[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-10 11:22
Mja, ik denk altijd maar iedereen is niet altijd even consistent in zijn games. Soms gaan games lekker en soms gaan ze extreem belabberd. Iemand kan in Silver 1 zitten, de ene game op het niveau van Diamond zitten en de andere game de ene na de andere fout maken.

Het enige wat je hier aan kan doen, is zo veel mogelijk stress wegnemen. Mensen aanmoedigen, warden en lanes die slecht gaan met zijn allen ganken. In lategame zoveel mogelijk de objectives pingen, zodat er geen misverstanden ontstaan. Dan zal je toch vaak zien dat mensen terug komen op het niveau waarop ze kunnen spelen. En soms ben je dit zelf ook, dan hoop je maar dat iemand anders dit voor je doet. :)

Soms heb je echter mensen in je team... die snappen er echt niks van. Ik duoque met Iers maatje van me. 2e en 3e in CS willen top. 3e kon geen andere rol spelen, dus uiteindelijk bindt die 2e in, gaat supp. Was echter promo match van de 2e dus enorm flame fest volgt. Maatje gaat jungle 4e gaat mid, ik ADC.

Nou goed, wij hebben tresh supp en een lux dus, denken goede mogelijkheden voor invade. Top gaf echter ons positie op voordat iedereen gegrouped was dus, wij denken laten we het maar afbreken, die Yi zal vast wel onze blue gaan pakken. Wij pingen dus daarheen, blijven die andere lui staan, worden door 5 man aangepakt. Probeer nog te helpen, maar uiteindelijk 4-1 voor hen, waarvan de mid trist 3 kills.

Nou, dat was dus het begin van een proza aan flamefest van deze tresh. Uiteindelijk heeft hij meer getypt dan geklikt en stond op sommige momenten meer dan 1 minuut stil in lane om te typen. Onze mid gaf nog eens 5 kills weg en toen werd jungle geinvade, dus mijn maatje kon er ook weinig aan doen. Overigens stond ik op dat moment al 7-1 in lane en team stond 15-29 (waarvan ongeveer 14 kills op onze mid, dus dat zal weinig goud geweest zijn), dus de game hadden we nog met gemak kunnen winnen.

Onze top en mijn maat vonden het echter nodig zich te verdedigen dus dat leverde alles bij elkaar een game op waar we eigenlijk verloren door al dat typen. Eerste les om te leren in ranked is, wees zo zakelijk mogelijk, heb je een flamer, ignore hem en SPEEL het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Even een vraag tussendoor.

Stel je bent mid en je top en/of bot lane bakken er weinig van en geven kills aan de tegenstander en verliezen hun lane; kun je dan beter mid blijven om je cs up te houden en zo wat sterker voor de dag te komen en de kansen te vergroten mid lane te pushen, of kun je dan beter (als de situatie op mid het toelaat uiteraard) zoveel mogelijk a la de jungler proberen bot/top te helpen/ganken om te voorkomen dat het daar verder uit de hand loopt?

Dit hangt uiteraard erg af van de situatie, maar vorig potje zat ik met Kassa mid vs Syndra. Op lvl 3 had ik haar te pakken, maar helaas geen first blood, want onze top Yi had die al aan vijandige Zed gegeven. Yi ging de komende 10 mins nog een paar keer dood tegen Zed, zonder dat daarbij de enemy jungler betrokken was. En onze bot lane was ook niks; Twitch eindigde 1/12/3 ofzo.

Ik kies er dan meestal voor om nog te proberen te redden wat er te redden valt. Kortom, ik vaak naar top om Yi te helpen en te proberen Zed te ganken; zelfde bij bot. Dat kon ook wel, want mijn lane was genoeg gepusht zodat Syndra niet meteen mijn toren kon gaan beuken.

Maar ja, op die manier stagneert natuurlijk wel je cs score.... Wat is dan eigenlijk beter? Proberen het feeden op top/bot te stuiten en hopelijk een kill meepakken daar? Of op je eigen mid lane focussen, je cs boosten, de enemy cs proberen te beperken en langzaamaan de toren pushen?

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 08-08-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als je eerst je lane hard naar hun tower pusht en dan gaat ganken verlies je relatief weinig CS. Altijd doen. Roamen vanuit mid OP.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10 08:43
Goh het hangt er vanaf, maar ik zou toch proberen te ganken. Als je bot succesvol gankt en je hebt er 2 kills bij (en je adc dus 2 assists of omgekeerd) is dat geld dat hij goed kan gebruiken om terug te komen. Evt een dragon erbij of gewoon die extra cs en de early loss kan al gekeerd zijn.
Natuurlijk is dit eenvoudiger gezegd dan gedaan :) als enemy team goed wardjes zet en altijd veilig weg kan als jij afkomt, is het natuurlijk een stuk moeilijker om te helpen.

Uiteindelijk als alleen jij gefed bent en enemy team focust jou, ben je meteen dood en kan de rest niets doen. Door andere lanes te succesvol te helpen stijgen zij ook en zijn ze meer waard in teamfights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-10 11:22
Koekiemonsterr schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:09:
Even een vraag tussendoor.

Stel je bent mid en je top en/of bot lane bakken er weinig van en geven kills aan de tegenstander en verliezen hun lane; kun je dan beter mid blijven om je cs up te houden en zo wat sterker voor de dag te komen en de kansen te vergroten mid lane te pushen, of moet kun je dan beter (als de situatie op mid het toelaat) zoveel mogelijk a la de jungler proberen bot/top te helpen/ganken om te voorkomen dat het daar verder uit de hand loopt?

Het hangt uiteraard erg af van de situatie, maar vorig potje zat ik met Kassa mid vs Syndra. Op lvl 3 had ik haar te pakken, maar helaas geen first blood, want onze top Yi had die al aan vijandige Zed gegeven. Yi ging de komende 10 mins nog een paar keer dood tegen Zed, zonder dat daarbij jungler betrokken was. En onze bot lane was ook niks; Twitch eindigde 1/12/3 ofzo.

Ik kies er dan meestal voor om nog te proberen te redden wat er te redden valt. Kortom, ik vaak naar top om Yi te helpen en te proberen Zed te ganken; zelfde bij bot. Dat kon ook wel, want mijn lane was genoeg gepusht zodat Syndra niet meteen mijn toren kon gaan beuken.

Maar ja, op die manier stagneert natuurlijk wel je cs score.... Wat is dan eigenlijk beter? Proberen het feeden op top/bot te stuiten en hopelijk een kill meepakken daar, of op je eigen mid lane focussen?
Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van de game en hoe lanes gepushed zijn. Als je de keuze hebt tussen bot en top gank en farm mid, dan altijd bot ganken met jouw jungle (een 4v2 gank is heel sterken kan altijd ook nog onder de tower). Dan kan je daarna gelijk dragon pakken.

Top kan beter tower opgeven en gaan roamen, dat zorgt ervoor dat de enemy top minder makkelijk cs kan farmen en dat jouw toplane weer in cs kan bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Ben blij dat deze discussie hier is los gekomen er zitten ook voor mij nog redelijk wat tips tussen waar ik nog niet bij had stilgestaan. Mijn dank hiervoor.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:10
Wat ik meestal doe is zo hard mogelijk pushen zodat ik alle/zoveel mogelijk cs uit m'n eigen lane haal. Dan naar top of bot vertrekken om te ganken en daar een kill/assist mee te nemen. Tegen de tijd dat ik dan terug op mid kom staan de creeps weer middenin de lane of richting mijn toren, waar ik dan weer ruimte heb om creeps te killen en terug te pushen.

Wat ik persoonlijk als voordeel van hard pushen zie is het deny-en van cs voor de andere mid-speler. Afhankelijk van zijn champ zal hij ze niet allemaal dood kunnen maken omdat de toren ze natuurlijk ook allemaal aanvalt. Zeker als er nog een wave aankomt en hij zijn abilities op cooldown heeft zal hij er een boel missen. Het zal geen wereld van verschil maken, maar maakt het wel net even wat lastiger voor hem terwijl jij ondertussen al ergens anders kills/assists maakt of dragon aan het doen bent.

Moet wel zeggen dat het bij mij ook regelmatig fout gaat als bijv. bot goed geward is en de enemy jungler toevallig ook net onderweg naar die lane is. Dus wel inschatten of ganken überhaupt zin gaat hebben als je niet van iedereen zijn locatie weet. Risk/reward.. Wanneer ik hier bewust bij stil sta merk ik dat ik er naar neig te snel risico's te nemen die niet een bijzonder hoge reward hebben. Een enemy die nog een laatste auto attack nodig heeft om dood te gaan gaan chasen is natuurlijk verleidelijk, als er echter vervolgens 1 of 2 teamgenoten van hem ergens in de brush staan te wachten op jou is dat het totaal niet waard natuurlijk. Je tegenstander is sowieso al tijd kwijt met recallen en healen (tijd die jij kan gebruiken om andere dingen te doen) en je team heeft er ook niks aan als je door zo'n chase dood gaat en iemand een free kill geeft. Is mij helaas te vaak overkomen :') dus iig iets waar ik persoonlijk meer stil bij ga staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen: als je zelf voor staat in je lane als mid (of top, support) zijnde kun je beter tijdens het roamen een kill weggeven (zonder te riskeren zelf dood te gaan) zodat die lane ook weer bij komt in plaats van dat je zelf nog meer kills krijgt en de lanes welke jij gegankt hebt alsnog erg zwak zijn bij teamfights, ganks of 1v1.

Buiten dit vind ik het zelf ook handig om te roamen en totaal geen kills of assists te maken maar de enemy af te schrikken. Indien de enemy geforceerd wordt om naar base te gaan kan jouw lane rustig farmen, tower pushen of ook roamen.

[ Voor 24% gewijzigd door Pimorez op 08-08-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
je team heeft er ook niks aan als je door zo'n chase dood gaat en iemand een free kill geeft.
Precies dat gebeurde gisteren in een game waar ik kapot geflamed werd.

Ik heb Garen top, en word redelijk gecounterpicked door een pantheon.
De game start en onze jungle Zac doet samen met mij blue, en vraagd me te helpen hun jungler amumu bij hun red te killen. Zo gezegd zo gedaan.. echt Amumu komt op tijd weg. Wij beide bijna full hp, hij bijna dood.

Ik loop terug naar mijn lane, waar pantheon al even aan het farmen is natuurlijk, ondertussen komt die domme Amumu zijn gram halen, waar Zac net zijn red aan het killen is: Amumu dood. Helaas was ik al onder mijn tower waardoor ik geen assist kreeg.

Resultaat: Zac een grote voorsprong op Amumu, ik grote achterstand op Pantheon.
Als Garen is het lastig, zoniet onmogelijk goed te traden met panth. Je moet altijd eerst een autoattack doen voordat je je Q erin kan gooien vanwege zijn block.

Dus ik play safe en blijf redelijk onder mijn turret. Vraagt de ADC Varus "Garen where's your farm", waarom de support zegt "omg top noob gg".
Daarop roept Zac weer: "great map awareness bot, you really didn't see?".

Na 18 minuten sta ik nog steeds CS achter op panth en heb een score van 0-2-2. Twee dives van panth naar wat pokes, en 2 ganks van Zac. Toen Panth na de tweede gank zijn Ult op botlane gebruikte en daar even 2 kills oppakt, ben ik natuurlijk de noob. Ik heb geen ss gezegd (serieus, zien ze echt niet dat die kerel 20 seconden geleden doodging?).

Uiteindeljik in de teamfights: 5v5 iederen focust Panth (daar hadden we nu eenmaal het meest van te vrezen). Hij is bijna dood en genoodzaakt terug te rennen. Een normaal mens zou denken: geen kill, maar die zien we iig niet meer terug deze fight; Varus dacht: ik mis eerst mijn Q op hem en dan ga ik erachteraan rennen. De 4v4 die daarop volgde werd gewonnen door ons: 1 kill en 3 trokken zich terug.

Varus heeft Panth niet doodgekregen, en word uiteraard gekilled door die 3. Je begrijpt dat hem door mijn team netjes is uitgelegd dat we er 4 hadden kunnen killen met zijn damage, en alleen panth had overleefd.

Uiteindelijk wel gewonnen, en geeindigd met een score van 12-4-15. Ik zeg tegen die Varus: toch niet zo noob he?(had verder nog nergens op gereageerd) Begint ie te schelden dat ik al zijn kills jatte... die kerel had 4 assists, dus dat lijkt me een beetje vreemd - hij miste gewoon alle teamfights doordat ie nooit op zijn map keek.

Leuke game: Veel gezeik maar uiteindelijk mijn zwaard laten spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd is pantheon een hele makkelijke matchup voor garen. Als je cloth 5 begint is pantheon allang oom voordat je dood bent. En hij kan totaal niet farmen want hij kan niet traden met jouw spin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:05:
Eerlijk gezegd is pantheon een hele makkelijke matchup voor garen. Als je cloth 5 begint is pantheon allang oom voordat je dood bent. En hij kan totaal niet farmen want hij kan niet traden met jouw spin.
Op zich heb je gelijk, maar als hij een level advantage krijgt zoals in bovenstaand verhaal wordt het wel vervelend denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Exspire schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:31:
[...]

Ben het totaal niet eens met je tweede prioriteit qua calls, Baron verliest je meer potjes dan dat het je een potje gaat winnen.

Inhibitor > Tower > Drake > Kill > Baron
hmmz, als ik bijvoorbeeld met mijn team een fight win en wij zijn onze support kwijt en de enemy hun jungler/adc en apc en je kan niet een inhib pushen in 40 seconden is baron imo een goede call omdat de 4 minuten dat je baron hebt je makelijk alle towers kan wegnemen behalve inhib turrets. Het is ook een goede boost voor het team moraal

ik speel op gold 2 en mensen kijken ook wel LCS en weten hoe ze kunnen siegen met baron. daarnaast geeft het een goede chunk exp en gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:20:
Ben blij dat deze discussie hier is los gekomen er zitten ook voor mij nog redelijk wat tips tussen waar ik nog niet bij had stilgestaan. Mijn dank hiervoor.
Yep, dus keep it coming, de bijdrages aan deze discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja als je jungle wilt helpen als toplane om enemy red te counteren is eigenlijk de enige manier om dat te kunnen doen zonder een grote achterstand te krijgen gelijk tot zijn tower pushen. Als je een beetje pusht om level 2 te krijgen verlies je heel veel xp als de tegenstander blijft en freezed. En als je tegenstander pusht heeft hij een level advantage en verlies je xp dus dat kan al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:14:
Nouja als je jungle wilt helpen als toplane om enemy red te counteren is eigenlijk de enige manier om dat te kunnen doen zonder een grote achterstand te krijgen gelijk tot zijn tower pushen. Als je een beetje pusht om level 2 te krijgen verlies je heel veel xp als de tegenstander blijft en freezed. En als je tegenstander pusht heeft hij een level advantage en verlies je xp dus dat kan al helemaal niet.
Klopt, het probleem wat ik had was alleen: als ik Zac niet help, en hij gaat dood, dan hebben we zometeen een achterstand van de jungler; omdat ie dood is gegaan, en zijn blue kwijt is.

Dan kan ik beter top defensief spelen 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:05:
Pantheon is een champ die ik puur kies om bepaalde top champs zoals Fiora te counteren. Fiora kan geen bal tegen Pantheon. Ook een Lee Sin bijvoorbeeld is kwetsbaar tegen Pantheon, zeker als je zijn Q kan dodgen.

Voor de rest is Pantheon geen goeie pick helaas. Hij falls off late game; dan kan ie alleen nog functioneren als tank eigenlijk. Je kan nog zo goed die top lane opponent hebben beperkt in alles; gaandeweg kun je geen echte harde dmg meer doen en ben je dus te afhankelijk van je teammates.

Daarom is die sterke early game zo belangrijk. Die moet je early game hard abusen. Spaar genoeg mana totdat je lvl 3 bent met 2 punten in Q en 1 in W. Dan gaan je speren hard aankomen en kun je met een beetje onvoorzichtige tegenstander zo een kill meepakken. Bouw hem eary tot mid uit tot een dmg dealer met black cleaver bijvoorbeeld. Daarna, vanaf mid game ongeveer, bouw hem langzaamaan uit tot late game tank.

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 08-08-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:14:
ik zou ook gelijk nee zeggen tegen dat soort plannen, en de rest van de game ene beetjen argwaan hebben vs zac.

je kan zo'n potje echt in 3 minuten weggooien met een gefaalde invade.

bijv, als ik normals speel en lolnexus check, en ik jungle vs een bronze - silver jungler die bijv rengar, xin, lee sin of een andere fighter speeld, weet ik bijna zeker dat hij me bij me 2de buff gaat invaden.

Dus met een ward en je mid kan je hem makelijk killen, zijn jungle helemaal leeghalen en zorgen dat hij na 7 minuten ingame nog steeds lvl 4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exspire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04-2022
Baristo schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:11:
[...]

hmmz, als ik bijvoorbeeld met mijn team een fight win en wij zijn onze support kwijt en de enemy hun jungler/adc en apc en je kan niet een inhib pushen in 40 seconden is baron imo een goede call omdat de 4 minuten dat je baron hebt je makelijk alle towers kan wegnemen behalve inhib turrets. Het is ook een goede boost voor het team moraal

ik speel op gold 2 en mensen kijken ook wel LCS en weten hoe ze kunnen siegen met baron. daarnaast geeft het een goede chunk exp en gold.
Theoretisch gesproken: Als je een fight wint, ongeacht hoe deze is ontstaan, heb je de prioriteitsorde al gehandhaafd, je bent met je team voor een 5v5 fight gegaan. Zodra je die x aantal kills hebt behaald bekijk je de prioriteitsorde opnieuw:
- Inhibitor? Niet haalbaar want: Inhibitor Towers leven nog.
- Tower? Niet haalbaar want: Geen siege mogelijkheid (bijv: short range carries, niet genoeg hp/mana na 5v5)
- Drake? Is niet gespawned.
- Kill? Enemy is veilig in hun base achter towers.
- Baron? Enemy heeft geen smite en is een carry down, doen.

Het probleem met de prioriteiten die mensen stellen voor een potje SoloQ is dat als ik mijn prioriteiten wil gaan uitleggen er altijd theoretische situaties naar boven komen waarin het anders is of kan zijn. Ik zal dus ook niemand hier willen opdragen om mijn, of iemand anders zijn, prioriteiten als leidraad te zien aangezien het:
1. gebaseerd is op mijn eigen ervaringen
2. situationeel is in elk potje
3. er geen 100% correcte manier van spelen bestaat (anders zou iedereen challenger zijn)

Echter ben ik er wel van overtuigd dat de prioriteitsorde die ik voor mezelf stel mij in elk potje dat ik speel de hoogste kan op een W geeft.

http://twitch.tv/theviewingexperience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:09

Thompson

Beeromaniac

Ik speel sinds 2 weken ook LoL, ben nu lvl 15 en begin eindelijk het spel een klein beetje door te krijgen dat ik geen ontieglijke domme fouten meer maak :9

Sinds gisteren ook een Razer Naga Hex in mijn bezit (was toch toe aan een nieuwe muis, leek me wel eens leuk om te proberen) en nu dus aan het oefenen daarmee i.c.m. smartcasten. Gaat me nog wat tijd kosten voor ik eraan gewend ben maar ik denk dat het uiteindelijk wel een stuk fijner/sneller speelt.

Champions die ik tot nu toe gekocht heb zijn; Master Yi, Nunu, Darius, Fiddlesticks en Garen. Bevallen allemaal eigenlijk wel goed.

Als er nog bepaalde champions zijn die je als noob in dit spel zeker een keer geprobeerd moet hebben hoor ik het graag, ik ben in principe in voor allerlei soorten champions, ranged/melee, support/fighter etc.

Teemo en Veiger staan nog op mijn "wil ik hebben" lijstje maar ben nu mijn IP aan het sparen zodat ik op lvl20 gelijk goede runes kan kopen en mijn RP (heb wat RP gekocht) wil ik eigenlijk alleen gebruiken voor champions die in de aanbieding zijn :)

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Thompson schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:23:
Sinds gisteren ook een Razer Naga Hex in mijn bezit (was toch toe aan een nieuwe muis, leek me wel eens leuk om te proberen) en nu dus aan het oefenen daarmee i.c.m. smartcasten. Gaat me nog wat tijd kosten voor ik eraan gewend ben maar ik denk dat het uiteindelijk wel een stuk fijner/sneller speelt.
ik zou je afraden om je skills e.d. op je muis te zetten; kan er vrij gemakkelijk voor zorgen dat je misclicked
je hebt niet voor niets 2 handen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Thompson schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:23:
Champions die ik tot nu toe gekocht heb zijn; Master Yi, Nunu, Darius, Fiddlesticks en Garen. Bevallen allemaal eigenlijk wel goed.

Als er nog bepaalde champions zijn die je als noob in dit spel zeker een keer geprobeerd moet hebben hoor ik het graag, ik ben in principe in voor allerlei soorten champions, ranged/melee, support/fighter etc.
Ik mis een ranged bot ADC in het rijtje :) Caitlynn, Varus, Draven, Tristana, Vayne, Ezreal, Miss Fortune.

Op zich kun je prima elke week weer een nieuwe free adc spelen met de nieuwe free champion rotation, maar een ADC is wel handig om te hebben en te oefenen: last hitten, samenspel met de supp, jungle ganks die op je lane afkomen, etc. Leer je veel van.

Je hebt met Nunu, Yi en Fiddles drie goeie junglers, dus zorg dat je het junglen ook een beetje in de vingers krijgt. Junglen is natuurlijk niet enkel de jungle creeps killen; zodra je kan moet je bot/mid/top lane met een bezoekje vereren en proberen daar de vijandige spelers te pakken.

Met Darius en Garen kun je mooi top lane oefenen, ervaar je ook meteen al die tegenstanders die je op top lane tegen kan komen.

Je zou nog een echte mid champ kunnen kiezen, want nu heb je daar enkel Yi. Diana of Fizz zijn daar leuke sterke melee champs, maar je kan ook een ranged mid zoals Ahri proberen.

Cho'gath is misschien ook een leuke om te kopen, niet eens zo duur qua IP dacht ik. Cho is een tank met goeie cc die tevens hard kan uithalen en met zijn passive goeie sustain in lane heeft. Bovendien kan ie bijna alles: top, mid en jungle

[ Voor 20% gewijzigd door Koekiemonsterr op 08-08-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Koekiemonsterr schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:35:
[...]

Ik mis een ranged bot ADC in het rijtje :) Caitlynn, Varus, Draven, Tristana, Vayne, Ezreal, Miss Fortune.

Op zich kun je prima elke week weer een nieuwe free adc spelen met de nieuwe free champion rotation, maar een ADC is wel handig om te hebben en te oefenen: last hitten, samenspel met de supp, jungle ganks die op je lane afkomen, etc. Leer je veel van.

Je hebt met Nunu, Yi en Fiddles drie goeie junglers, dus zorg dat je het junglen ook een beetje in de vingers krijgt. Junglen is natuurlijk niet enkel de jungle creeps killen; zodra je kan moet je bot/mid/top lane met een bezoekje vereren en proberen daar de vijandige spelers te pakken.

Met Darius en Garen kun je mooi top lane oefenen, ervaar je ook meteen al die tegenstanders die je op top lane tegen kan komen.

Je zou nog een echte mid champ kunnen kiezen, want nu heb je daar enkel Yi. Diana of Fizz zijn daar leuke sterke melee champs, maar je kan ook een ranged mid zoals Ahri proberen.

Cho'gath is misschien ook een leuke om te kopen, niet eens zo duur qua IP dacht ik. Cho is een tank met goeie cc die tevens hard kan uithalen en met zijn passive goeie sustain in lane heeft. Bovendien kan ie bijna alles: top, mid en jungle
Draven heb ik al eens tegen me gehad en die lijkt me best gaaf (was iig irritant om tegen te spelen = leuk om zelf mee te spelen >:) ) en wel geinig dat ik dan de 2 broertjes heb. Zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip :)

Het junglen is inderdaad iets waar ik me in het begin wat meer op heb gericht, aangezien dat voor mij in het begin wat "veiliger" voelde. Gewoon lekker die monsters killen en af en toe een lane in huppelen om een kill af te maken of te assisteren.

/edit: Had je edit nog niet gezien. Top, ik ga eens goed naar de genoemde champions kijken :)

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Gisteren even een paar normals Ryze top gespeeld. Zelfs na zijn "nerfs" is dat nog prima te doen heb ik gemerkt. Enige wat jammer was dat gelijk de eerste game dat ik speelde ineens een Nocturne top had. Nou dan merk je dat dat spelshield wat hij heeft toch wel verdomd irritant is. Probeerde hem regelmatig te baiten om hem vroegtijdig te poppen, maar de cooldown op dat shield is vrij laag waardoor je bijna nooit een volledige combo op hem kunt landen.

De game erna ging beter toen ik weer een standaard top tegenover me had, in de vorm van Garen. Helaas was het een niet erg agressieve speler waardoor het een Garen was die maar onder zijn tower bleef farmen en ik dus niet echt de silence + spin heb mee kunnen maken om iig wat meer te oefenen.

Daarna 3on3 ranked. We hebben de eerste 2 placement matches gedaan en het ging vrij goed. Beide waren wins, alleen de 2e match heb ik gelijk maar toegevoegd dat het ook gelijk onze laatste van de avond zou zijn. Want ik merkte vermoeidheid in ons team. Objectives werden niet geprotect of terugheroverd. Nu had ik het geluk dat ik al vrij vroeg in de game wat kills had gepakt op Jax waarna het vanaf daar vrij simpel ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 14:16
Koekiemonsterr schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:35:
[...]
...

Cho'Gath tanky? Je stelt me teleur :'( Full ap gaan en hoppa iedereen opeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

dr34m3dd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:53:
[...]

Want zijn ult scalet zo goed met AP? :D Nee zonder gekheid: zelfs AP cho is vrij tanky door de feast stacks en het feit dat je dan AP items met defensive stats koopt (Abyssal Scepter, Rod of Ages etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-10 10:20

Qon

Vicarious schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:13:
[...]

Want zijn ult scalet zo goed met AP? :D Nee zonder gekheid: zelfs AP cho is vrij tanky door de feast stacks en het feit dat je dan AP items met defensive stats koopt (Abyssal Scepter, Rod of Ages etc.)
En het is zo grappig als je in 'n teamfight flashed wanneer de adc nog op 50% hp is om hem met één ult OMNOMNOM af te maken haha... Gebeurt mij ook weleens, dan voel je je vrij genaaid haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

dr34m3dd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:53:
[...]

Ja, maar zoals Vicarious ook al schreef, tanky + ap bijten elkaar niet hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Misschien nog een tip voor met name mana hungry mid champs. Voorheen maakt ik een fout bij het kopen van items op lvl 1.

Sinds de patch die Dorans Ring van 475 gold terugbracht naar 400, kocht ik vaak voor mid champs als Diana op lvl 1 meteen Dorans Ring + 2 pots. Dat lijkt leuk, maar eigenlijk werkte ik me daarmee in de nesten.

Want een Dorans Ring is never nooit genoeg voor mana sustain, en je hebt met nog maar ruimte voor 2 extra pots veel te weinig mogelijkheden om nog je mana/hp aan te vullen. Gevolg: als je een tegenstander hebt die je goed harrast, zit je binnen de kortste keren met serieuze mana issues en een hp bar die flink onder druk staat. En dus word je uit je lane gepusht.

Met pakweg 4 hp en 4 mana pots kun je met Diana/Kassa blijven harrassen met Q, waardoor je farming ook makkelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:17:
Misschien nog een tip voor met name mana hungry mid champs. Voorheen maakt ik een fout bij het kopen van items op lvl 1.

Sinds de patch die Dorans Ring van 475 gold terugbracht naar 400, kocht ik vaak voor mid champs als Diana op lvl 1 meteen Dorans Ring + 2 pots. Dat lijkt leuk, maar eigenlijk werkte ik me daarmee in de nesten.

Want een Dorans Ring is never nooit genoeg voor mana sustain, en je hebt met nog maar ruimte voor 2 extra pots veel te weinig mogelijkheden om nog je mana/hp aan te vullen. Gevolg: als je een tegenstander hebt die je goed harrast, zit je binnen de kortste keren met serieuze mana issues en een hp bar die flink onder druk staat. En dus word je uit je lane gepusht.

Met pakweg 4 hp en 4 mana pots kun je met Diana/Kassa blijven harrassen met Q, waardoor je farming ook makkelijker wordt.
Kun je dan niet beter Flask + 3 HP pots kopen? Cost efficient gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Gister mijn eerste game met Malphite gedaan en moet zeggen dat het zwaar wennen was.
Checken op je passive, de items die je moet kopen en de juiste moment voor je ult kiezen...

Game wel gewonnen, maar mijn lane helaas wel verloren. Had toplane met Dr Mundo tegen Mordekaiser / Warwick. De Mordekaiser was in mijn beleving vrij tanky en kon ook nog ranged damage doen, waardoor ik niet echt kon blijven pushen. Door een goeie assist gank van Xin Zhao, raakten wij pre-level 8 al snel onze tower kwijt.

Gelukkig ging onze bottom lane goed en konden we uiteindelijk wel onze lane overnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 11:48
Damienx2 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:29:
[...]

Diana is een van de weinige champions waar ik nog Flask op koop. Je bent tot level 6 zeer waarschijnlijk zwakker, neemt meer poke en kan niet engagen. Je wilt gewoon farmen (je kan wat poke nemen met potions) en level 6 halen zodat je all-in kan. Diana gebruikt verraderlijk veel mana, maar je wilt eigenlijk geen tear/chalice maken.
Voorheen nam ik het ook op Kha'zix, maar met de mana cost reduction op W (en niet meer evolven van W) is dat niet echt meer nodig, net als tear. Duurt veel te lang om te stacken nu.

Op Kassa (en veel andere mids) neem ik mana regen pendant + ward + pots. Als ik denk het met minder pots aan te kunnen misschien zelfs 2 mana regen voor snellere chalice (al prefereer ik Tear heel erg de laatste tijd, als je de CDR niet nodig hebt/op andere manieren verkrijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:29:
Ja dat bedoel ik er ook mee, pots/flask, als je maar die sustain hebt.

Flask of pots hangt van situatie af. Gister speelde ik Diana tegen Akali mid. Weet niet of ze een slechte speler was, maar ze raakte me nauwelijks in lane en ik had eigenlijk geen behoefte aan health restore. Dan is flask een beetje een dure investering aangezien je enkel de mana component nodig hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door Koekiemonsterr op 09-08-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:52:
[...]

Ja dat bedoel ik er ook mee, pots/flask, als je maar die sustain hebt.

Flask of pots hangt van situatie af. Gister speelde ik Diana tegen Akali mid. Weet niet of ze een slechte speler was, maar ze raakte me nauwelijks in lane en ik had eigenlijk geen behoefte aan health restore. Dan is flask een beetje een dure investering aangezien je enkel de mana component nodig hebt.
Diana countered Akali opzich ook wel behoorlijk. De burst die ze kan leveren wordt door Diana's shield bijna teniet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 16:31
De poke pre-lvl 6 is vooral het meest irritant als je als Akali tegen Diana speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:02:
[...]

Diana countered Akali opzich ook wel behoorlijk. De burst die ze kan leveren wordt door Diana's shield bijna teniet gedaan.
Ja daarom koos ik Diana ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Wat is nou een goede build voor Master Yi nu die volledig melee is? Ik volgde de guide op lolking.net, maar werd hier toch om geflamed midden in de game al wonnen we wel de match.

Dit komt ook aardig overeen met http://www.probuilds.net/champions/MasterYi
http://www.solomid.net/gu...enge-masteryi-build-guide

1. Hunter machete of boots + health potions
2. Bouwen naar Blade of Ruined King evt. boots naar attack speed upgraden.
3. Blade of Ruined King
4. Iets met dmg en critical strike zoals Zeal/Infinity Edge Situational: Guardian Angel

Ik probeer Yi nu te masteren als jungle, dus elke tip is welkom

[ Voor 13% gewijzigd door Turismo op 09-08-2013 16:51 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Naar mijn mening is de machete niet nodig op Yi omdat hij supersnel junglet zonder. Er zijn ook geen must-have items die eruit te bouwen zijn voor Yi. Ik zou dus gewoon ASAP proberen om een Blade of the Ruined King en een Statikk Shiv te maken voor attack speed en movespeed (en wat lifesteal). Daarna is het afhankelijk van de game wat je wil hebben. Als ze armor stacken bouw je een Last Whisper, zo niet kun je gaan voor een Bloodthirster. Als er een goede burst mage is die jou focust, is hexdrinker wel lekker om ergens tussendoor te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Toch nog een een relatief stomme vraag maar :

Ik heb nu de volgende champions :

- Ryze
- Tristiana
- Alistar

Waarbij ik met Ryze altijd Midlane probeer te spelen, is er ergens een lijstje welke champions relatief eenvoudig te leren zijn voor bijvoorbeeld

Top - Bot Jungle & Support ? Dan heb ik een beetje een idee waar welke champions ik kan toewerken :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 20:52
Ik zou gewoon alle 450 heroes halen. Behalve misschien Poppy, maar op lagere niveaus is die misschien ook wel leuk. Die zijn eigenlijk allemaal (mechanic wise) simpel. Daarom zijn ze ook goedkoop.
Annie - mid
Ashe - adc (bot)
Garen - top
Kayle - top/mid (of zelfs support)
Yi - top/jungle
Nunu - support/top/jungle
Poppy - top
Sivir - adc (ben ik persoonlijk niet zo'n fan van) 21 jan edit: Na de rework wel echt de moeite waard
Soraka - support (of eventueel mid)
Warwick - top/jungle

En voor 1350 IP kun je de volgende halen (die zijn over het algemeen wat lastiger):
Janna - support (of eventueel mid)
Malphite - top (of eventueel mid/jungle)
Morgana - mid
Nasus - jungle (of eventueel top/mid) 21 jan edit: tegenwoordig beter top
Taric - support (die is niet lastig)
Teemo - top/mid, want Teemo
Tryndamere - top/jungle
Twisted Fate, erg moeilijke mid
Evelynn (stealth) - jungle of mid

En voor die drie die je al hebt:
Tristana - adc (en voor de lol kun je AP tristana mid eens proberen)
Alistar - support
Ryze - kun je ook prima top spelen

Verder zou ik voordat je dure heroes koopt, ze bij voorkeur eerst proberen in de gratis rotatie. En ik zou ze dan sowieso alle 10 gewoon proberen.

Probleem met jungle is dat je er eigenlijk wel runes/masteries voor nodig bent om succesvol te zijn.
Vanaf level 20 kun je tier 3 runes kopen (en heb je aardig wat mastery punten). Tier 2 runes zou ik dan ook niet kopen, pure IP verspilling. Dus vanaf dat punt zou ik me pas een keer zorgen gaan maken over jungle imo.

[ Voor 44% gewijzigd door Thormodo op 24-01-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Thanks voor de info dan heb ik eerst een streven om naar toe te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:48
Alle champs hebben goede en slechte punten, ik zou gwn een paar die je leuk vind masteren en proberen beter te worden

[ Voor 76% gewijzigd door lhjlu op 10-08-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52
lhjlu schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:12:
Alle champs hebben goede en slechte punten, ik zou gwn een paar die je leuk vind masteren en proberen beter te worden
hij bedoelt alle 450IP kostende champs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:09
Kayle werkt trouwens ook goed in de jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestux
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 23:10
Kayle jungle? Die is nieuw voor mij :) Ben zelf fanatiek Vi jungler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Had meer dan genoeg punten dus inmiddels de volgende alvast aangeschaft dat heb ik van ieder type in ieder geval 1

Ashe - adc (bot)
Garen - top
Kayle - top/mid (of zelfs support)
Soraka - support (of eventueel mid)

Begin nu redelijk bekend te raken me Ryze en dat merk je ook, merk alleen dat ik nog wel eens te ver push in me eentje zonder minions richting een tower om net nog die kill te scoren ;) Meestal eindigt dat in een dode Ryze, als je safer speelt dan komt hij pas echt tot zijn recht ondanks dat hij in de eerste paar levels behoorlijk squishy is, merk je echt als je gaat upgraden dat het met sprongen vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

ShadowBumble schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:08:
merk alleen dat ik nog wel eens te ver push in me eentje zonder minions richting een tower om net nog die kill te scoren ;)
Ah ik ben dus niet de enige nieuwe speler met dat probleem :D
Ook zo'n "probleem" wat er nog uit moet slijten; De verkeerde momenten kiezen voor een teamfight, ik ga vol het gevecht in, 0.5 seconde later zie ik dat heel de rest van mijn team net aan het terugtrekken is, faal :'(

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Derlux schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:13:
Je bent dus een fanatieke Vi jungler? Mooi, heb ik een vraag voor je.

Ik heb Vi redelijk vaak in normals gespeeld, maar in ranked zelden. Het probleem met jungle Vi, hoe leuk ik haar als champ ook vind, is dat haar jungle rol onvoldoende sterk is omdat zeg geen harde cc heeft.

Vi heeft wel die uiterst belangrijke gap closer in haar Q, ze is ietwat tanky en haar dmg is niet verkeerd. Kortom, goeie junger zou je zeggen in die zin dat ze naast het killen van de jungle creeps ook effectief kan ganken. Maar het probleem wat ik in haar zie: waar is die cruciale cc in haar kit?

Ze heeft geen stun/slow, behalve dan haar ulti. En enkel een cc in je ulti als jungler vind ik niet echt werken. Ik merkte te vaak dat zelfs als ik met Q vol op een laner knalde en haar combo deed, dat je doelwit toch te makkelijk wegkomt omdat je niet kan vastzetten/slowen.

Uiteraard kun je door goed te positioneren al een eind komen en goeie teammates helpen ook, maar ik zie niet zo goed hoe je met Vi echt goed kan ganken zonder een echte cc.

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 11-08-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder een echte hard CC blijft het vaak bij een flash proberen te burnen bij de eerste gank, door middel van je Q. Als dat gebeurt, kun je later terugkomen en vervolgens wel blijven kleven, mits je red buff hebt. Na 6 is het zaak om ALS ze flash hebben, die proberen te poppen met Q, waarna je je ulti kan gebruiken zodat je team de tijd heeft om op je target los te gaan.

Maar wat je zegt, Vi past niet in elke teamcomp. Probeer ook te vermelden in champ select dat je Vi wil spelen, en vraag om minstens 1 lane met CC. Mijn aanrader is dan ook - camp botlane, en blijf daar terug komen ganken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10 11:52
Een tijdje geen ranked gespeeld (vind de mode niet geweldig, veel meer flame e.d.), maar gisteren toch maar eens besloten verder te gaan om gold te halen. Ben nu in twee dagen van Silver III naar Silver I gegaan, met 14 wins en 2 losses :P

http://www.lolking.net/summoner/euw/24473817#history

Van Silver 1 naar Gold V schijnt het veel moeilijker te zijn, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
DiedB schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:22:
Een tijdje geen ranked gespeeld (vind de mode niet geweldig, veel meer flame e.d.), maar gisteren toch maar eens besloten verder te gaan om gold te halen. Ben nu in twee dagen van Silver III naar Silver I gegaan, met 14 wins en 2 losses :P

Klopt de barrière is een stuk groter. Het is namelijk moeilijker om aan de 100 LP te komen, want als je dicht bij de 100 komt zul je minder LP gaan krijgen per win (afhankelijk van je win/loss ratio) en je hebt een langere promotie serie. Ik was zelf in Silver 4 begonnen en zat binnen 20 games in Silver 1. Maar ik heb al een paar keer "pech" gehad met de promotion serie, dus ik zit nog steeds in Silver 1. Ik ben trouwens nog op zoek naar een duo partner :p.
http://www.lolking.net/summoner/euw/19558997#profile

[ Voor 10% gewijzigd door Thormodo op 11-08-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:53

Snappie88

Mr. Hollywood

Derlux schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:13:
Kayle jungle heeft mij single-handed naar Gold V gebracht :) Vi ook veel gespeeld in de jungle, maar merk dat ze inderdaad in sommige gevallen te kort schiet.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

DiedB schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:22:

Ik wou dat ik mij hier ook toe kon motiveren. Heb tegenwoordig weer wat meer tijd, maar gewoon al het negatieve wat er aan vast klampt weerhoud me elke keer om op ranked te klikken. Kies dan sneller voor even een normal. Bij een normaal weet je wat je ongeveer kunt verwachten, en ben je de kinderen zat dan kun je zonder punten kwijt te raken altijd nog de lobby verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Ik ben de laatste dagen zoveel aan het verliezen. En het ergste, het ligt nog aan mezelf ook.
Heb nu 60 champions, en daar zit hem het probleem. Twee weken terug gestart met ranked, en doe nu ongeveer 1 op de 5 games ranked, de rest normals.

Na placements kwam ik in Silver IV terecht. Prima dacht ik dus. Ondertussen alweer Silver 5.

Wat mijn probleem is? Ik heb teveel champs, waardoor ik in normals telkens kies voor eentje die ik nog nooit (of pas begonnen) heb gespeeld. Opzich wel goed, want ik wil eigenlijk gewoon 20 champs goed kunnen spelen. Dan kan je echt counteren in ranked.

Maar zolang ik zoveel champs wil oefenen, geen ranked spelen. Na 4 / 5 games met verschillende voor mij onbekende champs, gaat een ranked game ook niet meer lekker merk ik.

Ik dacht, zet het hier maar even neer, voor iedereen die ranked wil beginnen: zorg dat je drang naar nieuwe champions proberen wat afgenomen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 09:56
Koekiemonsterr schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:43:
[...]

Je bent dus een fanatieke Vi jungler? Mooi, heb ik een vraag voor je.

Ik heb Vi redelijk vaak in normals gespeeld, maar in ranked zelden. Het probleem met jungle Vi, hoe leuk ik haar als champ ook vind, is dat haar jungle rol onvoldoende sterk is omdat zeg geen harde cc heeft.

Vi heeft wel die uiterst belangrijke gap closer in haar Q, ze is ietwat tanky en haar dmg is niet verkeerd. Kortom, goeie junger zou je zeggen in die zin dat ze naast het killen van de jungle creeps ook effectief kan ganken. Maar het probleem wat ik in haar zie: waar is die cruciale cc in haar kit?

Ze heeft geen stun/slow, behalve dan haar ulti. En enkel een cc in je ulti als jungler vind ik niet echt werken. Ik merkte te vaak dat zelfs als ik met Q vol op een laner knalde en haar combo deed, dat je doelwit toch te makkelijk wegkomt omdat je niet kan vastzetten/slowen.

Uiteraard kun je door goed te positioneren al een eind komen en goeie teammates helpen ook, maar ik zie niet zo goed hoe je met Vi echt goed kan ganken zonder een echte cc.
Vi jungle is zeker goed in ranked, ze is alleen een stukje moeilijker te masteren dan meeste jungle champions. Ik ben door Vi jungle te spelen opgeklommen van onderaan nu naar Silver 1 (niet dat dat zo goed/hoog is).
Als je denkt dat ze geen harde cc heeft dan heb je het goed mis, ik max altijd Q eerst. Wat mensen (ook tegenstanders) vergeten is dat als je je Q raakt de tegenstander voor zo'n 0,5 seconde gestunned is. Als je dus je Q maxxed kan je die zo'n 2-3 keer tijdens een gank gebruiken, En je ulti natuurlijk welke zowel niet skillshot gapcloser als cc is.
Voorwaarde voor succesvol Vi in ranked spelen is dat je zo'n beetje altijd je Q raakt. 90% van de keren flashed een tegenstander weg als ze je op hun af zien stormen met Q. Eventjes wachten terugkomen en kill.

Je moet trouwens in de jungle onderscheid maken tussen gank junglers en farm junglers. Vi is een gank jungler. Je moet voor kills voor jezelf en voor je team zorgen.
Lategame is het jouw taak om (meestal) tanky te worden en aan de squishies te blijven plakken. Als je niet vreselijk achterloopt initiate ik vaak dwars door het enemy team (zorg wel dat je team mee komt) op de AD/AP carry die zal dan ook gewoon overlijden (jij ook waarschijnlijk daarna). Als ik nog leef dan pick ik mijn volgende target (blijf je Q zovaak mogelijk gebruiken). Geloof me, als je als AD of AP carry een Vi op je kont heb ben je nutteloos voor je team totdat Vi gecc'd of gedood wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook mooi is aan de Q van Vi, is dat ze ability's canceled. Zo kan je ults stoppen en bijv de E van zac stoppen zodat hij niet weg kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

breakskater schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:23:
[...]

Vi jungle is zeker goed in ranked, ze is alleen een stukje moeilijker te masteren dan meeste jungle champions. Ik ben door Vi jungle te spelen opgeklommen van onderaan nu naar Silver 1 (niet dat dat zo goed/hoog is).
Als je denkt dat ze geen harde cc heeft dan heb je het goed mis, ik max altijd Q eerst. Wat mensen (ook tegenstanders) vergeten is dat als je je Q raakt de tegenstander voor zo'n 0,5 seconde gestunned is. Als je dus je Q maxxed kan je die zo'n 2-3 keer tijdens een gank gebruiken, En je ulti natuurlijk welke zowel niet skillshot gapcloser als cc is.
Voorwaarde voor succesvol Vi in ranked spelen is dat je zo'n beetje altijd je Q raakt. 90% van de keren flashed een tegenstander weg als ze je op hun af zien stormen met Q. Eventjes wachten terugkomen en kill.

Je moet trouwens in de jungle onderscheid maken tussen gank junglers en farm junglers. Vi is een gank jungler. Je moet voor kills voor jezelf en voor je team zorgen.
Lategame is het jouw taak om (meestal) tanky te worden en aan de squishies te blijven plakken. Als je niet vreselijk achterloopt initiate ik vaak dwars door het enemy team (zorg wel dat je team mee komt) op de AD/AP carry die zal dan ook gewoon overlijden (jij ook waarschijnlijk daarna). Als ik nog leef dan pick ik mijn volgende target (blijf je Q zovaak mogelijk gebruiken). Geloof me, als je als AD of AP carry een Vi op je kont heb ben je nutteloos voor je team totdat Vi gecc'd of gedood wordt.
Hmm misschien eens proberen met een gemaxte Q. Ik heb hetzelfde probleem als degene die je aan het quoten bent namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:04:
Wat ook mooi is aan de Q van Vi, is dat ze ability's canceled. Zo kan je ults stoppen en bijv de E van zac stoppen zodat hij niet weg kan komen.
Sick, dus ook Fiddle en Nunu hun ult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Turismo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:02:
[...]

Sick, dus ook Fiddle en Nunu hun ult?
Fiddle alleen als je het tijdens het 'voor'channelen doet. Als de AoE eenmaal begonnen is, kun je de ult van fiddle niet meer stoppen. Nunu kun je er altijd uit beuken met een displacement, knockup of stun, dus ook de Vi Q inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Vicarious schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:04:
[...]

Fiddle alleen als je het tijdens het 'voor'channelen doet. Als de AoE eenmaal begonnen is, kun je de ult van fiddle niet meer stoppen. Nunu kun je er altijd uit beuken met een displacement, knockup of stun, dus ook de Vi Q inderdaad.
Goed om te weten, in geval van close combat wel het proberen waard, mocht je halverwege Nunu en de AoE staan, dan toch beter ontsnappen want vaak bashed er nog een andere champ op je mee en hulp kan je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Gisteren trouwens gekeken of ik nog enigsinds Katarina onder de knie had. Nou dat bleek dus wel goed te zitten. Zodra ik 6 was gelijk top of bot gekeken of ik er iets kon opzetten zodat die lanes door konden snowballen. En dat pakte wel goed uit, terwijl ik dat deed kon onze jungler op mid wat CS / xp pakken en zo kwam hij ook lekker op items te zitten tijdens de game.

Uiteindelijk de avond afgesloten op Akali. Mijn main voor bijna een jaar. Stond top tegenover een Singed, die dacht dat continu /laugh invloed had op mijn spel. Rustig gaan csen, elke keer als hij dichtbij kwam Q + autoattack tot het moment dat ik 6 werdt. 3 Stacks verder en toen vol erin. Vanaf daar was het simpelweg snowballen. Onze mid had zijn lane hard verloren vs een Fizz maar ik lag 4 levels voor op Fizz dus kon ik hem ook makkelijk uitschakelen. Waarna het enemy team elkaar begon te flamen en reports in allchat gingen roepen. Waarna een overwinning wel heel simpel wordt, aangezien niemand meer samenwerkte in het andere team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mjah zodra de allchat volgeblaft wordt is de game meestal wel gespeeld. Spelers vinden het vanaf dat moment belangrijker om de schuld af te schuiven en 'discussies' te winnen dan simpelweg samen te werken om de game te winnen. Moraal is dan ver te zoeken, mensen gaan achterlijke dingen doen en worden gepakt in de jungle, gg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik heb de /all ook gewoon uitgeschakeld. Scheelt ongetwijfeld een hoop irritatie :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

thewizard2006 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:56:
Ik heb de /all ook gewoon uitgeschakeld. Scheelt ongetwijfeld een hoop irritatie :)
If it ain't making ping sounds it's not important, kortom wie tijd heeft om hele lappen text te tikken met onzin is niet hard genoeg bezig de game te winnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Ero-Sensei schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:52:
Wat mijn probleem is? Ik heb teveel champs, waardoor ik in normals telkens kies voor eentje die ik nog nooit (of pas begonnen) heb gespeeld.
Herkenbaar, al kan ik nog geen ranked spelen maar wil wel 10 tal champions kunnen spelen op verschillende posities. Ik heb nu een 5 tal champions die ik gewoon voldoende beheers en lekker mee kan spelen tijdens games (Teemo, Warwick, Yi, Nidalee en Malphite).

Zo ben ik nu begonnen met het zoeken naar een mooie mid lane champion, maar doordat ik verschillende champions probeer (en niet alles weet van deze champion) heb ik mijn lane wel eens verloren.
Is nu al paar voor gekomen dat je zo'n situatie helemaal kapot gescholden ben, omdat ik dan "opzettelijk" aan het feeden was... (terwijl het op zo'n moment gewoon onkunde is). Een lane verliezen doe ik in ieder geval niet met opzet.

[ Voor 3% gewijzigd door Loadichus op 12-08-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Turismo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:18:
[...]

Goed om te weten, in geval van close combat wel het proberen waard, mocht je halverwege Nunu en de AoE staan, dan toch beter ontsnappen want vaak bashed er nog een andere champ op je mee en hulp kan je wel vergeten.
De knockback die Vi veroorzaakt is zo goed als een stun voor meeste champions/spells (kan mij alleen niet 100% herinneren of het nou een Katarina ult stopt).

Zelf gebruik ik mijn Q dus in een 1v1 gevecht zodra hij up is, zo kort mogelijk laden en precies tussen je AA's doen. Zo krijg je dus een stun op je tegenstander, een extra stack van je W en extra damage. Enige waar je op moet letten is of je tegenstander misschien weg gaat rennen/flashen en je daar niet je Q voor wilt bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Loadichus schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:25:
[...]
Zo ben ik nu begonnen met het zoeken naar een mooie mid lane champion, maar doordat ik verschillende champions probeer (en niet alles weet van deze champion) heb ik mijn lane wel eens verloren.
Is nu al paar voor gekomen dat je zo'n situatie helemaal kapot gescholden ben, omdat ik dan "opzettelijk" aan het feeden was... (terwijl het op zo'n moment gewoon onkunde is). Een lane verliezen doe ik in ieder geval niet met opzet.
Wen er maar aan want het komt nog wel veel vaker voor. Heb wel eens 0/2 gestaan op mid met een champ, maar stond wel met 70CS voor na 20 minuten. Werd alsnog uitgemaakt voor feeder :P 17cs = 1 kill ongeveer dus ik stond nog 36 cs voor.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

iCy schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:55:
[...]

Wen er maar aan want het komt nog wel veel vaker voor. Heb wel eens 0/2 gestaan op mid met een champ, maar stond wel met 70CS voor na 20 minuten. Werd alsnog uitgemaakt voor feeder :P 17cs = 1 kill ongeveer dus ik stond nog 36 cs voor.
CS is minion farm?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creep score, ja dat is minions farm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Loadichus schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:25:
[...]
In normals moet je gewoon je champions kunnen oefenen, dus lekker negeren. In ranked wordt wel van je verwacht dat je de champion die je kiest beheerst op het niveau waarop je speelt (liefst zelfs iets hoger, dus je main character waarmee je het beste presteert)

[ Voor 17% gewijzigd door Vicarious op 12-08-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Jup, CreepScore.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

breakskater schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:53:
[...]

De knockback die Vi veroorzaakt is zo goed als een stun voor meeste champions/spells (kan mij alleen niet 100% herinneren of het nou een Katarina ult stopt).

Zelf gebruik ik mijn Q dus in een 1v1 gevecht zodra hij up is, zo kort mogelijk laden en precies tussen je AA's doen. Zo krijg je dus een stun op je tegenstander, een extra stack van je W en extra damage. Enige waar je op moet letten is of je tegenstander misschien weg gaat rennen/flashen en je daar niet je Q voor wilt bewaren.
Hmja eerder zei je dat ik het goed mis had, gelet op mijn stelling dat Vi geen harde cc heeft.

Welnu, die tip van Q maxen en Q heel kort chargen in een 1 vs 1 fight is inderdaad nice, maar ik blijf mijn kritiek houden.

Doorgaans als je (met Vi) wil ganken bevindt je target laner zich tussen jou en de turret (tenzij ze flink gepusht hebben). Als je dan met Q erin duikt geeft je Q je target een kleine knockback de verkeerde kant op, namelijk richting hun turret. Tuurlijk doe je schade met Q, E, aa, maar echt vastzetten of slowen is er niet bij, even afgezien van de ulti en eventuele slowing items.

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 12-08-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vi's ult doet trouwens wel aoe dmg. En volgends mij ook net zo lange stun als je Q. Maar dat weet ik niet zeker.

En idd als Vi kan je het beste ganken als de tegenstander gepushed heeft. Maar dat is bij meedere junglers.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
ShadowBumble schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:57:
[...]

If it ain't making ping sounds it's not important, kortom wie tijd heeft om hele lappen text te tikken met onzin is niet hard genoeg bezig de game te winnen :+
Het is inderdaad meestal GG als je ziet dat een teamspeler meer tijd besteed aan het zeiken in de chat dan jij kan lezen. Zwaar triest en het is niet dat het een uitzondering is dat het gebeurd ;w

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-10 10:20

Qon

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:45:
Vi's ult doet trouwens wel aoe dmg. En volgends mij ook net zo lange stun als je Q. Maar dat weet ik niet zeker.

En idd als Vi kan je het beste ganken als de tegenstander gepushed heeft. Maar dat is bij meedere junglers.
Vi's ult damaged iedereen in de lijn tussen jou en je uiteindelijke target. Dus tijdens dat je naar je tegenstander toespringt met je ult, damage je iedereen die tussen jou en je target in staat. Daarnaast push je ze ook naar de zijkanten. Dit kun je goed zien door het standaard skill filmpje van haar ultimate te bekijken. Daarnaast is Vi's "Q" geen stun, maar een knock-up. Er zit een degelijk verschil in, dat wanneer je tenancy items koopt, de knock-up duration niet veranderd, terwijl een stun duration wel wordt verkort.

Daarnaast is Vi heel goed viable als je start met Phage nadat je boots 1 hebt gekocht. Je hebt door je phage vrijwel genoeg slow potentieel om te blijven sticken aan je target. Het probleem is echter dat, zodra je je Q mist bij je initiate, je vaak beter maar gelijk kan stoppen met ganken, want 9/10 keer komt de tegenstander dan gewoon weg (behalve als je ult up is natuurlijk). Vi is een hele leuke champion, maar het is erg jammer dat ze generfed is, hierdoor heeft ze het een stuk lastiger in low level jungle, en is haar early gank potentieel erg verminderd, iets wat in mijn ogen Vi juist zo sierde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Gister een potje mid Galio gedaan, een van de meest onderschatte champions naar mijn mening.

Kan bijna alle veel gebruikte mids counteren, en 80% van de tegenstanders kennen hem niet.
Ook je medestanders niet, getuige het geblame en geflame in teamselect (in een normal).

Dat ging nog even door toen bleek dat zij een Kass op mid hadden. Nou, met Galio heb ik weinig problemen met Kass, zeker niet met een domme. Allebei wat gepoke natuurlijk, en daar kwam de gank op mij. Tegen mijn turret aan. En ik was net level 6... Kass en hun jungler allebij 5. Moet je niet doen tegen Galio. Ult erop natuurlijk, een Q, een E, een turret en een Double kill.

Fair als ie was vond de adc het toch wel aardig. Vooral in teamfights vonden ze mijn ult achteraf toch wel lekker. Het enige nadeel is dat je veel kills van je adc afpakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Oh dear... vorige week meldde ik nog dat ik op het account van een maat van mij had gespeeld om hem aan te tonen dat als je iets andere champs pakt waarmee je kunt carryen dat je dan vrij simpel uit bronze en waarschijnlijk ook wel silver kunt komen (dit laatste kan ik dus niet bevestigen omdat ik zelf amper ranked speel en momenteel mijn hoogste account in silver III zit na een decay uit silver I). Maar goed, hij is dus gisteren bezig geweest en ik zag vanmorgen de berichten op skype binnenkomen. "Ik ben helemaal klaar met ranked". Hij had dus 2 ranked matches gespeeld. 1 op Zed waar hij tegenover een Kayle stond. Vrij hard verloren en hij heeft de game dus niet kunnen carryen. Maar ik heb het idee dat hij die game ook niet heeft gedaan wat ik vaak doe als ik in de lane wordt gecountered.

Je kunt dan in zo'n situatie een aantal dingen doen. (hij stond overigens mid) Vragen om een laneswap. Werkt dat niet dan kun je ervoor kiezen om niet all-in te gaan vs je lane-opponent maar gewoon de side-lanes ganken. Zorg iig dan deze een voorsprong pakken op hun lane zodat zij uiteindelijk de game voor je kunnen carryen. En als derde optie gewoon je lane behouden en passive spelen. Dit laatste vindt ik zelf behoorlijk veel risico want je gaat dan hopen op fouten van je tegenstander en dat de andere lanes standaard hun lane gaan winnen. Daar wacht ik zelf persoonlijk liever nooit op.

Maar goed die game had hij dus verloren. Waarna hij weer een game ging doen waar hij Varus als AD Carry had. Hier had hij de pech dat je in deze situatie lichtelijk afhankelijk bent van je support. Want als beide speelstijlen niet matchen zul je moeten aanpassen. Schijnbaar is dit ook niet gebeurt. WAnt ook deze game verloor hij. Dus ik gok dat ranked voor hem niet meer gaat gebeuren. Jammer, vindt ook dat hij beter zijn sterkste rol had kunnen pakken (jungle) en niet en champ pakken die hij nog maar 3x had gedaan (Zed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Vicarious schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:06:
[...]
In normals moet je gewoon je champions kunnen oefenen, dus lekker negeren. In ranked wordt wel van je verwacht dat je de champion die je kiest beheerst op het niveau waarop je speelt (liefst zelfs iets hoger, dus je main character waarmee je het beste presteert)
Ook helemaal mee eens, als ik eenmaal aan ranked toe ben ga ik ook zeker niet meer met champions experimenteren. Sterker ik hoop dat toch dat ik minimaal 10 champions redelijk tot goed beheers.

Wordt er op de normal games iets gedaans met de reports? Ik zal vast wel eens 1 of 2 reports hebben gehad voor iets. Ik report echter zelf alleen maar AFK spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Damienx2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:40:
Oh dear... vorige week meldde ik nog dat ik op het account van een maat van mij had gespeeld om hem aan te tonen dat als je iets andere champs pakt waarmee je kunt carryen dat je dan vrij simpel uit bronze en waarschijnlijk ook wel silver kunt komen (dit laatste kan ik dus niet bevestigen omdat ik zelf amper ranked speel en momenteel mijn hoogste account in silver III zit na een decay uit silver I). Maar goed, hij is dus gisteren bezig geweest en ik zag vanmorgen de berichten op skype binnenkomen. "Ik ben helemaal klaar met ranked". Hij had dus 2 ranked matches gespeeld. 1 op Zed waar hij tegenover een Kayle stond. Vrij hard verloren en hij heeft de game dus niet kunnen carryen. Maar ik heb het idee dat hij die game ook niet heeft gedaan wat ik vaak doe als ik in de lane wordt gecountered.

Je kunt dan in zo'n situatie een aantal dingen doen. (hij stond overigens mid) Vragen om een laneswap. Werkt dat niet dan kun je ervoor kiezen om niet all-in te gaan vs je lane-opponent maar gewoon de side-lanes ganken. Zorg iig dan deze een voorsprong pakken op hun lane zodat zij uiteindelijk de game voor je kunnen carryen. En als derde optie gewoon je lane behouden en passive spelen. Dit laatste vindt ik zelf behoorlijk veel risico want je gaat dan hopen op fouten van je tegenstander en dat de andere lanes standaard hun lane gaan winnen. Daar wacht ik zelf persoonlijk liever nooit op.

Maar goed die game had hij dus verloren. Waarna hij weer een game ging doen waar hij Varus als AD Carry had. Hier had hij de pech dat je in deze situatie lichtelijk afhankelijk bent van je support. Want als beide speelstijlen niet matchen zul je moeten aanpassen. Schijnbaar is dit ook niet gebeurt. WAnt ook deze game verloor hij. Dus ik gok dat ranked voor hem niet meer gaat gebeuren. Jammer, vindt ook dat hij beter zijn sterkste rol had kunnen pakken (jungle) en niet en champ pakken die hij nog maar 3x had gedaan (Zed).
3 Opties begrijp ik uit je verhaal
  1. Laneswap
  2. Bot/Top helpen met ganks
  3. Play safe, gewoon farmen onder toren
Optie 1 en 3 is duidelijk, maar 2 niet dan geef je dus je mid lane toren op? en mis je ook cs.
Want hoe kan je optie 2 doen als je niet eens hebt kunnen pushen?

Mis nog optie 4, je jungler vragen om je te babysitten, als je aantal ganks voorstaat moet je sterker voor de dag komen dan je opponent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo gister voor het eerst weer even de stream aangezet tijdens spelen en natuurlijk deed ik het belabberd :+ eerste 2 matches waren echt hopeloos en we werden aan alle kanten ingemaakt.

Uiteindelijk 3 matches gespeeld met Ryze waarvan 2 verloren 1 gewonnen. Ze staan onder mijn stream link bij past broadcasts mochten mensen nog tips of tricks hebben ;) Zou ik het graag willen weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Turismo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:54:
[...]

1. Laneswap
Optie 1 en 3 is duidelijk, maar 2 niet dan geef je dus je mid lane toren op? en mis je ook cs.

Mis nog optie 4, je jungler vragen om je te babysitten, als je aantal ganks voorstaat moet je sterker voor de dag komen dan je opponent.
Waarom zou je niet kunnen pushen? Jungle ganks is in dit geval gevaarlijk: de cooldown van de Kayle ult is vrij kort. Je wordt zo in een ongunstige towerdive gebait op die manier. Beter gewoon in de sidelanes proberen kills op te pakken. Eventueel mobility boots kopen om sneller terug te zijn in lane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Turismo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:54:
[...]

1. Laneswap

Optie 2 is geen probleem. Kayle mag je dan counteren qua ult, maar dat heeft voor Zed geen invloed op zijn waveclear. Plus terwijl jij bot of top ganked kan je jungler XP / gold verkrijgen door je lane te bewaken. Optie 4 is niet iets waar ik om vraag of op reken in games. Ik vindt het suf als je een hele game lang babysit nodig hebt omdat je de eerste 3 opties niet kunt uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Damienx2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:08:
[...]

Optie 2 is geen probleem. Kayle mag je dan counteren qua ult, maar dat heeft voor Zed geen invloed op zijn waveclear. Plus terwijl jij bot of top ganked kan je jungler XP / gold verkrijgen door je lane te bewaken. Optie 4 is niet iets waar ik om vraag of op reken in games. Ik vindt het suf als je een hele game lang babysit nodig hebt omdat je de eerste 3 opties niet kunt uitvoeren.
Don't blame the messenger, ik noem het babysit voor een reden :+
Ik exhaust gewoon wat opties hier.

Het is mij geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Uiteindelijk is natuurlijk het probleem dat hij een lastige champ als Zed picked in een ranked terwijl hij hem 3x heeft gespeeld.

Overigens als, je je lane verlies krijg je echt geen babysit meer, dan wordt je gewoon kapot geflamed.

Gister stond ik in een normal solo top tegen een Trynd en een Taric. Tja, ondanks ik best wel wat kan met Akali, werdt het me simpelweg onmogelijk gemaakt. Vanaf level 2 werd ik gewoon onder mijn turret gepakt. Taric stunned me, +1 auto attack en gaat 3 klappen pakken van de turret. Ondertussen land Trynd zijn E en 2x aa op me. Wat moet je daar dan tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Ero-Sensei schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:30:
Uiteindelijk is natuurlijk het probleem dat hij een lastige champ als Zed picked in een ranked terwijl hij hem 3x heeft gespeeld.
Overigens als, je je lane verlies krijg je echt geen babysit meer, dan wordt je gewoon kapot geflamed.

Gister stond ik in een normal solo top tegen een Trynd en een Taric. Tja, ondanks ik best wel wat kan met Akali, werdt het me simpelweg onmogelijk gemaakt. Vanaf level 2 werd ik gewoon onder mijn turret gepakt. Taric stunned me, +1 auto attack en gaat 3 klappen pakken van de turret. Ondertussen land Trynd zijn E en 2x aa op me. Wat moet je daar dan tegen doen?
Dit vindt ik dus ook niet 1 van de slimste acties, ook al was het in Bronze I. in mijn ogen heeft hij zijn tegenstanders hiermee gewoon onderschat en dat moet je simpelweg niet doen. Snap ook niet waarom hij niet gewoon Ryze had gepakt aangezien dat zijn standaard mid poppetje normaal gesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ero-Sensei schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:30:
Jungle babysit vragen aangezien je 1v2 staat en zij denk ik ook geen jungler hebben? Zodra je je zelf kan redden (na lvl 6 moet je er in ieder geval 1 van de 2 dood kunnen krijgen als ze dat doen) kan hij weer gaan junglen. Anders je tower opgeven en de lane naar jouw tier 2 tower laten pushen. Als ze zo ver in de lane staan dat ze alsnog bij jouw tower komen vraag je de mid EN de jungler om tegelijktijdig te komen ganken. Steel een doublekill en snowball de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Vicarious schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:38:
[...]

Jungle babysit vragen aangezien je 1v2 staat en zij denk ik ook geen jungler hebben? Zodra je je zelf kan redden (na lvl 6 moet je er in ieder geval 1 van de 2 dood kunnen krijgen als ze dat doen) kan hij weer gaan junglen. Anders je tower opgeven en de lane naar jouw tier 2 tower laten pushen. Als ze zo ver in de lane staan dat ze alsnog bij jouw tower komen vraag je de mid EN de jungler om tegelijktijdig te komen ganken. Steel een doublekill en snowball de game.
Ben ik het mee eens, daar is weinig aan te doen. Zeker als Akali, daarom prefereer ik ook tops die toch nog enige form van ranged clear hebben (bvb Jayce, Cho en zelfs Nasus als je E maxxed).
Beste tactiek vind ik nog om onder je eigen tower heel safe te farmen en je eerste tower zo snel mogelijk op te geven. De jungler je laten helpen levert geen duidelijk voordeel op namelijk (2v2) en mid heeft early game meestal ook druk genoeg.

Heb wel overigens een keer super veel geluk gehad met Xin 1v2 top stond. Zij gingen ook helemaal in het begin all in tegen mij onder tower, ze onderschatten alleen de heal elke 3e klap. Double kill, dus ik direct fed. Daarna probeerden ze het nog een keer terwijl ze allebei flink achter stonden in items en lvls. Kortom dat was een leuke game voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:38:
[...]

In deze situatie had ik toch echt gevraagd om een laneswap, want Akali vs 2 man en dan ook nog 1 met een Ult waar hij niet doodgaat en 1 die een stun op je kan landen, is toch echt een kansloos verhaal. Ik zat eerst te denken dat je het dan via minions zijn ult wel zou kunnen kiten, maar dan heb je nog altijd Taric die een ranged stun heeft.

Plus je hebt farm nodig als Akali, dat gaat niet werken in een 2vs1 lane. Nu weet ik natuurlijk niet wat je mid was, maar alles met een beetje ranged attacks heeft het een stuk makkelijker in samenwerking met de jungler dan kun jij rustig mid farmen en snowballen met ganks op bot en top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

breakskater schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:49:
[...]

zelfs Nasus als je E maxxed).
Dit had ik gister moeten doen toen ik geowned werd tegen een Aatrox. Hij harasste me aardig de lane uit doordat hij early game in vergelijking met Nasus heel sterk is. Toen mijn jungler kwam ganken pikte hij door zn passive een double kill en double buff op ons op. Dan is het echt niet cool meer om tegen hem te lanen. Na 10 minuten had hij 3x mijn CS, een tower en 2 levels voor. Uiteindelijk alsnog gewonnen door goed te warden waardoor we hem steeds in onze jungle konden vangen toen hij ging roamen, maar ik werd hard geownd en ben gecarried door mn team die game. Als ik eerst E gemaxed had, had ik waarschijnlijk beter kunnen farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:53:
[...]

In deze situatie had ik toch echt gevraagd om een laneswap, want Akali vs 2 man en dan ook nog 1 met een Ult waar hij niet doodgaat en 1 die een stun op je kan landen, is toch echt een kansloos verhaal. Ik zat eerst te denken dat je het dan via minions zijn ult wel zou kunnen kiten, maar dan heb je nog altijd Taric die een ranged stun heeft.

Plus je hebt farm nodig als Akali, dat gaat niet werken in een 2vs1 lane. Nu weet ik natuurlijk niet wat je mid was, maar alles met een beetje ranged attacks heeft het een stuk makkelijker in samenwerking met de jungler dan kun jij rustig mid farmen en snowballen met ganks op bot en top.
Als zij al voorstaan door 1 of 2 kills wil je dat je teammate ook niet aandoen. Dan heb je straks 2 underfarmed champions. Ik zou echt je jungler eventjes een paar leveltjes laten doorbijten. Op 2 man gaan ze echt niet diven, dus moet je wel enigszins kunnen farmen (zeker met je ranged blade dingesje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:55:
[...]

Als zij al voorstaan door 1 of 2 kills wil je dat je teammate ook niet aandoen. Dan heb je straks 2 underfarmed champions. Ik zou echt je jungler eventjes een paar leveltjes laten doorbijten. Op 2 man gaan ze echt niet diven, dus moet je wel enigszins kunnen farmen (zeker met je ranged blade dingesje).
Ik zou niet wachten tot ik dood neerviel :). Gewoon zodra je ziet Tryn + Taric... switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:25
Ik zie hier trouwens weinig Xin Zhao voor bij komen? Is dat een verschrikkelijke champion voor ranked? Ik speel er nu vrij vaak mee, maar ik ben dan ook nog geen lvl 30. Wilde wel gaan ranken, maar misschien kan ik dan beter voor een ander gaan. Overigens gebruik ik hem vaak voor Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Vicarious schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:55:
[...]

Ja een beetje farm met je Q lukte ook wel. Je eerdere tip heb ik wel wat aan. Gewoon gauw die eerste turret opgeven. Dan heb ik dus juist zo lang mogelijk uitgesteld, maar inderdaad, ze waren ongetwijfeld dieper in lane wat voorzichter gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

HamburgerHenk schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:46:
Ik zie hier trouwens weinig Xin Zhao voor bij komen? Is dat een verschrikkelijke champion voor ranked? Ik speel er nu vrij vaak mee, maar ik ben dan ook nog geen lvl 30. Wilde wel gaan ranken, maar misschien kan ik dan beter voor een ander gaan. Overigens gebruik ik hem vaak voor Top.
Ik speel nu al een tijdje JAX en die is echt awesome bij top. Ben zelf nog maar level 14.
Ook tips van hier gekregen JAX te gebruiken als Melee champ

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Xtr3me4me schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:59:
[...]

Ik speel nu al een tijdje JAX en die is echt awesome bij top. Ben zelf nog maar level 14.
Ook tips van hier gekregen JAX te gebruiken als Melee champ
Totdat je de eerste Garen tegenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Damienx2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:10:
[...]

Totdat je de eerste Garen tegenkomt :)
Die ben ik al zo vaak tegen gekomen en zo vaak al gekilled. (Remember ik speel nog Co-op op intermidiate

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Xtr3me4me schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:13:
[...]

Die ben ik al zo vaak tegen gekomen en zo vaak al gekilled. (Remember ik speel nog Co-op op intermidiate
Stap daar gauw vanaf dan. In coop leer je jezelf hele slechte gewoonten aan omdat die bots te makkelijk te foppen zijn. Gewoon normals spelen en eventuele rage negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

HamburgerHenk schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:46:
Xin is een prima champion die top en in de jungle gespeeld kan worden. Hij is niet zwaar OP ofzo (alhoewel hij in low level games wel hard kan stompen), maar ook zeker niet zwak. Die knockup en slow zijn altijd nuttig in teamfights en hij kan ook best wat damage uitdelen met alleen een brutalizer als offensive item. Dat houdt in dat je hem ook nog vrij tanky kunt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Vicarious schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:24:
[...]

Stap daar gauw vanaf dan. In coop leer je jezelf hele slechte gewoonten aan omdat die bots te makkelijk te foppen zijn. Gewoon normals spelen en eventuele rage negeren.
Of eventueel Dominion of Twisted Treeline, alles behalve tegen bots -,-. Hoewel die modes uiteraard ook niet bepaald representatief zijn voor 5vs5.

@Xin, als je die leuk vind gewoon mee blijven spelen. Hij wordt door de pro's ook nog steeds gebruikt. Hij is een tijd geleden ietwat generfed en dan zie je een champ vaak gelijk een stuk minder. En Xin werd daarvoor al niet zo gek veel gespeeld.

[ Voor 34% gewijzigd door Thormodo op 13-08-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Xtr3me4me schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:13:
[...]

Ik zou toch normals gaan spelen ik heb misschien in totaal 4 matches co-op gedaan alvorens gewoon in normals te duiken ( ook overigens op advies van spelers hier ) en het verschil is echt wel aanmerkelijk, soms kom je gewoon totaal onverwachte dingen tegen, iets wat je van de bots niet hoeft te verwachten.

Zo had ik gister een team wat ons constant aan het pushen was in teams van 2 en het ergste was nog ze wisselden constant van lanes en spelers die in die teams zaten, dat zal je bij bots nooit zien kortom erg goed schakelen van de tegen partij om a) zoveel mogelijk verwarring te zaaien b) de tegenstander ( ons dus ) geen tijd te geven om zich aan te passen aan de composities.

Uiteindelijk hebben we wel gewonnen maar daar hebben we toch echt wel hard voor moeten werken want in het begin stonden ze ons gewoon te farmen (ongeveer 90 minuten in de broadcast van gister, zie je dat ook duidelijk game 10 minuten bezig 2 kills tegen 10 ) en hard ook, enige reden dat we hebben gewonnen is omdat wij uiteindelijke 2 lanes constant aan het pushen waren met 1 champ, terwijl de overige 3 in een team over het veld roamen en overal poken en kills maken, tot ze uiteindelijk amper hun base uit kwamen.

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 13-08-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-09 16:08
Xin Zhao is zo een lekkere pub stomper, ik neem hem vaak als top in normals en speel hem dan heel agressief.

Mensen onderschatten zijn burst damage vaak en zodra je de 1e kill binnen hebt kan je echt hard snowballen. Je kan teams dan echt in je eentje rapen.

[ Voor 8% gewijzigd door Euphanasia op 13-08-2013 13:34 ]

Welcome to the League of Draven

Pagina: 1 ... 57 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.