ik al wel eens. Of het team begint 4vs5 zonder mij (ik ga meestal tank).
Dus specifiek: Wat kan je het beste doen als je top je lane in de broekzak hebt? Ik weet natuurlijk dat je objectives moet halen, maar zijn er specifiek tips voor dat vanuit top lane te doen?
Renekton kan vrij goed splitpushen met zijn Q en E. Als je wat wards meebrengt kun je dus die toplane iedere keer splitpushen en towers pakken en forceer je het andere team om een keuze te maken: jou aanpakken in toplane of 4v5 gaan tegen jouw team. Als ze voor jou gaan moeten ze er 2 sturen, want als jij je lane hard gewonnen hebt kan niemand jou 1v1 aan. Instrueer je team dat ze teamfights moeten mijden 4v5 en zorg dat ze terugtrekken om tijd te winnen. Mocht het toch misgaan recall jij en defend je de base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo

haasje47 heet ik ingame
Thresh own ik hard, net weer met Janna. die grab van hem is zo makkelijk te zien en te ontwijken.
Thresh heeft echt niks tegenover Janna wat dat betreft behalve dat die tanky is, maar Janna heeft veel betere cc.

We ownden bot lane hard Janna/Varus tegen Graves/Thresh.

Wat betreft die Tornado, zie ik net als schaken, nooit recht op de enemy doen, maar juist waar die heen wil lopen om t te ontwijken, werkt prima.

Ook op de farm wat lichter te maken weer handig voor de adc.

Zie ook deze video hoe je een goede Janna speelt:
YouTube: Ranked Janna Support Commentary ( League of Legends ) #1

[ Voor 17% gewijzigd door Turismo op 14-08-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

SemperEgo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:03:

Ik speel Renekton wanneer ik het kan in top lane (Gold 3). Hij is een lane bully, maar niet zo'n goede splitpusher omdat je geen steroids hebt om de tower snel neer te halen en vaak ook meer tanky bouwt dan damage. Het beste met Renekton als je je lane wint is gewoon linea recta die tower kapotpushen, de wave helemaal naar zijn tweede turret shoven en dan meteen naar bot roamen. Terwijl jouw tegenstander de minions staat te farmen in top lane, heb jij mooi een 5 versus 4 situatie in bot waardoor je gemakkelijk dragon kan pakken, en met jouw AoE damage van je Q en ultimate gaat de tegenstander dat dus echt niet kunnen contesten. Pak dragon, koop items, snel terug naar je lane en dan zal de lane wel ongeveer weer teruggepusht zijn naar jouw toren.

Dan doe je gewoon hetzelfde maar tegen deze tijd ben je zo tanky dat je gemakkelijk kan turretdiven in mid. Roam mid, mobiliseer je team en push die mid tower neer ASAP. Dat haalt ontzettend veel vision en map control weg voor de enemy waardoor je gemakkelijk de enemy jungle in kan sluipen om al hun camps te jatten en ze te ganken als ze proberen te warden. Koop wat pink wards of een oracle mocht je support dat niet doen, pak dragons wanneer ze up zijn en hou de lanes gepusht. Laat lekker je top tower vallen als je er een inner turret voor terug kan pakken. Eigenlijk wil je namelijk helemaal niet continu terug naar top om die tower te redden, en als je tower neer is heb je nog meer tijd om te roamen voordat de wave de tower bereikt.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Turismo schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:00:
[...]

Thresh own ik hard, net weer met Janna. die grab van hem is zo makkelijk te zien en te ontwijken.
Thresh heeft echt niks tegenover Janna wat dat betreft behalve dat die tanky is, maar Janna heeft veel betere cc.

We ownden bot lane hard Janna/Varus tegen Graves/Thresh.
Ik ben dit niet met je eens want: Thresh zijn E kan erg hard poken, als wij samen Thresh/Ashe spelen bouwt Thresh eerst zijn gold items en de sightstone, dan gaat hij lekker voor een blade of the ruined game en frozen mallet. Dan is hij erg tanky en kan hij erg goed poken met zijn E. Dan kan Thresh Janna dood poken en is Ashe (meestal ik) relatief veilig en kan ik ook beetje poken en vooral goed farmen.

Wanneer je tegen ons staat poken wij erg veel en moet je vaak back, wij hoeven de kills niet want zolang ik ze uitfarm is het goed.

Meestal lukt dit allemaal goed en heb ik op 20min ongv 130farm 3 kills 5 assists en heeft Thresh 4 kills (hij ks't altijd XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Phage/Trinity force was al leuk voor hecarim maar de aanpassing op de pbe is nog leuker voor heca. =P alleen jammer van de health die ze hebben weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik vind Iceborn gauntlet beter op hem, als ik hec speel is het meestal full tank. Frozenmalet Iceborn Gauntlet en warmogs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 07:04:
Ik vind Iceborn gauntlet beter op hem, als ik hec speel is het meestal full tank. Frozenmalet Iceborn Gauntlet en warmogs etc.
Dat klinkt meer als een squishy met veel HP. Tja je moet natuurlijk de mensen met een BotRK vrolijk houden. Onder tanky versta ik toch echt armor / MR in combinatie met HP en niet alleen iemand die HP stacked.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 07:46:
[...]

Dat klinkt meer als een squishy met veel HP. Tja je moet natuurlijk de mensen met een BotRK vrolijk houden. Onder tanky versta ik toch echt armor / MR in combinatie met HP en niet alleen iemand die HP stacked.
Het hangt heel erg van de game af. Als de black cleavers en last whispers je om de oren vliegen kun je wel lekker armor gaan bouwen, maar ik haal dan toch liever een Warmogs. Wel is het zo dat die gauntlet maar een heel klein beetje tankyness verschaft (beetje armor) in vergelijking met items als Frozen Heart of Raduins. Aan de andere kant moet je wel IETS bouwen waarmee je damage doet, aangezien men je anders keihard kan negeren in teamfights. Voor mijzelf is Sunfire Cape altijd een leuk item. Als tank wil je vaak midden in de teamfights zijn en die damage van de sunfire cape, die ook flinke tankyness oplevert met HP + armor, is dan best een leuke extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 07:04:
Ligt er aan hoe de game gaat, maar als ik snel gefeed raakt en de enemy is redelijk squishy dan ga ik vaak voor damage/tank.

Ongeacht of ik een tank of een damage build ga, ik heb er altijd spirit of the elder lizard op hecarim.

Normale build:
Spirit of the Elder Lizard
Mobility Boots
Sunfire Cape
Spirit Visage
IceBorn Gauntlet
Randuins Omen

Soms wissel ik een item en bouw ik een warmogs.

Damage/speed build:
Spirit of the Elder Lizard
Mobility Boots
Sunfire Cape
Trinity Force
Statikk shiv
Zephyr

De damage / speed build is gewoonweg te grappig. Je beukt torens en champions zo weg :+. Uiteraard zal dit in Gold en hoger vast niet meer werken. 9 van de 10 keer is het gewoon de tank build, maar af en toe is deze build zo vermakelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer iCy op 14-08-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Tuurlijk moet je ook armor hebben!

Maar dit zou bij mij worden:

Mobility boots
Sunfirecape
Iceborn gauntlet
Randiums Omen
Frozenmalet
En in slot 6 zal een warmogs komen en als dat niet nodig is een zephyr.

En waarom ik de iceborn neem is omdat er een dikke slow op zit en het voor farmen ook nog een leuk item is.
En ik drop de spirit item vaak omdat ik vind dat andere items het beter kunnen wanneer ik gold genoeg heb.

Maar once again als iemand wil spelen voeg maar toe haasje47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:05:
En waarom ik de iceborn neem is omdat er een dikke slow op zit en het voor farmen ook nog een leuk item is.
En ik drop de spirit item vaak omdat ik vind dat andere items het beter kunnen wanneer ik gold genoeg heb.
De nieuwe spirit is een stuk beter hoor :P

En je vergeet de damage van de sheen in de iceborn gauntlet icm Hecarim de Q. Elke 2 seconden bij een volgeladen Q is een extra damage hit, zeker niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Daarom neem ik hem ook he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 05:28:
[...]

Ik ben dit niet met je eens want: Thresh zijn E kan erg hard poken, als wij samen Thresh/Ashe spelen bouwt Thresh eerst zijn gold items en de sightstone, dan gaat hij lekker voor een blade of the ruined game en frozen mallet. Dan is hij erg tanky en kan hij erg goed poken met zijn E. Dan kan Thresh Janna dood poken en is Ashe (meestal ik) relatief veilig en kan ik ook beetje poken en vooral goed farmen.

Wanneer je tegen ons staat poken wij erg veel en moet je vaak back, wij hoeven de kills niet want zolang ik ze uitfarm is het goed.

Meestal lukt dit allemaal goed en heb ik op 20min ongv 130farm 3 kills 5 assists en heeft Thresh 4 kills (hij ks't altijd XD)
Ik denk dat dit zeker afhangt hoe diegene Tresh speelt, ik moet de eerste nog tegenkomen die mij goed weet te poken/bullyen.

Ik denk dat je dit bedoelt, zo dicht zou ik niet bij Tresh staan laat hem maar in de bush, harass ik de adc in de lane zelf, Janna heeft nog best lange range op haar passive.

Hoe ik dit zou counteren, is door direct een slow (W) op hem te doen en dan een shield op mezelf (E).
Wellicht nog een tactisch geplaatst tornado (Q) erbij.

Wat anders kan, hangt van de situatie af is dat ik mezelf shield en hem damage doe samen met mijn adc (al schiet die 2x dan is t al genoeg), zoals ik al zei dit werkt juist in hun nadeel.

Of dat zowel de enemy ADC en Tresh op mij focussen op dat moment en juist mijn adc de enemy adc begint te focussen.

Dit werkt vaak erg goed, en brengt vaak paniek op zodra de enemy merkt dat zij meer HP verliezen dan mij.

Janna is de natuurlijke counter volgens http://lolcounter.com/champ/thresh
Ik weet niet of je Janna wel eens heb gespeeld, maar zou t zeker aanraden, ik dacht er in het begin ook niet veel van.

Deze play is trouwens ook stupide geniaal, werken Tresh en Janna samen, arme Volibear raakt helemaal in de war xD

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 14-08-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:36

Wootlock

Evilution

dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:05:
Tuurlijk moet je ook armor hebben!

Maar dit zou bij mij worden:

Mobility boots
Sunfirecape
Iceborn gauntlet
Randiums Omen
Frozenmalet
En in slot 6 zal een warmogs komen en als dat niet nodig is een zephyr.

Maar once again als iemand wil spelen voeg maar toe haasje47
Je spreekt je eigen een klein beetje tegen.
Als je voor de combo: IBG + Frozenmallet gaat heb je twee items die slowen, een doet het bij auto-attacks en de andere bij activatie van een skill.
Ik zou daarom ook de frozen mallet droppen als je Hecarim speelt, voegt niets toe, kan je beter een Triforce bouwen.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Wootlock schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:54:
[...]

Je spreekt je eigen een klein beetje tegen.
Als je voor de combo: IBG + Frozenmallet gaat heb je twee items die slowen, een doet het bij auto-attacks en de andere bij activatie van een skill.
Ik zou daarom ook de frozen mallet droppen als je Hecarim speelt, voegt niets toe, kan je beter een Triforce bouwen.
Mallet vervangen door een frozen heart wellicht om de autoattack van de enemy te slowen ipv movement speed, maar een TriForce (ik ga uit van de huidige TriForce) slowt de movement speed net zo, ze hebben beide Icy namelijk. Want met zijn build heb je zelfs 3x een movement slow. 2x een passive waarvan 1 een AOE en de ander een Autoattack change of slow en 1x een active aoe slow met de randiums omen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
@Turismo

Eigenlijk door hem op deze manier te bouwen heb je A een support met wards en de CC en B een bruiser erbij want hij doet ziek veel damage met een beetje AD dankzij zijn E.

@Wootlock

De frozenmallet heeft een uber slow zodat ik als Hec kan chasen of op een carry als tristana te jumpen zonder de carry te verliezen, Tristana zal haar jump gebruiken maar is dan nog steeds geslowt en kan ik snel dichtbij komen.

Ik zal eens proberen met een heart, tevens is de hp van de frozen malet erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:38:
@Turismo

Eigenlijk door hem op deze manier te bouwen heb je A een support met wards en de CC en B een bruiser erbij want hij doet ziek veel damage met een beetje AD dankzij zijn E.

@Wootlock

De frozenmallet heeft een uber slow zodat ik als Hec kan chasen of op een carry als tristana te jumpen zonder de carry te verliezen, Tristana zal haar jump gebruiken maar is dan nog steeds geslowt en kan ik snel dichtbij komen.

Ik zal eens proberen met een heart, tevens is de hp van de frozen malet erg lekker.
Ik zou er wel naar kijken, want voor de phage gaat de passive met mijn naam er uit. Zit straks alleen nog in de Mallet.

Ik moet toch eens 20 euro weer gaan overboeken, want mijn main jungler krijgt een vette skin :o

http://www.surrenderat20.net/2013/08/812-pbe-update.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 20:52
dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:38:
@Turismo

Zodra een Thresh zo veel goud heeft dat hij een Blade of The Ruined King en Frozen Mallet kan kopen zou het potje al gewonnen moeten zijn. Ik heb uit je posts in ieder geval het idee dat je nog geen level 30 bent.

Voor de Trinity Force/ Phage slow geldt overigens dat je een 25% kans hebt om te slowen. Terwijl voor de Mallet het 100% is. Ze heten alleen hetzelfde, omdat de effecten niet stacken.
Overigens stacked de Iceborn Gauntlet slow ook niet met die slows.

[ Voor 20% gewijzigd door Thormodo op 14-08-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Jawel, punt is dat wij botlane vaak erg snel winnen zoals ik boven al zei. Dit in ranked.

Tevens waarom zou ik anders mensen vragen om mij toe te voegen voor duo ranked?

[ Voor 31% gewijzigd door dudee op 14-08-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:04:
Jawel, punt is dat wij botlane vaak erg snel winnen zoals ik boven al zei. Dit in ranked.

Tevens waarom zou ik anders mensen vragen om mij toe te voegen voor duo ranked?
Hoe lang duren jullie potjes wel niet dan? Of laat je Thresh gewoon vrolijk meecsen? Ik zou graag eens een matchhistory hier van willen zien, want het komt persoonlijk op mij wat ongeloofwaardig over. Eerst gp/5 items en daarna nog gold hebben voor Frozen Mallet EN een BotRK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 20:52
dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:04:
Ik wil niet lullig doen, maar je zit in bronze 3 met een win/loss ratio van minder dan 50%. Dat is nu niet bepaald representatief voor "ranked".
Met je laaste potje met Thresh heb je ook meer farm dan je adc (187 t.o.v. 168), wat nooit handig kan wezen.
@Damien: http://www.lolking.net/summoner/euw/24314799#history

[ Voor 19% gewijzigd door Thormodo op 14-08-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Dat klopt.

Tevens pakt hij meestal een paar kills van mij dus sta ik en Thresh vaak gelijk.

En laat het wel zijn: ik ben in brons 5 begonnen en zoveel potjes spelen we nou ook niet.

Tevens laatste potje speelde ik top met Thresh.

[ Voor 12% gewijzigd door dudee op 14-08-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:14:
Dat klopt.

Tevens pakt hij meestal een paar kills van mij dus sta ik en Thresh vaak gelijk.

En laat het wel zijn: ik ben in brons 5 begonnen en zoveel potjes spelen we nou ook niet.

Tevens laatste potje speelde ik top met Thresh.
Maar dan klopt er toch geen hout van je gameplay, je moet je ADC zoveel mogelijk laten feeden, lategame moet hij de game carryen.

En je zegt bot lane vaak te winnen, dit is erg kort door de bocht vind ik, mocht je een natuurlijke counter zoals Janna tegenover je hebben en je hebt gewoon zeer slechte engage dan houdt t op.

[ Voor 16% gewijzigd door Turismo op 14-08-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Dat gebeurd er ook, zolang je beter dan hun botlane gaat is het toch een goed potje?

Ik bedoel hij probeert mij die kills ook te geven maar als ik hard gefocused word ga ik wel weg en dan pakt hij soms die kill.

Inderdaad 10/0/0 staan is beter dan 5/0/5 maar als hun toch 0/5/0 staan dan doe je het toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:20:
Dat gebeurd er ook, zolang je beter dan hun botlane gaat is het toch een goed potje?

Ik bedoel hij probeert mij die kills ook te geven maar als ik hard gefocused word ga ik wel weg en dan pakt hij soms die kill.

Inderdaad 10/0/0 staan is beter dan 5/0/5 maar als hun toch 0/5/0 staan dan doe je het toch goed?
Snap ik niet, waarom de adc jou kills probeert te geven.
Does not compute, je krijgt ook een share van het goud voor assists namelijk.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Assist

Ik heb lategame genoeg gold voor de items die ik nodig heb door de assists, wat allemaal assist items zijn die makkelijker te stacken zijn (goedkoper) ipv B.F. sword van 1550g

Ik heb als assist meestals zoiets
2/3/25

En de adc
18/5/10

Ik geloof best dat je tactiek werkt op Bronze, maar op de long term ga je toch echt te kort schieten, denk dat je dit op een gegeven moment wel gaat merken.

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 14-08-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Dat begrijp ik en ik probeer hem geen kills te geven maar ik ga liever weg dat hij de kill krijgt dan dat ik de kill misschien krijg en dood ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:27:
Dat begrijp ik en ik probeer hem geen kills te geven maar ik ga liever weg dat hij de kill krijgt dan dat ik de kill misschien krijg en dood ga.
Lees je eigen zin eens terug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Wat is er mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:27:
Ligt er aan natuurlijk in welk concept natuurlijk. Als jij hun ADC killed en hun support killed jou omdat je low life was is dit een betere win situatie dan dat je support de kill pakt en vaak helaas ook dood gaat, dit gebeurt enorm vaak. Ik offer mezelf altijd op voor de AD Carry mocht hij/zij een double kill hierdoor kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Je probeert hem geen kills te geven zeg je.
En dan zeg je, maar ik ga liever weg dat hij de kill krijgt.

Of lees ik het verkeerd?
iCy schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:32:
[...]

Ligt er aan natuurlijk in welk concept natuurlijk. Als jij hun ADC killed en hun support killed jou omdat je low life was is dit een betere win situatie dan dat je support de kill pakt en vaak helaas ook dood gaat, dit gebeurt enorm vaak. Ik offer mezelf altijd op voor de AD Carry mocht hij/zij een double kill hierdoor kunnen krijgen.
Worth 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:20

Qon

Turismo schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:33:
[...]

Je probeert hem geen kills te geven zeg je.
En dan zeg je, maar ik ga liever weg dat hij de kill krijgt.

Of lees ik het verkeerd?
Je laat één aspect weg ja, namelijk dat hij zegt; maar ik ga liever weg dat hij de kill krijgt, dan dat ik de kill misschien krijg en dood ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik ben de ADC, en als ik blijf leven kan ik het gold van de assist opkrikken door erbij te farmen. En dus ook torens pakken en exp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

iCy schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:50:
[...]
Ik moet toch eens 20 euro weer gaan overboeken, want mijn main jungler krijgt een vette skin :o

http://www.surrenderat20.net/2013/08/812-pbe-update.html
ben ik nou echt de enige die vind dat dit een gruwelijke (slechte) skin is?
arcade sona is geweldig, omdat ze zelf goed bij arcade past met die knoppen e.d.
enige echt arcade aan arcade heca is die movementboost op de grond, de rest is echt tien keer niks

wat is er arcade aan een bepantserde centaur?
hell, een MLP skin voor heca is nog logischer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Van wat ik heb gelezen is deze manier van spelen natuurlijk een optie, en als het voor hem werkt, wie ben ik om te zeggen dat hij het verkeerd doet? Ik zou alleen wel oppassen met deze speelstijl want dit werkt nu wel in Bronze III maar zodra je tegenover "betere" tegenstanders gaat staan ga je op een gegeven moment gewoon tegen een muur aanlopen met deze "tactiek".

Daarentegen het is natuurlijk niet verkeerd om buiten de meta te denken, alleen betwijfel ik dat deze denkwijze veel kans van slagen heeft in hogere divisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Daar heb je gelijk in maar dan zullen we wel weer zien want nu doet hij het redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

godofal schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:38:
[...]
wat is er arcade aan een bepantserde centaur?
hell, een MLP skin voor heca is nog logischer 8)7
Arcade skin lijkt wel een beetje op Rainbow Dash. Mijn dochter zal jaloers op me zijn :+

Maar check de Guitar Hero gitaar :P

Maar goed, ivm Sona is de Arcade Heca een beetje meh, maar als volwaardige hecarim fan moet ik deze gewoon hebben.

Maar goed, de Q laat geen arcade item zien. De W wel, zie de hearth. De E laat een movement charge zien en de Ult laat een pacman ghoul zien als fear. Zijn retreat ramt hij op zijn gitaar.

Al met al ik vind hem nog wel redelijk

[ Voor 20% gewijzigd door Meneer iCy op 14-08-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Qon schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:35:
[...]

Je laat één aspect weg ja, namelijk dat hij zegt; maar ik ga liever weg dat hij de kill krijgt, dan dat ik de kill misschien krijg en dood ga.
ja sorry my bad, ik vergeet dat hij ADC is, maar we praten de hele tijd over Tresh/Janna en support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Maar iets anders: wat vinden jullie van junglers?
Ik denk/vind dat ze tanky moeten zijn met harde CC.
Sommigen als Yi zijn leuk als je in de lane veel CC hebt maar anders zijn ze best useless.

Dus mensen als Jax Sejuiani Hec Sion voldoen hier aan en zijn denk ik ook de besten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:49:
Sommigen als Yi zijn leuk als je in de lane veel CC hebt maar anders zijn ze best useless.

Dus mensen als Jax Sejuiani Hec Sion voldoen hier aan en zijn denk ik ook de besten.
Xin Zhao, Lee Sin, Nasus

Ze hoeven niet perse tanky, dit hangt erg af van je team samenstelling,

Als je top en bot support lane tanky bouwen dan kan je best een assasin nemen zoals Master Yi of zelfs een AP zoals Fiddlesticks.

Master Yi moet juist komen om de final blow te geven met Ult/Highlander en alpha strike preferably met de meeste focus op de ADC. Die moet het zeker niet hebben van zijn initiele aanval.

[ Voor 11% gewijzigd door Turismo op 14-08-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Dat zeker maar ik denk dat het erg belangerijk bij een gemiddeld team om toch een tanky CC'er te hebben.

En natuurlijk passen er veel meer in het lijstje maar ik had er gewoon een paar neer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

- Sion is niet echt viable, er zit daarom ook een rework aan te komen voor hem.

- Jax is redelijk, maar heeft in mijn ogen 'veel' farm nodig om lategame nog waarde toe te voegen aan de teamfights. Dus kun je Jax beter in lane gebruiken dan in de jungle.

- Sejuani is briljant in teamfights zodra je team je goed opvolgt. Ze doet op dit moment niet genoeg dmg om singlehanded ganks te dragen, dus ben je ook tijdens de laning/ganking phase aangewezen op je teamgenoten, wat in SoloQ veel risico's met zich meebrengt.

- Heca is briljant met minimaal een frozen mallet zodat je constante slows in teamfights kunt verzorgen. Daarnaast heeft hij één van de sterkste initiates, wat erg rewarding is. Heca is erg leuk om te spelen imo. (je moet alleen wel de movement speed quints hebben voordat je echt leuke scenarios kan creëren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Dat zeker, al denk ik dat Sion best viable is. Hij kan best tanky worden heeft een stun en kan als tegenstanders weinig CC hebben 1v5 gewoon winnen dankzij zijn ulti ook is hij sterk door solo dragon en zelfs baron te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Junglers die over algemeen wel gebruikt worden: Rengar, Xin Zhao, Hecarim, Riven, Rammus, Amumu, Vi, Nautilus, Alistar, Mundo, Diana, Evelynn, Jarvan, Jax, Kha'Zix, Lee Sin, Nasus, Nocturne, Olaf, Singed, Shyvanna, Skarner, Udyr, Tryndamere, Trundle, Volibear, Zac, Yi, Shaco , Nunu.

Zal der vast een paar gemist hebben.

Persoonlijk ben ik fan van deze champs als jungler : Xin Zhao, Hecarim , Vi, Nautilus, Lee Sin , Rammus , Amumu.
dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:04:
Dat zeker, al denk ik dat Sion best viable is. Hij kan best tanky worden heeft een stun en kan als tegenstanders weinig CC hebben 1v5 gewoon winnen dankzij zijn ulti ook is hij sterk door solo dragon en zelfs baron te kunnen doen.
Sion is niet viable omdat er veel beter keuzes zijn. Er zijn tanky chars met betere initiate die meestal tankier zijn.

Iedereen die in de Sion ulti tuint is niet goed aan het opletten. Ignite/stun zijn gezicht en die ulti is ook baibai.

[ Voor 40% gewijzigd door Oxidda op 14-08-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Jax en Sion noem ik nou niet bepaald standaard junglers of uberhaupt de beste in de jungle. Tevens ben ik ook niet van mening dat een jungler altijd tanky moet zijn of harde CC moet hebben. Het hangt er puur vanaf wat je team op dat moment nodig heeft. Stel je hebt en Shen toplane, dan zou ik het zelf overbodig vinden om daar bijvoorbeeld nog een Maokai jungle bij te hebben, omdat je simpelweg veel tankyness brengt maar ook enorm inlevert op damage-output. Oftewel het is belangrijker om een goede balans binnen een team te vinden dan maar standaard voor bepaalde keuzes te gaan.

Wat ik wel belangrijk vindt binnen ene team is dat er een vorm van initiate binnen het team is. Puur omdat je wel de opening moet hebben om iets te kunnen opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Vind Nautilus tegenvallen maar dat ligt aan mij denk ik.

Als je shen top hebt hoef je inderdaad geen uber tank in jungle te hebben maar wanneer je Jayce top hebt heb ik liever wel een Amumu of een Hecarim junglen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021

Gister toevallig een ronde Yi als jungle gedaan en beviel echt zeer goed moet ik zeggen. Vanaf level 6 (met je ult) is het ganken op squishy targets echt zo gedaan.

Al merk ik wel dat mijn items keuzes wat beter konden. Zal vanavond nog eens proberen maar dan de volgende items

Hunters Machete + Health Potions >> Madreds Razors >> Wriggle Lantern >> Statikk Shiv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik zeg niet dat Yi niet Viable is, na zijn rework is hij beter geworden dankzij de AD scaling op zijn Q maar wat ik wil zeggen is dat wanneer een Yi bij een soraka en Sivir gankt de tegenstanders gewoon terug naar de turret kunnen lopen en dus er weinig kans is om ze te killen (ik weet ze doen veel dps dus misschien kan je ze bursten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Yi is op het moment net iets te sterk. Hij kan o.a. damage evaden met zijn Q, waarna die zichzelf vrolijk weer op 100% HP slaat.
Dat is ook al toegegeven door Riot, op moment is op PBE een lichte nerf van Yi gedaan, ik denk dat dat wel wat meer word. Dan moet ik wel zeggen dat Yi meestal glas canon gebouwd word, dus je zou zeggen dat een flinke burst hem gewoon neerblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Oxidda schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:13:
Yi is op het moment net iets te sterk. Hij kan o.a. damage evaden met zijn Q, waarna die zichzelf vrolijk weer op 100% HP slaat.
Dat is ook al toegegeven door Riot, op moment is op PBE een lichte nerf van Yi gedaan, ik denk dat dat wel wat meer word. Dan moet ik wel zeggen dat Yi meestal glas canon gebouwd word, dus je zou zeggen dat een flinke burst hem gewoon neerblaast.
A good Yi arrives late ;)

Als je YouTube bekijkt of een aantal streams, zie je dat een Yi vaak een quadra kill haalt met een late arrival. Die gasten poppen echt alles net voor het inspringen wuju+ult+blade(item) en doen dan echt verschrikkelijk veel dmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Jup dit is nu veel sterker gemaakt omdat zijn Q met ad scaled, vroeger kon je het ook doen met ap yi maar moest gelijk vanaf zijn eerste Q een kill zijn voor de resets. Was wel erg leuk want dan waren ze je aan het focusen en W en kreeg je zo 2k hp erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Qon schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:35:
Dit is een beetje een flauwe discussie aan het worden, die over Thresh en je rol t.o.v. je adc. Straks wordt elk woord op een goudschaaltje gewogen....

Tijd voor iets zinnigers: iemand hier die Lux nog wel eens succesvol in ranked speelt?

Ik speelde haar met veel plezier en succes in normals, maar in ranked vrijwel niet meer.

Als ik mid lane krijg, kies ik meestal Diana. Daarmee kun je een game echt carryen en hoef je niet op je tenen te lopen als je zonder wards door de jungle rent om een lane te ganken. Met Lux, ongeacht hoezeer ze gefeed is, ben je altijd zeer kwetsbaar, zeker voor types als Fiora, Jax, Lee Sin, Hecarim. In feite elke bruiser. In 1 vs1 als je verrast wordt kun je hooguit je Q raak schieten, E erop en maken dat je wegkomt.

In support lijkt Lux in eerste instante heel aardig: Q voor snare, E is long range poke en slow, W is shield. Allemaal nice voor supp. Maar ja, als je ineens verrast wordt, ben je als Lux zo tanky als een pakje boter. Dat is de voornaamste reden waarom ik haar in de rol van bot supp niet vind werken.

En met Lux kun je alleen een game carryen imo, als je een team hebt dat redelijk speelt. Dan gaan je Q's kills binnenhalen voor je team. Dan gaan je W shields en je ulti teamfights in je voordeel beslissen. Maar hoe gefeed ze ook is, in een 1vs1 is Lux te zwak.

Met Diana bijvoorbeeld kun je je team erdoorheen trekken als het nodig is; met Lux blijf je teveel van je teammates afhankelijk.

Of zijn er hier mensen die Lux succesvol als supp spelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Koekiemonsterr op 14-08-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Loadichus schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:17:
[...]

A good Yi arrives late ;)

Als je YouTube bekijkt of een aantal streams, zie je dat een Yi vaak een quadra kill haalt met een late arrival. Die gasten poppen echt alles net voor het inspringen wuju+ult+blade(item) en doen dan echt verschrikkelijk veel dmg
Das over het algemeen de truuk bij de meeste glas canons om kills te scoren. Laat arriveren. Dan nog kan je keihard neer geburst worden , als je niet oplet.

Je moet je ook afvragen wat het nut is van een teammate die achteraf komt aan kutten om mensen te killen terwijl die ook al de helft van jouw team hebben weg geblazen.

[ Voor 21% gewijzigd door Oxidda op 14-08-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Qon schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:03:
- Sejuani is briljant in teamfights zodra je team je goed opvolgt. Ze doet op dit moment niet genoeg dmg om singlehanded ganks te dragen, dus ben je ook tijdens de laning/ganking phase aangewezen op je teamgenoten, wat in SoloQ veel risico's met zich meebrengt.
Correctie: Sejuani was briljant in teamfights.

Tuurlijk, als je een degelijk team hebt is een initiate met je ulti en daarna via je W een aoe permafrost bijzonder sterk.

Maar oh oh wat was Sejuani sterk voordat die vermaledijde patch 3.6 uitkwam. Bijna niemand speelde haar merkwaardig genoeg, maar ze was mijn main jungler en niet voor niets. Triple/quadra kills met haar waren geen uitzondering. Daar is nu weinig meer van over. Haar dmg was voor 3.6 veel beter en haar cc ook....

Sejuani was zo'n jungler waarmee je de boel naar je hand kon zetten; nu ben je teveel een supportive jungler waarbij je te afhankelijk bent van anderen om de dmg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Koekiemonsterr schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:40:
[...]
Of zijn er hier mensen die Lux succesvol als supp spelen?
Heb wel eens een potje 2 gesupport als lux door een troller die alsnog een mid pakt, maar lux sup is inderdaad meh. Een AP damage support vind ik Zyra/Morgana/FiddleSticks leuker.

Het is ook erg afhankelijk wie er tegen over je staat, omdat je support ben heb je een lack of damage en je kan de tanky supports niet hard tegenhouden als je de Q mist. Een leona, taric, thresh, blitz, alistar is al funest als je support lux bent.

Wel een groot voordeel als lux sup is de dubbele shield die je uiteraard als eerste maxed, maar voor de rest niet veel bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Ben zelf geen fan van lux support, zou dan liever willen gaan voor bijv. Leona oid. Ik vind lux alleen fijn als AP mid eigenlijk. Zelfde gevoel heb ik bij Zyra en Morgana. Neemt niet weg dat ik vaak genoeg een goede Zyra/Morgana/Lux support heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Lux werkt denk ik alleen in een poke lane, en dan met name met Ezreal. Als je iemand kan snaren en er gelijk een lux combo + ezreal Q + ult + E (en evt. nog een Q) overheen gooit heb je vast wel iemand dood. Wel veel risico en je moet zorgen dat je ver van je tegenstander wegblijft. Als zij initiaten ben je de lul want lux is inderdaad niet bepaald tanky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Oxidda schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:46:
Das over het algemeen de truuk bij de meeste glas canons om kills te scoren. Laat arriveren. Dan nog kan je keihard neer geburst worden , als je niet oplet.

Je moet je ook afvragen wat het nut is van een teammate die achteraf komt aan kutten om mensen te killen terwijl die ook al de helft van jouw team hebben weg geblazen.
True, een goeie teamspeler heb je al bij je ipv achteraf.

Als ik de video's op YouTube bekijk, snap ik de late arrivals wel.
Dit komt dan veelal omdat de Yi dan via een andere lane solo een tower neer maait, recall doet en dan via een late arrival een quadra kill mee pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Loadichus schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:24:
[...]

True, een goeie teamspeler heb je al bij je ipv achteraf.

Als ik de video's op YouTube bekijk, snap ik de late arrivals wel.
Dit komt dan veelal omdat de Yi dan via een andere lane solo een tower neer maait, recall doet en dan via een late arrival een quadra kill mee pakt.
Das niet nieuw, Shen is daar ook zo baas in. Push lane en dropt in teamfight met ulti.
Hoewel ik dan atlijd liever heb dat Shen diegene is die de fight engaged dan achteraf mee komen huppelen

[ Voor 9% gewijzigd door Oxidda op 14-08-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik denk dat lux nog steeds erg goed is ook als je word gechased gooi je Q naar achteren en dan nog een E en ren voor je zakgeld.

Ik denk dat ze erg viable is omdat haar ulti sterk is en dat ze harde CC heeft en veel area damage.

Natuurlijk heeft ze harde counters net als andere champs.

Als support kan ze een leuke lane zijn als je tegen champs bent die niet zo poken dus een alistar of een soraka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Ik hoop dat er ooit een dag komt dat ik Lux speel zoals hier, Demacia!!!!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6ROJ44yerbc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Tering dat ziet er goed uit maar vind je het gek? Die lux is uber gefeed.

Als ik met lux speel win ik meestal wel mijn lane en ga ik dan roamen. Het leuke aan die mid champs is dat ze een adc of apc kunnen one shotten bij lux dus Q E R
Die E laat je na de R poppen maar das meestal niet eens meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:30:
Tering dat ziet er goed uit maar vind je het gek? Die lux is uber gefeed.

Als ik met lux speel win ik meestal wel mijn lane en ga ik dan roamen. Het leuke aan die mid champs is dat ze een adc of apc kunnen one shotten bij lux dus Q E R
Die E laat je na de R poppen maar das meestal niet eens meer nodig.
Ja lvl 16 tegenover lvl 13/12/12/11/10 dan nog het vergt wel de juiste skills op de juiste timing om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Dat zeker maar wat ik wil zegen is dat het gewoon een stuk makkelijker is dan dat ze allemaal het zelfde lvl waren. Maar nog steeds uber nice begrijp mij niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Turismo schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:28:
Ik hoop dat er ooit een dag komt dat ik Lux speel zoals hier, Demacia!!!!
[video]
Niets bijzonders een lux met 20 stacks op soulstealer. Ofwel dik gefed. Voor de rest is dit gewoon standaard Lux play. Vijand komt achter je aan, snare en slow. Vind maar beetje meh.

Das overigens met de meeste "OMG KIJK MIJ GOED ZIJN" filmpjes van lol op youtube. Zelden dat ik ook maar denk "wow das gaaf" . Ook zijn de meeste filmpjes die via lolreplay thingy op youtube komen, zonder items getoond, erg bewust ook.

In dit filmpje was het helemaal erg, men loopt gewoon overal in, terwijl iedereen kan verwachten dat als je achter lux aan huppelt, dat je snare/slow in je gezicht krijgt. Maar ik zal wel weer me negativo zelf zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:48:
[...]

Correctie: Sejuani was briljant in teamfights.

Tuurlijk, als je een degelijk team hebt is een initiate met je ulti en daarna via je W een aoe permafrost bijzonder sterk.

Maar oh oh wat was Sejuani sterk voordat die vermaledijde patch 3.6 uitkwam. Bijna niemand speelde haar merkwaardig genoeg, maar ze was mijn main jungler en niet voor niets. Triple/quadra kills met haar waren geen uitzondering. Daar is nu weinig meer van over. Haar dmg was voor 3.6 veel beter en haar cc ook....

Sejuani was zo'n jungler waarmee je de boel naar je hand kon zetten; nu ben je teveel een supportive jungler waarbij je te afhankelijk bent van anderen om de dmg te doen.
Sejuani was echt totaal useless voor 3.6. Daarna werd ze echt gigantisch sterk, ziekelijke cc veel damage. Nu heeft ze nog steeds goede cc maar is de damage wat minder.
Maar ze is nog steeds een goede pick in bijna elk team.
En triple en quadra kills als jungler moet je natuurlijk nooit doen tenzij je een carry jungler speelt als Yi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Oxidda schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:53:
[...]

Niets bijzonders een lux met 20 stacks op soulstealer. Ofwel dik gefed. Voor de rest is dit gewoon standaard Lux play. Vijand komt achter je aan, snare en slow. Vind maar beetje meh.

Das overigens met de meeste "OMG KIJK MIJ GOED ZIJN" filmpjes van lol op youtube. Zelden dat ik ook maar denk "wow das gaaf" . Ook zijn de meeste filmpjes die via lolreplay thingy op youtube komen, zonder items getoond, erg bewust ook.

In dit filmpje was het helemaal erg, men loopt gewoon overal in, terwijl iedereen kan verwachten dat als je achter lux aan huppelt, dat je snare/slow in je gezicht krijgt. Maar ik zal wel weer me negativo zelf zijn ;)
En de enemy Lux is ook niet bepaald goed, zie het einde maar. Zeg niet dat ik goed ben, maar die Q was zo scheef :P

Heb af en toe wel eens leuke youtube waardige acties met hecarim en jammer genoeg geen lolrecord aan staan. Laatst ook een geweldige baron steal. Zet mijn charge en ghost aan, vlieg er direct in en fear sowieso hun jungler en smite de baron en ren in 1 vaart weg zonder ook maar 1 stun/cc/damage te krijgen van iemand. See me running, they hating O-)

Tegenwoordig kan je met de charge er ook wel in komen mits er een enemy tegen de wall aan staat en met de ult eruit vliegen, maar vind mijn manier leuker.

Maar, de baron steal van mijn oude counterstrike maatje wel wat leuker.

YouTube: SivHD EPIC HECARIM Baron Steal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:02:
[...]
Sejuani was echt totaal useless voor 3.6. Daarna werd ze echt gigantisch sterk, ziekelijke cc veel damage. Nu heeft ze nog steeds goede cc maar is de damage wat minder.
Maar ze is nog steeds een goede pick in bijna elk team.
Wrong Wrong Wrong :-)

Heb je Sejuani wel eens vóór patch 3.6 gespeeld? Volgens mij niet.... Patch 3.6 was dikke nerf voor Sejuani.

Oh wat was ze onderschat toen 3.6 er nog niet was. Haar W deed 50% meer dmg tegen slowed targets...Als je HP bouwde tickte die W als een malle. Haar jungle clear was sneller toen, haar Q range was groter, en door die 10% slow kon je veel makkelijker aan je target blijven plakken. Toen kon je je E permafrost bewaren tot het laatste moment en met W voortdurend flinke dmg doen.

Nu moet je na een Q charge al meteen E poppen, anders rennen ze bij je vandaan. En je dmg moet nu van je Q komen; great, dat betekent dat je enkel nog iets kan betekenen met 21 punten in utility, omdat je die speed en cd reduction hard nodig hebt.

Vóór patch 3.6 had Seju meer cc (10% slow passive, betere ulti, grotere range op Q) en VEEL meer dmg. Het enige dat je hier na 3.6 voor terugkreeg was een lauwe passive met een beetje armor. Wauw....
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:02:
En triple en quadra kills als jungler moet je natuurlijk nooit doen tenzij je een carry jungler speelt als Yi.
Lol, dit is echt onzin. Zelfs als supp, ook al is dat schier onmogelijk, is het prima als je een quadra kan doen. Dat betekent doorgaans een gewonnen teamfight en late game is dat een gewonnen game.

[ Voor 23% gewijzigd door Koekiemonsterr op 14-08-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Jup al zie ik het nut van een quadra op een soraka nog niet echt XD

Net potje met Hec gespeeld nou ging weer lekker, Yi wachte mij op bij mijn red heb mijn red kunnen pakken en hij is daar blijven hangen dus verloor veel exp en ik na B gelijk naar top en kreeg ik first blood op xin en de top (GP) de kill op Yi. Daarna gewoon steamrolling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:19:
[...]

Heb je Sejuani wel eens vóór patch 3.6 gespeeld? Volgens mij niet....

Oh wat was ze onderschat toen. Haar W deed 50% meer dmg tegen slowed targets...Als je HP bouwde tickte die W als een malle. Haar jungle clear was sneller toen, haar Q range was groter, en door die 10% slow kon je veel makkelijker aan je target blijven plakken. Toen kon je je E permafrost bewaren en met W voortdurend flinke dmg doen. Nu moet je na een Q charge al meteen E poppen, anders rennen ze bij je vandaan.

Vóór patch 3.6 had Seju meer cc en veel meer dmg. Het enige dat je hier na 3.6 voor terugkreeg was een lauwe passive met een beetje armor. Wauw....

[...]

Lol, dit is echt onzin. Zelfs als supp, ook al is dat schier onmogelijk, is het prima als je een quadra kan doen. Dat betekent doorgaans een gewonnen teamfight en late game is dat een gewonnen game.

Sejuani was zo sterk late game dat ze de boel kon carryen....alleen niemand leek dat in te zien. Behalve Riot helaas, die weer eens de nerf-gekte in gang moest zetten
Ik heb waarschijnlijk al sejuani gespeeld voordat je uberhaupt een lol account had.
Haar Q was voor 3.6 bijna geheel waardeloos gezien hij weinig damage deed en maar 10% slow ipv een knockup en % health damage.
Haar W was waardeloos gezien de range op die spel echt gigantisch laag is en het bijna onmogelijk was om meer dan 2 mensen uberhaupt te frosten. En je kon die stacks zeker niet bewaren want als je ze niet gebruikt heb je geen enkele kans om die mensen bij te houden gezien sejuani een lage movespeed heeft.
Haar E was iets beter dan de huidige versie dat is waar.
Maar al met al was het gewoon een hele slechte versie van Amumu
Als ik jou was zou ik haar nu gewoon een paar keer gaan spelen dan kan je zien wat een rare praat je uitkraamt. Als je damage wilt doen bouw dan magic pen items en een beetje hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Maar 1 ding is zeker: Sejuani doet het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Laatst online: 08-10 14:16
promo try #8 naar gold 1 here we go!

Elke keer als ik in promos zit = 2 loses. Daarna 1 win en zo gaat het maar door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naccer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
dr34m3dd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:58:
promo try #8 naar gold 1 here we go!

Elke keer als ik in promos zit = 2 loses. Daarna 1 win en zo gaat het maar door...
Jij dus ook al, Ik ga drek voor de 11de keer promo voor Gold 1 in. schiet niet op zo :P

Promo van 3 games is nog wel te doen maar een promo van 5 games word toch al een stuk moeilijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:48
Sejuani was redelijk slecht, toen (na rework) was ze HEEL erg goed, nu (na nerfs) is ze middelmatig.
@ 51-53% winrate.

En Lux is nog steeds een prima pick. Ik ben best een offensieve speler, ga iets te veel dood in lane, maar met Lux eindig ik zelden met meer dan 5 deaths (in games van 45+ minuten). Je moet max CDR hebben, waardoor je zo veel kite potential hebt. Daarbij heb je gigantische range en kan je al wat poken om de vijand laag te krijgen.

Oh, en bindings/snares zijn GOUD om games te carryen, want zelfs de wat slechtere spelers snappen dat je de squishy die voorin aan het poken was kan/moet diven als hij een binding eet. Zo niet, E+R er achteraan en die is al bijna uit het gevecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Maar je moet wel blue krijgen om lekker door te spelen want als je flink spells gaat gooien ben je zo out of mana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:48
dudee schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:28:
Maar je moet wel blue krijgen om lekker door te spelen want als je flink spells gaat gooien ben je zo out of mana.
Moh, Athene's is redelijk core op Lux (ap, CDR en mana regen? yes please), eventueel met een Archangel als je de stoute schoenen aandoet (en dus fed bent, anders doe je mid-game geen damage). Lux is eerlijk gezegd een mid champion waar ik zelden mana problemen mee heb. Deze heb ik veel meer op Diana omdat ik continu probeer mijn vijand neer te halen dat ik kan diven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Tja ik speel super agresief met Lux, vind archangel niet een heel goed item op lux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Laatst online: 08-10 14:16
game #1 van mn promos gewonnen. Hopen dat game #2 nu ook lukt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:34:
[...]
Ik heb waarschijnlijk al sejuani gespeeld voordat je uberhaupt een lol account had.
Dan doe je er wel lang over een champ een beetje te begrijpen....
Haar Q was voor 3.6 bijna geheel waardeloos gezien hij weinig damage deed en maar 10% slow ipv een knockup en % health damage.
Haar Q was allerminst waardeloos. Tuurlijk deed ie minder dmg, dat maakte ook niet uit want je dmg kwam toen van W.... Q had een grotere range en gooide meteen die slow erop. Daarmee kon je makkelijker bij targets komen en beter aan ze blijven plakken.
Die knockup nu is leuk, maar daar ligt een vijand niet wakker van.
[...]
Haar W was waardeloos gezien de range op die spel echt gigantisch laag is en het bijna onmogelijk was om meer dan 2 mensen uberhaupt te frosten.
Het maakte geen reet uit dat de range van W laag was, omdat je Q charge een grotere range had en door je 10% slow passive kon je VEEL makkelijker dan nu aan je tegenstanders blijven plakken. Dan maakt die korte range van W geen bal uit. Het enige waar W nu goed voor is, is een aoe permafrost....
En je kon die stacks zeker niet bewaren want als je ze niet gebruikt heb je geen enkele kans om die mensen bij te houden gezien sejuani een lage movespeed heeft.
Tja lage movement speed, volgens mij zijn daarvoor movement speed quints en bijvoorbeeld +60 movement speed boots uitgevonden. Dat in combinatie met de grotere range van haar voormalige Q en je kon bij iedereen komen.

Maar goed, jammer dat je haar potentie nooit onder ogen hebt gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is natuurlijk geen manier van reageren. Behalve dat je comment erg op de man gestructureerd is schrijf je al zijn argumenten af onder het mom van 'dat maakt niet uit' als je argumenten hard wilt maken kom dan met feiten d.m.v. berekeningen of andere vormen van aantoonbaar bewijs. Op deze manier word het een beetje een wellus-nietus verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:06:
[...]

Dit is natuurlijk geen manier van reageren. Behalve dat je comment erg op de man gestructureerd is schrijf je al zijn argumenten af onder het mom van 'dat maakt niet uit' als je argumenten hard wilt maken kom dan met feiten d.m.v. berekeningen of andere vormen van aantoonbaar bewijs. Op deze manier word het een beetje een wellus-nietus verhaal.
Ben ik helemaal met je eens. Het lijkt er in deze gewoon op dat Koekiemonster beter overweg kon met Seju's oude kit. That's it, einde discussie. Trouwens ik vind de 'nieuwe' Q (met knockup) wel echt briljant om in teamfight te gebruiken. Laatst heb ik nog een mooie stunt uitgehaald door met m'n ult te initiaten, vervolgens midden in het team te staan (met permafrost) om vervolgens te flashen en een baited fiddle ult te voorkomen met die knockup, en dat alles binnen 2 seconde ofzo.

Het is gewoon wat je fijner vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad dit begon een beetje in een negatieve spiraal te komen, let een beetje op met hoe je zaken formuleert, we zijn hier op got om elkaar te helpen en meer inzicht te verschaffen. Kiddie rage hou je in lol en ook daar zal het niet geapprecieerd worden.

Quote:

Heb je Sejuani wel eens vóór patch 3.6 gespeeld? Volgens mij niet.... Patch

lokt zo'n reacties uit
Quote:

En voor beiden zijn zon zaken niet aangenaam om te lezen, breek die negatieve spiraal en wees vriendelijk en onderbouw je argumenten met feiten. Schud nu maar een handje :)
Ik ben hier ook al terecht gewezen omdat mijn beweringen niet 100% correct waren en daar heb ik van bij geleerd. Het is niet altijd prettig om geen gelijk te krijgen maar je kan ook niet altijd gelijk hebben. Ik bedoel dit algemeen want van Seji weet ik niets pre3.6 of post3.6.
Pagina: 1 ... 58 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.