Als ik zo vrij mag zijn, voor wat commentaar op deze champs (Zac ken ik onvoldoende goed) :-)
Vi: Persoonlijk vind ik haar geen geweldige jungler, en doel ik niet zozeer op de snelheid/effeciëntie waarmee ze de jungle packs cleared. Ik doel dan vooral op haar ganks in lane. Ja ze heeft haar Q charge, en dus de vitale gap closer, maar eigenlijk heeft ze geen echte CC. Tja haar ulti, en een kleine beuk als je Q charge raak is, maar thats it. En dat gemis van een echte cc ability vond ik altijd haar zwakte als jungler. Je moet vaak toch de laner(s) ff de kans geven los te gaan, en dan heb je vaak toch iets van cc nodig.
Maar goed, bursten kan Vi wel, en ze is ook redelijk tanky en zeker nuttig late game.
Sejuani:
Sinds patch 3.6 heb ik haar nog een paar keer gespeeld, maar sindsdien nooit meer. Vóór patch 3.6 was Seju me main jungler. Early game was ze vrij zwak, nog niet echt tanky, nog weinig dmg, en de clear times van de jungle packs waren ook niet geweldig met haar toenmalige W. Maar ze scalede geweldig late game. Als je flink hp items kocht, werd haar W zeer krachtig. En met de toenmalige slow passive, haar Q charge die toen betere range had, en betere ulti, was ze bijzonder sterk.
Nu is die power van Sejuani weg. Die 50% extra dmg van haar W spell op frozen targets, is foetsie. Haar W doet nu iets meer burst dmg de eerste seconde, maar dat weegt niet tegen de dmg van de oude W op. Ook is het moeilijker aan je targets te blijven plakken; die oude slow passive is een groot gemis. De nieuwe knockup bij haar Q charge is onvoldoende. Sejuani is nu slechts nog effectief als je 21 punten in Utility gooit, en daarmee offer je dus defensieve talents op. Maar dat kan niet anders, want omdat haar dmg van de W spell zo'n klap heeft gekregen, moet je haar Q charge zo vaak als maar mogelijk spammen. En dan heb je domweg cooldown reduction nodig. Elke seconde minder cd op haar Q is cruciaal. Ook die movement speed van de utility tree is noodzakelijk, want nu die slow passive weg is, is het moeilijker om aan je targets te blijven plakken. Nu moet je al vrijwel meteen permafrost (E) erin knallen na een succesvolle Q charge; voorheen kon je die E langer uitstellen en ondertussen flink dmg doen met W.
Seju was ooit zwaar onderschat; triple/quadra kills waren heel goed te doen maar haar.
Maar na 3.6 is ze mijns inziens teveel een pure tank geworden die zelf onvoldoende dmg doet. Ze heeft met haar Q, E en ulti nog wel veel cc, dus zeker nog bruikbaar in ranked, maar niet meer zo goed als ze ooit was.