[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Lointje schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:55:
Gisteren maokai even geprobeerd tegen bots. Na zijn skills te hebben gezien verbaast het mij dat ik hem nooit als support zie. Je hebt degelijke cc, je saplings zijn oké harrass + free vision in bushes en je ult is een -20% dmg shield, wat ook in teamfights niet slecht is.

Als je hem dan wat tanky support maakt, lijkt me dat zeker geen slechte keuze. Enige nadelen dat ik zie is opletten dat je niet te veel cs pikt van je carry (maar als je geen ap stackt zullen die saplings wel geen waves clearen), en misschien niet zo'n geweldige escape (hoewel je met Q normaal wel wat mogelijkheden hebt).

Enig idee waarom niemand maokai supp speelt, zie ik iets over het hoofd?
Die harass van hem kost vreselijk veel mana. Hij is niet slecht, maar er zijn gewoon genoeg betere opties. Offensief zijn Lux, Zyra en Leona beter, defensief zijn Taric en Janna beter. Thresh is in alles beter (en is momenteel de sterkste support).

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

speedzor schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:32:
[...]

Er zijn mods voor de UI, je moet er maar even op googlen want ik ben de naam van het programma vergeten.
is dat ook nog toegestaan vanuit riot of kan je daarvoor verbannen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
godofal schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:55:
[...]

is dat ook nog toegestaan vanuit riot of kan je daarvoor verbannen worden?
Toegestaan.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Heb je ook een linkje van Riot die zegt dat het is toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Oxidda schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:34:
[...]

Heb je ook een linkje van Riot die zegt dat het is toegestaan?
Nope, maar als je even rondzoekt dan vind je er wel één. De "rule of thumb" is dat je aanpassingen mag maken, zolang ze geen invloed hebben op het spel. Gewone interface aanpassingen mogen, een eigen client maken mag, cheats mogen niet.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

speedzor schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:14:
[...]

Nope, maar als je even rondzoekt dan vind je er wel één. De "rule of thumb" is dat je aanpassingen mag maken, zolang ze geen invloed hebben op het spel. Gewone interface aanpassingen mogen, een eigen client maken mag, cheats mogen niet.
Er staat wel ergens een mail van riot op het internet dat mods waarbij je advantages in het spel niet zijn toegestaan. Beetje vreemd hoe het er staat, want een schermpje verplaatsen kan al een verbetering zijn voor sommige.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCy schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:58:
[...]

Er staat wel ergens een mail van riot op het internet dat mods waarbij je advantages in het spel niet zijn toegestaan. Beetje vreemd hoe het er staat, want een schermpje verplaatsen kan al een verbetering zijn voor sommige.
Klopt, zoals de beruchte 'flip camera' (ook enkel client side). Dit zou veel mensen helpen die met fixed camera spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik echt relaxed zou vinden is als je verder uit kunt zoomen. Zou zeker voor teamfights een uitkomst zijn.
Maar dat is natuurlijk precies een mod die je een unfair voordeel geeft dus het mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-09 16:08
Spelen er mensen met fixed camera?

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martcor
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 16:18
Euphanasia schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:03:
Spelen er mensen met fixed camera?
ik speel met losse camera, maar ik hou spatie wel bijna altijd ingedrukt op het moment dat het spannend wordt.
Speel 1 keer nidalee, dan weet je direct waarom je NIET met fixed camera moet spelen ;)

MJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
De site voor de mods van champs:

http://lolskins.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Hmmm jullie hebben me overtuigd om geen Pantheon en ook geen GP te kopen.. :D
Iemand ervaring met Xin/Rammus top?

[ Voor 7% gewijzigd door Thenotorious op 19-04-2013 19:08 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Thenotorious schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:01:
Hmmm jullie hebben me overtuigd om geen Pantheon en ook geen GP te kopen.. :D
Iemand ervaring met Rammus top?
rammus top is niet echt viable, het is hetzelfde als amumu: geweldige jungler maar vrij nutteloos in de lane
als je een leuke toplaner wilt zou ik renekton aanbevelen; dikke sustain, leuke burst en een dikke tank
een van de sterkste lanebullies die ook nog erg sterk in teamfights is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestux
  • Laatst online: 22-09 23:10
godofal schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:05:
[...]

rammus top is niet echt viable, het is hetzelfde als amumu: geweldige jungler maar vrij nutteloos in de lane
als je een leuke toplaner wilt zou ik renekton aanbevelen; dikke sustain, leuke burst en een dikke tank
een van de sterkste lanebullies die ook nog erg sterk in teamfights is
Dat is inderdaad waar, renekton is best sterk. Verder is xin ook best een goede champ voor top. Vi is ook een goede keuze, je kan goed poken met je E, een frozen mallet builden, dan heb je 2 gapclosers en je kan blijven sticken. Verder kan pantheon nog prima top hoor :) Pantheon trouwens niet onderschatten hoor, hij kan echt een goede counter zijn met een hoge burst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

vi en xin zie ik niet vaak top
vi denk ik vooral doordat ze een behoorlijk zwakke early heeft (die E doet weinig schade én pushed de lane enorm, niet erg handig)
xin weet ik niet waarom, mss toeval

pantheon onderschat ik trouwens niet, ik vind dat er sterkere alternatieven zijn en hij (vooral dankzij z'n ult) niet echt nuttig is in een teamcomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Speelt iemand dit ook op de mac(book)?
Ik heb namelijk de beta gedownload via de originele website. Echter bij het opstarten van het .dmg bestand geeft ie enkel het bericht ' error , check logs'

Geen idee wat te doen.
Misschien mensen hier met tips :)

Edit:
try do the next thing go to 'finder' > 'League of legends' (click on it) > you drag the lol icon under it 'applications' and than should it work. because my problems was i always clicked on the icon instead of drag it to my applications

Problem solved

[ Voor 33% gewijzigd door Lasteraar op 20-04-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ranked opgegeven :).
Eerste game op Mumu wonnen we overtuigend. (Mijn beste champ dus)
Tweede game op tf faalde ik zelf maar hadden we toch kunnen winnen.
Derde game op Diana staat het na 20 minuten 1/21 en sta ik dus 1/0/0 lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ook begonnen met deze game op aanraden van een maatje. Speelt wel lekker weg, hoewel ik nog noob ben natuurlijk :P Veel termen hier snap ik nog niet. En wat ik ook niet snap is waarom de ene champion beter is in een bepaalde lane dan de ander, maar hopelijk komt dat vanzelf. Speel vooral Co-op vs. Ai op beginner niveau, en speel altijd met Zyra :D

Heb ook Twisted Fate gekocht, maar dat had ik beter niet kunnen doen, want daar snap ik helemaal geen hol van. Zelfs met een guide van een site uit de OP word ik er niet heel wijs van. Hij voelt zo sloom aan, en m'n skills doen amper damage. Helemaal in vergelijking met Zyra.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Las Vegas schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 17:20:
Ook begonnen met deze game op aanraden van een maatje. Speelt wel lekker weg, hoewel ik nog noob ben natuurlijk :P Veel termen hier snap ik nog niet. En wat ik ook niet snap is waarom de ene champion beter is in een bepaalde lane dan de ander, maar hopelijk komt dat vanzelf. Speel vooral Co-op vs. Ai op beginner niveau, en speel altijd met Zyra :D
welke champion in welke lane is vrij simpel
toplane wil je iemand die heel zelfstandig is: een vrij tanky iemand met sustain, een jack of all trades but master of none zeg maar
dit omdat je top niet veel teampresence wilt hebben earlygame; de draak is het eerste objective meestal en die zit aan de onderkant

mid wil je iemand die goed kan bursten, een mage dus
dit omdat die het beste kan roamen (naar top/botlane gaan) om daar extra kills te pakken; veel extra damage in korte tijd zeg maar
botlane staan de support en ADC bij elkaar
dit zodat je meer presence hebt bij de draak, je support geen geld nodig heeft en je ADC niet zelfstandig in de lane kan blijven staan

natuurlijk is dit vrij algemeen en zijn er een hoop haken en ogen waardoor er een hoop geswitched kan worden en veel champs ook op andere posities kunnen, maar dit is wel het principe
Heb ook Twisted Fate gekocht, maar dat had ik beter niet kunnen doen, want daar snap ik helemaal geen hol van. Zelfs met een guide van een site uit de OP word ik er niet heel wijs van. Hij voelt zo sloom aan, en m'n skills doen amper damage. Helemaal in vergelijking met Zyra.
twisted fate is idd vrij lastig, je moet je stun card (gold card van je W) hebben en dan je Q er achteraan gooien
twisted fate is wat minder damage en wat meer roamen dankzij z'n ultimate
probeer eens een sheen te bouwen; je spamt vrij veel skills dus die passive is erg handig (later uitbouwen naar lych bane)

wat je het beste kan doen zijn de champions onder "reccomended" spelen, die zijn over het algemeen minder moeilijk waardoor je je kan focussen op het spelletje leren ipv de champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 25-09 09:34
Ben het spel aan het installeren op m'n mac.
Ben benieuwd wat het is.. Hoor het al zolang veel lof over, dus ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:53

Je kunt me toevoegen (in game: exafighter), ik ben wel in voor custom/coop vs AI games, en dan kan ik je misschien hier en daar nog wat uitleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

naarden 4ever schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:54:
[...]

Je kunt me toevoegen (in game: exafighter), ik ben wel in voor custom/coop vs AI games, en dan kan ik je misschien hier en daar nog wat uitleggen. :)
Cool, heb je even toegevoegd (Vegasm).

@godofal, bedankt voor je post. Het is al gelijk duidelijker :)

[ Voor 9% gewijzigd door London op 21-04-2013 13:36 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook recent begonnen, echt een heerlijke game, vroeger veel dota (WC3) gespeeld, basics ken ik gelukkig wel maar toch een beetje rusty.
Gelukkig kun je mooi tegen AI oefennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:25:
Ik ben ook recent begonnen, echt een heerlijke game, vroeger veel dota (WC3) gespeeld, basics ken ik gelukkig wel maar toch een beetje rusty.
Gelukkig kun je mooi tegen AI oefennen.
Mijn advies: speel niet teveel tegen de AI. Die is zo voorspelbaar dat het al gauw een makkelijk spelletje wordt. Ik zou de eerste keer dat je een character speelt tegen de AI spelen om even een beetje feeling ermee te krijgen en de skills te leren, daarna gewoon een normal game. Tuurlijk win je niet alles, en je zal vast een keer geowned worden door mensen met smurfs, maar je leert er wel het snelste van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

De laatste tijd speel ik met wat maten met ons eigen ranked team. Over het algemeen gaat dat goed. We zijn hard op weg naar gold (we winnen ongeveer 70% van de games).

Ik speel vrijwel altijd ADC. Ook dat verloopt vaak heel soepel. Het lasthitten gaat prima, meekomen met initiates gaat goed, damage doen zolang het kan ook.

Er zijn twee dingen waar ik slecht in ben: het dodgen van blitz/thresh grabs bijvoorbeeld. Maar het belangrijkste is nog dat ik vaak het inzicht mis om een aantal juiste beslissingen te maken. Een paar situatieschetsen;

Ik sta met leona botlane en we besluiten te engagen. Leona stunt een enemy Vayne en we bursten haar tot 50hp oid. Ze rent weg en ik was net buiten range. Toen ging het mis, ik flashte naar Vayne toe om de laatste autoattack te doen, maar precies op dat moment komen zowel de enemy jungler als een net (in de bosjes) ingeteleporte diana opduiken en cc-en/killen me. Als ik mijn flash had gehad, had ik het overleefd. Met als gevolg, rage van mijn teammates, waarom de F ik daar naar Vayne toe flashte.

Later in een ander potje waren ik en 3 andere teammates gewiped. Op het moment dat onze jungler (Voli) bij onze blauw de tegenstanders aan het bezighouden was spawnden wij allemaal. Hij stond tegen 3 andere mensen, maar er liepen ook 2 superminions naar onze nexusturrets toe. Mijn gedachte was, voli moet weg, anders kom ik toch nooit op tijd, dus ik knal ff de superminions dood. Gevolg; Voli ging dood en rage dat ik niet kwam.

Een laatste situatie. Standoff bij de baron. Een teammate werd weggechased door een Diana onze top jungle in richting de basis. Mijn andere drie teammates gingen op de andere 4. Toen dilemma, 1 teammate helpen of de rest? Ik maakte daar de verkeerde keuze, ik ging de ene helpen. Gevolg, rage waarbij zelfs het woord retard werd gebruikt.

Het is wel zo dat ik maar 420 wins heb en de rest van mijn team 1000+ maar ik zou toch net ff dat extra inzicht willen hebben om dit soort situaties te voorkomen. Iemand tips?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als je teammates ragen en je retard noemen is tip 1: zoek een ander team. Verder is een tip: kijk voor elke engage of belangrijke beslissing even op de minimap.

Zie je enemy jungler in een andere lane en is er verder niemand mia op de minimap: ga gerust all-in in een engage in de bottom lane.
Zie je enemy jungler niet maar heb je wel een ward staan en is hij zo te zien niet in de buurt? Ga gerust all-in.
Zie je enemy jungler niet en heb je geen wards? Zorg dat je altijd minimaal 1 escape overhoudt (tumble/flash).
Zijn er mensen mia die niet overduidelijk gewoon back to base zijn (afhankelijkheid van voicecomm van teammates) en zie je de jungler niet? Speel voorzichtig en reageer alleen op hun engages.

Bij de situatie waarin je moet kiezen tussen het redden van 1 teammate of je nexus turrets is het simpel: dan bescherm je je nexus turrets. Het is zijn eigen fout dat hij daar in de jungle in zijn eentje in de problemen komt. Bovendien is het maar de vraag of jij had kunnen helpen. Als je wordt gechain-cc'd en ook dood gaat wandelen ze met die superminions in je base zo je basis plat.

Bij de baron standoff maakte je inderdaad de verkeerde keuze. Als AD carry blijf je zoveel mogelijk bij je team omdat je bescherming nodig hebt en het team jouw damage nodig heeft. Zonder AD carry is een teamfight normaal gesproken een loss.

edit: wel is het handig om als team 1 shotcaller te hebben die buiten de laning om beslissingen neemt (wanneer engagen, splitpushes callen, baron callen etc.), en daar moet uiteraard altijd naar geluisterd worden (ook al denk je dat hij fout zit, daar praat je dan achteraf over).

[ Voor 9% gewijzigd door Vicarious op 22-04-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestux
  • Laatst online: 22-09 23:10

Hoi, twisted fate is een superchamp maar wel lastig om te spelen in het begin.
Ik zou trouwens gewoon normal games gaan spelen ;) Zo ben ik ook begonnen en de mensen waar je tegen komt snappen er net zo veel van als jij :P
Je kan mij ook toevoegen, wellicht kan ik je ook een handje helpen; Derlux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er valt vrijwel niks zinnigs te zeggen over deze situaties zonder de replays.
Het beste lijkt me wat beter communiceren.

Bijvoorbeeld niet engagen bot als je slechte warding hebt en de tegenstander tp
Maar dat met volibear is 100% communicatie. Als hij zegt dat je moet komen kan je dat natuurlijk doen. Gaat hij uiteindelijk dood en verlies je een nexus turret is dat pech maar dan had hij niet die call moeten maken.
Dat met Diana klinkt niet zo handig maar voor hetzelfde geld is het helemaal zo slecht niet om haar eerste te killen als ze heel fed is. En had je team maar niet op de rest van hun team moeten tunnel-visionen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:43
Dat jouw maten beginnen ragen vind ik wel vreemd. Ik speelde ook soms samen met kameraden van kameraden. Maar die begon ook te brullen als het fout ging, ook al was het meestal niet eens terecht of sprongen ze zelf tegen 4 man terwijl onze mid en adc aan fountain staan. Dat ik dan niet help is gewoon een goede beslissing. Ook bedankt en sindsdien speel ik er zo goed als niet meer mee samen.

Issue van flashen naar vayne is op zich niets mis mee om de kill te pakken, maar daar had je door de actie gewoon de minimap niet in het oog gehouden. Als je daar had gezien dat mid nog mid stond en jungle ergens top was gesignaleerd, kon je het wel doen en was het een goede beslissing. Wat communicatie kon hier ook wel helpen, bv mid die zegt: pas op, diana missing of teleporting.

Nexus vs voli @ blue was de juiste beslissing. Die supers doen echt megaveel damage op turrets/nexus en moeten er eerst aan om de nexus te redden. Voli had dat toch niet gehaald lijkt mij, eer je daar was. Zitten jullie op teamspeak of zoiets, want zoiets kan je wel snel communiceren.

Bij de standoff moet je inderdaad bij je team blijven. Als die ene daar gaat roamen terwijl jullie baron doen, is het eigenlijk die persoon die fout is. Maar ook dan vind ik het niet nodig om te ragen van hun. Zegt meer over hun eigenlijk. Het feit dat ze ook 1200 wedstrijden meer gespeeld hebben geeft hen wat meer ervaring dan jou. Herinner ze er soms eens aan.

Gewoon blijven spelen, en je leert de situaties wel inschatten. En zorgen dat je toch plezier blijft hebben in het spel. Samenspelen met een bende kinderen die ragen hoort er voor mij niet bij, maar ik ken de situatie ook niet en hoe gemeend het allemaal is. En vergeet niet dat iedereen fouten maakt, zij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Dank voor jullie reacties. :)

Het is erg lastig om de moed niet te verliezen als je teammates zo op je reageren.

We zitten allemaal op skype. De communicatie is ook meestal de issue niet. Maar soms als ik de intentie uitspreek iets te gaan doen vallen ze allemaal over me heen als ze vinden dat dat niet de juiste beslissing is.

Vaak komt dit voort uit mijn mapawareness die soms wat te wensen over laat. Iets waar ik aan moet werken.

Misschien hebben jullie gelijk als jullie zeggen dat ik een ander team moet zoeken. Het is niet wat ze zeggen, het is de manier waarop het gezegd wordt. Ik zeg zelf altijd als het ergens niet mee eens ben dingen in de trent van: "Zou het niet beter zijn als...", "Ik denk dat... " of "Het kan zijn dat ik er volledig naast zit hoor maar...". Op de een of andere manier lijkt die beleefdheid te verdwijnen in het heetst van de strijd bij deze mensen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolf schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:14:
We zitten allemaal op skype. De communicatie is ook meestal de issue niet. Maar soms als ik de intentie uitspreek iets te gaan doen vallen ze allemaal over me heen als ze vinden dat dat niet de juiste beslissing is.
Gewoon duidelijk aangeven dat jij misschien n00b bent, maar dankzij hun n00b zal blijven als zij jou niet verder helpen door hun kennis over te dragen. Overigens wel herkenbaar "Lees dan de guides! Oh wacht, ja nee, dit en dat punt moet je eigenlijk niet volgen"
Op de een of andere manier lijkt die beleefdheid te verdwijnen in het heetst van de strijd bij deze mensen.
Bij meer mensen hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Ik snap niet dat als je met maten speelt dat ze dan gaan ragen.

Ik speel juist met vrienden omdat dat dan niet gebeurd, we helpen elkaar juist en al maakt iemand een domme blunder wordt er juist eerder gelachen dan geraged. Het zorgt voor een positieve sfeer wat het juist leuk maakt om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Euphanasia schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:28:

Ik speel juist met vrienden omdat dat dan niet gebeurd, we helpen elkaar juist en al maakt iemand een domme blunder wordt er juist eerder gelachen dan geraged. Het zorgt voor een positieve sfeer wat het juist leuk maakt om te spelen.
Het heeft waarschijnlijk iets te maken met heel graag willen winnen, maar gefrustreerd raken als een teammate er niet zo gepassioneerd over denkt als jij. Dat wordt dan ook nog versterkt door extra frustratie als die persoon niet net zo goed is als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo
  • Laatst online: 10:41

Masuchievo

Cpt. Average

Euphanasia schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:28:

Ik heb het probleem dat ik wel eens uit mijn slof schiet. Ik speel veel samen met 1 vriend van mij en die weet precies wat ik wil en andersom. Sta je dan met iemand anders in lane en je gaat er dan in en die persoon is 1 sec later pas in beweging is het al te laat. En als dat meerdere keren per potje en dan ieder potje, ja dan gaat mijn humeur er niet op vooruit.

Verder geef ik wel eens tips die erg kortaf en bot klinken terwijl ik dat niet zo bedoel, helpt ook niet echt. Ik ben bezig om dat te verhelpen. Dit is eigenlijk altijd tijdens ranked games.

Aan alle newbies: kijk op de site naar alle champs en kijk welke rol er bij "hoort". Speel 1 a 2 ai potjes met de champ van je keuze. Ga daarna dan normals of custom games (kies dan wel Summoners rift). Probeer daarnaast met een paar vrienden te spelen, en neem de normals niet te serieus. Laat die mensen lekker ragen, er is niet voor niets een mute button (tab en dan dat ballonnetje). Als je geen idee hebt waar ik het over heb, in de options staat all chat.

Te weinig geld voor alle gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Laatst online: 10:20

Qon

Is Tryndamere nog viable in ranked nowadays? Waarom wel/niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Qon schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:45:
Mijn ervaring met tryn in ranked is dat hij of iedereen knetterhard afslacht, of compleet nutteloos is.

Dat is imho zijn probleem een beetje. Hij moet gefeed worden maar er zijn weinig matchups waar tryn toplane early game van wint.

Jungle is ook een optie maar je hebt wel erg weinig cc om goed te ganken. Plus dat je zelf vrij squishy bent. Kortom, situational.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Qon schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:45:
Ik zie hem bijna nooit meer. Ze hebben de heal op zijn Q, die zorgde voor zijn enorme sustain, flink generft. Bovendien past hij niet helemaal in de bruiser meta omdat hij over het algemeen vrij squishy gebouwd wordt (want je wilt gebruik maken van die harde crits) en is hij door de vele CC van tegenwoordig te makkelijk af te stoppen en te kiten.In de tijd dat hij net uitkwam waren stuns en slows echt een uitzondering. Nu heeft iedereen en zn moeder wel een stun of een knockup en doen ze daarbij ook nog debiel veel damage.

[ Voor 15% gewijzigd door Vicarious op 22-04-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf (onder druk van collega's) begonnen met LoL en hobbel al een tijdje rond met Sona als bot support. In andere games (WoW, GW1/2, L2 etc.) heb ik vaak een healer/caster gespeeld, dus ik ben niet helemaal onbekend met de rol. Wel vraag ik mij af of ik als support minder hard level dan als een jungler/adc. Iemand die dat weet?

*edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:03:
Ik ben zelf (onder druk van colega's) begonnen met LoL en hobbel al een tijdje rond met Sona als bot support. In andere games (WoW, GW1/2, L2 etc.) heb ik vaak een healer/caster gespeeld, dus ik ben niet helemaal onbekend met de rol. Wel vraag ik mij af of ik als support minder hard level dan als een jungler/adc. Iemand die dat weet?
Nee je levelt net zo hard als je ADC.

Zolang je in de buurt staat van stervende minions krijg je XP, of je ze zelf killt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Ik ben zelf (onder druk van collega's) begonnen met LoL en hobbel al een tijdje rond met Sona als bot support. In andere games (WoW, GW1/2, L2 etc.) heb ik vaak een healer/caster gespeeld, dus ik ben niet helemaal onbekend met de rol. Wel vraag ik mij af of ik als support minder hard level dan als een jungler/adc. Iemand die dat weet?

XP krijg je zolang je in de buurt staat van vijandige minions die dood gaan, binnen 1200 range (ter indicatie: sona heeft 550 basic attack range, iets minder dan de helft dus)
als je samen in de lane staat met een ADC krijg je minder XP dan als je alleen staat, maar met z'n tweeën krijg je meer in totaal dan 1 persoon

healen is trouwens niet de belangrijkste functie van een support; je bent er vooral om te zorgen dat je ADC kan farmen in lane en eventueel ervoor zorgen dat de tegenstander dat niet kan
dat kán je doen door te healen maar er zijn nog een flink aantal manieren om dat voor elkaar te krijgen
er zijn trouwens niet heel veel champions die een heal hebben, en geen enkele heal is echt heel sterk of spambaar (in vergelijking met andere games)
tijdens teamfights moet je je focussen op het veilig houden van je ADC; tegenstanders slowen, stunnen en op andere manieren van je ADC weghouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

godofal schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:31:
[...]

XP krijg je zolang je in de buurt staat van vijandige minions die dood gaan, binnen 1200 range (ter indicatie: sona heeft 550 basic attack range, iets minder dan de helft dus)
als je samen in de lane staat met een ADC krijg je minder XP dan als je alleen staat, maar met z'n tweeën krijg je meer in totaal dan 1 persoon

healen is trouwens niet de belangrijkste functie van een support; je bent er vooral om te zorgen dat je ADC kan farmen in lane en eventueel ervoor zorgen dat de tegenstander dat niet kan
dat kán je doen door te healen maar er zijn nog een flink aantal manieren om dat voor elkaar te krijgen
er zijn trouwens niet heel veel champions die een heal hebben, en geen enkele heal is echt heel sterk of spambaar (in vergelijking met andere games)
tijdens teamfights moet je je focussen op het veilig houden van je ADC; tegenstanders slowen, stunnen en op andere manieren van je ADC weghouden
In teamfights zou niet allen de support dat moeten doen.

Ik noem dit spel ook wel "League of protect ADC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Ik ben vant weekend ook maar weer is begonnen met pvp games. Begin vorige week eerst wat co-op vs ai om weer een beetje de controls te leren kennen. En het speelt allemaal best aardig weg. Ben nu wat IP aant verzamelen voor movement speed quints.

Ik speel vooral bruisers en Janna. En vooral met die laatste heb ik last van team mates die denken dat je een alles kunner bent en dat je ze in hopeloze situaties volledig kan redden :s. Zo had ik gister een potje waar de AD Ashe was en de jungler Evelyn. We zaten tegen een Kassadin en Ezreal. En die Evelyn komt aangewandeld om te ganken, Ashe reageert en ik ready me shield op evelyn, gezien die melee is en de eerste damage krijgt. Ik slow Ez, gebruik me wind als knockup en toen eve op half hp was gooi ik me ult aan om heals te geven voor ashe en eve. En ze gaan nog allebij dood (oa door goede ez, en de damn silence van kassadin.

En vervolgens is het natuurlijk mijn fout, want ik heb 0 van me abilities gebruikt. Terwijl ik naar 4 cooldowns aant kijken ben. En zo nog een paar issues. Maar dit zijn vooral Ego reacties, van die mensen die denken dat zij de beste zijn en als er wat mis gaat dan is het schuld van iemand anders, want ze waren zelf natuurlijk de beste. En dan is het direct in /all: report Janna please, bla bla. Gelukkig reageerde die kassadin met: Dude, als Janna er niet geweest was, dan was je nog harder stuk gegaan. En ik kreeg einde van de match een +1 honorable opponent, ik denk van hem :)

En nog een Ego momentje. Game is 20min bezig, ik speel jarvan. We hebben 2 torens neer, top en bottom. Mid is onze teemo erg druk met PvE-en. Hij gaat ff weg en ik liep toevallig langs de lane en push het naar de toren, hij komt terug en ik blijf pushen. En ik maak daarbij creep kills, vervolgens gaat hij helemaal wild met pings op de map dat ik niet moet stealen. We waren die fase al lang voorbij, en het was gewoon slimmer om die toren te pakken maar meneer vond zijn PvE belangrijker dan het killen van enemies en deed dit ook niet.

Maar wat ik al zei, dit zijn vooral mensen die voorzichzelf spelen en niet voor het team. Als je een wat meer team belang hebt en vanuit dat oogpunt speelt dan gaat het over het algemeen lekkerder en win je ook. IPV: KILL STEALER! :)

Oh en ik kwam bij een gast uit SK in het team, hij speelde Vayne, ik Janna en ik had een Penta-assist! Eerste Penta kill die ik zelf gezien heb :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 13:46

UTADDICT

NERF

Gisteren ook weer een aantal goede matches met Fizz gehad, en één match met Morgana. Morgana valt wat tegen als je de explosiviteit van Fizz gewend bent. Ik eindigde met Morgana op 3/1/21 ofzo. Wel veel assists dus, maar met Fizz zijn dat meestal kills ;-)

Highlight was 1 match. Enemy team: Nocturne, Zac, Twisted Fate, Garen, Draven. Wat een team was dat zeg. Onze botlane stond 10sec in de match al 2-0 voor. Zo ging het daarna constant verder. Ik eindigde vanuit mid op 18/1/6 oid.

De enemy Zac stal toch wel de show. Stond na 35min op lvl 7, met 5 (jawel!) creep kills...

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

godofal schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:31:
[...]
healen is trouwens niet de belangrijkste functie van een support; je bent er vooral om te zorgen dat je ADC kan farmen in lane en eventueel ervoor zorgen dat de tegenstander dat niet kan <...> tijdens teamfights moet je je focussen op het veilig houden van je ADC; tegenstanders slowen, stunnen en op andere manieren van je ADC weghouden
Wat dat betreft vind ik de passive aura's van Sona geweldig met armor-bonus etc. Minions speedboost geven en natuurlijk de stunskill. Vrijdag wel lekker gespeeld, veel "thx for heal/buffs!" en complimenten van tegenstanders. Niet alleen de gebruikelijke Honor, maar ook achteraf. Maakt het spelen van een supp alleen maar leuker.

Beetje jammer alleen dat ik wel eens een ADC tref die leapt of speedskill gebruikt, waardoor ik hem niet kan bijhouden en het vervolgens wel mijn schuld is dat hij sterft... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor

Iedere champion krijgt evenveel XP, ongeacht role. Het verschil in level komt door het feit dat top lane alleen speelt en botlane XP moet delen. Buiten dat gaat support ook vaak enkele levels achter lopen omdat zij vaak moeten warden of de jungler helpen oid, terwijl de ADC zit te farmen.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:40:
[...]

Mijn advies: speel niet teveel tegen de AI. Die is zo voorspelbaar dat het al gauw een makkelijk spelletje wordt. Ik zou de eerste keer dat je een character speelt tegen de AI spelen om even een beetje feeling ermee te krijgen en de skills te leren, daarna gewoon een normal game. Tuurlijk win je niet alles, en je zal vast een keer geowned worden door mensen met smurfs, maar je leert er wel het snelste van.
Goed advies :) . Ik speel zelf nu met Ashe en Teemo, heb jij ook toevallig advies voor een begin character? Volgens mij heb ik niet al te moeilijk characters genomen!! Ik kan wel goed bij benen met hid en run tactic maar tegen level 18 word ik echt vaak geownd, met Teemo kan ik tenminste met poison dart van hem (Q)
atacks cancelen en snel weg wezen. Ashe daaraan tegen ben ik vaak tegen het eind screwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever

Het is erg lastig om de moed niet te verliezen als je teammates zo op je reageren.

Vaak komt dit voort uit mijn mapawareness die soms wat te wensen over laat. Iets waar ik aan moet werken.

Misschien hebben jullie gelijk als jullie zeggen dat ik een ander team moet zoeken. Het is niet wat ze zeggen, het is de manier waarop het gezegd wordt. Ik zeg zelf altijd als het ergens niet mee eens ben dingen in de trent van: "Zou het niet beter zijn als...", "Ik denk dat... " of "Het kan zijn dat ik er volledig naast zit hoor maar...". Op de een of andere manier lijkt die beleefdheid te verdwijnen in het heetst van de strijd bij deze mensen.
Ik zit precies in jouw positie. Ik speel vrijwel alleen maar ADC, en de champions die ik speel (mijn pool bestaat uit MF, Varus of Vayne), speel ik best goed. Het meekomen met het team is ook gewoon lastig.

ADC is de makkelijkste en de lastigste rol op hetzelfde moment. Het doel van de ADC is het makkelijkst. Doe zoveel mogelijk damage op iedereen. Aan de andere kant ben je waarschijnlijk het meest squishy van je hele team, en dus moet je heel goed opletten wanneer je erin kunt gaan. Te vroeg en je wordt gefocussed als een gek, aan de andere kant mis je een hele hoop damage in de teamfight als je te laat bent. Gevoel hebben daarvoor is een hele grote stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:03:
[...]

Goed advies :) . Ik speel zelf nu met Ashe en Teemo, heb jij ook toevallig advies voor een begin character? Volgens mij heb ik niet al te moeilijk characters genomen!! Ik kan wel goed bij benen met hid en run tactic maar tegen level 18 word ik echt vaak geownd, met Teemo kan ik tenminste met poison dart van hem (Q)
atacks cancelen en snel weg wezen. Ashe daaraan tegen ben ik vaak tegen het eind screwd.
"tegen het eind" als je daarmee teamfights bedoelt.. Dat is het vaak meer de taak van je tank en/of bruisers om je veilig te stellen. Je moet vooral op je positie letten. Als je niet genoeg CC hebt in je team, kun je altijd een Runaan's hurricane kopen, die applied je slow op alle 3 de champions die je raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Oxidda schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:36:
[...]

In teamfights zou niet allen de support dat moeten doen.

Ik noem dit spel ook wel "League of protect ADC"
half waar; je wilt idd protection op je ADC maar vaak is jouw carry gewoon minder nuttig in teamfights dan de tegenstanders ADC
je moet altijd een afweging maken; is het beter om te diven voor hun ADC of beter om de jouwe te verdedigen?

als support hoef je die afweging niet te maken: je kan (hoort) niet diven dus móet je je eigen ADC verdedigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 14:16
Leona GG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever

Ik zit precies in jouw positie. Ik speel vrijwel alleen maar ADC, en de champions die ik speel (mijn pool bestaat uit MF, Varus of Vayne), speel ik best goed. Het meekomen met het team is ook gewoon lastig.

ADC is de makkelijkste en de lastigste rol op hetzelfde moment. Het doel van de ADC is het makkelijkst. Doe zoveel mogelijk damage op iedereen. Aan de andere kant ben je waarschijnlijk het meest squishy van je hele team, en dus moet je heel goed opletten wanneer je erin kunt gaan. Te vroeg en je wordt gefocussed als een gek, aan de andere kant mis je een hele hoop damage in de teamfight als je te laat bent. Gevoel hebben daarvoor is een hele grote stap.

Wat bij ons heel erg helpt in ranked games, is dat we een shotcaller hebben. Onze jungler besluit wat we doen, en wij geven alle informatie via Skype door. Probeer dat eens. Ik kan je aanraden om de jungler de rol van shotcaller te geven, want de jungler heeft over het algemeen de meeste map awareness, maar als je een hele inexperienced jungler hebt, kun je de rol ook aan de mid of aan de top geven. ADC shotcaller ben ik niet zo'n fan van, want je hebt als ADC, die in feite buiten de fight probeert te blijven, vrij weinig gevoel wanneer een fight gestopt moet worden. in de fight heb je daar veel meer overzicht over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

naarden 4ever schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:31:
[...]

Wat bij ons heel erg helpt in ranked games, is dat we een shotcaller hebben. Onze jungler besluit wat we doen, en wij geven alle informatie via Skype door. Probeer dat eens. Ik kan je aanraden om de jungler de rol van shotcaller te geven, want de jungler heeft over het algemeen de meeste map awareness, maar als je een hele inexperienced jungler hebt, kun je de rol ook aan de mid of aan de top geven. ADC shotcaller ben ik niet zo'n fan van, want je hebt als ADC, die in feite buiten de fight probeert te blijven, vrij weinig gevoel wanneer een fight gestopt moet worden. in de fight heb je daar veel meer overzicht over.
Let jullie shotcaller dan wel op wat je positie is? Want als je als ADC in een slechte positie staat, en jullie shotcaller zegt focus X, en X staat toevallig helemaal verkeerd voor jou als ADC, dan schiet het niet op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedzor schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:49:
Iedere champion krijgt evenveel XP, ongeacht role. Het verschil in level komt door het feit dat top lane alleen speelt en botlane XP moet delen. Buiten dat gaat support ook vaak enkele levels achter lopen omdat zij vaak moeten warden of de jungler helpen oid, terwijl de ADC zit te farmen.
Ik plaats eigenlijk maar twee wards: eentje in de bush en eentje bij de sloot waar die draak zit (ben nog niet zo bekend met de namen). Daarna cirkel ik weer om de ADC heen met mijn buffs. Het lastige is dat er honderd vids/vlogs zijn over support met honderd verschillende meningen.

Overigens waren ADC en ik vrijdag redelijk snel lvl 10 , terwijl de rest van het team nog op lvl 6 zat... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:36:
[...]

Ik plaats eigenlijk maar twee wards: eentje in de bush en eentje bij de sloot waar die draak zit (ben nog niet zo bekend met de namen). Daarna cirkel ik weer om de ADC heen met mijn buffs. Het lastige is dat er honderd vids/vlogs zijn over support met honderd verschillende meningen.

Overigens waren ADC en ik vrijdag redelijk snel lvl 10 , terwijl de rest van het team nog op lvl 6 zat... :F
Die bush heet tribush, en bij drake heet gewoon river :)
En dat zijn inderdaad de 2 belangrijkste plaatsen om te warden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Qon schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:05:
[...]

Let jullie shotcaller dan wel op wat je positie is? Want als je als ADC in een slechte positie staat, en jullie shotcaller zegt focus X, en X staat toevallig helemaal verkeerd voor jou als ADC, dan schiet het niet op natuurlijk.
We proberen elkaar een beetje aan te voelen. Hij verteld van tevoren wat hij gaat doen en wij followen up. wanner iemand zegt gestund/gecaught te zijn voor de initiate, schreeuwt de shotcaller 'ENGAGE' of 'BACK', wat altijd wel vrij duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de snelste manier om te levellen? Ben nu lvl 11, en spam alleen maar Coop Vs AI, beginner (want intermediate verlies je nog wel eens als mensen niet opletten).

Of zie ik iets gruwelijk over het hoofd?

Gaat best langzaam dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martcor
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 16:18
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:36:
Wat is de snelste manier om te levellen? Ben nu lvl 11, en spam alleen maar Coop Vs AI, beginner (want intermediate verlies je nog wel eens als mensen niet opletten).

Gaat best langzaam dit..
ik vraag me af of het uitmaakt of je nu 5 kills haalt in een potje of 30. Waarom speel je beginner? als je de game doorhebt, zou ik zeggen: ga lekker pvp spelen. ikzelf vind dat veel leuker. (en op lvl 11 is dat soms nog makkelijker ook :p )

MJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:36:

Gaat best langzaam dit..
Snelste manier is volgens mij 3v3's tegen bots spammen. Je moet wel wachten tot 5 minuten met winnen.
Zou het zelf niet doen het doel van het spel is lol hebben en niet levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

snelste manier is gewoon PVP en eventueel XP boosts kopen
je krijgt namelijk na lvl9 minder XP per match van botgames:
Beginner Intermediate
1-9 100% 100%
10-19 85% 100%
20-20 70% 90%
30 55% 80%

bovendien leer je heel erg verkeerde dingen tegen bots waardoor je een minder goede speler op lvl30 bent dan iemand die via PVP daarheen is gegaan

om het in perspectief te zetten: als je PVP speelt word je vrij snel goed genoeg om solo tegen 5 intermediate bots te gaan zonder al te grote problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 05:52
godofal schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:19:
snelste manier is gewoon PVP en eventueel XP boosts kopen
je krijgt namelijk na lvl9 minder XP per match van botgames:
Beginner Intermediate
1-9 100% 100%
10-19 85% 100%
20-20 70% 90%
30 55% 80%

bovendien leer je heel erg verkeerde dingen tegen bots waardoor je een minder goede speler op lvl30 bent dan iemand die via PVP daarheen is gegaan

om het in perspectief te zetten: als je PVP speelt word je vrij snel goed genoeg om solo tegen 5 intermediate bots te gaan zonder al te grote problemen
Leer wel even de basics zou ik zeggen. Dan voorkom je 'soms' dat mensen je direct uitmaken voor noob etc. Startende spelers pik je er zo uit. Op youtube staan filmpjes zoals How to jungle. Dat helpt in het begin nogal, ook als je niet jungled, helpt het.

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

nu na een paar maandne eruit geweest ook weer gaan spelen. had het even gehad met LoL, ik baal alleen erg dat k niet elke week even 1 ranked deed. ben van silver 2 naar bronze 1 demoted door innactiviteit.

Nu kom ik bij mongooltjes met me promotion games :/ maargoed ff bikkelen

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

*O* Net mijn eerste pentakill gemaakt in een ranked game met Miss Fortune! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Wolf schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:36:
*O* Net mijn eerste pentakill gemaakt in een ranked game met Miss Fortune! *O*
Nice!

Gisteren een potje gespeeld met morgana, samen met xin, darius, varus en leona. Waarbij we early game een redelijke advantage hadden, zijn we lategame kapot gemaakt.

Ik heb het meeste dmg gedaan, en kreeg te horen dat ik geen dmg deed. Later in de grafieken zie ik dat Varus 20% minder dmg heeft gedaan als ik, en dat Xin Zao nog geen 20% van mijn dmg had gedaan. Xin had zelfs nog minder dan Leona... Volgende keer maar gewoon weer Katarina dan...

Erg jammer, want nu val ik weer terug op 56 league points, terwijl ik in m'n promotie matches naar silver I zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kloteclamping :( Zit 7 potjes lang op 99 punten en krijg 0 per win. Vervolgens lossstreak en demote ik naar gold 2 :/

Snap dat clamping echt niet, zoveel mmr dat ik gold 3 skip en dan clamping op gold 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:21:
Kloteclamping :( Zit 7 potjes lang op 99 punten en krijg 0 per win. Vervolgens lossstreak en demote ik naar gold 2 :/

Snap dat clamping echt niet, zoveel mmr dat ik gold 3 skip en dan clamping op gold 1
Ik lees hier dat het blijkbaar zo bedoelt is door de ontwikkelaars... Zwaar verrot. Als je 7potjes achter elkaar wint, is het geen kwestie van geluk lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:53:
nu na een paar maandne eruit geweest ook weer gaan spelen. had het even gehad met LoL, ik baal alleen erg dat k niet elke week even 1 ranked deed. ben van silver 2 naar bronze 1 demoted door innactiviteit.

Nu kom ik bij mongooltjes met me promotion games :/ maargoed ff bikkelen
idem hier, net zelfde situatie, zit ook in bronze 1
maarja done it before toen alles nog in elo werd uitgedrukt
blijkbaar het een en ander veranderd maar toch niet zoveel nieuwe champs, hebben ze dit proces vertraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gister 2 potjes kunnen spelen. Eerste ging best wel hard verloren. De Miss Fortune dacht het te kunnen overleven als ze snoei hard tussen beide andere laners ging staan :S En mij verwijten dat ik haar niet kon shielden. maja, op lvl 3 is dat schild nog niet heel sterk dus is snel weg. Snel vergeten dat potje.

2de potje ging een stuk beter. Weer een miss fortune die het niet echt begreep, maar we hadden een goede top, mid en jungler. Een goed potje met genoeg team work. Vooral die Jungler, hij speelde Volibear, was erg goed. Hij was meer de AD dan de AD en over het algemeen was het beter hem te shielden dan MF. Uiteindelijk me item build iets aan moeten passen, omdat voli al een Aegis+upgrade maakte. En dus maar voor een Crystal Scepter gegaan. Ik had HP nodig, en de slow op mijn whirlwind en extra slow op mijn W zorgde voor net wat extra crowd control. En de AP zorgde voor meer heals :) Uiteindelijk geeindigd in 0/3/27, met 13k gold (wat meer was dan 3 van de 5 van het enemy team). Al met al een top potje.

Enige wat ik moet leren is beter mijn ult timen, maar dat komt vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Battlechaser schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:37:
[...]

Leer wel even de basics zou ik zeggen. Dan voorkom je 'soms' dat mensen je direct uitmaken voor noob etc. Startende spelers pik je er zo uit. Op youtube staan filmpjes zoals How to jungle. Dat helpt in het begin nogal, ook als je niet jungled, helpt het.
Ok bedankt voor de input allen. Ik ben het er erg mee eens dat je vooral voor de fun moet gaan. Wat me wel een beetje tegenstaat: er zijn maar 3 maps! Krijg je er meer naarmate je levelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Nee, het spel heeft maar zo weinig maps.
Ik had ook gedacht dat dat zou gaan vervelen, maar door de grote diversiteit in champions blijft het leuk en afwisselend om te spelen :)

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh wel jammer.

Toch misleidend, omdat je 4 gebieden kunt kiezen uit een wereld die duidelijk een stuk of 10 zones heeft.

Maarja... tis gratis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

maar wat het tegenwoordig gewoon is voor nieuwe spelers. en helemaal nieuwe spelers in moba genre. Gewoon door blijven bikkelen en echt 100% geen fuck geven om de haters in de chat =p want je zal ongetwijfeld super vaak uitgemaakt worden voor noob of faggot of wat dan ook. De LoL community is heel erg childish en hard tegen beginners.. eigenlijk tegen iedereen maar ook tegen beginners ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet echt stoppen met spelen nadat ik een vervelende dag heb gehad :). Gisteren twee potjes gespeeld allebei verloren.

Eerst potje kog'maw met ene blitzcrank support. Nou dit was typisch iemand die blitz kiest omdat het blitz was en niet omdat hij er iets mee kon. Als hij al en grab raakte pakte hij Taric. 5,6,5 geindigd wat nog best een prestatie was gezien dat ik op een gegeven moment alleen nog onder de toren kon farmen.

Tweede potje was ik een na laatste pick en kon ik eindelijk weer eens mid. Helaas was de hun mid nog niet gepicked dus kon ik gecounter picked worden. Normaal zou ik voor Diana gaan maar ik had geen zin om tegen een Morde te moeten. Dus toen heb ik Cassiopeia gepakt. De enemy locked Katarina in. Vervolgens wordt ik echt afgemaakt. Ik dacht dat mijn ult haar ult stopte maar dat is dus blijkbaar niet het geval. Weer iets geleerd en 1,6,2 geindigd wat mijn slechtste score in maanden is.

Nu sta ik weer op 57 puntjes in bronze 1. Toch knap in bronze 1 blijven met een mmr van 1295.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Laatst online: 00:38
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:17:
Dus toen heb ik Cassiopeia gepakt. De enemy locked Katarina in. Vervolgens wordt ik echt afgemaakt. Ik dacht dat mijn ult haar ult stopte maar dat is dus blijkbaar niet het geval.
Cass' ult stopt Katarina's ult wel degelijk, mits ze je aankijkt. Echter is dit amper normaal te timen.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:17:
Nu sta ik weer op 57 puntjes in bronze 1. Toch knap in bronze 1 blijven met een mmr van 1295.
Gevalletje pech lijkt me, blijven proberen! Reken je echter niet TE rijk; Ik zweef rond silver 4 / silver 3 en qua MMR tussen 1250 / 1350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:31:
[...]

Cass' ult stopt Katarina's ult wel degelijk, mits ze je aankijkt. Echter is dit amper normaal te timen.

[...]

Gevalletje pech lijkt me, blijven proberen! Reken je echter niet TE rijk; Ik zweef rond silver 4 / silver 3 en qua MMR tussen 1250 / 1350.
Oww, van de 5 keer dat ik het probeerde is het geen een keer gelukt. Ook een gevalletje pech dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:45:
[...]

Oww, van de 5 keer dat ik het probeerde is het geen een keer gelukt. Ook een gevalletje pech dus :)
Uberhaupt vind ik Katarina een lastige matchup, zeker als jouw succes afhangt van skillshots, doordat ze zo mobile is. Wat ik in jou geval zou doen/hebben gedaan is farmen en wachten op een gank. (harass waar mogelijk natuurlijk)..

Unrelated: Moest gister nog wel even lachen overigens, na de bans was Shen nog open. Enemy instalocked Shen, waarop ik besluit Jayce tegen hem te picken. Na een klein half uur was ik een win rijker en had ik ruim dubbele cs t.o.v. Shen.

Typisch geval van "Shen's free, PICK IT!" (ongeacht je hem kan spelen of niet)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gisteren voor het eerst zac eens geprobeerd als jungle. ik heb die champion nog niet eens 1 keer gezien in me games ;p dus vroeg me af of die wat kon of niet. dropte een zieke jungle met uiteindelijke score van 15-2-12, hij is echt chill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10 23:56
valt mee, zac jungle vind ik zelf niet zo succesvol, je leverd early game te veel in en je bent waardeloos als je een ignite op je krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:03:
[...]

Uberhaupt vind ik Katarina een lastige matchup, zeker als jouw succes afhangt van skillshots, doordat ze zo mobile is. Wat ik in jou geval zou doen/hebben gedaan is farmen en wachten op een gank. (harass waar mogelijk natuurlijk)..

Unrelated: Moest gister nog wel even lachen overigens, na de bans was Shen nog open. Enemy instalocked Shen, waarop ik besluit Jayce tegen hem te picken. Na een klein half uur was ik een win rijker en had ik ruim dubbele cs t.o.v. Shen.

Typisch geval van "Shen's free, PICK IT!" (ongeacht je hem kan spelen of niet)..
Dat deed ik ook, maar de enemy had een jungle trynd dus toen ze allebei 6 waren. Trynd die de turret tankt terwijl kata spint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
badboyqxy schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:24:
valt mee, zac jungle vind ik zelf niet zo succesvol, je leverd early game te veel in en je bent waardeloos als je een ignite op je krijgt
Ben ik niet met je eens.
Zoveel ignite krijg je nu ook weer niet en Ignite duurt ook maar een paar seconden.

Daarnaast moet met Zac eerst je W upgraden en daarna E. De sprong van E wordt namelijk met elke upgrade groter en groter. Verder moet je bij een succesvolle gank de vijand raken met E, je stunned ze namelijk voor 0.5 seconden. Daarna is het de zaak om direct je ulti te gebruiken. Zac heeft zo gigantisch veel slow en stuns dat vijanden je nauwelijks ontkomen.

Als laatste moet je niet vergeten dat je meestal niet direct dood bent. Zac is de man voor suicide missies zolang je maten je maar backup geven. De vijand krijgt dan niet de tijd om je revive tegen te houden. Doen ze het wel, dan wordt het vaak hun dood..

Van level 1-5 is Zac niet zo goed, early gank is nog steeds mogelijk maar moeilijk. Je moet ze dan goed raken met je sprong (E). Daarna wordt Zac een god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

JapieTalent schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:03:
[...]

shen is overrated :P
iedereen bant hem omdat iedereen hem bant
tenzij je in team/high elo zit gaat een shen echt geen groot probleem zijn, eerder zoals in jouw sitautie een nadeel

trouwens, ik speel shen van tijd tot tijd wel maar merk dat ik veel beter in de jungle ga dan in de toplane met hem
iedereen roept altijd dat shen zo traag is in de jungle, maar gooi AS reds op hem met de extra minion damage in offensive en je gaat er best snel doorheen, daarna madreds erbij en je bent net zo snel als iedereen
en dan kan je je ult veel vrijer gebruiken; geen gedoe met de keuze tussen geredde teammaat of verloren turret

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shen is meer zon champ van 'als hij in mijn team zit issie ruk, als hij in andere team zit is het een pro'. Zelfde geldt voor champs als Lux, Zed, Kha, Draven en Vayne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Bij lage ELO is vaak de map awareness niet goed genoeg dat je zulke champions effectief kan gebruiken tijdens de laning phase. Dat is denk ik dan ook de reden dat Twisted Fate niet vaak gekozen wordt in lage ranked matches.

Zodra je weet wat er op de map afspeelt, beginnen zulke champions hun meerwaarde te tonen. Dit is ook precies een punt waar ik nog aan moet werken. Als ik TF speel, teleport ik vaak top, terwijl de jungler bijvoorbeeld z'n gezicht al een paar minuten niet heeft laten zien... Vaak gaat het dan mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 13:36
Alweer een paar dagen geen LoL meer gespeeld, zit momenteel op lvl 29, en nog een match of 6-8 te gaan tot lvl 30 gok ik. Ben benieuwd of ranked spelen heel anders gaat zijn dan non-ranked.

Ik speel redelijk allround, vooral mid AP (lux, ahri), adc (vayne, caitlyn), support (soraka, sona) of jungler (eerst yi of nunu, nu vaker kayle)

Top speel ik eigenlijk nooit, sowieso niet solo eigenlijk. Te weinig geoefend dus beetje bang om nu nog te oefenen en te falen misschien.

Zijn er belangrijke verschillen als het gaat om speel stijl in ranked? en dingen waar ik rekening mee moet houden?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safety first: wards en mapawareness is alles

Math / mechanics: solo diven voor een shutdown op een killing spree waarmee je hun 4 assists geeft is NIET worth. Ignitedamage weten, barrierblock damage weten (ruwe schatting iig). Skills weten, range weten. Alles weten van alle champions idialiter.

Group to win: groupen is de makkelijkste manier om te winnen , er is altijd wel 1 lul die er niet direct bij is in een teamfight

Time: time de buffs / drake / baron / summoners, weet wanneer ze weer komen en group optijd daarheen.

Invade: op lagere tiers is elke invade een goede invade. Er zijn altijd lui die eerst afkpissen zijn of hun facebook checken tijdens loading. Maak daar gebruik van door als 5 man in hun jungle te gaan, hoe dieper hoe beter. Je hebt niet eens een goed lvl1 team nodig, de meeste schrikken en gaan dood / wasten summoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

FireDrunk schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:34:
Alweer een paar dagen geen LoL meer gespeeld, zit momenteel op lvl 29, en nog een match of 6-8 te gaan tot lvl 30 gok ik. Ben benieuwd of ranked spelen heel anders gaat zijn dan non-ranked.

Ik speel redelijk allround, vooral mid AP (lux, ahri), adc (vayne, caitlyn), support (soraka, sona) of jungler (eerst yi of nunu, nu vaker kayle)

Top speel ik eigenlijk nooit, sowieso niet solo eigenlijk. Te weinig geoefend dus beetje bang om nu nog te oefenen en te falen misschien.

Zijn er belangrijke verschillen als het gaat om speel stijl in ranked? en dingen waar ik rekening mee moet houden?
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:42:

Math / mechanics: solo diven voor een shutdown op een killing spree waarmee je hun 4 assists geeft is NIET worth. Ignitedamage weten, barrierblock damage weten (ruwe schatting iig). Skills weten, range weten. Alles weten van alle champions idialiter.

Group to win: groupen is de makkelijkste manier om te winnen , er is altijd wel 1 lul die er niet direct bij is in een teamfight

Time: time de buffs / drake / baron / summoners, weet wanneer ze weer komen en group optijd daarheen.

Invade: op lagere tiers is elke invade een goede invade. Er zijn altijd lui die eerst afkpissen zijn of hun facebook checken tijdens loading. Maak daar gebruik van door als 5 man in hun jungle te gaan, hoe dieper hoe beter. Je hebt niet eens een goed lvl1 team nodig, de meeste schrikken en gaan dood / wasten summoners.
Dat zijn idd goede tips!

Wat bij mijzelf erg goed hielp was; In principe moet je speelstijl per rol gewoon hetzelfde blijven, misschien kun je bij early ranked games proberen ietsjes voorzichtiger te zijn (minder agressief) zodat je minder risico loopt voor je team op een fed tegenstander.

Als ik jou was zal ik elke rol gaan spelen, dus ook Top. Daarnaast zie ik dat je niet echt tanky champions speelt. Deze zijn vaak nodig als je een rol als jungler of support neemt. Het beschermen van je carries is de belangrijkste taak in de teamfights, bijna net zo belangrijk als een goede initiate.

Daarnaast raad ik het aan om zodra je lvl 30 wordt, nog heel veel games te spelen voordat je ranked gaat spelen. Ik heb voor mezelf als uitgangspunt genomen, dat ik op elke rol minimaal 3 gevarieerde champions goed kon spelen.

Mijn keuze was dan:

Top: Darius (AD offtank), Elise (AP bruiser), Cho (AP tank)
Mid: Kata (AP close range dmg), Morgana (AP ranged veel CC), Veigar (insta burst AP)
Jungle: Fiddle (AP dmg + CC), Vi (AD bruiser/offtank), Rammus (tank, initiate)
ADC: Twitch, Sivir, Tristana
Support: Janna, Alistar, Blitzcrank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:42:

Dat diven/kamikaze begrijp ik, alle info van alle champions is natuurlijk nog lastig, daar speel ik het nog te kort/weinig voor.
Check
Check
Ik stel het super vaak voor in non-ranked games, maar bijna niemand gaat mee, de meeste willen inderdaad rustig pissen of ff aan hun piel sjorren, terwijl de FB bijna gratis te krijgen is in de helft van de tijd...
Qon schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:44:
Dat zijn idd goede tips!

Wat bij mijzelf erg goed hielp was; In principe moet je speelstijl per rol gewoon hetzelfde blijven, misschien kun je bij early ranked games proberen ietsjes voorzichtiger te zijn (minder agressief) zodat je minder risico loopt voor je team op een fed tegenstander.
Ik speel al redelijk voorzichtig, zoals je hieronder al zegt, ik speel weinig tanky, dus voorzichtig is in mijn rollen altijd al nodig (lux en ahri vooral)
Als ik jou was zal ik elke rol gaan spelen, dus ook Top. Daarnaast zie ik dat je niet echt tanky champions speelt. Deze zijn vaak nodig als je een rol als jungler of support neemt. Het beschermen van je carries is de belangrijkste taak in de teamfights, bijna net zo belangrijk als een goede initiate.
Klopt, nunu en kayle zijn in mijn ogen dan ook redelijk tanky, maar point taken, ik zal meer top gaan spelen.
Daarnaast raad ik het aan om zodra je lvl 30 wordt, nog heel veel games te spelen voordat je ranked gaat spelen. Ik heb voor mezelf als uitgangspunt genomen, dat ik op elke rol minimaal 3 gevarieerde champions goed kon spelen.
Mja, snap ik wel, maar dan zou ik misschien nog wel een jaar moeten spelen voor ik ranked ga...
Ik game wel, maar ook weer niet super veel. (5-10 potjes per week ofzo denk ik).
Mijn keuze was dan:

Top: Darius (AD offtank), Elise (AP bruiser), Cho (AP tank)
Mid: Kata (AP close range dmg), Morgana (AP ranged veel CC), Veigar (insta burst AP)
Jungle: Fiddle (AP dmg + CC), Vi (AD bruiser/offtank), Rammus (tank, initiate)
ADC: Twitch, Sivir, Tristana
Support: Janna, Alistar, Blitzcrank
Ik zit op:

Top (eventueel): Garen, [tbd],[tbd]
Mid: Veigar, Lux, Ahri, (en eventueel Diana)
Jungle: Yi, Kayle, Nunu
ADC: Vayne, Caitlyn, MF
Support: Sona, Soraka, (eventueel Blitz, maar die heb ik nog maar 2-3 keer gespeeld, ging wel goed op zich, maar kan niet zeggen dat ik uitblonk ofzo...)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

FireDrunk schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:34:

Jungle Kayle? Nu ben ik toch een jaar weg geweest, maar sinds wanneer kan Kayle de jungle in? Ik ben zelf erg fan van kayle (puur hybrid, i like hybrids). Maar hoe doe je dat dan?

En ontopic dat ik lang ben weg geweest: Ik speel graag bruisers en support, echt puur AP champs is niets voor mij en ADC kan ik wel, maar ik heb de neiging om te over extenden. Bruisers zijn vaak goed voor Top en Jungle, al heb ik te weinig IP nog om genoeg runes te kopen voor Jungle builds.

Maar ik zie dat er dus een aantal nieuwe champs bij zijn gekomen die me zeer interesant lijken: Vi, Volibear en Elise. Kan iemand me vertellen hoe die zijn ten opzichte van Garen/Jarvan/Wukong (mijn huidige 3 bruisers)? Vooral Elise is interesant omdat ze zowel top, jungle als support kan spelen. Maar heeft volgens mij als nadeel dat ze een AP bruiser is en daar zijn mijn voornamelijke AD bruiser runes niet op aangepast. Gebruiken Kayle en Elise toevallig een beetje dezelfde runes? Want dan wil ik daar wel voor sparen/bouwen. En het word misschien toch eens tijd dat ik wat RP koop, want die 2 rune pages breken me nu wel op :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Kayle jungle vind ik echt super easy... Je neemt eerst splash skill, en je ramt zo alle creeps weg. Daarna neem je heal erbij en je kan permanent junglen en soms wat farm meepakken van mid/top als die shop zijn.

Ganken kan goed omdat je met je heal die temp movement speed hebt, ik neem daarbovenop ghost zodat ik *heel* snel ter plaatse kan zijn als dat nodig is.

Items zijn dan: Die claws, boots, lantern (map awarenes) en dan net wat er nodig is. Soms ga ik tanky, soms ga ik snelheid (movement speed), en soms ga ik ad.

EDIT: Elise als support zie ik bijna nooit, waarom denk je dat dat kan?

EDIT2: Ohja, qua rune pages heb ik pas 1 run page voor 90% vol met Armor pen en Magic pen, dat is zo generiek voor elke hero dat ik dacht, daar vul ik alles mee...

[ Voor 18% gewijzigd door FireDrunk op 23-04-2013 12:59 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
godofal schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:58:
[...]

shen is overrated :P
iedereen bant hem omdat iedereen hem bant
tenzij je in team/high elo zit gaat een shen echt geen groot probleem zijn, eerder zoals in jouw sitautie een nadeel

trouwens, ik speel shen van tijd tot tijd wel maar merk dat ik veel beter in de jungle ga dan in de toplane met hem
iedereen roept altijd dat shen zo traag is in de jungle, maar gooi AS reds op hem met de extra minion damage in offensive en je gaat er best snel doorheen, daarna madreds erbij en je bent net zo snel als iedereen
en dan kan je je ult veel vrijer gebruiken; geen gedoe met de keuze tussen geredde teammaat of verloren turret
Nou ja; wat gewoon essentieel is tegen Shen is dat je hard kan pushen als hij zijn ultimate gebruikt. Punishen voor zijn aanwezigheid in andere lanes/fights. Afhankelijk van de team setups kan teleport ook wenselijk zijn, om hem achterna te gaan.

Om verder in te gaan op mijn game van gister: Shen ult? Prima, dan knock ik je toch weg vanuit mijn hammer stance? (als zijnde Jayce). Akkoord, dit werkt alleen met het speciale soort Shen players die denken te kunnen ulten als ze op minder dan 5 meter afstand staat; maar goed, mocht hij wel succesvol zijn ultimate gebruiken dan kan ik of 1) keihard pushen of 2) erachteraan met mijn teleport.

Die lijstjes die gegeven worden zijn wel grappig, misschien moet ik me toch ook eens gaan toeleggen op een paar specifieke champions. Met name op mid (meest preferred role) speel ik praktisch alles op een acceptabel niveau, maar master ik / blink ik met geen een echt uit..
Enkel met ADC (Vayne, Caitlyn, MF) en Support (Janna/Taric/Thresh/Lulu) heb ik, afhankelijk van mijn collega in de lane, een duidelijke voorkeur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 23:05
Het beste wat je kan doen is als je met 1 vast iemand speelt zorgen dat 1 van jullie mid kan en de andere of in bot lane of jungler.
Op die manier kan de midlaner de taak opzich nemen om top af en toe te ganken zodat de jungler zich meer kan richten op bot lane en als het nodig. Zo heb je in feite controle over alle lanes :)

Beste is gewoon met een groep van 5 man en ieder hun eigen rol hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireDrunk schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:52:
Support: Sona, Soraka, (eventueel Blitz, maar die heb ik nog maar 2-3 keer gespeeld, ging wel goed op zich, maar kan niet zeggen dat ik uitblonk ofzo...)
Ik hoor meer mensen over Soraka, maar ik vind Sona toch net iets sterker met de diverse buffs. Wat zijn eigenlijk de fundamentele verschillen tussen Soraka / Sona / Janna / Lulu etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 13:46

UTADDICT

NERF

Gisteren toch een game... Zucht. Ik als Fizz (mid), Ashe en Varus bot, Draven en Lee sin top. Ik stond tegenover Caitlyn.

Veel early harass van Caitlyn, best een aardige speler. Ik kon haar soms terugpakken, maar we hielden elkaar stabiel op 0/0. Wel ging Caitlyn af en toen ganken (en ik ook). Pakten allebei wat kills, maar Caitly slachtte dan gewoon mijn hele team. Iedere keer.

Hoe vaak ik ook in de chat 'SS' aangaf, of daadwerkelijk mensen letterlijk waarschuwde dat ze er aan kwam. Ze bleven op haar af rennen. Als Caitlyn dan steeds meer 'fed' wordt, is dat natuurlijk een hele domme actie.

Ik eindigde uiteindelijk 8/3/5 ofzo. Rest van mijn team rond 2/12/1 o.i.d. Caitlyn op 21/0/4. Te erg. Ik kon Cait wel hebben, zeker late game en met Lich + rabadon en hourglass. Maar je verliest gewoon omdat je team de hele tijd wordt opgerold.

Bah.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:29:
[...]

Ik hoor meer mensen over Soraka, maar ik vind Sona toch net iets sterker met de diverse buffs. Wat zijn eigenlijk de fundamentele verschillen tussen Soraka / Sona / Janna / Lulu etc. ?
Soraka: Sustain
Sona: Sustain, poke, teamfightpresence met ult
Janna: Shields, teamfightpresence en cc
Lulu: Shields, poke, ults in teamfights / lane kunnen al het verschil maken, cc
Taric: Stun, Armorbuff, milde sustain
Leona: Stun, stun, stun. damageincrease voor je adc
Tresh: Stun, cc, cc, cc, safety/shield

Voor aggro kan je gaan met Leona, lulu en sona. Voor defensive tresh, taric, soraka en janna. Ballpark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
haha ik speel ook vaak mid, het is helemaal irritant als je 100x ss pingt en een lane wordt geganked en dan zeggen ze "no ss"?

Insta mute

[ Voor 3% gewijzigd door Euphanasia op 23-04-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euphanasia schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:35:
haha ik speel ook vaak mid, het is helemaal irritant als je 100x ss pingt en een lane wordt geganked en dan zeggen ze "no ss"?

Insta mute
Of dat ze dan zeggen 'i only watch pings' en als je dan pinged 'say ss noob'

'elohell'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:29:
[...]

Ik vind Soraka fijn om als support bij je te hebben als je Ezreal of Sivir speelt ivm het geven van mana.
Verder ben ik niet zo'n fan van Soraka omdat ze praktisch niet zoveel utiliteit heeft als anderen. Ze kan silencen en that's it, wat resteert is voornamelijk een healbot. Wat overigens niet wil zeggen dat ze unviable is, maar naar mijn bescheiden mening zijn er betere keuzes.

Janna is met stip mijn favoriet; vooral door haar hoge mobiliteit. Ze heeft geen spammable heal (wel haar ultimate, maar die gebruik ik praktisch nooit voor de heal) maar maakt dit meer dan goed met een breed scala aan middelen om de carry te beschermen: een knockup, een slow en een shield.

Lulu is uit dat rijtje voor mij een goede tweede: ook vrij mobile, kan slowen, shielden en met haar ultimate een handige knockup en stat boost voor degene die 'm ontvangt. Wel is zij ietwat lastiger naar mijn idee doordat er dmv Pix vele mogelijkheden zijn om skills goed te raken.

De laatste die je noemt is Sona; waar ik zelf niet zo goed mee uit de voeten kan. Ik vind haar zeker een goede support; ze heeft een dmg, heal speedbuff voor allies en dmv haar passive een dmg/speed nerf voor enemy players. Daarnaast spreekt haar ultimate voor zich: kan een ontzettend keerpunt zijn in een teamfight. Reden waardoor ze mij niet zo ligt is dat ik praktisch altijd mana problemen met haar heb doordat ik dat blijkbaar niet zo goed kan managen.

Laatste support die ik echt geweldig vind is Taric. Heeft een stun, heal armor buf/debuff en is van zichzelf uit (icm de juiste runes/masteries) al heerlijk tanky. Mede door de stun/heal kan hij een carry goed protecten.
Thresh is ook wel een support naar mijn smaak, tanky met veel cc; maar deze heb ik nog te weinig echt gespeeld om te kunnen oordelen.

Ik ben in ieder geval meer fan van "echte" supports en de situationele supports als Lux/Morgana/Zyra liggen me minder. Zeker in solo queue ben je afhankelijk van de skill van je collega (random) en dan prefereer ik een support waarmee ik beter zijn eventuele fouten kan corrigeren.

Alistar/Leona heb ik niet beschreven omdat zij mij niet liggen als support; deze probeer ik te mijden.

Edit: Over het SS verhaal. Ik kom net terug van een timeban van 3 dagen die aan mij uitgedeeld is voor flamen (lees: veelal sarcasme bij foutieve acties, in ieder geval nergens echt feitelijk gescheld) (op basis van 7 reports in 5 matches op een totaal van 800 in season 3; unfair anyone?). Afijn: ik ping wanneer iemand mijn lane leaved en meld het wanneer deze terug is. Daarnaast geef ik in chat timers op buffs/drake/baron. Verder probeer ik alle andere vorm van communicatie te mijden omdat 9 van de 10 keer het toch flame/accuse is wat je terug krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap. op 23-04-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

FireDrunk schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:57:
Kayle jungle vind ik echt super easy... Je neemt eerst splash skill, en je ramt zo alle creeps weg. Daarna neem je heal erbij en je kan permanent junglen en soms wat farm meepakken van mid/top als die shop zijn.

Ganken kan goed omdat je met je heal die temp movement speed hebt, ik neem daarbovenop ghost zodat ik *heel* snel ter plaatse kan zijn als dat nodig is.

Items zijn dan: Die claws, boots, lantern (map awarenes) en dan net wat er nodig is. Soms ga ik tanky, soms ga ik snelheid (movement speed), en soms ga ik ad.

EDIT: Elise als support zie ik bijna nooit, waarom denk je dat dat kan?

EDIT2: Ohja, qua rune pages heb ik pas 1 run page voor 90% vol met Armor pen en Magic pen, dat is zo generiek voor elke hero dat ik dacht, daar vul ik alles mee...
Ik zou niet voor garen gaan. Die heb ik ook gespeeld, maar daar heb je in ranked, na de laning phase, vrijwel niks aan (discutabel). Goedkope goede top is Cho'gath, die is erg leuk om te spelen. Helemaal als de ADC voorbij rent met 40% hp, en dat jij dan even [R] HAP! slik en weg doet.

Trouwens, een diana kan ook heel goed junglen, sowieso beter dan Master Yi vind ik. Misschien leuk om dat ook eens uit te proberen.

De reden dat je elise eigenlijk nooit als support ziet, is omdat haar kit zich daar niet voor verleend. Een support moet geen 20% dmg van je tegenstanders afblazen in spiderform, dan pak je teveel kills en dat is weer vervelend voor je ADC. Ik denk dat Elise goed op TOP kan en goed in de Jungle. Daarnaast kun je ook goed je ap mid compleet deny'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:43
Het verschil tussen soraka & sona:
Soraka heeft een enorm sterke heal, en kan mana geven. Dit heeft als gevolg dat je adc eigenlijk volop skills kan spammen om te farmen en te poken, en bij elke poke die hij terugkrijgt spam je zijn health weer op max. Ik denk niet dat er een andere support is die dit kan bijhouden. Ook geeft soraka MR als passive (als ik het mij goed herinner) en armour op haar heal.
In teamfights is ze wel wat minder sterk, starcall is goed omdat je magic resist omlaag haalt, maar de range hiervan is eigenlijk te klein om veilig te kunnen afvuren in teamfights. De ult is goed omdat het iedereen over heel de map een heal geeft, maar impact is toch situationeel. (En vaak gebruik je hem eerder voor 1 of 2 man te redden). Beste skill is eigenlijk nog de silence hier. Silence op enemy mid kan echt wereld van verschil maken.
Sona heeft een veel kleinere heal, maar heeft wel aura's. Haar heal aura geeft ook armour. Haar speed aura is goed om te achtervolgen en dmg aura is ideaal voor poke en in teamfights omdat iedereen meer dmg doet. De ult van sona is vooral belangrijk en geeft, indien goed gecast een enorme crowd control.

De rest van de supports ga ik niet helemaal uitleggen maar supports hebben voornamelijk: heal of shields, één of meer vormen van crowd control, een lifesaving ult, een tanky of very light basis. Elke support heeft zo zijn eigen kenmerken. Taric en leona zijn tanky en kunnen stunnen. Tresh en blitz kunnen grabben, sona en soraka zijn eerder sustain (blijven healen). Janna is ook eerder crowd control en Lulu vind ik eerder een support om foutjes op te vangen van de adc. (beetje all around dus) (ganker in een konijn omzetten, extra dmg geven voor lasthitten, ...).

Tip voor het ss probleem. Een ping valt vaak meer op dan een ss. Dus naast ss typen kan je ook even een V - ping geven in de rivier waar de champ naartoe gaat. (evt twee om de richting aan te duiden). Ik merk dat mensen hierdoor vaak even op minimap kijken en zien: oei, ping in de rivier, ik zal even naar toren teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik ping vaak 3 keer, 1 miss in eigen lane, en een danger op top en bot. (speel veel mid).

Sona is leuk, maar door de lagere magic resist ook sneller dood door ap heroes dan soraka.
Met een veigar tegen je doet dat zeer...

Sona is wel leuk als je heel veel over map heen sjeest, dus echt veel switchen van aura's.
Taric en Thresh heb ik nog nooit gespeeld.

@Qon, Diana heb ik wel eens jungle gespeeld, maar vind ik persoonlijk toch moeilijk omdat ze slechter zichzelf kan healen dan een Yi of Kayle, dus moet je vaak terug naar base, wat weer tijd kost. Om dat op te vangen heb je eigenlijk boots nodig, waardoor je weer langzamer levelt (omdat je die claws neit hebt)

Over die Top heroes: Als ik meekijk met hoe je Top moet spelen, zie ik vaak dat Jayce echt vaak wint, Cho'Gath is inderdaad ook goed, maar heeft het veel moeilijker met lasthitten. Akali is dan ook nog wel een optie, maar ook daar heb ik nog niet mee gespeeld.

Lastig vind ik altijd dat je niet gewoon tegen bots een hero kan oefenen :(
Ik wil gewoon het timen van de skills onder de knie krijgen... :(

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

FireDrunk schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:20:

Lastig vind ik altijd dat je niet gewoon tegen bots een hero kan oefenen :(
Ik wil gewoon het timen van de skills onder de knie krijgen... :(
Dat kan wel, in custom games.
Dan pak je gewoon als map, summoners rift, en teamsize = 1. Als je alleen in lane wil staan pak je gewoon als tegenstander sivir ofzo, die blijft netjes bot totdat de turret kapot is.

En trouwens, Cho'Gath is juist een makkelijk in het clearen en lasthitten van minions. Als je een wave hebt van 6 monsters doe je twee auto attacks (met je E), en daarna rupture of die andere skill en je wave is kapot. En het mooiste is, is dat je door zijn passive ongeveer de helft van je verbruikte mana weer terugkrijgt als je die minions sloopt.

[ Voor 51% gewijzigd door Qon op 23-04-2013 14:27 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.