Damienx2 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:35:
Ik heb wat advies nodig van wat doorgewinterde Nidalee spelers. Speelde haar vroeger nog wel eens als bruiser op top. Maar iets staat me bij dat ze vrij recentelijk nog wat nerfs heeft ontvangen, ik zag Voyboy haar gisteren op top als AP bruiser spelen, maar dat ging hem eigenlijk heel slecht af tegenover een Irelia. Nou wil ik zelf ook wel weer eens Nidalee beginnen maar kan niet echt een goede build verzinnen of uberhaupt welke kant ik het beste op kan (dus AP of AD). Zijn er hier wat mensen die wat tips of advies kunnen geven?
Overigens krijg ik ook het idee dat Riot's plan meer is om Nidalee op mid te zetten dan op top, maar wil haar toch graag op top proberen beetje in de richting van Elise / Vlad / Rumble.
Ik speel veel AP Nidalee de laatste tijd met een winrate van +- 80% ofzo. Ze valt zowel top als mid te spelen, maar als het enigszins mogelijk is dan zou je beter mid gaan. Nidalee pre-6 is relatief zwak dus dan wil je in alle rust levellen. Ganks zijn ook heel moeilijk voor de jungler pre-6 dus die mag je gewoon zeggen dat hij je met rust moet laten.
Post-6 heb je best een jungler met CC om jouw gebrek eraan goed te maken. Veel is er niet van nodig aangezien je zelf een goede gapcloser hebt.
R>Q>E>W
Beginnen met W op level 1, als je niet afk bent kun je +- 5 traps klaarleggen voor de 2de minuut. Leg je traps op sleutelposities (jungle entrances, bosjes, etc) ipv midden in de lane.
Start items zijn Crystalline Flask, 1x Health Pot, 1x Sight Ward. Rond 1:30 plaats je de sight ward in een bosje aan de kant waar je hun jungler verwacht (steeds de andere kant van de river dan waar de jungler begint).
Je eerste item moet een Tear of the Goddess zijn. Dit item is zo enorm sterk op nidalee dat je na +- 7 minuten al een volle tear hebt. Hierna ga je voor Mercury's Treads. Tenzij je tegen een AD mid staat die je domineert, koop je nu een Twin Shadows. Dit item is zo enorm ondergewaardeerd maar mogelijks één van de beste items voor AP's, zeker voor nidalee. De MagRes maakt je nog tankier in lane, de movement speed werkt goed samen met je passive + cougar en de active is een godsgeschenk. Vision + cc op tegenstanders iets het enige wat een Nidalee nodig heeft om haar speren een game te laten winnen. Dit item doet beide op 2 tegenstanders. Chasen gaat nog makkelijker, escapen gaat nog makkelijker en mensen doden gaat nog makkelijker. Op dit punt zijn mijn meeste games al in de gewonnen fase, maar hierna ga je voor rabadon's en seraph's. Afhankelijk van de focus die er op je ligt pak je seraph's eerst of niet.
Endgame smijt je er een void staff of zonhyas bij.