Ik speel nooit blind pick normals, eigenlijk altijd draft pick normals. En ik moet zeggen dat het daar reuze meevalt, er wordt zelden geflamed. En ook nagenoeg niet getrolled met picks.
Gister ben ik wel een potje 'boos' geworden op onze zed top. Het moet wel zijn eerste keer zijn maargoed. Ik was udyr jungle en had mid geganked voor FB. Daarna gelijk naar boven gerushed om hem te helpen, dus wij proberen zijn Olaf vijand te killen. Zed weet ik niet wat hij deed, maar zowat geen damage. Ik ging dood, olaf had nog 50 hp ofzo. Zed rent achter hem aan naar de turet(als lvl3) krijgt 2 turret hits en een throwing axe van Olaf en dood. Dus hij double kill. Zed gaf zijn lag de schuld(slap waardeloos excuus).
Maargoed, maakt niet uit ik ga gewoon verder de jungle domineren tegen Zac. Had nog 2 keer mid geganked en beide keren een kill. En ook elke keer top moeten helpen, waar ook een keer een kill was. Verder ownde die olaf onze zed keihard, waardoor ik eigenlijk helemaal geen tijd had om bot te ganken. En ook al stond onze mid(TF) ver voor op hun mid(Kat) door mijn ganks. Als ik even niet in mid was ging onze TF bijna dood. Het scheelde dat die Kat wel greedy voor de kills was dus ik kon elke keer gemakkelijk ganken
Het potje ging voor mij wel goed, stond op een gegeven moment 8/1/5 en dacht dat ons team er perfect voor stond en we keihard domineerden. Kijk ik naar de teamkills staat het 14-16 voor hun met kills. Ik dacht hoe kan dat nu. Maarja onze zed was dus 0/5/2 want hij zeurde steeds dat Olaf hem counterde, TERWIJL ZED STEEDS DE 1V1 OPZOCHT EN DUS DOODGING. En ook al had ik top al 2 keer succesvol geganked. Dus ik zeg dat Zed moet stoppen met Olaf 1v1 te doen en gewoon passief farmen. Maarja dat snapt niemand
En in deze tussentijd heb ik Zed nog steeds niet geflamed(applaus voor mij!) Totdat hij in onze jungle de elder lizard ging killen terwijl ik onze wraiths eerst pakte. Ik zei nog dat ik Lizard wilde en pingde, maar nee hij pakte die gewoon greedy zelf. Terwijl Zed nog steeds 0/6 stond, dus ik zei nog redelijk kalm. Waarom pakte je de lizard buff nu? Je gaat veel te vaak dood om hem safe te houden. Dus Zed zegt dat ik mijn kop moest houden, nou ja goed
Uiteindelijk hebben we de game wel gewonnen na veel moeite. Maar die Zed was echt schandalig slecht, hij bouwde super glass cannon terwijl hij echt ver achter lag. Ik pingde ook steeds grote creep waves die hij moest gaan farmen bij top of bot, maar nee. Hij deed liever een jungle camp om daarna random door hun jungle te lopen. Ik heb hem zelfs een keer gered toen Zed+Alistar pushte en een bot turret pakte. Niks mis mee, goede tactiek. Maarja die Zed vond het daarna nodig om de overgebleven 6 creeps van de vijand nog te pakken. Terwijl ik al pingde dat hij terug moest gaan en je zag ook al 2 mensen naar hem komen door een ward. Dus hij ging veel en veel te laat weg, maar gelukkig was superhero Udyr er nog. Ik dive in 5 man en ik weet niet meer hoe, maar we hebben het beide overleefd en konden wegrennen.
Zelf ben ik nog geëindigd met 13/6/20, want ik moest wel een paar keer keihard all in diven op hun backline(vooral caitlyn) om de teamfights te winnen. De Zed was geëindigd met 2/9/15 en een glass build.
TL;DR Udyr carried keihard in de jungle, je kan overal zijn zodat je zelfs de grootste feeders kan carrien.
Wat vinden jullie het beste in de jungle? Ik speel vooral bruiser/duelists zoals Udyr. Omdat ik veel counter jungle en het haat om gecounterjungled te worden. En niemand durft udyr te counter junglen.