axed92 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:09:
Loop al weken hard te werken en goed te spelen om in Gold te komen. Gaat opzich goed win namelijk meer dan ik lose. Gister avond op 96LP denk yes ben er bijna. Ok verlies ik prima hoort erbij krijg ik -19 pijnlijk aangezien ik begon met 81LP 5 keer gewonnen en 2 keer verloren had en nu minder lp had dan voorheen. Vandaag verlies ik weer 2 games beide -19 nu op 39LP. Daar loop ik dan weken elke +3 tot +9 voor te halen. Eerder verloor ik ongeveer -3 tot -10. Loop je weken te werken tot 96lp en in 3 games is het allemaal weg. Ik ben zo gefrustreerd man heb echt geen zin meer...
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn naam is: i axed u
Maak jezelf niet druk man

het gaat juist goed nu. Je kreeg weinig LP per win omdat je MMR te laag was om te advancen. als je nu wint ga je meer LP krijgen aangezien je meer wins heb gehad als losses de laatste tijd. Matchmaking probeert je gewoon te balancen. Ik begrijp dat het frustrerend is, het hele League systeem is ook onwijs frustrerend aangezien LP vrijwel nietszeggend zijn.
Ik zal eventjes het hele plaatje schetsen van hoe het league systeem werkt.
1.Je doet je placement matches (eerste 10 matches) en daardoor word je MMR bepaald(die is hidden)
2.Je word dan in een League geplaatst met een divisie.
3.Je speelt meer en wint( dan gaat je hidden MMR omhoog en matchmaking gaat je met sterkere spelers plaatsen) of je verliest en je hidden MMR gaat omlaag en je moet jezelf omhoog vechten.
Dat zijn de basics. heel simpel. Maar... er zijn wat maars.
Is je mmr te laag om naar een hogere divisie of league te gaan dan verdien je minder LP omdat matchmaking je nog niet geschikt acht om in die hogere league en met die sterkere spelers te spelen, dat lijkt heel frustrerend maar zie het meer als een soort van zelfbescherming. ook al verlies je league points als je wint gaat je MMR omhoog en uiteindelijk zal matchmaking niet meer met je gaan lopen kloten en besluiten dat je er klaar voor bent. Dan zal je dus vanzelf meer LP's gaan verdienen en sneller stijgen.
(op mijn nieuwe account ben ik 10-0 gegaan in mijn placements en daarna een heel stel verloren. ik was gold 5 geplaatst en daarna kreeg ik maar 2-3 lp's toen ik bijna bij de promotion series was, en als ik verloor was het vrolijk -25 LP omdat mijn MMR silver 4 ofzo was geworden) Na een bak games trok ik dat weer recht en besloot matchmaking dat ik ready was en begon ik weer +15LP te krijgen, nu zit die account op Gold 3 omdat mijn MMR zo hard omhoog was geschoten dat ik een divisie over kon slaan.
Ik hoop dat dit het een beetje verklaard.
Met vriendelijke groet blamauci