ik verwacht nou niet dat ze de tienduizenden (want dat zijn het) cases gaan linken zodat wij het allemaal even kunnen uitpluizen
ik geloof er wel in dat riot de juiste cijfers neerzet
Dat is een fabel dat zeggen ze omdat het anders een beetje naar klinkt. Ik ben zelf ook een keer gebanned toen ik vroeg waarom kreeg ik gewoon standaardmail op standaardmail heb het maar laten gaan. Dat was nog voor de reform cards dus ik kon ook niet zien waarom ik gereport was.
zelfde punt als de vorige, riot heeft meermaals gezegd dat ze alle pérmabans (dus niet temp bans!) nakijken
vaak genoeg dat er nog een mod een permaban nakijkt nadat iemand klaagt en dan gewoon zegt dat het terecht is, samen met een aantal cijfers van hoevaak iemand gereport is e.d. (weer, geen bron maar vertrouwen)
Hoe merk jij de invloed van tribunal dan? Ik zie nog steeds veel ragers/flamers/blamers en er moeten elke game minstens 2 mensen bij het verliezende team zogenaamd gereport worden.
ik merk dat er gewoon helemaal niet zoveel ragers en flamers zijn als de meeste mensen roepen
de reden dat mensen denken dat het grote gedeelte van de community rot is komt door 2 dingen:
de eerste is vrij simpel, je hoort de flamers en de toxic spelers, degenen die gewoon leuk het spel spelen en lekker spelen hoor je niet (heul weinig mensen gaan op fora posten als het goed gaat, itt als het fout gaat)
dat, en het feit dat je negatieve dingen meer onthoud: elke keer dat je 2 flamers in je team hebt zijn er nog steeds 8 die niet flamen
8 man die niet flamen onthoud je niet, de twee die dat wel doet onthoud je wel
de tweede is iets uitgebreider, maar ook vrij simpel; mensen spelen te slecht of reageren of maken het op een andere manier onmogelijk voor ze om buiten de regios te komen waar de rotte appels zitten
als mensen gebanned worden maken ze gewoon een smurf en gaan ze verder ragen, elke nieuwe speler komt word dus gelijk gematched met 9 man die het spel al wél kennen en ook nog eens complete eikels zijn tegen die nieuwe
en omdat zo iemand al verhalen heeft gehoord over de community worden die vooroordelen begestigt, verlaat die speler de community en verspreid hij/zij het verhaal over de k*t community verder (vicieuze cirkel)
daarnaast zijn er gewoon regios (low elo, ook in normal) waar het skillniveau heel erg uiteenloopt: mensen zijn heel goed met 1 of 2 champs en falen met alle anderen (karthus mid or feed karakters) en willen dus niet iets anders spelen
omdat ze natuurlijk niet élk potje hun karakters krijgen gaan ze die potjes lopen trollen, ragen, flamen en op andere manieren de win% verlagen
en omdat ze dus veel verliezen daardoor zijn ze met die champs waar ze wel mee kunnen spelen éxtreem goed (in vergelijking) waardoor ze bozer worden als ze die champ hebben en (in hun ogen) goed spelen maar niet winnen
low elo regionen zitten gevuld met dit soort karakters, als je daar tussen zit ga je een gekleurd beeld krijgen: jij ziet alleen maar dat soort mensen (ragers, flamers en feeders) waardoor je de indruk krijgt dat dat de complete community is
kom je daarentegen op de een of andere manier úit die elo regio, dan ga je een complete andere community tegenkomen, een community die wél leuk speelt en gezellig is
en díe community speel ik dus mee blijkbaar, ik zie mischien 1 eikel per 5 matches, een echt toxic player mischien 1 in de 10
dan zijn er nog de mensen die gewoon een rotdag hebben (baan kwijt oid) en daardoor eigenlijk niet constant toxic zijn maar dat ene potje
alles bij elkaar gok ik dat er minder dan 1% van de spelers die ik tegenkom echt toxic spelers zijn die een ban verdienen
dat laatste is waarom ik die infographics zo geloof: ik zie gewoon niet elk potje 9 flamers, en zo laten mensen het wel overkomen
oh, en riot gaat gewoon goed om met z'n spelers, iets wat vrij zeldzaam aan het worden is helaas
Ben het verder wel eens dat het wat minder erg is geworden maar dat zou ook zo zijn als ze tribunal gewoon afschaffen en iedereen die er nomaal in zou komen een ban geven. Zie de toegevoegde waarde van tribunal niet echt.
omdat er ook false positives in komen (degenen die je linkt bijvoorbeeld) en die worden eerst gefilterd door de community (tribunal leden) en vervolgens bij de permabans nog eens door riot staf
als je de tribunal afschaft gaat het juist de kant op die jij niet wilt: dan kan je dus door een slechte streak een permaban krijgen
en álles laten checken door riot is ondoenbaar, of eigenlijk onbetaalbaar: ze zouden dan waarschijnlijk meer geld uitgeven daaraan dan ontwikkeling van de game