[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
@Damienx2, true, maar ik leer nieuwe champs liever in normal games dan in ranked :p

Iemand trouwens zin om te duo-en en of met een groepje? xDMebusDx

[ Voor 7% gewijzigd door Mebus op 22-07-2013 12:01 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Mebus schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:59:
@Damienx2, true, maar ik leer nieuwe champs liever in normal games dan in ranked :p

Iemand trouwens zin om te duo-en en of met een groepje? xDMebusDx
Ik zou ja zeggen, maar aangezien ik gisteren zelf al in de problemen kwam door mijn maat is het natuurlijk op eigen risico :D

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Damienx2 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:13:
[...]

Ik zou ja zeggen, maar aangezien ik gisteren zelf al in de problemen kwam door mijn maat is het natuurlijk op eigen risico :D
Bedoel gewoon een normal game :-) Maar ranked games zijn ook goed hoor!

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Mebus schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:19:
[...]

Bedoel gewoon een normal game :-) Maar ranked games zijn ook goed hoor!
Zullen waarschijnlijk normal games zijn, ranked speel ik zelf amper vanwege tijdsgebrek en normals zijn minder stressvol imo. Welke positie speel je overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@Damienx2, het liefst mid.. Maar top jungle en support vind ik ook oke :-) Alleen adc zuig ik hard..

Voeg je me toe? :O

[ Voor 9% gewijzigd door Mebus op 22-07-2013 12:27 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 20:52
@Mebus als je chat room GoT even joined wil ik ook wel meedoen.

[ Voor 12% gewijzigd door Thormodo op 22-07-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Mebus schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:24:
@Damienx2, het liefst mid.. Maar top jungle en support vind ik ook oke :-) Alleen adc zuig ik hard..

Voeg je me toe? :O
Ja ik voeg je toe zodra ik vanmiddag thuis kom. En een mid is precies wat we eigenlijk zoeken. Ik speel zelf voornamelijk top en mijn maat jungle. Dus met mid erbij zou het prima lukken in de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Damienx2 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:34:
[...]

Ja ik voeg je toe zodra ik vanmiddag thuis kom. En een mid is precies wat we eigenlijk zoeken. Ik speel zelf voornamelijk top en mijn maat jungle. Dus met mid erbij zou het prima lukken in de games.
Oke, cool :-)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 09:06
Dit weekend Blitz maar eens aangeschaft. Potje mee gespeeld en echt enorm goed mee gespeeld (al zeg ik het zelf).
Het begon met tweemaal een grab op de enemy carry, waarvan hij 1 keer stierf door onze adc. Hierna zat de schrik er zo in dat ik enorm kon zonen door naast de enemy minions te lopen. De support voelde zich nog iets veiliger dus die liep wat meer naar voor, grab, stun -> onze carry maakt hem af voor de enemy carry kan komen ingrijpen. Lane-phase dus goed gewonnen, vervolgens ben ik wat beginnen roamen en kom ik op mid. Sprint, stun op quin, hij flasht weg, hook er op, ult er op zodat hij niet als vogel kan wegvliegen. Onze zed is op dat moment dicht genoeg en kan hem afmaken met 1 Q skill. Complimentje van zed in chat en toen ging het eigenlijk steeds beter. In de teamfights een low health-char er uit pullen en die werd genuked, daardoor was hun burst-dmg ook weg. Eenvoudig gewonnen.
Echt zo'n spelletje waar het allemaal lukt. Heb uiteindelijk maar 2 of 3 grabs gemist wat voor mijn doen echt ongelooflijk is. Ik heb ook rondjes waarbij echt elke skillshot de lucht raakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Gister weer wat geleerd, speelde gister een normal (5vs5) met Teemo op toplane tegen een Lux en Jax. Had eigenlijk weinig moeite om mij staande te houden ondanks de 1vs2. Na level 6 kon ik zelfs redelijk pushen. Met de mushrooms kon ik mooi een veilige exit garanderen, en een gank op mijzelf voorkomen.

Nadat ik de Lux neer kreeg met mijn poisons en was begonnen met het pushen van de Jax kwam de Lux al snel terug en had blijkbaar wat wards gekocht. Blijkbaar geven de wards ook meteen mijn mushrooms weer? In ieder geval was mijn veilige escape route verdwenen waardoor ik in het stof moest bijten ...

Uiteindelijk met de Juggler toch mijn lane kunnen pushen en zelfs de game gewonnen, maar was wel weer een leer moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 16:31
Loadichus schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:53:
Gister weer wat geleerd, speelde gister een normal (5vs5) met Teemo op toplane tegen een Lux en Jax. Had eigenlijk weinig moeite om mij staande te houden ondanks de 1vs2. Na level 6 kon ik zelfs redelijk pushen. Met de mushrooms kon ik mooi een veilige exit garanderen, en een gank op mijzelf voorkomen.

Nadat ik de Lux neer kreeg met mijn poisons en was begonnen met het pushen van de Jax kwam de Lux al snel terug en had blijkbaar wat wards gekocht. Blijkbaar geven de wards ook meteen mijn mushrooms weer? In ieder geval was mijn veilige escape route verdwenen waardoor ik in het stof moest bijten ...

Uiteindelijk met de Juggler toch mijn lane kunnen pushen en zelfs de game gewonnen, maar was wel weer een leer moment.
Pink Wards geven inderdaad ook je mushrooms weg. Voor zover mij bekend is doen de Green Wards dit niet bij je mushrooms. Maar netjes dat je met Teemo twee man kunt weerhouden dat ze je lane volledig pushen. Met een skilled Lux en Jax hadden ze dit makkelijk voor elkaar moeten krijgen (1x stun, 1x slow, 1x freeze tegen een squishy Teemo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@Loadichus, of een zeal op teemo goed werkt weet ik niet.. De crit heb je niks aan gezien je toch bijna geen ad hebt... Verder wel oke items :-)

En Nashor zou ik pas volledig bouwen als je wat meer ap hebt.. Maar dat is mijn voorkeur.

Wacht trouwens met runes kopen tot dat je level 20 bent.. Zie dat je wat runes hebt namelijk ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Mebus op 22-07-2013 15:12 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Remmetje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:06:
Pink Wards geven inderdaad ook je mushrooms weg. Voor zover mij bekend is doen de Green Wards dit niet bij je mushrooms. Maar netjes dat je met Teemo twee man kunt weerhouden dat ze je lane volledig pushen. Met een skilled Lux en Jax hadden ze dit makkelijk voor elkaar moeten krijgen (1x stun, 1x slow, 1x freeze tegen een squishy Teemo).
Voor level 6 was het ook voornamelijk voor mijn tower waar het gevecht zich afspeelde. Bij een kleine push snel weer terug voor health pots en een aantal "Doran's Blade" waardoor ik mijn health wat omhoog kon houden tijdens de gevechten.

Na level 6 kwam mijn Juggler af en toe prikken waardoor ik de Lux een paar keer neer kreeg. Daarna begon het warden en ging ik er zelf aan. Voordeel was wel dat ik door de solo top lane al 2 levels voorliep.

Normaal is Jax bijna ook één van mijn anti-champions.
Mebus schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:09:
@Loadichus, of een zeal op teemo goed werkt weet ik niet.. De crit heb je niks aan gezien je toch bijna geen ad hebt... Verder wel oke items :-)

En Nashor zou ik pas volledig bouwen als je wat meer ap hebt.. Maar dat is mijn voorkeur.

Wacht trouwens met runes kopen tot dat je level 20 bent.. Zie dat je wat runes hebt namelijk ;)
Volgens mij zou ik beginnen met het bouwen van Trinity Force :P

Bedankt voor de tip van de runes, die heb ik namelijk al vaker gehoord. Ben daarmee dus ook gestopt.

[ Voor 24% gewijzigd door Loadichus op 22-07-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook wel een grappig potje na wat misverstanden in de champ select.
Ik was net te laat om te junglen omdat iemand anders die al had en die was niet zo vriendelijk ook al had ik net gezegd dat ik wel wou switchen, kiddies in het weekend tja. Dus even uitgelegd dat de chat soms een delay heeft door sync issues en dat hij maar boos moest zijn op riot en niet op mij.
Dan zeg ik ok top omdat voor mij even niet duidelijk was wat er nog open was, maar dan zegt iemand die nog geen champ had im top but whatever ill support en ik zei net dat ik dan wel zou supporten en net voor champ select was afgelopen locken we allebei support!!!
:| hij nami en ik janna
Ik heb zoiets van pff whatever dan ga ik wel top met janna heb haar ook nog wel een tijd mid gespeeld moet wel lukken.
Nami gaat aan het ragen als een malle => mute, ik ga top tegen aatrox.
En dan zie ik dat ik AD runes en masteries voor een jungler nog heb aanstaan :s, normaal overkomt me dit niet snel met 20 prefab masterie pages en 16 rune pages maar ja dus voor een keer.
Ach laten we er het beste van maken.

Toch maar AP build gaan denk ik en start met dorans ring en 2 pots en het plan is dan boots en RoA.
Aatrox *slik* even maar hij heeft het lvl 1 - 3 echt wel lastig door mijn ranged harass. Hij kan wel beter farmen met zijn sustain (cloth armor + 5 pots). Maar hij moet ook wel opletten want af en toe gaat hij wel echt low maar omdat hij meer pots heeft dan mij moet ik early backken.
Ik kom terug in lane en wordt geganked maar geraak weg en moet weer tripje naar de fountain doen,
daarna wel een foute inschatting en aatrox krijgt me neer met een ignite. Daarna komt onze ww en door mijn cc en ww zn ult gaat ie down. Door mijn wave clear kan ik zijn tower neer krijgen zonder dat er een schrammetje op de mijne zit. Daarna gaat Aatrox maar teamfighten en blijf ik top splitpushen. Wat later 3-4 man gank top nadat ik 2nd tower al half heb neergekregen maar met mn tornade, shield, slow, flash ult hou ik ze allemaal van me af en verdeel ze en dan is daar mijn team die de cleanup doet. En surrender.
0/1/4 geeindigt na 20 min met meer dan 100 cs Janna top ftw lol

Trouwens voor jullie noobs hier :)

DarkCorvuz' Ultimate Panda Teemo build :

Runes:
M: AS
S: Armor
G: AP
Q: AP
Masteries:
9/21/0 (de 9 punten gaan in AS AD Armpen)

skill order : E>Q>W in het begin , E eerst maxxen dan W en dan Q

Item build Core:
Doran's Blade
Phage
Berserker greaves (Alacrity dit kan wel wat later)
Nashor's Tooth of Zephyr (Nashor's tooth heeft wel mn voorkeur om de AD en AP damage wat te balancen en je shrooms toch pijnlijk te houden)
Phage => Frozen Mallet

en dan varieer ik naarmate ik er zin in heb en volgens wat mn tegenstanders bouwen:

Full Build FUN en heel effectief tegen tanky team
Berserker Greaves, Frozen Mallet, Nashor's Tooth, BotRK, Black Cleaver, Guinsoo's Rageblade of Hextech Gunblade

Full Build AP Shroomy Poison Boom
Berserker Greaves, Frozen Mallet, Nashor's Tooth, Rabbadon's Deathcap, Runaan's Hurricane, Hextech Gunblade

Full Build AD
Berserker Greaves, Frozen Mallet, Zephyr, BotRK, Black Cleaver, Bloodthirster

Full Build OnHit
Berserker Greaves, Frozen Mallet, Nashor's Tooth, BotRK, Zephyr, Black Cleaver

Defensive Options:
Runic Bulwark, Guardian Angel persoonlijk heb ik deze nog niet veel nodig gehad en dan zeker niet beide maar een Runic Bulwark is heel ok als ze veel AOE hebben en als je ook veel getarget word. En Guardian Angel is altijd wel leuk in teamfights als ze dan toch met wat assassins genoeg burst hebben om je te focussen dan kan je alsnog cleanup houden.

let wel mijn builds zijn niet pro maar wel heel fun en werken wel
woordje uitleg:

ASAP runes zorgen ervoor dat je samen met een dorans blade early game heel hard kan pokebursten, zeker als je cloaked in je lane staat voordat je tegenstander afkomt, als hij minions wil komen lasthitten kan je zo 3-4 hits op hem doen met je poison en dat gaat heel hard op lvl1 waardoor hij al potions moet gaan gebruiken en bang zal zijn om dicht bij de minions te komen
tevens is dit moeilijk te counteren want je doet zowel degelijke AD en AP damage early game, dus weten de meeste niet goed als ze nu armor of magic resist moeten kopen

9/21/0 masteries zorgen ervoor dat je met teemo + dorans blade al 600 HP hebt wat hem toch een pak minder squishy maakt dan dat de meeste verwachten en eenmaal je frozen mallet hebt al helemaal niet squishy meer wel niet veel armor en magic resist maar 1op1 kan je de meeste ad champs zeker aan door je blind en AP champs hangt het gewoon af hoe fed hij is en jij bent

De dorans blade heb je early nodig om degelijk te kunnen lasthitten.
Eenmaal je phage hebt gerushed zijn de meeste melee top champs al dead meat :) harassen die handel en zonen en gewoon massaal voordeel halen uit cs.
Nashor's tooth: whats not to like :
AS, AP, CDR , Passive
De meeste tops weten op dit ogenblik echt niet goed wat ze moeten bouwen armor of magic resist en afhankelijk van wat ze bouwen kan je ze afstraffen.
Zephyr is een ok alternatief als je full ad gaat:
AS, AD, CDR, MS
Bouwen ze armor dan haal je Black cleaver nog wat HP, CDR, AD en armpen of ga je de AP toer op met een RabCap.
Bouwen ze magic resist dan ga je de AD toer op.
Beginnen ze HP te stacken dan haal je een BotRK.
Als je je shrooms gebruikt om de river te warden en de bushes in hun jungle dan zie je ganks wel komen, en dan na wat oefening moet je enkel leren GG WP te typen :)
In ranked onlangs nog een Quadra gehaald met de AD build :)
Weer een wall of text :) sorry maar als je graag met Teemo speelt moet je het zeker eens proberen

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Net 2 leuke potjes gehad met Thormodo :-) Eerste game verloren omdat Thormodo nog niet zo goed was met zed, maar toch nog aardig wat kills gemaakt met Evelynn. Tweede potje teemo in het begin gefeed maar nog met gemak teruggekomen ^^ Ik haat die rat.. Dus word ik altijd erg greedy :p

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Mebus schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:28:
Net 2 leuke potjes gehad met Thormodo :-) Eerste game verloren omdat Thormodo nog niet zo goed was met zed, maar toch nog aardig wat kills gemaakt met Evelynn.
Overdrijven is ook een vak -,-. Botlane en jungle lagen ook achter. En ik zat met een Riven die op level 4 al twee kills had dankzij een gefaalde jungle gank. Niet dat het geen compleet bagger potje van mij was.
Maar ach ik heb het tweede potje compleet huisgehouden met Varus :P.

[ Voor 11% gewijzigd door Thormodo op 22-07-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Thormodo schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:41:
[...]

Overdrijven is ook een vak -,-. Botlane en jungle lagen ook achter. En ik zat met een Riven die op level 4 al twee kills had dankzij een gefaalde jungle gank. Niet dat het geen compleet bagger potje van mij was.
Maar ach ik heb het tweede potje compleet huisgehouden met Varus :P.
Sorry dat ik dat er niet bij vermelde -_- Mumu was inderdaad erg slecht :( Tweede potje hadden jij en ik goed gecarried ja.. Ondanks de free kills voor teemo :p Ben blij dat ik later die spellvamp nog had gekocht..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:07
So far voor mijn theorie om niet meer in het weekend te spelen en mijn promos te bewaren voor door de week. 2 zeer slechte games en ik zit dus weer even vast in silver 4 maar ik kom er wel...

1e game ik nunu jungle en ward onze rood terwijl ik hun rood steel. Ik kom hun jungler tegen en steeltoch hun red. Ik via wolves naar mijn red waar ik hun jungler ze komen. Ik ping zodat top en mid samen de jungler kunnen ganken en ik maak first blood. Ik ga lekker verder junglen en ben op weg naar mid wat ik ping en op dat moment duikt onze mid in z'n eentje onder hun toren op level 4 en gaat dood. Binnen 10 seconden gaan ook top en bot dood in hun lane.... wtf!!! Natuurlijk begon het klagen etc en was downhill feom there. 1gast ging afk en het was over

2e game was ik support en we ownde hun bot lane. We stonden ruim voor in cs tot het moment dat ik terug wil voor wards. Ik zeg in chat 'brb getting wards play safe' en voor ik terug ben is ze natuurlijk dood. Wat is de reactie.. you suck support... naja ik maar gewoon slikken voor teamspirit. Iets later ga ik richting dragon om te warden en ping dat ze safe moet spelen. Op moment dat ik bij dragon ben engaged de adc en gaat dood.. weer wtf no support. Ik zeg je ziet toch dat ik aan het warden ben.. naja lane verloren en andere lanes gingen ook al slecht dus redelijk snel gg

Zucht. Spelers in weekend en door de weeks maakt dus niets uit ;) nog 1 win en heb weer 100 punten en ga ik voor 3e poging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:44

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

kan nog steeds me account niet in. wacht al 6 dagen op die ticket :/ ook geen tijd dus gehad om die udyr sale te kopen. heb het er wel in die ticket erbij gezet maar denk niet dat ze me gunnen dat ik die udyr theme nog kan kopen voor dat "lage" bedrag.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Helaas niet kunnen spelen gisteren. Maar dat ga ik vanavond goed maken :). Vanavond ook nog maar eens op de PBE kijken of Lucian nog tweaks heeft ontvangen, tot dusver niets kunnen vinden in de PBE patchnotes, maar goed opzich hoeft het van mij ook niet, want hij speelt al vrij lekker op de PBE. Enige nadeel daar is de ping. Hij doet me wat denken aan een combo van Ezreal en Miss Fortune. Vrij leuke AD carry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
Crysania schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:08:
2e game was ik support en we ownde hun bot lane. We stonden ruim voor in cs tot het moment dat ik terug wil voor wards. Ik zeg in chat 'brb getting wards play safe' en voor ik terug ben is ze natuurlijk dood. Wat is de reactie.. you suck support... naja ik maar gewoon slikken voor teamspirit. Iets later ga ik richting dragon om te warden en ping dat ze safe moet spelen. Op moment dat ik bij dragon ben engaged de adc en gaat dood.. weer wtf no support. Ik zeg je ziet toch dat ik aan het warden ben.. naja lane verloren en andere lanes gingen ook al slecht dus redelijk snel gg
Dit is dus 100% de ADC zijn schuld, je moet niet engagen wanneer je alleen staat. Waar stond je eigenlijk tegenover? En welke champ had de ADC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis vrij gebruikelijk om een moment te kiezen waarop je beide back kan nadat je goed gepushed hebt, en zo min mogelijk creeps gaat verliezen terwijl je weg bent.

Alleen terug gaan is 9 van de 10 keer een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:10:
Tis vrij gebruikelijk om een moment te kiezen waarop je beide back kan nadat je goed gepushed hebt, en zo min mogelijk creeps gaat verliezen terwijl je weg bent.

Alleen terug gaan is 9 van de 10 keer een slecht idee.
Mjah. En dan krijg je noob support never wards naar je hoofd geslingerd :') Je wards raken toch een keertje op en dan moet je back.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:24:

Trouwens voor jullie noobs hier :)

DarkCorvuz' Ultimate Panda Teemo build :

Runes:
M: AS
S: Armor
G: AP
Q: AP
Masteries:
9/21/0 (de 9 punten gaan in AS AD Armpen)

skill order : E>Q>W in het begin , E eerst maxxen dan W en dan Q

Item build Core:
Doran's Blade
Phage
Berserker greaves (Alacrity dit kan wel wat later)
Nashor's Tooth of Zephyr (Nashor's tooth heeft wel mn voorkeur om de AD en AP damage wat te balancen en je shrooms toch pijnlijk te houden)
Phage => Frozen Mallet

en dan varieer ik naarmate ik er zin in heb en volgens wat mn tegenstanders bouwen:

Full Build FUN en heel effectief tegen tanky team
Berserker Greaves, Frozen Mallet, Nashor's Tooth, BotRK, Black Cleaver, Guinsoo's Rageblade of Hextech Gunblade

Full Build AP Shroomy Poison Boom
Berserker Greaves, Frozen Mallet, Nashor's Tooth, Rabbadon's Deathcap, Runaan's Hurricane, Hextech Gunblade

Full Build AD
Berserker Greaves, Frozen Mallet, Zephyr, BotRK, Black Cleaver, Bloodthirster

Full Build OnHit
Berserker Greaves, Frozen Mallet, Nashor's Tooth, BotRK, Zephyr, Black Cleaver

Defensive Options:
Runic Bulwark, Guardian Angel persoonlijk heb ik deze nog niet veel nodig gehad en dan zeker niet beide maar een Runic Bulwark is heel ok als ze veel AOE hebben en als je ook veel getarget word. En Guardian Angel is altijd wel leuk in teamfights als ze dan toch met wat assassins genoeg burst hebben om je te focussen dan kan je alsnog cleanup houden.

let wel mijn builds zijn niet pro maar wel heel fun en werken wel
woordje uitleg:

ASAP runes zorgen ervoor dat je samen met een dorans blade early game heel hard kan pokebursten, zeker als je cloaked in je lane staat voordat je tegenstander afkomt, als hij minions wil komen lasthitten kan je zo 3-4 hits op hem doen met je poison en dat gaat heel hard op lvl1 waardoor hij al potions moet gaan gebruiken en bang zal zijn om dicht bij de minions te komen
tevens is dit moeilijk te counteren want je doet zowel degelijke AD en AP damage early game, dus weten de meeste niet goed als ze nu armor of magic resist moeten kopen

9/21/0 masteries zorgen ervoor dat je met teemo + dorans blade al 600 HP hebt wat hem toch een pak minder squishy maakt dan dat de meeste verwachten en eenmaal je frozen mallet hebt al helemaal niet squishy meer wel niet veel armor en magic resist maar 1op1 kan je de meeste ad champs zeker aan door je blind en AP champs hangt het gewoon af hoe fed hij is en jij bent

De dorans blade heb je early nodig om degelijk te kunnen lasthitten.
Eenmaal je phage hebt gerushed zijn de meeste melee top champs al dead meat :) harassen die handel en zonen en gewoon massaal voordeel halen uit cs.
Nashor's tooth: whats not to like :
AS, AP, CDR , Passive
De meeste tops weten op dit ogenblik echt niet goed wat ze moeten bouwen armor of magic resist en afhankelijk van wat ze bouwen kan je ze afstraffen.
Zephyr is een ok alternatief als je full ad gaat:
AS, AD, CDR, MS
Bouwen ze armor dan haal je Black cleaver nog wat HP, CDR, AD en armpen of ga je de AP toer op met een RabCap.
Bouwen ze magic resist dan ga je de AD toer op.
Beginnen ze HP te stacken dan haal je een BotRK.
Als je je shrooms gebruikt om de river te warden en de bushes in hun jungle dan zie je ganks wel komen, en dan na wat oefening moet je enkel leren GG WP te typen :)
In ranked onlangs nog een Quadra gehaald met de AD build :)
Weer een wall of text :) sorry maar als je graag met Teemo speelt moet je het zeker eens proberen
TheRainman bouwt hem flink anders:
http://www.probuilds.net/champions/Teemo
Samengevat: Blade of the Ruined King, Frozen Mallet, Wits End en Last Whisper zijn zijn meest gebouwde items.

Zelf vraag ik me af of die hybrid penetration marks op Teemo niet goed zijn. Hij heeft zowel physical als magical damage op zijn auto-attack dankzij zijn E-skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:07
Vicarious schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:28:
[...]

Samengevat: Blade of the Ruined King, Frozen Mallet, Wits End en Last Whisper zijn zijn meest gebouwde items.

Zelf vraag ik me af of die hybrid penetration marks op Teemo niet goed zijn. Hij heeft zowel physical als magical damage op zijn auto-attack dankzij zijn E-skill.
Niet altijd even viable, maar vind 'm AP toch wel het leukst :)

Wat betreft die marks: ik weet die exacte cijfers niet (is het totaal van marks evenveel penetration als de gespecificeerde penetrations?), maar in theorie heb je zeker gelijk. Zijn E poison is magic damage en het zou dus zeker nutig kunnen zijn.

Oh en van harte Vica, fijne dag vandaag *O* ! Aan het weer zal het niet liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 16:09

Wootlock

Evilution

Bruiser Teemo in de toplane werkt erg lekker iig.
Wat ik (vroegah) altijd deed was beginnen met boots/pots bij de eerste back 1-2 dorans blade's en daarna gaan voor wits end / frozenmallet / Malady (helaas verwijderd :( en daarna wat defensive items (GA / Warmogs)
gevolg: je hebt een behoorlijke wave clear en je bent best beefy wil iemand je aanvallen.
Maar het is ook een seizoen geleden dat ik Teemo gespeeld heb ondanks het toch een van mijn mains was :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:28:
[...]

Hmmm zal ook wel werken maar ik mis wel CDR in zijn build, 20-40% is een groot verschil in aantal shrooms die je kan plaatsen.
Ik zal vanavond eens thuis kijken, kkan op het werk niet op alle sites, zijn runes en masteries zullen waarschijnlijk ook wel anders zijn.
Toch voor mensen die graag teemo spelen moet je zeker eens mijn build proberen met die AsAp runes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:23:
[...]

Mjah. En dan krijg je noob support never wards naar je hoofd geslingerd :') Je wards raken toch een keertje op en dan moet je back.
Kwestie van overleg met je adc, check of hij genoeg geld heeft voor een BF of ander item, en push dan samen de lane, maak de creeps low zodat hij ze sneller kan lasthitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:56:
[...]

Kwestie van overleg met je adc, check of hij genoeg geld heeft voor een BF of ander item, en push dan samen de lane, maak de creeps low zodat hij ze sneller kan lasthitten.
Ik hou meestal mijn wards bij qua levensduur, zodra ik door de wards heen raak begin ik minions low te slaan zodat mijn adc ze kan lasthitten, eenmaal bij de turret, zeg ik dat ik terug ga voor wards en dat hij dus safe moet gaan spelen of ook recallen. Die keuze laat ik aan de adc zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Damienx2 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:14:
[...]

Ik hou meestal mijn wards bij qua levensduur, zodra ik door de wards heen raak begin ik minions low te slaan zodat mijn adc ze kan lasthitten, eenmaal bij de turret, zeg ik dat ik terug ga voor wards en dat hij dus safe moet gaan spelen of ook recallen. Die keuze laat ik aan de adc zelf.
Dit doe ik vooral met Leona.. Leona/MF kunnen best goed lanes pushen :-) Maar sommige adc snappen leona haar passive niet 8)7

Net weer een potje gewonnen ondanks de greedy elise en jayce(met redelijk wat deaths tot gevolg).. 5/1/5 geëindigd ondanks dat kassadin best wel fed was :-) En in champ select weer worden afgekraakt natuurlijk omdat Evelynn een slechte keuze is tegen kassadin :o

En onze mf nog zeggen dat ze fed was.. Ja, dom fed, fed met veel deaths erbij ook..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Mebus schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:11:
[...]

Dit doe ik vooral met Leona.. Leona/MF kunnen best goed lanes pushen :-) Maar sommige adc snappen leona haar passive niet 8)7

Net weer een potje gewonnen ondanks de greedy elise en jayce(met redelijk wat deaths tot gevolg).. 5/1/5 geëindigd ondanks dat kassadin best wel fed was :-) En in champ select weer worden afgekraakt natuurlijk omdat Evelynn een slechte keuze is tegen kassadin :o

En onze mf nog zeggen dat ze fed was.. Ja, dom fed, fed met veel deaths erbij ook..
Had gisteren nog een game van je zitten spectaten, volgens mij speelde je daar ook Leona, ging ook de goede kant op, maar wel vrij veel kills over en weer. Heb je die nog gewonnen uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Wat heb ik vaak toch pech met de matchups, gister 3 van de 5 potjes verloren. 2x was ik ADC caitlyn, de ene keer een taric en graves tegen ander potje vayne en malaphite. Dit waren echt rotte matchups, malaphite ging gewoon niet dood, te veel verdeding en HP en die taric liep aan een stuk door te stunnen die heb ik nouwelijks kunnen farmen.

laatste verloren potje had ik ahri op mid tegen lux, was nogal lastig ze hield goed afstand en als ze dichterbij kwam zatten er minions tussen dus mijn charm kon ik ook niet gebruiken. En onze jungler kwam elke keer aankakken wanneer ze voorbij de middellijn aan haar kant stond. Ook niet erg handig toen de lane fase voorbij was liep de helft elke keer ergens alleen. Vaak gather up zeggen maar 1 of 2 man doet het dan. De keer dat ze het deden hadden we een ACE konden we mooi de mid lane pushen, maar daarna liepen ze weer elke keer solo en werden ze gepakt door groepjes van 3 of 4 elke keer dus tegen die tijd was lux en caitlyn aardig gefed dus wegkomen na een slechte teamfight kon je ook wel vergeten wat op grote afstand werd je nog steeds omgeblazen.

kortom geweldige avond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Damienx2 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:43:
[...]

Had gisteren nog een game van je zitten spectaten, volgens mij speelde je daar ook Leona, ging ook de goede kant op, maar wel vrij veel kills over en weer. Heb je die nog gewonnen uiteindelijk?
Speelde samen met een vriend, ondanks dat hij nog een aantal keer dood was gegaan, had onze tristana best wel wat kills en kon er nog best goed mee spelen.. Juiste timing van zijn ult (als er iemand bijna werd afgemaakt), dus dat was nog een goed potje :-) Gewonnen natuurlijk ;)

edit: Alleen deze tris kon Leona haar passive niet 8)7

edit: Ik had zelfs 6 kills :+

[ Voor 6% gewijzigd door Mebus op 23-07-2013 14:01 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Mebus schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:59:
[...]

Speelde samen met een vriend, ondanks dat hij nog een aantal keer dood was gegaan, had onze tristana best wel wat kills en kon er nog best goed mee spelen.. Juiste timing van zijn ult (als er iemand bijna werd afgemaakt), dus dat was nog een goed potje :-) Gewonnen natuurlijk ;)

edit: Alleen deze tris kon Leona haar passive niet 8)7

edit: Ik had zelfs 6 kills :+
Netjes, wat speelde hij? Anders kunnen we vanavond er wel een 4 man premade er van maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Damienx2 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:06:
[...]

Netjes, wat speelde hij? Anders kunnen we vanavond er wel een 4 man premade er van maken :).
Hij speelde elise mid tegen fizz mid.. Moet ik zeggen dat ie normaal wel beter speelt met haar :-) En een 4/5 premade groepje is altijd leuk! Moet eigenlijk weer wat meer andere champs/lanes oefen.. Dus support of top het liefst! Heb vanavond alleen geen tijd echt.. Ik moet bier drinken omdat ik jarig ben :p Maar ben de rest van de week de hele tijd bijna wel beschikbaar..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Mebus schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:10:
[...]

Hij speelde elise mid tegen fizz mid.. Moet ik zeggen dat ie normaal wel beter speelt met haar :-) En een 4/5 premade groepje is altijd leuk! Moet eigenlijk weer wat meer andere champs/lanes oefen.. Dus support of top het liefst! Heb vanavond alleen geen tijd echt.. Ik moet bier drinken omdat ik jarig ben :p Maar ben de rest van de week de hele tijd bijna wel beschikbaar..
Ah ja ik zie het nu, gefeliciteerd en begrijpelijk natuurlijk. Ik wil zelf eigenlijk puur op toplane weer richten aangezien ik noodgedwongen de afgelopen tijd alleen maar ADC / Mid of Support heb moeten spelen. Mijn maat speelt voornamelijk jungle of mid.

Trouwens eens wat anders. Zijn er hier meer mensen die vinden dat de Doran's items allemaal 1 en dezelfde prijs zouden moeten hebben? Vindt het namelijk een beetje een vreemde bedoening dat mid gewoon 2 pots met zijn ring kan meenemen, top kan 1 pot meenemen met zijn shield, maar bot kan alleen maar een doran's blade nemen ipv nog een HP item erbij. Nu zouden er natuurlijk nog wel wat veranderingen in de stats moeten plaatsvinden voordat je 1 prijs zou kunnen hanteren bijv.

Doran's ring laten zoals hij nu is. Doran's shield 80 HP rest van de stats laten voor wat ze zijn en naar beneden schroeven naar 400 gold. En Doran's blade 60 hp, 15 ad, 3 hp/5, en de bestaande regen per hit eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Damienx2 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:23:
Trouwens eens wat anders. Zijn er hier meer mensen die vinden dat de Doran's items allemaal 1 en dezelfde prijs zouden moeten hebben? Vindt het namelijk een beetje een vreemde bedoening dat mid gewoon 2 pots met zijn ring kan meenemen, top kan 1 pot meenemen met zijn shield, maar bot kan alleen maar een doran's blade nemen ipv nog een HP item erbij. Nu zouden er natuurlijk nog wel wat veranderingen in de stats moeten plaatsvinden voordat je 1 prijs zou kunnen hanteren bijv.

Doran's ring laten zoals hij nu is. Doran's shield 80 HP rest van de stats laten voor wat ze zijn en naar beneden schroeven naar 400 gold. En Doran's blade 60 hp, 15 ad, 3 hp/5, en de bestaande regen per hit eraf halen.
Prijs is waarschijnlijk variabel door de verschillende passive abilities van de items. Wellicht is +5 health generation meer gewild dan bijvoorbeeld +4 mana regen.

Als toplane Teemo is Doran's Blade echt een uitkomst! Vooral omdat ik minder vaak hoef te recallen voor health pots etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Loadichus schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:46:
[...]

Prijs is waarschijnlijk variabel door de verschillende passive abilities van de items. Wellicht is +5 health generation meer gewild dan bijvoorbeeld +4 mana regen.

Als toplane Teemo is Doran's Blade echt een uitkomst! Vooral omdat ik minder vaak hoef te recallen voor health pots etc.
Dat wel, maar vandaar ook mijn voorstel stats bij te schroeven, zodat alle doran's items weer op dezelfde prijsverhouding zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Damienx2 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:53:
Dat wel, maar vandaar ook mijn voorstel stats bij te schroeven, zodat alle doran's items weer op dezelfde prijsverhouding zitten.
Dan zul je mij niet horen klagen :) . Ik koop nu Doran's Blade pas op mijn eerste recall terug vanwege de kosten. Ik start daarom meestal met de boots en 3-tal 4-tal pots.

[ Voor 1% gewijzigd door Loadichus op 23-07-2013 15:28 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
tegenwoordig kun je toch 4 pots kopen als je boots pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
ArgantosNL schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:18:
Klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

ArgantosNL schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:18:
Dat klopt.

Het is mij ook meer om het punt dat ik niet snap waarom een doran's ring + 2 pots wel kan, maar een doran's blade met 2 pots niet kan. Je zou natuurlijk longsword + 2 pots kunnen nemen, maar dan is het verschil met betrekking tot een mid speler nog vrij groot qua stats. Ik vind de verhoudingen simpelweg niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 15:05

Ryceck

Constants and Variables

Zal er grotendeels wel in zitten dat een blade en een shield allebei health-regen opleveren en een ring niet :)

Je zou de blade en shield wel zo kunnen pricen dat ze koopbaar zijn met 2 healthpots maar ik vermoed dat op de blade je geen hp/hit meer krijgt en dat de healthregen op het shield zo laag wordt dat het geen toegevoegde waarde meer heeft.

En uiteindelijk is een longsword + 2 pots op lange termijn ook beter. Die kan je als ADC weer ombouwen naar een scepter en uiteindelijk dus sneller naar een BotrK of BT.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ryceck schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:46:
Zal er grotendeels wel in zitten dat een blade en een shield allebei health-regen opleveren en een ring niet :)
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Damienx2 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:28:
[...]
Het is mij ook meer om het punt dat ik niet snap waarom een doran's ring + 2 pots wel kan, maar een doran's blade met 2 pots niet kan. Je zou natuurlijk longsword + 2 pots kunnen nemen, maar dan is het verschil met betrekking tot een mid speler nog vrij groot qua stats. Ik vind de verhoudingen simpelweg niet kloppen.
Ze hebben de Dorans Ring en Shield ook generfed toen de prijs omlaag ging, om zo plek te maken voor die potions. Je kunt de stats niet 1 op 1 vergelijken. En verder inderdaad wat Ryceck zegt.

[ Voor 8% gewijzigd door Thormodo op 23-07-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ryceck schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:46:
En uiteindelijk is een longsword + 2 pots op lange termijn ook beter. Die kan je als ADC weer ombouwen naar een scepter en uiteindelijk dus sneller naar een BotrK of BT.
Dat is op zich waar, maar een Dorans blade geeft je early game wel een aardige boost. Zeker als je als ADC lifesteal quints hebt en/of een support healer naast je hebt; dan is Dorans verreweg de beste optie.

Verwacht je qua setup op bot lane een wat lastige start, dan is long sword + 2 pots wel beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 23-07-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Ah mooi :) de discussie is enigsinds op gang gekomen. En ja het klopt, de andere 2 items hebben health regen, waar de ring mana regen heeft. Toch hoeft dat geen belemmering te zijn om een wat evenredige prijsverhouding tussen de doran's items te hebben.

Overigens gisteren nog wat games gedaan, met name op Irelia, 1 game ging goed (vs Jax), 1 game ging redelijk (vs Aatrox) en de laatste game (weer vs een Jax) maakte ik teveel foutjes waardoor de enemy Jax kon snowballen. En met foutjes bedoel ik dus achter een lowhealth Jax de bush inrennen terwijl je weet dat hij nog zijn E up heeft, waardoor ik dus gestund in de bush stond en hij een laatste proc van zijn passive op mij deed. Ik heb nog geprobeerd het defensive op te lossen (Randuin's, Ninja Tabi's) maar ik was te underfed om nog iets van impact op de game te kunnen hebben. Opzich was ik juist wel blij met deze game om even weer de ogen te openen dat je toch continu je focus bij de game moet houden en dat niet alles vanzelf gaat.

Jammer was dat onze jungler het genoeg reden vondt om te roepen om reports, waarna ik hem erop wees dat juist dat gedrag een reportwaardig is. Vervolgens kwam hij aanzetten met, "draft pick is all about countering" waarna ik hem zei dat ik juist dat risico wou nemen om zo te oefenen met counters van Irelia ipv altijd maar "makkelijke" lanes te krijgen. Dat kon volgens hem niet in normals, waarna ik vroeg in welke game-modus ik het dan moet oefenen. Vervolgens nog eens gevraagd of hij elke game ALTIJD zijn lane wint en dus nooit slechte games heeft. Kwam helaas geen reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Ah daar komen twee onderwerpen naar boven welke ik dan ook nog wel discussiewaardig vindt:
- Reporten omdat iemand "feed"
- Counterpicks

Ik persoonlijk vindt het complete onzin om iemand te reporten omdat hij faalt in een lane of omdat hij slecht speelt. Reports zijn er om de idioten eruit te halen die bewust iemand anders zijn spel vernaggelen (flamen, trollen, schelden etc), de rest van de mensen zijn spelers zoals jij en ik die het spel moeten leren. En degenen die constant falen door gebrek aan kennis, kunde of ervaring zullen danwel op termijn beter worden (ervaring) of gewoon stoppen omdat ze het spel gewoon niet kunnen spelen. Of ze hebben gewoon hun dag een keer niet (kan gebeuren toch), erg vervelend maar that's life.
Geen reden om ze een report aan hun broek te hangen wat mij betreft.

En dan het concept van counterpicks. Misschien mis ik een stukje lol-opvoeding ofzo maar sommige "counters" snap ik niet. Er zijn er een aantal die voor de hand liggen (lee sin vs akali, diana vs akali, teemo vs tryn) waar ik zelf wel van zie waarom de eerste de ander countert (anti-stealth tegen akali, dot-damage tegen tryn zijn ult). Sommige echter zie ik niet, zo hoorde ik gisteravond iemand roepen dat Kassadin Karthus countert. Ik zie daarin niet echt iets van Kassadin waarom deze nu specifiek in het rock/paper/scissors spelletje perfect boven Karthus staat.
Is er ergens iets van een standaard referentielijst waarin deze counters staan beschreven, maar dan ook met het waarom?
En dan nog afgezien van dit counter-gebeuren, ikzelf zit in Bronze en merk dat ik liever heb dat mensen iets spelen wat ze kunnen dan dat ze noodgedwongen een bepaalde char pakken omdat deze nu eenmaal de counter is van hun opponent. 1 char goed spelen is al moeilijk genoeg voor sommigen...

[ Voor 4% gewijzigd door Ryceck op 24-07-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Ryceck schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:21:
Ah daar komen twee onderwerpen naar boven welke ik dan ook nog wel discussiewaardig vindt:
- Counterpicks

Ik persoonlijk vindt het complete onzin om iemand te reporten omdat hij faalt in een lane of omdat hij slecht speelt. Reports zijn er om de idioten eruit te halen die bewust iemand anders zijn spel vernaggelen (flamen, trollen, schelden etc), de rest van de mensen zijn spelers zoals jij en ik die het spel moeten leren. En degenen die constant falen door gebrek aan kennis, kunde of ervaring zullen danwel op termijn beter worden (ervaring) of gewoon stoppen omdat ze het spel gewoon niet kunnen spelen. Of ze hebben gewoon hun dag een keer niet (kan gebeuren toch), erg vervelend maar that's life.
Geen reden om ze een report aan hun broek te hangen wat mij betreft.

En dan het concept van counterpicks. Misschien mis ik een stukje lol-opvoeding ofzo maar sommige "counters" snap ik niet. Er zijn er een aantal die voor de hand liggen (lee sin vs akali, diana vs akali, teemo vs tryn) waar ik zelf wel van zie waarom de eerste de ander countert (anti-stealth tegen akali, dot-damage tegen tryn zijn ult). Sommige echter zie ik niet, zo hoorde ik gisteravond iemand roepen dat Kassadin Karthus countert. Ik zie daarin niet echt iets van Kassadin waarom deze nu specifiek in het rock/paper/scissors spelletje perfect boven Karthus staat.
Is er ergens iets van een standaard referentielijst waarin deze counters staan beschreven, maar dan ook met het waarom?
En dan nog afgezien van dit counter-gebeuren, ikzelf zit in Bronze en merk dat ik liever heb dat mensen iets spelen wat ze kunnen dan dat ze noodgedwongen een bepaalde char pakken omdat deze nu eenmaal de counter is van hun opponent. 1 char goed spelen is al moeilijk genoeg voor sommigen...
Helemaal mee eens. Hoevaak ik wel niet in games heb gezeten waar mijn team meer bezig was met counteren en uiteindelijk de lane hard verliezen omdat ze weinig ervaring hebben met de champ is echt bedroevend vaak. Speel gewoon iets wat je wilt oefenen of iets waar je al goed in bent en je gewoon een skill matchup ervan wilt maken.

Goede quote van Bruce Lee: “I fear not the man who has practiced 10,000 kicks once, but I fear the man who had practiced one kick 10,000 times.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik speel vaak met een paar vrienden die zitten rond level 23 maar snappen nog steeds een paar basis dingen niet zoals lane niet pushen alleen last hitten, als support geen minions aanvallen. Wanneer je tegen level 30 spelers speelt dan wordt je hard geganked en champ kills zal je niet maken zonder te moeten towerdiven wat ze dus meestal niet overleven. Ik kijk wel eens een potje met hun mee en dan wordt er totaal niet geganked en geward. Bijna hetzelfde niveau als intermediate bots, als ik dat soort mensen tegen had zou ik ze met gemak af kunnen maken en dat terwijl ik niet eens zo veel meer potjes PvP heb gedaan.

Na het potje te hebben verloren vanwege die kromme matchmaking (team ervaring totaal 600 won tegen 2000 games won ervaring waar 3 lvl 30 allemaal in de 600 zaten). Niemand kan mij vertellen dat er naar het aantal games wordt gekeken want dat is gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik report maar voor twee dingen en dat is: afk gaan en negative attitude. Slecht spelen heb ik nog nooit gereport en zal ik ook nooit doen.

Ivm counters is het inderdaad vaak zo dat het niet zoveel uitmaakt. Op hoog niveau maakt dit wel uit, en veel mensen spiegelen zich iets te veel hiermee. De mechanics enzo van het spel snappen, en wat feeling met jouw champ helpt je al veel op weg. Blijft natuurlijk wel dat als je allebei goed bent met je champ, dat de counter voordeel heeft. (omdat hij jouw bv ranged kan raken en jij melee moet gaan).
Hetzelfde heb je met banpicks, bv met een shen. Die wordt dan elke keer gebanned. Wordt hij eens niet gebanned pakt de eerste speler die meteen, om dan vervolgens te merken dat hij absoluut niet met die champ kan spelen. Verliest zijn lane, plaatst slechte ults en game over.
Site voor counters is Lolcounter (.com of .net weet ik niet meteen) dacht ik. Dit is op basis van stemmen, dus algemene gevoel van de community welke goede counters zijn. Reden staat er wel niet altijd bij. In sommige guides op mobafire of lolpro staat ook vaak uitgelegd tegen wie het moeilijk spelen is met een bepaalde champ.

Matchmaking, ik dacht dat momenteel enkel in NA een test liep met aantal games. In theorie moeten ze toch niet zo goed zijn als je met ze gematched worden, maar het blijft natuurlijk dat hoe langer hij moet zoeken naar een spel, hoe minder hij de matchmaking regels in rekening houdt. (anders zou je nooit kunnen spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Ik ben inderdaad van mening dat (zeker in de lagere divisies) counterpicken weinig tot geen zin heeft.
Speel waar je je eigen prettig bij voelt dat is ook wat ik vaak in champion select zeg.
Een argument wat ik altijd aangeef in champion select als spelers vragen "Should I pick x or y?" is dat het een skill matchup is. ben jij goed met champion x pak die dan :)
Wat betreft de karthus vs kass, je kan hier spreken van een counter karthus (squishy / niet mobiel / kan slecht roamen) vs een kass (erg mobiel / goede burst / kan goed roamen) de burst die Kass kan leveren tegen een karthus is vaak dodelijk voor de karthus ;)

Gisteren weer een potje ranked gedaan, goede botlane die binnen twee minuten al first blood had gepakt.
Ik speelde Nasus jungle en kon lekker mijn + enemy jungle farmen omdat alle lanes aan het winnen waren.
Resultaat: 5-0-14 gespeeld en +25 leaguepunten. Nog 2 games winnen dan promo naar Silver 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Lointje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:22:

Matchmaking, ik dacht dat momenteel enkel in NA een test liep met aantal games. In theorie moeten ze toch niet zo goed zijn als je met ze gematched worden, maar het blijft natuurlijk dat hoe langer hij moet zoeken naar een spel, hoe minder hij de matchmaking regels in rekening houdt. (anders zou je nooit kunnen spelen).
Binnen 15 seconden had hij de match al dus hard zoeken heeft hij niet gedaan. Maar het ervaring verschil is dan zo groot en zo goed merkbaar het is gewoon niet eerlijk. Ik stond tegen een lux met een 10 voud aan ervaring die ik heb ik had ahri en hij stond steeds net een fractie buiten range van mijn Q maar dan staan er minions tussen zodat mijn E (charm) niet kan raken want die heeft net een iets grotere range. Dit is gewoon een te groot ervaring verschil in dit soort games wordt je dus geheel uit je lane geduwd vanwege haar grotere range waardoor je dus ook slecht kunt farmen.

Het is maar zelfden andersom, ik sta meestal Mid lane en ik heb het idee dat een ervaren speler vaak die lane pakt. Soms heb ik ook potjes waar je echt een goede matchup hebt en dan ben je echt ook een uur bezig en het gaat dan een beetje op en neer waardoor je met beter teamwork uiteindelijk wint. Maar je hebt vaker onesided matches dan gelijkwaardige.
Wootlock schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:35:
Wat betreft de karthus vs kass, je kan hier spreken van een counter karthus (squishy / niet mobiel / kan slecht roamen) vs een kass (erg mobiel / goede burst / kan goed roamen) de burst die Kass kan leveren tegen een karthus is vaak dodelijk voor de karthus ;)
Kass is inderdaad een perfecte counter, Kass hoeft niet bang te zijn voor die slow muur met zijn teleport en als je hem kan bursten gaat hij zo neer, en heb je verkeerd ingeschat hoeveel damage die aura/cirkel van hem doet kun je weg teleporten.

[ Voor 18% gewijzigd door ArgantosNL op 24-07-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Lointje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:22:
Ik report maar voor twee dingen en dat is: afk gaan en negative attitude. Slecht spelen heb ik nog nooit gereport en zal ik ook nooit doen.

Ivm counters is het inderdaad vaak zo dat het niet zoveel uitmaakt. Op hoog niveau maakt dit wel uit, en veel mensen spiegelen zich iets te veel hiermee. De mechanics enzo van het spel snappen, en wat feeling met jouw champ helpt je al veel op weg. Blijft natuurlijk wel dat als je allebei goed bent met je champ, dat de counter voordeel heeft. (omdat hij jouw bv ranged kan raken en jij melee moet gaan).
Hetzelfde heb je met banpicks, bv met een shen. Die wordt dan elke keer gebanned. Wordt hij eens niet gebanned pakt de eerste speler die meteen, om dan vervolgens te merken dat hij absoluut niet met die champ kan spelen. Verliest zijn lane, plaatst slechte ults en game over.
Site voor counters is Lolcounter (.com of .net weet ik niet meteen) dacht ik. Dit is op basis van stemmen, dus algemene gevoel van de community welke goede counters zijn. Reden staat er wel niet altijd bij. In sommige guides op mobafire of lolpro staat ook vaak uitgelegd tegen wie het moeilijk spelen is met een bepaalde champ.
Qua reporting: mee eens, zo doe ik het ook. AFK gaan en schelden/trollen/huilen report ik, de rest niet. En dat tweede doe ik alleen voor members uit mijn eigen team en niet op verzoek van het andere team aangezien ik hun teamchat niet kan zien.

Qua counters: inderdaad is als winnen hetgeen is wat je voor ogen hebt het beste om gewoon een comfortable pick te pakken en niet teveel letten op counters als je bronze/silver/low gold speelt. Je kan er echter wel proberen rekening mee te houden. Als de tegenstander een teemo of nasus ingelockt heeft kun je wel stug je comfortable tryndamere pick nemen, maar misschien is het beter om een andere top te nemen waar je ook goed mee bent. Alleen een champ die je zelden speelt picken puur om de tegenstander te counteren is meestal een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Waar ik overigens ook een hekel aan heb in LoL is mensen die helemaal niet communiceren. Nu weet ik dat ik zelf ook amper wat zeg in games maar ik ping wel wanneer mijn laneopponent opeens is verdwenen of niet terugkomt na een respawn. Gisteren had ik een Talon op mid staan die gewoon continu doodging, hele tijd door keihard ging pushen, geen wards plaatsen op mid, waardoor wij op botlane geregeld Ziggs + Enemy jungler hadden staan.

Nu probeerden we dat enigsinds te voorkomen door warding maar blijkbaar had hun botlane daar ook goed op geanticipeert door de ward timers goed bij te houden. Een ward ging op dat moment net "dood" waarna 5 seconden later Udyr + Ziggs opdoken. En weer geen enkele ping van mid. Kijk dat je een keer vergeet te pingen dat je lanepartner wegloopt prima. Maar probeer er daarna wel op te letten of plaats een ward zodat we volledig overzicht hebben van de river / jungle. Als AD Carry ook nog eens de hele tijd op je enemy mid moeten letten wordt wel een beetje te veel van het goede als ik ook nog eens harras van de support + ad carry moet omzijlen. Zal misschien geen moeite zijn voor de gemiddelde Koreaanse speler, maar helaas zit ik ver verwijderd van dat skillniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T ' is wel een goede meetlat die counter-mentaliteit van mensen in lage leagues.

Je moet gewoon jezelf counteren en kijken of je wint in lane, dan weet je of je beter bent dan je directe tegenstander, en dus wss hoger op kan komen.

En winnen betekent niet direct kills maken, bij sommige matchups is dat idd lastig, maar gewoon volhouden in lane, zorgen dat je opponent niet roamt, bij blijven met farmen etc.

1 v 1 dood gaan in lane is eigenlijk altijd een fout van jouw kant, en hoeft eigenlijk nooit te gebeuren in dit spel, ongeacht je zogenaamd gecounterd bent. Mensen vergeten dat nog wel eens.

Persoonlijk speel ik alleen ad carry met vaste support, en maak me nooit zo druk om counters. Ik heb bijv. regelmatig vayne into cait gepicked in m'n weg door gold omdat ik vertrouwen in mijzelf heb dat ik, niet dood ga, niet zwaar achter ga lopen in farm, en lategame van degelijke impact kan zijn om een game te winnen. En meestal win ik de lane dan toch nog ook door misbruik te maken van de vele fouten die de enemy maakt met zijn random support :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:20:
T ' is wel een goede meetlat die counter-mentaliteit van mensen in lage leagues.

Je moet gewoon jezelf counteren en kijken of je wint in lane, dan weet je of je beter bent dan je directe tegenstander, en dus wss hoger op kan komen.

En winnen betekent niet direct kills maken, bij sommige matchups is dat idd lastig, maar gewoon volhouden in lane, zorgen dat je opponent niet roamt, bij blijven met farmen etc.

1 v 1 dood gaan in lane is eigenlijk altijd een fout van jouw kant, en hoeft eigenlijk nooit te gebeuren in dit spel, ongeacht je zogenaamd gecounterd bent. Mensen vergeten dat nog wel eens.

Persoonlijk speel ik alleen ad carry met vaste support, en maak me nooit zo druk om counters. Ik heb bijv. regelmatig vayne into cait gepicked in m'n weg door gold omdat ik vertrouwen in mijzelf heb dat ik, niet dood ga, niet zwaar achter ga lopen in farm, en lategame van degelijke impact kan zijn om een game te winnen. En meestal win ik de lane dan toch nog ook door misbruik te maken van de vele fouten die de enemy maakt met zijn random support :P
Dit vind ik wel erg zwart - wit, als je als squishy melee tegen een morgana staat met al haar snare en slow skills blijven er weinig dingen over dat je kan doen. Neem je het risico om te farmen en mid en late game iets te kunnen, of blijf je tegen je toren staan en niks farmen. Zodra je binnen x range al gepakt kan worden en je beschouwt binnen die range komen een fout dan is die melee al kansloos om iets goeds te doen.

Als de matchup gewoon zeer slecht is waarbij je alleen risico kunt nemen of niks doen wat is dan fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

ArgantosNL schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:00:
[...]

Dit vind ik wel erg zwart - wit, als je als squishy melee tegen een morgana staat met al haar snare en slow skills blijven er weinig dingen over dat je kan doen. Neem je het risico om te farmen en mid en late game iets te kunnen, of blijf je tegen je toren staan en niks farmen. Zodra je binnen x range al gepakt kan worden en je beschouwt binnen die range komen een fout dan is die melee al kansloos om iets goeds te doen.

Als de matchup gewoon zeer slecht is waarbij je alleen risico kunt nemen of niks doen wat is dan fout?
In zo'n geval kun je vragen om lane-swaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Damienx2 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:02:
[...]

In zo'n geval kun je vragen om lane-swaps.
Of jezelf afvragen (in geval van draft/ranked) waarom je ook alweer die squishy melee hebt gekozen tegenover een morgana ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
daarom zeg ik ook 1 vs 1 dood gaan altijd een fout is van degene die dood gaat is nogal zwart - wit. Een lane-swap is inderdaad verstandig.

@ryceck niet iedereen speeld alleen draft pick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ryceck schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:21:
- Counterpicks
Ik vind het geen onzin iemand te reporten omdat hij faalt in een lane.

Het hangt er uiteraard een beetje vanaf, maar als iemand meerdere keren 1 vs 1 van zijn lane opponent verliest, zonder dat een jungle gank in het spel was, en het houdt niet op, dan is dat wel degelijk report-waardig. Niet dat het veel uithaalt, maar goed. Je mag je best één of desnoods twee keer aan dezelfde steen stoten, maar bij drie is het mooi geweest.

In normal kun je alles verwachten, maar in ranked mag je toch op zijn minst verwachten dat iemand zijn champ goed kent, stand houdt, een redelijke cs score haalt, etc. Ook al red je het niet, ook al speel je tegen harde counter, dan roep de jungler, play safe, focus op last hits en vecht maar onder je turret. Dat is toch niet teveel gevraagd? Te vaak wel helaas.

Counters zijn natuurlijk maar relatief. Het hangt er sterk vanaf hoe goed je skills en ervaring met een champ zijn. Bijvoorbeeld: Diana countered Cassiopeia misschien, maar voordat je lvl 6 bent counter je haar niet en kun je maar beter safe spelen, met Q harassen en zoveel mogelijk creeps proberen te killen.

Kassa is min of meer een anti-mage door zijn passive, dus dat lijkt me wel een redelijke counter voor Karthus, maar ook hier geldt: vóór lvl 6 is het overleven. Kassa heeft wel de ulti nodig, precies zoals Diana. En een goeie Karthus weet dat ie vanaf lvl 6 op zijn hoede moet zijn en niet teveel risico moet nemen. Dan is het idee van een counter al een stuk minder. Counterpicks is dus ook meer theoretisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Koekiemonsterr schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:16:
[...]

Ik vind het geen onzin iemand te reporten omdat hij faalt in een lane.

Het hangt er uiteraard een beetje vanaf, maar als iemand meerdere keren 1 vs 1 van zijn lane opponent verliest, zonder dat een jungle gank in het spel was, en het houdt niet op, dan is dat wel degelijk report-waardig. Niet dat het veel uithaalt, maar goed. Je mag je best één of desnoods twee keer aan dezelfde steen stoten, maar bij drie is het mooi geweest.

In normal kun je alles verwachten, maar in ranked mag je toch op zijn minst verwachten dat iemand zijn champ goed kent, stand houdt, een redelijke cs score haalt, etc. Ook al red je het niet, ook al speel je tegen harde counter, dan roep de jungler, play safe, focus op last hits en vecht maar onder je turret. Dat is toch niet teveel gevraagd? Te vaak wel helaas.

Counters zijn natuurlijk maar relatief. Het hangt er sterk vanaf hoe goed je skills en ervaring met een champ zijn. Bijvoorbeeld: Diana countered Cassiopeia misschien, maar voordat je lvl 6 bent counter je haar niet en kun je maar beter safe spelen, met Q harassen en zoveel mogelijk creeps proberen te killen.

Kassa is min of meer een anti-mage door zijn passive, dus dat lijkt me wel een redelijke counter voor Karthus, maar ook hier geldt: vóór lvl 6 is het overleven. Kassa heeft wel de ulti nodig, precies zoals Diana. En een goeie Karthus weet dat ie vanaf lvl 6 op zijn hoede moet zijn en niet teveel risico moet nemen. Dan is het idee van een counter al een stuk minder. Counterpicks is dus ook meer theoretisch.
Ik report mensen niet om hun score. Ik report mensen wel als ik gedurende de game ze door zie blijven pushen zonder maar een ward te plaatsen en die dan vervolgens de jungler of elke andere lane lopen af te zeiken. Mensen kunnen slechte games hebben, hoe goed ze ook zijn met een champion. Ik heb Wickd ook wel eens 1/9/0 gezien op Irelia, omdat hij gewoon letterlijk de hele game werd gecamped. Dan kun je nog zo je best doen, maar verander je weinig aan de zaak. Wat verwacht je dan van zo'n speler? Dat hij maar AFK moet gaan staan in base aangezien hij continu wordt getowerdived? Gank op een andere lane opzetten heeft vaak dan ook weinig zin omdat je met een underfed champ hebt te maken.

Nogmaals slechte games gebeuren nu eenmaal, als je daar nu ook al voor gereport dient te worden dan kun je beter stellen dat mensen maar niet meer moeten spelen omdat dat de kans helemaal wegneemt dat je nog een slechte game gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 15:16

Lapras

Ice beam

Overigens kan ik me herinneren dat het ook weinig betekent als je iemand report als 'unskilled player'. Diegene zal vervolgens gematchd worden met mindere spelers, maar hij verschijnt hiervoor niet in het Tribunal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:45

Qon

Damienx2 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:27:
[...]

Ik report mensen niet om hun score. Ik report mensen wel als ik gedurende de game ze door zie blijven pushen zonder maar een ward te plaatsen en die dan vervolgens de jungler of elke andere lane lopen af te zeiken. Mensen kunnen slechte games hebben, hoe goed ze ook zijn met een champion. Ik heb Wickd ook wel eens 1/9/0 gezien op Irelia, omdat hij gewoon letterlijk de hele game werd gecamped. Dan kun je nog zo je best doen, maar verander je weinig aan de zaak. Wat verwacht je dan van zo'n speler? Dat hij maar AFK moet gaan staan in base aangezien hij continu wordt getowerdived? Gank op een andere lane opzetten heeft vaak dan ook weinig zin omdat je met een underfed champ hebt te maken.

Nogmaals slechte games gebeuren nu eenmaal, als je daar nu ook al voor gereport dient te worden dan kun je beter stellen dat mensen maar niet meer moeten spelen omdat dat de kans helemaal wegneemt dat je nog een slechte game gaat hebben.
Simpel voorbeeld waarmee ik het wel doe, reporten vanwege hun 'score' als ze met opzet dood gaan.
Vaak, maar niet altijd, gaat dit gepaard met een 'fuck it, i'm trolling' of 'mid or feed'. Als deze speler vervolgens 25/0/10 als score heeft, ga ik niet reporten. Heeft deze speler 0/25/10 tja... dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:27:
Ik report mensen niet om hun score. Ik report mensen wel als ik gedurende de game ze door zie blijven pushen zonder maar een ward te plaatsen en die dan vervolgens de jungler of elke andere lane lopen af te zeiken.
Precies. 'Scoreboard-journalistiek' doe ik ook niet aan.

Het hangt er echt van af HOE ze aan die slechte score komen. Als je er verder weinig aan kan doen, np. Maar dat probleem van niet warden inderdaad, zo hardnekkig nog altijd...

Net nog een verloren potje waarin ik als Evelynn jungler was. Enemy jungler Xin kon zo overal doorlopen; ondanks mijn waarschuwingen werden er 0 wards neergezet.... En toen begon het gezeik op mij....

Had tot dat potje in totaal 5 van de 6 games met Eve gewonnen; als de lanes gewoon stand kunnen houden en warden kan ik vaak net het verschil maken. Maar zetten ze de deur voor enemy jungler wagenwijd open kan ik early game ook weinig redden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Koekiemonsterr schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:40:
[...]

Precies. 'Scoreboard-journalistiek' doe ik ook niet aan.

Het hangt er echt van af HOE ze aan die slechte score komen. Als je er verder weinig aan kan doen, np. Maar dat probleem van niet warden inderdaad, zo hardnekkig nog altijd...

Net nog een verloren potje waarin ik als Evelynn jungler was. Enemy jungler Xin kon zo overal doorlopen; ondanks mijn waarschuwingen werden er 0 wards neergezet.... En toen begon het gezeik op mij....

Had tot dat potje in totaal 5 van de 6 games met Eve gewonnen; als de lanes gewoon stand kunnen houden en warden kan ik vaak net het verschil maken. Maar zetten ze de deur voor enemy jungler wagenwijd open kan ik early game ook weinig redden....
Van de week nog iemand in mn team die zat te pingen bij een brush omdat er een normale ward stond (speelde met Evelynn).. Dohhh 8)7 Ze kunnen me dan alleen toevallig zien als ik nog niet stealth ben..

Ik haat het ook heel erg als mid/top geen ward meenemen.. Als ze starten en ze nemen dan nog geen ward mee vind ik dat niet zo erg.. Maar de eerste keer terug verwacht ik gewoon van mensen dat ze een ward meenemen :-) Als je het dan ook nog niet doet moet je niet gaan zeuren als je dood gaat, speel dan op zn minst gewoon save en kijk op je map..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Lapras schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:56:
Overigens kan ik me herinneren dat het ook weinig betekent als je iemand report als 'unskilled player'. Diegene zal vervolgens gematcht worden met mindere spelers, maar hij verschijnt hiervoor niet in het Tribunal.
Nee, ook dat niet. Het is alleen voor de statistieken van Riot. Het zou ook wel heel apart zijn als je d.m.v. reports iemand zijn MMR kan beïnvloeden.

[ Voor 9% gewijzigd door Thormodo op 24-07-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Vandaag eindelijk m'n promo naar silver 3 gehaald (3x scheepsrecht). Eindelijk leuke niet flamende apelers en zelf aardig kunnen carrien of top / mid kunnen snowballen door te ganken als jungler.

Voor mijn gevoel kan ik nog wel stukje hoger . Hopelijk richting gold, win nu steeds rond de 75% als ik goede rol kan picken om te carrien (als last ick heb je toch vaak support bijvoorbeeld en heb je toch minder impact maar schik me wel in die rol en vind het ook leuk om te spelen)

[ Voor 3% gewijzigd door Crysania op 25-07-2013 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Mebus schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:48:
[...]
Ik haat het ook heel erg als mid/top geen ward meenemen.. Als ze starten en ze nemen dan nog geen ward mee vind ik dat niet zo erg.. Maar de eerste keer terug verwacht ik gewoon van mensen dat ze een ward meenemen :-) Als je het dan ook nog niet doet moet je niet gaan zeuren als je dood gaat, speel dan op zn minst gewoon save en kijk op je map..
[standaard-lol-speler-reacties]
Ja maar, ja maar als ik wards koop dan kan ik mijn geld niet uitgeven aan pwnage-damage items! En we hebben toch een support die alles ward (river, top, mid, enemy base, dragon, baron)?!? En als die dat niet doet is het een noob en reporten we hem. En ik report dan mid en top ook gelijk voor feeden en de jungler omdat hij de afgelopen 10 seconden niet ff is komen ganken. En de enemy omdat het natuurlijk niet kan dat ik verlies: hij moet wel aan het cheaten zijn.
[/standaard-lol-speler-reacties]

Je gaat je bijna afvragen waarom sommige mensen het zelf niet zien. Als nu gewoon inderdaad iedereen zorgt voor wards ben je klaar. Mid en top hebben die verantwoordelijkheid zelf; adc-bot heeft die initieel niet dankzij zijn support. Maar zodra je midgame in gaat is het gewoon ideaal als iedereen een wardje (of 2) bij zich heeft. Push op mid met zijn allen: ward de sidelanes. Pushing bot of top als ADC: ward de paden naar river en de jungle zodat je niet verrast wordt. Pushing into enemy base: ward de buitenkant zodat je niet verrast wordt.
Een simpel wardje van 75g kan je een death besparen wat er weer voor zorgt dat je minder makkelijk verliest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Gister gewoon een 4v5 gewonnen :P Onze support Taric ragequitte al na 5 minuten omdat hij een keer doodging bij een gank van mij (ik was jungle Eve), terwijl we op dat moment iets van 3-1 voorstonden al. We hebben gewoon doorgespeeld en Graves ging gewoon onder zijn tower hangen. Ik heb gauw boots of mobility gekocht om veel en snel te kunnen ganken en kon mijn lanes snel feeden. Top was een Shen, dus als er een keer een fight mis dreigde te gaan ultte hij erin en konden we alsnog skirmishes winnen. Uiteindelijk door veel roaming en warding de tegenstander steeds maar weer weten te verrassen 4v5 gewonnen met een score van 40-10 of iets dergelijks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Zo gisteren ook weer een pot ranked gewonnen. Dit maal met een troll in ons team en een troll in het enemy team ! :)
Onze last pick zegt in champ select: jongens ik wil best supporten maar ik heb er geen gevoel voor. Ik denk dat is goed (ik was second pick) en pak Sona zodat hij zijn rol kan pakken, onze first pick locked Cait in. Goede pokelane !
Verder hadden we een Lee sin in de jungle (deze was premade met Cait) en we zouden een singed top hebben waar het niet zo mocht zijn dat deze op de laatste seconde Janna inlockt :| Janna top dus.
Onze midlaner ben ik even vergeten wat deze had gepicked.
Enemy team bestond uit: Zyra / Graves / Kassadin / Lissandra / Diana
Eenmaal in het loading screen zag ik dat ze geen jungler hadden, nouja ze hadden Graves met smite :')
En zodra we ingame kwamen bleek dat Lissandra niet geconnect was en het hele enemy team op elkaar aan het flamen waren.
Binnen 16min was de pot over en was ik weer 26 LP rijker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@Ryceck, gister tegen een Darius (Evelynn natuurlijk), en ondanks dat mijn lanephase een beetje saai was heb ik toch op andere lanes mijn kills kunnen oppakken.. En vaak koop ik dan oracle zodat ze totaal geen overzicht hebben :-) Vayne was daardoor steeds uit zijn positie en die at ik op in 1.5 seconden :D

@Vicarious, zulk soort mensen moeten gewoon echt een ander spel gaan spelen.. Omdat je 5-1 achter staat wilt het nog niet zeggen dat je verliest 8)7

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mebus schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:51:

@Vicarious, zulk soort mensen moeten gewoon echt een ander spel gaan spelen.. Omdat je 5-1 achter staat wilt het nog niet zeggen dat je verliest 8)7
We stonden VOOR ;) Hij kon het gewoon niet hebben dat hij doodging en ragequitte. Het lompe was dat de Graves die ook bot stond een duo met hem was. Toen ik Graves vroeg of hij nog terugkwam zei hij dat hij ragequitte. Heb hem uiteraard gereport, maar wel leuk om een 4v5 zo overtuigend te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dit is toch ziek. wacht nu al 8 dagen op me ticket :( gewoon nog geen response at all. Daar is Riot niet zo snel mee. begrijp opzich wel dat ze ontelbaar veel tickets binnen krijgen met zo veel spelers. maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Ricmaniac schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:10:
Dit is toch ziek. wacht nu al 8 dagen op me ticket :( gewoon nog geen response at all. Daar is Riot niet zo snel mee. begrijp opzich wel dat ze ontelbaar veel tickets binnen krijgen met zo veel spelers. maar toch
Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de urgentie van het ticket wat je hebt ingediend niet zo hoog is.
Qua account security zijn ze er altijd vrij snel bij, een maat van mij zijn account was gehacked en binnen 3 dagen kon hij weer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ja ik dus denk ik ook... daarom ik kan al anderhalve week niet meer inloggen. geen idee waarom, en als ik me email adressen invul komt bij geen 1 adres me main account naar boven.

en ik heb hierdoor die udyr theme sale gemist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Zijn er nog mensen die interesse hebben om voor de lol een 3v3 teampje op te zetten? ik speelde eerst redelijk vaak met wat vrienden 3v3 maar ze hebben daar de laatste tijd minder tijd voor.

Het lijkt me leuk om een man of 5 te hebben in een team en zo wat te kunnen spelen als er 3 mensen online zijn.

Ik speel zelf op silver 3 niveau dus zou het leukste zijn als de rest ook rond dit niveau hangen (wat ik al zei, fun moet voorop staan maar snap dat diamond spelers het misschien niet heel cool vinden om met zilver spelers samen te spelen). heb je interesse voeg me maar even toe "Crysania" op EUW. ik heb vanavond wel wat tijd/zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Crysania schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:59:
Zijn er nog mensen die interesse hebben om voor de lol een 3v3 teampje op te zetten? ik speelde eerst redelijk vaak met wat vrienden 3v3 maar ze hebben daar de laatste tijd minder tijd voor.
Yes, ik ben ervoor in. Had je al pm gestuurd :-)

Ik zit op Silver V, kan makkelijk hoger, maar ik wordt voordurend omlaag getrokken door die noobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Yeey, net weer another day in ranked play.....

We verloren met totaalstand van 8 - 34. Ik haalde met J4 top nog 5/4/2 uiteindelijk, won mijn lane van Vlad, ook in cs, maar de rest....omg. Kassadin presteerde het om 1/12/0 te scoren, terwijl ie tegen Lux speelde. Onze Varus presteerde het om Cait te feeden tot een score van 17/4/2.

Dankzij het systeem van ranked kom ik hier nooit vanaf. Wordt eens tijd om te teamen voor ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 10:12
Als je teamed voor ranked speel je dan ook alleen tegen andere premade teams?
Zou ik overigens helemaal niet erg vinden. Heb er vrede mee als we verliezen doordat we outplayed worden maar kan er slecht tegen als dat gebeurt door AFK'ers, trollers, feeders en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

CrimpyRex schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:37:
Als je teamed voor ranked speel je dan ook alleen tegen andere premade teams?
Zou ik overigens helemaal niet erg vinden. Heb er vrede mee als we verliezen doordat we outplayed worden maar kan er slecht tegen als dat gebeurt door AFK'ers, trollers, feeders en ga zo maar door.
Ja pcies. Ik heb dat AFK/troll/feed/no warding gebeuren nu in pakweg 75% van de potjes. Hartstikke leuk.

Volgens mij niet, dat qua teams. Kijk als je echt een apart team maakt, dan denk ik wel. Maar als je gewoon met zijn 5en los queued zeg maar, dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 10:12
Als je met zijn vijfen los queued kan je toch nooit bij elkaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

CrimpyRex schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:50:
Als je met zijn vijfen los queued kan je toch nooit bij elkaar komen?
Nou ja 'los'. Ik heb nog te weinig ervaring met ranked in teamverband, maar als je gewoon bij elkaar grouped (zonder een officieel team aan te maken met een naam enzo) en ranked joined; dat kan toch gewoon denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:23
Ik speel nu steeds meer Singed top omdat ik het zo een hilarische kampioen vind. Doet het tegen de meeste champs wel redelijk. Echter net tegen een Rengar top en ik werd gewoon geowned. Kon helemaal geen drol tegen hem doen. Kon niet eens normaal farmen omdat hij met zijn idiote passive zoveel als hij maar wilde vanaf een bush kon gapclosen en flink wat damage deed.

Beetje jammer weer. Geen Singed tegen Rengar meer. Misschien dan maar Kennen/Jayce leren. Die worden door geen champs hardcountered zoals ik het begreep.

[ Voor 10% gewijzigd door CutePuppy op 25-07-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Jayce heeft een zware avond tegen bijvoorbeeld Yorick, Irelia, of Wukong. Maar hij is inderdaad vrij goed op top. Door zijn ranged poke kan ie tegen menig bruiser prima uit de voeten, en als ze dan in melee komen, change naar melee stance en sla ze weg met E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:23
Volgens mij worden die in normals/silver nog veel minder gespeeld dan Rengar tegenwoordig. Dus geen probleem denk ik. Net een potje ww top gedaan tegen Lissandra (huh?). Dik gewonnen. Ze kon echt helemaal niets meer vanaf mijn lvl 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Yeey, ranked weer op zijn best...

Potje duurde een uur, top lane van Zed gewonnen met Jayce, ik eindig 11/3/10, maar we verliezen weer eens.
Dit keer geen troll/feeder, maar een Akali die vanaf lvl 4 AFK was.

Serieus, zijn er hier mensen die ook genoeg hebben van al die noobs/afk'ers/trolls, en samen willen gaan ranken?

Crysania wou dat zo te horen ook al. Anymore?
Ranked wordt al meteen een stuk leuker op die manier, wetende dat de flamers/whiners/noobs/feeders/afk'ers/trollers niet je hele team kunnen beslaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Koekiemonsterr op 26-07-2013 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ricmaniac schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:16:
ja ik dus denk ik ook... daarom ik kan al anderhalve week niet meer inloggen. geen idee waarom, en als ik me email adressen invul komt bij geen 1 adres me main account naar boven.

en ik heb hierdoor die udyr theme sale gemist :(
Staan ze niet per ongeluk in je spam/block list?
Had ik vorige keer met blizzard. Door alle spam/phishing etc heb ik ook per ongeluk een keer een echt adres van hun geblocked. Was ff flink zoeken toen mijn account geblocked was ivm een poging tot hacken.

@koekiemonster
Deze discussie is al zo vaak gevoerd maar zal nog een poging wagen :) Beide teams bestaan uit 5 random spelers. Dit kunnen, statistisch gezien, 5 trolls zijn bij de tegenstander en 4 in jou team (als jij niet trolled tenminste). In the long run zul je dus gemiddeld genomen een minder troll team hebben.
Dat dit niet voor elk potje zo is, is nu eenmaal zo. Probeer het gewoon wat te relativeren en gewoon een leuke pot te spelen, van je fouten te leren en positief te blijven. Dan heb je in iedergeval al van jezelf gewonnen :)

[ Voor 31% gewijzigd door thewizard2006 op 26-07-2013 08:04 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Gisteren twee draft potjes gespeeld, ik was tweemaal top malphite. Was wel even terug wennen om cs te farmen na toch voornamelijk support & jungler te spelen.
Eerste spel tegen wukong ging vrij goed. Moest wel wat corrigeren met mijn E omdat ik soms iets te snel de minion wou lasthitten. Wel gigantische faal toen ik mijn smite op wukong's decoy zette op rank 6. Ik probeerde hem neer te krijgen maar vergeten dat hij die skill had, woops! lane goed behouden, vrij goede farm, andere lanes waren zelfs beter 2-1-4 en een surrender van enemy team.
Tweede spel dacht ik tegen riven uit te komen dus pak ik weer malphite maar die riven ging mid waardoor Cho op top kwam en daar had ik het toch moeilijker mee. Hij stond voor in farm en had 1 kill op mij. Maar rustig bljiven farmen en niet sterven hielp wel redelijk, dan in teamfights paar goede initiates gedaan. Uiteindelijke score was 2-4-16. Spel gewonnen. Helemaal op het einde nog een leuke ult gedaan, enemy liep met 4 man toevallig naar elkaar toe en net op het moment dat ze alle 4 bijeen stonden er ingedoken. de "whoa"s op teamspeak van de mensen die meededen was wel amusant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb gister weer eens Lee Sin gespeeld. Ondanks dat ik niet bepaald InSec ben op Lee Sin blijft het een sterke pick. Omdat ik een beetje een team had met weinig damage (Galio mid, Irelia top) ben ik full glass cannon build gegaan en dat werkt nog best leuk. Early game doe je dikke damage met je ganks (dorans blade gestart) en mid/lategame blijf je nog een grote dreiging doordat je behoorlijk wat damage hebt. Bovendien kan Lee Sin als geen ander peelen voor de AD carry (shield, wegkicken, slow), al helemaal als je zelf genoeg damage hebt om de tanks die erdoorheen komen ook flink pijn te doen. Score was met 4/8/16 niet al te best, maar we wonnen uiteindelijk dan ook met een negatieve k/d/a in een baserace omdat wij iets meer ballen hadden dan de tegenstander :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 02:13:
Yeey, ranked weer op zijn best...

Potje duurde een uur, top lane van Zed gewonnen met Jayce, ik eindig 11/3/10, maar we verliezen weer eens.
Dit keer geen troll/feeder, maar een Akali die vanaf lvl 4 AFK was.

Serieus, zijn er hier mensen die ook genoeg hebben van al die noobs/afk'ers/trolls, en samen willen gaan ranken?

Crysania wou dat zo te horen ook al. Anymore?
Ranked wordt al meteen een stuk leuker op die manier, wetende dat de flamers/whiners/noobs/feeders/afk'ers/trollers niet je hele team kunnen beslaan.
Heb je ook in DuoQ en ik heb het zelfs erger als ik ga DuoQen met mijn maat. Het is puur toeval, maar goed ik soloQ de laatste steeds meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 26-07-2013 08:31 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

iCy schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:30:
[...]

Heb je ook in DuoQ en ik heb het zelfs erger als ik ga DuoQen met mijn maat. Het is puur toeval, maar goed ik soloQ de laatste steeds meer.
Niet geheel toeval hoor. Als ik met mn broertje duoqueue ranked krijgen we vrijwel altijd een kutgame. Ik ben Silver III en hij Silver IV en ik denk dat we daar redelijk op ons niveau zitten. Echter als we duo'en krijg je een dusdanige penalty dat het team van de tegenstander vaak een stuk hogere ranks krijgen waardoor bij ons meestal vrijwel alle lanes verliezen. Ik denk dat als ik met hem duo dat we ~40% van de games winnen ipv ~50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Eindelijk antwoord op me ticket.. moest alleen nu iets van 11 vragen beantwoord met vooral veel vragen die gaan over de aanmaak datum van me account. wat 3 jaar geleden is en ik dus niet meer herrinner eigenlijk. 1 vraag is bijvoorbeeld : what location did you create the account en what internet provider did you have when creating the account.

dat zijn dingen wat ik echt niet meer herrinner. ook omdat we vorig jaar overgegaan zijn van provider en ik gewoon niet weet wat ik daarvoor had (kan het ook niet meer na vragen want die zijn dood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Ricmaniac schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:02:
Eindelijk antwoord op me ticket.. moest alleen nu iets van 11 vragen beantwoord met vooral veel vragen die gaan over de aanmaak datum van me account. wat 3 jaar geleden is en ik dus niet meer herrinner eigenlijk. 1 vraag is bijvoorbeeld : what location did you create the account en what internet provider did you have when creating the account.

dat zijn dingen wat ik echt niet meer herrinner. ook omdat we vorig jaar overgegaan zijn van provider en ik gewoon niet weet wat ik daarvoor had (kan het ook niet meer na vragen want die zijn dood)
Vul in wat je wel weet.
Bij mijn weten moet je ook 3 namen van spelers op je friendlist invullen.
Als ze dat al zien dan weten ze wss wel dat het in orde is en zullen ze een password change doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wootlock schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:33:
[...]

Vul in wat je wel weet.
Bij mijn weten moet je ook 3 namen van spelers op je friendlist invullen.
Als ze dat al zien dan weten ze wss wel dat het in orde is en zullen ze een password change doen.
dat was geen vraag maar wel gedaan ja ;p ook alle betalings methode die ik heb gebruikt enzo voor RP . hopen dat ik vandaag antwoord krijg en eindelijk weer na 3 weken in me account kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren vreemdste spel ooit. Net een bar slecht potje achter de rug, nuja ik speelde irelia vs rengar en werd gecamped door jarvan. Het was al eeuwen geleden dat ik nog Irelia gespeeld had en zelfs met 2 continu top slaagt mn team er nog in om ze te feeden. Ik ben moe, beetje gefrustreerd,.. kortom niet ideale omstandigheden om te spelen.
Dus ik begin een nieuw spel, Jungle xin. Zijn er twee die top zeggen, diegene die bij mij tweede was lockt in, die andere pickt en is dan naar wc of whatever. Gevolg :
KhaZix, Wukong, Zyra, Thresh en Xin
Ok op dit moment ben ik al pissed, hoe fucking moeilijk is het om even 90 seconden normaal te doen ipv dat je een game van 20min of langer verpest.
Zyra laat Khazix maar mid gaan en gaat zelf bot.
Ik kom top ganken net terwijl hun Udyr ook komt ganken bij Akali, ik haal udyr neer, zij halen wukong neer, ik word greedy en volg akali tot onder de toren en sterf (ok dit is gewoon fout) en begint die wukong al why retard.
Ik ben niet langer pissed, ik loop rood aan en ben al woedend. Fucking kiddie. 1 - 6 in teamkills. Great.
Ze invaden blue, mn team chaset udyr ik doe blue en fucking lulu mid haalt mn blue vanover de wall. urgh.
Op dat moment besluit KhaZix ah ok als ik blue niet kan krijgen doe ik maar red, ik ping dat hij dat niet moet doen maar hij doet koppig verder en dan snapt er iets in me. Ik ben niet langer woedend, ik ben zo razend dat ik ijzig kalm ben en typ gewoon "ok i feed " nog nooit heb ik dat gedaan.
Maar het is een teamgame en iedereen doet maar wat, ik ook dan.
Nu ik begin in allchat uit te leggen wat mn intentie is en loop gewoon mid me te pletter. De tegenstanders hebben ondertussen wel al door waarom ik dit doe aangezien wukong en khazix emmers stront over me aan het gieten zijn. Qua items verkoop ik wat ik heb met als doel enkel movement speed te hebben.
Boots of mobility + homeguard, zeal, zeal, zeal
Nu sta ik 2/20/2 maar de tegenstanders doen het zo slecht dat het maar niet opschiet en heb ik zoiets van ok whatever ik wil gewoon dat dit spel gedaan is dan stop ik maar met feeden en zorg ik dat het gedaan is.
10/22/12 en het is gedaan, we hebben wel gewonnen maar ik snap het niet goed. Ik heb zo mn best gedaan om te feeden. The trolls trolled the troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
even over het duo queuen en of dit wel of niet slim is:

ik check de laatste tijd eigenlijk altijd via lolnexus in welke leagues mijn medespelers en tegenspelers zitten. ook zie je daar of er duo queues zijn en ik moet zeggen dat in 90% van de gevallen er wel een duo aanwezig is.

Dus de mensen die zeggen dat je beter geen duo kunt doen omdat dan je dan te hoog word ingeschat klopt niet helemaal. als jij het niet doet doen anderen in je team het blijkbaar wel die dus ook boven hun niveau gaan spelen. De vraag is dus of het iets uit maakt en ik denk dat dat wel mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crysania schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:05:
even over het duo queuen en of dit wel of niet slim is:

ik check de laatste tijd eigenlijk altijd via lolnexus in welke leagues mijn medespelers en tegenspelers zitten. ook zie je daar of er duo queues zijn en ik moet zeggen dat in 90% van de gevallen er wel een duo aanwezig is.

Dus de mensen die zeggen dat je beter geen duo kunt doen omdat dan je dan te hoog word ingeschat klopt niet helemaal. als jij het niet doet doen anderen in je team het blijkbaar wel die dus ook boven hun niveau gaan spelen. De vraag is dus of het iets uit maakt en ik denk dat dat wel mee valt.
zolang jij en je duoq maat onder je eigenlijke niveau zit valt dat wel mee en kan je sneller klimmen maar vanaf je op je niveau zit is het niet meer aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

waarmee je gequeued word hangt af van je win/lose streak. Riot heeft een ondergronds systeem die iedereen gemiddeld op 50% win/lose wil hebben.. de top players zitten over het algemeen met veel spelen op 54/55 % win .. Hoe meer jij achter elkaar wint hoe groter de kans wordt dat je bij steeds slechtere mensen wordt geplaatst en tegen betere moet spelen. Ik heb dit zelf meegemaakt na mijn 9 win streak en toen gepromoveerd was. toen werd ik als S5 solo constant geplaatst tegen S1 en G5 en met mij allemaal S5. Dit alles gaat wel met lagere prioriteit dan het systeem dat kijkt of je er hoort of niet. Riot geeft dit niet toe dat het zo werkt maar ze spreken het ook niet tegen.

Dus het is niet altijd afhankelijk of je solo of duo gaat. Overigens vind ik het een feit gewoon dat Duo leuker is als je met een vriend speeld ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door Ricmaniac op 26-07-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ricmaniac schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:25:
waarmee je gequeued word hangt af van je win/lose streak. Riot heeft een ondergronds systeem die iedereen gemiddeld op 50% win/lose wil hebben.. de top players zitten over het algemeen met veel spelen op 54/55 % win .. Hoe meer jij achter elkaar wint hoe groter de kans wordt dat je bij steeds slechtere mensen wordt geplaatst en tegen betere moet spelen. Ik heb dit zelf meegemaakt na mijn 9 win streak en toen gepromoveerd was. toen werd ik als S5 solo constant geplaatst tegen S1 en G5 en met mij allemaal S5. Dit alles gaat wel met lagere prioriteit dan het systeem dat kijkt of je er hoort of niet. Riot geeft dit niet toe dat het zo werkt maar ze spreken het ook niet tegen.

Dus het is niet altijd afhankelijk of je solo of duo gaat. Overigens vind ik het een feit gewoon dat Duo leuker is als je met een vriend speeld ofzo.
Dit is echt onzin. Riot kijkt gewoon naar je hidden matchmaking rating en deelt je op basis daarvan in. Streaks hebben er in zoverre mee te maken dat als je er 9 op rij wint, je een hogere MMR hebt en dus tegen betere tegenstanders wordt ingedeeld. Je medespelers worden echter ook gewoon beter. Maar het is niet zo dat ze je express indelen in een team dat vrijwel niet kan winnen puur om je streak te doorbreken. Zou wat zijn zeg...

Pagina: 1 ... 53 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.