dus je zegt "laat mensen spelen met champs die ze niet hebben zonder dat ze die week gratis zijn"
denk niet dat riot dat akkoord vind, wat de queues verlengt
[...]
Dat is de uitdaging
een uitdaging is leuk, maar het word te willekeurig, zeker als mensen niche dingen doen (AD malz bijvoorbeeld)
bovendien, als iemand echt wilt trollen dan zou iemand dus ff allemaal utility runes/masteries pakken op een ADC en dan AFK gaan, dan sta je daar als replacement met een tristana 0/0/30 en vol magic resist runes...
[...]
Geen idee eigenlijk, wellicht alleen reportable voor flame/harrasment. Sowieso snap ik niet dat je gereport kan worden op een slechte score, alsof het een misdaad is om slechter te zijn dan degene waar je tegen laned bijvoorbeeld. Er moet er nu eenmaal altijd 1 de slechtste zijn.
kan ook eigenlijk niet; intentional feeding is vaak een foute report, je moet dat doen als mensen expres gaan feeden (erop af lopen en laten dood maken om het spelletje sneller te eindigen) en unskiled is niet banneable (reports voor unskilled gaat niet naar tribunal)
mijn punt was dat als je met een champ/stijl staat die je niet kent én je achterstaat, je hóógstwaarschijnlijk gaat falen (=feeden) zonder dat je het wilt waardoor je team gefrustreerd raakt (eerst een AFK en dan een noob) waardoor ze zich op jou zouden kunnen afreageren, wat jou weer irriteert waardoor jij gaat flamen
of korter: je faalt, vind dat het andermans schuld is en flamed die persoon hárd (klopt natuurlijk niet, maar het gebeurt nu al vaak zat)
een report voor offensive language is in zo'n geval gewoon op z'n plaats
dit is ook een belangrijke reden denk ik waardoor dit systeem nooit toegepast gaat worden; het wekt net zoveel (if not more) negativiteit op als dat het oplost
[...]
Je zou kunnen kiezen voor een systeem van 125% bij win en 75% bij loss bijvoorbeeld. Dan mag je voor een win/loss ratio van 1:2 hebben.
waardoor het des te belangrijker wordt voor de replacement om te winnen (immers véél meer beloning) die dus meer gespannen staat en dus eerder gaat flamen bij fouten
mede om deze redenen, maar vooral om de eerste die ik noemde in mijn vorige post, zal een systeem zoals dit niet geintroduceerd worden in LoL
ik heb er ook vaak zat over nagedacht, maar uiteindelijk kom ik op één conclusie uit: de mensen bij riot hebben er véél meer over nagedacht dan wij (en krijgen ervoor betaald) en hebben veel meer data en informatie dan wij
er zijn nog eens miljoenen spelers waarvan er ook een X duizend over dezelfde dingen hebben nagedacht
ik gok dat als er een oplossing voor was, zou er echt wel iemand al iets hebben verzonnen (wie weet is dat ook zo, maar wordt het nog uitgewerkt oid)
en aan het einde van de dag: ik heb echt niet veel last van leavers, zodra je uit de onderste elo regionen komt dan zijn er gewoon veel minder leavers/ragers/andere toxic spelers dan wanneer je net begint