[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:24

Qon

JapieTalent schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:41:
[...]

Bron?

Ik meende dat dit juist wel meespeelde. Net als met een nieuw ranked team; dan word je toch ook moeilijker gematchedals je je voorgaande matches met grotere cijfers wint?
Er is geen bron voor, net als dat er geen bron is wat jij zegt. Riot geeft zulke gegevens niet prijs, je kunt alleen speculeren naar de formule die erachter zit.

Persoonlijk denk ik dat KDA weinig/niet meetelt in je beoordeling bij placements. Ik denk wel dat de hidden matchmaking score van jou team en van het team van je tegenstander meetelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:34:
Ik zat met 8 wins 2 loss in Silver II.
Ik zat met 8 wins 2 loss in bronze IV. Puur omdat ik 600 elo in season 2 had lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:18
Qon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:44:
[...]

Er is geen bron voor, net als dat er geen bron is wat jij zegt. Riot geeft zulke gegevens niet prijs, je kunt alleen speculeren naar de formule die erachter zit.

Persoonlijk denk ik dat KDA weinig/niet meetelt in je beoordeling bij placements. Ik denk wel dat de hidden matchmaking score van jou team en van het team van je tegenstander meetelt.
Nou ja, hij beweert toch glashard niet meespeelt, waar ik enkel aangeef dat ik dacht dat het wel meespeelde.. Vandaar de nieuwsgierigheid..

Nu ik er over nadenk trouwens zou het vrij oneerlijk zijn om KDA in soloQ mee te laten tellen door het verschil aan roles.. In teams zou dit (gegeneraliseerd) eventueel wel kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het MMR systeem achter deze leagues is nog steeds gewoon hoe het Elo systeem werkte. En het aantal ELO dat je wint is gebaseerd op het totaal elo van jouw team en je eigen elo, en het totaal elo van enemy team. Ingame statistics hebben nooit meegeteld. Zo werkt een Elo systeem nou eenmaal.

Net als dat als schaker x van schaker y wint. Of hij nou met 10 zetten binnen 5 minuten wint, of met 100 zetten binnen 20 minuten, it doesn't matter.

Wikipedia: Elo rating system

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
KDA wordt nooit meegerekend in je MMR. Bij ranked teams worden de soloqueue rankings wel meegerekend.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

JapieTalent schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:51:
[...]

Nou ja, hij beweert toch glashard niet meespeelt, waar ik enkel aangeef dat ik dacht dat het wel meespeelde.. Vandaar de nieuwsgierigheid..

Nu ik er over nadenk trouwens zou het vrij oneerlijk zijn om KDA in soloQ mee te laten tellen door het verschil aan roles.. In teams zou dit (gegeneraliseerd) eventueel wel kunnen..
Ja ik probeer je niet aan te vallen, excuses als dat zo overkomt. Maar veel mensen denken dat ze de formule weten, terwijl Riot dit nog gewoon niet vrijgeeft (ik heb er zelf ook lang na gezocht voordat ik aan ranked begon).

Wat je zegt ben ik het bijna helemaal mee eens, maar ik denk ook dat in teams het oneerlijk zou zijn. Het doel van je spel is namelijk het vernietigen van de enemy nexus. Of je dit doet met 0 kills of 100, in principe maakt dit niet uit. Kijk dat als je meer kills hebt, een voordeel hebt om te winnen, is natuurlijk 1 + 1 = 2. Maar dat is ook precies de reden waarom ik denk dat Riot de KDA scores niet, of weinig meeweegt bij je placement matches.

Persoonlijk vind het ik ook heel noemenswaardig dat je een game kunt winnen, waar je bijvoorbeeld 20 kills achterstaat op het enemy team.

[ Voor 5% gewijzigd door Qon op 22-05-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij placement games zul je wel tegen verschillende speler composities worden gezet (bijvoorbeeld, 3 silver, 1 gold, 1 platinum) Als je dan bijv. wint krijg je meer punten, dan dat je wint tegen 3 bronze, en 2 silver.

Zo werkt het in starcraft 2 tenminste ook. Daar krijg je een aantal placement games, en die zijn gemixed met allerlei tegenstanders. Aan de hand daarvan kunnen ze zien in welke league je hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Qon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:56:
[...]

Ja ik probeer je niet aan te vallen, excuses als dat zo overkomt.
Oh maak je niet druk, ik beschreef alleen hoe ik het zag.. No worries..

Bottom line maakt het ook geen zak uit waar je in geplaatst word, normaliter ga je toch door met spelen en dan is het aan jou de taak om te bewijzen dat je wel of niet in de betreffende league thuis hoort..

Over games winnen waarin je fors achterstaat gesproken: Gister een potje gespeeld waarin ons team gewoon niet lekker liep.. Niemand die opzichtig verzaakt of slecht was; het andere team was gewoon beter..
Op een gegeven moment is het moment daar dat wij geaced worden en zij walsen onze basis binnen en drukken alles plat.. Op dat moment denkt hun Tristana dat de game gedaan is en suicide in onze fountain, ervan uitgaande dat haar team de nexus wel even omdrukt.. Op dat moment respawnen er twee van ons team en die weten de enemies lang genoeg op te houden tot ons hele team er weer is en we weten de nexus te saven.. In het vervolg van de game blijven ze druk uitoefenen maar in een tweetal teamfights waarbij wij tristana vroeg weten te killen weten we de game te turnen en uiteindelijk zelfs te winnen..

TL;DR Tristana dacht te makkelijk en vergooide dus de game door te suiciden, waar als ze dat niet had gedaan zij met haar dps gewoon de game gefinished hadden..

Dergelijke situaties maken toch een brede lach ondanks dat het een zwaar onverdiende win was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thebeast12 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:46:
Ik had de ward iets voor de bush geplaatst en 1 in de bush van de river.
maar de fout was ook met shen om te hard the pushen. dus was de eerste keer ook een fout van mij.
maar zijn tossen waren ook echt allemaal raak dusja.
Maarja alle lanes verloren door Ammu dus we waren allemaal niet goed bezig.
top hangt af van welke zijde je speelt
purple team: heeft hier een voordeel lijkt me
ward in river ter hoogte van blue entry en je ziet 95% vd ganks heel lang op voorhand komen (op low elo)
als je river bush ward en je bent aan het pushen dan kan een amumu je het leven wel heel lastig maken want zn bandage toss heeft een grote range en de kans dat je nog wegkomt is veel kleiner dan dat je hem ziet komen van aan blue
als je mid/jungler ter hoogte van purple wraith ward dan kunnen ze je ook niet via je eigen jungle verrassen maar op low elo zou ik me daar niet zo druk in maken

blue team:
2 opties
of je ward de enemy tribush en ter hoogte van blue
of je ward net voorbij de river bush en wat naar tribush toe en je pusht enkel en alleen na kills :)
lasthitten, zonen, lane freezen kunnen echt wonderen doen ik moet het ook nog wat onder de knie krijgen want ik heb meestal het geduld er niet voor maar de keren dat ik het heb gedaan heb ik wel de vloer aangeveegd met mn tegenstander

specifieke amumu tips:
-je zou kunnen je team er op afstellen bvb janna, alistar, lee sin, tristana, vayne .. alles dat kan disengagen
-zoals tegen elke jungler is goed warden al een goed begin
-sta je top en zie je hem bot opduiken voor een gank en je jungler is in de buurt, rape zn jungle met je tweetjes
-banshees veil / quicksilver sash indien nodig :) kan zowiezo al echt handig zijn als ze veel cc hebben
-wat tenacity kan ook altijd handig zijn
-in teamfights altijd goed opletten als je denkt dat mumu zn ult heeft, bait hem of blijf niet te dicht opeen gepakt staan

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02:33
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:37:
[...]

top hangt af van welke zijde je speelt
purple team: heeft hier een voordeel lijkt me
ward in river ter hoogte van blue entry en je ziet 95% vd ganks heel lang op voorhand komen (op low elo)
als je river bush ward en je bent aan het pushen dan kan een amumu je het leven wel heel lastig maken want zn bandage toss heeft een grote range en de kans dat je nog wegkomt is veel kleiner dan dat je hem ziet komen van aan blue
als je mid/jungler ter hoogte van purple wraith ward dan kunnen ze je ook niet via je eigen jungle verrassen maar op low elo zou ik me daar niet zo druk in maken

blue team:
2 opties
of je ward de enemy tribush en ter hoogte van blue
of je ward net voorbij de river bush en wat naar tribush toe en je pusht enkel en alleen na kills :)
lasthitten, zonen, lane freezen kunnen echt wonderen doen ik moet het ook nog wat onder de knie krijgen want ik heb meestal het geduld er niet voor maar de keren dat ik het heb gedaan heb ik wel de vloer aangeveegd met mn tegenstander

specifieke amumu tips:
-je zou kunnen je team er op afstellen bvb janna, alistar, lee sin, tristana, vayne .. alles dat kan disengagen
-zoals tegen elke jungler is goed warden al een goed begin
-sta je top en zie je hem bot opduiken voor een gank en je jungler is in de buurt, rape zn jungle met je tweetjes
-banshees veil / quicksilver sash indien nodig :) kan zowiezo al echt handig zijn als ze veel cc hebben
-wat tenacity kan ook altijd handig zijn
-in teamfights altijd goed opletten als je denkt dat mumu zn ult heeft, bait hem of blijf niet te dicht opeen gepakt staan
ik snap je helemaal. Maarja door de verkeerde bans ging het dus even niet goed en kon ik dus ook mijn standaard champion niet nemen. anders hadden ze vervolgens ook nog shen top en waren we helemaal de klos geweest( alsof we dat nu niet waren:P).

Maarja volgende keer beter. gaat helemaal goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
thebeast12 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:44:
[...]

Maarja door de verkeerde bans ging het dus even niet goed en kon ik dus ook mijn standaard champion niet nemen. anders hadden ze vervolgens ook nog shen top en waren we helemaal de klos geweest( alsof we dat nu niet waren:P).

Maarja volgende keer beter. gaat helemaal goed komen.
Klinkt als een gevalletje "ik pak Shen omdat hij free is."
No offence, maar je kunt beter gewoon een champion pakken die je goed kan spelen..

Shen top is vervelend vanwege zijn ult, maar als hij die gebruikt heb jij een vrije lane om te pushen.. Daarnaast kan je ook een champion nemen die zijn ultimate countert door middel van een stun, fear, silence of dislocate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeast12
JapieTalent schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:49:
[...]

No offence, maar je kunt beter gewoon een champion pakken die je goed kan spelen..

Shen top is vervelend vanwege zijn ult, maar als hij die gebruikt heb jij een vrije lane om te pushen.. Daarnaast kan je ook een champion nemen die zijn ultimate countert door middel van een stun, fear, silence of dislocate..
Ik snap wat je bedoelt.
Maar normaal geen enkel probleem met Shen.
Zit al genoeg speel uren in. Maar eigelijk door wukong tegen me met CC van zijn ulti en ammu met CC is dit dus een hele harde counter geweest.
Normaal is het nasus of Yorick top voor mij want dat zijn de champions die goed spelen en tankie zijn.
Darius wil ik wel eens proberen in ranked maar ik weet niet wat jullie mening daarvan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

thebeast12 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:52:
[...]

Ik snap wat je bedoelt.
Zit al genoeg speel uren in. Maar eigelijk door wukong tegen me met CC van zijn ulti en ammu met CC is dit dus een hele harde counter geweest.
Normaal is het nasus of Yorick top voor mij want dat zijn de champions die goed spelen en tankie zijn.
Darius wil ik wel eens proberen in ranked maar ik weet niet wat jullie mening daarvan is?
Mits je zeker weet dat je je lane kunt domineren met Darius, vind ik hem viable. Als je gelijk gaat spelen, of verliest, heb je 9 van de 10 keer niks aan hem lategame, behalve dat hij heel goed kills kan stealen (waar je niks aan hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmage2v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-10 15:03
thebeast12 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:52:
[...]

Ik snap wat je bedoelt.
Ik heb van het weekend nog een aantal games gezien van de GPL. In een game speelde iemand met een Darius. Zelfs op dat niveau was hij flink aan het Slam-Jammen.

Het is zoals Qon hierboven zegt, hoe zeker ben je van je kunnen?

Probeer het gewoon lekker uit :)

[ Voor 4% gewijzigd door blackmage2v op 22-05-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

JapieTalent schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:49:
[...]

precies, tijdje terug firstpick ik singed en pakt m'n tegenstander shen top omdat ik die niet bande (ban ik nooit, vind hem echt niet zo'n probleem in soloQ)
hij had duidelijk geen kaas gegeten van shen spelen; taunts landde hij 50/50, kont niet goed lasthitten/harassen met Q en z'n shield vergat hij
belangrijkste was nog dat hij blijkbaar niet wist dat shen ult interuptable is, eerste keer flipte ik hem gewoon en bewoog hij verder niet omdat hij wss naar z'n target zat te kijken; free kill
2de keer flipte ik hem en kwam hij weg, maar wéér ultte hij nog geen meter van me vandaan
zo bleef het doorgaan, denk dat er 1 ult doorgekomen is omdat ik toen niet in de lane stond, maar hun team begon in allchat te flamen "report shen, never with team"

tl;dr
"op" champs zijn vaak niet OP of alleen als je hem al kent en weet hoe je ermee om moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeast12
blackmage2v schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:01:
[...]

Ik heb van het weekend nog een aantal games gezien van de GPL. In een game speelde iemand met een Darius. Zelfs op dat niveau was hij flink aan het Slam-Jammen.

Het is zoals Qon hierboven zegt, hoe zeker ben je van je kunnen?

Probeer het gewoon lekker uit :)
Denk dat ik hem vanavond dan toch is top ga spelen. natuurlijk niet tegen een champion die hem countered maar dat komt wel goed.
Deze vraag omdat ik gister natuurlijk tegen 2 in top lane stond en ik deze helemaal heb ingemaakt. Zelfs de passive van volibear was niets tegenover mijn darius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
godofal schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:01:
[...]

precies, tijdje terug firstpick ik singed en pakt m'n tegenstander shen top omdat ik die niet bande (ban ik nooit, vind hem echt niet zo'n probleem in soloQ)
hij had duidelijk geen kaas gegeten van shen spelen; taunts landde hij 50/50, kont niet goed lasthitten/harassen met Q en z'n shield vergat hij
belangrijkste was nog dat hij blijkbaar niet wist dat shen ult interuptable is, eerste keer flipte ik hem gewoon en bewoog hij verder niet omdat hij wss naar z'n target zat te kijken; free kill
2de keer flipte ik hem en kwam hij weg, maar wéér ultte hij nog geen meter van me vandaan
zo bleef het doorgaan, denk dat er 1 ult doorgekomen is omdat ik toen niet in de lane stond, maar hun team begon in allchat te flamen "report shen, never with team"

tl;dr
"op" champs zijn vaak niet OP of alleen als je hem al kent en weet hoe je ermee om moet gaan
Inderdaad, ik vind Shen normaliter ook niet zo'n probleem.. De keer dat je wel een capabele Shen treft is het wel unlucky natuurlijk hehe.. Ik ban Shen ook praktisch niet eigenlijk.. Vind een Zed of een Hecarim die ban veel meer verdienen..

Tot slot; wanneer staat de release van die nieuwe champ Aatrox geplanned? Ben daar stiekem wel benieuwd naar en aangezien ik geen PBE speel heb ik nog weinig ervan gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 23:05
Idd shen en amumu zijn juist degene die ik niet ban. Afhankelijk of de support in mijn team met leona gaat of een andere tanky support ban ik meestal blitz, xin en kasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:11
Waarom Xin? Hij heeft een irritante stuk ok, maar juist die ulti van hem word zo vaak verkeerd gebruikt.
Midden in team fights zie ik zo vaak een Xin binnenstormen en iedereen uit elkaar rammen, waardoor niemand meer goede CC en AoE damage kan doen... :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Blitz is makkelijk tegen te spelen (ik heb main als blitz champion), Xin is wel sterk maar niet broken ala Zed/KhaZix (vind ik) en Kassadin is helemaal pre-level 6 prima tegen te spelen.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Waarom zijn Zed en KhaZix broken? Zed zie ik maar weinig, en KhaZix vind ik vervelend, maar broken.. Neuh...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

FireDrunk schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:36:
Waarom Xin? Hij heeft een irritante stuk ok, maar juist die ulti van hem word zo vaak verkeerd gebruikt.
Midden in team fights zie ik zo vaak een Xin binnenstormen en iedereen uit elkaar rammen, waardoor niemand meer goede CC en AoE damage kan doen... :)
Als hij dat doet met z'n main target de enemy ADC vind ik dat ook geen probleem...
Zijn ult zorgt vaak voor een schrik reactie, doordat mensen out of position zijn weten ze soms niet meer wat ze moeten doen.

Zelf speel ik hem niet vaak meer, omdat het all-in is, je komt niet meer levend weg na een charge.
Heb liever (jungle)champs die over een muurtje kunnen springen zoals Vi / J4 of Lee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankMennink
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-04 11:34
FireDrunk schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:56:
Waarom zijn Zed en KhaZix broken? Zed zie ik maar weinig, en KhaZix vind ik vervelend, maar broken.. Neuh...
Kha heeft echt heel weinig nodig om compleet uit de hand te lopen, hij snowballt te snel, te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
FrankMennink schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:58:
[...]

Kha heeft echt heel weinig nodig om compleet uit de hand te lopen, hij snowballt te snel, te hard.
Maar Kha is wel zo squishy als wat, eigenlijk hetzelfde als met Yi: 1x hard cc en kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Precies, dodge zijn jump goed door een flash of een skill en ga op range lekker knallen...

Singed gooit hem weg, gas, en kiten.. -> dood
Lux, stun ram, bal, ram ulti ram -> dood
Jax, Stun block block dmg -> dood
Kassa -> instakill

etc...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vind ik het probleem met Kha is namelijk dat hij veel te save is in de lane met zijn w en als hij een kleine voorsprong krijgt heel snel uit de hand loopt met de resets ect.

Een goede Kha poked voor de Teamfight en als de teamfight begint loopt hij even achter een muurtje waarna hij wacht tot de meeste cc gebruikt is waarna hij over een muur springt om daarna de carrys neerhaalt en daarna de teamfight "snowballed" door zijn resets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Beukerz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:33:
Idd shen en amumu zijn juist degene die ik niet ban. Afhankelijk of de support in mijn team met leona gaat of een andere tanky support ban ik meestal blitz, xin en kasa
Ik ban Shen meestal wel, maar dat is vooral egoistisch. Ik jungle namelijk meestal en soms vergeet je dan die shen ult en worden ganks compleet omgedraaid. Als dat een beetje snowballt kun je zomaar de game verliezen, zeker als de lane gaat ragen. Zo zette ik bot een keer een kill op maar kwam Shen erbij ulten. De AD carry had zich niet zo slim gepositioneerd en werd door shen direct de tower in getaunt en ging dood. Vervolgens bleef ik met mn low health en de support soraka over... tja, dan win je geen fight meer. Dus ik backen, maar die Soraka bleef vrolijk doorgaan op die low health AD carry. Double kill voor hun AD carry dus. Vervolgens geeft de bot lane het op, blamet de jungler en gg.

Als ik top tegen Shen speel heb ik nooit problemen. Ik pick altijd Warwick. Die kan zijn ult onderbreken en zijn Q zorgt dat je altijd goede damage op hem hebt (percentage van health).

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net 3-4 dagen bezig met dit spel, in het begin nooit echt geinteresseerd maar met een maatje samen is het best leuk.
Ik speelde vorige week voornamelijk met Nocturne wat me redelijk afging ivm de andere "free choices".
Gister met vol verwachting Vi eingelijk kunnen spelen, en zij speelt letterlijk exact hoe ik mijn "type" wil hebben. na altijd matches zoals ong. 4/13/12 te hebben gedaan is het nu met Vi 7/3/4, 19/19/11, 24/4/19

Ik speelde met haar geweldig, wist exact wat te doen om pure angst in de tegen partij te stoppen.
ben maar 2 andere Vi's tegen gekomen; eentje die totale mayhem sloeg , de andere bakte er geen drol van.
nou was het zo dat met de 24/4/19 match, de tegenpartij zat te janken omdat ik iedereen bont en blauw sloeg. en zelfs teammates smeekte of ik het rustig aan wou doen en dat ik pure KS deed....
Mijn vraag die ik eigenlijk wil stellen is: is Vi OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Nee, je hebt gewoon van nature aanleg om haar te spelen :)

Dat heb ik met Lux... Op de een of andere manier heb ik altijd een hoge CS met Lux...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo
  • Laatst online: 10-10 20:14

Masuchievo

Cpt. Average

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:10:
Ik ben net 3-4 dagen bezig met dit spel, in het begin nooit echt geinteresseerd maar met een maatje samen is het best leuk.
Ik speelde vorige week voornamelijk met Nocturne wat me redelijk afging ivm de andere "free choices".
Gister met vol verwachting Vi eingelijk kunnen spelen, en zij speelt letterlijk exact hoe ik mijn "type" wil hebben. na altijd matches zoals ong. 4/13/12 te hebben gedaan is het nu met Vi 7/3/4, 19/19/11, 24/4/19

Ik speelde met haar geweldig, wist exact wat te doen om pure angst in de tegen partij te stoppen.
ben maar 2 andere Vi's tegen gekomen; eentje die totale mayhem sloeg , de andere bakte er geen drol van.
nou was het zo dat met de 24/4/19 match, de tegenpartij zat te janken omdat ik iedereen bont en blauw sloeg. en zelfs teammates smeekte of ik het rustig aan wou doen en dat ik pure KS deed....
Mijn vraag die ik eigenlijk wil stellen is: is Vi OP?
Nope

Ze doet een vrachtwagen aan schade dat zeker, maar je moet je skills juist timen voor het juiste effect. En op low elo kan je met een beetje brein al een hoop klaar krijgen, met een ad annie kan je prima carryen.

Maar als die stijl je bevalt moet je gaan kijken naar de andere bruisers (staat netjes aangegeven met vinkjes bij de champ list)

Let op je had wss wel een dmg build ipv een tank build. Op hoger lvl/elo ga je het dan wss niet meer redden.

Te weinig geld voor alle gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Masuchievo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:15:
[...]

Nope

Ze doet een vrachtwagen aan schade dat zeker, maar je moet je skills juist timen voor het juiste effect. En op low elo kan je met een beetje brein al een hoop klaar krijgen, met een ad annie kan je prima carryen.

Maar als die stijl je bevalt moet je gaan kijken naar de andere bruisers (staat netjes aangegeven met vinkjes bij de champ list)

Let op je had wss wel een dmg build ipv een tank build. Op hoger lvl/elo ga je het dan wss niet meer redden.
Speel zelf ook sinds kort Vi, maar je komt geen "tank" builds tegen in de guides...

Zelf begin ik nu wel wat tankier te bouwen met bullwark en items waar toch wat health op zit in combinatie met CDR en/of health.
Heb gemerkt dat je met bullwark alleen al zo veel meer klappen kan krijgen, zeker i.c.m. je passive(shield)

Altijd bouw ik: Merc threads / Phage / Brutalizer / bullwark stone golem of lizzard waar ik op dat moment geld/zin in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Vi deze week ook weer is spelen en rumble weer is proberen(laatste keer was ik net lvl 15 ofzo).

Iemand nog tips voor rumble ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Beukerz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:37:
Vi deze week ook weer is spelen en rumble weer is proberen(laatste keer was ik net lvl 15 ofzo).

Read a guide. Ik ben bekend met LoL maar Rumble is echt een no go for me. Ik kreeg er geen dmg uit, ik ging snel dood.

Als je een vraag had over een ADC had ik nog wel een gedegen antwoord kunnen geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Firedunk, Masuchievo
Thnx, ik begon hem al te knijpen. (Eindelijk) een champion die perfect in mijn playstyle paste.

@ 3xnix de Vi die totale mayhem sloeg (inclusief ik) was een damage / tank build. ik had een pure "chaser/ 1, 2, GO!" build. focuste op snelheid.. was iedereen te snel af behalve haar (19/19/12 match) moest alles op alles zetten om haar of in de val te lokken of haar te snel af te zijn. Was wel het meeste tofste potje wat ik had gehad.

Zij had (als ik me goed herinner) : infinity edge, atma's impaler, randuins omen, warmog's armor, ravenous hydra .. 1 of 2 items ( atma's impaler, infinity edge) ben ik niet zeker van.
De enige die Vi totaal sloopte was Syndra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:58:
@ Firedunk, Masuchievo
Thnx, ik begon hem al te knijpen. (Eindelijk) een champion die perfect in mijn playstyle paste.

@ 3xnix de Vi die totale mayhem sloeg (inclusief ik) was een damage / tank build. ik had een pure "chaser/ 1, 2, GO!" build. focuste op snelheid.. was iedereen te snel af behalve haar (19/19/12 match) moest alles op alles zetten om haar of in de val te lokken of haar te snel af te zijn. Was wel het meeste tofste potje wat ik had gehad.

Zij had (als ik me goed herinner) : infinity edge, atma's impaler, randuins omen, warmog's armor, ravenous hydra .. 1 of 2 items ( atma's impaler, infinity edge) ben ik niet zeker van.
De enige die Vi totaal sloopte was Syndra.
Wat ik merkte met CDR en tank items was dat ik toch gevaarlijk genoeg bleef voor het enemy team om mij toch te focussen, en daarmee mijn team de vrije hand gaf...
Stormde er meestal in, gaf 1 of 2 punches met E en overleefde de mass CC... daarna schoot ik snel met ulti indien beschikbaar op een squishie bij een muur en powerglove over de muur.

Was ik wel zwaar gehavend... maar m'n team kon de restanten zo opvegen.
eindigde 5/8/18 oid.. Took 1 for the team- build ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beukerz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:37:

Ligt aan jouw speelstijl en of je ervan houd om early agressief te spelen of niet. Ik speel Rumble als main en win denk ik 75%-80% tegen mijn lane (ik zit in Bronze 2 en ben pas bezig met Ranked). Zo af en toe speel ik gelijk of verlies ik de lane als ik echt outplayed wordt door de jungler of een counter krijg als in Yorick.
Ik houd er wel van om zo veel mogelijk early te harassen en een semi-tank build te gaan. Mijn speelstijl is ook daarop gebouwd waarbij ik de in runes 5x magic pen en 4xAP, 9x armor, 9x magic resist, 1x movespeed quint, 1x AP quint en 1x Magic pen quint (nog even een uitprobeersel als nieuwe runepage). In mijn masteries heb ik 9-21-0 zodat ik zoveel mogelijk survivability heb en toch damage output early game.
Ik level eerst 1x harpoon, dan 1x shield en vervolgens max ik Q, dan shield, dan harpoon. Ik koop als start item Doran's shield.
Tot lvl 3 is het rustig last hitten met de harpoon en zo af en toe een poke naar de enemy met de harpoon. Vanaf lvl 3 ga ik m verder harassen met Q en harpoon en zorg dat ik niet te veel damage krijg door mijn shield. Zo blijf ik door harassen tot aan lvl 6 en mijn speelstijl/build zorgt ervoor dat de tegenstander vaak op lager HP komt dan dat ik ben en vanaf lvl 6 ga ik helemaal los met Ulti, WQEWQ flash + ignite waar nodig.

Rumble wordt early game wel vaak outfarmd door een Zed of Garen oid, maar zelfs met lage CS is het een beest. Gisteren nog een portje ranked gespeeld in Bronze2 met Rumble top, Zed had op gegeven moment 50% meer farm dan ik, maar hij had geen schijn van kans. Na een goede gank van onze jungler kon ie niet meer terugkomen. Hij stond 0-5 achter tegen mij, nadat top tower kapot was kon ik wat gaan roamen, mid gepushed en bot geganked. Uiteindelijk een overtuigende win eruit gesleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3xNix schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:09:
[...]

Wat ik merkte met CDR en tank items was dat ik toch gevaarlijk genoeg bleef voor het enemy team om mij toch te focussen, en daarmee mijn team de vrije hand gaf...
Stormde er meestal in, gaf 1 of 2 punches met E en overleefde de mass CC... daarna schoot ik snel met ulti indien beschikbaar op een squishie bij een muur en powerglove over de muur.

Was ik wel zwaar gehavend... maar m'n team kon de restanten zo opvegen.
eindigde 5/8/18 oid.. Took 1 for the team- build ;)
Heb de tank geprobeerd .. was niks voor mij.. ik focus echt puur op run & attack speed voordat ik me op damage ga focussen. inclusief skills ren ik iedereen eruit en heb na mijn eerste damage item, geen moeite om iemand er even snel uit te pikken, wegrennen om daarna via een snel omweggentje de volgende te pakken.

Merk trouwens ook dat het helemaal niet slecht is of 1 of 2 deaths/ "1 for the team" in het begin te geven, bijv. met meester yi lvl 2-3 (1 keer was domme fout/ 2de was zodat mijn teammaat hem kon pakken) hij dacht dat hij vanaf dat moment mij altijd zou ownen.... WRONG! :p vanaf lvl 7-8 werd hij gewoon constant gefacerolled .. begin had hij nog vertrouwen maar na 3-4 deaths zag ik hem constant zijn speed gebruiken om weg te rennen zodra hij ook maar een glimp van mij waarnam (wat hem alleen wat extra tijd gaf) uiteindelijk heb ik hem iets van 10-12 keer gedood (kleine wraak actie).
Yi is nog steeds daarentegen een flinke rivaal, ik moet wel door blijven beuken en zorgen dat hij geen kans krijgt zichzelf te healen.

2 vs 1 werkt ook goed zolang ze (redelijk) squishy zijn en ik af en toe even afstand houd.
tanks kan... maar om echt goed tegen ze te zijn moet ik toch meer end game (+ damage) hebben.. meestal sla ik er snel op los, ren weg en wacht tot teammates ze aanvallen of hij minder oplettend is en doe het nog een keer.

Kijken hoe het vanaaf afgaat als ik tijd heb. ben beniewd of ik die 24/4/19 kan verbeteren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:32:
[...]

Heb de tank geprobeerd .. was niks voor mij.. ik focus echt puur op run & attack speed voordat ik me op damage ga focussen. inclusief skills ren ik iedereen eruit en heb na mijn eerste damage item, geen moeite om iemand er even snel uit te pikken, wegrennen om daarna via een snel omweggentje de volgende te pakken.

Merk trouwens ook dat het helemaal niet slecht is of 1 of 2 deaths/ "1 for the team" in het begin te geven, bijv. met meester yi lvl 2-3 (1 keer was domme fout/ 2de was zodat mijn teammaat hem kon pakken) hij dacht dat hij vanaf dat moment mij altijd zou ownen.... WRONG! :p vanaf lvl 7-8 werd hij gewoon constant gefacerolled .. begin had hij nog vertrouwen maar na 3-4 deaths zag ik hem constant zijn speed gebruiken om weg te rennen zodra hij ook maar een glimp van mij waarnam (wat hem alleen wat extra tijd gaf) uiteindelijk heb ik hem iets van 10-12 keer gedood (kleine wraak actie).
Yi is nog steeds daarentegen een flinke rivaal, ik moet wel door blijven beuken en zorgen dat hij geen kans krijgt zichzelf te healen.

2 vs 1 werkt ook goed zolang ze (redelijk) squishy zijn en ik af en toe even afstand houd.
tanks kan... maar om echt goed tegen ze te zijn moet ik toch meer end game (+ damage) hebben.. meestal sla ik er snel op los, ren weg en wacht tot teammates ze aanvallen of hij minder oplettend is en doe het nog een keer.

Kijken hoe het vanaaf afgaat als ik tijd heb. ben beniewd of ik die 24/4/19 kan verbeteren 8)
Jij sneller of zij langzamer. Neem een ranuins mee. Goedkope onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Vi is op dit moment naast Hecarim mijn meest gespeelde jungler.

Als jungler build ik vaak mijn eerste items op dezelfde manier:

Jungle start item + 5 pots

bij 750 gold + mag ik terug voor items dan koop ik:

Upgrade jungle item (niet madreds maar die andere) + boots (als ik gold over heb, ward + pots)

Vervolgens bouw ik spirit of the lizard elder of anchient golem afhankelijk of ik de main tank, of offtank/bruiser ben, en hoeveel ad's er in het team van de tegenstander zitten (bij 3 ad's pak ik meestal armor boots + anchient golem voor de -35% stun duration). Daarna phage > frost hammer (of hoe het ding ook heet) en daarna randiuns/spirit visage/warmogs/brutalizer etc. afhankelijk van het verloop van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ masuchievo: ik sneller (tot zover althans.. ) randuins omen ? ja wordt door erg veel aangeraden, heb ik zelf nog niet gebruikt maar moet ik misschien maar doen.

@ qon :
Ben net pas begonnen en ben meer aan het kloten op het moment maar dit is hoe mijn laatste 2 potjes gingen:

begin: boots of speed, 1-2 pots
650-1000 (ligt aan de situatie / leven): boots of mobility + Start naar zephyr
doorgaan tot zephyr compleet en dan of revenous hydra of black cleaver

laatste ronde had ik volgens mij: boot of mobility, zephyr, black cleaver, trinity force, revenous hydra en warmogs armor. (zal dat vanaaf ff checken)

Mijn item keuze is niet al te best maar lijkt goed te werken. Zephyr is duidelijk de switch van redelijk tot " Surprise MuthaFrakker! " al hoewel de damage nog te laag is, is juist de snelheid wat al veel goed maakt early / midgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Gisteren m'n eerste viktor ranked match gewonnen. Ik was 4de pick (blue team dus meteen ook laatste pick) en de tegenstanders hadden nog een mid gekozen. Uiteindelijk pakte de laatste pick akali, dus ik heb geswitched met top, zodat ik tegen malphite kon spelen.

In de laningphase kon ik niets meer doen dat AA shield eraf, en af en toe harrassen, helaas koste me dat wat CS waardoor ik op 15 minuten op 85 stond, en malphite op 100 (ik werd ook vrij hard gezoned doordat de jungler van de tegenstander veel op top gankte) maar na die 15 minuten kwam onze jungler, wat mij een kill opleverde. Vervolgens begon iedereen behalve ik en malphite met de teamfights, waarbij Akali flink fed raakte. Ik begon op top flink uit te lopen met CS en na een paar minuten had ik 165 CS waarbij iedereen rond de 110 zat.

Daarna begonnen aan de teamfights en m'n stunzones perfect gepositioneerd zodat we elke keer, met z'n 5en tegen alleen akali stonden (stunzone achteraan op de cloud van akali gezet, waardoor ze elke keer gedwongen werd naar voren te lopen, maar de rest van hun team liep naar achter).

Uiteindelijk met 3/1 geëindigd en veel plezier gehad. Viktor is zo awesome om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Hmmm, gisteren dacht ik: ff inloggen met me smurf account en even wat champs testen. Is dat account gereset of zo :) Ik weet zeker dat ik lvl 4 was. Maar het is nu lvl 0 :) Maar dat maakt niet uit. Ik wil Vi testen in een omgeving waar niet iedereen me direct als unskilled gaat aangeven :) Uiteindelijk die intro gedaan (best leuk) en die battle scenario. Best wel cool gedaan en interessant om nog een keer te doen na zo'n lange tijd :)

En @watverderboven, bijna alle champs en runes, damn :S maja aan de andere kant, als ik ook niet 1.5 jaar gestopt was dan had ik waarschijnlijk ook zo veel IP dat ik dat ook had ^^

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 21:32
Over Vi gesproken, ze kan gewoon KEIHARD snowballen... Iets moeilijker als Khazix, dat wel, maar als ze het doet, doet ze het ook vaak erg goed!

Build als jungler, inclusief snowball
Wriggles, black cleaver, merc treads, frozen mallet, bloodthirster, zephyr.

Wat nou proberen weg te komen... Iedereen rende gewoon weg :D Eindscore: 13-1-9, dead was helaas door dat ik een tower aan het tanken was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vi heeft alleen geen stickingpower , dat is het grote verschil met Kha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren weer een keer AP shaco gespeeld. Wat is het toch ontzettend leuk om je clone richting een low hp enemy te sturen en hem vervolgens zichzelf zien vermoorden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat Kha'Zix keihard generfed gaat worden.

Helaas was ik van plan om Kha'Zix te kopen wanneer ik genoeg IP heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, denk ook iets te veel. Denk dat ze die passive hadden moeten laten op zn W, maar dan dat die niet procced op creeps / minions. Zoiets, dan is hij nog wel een sterke assassin maar dan met veel minder pushingpower. Zn ult gaat ook echt teveel onderuit, haal er dan eerst de helft vanaf ipv de hele 40% reduc buff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 10:11

RaseriaN

So much choices..

Gisteren met 4 van de 5 van ons ranked team (en 1 bekende) een paar normals gedaan en toch wel wat leuke potjes gehad. Aangezien we dus een normal deden gingen we op verschillende posities en speelden we gewoon wat we leuk vonden. Werden echt HARD geraped door het andere team dat ons gewoon op elke lane te slim af was. Uiteraard waren ze nogal luidruchtig en hadden ze zat praatjes want het was na zon 25/30 minuten ook afgelopen met een kapotte Nexus aan onze kant.

Wij terug de queue in en besloten dat we toch maar onze vaste posities pakken want wilden toch nog wel een win voordat we gingen stoppen. Wij beginnen met de picks en zien eigenlijk precies dezelfde champs gepicked worden als dat we het vorige potje tegen ons hadden, verder geen aandacht aan geschonken totdat we in de loading screen kwamen, was het hetzelfde team met dezelfde mensen en 4/5 dezelfde champs als dat ze vorige pot hadden! Ingame was het natuurlijk lachen en wij mochten voor de rematch tegen ze ;) Nou dat hebben ze geweten ook.. we hebben ze in ongeveer 35 minuten op alle lanes afgedroogd en hebben met ongeveer met 30-8 gewonnen. De jungler die vorige pot echt dominant aanwezig was (Sejuani) was ik op ongeveer elke lane te snel af met mn Lee Sin! Helaas waren ze nu aan het einde van het potje wat minder enthousiast en gingen direct uit het matchresult scherm weg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

RaseriaN schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:58:
Gisteren met 4 van de 5 van ons ranked team (en 1 bekende) een paar normals gedaan en toch wel wat leuke potjes gehad. Aangezien we dus een normal deden gingen we op verschillende posities en speelden we gewoon wat we leuk vonden. Werden echt HARD geraped door het andere team dat ons gewoon op elke lane te slim af was. Uiteraard waren ze nogal luidruchtig en hadden ze zat praatjes want het was na zon 25/30 minuten ook afgelopen met een kapotte Nexus aan onze kant.

Wij terug de queue in en besloten dat we toch maar onze vaste posities pakken want wilden toch nog wel een win voordat we gingen stoppen. Wij beginnen met de picks en zien eigenlijk precies dezelfde champs gepicked worden als dat we het vorige potje tegen ons hadden, verder geen aandacht aan geschonken totdat we in de loading screen kwamen, was het hetzelfde team met dezelfde mensen en 4/5 dezelfde champs als dat ze vorige pot hadden! Ingame was het natuurlijk lachen en wij mochten voor de rematch tegen ze ;) Nou dat hebben ze geweten ook.. we hebben ze in ongeveer 35 minuten op alle lanes afgedroogd en hebben met ongeveer met 30-8 gewonnen. De jungler die vorige pot echt dominant aanwezig was (Sejuani) was ik op ongeveer elke lane te snel af met mn Lee Sin! Helaas waren ze nu aan het einde van het potje wat minder enthousiast en gingen direct uit het matchresult scherm weg :'(
Nee dat sip gezichtje moet je niet doen. Het is juist zo tof om een rematch te krijgen. Zeker omdat je ze ongeloofelijk hard aftrapt :P. Heb ik ook eens gehad met mijn 3v3 team. 1e potje hadden we combo picks ipv picks die we echt fijn vonden. We hadden toen redelijk hard verloren ondanks een lang potje. 2e potje begonnen ze al met grootspraak etc. We waren voordat ze konden surrenderen klaar.
[Edit:] ze hadden exact het zelfde team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmage2v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-10 15:03
Masuchievo schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:13:
[...]

Nee dat sip gezichtje moet je niet doen. Het is juist zo tof om een rematch te krijgen. Zeker omdat je ze ongeloofelijk hard aftrapt :P. Heb ik ook eens gehad met mijn 3v3 team. 1e potje hadden we combo picks ipv picks die we echt fijn vonden. We hadden toen redelijk hard verloren ondanks een lang potje. 2e potje begonnen ze al met grootspraak etc. We waren voordat ze konden surrenderen klaar.
[Edit:] ze hadden exact het zelfde team.
Hahaha, RaseriaN moest gewoon huilen van het lachen ;).

Ik vind het wel grappig om te lezen dat wanneer je serieus gaat spelen na wat gezelligheidspotjes opeens hard gaat. Heb het afgelopen dinsdag ook gehad. Na een losingstreak samen met vrienden, hadden we besloten om het laatste potje even serieus te doen. Stond als jungler 5/0/6 bij een 25 min surrender, waar tijdens de game echt alles goed ging zowel bij mij als mijn vrienden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Omisys schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:31:
Zolang je het niet op de LoL forums post zal niemand erachter komen, ik en een maat van mij spelen ook wel eens op elkaars account om wat andere champs te spelen en dat maakt ook niks uit dus hoe zullen ze het merken.
dat is net wat anders; eens in de zoveel tijd even kort een ander IP adres zullen geen belletjes gaan rinkelen
als je je account verkoopt zal het oude IP adres nooit meer gebruikt worden; alarm 1
daarnaast zal er een andere speler zijn die waarschijnlijk óf beter óf slechter is waardoor matchmaking verandert; alarm 2
grote kans dat de koper niet dezelfde runes/masteries gebruikt, die zullen ook aangepast worden; alarm 3
daarnaast is er ook nog een grote kans dat de koper een andere rol mained, verkoper speelt veel top/mid en koper veel ADC/jungle bijvoorbeeld; alarm 4

zo zullen er nog wel een aantal dingen zijn die gewoon het gewoon overduidelijk maken dat er iemand anders op het account zit, dat het account verkocht is hoeft niet eens bewezen te worden; accounts weggeven is ook niet toegestaan

daarbij vind ik persoonlijk ook een slechte zaak om accounts van games te verkopen, ruilen of sharen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 22:59
Vi is mijn main jungler naast Jarvan.

Haar weakness is waar haar kracht ook ligt. Namelijk engagen. Zij is enorm afhankelijk van haar team om engages te callen, want als je er in springt en je team reageert niet, dan ben je hoe dan ook dood. Daarom is Vi de ene game echt een beest, terwijl ze de andere game niks anders doet dan feeden.

Ik bouw haar graag met CDR, ik aim voor een early Spirit of the Elder Lizard en boots natuurlijk. Wriggle's lantern is echt een waste op haar imo, aangezien ze al haar W heeft, ik herinner me nog dat een pro zei : "Wie Wriggle's op haar bouwt, kan maar beter een ander spel gaan spelen aangezien die dan de basics van de game niet snapt".
Daarna ga ik vaak voor een brutalizer en uiteindelijk voor CDR (Denk aan Locket (wat echt sick is op haar samen met haar passive) en wat tanky items. Ik bouw naast een Black Cleaver eigenlijk geen damage items meer op haar, de spirit is ook goed aangezien je je fists kan spammen.)

Ik max W eerst, want dat geeft echt uber sicke jungle clearance en heavy burst bij ganks. Ook krijg je zo goeie objective control, daarna Q voor de lagere cooldown en vervolgens dan de E.

Vi heeft een huge objective control en dat moet je met haar abusen. Dragons enzo moet je goed kunnen pakken wanneer je zeker weet dat het unwarded is. Raak je toch caught, spring dan met je Q uit de pit.

Al met al is Vi echt enorm sterk, maar kan ze volledig waardeloos worden wanneer haar team haar niet backed. Daarom kan ze af en toe een risico pick zijn in solo queue. Ook kan zij alleen maar huilen tegen interruptive champs zoals draven (Jij ult? Ik E'tje, doei ult, hallo cooldown)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Mag ik vragen hoe jullie Ashe bouwen? Gebruiken jullie een BOTRK of een Bloodthirster. Oftewel: meer AD samen met de Attack speed van Ashe na wat items, of de passive van BOTRK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Ero-Sensei schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:20:
Mag ik vragen hoe jullie Ashe bouwen? Gebruiken jullie een BOTRK of een Bloodthirster. Oftewel: meer AD samen met de Attack speed van Ashe na wat items, of de passive van BOTRK?
Op ashe toch liever een BT dan BOTRK. Je hebt al een slow op je AA, en dat is meestal de reden dat je BOTRK haalt. Of het andere team moet echt armour heavy zijn, dan kan BOTRK best wel nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 13:46

UTADDICT

NERF

Masuchievo schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:28:
[...]

Op ashe toch liever een BT dan BOTRK. Je hebt al een slow op je AA, en dat is meestal de reden dat je BOTRK haalt. Of het andere team moet echt armour heavy zijn, dan kan BOTRK best wel nuttig zijn.
Zolang je maar Infinity's edge pakt. Zonder IE is een Ashe echt waardeloos.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VRAAG!!- kom beetje on in gelezen binnen dus sorry als ik iets vraag waar eerder antwoord op is gegeven -

Ik heb zojuist na lange tijd niet gespeeld te hebbe alle nieuwe updates gedaan, maar nu na de laatste update kom ik er niet meer in, inlog scherm.. toets ww en druk inloggen, hij is dan wel bezig met inloggen,
maar krijg een melding dat die geen contact heeft en dat het kan komen door firewall etc etc.

Vervolgens heb ik alles op de trouble-shooter site geprobeerd, CMD tijd reset e.d.
Maar niets werkt ik zit nu op me werk dus zal vanaf de precise melding effe aangeven, maar ik denk misschien is het probleem bekend en is de oplossing simpel :)

iig alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masuchievo schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:28:
[...]

Je haalt bork om de verkeerde redenen als het je primair om de slow gaat. Bork haal je tegen tanky teams of voor de burst bij traden met bijv trist/draven/vayne allins, de slow is in eerste instantie bijzaak. Daarnaast is het maar helemaal hoeveel je voor/achter ligt in je lane.

Ashe is absoluut geen allin champ en benefit veel meer van autoattacks met veel damage en de scaling op haar volley. Bork helpt daarin een stuk minder als bijvoorbeeld alleen al een losse BFsword. Kijk altijd hoe je game gaat om te bepalen wat voor een items je pakt ipv blind voor een build gaan.

Tegen bijvoorbeeld een leona wil ik nog wel eens een extra dorans halen puur voor de extra tankyness zodat ik ook als ik wel gepakt wordt nog door kan in lane. Dit doe ik tegen andere supports vrijwel nooit, maar het naait wel je build met 475 g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:34:
[...]

Je haalt bork om de verkeerde redenen als het je primair om de slow gaat. Bork haal je tegen tanky teams of voor de burst bij traden met bijv trist/draven/vayne allins, de slow is in eerste instantie bijzaak. Daarnaast is het maar helemaal hoeveel je voor/achter ligt in je lane.

Ashe is absoluut geen allin champ en benefit veel meer van autoattacks met veel damage en de scaling op haar volley. Bork helpt daarin een stuk minder als bijvoorbeeld alleen al een losse BFsword. Kijk altijd hoe je game gaat om te bepalen wat voor een items je pakt ipv blind voor een build gaan.

Tegen bijvoorbeeld een leona wil ik nog wel eens een extra dorans halen puur voor de extra tankyness zodat ik ook als ik wel gepakt wordt nog door kan in lane. Dit doe ik tegen andere supports vrijwel nooit, maar het naait wel je build met 475 g
Op draven haal ik geen BOTRK. Hij scaled belachelijk hard met ad. Met een beetje farm, en een paar kills doe je zoveel meer dmg met een bt dan met een botrk. Maar idd, botrk heeft veel losse items en dat koopt wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:34:
[...]

Ik snap je. Tegen een gefeede DR. Mundo met extreem veel health, zou een Bork een stuk effectiever zijn, dan tegen een MF adc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat het aan enemy team ligt, veel tanks /. hp champs, dan is BORK zeker snel handig, overal squashy/lange laning phase dan BT doe ik :) nu is adc niet me favo rol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masuchievo schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:42:
[...]

Op draven haal ik geen BOTRK. Hij scaled belachelijk hard met ad. Met een beetje farm, en een paar kills doe je zoveel meer dmg met een bt dan met een botrk. Maar idd, botrk heeft veel losse items en dat koopt wat makkelijker.
Ik haal ook liever een BT item, maar als ik draven speel (amper) kan ik het niet laten om zoveel mogelijk allin te gaan :) Traden is dan echt zo easy, maar je scaled inderdaad waardeloos in mid/lategame op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:33:
VRAAG!!- kom beetje on in gelezen binnen dus sorry als ik iets vraag waar eerder antwoord op is gegeven -

Ik heb zojuist na lange tijd niet gespeeld te hebbe alle nieuwe updates gedaan, maar nu na de laatste update kom ik er niet meer in, inlog scherm.. toets ww en druk inloggen, hij is dan wel bezig met inloggen,
maar krijg een melding dat die geen contact heeft en dat het kan komen door firewall etc etc.

Vervolgens heb ik alles op de trouble-shooter site geprobeerd, CMD tijd reset e.d.
Maar niets werkt ik zit nu op me werk dus zal vanaf de precise melding effe aangeven, maar ik denk misschien is het probleem bekend en is de oplossing simpel :)

iig alvast bedankt ;)
http://euw.leagueoflegend...d.php?p=11705127#11705127 Alles wat daar staat heb ik gedaan, toen een pc reboot en daarna werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fissure schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:27:
[...]

http://euw.leagueoflegend...d.php?p=11705127#11705127 Alles wat daar staat heb ik gedaan, toen een pc reboot en daarna werkte het weer.
thanks mate ;) was wat ik zocht :) vnaaf weer aande bak haha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:37:
[...]

thanks mate ;) was wat ik zocht :) vnaaf weer aande bak haha _/-\o_
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Laatst online: 08-10 14:16
Gister promo games. Ik dacht dus van gold 5 naar gold 4 te gaan, maar nee ik moest tegen allemaal plat spelers en nu heb ik gold 4 overgeslagen en zit ik gold 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52
dr34m3dd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:39:
Gister promo games. Ik dacht dus van gold 5 naar gold 4 te gaan, maar nee ik moest tegen allemaal plat spelers en nu heb ik gold 4 overgeslagen en zit ik gold 3
Dat betwijfel ik. Dit is sinds maart niet meer mogelijk, toen was het systeem uitgebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Jeffrey0416 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:44:
[...]

Dat betwijfel ik. Dit is sinds maart niet meer mogelijk, toen was het systeem uitgebalanceerd.
Kijk maar naar mijn history ik ben van 1500 naar 1640 lks gegaan binnen 1 dag/5wins.
Mister Cho Gath is de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Apart, dan moet je MMR ontzettend hoog zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey0416 op 24-05-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Jeffrey0416 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:01:
Apart, dan moet je MMR ontzettend hoog zijn.
Dat klopt haha, zit nu op een 10winstreak daarvoor 1 verloren en daarvoor een 23 winstreak ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Hoeveel League Points krijg je dan gemiddeld per win? Ik tussen de 30-35 en vond dat al tamelijk hoog, ben benieuwd naar die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Verschilt, soms krijg ik 30 en andere keer 50. 1keer heb ik 80lp gehad ahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

dr34m3dd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:39:
Nice!

Gisteren weer een ranked gespeeld. We waren heel het potje het betere team, maar we konden het niet afmaken. Mijn early game was clunky at best. Hun graves was beter (mijn god wat was ik slecht bezig), maar met de hulp van onze sejuani bot lane toch nog overleefd. Ik bleef maar assists halen en geen kills, dus mijn cashflow was laag. Creepen kon ook niet ivm weing ward coverage.

Teambattle tijd, geen fijne tijd voor mij. Leona, kassadin, nasus het kwam maar op mij af banjeren. Ik iedere keer dood. We hadden wel een fenomenale combo. Varus (ik), Seju, wukong, zyra, en zac. Langzaam pushte we alle turrets weg, alle inhibs weg, 1 nexus, maar iedere keer niet niet af. We pakken baron op, 1 teamfight en we zijn allemaal weer neer. We verliezen 1 battle in hun base, alleen lee en graves zijn nog levend en gaan als een malle pushen. 2 turrets, 1 inhib, en 1 nexus turret gaan er aan voordat wij weer levend waren. Zij pakken baron op, wij in de ankers, zorgen dat we de rest houden. 1 battle in onze base. En weer komen de 3 apen op mij af, ik snipe leona neer, kassadin net ontweken met mij flash en ook neergetikt, nasus was door iedereen heen aan het ploegen om bij mij te komen, ook netjes af kunnen stampen. Lee en Graves waren door mijn team afgemaakt. Even doorsjouwen naar hun base en een win. Mijn hart zat in mijn keel, ik was aan het shaken als een gek. Een super tof potje.

Mijn placement moest goed zijn anders verloren we iedere teambattle.

Met deze fabuleuze win 4lp verdiend... nog maar 4 en dan promotions om in gold te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Weet iemand hoe laat onze tijd de Allstar matches beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Zijn al begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Oh crap, die twitch stond op pauze :s thanks :) Ik dacht idd: 9.00 dat moet nu zijn, maar waarom werkt het niet. Ach het is nog vroeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy shit zagen jullie die cosplay daarachter? Zed met 2 shadows die ook exact deden wat hij deed... daaayumn

and bewbs, so many bewbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik zit op me werk, dus het word gewoon af en toe ff kijken en zonder geluid dus ik mis de belangrijkste highlights dan denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde verhaal... op dit moment zit ik op een extreem verkeerde plek, waar iedereen mijn scherm kan zien hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Download twitch app op je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

mja, het wifi hier werkt niet goed met android devices. En ik heb nog een oud android 2.3 iets. Dus geen optie atm :)

En ontopic: Janna! me fav champ in de eerste ronde, i like :)

[ Voor 21% gewijzigd door ye-roon op 24-05-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Net in de pauze ff stukje gezien van Allstar match, NA wordt helemaal afgedroogd door LPL China. Scarra en Saintvicious hebben hun dag niet ofzo :P Benieuwd hoe de EU het gaat doen, GO EU TEAM!

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Wow die plays van China.. Spelen echt goed.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Zo zie je maar weer: Sleeptime NA: 13-14 uur per dag
Sleeptime China: 3-4 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Dat is natuurlijk dikke bull :) 13-14 uur. Zie SaintVicious vaak net zo lange sessie's streamen als die chinezen. Ik zeg talent, en champion picks. :)

Zo dikke throw @ baron van LPL..

[ Voor 10% gewijzigd door m0nk op 24-05-2013 10:09 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

En helemaal afgedroogd, het is nu 2k gold difference, terwijl china wel 7 kills voor staat. Dus NA doet iets goed :)

Goeeeddd... en ze gingen verkeerd die teamfight in en verliezen. Ah well :)

[ Voor 25% gewijzigd door ye-roon op 24-05-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05:52
Daar had NA weinig te zeggen.
Rumble zal wel gebanned worden zo! :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow hoe slecht was die laatste recall? Dat ga je toch niet doen 5 meter voor het enemy team wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

En die chinese troll, ze bannen Rumble nu zelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10 23:56
heeft iemand de url ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
haha, dit is wel gaaf, 2de match komt NA hard terug! Saintvicious met z'n volibear <3

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah, misschien even een spoiler alert? wilde vanavond of morgen naar de matches kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:51:
bah, misschien even een spoiler alert? wilde vanavond of morgen naar de matches kijken.
Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 11:33
Ik speel zelf LoL op 3 verschillende computers, met flinke regelmaat. Thuis PC, laptop (verschillende locaties) en PC van vriendin. Zij doet hetzelfde. Dus ik kan prima m'n account verkopen lees ik :D

**Wil ik niet. Althans, ik heb nog een dode level 30 op NA...:>

[ Voor 14% gewijzigd door Zebby op 24-05-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NA vs CN
spoiler:
NA blijft gewoon duidelijk de slechtste region. EU tegen KR wordt een stuk closer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Zo in mijn lunch even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:51:
er is al heel vaak discussie over wel/niet spoilertags geweest en de algemene afsluiter is eigenlijk altijd dat zodra iets live is/al uitgezonden (TV series) dit niet meer in spoiler tags hoeft; er zijn meer mensen die live kijken en dus baat hebben bij niet constant spoiler tags dan mensen die later kijken en wel baat hebben bij spoiler tags
uitzonderingen zijn meestal dingen die in boeken al gebeurt zijn en in de TV serie/film nog niet; dat moet wel in spoiler tags (of in het draadje voor de boeken) maar dat boeit niet bij LoL E-sports :)

bovendien is het vrij lastig te reguleren; er zijn altijd wel een paar mensen die niet opletten/foutje maken en dus geen spoiler tags gebruiken

beste is om, als je iets later wilt zien, uit het desbetreffende topic te blijven en aangezien het waarschijnlijk toch over niks anders gaat mis je toch niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

godofal schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:23:
[...]

er is al heel vaak discussie over wel/niet spoilertags geweest en de algemene afsluiter is eigenlijk altijd dat zodra iets live is/al uitgezonden (TV series) dit niet meer in spoiler tags hoeft; er zijn meer mensen die live kijken en dus baat hebben bij niet constant spoiler tags dan mensen die later kijken en wel baat hebben bij spoiler tags
uitzonderingen zijn meestal dingen die in boeken al gebeurt zijn en in de TV serie/film nog niet; dat moet wel in spoiler tags (of in het draadje voor de boeken) maar dat boeit niet bij LoL E-sports :)

bovendien is het vrij lastig te reguleren; er zijn altijd wel een paar mensen die niet opletten/foutje maken en dus geen spoiler tags gebruiken

beste is om, als je iets later wilt zien, uit het desbetreffende topic te blijven en aangezien het waarschijnlijk toch over niks anders gaat mis je toch niks
Begrijp het maar toch erg jammer, als je het nog niets wilt weten, ook al is het geen tv serie of film of boek, het haalt dan toch een beetje de spanning weg.

Waarom wordt er niet een apart (tijdelijk) live stream topic van gemaakt voor de mensen die live zitten te kijken en willen reageren met andere mensen. Is dat niet een optie? Ik ga er niet over en wil geen discussie starten erover ofzo maar klinkt alleen lullig om te zeggen van 'live streams zijn bezig dus je moet maar weg blijven van de algemene LoL topic als je niets te weten wilt komen over de matches'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Hoe ging het met de wedstrijd bij de EU, ik zag de uitslag, maar geen idee hoe de wedstrijd gegaan is.

Pagina: 1 ... 38 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.