MrVegeta schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:28:
[...]
Volgens sommige mensen hier bestaat ELO hell niet, maar ik ben het daar niet mee eens. Ik heb vrij weinig games die echt spannend zijn, meeste games is het na 15 minuten wel beslist. Soms zit het je mee, en soms zit het je tegen.
Het verhaal in het kort is gewoon dat je niet alle games zal winnen of verliezen. Het duurt gewoon lang om hoger te komen. zie ook mijn profiel:
http://www.lolking.net/summoner/euw/25557905
Ik ben al tijden in silver bezig, en soms drop ik een beetje maar over het algemeen stijg ik langzaam, zit nu bijna tegen gold aan te hikken.
De gouden regel is gewoon. als jij beter bent dan de elo waar je in speeld, ga je automatisch stijgen. zal misschien (waarschijnlijk) niet hard gaan, maar je zal stijgen. Stijg je niet, dan zit je precies waar je hoort want blijkbaar doe je het dan niet beter als de mensen waar je mee of tegen speelt.
M'n broertje speeld net als ik ook League of Legends, hij is bronze 4/5. Ook hij vind dat z'n team helemaal kut is terwijl hij het geweldig doet. Maar als ik dan z'n matches bekijk, en de fouten die hij maakt dan behoort hij daar wel degelijk. Ook als we ooit es een 1v1 doen dan win ik redelijk gemakkelijk van em, en dan maakt het niet eens uit welke champ ik speel tegenover zijn champ.
Maar ja, laat ik vertellen hoe ik er voor zorg dat ik (nog) steeds stijg.
1. zit niet vast aan een rol - ik zelf speel 4 rollen goed, dus het maakt niet heel veel uit wat ik doe, ik prefereer echter ADC, maar als ik dat niet krijg ga ik daar niet moeilijk over doen. Ook al ben ik misschien hogere pick, support kan ook een game carrien ! Zie m'n 5/0/13 sona (3rde match)
2. Leer ELKE champ z'n abilities en passive ! Je hoeft er niet mee te kunnen spelen, maar je moet zeer zeker wel weten wat het doet. Weet of je tegenover een AD of AP champ speelt in lane, dan kan je daar naar bouwen, Weet je dat het andere team een hyper adc gebruikt (kog,vayne,ashe) dan kan je daar op bouwen. Heeft de vijand % health damage, bouw armor/mr. heeft hij flinke armpen of magic pen, bouw health. etc. - Leren hoe champion werkt kan het handigste met een snelle bot custom game, en kijk ook vooral de champ spotlight op youtube.
3. Mute Mute Mute ! zo belangrijk. Mute die spelers in je team en vijandelijke team. Ik ga hier verder niet op in, maar doe het maar gewoon een paar matches. Er gaat een wereld voor je open. Overigens als je helemaal niet gevoelig bent voor abuse/rage dan heeft het geen zin, maar ik geloof niet dat er ook maar iemand is die zo is.
4. Speel champs waarop je je comfortabel voelt, Als je in mijn match history kijkt zie je dat ik de afgelopen tijd alleen sona/cait en yorick heb gespeeld. Counters zijn niet zo belangrijk als een champ door en door kunnen spelen. Met de tijd zal je meer champs gespeeld hebben en fijn vinden, breid dan gerust uit door meer champs te spelen. Overigens zijn deze 3 champs allemaal redelijk veilig met geen echte harde counters, dus je kan rustig je eigen spel spelen.
5. Map awareness - Dit is er 1 die niet offline te leren is, dit zal je moeten leren door VEEL te spelen en oefenen. maar doe je hier je best op dan zal dit zich gaan uit betalen. Als je weet dat de jungler in een andere lane is - dan is hij niet bij jou - dan kan je druk gaan uitoefenen op de tegenstander. als je weet dat die midlaner al even weg is. Dan staat hij waarschijnlijk bij jou in de brush (ga daar maar van uit, dat scheelt veel doodgaan). Ook uiteraard voor de top en mid spelers is het belangrijk wards te plaatsen. Zo vaak scheelt dat gewoon deaths, Als je 1x minder dood gaat levert je dat je wards investering al op !!!!