spelers op het andere team hebben daar ook last van, het is maar hoe je er mee omgaat
ik heb al talloze malen uitzichtloze spelletjes gewonnen door gewoon niet op te geven en er het beste van te proberen maken ook al weet ik dat er een grote kans is dat ik zal verliezen
ik was silver in S2 dan een paar maand niet gespeeld en dan toch terug begonnen in bronze in S3 door elo decay ondertussen silver IV en dat in niet eens zo heel veel spelletjes want ik heb niet altijd tijd om ranked te spelen
een goeie indicatie om te weten als je ergens thuishoort of niet is kijken hoeveel spelletjes je zelf de grootste factor bent voor de win dus waar je echt enorme impact hebt gehad als support of jungler of als je gewoon hard hebt kunnen carryen, maar ik bedoel wel echt hard, als je dat vaak hebt dan zit je te laag in niveau en dan zal je over een verloop van een hele reeks spelletjes wel stijgen ongeacht als je af en toe met kiddies of mongolen samen moet spelen
in bronze had ik het soms ook wel lastig met botlane en toplane die gelijktijdig zwaar feeden en moraal verliezen om toch zelf een paar schijnbaar waanzinnige moves te doen (die enkel mogelijk waren omdat er op het andere team ook kiddies of mongolen zaten) en dan toch helemaal terug te komen en dat de tegenstander surrendert terwijl ik zelf dacht wtf waarom surrenderen die nu ze kunnen zeker nog winnen, we hebben nog geen inhib turrets of iets extreem gepulled en de teamkills zijn vrij gelijk enkel ikzelf ben fed
en tien minuten eerder had ik nog zoiets van ach gg dit halen we nooit maar ik zei dit wel niet tegen mn team, na elke goeie actie gewoon: gj we can do this
aan de andere kant er zijn wel spelletjes waar je zelf ook eens stomme fouten maakt en sommige mensen zijn moeilijk te carrien omdat ze zelf heel veel fouten maken en die waarschijnlijk over het algemeen in een dalende MMR trend zitten en dat zijn dan nog moeilijkere spelletjes om te winnen en dat lukt mij ook niet altijd, maar zolang als je meer wint dan verliest zal je blijven stijgen en uiteindelijk zal je wel een plafond bereiken waar je eigen skills je niet meer voorbij krijgen, tenzij je echt supergoed bent en je gewoon pro moet gaan spelen
op lp gain of loss moet je je echt niet blindstaren want dat doet er bitter weinig toe, MMR of ELO daar draait het hoofdzakelijk om. ik als silver IV vecht nu hoofdzakelijk tegen gold spelers dus als ik win krijg ik nog meer MMR en die is al hoger dan de gemiddelde silver IV waardoor ik heel veel lp krijg en als ik verlies niet zoveel verlies
maar dit gebeurt enkel omdat ik meer win dan verlies en ook tegen spelers die een hogere MMR hebben
dit systeem werkt en is echt goed er is wel 1 grote MAAR:
de placement matches of de eerste 10 matchen die je speelt
als je daar een beetje een lucky streak hebt en af en toe door anderen gecarried wordt dan kan het zijn dat je bvb na 10 matchen in gold wordt gestoken maar eigenlijk minder goed bent
waardoor je mmr zakt maar je blijft in gold hangen door het stomme league systeem dan kan dit ook wel wat uitzichtloos lijken maar daar moet je niet op afgaan, je moet gewoon proberen je MMR te verbeteren door zelf beter te worden en als je bvb niet voorbij Silver niveau geraakt dan is dat helemaal geen schande, niet iedereen kan even goed zijn en als je weet dat 1200+ mmr slechts een 25% van de totale lol community is dan is dat eigenlijk al heel goed
het is niet een farm spelletje waar je je weg naar diamond en challenger moet naar toe banen het is een skill/inzicht/attitude spel het enige doel dat je voor jezelf kan stellen is beter worden maar er zijn grenzen aan je eigen mogelijkheden ( en attitude doet er meer toe dan veel mensen denken, doe niet arrogant of kiddie-like en af en toe mute je gewoon mensen die wel zo zijn en je bent al op baan om 1 op 5 lossen om te zetten in een win, doe ook niet alsof je zelf altijd alles beter weet of dat je beter bent en luister af en toe naar kritiek, neem replays op en zoek achter grote en kleine fouten die je zelf maakt vergelijk het met pro spelers en hoe zij bepaalde situaties aanpakken en je gaat vooruit..)
sorry voor de wall of text maar ik ben het wat beu dat het systeem als slecht wordt aanzien en dat zoveel mensen klagen over vast zitten in elo hell of dat het systeem je skills niet correct beoordeeld er is hier op dit forum al genoeg over geredeneerd en de conclusie was altijd dat het het beste beoordelingssysteem is en als je genoeg matchen speelt (100+) dat je altijd wel heel dicht bij je echte MMR in de buurt komt
er is niemand die zegt dat je niet beter kan worden maar dat is geen magisch fenomeen dat plots gebeurt
[
Voor 18% gewijzigd door
Verwijderd op 18-07-2013 15:12
]