Je kan toch gewoon een custom game maken en 1 bot bij de tegenstander zetten? Nu ik er over nadenk is dit waarsch nog slimmer op te doen op de tutorial/aram map als je snel in exp en lvl wil stijgen met 1 bot als tegenstander. Dan speel je op 1 lane tegen 1 bot met wat creeps
KAN DAT????? OMGWTFROFLCOPTERWTFBBQ....
Had ik dat eerder geweten....
Had ik dat eerder geweten....
Even niets...
Moet alleen niet vergeten dat het niet eindigd bij ss melden. Als je goed vermoeden hebt waar je mid lanert naartoe gaat, deze volgen, over algemeen stop je daar de meeste ganks mee. Uiteraard oppassen dat ze je niet opwachten in een bosje, kan ook weer een backfire opleveren als je niet op past.Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:38:
[...]
Of dat ze dan zeggen 'i only watch pings' en als je dan pinged 'say ss noob'
'elohell'
Tja, in een 'echte' game kan je via een microfoon tegen je team praten, dan merk je vanzelf je er met z'n allen een klopjacht van maakt...
Soms zou ik wel eens willen dat je makkelijk kon praten met je teamgenoten... Typen doet het niet altijd...
Bovendien zouden mensen die geen engels kunnen gebanned moeten worden (van US West iig...)
Soms zou ik wel eens willen dat je makkelijk kon praten met je teamgenoten... Typen doet het niet altijd...
Bovendien zouden mensen die geen engels kunnen gebanned moeten worden (van US West iig...)
Even niets...
Verwijderd
hehehe ok dus dit is iets waar ik me vaak aan ergerOxidda schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:56:
[...]
Moet alleen niet vergeten dat het niet eindigd bij ss melden. Als je goed vermoeden hebt waar je mid lanert naartoe gaat, deze volgen, over algemeen stop je daar de meeste ganks mee. Uiteraard oppassen dat ze je niet opwachten in een bosje, kan ook weer een backfire opleveren als je niet op past.
mid hoort goed in de gaten te houden wat de andere mid van plan is, en de beste verdediging is de aanval
als je vermoedt dat mid gaat gaan ganken zou je als mid op zn minst moeten volgen en als je niet zeker weet waar ie naartoe is kan je zelf proberen ganken, in elk geval is dit meestal beter dan gewoon mid te blijven
wat je zelf ook kan uitlokken en het werkt echt vaak is zelf eens gaan ganken en als je merkt dat hij volgt vraag je de volgende keer aan je jungler om in bush in de river te verstoppen zodat als je nog eens doet alsof je gaat ganken dat je daar met twee de andere mid staat op te wachten, je hebt wel een ward nodig om te zien als de enemy mid door de jungle gaat of via de river komt
Verwijderd
Trouwens wel interessant als je van competitieve league of legends houd. Op twitch is nu de finale van de Starwars league. WE tegen IG de 5e game. Zijn waarschijnlijk de 2 beste teams in de wereld atm.
WE heeft in de aanloop hiernaartoe van TPA met 2-0 gewonnen. En IG vs Najin SWD 5-0. Dit omdat ze eerst met 2-0 wonnen daarna van WE verloren en toen in de verliezersronde weer met 3-0 van ze wonnen.
WE heeft in de aanloop hiernaartoe van TPA met 2-0 gewonnen. En IG vs Najin SWD 5-0. Dit omdat ze eerst met 2-0 wonnen daarna van WE verloren en toen in de verliezersronde weer met 3-0 van ze wonnen.
Dan sta ik ook vast op je mute lijstjeEuphanasia schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:35:
haha ik speel ook vaak mid, het is helemaal irritant als je 100x ss pingt en een lane wordt geganked en dan zeggen ze "no ss"?
Insta mute
Surfin' paradise!
Dit is allemaal leuk en aardig en ben het er ook mee eens, maar dat neemt niet weg dat als je zelf ook map awareness moet creëren en niet alleen domweg op pings van andere moet uitgaan, als ik een blik op mijn minimap werp check in gelijk alle lanes.Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:07:
[...]
hehehe ok dus dit is iets waar ik me vaak aan erger
mid hoort goed in de gaten te houden wat de andere mid van plan is, en de beste verdediging is de aanval
als je vermoedt dat mid gaat gaan ganken zou je als mid op zn minst moeten volgen en als je niet zeker weet waar ie naartoe is kan je zelf proberen ganken, in elk geval is dit meestal beter dan gewoon mid te blijven
wat je zelf ook kan uitlokken en het werkt echt vaak is zelf eens gaan ganken en als je merkt dat hij volgt vraag je de volgende keer aan je jungler om in bush in de river te verstoppen zodat als je nog eens doet alsof je gaat ganken dat je daar met twee de andere mid staat op te wachten, je hebt wel een ward nodig om te zien als de enemy mid door de jungle gaat of via de river komt
Welcome to the League of Draven
Er staat toch ook dat ik SS ping?Snappie88 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:55:
[...]
Dan sta ik ook vast op je mute lijstjePingen is veel duidelijker, ik lees de chat amper meer omdat de helft van de spelers deze uitsluitend als uitlaatklep gebruikt. De missing ping is één van de handigste uitvindingen van de afgelopen tijd.
Verwijderd
WE is het beste team op dit moment. Maar IG zit nog niet in de top 5 joh. Daar gaat zoveel fout.Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:31:
Trouwens wel interessant als je van competitieve league of legends houd. Op twitch is nu de finale van de Starwars league. WE tegen IG de 5e game. Zijn waarschijnlijk de 2 beste teams in de wereld atm.
Verwijderd
Ja je hebt gelijk. Daarom heeft IG ook net gewonnen van WEVerwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:16:
[...]
WE is het beste team op dit moment. Maar IG zit nog niet in de top 5 joh. Daar gaat zoveel fout.
Werd 3-2 heb alleen de laatste 2 games gezien denk dat ze beide tot het einde echt vrijwel 100% gelijk waren.
WE begon trouwens met 1 win voorsprong omdat ze niet uit de losersbracket kwamen.
Zal lastig worden voor europese teams om hiervan te winnen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 16:48 ]
Verwijderd
Ik lees dat vaker, maar ik heb van beide kanten toch grote fouten gezien in die matches. Deze spelers absoluut zijn goed, vooral hun mechanical skill ligt hoog. Maar zodra het aankomt op teamfights zie ik ze telkens weer rare dingen doen.
Als het aankomt op het maken van beslissingen die niet van tevoren bedacht kunnen worden vind ik ze niet beter dan de top van NA/EU. Krijg je dit soort teams uit hun comfort zone dan heb je zeker een behoorlijke kans. Laat je ze de game dicteren dan wordt het enorm moeilijk.
Als het aankomt op het maken van beslissingen die niet van tevoren bedacht kunnen worden vind ik ze niet beter dan de top van NA/EU. Krijg je dit soort teams uit hun comfort zone dan heb je zeker een behoorlijke kans. Laat je ze de game dicteren dan wordt het enorm moeilijk.
Das ook allemaal leuk, maar iemand die de SS niet ziet, dat heeft niets te maken met mid wel of niet meeloopt als zijn mid weg is. Beste is om mee te lopen om zo ganks tegen te gaan OF te counterganken.Euphanasia schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:56:
[...]
Dit is allemaal leuk en aardig en ben het er ook mee eens, maar dat neemt niet weg dat als je zelf ook map awareness moet creëren en niet alleen domweg op pings van andere moet uitgaan, als ik een blik op mijn minimap werp check in gelijk alle lanes.
Simpelweg verantwoordelijkheid in iemands schoenen schuiven omdat tie even iets niet zag is mijn inziens iets te kort door de bocht. Beetje het gevoel van "Zo is over de muur" .
Misschien dat je het zo niet bedoeld, maar zo komt het wel over.
Daarom hebben we de amerikanen! GOGO TSMVerwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:41:
[...]
Ja je hebt gelijk. Daarom heeft IG ook net gewonnen van WE![]()
Werd 3-2 heb alleen de laatste 2 games gezien denk dat ze beide tot het einde echt vrijwel 100% gelijk waren.
WE begon trouwens met 1 win voorsprong omdat ze niet uit de losersbracket kwamen.
Zal lastig worden voor europese teams om hiervan te winnen.
Ben ik trouwens de enigste die letterlijk nooit en dan ook nooit SS/MIA/MISS/AMG MID GONE AMGMAGMAGMAMGGMA BACK TO TURRET AMGMAGMG zeg?
Hooguit de enige, enigste is geen woord
Even niets...

enigste is fout omdat het een overtreffende trap van enig (je kan niet "alleener" zijn dan in je eentje zeg maar)
als je flauw wilt doen kan je best enigst zeggen als je bijvoorbeeld een been mist
[ Voor 69% gewijzigd door godofal op 23-04-2013 20:08 ]
Mijn inziens is het alsnog een teamgame, persoonlijk prefer ik dan niet de hokjes mentaliteit, je wint samen. Maar het is maar hoe je der tegenaan kijkt.speedzor schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:46:
Heel simpel: iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen map awareness, je moet er zelf maar voor zorgen dat je niet gepakt wordt. Al het andere is surplus.
Het is ook imho een kleine moeite om map in de gaten houden, net zoals het een kleine moeite is om een tegengank te doen oid.
Dat plaatje is geniaal!godofal schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:05:
[afbeelding]
[...]
enigste is fout omdat het een overtreffende trap van enig (je kan niet "alleener" zijn dan in je eentje zeg maar)
als je flauw wilt doen kan je best enigst zeggen als je bijvoorbeeld een been mist
[ Voor 38% gewijzigd door Oxidda op 23-04-2013 20:12 ]
We zaggen dat alleen gabit gaming erg goed tegen de koreane doen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:02:
Ik lees dat vaker, maar ik heb van beide kanten toch grote fouten gezien in die matches. Deze spelers absoluut zijn goed, vooral hun mechanical skill ligt hoog. Maar zodra het aankomt op teamfights zie ik ze telkens weer rare dingen doen.
Bijv kt rolster B laar hun jungler echt veel farm uit andere lanes pakken waardoor het vaak gelijk staat met de adc of top laners kwa farm
Zou graag de mid laner faker tegen eu/na teams zien spellen.
Het zal erg moeilijk worden om de asian teams te verrasen
De split push van korean teams is erg goed de engie speler die sit goed in de eu doet is xpeke.
De asians zijn erg sterk in hun lane allemaal er zouden heel wat suprise tactics nodig zijn om hun uit de comfoort te hallen
[ Voor 8% gewijzigd door Xzito op 23-04-2013 20:15 ]
LOL EU: InXzitoWeTrust
WE verliest volgens mij de laatste tijd wel vaak van IG. Huh.
Verwijderd
Hier ben ik het niet mee eens.Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:07:
[...]
hehehe ok dus dit is iets waar ik me vaak aan erger
Als ik mid speel, en ik zie mijn mid bv naar bot gaan.
Dan laat ik dit duidelijk weten, ik ping, ik typ het.
Ik hoop, dat bot dan terugtrekt, waardoor ik druk op mid kan blijven houden. (minions de toren in krijgen, tower proberen te dmg-en.)
Mochten ze dan daar toch blijven en/of niet reageren, dan had je beter moeten opletten.
Als die mid daar tijd wil aan verkloten, aan een gank die niet gaat lukken, verliest hij aardig veel.
Echter, soms gaat het toch mis, en krijg je idd het argument wat jij geeft "Why didnt you follow?".
Toch blijf ik van mening, dat als het zo duidelijk is gepingt en gezegt, het je eigen fout is als je dan toch nog geganked word.
En idd soms, heb je (nog) geen ward op, de enemy mid duwt alles de toren in.
Je hebt geen vision, hij gaat ergens ganken, waarop mijn teammates alsnog dat argument opgooien.
Maar het is moeilijk iemand te volgen als je niet weet waar hij is, en om klakkeloos door de jungle te lopen is ook niet echt mijn stijl.
Ik vind als je geganked word terwijl het je duidelijk word verteld en je dan toch nog doodgaat is het je eigen schuld.
Dan moet je daarna niet met je vingertje gaan wijzen naar alles en iedereen, en gelijk andere blamen.
Misschien siert het je dan eens om te gaan kijken wat JIJ beter had kunnen doen in die situatie, ipv de anderen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 21:59 ]
Verwijderd
20 lp verloren pfff. Bij een invade pakken we 2 kills die naar mijn ezreal gaan. Vervolgens gaan we lanen en binnen 5 minuten is het 2-6 voor hun en staat onze olaf 0/4. Op een of andere reden komen we nog terug tot 22/25 maar dan gaat onze darius het gevecht zoeken en wordt 2 keer opgeblazen. 2 keer een ace en op het laatst diven ze onze bot en finishen de game.
gewoon een game waarin ik 10/3/14 ging verloren ...
gewoon een game waarin ik 10/3/14 ging verloren ...
Verwijderd
Dat zijn de Koreanen. Ik had het over WE en iG, beide Chinese teams.Xzito schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:11:
[...]
We zaggen dat alleen gabit gaming erg goed tegen de koreane doen.
Bijv kt rolster B laar hun jungler echt veel farm uit andere lanes pakken waardoor het vaak gelijk staat met de adc of top laners kwa farm
Zou graag de mid laner faker tegen eu/na teams zien spellen.
Het zal erg moeilijk worden om de asian teams te verrasen![]()
De split push van korean teams is erg goed de engie speler die sit goed in de eu doet is xpeke.
De asians zijn erg sterk in hun lane allemaal er zouden heel wat suprise tactics nodig zijn om hun uit de comfoort te hallen
ik kweet maar WE en iG spelen best wel de zelfde style als azube en skt1 telecom list goes on.
Maysaia speelt vaak dezelfde champoins ans Nyjacky echter speelt hij ze een stuk beter. daarnaast zijn wexauij CaoMei ook echt beast in hun lane, van de NA teams shat ik de meste kans van digitnitas en tsm behalve als regi bleu card blijft trekken..
Maysaia speelt vaak dezelfde champoins ans Nyjacky echter speelt hij ze een stuk beter. daarnaast zijn wexauij CaoMei ook echt beast in hun lane, van de NA teams shat ik de meste kans van digitnitas en tsm behalve als regi bleu card blijft trekken..
LOL EU: InXzitoWeTrust
tsm is gewoon een azie team, if you know what i mean.
Mijn 2 potjes van gisteren gingen niet echt lekker. In de eerste stoomwalste we over het enemy team heen en na 23min gaven ze op. Dus wel first win of the day, maar het was nou niet een "fun" potje.
En toen de 2de. Ik speelde weer als Janna en had deze keer een Vayne bij me in lane. Een Vayne die bang was van de vijand. En daarom bijna geen farm had
Er hoefde maar een enemy champ in de buurt van de creeps te staan en hij liep al terug naar de toren... En later in team fights hadden we een mooie Sion en XinZhao die goed initiaten en de targets afleiden. En Vayne doet 1 hit op een target rent een pleuris end terug, en probeerd voorzichtig weer een hit te doen. Als hij nou gewoon snoei hard ging dpsen op de squishies dan hadden we alles gewonnen. Maar nu, hij bleef achter en probeerde nadat er 2 of 3 van ons dood waren mensen met een laag hp% af te maken. Maja een Rammus, met een shit ton HP en Armor, met nog 10% hp over, dan kom je er nog niet doorheen (zeker niet als hij nog team mates heeft).
En dan krijg ik de opmerking dat ik geen wards plaats, terwijl er 3 wards van me staan die ik niet kan herplaatsen, omdat ik dood ging toen ik hem in leven probeerde te houden
En toen de 2de. Ik speelde weer als Janna en had deze keer een Vayne bij me in lane. Een Vayne die bang was van de vijand. En daarom bijna geen farm had
En dan krijg ik de opmerking dat ik geen wards plaats, terwijl er 3 wards van me staan die ik niet kan herplaatsen, omdat ik dood ging toen ik hem in leven probeerde te houden
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Er zijn altijd games waar iedereen elkaar de schuld geeft, maar waarin het eigenlijk gewoon niet goed samenging...
Zet de 2 beste teams van de wereld tegenover elkaar en je vindt nog fouten.. Is dat erg?
Neuh, zolang je er maar niet over gaat janken, maar het onthoudt voor de volgende keer
Zet de 2 beste teams van de wereld tegenover elkaar en je vindt nog fouten.. Is dat erg?
Neuh, zolang je er maar niet over gaat janken, maar het onthoudt voor de volgende keer
[ Voor 3% gewijzigd door FireDrunk op 24-04-2013 09:08 ]
Even niets...
Als ik SS ping, en jou waarschuw en je gaat dood door een gank, blijft je het jou eigen schuld ongeacht of ik meeloop of niet.Oxidda schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:20:
[...]
Das ook allemaal leuk, maar iemand die de SS niet ziet, dat heeft niets te maken met mid wel of niet meeloopt als zijn mid weg is. Beste is om mee te lopen om zo ganks tegen te gaan OF te counterganken.
Simpelweg verantwoordelijkheid in iemands schoenen schuiven omdat tie even iets niet zag is mijn inziens iets te kort door de bocht. Beetje het gevoel van "Zo is over de muur" .
Misschien dat je het zo niet bedoeld, maar zo komt het wel over.
Als je ziet dat een mid in midlane blijft ongeacht of je het daarmee eens bent of niet speel je op dat moment gewoon safe.
Verder ben ik het hier ook mee eens, SS is niet verplicht maar ik vind wel dat iedereen het zou moeten doen.Heel simpel: iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen map awareness, je moet er zelf maar voor zorgen dat je niet gepakt wordt. Al het andere is surplus.
Als ik wordt geganked door een andere lane zonder dat er SS gecalled wordt zal ik het wel melden maar ik zal niet mijn dood in hun schoenen schuiven.
[ Voor 21% gewijzigd door Euphanasia op 24-04-2013 09:50 ]
Helemaal mee eens, het is aan mid zelf om te bepalen of het rendabel is om mee te lopen, of dat je beter je kunt pushen. Dat is nu juist het grote voordeel van goede communicatie. Dat zijn juist de kleine voordelen die je kunt maken als je goed communiceerd. Bot moet gewoon goed opletten op pings, als je hem niet ziet, of mist, kun je vragen dat mid de volgende keer twee of drie keer pingt.Euphanasia schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:40:
[...]
Als ik SS ping, en jou waarschuw en je gaat dood door een gank, blijft je het jou eigen schuld ongeacht of ik meeloop of niet.
Als je ziet dat een mid in midlane blijft ongeacht of je het daarmee eens bent of niet speel je op dat moment gewoon safe.
[...]
Verder ben ik het hier ook mee eens, SS is niet verplicht maar ik vind wel dat iedereen het zou moeten doen.
Als ik wordt geganked door een andere lane zonder dat er SS gecalled wordt zal ik het wel melden maar ik zal niet mijn dood in hun schoenen schuiven.
Er zullen altijd situaties zijn dat het beter is om mee te rennen en te counterganken, maar dit is puur aan de mid om te bepalen. De situatie is vergelijkbaar met een team dat 2 v 1 v 2 speelt en de andere met een jungler, je kunt toch ook als 2 v 1 v 2 niet continu de jungler proberen te counterganken?
SS zeggen is cruciaal in mijn ogen. Als ADC wil je je kunnen focussen op lasthitten en harassen. Het scheelt gewoon in concentratie als je weet dat iedereen netjes miss zegt als hij zijn laner mist.
Jungler is natuurlijk uitzondering, maar daar heb je in principe wards voor.
Ik ping zelfs top of mid als ik de jungler heb, dan weet de ADC (en zijn support) tenminste dat ze even lekker kunnen gassen als ze dat willen.
Jungler is natuurlijk uitzondering, maar daar heb je in principe wards voor.
Ik ping zelfs top of mid als ik de jungler heb, dan weet de ADC (en zijn support) tenminste dat ze even lekker kunnen gassen als ze dat willen.
Even niets...
Verwijderd
Nou ik heb net even mijn streaming software weer opgezet. Voortaan ga ik mijn games maar weer streamen zodat ik ze terug kan kijken en zien wat ik fout deed.
Als het je alleen om het recorden gaat, kan je toch beter fraps installeren?
Even niets...
LolReplay.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:40:
Nou ik heb net even mijn streaming software weer opgezet. Voortaan ga ik mijn games maar weer streamen zodat ik ze terug kan kijken en zien wat ik fout deed.
Verwijderd
Fraps free versie record toch maar 30 seconden? Weinig zin om ervoor te betalen eerlijke gezegd.FireDrunk schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:43:
Als het je alleen om het recorden gaat, kan je toch beter fraps installeren?
Die heb ik geprobeerd ja, maar de helft van mijn replays kon ik niet eens meer opstarten. En na een update geen enkele meer. Beetje irritant
Net ook weer zo'n bloed irritante ranked game. Een persoon claimt gelijk dat hij support wilt. naja dat vind niemand natuurlijk een probleem meestal. Vervolgens kwamen hun ons invaden maar stonden we ze op te wachten. vervolgens wiste ze net weg te komen en gingen we nog achter de AD aan maar die was voor mij gewoon net out of range terwijl we erachter aanrende. ineens draaide ze zich om en was hun jungle erbij gekomen die 3 van ons dood maakte XD vervolgens gaf de support mij de schuld dat ik niet zat aan te vallen terwijl we erachter aan aan het rennen waren en bleef ze mij de hele game naaien en trowen gewoon 
echt meer spijt kan ik niet hebben dat ik door innactiviteit demoted ben naar deze bronze plays . echt dodelijk irritant

echt meer spijt kan ik niet hebben dat ik door innactiviteit demoted ben naar deze bronze plays . echt dodelijk irritant
Sterker nog: je KUNT niet eens altijd meekomen. Als ik tegen een Kassadin speel die een volle manapool heeft en level 6 gepasseerd is, is hij veel sneller in de lane dan dat ik er kan komen. Datzelfde geldt voor een ultende TF. Tegen dat soort tegenstanders push ik juist altijd heel hard om ze XP en minions te denyen en tegelijkertijd altijd druk op hun tower hebben zodat ze niet ongestraft kunnen ganken. Kunnen ze wel een kill ophalen bot, maar dat kost ze dan wel een tower bijvoorbeeld.Qon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:55:
[...]
Helemaal mee eens, het is aan mid zelf om te bepalen of het rendabel is om mee te lopen, of dat je beter je kunt pushen. Dat is nu juist het grote voordeel van goede communicatie. Dat zijn juist de kleine voordelen die je kunt maken als je goed communiceerd. Bot moet gewoon goed opletten op pings, als je hem niet ziet, of mist, kun je vragen dat mid de volgende keer twee of drie keer pingt.
Vicariously I live while the whole world dies
ik vind het altijd zo bijzonder dat mensen kassadin en ahri bijvoorbeeld aanhalen als ubermobielVicarious schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:21:
[...]
Sterker nog: je KUNT niet eens altijd meekomen. Als ik tegen een Kassadin speel die een volle manapool heeft en level 6 gepasseerd is, is hij veel sneller in de lane dan dat ik er kan komen. Datzelfde geldt voor een ultende TF. Tegen dat soort tegenstanders push ik juist altijd heel hard om ze XP en minions te denyen en tegelijkertijd altijd druk op hun tower hebben zodat ze niet ongestraft kunnen ganken. Kunnen ze wel een kill ophalen bot, maar dat kost ze dan wel een tower bijvoorbeeld.
sure, ze kunnen flink dashen met hun ult, maar dat doen ze meestal niet terwijl ze van A naar B gaan (zeker ahri niet)
anyway, meestal als mid gaat roamen staan ze al voor op hun directe tegenstander (of in minions, of in kills, of allebei) en kan die mid niet followen omdat er druk op ze staat
iemand SS? gewoon keihard safe spelen, simple as that
Wek toch niet voor jezelf de illusie dat het hogerop zoveel beter is, dan gaat het je alleen maar tegenvallen mocht je er geraken.Ricmaniac schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:40:
Je hebt gewoon kindertjes die er lol in hebben games voor anderen te verzieken. Ik had gister een Riven in mijn team die van mening was dat hij niet meer hoefde te helpen met pushen/teamfights etc omdat ik als adc zijn lane had gefarmed toen deze op onze inhibitor turret stond te beuken.
Deal with it; get the game over with; report them and move on..
Ahri noem ik niet, maar Kass doet dat wel degelijk. In dat stukje river kan hij 2x blinken waardoor hij al gauw ruim een half scherm voorsprong heeft.godofal schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:48:
[...]
ik vind het altijd zo bijzonder dat mensen kassadin en ahri bijvoorbeeld aanhalen als ubermobiel
sure, ze kunnen flink dashen met hun ult, maar dat doen ze meestal niet terwijl ze van A naar B gaan (zeker ahri niet)
anyway, meestal als mid gaat roamen staan ze al voor op hun directe tegenstander (of in minions, of in kills, of allebei) en kan die mid niet followen omdat er druk op ze staat
iemand SS? gewoon keihard safe spelen, simple as that
Verwijderd
Hey ya'all!
Ik ben opzoek naar een leuk en goed ranked team! Ben zelf gold 4 atm. Main role is Mid/ADC. Ingame name Yadeion. Add me maar als iemand iets voor me heeft.
Kind regarts,
Yadeion
Ik ben opzoek naar een leuk en goed ranked team! Ben zelf gold 4 atm. Main role is Mid/ADC. Ingame name Yadeion. Add me maar als iemand iets voor me heeft.
Kind regarts,
Yadeion
Verwijderd
ok het is waar dat de mid speler zelf die beslissing moet nemen, maar ik zie zelden of nooit een midopvolging geven aan een mia op mid
en ok je moet zaken als low health en towerpush mee als factors beschouwen maar het feit blijft dat dit gewoon te weinig wordt gedaan daarom haalde ik het even aan
dat er moet gepingd worden nog buiten beschouwing gelaten, dat was mijn punt ook niet
maar aangezien we het er toch over hebben vind ik het niet meer dan normaal van het aan te geven als het eens niet gebeurt, tja, ik heb er persoonlijk niet zoveel problemen mee want ik hou de map wel in de gaten maar het is wel wenselijk want niet iedereen heeft dezelfde map awareness
vooral gretige spelers durven nogal vaak last te hebben van tunnel vision
en ok je moet zaken als low health en towerpush mee als factors beschouwen maar het feit blijft dat dit gewoon te weinig wordt gedaan daarom haalde ik het even aan
dat er moet gepingd worden nog buiten beschouwing gelaten, dat was mijn punt ook niet
maar aangezien we het er toch over hebben vind ik het niet meer dan normaal van het aan te geven als het eens niet gebeurt, tja, ik heb er persoonlijk niet zoveel problemen mee want ik hou de map wel in de gaten maar het is wel wenselijk want niet iedereen heeft dezelfde map awareness
vooral gretige spelers durven nogal vaak last te hebben van tunnel vision
Hmm, maatje van me is net begonnen aan ranked, heeft 2 van de 10 matches gewonnen en staat nu fier tot sectie Bronze 2.... Erg cool voor hem, maar hij heeft in zijn 2 wins als Voli jungle beide potten een 1-7-12 en een 2-18-3 score neergezet. Zijn losses waren nog erger, absolute diepte punt een Ziggs mid eindigen in 0-21-11 tegen een Khazix....
Hij is lyrisch en wil nu graag duo queen met mijzelf (Brons 1 nu) maar ik zie dat niet zo zitten.... what to do?
Gewoon even wachten tot hij gedemote wordt en dan hopelijk snapt dat dat verschil net wat te groot is?
Of worden mensen ook geen division lager gezet als ze alles verliezen?
Hij is lyrisch en wil nu graag duo queen met mijzelf (Brons 1 nu) maar ik zie dat niet zo zitten.... what to do?
Gewoon even wachten tot hij gedemote wordt en dan hopelijk snapt dat dat verschil net wat te groot is?
[ Voor 0% gewijzigd door Vocalise op 24-04-2013 13:31 . Reden: Spelling.... ]
Verwijderd
Het verschil is niet heel groot qua bronze 1 en bronze 2.. Als je nou silver 1 zit en gaat met bronze 2 zou het anders zijn. Probeer jezelf eerst maar uit Bronze te halen. Dan kan je altijd verder kijken. Eenmaal in silver, kan je niet terug naar bronze. Dus heb je niks te verliezen. Dan kan je eventueel met die vriend van je. GreetzVocalise schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:31:
Hmm, maatje van me is net begonnen aan ranked, heeft 2 van de 10 matches gewonnen en staat nu fier tot sectie Bronze 2.... Erg cool voor hem, maar hij heeft in zijn 2 wins als Voli jungle beide potten een 1-7-12 en een 2-18-3 score neergezet. Zijn losses waren nog erger, absolute diepte punt een Ziggs mid eindigen in 0-21-11 tegen een Khazix....
Dus eerst zelf promoten en dan zou met hem kunnen queen zonder al teveel te verliezen?
Ik wil namelijk best graag met hem spelen maar niet mijn LP verliezen en niet kunnen promoten straks
En hij is super aardig maar heeft echt Nihil awareness, geen overview ( is zichzelf soms letterlijk kwijt in een gevecht) en is erg traag in zijn reacties.
Maar is wel een toffe peer om mee te spelen en helemaal blij dat hij niet in bronze 5 werd gezet na zijn eerste matches.
Ik wil namelijk best graag met hem spelen maar niet mijn LP verliezen en niet kunnen promoten straks
En hij is super aardig maar heeft echt Nihil awareness, geen overview ( is zichzelf soms letterlijk kwijt in een gevecht) en is erg traag in zijn reacties.
Maar is wel een toffe peer om mee te spelen en helemaal blij dat hij niet in bronze 5 werd gezet na zijn eerste matches.
Verwijderd
Ja zorg eerst maar dat je zelf naar Silver 5 gaat. Its gonna be hard enough. Trust me. x) Ben nu zelf gold 4 dan en heb een vriend van me geholpen met promoten. Hij is nu ook gold. Gold 5 atm. Dus doe je best met het promoten en dan komt het wel goed. Maar zorg dat je hem aanstuurt. Vaak hebben mensen die aansturing nodig en dat is natuurlijk niet verkeerd. Waar speel jij het liefste dan? Misschien kan ik jou ook een keer wat tips geven enzo. Greetz.Vocalise schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:42:
Dus eerst zelf promoten en dan zou met hem kunnen queen zonder al teveel te verliezen?
Ik wil namelijk best graag met hem spelen maar niet mijn LP verliezen en niet kunnen promoten straks![]()
Ik speel ook samen met een maat van me, wij spelen altijd eerst een normal game, als we dan merken dat we in vorm zijn, spelen we samen een ranked. Anders blijven we op normal spelen.Vocalise schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:42:
Ik wil namelijk best graag met hem spelen maar niet mijn LP verliezen en niet kunnen promoten straks![]()
Ik ga trouwens mijn vriendin vanavond introduceren aan LOL, ze speelt niet zo vaak spellen. Als ze iets speelt is het tegenwoordig the sims 3. Vroeger heeft ze veel final fantasy etc. gespeeld. In principe heeft ze dus het niveau van een echte noob voor wat betreft dit genre.
Enig idee hoe ik haar het beste kan introduceren?
Ik zat zelf te denken aan het spelen van de tutorial, en daarna gewoon een potje tegen easy bots doen. En aangezien ze zelf aangaf het liefst ranged te zijn en niet te healen, dacht ik dat ashe een goede start zou zijn. Aangezien ik dan zelf in diezelfde lane kan supporten. Alleen ashe is (naar mijn mening) wel een beetje saai, dus misschien krijgt ze dan weer een vertekend beeld...
Ik zat zelf te denken aan het spelen van de tutorial, en daarna gewoon een potje tegen easy bots doen. En aangezien ze zelf aangaf het liefst ranged te zijn en niet te healen, dacht ik dat ashe een goede start zou zijn. Aangezien ik dan zelf in diezelfde lane kan supporten. Alleen ashe is (naar mijn mening) wel een beetje saai, dus misschien krijgt ze dan weer een vertekend beeld...
Ik was eerst ook altijd zo van mening, maar heb zelf ervaren dat het beter werkt om mee te lopen om tegen te ganken (Zorgt er meestal alleen maar voor dat het spel voor jouw team beter verloopt). Maar iedereen zijn ding dan maar , heb al voldoende hierover verteld.Euphanasia schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:40:
[...]
Als ik SS ping, en jou waarschuw en je gaat dood door een gank, blijft je het jou eigen schuld ongeacht of ik meeloop of niet.
[...]
Verder ben ik het hier ook mee eens, SS is niet verplicht maar ik vind wel dat iedereen het zou moeten doen.
Gewoon zeggen dat je dat niet zo ziet zitten en liever yoloqueue doet (SoloQ). Heb ik ook gedaan, uitiendelijk was die uit zichzelf naar Silver geklommen.Vocalise schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:31:
[ Voor 33% gewijzigd door Oxidda op 24-04-2013 15:52 ]
Gewoon eerst een potje tegen bots op jou account.
Toen ik begon met spelen heeft mijn vriendin eerst altijd gewoon mee gekeken omdat ze dacht dat ze er niks aan vond (was ook een FF speler) heb haar gewoon eerst een potje tegen bots en daarna vs AI laten spelen.
Daarna heeft ze zelf een account aangemaakt en is gewoon gaan spelen
Moet zeggen dat het wel leuk is om naast elkaar te zitten en samen potjes te spelen
Toen ik begon met spelen heeft mijn vriendin eerst altijd gewoon mee gekeken omdat ze dacht dat ze er niks aan vond (was ook een FF speler) heb haar gewoon eerst een potje tegen bots en daarna vs AI laten spelen.
Daarna heeft ze zelf een account aangemaakt en is gewoon gaan spelen
Moet zeggen dat het wel leuk is om naast elkaar te zitten en samen potjes te spelen
Gewoon Ashe en easy bots is wat dat betreft al moeilijk genoeg voor een nieuwe speler. Ik zou gewoon daarmee beginnen.Qon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:45:
Ik ga trouwens mijn vriendin vanavond introduceren aan LOL, ze speelt niet zo vaak spellen. Als ze iets speelt is het tegenwoordig the sims 3. Vroeger heeft ze veel final fantasy etc. gespeeld. In principe heeft ze dus het niveau van een echte noob voor wat betreft dit genre.
Dan speel jij niet zo vaak mid denk ik want bij sommige mid champs is dat totaal niet veilig namelijk.Oxidda schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:48:
[...]
Ik was eerst ook altijd zo van mening, maar heb zelf ervaren dat het beter werkt om mee te lopen om tegen te ganken (Zorgt er meestal alleen maar voor dat het spel voor jouw team beter verloopt). Maar iedereen zijn ding dan maar , heb al voldoende hierover verteld.
[...]
Gewoon zeggen dat je dat niet zo ziet zitten en liever yoloqueue doet (SoloQ). Heb ik ook gedaan, uitiendelijk was die uit zichzelf naar Silver geklommen.
Ik speel bijna alleen maar mid.Euphanasia schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:59:
[...]
Dan speel jij niet zo vaak mid denk ik want bij sommige mid champs is dat totaal niet veilig namelijk.
Ik weet hoe hard het is. Zo ga je lekker tot de promotions naar brons 1, dan gaat het elke keer met de promotions mis. Af en toe heb je zelf ook een potje tussen zitten waarbij je zelf gewoon niet lekker gaat, maar dat heeft iedereen. Het ergste zijn niet de mensen waarbij het slecht gaat, daarmee kan ik vrede hebben. Sterker nog ik geef ze advies wat ze beter kunnen en dat hoop ik dat ze bij mij ook doen.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:45:
[...]
Ja zorg eerst maar dat je zelf naar Silver 5 gaat. Its gonna be hard enough. Trust me. x) Ben nu zelf gold 4 dan en heb een vriend van me geholpen met promoten. Hij is nu ook gold. Gold 5 atm. Dus doe je best met het promoten en dan komt het wel goed. Maar zorg dat je hem aanstuurt. Vaak hebben mensen die aansturing nodig en dat is natuurlijk niet verkeerd. Waar speel jij het liefste dan? Misschien kan ik jou ook een keer wat tips geven enzo. Greetz.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Afhankelijk van de champion die ik speel prefereer ik eigenlijk altijd het hard doorpushen van de lane en het eventueel pakken van de turret boven een achtervolging. Hiermee punish je het enemy team in de vorm van een lost tower plus bestaat er een kans dat ze beginnen te zeuren op hun mid hiervoor.Euphanasia schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:59:
[...]
Dan speel jij niet zo vaak mid denk ik want bij sommige mid champs is dat totaal niet veilig namelijk.
(Wel laat ik bot even weten wat ik doe en vraag ze defensive positie te kiezen; dit schept duidelijkheid)
Mocht ik een Evelyn of Akali spelen wil ik nog wel eens de achtervolging, via mijn jungle, inzetten.
Dit bedoel ik dus als ik het zou uittypen en hier laat ik het ook bij xDJapieTalent schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:08:
[...]
Afhankelijk van de champion die ik speel prefereer ik eigenlijk altijd het hard doorpushen van de lane en het eventueel pakken van de turret boven een achtervolging. Hiermee punish je het enemy team in de vorm van een lost tower plus bestaat er een kans dat ze beginnen te zeuren op hun mid hiervoor.
(Wel laat ik bot even weten wat ik doe en vraag ze defensive positie te kiezen; dit schept duidelijkheid)
Mocht ik een Evelyn of Akali spelen wil ik nog wel eens de achtervolging, via mijn jungle, inzetten.
Ik ben niet zo'n fan van doorpushen, wil graag niet me lane doorpushen omdat ik vind dat het farmen dan wat makkelijker blijft! Uiteraard is tower down wel weer wat voordeel voor het team.
Wat voor mid champions gebruiken jullie?
Bij top en bot ben ik ook minder fan van doorpushen omdat je dan vatbaarder wordt voor ganks. Op mid kan je echter 2 kanten uit vluchten en wanneer je goed ward is het risico om gepakt te worden vele malen kleiner.Oxidda schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:11:
Ik ben niet zo'n fan van doorpushen, wil graag niet me lane doorpushen omdat ik vind dat het farmen dan wat makkelijker blijft! Uiteraard is tower down wel weer wat voordeel voor het team.
Daarnaast is een turret down op mid een mogelijkheid voor jezelf om uitstapjes te gaan maken naar top/mid waar hun mid dan weer op moet reageren (of niet). Als hij er dan voor kiest om door te pushen is hij juist zeer vatbaar voor een gank, doordat hij verder terug moet om veilig te zijn.
Voorgaande blijkt wel dat ik op mid juist fan ben van het (veilig) pushen van mijn lane en nemen van een turret..
Mijn picks voor mid zijn uiteraard mede afhankelijk van de enemy, maar ik speel praktisch iedereen. Favorieten zijn wel Xerath, Ahri, Anivia, Kennen en Nidalee (al blijkt uit mijn stats dat dat qua w/l geen onverdeeld succes is
Der valt voor alle situaties wel wat te zeggen. Als ik 3 kills voorsta en wat last hits dan probeer ik de tower sowieso keihard te rushen, om zo van de gold advantage gebruik te maken (dmv ganks).JapieTalent schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:18:
[...]
Bij top en bot ben ik ook minder fan van doorpushen omdat je dan vatbaarder wordt voor ganks. Op mid kan je echter 2 kanten uit vluchten en wanneer je goed ward is het risico om gepakt te worden vele malen kleiner.
Daarnaast is een turret down op mid een mogelijkheid voor jezelf om uitstapjes te gaan maken naar top/mid waar hun mid dan weer op moet reageren (of niet). Als hij er dan voor kiest om door te pushen is hij juist zeer vatbaar voor een gank, doordat hij verder terug moet om veilig te zijn.
Voorgaande blijkt wel dat ik op mid juist fan ben van het (veilig) pushen van mijn lane en nemen van een turret..
Mijn picks voor mid zijn uiteraard mede afhankelijk van de enemy, maar ik speel praktisch iedereen. Favorieten zijn wel Xerath, Ahri, Anivia, Kennen en Nidalee (al blijkt uit mijn stats dat dat qua w/l geen onverdeeld succes is)
Maar bij een normale situatie zou ik dat niet zo vluchtig doen.
Ik speel op moment veel met : Zyra (Heerlijk!), Lux, Swain, Brand.
Krijg ook vaak commentaar dat ik firstpick mid ben en dan word "gecounterpicked", ik zit atm in Silver en daar maakt een counterpick meestal niet zoveel uit (Vorige seizoen Top met premade team gegaan, werd ik ook gecounter picked, dat was wel hevig te merken). Die ene keer dat het wel uitmaakt ben ik goed de sjaak.
Maar ik merk dat ik tegenwoordig (Bij yoloq) vaker in support word geduwd dan mid. Omdat mid zo immens populair is
Het ligt zwaar aan de situatie, en ik ben het dus niet 100% met je eens.Euphanasia schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:40:
[...]
[...]
Hoevaak ik wel niet gelijk opging botlane, om vervolgens te WETEN dat mid eraan kwam, samen met de ADC onder de toren te staan, om vervolgens volhard 2vs3 gedived te worden en mid en ADC beide ff een kill scoren op ons.... en dat in de EARLY game.
Was dan de mid meegelopen, was het wel anders gelopen misschien. in plaats daarvan scoort hij misschien 6 minion kills + een klein beetje dmg op een turret.... ik zie daar het voordeel ten opzichte van wat de tegenstanders zojuist voor elkaar kregen niet echt in.
Je moet namelijk niet vergeten dat een support op bot maar gelimiteerd dmg kan doen ten opzichte van een adc en mid.... dus als een mid beneden komt staat je adc eigenlijk tegen dubbel zoveel damage te vechten als dat hij zelf heeft, zeker early game als er nog niet zo HEEL veel verchil tussen de auto attack damage van je ADC en hun mid zit.
Ik snap dat jij dan liever safe blijft en farmed, maar durf eens een risico te nemen... ga die 3vs3 op botlane aan, misschien kom je er wel beter uit dan je denkt
[ Voor 10% gewijzigd door Drunken_Bear op 24-04-2013 16:36 ]
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
Ik bedoelde hiermee niet dat ik safe speel, maar dat bot of top safe moet spelen als mid pingt en mid in lane blijft.Bjarne666 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:31:
[...]
Het ligt zwaar aan de situatie, en ik ben het dus niet 100% met je eens.
Hoevaak ik wel niet gelijk opging botlane, om vervolgens te WETEN dat mid eraan kwam, samen met de ADC onder de toren te staan, om vervolgens volhard 2vs3 gedived te worden en mid en ADC beide ff een kill scoren op ons.... en dat in de EARLY game.
Was dan de mid meegelopen, was het wel anders gelopen misschien. in plaats daarvan scoort hij misschien 6 minion kills + een klein beetje dmg op een turret.... ik zie daar het voordeel ten opzichte van wat de tegenstanders zojuist voor elkaar kregen niet echt in.
Ik snap dat jij dan liever safe blijft en farmed, maar durf eens een risico te nemen... ga die 3vs3 op botlane aan, misschien kom je er wel beter uit dan je denkt
Ik zeg hiermee ook niet dat ik nooit mee ga het gaat er meer om dat andere moeten lanes opletten wat mid doet als mid pingt, zie je mid niet bewegen van zijn lane, ga dan niet door lopen pushen. en daarna zeggen dat het mid zijn schuld is dat je dood gaat als je lekker door blijft pushen.
daar ben ik het ook wel met je eens, als je terug gepinged word, ga dan ook terug. it's that easy.Euphanasia schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:35:
[...]
Ik bedoelde hiermee niet dat ik safe speel, maar dat bot of top safe moet spelen als mid pingt en mid in lane blijft.
Ik zeg hiermee ook niet dat ik nooit mee ga het gaat er meer om dat andere moeten lanes opletten wat mid doet als mid pingt, zie je mid niet bewegen van zijn lane, ga dan niet door lopen pushen. en daarna zeggen dat het mid zijn schuld is dat je dood gaat als je lekker door blijft pushen.
Maar ik vind wel dat mensen die mid spelen veeeeel meer moeten roamen, gebeurt wat mij betreft te weinig in games, de enkele keer dat ik mid ga met brand ahri of malz dan roam ik (normaal gezien vanaf lvl 6) constant als mijn ult up is.... gaat wel ten koste van mijn farm een beetje, maar als je er een kill/assist voor terug krijgt, who cares
Ik heb nu een tijdje niet gespeeld maar ik zat ook in zilver, ik speelde het meest Cassiopeia,Syndra,Zyra, Fizz en nog een aantal eigenlijk hield ik meer van AP based champs dan dat het echt om midlane ging, Elise top vind ik bv ook erg leuk.Oxidda schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:30:
[...]
Der valt voor alle situaties wel wat te zeggen. Als ik 3 kills voorsta en wat last hits dan probeer ik de tower sowieso keihard te rushen, om zo van de gold advantage gebruik te maken (dmv ganks).
Maar bij een normale situatie zou ik dat niet zo vluchtig doen.
Ik speel op moment veel met : Zyra (Heerlijk!), Lux, Swain, Brand.
Krijg ook vaak commentaar dat ik firstpick mid ben en dan word "gecounterpicked", ik zit atm in Silver en daar maakt een counterpick meestal niet zoveel uit (Vorige seizoen Top met premade team gegaan, werd ik ook gecounter picked, dat was wel hevig te merken). Die ene keer dat het wel uitmaakt ben ik goed de sjaak.
Maar ik merk dat ik tegenwoordig (Bij yoloq) vaker in support word geduwd dan mid. Omdat mid zo immens populair is.
Elise is ook gewoon heel erg leuk om te spelen!
Ik neem aan dat ipv Zyndra je Zyra bedoelt?
EDIT:
Oh heb je al aangepast.
Ik neem aan dat ipv Zyndra je Zyra bedoelt?
EDIT:
Oh heb je al aangepast.
[ Voor 15% gewijzigd door Oxidda op 24-04-2013 16:42 ]
Op laag niveau ranked (silver II) heb ik al zeker 10% van m'n potjes (kheb er namelijk 20 gespeeld, dus in 2 potjes
) meegemaakt dat wanneer ik achter de mid aanga voor een countergank, er vrolijk 4 man in botlane staan van de tegenstander. Dan komt de jungler, en dus hun mid. Als je dan opvolgt, wordt je meestal keihard kapot gemaakt als je je hoofd de hoek omsteekt.
Als botlane niet ward en je geen idee hebt waar iedereen is zou ik sowieso niet door de river naar ze toelopen, ga dan via je eigen jungle zodat je iig kan helpenQon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:43:
Op laag niveau ranked (silver II) heb ik al zeker 10% van m'n potjes (kheb er namelijk 20 gespeeld, dus in 2 potjes) meegemaakt dat wanneer ik achter de mid aanga voor een countergank, er vrolijk 4 man in botlane staan van de tegenstander. Dan komt de jungler, en dus hun mid. Als je dan opvolgt, wordt je meestal keihard kapot gemaakt als je je hoofd de hoek omsteekt.
Als je een AP mid heeft die kan koekeloeren in de bosjes, is dat zeker een aanrader.Qon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:43:
Op laag niveau ranked (silver II) heb ik al zeker 10% van m'n potjes (kheb er namelijk 20 gespeeld, dus in 2 potjes) meegemaakt dat wanneer ik achter de mid aanga voor een countergank, er vrolijk 4 man in botlane staan van de tegenstander. Dan komt de jungler, en dus hun mid. Als je dan opvolgt, wordt je meestal keihard kapot gemaakt als je je hoofd de hoek omsteekt.
Ook zou de botlane support gewoon tribush moeten warden, omdat o.a. daar vandaan ook een gank zou kunnen komen. En het aantrekkelijker maakt om voor je eigen team vanaf daar te ganken.
Mis ik ook heel vaak bij junglers dat ze niet een of 2 wards kopen om hun jungle te verdedigen. Zeker een must als het goed met de jungler gaat. Maar ook mid kan hier een steentje aan bijdragen wat dat betreft (Wat ik dan vaak weer niet doe

Sowieso is het beter de river te vermijden. Kan je te makkelijk geganked worden, ook als er geward is.Euphanasia schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:48:
[...]
Als botlane niet ward en je geen idee hebt waar iedereen is zou ik sowieso niet door de river naar ze toelopen, ga dan via je eigen jungle zodat je iig kan helpen
[ Voor 16% gewijzigd door Oxidda op 24-04-2013 16:50 ]
<--- loves Anivia mid 
Ik speel het meest met Anivia op mid, gewoon omdat ze vaak ondergewaardeerd wordt omdat ze te squishy is (terecht ook). Helaas hebben ze niet in de gaten wat voor een range haar Q heeft en dan icm haar E giga veel schade doet.
Verder speel ik van alles wat, mij maakt het niet zo heel veel uit.
Ik speel het meest met Anivia op mid, gewoon omdat ze vaak ondergewaardeerd wordt omdat ze te squishy is (terecht ook). Helaas hebben ze niet in de gaten wat voor een range haar Q heeft en dan icm haar E giga veel schade doet.
Verder speel ik van alles wat, mij maakt het niet zo heel veel uit.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
als support speler ward ik eigen altijd wel hun achterste lane bush voor een gevalletje lane-gank, de tribush en de river of riverbush, dat neemt niet weg dat er geen overlijdensrisico is als de jungler (en eventueel mid) ff langskomen voor een leuke gank.... warden is leuk, en daardoor kan je je wel voorbereiden op ganks, maar er bestaat soms ook iets als overmacht.
that being said, het verschilt gewoon per game.
Dan nog, met wards derbij stop je het grootste deel van de ganks, daar is het ook voor bedoeld.Bjarne666 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:54:
als support speler ward ik eigen altijd wel hun achterste lane bush voor een gevalletje lane-gank, de tribush en de river of riverbush, dat neemt niet weg dat er geen overlijdensrisico is als de jungler (en eventueel mid) ff langskomen voor een leuke gank.... warden is leuk, en daardoor kan je je wel voorbereiden op ganks, maar er bestaat soms ook iets als overmacht.
Ja hangt er ook een beetje van af als je weet waar iedereen is wat ik dus zei, als je weet waar je de enemy jungle is en river is geward kan je de enemy mid veel makkelijker counterganken. Maar ik raad inderdaad aan zo weinig mogelijk de river in te gaan.Oxidda schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:49:
[...]
Als je een AP mid heeft die kan koekeloeren in de bosjes, is dat zeker een aanrader.
Ook zou de botlane support gewoon tribush moeten warden, omdat o.a. daar vandaan ook een gank zou kunnen komen. En het aantrekkelijker maakt om voor je eigen team vanaf daar te ganken.
Mis ik ook heel vaak bij junglers dat ze niet een of 2 wards kopen om hun jungle te verdedigen. Zeker een must als het goed met de jungler gaat. Maar ook mid kan hier een steentje aan bijdragen wat dat betreft (Wat ik dan vaak weer niet doe)
[...]
Sowieso is het beter de river te vermijden. Kan je te makkelijk geganked worden, ook als er geward is.
[ Voor 3% gewijzigd door Euphanasia op 24-04-2013 16:56 ]
Verwijderd
Pff xd waarom zijn het altijd de topspelers die feeden?
Eerst olaf toen riven en daarna jayce.
3x op rij verloren
3x op rij verloren
omdat die denken dat ze rambo zijn.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:33:
Pff xd waarom zijn het altijd de topspelers die feeden?
3x op rij verloren

Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom je ervoor zou kiezen de mid turret niet om te leggen. Het is een 150G advantage voor ieder in je team, de druk op mid is hoger (immers, als het niet wordt teruggepushed wordt de secondary mid turret omgelegd), je tegenstander is extreem veel vision op de map kwijt, en daarmee creëer je twee extra ingangen naar hun jungle, en hun jungle ingaan is ook nog een hoop veiliger. Stel je bent blue en je hebt de eerste purple turret in mid neer, ligt het wraith camp voor je open, en de route via blue is ook vrij. Als je gecaught wordt in het wraith camp? Heb je drie wegen waarlangs je kunt ontsnappen; Via mid door de bush heen, via red (alsnog wel riskant als de toplaner komt helpen) of, als je langs je belager kunt komen, loop je via river weg.
Niet kunnen farmen omdat de lane te hard pushed? Dat is het moment dat je kunt gaan ganken. De enemy mid kan niet followen, en anders sta je toch niks te doen in lane.
Ik heb nog een vraag: Ik speel vooral ADC, ook in ranked. Ik probeer een beetje mijn champion pool uit te breiden. Ik heb nu MF, Varus en Vayne die ik echt goed kan spelen. Draven lijkt me vrij waardevol om te leren en daar ben ik nu dan ook mee bezig, maar zijn er nog andere must-have ADC's?
Caitlyn heb ik wel een paar keer gespeeld, maar ze scaled imho niet zo lekker in late game en er is niet heel veel aan haar te leren. Pop voor je de jungler gaat helpen je lane brushes vol met traps en leg de laatste in de brush bij river. Haar E is een escape, haar Q is leuke damage als je die kunt raken, en haar ult maakt een weglopertje met 200HP af. Daar is niet veel aan te leren.
Is Ezreal noodzakelijk naast deze champions? Zijn er nog andere suggesties?
Niet kunnen farmen omdat de lane te hard pushed? Dat is het moment dat je kunt gaan ganken. De enemy mid kan niet followen, en anders sta je toch niks te doen in lane.
Ik heb nog een vraag: Ik speel vooral ADC, ook in ranked. Ik probeer een beetje mijn champion pool uit te breiden. Ik heb nu MF, Varus en Vayne die ik echt goed kan spelen. Draven lijkt me vrij waardevol om te leren en daar ben ik nu dan ook mee bezig, maar zijn er nog andere must-have ADC's?
Caitlyn heb ik wel een paar keer gespeeld, maar ze scaled imho niet zo lekker in late game en er is niet heel veel aan haar te leren. Pop voor je de jungler gaat helpen je lane brushes vol met traps en leg de laatste in de brush bij river. Haar E is een escape, haar Q is leuke damage als je die kunt raken, en haar ult maakt een weglopertje met 200HP af. Daar is niet veel aan te leren.
Creeert twee ingangen naar de jungle doordat de tegenstand vision kwijt is? Die ingangen zijn er sowieso al. Ben het met je eens dat de druk mogelijk iets hoger kan liggen. Aan de andere kant, met een turret down kan je veel makkelijker acteren op een creepwave die aan het pushen is.naarden 4ever schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:00:
Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom je ervoor zou kiezen de mid turret niet om te leggen. Het is een 150G advantage voor ieder in je team, de druk op mid is hoger (immers, als het niet wordt teruggepushed wordt de secondary mid turret omgelegd), je tegenstander is extreem veel vision op de map kwijt, en daarmee creëer je twee extra ingangen naar hun jungle, en hun jungle ingaan is ook nog een hoop veiliger. Stel je bent blue en je hebt de eerste purple turret in mid neer, ligt het wraith camp voor je open, en de route via blue is ook vrij. Als je gecaught wordt in het wraith camp? Heb je drie wegen waarlangs je kunt ontsnappen; Via mid door de bush heen, via red (alsnog wel riskant als de toplaner komt helpen) of, als je langs je belager kunt komen, loop je via river weg.
Sowieso zou ik ook niet uitgaan van "omdat midturret down is, is het veiliger hun jungle in te gaan". Je kan er beter vanuit gaan dat ze wards hebben.
Ook gevangen worden bij wraith is vervelend, het is een makkelijk punt (als je bij enemy wraiths staat) om van meerdere punten geganked te worden. Word extra link als ze daar gewoon dik warden (Wat meestal ook gewoon gebeurt). Waar jij voordelen ziet, zie ik alleen maar nadelen.
Ik heb liever dat die turret nog even staat, omdat je lane weer sneller teruggepushed word, en dus lekker kan farmen.
Daarna kan je alsnog de lane dik pushen om iemand te ganken, zonder turret heb je iets meer ruimte.
Zucht... blijkbaar doet riot gewoon moeilijk over het mergen van een account dat op een paar dagen niet oud genoeg was op US.. beetje jammer dit.
Nu hopen dat als ik voor de transfer betaal ze de mogelijkheid geven om de accounts alsnog te mergen, aangezien de naam wel gelijk is..
wel balen aangezien ik verreweg de meeste champions en een aantal skins op US server heb.
Overigens moet ik zeggen dat als je LoL een tijdje niet gespeeld hebt er wel aardig wat veranderd is..gewoon veel kleine aanpassingen aan de map bijvoorbeeld, maar het speelt wel lekker, en wat meer variatie in bots voor het oefenwerk
Nu hopen dat als ik voor de transfer betaal ze de mogelijkheid geven om de accounts alsnog te mergen, aangezien de naam wel gelijk is..
wel balen aangezien ik verreweg de meeste champions en een aantal skins op US server heb.
Overigens moet ik zeggen dat als je LoL een tijdje niet gespeeld hebt er wel aardig wat veranderd is..gewoon veel kleine aanpassingen aan de map bijvoorbeeld, maar het speelt wel lekker, en wat meer variatie in bots voor het oefenwerk
Je moet twitch eens een aantal potjes spelen, die is nu free to play namelijk. Ik speel op dit moment voornamelijk twitch om te oefenen. Zijn echte kracht komt naar voren in de teamfights. Helemaal bij dragon of baron fights. Infinity edge + sword of the divine + jou ult, en het team van de tegenstander verdwijnt als sneeuw voor de zon. Erg leuk als je uit je stealth komt, en ineens 150% extra attackspeed hebt.naarden 4ever schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:00:
Ik heb zo al eens een heel team plat kunnen leggen in m'n eentje.
Verwijderd
Caitlyn is 1 van de sterkste ADC in het spel. Haar early game is ontzettend sterk (range), haar mid-game is redelijk zwak, en haar end-game is godly.naarden 4ever schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:00:
Welke ADC kan ik je nog aanraden?
-> Ezreal en Tristana
Met caitlyn is het gewoon leuk om jungle te ganken en in bushes te gaan staan...
Elke 3 hits een crit... Met infinity edge en bloodthrister ben je bijna onverslaanbaar
Elke 3 hits een crit... Met infinity edge en bloodthrister ben je bijna onverslaanbaar
Even niets...
Verwijderd
Ja, ik zal je een paar redenen geven.Fanatic_FS schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:11:
Cait godly engame?
1. 2e hoogste AA range uit heel de game (na tristana) -> Safe distance dus
2. Ze kan traps voor haar zetten waardoor het moeilijker wordt haar te reachen voor de bruisers
3. Indien ze er toch doorkomen, heeft ze nog altijd haar net waardoor ze de bruiser slowed
4. Haar net creeert nog eens extra distance tussen haar en de bruiser
5. Haar ult is ook gewoon goed tegen mensen die weglopen met 200 hp ofzo
Ik weet niet waarom je ze niet godly late-game vind, maar ze is echt 1 van de beste late-game imo ^^
**EDIT : Ik denk dat Kog ook nog een grotere range heeft, maar ben niet zeker.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 09:41 ]
Dat zegt 'men' (want heel veel mensen zeggen dit) omdat caithlin 'slechter' scaled naar hoger level. Ze is item dependend, maar heeft geen turbo's net zoals tristana (Q, AS 90%), Vayne (W, 8% true dmg), Ezreal (Global + AS passive), Ashe (Global en slow), Sivir (AOE AS), Kog'Maw (AS), Twitch (AS + AOE Ult) en ga zo maar door.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:39:
[...]
Ja, ik zal je een paar redenen geven.
2. Ze kan traps voor haar zetten waardoor het moeilijker wordt haar te reachen voor de bruisers
3. Indien ze er toch doorkomen, heeft ze nog altijd haar net waardoor ze de bruiser slowed
Ik weet niet waarom je ze niet godly late-game vind, maar ze is echt 1 van de beste late-game imo ^^
Dat betekent niet dat ze 'slecht' is, want een goede early game, zorgt ervoor dat je vaak kunt snowballen, waardoor je later in de game ook van meerwaarde bent. Echter verleent haar kit zich minder goed voor teamfights en beter voor 2 v 2 lanes. Caithlin heeft met haar range een goede peel, maar minder zieke dmg als veel van de andere ADC's.
Volgens mij is het wel helder zo of niet
Alleen met de steroid skill van hem aan.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:39:
[...]
Verwijderd
Met late-game heb ik het dan ook over een bijna full-build tot full-build he ^^Qon schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:48:
[...]
Dat zegt 'men' (want heel veel mensen zeggen dit) omdat caithlin 'slechter' scaled naar hoger level. Ze is item dependend, maar heeft geen turbo's net zoals tristana (Q, AS 90%), Vayne (W, 8% true dmg), Ezreal (Global), Ashe (Global en slow), Sivir (AOE AS), Kog'Maw (AS), Twitch (AS + AOE Ult) en ga zo maar door.
Dat betekent niet dat ze 'slecht' is, want een goede early game, zorgt ervoor dat je vaak kunt snowballen, waardoor je later in de game ook van meerwaarde bent. Echter verleent haar kit zich minder goed voor teamfights en beter voor 2 v 2 lanes. Caithlin heeft met haar range een goede peel, maar minder zieke dmg als veel van de andere ADC's.
Volgens mij is het wel helder zo of niet?
Ja, dat bedoel ik ookVicarious schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:49:
[...]
Alleen met de steroid skill van hem aan.
Bedoel je op het moment dat iedereen een bijna full-build heeft?Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:52:
[...]
Met late-game heb ik het dan ook over een bijna full-build tot full-build he ^^
Elke ADC scaled (relatief gezien) beter met items (misschien is Urgot een uitzondering), maar zoals ik probeerde uit te leggen, heeft Caithlin niet die 'boost' die andere ADC's wel hebben. Ze is 'relatief gezien' minder viable als attack damage 'carry', maar meer als attack damage 'peeler' ofzo.
Je moet het zo zien: heel je team (behoort) beschermt jou, zodat jij volle mep dmg kan doen.
In principe zou je dus ongestoord moeten kunnen knallen (hypothetisch).
Dus stel je zet nu een Caithlin (stilstaand) tegen een Tristana (stilstaand) met exact dezelfde AD items, dan zal tristana Caithlin in theorie altijd moeten afmaken, omdat Tristana een hogere DPS heeft (door die boost).
[ Voor 25% gewijzigd door Qon op 25-04-2013 10:04 ]
Verwijderd
Ja, dat bedoel ik. Ze heeft idd misschien niet die boosts die andere ADC wel hebben.Qon schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:57:
[...]
Bedoel je op het moment dat iedereen een bijna full-build heeft?
Elke ADC scaled (relatief gezien) beter met items (misschien is Urgot een uitzondering), maar zoals ik probeerde uit te leggen, heeft Caithlin niet die 'boost' die andere ADC's wel hebben. Ze is 'relatief gezien' minder viable als attack damage 'carry', maar meer als attack damage 'peeler' ofzo.
Maar ze is gewoon sterk vanwege haar range.
In teamfights zal een well placed caitlyn nuttiger zijn dan een well placed vayne bijvoorbeeld.
1v1 zal caitlyn het inderdaad vaak onderdoen van andere ADC, maar het gaat hier ook om teamfights.
Een caitlyn is nuttiger in teamfights dan een vayne omwille van de range aangezien de bruisers veel makkelijker tot een vayne kunnen komen vanwege close range AA ipv cait die een long range AA heeft.
Je bekijkt alles natuurlijk zoals je zelf wil, maar ik blijf haar nog steeds een van de sterkste ADC vinden op dit moment samen met tristana
makkelijker tot een vayne komen?Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:22:
[...]
Een caitlyn is nuttiger in teamfights dan een vayne omwille van de range aangezien de bruisers veel makkelijker tot een vayne kunnen komen vanwege close range AA ipv cait die een long range AA heeft.
Een vayne die 2s cd tumble met stealth heeft en haar condemn????
vayne is niet echt een goed voorbeeld idd, maar ik snap wat hij bedoelt. Ze is relatief save om dmg mee te doen, vanwege haar range en 2 van haar 4 skills zijn erop gemaakt om bruisers van je af te houden.
Verwijderd
Daar heb je gelijk in, had te snel zo maar een champ op genoemd.Fanatic_FS schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:46:
[...]
makkelijker tot een vayne komen?
Een vayne die 2s cd tumble met stealth heeft en haar condemn????
Dit is perfect uitgelegd wat ik bedoel ^^Qon schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:51:
vayne is niet echt een goed voorbeeld idd, maar ik snap wat hij bedoelt. Ze is relatief save om dmg mee te doen, vanwege haar range en 2 van haar 4 skills zijn erop gemaakt om bruisers van je af te houden.
Kog Maw is de beste met zijn W skill aan (vanaf lvl 5)Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:39:
[...]
Ja, ik zal je een paar redenen geven.
Trist is het beste op lvl 18
Cait hangt er een beetje tussen
Ik heb trouwens een vraag.
Je kunt nu 1x gratis van NA servers naar EUW migreren.
Nu heb ik op allebei de servers dezelfde usernames en in-game names, worden de accounts dan samengevoegd(waar ik niets aan heb, want heb op NA veel minder dan op EUW) of word mij gevraagd een andere naam aan te nemen, of krijg ik een keuze?
[ Voor 22% gewijzigd door Drunken_Bear op 25-04-2013 14:21 ]
Als het goed is krijg je een scherm dat je een summoner name moet kiezen.Bjarne666 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:10:
[...]
Kog Maw is de beste met zijn W skill aan (vanaf lvl 5)
Trist is het beste op lvl 18
Cait hangt er een beetje tussen
Ik heb trouwens een vraag.
Je kunt nu 1x gratis van NA servers naar EUW migreren.
Nu heb ik op allebei de servers dezelfde usernames en in-game names, worden de accounts dan samengevoegd(waar ik niets aan heb, want heb op NA veel minder dan op EUW) of word mij gevraagd een andere naam aan te nemen, of krijg ik een keuze?
Ik had begrepen dat er de keuze was om je accounts te 'mergen'. En volgens mij houd dat in dat je zowel alle skins runes champions etc. behoud van je NA account als van je EUW account. Ik ga het even opzoeken:
Specifieke informatie kun je hier vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door Qon op 25-04-2013 15:29 ]
top bedankt!Qon schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:26:
Ik had begrepen dat er de keuze was om je accounts te 'mergen'. En volgens mij houd dat in dat je zowel alle skins runes champions etc. behoud van je NA account als van je EUW account. Ik ga het even opzoeken:
ik wil sowieso dus NIET mergen, want zo heb ik altijd nog smurf account, en op mn NA heb ik niets wat ik op EUW niet heb, dus aan een merge zou mijn EUW niet beter worden.
dan heb ik liever een extra smurfje van lvl 30 met rond de 400 games
Enkel de informatie over het transferren vind je hier. (had je waarschijnlijk al gevonden maar toch)Bjarne666 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:32:
[...]
top bedankt!
ik wil sowieso dus NIET mergen, want zo heb ik altijd nog smurf account, en op mn NA heb ik niets wat ik op EUW niet heb, dus aan een merge zou mijn EUW niet beter worden.
dan heb ik liever een extra smurfje van lvl 30 met rond de 400 games
Wilde nog even laten weten dat m'n vriendin echt razend enthousiast is. Vandaag heeft ze zelf nog een potje in d'r eentje gespeeld. Ze weet nog niet goed hoe de menu's werken en wat het allemaal is. Ze is perongeluk in normal 3v3 terecht gekomen (want ze wilde in eerste instantie alleen tegen bots vechten). Maar ze heeft gewoon dik gewonnen hahahaha. Natuurtalentje!Oxidda schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:54:
[...]
Gewoon Ashe en easy bots is wat dat betreft al moeilijk genoeg voor een nieuwe speler. Ik zou gewoon daarmee beginnen.
Weer een erg leuke Zac jungle game gehad net. Heb hem nu 3 keer gespeeld en alle 3 de keren ging ik hard. ik vind het echt een geniale champion. Early game heb je zo veel sustainability als je ergens gankt + ze mobility is ook erg fijn met die slingshot skill.
begon met een score van 4-0-1 toen had onze lux de nunu mid echt ziekelijk hard gefeed en die nunu had vrij snel zo veel AP dat hij alleen maar aan het roamen was en overal kills op pikte. we hadden ook een goeie elise die ook goed ging en onze bot lane ook.
Uiteindelijk hebben we toch wel gewonnen maar me score was echt 100% alleen door die nunu toch naar 10 deaths gebracht. (11-10-6) op het einde. ben echt weer anders gaan kijken naar Nunu, dat was echt ziek gewoon
begon met een score van 4-0-1 toen had onze lux de nunu mid echt ziekelijk hard gefeed en die nunu had vrij snel zo veel AP dat hij alleen maar aan het roamen was en overal kills op pikte. we hadden ook een goeie elise die ook goed ging en onze bot lane ook.
Uiteindelijk hebben we toch wel gewonnen maar me score was echt 100% alleen door die nunu toch naar 10 deaths gebracht. (11-10-6) op het einde. ben echt weer anders gaan kijken naar Nunu, dat was echt ziek gewoon
Ja, die sneeuwball scaled ziekelijk goed. Echt niet normaal. Dat dan in combo met wat tanky stuff en je bent sterkRicmaniac schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:51:
Weer een erg leuke Zac jungle game gehad net. Heb hem nu 3 keer gespeeld en alle 3 de keren ging ik hard. ik vind het echt een geniale champion. Early game heb je zo veel sustainability als je ergens gankt + ze mobility is ook erg fijn met die slingshot skill.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.