ligt de pbe server er bij meer mensen uit ?
new pbe update is uit
cho-cath battle cast is 975 rp in pbe, wordt die soms goedkoper met de komende patch?
cho-cath battle cast is 975 rp in pbe, wordt die soms goedkoper met de komende patch?
[ Voor 67% gewijzigd door badboyqxy op 28-01-2013 22:23 ]
Geloof dat die cho skin altijd 975 was op de PBE
In dit geval is de kans op een flamer/feeder in het ANDERE team juist groter. In jouw team 4 kansen op een troll, in hun team 5 kansen op een troll. Simpele statistiek.Jasper 99 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:57:
[...]
ookal is de kans op kop en munt 50/50 toch kan het 100 keer munt zijn, blijft tergend. Maar klopt i geuss maarja toch zullen er units zijn die deze wetenschappelijke onderbouwde odds vast wel wat doen veranderen
Vicariously I live while the whole world dies
Verwijderd
Gister een potje ranked gedaan weer eens met Shaco,
hele team ragen natuurlijk DONT PICK SHACO
ik ben me blue aan het Trappen, zoals elke shaco miss doet
en vervolgens komt er een invade, maar het mooiste was niemand coverde iedereen stond bij ze turret te wachten op creeps. Terwijl ik specifiek vroeg, Plz cover, no need 2 dmg. Zucht*
daar begin je met shaco zonder blue, even snel wat proberen te farmen en dan maar roamen, dus ik uiteindelijk sta ik 5-2-3 zegt me team, this shaco so bad .... terwijl ik dacht dat ik het netjes had ingehaald.
Vervolgens is de game rond de 45 min bezig, en sta ik 16-4-11 zegt me team in /all This shaco is so op , omdat ik net een ace maakte waardoor we winnen.
Lol...... teams
c'mon
ik ben me blue aan het Trappen, zoals elke shaco miss doet
daar begin je met shaco zonder blue, even snel wat proberen te farmen en dan maar roamen, dus ik uiteindelijk sta ik 5-2-3 zegt me team, this shaco so bad .... terwijl ik dacht dat ik het netjes had ingehaald.
Vervolgens is de game rond de 45 min bezig, en sta ik 16-4-11 zegt me team in /all This shaco is so op , omdat ik net een ace maakte waardoor we winnen.
Lol...... teams
Tegenwoordig speel ik eigenlijk bijna altijd premade met wat vrienden, hebben meestal wel een team van minimaal 3, scheelt een hoop gezeur en je kunt eens wat anders proberen en falen zonder meteen compleet afgeschoten te worden
.
Thresh gister ook in normals gespeeld, en ik denk dat het mn nieuwe favoriete support is
de utility an tankiness is heerlijk, zeker met een paar man op skype ("vergeet niet op het lampje te klikken :P" ).
Thresh gister ook in normals gespeeld, en ik denk dat het mn nieuwe favoriete support is
Verwijderd
Ja ik speelde eerst ook met wat maatjes, waardoor ik ook in S2 een elo had van ongeveer 1500 (mijn top destijds) omdat we gewoon op mekaar af waren gespeeld, en zonder veel woorden wisten wat te doen en wanneer te reageren. Echter spelen hun niet meer sinds S3 en ben ik druk nog aan de slag !
waardoor ik gister en eergister mijn elo van 1236 weer naar beneden heb kunnen krijgen naar 1167
zo blij mee.. ik snap we ldat het misschien voor mij individueel wel een beetje 1200 elo is waar ik hoor, maar ik mis gewoon de teams e.d. die zo lekker opmekaar af zijn gespeeld!
Persoonlijk vind ik er ook niets mis mee om wat lagere elo class te zijn, en wetende dat je daar hoort kwa hoe je soms nog fouten maakt enzo, spreek daarom ook niet over elo hell ofzo! maar het is gewoon jammer dat wanneer je weet waar je staat, en daar je best doet dat er nog steeds zoveel mensen zijn die 24/7 Flamen / ragen / AFk-en of gewon snoeihard trollen omdat ze dneken ik zit toch al op low elo!
beetje verpesten van het spel
waardoor ik gister en eergister mijn elo van 1236 weer naar beneden heb kunnen krijgen naar 1167
zo blij mee.. ik snap we ldat het misschien voor mij individueel wel een beetje 1200 elo is waar ik hoor, maar ik mis gewoon de teams e.d. die zo lekker opmekaar af zijn gespeeld!
Persoonlijk vind ik er ook niets mis mee om wat lagere elo class te zijn, en wetende dat je daar hoort kwa hoe je soms nog fouten maakt enzo, spreek daarom ook niet over elo hell ofzo! maar het is gewoon jammer dat wanneer je weet waar je staat, en daar je best doet dat er nog steeds zoveel mensen zijn die 24/7 Flamen / ragen / AFk-en of gewon snoeihard trollen omdat ze dneken ik zit toch al op low elo!
beetje verpesten van het spel
Eens je op jouw elo zit, is de win/loss ratio normaal altijd +- 50% (edit: 1 win, 1 loss bedoelde ik dus, behalve als je beter wordt door ervaring)
Gisteren weer tweemaal tegen tresh moeten spelen, toch wel een harde champ
In het 1e spel werden we echt gewoon opgegeten door die grab. Tweede spel was ik taric, enemy tresh gelukkig niet zo goed (amper grabs) waardoor mijn ad kennen carry in geen time fed was. Onze mid fiddle vond het te eenvoudig, dus had alles verkocht behalve mobility boots + homeguard. Heeft die kerel nog 4/2/x Helemaal op het einde is hij dan maar ad fiddle gegaan (infinity, phantom, bloodthirster in 1 keer gekocht) om het spel te finishen.
Gisteren weer tweemaal tegen tresh moeten spelen, toch wel een harde champ

[ Voor 6% gewijzigd door Lointje op 29-01-2013 10:24 ]
Ik speel LOL al best lang, heb inmiddels 90 champions, en heb NU PAS Nidalee gekocht. Maar damn, dat is echt een aanrader. Geniale champ die je in elke lane kan spelen (top hybrid/tank, mid ap, bot support) en echt super leuk om te spelen met alle verschillende abilities. Imo veel leuker dan Jayce en Elise.
Beetje vreemd. Begin van S2 was Shaco eigenlijk altijd een ban/pick en nu aan het begin van S3 is het weer een beetje de flavor of the month, check ook bij de statistieken hier:Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:40:
Gister een potje ranked gedaan weer eens met Shaco,
http://www.lolking.net/ch...mpion-winrate&range=daily
dat het (ten tijde van schrijven) op 4 champions na de champion is met de hoogste winrate in ranked games.
Een goede Shaco kan in public games bij ELO van 1200 tot 1800 echt in zn eentje ongeveer het verschil maken met early game ganks en late game split pushing.
Shaco is echt de enige champion die ik HAAT om tegen me te hebben. Ik kan er ook slecht mee omgaan (my bad, i know), helemaal als hij me gaat counterjunglen enzo.
Wardje bij je rood en een wardje bij je blue en zodra shaco gezien wordt de lane die er het snelste kan zijn gaat er heen en je hebt een free killVicarious schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:00:
Shaco is echt de enige champion die ik HAAT om tegen me te hebben. Ik kan er ook slecht mee omgaan (my bad, i know), helemaal als hij me gaat counterjunglen enzo.
"Don't let your dreams be memes"
Je snapt natuurlijk wel dat simpele statistieken niet echt opgaan voor een spel als lol hoop ik ? Elk potje is een reset van kansen, al is dat niet eens duidelijk sinds niemand 100% zeker weet hoe het elo systeem werkt. Zoals ik al zei er moeten toch champs zijn die de kansen op je team carryen hoger maken, want je kan mij niet vertellen dat team composities niets uitmaken. Ik vraag me af of iemand goede ervaringen heeft met bepaalde champs die het carryen op lager elo (1700) makkelijker maken.Vicarious schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:37:
[...]
In dit geval is de kans op een flamer/feeder in het ANDERE team juist groter. In jouw team 4 kansen op een troll, in hun team 5 kansen op een troll. Simpele statistiek.
Snowballchamps als het ware maar die je daadwerkelijk kan usen met hoger skill niveau, zoals cassio destijds. Ik denk dat Kata er nog steeds redelijk bij hoort maar ik vraag me af of er gewoon nog een paar obvious ones zijn die me aangeraden kunnen worden
Mag, jij ook hier? Lol.Mag schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:54:
Ik speel LOL al best lang, heb inmiddels 90 champions, en heb NU PAS Nidalee gekocht. Maar damn, dat is echt een aanrader. Geniale champ die je in elke lane kan spelen (top hybrid/tank, mid ap, bot support) en echt super leuk om te spelen met alle verschillende abilities. Imo veel leuker dan Jayce en Elise.
Ja Nidalee is een pracht champ , met name early en mid game. Late game word ze wat minder krachtig maar nog steeds vrij nuttig.
Support nidalee vind ik dan de minste van die je opnoemt. Top of Mid is toch wel beste spot voor Nidalee.
Overigens kan ze ook over bepaalde obstacles heenspringen, en dat is echt heerlijk als je wilt ontsnappen.
[ Voor 7% gewijzigd door Oxidda op 29-01-2013 11:27 ]
Stel dat de kans 20% is dat er een troll in een game zit. Dan gaan we er ook vanuit dat jijzelf de troll niet bent. De kans dat jij een troll in je team krijgt in een game is dan 0.2*(4/9)=0,08888=8,9%. De kans dat de tegenstander een troll heeft is dan dus 11,1%. Als je dus 100 games speelt heeft enemy team statistisch gezien ongeveer 2x vaker een troll gehad dan jij. Nu kan dat natuurlijk enigszins afwijken, zeker als je minder dan 100 games speelt, maar je snapt het idee toch?Jasper 99 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:21:
[...]
Je snapt natuurlijk wel dat simpele statistieken niet echt opgaan voor een spel als lol hoop ik ? Elk potje is een reset van kansen, al is dat niet eens duidelijk sinds niemand 100% zeker weet hoe het elo systeem werkt. Zoals ik al zei er moeten toch champs zijn die de kansen op je team carryen hoger maken, want je kan mij niet vertellen dat team composities niets uitmaken. Ik vraag me af of iemand goede ervaringen heeft met bepaalde champs die het carryen op lager elo (1700) makkelijker maken.
Snowballchamps als het ware maar die je daadwerkelijk kan usen met hoger skill niveau, zoals cassio destijds. Ik denk dat Kata er nog steeds redelijk bij hoort maar ik vraag me af of er gewoon nog een paar obvious ones zijn die me aangeraden kunnen worden
Waarom je er vervolgens teamcomps etc. bij haalt weet ik niet, dat heeft hier helemaal niets mee te maken. Tuurlijk wint de ene champion vaker dan de ander, dat is toch de discussie niet? We hadden het puur over het feit dat je je rating niet kan afschuiven op trolls, want die krijgt men in enemy team ook waardoor jij weer games wint die je anders misschien niet zou winnen.
Ja ik ben al zo'n 15 jaar lid van Tweakers, deze account is volgensmij ook al 10 jaar oud ofzoOxidda schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:24:
[...]
Mag, jij ook hier? Lol.
Ja Nidalee is een pracht champ , met name early en mid game. Late game word ze wat minder krachtig maar nog steeds vrij nuttig.
Support nidalee vind ik dan de minste van die je opnoemt. Top of Mid is toch wel beste spot voor Nidalee.
Overigens kan ze ook over bepaalde obstacles heenspringen, en dat is echt heerlijk als je wilt ontsnappen.

Maarre, je hebt wel een punt, maar omdat in bot lane mensen toch vaak kiezen voor armor en geen magic resistance in hun masteries en runes kan die speer aardig wat damage doen. Traps zorgen ervoor dat je lane moeilijk te ganken is en heal spreekt voor zich. Ik vind het wel een aardige support hoor.
Ik denk dat het moeilijkste echter nog is dat ze relatief sterk is in de laning phase maar dan mid en lategame niet echt zo nuttig is; je kan dan niet tanken, je speer doet weinig dmg, je brengt eigenlijk maar weinig naar een teamfight.
Ik had gister in een game anders aardig last van een nidalee op bot als support (denk ik, ze bouwde echter wel ook ap items), 2 hits van haar spear en ik was door (support Sona). Had wel last van ik denk een bug dat je de spear af en toe gewoon niet zag aankomen (geen animatie, alleen de impact), andere ingame hadden er ook last van, iemand hier dat ook weleens gehad?
Ja ik hoor het heel af en toe. Iemand die zijn autoattack niet ziet, sivir's blade niet ziet, ... Maar toch zelden.
De sterkte van nidalee late game is de split push mogelijkheden. Die kan een lane superver doorduwen, en als er iemand afkomt is ze te snel weg om tegen te houden. En een AP nidalee doet endgame toch ook nog wel lastige poke, zodat bij het effectief engagen, het enemy team al wat lager is op health.
De sterkte van nidalee late game is de split push mogelijkheden. Die kan een lane superver doorduwen, en als er iemand afkomt is ze te snel weg om tegen te houden. En een AP nidalee doet endgame toch ook nog wel lastige poke, zodat bij het effectief engagen, het enemy team al wat lager is op health.
Als je de speer vanuit de brush gooit ziet de tegenstander hem niet aankomen. Slaat nergens op, maar zo werkt het wel. Als je als singed tijdens je poison een brush inloopt verdwijnt de poison ook.anu schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:14:
Ik had gister in een game anders aardig last van een nidalee op bot als support (denk ik, ze bouwde echter wel ook ap items), 2 hits van haar spear en ik was door (support Sona). Had wel last van ik denk een bug dat je de spear af en toe gewoon niet zag aankomen (geen animatie, alleen de impact), andere ingame hadden er ook last van, iemand hier dat ook weleens gehad?
Nou je kan anders wel goed poken als de teams naar elkaar staren.Mag schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:10:
[...]
Ja ik ben al zo'n 15 jaar lid van Tweakers, deze account is volgensmij ook al 10 jaar oud ofzo![]()
Maarre, je hebt wel een punt, maar omdat in bot lane mensen toch vaak kiezen voor armor en geen magic resistance in hun masteries en runes kan die speer aardig wat damage doen. Traps zorgen ervoor dat je lane moeilijk te ganken is en heal spreekt voor zich. Ik vind het wel een aardige support hoor.
Ik denk dat het moeilijkste echter nog is dat ze relatief sterk is in de laning phase maar dan mid en lategame niet echt zo nuttig is; je kan dan niet tanken, je speer doet weinig dmg, je brengt eigenlijk maar weinig naar een teamfight.
Ook haar damage in teamfights is niet te onderschatten. Zodra iemand engaged kan je der vrij snel achteraan springen in je cougar form. Haar jump doet damage, dan der AoE aanval en als finish touch je Q er achteraan.
Overigens vind ik nog steeds grappig. Nidalee is een cougar, die hele char is een grap
Dat is dan ook patch sinds vrij recente patch, ik merkte zoiets ook al met de cleavers van Mundo.Vicarious schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:52:
[...]
Als je de speer vanuit de brush gooit zie je hem niet aankomen. Slaat nergens op, maar zo werkt het wel. Als je als singed tijdens je poison een brush inloopt verdwijnt de poison ook.
Lijkt me niet echt de bedoeling, of moeten skillshots opeens moeilijker te dodgen worden?
[ Voor 18% gewijzigd door Oxidda op 29-01-2013 12:54 ]
op 1700 zitten zn mensen niet meerJasper 99 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:25:
Ik snap dit spel eigenlijk gewoon niet meer... Krijg bijna het gevoel dat het niet uit maakt wat ik doe.. Blijf constant rond 1700 hangen en maakt gewoon niet uit wat ik doe, Ik speel voornamelijk mid of adc en elke keer goede score's hou mensen goed op de hoogte ward veel ping veel, maak plans en dragon calls + timings etc. Maar het maakt gewoon niet uit... Elke keer blijft het weer 50-50 heb ik feeders dan gg en zo niet dan lukt het wel zolang er niet te erg gefeed wordt...
Duo Que met een vriend van 1900 dan soms ik 5/0/1 in lane met ez denk in de pocket maar nope mensen snappen het spel niet en throwen zo vaak...
Iemand gewoon de magic solo/duo queue units? Waar je het gevoel hebt als je eenmaal fed raakt altijd te winnen?
Ik speel eigenlijk alle ADC en Mids wel, maar voornamelijk Ez/Corki/Graves Kat/Karthus/Diana/(voorheen ook evelynn en cassio etc) Ik heb nog niet super veel potjes maar ik wordt zo hopeloos van die constante stilstand win een paar potjes verlies een paar en nee dit is niet het elo waar ik hoor te zitten.. te vaak afk mensen en flamers, zonder dat zou het al zooooo veeel schelen.
Aangezien ze vorige week nog een paar very high elo (pro) spelers hebben gepermabanned wegens bad attitude, denk ik dat je overal wel flamers hebt. En ik heb ook al af en toe above average elo mensen gehad die afk gingen omdat het team 0-2 stond en het "duidelijk verloren" was.
Je zult er wel minder hebben dan in de 900-1200 bracket omdat daar ook mensen zitten die een account maken gewoon om irritant op te doen, want zo'n mensen heb je helaas ook.
Je zult er wel minder hebben dan in de 900-1200 bracket omdat daar ook mensen zitten die een account maken gewoon om irritant op te doen, want zo'n mensen heb je helaas ook.
Verwijderd
@ lointje Effe late reactie 
Je benoemt het op mijn ''elo'' een win/loss rate van 50% maar het probleem is dus dat ik hier nu een beetje vast zit
ik speel niet elke rol fantastisch maar Jungle en Support zijn beetje me main roles waarmee ik flink goed uit de voeten kan en weinig fouten maak im mijn mening.
Echter wati k al zei speelde ik dus in S2 op 1500 elo en ging dat ook altijd super goed! en speelde lekker, maar ook voornamelijk door de teams die ik krijg e.d. gaat het mis.
Ik moet wel toegeven dat je natuurlijk zelf ook 20% van je team bent, dus er zelf verantwoordelijk voor bent, ik vind het alleen zo jammer, dat niemand in mijn mening waar ik mee speel in het team het serieus neemt. Veel mensen zijn of gewoon enorm stil, roepen geen ss en dat soort dingen omdat ze hun ''eigen'' spel spelen, komen ook niet op een ping af ofzo, maar die kleine dingen even terzijde.
Het gaat ergwoon om dat ik weinig team gevoel krijg in de ranked games die ik de laatste tijd krijg voorgeschoteld heb, heb (zonder dat ik zelf flame) meer soms een hekel aan het gedrag in me eigen team, dan dat iemand anders mij kei-hard pwnt. Kan kwader om me eigen team worde om het zo te zeggen
en dat vink wel jammer in een deel van de community
Je benoemt het op mijn ''elo'' een win/loss rate van 50% maar het probleem is dus dat ik hier nu een beetje vast zit
Echter wati k al zei speelde ik dus in S2 op 1500 elo en ging dat ook altijd super goed! en speelde lekker, maar ook voornamelijk door de teams die ik krijg e.d. gaat het mis.
Ik moet wel toegeven dat je natuurlijk zelf ook 20% van je team bent, dus er zelf verantwoordelijk voor bent, ik vind het alleen zo jammer, dat niemand in mijn mening waar ik mee speel in het team het serieus neemt. Veel mensen zijn of gewoon enorm stil, roepen geen ss en dat soort dingen omdat ze hun ''eigen'' spel spelen, komen ook niet op een ping af ofzo, maar die kleine dingen even terzijde.
Het gaat ergwoon om dat ik weinig team gevoel krijg in de ranked games die ik de laatste tijd krijg voorgeschoteld heb, heb (zonder dat ik zelf flame) meer soms een hekel aan het gedrag in me eigen team, dan dat iemand anders mij kei-hard pwnt. Kan kwader om me eigen team worde om het zo te zeggen
en dat vink wel jammer in een deel van de community
Verwijderd
Ach, uiteindelijk heeft elk populair spel last van irritante mensjes, het internet doet dat blijkbaar met ze. Gewoon muten/ignoren en zelf je eigen spel blijven spelen en je best blijven doen. Zelfs als je dan dik verliest kun je misschien iets leren en meenemen naar de volgende game. Zodra je je gaat irriteren aan ze, ga je zelf ook minder goed spelen.
Overigens als je echt beter bent de je elo weergeeft dan stijg je vanzelf. Dus als je niet stijgt, zul je toch iets over het hoofd zien wat je nog beter/anders kunt doen om ervoor te zorgen dat je uiteindelijk wint.
Overigens als je echt beter bent de je elo weergeeft dan stijg je vanzelf. Dus als je niet stijgt, zul je toch iets over het hoofd zien wat je nog beter/anders kunt doen om ervoor te zorgen dat je uiteindelijk wint.
Nog geen problemen mee gehad, wel dat ik ineens heel langzaam door de map kon bewegen en na 5 seconden was dat weer weg.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:50:
Hebben meer mensen last van opeens hoge ping en dan dc en meteen weer reconnecten?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Verwijderd
Ik heb laatste paar dagen last van hoge ping in 1x uit niets en dan krijg ik een dc.Outerspace schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:52:
[...]
Nog geen problemen mee gehad, wel dat ik ineens heel langzaam door de map kon bewegen en na 5 seconden was dat weer weg.
En dan heb ik bijna hele game last van en normaal nooit gehad.
Weet ook niet hoe ik dit kan oplossen?
Behalve de obvious:
- pc eens herstarten als die al dagen opstaat
- niets downloaden/uploaden tijdens gamen (ook al is het spel op smallband te spelen)
- zorgen dat de rest van het gezin dat ook niet doet
- kuis houden in evt virussen en malware
denk ik niet dat er veel is dat je kan doen. Kan altijd aan de servers van riot zelf liggen. Kameraad van mij had gisterne 2 dc's tijdens het loaden. Ingame zelf gelukkig niets
- pc eens herstarten als die al dagen opstaat
- niets downloaden/uploaden tijdens gamen (ook al is het spel op smallband te spelen)
- zorgen dat de rest van het gezin dat ook niet doet
- kuis houden in evt virussen en malware
denk ik niet dat er veel is dat je kan doen. Kan altijd aan de servers van riot zelf liggen. Kameraad van mij had gisterne 2 dc's tijdens het loaden. Ingame zelf gelukkig niets
Verwijderd
Pc gaat gewoon normaal uit.
Heb alles uit tijdens spelen ( skype, internet enzo.)
Niks.
Moet ik even kijken maar wss niet.
Balen dit.
Heb alles uit tijdens spelen ( skype, internet enzo.)
Niks.
Moet ik even kijken maar wss niet.
Balen dit.
reset je router anders keertje wil ook wel is helpen
Ik heb het nu dus over Nidalee support he, meestal heb je dan gewoon te weinig AP om echt iets te kunnen betekenen met je speren mid/lategame.Oxidda schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:53:
[...]
Nou je kan anders wel goed poken als de teams naar elkaar staren.
Ook haar damage in teamfights is niet te onderschatten. Zodra iemand engaged kan je der vrij snel achteraan springen in je cougar form. Haar jump doet damage, dan der AoE aanval en als finish touch je Q er achteraan.
Verwijderd
Dankje tot nu toe geen last van gehad.badboyqxy schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:21:
reset je router anders keertje wil ook wel is helpen
Ok dus omdat jij inhaakt op 1 punt uit mijn post betekend dat dat ik hier alleen maar op moet reageren? Misschien had je mijn eerste post moeten lezen waarin ik vroeg wat champs waren die gewoon hard kunnen carryen, en zo dus feeders etc zelfs kunnen laten winnen als het maar goed genoeg gaat. Waarom ik er teamcomps etc bij haal is omdat het jij hebt 8.9% kans op een troll zij 11.1% een slap argument is. Zo werkt het spelletje niet, namelijk het gaat om de compositie combinatie van spelers etc etc.Vicarious schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:31:
[...]
Stel dat de kans 20% is dat er een troll in een game zit. Dan gaan we er ook vanuit dat jijzelf de troll niet bent. De kans dat jij een troll in je team krijgt in een game is dan 0.2*(4/9)=0,08888=8,9%. De kans dat de tegenstander een troll heeft is dan dus 11,1%. Als je dus 100 games speelt heeft enemy team statistisch gezien ongeveer 2x vaker een troll gehad dan jij. Nu kan dat natuurlijk enigszins afwijken, zeker als je minder dan 100 games speelt, maar je snapt het idee toch?
Waarom je er vervolgens teamcomps etc. bij haalt weet ik niet, dat heeft hier helemaal niets mee te maken. Tuurlijk wint de ene champion vaker dan de ander, dat is toch de discussie niet? We hadden het puur over het feit dat je je rating niet kan afschuiven op trolls, want die krijgt men in enemy team ook waardoor jij weer games wint die je anders misschien niet zou winnen.
Maarja los van dit constante troll dit troll dat verhaal vroeg ik gewoon een inhoudelijke vraag waar mensen hun mening op konden geven, namelijk welke champs zijn solo que friendly en waarom vinden jullie dat en raden jullie die aan.
er zijn geen champs die altijd kunnen carryen
geen enkele champ kan dingen doen zonder geld, zelfs supports hebben wát geld nodig
als de tegenstander fed is/jij underfed bent, of je hebt een troller of een leaver heb je gewoon een mindere kans om te winnen
dat vicarious dat verhaal erbij haalt is normaal: iedereen stelt exact dezelfde vraag als jij nu doet, en er is maar 1 antwoord op: het is de speler en niet de champion die het verschil maakt
als jij élk potje positief speelt (houding, niet score) en élk potje je best doet, dán ga je stijgen
als je 1 potje van de 10 denkt "nu heb ik er geen zin meer in" en van daaruit iets negatiefs doet (ook al is het een simpele "why did you do that, that was really dumb" opmerking, of een blue buff niet aan je AP carry doneren omdat hij hem toch wel verliest) dan verláág je de kans om te winnen
moraal in dit spel is, op de lagere niveaus, véél belangrijker dan skill: zorg dat je team positief blijft en je wint gegarandeerd meer potjes dan als je meedoet in de negativiteit
champions zijn vrij onbelangrijk, er zijn erg weinig champs die niet viable zijn op het moment en zelfs met die champs kan je carryen als je goed weet hoe de champ werkt
er zijn geen champs waarmee je automatisch flink gaat carryen, geen geheime truuk die je beter laat spelen, iedereen die met een champ carried heeft een *hoop* potjes met die champ gespeeld en geleerd wat die champ kan en wat die champ niet kan
de *enige* factor die een verschil maakt ben jij
geen enkele champ kan dingen doen zonder geld, zelfs supports hebben wát geld nodig
als de tegenstander fed is/jij underfed bent, of je hebt een troller of een leaver heb je gewoon een mindere kans om te winnen
dat vicarious dat verhaal erbij haalt is normaal: iedereen stelt exact dezelfde vraag als jij nu doet, en er is maar 1 antwoord op: het is de speler en niet de champion die het verschil maakt
als jij élk potje positief speelt (houding, niet score) en élk potje je best doet, dán ga je stijgen
als je 1 potje van de 10 denkt "nu heb ik er geen zin meer in" en van daaruit iets negatiefs doet (ook al is het een simpele "why did you do that, that was really dumb" opmerking, of een blue buff niet aan je AP carry doneren omdat hij hem toch wel verliest) dan verláág je de kans om te winnen
moraal in dit spel is, op de lagere niveaus, véél belangrijker dan skill: zorg dat je team positief blijft en je wint gegarandeerd meer potjes dan als je meedoet in de negativiteit
champions zijn vrij onbelangrijk, er zijn erg weinig champs die niet viable zijn op het moment en zelfs met die champs kan je carryen als je goed weet hoe de champ werkt
er zijn geen champs waarmee je automatisch flink gaat carryen, geen geheime truuk die je beter laat spelen, iedereen die met een champ carried heeft een *hoop* potjes met die champ gespeeld en geleerd wat die champ kan en wat die champ niet kan
Klopt hier ben ik het in grote lijnen mee eens! Probeer ook altijd zoveel mogelijk toe te voegen, heb wel het gevoel dat champs als diana/evelynn/pant/talon (pre nerf allemaal mid) wel erg makkelijk je lieten carryen lane pushen veel ganken etc werkte erg fijn, nu vind ik Kat enzo nog op dat levell maar zoek er meer!godofal schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:27:
er zijn geen champs die altijd kunnen carryen
Verder ben ik het met je eens het process van elo gainen voelt soms alleen zo tergend, gaat zo langzaam soms en dat demotiveerd me te spelen maarja wist dat ik verdoemd was toen mijn placements 3/12 gingen was - 450 elo en dat was een lange zure weg..
Nee. Maar de meeste mensen maken voor een apart punt met een ander onderwerp ook een nieuwe alinea terwijl jij nu doet overkomen of het hebben van trolls te maken heeft met teamcomposities. Dat zijn 2 losstaande zaken.Jasper 99 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:16:
[...]
Ok dus omdat jij inhaakt op 1 punt uit mijn post betekend dat dat ik hier alleen maar op moet reageren?
Verder: ja, er zijn champions die in soloqueue meer succes hebben dan anderen. Kijk alleen maar naar de winrates op lolking. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Soms zijn ze gewoon borderline OP, soms komt het omdat ze een goede map presence hebben waardoor je andere lanes makkelijker kan helpen en mobieler bent, soms is dat omdat ze onwijs goede abilities hebben voor teamfights waardoor je meer kans hebt om die te winnen. De grootste factor is echter hoe goed jij die champion beheerst. Dus kies er een beperkt aantal uit per rol waarvan je weet dat ze in ieder geval goed genoeg zijn (lees: geen Karma) en zorg dat je die champions 'mastert'.
Verwijderd
Op lager niveau mid spelen is een manier om 'makkelijker' te carryen, puur omdat je meer kunt doen in de andere lanes zodra je je eigen hebt gewonnen. Mensen kopen weinig tot geen wards en plaatsen ze op rare plekken en tijden. Daarnaast pushen ze met een ward zo ver dat een gank toch succesvol kan zijn.
Ah.Mag schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:03:
[...]
Ik heb het nu dus over Nidalee support he, meestal heb je dan gewoon te weinig AP om echt iets te kunnen betekenen met je speren mid/lategame.
Dan nog, meestal bouw ik gewoon AP als ik nidalee "support" ben
Dan hoop ik voor je dat de andere support geen aegis, locket en surrelias bouwt. Naar mijn mening heeft je team over het algemeen daar veel meer aan dan een support die geen team items gaat bouwen.Oxidda schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:39:
[...]
Ah.
Dan nog, meestal bouw ik gewoon AP als ik nidalee "support" benenigste verschil dan is wat money over time en wards.
Het hangt ook een beetje van je jungler af. Je kan junglers als Maokai, Chogath, Malphite etc. ook support items geven.Lennyz schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:09:
[...]
Dan hoop ik voor je dat de andere support geen aegis, locket en surrelias bouwt. Naar mijn mening heeft je team over het algemeen daar veel meer aan dan een support die geen team items gaat bouwen.
Net gisteren heel de avond Maokai gespeeld en metteen ook gekochtVicarious schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:31:
[...]
Het hangt ook een beetje van je jungler af. Je kan junglers als Maokai, Chogath, Malphite etc. ook support items geven.
Vanavond nog eens wat meer Maokai proberen
Ah ja, zit ook snel zonder Mana op hem ... maar goed dat probleem heb ik op bijna iedere champ
[ Voor 4% gewijzigd door Inrage op 30-01-2013 13:23 ]
Op 1700 snappen ze gelukkig wel warden, maar zelfs hier vind ik mid een sterke rol, je invloed kan behoorlijk significant zijn vanwege de snelle lane clear en daardoor toch vaak mogelijkheden op ganks etc.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:27:
Op lager niveau mid spelen is een manier om 'makkelijker' te carryen, puur omdat je meer kunt doen in de andere lanes zodra je je eigen hebt gewonnen. Mensen kopen weinig tot geen wards en plaatsen ze op rare plekken en tijden. Daarnaast pushen ze met een ward zo ver dat een gank toch succesvol kan zijn.
Maar helaas is het niet zo dat je elk potje krijgt wat je wilt, daarom speel ik vaak of adc of mid en ik moet zeggen dat adc lastiger is om te carryen je bent namelijk ook voor een groot deel afhankelijk van je support.
Zijn inderdaad 2 lostaande zaken echter met trolls kan ik ook gewoon mensen bedoelen die zichzelf counterpicken en dan lopen te whinen nadat ze 0/3 lopen, maarja das weer wat anders.Vicarious schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:31:
[...]
Nee. Maar de meeste mensen maken voor een apart punt met een ander onderwerp ook een nieuwe alinea terwijl jij nu doet overkomen of het hebben van trolls te maken heeft met teamcomposities. Dat zijn 2 losstaande zaken.
Verder: ja, er zijn champions die in soloqueue meer succes hebben dan anderen. Kijk alleen maar naar de winrates op lolking. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Soms zijn ze gewoon borderline OP, soms komt het omdat ze een goede map presence hebben waardoor je andere lanes makkelijker kan helpen en mobieler bent, soms is dat omdat ze onwijs goede abilities hebben voor teamfights waardoor je meer kans hebt om die te winnen. De grootste factor is echter hoe goed jij die champion beheerst. Dus kies er een beperkt aantal uit per rol waarvan je weet dat ze in ieder geval goed genoeg zijn (lees: geen Karma) en zorg dat je die champions 'mastert'.
Klopt echter is de transitie naar nieuwe heroes voor mij niet erg lastig, de speelstijl van mid en adc ligt me wel dus eigenlijk is er weinig moeite om heroes snel te masteren (Veel zijn ook wel behoorlijk overeenkomend) Zelf vraag ik me af of nid mid nou wel of niet een carry machine is
DAarentegen heb je buiten je speer, die een lastig te raken skillshot is, weinig burst op afstand en geen AoE damage tenzij je in cougar vorm overal doorheen gaat raggen (slecht idee als squishy AP build Nidalee). De ganks naar sidelanes zijn ook niet echt goed, want je hebt ook geen CC. De ideale AP carry is denk ik Ahri. Je ult maakt dat je vaak lastige situaties kan ontsnappen, je hebt een CC met je charm en je hebt een behoorlijke burst damage en mobiliteit.
Hij is nu f2p en ik heb hem gisteravond ook gepakt, is een 'leuke' hero om te spelen.Inrage schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:18:
[...]
Net gisteren heel de avond Maokai gespeeld en metteen ook gekochtHet loont idd om Aegis & Locket te bouwen op hem. Maokai speelt heel leuk, jungle is wel niet zo snel in het begin (doe nu AS runes+armour+AP, net zoals bij Cho) Hij doet wel weinig damage maar dat is dan ook z'n doel niet. Enkel van z'n ult weet ik niet goed wat te denken of hoe ik die juist moet gebruiken. Ik drop hem nu in het midden van een teamfight en net voor de enemy er uit loopt pop ik hem. (als mijn teammates er toch geen voordeel meer uit kunnen halen bv omdat het gevecht zich verplaatst heeft). Gebruik hem ook op mijn eigen team als de tegenstander een AoE ult plaatst al is dat heel moeilijk te timen... (MF of Amumu ofzo...)
Ah ja, zit ook snel zonder Mana op hem ... maar goed dat probleem heb ik op bijna iedere champ
Probleem is wel dat hij vrij mana heavy is in gebruik en aan de andere kant ook weer low hp en vooral early game slecht tanked.
Ik initieer vaak met W en dan direct de ulti. Soms is het het beste om met je ulti te beginnen als je zeker weet dat je hem goed target, direct daarna de W, daarna een E en uiteindelijk de Q.
Aangezien ik meetal geen tank items build (warmogs oid) vind ik hem wel vrij matig tanken.
Frozen en gauntlets zijn wel aardig. Locket alleen als support hem niet haalt.
Hoezo is zijn jungle niet snel? Je kunt de wolves (beter nog wraiths!) al vrijwel direct dood maken door je saplings (E) alvast te plaatsen en er nog eentje bovenop te gooien als ze spawnen, je hebt de hoogste auto-attack damage in de game zo'n beetje, je hebt die bladed armor mastery en je hebt meer attack speed door je runes.Inrage schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:18:
[...]
Net gisteren heel de avond Maokai gespeeld en metteen ook gekochtHet loont idd om Aegis & Locket te bouwen op hem. Maokai speelt heel leuk, jungle is wel niet zo snel in het begin (doe nu AS runes+armour+AP, net zoals bij Cho) Hij doet wel weinig damage maar dat is dan ook z'n doel niet. Enkel van z'n ult weet ik niet goed wat te denken of hoe ik die juist moet gebruiken. Ik drop hem nu in het midden van een teamfight en net voor de enemy er uit loopt pop ik hem. (als mijn teammates er toch geen voordeel meer uit kunnen halen bv omdat het gevecht zich verplaatst heeft). Gebruik hem ook op mijn eigen team als de tegenstander een AoE ult plaatst al is dat heel moeilijk te timen... (MF of Amumu ofzo...)
Eindelijk eens een potje goed gespeeld met Kennen. Hoop faalgames gespeeld, maar net met 7-2-5 geëindigd. Wel lekker, was tegen een Rhyze die niet echt goed was dus dat scheelde wel. Maar het is belangrijker dat ik te vroeg niet te greedy ben want ik ben echt squisssshy. Maar vond het wel weer leuk, was ik wel aan toe.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Waarschijnlijk vond ik het niet snel omdat ik snel zonder mana zat en omdat ik hem nog maar 1 dag speel dus misschien iets te veel treuzel... Ben olaf, xin & evelyn jungle gewoon en die lijken misschien gewoon veel sneller. Ik startte Wolves -> Blue -> Wraits -> Golem/Red afhankelijk of Blue smiteless was of niet.Vicarious schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:43:
[...]
Hoezo is zijn jungle niet snel? Je kunt de wolves (beter nog wraiths!) al vrijwel direct dood maken door je saplings (E) alvast te plaatsen en er nog eentje bovenop te gooien als ze spawnen, je hebt de hoogste auto-attack damage in de game zo'n beetje, je hebt die bladed armor mastery en je hebt meer attack speed door je runes.
Skill order --> E, Q, E, W, Q, R en dan afhankelijk van het spel.
In jungle gebruik ik E en Q en bijna nooit W want dan zit ik zeker snel zonder mana.
W mag je (bijna) nooit gebruiken: het zorgt ervoor dat je voor 0.5s untargettable bent wat op zijn beurt er terug voor zorgt dat je door het spel gezien wordt als 'out of combat'. Dit zorgt ervoor dat de creeps waar je tegen vecht terug resetten en de damage die je met je W doet is niet voldoende om het verschil te maken.Inrage schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:34:
[...]
Skill order --> E, Q, E, W, Q, R en dan afhankelijk van het spel.
In jungle gebruik ik E en Q en bijna nooit W want dan zit ik zeker snel zonder mana.
Enige uitzondering is engagen op creep camps met je W, maar zoals je zelf zegt kost dat veel mana.
speedzor schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:46:
[...]
W mag je (bijna) nooit gebruiken: het zorgt ervoor dat je voor 0.5s untargettable bent wat op zijn beurt er terug voor zorgt dat je door het spel gezien wordt als 'out of combat'. Dit zorgt ervoor dat de creeps waar je tegen vecht terug resetten en de damage die je met je W doet is niet voldoende om het verschil te maken.
Enige uitzondering is engagen op creep camps met je W, maar zoals je zelf zegt kost dat veel mana.
Dat is nog eens een nuttige tip! Thanks!
Voor welke van bovenstaande champs geldt dit? dat ontgaat me nu een beetje
Sharfer#2586
MaokaiSharfer schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:58:
[...]
Voor welke van bovenstaande champs geldt dit? dat ontgaat me nu een beetje
@Hieronder: alle champions die out of combat gaan dus. Zowel invisibility en untargetability zorgen hiervoor.
Mogelijks doen blinks dit ook, maar dat ben ik niet zeker.
[ Voor 29% gewijzigd door speedzor op 30-01-2013 20:35 ]
Ja, klopt dacht al huh xin?speedzor schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:58:
[...]
Maokai
@Hieronder: alle champions die out of combat gaan dus. Zowel invisibility en untargetability zorgen hiervoor.
Mogelijks doen blinks dit ook, maar dat ben ik niet zeker.
die skill is wel echt te zalig om te engagen
Sharfer#2586
Soo true. Ik heb zo'n hekel aan Fizz, dat iedereen dat mag weten
* Outerspace is ondertussen bezig met Anivia op mid, leuke champ!
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik vind dat je hier toch wel een beetje optimistisch bent Vic...Vicarious schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:31:
[...]
Stel dat de kans 20% is dat er een troll in een game zit. Dan gaan we er ook vanuit dat jijzelf de troll niet bent. De kans dat jij een troll in je team krijgt in een game is dan 0.2*(4/9)=0,08888=8,9%. De kans dat de tegenstander een troll heeft is dan dus 11,1%. Als je dus 100 games speelt heeft enemy team statistisch gezien ongeveer 2x vaker een troll gehad dan jij. Nu kan dat natuurlijk enigszins afwijken, zeker als je minder dan 100 games speelt, maar je snapt het idee toch?
Surfin' paradise!
Verwijderd
Haha @ Snappie88, ik vond hem inderdaad wel lekker positief klinken
kon er wel aan wennen het idee hahaha
Gister een game met Ezrael gedaan! Ik denk probeer een wat anders dan Bloodthirster rushe enzo,
Ik ben maar Muramana (manamume) gegaan met Trinity force, daarna een Bloodthirster (alsnog) En nog maar een Tear of the Godess opgepakt!
Zo nu en dan een blue buffje, en je Q is unstoppable XD spam spam spam zoveel poke!
en met de Toggle van die Muramana is het helemaal feest !!!
Laatst nog met iemand hier een praatje gehad over Ryze + Muramana, maar op ez is die ook op
Gister een game met Ezrael gedaan! Ik denk probeer een wat anders dan Bloodthirster rushe enzo,
Ik ben maar Muramana (manamume) gegaan met Trinity force, daarna een Bloodthirster (alsnog) En nog maar een Tear of the Godess opgepakt!
Zo nu en dan een blue buffje, en je Q is unstoppable XD spam spam spam zoveel poke!
en met de Toggle van die Muramana is het helemaal feest !!!
Laatst nog met iemand hier een praatje gehad over Ryze + Muramana, maar op ez is die ook op
Zin in een potje LoL komt er vandaag weer niks van.. Geen tijd
ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder
Eergister IP gespaard om Shen te halen, nu ik de laatste tijd veel jungle speel ben ik m'n jungle pool aan het uitbreiden. Iemand hier ervaring met Shen, hoor vaak dat hij geschikter is als top lane, maar zie hem toch ook vaak als jungle. Ben alleen nog aan het denken hoe je Shen nu als goede splitpusher bouwt, Ionic spark was ideaal op hem, naar nu is statikk shiv meer een item voor AD Carry's. Dus dan maar gewoon veel health bouwen
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Verwijderd
Sunfire + Warmogs en je bent klaar om te gaan. Bulwark als je support die niet bouwt.
Mijn mening over Shen jungle:
Nadeel van Shen jungle is dat hji vrij traag blijft in de jungle (enige damage spell is je Q en die damage valt reuze mee zonder health) en dat je als Shen niet veel damage doet in je early ganks. Je hebt dus lanes nodig die veel damage doen. Als je niet kunt ganken kom je achter te liggen en een underfarmed Shen voegt niet extreem veel toe buiten zijn ultimate. Zijn ult is wel de ultieme manier om overextended champs mee te straffen, flash + taunt is zo'n sterke CC. Een gefarmde/gefeede Shen jungle is eng om tegen te spelen, maar ik vind hem zelf behoorlijk lastig om te spelen.
Mijn mening over Shen jungle:
Nadeel van Shen jungle is dat hji vrij traag blijft in de jungle (enige damage spell is je Q en die damage valt reuze mee zonder health) en dat je als Shen niet veel damage doet in je early ganks. Je hebt dus lanes nodig die veel damage doen. Als je niet kunt ganken kom je achter te liggen en een underfarmed Shen voegt niet extreem veel toe buiten zijn ultimate. Zijn ult is wel de ultieme manier om overextended champs mee te straffen, flash + taunt is zo'n sterke CC. Een gefarmde/gefeede Shen jungle is eng om tegen te spelen, maar ik vind hem zelf behoorlijk lastig om te spelen.
Gah, er zijn toch zo van die spelletjes waarin jouw lane opponent zo'n chance heeft. Ik stond malphite vs mundo gisteren op top lane. En dan loopt die kerel tweemaal met <100 health terug voorbij zijn turret die ik nog niet kan diven op dat level.
Op zich niet erg natuurlijk want je denied hem wel heel wat cs, maar een kill geeft jou natuurlijk meer gold & langere deny op cs. Dan wat later in een teamfight 2vs2 killen we de 1e en mundo geraakt weer weg met zo'n 120 hp, dankzij flash + incoming reinforcements van zijn team.
(en eerlijk is eerlijk, ik heb uiteraard ook al situaties gehad waar ik weg kwam met 20 hp
)
Op zich niet erg natuurlijk want je denied hem wel heel wat cs, maar een kill geeft jou natuurlijk meer gold & langere deny op cs. Dan wat later in een teamfight 2vs2 killen we de 1e en mundo geraakt weer weg met zo'n 120 hp, dankzij flash + incoming reinforcements van zijn team.
(en eerlijk is eerlijk, ik heb uiteraard ook al situaties gehad waar ik weg kwam met 20 hp
Ik speel redelijk wat jungle, naar mijn mening zijn de volgende champs wel het overwegen waard:
Kha'zix: op dit moment erg sterk, hij is wel blue afhankelijk, dus het is makkelijker om te combineren met een mid champ die geen mana nodig heeft. Zijn damage output is erg groot maar je kan hem ook nog redelijk tanky bouwen.
Nocturne: Snelle clears, vooral vanaf level 6 erg sterke ganks, het mooie is dat je Nocturne erg tanky kan bouwen zodat je veel damage op kan vangen maar dat hij ook niet te negeren is omdat hij je carry sloopt.
Amumu: Press R to win teamfight, verder snelle clears en goede ganks.
Verder speel ik nog veel met Hecarim, Skarner, Vi... ik weet het niet, ik probeer steeds een verschillende champ te spelen.
Dan nu mijn verhaal van de afgelopen 2 dagen
Eergisteren was echt een rampzalige avond, ik denk ongeveer 4 games gespeeld, 3 games achter elkaar waren écht heel bagger. Er was steeds een lane die niet lekker ging, ik ging zelf ook gewoon niet lekker, maar afgezien van dat werden we gewoon compleet van de tafel geveegd (4 man premade waren we geloof ik). Vervolgens het laatste potje, moest m'n FWOTD nog hebben... ik denk dit word hélemaal niets... en inderdaad, het begon weer erg slecht, ze hadden al snel een voorsprong. Gelukkig kwamen we mid-game erg goed terug en hebben we dus gewonnen (surrender van hun kant).
Gisteren daarentegen ging dan weer erg goed.. 4 van de 5 gewonnen en 1 ging uitermate slecht, dat is dan weer het tegenovergestelde. Achja, zo zal het wel door gaan, tot nu toe vermaak ik me nog prima met normals omdat we vaak premade doen met 3 - 5 man
Ook: wat een grátis game is dit zeg...
Kha'zix: op dit moment erg sterk, hij is wel blue afhankelijk, dus het is makkelijker om te combineren met een mid champ die geen mana nodig heeft. Zijn damage output is erg groot maar je kan hem ook nog redelijk tanky bouwen.
Nocturne: Snelle clears, vooral vanaf level 6 erg sterke ganks, het mooie is dat je Nocturne erg tanky kan bouwen zodat je veel damage op kan vangen maar dat hij ook niet te negeren is omdat hij je carry sloopt.
Amumu: Press R to win teamfight, verder snelle clears en goede ganks.
Verder speel ik nog veel met Hecarim, Skarner, Vi... ik weet het niet, ik probeer steeds een verschillende champ te spelen.
Dan nu mijn verhaal van de afgelopen 2 dagen
Eergisteren was echt een rampzalige avond, ik denk ongeveer 4 games gespeeld, 3 games achter elkaar waren écht heel bagger. Er was steeds een lane die niet lekker ging, ik ging zelf ook gewoon niet lekker, maar afgezien van dat werden we gewoon compleet van de tafel geveegd (4 man premade waren we geloof ik). Vervolgens het laatste potje, moest m'n FWOTD nog hebben... ik denk dit word hélemaal niets... en inderdaad, het begon weer erg slecht, ze hadden al snel een voorsprong. Gelukkig kwamen we mid-game erg goed terug en hebben we dus gewonnen (surrender van hun kant).
Gisteren daarentegen ging dan weer erg goed.. 4 van de 5 gewonnen en 1 ging uitermate slecht, dat is dan weer het tegenovergestelde. Achja, zo zal het wel door gaan, tot nu toe vermaak ik me nog prima met normals omdat we vaak premade doen met 3 - 5 man
Ook: wat een grátis game is dit zeg...
Ik spel ook verschillende junglers, laatste tijd vooral Hecarim en Moakai nu die free is.
Mijn voornamelijke junglers zijn Lee(favo jungler), Amumu, Vi en Cho'gath. Ik speel elk potje vaak iets anders. Laatste tijd wel echt een flinke loss streak xD Heb al 4 dagen lang geen first win gehaald, match history bestaat nu uit 14 losses zonder een enkele win
Dus hopelijk kan ik snel weer eens een potje winnen
Mijn voornamelijke junglers zijn Lee(favo jungler), Amumu, Vi en Cho'gath. Ik speel elk potje vaak iets anders. Laatste tijd wel echt een flinke loss streak xD Heb al 4 dagen lang geen first win gehaald, match history bestaat nu uit 14 losses zonder een enkele win
misschien is het dan slim om je first win of the day via een botgame te halen, krijg je in ieder geval de 150 IP bonusNidhiki schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:27:
Ik spel ook verschillende junglers, laatste tijd vooral Hecarim en Moakai nu die free is.
Mijn voornamelijke junglers zijn Lee(favo jungler), Amumu, Vi en Cho'gath. Ik speel elk potje vaak iets anders. Laatste tijd wel echt een flinke loss streak xD Heb al 4 dagen lang geen first win gehaald, match history bestaat nu uit 14 losses zonder een enkele winDus hopelijk kan ik snel weer eens een potje winnen
Dat is ook een idee ja, maar speel liever gewoon YoloQMartin0 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:31:
[...]
misschien is het dan slim om je first win of the day via een botgame te halen, krijg je in ieder geval de 150 IP bonus
ik speel het liefst ook soloQ maar als ik een lose streak heb en ik krijg maar geen first win of the day dan doe ik wel even snel een botgame en ga ik daar roflstompend overheen.Nidhiki schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:41:
[...]
Dat is ook een idee ja, maar speel liever gewoon YoloQMaar als ik echt beu wordt van die losses is dat mooie oplossing.
had laatst een botgame en daar was ik de beste, de rest was bots aan het feeden(beginnerbots), top(0/2,0.3), mid(0/4), Bot(ik 4/0, 2/1), dat was dan de eerste 5 minuten, ik stond met mijn maatje in bot, ik had kog'maw of ezreal(weet niet precies meer) me maatje had garen, wij domineerde bot lane(niet zo heel moeilijk XD).
potje uiteindelijk via een bot lane push gewonnen.
Ik speel hem juist met extreme Damage/Attack Speed(Active en Passive W) en Lifesteal, als je E eenmaal gedeployed is heb je eigenlijk altijd een kill.Xevoo schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:17:
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Je kan ook de first win of the day halen op twisted treeline (3vs3 map) tegen beginner bots. Als je dan toch snel wil winnenMartin0 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:45:
[...]
ik speel het liefst ook soloQ maar als ik een lose streak heb en ik krijg maar geen first win of the day dan doe ik wel even snel een botgame en ga ik daar roflstompend overheen.
had laatst een botgame en daar was ik de beste, de rest was bots aan het feeden(beginnerbots), top(0/2,0.3), mid(0/4), Bot(ik 4/0, 2/1), dat was dan de eerste 5 minuten, ik stond met mijn maatje in bot, ik had kog'maw of ezreal(weet niet precies meer) me maatje had garen, wij domineerde bot lane(niet zo heel moeilijk XD).
potje uiteindelijk via een bot lane push gewonnen.
weet ik, doe ik ook regelmatig maar omdat ik meer SR speel en daar ook meer IP en XP voor zal krijgen vind ik dat fijnerLointje schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:01:
[...]
Je kan ook de first win of the day halen op twisted treeline (3vs3 map) tegen beginner bots. Als je dan toch snel wil winnen
Verwijderd
Zijn assassins ietwat viable in ranked?
Heb al wat met Akali gespeeld (helaas gemakkelijk gecountered met pink ward), Shaco & Yi.
Irelia, Katarina & Eve heb ik nog niet gespeeld en staan op mijn to do lijst
Allemaal heroes die wel dmg doen, maar in teamfights niet veel bijbrengen buiten dmg
Ik heb op lolking gekeken naar ranked stats en ik zie ze wel gepicked worden (natuurlijk geen top10 picks)
Heb al wat met Akali gespeeld (helaas gemakkelijk gecountered met pink ward), Shaco & Yi.
Allemaal heroes die wel dmg doen, maar in teamfights niet veel bijbrengen buiten dmg
Ik heb op lolking gekeken naar ranked stats en ik zie ze wel gepicked worden (natuurlijk geen top10 picks)
Net een potje met Kennen gespeeld, 1 kill en 18 assists lol.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Katarina wel volgens de stats, maar zij is (imo) op haar best 1vs1 en in teamfights rust zij teveel op kills (voor haar resets.)Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:57:
Zijn assassins ietwat viable in ranked?
Ik ben persoonlijk veel meer gecharmeerd van Fiora gezien haar absurde L1 kracht en end-game teamfights zijn een bron van triple/quadra kills dankzij R.
Het probleem met Maokai (en ook Shen) jungle is dat je erg afhankelijk bent van je team. Beide champions zijn absoluut viable en kunnen indien goed gespeeld het verschil maken. Maar! Je leunt in beide gevallen erg naar je team (en dan vooral de ADC en APC omdat zij de damage moeten doen) en indien je team faalt of simpelweg te ver achter loopt ga je niets beginnen. Ik ben begin S3 met Maokai begonnen en heb behoorlijk wat elo verloren omdat mijn team gewoon niet ingespeeld was op mijn speelstijl met deze jungler.
Betreffende assassins, ze hebben een plek in het spel (ook op Ranked) maar de meeste vallen endgame af. En uiteraard zijn er ook weer bepaalde champions die minder gevoelig zijn voor assassins (ik noem Gragas, goede farm op afstand en redelijk tanky). Endgame hebben de APC's (je reden voor bestaan in het spel) meestal wel een Hourglass of zijn ze op andere manier bezig jou burst te overleven, en dan sta je daar opeens in je eentje tussen de tegenstander zijn bruisers...
Betreffende assassins, ze hebben een plek in het spel (ook op Ranked) maar de meeste vallen endgame af. En uiteraard zijn er ook weer bepaalde champions die minder gevoelig zijn voor assassins (ik noem Gragas, goede farm op afstand en redelijk tanky). Endgame hebben de APC's (je reden voor bestaan in het spel) meestal wel een Hourglass of zijn ze op andere manier bezig jou burst te overleven, en dan sta je daar opeens in je eentje tussen de tegenstander zijn bruisers...
Surfin' paradise!
Verwijderd
Afhankelijk van je team comp wel lijkt me. Nocturne is gelukkig wel flexibel op die manier en met een damage build ook goed te doen.neliz schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:50:
[...]
Ik speel hem juist met extreme Damage/Attack Speed(Active en Passive W) en Lifesteal, als je E eenmaal gedeployed is heb je eigenlijk altijd een kill.
hmmm ik moet noc weer eens oppakken voor in de jungle en ga ook hec jungle oefenen, hebben jullie nog tips voor mij.
welke runes, welke masteries, welke items, hoe de jungle te clearen
Voor beiden: ga voor 9/21/0 masteries zodat je niet direct wordt opgeblazen zodra je probeert bij de carry te komen. Neem ook in ieder geval armor seals en MR/lvl glyphs. Je quints en marks kunnen varieren.Martin0 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:35:
hmmm ik moet noc weer eens oppakken voor in de jungle en ga ook hec jungle oefenen, hebben jullie nog tips voor mij.
Zowel hecarim als nocturne hebben veel baat bij attack speed, maar ook AD en armor pen zijn erg nuttig op beiden. Ik vind persoonlijk een mix van armorpen en AD het beste werken omdat attack speed niet scalet met de AD ratio's die op je skills zitten. Echter zal attack speed waarschijnlijk een tikje snellere jungle clear opleveren waardoor je sneller kunt ganken. Kwestie van proberen dus denk ik.
bij hecarim zou ik eerder ook masteries in speed nemen aangezien die daarmee scaled
Zoekt iemand voor duoQ ranked Europe of US. Heb alle champions, meeste runes.
Doe voornamelijk jungle maar speel alles goed. Support doe ik bijna niet dus ben daar iets minder in, maar als ik weet dat ik een goede adc heb vind ik het niet erg.
1150 Elo atm, top elo was 1442 deze season. Ja het is laag weet ik. Daarom zoek ik ook iemand om uit elohell te komen.
Heb skype/vent enz.
EU: Pyroplastik
US: Reconhell
Doe voornamelijk jungle maar speel alles goed. Support doe ik bijna niet dus ben daar iets minder in, maar als ik weet dat ik een goede adc heb vind ik het niet erg.
1150 Elo atm, top elo was 1442 deze season. Ja het is laag weet ik. Daarom zoek ik ook iemand om uit elohell te komen.
Heb skype/vent enz.
EU: Pyroplastik
US: Reconhell
[ Voor 7% gewijzigd door Reconhell op 31-01-2013 13:36 ]
Voor de Nocturne advies vraag:
http://www.lolking.net/summoner/euw/156184#profile
Mijn Profile, pages en masteries 1 zijn mijn Nocturne masteries en Glyphs.
Uiteraard bouw je, afhankelijk van je matchup en scores, je Nocture tanky of assasination, al is dat laatste wel echt het leukste als je teamsetup het toelaat, DARKNESSSSSS en dan Doublekill
http://www.lolking.net/summoner/euw/156184#profile
Mijn Profile, pages en masteries 1 zijn mijn Nocturne masteries en Glyphs.
Uiteraard bouw je, afhankelijk van je matchup en scores, je Nocture tanky of assasination, al is dat laatste wel echt het leukste als je teamsetup het toelaat, DARKNESSSSSS en dan Doublekill
Hoezo zou Akali hard gecountert worden door een pink ward? Die Shroud is echt 10% van wat haar zo sterk maakt. een Q 1 sec wachten daarna je ult,E.
Pink ward zorgt ervoor dat je stealth waardeloos is omdat de persoon je kan zien.joostmakaay schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:43:
Hoezo zou Akali hard gecountert worden door een pink ward? Die Shroud is echt 10% van wat haar zo sterk maakt. een Q 1 sec wachten daarna je ult,E.
Daarom het ook sterk tegen een Shaco / Rengar.
Shroud gebruik ik meestal voor escapes of om te tegenstander bang te maken. Hij loopt toch wel weg zodra die shroud geplaatst wordt. Dus ervan uit aanvallen gaat ook bijna niet.
waar je dan ook niet rekening mee houdt is het volgende:
Armor, magic resistance: 10 / 20 / 30 / 40 / 50
Slow: 14% / 18% / 22% / 26% / 30%
Shroud is een heel goede ability die perfect is om in te vechten je moet het altijd gebruiken als je op iemand duikt met je ulti, maar inderdaad een pink ward kan zeker roet in het eten gooien als je de shroud wil gebruiken voor een makkelijkere escape, al bijft het dus goed want je wordt sterker slowed en kan zelf vaak met je ult weg dashen!
Armor, magic resistance: 10 / 20 / 30 / 40 / 50
Slow: 14% / 18% / 22% / 26% / 30%
Shroud is een heel goede ability die perfect is om in te vechten je moet het altijd gebruiken als je op iemand duikt met je ulti, maar inderdaad een pink ward kan zeker roet in het eten gooien als je de shroud wil gebruiken voor een makkelijkere escape, al bijft het dus goed want je wordt sterker slowed en kan zelf vaak met je ult weg dashen!
Kortom, Akali wordt hard gecounterd door een pink wardjoostmakaay schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:59:
Shroud gebruik ik meestal voor escapes of om te tegenstander bang te maken. Hij loopt toch wel weg zodra die shroud geplaatst wordt. Dus ervan uit aanvallen gaat ook bijna niet.
En als ik een Akali top tegen me heb en ze gaat met half HP in een shroud dan drop je de pink ward en heb je een free kill.
Een goede Akali zal dat ook nooit doen als ze ziet dat je een pink ward hebt.Wootlock schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:12:
[...]
Kortom, Akali wordt hard gecounterd door een pink ward
En als ik een Akali top tegen me heb en ze gaat met half HP in een shroud dan drop je de pink ward en heb je een free kill.
Dus een akali probeert nooit te ontsnappen als je een pink ward hebt ?joostmakaay schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:13:
[...]
Een goede Akali zal dat ook nooit doen als ze ziet dat je een pink ward hebt.
Akali wordt hard gecounterd door een pink ward of elixer.
ze is enorm squishy en zonder cloud word ze zo gepakt.
Ze is melee en moet alles melee doen.\
Kortom akali wordt wel degelijk er gecounterd door vision
Ik heb het over het scenario wat Wootlock post
Het is alsnog zeer goed mogelijk om een beetje te poken met Akali. Zelfs zonder shroud.snoos schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:25:
[...]
Dus een akali probeert nooit te ontsnappen als je een pink ward hebt ?
Akali wordt hard gecounterd door een pink ward of elixer.
ze is enorm squishy en zonder cloud word ze zo gepakt.
Ze is melee en moet alles melee doen.\
Kortom akali wordt wel degelijk er gecounterd door vision
Misschien kosten je trades je als Akali wel iets meer hp. Dat steel je zo weer terug, want je begint al met spellvamp en magic damage on hit, mits je je runepages en masteries een beetje degelijk indeelt.
Ik vind het te kort door de bocht om Akali gelijk af te schrijven als de shroud niet meer werkt.
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Volgens mij gooien jullie iets te snel met termen, ik zit net braaf met akali tegen een tegenstander die pinks gebruikt je gaat gewoon je shroud anders gebruiken dan + je hebt flash + je hebt je ulti. Zo veel escapes etc, gewoon 22/3/9 gegaan dus hard counters door items mwa not so much tuurlijk het is meer tricky maarja daar moet je mee om leren gaan.Wootlock schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:12:
[...]
Kortom, Akali wordt hard gecounterd door een pink ward
Wat je zegt klopt deels maar als midlane akali zou ik nooit proberen om te poken met je Q ookal heb je shroud die heb je namelijk hard nodig om te farmen tegen de MEESTE enemy midlaners en als je ingaat voor poke pre-6 kan je er meestal wel vanuitgaan dat het het absoluut niet waard is (ervanuitgaand dat de enemy een beetje weet wat hij doet)fonsoy schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:30:
[...]
Het is alsnog zeer goed mogelijk om een beetje te poken met Akali. Zelfs zonder shroud.
Misschien kosten je trades je als Akali wel iets meer hp. Dat steel je zo weer terug, want je begint al met spellvamp en magic damage on hit, mits je je runepages en masteries een beetje degelijk indeelt.
Ik vind het te kort door de bocht om Akali gelijk af te schrijven als de shroud niet meer werkt.
Het is ook onmogelijk voor je tegenstander om telkons pinks te blijven kopen in laning phase. Daarmee zal hij na een tijdje achterkomen te liggen.
Ook niet te vergeten dat akali haar stealth ong 20 sec cooldown heeft en een ward op die plek 3 minuten lang praktisch voor niks staatjoostmakaay schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:43:
Het is ook onmogelijk voor je tegenstander om telkons pinks te blijven kopen in laning phase. Daarmee zal hij na een tijdje achterkomen te liggen.
Maokai is inderdaad erg goed om engagements te forceren in de lanes. Dat werkt dus uitstekend op de wat hogere elos waar mensen niet vaak 1v1 doodgaan in lane en de jungler degene is die het meeste verschil maakt. Helaas kun je niks als je laner ook niks kan. Dat is de reden dat ik van support junglers (Nautilus, Skarner, Maokai) ben afgestapt en me meer ben gaan focusen op carry junglers (Nocturne, Shaco, Xin Zhao). Met name Shaco is hilarisch in Solo Queue. Intens harde pressure early en aangezien mensen zo snel opgeven is het vaak makkelijk de game te snowballen en zit het enemy team te ragen. Late game kun je nog steeds erg goed splitpushen en de enemy afleiden terwijl jouw team objectives pakt.
Katarina is juist erg goed in AoE damage en haar 1v1 damage is zéér lacking. Haar ult en W spam is wat de flinke AoE damage veroorzaakt.neliz schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:04:
[...]
Katarina wel volgens de stats, maar zij is (imo) op haar best 1vs1 en in teamfights rust zij teveel op kills (voor haar resets.)
Ik was bereid totdat je het woord elohell in de mond nam ..Reconhell schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:35:
Zoekt iemand voor duoQ ranked Europe of US. Heb alle champions, meeste runes.
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
ranked gedisabled in verband met voorbereidingen patch season 3 releash
komt het nieuwe ELO systeem met deze patch?
zie nergens patchnotes staan, is dus óf de nieuwe ranking mode óf gewoon het officiële begin van S3
zie nergens patchnotes staan, is dus óf de nieuwe ranking mode óf gewoon het officiële begin van S3
https://euw.leagueoflegen...-available-upcoming-patch
via het news scherm van league kom je hier uit. vervoglens staat er aces denied hebben meer mensen did?
via het news scherm van league kom je hier uit. vervoglens staat er aces denied hebben meer mensen did?
Goede URL: http://euw.leagueoflegends.com/news/patch-301-notesbadboyqxy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:14:
https://euw.leagueoflegen...-available-upcoming-patch
Verwijderd
Hahaha briljant
ik heb gister me in het zweet gewerkt om een Loss-Streak te voorkomen, maar helaas 4 losses en me elo terug naar iets van 1147 ofzo, en jahwel hoor ! nu de patch dus terug in bronze league
hahaha
beetje jammer
als ze nou een dagje eerder het hadde gedaan zat ik iig nog in zilver whaha 
Als ik mag terugkomen op het Akali VS pinkward onderwerp,
Ik speel zelf weinig akali, maar kom haar vaak tegen in toplane, ik moet zeggen dat een pink ward mijn ''angst'' om ge-face-checked te worden dan wel minder wordt! of het haar Hard countered wil ik niet meteen zeggen. maar het helpt iig een stuk!
En ik vind persoonlijk ook altijd dat het aan de speler ligt, als ik tegen een akali speel waarvan ik al merk, waar ben je mee bezig?
Dan doe ik soms de moeite voor een pinky niet eens
P.S. Yaay eindelijk annie models vernieuwd
+ Daar komen weer meer AP Yi's aan met de buff 
+ LOL TRINITY FORCE / combined cost is now 3 gold instead of 300 , doe dat is met meer items
dan is me build zomaar klaar XD
ik heb gister me in het zweet gewerkt om een Loss-Streak te voorkomen, maar helaas 4 losses en me elo terug naar iets van 1147 ofzo, en jahwel hoor ! nu de patch dus terug in bronze league
beetje jammer
Als ik mag terugkomen op het Akali VS pinkward onderwerp,
Ik speel zelf weinig akali, maar kom haar vaak tegen in toplane, ik moet zeggen dat een pink ward mijn ''angst'' om ge-face-checked te worden dan wel minder wordt! of het haar Hard countered wil ik niet meteen zeggen. maar het helpt iig een stuk!
En ik vind persoonlijk ook altijd dat het aan de speler ligt, als ik tegen een akali speel waarvan ik al merk, waar ben je mee bezig?
Dan doe ik soms de moeite voor een pinky niet eens
P.S. Yaay eindelijk annie models vernieuwd
+ LOL TRINITY FORCE / combined cost is now 3 gold instead of 300 , doe dat is met meer items
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2013 07:43 ]
Patchnotes voor mensen die niet zelf de site kunnen bezoeken
League System
The League System has arrived for ranked play!
Players and teams will now be placed into a League upon finishing their placement matches
Leagues are assigned to a skill tier and are split into divisions, e.g. Gold IV
Winning and losing matches will now cause you to gain and lose League Points (LP)
Advancing to 100 LP will now start a Division or Promotion Series
Top players and teams can now advance to the Challenger tier, which is visible to all in the client
Champion losses and win ratios will no longer be displayed to other players
Elo ratings have been replaced by matchmaking ratings (MMR) which are no longer displayed
The time penalties for queue dodging have been shortened and an LP penalty has been added
Annie
Annie has received a visual upgrade! Click here for more details.
Blitzcrank
Base mana reduced to 240 from 300
Rocket Grab
Mana cost increased to 120 from 110
Cho'Gath
Feral Scream
Silence duration reduced to 1.5/1.75/2/2.25/2.5 seconds from 2/2.25/2.5/2.75/3
Diana
Pale Cascade
Adjusted orbs to better account for enemy model size
Elise
Neurotoxin
Mana cost increased to 80/85/90/95/100 from 60
Cocoon
Mana cost reduced to 50 from 65
Ezreal
These changes are a continuation of our earlier effort to carefully scale back some of Ezreal’s excess power. Although these nerfs affect AP Ezreal, right now we’re focused on stabilizing AD Ezreal. After that we’ll assess the state of AP Ezreal.
Base movement speed reduced to 325 from 330
Rising Spell Force
Duration reduced to 5 seconds from 6
Trueshot Barrage
Damage falloff per target hit increased to 10% from 8%
Heimerdinger
Though these aren’t all the Heimerdinger changes we’d eventually like to do, these are some quality of life adjustments that should help smooth out Heimer’s current gameplay.
H-28G Evolution Turrets
Now displays timer of when Heimerdinger will get his next ammo charge
Turrets will now attempt to prioritize enemies hit by Heimerdinger’s basic attacks or his CH-1 Concussion Grenade
UPGRADE!!!
Cast time removed
Katarina
These changes are focused on once again increasing the risk of Katarina’s gameplay by forcing her to build more offensive stats and focus on pulling off well-timed Death Lotuses.
Bouncing Blades
Initial damage reduced to 60/85/110/135/160 from 60/90/120/150/180
Shunpo
Damage reduction duration reduced to 1.5 seconds from 3
Death Lotus
Total ability power ratio increased to 2.0 from 1.75
Kennen
Slicing Maelstrom
No longer has an energy cost
Lulu
Pix, Faerie Companion
Damage adjusted to 9-105 from 15-87
Master Yi
Meditate
Total heal amount increased to 200/350/500/650/800 from 140/280/420/560/700
Total ability power ratio reduced to 2.0 from 4.0
Mana cost reduced to 50/65/80/95/110 from 70/80/90/100/110
Miss Fortune
Bullet Time
Bonus attack damage ratio reduced to 0.35 from 0.45
Targeting cone is now attached to Miss Fortune
Nasus
Nasus now gains double the bonus from Siphoning Strike when it’s used to kill more significant (“large”) targets such as enemy champions, cannon minions, the giant wolf or even Baron Nashor. This change reinforces the game’s general reward structure, wherein more important units provide additional rewards.
Siphoning Strike
Permanent damage bonus is now doubled to 6 when killing a champion, large minion or large monster
Nunu
These changes are focused on forcing Nunu to play more actively in his support role by reducing the power he passively contributes to his allies.
Base movement speed increased to 350 from 340
Blood Boil
Duration reduced to 12 seconds from 15
Attack speed bonus reduced to 25/30/35/40/45% from 25/35/45/55/65%
Movement speed bonus reduced to 8/9/10/11/12% from 11/12/13/14/15%
Olaf
Undertow
Slow now fades over the duration
Vicious Strikes
Cooldown increased to 16 seconds from 12
Ragnarok
No longer passively grants bonus armor penetration
Now only grants bonus armor penetration while active
Shaco
Deceive
Range reduced to 400 from 500
Two-Shiv Poison
Slow reduced at earlier ranks to 10/15/20/25/30% from 20/22.5/25/27.5/30%
Shen
Ki Strike
Cooldown reduction per attack reduced to 1 second from 1.5
Cooldown reduction per attack while Feint is active reduced to 2 seconds from 3
Sion
Sion now receives twice the bonus stats from Enrage when he uses it to kill more significant (“large”) targets such as enemy champions, cannon minions, the giant wolf or even Baron Nashor. This change reinforces the game’s general reward structure, wherein more important units provide additional rewards.
Enrage
Permanent max health bonus is now doubled to 2/3/4/5/6 upon killing a champion, large minion or large monster
Tristana
Rapid Fire
Mana cost reduced to 50 from 80
Explosive Shot
Damage increased to 110/150/190/230/270 from 110/140/170/200/230
Tryndamere
Base Attack Speed increased to 0.670 from 0.644
Fury decay now begins after 8 seconds of being out of combat from 5 seconds
Veigar
Veigar now receives twice the bonus stats from Baleful Strike when he uses it to kill more significant (“large”) targets such as enemy champions, cannon minions, the giant wolf or even Baron Nashor. This change reinforces the game’s general reward structure, wherein more important units provide additional rewards.
Baleful Strike
Permanent ability power gain is now doubled to 2 when killing a champion, large minion, or large monster
Vi
Updated Recommended Items
Vault Breaker
Fixed a bug where Vault Breaker's area of effect was inconsistent at the end area of the dash
Fixed a bug where Improved Recall was refunding Vault Breaker's cooldown and mana cost
Excessive Force
Fixed a bug where Excessive Force could fire multiple times if used on an invulnerable target or while blinded
Volibear
Volibear’s base attack speed was below average for an attack-based melee champion. This change helps address this deficiency and helps him clear the jungle.
Base attack speed increased to 0.658 from 0.625
Items
Seeker's Armguard (New Item)
Recipe: Cloth Armor + Cloth Armor + Amplifying Tome + 125 gold = 1160 gold
+30 armor
+25 ability power
Unique passive: Kills grant 0.5 bonus armor and ability power. This bonus stacks up to 30 times.
Zhonya's Hourglass
Recipe changed: Seeker's Armguard + Needlessly Large Rod + 650 gold = 3410 gold (from 3100)
Ability Power increased to 120 from 100
Sightstone
These changes are to reduce the excessive amount of early vision teams can acquire with little cost. This should create more opportunities to gank and reward counter play, especially for junglers.
Recipe changed: Ruby Crystal + 475 gold = 950 gold (from 700)
Health increased to 180 from 100
Gold reward for Sightstone wards increased to 25 from 10
Ruby Sightstone
These changes are to reduce the excessive amount of early vision teams can acquire with little cost. This should create more opportunities to gank and reward counter play, especially for junglers.
Total cost increased to 1550 gold from 1300
Health increased to 360 from 300
Gold reward for Ruby Sightstone wards increased to 25 from 10
Giant's Belt
Health reduced to 380 from 400
Warmog's Armor
Recipe changed: Giant's Belt + Ruby Crystal + Rejuvenation Bead + Rejuvenation Bead = 2830 gold (from 2650)
Sunfire Cape
Combine cost increased to 930 gold from 780 (total cost increased to 2650 gold from 2500)
Fiendish Codex
This change allows Fiendish Codex and its various build paths to be more versatile and universally attractive for ability power champions.
Faerie Charm removed from recipe
Total cost is now 820 gold from 1000
No longer grants any mana regen
Nashor's Tooth
Combine cost reduced to 200 gold from 250 (total cost reduced to 2270 gold from 2500)
No longer grants any mana regen
Banner of Command
Recipe changed: Fiendish Codex + Emblem of Valor + 890 gold = 2360 gold (from 2400)
Deathfire Grasp
Recipe changed: Fiendish Codex + Needlessly Large Rod + 880 gold = 3300 gold (from 3000)
Ability power increased to 120 from 100
Morellonomicon
Recipe changed: Faerie Charm + Fiendish Codex + Kage's Lucky Pick + 435 gold = 2200 gold
Athene's Unholy Grail
Combine cost reduced to 900 from 920 (total cost reduced to 2600 gold from 2800)
The Bloodthirster
Combine cost increased to 850 gold from 650 (total cost increased to 3200 gold from 3000)
The Black Cleaver
We are now fairly comfortable with Black Cleaver’s strategic niche, but we want to scale back some excess power.
Health reduced to 200 from 300
Maximum stacks increased to 5 from 4
Armor reduction per stack reduced to 5% from 6%
Fixed a bug where spells were applying more reduction than intended
Trinity Force
Combine cost reduced to 3 gold from 300 (total cost reduced to 3903 gold from 4200)
Spirit Stone
Combine cost reduced to 40 gold from 140 (total cost reduced to 700 gold from 800)
Spirit of the Spectral Wraith
Combine cost reduced to 100 gold from 400 (total cost reduced to 2000 gold from 2400)
Frozen Heart
Combine cost reduced to 400 gold from 500 (total cost reduced to 3000 gold from 3100)
Doran's Shield
Health regen per 5 seconds increased to 8 from 5
Matchmaking
The matchmaking system will now take into account matchmaking rating and number of wins in the player's current queue when creating matches
General
We've made database upgrades which have cleared displayed match history in player profiles. All stats are still stored, but your previous 10 games will not show up.
Tenacity now appears on the character sheet as a stat.
All champions with abilities that reduce the duration of disabling effects now gain tenacity instead.
e.g. Singed, Trundle, Irelia, Garen, etc.
Champion tenacity stacks with item tenacity, mastery tenacity and cleanse.
Fixed a bug where Rengar and Kha'zix "On The Hunt" quest might fail to activate when Kha'zix was dead.
Fixed a bug where chat messages from Anivia would display the incorrect champion name while she was in egg form.
Inhibitors and turrets now have kill callouts.
Co-op vs. AI:
Bots will occasionally chat at the beginning and end of games
Added Jarvan IV bot to all maps
Improved retreat logic for bots with dashes.
AP yi is ook generft want de heal scaled veel minder.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 07:37:
P.S. Yaay eindelijk annie models vernieuwd+ Daar komen weer meer AP Yi's aan met de buff
Dit is een buff voor AD yi
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.