[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 16:06

Wootlock

Evilution

Xanthian schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:21:
Ik wil Teemo nog wel een keer tegen komen met Vi of Kha'Zix. Beide kunnen zo hard beuken. Met de ingebouwde slow van Kha'Zix is het sowieso GG tegen Teemo.

Ik speel het nog niet heel lang maar ik zou graag zien dat Rengar weer eens Free to Play wordt. Dan kan ik die quest doen met Kha'Zix.
Teemo tegen een Vi legt Vi af als de teemo speler competent genoeg is om Vi te blinden als ze erin dashed.
Sterker nog, op het moment dat ze haar powerfist laad loop je lekker weg met move quick.

Kha'zix is een ander probleem, die zal het wss wel winnen.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 11:41
Masuchievo schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:29:
[...]

Beide champs hebben ook een degelijke poke. Die van Zix is wel iets beter.

Maar ik denk dat we het er over eens zijn dat teemo leuk is op low elo, maar zodra je de 1300 (eerder?) aantikt is het echt een "zwakke" pick.
Ik zit zelf nu in gold 5 maar speel tegen plat 4 max dankzij mijn MMR. Teemo doet het daar nog geweldig. Ken je The Rain Man? Bekent geworden door zijn teemo top lane en zijn Yorick. Teemo is gewoon een champion waarbij je een sterk team achter je moet hebben. Je zorgt er gewoon voor dat de top laner zijn lane niet kan leaven en anders ga je gewoon maar split pushen als ie weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:49

Masuchievo

Cpt. Average

dr34m3dd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:32:
[...]

Ik zit zelf nu in gold 5 maar speel tegen plat 4 max dankzij mijn MMR. Teemo doet het daar nog geweldig. Ken je The Rain Man? Bekent geworden door zijn teemo top lane en zijn Yorick. Teemo is gewoon een champion waarbij je een sterk team achter je moet hebben. Je zorgt er gewoon voor dat de top laner zijn lane niet kan leaven en anders ga je gewoon maar split pushen als ie weg is.
Vandaar de "zwakke" pick. Er zijn maar weinig mensen die er dan nog competent genoeg mee zijn.
Maar het belangrijkste wat je zegt is dat je een sterk team achter je moet hebben.

Te weinig geld voor alle gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, en blijven poken zonder te committen. Teemo is een prima pick tegen vrijwel alle topchamps (paar uitzonderingen, yorick bijv), maar je moet niet verwachten je tegenstander te bursten of iets dergelijks. Teemo is slow and steady. Always farm never not farm, altijd blijven pushen en met je shrooms jezelf safe houden. Lategame ben je meer een splitpusher dan een teamfighter, maar mocht je toch teamfighten kan je blijven kiten en kiten en kiten en kiten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weinig problemen met teemo als singed. Tot level 6 is het even lastig, maar daarna kan je practisch constant all-in gaan met je ult.Je W slowed 'm genoeg en met je ult + ghost fling je dat kleine ding van hot naar her. En als hij onder zijn tower gaat farmen ga jij gewoon achter zijn tower farmen. En daarnaast, zelfs als je slechter uit je laning phase komt dan teemo maakt je end-game het mee dan goed. Goede counters voor Singed zijn Jayce (holy shit balls die is irritant) en Kayle. Cho doet het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:08

Qon

Ik zou wel eens een game willen zien met de volgende opstelling:

Top: Jarvan IV
Mid: Morgana
Jungle: Fiddlesticks
Support: Galio
AD Carry: Twitch

En dan de combo: Galio ult (come to papa) > Jarvan ult (gotya) > Fiddle Ult (nowhere to hide) > Morgana Ult (nowhere to run) > Twitch Ult (say hello to my little friend)
Volgens mij is de kans dat vrij groot dat je een teamfight wint...

Ik speel op EUNE, dus helaas ga ik 'm helaas nooit kunnen organiseren met tweakers, maar lijkt me vet om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Wootlock schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:31:
[...]

Teemo tegen een Vi legt Vi af als de teemo speler competent genoeg is om Vi te blinden als ze erin dashed.
Sterker nog, op het moment dat ze haar powerfist laad loop je lekker weg met move quick.

Kha'zix is een ander probleem, die zal het wss wel winnen.
Disagree. Ik denk dat VI net beter af is dan Kha'Zix dankzij haar redelijke tankyness en stuns. Ze is ook een enorme gap closer. Blind en mushrooms (tenzij heel veel), gaan het niet halen.

Kha'Zix heeft heel weinig health. Early game leg je hem zo snel neer door gewoon continu te poken en de poison zijn werk te laten doen. (wel AP gaan). Dodge zijn ranged en ga direct op de counter. Not much he can do. Het wordt wel lastig als hij zijn jump upgrade. Dan staat hij pal voor je neus en spamt hij zijn damage. Weinig Kha's investeren echter direct in de jump. Later kan Kha'Zix wel heel zwaar Teemo terug pakken. Maar zoning top? Shouldn't be hard.

Ik speel veel Teemo en focus op AP & AS. Loopt vaak goed af. Gisteren zijn de tegenstanders na een triple kill helaas massaal mid game beginnen MR bouwen. Ik was waardeloos. Wat kan een AP teemo eigelijk doen als ze mid game MR stacken? Ik had al magic penetration (boots + dat masker) maar was niet genoeg. Respec naar AD? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Deetje schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:35:
[...]

Disagree. Ik denk dat VI net beter af is dan Kha'Zix dankzij haar redelijke tankyness en stuns. Ze is ook een enorme gap closer. Blind en mushrooms (tenzij heel veel), gaan het niet halen.

Kha'Zix heeft heel weinig health. Early game leg je hem zo snel neer door gewoon continu te poken en de poison zijn werk te laten doen. (wel AP gaan). Dodge zijn ranged en ga direct op de counter. Not much he can do. Het wordt wel lastig als hij zijn jump upgrade. Dan staat hij pal voor je neus en spamt hij zijn damage. Weinig Kha's investeren echter direct in de jump. Later kan Kha'Zix wel heel zwaar Teemo terug pakken. Maar zoning top? Shouldn't be hard.

Ik speel veel Teemo en focus op AP & AS. Loopt vaak goed af. Gisteren zijn de tegenstanders na een triple kill helaas massaal mid game beginnen MR bouwen. Ik was waardeloos. Wat kan een AP teemo eigelijk doen als ze mid game MR stacken? Ik had al magic penetration (boots + dat masker) maar was niet genoeg. Respec naar AD? 8)7
Hoe heet dat ding... abyssal scepter en void staff erbij pakken?
void staff
abyssal scepter

[ Voor 7% gewijzigd door Qon op 11-04-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Toch doorbijten in magic pen en AP? Niet overschakelen naar AS+AD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Ja ligt altijd aan de situatie hè. Je kunt moeilijk met een full build AP ineens overschakelen naar AD, je maakt altijd veel verlies dan. Maar als je nog een paar slots overhebt, zou ik niet 3 slots AP en de andere 3 AD doen.

Als ze jou heel hard focussen kun je altijd zelf meer tanky items bouwen, runic bulwark is altijd goed als niemand hem heeft.

Als ze totaal geen armor hebben kun je AD gaan bouwen, maar meestal is het toch een combinatie van MR en armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:53

Snappie88

Mr. Hollywood

breakskater schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:22:
[...]

Enige manier hoe je dat nog kan winnen is door te bluffen of te splitpushen/backdooren?
Geprobeerd te backdooren, maar inhib kwam up op het moment dat de laatste toren eraan ging...

Maar sowieso, is er ergens een vakantie aan de gang? Het niveau is vandaag dermate laag dat ik ieder potje wel een idioot heb. Nu weer een 0/11/11 Sona die zegt dat als ie iets anders dan Support was ié de boel wel had gecarried. Geloof dat ik 'm twee wards heb zien plaatsen...

Prima dat idioten het spel spelen, maar laat ze dan maar aan de andere kant van de map beginnen.

In dat opzich vind ik dat ze daar ook wel een scheiding in mogen maken. Alle flamers / feeders / AFKers, etcetera wat vaak bij het tribunaal komt maar geen levenslange ban verdient in één groep, tegen een groep met daarin mensen die normaal kunnen spelen.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 20:24

Hironshy

Orooo!!!

Iemand problemen met het inloggen op de NA site? EUW werkt zonder problemen. Maar zodra ik op de NA site rechtsboven op "Log in" klik krijg ik timeout.

Met een proxy kan ik wel binnenkomen. :?

[ Voor 170% gewijzigd door Hironshy op 11-04-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 16:04
Het valt me op dat er champions worden geïntroduceerd de laatste tijd met alleen maar een prijs van 6300 IP. Vervolgens wordt er zo af en toe een klein groepje in prijs verlaagd, nu Riven, Skarner, Warwick en Talon.

Was dat altijd zo? Ongeveer even grote groepen met champions van de verschillende prijsklassen, en zo af en toe wordt er een groepje in prijs verlaagd om nieuwe champions voor 6300 IP toe te laten? Of is de 6300 IP prijs 'nieuw', en komt er binnenkort een nieuw groep waarin champions standaard 7800 IP gaan kosten?

Vandaag samen een potje met Gallaxhar gedaan (ook actief hier). Ging 30-5-9 met Vayne, zo heerlijk als je gewoon met 3-4 schoten je tegenstanders volledig met de grond gelijk maakt. Quadra, een triple en heel veel double kills gemaakt. Altijd prettig als je als ADC toch een game kunt turnen.

[ Voor 29% gewijzigd door naarden 4ever op 11-04-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Nieuwe champions kosten de eerste week altijd 7800 IP, een week later worden ze verlaagd naar 6300 IP. Bij elke nieuwe champion wordt de oudste, 6300 IP kostende champion verlaagd in prijs. Bij elke 3e release wordt er een extra champion (nu warwick) verlaagd naar zijn/haar definitieve prijslevel

edit:
Zie ook: http://euw.leagueoflegend...on-pricing-timing-changes
En: http://euw.leagueoflegends.com/news/champion-price-reduction

[ Voor 20% gewijzigd door Joukea op 11-04-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:50
Snappie88 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:19:
[...]

Maar sowieso, is er ergens een vakantie aan de gang?
Het is nog paasvakantie hier in Belgie. :P Sowieso heeft er rond deze periode vaak wel een land vakantie. Volgende week heeft een deel van Frankrijk met hun voorjaarsvakantie, en dan komen jullie met de meivakantie (of hoe dat ook weer juist heet). De rest van west europa ken ik niet zo qua vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Lointje schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:25:
[...]

Het is nog paasvakantie hier in Belgie. :P Sowieso heeft er rond deze periode vaak wel een land vakantie. Volgende week heeft een deel van Frankrijk met hun voorjaarsvakantie, en dan komen jullie met de meivakantie (of hoe dat ook weer juist heet). De rest van west europa ken ik niet zo qua vakanties.
Dit is ook de reden dat ik probeer mijn ranked games vaak na 21:30 's avonds te spelen. Dan liggen de kindjes over het algemeen in bed, of mogen niet meer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-10 08:32
Die kinderen zijn gewoon vet irritant omdat ze zo kinderachtig reageren. als je gewoon normaal doet en probeert te helpen als de rest is er niks aan de hand. maar die kinderen zijn echt zo irritant dat je ze gaat ignore en dan mis je al 1 persoon. Voorbeeld van gister:

Malzahar (klein kind): I can handle mid myself its easy no problem blabla.
dus daar gank ik niet want dat wou die niet. toch maar een keer fizz gepoked met wat damage en daar kwam de eerste kill voor malz: J4 please leave i can handle it myself. (prima ik reageer er verder niet op) ben niet meer mid geweest en malz ging 2 x dood gaat die in all chat roepen my jungler never ganks and thats why we lose blabla. dan kan ik die vent egt wel helemaal naar de (*@!(^#& schoppen maar dan blijf ik toch maar rustig en denk fok it ignore it keep on going. uit eindelijk verloren omdat malzahar gewoon gaat farme en niks meer doet waardoor we verliezen en doordat hij iedereen af loopt te zeiken terwijl die zelf hard faalt. Deze mensen moeten gewoon PERMA ban krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

valermos schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:01:
Die kinderen zijn gewoon vet irritant omdat ze zo kinderachtig reageren. als je gewoon normaal doet en probeert te helpen als de rest is er niks aan de hand. maar die kinderen zijn echt zo irritant dat je ze gaat ignore en dan mis je al 1 persoon. Voorbeeld van gister:

Malzahar (klein kind): I can handle mid myself its easy no problem blabla.
dus daar gank ik niet want dat wou die niet. toch maar een keer fizz gepoked met wat damage en daar kwam de eerste kill voor malz: J4 please leave i can handle it myself. (prima ik reageer er verder niet op) ben niet meer mid geweest en malz ging 2 x dood gaat die in all chat roepen my jungler never ganks and thats why we lose blabla. dan kan ik die vent egt wel helemaal naar de (*@!(^#& schoppen maar dan blijf ik toch maar rustig en denk fok it ignore it keep on going. uit eindelijk verloren omdat malzahar gewoon gaat farme en niks meer doet waardoor we verliezen en doordat hij iedereen af loopt te zeiken terwijl die zelf hard faalt. Deze mensen moeten gewoon PERMA ban krijgen.
Je bedoelt natuurlijk een MAC ban. Ip kan je veranderen. Mac gaat wat lastiger.hihihihi >:)

Ik heb gisteren 2 potjes gespeeld. 2x mid, 2x verloren. mijn focus was off, sinds lange tijd weer ahri gespeeld en de troela had mijn zyra gekaapt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 16:06

Wootlock

Evilution

Masuchievo schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:07:
[...]

Je bedoelt natuurlijk een MAC ban. Ip kan je veranderen. Mac gaat wat lastiger.hihihihi >:)
De gemiddelde LoL speler heeft geen idee wat een IP adres is, laatstaan een mac adres ;)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-10 08:32
Ja vooral de kinder categorie valt hieronder wootlock.
maar denk dat 18+ wel weet dat een ip adress van internet is and so on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och over kinderen gesproken.
Gisteren ha ik een premade, een of andere ranked team genaamd ABX. Nou ze waren fistpick en firstpicken mid en top. Okee prima dat kan ze zeggen dat ze goed zijn enzo ik maak er geen probleem van. Vervolgens pak ik adc en zou de andere support gaan. Wat doet die? Picked olaf en gaat gezellig alle cs voor mijn neus afpakken. Stond tegen een blitz en ja zoals je al raade wordt die de eerste 10 minuten al 3 keer gegrabed en gekilled. Ondertussen (Top had Darius, mid had Kha) hadden onze premade vriendjes gezamelijk al 5 deaths. Toen begon het flamefeest. Joh onze jungler voli deed het niet eens zo slecht had als enigste echt iets gedaan samen met mij. Darius en kha begonnen hem kapot te flamen omdat die niet kwam ganken (Ze pushde hun lane compleet door de hele tijd). En tjaah binnen 20 minuten waren ze al bij onze nexus haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Ik weet bijna wel zeker, dat wanneer je zulke spelers gewoon weglaat uit je game, dus dat ze afk gaan, je meer kans maakt op winst. Daarnaast maakt het je spel ook nog eens een stuk relaxter.

Mijn god wat weten die kleuters toch het bloed onder je nagels uit te halen soms :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qon schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:24:
Ik weet bijna wel zeker, dat wanneer je zulke spelers gewoon weglaat uit je game, dus dat ze afk gaan, je meer kans maakt op winst. Daarnaast maakt het je spel ook nog eens een stuk relaxter.

Mijn god wat weten die kleuters toch het bloed onder je nagels uit te halen soms :P...
Haha ja, en het ergste was dat het nog een potje om 22:30 was.
Ik dacht veilig te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 17:20

UTADDICT

NERF

Ik word echt helemaal gek van free-to-play Ezreal. En dan niet de champion zelf, maar de mensen die hem nu ineens spelen. Zie weinig goede.

Gisteren toevallig twee games waar ik als support diende op te treden. Nu houd ik daar neit zo van, maargoed ik ben de kwaadste niet. Krijg je eerst naar je hoofd "Don't you dare steal my farm", als de game nog niet eens gestart is en dikke flames als ik vanuit harass per ongeluk een minion kill. Vervolgens blijven ze (in beide games) tower diven als gekken op 10% health. Staan 0/5/0 en 0/4/1 na 10 min. Die ene kill moest ik afmaken, flash langs de tower. Moe.

Daarna dus ALLE farm gejat..

Ook geinig; waarom gebruikten alle Ezreals (3) hun ult gisteren vanuit onze base over mid lane heen, terwijl daar 1 enemy loopt bij hun base op 100% health. Constant.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Dat is voor easy farm denk ik. Eens de ult genoeg damage doet om een minion neer te halen, en je schiet deze over midlane, heb je 2 of 3 waves of minions in 1 keer (en wordt mid gepusht). Op bot en top gaat dit niet zo, omdat die een hoek maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Hij doet toch na elke hit minder damage? Of is dat alleen bij players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52
nee dat is ook op minions tot een max van 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Lointje schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:55:
Dat is voor easy farm denk ik. Eens de ult genoeg damage doet om een minion neer te halen, en je schiet deze over midlane, heb je 2 of 3 waves of minions in 1 keer (en wordt mid gepusht). Op bot en top gaat dit niet zo, omdat die een hoek maken.
werkt helaas niet
je moet vrij fed zijn om 1 wave compleet te clearen, laat staan meer
in een normaal potje (realistische situatie dus) haal je niet eens die 1ste wave neer, meestal alleen de ranged minions

het enige wat je dus doet is een lane pushen
handig voor een splitpush terwijl je sieged of om een tower te redden, maar niet om te farmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

godofal schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:01:
[...]

werkt helaas niet
je moet vrij fed zijn om 1 wave compleet te clearen, laat staan meer
in een normaal potje (realistische situatie dus) haal je niet eens die 1ste wave neer, meestal alleen de ranged minions

het enige wat je dus doet is een lane pushen
handig voor een splitpush terwijl je sieged of om een tower te redden, maar niet om te farmen
Ja precies, dat dacht ik dus ook. Overigens waren we in die potjes allerminst aan het pushen, maar dat terzijde.

Wat vinden jullie van de Skin price changes? Schijnt nogal wat kabaal over te zijn!

http://euw.leagueoflegends.com/news/skin-rp-price-changes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

UTADDICT schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:09:
[...]

Ja precies, dat dacht ik dus ook. Overigens waren we in die potjes allerminst aan het pushen, maar dat terzijde.

Wat vinden jullie van de Skin price changes? Schijnt nogal wat kabaal over te zijn!

http://euw.leagueoflegends.com/news/skin-rp-price-changes
Jammer dat sommige skins ineens een beetje duurder zijn geworden, maar het werd eens tijd dat er eindelijk wat structuur in de skinprijzen kwam. Ik snapte er niks van waarom sommige duurder waren dan andere. Nou heb je in ieder geval een 'klein' beetje dat je weet wat je koopt.

Er zouden meer ultimate skins moeten komen naar mijn mening, die pulsefire ez is nu de enige toch? Die is echt gruwelijk namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Bedankt voor ezreal info, ik ging er blijkbaar foutief van uit dat het voor farm was :)

En ivm price changes, ik vind het op het eerste zicht niet slecht uitzien. Uiteindelijk hebben ze wel mooi op tijd aangekondigd welke duurder gaan worden, en je hebt nog twee weken om die skins die je nog wil hebben aan te kopen. Voor degene die goedkoper worden wacht je gewoon.
Of het over het algemeen duurder wordt is nog wat afwachten, van wat ik begrepen heb, komt het grootste deel nog altijd in de 975 rp terecht. En meer dan 70 skins worden in prijs verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Lointje schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:47:
Bedankt voor ezreal info, ik ging er blijkbaar foutief van uit dat het voor farm was :)

En ivm price changes, ik vind het op het eerste zicht niet slecht uitzien. Uiteindelijk hebben ze wel mooi op tijd aangekondigd welke duurder gaan worden, en je hebt nog twee weken om die skins die je nog wil hebben aan te kopen. Voor degene die goedkoper worden wacht je gewoon.
Of het over het algemeen duurder wordt is nog wat afwachten, van wat ik begrepen heb, komt het grootste deel nog altijd in de 975 rp terecht. En meer dan 70 skins worden in prijs verlaagd.
Eens. Sommige skins die naar 1350 worden verhoogd snap ik niet helemaal.. Voldoen niet aan de kenmerken die zij aan die categorie hebben gegeven.

Maargoed, Tundra Fizz wordt goedkoper, dus dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:46:
[...]

Haha ja, en het ergste was dat het nog een potje om 22:30 was.
Ik dacht veilig te zijn 8)7
Zelfs om 1:00 (slapeloze nachten :z ) heb je ze rond lopen.

Het leukste is dat al je in de champ pick als eerste mag kiezen, je een lane kiest, maar dat er toch iemand leaved. Kom je opnieuw in de pick, sta je ineens op de 2de plek, met 4 van de vorige pick.

dan zegt ineens Nr 1, Ik ga mid Fizz, dan counter ik Kassa.... en insta lock... dan ga ik toch lekker maar botlane spelen.

Na 13 minuten spelen, Fizz: 0-4-0 ... 3 sec later disconnected...

maar je zult denken, gebeurt je 1x... dagelijks... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:20:
[...]

Zelfs om 1:00 (slapeloze nachten :z ) heb je ze rond lopen.

Het leukste is dat al je in de champ pick als eerste mag kiezen, je een lane kiest, maar dat er toch iemand leaved. Kom je opnieuw in de pick, sta je ineens op de 2de plek, met 4 van de vorige pick.

dan zegt ineens Nr 1, Ik ga mid Fizz, dan counter ik Kassa.... en insta lock... dan ga ik toch lekker maar botlane spelen.

Na 13 minuten spelen, Fizz: 0-4-0 ... 3 sec later disconnected...

maar je zult denken, gebeurt je 1x... dagelijks... _/-\o_
Haha klinkt lekker herkenbaar.
Achja zo blijf ik lekker in Bronze 1 vastzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Leona support vindt ik niet echt sterk later in het spel.
In de eerste 15 minuten heb ik 5 á 6 assists met een heerlijke Vayne speler, maar later in team fights vondt ik Leona niet echt nuttig. Maar mischien onderschat ik de kracht van Bulwark en Zeke's Herald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:22:
In de eerste 15 minuten heb ik 5 á 6 assists met een heerlijke Vayne speler, maar later in team fights vondt ik Leona niet echt nuttig. Maar mischien onderschat ik de kracht van Bulwark en Zeke's Herald.
Juist een van de sterkere omdat je een followup hebt op jezelf van een leuke range. Als iemand je E flashed kan je daarna vrij je ult raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Xanthian schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:22:
Ligt eraan wat jij onder nuttig verstaat. Je kan lategame de initiator van een teamfight zijn. Ook is de ulti vrij sterk als de enemy met 2 of meer man op je adc duikt. Stun en extra dmg van attacks.
Meestal ga je wel dood, maar zolang je team positief uit het gevecht komt is er geen probleem.

Ik ga meestal voor locket, verder tanky en mr. Eventueel een bulwark maar alleen als er veel AP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 15:26
Viper® schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:40:
[...]

Ligt eraan wat jij onder nuttig verstaat. Je kan lategame de initiator van een teamfight zijn. Ook is de ulti vrij sterk als de enemy met 2 of meer man op je adc duikt. Stun en extra dmg van attacks.
Meestal ga je wel dood, maar zolang je team positief uit het gevecht komt is er geen probleem.

Ik ga meestal voor locket, verder tanky en mr. Eventueel een bulwark maar alleen als er veel AP is.
Andersom kan je ook zorgen dat hun ADC niks kan doen. Als je de W aanzet, er vervolgens met E in duikt en daarna een stun doet met Q geeft dat nog aardig wat damage en de ADC kan direct geburst worden. Ult gooi ik zelf meestal op meerdere enemies, blijft een leuke stun als iedereen op elkaar staat! :)

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja later in het spel is het als support nou eenmaal wat lastiger omdat je relatief veel gold achterloopt op carrys enzo. Maar leona is echt nog wel sterk dan juist omdat je ook kan initiaten en best goede aoe hebt.
Alleen is het vaak moeilijk om een goed moment te kiezen en je team ook te laten volgen. Bij leona is het ook extra vervelend als je dat niet goed doet omdat je eigenlijk alleen maar all-in kan gaan en geen weg terug meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister speel ik ook LoL. Nu bijna level 6.

Paar dingen die me opvallen:
  • In de tutorial centreert de camera zich op de speler; daarna moet je zelf met spatiebalk dit regelen, maar dat vind ik niet zo fijn werken. Een toggle voor camera zou er wel zijn met ` knop, maar dat werkt bij mij niet?
  • Het kopen van items is elke keer toch wel stressen. Echt de tijd nemen om te zoeken wat je wilt, heb je niet. Tenzij je al die items uit je hoofd kent.
  • Ik weet ook nog niet zo goed wat de strategie achter items is. Het is vaak een mix van wat je nodig hebt. In het begin merk ik dat mana regen belangrijk is, daarna speed en health om levend te blijven, in de latere stadia van een game vooral Ability Power. Klopt dat ongeveer?
  • Consumables gebruik ik nooit, ik druk namelijk veel te gauw op 1/2/3/4 terwijl ik QWER wil drukken. :(
  • Ik merk dat ik vooral focus op het doden van minions, wat mij vrij goed afgaat met AoE attacks. Ik speel nu Malzahar die ik wel leuk vind spelen. Maar andere champions killen vind ik erg moeilijk. Ze lopen simpelweg weg en het is zelfmoord om ze achterna te gaan. Ik denk dat andere champs beter zijn voor het killen van andere champs?
  • Tot nu toe kan ik goed meekomen met anderen die level 30 zijn. Wel vreemd dat newbies niet met newbies worden gepaired?
  • Erg mooi spel, alleen wordt het wel enigszins eentoning als je veel matches na elkaar speelt. Ik merk dat ik veel pauzes ertussen wil hebben omdat ik anders best hyper wordt. Dat heb ik niet echt met andere games. Ik denk dat dit vooral komt omdat je eigenlijk de hele tijd hetzelfde doet.
Nog een klein vraagje: zijn die killstreaks belangrijk? Ik probeer levend te blijven, maar soms merk ik dat je evengoed dood kan gaan. Zo heel veel scheelt dat niet qua verloren tijd. Of zit ik er naast?

Hopelijk binnenkort een echt potje tegen mede tweakers. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:19:
Sinds gister speel ik ook LoL. Nu bijna level 6.

Paar dingen die me opvallen:
[list]• In de tutorial centreert de camera zich op de speler; daarna moet je zelf met spatiebalk dit regelen, maar dat vind ik niet zo fijn werken. Een toggle voor camera zou er wel zijn met ` knop, maar dat werkt bij mij niet?
probeer Y, dat zou de toggle voor fixed/free camera moeten zijn
de meesten spelen wel met free camera; veel skills komen verder dan je kan zien met fixed, of je kan ganks niet aan zien komen
• Het kopen van items is elke keer toch wel stressen. Echt de tijd nemen om te zoeken wat je wilt, heb je niet. Tenzij je al die items uit je hoofd kent.
komt vanzelf, uiteindelijk ken je idd alle items uit je hoofd en heb je wel een redelijk idee welke richting je op moet gaan
ff "kort" lijstje:

voor offence heb je
AD: attack damage, meer basic attack damage en sommige skills schalen ermee (oranje cijfer)
AP: ability power, zorgt ervoor dat caster champions (zoals malzahar) meer schade doen met skills
ARpen: armor penetration, zorgt ervoor dat je een gedeelte van je target's armor negeert (alle physical damage)
Mpen: magic penetration, zelfde als ARpen maar dan voor magic damage
AS: attack speed, laat je sneller auto attacken
crit%: critical hit chance, zorgt ervoor dat je meer kans hebt om crits te doen op je auto attacks (een crit is 200% van je normale damage)

voor defence heb je:
armor: minder damage van physical damage (autoattacks voornamelijk)
Mres, magic resist: minder damage van magical damage (voornamelijk skills van mages)
HP: healthpoints, gewoon meer hitpoints voor je dood gaat
armor en Mres lijk lastig te berekenen maar is eigenlijk vrij makkelijk: als je 1000 HP hebt en 20 armor heb je 1200 "effective health" oftewel de hoeveelheid magic damage die je moet krijgen voordat je dood bent
tel dus de hoeveelheid magic resist bij je HP op: 20 Mres = 20% meer HP

dan zijn er nog utilty stats:
lifesteal: alle autoattacks die je doet levert je HP op, als je 100 damage met een autoattack doet (dus ná armor reductie) met 10% lifesteal krijg jij 10 HP terug
spellvamp: zelfde als lifesteal maar dan voor skills
movementspeed: sneller bewegen
slows: sommige items hebben een active (moet je de item dus gebruiken) of een passive (activeert automatisch onder bepaalde omstandigheden) om je tegenstander langzamer te slowen

er zijn nog een hoop lastigere/unieke dingen zoals attack speed reduction, basic attack modifiers, aura's en nog meer
• Ik weet ook nog niet zo goed wat de strategie achter items is. Het is vaak een mix van wat je nodig hebt. In het begin merk ik dat mana regen belangrijk is, daarna speed en health om levend te blijven, in de latere stadia van een game vooral Ability Power. Klopt dat ongeveer?
ligt er heel erg aan welke champ je speelt
eigenlijk is elke stat wel nuttig op bepaalde champs, je kan niet zomaar zeggen "dit en dat op die en die tijd" als algemene regel
sommigen bouwen alleen maar health, anderen alleen maar AD
over het algemeen is het wel zo dat de eerste items offensief zijn tenzij je in de jungle staat of een champ speelt die flink voordeel heeft van armor
Consumables gebruik ik nooit, ik druk namelijk veel te gauw op 1/2/3/4 terwijl ik QWER wil drukken. :(
consumables zijn lastig om goed te gebruiken, maar als je het leert is het het *zeker* waard en de beste optie, zeker early game
maar als je net begint zal het teveel van het goede zijn, je kan beter gewoon basic mechanics, items en champs leren ipv gelijk moeilijk te doen
• Ik merk dat ik vooral focus op het doden van minions, wat mij vrij goed afgaat met AoE attacks. Ik speel nu Malzahar die ik wel leuk vind spelen. Maar andere champions killen vind ik erg moeilijk. Ze lopen simpelweg weg en het is zelfmoord om ze achterna te gaan. Ik denk dat andere champs beter zijn voor het killen van andere champs?
je moet niet focussen op het doden van minions, je moet focussen op het allerlaatste beetje schade om hem te doden; dan krijg je geld voor het killen namelijk
de HP bar van een minion moet je eignelijk negeren tot de laatste ~10%
het doden van tegenstanders is, zeker als je net begint, lastig omdat zij jou ook willen slopen natuurlijk
de beste optie is simpelweg te focussen op het lasthitten (farmen) van minions en zodra je jungler of een ander teammaat langs komt je tegenstander neer te bursten
wel blijven harassen en ze bang houden, anders slopen zij jou alsnog
• Tot nu toe kan ik goed meekomen met anderen die level 30 zijn. Wel vreemd dat newbies niet met newbies worden gepaired?
mensen worden gematched met anderen van hun skillniveau, als jij (zonder duoQ) word gematched met lvl30's betekent dat dat jij beter bent dan degenen op jouw lvl, dus zoekt het systeem naar mensen van jouw skillniveau
lvl word (afaik) geen rekening mee gehouden in de matchmaking
• Erg mooi spel, alleen wordt het wel enigszins eentoning als je veel matches na elkaar speelt. Ik merk dat ik veel pauzes ertussen wil hebben omdat ik anders best hyper wordt. Dat heb ik niet echt met andere games. Ik denk dat dit vooral komt omdat je eigenlijk de hele tijd hetzelfde doet.[/list]
het mooie van LoL imo is dat het altijd lastiger kan en altijd uitdagend blijft, ik leer na >1500 matches nog steeds bij en doe elk potje weer nieuwe dingen
het lijkt eentonig, maar met >100 champions die allemaal verschillende skills, voor en nadelen, krachten en zwaktes hebben speel je eignelijk nooit 2x hetzelfde spelletje, zeker niet omdat elke speler een champion anders speelt/bouwt
Nog een klein vraagje: zijn die killstreaks belangrijk? Ik probeer levend te blijven, maar soms merk ik dat je evengoed dood kan gaan. Zo heel veel scheelt dat niet qua verloren tijd. Of zit ik er naast?

Hopelijk binnenkort een echt potje tegen mede tweakers. >:)
als je een champion dood krijg je 300g (assist pool is 50% daarvan, verdeelt onder alle assisters) maar dan word je zelf ook meer waard: als iemand jou daarna dood krijgt hij 360g (assist weer 50%, gaat dus ook omhoog)
dat gaat zo door tot de 4de kill, dan ben je 500g (+50% voor assists) waard

werkt andersom ook trouwens: als je op een death streak zit gaat je waarde omlaag; 2de death is nog maar 261g, wat doorgaat tot de 10de death waar je nog maar 15g waard bent

als je op een kill streak zit en je word gekilled reset hij weer naar 300g, zelfde voor een death streak: scoor je een kill dan reset hij naar 300g en voor een assist ga je 1 stapje terug (dus van een 4 death streak naar 3 death streak)

per kill is het dus niet veel, maar het tikt aan en als je 3x iemand sloopt ben jij 432 gold waard en je tegenstander nog maar 183
een killstreak opofferen voor een deathstreak tegenstander is dus een slecht idee; je tegenstander krijg veel meer geld uit die "ruil"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Edit: Oh godofal heeft het al redelijk goed uitgelegd :9

Er is wel een knop om de camera te togglen tussen locked camera (zoals in de tutorial) en free camera. Ik zou je echter aanraden om te leren spelen met free camera. Dat is aan het begin misschien even wennen maar bijna essentieel om het spel goed te kunnen spelen.

Wat betreft items zou ik vaak kijken in de recommended section. Dat is recentelijk voor alle champions geupdate en bijna altijd staan er nu de belangrijkste items tussen voor je champion. Mocht je het dus even niet weten, dan kun je gewoon uit die items kiezen. Ze staan daarnaast ook nog gerangschikt naar offensief en defensief. Er zit veel strategie achter items maar dat is een beetje te uitgebreid om nu op in te gaan, zeker als je nog maar weinig game knowledge hebt.

Zeker potions zijn erg belangrijk als consumables. Die hoef je gelukkig in principe niet plots in een gevecht te gebruiken (zoals sommige active items). Veel level 30 spelers vergeten nog steeds wel hun use items te gebruiken. Het is wel belangrijk dat je consumables leert gebruiken want sommige active items zijn ontzettend belangrijk voor bepaalde champions. Je kunt er altijd voor kiezen om je consumables op slot 5 of 6 te zetten als je bang bent dat je 1-4 indrukt tijdens het vechten.

Doodgaan is bijna altijd slecht voor jou en je team omdat je de tegenstander gold geeft en je xp en gold mist van de minions in de lane. Soms kan het de moeite waard zijn om jezelf op te offeren als dat betekent dat iemand anders van je team (die meer gold waard is/sterker is dan jou) kan overleven. Mocht je terugwillen om items te kopen, dan kun je gewoon Recall (B) gebruiken, dan teleporteer je ook naar de basis.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Om nog wat op de vorige posts aan te vullen:
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:19:
[...]
Welke items je wilt hebben, is voornamelijk afhankelijk van welke rol je speelt. De damage dealers (AD en AP carries; respectievelijk rangers en mages) gaan zo veel mogelijk voor de offensieve stats, waarbij ze van hun team afhankelijk zijn voor bescherming. Op lagere niveaus zijn de meeste spelers echter nog niet zo goed in staat om hun teamgenoten te beschermen, en positioneren de damage dealers zichzelf ook niet altijd even veilig, dus zal hun build idealiter iets defensiever zijn dan normaal.

Supports zijn champions wiens rol het is om hun teamgenoten te helpen. Die besteden meestal al hun goud aan items die het team ondersteunen. Items met aura-effecten zie je veel, net als Cooldown Reduction om hun abilities vaker te gebruiken. Supports zijn doorgaans ook de champions die in het team relatief het meeste goud spenderen aan wards.

Tanks en Bruisers, ten slotte, halen defensieve items om de klappen te kunnen opvangen. Let wel op dat iemand die alléén maar defensieve stats haalt, weinig kan doen, en dus te negeren valt. Dit moet je zien te voorkomen; je defensieve stats zijn nutteloos als niemand je aanvalt. Bruisers zijn min of meer een subclasse die deze negeerbaarheid tegen gaan met hun damage output, terwijl de Tanks meestal hun defensieve stats combineren met andere manieren die zeggen: "Val mij aan!"

De stats die je noemde, vormen een vrij solide opbouw voor de meeste mages. Zeker voor spelers van een lager level zijn mana regen items erg goed, aangezien je nog niet de beschikking hebt over de volle selectie runes en masteries.

Verder wil je je het liefst focussen op offensieve stats, namelijk Ability Power (AP), Cooldown Reduction (CDR) en Magic Penetration (MPen). Welke van deze drie stats je wilt hebben, hangt af van de skillset van je champion: voor abilities met een hoge AP scaling haal je Ability Power; met een lage (of zelfs geen) AP scaling kun je beter voor MPen of CDR gaan; voor abilities die met AP scalen, maar geen damage doen (shields bijvoorbeeld) wil je liever AP of CDR dan Magic Penetration. Meestal is het voor je overall DPS het effectiefst om deze stats te mixen.

Tot slot heb je natuurlijk niks aan damage output als je in één klap omvalt, dus haal je defensieve items voor zover je die nodig denkt te hebben. Maar ook weer niet te veel; een champion op 10% hp kan nog net zoveel schade doen als op 100% (hij zal echter wel een stuk voorzichtiger moeten zijn).
[...]
Je kunt inderdaad vrij gemakkelijk met je spells minions doodmaken, maar probeer dat zo weinig mogelijk te doen; op die manier jaag je heel snel je mana erdoorheen. Als je de minions kunt doodmaken met je basisaanval ("auto-attack"), kun je je mana gebruiken tegen de vijandelijke champions. Minion kills pakken met je auto-attack wordt "last hitten" genoemd, en is waarschijnlijk de belangrijkste vaardigheid die je voor dit spel ooit zult leren. Succesvol last hitten is meestal de belangrijkste factor wat betreft de hoeveelheid goud die je krijgt, en wie het meeste goud heeft, is vaak de sterkste tijdens gevechten.

Wat betreft champions killen, daar is Malzahar op zich vrij goed in. Hij is een van de combo-based mages, dat wil zeggen: mages die hun spells op een bepaalde manier combineren om veel schade te doen. Voor Malzahar is die combo als volgt:

Leg je W-skill (Null Zone) neer onder de tegenstander. Op level 1 van die ability doet die al schade gelijk aan 20% van de maximum HP van je tegenstander (4% per seconde gedurende 5 seconden), 40% op level 5. (De hoeveelheid Ability Power die je hebt vergroot die schade nog eens, maar de hoeveelheid Magic Resistance van de tegenstander verkleint het.) Gebruik vervolgens je ultimate (je R-skill, Nether Grasp) om te proberen je tegenstander voor de volle 5 seconden in die Null Zone te houden.

Dit doet behoorlijk veel schade, maar meestal niet genoeg om iemand van 100% health naar 0 te brengen. Probeer daarom je tegenstander met je overige abilities en je auto-attack terug te brengen naar een punt waarop dat wél kan. Welk punt dat precies is, hangt af van een aantal variabelen (jouw Ability Power en Magic Penetration, en zijn Health en Magic Resistance), dus dat zal voornamelijk een kwestie zijn van ervaring (of razendsnelle wiskunde ter plekke :P ). Het is overigens geen groot probleem als je iemand niet dood krijgt; als hij terug naar zijn basis moet om te healen, kost dat hem tijd die hij niet kan gebruiken om bij te dragen. Jij kunt ondertussen relatief veiliger verdergaan met goud verdienen, een toren omverhalen, of je teamgenoten gaan helpen.
[...]
Op zich worden nieuwe spelers wel met elkaar ingedeeld, maar Summoner Level is slechts één van de criteria waarop die indelingen worden gebaseerd, en niet de belangrijkste. Als je een level 30 speler tegenkomt, kan dat verschillende oorzaken hebben:
• Jij speelt erg goed voor je level.
• Die level 30 speler is erg slecht voor zijn level.
• Een level 30 speler speelt samen met een of meer lagere spelers.
• Er zijn gewoonweg te weinig spelers in de queue om een match te maken met allemaal spelers van je eigen level.
Er zijn vast nog wel meer redenen te bedenken waar ik nu niet op kom.
Mocht je level 30 spelers regelmatig of met meerdere tegelijk tegenkomen, dan wordt die eerste optie nog eens een stuk waarschijnlijker.

Overigens, hoe langer je in de queue zit, des te minder waarde de matchmaking hecht aan de richtlijnen (waaronder "spelers van een gelijk level met elkaar matchen"), ten faveure van het überhaupt krijgen van een match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:42

Lapras

Ice beam

Het einde van EG vs Fanatic is de moeite waard om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 05:52
naarden 4ever schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:04:
Het valt me op dat er champions worden geïntroduceerd de laatste tijd met alleen maar een prijs van 6300 IP. Vervolgens wordt er zo af en toe een klein groepje in prijs verlaagd, nu Riven, Skarner, Warwick en Talon.

Was dat altijd zo? Ongeveer even grote groepen met champions van de verschillende prijsklassen, en zo af en toe wordt er een groepje in prijs verlaagd om nieuwe champions voor 6300 IP toe te laten? Of is de 6300 IP prijs 'nieuw', en komt er binnenkort een nieuw groep waarin champions standaard 7800 IP gaan kosten?

Vandaag samen een potje met Gallaxhar gedaan (ook actief hier). Ging 30-5-9 met Vayne, zo heerlijk als je gewoon met 3-4 schoten je tegenstanders volledig met de grond gelijk maakt. Quadra, een triple en heel veel double kills gemaakt. Altijd prettig als je als ADC toch een game kunt turnen.
Leuke pot ;)

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt heren voor de goede feedback! :)
Ik zou je echter aanraden om te leren spelen met free camera.
Inderdaad, ik heb nu met Y toggle geprobeerd maar free cam werkt toch beter, omdat ik vooruit wil kijken waar ik naartoe ga. En nu ik wat meer heb gespeeld gaat dat ook wel beter.
the Virtual schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:59:
De damage dealers [..] gaan zo veel mogelijk voor de offensieve stats, waarbij ze van hun team afhankelijk zijn voor bescherming.
Ja, nouja, daar gaat het dan toch wel mis. Ik heb niet het gevoel dat anderen mij beschermen. In tegendeel; ik solo vaak een lane. Ik snap wel dat de kracht hem in de teamwork zit. Maar als ik een lane kan solo-en en turrets omver kan krijgen, betekent dit dat de andere lanes meer allied champs hebben.
Je kunt inderdaad vrij gemakkelijk met je spells minions doodmaken, maar probeer dat zo weinig mogelijk te doen; op die manier jaag je heel snel je mana erdoorheen. Als je de minions kunt doodmaken met je basisaanval ("auto-attack"), kun je je mana gebruiken tegen de vijandelijke champions.
Mja, het enige wat nu écht goed lukt bij mij is juist die minions omver blazen zodat ik zo snel mogelijk die turrets kan killen terwijl de enemy champs met mijn allied champs zoet zijn. Die strategie werkt voor mij tot dusver het beste - niet dat dat DE beste strategie is, hooguit mijn ervaring tot nu toe.

Vaak probeer ik mijn AoE-abilities te gebruiken op enemy minions en enemy champs als deze zich dicht bij elkaar bevinden. Maar enemy champs killen lukt me nog steeds nauwelijks. Ik haal mijn gold vooral van het last-hitten van minions. Dat gaat nu uitstekend, al besef ik dat ik gold misloop doordat ik geen enemy champs kan killen.
Wat betreft champions killen, daar is Malzahar op zich vrij goed in.
Dat las ik ook in de guide; dat Malzahar eigenlijk 1vs1 alle champs aan moet kunnen. Dus kennelijk doe ik wat verkeerd. :P

Het probleem is denk ik vooral dat ik niet de juiste items heb. Ik heb bijvoorbeeld 1800hp terwijl enemy champs 3200hp hebben. Ik heb echt tijd nodig om wat damage te doen, terwijl zij in 1.1 seconde mij horizontaal krijgen. :'(
Ik ben de hele tijd aan het wegrennen, dekking zoeken achter mijn minions en een beetje de sniper uithangen.

Maar de keren waarbij het wel lukt, zorg ik dat ik E (DoT) en W (aoe DoT) heb applied op een champ en daarna R om hem vast te plakken op dat gebied. Vooral W zou goed zijn voor champs met hoge HP.
Het is overigens geen groot probleem als je iemand niet dood krijgt; als hij terug naar zijn basis moet om te healen, kost dat hem tijd die hij niet kan gebruiken om bij te dragen.
Dit werkt tot nu toe vrij aardig. Onder druk zetten en ze lopen vanzelf weg. Merk wel op dat ik nog enkel tegen bots heb gespeeld, geen pvp nog. Ik denk laat ik eerst maar oefenen voordat ik afga. :+
Mocht je level 30 spelers regelmatig of met meerdere tegelijk tegenkomen, dan wordt die eerste optie nog eens een stuk waarschijnlijker.
Dat verbaast me een beetje. Ik kijk altijd naar de stats na een match. Ik zie dan zoiets als 1 kill, 13 deaths en 10 assist ofzo. Maar minions killen ben ik vaak 1e of 2e en ook het levelen van mijn champ sta ik bijna altijd vooraan. Soms een goede speler die net één level hoger zit dan ik, maar op dat gebied kan ik goed meekomen. Minions gaat me dus goed af, nu nog champs kunnen tackelen.

Wat me dus goed afgaat is last-hitten en pushen (lanes vrijmaken, snel turrets killen en continu onder druk zetten zodat de enemy champs moeten kiezen tussen mijn ally champs of mij lastig vallen.
Overigens, hoe langer je in de queue zit, des te minder waarde de matchmaking hecht aan de richtlijnen
Gelukkig duurt het vaak maar 1 tot 3 seconden, lekker snel. Wat me wel opvalt is dat het 'inladen' erg lang duurt. Ik ben vaak al bij 100% terwijl anderen nog 'not connected' zijn; wtf? :?

Dan nog even wat vragen. Ik ben bezig met deze guide:
http://www.lolpro.com/gui...ne-crs-nyjacky/item-build

Veel info, veel van geleerd. Maar die items kloppen van geen kanten?!

Deze items bestaan niet meer schijnbaar: raba deathcap, liandry, zho. hourglass.

Voor mij is het grootste punt nu dat ik een goede item-set wil hebben. Die schrijf ik dan op zodat ik precies weet welke mijn volgende item moet worden. Jammer dat je die niet kunt bookmarken ofzo. Verder snap ik dat je eigenlijk dynamisch items moet kopen naar gelang de prioriteiten in die ene battle (tegenstanders, medestanders), maar ik denk laat ik eerst eens focussen op AP want dat heb ik nu eigenlijk te weinig om goed effectief te zijn als mage.

Hoe ik het nu doe is:
1. Boots of speed + ???
2. Chalice of Harmony
3. Sorc. shoes
4. Alacrity
5. Haunting Guise
6. Athene v. Grail
7. Void Staff

Niet de beste build, want ik mis dus items in de guide. Is er ergens een meer up-to-date guide of hebben jullie suggesties? Ik zou graag een 'generic' build willen voor mijn mage, dat dynamisch aanpassen komt later wel denk ik dan.

Verder: ik heb nu 400RP en 2500IP. Ik denk wachten met uitgeven totdat ik er meer van weet. Runes ook pas wachten tot level 30? Aangezien Malzahar mij wel bevalt qua speelstijl wil ik die denk ik kopen. Want morgen ofzo kan ik die niet meer spelen ben ik bang? Het is nu een van de gratis speelbare. Maar hij is best duur (4800IP).

Nog wat kleine dingetjes:
  • Die honor points zijn leuk en wordt goed uitgelegd; behalve wat je er er aan hebt. 8)7 Enige wat ik las is dat je extra XP erbij krijgt. Is dat het?
  • Ik zie dat de matches won worden bijgehouden; geldt dat ook voor losses? Is het 'erg' als je een match verliest? Behalve dan misschien dat je minder XP verdient die ene match.
  • Ik zie geen optie om Anti Aliasing in te schakelen helaas. Beetje vreemd.
Bedankt voor alle hulp! Deze newbie leert wel aardig snel. Tot nu toe 11 wins en 0 losses. :*)
Speel nu vooral 3vs3 intermediate. Dan komt het meer op mijzelf aan ipv 5vs5 waar de groep een zwaardere factor vormt. Dus om te oefenen leek 3vs3 me voorlopig beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 20:52
Je hebt het over spelers onder druk zetten en tegen level 30 spelers spelen, maar ondertussen heb je alleen nog maar tegen bots gespeeld ? :S Vervolgens praat je nog over strategieën, stats etc.? Tegen bots valt praktisch niet te verliezen. Als je snel wilt winnen, push (minions zo snel mogelijk doden) je gewoon als een malle om zo turrets te slopen,

En die items bestaan gewoon. Misschien dat ze niet in de recommended tab staan. "Bookmarken" van builds komt binnenkort trouwens.

Honor points heb je voorlopig nog niks aan.

Hoe meer je verliest hoe slechter je tegenstanders/medespelers worden. Maar uiteraard geldt dat niet voor bot games.

Vanaf level 20 kun je tier 3 runes (de beste) kopen.

Qua champions zou ik eerst gewoon alle 450 IP champions kopen. Maar dat moet je uiteraard zelf weten.

[ Voor 31% gewijzigd door Thormodo op 14-04-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:24:
Dit werkt tot nu toe vrij aardig. Onder druk zetten en ze lopen vanzelf weg. Merk wel op dat ik nog enkel tegen bots heb gespeeld, geen pvp nog. Ik denk laat ik eerst maar oefenen voordat ik afga. :+
dat verandert het plaatje al een hele hoop, ik nam aan dat je gewoon PVP aan het doen was (verklaard ook de lvl30's waar je mee gematched word trouwens)
in dat geval raad ik je aan om asap te stoppen met tegen bots te spelen, bots zijn énorm zwak (AI wise) en je gaat de verkeerde dingen leren als je tegen hun speelt
de tactiek van turrets pushen werkt namelijk niet zo makkelijk in PVP bijvoorbeeld, zeker niet in je eentje

bereid je wel voor op een vloed van scheldpartijen en geflame; je bent net begonnen dus je word dan gematched met/tegen nieuwe accounts
tussen die nieuwe accounts zitten namelijk een hóóp "smurfs"; 2de accounts van mensen die gebanned zijn, en spelers die al banned zijn zijn logischerwijs geen deel van de beschaafdere gedeeltes van de LoL community ;)
Wat me dus goed afgaat is last-hitten en pushen (lanes vrijmaken, snel turrets killen en continu onder druk zetten zodat de enemy champs moeten kiezen tussen mijn ally champs of mij lastig vallen.
farmen (lasthits) kan je hier zien hoe goed je het ongeveer doet
daar kan je precies zien hoeveel minions je máximaal kan pakken in 1 lane
al je er ~80 hebt rond de 10 minuten dan zit je boven de gemiddelde speler, ~100 en je zit ongeveer aan de max die de top haalt
Gelukkig duurt het vaak maar 1 tot 3 seconden, lekker snel. Wat me wel opvalt is dat het 'inladen' erg lang duurt. Ik ben vaak al bij 100% terwijl anderen nog 'not connected' zijn; wtf? :?
queues duren langer in PVP, laden is vaak wel een feestje; lijkt alsof de helft van de community op rekenmachines en magnetrons loopt te spelen 8)7

Deze items bestaan niet meer schijnbaar: raba deathcap, liandry, zho. hourglass.
die items bestaan nog wel, ik denk dat je alleen nog maar naar de aangeraden items kijkt van malzahar
er zijn 2 tabs in de shop, de 1ste zijn de items die riot je aanraad te halen voor de champ die je op dat moment speelt, de 2de zijn álle items
in de 2de tab kan je via filters items met bepaalde stats filteren, raba, lianry en hourglass staan allemaal onder "ability power"
hier is een site waar een shop staat, kan je rustig de shop verkennen zonder druk van een potje
(ik lees trouwens verderop dat je 3v3 doet, in die map zijn er wat andere items, schakel daarvoor naar "twisted treeline" in die shop, rechtsbovenaan)
Verder: ik heb nu 400RP en 2500IP. Ik denk wachten met uitgeven totdat ik er meer van weet. Runes ook pas wachten tot level 30? Aangezien Malzahar mij wel bevalt qua speelstijl wil ik die denk ik kopen. Want morgen ofzo kan ik die niet meer spelen ben ik bang? Het is nu een van de gratis speelbare. Maar hij is best duur (4800IP).
runes kan je het beste mee wachten tot lvl21 20, dan kan je tier 3 runes kopen
champs kan je gewoon kopen wanneer je wilt, er zijn er maar een paar die zo goed als nooit handig zijn en dan alleen maar op hogere niveau's
Nog wat kleine dingetjes:
[list]• Die honor points zijn leuk en wordt goed uitgelegd; behalve wat je er er aan hebt. 8)7 Enige wat ik las is dat je extra XP erbij krijgt. Is dat het?
honor is het tegenovergestelde van een report; het is bedoelt om positieve stimulans te geven
je kan er verder niks mee, je krijgt er geen bonus van
als je er genoeg krijgt van 1 soort krijg je wel een ribbon, puur cosmetisch, die je kan zien in champion select en het laadscherm
• Ik zie dat de matches won worden bijgehouden; geldt dat ook voor losses? Is het 'erg' als je een match verliest? Behalve dan misschien dat je minder XP verdient die ene match.
nu nog niet, het enige nadeel is dat je minder IP krijgt (xp weet ik niet zeker)
verder als je potjes wint/verliest gaat je matchmaking omhoog/omlaag, je word dus met betere/slechtere spelers gematched naarmate je meer wint/verliest
in ranked maakt het wel vrij veel uit, maar daar ben je nog (lang) niet :P
Bedankt voor alle hulp! Deze newbie leert wel aardig snel. Tot nu toe 11 wins en 0 losses. :*)
Speel nu vooral 3vs3 intermediate. Dan komt het meer op mijzelf aan ipv 5vs5 waar de groep een zwaardere factor vormt. Dus om te oefenen leek 3vs3 me voorlopig beter.
bots mag je eigenlijk niet van verliezen :P
ik zou je toch aanraden om gewoon gelijk in het diepe te springen en 5v5 PVP te gaan doen, als je 3v3 en/of tegen bots speelt leer je verkeerde dingen; bots spelen slecht en 3v3 zijn andere dingen goed/slecht dan in 5v5 (bruisers zijn heel erg sterk en ADC's enorm zwak bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke vanaf nu 5v5 PVP dan maar. :)
die items bestaan nog wel, ik denk dat je alleen nog maar naar de aangeraden items kijkt van malzahar
Nou nee, ik vul de tekst in de searchbar in. Dat werkt voor de meeste items, maar niet voor de items die ik noem. Die 'all' tab ken ik maar in de paar seconden die ik heb duurt dat erg lang. Daarom dat bookmarken mij zo handig leek. Die site is een goede tip, bedankt! Dat is precies wat ik wil, met dezelfde opmaak als in-game.

Ten slot: ik heb nu 2 keer een report gedaan van unskilled player. Moet ik dat spaarzaam doen of gewoon als ik vind dat iemand zijn ding niet heeft gedaan? Andersom deel ik ook wel eens een honor uit, vooral als iemand me hielp met uitleggen of anderszins positief opviel. Ik had al gelezen dat als je het teveel doet de 'well' opdroogt. Ben benieuwd of dat ook voor reports geldt. Dat tribunaal is een soort penalty ofzo? Bannen omdat iemand niet goed speelt lijkt mij erg ver gaan. Dus heeft het zin dat ik mensen report als ze zwak spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:15:
Oke vanaf nu 5v5 PVP dan maar. :)

[...]

[...]
Rabadons deathcap etc. bestaan niet op 3vs3 en Dominion. Al die guides op lolpro zijn voor 5vs5 (de standaard mode). Bij 3vs3 heb je bijv. de Witchcap (hourglass + rabadons in één).

Unskilled report, zie de zoekfunctie: [PC] League of Legends - Deel 8

[ Voor 82% gewijzigd door Thormodo op 14-04-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Dat tribunaal is een soort penalty ofzo? Bannen omdat iemand niet goed speelt lijkt mij erg ver gaan. Dus heeft het zin dat ik mensen report als ze zwak spelen?
http://euw.leagueoflegends.com/tribunal/en/faq/

Dit zou de meeste vragen moeten duidelijk maken erover.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Ten slot: ik heb nu 2 keer een report gedaan van unskilled player. Moet ik dat spaarzaam doen of gewoon als ik vind dat iemand zijn ding niet heeft gedaan? Andersom deel ik ook wel eens een honor uit, vooral als iemand me hielp met uitleggen of anderszins positief opviel. Ik had al gelezen dat als je het teveel doet de 'well' opdroogt. Ben benieuwd of dat ook voor reports geldt. Dat tribunaal is een soort penalty ofzo? Bannen omdat iemand niet goed speelt lijkt mij erg ver gaan. Dus heeft het zin dat ik mensen report als ze zwak spelen?
reporten voor unskilled levert geen bans/waarschuwingen op, de matchmaking zorgt er dan wel voor dat die persoon met/tegen minder sterke spelers word gematched (hoeveel invloed het precies heeft weet ik niet)
reporten voor unskilled heeft niet heel veel nut dus

je honor/report well kan een soort van opdrogen, maar niet echt (en ook niet snel)
als je heel veel mensen report die niet in de tribunal komen dan worden je reports minder waard voor het systeem, andersom werkt het ook; als je alleen maar mensen report die in de tribunal komen word je report meer waard

honor telt altijd als 1 punt op een profiel, het systeem dat ribbons uitdeelt (zie je niet) telt andere punten
als je heel veel honor uitdeelt wordt je honor wat minder waard voor dat systeem, degenen die je honor geeft krijgt dus minder snel een ribbon
betekent niet dat je minder moet honoren; als jij iemand positief vind moet je gewoon honor geven, dat geeft die persoon altijd een positief gevoel, wat de community weer een stukje beter maakt :)
honor traden is trouwens wel vrij nutteloos (en banbaar) dus niet reageren op "i honor you you honor me" oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PVP is in elk geval stukken leuker. Wel eerste match verloren, maar iemand uit mijn team disconnecte gelijk. Was wel de beste uit mijn team. Uiteindelijk wel vet verloren, maar wel 'eervol' met 2/2/2. :P

Oh en dat zoeken naar die drie items werkt dus wel in PVP, maar niet tegen bots. Dat ga ik nog eens uittesten. Kan een bugje zijn. Ben sowieso al wat bugs tegengekomen, waaronder één hang-bug bij de battle training als je op een tip drukt zodra je gewonnen had. :X Kun je doodleuk het proces killen en overnieuw beginnen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:09:
Oh en dat zoeken naar die drie items werkt dus wel in PVP, maar niet tegen bots. Dat ga ik nog eens uittesten. Kan een bugje zijn.
Is geen bug... Thormodo in "[PC] League of Legends - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan is dat het :D

Zoveel dingen die je moet leren; het is net alsof ik met WoW begin als newbie :+

Maar net mijn 2e PVP match gespeeld. Vet gewonnen. 8/0/0 en zelfs Legendary geworden. PVP vind ik tot nu toe makkelijker spelen dan PVE eigenlijk. Die bots lopen altijd weg, menselijke spelers doen soms stomme dingen. Zijn minder voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:10

Hu9o

Schokkend

wacht maar totdat je een stel prutsers in jou team hebt zitten....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja dat was de eerste match eigenlijk. Toch deed ik het redelijk. Ik heb het gevoel dat ik beter speel tegen mensen. Nu 3e match, ook dik gewonnen. Ik zit consequent 2 of 3 levels hoger dan mijn teammates. Ook dit keer weer legendary. Ging erg goed, al waren de tegenstanders dit keer sterker. 17/2/8.

Begin het steeds leuker te vinden zo. :)

Bedankt dus voor de tip om te kappen met PVE. Dit is veel leuker :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 15:26
Hu9o schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:57:
wacht maar totdat je een stel prutsers in jou team hebt zitten....
Zoals ik er net weer 1 had in een ranked game. Kerel begon in de chat al te roepen dat hij de "homo leader" was. Ik denk, prima joh en negeer het verder. Begon direct mijn jungle te pakken en heeft daarna top en mid een aantal kills gegeven. Vervolgens zie ik in /all staan: "im afk" en kreeg meteen de melding dat iemand disconnected was. Great.. had volgens iedereen in-game (ook de enemy) een win moeten zijn voor mijn team. Maarja, zo'n troll verziekt de hele boel weer.

Had zelf 13-4-5 en speelde wel lekker.. maar op deze manier kom ik nooit in een fatsoenlijke league terecht met dit soort retards! 8)7 :/

Is er niet een manier op dit soort trolls direct goed te reporten i.p.v. na de match?
Zou het liefst direct de naam naar RIOT mailen zodat die gast een perma ban krijgt!!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolbas5
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik heb ook heel vaak gehad dat in een normal zo'n gozer adc zegt en iemand anders ook instalocken ze beide en feedden ze de hele match door. Net weer; Beide instalocken en blamen elkaar voor 5 keer dood gaan binnen 7 minuten ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:24:
[...]
Ja, nouja, daar gaat het dan toch wel mis. Ik heb niet het gevoel dat anderen mij beschermen. In tegendeel; ik solo vaak een lane. Ik snap wel dat de kracht hem in de teamwork zit. Maar als ik een lane kan solo-en en turrets omver kan krijgen, betekent dit dat de andere lanes meer allied champs hebben.
Die bescherming van het team slaat ook meer op later in het spel, wanneer je met je gehele team tegenover het volledige andere team staat. Als je solo in je lane staat, gaat dat inderdaad nogal moeilijk. :P
Ik ben de hele tijd aan het wegrennen, dekking zoeken achter mijn minions en een beetje de sniper uithangen.
Een uitstekende speelstijl voor kwetsbare champions. Een grote fout die bijna alle beginnende spelers maken, is dat ze niet voorzichtig genoeg zijn, en gevechten tot de dood aangaan die ze niet kunnen winnen (uiteraard vanwege gebrek aan ervaring om te weten wat wel, en wat niet te winnen valt).
Dat verbaast me een beetje. Ik kijk altijd naar de stats na een match. Ik zie dan zoiets als 1 kill, 13 deaths en 10 assist ofzo. Maar minions killen ben ik vaak 1e of 2e en ook het levelen van mijn champ sta ik bijna altijd vooraan. Soms een goede speler die net één level hoger zit dan ik, maar op dat gebied kan ik goed meekomen. Minions gaat me dus goed af, nu nog champs kunnen tackelen.

Veel spelers onderschatten het belang van minions killen. Een 1v1 kill op een champion levert gemiddeld 300 goud op. Voor diezelfde 300 goud hoef je maar ongeveer 17 minion kills te pakken (melee minions leveren 20 goud op, caster minions 15, siege minions 40; deze waarden worden ook nog eens groter naarmate het spel vordert). Heeft je tegenstander je bijvoorbeeld 2 keer doodgemaakt tijdens het lanen, maar ben je wel zoveel beter in minion kills pakken dat je er 50 meer hebt, dan sta je toch voor qua goud, ondanks dat je door die 2 deaths misschien het tegenovergestelde zou verwachten.

Zoals al is gezegd, verschillende maps hebben net iets andere items. Op de 3v3 map vervangt Wooglet's Witchcap zowel Rabadon's Deathcap als Zhonya's Hourglass, en is Blackfire Torch het equivalent van Liandry's Torment.

Houd er wel rekening mee, dat LoL voor het grootste gedeelte draait om Summoner's Rift, de standaard 5v5 map. Twisted Treeline (3v3) en Crystal Scar (5v5 capture the points) hebben beide hun toegewijde schare liefhebbers, maar verreweg de meeste spelers zullen die maps hoogstens spelen voor zo heel af en toe wat variatie. De professionele scene draait ook om die Summoner's Rift map, en zo'n beetje alle guides zullen voor die map geschreven zijn, tenzij specifiek anders vermeld.

Waar je ook voor moet oppassen, is dat die guides geschreven zijn voor games op een stuk hoger niveau dan jij nu speelt. Daar heeft elk team een jungler, bij beginners is dat vrijwel nooit zo. Een midlaner kan er meestal ook wel vanuit gaan dat hij van zijn jungler de Ancient Golem buff krijgt, die hem tijdelijk extra mana regeneration en cooldown reduction geeft. Zo'n "normale" build hoeft dus minder te investeren in mana regeneration items dan een build voor beginners.
De free to play champions roteren elke maandagavond/-nacht. Vind je Malzahar leuk genoeg, dan kun je doorsparen, zo heel lang duurt dat niet.

Probeer in elke free to play rotation alle champions een keertje uit. De champions die je leuk vindt, kun je dan blijven spelen, waarna je de echt heel leuke kunt kopen om ze permanent beschikbaar te hebben. Op deze manier voorkom je dat je flink wat IP uitgeeft aan champions die je leuk lijken voordat je ze hebt uitgeprobeerd, maar waar je later misschien spijt van krijgt als ze toch tegenvallen.

Over runes: je hebt drie verschillende tiers, die je respectievelijk vanaf levels 1, 10 en 20 kunt kopen. Iedereen is het er wel zo'n beetje over eens dat tier 2 runes zonde van je IP zijn, en dat tier 3 runes het waard zijn om een redelijke hoeveelheid IP voor level 20 te sparen, zodat je je dan meteen een goede selectie runes kunt veroorloven.
Wat je wel kunt doen, is tier 1 runes kopen als je die stat toch goed kunt gebruiken. Mana regeneration is een goed voorbeeld: een tier 3 seal geeft je 0,41 manaregen per 5 seconden, en kost 205 IP. Eenzelfde tier 1 seal geeft je 0,23 manareg/5s voor 15 IP; dit is 56% van de effectiviteit, voor slechts 7% van de prijs. Je kunt 6 tier 1 seals in je rune page stoppen voordat je de sterkere tier 3 runes kunt kopen, die extra manaregen kost dan slechts 90 IP; dat is bijna niks, dat verdien je met één potje.

Wat betreft RP: behalve die 400 RP die je op level 3 krijgt, kun je alleen meer RP erbij halen door geld te betalen (tenzij Riot zó zwaar met de servers zit te prutsen, dat ze als compensatie iedereen RP geven, of als ze een of andere speciale giveaway hebben, maar zulke gratis RP komt maar zeer zelden voor). Het is dus zonde om je RP te gebruiken voor iets wat je ook met IP kunt halen, zeker als dit de enige RP is die je ooit zult hebben. Skins, die je alleen met RP kunt kopen, zijn er echter weinig voor 400 RP. Je hebt maar drie skins van 390 RP, de rest zit er boven. Om de paar dagen is er echter een nieuwe sale, waarbij drie skins en drie champions 50% minder RP kosten. Als je dus wacht op de juiste sale, kun je ook met die 400 RP een skin halen die normaal 520 of 750 RP kost.
godofal schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:56:
[...]
farmen (lasthits) kan je hier zien hoe goed je het ongeveer doet
daar kan je precies zien hoeveel minions je máximaal kan pakken in 1 lane
al je er ~80 hebt rond de 10 minuten dan zit je boven de gemiddelde speler, ~100 en je zit ongeveer aan de max die de top haalt
80 cs na 10 minuten is meer een gemiddelde voor ervaren spelers, die dus al minstens level 30 hebben gehaald. Op beginnersniveau zal iets van 30 cs waarschijnlijk al bovengemiddeld zijn, daar komt een last hit pakken al gauw neer op mazzel hebben met de timing van je auto-attack.
bots mag je eigenlijk niet van verliezen :P
Als beginnende speler verliezen van bots is absoluut geen schande, zeker niet de intermediate bots. Vergeet niet dat LoL momenteel de populairste game ter wereld is, daar zullen dus best veel nieuwe spelers op af komen die nog nooit een (strategy) game verder dan op casual-niveau hebben gespeeld. Die zullen echt niet beter spelen dan een bot, en dit is nou net een van de doelgroepen waar de huidige bots voor zijn bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 11:42
Gisteren een gemengde sessie zeg. Ik ben sinds kort beginnen carryen omdat blijkbaar iedereen in mijn groepje opeens support wil zijn en ik dus opeens competitie heb voor de rol :P. Eerste match met Caitlin en men maat op Leona hard geowned. We stonden tegen een MF en Naut. Onze Mantheon deed een goeie job om mid Veigar compleet onder het gras te stampen en ik stond op het eind 13:2:9. Leuke match, goede teamplay en gewoon wat je van LoL wil.

De tweede match waas heel wat anders. Een Cait/Janna tegen onze Cait/Leona combo. Mede door te passief spel is onze lane op niets spannend uitgedraaid. Probleem was echter dat de medespelers echt grandioos klote waren om mee te spelen. Flamen en roepen en reports roepen in All. Spel geeindigd op 0:10:0. 0 wards in eigen jungle, iedereen loopt maar wat rond, dus dan is het gemakkelijk voor eender welke champ om mij onder het gras te stoppen :(.

Gisteren ook wel een eigenaardig potje: 3 hollanders in het team en wij praten dan ook maar NL. Gaat die WW daar opeens uit zijn dak en ben ik opeens een kankertyfushomo. Gelukkig had hij niets met mijn moeder gedaan ... . Komt ie later vertellen "als iemand zich mengt in mijn gesprek ga ik over de rooie". Die moet echt GEWELDIG zijn om mee samen te werken zeg ... .

All stories aside: Zijn er geharde carries die wat tips hebben voor mij om "plays" te maken en waar ik op moet letten qua positionering. Ik heb zo vaak het gevoel dat ik te ver achteraan hobbel en als het tij keert sta ik opeens vooraan in de rij :(. Lasthitting lukt me al vrij goed, maar map awareness tijdens LH is een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Jormungandr schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:46:
Gisteren een gemengde sessie zeg. Ik ben sinds kort beginnen carryen omdat blijkbaar iedereen in mijn groepje opeens support wil zijn en ik dus opeens competitie heb voor de rol :P. Eerste match met Caitlin en men maat op Leona hard geowned. We stonden tegen een MF en Naut. Onze Mantheon deed een goeie job om mid Veigar compleet onder het gras te stampen en ik stond op het eind 13:2:9. Leuke match, goede teamplay en gewoon wat je van LoL wil.

De tweede match waas heel wat anders. Een Cait/Janna tegen onze Cait/Leona combo. Mede door te passief spel is onze lane op niets spannend uitgedraaid. Probleem was echter dat de medespelers echt grandioos klote waren om mee te spelen. Flamen en roepen en reports roepen in All. Spel geeindigd op 0:10:0. 0 wards in eigen jungle, iedereen loopt maar wat rond, dus dan is het gemakkelijk voor eender welke champ om mij onder het gras te stoppen :(.

Gisteren ook wel een eigenaardig potje: 3 hollanders in het team en wij praten dan ook maar NL. Gaat die WW daar opeens uit zijn dak en ben ik opeens een kankertyfushomo. Gelukkig had hij niets met mijn moeder gedaan ... . Komt ie later vertellen "als iemand zich mengt in mijn gesprek ga ik over de rooie". Die moet echt GEWELDIG zijn om mee samen te werken zeg ... .

All stories aside: Zijn er geharde carries die wat tips hebben voor mij om "plays" te maken en waar ik op moet letten qua positionering. Ik heb zo vaak het gevoel dat ik te ver achteraan hobbel en als het tij keert sta ik opeens vooraan in de rij :(. Lasthitting lukt me al vrij goed, maar map awareness tijdens LH is een ramp.
Na elke lasthit even snel op de minimap kijken zorgt ervoor dat je map awareness omhoog gaat. Tijdens teamfights is het een kwestie van wachten tot dat de teamfight daadwerkelijk gestart is en dan de eerste de beste target die je kunt bereiken aan te vallen. Ga niet midden in de teamfight staan om hun carry maar aan te vallen, dan ga je te snel dood en verlies je teveel damage.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Jormungandr schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:46:

Ik ben op het moment silver 1 (dus weet welk niveau, ben geen plat maar ook geen full blown retard). Ik main Cait, Trist, Varus, en af en toe mf, oftewel alles met meer dan een beetje range. Anywho. Ik zag dat je Cait speelt, hooraaaay!

In lane:

Gebruik je range! Last hit, random poke op supp of adc en leech die mana (van support) en hp weg. Maar blijf lasthitten, Lasthit>poke. Er zijn maar weinig champs die een grotere range hebben, en dat is dan ook pas vanaf lvl 6/7. Je passive is heerlijk, zodra je die hebt en je loopt iets meer je lane in zie je de adc vaak achteruit lopen omdat ze de hit niet willen vangen, GEBRUIK DIT. Houd altijd mana over voor je netje. Traps zijn nuttig. Je kan daarmee voor zorgen dat je het speelveld compleet veranderd. Ga je de bosjes veiligstellen of wil je dat ze maar 1 deel van de lane kunnen gebruiken, of toch in het bosje tegen de jungler? Jouw keus!

Let op je lane, win je deze hard ga voor flinke dmg (IE?), ben je het toch aan het afleggen (foei!) ga dan voor iets meer sustain met lifesteal. Zorg dat je (als je alleen speelt) voor dat het potje begint overlegt met je supp over hoe je de lane gaat spelen, agressief of passief.

Engame/battles:

Wat je ook doet placement placement placement! Je bent cait, je hebt dmg, je hebt geen bruiser amount of hp.Je hebt daarnaast ook nog veel range. Vaak wordt er geknokt op plekken waar ook bosjes zijn, als je deze gebruikt wordt je dmg potentieel zo veel hoger. Gebruik je calliber net om weg te komen, niet als slow of dmg. Je bent een target dus wees voorbereid op een assassin of speedy bruiser die op je af komt. Ik heb vaak genoeg potjes gehad dat ik 7-0 uit lane kom maar endgame 8-12 eindig en dan uitgemaakt wordt voor noob. Als je niet verdedigd wordt en iedere keer 2 man op je af ziet komen die gewoon langs je teammates waggelen is het vaak niet jouw schuld maar gewoon een blijk van kwaliteit van je eigen spel(je bent dus vet lekker bezig en je MOET dood).

Je ult:

Sterk, maar met wat haken en ogen.,
Je ult heeft zoals je weet een aanloopje. Dus het is slim om de bosjes op te zoeken, of om op een plek te gaan staan waar je (relatief) veilig staat. Verder is dat ding verrassend lastig om te raken als je tegen een redelijk team staat. Om iedereen te omzeilen kan je je calliber net gebruiken om naar de zijkant te "jumpen" en dan je ult te gebruiken. Ook moet het je opgevallen zijn dat zodra jij je ult gaat schieten iedereen als een gehandicapte aap gaat rondlopen om niet geraakt te worden of juist wel. Je kan dit misbruiken door net aan het begin van de teambattle je ult te gebruiken zodat de bruiser/tank de kogel wilt opvangen. Hierdoor vallen gaten die je teammates kunnen gebruiken.

Even in het kort:

Lane:

Lasthitten
Gebruik je range
Je hebt een sterke poke
Mana voor netje!
Traps om je veld te veranderen (dit kan je ook gebruiken in de teambattles ofc)

Endgame/battles:

Range
Bosjes!!!!!!
Netje slim gebruiken
Hoop dat je teammates doorhebben dat je dmg hebt en daardoor een target bent.(netje kan niet alles tegenhouden)

Ult:

Positie is belangrijk
Chaos zodra je gaat schieten
Zoooooo ontzettend lekker als je daarmee die 600hp apc neer knalt en daarmee een ace binnenharkt.

En om toch een beetje meer antwoord te geven op je vraag over de positie.
Je bent niet de snelste, je kan soms greedy worden door je range (had ik eerst meer last van dan nu).
Maar bosjes zijn je grootste vriend. Zorg dat je met je rug tegen een muurtje staat waar je doorheen kan met je netje, dan wel achter het muurtje waar ze je niet kunnen zien maar jij hun wel. Vooral blijven oefenen. Denk ook eens na over kiten.

Pm. me ingame als je iets meer wilt weten. Het is nu maandag ochtend, ben niet de meest heldere geest op het moment, en op mijn stage adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the Virtual schreef op maandag 15 april 2013 @ 04:06:
[...]

Een uitstekende speelstijl voor kwetsbare champions. Een grote fout die bijna alle beginnende spelers maken, is dat ze niet voorzichtig genoeg zijn, en gevechten tot de dood aangaan die ze niet kunnen winnen (uiteraard vanwege gebrek aan ervaring om te weten wat wel, en wat niet te winnen valt).

[...]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Zolang je de grenzen van je champion niet opzoekt zul je nooit weten hoe ver je kan gaan in de duels. Soms weet je niet of je een 1v1 tegen een andere champion kan winnen. Soms kies ik er dan voor (in normals, niet in ranked uiteraard) om toch dat duel aan te gaan. Dit leert mij tenminste ook wat anders dan wegrennen ;-)

Overleven en wel resources oppakken is in ranked / voor je winst kans in dat ene potje natuurlijk wel beter, maar daar leer je natuurlijk niet de grenzen van je champion mee kennen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:04:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Zolang je de grenzen van je champion niet opzoekt zul je nooit weten hoe ver je kan gaan in de duels. Soms weet je niet of je een 1v1 tegen een andere champion kan winnen. Soms kies ik er dan voor (in normals, niet in ranked uiteraard) om toch dat duel aan te gaan. Dit leert mij tenminste ook wat anders dan wegrennen ;-)

Overleven en wel resources oppakken is in ranked / voor je winst kans in dat ene potje natuurlijk wel beter, maar daar leer je natuurlijk niet de grenzen van je champion mee kennen.
Met Benno eens. De meeste aggresieve laners winnen zelfs in the long run omdat ze weten hoe ver ze wel (en niet) kunnen gaan met traden en tegelijk nog kunnen csen. Maar je moet het wel kunnen doseren, velen spelen ook overaggresief, bijvoorbeeld op botlane met een draven / aggrosupport. Proberen je constant te poken maar missen ondertussen de helft van alle cs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:42

Lapras

Ice beam

Dit weekend begonnen met 3vs3. Mijn eerste ervaringen zijn erg positief. De potjes zijn wat korter, de gemiddelde speler is een stuk beleefder, de teamfights zijn minder hectisch en er is een belangrijkere rol voor de champions die ik graag speel (offtank/bruiser).

Daarnaast is het team makkelijker te coordineren en is het doordat er minder objectives zijn wat eenvoudiger te overzien. Ik ben wel fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
@Masuchievo:

Wow een hele rits info zegm bedankt! Ik vind het zelf wel een leuke rol, maar ik ben nog neit gewend aan het feit dat iedereen mijn hoofd op een stokje wil :P.

De ult is inderdaad een zeer leuke. Gisteren een double kill uitgelokt met de cait ult. adc was bijna dood en de support (half leven) gooit zich voor de ult. Mopup junglin' crew had de double maar voor het oprapen :).
Vanavond maar eens in de praktijk omzetten.

Enige tips welke carries nog goed zijn om te leren? Ik heb nog Ashe en Graves unlocked sinds maanden maar eig nooit mee gespeeld buiten een botgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Damn, ga nooit duo-queuen met iemand die zo'n beetje elk potje na 10 minuten al loopt te ragen op zijn teammates. Heeft me simpelweg 10 ranked games gekost :o. Zegt hij ook nog ijskoud op Skype, ik ben rustiger geworden. Nou ik merkte er weinig van.

Nadelige was ook nog eens dat ik continu lastpick was, en dus zo'n beetje de hele tijd als support heb mogen toekijken hoe elke game in shit veranderde door het gebash over en weer. Ze waren meer aan het typen dan aan het spelen. Heb gezegd dat hij rustig moest doen, maar dat maakte het alleen maar erger. -_-. Nog geprobeerd mijn AD carry zo veel mogelijk gefeed te krijgen, maar als het hele team 3 man (jungle / top en mid) al tegen elkaar vechten is er weinig houden meer aan.

Later op de avond met een andere gast lopen duo-queuen en we wonnen gelijk 2 games achter elkaar. Puur om het feit dat hij gewoon zijn spelletje speelt en niet in complete flamewars terecht komt.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel veel ADC en zoals eerder in dit topic ben ik een groot fan van Tristana.
Vooral omdat ze heel 'forgiving' is. Je kan je herpositioneren met haar jump, en je hebt een ult die voor afstand zorgt. Daarbij kun je haar early agressief spelen (level 2-3 burst en level 6 burst kan dodelijk zijn met de juiste support). Haar endgame is super. Met de grootste range en een goeie attackspeed buff.

Graves speel ik ook heel veel. Goede early en midgame, iets mindere late game dan de hypercarries. Is wat lastiger te spelen vanwege een kleinere range. Heeft minder escape mogelijkheden, dus zul je beter moeten positioneren. Graves speel ik vooral voor zijn burst mogelijkheden waardoor je meer kan doen in vroege teamfights dan andere carries.

Ez is opzich ook een aanrader. Met zijn build in flash is hij super safe. Goede poke met Q. En zijn abilities doen nog best veel damage waardoor je een redelijke burst hebt. Ez heeft weinig zwakke punten, maar op zijn mobiliteit na ook geen echt goede punten. Hij is heel safe waardoor dit een goede keuze is voor soloqueue, je bent minder/niet afhankelijk van je team om veilig te blijven.

Cait Varus Ashe Kog en MF heb ik wel, maar speel ik te weinig om er echt een oordeel over te kunnen geven.
Op de een of andere manier krijg ik Cait en Ashe niet goed onder de knie. De escape van Cait (dat netje) schiet ik soms nog de verkeerde kant op, of ik gebruik hem tijdens dat ik CC'ed ben waardoor ik alleen de slow apply en niet weg kom.
Met Ashe kan ik maar niet wennen aan de weinige damage die je doet in vergelijking met álle andere carries. Ze moet echt kiten om effectief te zijn. En met alle gapclosers van tegenwoordig is dat gewoon erg lastig spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Jormungandr schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:47:
@Masuchievo:

Wow een hele rits info zegm bedankt! Ik vind het zelf wel een leuke rol, maar ik ben nog neit gewend aan het feit dat iedereen mijn hoofd op een stokje wil :P.

De ult is inderdaad een zeer leuke. Gisteren een double kill uitgelokt met de cait ult. adc was bijna dood en de support (half leven) gooit zich voor de ult. Mopup junglin' crew had de double maar voor het oprapen :).
Vanavond maar eens in de praktijk omzetten.

Enige tips welke carries nog goed zijn om te leren? Ik heb nog Ashe en Graves unlocked sinds maanden maar eig nooit mee gespeeld buiten een botgame.
Er zit verschil in type adc.

Cait MF Trist blijven redelijk op range.
Graves en Vayne komen redelijk dichtbij.

Ik denk dat tristana een leuke is om te spelen. Je early game kan je op 2 manieren spelen. Slopen met raw dmg en att speed. Of je gaat voor weakenen met je dot en dan rocket jump ult (+ignite). Ze is niet de hypercarry die vayne wel is.

Vayne kan (mits een beetje fed) een tank 6 shotten. Je moet wel heel erg zeker zijn van je kite skills en je positiespel. Ze heeft een veel kortere range dan bijv, cait trist koggy. Dus de laningfase kan lastig zijn. Maar met agressive play en een dmg support kan je in lane nog een aantal kills halen waarna je lane een target wordt voor de jungler -> andere lanes vrij spel.

Ezreal kan ook een zeer leuke zijn. Hoge spike, goede disengage, prima ult.

Als je een beetje goed bent met skillshotten is Ezreal een held.

Dus een lijstje:

Graves, Vayne als je iets dichterbij durft te komen en je positiespel wel leuk vind
Ezreal voor dmg met skillshots(je long range) en hoge att speed autoattacks mid range
MF. Gewoon dikke dmg + ult die veel dmg dr uit pompt tijdens teamfights. (je kan bepalend zijn voor je teambattles)

Als hij vrij is moet je een keer Varus spelen. Range, cc, reduced lifesteal/heal/regen, easy lasthit met zijn w

Lees wat builds op mobafire en kijk dan naar je speelstijl.

Maar ik ben lunchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Verschillende champions hebben hun voordelen en nadelen.
Champions als caitlyn, draven en MF zijn sterk in de laning fase en kunnen heel makkelijk dominant spelen,
Vayne en ashe hebben wat mindere laning en zijn afhankelijker van latere game en goed door de laning fase heen komen.
Graves heeft sinds de nerfs net wat minder pit, nog steeds goed in het bursten en bijvoorbeeld in combinatie met taric dat hij veel tankiness heeft, al is dat minder dan eerder.

Voor caitlyn en kog moet je echt je auto attack goed onder controle hebben, ashe eigenlijk ook.

Om te leren hoe je een lane zo min mogelijk verliest is vayne een goede, meeste champions hebben meer up front damage of veiligheid, waar vayne toch early de positioning heel belangrijk is.

Vooral om een goede pool te hebben die met meerdere supports mee kan werken zou ik aanraden om cait, MF en ezreal te leren, ze hebben allemaal hun sterktes zwaktes maar kunnen in veel situaties gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso bij alle ADC is het zaak zo goed mogelijk te positioneren in teamfights en in je lane. Het maakt niet uit hoeveel damage je kan doen, als je binnen een seconde gepakt wordt ben je useless voor je team.

edit: chart

In het kort de volgende lijst gebaseerd op mijn ervaring als ADC, champions early mid en lategame power. Uiteraard hou in gedachte dat dit mijn intepretatie is, niemand speelt exact hetzelfde een champion en teamcomposition is hierin niet meegerekend.

ashe
e: 5
m: 6
l: 9

cait
e: 8
m: 3
l: 10

graves
e: 9
m: 8
l: 7

kog
e: 4
m: 7

sivir
e: 6
l: 6

vayne
e: 6
l: 9

varus
l: 8

draven

trist
m: 5

corki
e: 7
m: 7

mf
m: 10

ezreal
l: 8

quinn
l: 5

kennen en urgot speel ik zelf nooit, dit zijn meer niche picks, als je er goed mee bent kunnen ze prima, als je er 'ok' mee bent zijn ze vaak al niet goed genoeg.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, aangezien ik het zelf niet kon vinden op het web.

Ik heb net mijn placement matches afgesloten. Ik speel pas LOL sinds season 3.
De uitkomst van de matches van 8 wins, 2 losses
Mijn uiteindelijke tier & division zijn Silver II
Mijn League score (ELO ofzo) is 1360

Zonder voorgaande ranked plaatsing (in season 2 of 1) en met enkel placement matches kom ik dus met 8 wins, 2 loss in Silver II.

Zo ook een maat van mij, 4 wins, 6 losses
Brons II
League score (ELO ofzo) 1010
Ook zonder voorgeschiedenis

[ Voor 11% gewijzigd door Qon op 15-04-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 23:05
Wees blij, ik zit vast in bronze.
Ik wil niet zeggen dat ik de beste speler ben maar wel wat beter dan de meeste mensen waarme ik in mijn team zit meestal. Daarom duo queu ik ranked eigenlijk alleen nog maar.
Eerste 20 ranked games die ik heb gehad was er altijd wel iemand die leavde ....

Maarjah speel LoL sinds vorig jaar, was redelijk snel al lvl 30 en heb heel lang mid gespeeld vooral met gragas :), daarna veel top gaan spelen en de laatste tijd eigenlijk veel aan het junglen (eerst met cho en kha nu vooral met J4).
ADC speel ik eigenlijk nooit en support alleen als niet anders kan:)

Gister nog een potje met GP waarbij ik karthus nog 2 shotte (Q + auto crit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je vast zit in bronze hoor je ook niet veel hoger thuis :/ Statistisch gezien zou je (vooral met duoQ) altijd omhoog moeten gaan als je gewoon een betere speler bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:30:
Als je vast zit in bronze hoor je ook niet veel hoger thuis :/ Statistisch gezien zou je (vooral met duoQ) altijd omhoog moeten gaan als je gewoon een betere speler bent.
Ik zou jou wel is omhoog willen zien gaan als je bijna elk potje iemand in je team hebt die of gewoon leaved of niks anders doet dan rage in chat op alles en iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:30:
Statistisch gezien is iets anders dan de werkelijkheid hè...
Als je bijvoorbeeld 100 potjes speelt kom je waarschijnlijk dicht in de buurt van de statestieken, maar stel je speelt 30 potjes, waarbij er in 10 van die potjes trolls zitten...

Dus je hoort niet in de tier thuis, je wint dus (normaal gesproken) 60% van je potjes (even voor de rekensom). van de 30 potjes die je speelt, verlies je de 10 dus sowieso, en de overige 20 daarvan heb je 60% om te winnen. uiteindelijk win je van de 30 potjes er dus 12. En zo kun je (als je pech hebt) vast blijven zitten of zelfs omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Qon schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:34:
[...]

Als je bijvoorbeeld 100 potjes speelt kom je waarschijnlijk dicht in de buurt van de statestieken, maar stel je speelt 30 potjes, waarbij er in 10 van die potjes trolls zitten...

Dus je hoort niet in de tier thuis, je wint dus (normaal gesproken) 60% van je potjes (even voor de rekensom). van de 30 potjes die je speelt, verlies je de 10 dus sowieso, en de overige 20 daarvan heb je 60% om te winnen. uiteindelijk win je van de 30 potjes er dus 12. En zo kun je (als je pech hebt) vast blijven zitten of zelfs omlaag gaan.
6 van die 10 trolls zitten in het andere team
dus je verliest er zoiezo 4, wint er zoiezo 6 en de overige 20 heb je 60% winrate

karot heeft gewoon gelijk: zowel statistisch als realistisch kom je met gemak uit bronze als je daar écht niet hoort
als je daarentegen net boven bronze hoort (zilver 4 ofzo) dan gaat het lang duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 21:34

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Masuchievo schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:32:
[...]

Veel te lang verhaal over caitlyn :3
Ik zit toevallig ook in Silver 1-2 (het schommelt een beetje, de ene keer promo matches voor gold aan het verklooien en de andere keer promotieduels van silver 2 naar 1 ownen), en main support (meestal taric/nami/leona)
mocht je eens een potje willen duoQen hoor ik het wel.
Warmastah is de naam :) iedereen mag me wat mij betreft toevoegen. ook voor een ranked team invite als er nog een support plekkie over is :)

ik speel alle rollen trouwens wel redelijk goed, maar support is mijn sterke kant :D

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Met vast zitten in bronze bedoel ik meer dat ik niet zo graag meer in me eentje ranked ga doen (dus vast zit aan mijn duo queu partner die dus niet altijd online is op de moment dat ik online ben en andersom) vanwege al dat gezeik.
Ik sta overigens op 36 wins tegen 40 losses dus als ik de quiter potjes eraf zou trekken zou ik aardig positief staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qon schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:34:
[...]

Statistisch gezien is een goede benadering van de werkelijkheid bij een gemis aan een duidelijke sample. Als je beter bent ga je omhoog bij een aantal matches. Zo simpel is het.

Het andere team heeft 1 meer member die slecht zou kunnen zijn en/of zou kunnen leaven. Dit gaat natuurlijk pas op bij een aantal potjes, maar bij ~80 games gespeeld kan je wel stellen dat je zelf niet echt een impact maakt op de games om er als winnaar uit te komen. Ergo, je zit ongeveer op de plek waar je zou moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:27:
[...]

Statistisch gezien is een goede benadering van de werkelijkheid bij een gemis aan een duidelijke sample. Als je beter bent ga je omhoog bij een aantal matches. Zo simpel is het.

Het andere team heeft 1 meer member die slecht zou kunnen zijn en/of zou kunnen leaven. Dit gaat natuurlijk pas op bij een aantal potjes, maar bij ~80 games gespeeld kan je wel stellen dat je zelf niet echt een impact maakt op de games om er als winnaar uit te komen. Ergo, je zit ongeveer op de plek waar je zou moeten zitten.
Mee eens, mijn voorbeeld van 30 matches, was enkel een momentopname.
Ik heb zelf in mijn 10 placement matches 2 keer zelf een leaver gehad, en één keer was het de tegenstander.

Het gekke in deze matches was... Dat bij een van de matches waar bij ons iemand was geleaved, wij met 4 v 5 hebben gewonnen, en dat bij de andere match, waar wij 5 v 4 speelde, zwaar hadden verloren. Dat verhaal staat hier trouwens ergens in de bovenstaande berichten.

Niemand speelt graag in brons, maar soms heb je echt gewoon veel en vaak pech met je teams. Zoveel zelfs dat je 10 matches kan spelen, waarbij jij 20 om 5 kan staan, alle turrets die kapot zijn, kapot hebt gemaakt etc. maar dat de rest van je team gewoon tikkertje aan het spelen is ergens in de jungle van de tegenstander. Op zulke momenten is het gewoon een stamina kwestie, hoeveel verrotte potje houd jij vol, met mensen die het voor jou verpesten.

(je hebt natuurlijk ook tijden waar je 10 matches met 20 om 1 staat, en de rest van je team ook gewoon aan het ownen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk heb je die er ook tussen. Gister nog een 5v5 verloren en een 4v5 wonnen we wel, dat soort games zitten er ook bij maar daar hoor je dan weer niemand over. Het is altijd hetzelfde 'ik zit in brooonze maar ik ben veel betuuuur en ik krijg alleen leaveeers en ik kom er niet uuuit eloheeeell pfff', maar ondertussen niet zeggen dat net zoveel games de tegenstander een leaver heeft of dat er betere spelers tussen zitten waardoor je 'legitiem' verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mensen moeten gewoon eens leren begrijpen dat je niet elke game kunt winnen, ook al ben jij individueel beter dan je tegenstander (het aloude 'maar ik win toch mn lane?!') . Matchmaking deelt jou zo goed mogelijk in bij een team, maar het ene team werkt beter samen als het andere team. Soms heb je pech en kom je in een minder team terecht of heb je een leaver, maar je tegenstanders hebben dat net zo goed. De enige constante factor ben je zelf, dus als je beter bent dan je divisie/tier doet vermoeden stijg je vanzelf als je maar genoeg speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vicarious schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:10:
Mensen moeten gewoon eens leren begrijpen dat je niet elke game kunt winnen, ook al ben jij individueel beter dan je tegenstander (het aloude 'maar ik win toch mn lane?!') . Matchmaking deelt jou zo goed mogelijk in bij een team, maar het ene team werkt beter samen als het andere team. Soms heb je pech en kom je in een minder team terecht of heb je een leaver, maar je tegenstanders hebben dat net zo goed. De enige constante factor ben je zelf, dus als je beter bent dan je divisie/tier doet vermoeden stijg je vanzelf als je maar genoeg speelt.
Volgens mij leer je zelfs meer van games die je verliest dan die je wint. In situaties waarin het slecht gaat, teamfight, objective, game in het algemeen kun je vaak veel beter zaken aanwijzen die je beter had kunnen doen.

Ik vind de stream cast van Scarra wel aardig. Daarbij zie je ook echt dat het om het gamen zelf gaat. Zegt gelijk wat hij fout gedaan heeft of wat beter kon. Loopt niet te zeuren als ze epic gepowned worden. Lekker trollen op de chat met het team en tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:10:
Inlijsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Matchmaking had ik 2W over 8L waarvan er 3 potjes in mijn team al iemand leavde voor de 10min, 1 potje iemand last had van disco's en de andere 4 wel legitiem verloren waren.
De 2 potjes die ik wel had gewonnen was er 1 sowieso legitiem die andere weet ik niet meer zeker, was volgens mij iemand met disco's van het andere team.
Ik snapte eigelijk ook niet waarom er met het nieuwe systeem niet gewoon weer een reset kwam?

Ik kijk wel hoe lang het gaat duren voor ik uit brons ben. Als mijn vriendin in silver kan komen moet mij het ook wel lukken. :+

Sowieso klopt er geen reet van het systeem. Ik hoor meerdere verhalen van dat diamond players een net zo lage ranking kunnen hebben dat ze alleen maar tegen bronze/silver spelers spelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Beukerz op 15-04-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Laatst online: 08:23
Beukerz schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:48:
Sowieso klopt er geen reet van het systeem. Ik hoor meerdere verhalen van dat diamond players een net zo lage ranking kunnen hebben dat ze alleen maar tegen bronze/silver spelers spelen.
Op dat laatste gedeelte wil ik wel even inhaken:

Ik ben zelf silver 3 atm, en ik duo'de vorige week (ranked) met een maat die in silver 4 zit. Nu kwamen we in champion select en waren we 4th en 5th pick. Tot zover niets raars; maar ik dacht dat wanneer je duo'd je hoger ingedeeld wordt.

Wat bleek nu echter; toen ik lolking.net checkte bleek dat de 1st, 2nd en 3rd pick respectievelijk Brons 1, Silver 4 en Silver 5 waren. Nu weet ik dat lolking soms enigszins vertraging heeft met het doorvoeren van resultaten, maar die waren up to date op dat moment.

Any thoughts iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beukerz schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:48:
Matchmaking had ik 2W over 8L waarvan er 3 potjes in mijn team al iemand leavde voor de 10min, 1 potje

Ben van Plat 3 na een losing streak van iets van 5 wins 25 losses wel gematched met gold 4 spelers.
Maar dan merk je al dat je tegenstanders lachwekkend slecht zijn en dat je met bijna elke champ kan carryen.
Een Diamond speler die naar bronze matchmaking gaat is echt onmogelijk. Die kan met alleen zijn muis en skills aanklikken dat niveau nog ontstijgen. Of gewoon alleen maar Ultimate Bravery spelen.
Sowieso trouwens heel irritant om met een platinum randje een beetje in elo te droppen. Bijna elke game krijg je om je hoofd geslingerd dat je ge-eloboost bent enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso mensen die waarde hechten aan de border van s2. Krijg vaak zat nog mopperende gold 4 spelers die skillverhoudingen puur baseren op het silveren randje wat ik heb tegenover de golden van hun zelf. Ondertussen in S3 ben ik gold 1, maar probeer er dat maar eens in te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

JapieTalent schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:21:
[...]

Op dat laatste gedeelte wil ik wel even inhaken:

Ik ben zelf silver 3 atm, en ik duo'de vorige week (ranked) met een maat die in silver 4 zit. Nu kwamen we in champion select en waren we 4th en 5th pick. Tot zover niets raars; maar ik dacht dat wanneer je duo'd je hoger ingedeeld wordt.

Wat bleek nu echter; toen ik lolking.net checkte bleek dat de 1st, 2nd en 3rd pick respectievelijk Brons 1, Silver 4 en Silver 5 waren. Nu weet ik dat lolking soms enigszins vertraging heeft met het doorvoeren van resultaten, maar die waren up to date op dat moment.

Any thoughts iemand?
weet je zeker dat je geen normal draft gedaan hebt? Anders is het gewoon een fout/bug in de matchmaking, nog nooit zelf meegemaakt zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:26:
[...]

Ben van Plat 3 na een losing streak van iets van 5 wins 25 losses wel gematched met gold 4 spelers.
Maar dan merk je al dat je tegenstanders lachwekkend slecht zijn en dat je met bijna elke champ kan carryen.
Een Diamond speler die naar bronze matchmaking gaat is echt onmogelijk. Die kan met alleen zijn muis en skills aanklikken dat niveau nog ontstijgen. Of gewoon alleen maar Ultimate Bravery spelen.
Sowieso trouwens heel irritant om met een platinum randje een beetje in elo te droppen. Bijna elke game krijg je om je hoofd geslingerd dat je ge-eloboost bent enzo.
Ik heb op mijn knullige niveau toch genoeg plat gezien :S.

Een rankloos iemand is vaak beter dan iemand die plat heeft op mijn niveau (silver 1). Dus betekend dat hij wss gecarried is, wat ik redelijk knap vind van de ander. Soms merk je echt dat het full blown herptiederps zijn. De basics van een support gewoon niet doen etc.

Gelukkig heb ik nog niet zo'n erge losing streak mee gemaakt zoals jij hebt, maar 7 potjes achter elkaar betekende voor mij wel even een weekje geen LoL. Even die frustraties ergens anders kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Laatst online: 08:23
Vicarious schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:33:
[...]

weet je zeker dat je geen normal draft gedaan hebt? Anders is het gewoon een fout/bug in de matchmaking, nog nooit zelf meegemaakt zoiets.
Heel zeker; ik speel enkel ranked (behalve als we met 3 of 4 man zijn en samen willen, maar dan spelen we gewoon blindpick en geen draft). Ik check ook niet zozeer elke game iedereen; maar als iemand herhaaldelijk gaat beweren wel even keihard midlane te gaan winnen als hij deze kan bemachtigen, dan ben ik toch wel eens geneigd te kijken naar zijn stats..

Het kan inderdaad een fout/bug in matchmaking zijn geweest; of een fout/bug bij lolking.net, maar ik vond het wel hoogst opmerkelijk vandaar dat ik dacht ik deel het eens.

Vraagje met betrekking tot tribunal; bannen ze altijd op basis van 5 matches?

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap. op 15-04-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:53

Snappie88

Mr. Hollywood

Damienx2 schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:58:
Damn, ga nooit duo-queuen met iemand die zo'n beetje elk potje na 10 minuten al loopt te ragen op zijn teammates. Heeft me simpelweg 10 ranked games gekost :o. Zegt hij ook nog ijskoud op Skype, ik ben rustiger geworden. Nou ik merkte er weinig van.
Heb ooit eens met een Tweaker een potje ranked gedaan. Kende de gast verder niet (vraag me ook niet wie het was, lange tijd geleden), nou dat heb ik geweten. Exact hetzelfde verhaal, totaal Tweaker-onwaardig! Heb de beste man maar gelijk uit m'n lijst gegooid.

Zijn de vakanties weer afgelopen? Kan weer dingen carriën en m'n team mates gedragen zich (redelijk). Al drie potjes op een rij gecarriëd zonder al teveel problemen.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Ken ook wel zo iemand. Soms speelt hij een potje premade mee (maten van me kennen hem) en dan moet ik toch echt op mijn tanden bijten.
Hij is echt overdreven luid op skype en kraamt de meest onzinnige dingen uit :(. Beste van al is dat als door bv een Garen onder de zoden gestopt wordt in toplane start hij met een Garen-OP-dude campagne om dan de game erna Garen te spelen ... en hard te falen.

Gelukkig is hij slechts sporadisch van de partij. Straks maar eens verder met ADC. Maandag en dinsdag zijn de "ongesproken" LoL dagen, met soms wel 10 personen op skype :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Ik snap niet hoe mensen kunnen failen met garen dat ding is gewoon klik en win :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Simpel, als je tegen garen staat, en je wacht totdat hij zo'n tornado heeft gebruikt, dan houdt z'n dmg wel op. Met darius sloop je hem zo bijvoorbeeld. Gewoon wachten op die tornado, en daarna ben je een seconde of 10 vrij van serieuze dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Jah maar tegen darius zou ik met garen meer onder de eigen turret blijven hangen en de spin pas gebruiken nadat ik gepulled zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 16:04
Een juist gebouwde Garen is tanky, maar doet ook flinke damage.

Die spin is leuk, maar niet de main damage. Die doe je nadat je AA -> Q -> AA hebt gedaan, waar je de hoogste dmg output mee hebt. Zeker ook gezien het feit dat de movement speed (volgens mij, is mij verteld door een Garen-verslaafde vriend van mij) ook nog wordt verlaagd, moet het niet heel moeilijk zijn om uit die spin te lopen en in de tegenaanval te gaan.

Zijn Q heeft echt een hele vervelende movement speed buff, waardoor hij in lane je gewoon achtervolgt tot de buff is afgelopen. Dan kan Garen inderdaad heel vervelend worden.

Als ik tegen een Garen moet, pak ik Shen. Garen kan niet in range komen, want dan krijgt hij een Q en een E op zijn hoofd. soms kom je er beter uit met de Q van Shen dan dat je erin gaat. Daarnaast kun je constant de passive uithouden van Garen door de hele tijd Q te gooien.

[ Voor 5% gewijzigd door naarden 4ever op 16-04-2013 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

naarden 4ever schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:05:
Een juist gebouwde Garen is tanky, maar doet ook flinke damage.

Die spin is leuk, maar niet de main damage. Die doe je nadat je AA -> Q -> AA hebt gedaan, waar je de hoogste dmg output mee hebt. Zeker ook gezien het feit dat de movement speed (volgens mij, is mij verteld door een Garen-verslaafde vriend van mij) ook nog wordt verlaagd, moet het niet heel moeilijk zijn om uit die spin te lopen en in de tegenaanval te gaan.

Zijn Q heeft echt een hele vervelende movement speed buff, waardoor hij in lane je gewoon achtervolgt tot de buff is afgelopen. Dan kan Garen inderdaad heel vervelend worden.

Als ik tegen een Garen moet, pak ik Shen. Garen kan niet in range komen, want dan krijgt hij een Q en een E op zijn hoofd. soms kom je er beter uit met de Q van Shen dan dat je erin gaat. Daarnaast kun je constant de passive uithouden van Garen door de hele tijd Q te gooien.
Op zich leuk, maar daar kun je niet vanuit gaan. Ten eerste is Shen vaak geband of al eerder gepickt, ten tweede kan het ook zijn dat hij NA jou zijn pick doet. Je kan Garen dus niet altijd counterpicken.

Pagina: 1 ... 25 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.