Vicariously I live while the whole world dies
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BVoL7k2KtIM]
&
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fVfclrhXdpA]
Je kan het doen zoals jij wilt. Ze zijn niet voor niks 2k elo, en misschien werkt het juist deze keer niet.Vicarious schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:28:
Op 2k elo weet je toch wel dat een zephyr rushen tegen een wukong niet zo'n goed idee is
Q+R geeft idd een heel grote gapcloser, daarnaast doet Vi vrij veel damage zonder echte damage items door haar W, vandaar het hoge bangehalteUhmmie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:38:
Maar ik had dus van het weekend Vi gekocht en die skillset is echt lekker.. Ik snap alleen niet zo goed waarom ze een van de meeste gebande champs is? Is dit puur vanwege de gapclosers? Of is er een andere reden voor?
Ah ok.. Ik heb er van het weekend alleen in bot games gespeeld.. Maar die gap closers zijn inderdaad heel fijn (vooral omdat je ook gewoon Q kan gebruiken zonder target en door muren heen). Ik vind junglen veruit het prettigste met haar.. Maar ik ben dan ook zowiezo jungle fanFanatic_FS schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:59:
[...]
Q+R geeft idd een heel grote gapcloser, daarnaast doet Vi vrij veel damage zonder echte damage items door haar W, vandaar het hoge bangehalte
Currently playing: MTG Arena (PC)
Verwijderd
Inderdaad, haar Q kan zowel gebruikt worden als gap closer en escape. Haar Q geeft ook nog eens een kleine knockback.Fanatic_FS schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:59:
[...]
Q+R geeft idd een heel grote gapcloser, daarnaast doet Vi vrij veel damage zonder echte damage items door haar W, vandaar het hoge bangehalte
Haar passive (W) doet elke 3rd hit extra dmg + 20% armor reduction. En geeft haar ook nog eens AS erbij na elke 3rd hit.
Haar E doet extra dmg + is AOE
Om dan nog maar te zwijgen van haar ult. Die is unstoppable, kan je niet dodgen, en iedereen die ze onderweg raakt krijgt ook nog eens een kleine knockback.
Kortom, ze heeft een hele sterke skillset waardoor ze bijna praktisch een 100% ban / pick is.
Gezien zijn skillset lijkt het me echt een heel goede jungler, alleen zijn passive lijkt me een beetje net zoals Fiddle: Je ziet waar hij allemaal geweest is als hij zijn blobjes niet opruimt.
"Don't let your dreams be memes"
Ik vind zijn skillset er echt OP uitzien.. Het enige voordeel is dat het de zoveelste sterke jungler is... Ze kunnen niet allemaal gebanned wordenWootlock schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:14:
Wat zijn jullie gedachtes over de nieuwe champ die eraan zit te komen ?
Gezien zijn skillset lijkt het me echt een heel goede jungler, alleen zijn passive lijkt me een beetje net zoals Fiddle: Je ziet waar hij allemaal geweest is als hij zijn blobjes niet opruimt.
Vind zijn lore en voice een beetje triest
"Zac was always different from the other children." joh? zou je niet denken als groene slijm massa dat je anders bent als mensenkindertjes.....
Had hem liever als een soort Majin Buu gezien met een meer evil voice.
Over zijn skills, ik heb een beetje het idee dat je in een gevecht moeite gaat hebben met je passive blobs op te rapen, waardoor je dus geen hp terug gaat krijgen en uhm, dood gaat?
Verwijderd
Zijn skillset ziet er zeker goed uit.Wootlock schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:14:
Wat zijn jullie gedachtes over de nieuwe champ die eraan zit te komen ?
Maar zijn abilities gebruiken health %.
Ik zag ergens dat als je 4000 hp had. Zijn ult en nog een ability er al 1100 hp afhaalde.
Tijdens junglen is dit geen probleem door zijn passive.
Maar zijn passive schiet random ergens heen en word vernietigd als een enemy er over heen loopt.
In een tf is het dus useless.
Klopt niet helemaalVerwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:46:
[...]
Zijn skillset ziet er zeker goed uit.
Maar zijn abilities gebruiken health %.
Ik zag ergens dat als je 4000 hp had. Zijn ult en nog een ability er al 1100 hp afhaalde.
Tijdens junglen is dit geen probleem door zijn passive.
Maar zijn passive schiet random ergens heen en word vernietigd als een enemy er over heen loopt.
In een tf is het dus useless.
Q= 6% current health
W=4% current health
E= 12% current health
R= no cost
Dus met 4000hp zou je als je alle 4 je skills gebruikt nooit aan 1100hp kunnen komen.
Klopt dat wel dat die blobs van je passive destroyed worden als iemand erover loopt? (dus niet als je doodgaat en die 4 blobs zich weer gaan samenvoegen?)
Verwijderd
Ik weet niet of die doodgaan blobs doodgaan als je erover loopt. maar die health blobs wel.Fanatic_FS schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:12:
[...]
Klopt niet helemaal
Q= 6% current health
W=4% current health
E= 12% current health
R= no cost
Dus met 4000hp zou je als je alle 4 je skills gebruikt nooit aan 1100hp kunnen komen.
Klopt dat wel dat die blobs van je passive destroyed worden als iemand erover loopt? (dus niet als je doodgaat en die 4 blobs zich weer gaan samenvoegen?)
De blobs van skillgebruik wist ik niet dat die stukgaan door erover te lopen, dat is best wel minder =/
je moet ze dus slopen met AA's of skills, eroverheen lopen werkt niet
Verder is die nieuwe aram map (en binnenkort bijhorende queue) ook enorm nice op PBE! Zat ik toch al even op te wachten.
Verwijderd
Omdat je weinig kan doen als je carry ECHT slecht is. Speel liever een toplaner of jungler die fatsoenlijk kan peelen (Singed, Yorick, Renekton, Nunu (zwaar underrated als jungler).Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:05:
Ik snap niet wat mensen zo saai vinden aan support.Supports hebben over het algemeen massive cc waarmee ze echt de beslissende factor in teamfights zijn, terwijl het heerlijk is met je squishy supports de vijandelijke mages e.d. kan trollen met je utility en toch altijd wel wegkomt.
Als support krijg je alleen niet echt de waardering die je, in mijn ogen, verdient. Ik probeer altijd de support role te krijgen en pak dan over het algemeen CDR-Movementspeed runes/masteries Nami. Ik deny door de sterke poke de tegenstanders farm, zone ze naar achter, bescherm door middel van wards onze ad carry voor jungle ganks, plaats pink wards zodat onze Jungler wel kan ganken, zet heel vaak kill actie's op door middel van slow+stun+tidal wave combo's, en vervolgens krijgt de ad carry alle lof voor zijn mooie score, waar de support die 0-1-32 eindigt genegeerd wordt.
Dat is een beetje waarom ik ook andere rollen speel, al zijn de meeste ad's echt supersaai imo, omdat je het toch vooral van je auto attack moet hebben.
Ik speel het liefste jungler of aggressieve mid (zodat ik alsnog kan roamen).
[ Voor 16% gewijzigd door Uhmmie op 18-03-2013 14:42 ]
Hij is niet afgevallen of aangekomen dacht ik..Lapras schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:43:
Rengar in zijn huidige vorm. Is hij nog speelbaar?
Ik zie 'm nog regelmatig in Jungle / top voorbij vliegen / ganken. Dus imo is hij nog steeds goed speelbaar (al heb ik 'm zelf niet).
[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 18-03-2013 14:55 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Verwijderd
Net niet goed genoeg dan.
Mooi verhaal: ik unlock per ongeluk Rengar ipv Volibear. Zat niet op te letten en in de gauwigheid lijken ze vrij veel op elkaar. Beetje zonde van de punten.
Verwijderd
Speel ook graag Lux of een andere sterke counterganker. Iets met veel range en wat CC. Ziggs werkt ook goed om feeds te voorkomen.Uhmmie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:41:
Dat is inderdaad enorm frustrerend als je AD er echt helemaal niks van bakt.. Of continue veels te veel damage pakt en er weer vol ingaat voor je skills weer van cooldown af zijn en je dus niks kan doen..
Je kunt altijd een aankoop refunden he, iedereen krijgt standaard 3 refunds dacht ik?Lapras schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:54:
Mooi verhaal: ik unlock per ongeluk Rengar ipv Volibear. Zat niet op te letten en in de gauwigheid lijken ze vrij veel op elkaar. Beetje zonde van de punten.
Verwijderd
Vind een superslechte support eigenlijk veel vervelender als ik ad speel dan andersom.Uhmmie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:41:
Dat is inderdaad enorm frustrerend als je AD er echt helemaal niks van bakt.. Of continue veels te veel damage pakt en er weer vol ingaat voor je skills weer van cooldown af zijn en je dus niks kan doen..
Als support bepaal je namelijk toch meer hoe de lane gaat dan de adc. De support zorgt er namelijk voor de engages. Als je een slechte support hebt kan je soms zelfs amper farmen. Terwijl wanneer je als support een slechte carry hebt je bijna altijd nog wel kan zorgen dat die in ieder geval in leven blijft en redelijke farm krijgt.
Dat lukte van het weekend toch echt nietVerwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:37:
[...]
Terwijl wanneer je als support een slechte carry hebt je bijna altijd nog wel kan zorgen dat die in ieder geval in leven blijft en redelijke farm krijgt.
[ Voor 10% gewijzigd door Uhmmie op 18-03-2013 16:47 ]
Als je in een lane zit, en je tegenstanderd veranderd van lane omdat hij steeds verliest, verander jij dan ook van lane of blij je lekker farmen op creeps e.d?
Ik heb regelmatig dat als de ander het niet kan winnen dat hij dan naar een andere lane gaat en ik alleen overblijf.
Verwijderd
Over het algemeen zou ik gewoon in je lane blijven.Xanthian schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:23:
Hey, ik ben sinds een paar dagen begonnen aan LoL. Maar ik heb nu een klein vraagje.
Als je in een lane zit, en je tegenstanderd veranderd van lane omdat hij steeds verliest, verander jij dan ook van lane of blij je lekker farmen op creeps e.d?
Ik heb regelmatig dat als de ander het niet kan winnen dat hij dan naar een andere lane gaat en ik alleen overblijf.
Als je tegenstander een paar keer gekilled is en naar een andere lane gaat is dat dus makkelijker voor je teammate die daar staat omdat hij dan waarschijnlijk hoger level is en sterkere items heeft.
Jij moet dan misschien wel tegen een sterkere speler maar je hebt al een voorsprong dus is dat waarschijnlijk niet zon groot probleem. Maar als je bijvoorbeeld al veel armor hebt gekocht en ze sturen een magic type champion op je af is het misschien toch slim om je tegenstander te volgen.
Opzich zou je ss (missing) of moeten pingen in je lane zodat je medespelers weten dat jouw tegenstander weg is (en hun kan aanvallen). Nu moet je inschatten wat er gaat gebeuren, als je denkt dat jouw tegenstander naar de midlane gaat of misschien jouw jungler probeert te counteren kan je hem followen. Dit is wel lastig, goed waren scheelt hier 90% in, maar dat gebeurd vaak niet goed.Xanthian schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:23:
Hey, ik ben sinds een paar dagen begonnen aan LoL. Maar ik heb nu een klein vraagje.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Mooie post over de tribunal. Lyte is wat mij betreft een held.
Verwijderd
Ik heb nog nooit ranked gespeeld dus ik ben niet erg skilled verder.
the other childeren slaat op de andere experimenten binnen het lab, dus niet zozeer daarbuiten. Overigens denk ik dat op de shadow isles ook geen normale kindertjes rondlopenFanatic_FS schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:40:
Persoonlijk over Zac:
Vind zijn lore en voice een beetje triest
"Zac was always different from the other children." joh? zou je niet denken als groene slijm massa dat je anders bent als mensenkindertjes.....
Had hem liever als een soort Majin Buu gezien met een meer evil voice.
Over zijn skills, ik heb een beetje het idee dat je in een gevecht moeite gaat hebben met je passive blobs op te rapen, waardoor je dus geen hp terug gaat krijgen en uhm, dood gaat?
Pantheon zou het early game moeten winnen, maar dan moet je wel je tegenstander flink domineren voordat hij level 6 wordt. Grote probleem van Pantheon is namelijk dat hij geen sterke dueling ultimate heeft en daardoor veel all-ins verliest op level 6. Tegen Jax kun je echter zeker op level 1 hem veel schade toebrengen. Je hebt dan namelijk je passive shield en je spear dus je kan met een autoattack -> spear hem al een beetje harrassen (zorg dat je dan niet teveel damage van de minions pakt). Als hij enigszins low is en je denkt dat je hem kan killen, bait dan zijn leap of stun en vecht all-in en je zou hem moeten kunnen killen. Laat je hem freefarmen tot level 6, dan kun je beter je speer aan de wilgen hangen want dan maakt hij flink gehakt van je.Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:15:
Ik speel nu een half tot 3/4 jaar LoL en ben ik ook lvl30 (al een tijdje). Ik speel nu veel Pantheon en vind 'm nogal geinig, vooral vanwege z'n ult. Ik ben een beetje builds aan het proberen, maar ik merk dat ik bij bepaalde tegenstanders, zoals Jax, weinig kan uithalen. Iemand nog tips qua tactiek en build?
Ik heb nog nooit ranked gespeeld dus ik ben niet erg skilled verder.
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
De patch notes:
EDIT: Quote van de notes maar even weggehaald omdat het te lang werd
[ Voor 95% gewijzigd door Gideon_92 op 19-03-2013 09:17 ]
Shadow Isles? maar ZAC is toch in een Lab in Zaun gemaakt en opgegroeid in de omgeving ervan?wildcardxl schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:39:
[...]
the other childeren slaat op de andere experimenten binnen het lab, dus niet zozeer daarbuiten. Overigens denk ik dat op de shadow isles ook geen normale kindertjes rondlopen
"In a quiet neighborhood far from the cities of Zaun, the scientists raised Zac as their own child.
Zac was always different from the other children."
Lijkt me toch dat ze hiermee straatkinderen bedoelen gezien dit dus is nadat ze het lab ontvluchten.
[ Voor 29% gewijzigd door Fanatic_FS op 19-03-2013 10:03 ]
Prima patchnotes weer. Kan niet echt iets vinden waar ik het totaal niet mee eens ben.Gideon_92 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:16:
http://euw.leagueoflegends.com/news/patch-304-notes-0
De patch notes:
EDIT: Quote van de notes maar even weggehaald omdat het te lang werd
Heb ook tegen mijn maat gezegd dat hij die mensen het beste gelijk op mute kan zetten en de game verder moet spelen. En zeker niet op deze mensen ingaan.
Gisteren ook een Shaco jungle op level 5. Ik zeg nog zo in champselect, laat dat junglen maar zitten, de meeste mensen op dit level spelen 2 top / 1 mid / 2 bot en vaak zonder support of AD carry. Dus waarom zou je het onnodig moeilijk maken voor onze toplaner die misschien net met dit spel begint om ineens tegen 2 man te staan. Maakte niets uit volgens hem, want hij had een 1600 elo account en zou dit wel even carryen. Prima 0/6/1 Shaco. "OMG THIS TEAM" in allchat. Dus ik vertel hem volgens dat als hij Shaco dan toch nuttig wil spelen. Dat hij dan maar moet gaan splitpushen dan houden wij de druk wel op mid.
Eerst wou hij het niet doen. Maar na 2 verloren teamfights zag hij ook wel in dat Shaco in een teamfight simpelweg nutteloos is tenzij je hem puur tanky bouwt en dat had deze Shaco niet gedaan. Dus vervolgens gaat hij bot doorpushen en wij zetten druk op mid. We pushen 3 torens en moeten vervolgens terug omdat we allemaal low HP zijn. Shaco pushed ondertussen weer door. Waarop het enemy team ineens allemaal voor Baron rushed. Shaco staat inmiddels de 3e toren kapot te slaan en wij pushen hard mid door. Enemy heeft Baron en wij hebben hun base
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Verwijderd
Vaak verlies je nog je turret ook ...
Dat zijn echt situaties waar je het spel kan winnen. Inhib down = alle waves worden automatisch gepushed (meer health en dmg op alle minions), met voornamelijk de inhib-down wave natuurlijk (superminions)
Hey jij ook hierVerwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:11:
In ieder geval pusheden jullie nog door. Zo vaak zie je dat je bijvoorbeeld een base pushed, en je bot outer turret wordt door 1 persoon aangevallen aan de andere kant van de map. Dan gaan er soms echt 3 man recallen terwijl je gewoon een inhib kan pakken zzz
Vaak verlies je nog je turret ook ...
Verwijderd
Ja ik denk ik zoek eens wat hoger niveau forum opVicarious schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:55:
[...]
Hey jij ook hierAchja, het bekende yoloqueue he. Vaak heb je wel zo'n fase in het spel dat iedereen maar een beetje besluiteloos heen en weer loopt en wat jungle campjes farmt en wat lane farm oppikt maar niet durft te pushen of een objective (dragon, baron) durft te pakken.
Qua objectives, gewoon alles timen en daar je gameplan omheen bouwen. Enemy red bijna up? Ward die meuk en erheen met 4/5 man, pak die kills op en push de turret door met je voordeel.
Ik speelde J4 jungle en stond te wachten in het bosje bij de rivier, ik zie een compleet enemy team op me afkomen en flash weg en ga direct met 3 man naar hun blue.
We stonden te wachten op de spawn van hun blue waarna er 4 enemy's aankomen en wij hier 2 kills weggeven waarna de enemy's in /all chat al begonnen te zeggen dat we beter op 20min konden surrenderen.
Enfin team klein beetje gedemotiveerd maar onze fizz begon redelijk wat kills te pakken te naar bot te roamen.
Uiteindelijk waren zij de gene die naar ruim een half uur de surrender knop wisten te vinden
Typisch gevalletje hoogmoed komt voor de val
Verder blijf ik opzoek naar een AD die ik met nood kan spelen, maar ik blijf de rol waardeloos vinden op te spelen..
Graves / MF / Ashe zijn redelijk straight forward.Uhmmie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:34:
Persoonlijk negeer ik /all compleet.. Ik heb het wel aanstaan.. Omdat die ragers ook wel eens verkeerde dingen weg geven ([all] xxxxxx: All to baron) etcwat altijd handig is om te weten, maar verder reageer ik er nooit op..
Verder blijf ik opzoek naar een AD die ik met nood kan spelen, maar ik blijf de rol waardeloos vinden op te spelen..
Zeker in combi met een taric heb je een behoorlijke easy botlane.
En quin is free to play zie ik net deze week. Dat gaan we dus ook eens uitproberen
Dat probeer ik ook zoveel mogelijk, maar vaak werkt je team niet echt mee. Ping je 300x dat dragon zo op komt, zit er altijd wel eentje bij die zo nodig eventjes wolves gaat farmen (wat lategame ongeveer 0 nut heeft).Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:14:
[...]
Ja ik denk ik zoek eens wat hoger niveau forum op
Qua objectives, gewoon alles timen en daar je gameplan omheen bouwen. Enemy red bijna up? Ward die meuk en erheen met 4/5 man, pak die kills op en push de turret door met je voordeel.
Verwijderd
Voli flipt Malz vervolgens achter een minion waardoor mijn Q mist en ik mijn W te snel gebruik, ik hit niets en alles op CD. Malz flashed naar mij en krijgt de first kill
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Het ligt denk ik aan mij. Maar als Graves raak ik echt geen pepernoot.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:45:
MF en Graves zijn inderdaad de beste go-to ADC voor als je niet veel ADC speelt. Goede burst, goede lanes, goede AOE ults, beetje dropoff lategame.
Top 4 jungle genoemd door wie? Ze is redelijk in de jungle, maar niet meer dan dat. Ze heeft recentelijk namelijk een aantal nerfs gehad waardoor ze een stuk minder sterk is. Ze is nu gewoon een gemiddelde jungler.CutePuppy schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:39:
Gisteren jungler Vi voor het eerst in normal geprobeerd. Wat was ik belabberd zegMeestal ben ik wel redelijk met jungling, maar ik snap Vi nog niet helemaal. Vind haar een beetje clunky. Zal wel aan mij liggen, aangezien ze wel als top 4 jungler is benoemd.
Maar ja klopt, van die nerfs heb ik ook gehoord. Oh well...
Nu moet ik eerlijk toegeven het was eigenlijk meer een funpick om mijn maat te stangen, maar achteraf gezien heb ik de game behoorlijk kunnen carryen vanuit de jungle met onze 2e AD Carry. Maar goed, hangt natuurlijk zoals altijd nog wel van je team af.
Verder vind ik Vi[J] ook niet zo extreem sterk.. Jah als je in het begin een paar kills oppakt dan snowball je wel lekker verder, maar dat hebben veel champions.. Als ik Vi jungle vergelijk vs Heracim dan vind ik heracim toch echt beduidend beter (terwijl hij minder vaak gebanned wordt volgens lolking).
[ Voor 16% gewijzigd door Uhmmie op 20-03-2013 09:06 ]
Na een succesvolle gank op top, ben ik mid lane gaan staan. Toen we allemaal rond level 6 waren kwamen Brand en MF online. Na 15 minuten was onze top, mid en bot outer tower kapot, en de tegenstander stond een kill of 5 voor op ons. Na twee redelijk succesvolle defending teamfights stonden we gelijk en de Akali van de tegenstanders ging offline. Na 5 minuten stonden we gelijk met kills en konden we de outer mid tower pushen. Hierna een lange tijd van teamfights met gelijke uitkomst gehad, en op het laatste moment in een keer doorgepusht en gewonnen. Dat soort momenten maken toch je avond..
Haha idd dat is zooo irritant. Kom ook vaak mensen tegen die KS KS KS roepen als ze bijv ergens mid game 7/0 staan en degene die de k(s) maakt 1/1/ staat. Vaak is het dan ook tijdens een chase dus een echte KS is het dan niet eens. Echt van die greedy mensen die totaal niet snappen dat het een team game is en dat je meer kans hebt op een win als je teamm8's gold binnen krijgen om hun build ook beter te maken..Uhmmie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:05:
Gisteren avond voor het eerst echt duidelijk mee gemaakt hoe irritant het kan zijn als 1 iemand in je team extreem feeded is.. Tot de groep fights had top en bot beide zo goed als geen kills (kan zijn ergens 1 kill ofzo) en mid stond 6/6... Halverwege de groep fights stond het iets van 37/35 waarvan onze fizz op iets van 25/10/xx stond.. Kortom hij pickte bijna elke kill op, waardoor de rest van het team dus veel minder gold kreeg.. Door mijn team mates een paar keer aan gegeven dat hij niet alle kills moest pakken, maar hij bleef dit helaas wel doen (zelfs toen hij zijn complete build af had).. Uit eindelijk na bijna 60 minuten de game verloren omdat de tegenstander de kills wel redelijk verdeeld had zitten en ze fizz op den duur gewoon neer focusde (hij had alleen maar AP items).
Al die disconnecters en afk'ers maken je avond?Qon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:08:
Gisteren voor het eerst sinds > level 10 weer mijn fiddlesticks uitgeprobeerd in de jungle. Inmiddels level 28, dus bijna alle runes en masteries al. We begonnen met twee AFK'ers, Mid lane (brand) en de AD carry (MF). Helaas werd er geinvade, dus 5 vs 3 bij onze blue was geen succes, twee mensen verbruikte hun flash. Gelukkig hadden zij geen jungler, dus ik ging direct hun blue buff stelen, en dan lukte.
Na een succesvolle gank op top, ben ik mid lane gaan staan. Toen we allemaal rond level 6 waren kwamen Brand en MF online. Na 15 minuten was onze top, mid en bot outer tower kapot, en de tegenstander stond een kill of 5 voor op ons. Na twee redelijk succesvolle defending teamfights stonden we gelijk en de Akali van de tegenstanders ging offline. Na 5 minuten stonden we gelijk met kills en konden we de outer mid tower pushen. Hierna een lange tijd van teamfights met gelijke uitkomst gehad, en op het laatste moment in een keer doorgepusht en gewonnen. Dat soort momenten maken toch je avond..
[ Voor 30% gewijzigd door m0nk op 20-03-2013 09:12 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
Vond het in ieder geval erg leuk om te zien, dat je met zo'n achterstand nog zo hard kunt winnen...Al die disconnecters en afk'ers maken je avond? ;-)
Aangezien wij die twee afk'ers hadden in het begin, lijkt het veel rechtvaardiger dat je wint, als een van de tegenstanders afk gaat.
Dus onderaan de streep was dit echt zo'n potje van, Ja
[ Voor 58% gewijzigd door Qon op 20-03-2013 09:17 ]
ter verduidelijking:
Elise & Fizz vechten tegen een Brand, Elise krijgt de kill, Fizz de assist en ik heb Fizz net voordat de kill wordt gemaakt, even een heal gegeven.
Krijg ik een assist?
Ik (Vi jungle) 1/6/18
Fizz : 31/18/7
Varus: 7/11/15
en de laatste 2 hadden iets van 3/7/19 en 0/6/17
Terwijl hun allemaal (op support na) iets van 10 kills per persoon hadden en dus veel meer balanced waren.
En nee op Fizz zijn kills hadden we zelfs amper assists, want gemiddeld genomen jumpte hij voor de groep uit op de ADC (dood zonder dat wij iets konden doen), waarna die zelf binnen 1 seconde dood was.
[ Voor 17% gewijzigd door Uhmmie op 20-03-2013 09:34 ]
Samengevat:
Kill geeft 300 - 800 gold (afhankelijk van de killstreak van degene die jij killed)
Een assist geeft 50% daarvan, verdeelt over de hoeveelheid mensen die de assist kregen.
Stel je killed iemand met een bounty van 500g (max) dan krijg jij 800 gold,
Stel één iemand heeft je geassist, die krijgt 400 gold
Stel twee assists, allebei 200 gold
Stel drie assists, alledrie 133 gold
Stel 4 assists, allevier 100 gold
[ Voor 5% gewijzigd door Qon op 20-03-2013 10:00 ]
zolang je shielded effect heeft op het gevecht; als je fizz een shield geeft terwijl hij nog schade doet krijg je een assist, loopt fizz al weg en doet dus geen schade meer (ff geen DoT voor het voorbeeld) dan krijg je (helaas) niksQon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:21:
Trouwens even een vraagje, stel dat je bijvoorbeeld als Janna, morgana, of wie dan ook met een support spell (shield, heal e.d.) deze skill gebruikt op iemand die een assist maakt, krijg jij als support dan ook een assist? Of krijg je alleen een assist als je die skill gebruikt op de character die daadwerkelijk de kill maakt?
ter verduidelijking:
Elise & Fizz vechten tegen een Brand, Elise krijgt de kill, Fizz de assist en ik heb Fizz net voordat de kill wordt gemaakt, even een heal gegeven.
Krijg ik een assist?
Het blijft overigens grappig dat je zo de smurf accounts er tussen uit pikt. Want hoe herken je ze?
- Zodra ook maar iets gebeurt, wordt allchat ingeschakkeld;
- Het overdreven: OMG WTF gebral in chat als er een foutje wordt gemaakt door de nieuwe spelers;
- Gelijk dreigen met AFK gaan als een nieuwe speler niet naar ze luistert;
- En bij elke kill even vertellen hoe hard die ander wel niet geowned is in allchat;
Zo ook deze game. Ditmaal een Lee Sin en Xerath in het enemy team. Dus eenmaal de Nexus gekilled kon ik het niet laten om eventjes deze mensen terug te pakken. /allchat ggwp Enemy team, /allchat ps Xerath and Lee Sin, first time Elise!
Vervolgens werd de chat gevuld met flame van Lee Sin en Xerath.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=we8c0C0D2dQ]
Dan ga je op de tanky personen, maar hier heeft een fed mid het probleem dat zijn skills gewoon zoveel damage doen. Hij is ook te squishy om zomaar te stoppen met damage doen, want dan is er een kans dat hij zelf sterft.
Het is wel zo dat je op een bepaald moment in een teamfight wel kan beslissen van: nu geef ik de kill aan iemand anders want het is gewoon nog 2 man opkuisen. Maar ook hier moet je zorgen dat de enemy geen kill meer kan maken.
Ook denk ik als beide teams al aan 50 kills zitten, dat je het spel ergens anders verloren hebt. Als jouw mid al 37 kills heeft, moeten er toch veel mogelijkheden geweest zijn om een baron te pakken, een lane te pushen en een inhibitor neer te halen, en vrees ik dat de focus iets te veel lag op kills halen ipv op objectives.
Dat gezegd zijnde, ik probeer wel vaak een kill te geven aan iemand, meestal als ik jungler ben en een lane gank bv. Of als ik pas arriveer in een 1vs1 gevecht en er nog maar 2 hits nodig zijn (en hij het kan halen). Soms loop je dan grappig helemaal mee met die persoon tot hij dood is, zonder er op te slaan. Gewoon om zeker te zijn dat je het kan afmaken als het nodig is.
a) wegkomt of b) teveel risico loop dat mijn team mate doodgaat.
Maar er zit echt wel een verschil tussen met opzet alle kills pakken (imho wachten met je skills tot target 50% is) of dat het puur door je dps komt..
Net zoals mensen die op een target met 100 health, ignite en 2 auto attackers als nog hun ult gebruiken om maar die kill binnen te harken ipv deze op het volgende target te gebruiken

[ Voor 24% gewijzigd door Uhmmie op 20-03-2013 13:10 ]
Verwijderd
geen persoonlijke kritiek, meer een tip voor iedereenVerwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:33:
In teamfights pak ik wat ik pakken kan (ADC)
iedereen roept altijd "focus de enemy carry" terwijl dit ook gewoon een verkeerde actie kan zijn
ff grove situatie: de teams zijn gelijk op de ADC na, jouw ADC is sterker dan hun ADC maar kan nog steeds doodgaan door hun divers
dan is het bijna altijd beter om ervoor te zorgen dat jouw ADC overleeft dan dat hun ADC sterft
ook al sterf jij daardoor, uiteindelijk staat jouw carry tegen hun carry (uitgaande van 1op1 deaths in teamfights) en heb je de teamfight gewonnen
als je daarentegen hun carry neerhaalt en hun divers halen jouw carry neer, sta jij tegen hun bruisers en is het 50/50 of je wint (je bent namelijk even sterk)
het is natuurlijk nooit precies zoals ik het net schets, maar het kan veel slimmer zijn om je eigen ADC te verdedigen ipv de ADC van de tegenstander te diven (ik kan met ervaring zeggen dat één extra stun op een diver het verschil kan zijn tussen leven en dood voor je carry)
zeker als je support dat niet kan (geen CC) of het niet doet omdat die ook een agresievere mentaliteit heeft
Verwijderd
Ik bedoelde, ik pak wat ik pakken kan want ik ben een ADCgodofal schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:57:
[...]
geen persoonlijke kritiek, meer een tip voor iedereen
iedereen roept altijd "focus de enemy carry" terwijl dit ook gewoon een verkeerde actie kan zijn
Je hebt er namelijk niets aan als jij op de enemy AD carry in staat te hakken terwijl er 4 man bezig zijn met jouw AD carry en AP carry.
Staat er een Malph, Cho en Taric voor je. Ja, dan ga je niet snel bij MF komenNobody focus MF!

Dat soort mensen mag je ook gelijk op mute zetten. Een AD carry hoort uiteraard op zijn positie te letten, maar het is aan het team om ervoor te zorgen dat zowel AP als AD carry uberhaupt damage output kunnen leveren. En als dat inhoud dat je eerst door een Malph / Cho / Taric heen moet, tja dan moeten die toch echt eerst uit het gevecht worden gehouden.MrVegeta schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:18:
Ik vind het altijd vrij stom
[...]
Staat er een Malph, Cho en Taric voor je. Ja, dan ga je niet snel bij MF komen
ah, als ADC moet je (bijna altijd) idd gewoon dichtsbijzijnde target pakken en kitenVerwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:11:
[...]
Ik bedoelde, ik pak wat ik pakken kan want ik ben een ADCmaar je punt is 100% valid
- heel je team en jij, als bruiser / tank, staan net buiten de range van je tower, de adcarry of mid probeert te initiaten en gaat dood zonder dat je hun kunt beschermen.
- je bent bruiser / tank en initiate een slecht gepositioneerde vijand vlakbij of onder je eigen toren, en de rest van het vijandig team komt dichterbij -> je teammates rennen weg.
Ik heb dit echt zo gruweljik vaak als Vi, rammus, shaco of welke ganker dan ook. Ik initiate, niemand te bekennen. En in het volgende gevecht gaat de meest squishy champion head first in het gevecht...
Oh jawel, en ook de momenten dat ik zeg: I'm going to buy, don't initiate a fight. En je staat even je item te kopen en de 1 na de andere "an ally has been slain" messages komen voorbij. Gevolgd door wat rage van: "-insertname- was in base LOL what a noob".Qon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:28:
Maken jullie dit ook vaak mee bij normals:
- heel je team en jij, als bruiser / tank, staan net buiten de range van je tower, de adcarry of mid probeert te initiaten en gaat dood zonder dat je hun kunt beschermen.
- je bent bruiser / tank en initiate een slecht gepositioneerde vijand vlakbij of onder je eigen toren, en de rest van het vijandig team komt dichterbij -> je teammates rennen weg.
Ik heb dit echt zo gruweljik vaak als Vi, rammus, shaco of welke ganker dan ook. Ik initiate, niemand te bekennen. En in het volgende gevecht gaat de meest squishy champion head first in het gevecht...
Dat heb gelukkig niet vaak, ik ben echt benieuwd hoe dit straks in de ranked matches zal gaan...Damienx2 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:30:
[...]
Oh jawel, en ook de momenten dat ik zeg: I'm going to buy, don't initiate a fight. En je staat even je item te kopen en de 1 na de andere "an ally has been slain" messages komen voorbij. Gevolgd door wat rage van: "-insertname- was in base LOL what a noob".
Hoe werkt het trouwens als je voor het eerst ranked gaat spelen, kom je gewoon standaard in brons terecht, of krijg je eerste selectie matches en kun je in elke league komen?
10 Selectiematches en vanuit daar wordt je in een divisie geplaatst, doe je het goed kom je in Silver, doe je het heel goed Gold doe je het wat minder Bronze.Qon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:42:
[...]
Dat heb gelukkig niet vaak, ik ben echt benieuwd hoe dit straks in de ranked matches zal gaan...
Hoe werkt het trouwens als je voor het eerst ranked gaat spelen, kom je gewoon standaard in brons terecht, of krijg je eerste selectie matches en kun je in elke league komen?
En opzich je moet je niet te veel voorstellen van je eerste ranked matches. Want met name deze matches zullen weinig verschillen van de normals die je nu doet. Mensen blijven denken dat als ze de counter van een champion pakken dat ze automatisch de game winnen. Standaard bans: Amumu, Malphite, Blitzcrank, Shen, en 2 FotM champions van dat moment. Sommige weten volgens mij niet eens meer waarom ze deze champs bannen maar het gebeurt gewoon.
Ik zou je alleen wel de tip geven, ga niet gelijk ranked spelen op 30. Maar zorg dat je je kit compleet hebt. En daarmee bedoel ik, runes op orde, wat ervaring met verschillende champions en vooral overzicht in de game. (warding / wanneer welke objectives) en ga geen ranked spelen als je zelf niet lekker in je vel steekt op dat moment.
Heb gisteren een 3de rune page gekocht.
Heb nu alle 3 de pages vol met runes. eentje met MP, armor, MR en AP voor m'n casters, eentje met AS, armor, MR en lifesteal, en de laatste met AD, armor, MR en AD (in volgorde, marks, seals, glyphs, quints) -Ik denk dat ik hier de attack speed page, ga inwisselen voor een pure support page.
Heb voor al mijn speelbare champions masteries die ik het fijnst vind spelen.
Heb voor elke role 5 champions die ik ook bijna allemaal master.
Wanneer ik level 30 ben, ga ik oefenen op de teamfights, aangezien laning phases me meestal heel goed afgaan. En wanneer ik dat een beetje master ga ik met een maat van me duo queue.
Kan dat trouwens al wanneer je die 10 selectie matches nog moet doen?
En eventueel nog advies wat ik nogmeer moet kopen voordat ik ga beginnen?
de 2 minst gewilde rollen zijn support en jungle, hou er dus ook rekening mee dat ook JIJ die moet spelen. vaak blijft dat over voor de laatste picks. zorg er dus voor dat je masteries en runes klaar hebt om dat eventueel te doen, een algemene ad pagina + algemene AP pagina + jungle pagina + support pagina is naar mijn mening het minimale wat je nodig hebt.
Zorg ervoor dat je voldoende champs hebt op elke positie die je wilt, of moet spelen. Als je een mid speler bent zorg dan dat je een handvol mid champs hebt, maar ook een of 2 goede support (taric+sona bijv) en wat junglers. Zorg er uiteraard ook voor dat je weet hoe je ze moet spelen.
Verwijderd
Zed jungle gegaan en dat ging best lekker. 9/6/9 geëindigd en gewonnen
Gisteren een game gestart met een duo-q maatje (Ik ben silver 4 hij silver 5) Trist/Alistar botlane vs MF/Zyra.
Game best hard gewonnen en ik zag dat ik er 28 punten bij kreeg, duo q maatje kreeg er 23.
Alleen vorige match kreeg ik er 23 en hij maar 12.
Hoe kan dit ? heeft dit iets te maken met MMR of ?
Ik mocht de nobele rol als Jungler tot 4 maal toe oppakken en na mijn eerste pot safe pick Nocturne een overweldigende win in de pocket te hebben gekregen, besloten Sejuani maar eens te proberen nu ze toch ftp is.
Man man wat een beest!! ik heb Vi, Amumu, Shaco, Malphite, olaf, Nocturne maar wil je een teamfight tank Jungler met een insane clearspeed en zeker na lvl 6 een sure kill gank kan zetten Manbearpig is je dame!
Ik heb haar echt puur tanky gebouwd met wat ap tank items, je hp boven de 4k zetten is een eitje en door die huge stack ben je niet aantrekkelijk om te bursten, je sunfire samen met je w doen in teamfights, waar je door de muur instormt, een bak damage en de laatste pot heb ik zelfs uit Trolololol oogpunt en Blade of the ruined king gekocht
IMO Sejuani cleared bijna net zo snel als Shyvana, haar kit laat je tanky bouwen maar ook daadwerkelijk ganks zetten in tegenstelling tot Shyvana. En hoe meer Hp hoe harder je abilities scalen tegen teams!
Toffe hero en ook maar gelijk gekocht
http://www.mobafire.com/l...beauty-and-the-pig-271418
Ik heb gisteren elke pot hulp gevraagd bij wolves en blue smiteless.
Dan pop je 1 potje en charge je over de muur met je w richting Wraiths.
Daarna Red en indien mogelijk een gank op de lane als hij extended staat of door naar Golems, Wraiths wolves en dan een gank proberen te forceren ( ja op lvl 3/4 is een towerdive makkelijk haalbaar als je hem niet te lang opvangt.
First back is Spirit stone en base boots en indine mogelijk cloth armor, daarna tabi's rushen, de Spirit stone uitbouwen en ik ging daarna voor een Sunfirecape, maar ik lees ook dat veel mensen eerst een Haunting bouwen, moet ik nog proberen.
De rest was echt afhankelijk van detegenstanders, vuistregel is wel hoe meer hp je bouwt hoe meer aoe damage je doet + je Sunfire + iceborngauntlet aoe passive proc = teamslopend.
Verder initiate, meer wil je niet doen, je wil de mensen een kans geven om het enemy team te killen, jij bent met deze buidl bijna een muur zo taai
( ow en pas op met je Sunfire cape, ik stond red te campen voor een kill op Shaco, wetende dat hij low health die buff nog wel zou willen pakken,maar ik stond net in range van een small minion dus die hele zwik kwam al naar mij toe voor hij er was en daar ging mijn kill ;P, wel een free red buff dat wel )
Je charged erin, applied al een slow, popped je E en die support adc of solotopper is hard afgeremt en pakt al aardig wat damage
Het is geen assasin dat zeker niet, maar ik heb meer succes met Sejuani pre lvl 6 dan met malphite of amumu
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Het gebruiken van HP voor spells is wel okish, maar een Vlad heeft dan nog een goede return, bij Zac in een chase spells spammen voor de kill lijkt vooralsnog hard te kunnen backfiren.
ZIjn passive is leuk, maar met als bij Anivia, situationeel.
Zelf hou ik meer van of tanky junglers die een fights engagen en controllen en assasin junglers die dankzij een stevige support en top de enemies bang kunnen maken door precence.
Maar wie weet verrast hij op de live servers
Ja precies, maar als je dan in een Jungler perspectief kijkt, je wilt acteren en die kill securen/summoner burnen early... dan wil je toch niet af moeten wijken om je kwakje achter je terug te pakken? Die orbs springen ( correct me if i'm wrong) random richtingen uit?Lointje schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:08:
Daar zit net de balans denk ik. Elke skill die je gebruikt kost health, maar je dropt een blob. Door die blob terug te pakken, regen je 4% terug, waardoor je bijna break-even bent met je begin situatie. (op die mega jump na). En je ult kost niets en laat 3 blobs achter, dus die kan mega heal betekenen, maar dat wil wel zeggen dat je even moet stoppen met achtervolgen en van je pad afwijken. Beetje balans zoeken tussen poken + terug healen en massief erin.
Ik denk dat hij best cool zal zijn, maar de mechanics zijn aan mij persoonlijk voor in de jungler rol niet besteed.
Als top laner echter.... je kunt dan wel snel health terugpakken, leuk harassen en in teamfights ben je mega disturbing...
Alleen die health mechanics zijn zo lastig, maatje van me speelt sinds kort Vladimir, doet het goed en leuk maar ook hij heeft het gevoel nooit een megacarry te zijn zoals een Ahri of Xerath.
Misschien ligt het ons gewoon niet
Vraagje voor mijzelf, ik zit te twijfelen of ik taric als support ga kopen of mijn ip tegen kha' zix aan ga gooien als Jungler/Mid hero... iemand veel ervaring op Khazix?
Ik heb Khazix voornamelijk top gespeeld. Voor mid als ik dan toch een AD wilde spelen pak ik meestal Wukong. Dat is echt een nachtmerrie voor de meeste AP casters.Vocalise schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:13:
[...]
Ja precies, maar als je dan in een Jungler perspectief kijkt, je wilt acteren en die kill securen/summoner burnen early... dan wil je toch niet af moeten wijken om je kwakje achter je terug te pakken? Die orbs springen ( correct me if i'm wrong) random richtingen uit?
Ik denk dat hij best cool zal zijn, maar de mechanics zijn aan mij persoonlijk voor in de jungler rol niet besteed.
Als top laner echter.... je kunt dan wel snel health terugpakken, leuk harassen en in teamfights ben je mega disturbing...
Alleen die health mechanics zijn zo lastig, maatje van me speelt sinds kort Vladimir, doet het goed en leuk maar ook hij heeft het gevoel nooit een megacarry te zijn zoals een Ahri of Xerath.
Misschien ligt het ons gewoon niet![]()
Vraagje voor mijzelf, ik zit te twijfelen of ik taric als support ga kopen of mijn ip tegen kha' zix aan ga gooien als Jungler/Mid hero... iemand veel ervaring op Khazix?
Dit topic is gesloten.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.