[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Toevallig gister nog in een draft normal met een duo mid gespeeld. We wonnen dik.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 15:20
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:46:
Dat is eigenlijk een systeem zoals de dungeon/raid finder van Wow. Daar moesten ze na een tijdje bonussen invoeren voor mensen die wilden tanken of healen :-) omdat de queues te lang duurden omdat niemand queuede voor die rollen.

Maar, jouw voorstel zou ik geen slechte zaak vinden. Flexibele mensen hebben sneller een queue, trolls die maar 1 rol willen spelen of anders trollen gaan lang wachten maar geen games verzieken
Waarom scheer je nu alle mensen die maar een rol willen spelen over dezelfde kam?

Ikzelf speel de laatste tijd, zowel normal als Ranked, AD Carry. Dat is de rol die ik in mijn ranked team heb toegewezen (team bestaat uit 7 man, waarvan 1 AD Carry, 1 Jungler en 5 Top/Mids. *O* ) aan mijzelf omdat ik het een leuke rol vind en niemand anders er animo voor heeft. Ik speel dan ook geen andere rollen, nauwelijks. Ik heb TF wel gekocht voor de custom games en Dr. Mundo en Pantheon voor de ranked TT games, maar voor de rest altijd ADC.

Dat doe ik om mijn gameplay maar te blijven finetunen en ervaring op te doen met verschillende champions. Misschien nog wel het belangrijkst van allen, de champions warm houden. Ik heb bijna elke AD Carry (alleen Ezreal (en Kennen) nog niet), maar ik heb zo lang Kog'Maw niet gespeeld dat ik toch echt weer een paar dagen bezig ben om hem weer in mijn vingers te krijgen. Corki moet ik nog steeds een keer goed leren spelen. Vayne ben ik aan het finetunen, om zelfs die ene foute condemn voortaan goed te kunnen doen en beter in te kunnen schatten. Varus ben ik aan het kijken wat nou eigenlijk de beste volgorde van abilities is (Q kan namelijk best nasty zijn early/mid game en ik heb toch wel elke game een ontsnapte champion met 200HP weten te snipen met een volledig gechannelde Q).

Ik kan er dan ook niet zo goed tegen dat mensen spelers die maar 1 rol spelen meteen het stempeltje "trol" meegeven. Ik speel maar 1 rol met een reden, en zeker in normal games moet je gewoon niet zeiken als top geclaimt is en dat speel jij altijd. Het is normal, het maakt niks uit. Dan dodge je of ga je een andere rol spelen. Ik speel alleen maar ADC, maar als iemand MF instalockt ga ik gewoon supporten, maar ik zeg wel altijd in chat "ADC only", want dat is de enige rol die ik wil. Als je Caitlyn lockt terwijl MF is geinstalocked, dan ben je wel een beunhaas inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:40

Qon

Waarom scheer je nu alle mensen die maar een rol willen spelen over dezelfde kam?
Ik speel alleen maar ADC, maar als iemand MF instalockt ga ik gewoon supporten,
Volgens mij spreek je jezelf hier tegen. Je geeft aan dat je duidelijk liever AD carry speelt, maar openstaat voor een support rol als iemand anders instalocked. Dat betekent dat jij dus geen trol bent, in tegendeel zelfs. Ik denk dan ook wat Daverock zegt:
trolls die maar 1 rol willen spelen of anders trollen gaan
. Precies is wat hij bedoelt, en dus een persoon als jou, niet als troll zou benoemen.

Daarnaast zou ook jou scenario ideaal zijn in het idee van prefered rolls. AD carry in solo que, en je bent altijd, zonder gezeur AD carry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Gisteravond eindelijk ranked kunnen spelen met mijn neefje en dit is echt een waar genot.

Speel sinds dit seizoen voor het eerst ranked, na 480 wins vond ik dat wel een keer tijd worden. Tijdens de placement 15 matches gedaan en uitgekomen op 8 wins en 7 losses. Vreemd genoeg kwam ik daar mee uit in brons 4? Misschien bij de eerste 10 7 verloren maar ik weet niet hoe dit zo kwam?

Nja daarna solo mezelf gespeeld naar brons 3 en uiteindelijk daar in de qaulifiers om naar 2 te gaan. (24 matches over gedaan). De eerste qaulifier had ik helaas verloren, de adc had zijn dag niet, gaf dat ook toe en niemand ragede die match dus vind het dan ook helemaal prima.

De laatste 2 matches met mijn neefje kunnen spelen en die allebij eigenlijk vrij simpel kunnen winnen. Eerste waren wij botlane met graves taric tegen een tristana en lux. tweede game was ik hecarim jungle en mijn neefje taric met een caitlynn. De communicatie is zoveel makkelijker via teamspeak :)

Doelstelling gezet op goud, we zien wel waar het schip gaat stranden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Ik ga ook maar weer bezig met ranked, zag dat ik 10 LP punten decay had dus is het inderdaad al weer een tijd geleden dat ik gespeeld heb. Normals worden toch met de dag vreemder. Mooiste was de game gisteren waar ik Lux als support pakte. Stond samen met een Tristana tegenover Vayne / Blitzcrank. Tristana werd vrij vroeg gegrabbed en moest haar flash gebruiken om weg te komen. Waarna de 2e grab vrij snel volgde en ze first blood weggaf. Dat was dus direct mijn schuld ik moest immers ten alle tijde voor haar staan ipv achter de minions zoals ik haar ook aangaf.

Ik zie iig Blitz een ward in de topbrush gooien dus probeer ik hem weg te tikken met een pink. Helaas maak ik hier de fout door iets te gretig met de ward bezig te zijn waarna ik gepakt wordt en vervolgens staan we beide 0/1/0 (Trist en ik). Ik wil net weer de lane inlopen als ik zie dat Trist wederom gepakt wordt en gekilled. Waarna ik op mid zie dat onze TF met veel moeite probeert weg te lopen, dus ik maak de keuze snel naar mid te lopen en onze TF te redden. Het lukt en ipv een dankjewel komt er: "Why are you not standing bot". Dus ik loop weer naar bot. Trist valt wederom dood neer. Dit ging door tot ze ongeveer 0/6/1 stond. Vanaf dat punt had ik weinig vertrouwen meer in onze Trist en ben ik ipv de supportroute de damage route gegaan. Lande veel bindings en kon met mijn ult de enemy laag genoeg schieten zodat mijn team de kills eenvoudig kon oppakken. We winnen de game en Tristana excuseert zich vervolgens meerdere malen in teamchat.

Waarop ik besluit dat het waarschijnlijk alleen maar beter kan gaan in ranked, in de hoop dat ik ooit richting in een fatsoenlijk elo kom. (zit nu in Silver I)

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:02

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik krijg een schijthekel aan van die mensen die in ranked rollen gaan roepen, vooral als ze lastpick zijn
"mid only, cant play any other" ga dan fijn normal spelen en niet ranked als je maar 1 rol kan, tnx

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:24:
Ik krijg een schijthekel aan van die mensen die in ranked rollen gaan roepen, vooral als ze lastpick zijn
"mid only, cant play any other" ga dan fijn normal spelen en niet ranked als je maar 1 rol kan, tnx
Ik zeg altijd: My best roles in order: Top - Mid - ADC - Jungle - Support :-)
Meestal volgen de mensen mijn voorbeeld en op die manier hoef ik ook niet zo snel te supporten, want eerlijk is eerlijk, zonder Blitzcrank is supporten maar saai :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:02

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Support eens met Taric, truly outrageous!
of Alistar/Leona, ook vrij agressieve supports

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het supporten gewoon overal saai, ik ga dan na 10 minuten maar domme engages maken, flash pulls proberen enzo xD Kan best supporten, maar zonder het continu actief farmen en maar rond lopen en warden word ik gewoon vervelend. ADHD probleempjes I guess :+ :+ :+

Daarnaast zit ik meestal opgescheept met een ADC waarvan ik het zelf 3000x beter zou doen.
Frustreerd me dan weer heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38

anu

Ben ik niet met je eens, ik speel juist het liefste support, is ook mn "beste" rol. (ik roep ook meestal in chat I preferr support, lijkt me geen probleem :P) , op het moment vind ik Lulu het leukst om mee te spelen, flexibel, veel mogelijkheden om je carry in lane mee te redden, en toch ook opties op aggresief te kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Fanatic_FS schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:24:
Tja ik snap niet waarom iedereen niet gewoon de rol pakt die overblijft, zo krijg je overal ervaring mee. Ik heb vrij lang gehad dat ik eigenlijk niet wilde junglen omdat ik het idee had dat ik bij elk kampje dood neer zou vallen. Maar ja, dan komt op een gegeven moment de dag dat je toch echt de jungle in zult moeten want alle roles zijn bezet. En zo leer je vanzelf wel beter worden in de jungle. Ik weet ook wel dat ik niet elke role perfect beheers (verre van zelfs) maar denk toch wel dat ik het redelijk kan doen inmiddels.

Nu is het wel dat ik toch om de 5 games wel graag eens een keer top sta :P maar meestal heb ik dat geluk ook wel. Voor de rest van de tijd pas ik me wel aan na wat het team nodig heeft. Kan me er niet zo druk om maken als het niet elke game top is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38

anu

Ow ik ben ook bereid om alle rollen te proberen hoor, ik pas me wel aan aan het team (hoewel support meestal wel beschikbaar is :P), maar jungle of ADC ben ik eigenlijk gewoon niet goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:11
Ik pak ook altijd de laatste rol (speel voornamelijk blind pick). Meestal eindig je dan met support, jungle of top. Met heel af en toe eens een adc en nog minder mid. Ik vrees zelfs voor de volgende keer dat ik mid moet spelen ^^
Als ik merk dat er nog iemand hetzelfde toepast, en we dus met 2 "wachten", dan pak ik wel de rol waar ik op dat moment het meeste zin in heb.
Heel af en toe zeg ik wel meteen: jungle please, als ik daar zin in heb. Maar zegt iemand dat hij niet goed is als top, dan stel ik wel voor om te wisselen. Meteen een goede sfeer en hij heeft ook een rol waarin hij zich beter voelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 13:46

Wootlock

Evilution

Taric vind ik de fijnste support.
Lekker makkelijk en doeltreffend, op lvl 2 stun -> shatter en je burned meestal wel een flash/cleanse en in combi met graves / MF pak je meestal een kill.
Alistair ook erg tof, ow komt een jungler aan headbutt en jij en je carry lopen vrolijk weg :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zwaar verschoten van Tresh als support nadat mij die hier aangeraden werd.
Had al dikke lol met blitz, maar nu is tresh mn nr 1. Die passive +AP & armor zorgt er echt
voor dat focussen op support items/wards je niet noodzakelijk nerfed mbt damage/armor

Ik pak ook altijd de overblijvende rollen. Vind dat als je ietwat serieus ranked wil spelen, je eigenlijk alle rollen wel moet kunnen vervullen. Misschien allemaal niet even goed, maar toch je plan kunnen trekken en de rol uitvoeren die je zou moeten uitvoeren.

Had zo eergisteren een Lux support (met mij als MF adc) die alle CS van me wegnam, full ap ging builden en niet eens wou warden. Nou ja support dan niet, zeg het int begin en zal ik dan wel supporten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben allang blij dat je zen Q makkelijk ziet aankomen, ondanks dat ie soms raakt terwijl mis is -_-

Leuk feitje: Tresh Q op baron is als een vishaak in de mondhoek van baron =P ziet er grappig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ik speel zelf nu inmiddels 3 maanden lol, en moet toch wel zeggen dat ik van bronze 4 naar silver 2 en nu in promo zit naar silver 1. Voor mijn gevoel kan ik hoger komen, probleem zit hem voornamelijk in het feit dat ik niet alles weet en daardoor soms verkeerde calls maak.... Als ik een game verlies is dat nooit omdat ik aan het feeden ben, maar meer dat we een comp hebben die gewoon niet kan winnen in teamfights e.d.

Qua rollen speel ik alles, echter voorkeur gaat altijd uit naar Jungle (80% winrate) of Support (65% winrate).. andere lanes ben ik niet super goed in, maar kan het wel.. hang zo rond de 42-52% qua win / lose in die lanes.

Speel voornamelijk soloQ en soms een avondje duo queue met een vriend, echter ik merk dat het een stuk fijner speelt in SoloQ dan in duo. Voornamelijk omdat hij nogal een rager is =D.

Vanavond even wat goede games neerzetten naar silver 1 en dan naar gold 5 wat mijn goal was in eerste instantie.. LoL was mijn eerste moba game ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Haha deze post op reddit is zo enorm dicht tegen de waarheid aan:

http://www.reddit.com/r/l...r_low_elo_is_some_of_the/

Een quote uit deze post:
As a player who just came back to the game this season and went through placements for the first time ever two weeks ago, low ELO is a cesspool of filth that drives players away from the game.. me soon to be among them.
"Carry your way out" i'm sure is easy if you are a Diamond player in Bronze you can just faceroll the other team all day but if you are a Gold player in Silver or a Silver player in Bronze just looking to improve your game and every team is a toxic waste dump of blame game and feeders it's not happening more often then not and you quickly don't enjoy playing the game anymore.
FB happens at level 1 every game, double kills bot lane, they run back to get double killed again almost every game this happens either your team or the other team. No one has any concept of how to farm or play a lane safe. You gank lanes for people who don't react, no one wards, CS is non-existent, lolcounters is all that matters, people pick whatever they saw being played on twitch.tv the night before regardless of whether they have EVER played it or not, Shen/Malphite/Blitz/Amumu must always be picked if not banned doesn't matter what lane or team comp, games are won/lost at champ select countless times, everything is the jungler's fault, "jungler never ganks, omg jungler ks, support ks, we need baron, omg we have no tanks, fkin ADC does no dmg, akali OP, garen OP, shyvana OP, fiora op, jax op, jarvan OP, darius OP, Y THE FUK U DIDN'T BAN DARIUS?"
Objectives don't exist at this level, fights happen whenever people just get bored of laning and wander off into the jungle and they find an enemy ambush and jump into it regardless of the numbers. It was probably 3v5 and it's your fault for not being at the team fight "omg this [insert your lane and/or jungler] farm all game never team fights GG."
I can't wait to queue again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Stel je hebt een skill met 1.5s casting time en Lich Bane.

Als je nu voor 30% CDR gaat heb je een cd van 1.5*0.7=1.05 dat betekend dus dat je de passive netjes elke 2e cast triggered (dus wel/niet/wel/niet).
Aan de andere kant als je voor 40% CDR gaat heb je een cd van 1.5*0.6=0.9 wat dus betekend dat slechts 1 vd 3 casts triggered (wel/niet/niet/wel/niet/niet).

Kortom over een langere tijd gezien trigger je dus meer lich bane procs met 30% cdr dan met 40% cdr.. Iemand enig idee hoe je kan bepalen of je niet hierdoor in sommige gevallen beter af bent met 30% cdr dan 40% cdr?

Daarnaast vraag ik me af wat een goede verhouding health/armor/mr is tegen een gemiddeld team (waarin dus AP/AD verdeeld is) voor een soort van offtank/initiator?

(Toch maar een eigen poging gedaan)

Geval A:
Lichbane DPS: ( 50 + (75%*260AP) ) / 2.1 = 116.67 DPS
Ability DPS: ( 120 + (45%*260AP) ) / 1.05 = 225.71 DPS
Totaal geval A: 342,38 DPS

Geval B:
Lichbane DPS: ( 50 + (75%*260AP) ) / 2.7 = 90.74 DPS
Ability DPS: ( 120 + 45%*260AP) ) / 0.9 = 263,33 DPS
Totaal geval B: 354,07 DPS

Als we de basis DPS (30% CDR) als 100% nemen dan:
40% CDR = 116%
30% CDR + lichbane = 151%
40% CDR + lichbane = 157%

Kortom als de spamskill onder de 1s terecht komt stacken lich bane en cdr en niet lekker. Kan iemand mij bevestigen dat mijn berekeningen kloppen? :)

[ Voor 57% gewijzigd door Uhmmie op 13-03-2013 15:13 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:15:

Een quote uit deze post:

[...]
Is niet alleen low elo hoor. Zit nu op plat 3 en het is nog steeds herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Blame game blijf je toch houden enige wat je hier aan kan doen is zelf postief blijven.
kleine dingen zoals: "wp mid" "nice gank <insert jungler name>
Mensen voelen zich dan positiever en vaak zul je zien dat dit zich terugvertaald in betere gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 20:32

Lapras

Ice beam

Yes, sir. Als iemand mijn kill stealt, zeg ik alsnog 'gj'. Niet omdat ik nou zo blij ben dat hij een kill pakt die ik ook had kunnen maken, maar omdat ons team weer scoort. Ik wil uiteindelijk het spelletje winnen en mijn score maakt daarin niet heel veel uit.

De tweede zin die ik als hotkey zou moeten hebben is "no worries, guys, we can still take this".

Uiteindelijk wil je toch gewoon dat iedereen zich prettig voelt. Je ziet ook vaak dat men daarna minder scheldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Laatst online: 30-05 21:15
Lapras schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:07:
Yes, sir. Als iemand mijn kill stealt, zeg ik alsnog 'gj'. Niet omdat ik nou zo blij ben dat hij een kill pakt die ik ook had kunnen maken, maar omdat ons team weer scoort. Ik wil uiteindelijk het spelletje winnen en mijn score maakt daarin niet heel veel uit.

De tweede zin die ik als hotkey zou moeten hebben is "no worries, guys, we can still take this".

Uiteindelijk wil je toch gewoon dat iedereen zich prettig voelt. Je ziet ook vaak dat men daarna minder scheldt.
Team moraal is een van de dingen die in YOLOQ bijna altijd helpen.. hoe slecht het ook kan gaan, ik surrender nooit. late game 1 fout en je kan enden door een deadtimer van 45sec tot 1 minuut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 23:01
Uhmmie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:46:
Stel je hebt een skill met 1.5s casting time cooldown en Lich Bane.
Je berekeningen zullen best kloppen, maar je scenario is nogal bizar.
Je gaat er nu van uit dat je maar één active ability hebt, die bovendien nog eens een hele lage cd heeft.

Eve heeft bijvoorbeeld 1.5s cooldown op haar Q. Echter ze heeft ook nog 3 andere skills die niet alleen meer gecast kunnen worden door CDR (en dus zal haar damage omhoog gaan), maar ze kunnen lichbane ook nog eens proccen.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Evelynn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Thormodo schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:52:
[...]

Je berekeningen zullen best kloppen, maar je scenario is nogal bizar.
Je gaat er nu van uit dat je maar één active ability hebt, die bovendien nog eens een hele lage cd heeft.

Eve heeft bijvoorbeeld 1.5s cooldown op haar Q. Echter ze heeft ook nog 3 andere skills die niet alleen meer gecast kunnen worden door CDR (en dus zal haar damage omhoog gaan), maar ze kunnen lichbane ook nog eens proccen.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Evelynn
Mijn voorbeeld was ook op basis van Evelynn, maar je cast R vanaf afstand.. Voor je er in de buurt bent cast je al Q en waarschijnlijk ook E voor je 2e lichbane proc. Ik zie niet snel dat ik R nogmaals gebruik binnen een gevecht en W bewaar ik meestal om weg te komen.. Dus ja je procs zullen idd iets hoger liggen door E. Mijn afweging is echter of ik liever 30% CDR heb of 40% CDR maar daardoor nog een extra item met CDR nodig heb.. Daarnaast wil ik kijken in hoeverre ik blue kan geven aan support ipv deze zelf nodig te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Uhmmie op 13-03-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Uhmmie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:58:
[...]

Mijn voorbeeld was ook op basis van Evelynn, maar je cast R vanaf afstand.. Voor je er in de buurt bent cast je al Q en waarschijnlijk ook E voor je 2e lichbane proc. Ik zie niet snel dat ik R nogmaals gebruik binnen een gevecht en W bewaar ik meestal om weg te komen.. Dus ja je procs zullen idd iets hoger liggen door E. Mijn afweging is echter of ik liever 30% CDR heb of 40% CDR maar daardoor nog een extra item met CDR nodig heb..
Wat voor items bouw je dan allemaal? Want normaal gesproken heb je alleen maar de 10% CDR van DFG. Verder als je 30% hebt van items, zit je al op 34% met masteries. Dus het is het dan nooit waard om voor die 6% nog eens extra CDR te kopen.
Thormodo in "[PC] League of Legends - Deel 8"

Blue geven aan de support heeft normaal gesproken niet zo veel zin. Die hebben vaak al veel CDR van items en masteries. Dan kun je het beter aan een andere lane geven.

[ Voor 12% gewijzigd door Thormodo op 13-03-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Thormodo schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:02:
[...]

Wat voor items bouw je dan allemaal? Want normaal gesproken heb je alleen maar de 10% CDR van DFG. Verder als je 30% hebt van items, zit je al op 34% met masteries. Dus het is het dan nooit waard om voor die 6% nog eens extra CDR te kopen.
Ik ben mijn build met Evelynn langzaam aan het veranderen qua items.. Als ik ooit een keer klaar ben dan post ik hem wel hier.. Maar ik wil dus idd nu proberen die 33% op te zoeken zodat ik precies boven die 1s cooldown zit. Bij sommige characters geeft juist het stukje van 34% naar 40% een grotere dps increase dan 6%.. Als je wil kan ik die post nog wel eens opzoeken waarin dat werd uitgelegd.. Voor Evelynn lijkt dat echter niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmmie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:06:
[...]

Ik ben mijn build met Evelynn langzaam aan het veranderen qua items.. Als ik ooit een keer klaar ben dan post ik hem wel hier.. Maar ik wil dus idd nu proberen die 33% op te zoeken zodat ik precies boven die 1s cooldown zit. Bij sommige characters geeft juist het stukje van 34% naar 40% een grotere dps increase dan 6%.. Als je wil kan ik die post nog wel eens opzoeken waarin dat werd uitgelegd.. Voor Evelynn lijkt dat echter niet het geval.
Urgot is een duidelijk voorbeeld van een champ die veel heeft aan cdr.
Ik weet het bij hem niet precies maar een paar % kan bij hem precies het verschil zijn om nog een extra Q op een target dat je met E gemarked hebt te doen. Als je precies op die grens kan komen door een item met 10% cdr te kopen is het dat waarschijnlijk waard ipv meer damage.
Bij iemand als amumu zal je het verschil tussen een paar % niet echt snel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:20:
[...]

Urgot is een duidelijk voorbeeld van een champ die veel heeft aan cdr.
Ik weet het bij hem niet precies maar een paar % kan bij hem precies het verschil zijn om nog een extra Q op een target dat je met E gemarked hebt te doen. Als je precies op die grens kan komen door een item met 10% cdr te kopen is het dat waarschijnlijk waard ipv meer damage.
Bij iemand als amumu zal je het verschil tussen een paar % niet echt snel merken.
Precies en dat is dus de reden waarom ik bij champs die ik aan het spelen ben aan het kijken ben wat voor hun eventuele cruciale punten zijn qua CDR, maar soms ook qua andere stats :). Ik liep alleen met items als lich bane even vast, maar uit eindelijk viel dat ook wel weer mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Wootlock schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:02:
Blame game blijf je toch houden enige wat je hier aan kan doen is zelf postief blijven.
kleine dingen zoals: "wp mid" "nice gank <insert jungler name>
Mensen voelen zich dan positiever en vaak zul je zien dat dit zich terugvertaald in betere gameplay.
Dit inderdaad. Ik probeer meestal enigsinds de positieve kracht in een Team te zijn. Dus ALS die idioot van een ADC na 5 deaths dan eindelijk een double pakt, wees dan lekker positief, "GJ, Trist! lets keep this up!" of gooi er humor in "/all "Ha, you thought we sucked, but we actualy gave you those 5 kills to make it a fair game, GJ trist"

Eerlijk is eerlijk, af en toe lukt het zelfs mij niet om positief te blijven, had gister bijvoorbeeld een Lee Sin jungler die lvl 4 was met 0/3/0 score terwijl wij allemaal lvl 7-8 waren.... Toch nog gewonnen uiteindelijk dat potje omdat de tank (malphite) erin bleef geloven en goed overal bijsprong om te helpen.

Lategame ook, gewoon possitief blijven en ik surrender NOOIT in ranked want 1 teamfight kan veel uitmaken met 60 sec timers.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ik surrender ook nooit om dezelfde reden. Ik zie zovaak games waar het 3/6 ofzo staat en men dan al na 10 minuten begint te roepen dat ze willen surrenderen bij 20mins.. Ik snap dat echt niet.. maarja sommige mensen willen waarschijnlijk gewoon makkelijk winnen en anders direct door naar de volgende game..

Maar niemand met advies hoeveel Armor / MR en health ongeveer aangeraden wordt als je de team fights wilt beginnen? Daarnaast vroeg ik me af hoeveel Magic Penetration en hoeveel armor penetration (los van elkaar afhankelijk van je rol natuurlijk) je gemiddeld nodig hebt tegen standaard AP/AD/Support om (bijna) true damage te doen? Ik zit hieral op te googlen maar kan het niet vinden. Het lijkt me dat de meeste van deze rollen toch wel redelijk bij elkaar zitten qua stats?

[ Voor 6% gewijzigd door Uhmmie op 13-03-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmmie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:02:
Ik surrender ook nooit om dezelfde reden. Ik zie zovaak games waar het 3/6 ofzo staat en men dan al na 10 minuten begint te roepen dat ze willen surrenderen bij 20mins.. Ik snap dat echt niet.. maarja sommige mensen willen waarschijnlijk gewoon makkelijk winnen en anders direct door naar de volgende game..

Maar niemand met advies hoeveel Armor / MR en health ongeveer aangeraden wordt als je de team fights wilt beginnen? Daarnaast vroeg ik me af hoeveel Magic Penetration en hoeveel armor penetration (los van elkaar afhankelijk van je rol natuurlijk) je gemiddeld nodig hebt tegen standaard AP/AD/Support om (bijna) true damage te doen? Ik zit hieral op te googlen maar kan het niet vinden. Het lijkt me dat de meeste van deze rollen toch wel redelijk bij elkaar zitten qua stats?
Dat hangt er zowat vanaf natuurlijk.. De meeste ADC / AP Carry nemen toch LW / Void Staff..
Daarom bouw ik vooral health. Maar een goede ratio is toch wel 200 Armor / 130 mres.

En voor Magic Penetration -> Void Staff + Abyssal is al bijna true dmg hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:49:
[...]

Goed leg me uit wat dan een: Sion, Revive Clairvoyance toplane pick is.
ULTIMATE BRAVERY.

De leukst gamemodus in LoL imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Laatst online: 08-09 13:38
jup zon cadeau als die ene gast hierzo heeft gehad heb ik ook gehad pasgeleden.:)

maar bij mij was het niet alleen een teemo beeldje maar een 2de beeldje erbij met mijn meest gespeelde champion en de ook gelijk mijn meeste gebruikte skin ervoor(dit was dus amumu met de almost prom king skin uiterlijk)

En een poster en een ''brief''

Zeer tof

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:20
Damienx2 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:15:

Een quote uit deze post:

[...]
Altijd leuk maar daar heeft het andere team dan toch ook last van ;) .

Wellicht een tip om je niet blind te staren aan wat er bij jou team niet klopt. Grote kans dat het andere team ook een paar probleem punten heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 13-03-2013 18:27 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
eindelijk op 99 lp. nog een keer winnen om promotie matches te mogen doen. Nu nog hopen dat ik na de +2 en +1 lp, +0 krijg omdat Riot me haat en ik geen promotie matches mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ben overigens begonnen met junglen. Route komt alleen niet helemaal uit nu.

Ik doe shyvana zo: wraiths (met hulp)>red (zonder smite)>wolves>blue (smite)> gank of wraith

Maar dan ben je dus nog level 3 ipv 4. In een guide kwam ik tegen dat je van wolves terug naar wraiths moet en dan pas blue. Lijkt me echter dezelfde xp opleveren.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergeet sowieso golems te doen, geven nog eens ~150 exp. Daarna doe je nog een wraiths camp en je bent 4.

Je route ziet er dan als volgt uit: wraith > red > wolves > blue > golems > wraiths.

Overigens denk ik persoonlijk dat een blue start beter is als je niet een early gank doet (in andere woorden, als je eerst je beide buffs wil farmen). Als je eerst level 4 wil grinden ben je namelijk al grotendeels door je red buff heen voordat je aan een gank toe komt. Shyvana heeft geen cc pre 6 dus die red buff slow is dan vrij belangrijk. Misschien kun je je route omdraaien, dan ziet hij er als volgt uit:

wolves > blue > wraiths > golems > red > wraiths

Deze route is voor grinden ook was logischer, omdat je vanuit je red sneller bij de wraiths bent. Je hebt vervolgens nog zo'n 2,5 minuut op je red buff om te ganken. De blue buff is voor Shyvana totaal niet belangrijk dus als je die wat eerder kwijtraakt is dat niet zo erg. Met deze route is je blue buff ook sneller up voor een mana champ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dat is wel een aardig afstandje lopen van blue naar golems... Dat is het waard? En dan ben ik niet te veel hp kwijt?

Huidige route meestal 3 potions nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gewoon na je red buff doen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:34:
Je vergeet sowieso golems te doen, geven nog eens ~150 exp. Daarna doe je nog een wraiths camp en je bent 4.

Je route ziet er dan als volgt uit: wraith > red > wolves > blue > golems > wraiths.

Overigens denk ik persoonlijk dat een blue start beter is als je niet een early gank doet (in andere woorden, als je eerst je beide buffs wil farmen). Als je eerst level 4 wil grinden ben je namelijk al grotendeels door je red buff heen voordat je aan een gank toe komt. Shyvana heeft geen cc pre 6 dus die red buff slow is dan vrij belangrijk. Misschien kun je je route omdraaien, dan ziet hij er als volgt uit:

wolves > blue > wraiths > golems > red > wraiths

Deze route is voor grinden ook was logischer, omdat je vanuit je red sneller bij de wraiths bent. Je hebt vervolgens nog zo'n 2,5 minuut op je red buff om te ganken. De blue buff is voor Shyvana totaal niet belangrijk dus als je die wat eerder kwijtraakt is dat niet zo erg. Met deze route is je blue buff ook sneller up voor een mana champ.
Shyvana heeft wel vrij veel damage early game en vooral top staat meestal nog geen ward. Een vroege gank top kan dus een kill of in ieder geval een flink voordeel voor jouw toplaner opleveren. Als je dus purple side bent is wellicht Red beginnen beter, en blue side blue golem beginnen. Level 2 is in principe genoeg om te ganken met Shyvana, dan heb je W en Q.

En als je gank mislukt of je verliest wat tijd: geen probleem, Shyvana heeft na Phoenix Udyr zo'n beetje de snelste jungle clear dus eventuele gold- en exp- achterstanden haal je vrij vlot weer in.

edit: eindelijk mn placement matches afgerond, ben in Silver III terechtgekomen. Kijken of ik daar kan blijven of nog wat kan klimmen. Gold zal denk ik net te hoog gegrepen zijn voor mij, maar misschien dat Silver I nog wel moet lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door Vicarious op 14-03-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Gisteren 4 games gespeeld. 3x top en 1x support. Alle keren mijn toplane gewonnen en ook als support wonnen we onze lane, maar helaas de ene keer als tanky top en support gingen de games toch nog verloren. Mijn game als Malphite top ging eigenlijk vrij simpel. Onze jungle Kayle was tot 2 min ingame gewoon AFK dus die begon al met een behoorlijke achterstand in de game. Ik stond tegenover een Zed en stond vrij vlot op 5/0 in mijn lane. Had de toren inmiddels doorgepushed en heb geprobeerd wat ganks op te zetten in mid en hun jungle wat te ontregelen. Helaas mocht dit alles niet baten want botlane kwam niet in hun ritme en ik kon als tanky Malphite eigenlijk alleen maar aanzien hoe de game verloren ging. We hadden simpelweg te weinig damage om iets uit te kunnen halen naar mijn initiate.

De support game ging ook ietswat moeizaam heb redelijk wat kills voor Miss Fortune opgezet en zij pakte ook ongeveer alle kills. Alleen toen kwam het moment dat we dragon gingen doen. We pakken dragon en zien 2 van het enemy team uit positie. De enige van ons die ietswat laag was qua HP was ikzelf. Maar ik kon een hook landen op 1 van de 2 dus ik doe dit. Miss Fortune volgt. Onze mid aarzelt. Maar onze tank met vol HP rent weg. Ik ging vrij snel neer omdat ik al weinig HP had. Miss Fortune die gevolgd was gaat ook neer, waarna onze aarzelende mid neergaat en vervolgens onze Hecarim op vol hp er dan ineens WEL in komt lopen.

Ik vraag hem waarom hij geen gebruik had gemaakt van de 2 man meer situatie. Krijg ik als antwoord: "But GP can ult us." Ik had zelfs voor de dragon fight nog tegen hem gezegd dat GP ult down was omdat hij deze een seconde eerder op bot had gebruikt. Maar goed rest van de game nog meer discutabele beslissingen vanuit onze kant en wat dat betreft klopt het ook wel wat ik op Reddit vanmorgen las. Een heleboel Silver spelers hebben wel degelijk skill, maar maken simpelweg nog teveel fouten om hoger op te komen. Ze kunnen dus wel spelen, maar de "throws" zijn gewoon met een hogere mate aanwezig dan op bijv. Gold / Plat / Diamond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:51:
Dat is wel een aardig afstandje lopen van blue naar golems... Dat is het waard? En dan ben ik niet te veel hp kwijt?

Huidige route meestal 3 potions nodig.
Daarom stelde ik ook voor om je route om te draaien als je eerst level 4 wil grinden. Je start Machete+5 pots juist om de snelheid in je eerste clear hoog te houden, dus een extra potje drinken is totaal niet erg. Die dingen kosten toch amper gold. Een red start is vooral goed als je een level 2 gank wil doen, als je eerst level 4 wil halen is het, mijns inziens, beter om blue te beginnen.
Shyvana heeft wel vrij veel damage early game en vooral top staat meestal nog geen ward. Een vroege gank top kan dus een kill of in ieder geval een flink voordeel voor jouw toplaner opleveren. Als je dus purple side bent is wellicht Red beginnen beter, en blue side blue golem beginnen. Level 2 is in principe genoeg om te ganken met Shyvana, dan heb je W en Q.

En als je gank mislukt of je verliest wat tijd: geen probleem, Shyvana heeft na Phoenix Udyr zo'n beetje de snelste jungle clear dus eventuele gold- en exp- achterstanden haal je vrij vlot weer in.
Helemaal mee eens, maar de vraag was wat hij miste om level 4 te worden als hij nog niet had geganked. Daar is mijn route goed voor. Red start en dan een snelle level 2 gank (mid als blue side, top als purple side) is zeker een goede optie, mits er geen wards staan. Daar moet je dan goed op letten door naar de inventory van de top laner te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ja als je toch doorgaat naar lvl 4 raad ik ook de volgende route aan: wolves -> blue -> wraiths -> golems -> red -> wraiths/wolves beetje afhankelijk hoe snel je de camps neerhaalt.
Golems voor red omdat je smite hierna terug actief is (of toch dichtbij) als je die bij blue hebt moeten gebruiken en red doenbaar is. Ook word je lvl 3 na golems en heb je extra skilldamage voor red. Dan nog even wolves en/of wraiths pakken en je bent lvl 4.
Bovendien is red anders aangezien hij meer damage doet naarmate het level waarop je hem pakt. Je hebt dus meer aan een lvl 3 red dan een lvl 1 red. Bovendien kan je hem dan nog langer gebruiken ook, als je toch doorgaat naar lvl 4.

Red first moet je enkel doen als je een lvl 2 gank wil doen met bv lee-sin of shaco lijkt me. Anders heb je meer aan de exp van blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Ik pak als Vi toch ook vaak als eerste de red buff, met of zonder level 2 gank, gewoon omdat je met je (startskill) W toch geen mana nodig hebt, en super snel cleared, zonder al teveel schade.

Als ik dan bij blauw aankom, kijk ik of er een gank mogelijk is, wanneer dit niet het geval is, zijn de wraiths alweer terug, ga ik golems doen en dan kijken of ik bot kan ganken. Werkt erg goed, en je bent dan ook level 4 - 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik bijna altijd hetzelfde pad en dat is als volgt :
Wraiths -> Red -> Gank top / bot (hangt af van zijde) -> Golems -> Wraiths -> Wolves -> Blue voor mid (tenzij hij geen mana champ is, dan pak ik die zelf)

Dit vind ik zelf de beste route, maar dat hangt natuurlijk van persoon tot persoon af, en of het andere team invade / jouw team invade, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren was weer te erg. Ik speelde taric support samen met een ezreal tegen een blitz/ashe. Het spel begint en omdat ze blitz hadden liep ik mee naar blue en warde ik de bovenste mid brush. Dit was een goede keuze want 5 seconde later staat heel het team daar. We wachten in de brush bij blue en engagen wanneer ze aan komen lopen. Resultaat 4/2 voor ons en ezreal krijgt 2 kills.

Vervolgens gaan we naar de lane waar blitz me grabde, ik stun ashe en gebruik w en exhaust waarna ezreal hem afmaakt. Ik was low hp en blitz probeerde met te killen wat niet lukte. Resultaat dubbelkill. voor ezreal, 4/0 dus.

Vervolgens wordt ik nog een keer gegrabed. En doe hetzelfde waarna ashe gekilled wordt en blitz met 30 hp naar de toren escaped. Ezreal heeft nog minder hp dus ik flash w voor de blitz kill.

Vervolgens begint die ezreal (5/0) me een partij te flamen. NOOB KS FUCKER I DONT NEED YOU. Mijn team denkt ook wtf en ik ga roamen (Ez wou niks meer doen met mij alleen) vervolgens gaat ezreal 4 keer dood gaat afk komt weer terug en begint weer te flamen) Tegen die tijd staan we nogal achter 4 vs 5 enzovoort. Het komt op een laatste teamfight bij baron aan rond minuut 30. Onze volibear wordt gegrapped door blitz. Ik flash er onmiddelijk achterna, stun ashe en gebruik w/r. Vervolgens winnen we de teamfight,pakken we baron en winnen we.

Gelukkig had ik een fatsoenlijk team dat de ragende ezreal uitlachte anders hadden we dit nooit kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:32:
Gisteren was weer te erg. Ik speelde taric support samen met een ezreal tegen een blitz/ashe. Het spel begint en omdat ze blitz hadden liep ik mee naar blue en warde ik de bovenste mid brush. Dit was een goede keuze want 5 seconde later staat heel het team daar. We wachten in de brush bij blue en engagen wanneer ze aan komen lopen. Resultaat 4/2 voor ons en ezreal krijgt 2 kills.

Vervolgens gaan we naar de lane waar blitz me grabde, ik stun ashe en gebruik w en exhaust waarna ezreal hem afmaakt. Ik was low hp en blitz probeerde met te killen wat niet lukte. Resultaat dubbelkill. voor ezreal, 4/0 dus.

Vervolgens wordt ik nog een keer gegrabed. En doe hetzelfde waarna ashe gekilled wordt en blitz met 30 hp naar de toren escaped. Ezreal heeft nog minder hp dus ik flash w voor de blitz kill.

Vervolgens begint die ezreal (5/0) me een partij te flamen. NOOB KS FUCKER I DONT NEED YOU. Mijn team denkt ook wtf en ik ga roamen (Ez wou niks meer doen met mij alleen) vervolgens gaat ezreal 4 keer dood gaat afk komt weer terug en begint weer te flamen) Tegen die tijd staan we nogal achter 4 vs 5 enzovoort. Het komt op een laatste teamfight bij baron aan rond minuut 30. Onze volibear wordt gegrapped door blitz. Ik flash er onmiddelijk achterna, stun ashe en gebruik w/r. Vervolgens winnen we de teamfight,pakken we baron en winnen we.

Gelukkig had ik een fatsoenlijk team dat de ragende ezreal uitlachte anders hadden we dit nooit kunnen winnen.
Spelers als die ez moeten voor altijd gebanned worden. Zulke mensen halen het bloed onder je nagels vandaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Damienx2 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:27:
inmiddels doorgepushed en heb geprobeerd wat ganks op te zetten in mid en hun jungle wat te ontregelen. Helaas mocht dit alles niet baten want botlane kwam niet in hun ritme en ik kon als tanky Malphite eigenlijk alleen maar aanzien hoe de game verloren ging. We hadden simpelweg te weinig damage om iets uit te kunnen halen naar mijn initiate.
Tip voor Malphite: Als je voorloopt bouw dan niet tanky maar AP. Dan kun je iig de carry instant nuken :+ . Met 4.7k hp rondlopen heeft weinig nut als verder niemand damage doet. Ik had gisteren een team dat alleen maar dood ging als ik er niet bij was (stuk of 4 keer). Maar met Malphite toch de match kunnen redden (9/4/16). Stond tweede met dmg dealt to champions.

@jungle tips
Ik ga het even proberen zodra ik weer een keer jungle ben. Had een 8 winstreak maar het is nu duidelijk over met de pret.. Eerst een premade bottem team waarbij de adc 0/4 staat op level 6 en zijn maat begint te flamen omdat ik 1/1 top en 30 cs achterloop (stond als darius tegen vayne...). Volgende match een support die nooit connect en een jungler die alle lanes leegtrekt en 5x disconnect :o .

Het viel me overigens op dat ik als jungler zelf fouten maak waarvan ik het onhandig vindt als andere deze maken... Zoals een toplane renekton proberen te ganken terwijl deze nog vol hp is (kansloos) en wat cs uit de lanes pakken :+ .

edit: Even alles gelezen... Handige tips. Ik begon met red omdat ik blue niet nuttig vond maar inderdaad juist als je hem nodig hebt is hij bijna weg! Omdraaien dus.

Wat zijn een beetje de criteria voor een level 2 gank met shyvana? Wanneer gaat dat lukken?

[ Voor 48% gewijzigd door sdk1985 op 14-03-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

sdk1985 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 18:12:
[...]

Wat zijn een beetje de criteria voor een level 2 gank met shyvana? Wanneer gaat dat lukken?
Als je onthoudt dat een gelukte gank niet per sé een kill hoeft te zijn ben je al een heel eind. Een summoner spell wasten of iemand low brengen is vaak ook al genoeg om een voordeel aan je eigen laner te geven. Deze kan de low enemy namelijk zonen van zijn creeps om hem farm en XP te denyen.

Verder: Als iemand een blink/dash heeft en full hp heeft maak je weinig kans om in de buurt te komen met Shyvana als level 2, je hebt dan immers nog geen ult. Een full HP renekton top ganken heeft dus inderdaad weinig kans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach een level 2 gank heeft heel veel kans van slagen als je laner goed is.

Ik speelde net Nasus en kocht ipv Machete een redpot vrij irritant natuurlijk.
Maar ik dacht laat ik dan maar gewoon een level2 gank doen en zien wat daarvan komt.
Probleem was alleen dat bij ons toplane Hecarim en de tegenstander Riven. Normaal kan je dat natuurlijk niet level 2 ganken want riven komt veel te makkelijk weg omdat hecarim geen cc heeft.
Maar mijn Hecarim was goed en liet die Riven de trade van zijn leven maken. Vervolgens kom ik na de laatste Q charge uit de bosjes en die gast kon flashen wat hij wil maar hij is toch dood.
Als je laner veel sterker is zoals een renekton tegen een vlad dan is het natuurlijk ook een makkelijke kill.

Moet trouwens zeggen dat in toplane een gank die de flash forced alleen maar geslaagd is als je daarna de lane campt en een kill krijgt. Anders is het vaak alleen maar kut omdat het forcen van die flash bijna altijd je lane pusht.
Heb zo vaak een aardige early gank gehad die de lane ipv naar mijn kant de andere kant op laat pushen. Waarna de allied jungler weg gaat en je gewoon weet dat er een gank van de tegenstander incomming is. Dus dan moet je of backen en veel creeps en exp missen, of blijven en grote kans lopen om gekilled te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qon schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:56:
[...]

Spelers als die ez moeten voor altijd gebanned worden. Zulke mensen halen het bloed onder je nagels vandaan...
Ja we hadden eigenlijk een plan om speciaal voor hem op het einde te surrenderen omdat niemand hem een win gunde. Alleen een iemand besloot toch de win te willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:26:
Moet trouwens zeggen dat in toplane een gank die de flash forced alleen maar geslaagd is als je daarna de lane campt en een kill krijgt.
Nouja als je iemand echt low krijgt (10% HP ofzo) kun je hem natuurlijk ook zonen als hij niet al teveel lifesteal/regen/heals heeft. Maar uiteraard blijf je daarna even hangen, desnoods kun je nog diven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:49:
[...]

Ja we hadden eigenlijk een plan om speciaal voor hem op het einde te surrenderen omdat niemand hem een win gunde. Alleen een iemand besloot toch de win te willen :)
Daar leert zo'n speler toch niets van. In plaats van dat je één speler benadeeld door hem 4x te reporten benadeel je 4 spelers die wel hun best doen. Dat zou ik ook niet accepteren.

Gisteravond heb ik 2 potjes gespeeld, één Kayle (ik) vs Shen. Eén keer een mooie stun op Shen toen die ging teleporten (ik ulti, tower dive + q) en ren weer weg. Maar miste hem ook een keer en toen kreeg die een double kill en toen kreeg ik flink op mijn dak, maar ik was in een relaxte bui en Shen kon niet farmen (ik zette goed druk). Ik had 2 x zoveel farm, maar geen kills. Na ruim 20 minuten gingen we teamfights toen en toen ging ik wel lekker. Ik had zoveel attackspeed en dan mijn E aan in groupfights. Chop chop chop. Was behoorlijk leuk. Daarna een potje support taric + tristana vs Eveline en Caitlyn. Dat ging niet helemaal lekker, we konden weinig farmen en ik pakte 2 kills van Trist (per ongeluk, Trist was op 10% en ik wilde Cait stunnen :p) Natuurlijk ook flame. Dat potje uiteindelijk behoorlijk verloren en een rage kid gereport... Ach ja, 1 win 1 loss :p.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:04:
[...]

Eén keer een mooie stun op Shen toen die ging teleporten (ik ulti, tower dive + q)
Kayle heeft geen stun :) Hij heeft enkel een slow als CC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Tja, dat heb je soms met taric als jouw adc ook enorm low is en er dus geen zekere outcome is. Stun je er net voor, dan heeft hij de kill en lopen jullie allebei weg. Kill je hem met je stun, leef je allebei, maar heb jij meer gold dan de adc. Stun je niet, is er een kans dat je adc sterft en dan maak je hem achteraf af. Vraag is of je dat risico kan lopen.

Ik heb al heel vaak gehad dat door er nog een stun van mij in te smijten en een heal, onze adc het gevecht nog wint. Heel soms kill je hem toch en dan zet ik gewoon in chat: sorry, tried to stun him as I wasn't sure you'd survive it. Meestal krijg je wel een np terug. En als hij raged, dan snapt hij gewoon niet dat een kill perongeluk securen soms beter is dan er op staan te kijken. Er een stun op smijten die een kill maakt als jouw adc nog full is en hij bijna dood, is natuurlijk wel een slechte inschatting van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-10 11:01
Had gisteren zelf ook een paar leuke games in duoqueue met een vriend van mij. Eerste game liep in de champion select helemaal mis, heb het nog nooit zo slecht gehad zelfs. Onze 3rd pick ging random omdat zijn computer was uitgevallen en kreeg Kayle. Daarom dachten we dat er toch wel iemand ging dodgen en omdat het team van geen kant meer klopte heb ik maar gewoon een champion genomen (Evelynn) met het idee dat als iemand anders niet zou dodgen dan zou ik het doen. Enemy team leek ook nog eens kapot sterk, namelijk Vi in de jungle, Ez + Thresh bottom, Shen top en Jayce mid.

Anyway, toen de champion select eindigde verwachtte ik zo dat iemand ging dodgen dat ik zelf net te laat was (in die knal) waarna mijn duo meldde dat de game doorgestart was. Dus ingame maar besloten dat Kayle (die inmiddels terug was) jungle ging spelen zonder smite en ik Eve mid. We hadden een Ashe + Taric botlane en een Zed top. Ik first time Eve dus ik probeerde maar een beetje te farmen totdat Jayce echt aggressive begon te worden. Dat lukte aardig goed en ik had zo'n 100 farm op 12 minuten. Vervolgens proberen te ganken wat ook wel aardig ging waardoor ik niet erg achterliep toen ik uit de laning phase kwam (1-3-3 en 160 farm of iets dergelijks). Teamfights gingen vervolgens verrassend goed omdat we Vi steeds 5v1 konden killen in de jungle voordat de fight startte en uiteindelijk wonnen we de game.

Ben nu wel 5 euro kwijt aan mijn duo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:17:
[...]

Kayle heeft geen stun :) Hij heeft enkel een slow als CC :)
True, foutje. Maar die slow heeft zeker geen effect op zijn ulti? Volgens mij rende hij dan gewoon weg :p

Taric is wel een toffe champ. Leer hem nu ook veel beter spelen. Ik kan onderhand wel aardig met hem zonen en heel de ADC naar achter drukken. Waar ik "vroeger" mijn Q (heal) levelde, doe ik nu mijn W. Lekker er op los beuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:42:
[...]

True, foutje. Maar die slow heeft zeker geen effect op zijn ulti? Volgens mij rende hij dan gewoon weg :p

Taric is wel een toffe champ. Leer hem nu ook veel beter spelen. Ik kan onderhand wel aardig met hem zonen en heel de ADC naar achter drukken. Waar ik "vroeger" mijn Q (heal) levelde, doe ik nu mijn W. Lekker er op los beuken!
Nee, zijn slow heeft geen effect op zijn ulti :)
Het enige wat zijn ulti kan stoppen is een stun / silence / knock back / ... :)

En met die nieuwe passive is Taric echt wel sterk geworden. Je moet hem eens top lane spelen.
Goede initiate (stun), ult erop, shatter, en beuken! Tanky as hell, en redelijke damage output :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Gisteren avond echt een aparte match gehad.. Ik speelde Evelynn(mid), Master Yi + Renegar (top, ze weigerde allebei om een andere lane te spelen) en Vayne + Nadila (bot)..

Tegenstander had Nocturne (AD-Top), Evelynn (AP-Jungle), Karma (AP-Mid) en Kennen(AP)+Blitz(Tank/Sup-Bot).

Aangezien ik al Evenlynn gelocked had (Renegar had eerst een andere char jungle) kon ik niet veel. Maar ik had nog wel een AP/Tank Mastery Page (9-21-0) en een mijn defensieve AP Rune page (MP, Armor, MR/lvl, Movement), dus toen had ik die maar genomen met het idee om mijn semi-tank Evelynn build uit te proberen..

Nog voor de minion spawn stonden we al 0-2 doordat Master Yi en Renegar een fail tower dive maakte wat hun Nocturne 2 kills op leverde.. Het flamen begon al direct vanuit Renegar (iemand die deze match herkend want het was een nederlander?).. Vervolgens wordt ik met level 2 geganked door Evelynn + Nocturne + Karma en ik denk dat we met 5 minuten al de top tower verloren hadden.. Al zeer snel stonden we iets van 2 - 10, waarop Renegar helemaal aan het ragen was en uit eindelijk toch maar ging jungelen (en meteen ook niks anders waardoor het eigenlijk 4vs5 was voor de rest van de match).. Kortom een verloren match (dacht ik)..

Toch maar door gegaan met het bouwen van defensive items en kwam ik met geen mogelijkheid onder mijn turret uit omdat ik eigenlijk de gehele begin fase minimaal 2vs1 stond..

Rond de 30 minuten waren al onze buitenste turrets neer en bij mid ook al de inhibitor.. Terwijl bij hun alleen de buitenste mid turret neer was.. We hebben de 20 minuten daarop alleen maar staan te verdedigen met zijn vieren.

Tot dat de tegenstander besloot om met 2 man Renegar (die nog steeds aan het jungelen was) te gaan killen vlak bij onze basis.. Op dat moment kregen we het voor elkaar om hun beide te slopen, de baron te pakken, vervolgens tijdens de baron nog de rest van hun te slopen, waardoor we zo met 5 man over mid door stormde naar hun basis en de match besloten was (lange leven om als enige wat armor te hebben zodat ik nog een klein beetje de turrets kon tanken).

Mijn uit eindelijke build na 50 minuten was Abyss Scepter, Athene's Unholy, Frozen Hearth, Rylai's en Sorc boots.. De totaal score was 30-69 en mijn eigen score was 5-11-23.. Uit eindelijk ook nog +2 teamwork opgestreken en een 'report' van Renegar voor trollbuild (althans dat zei die in de end chat).

Ik moet zeggen dat de build opzich nog best redelijk werkte.. Als Evelynn wordt je redelijk zwaar gefocussed in team fights maar je R incombatie met tanky items zorgen ervoor dat je het toch nog best wel lang volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik ook een bangelijke game gehad.
Team setups :
- Ons team : Ww top (ik), Brand mid, Xin jungle, Ashe + Sona (AP) bot
- Hun team : Wukong top, J4 mid, Vi jungle, Kayle (AP) + Zyra (AP) bot

Early + mid game werden we redelijk zwaar afgemaakt door hun cc + gap closers.
Het stond iets van 18-50 in hun voordeel.

Hele tijd liggen defenden, paar teamfights gewonnen omdat ze diven. Uiteindelijk genoeg fights gewonnen zodat beide teams zowat even sterk waren qua items.

En dan kwam het moment, laatste fight, alles of niets..
Ik ult Kayle (Most dmg), Xin volgt mijn engage, iedereen focused mij en Xin zodat ze hun kayle kunnen beschermen.
Mijn team maar dmg dealen, ik sterf uiteraard binnen zo'n 10 sec omdat ze mij met 5 focussen, maar onze ashe + brand + sona damage was pretty insane.. Doordat iedereen mij focuste konnen zij het hele team kapot maken met hun AOE damage.

Uiteindelijk hebben ze dan nog met 3 (Ashe + Brand + Sona) doorgepushed, en de game gewonnen. Dat zijn de games waarvoor ik LoL speel. Zoveel achterstand hebben, maar toch nog kunnen winnen door een goede teamsfeer (no flaming) + teamwork. Never surrender!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:28:
maar toch nog kunnen winnen door een goede teamsfeer (no flaming) + teamwork. Never surrender!
Als je verliest maar je team goed samenwerkt ben ik het eens met je motto Never Surrender!
- Tegenstander kan een fout maken waardoor je een teamfight wint
- Iemand uit jouw team kan een briljante play maken waarmee hij iemand uit positie killt waarna je eventjes 4v5 staat
- Jouw team scalet beter naar lategame (bijv. als enemy team een Shaco of Leblanc heeft of jij een lategame beest zoals Ryze, Tryndamere, Vayne, Kog, Tristana etc.)
- Goldverschil wordt naarmate game verder is steeds minder relevant. Na 30 minuten is een 5k gold verschil misschien wel 25% van het totaal maar na 50 minuten is 5k gold een veel kleiner percentage waardoor de teamfights closer worden.

MAar als je team elkaar continue kapot loopt te flamen en er continue surrender votes komen surrender ik meestal ook gewoon. 9 van de 10x gaat het dan alsnog met heel veel frustratie mis en die ene game van de 10 waarbij het dan alsnog wel lukt is het mij niet waard om 9 games gefrustreerd door te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

The plays, the plays.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=957XN468QuQp]
YouTube: LOL wtf

[ Voor 30% gewijzigd door MrVegeta op 15-03-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je groot gelijk in, als iedereen zit te flamen, dan heb ik er zelf ook geen zin meer in en surrender ik ook hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Vraagje.. Zijn er eigenlijk meer champions waarbij AP via een passive (zoals bijvoorbeeld phoenix stance by Udyr) waarbij een % van AP in als on-hit effect gebruikt wordt? Heb al gezocht met google maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Uhmmie schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:34:
Vraagje.. Zijn er eigenlijk meer champions waarbij AP via een passive (zoals bijvoorbeeld phoenix stance by Udyr) waarbij een % van AP in als on-hit effect gebruikt wordt? Heb al gezocht met google maar kan het niet vinden.
Tristana met explosive shot toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Uhmmie schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:34:
Fizz: http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Fizz (zijn W)
Tristana niet, explosive shot is gewoon een ability die met AP schaalt. Of je moet een exploderende minion een on-hit effect vinden, maar zo is het niet gedefinieerd in het spel

[ Voor 10% gewijzigd door Thormodo op 15-03-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Vicarious schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:02:
[...]

Tristana met explosive shot toch?
Idd :) iemand anders nog andere abilties en/of items (zoals malady met 10% AP passive)?
Thormodo schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:18:
[...]

Fizz: http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Fizz (zijn W)
Tristana niet, explosive shot is gewoon een ability die met AP schaalt.
Wel hoor check de passive op explosive shot 25% AP splash damage en idd die passive ook :).

[edit]
En als reactie op je edit.. Het gaat mij er dus om abilities die dus passive triggeren op auto attacks, waarbij de damage bepaalde wordt door een % van je AP of het nu officieel on-hit is of niet maakt me niet zoveel uit :).

[edit] Nog een gevonden Moonsilver Blade van Dianna.

[ Voor 100% gewijzigd door Uhmmie op 15-03-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Thanks ik had zelf ook nog bij Miss Fortune W een passive gevonden :) Hier kan ik vanavond wel mee vooruit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Uhmmie schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:26:
[...]

Thanks ik had zelf ook nog bij Miss Fortune W een passive gevonden :) Hier kan ik vanavond wel mee vooruit :).
Miss Fortune wilde ik inderdaad net toevoegen.
Als je er nog meer zoekt kun gewoon even hier doorheen kijken (er van uitgaande dat je alle abilities kent) :).
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/List_of_champions

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Kog%27Maw (W)
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Nami (E)
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Kassadin (W)
Wel allemaal tijdelijk, maar passive zodra ze geactiveerd worden :P.

[ Voor 28% gewijzigd door Thormodo op 15-03-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

http://www.newsoflegends....ure-of-champ-select-5562/

Dat template-idee klinkt wel interessant eigenlijk. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 14-09 15:47
Vicarious schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:15:
http://www.newsoflegends....ure-of-champ-select-5562/

Dat template-idee klinkt wel interessant eigenlijk. Wat vinden jullie?
Zeker, en ook hard nodig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en dan click je gewoon een andere champ aan om te trollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
Eigenlijks moeten ze gewoon eenmalig 10€ vragen aan iedereen die speelt. Dan haken al veel trolls en kinderen af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Dat gaan ze nooit doen. Ik had zelf nooit LoL gespeeld als het niet gratis was. Ondertussen heb ik echter wel al ruim 100 euro aan champs besteed. Dat is het hele idee sinds ze f2p zijn gegaan.

Ik denk dat je trollen gewoon niet tegenhoudt.. Het enige wat hier tegen werkt is 5 man premades.

[ Voor 20% gewijzigd door Uhmmie op 16-03-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
Kijk mijn toffe backdoor van vanmiddag! :D

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=r6dZk9Bfc94]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Iemand zin om te duoquen? Tot silver 1 ging het solo allemaal prima, maar nu elke keer als ik in de buurt kwam van de 100 verloor ik weer 3 op rij. Nu zelfs 7 games verloren (waarvan we er ~4 makkelijk konden winnen) en dus gedemote naar silver 2...

Edit: Net weer verloren door 2 teamleden die duode die er geen bal van bakte...
Edit2: Zit weer in de promo voor silver 1. 1 win 1 loss.

[ Voor 22% gewijzigd door Thormodo op 17-03-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Thormodo schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:47:
Iemand zin om te duoquen? Tot silver 1 ging het solo allemaal prima, maar nu elke keer als ik in de buurt kwam van de 100 verloor ik weer 3 op rij. Nu zelfs 7 games verloren (waarvan we er ~4 makkelijk konden winnen) en dus gedemote naar silver 2...
Op zich wel, maar je hebt niet veel aan mij aangezien ik slechts silver III ben (en waarschijnlijk ook gewoon op dat niveau thuishoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Ashe bot is echt bugged, Heb ik gewonnen loopt die bot op mij af en killed mij terwijl het al victory was. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/eqcer9brz/lol_silver.png

Zelfs met 1 lp per match zilver gehaald. Nu verder met mijn winningstreak van 10+ en op naar goud. En in goud mezelf nog meer gaan verbeteren om te kijken of ik goed genoeg kan worden om nog een stapje hoger te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 22:59
Fissure schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:22:
[afbeelding]

Zelfs met 1 lp per match zilver gehaald. Nu verder met mijn winningstreak van 10+ en op naar goud. En in goud mezelf nog meer gaan verbeteren om te kijken of ik goed genoeg kan worden om nog een stapje hoger te halen.
Haha, had ik ook. Precies dat. Enorme winstreak, toen Silver 5.

Helaas toen gelijk een loss streak.

Zelf het idee dat Bronze 1 betere en spannendere games had dan in Silver 5, maar dat zijn dan mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Laatst online: 06-10 15:20
Mag ik even gif spuwen?

Gisteren eindelijk de laatste game van mijn duo/solo placement series gedaan, en ik was me toch een potje blij dat ik met 5/10 games in de Bronze I league heb geplaatst! Dat ik nog maar een kleine stap van verwijderd van silver! (Hoewel, met de verhalen die ik hier lees ben ik daar nog niet zo zeker van)

Helaas blijkt dat dit niveau vol zit met figuren met de intelligentie van een hamer.

Eerlijk gezegd, de eerste game na mijn placement series (vanochtend) ging gewoon niet lekker. Ik was zwaar gecounterpicked door MF, terwijl ik een minder sterke early game champion had. Maar in plaats dat de mid mij gaat helpen terug in de game te komen (want we hadden wel de overhand in de game, andere lanes gingen lekker), pakt Akali alle kills die ik als een Subway-broodje heb geprepareerd. De triple kills vlogen ons om de oren. Met als resultaat dat constant dezelfde enemies dood werden, ik de al minder gewilde assists kreeg die dus door de feed nog minder waard werden. En dus geen mogelijkheid heb om terug te komen in de game. Op een gegeven moment was er een fight in mid, ik zie een champion die low is, sloop hem bijna, maar daar komt de Akali ult... Weer een waardeloze assist.

Resultaat is dus dat het enemy team Akali hard focussed, waardoor wij zonder Akali en dus zonder damage de teamfights achter elkaar verliezen. Ik had met 2-3 kills veel meer damage kunnen doen, maar Akali was blijkbaar een zware egotripper.

Enfin, een potje verliezen kan gebeuren.

Het volgende potje ging heel lekker. Ik had Varus gelocked en vervolgens pakt de enemy een Ashe. Ik dacht: "dit moet ik kunnen domineren". Ook was Shen niet geband en had onze jungler dus een hele prettige ult voor een uit de hand lopende teamfight.

Het ging heel gelijk op en het was al 8:32 toen de enemy first blood pakte. Ook ging bottom heel gelijk op. Varus is een van mijn betere champions, maar ik kreeg het telkens niet voor elkaar Ashe af te maken. Constant liep ze met 100 HP weg, dodged mijn Q snipe, en ik ben zo erg geslowed dat ik met niks meer in de buurt kom. Na een riskante push heb ik dan tegen de 13 minuten eindelijk Ashe omgelegd, bot turret kwijt maar mid turret neer en terwijl enemy Pantheon daar vandaan weg is gespongen met zijn ult, weet Shen daar ook een turret bijna om te leggen. Prima gedaan.

Deze staat van het spel hield het zo een beetje aan, het was een hele trage game met een score die je in de LCS zou tegenkomen. De 200CS werd in de 32e minuut aangetikt door alle mids en ADC's en in totaal nog geen 20 kills in de game. Ik stond 5-1-2, Ashe 3-4-7. Prima toch?

Dan komt de teamfight bijna die alles gaat beslissen. Terwijl de vorige teamfight een loss was voor ons (inhibitor weg), hebben wij wel al alle primary en secondary objectives, dus qua global gold staan we ruim voor. CS ging gelijk op, dus we hadden een klein voordeel, maar het stelde niks voor.

Terwijl wij de enemy in mid ophouden en wanneer ze dregen weg te lopen, pressure op de lane zetten, geven we Shen gratis de kans top te splitpushen. Hij is inmiddels langs de secondary turret wanneer Diana besluit ons te verlaten en Shen te helpen. Reageert niet op pings, en terwijl Shen zich al aan het opmaken is om terug te gaan omdat alle enemies zijn gerecalled, gaat Diana volle retard modus aan en vliegt in een 1v4 fight. Diana wordt gesloopt en wanneer Shen erop vliegt en zijn ult doet en alles doet om Diana er levend vanaf te laten brengen, gaat Diana voor een tweede Q-R combo erin. Diana dood, Shen dood, 3v5, één push in mid en ze finishen de game.

Dan gaat het de hele game goed, we weten prima onszelf in toom te houden en gewoon poken tot iemand zich fout positioneert. Waarom gaat het dan opeens mis? Opeens ging ze van een bovengemiddeld goede speler die wist wat ze deed, naar Retard Rambo. Weet een game van mijn grace period verspild.

Hoe groot is die grace period eigenlijk? En zijn de ranked games echt beter door de weeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Hu9o

Schokkend

Fissure schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:22:
[afbeelding]

Congrats.

Ik had hetzelfde. Dikke win streak door brons heen en dan in Silver V een enorme loss streak. Maar terug vallen kan niet meer.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hu9o schreef op zondag 17 maart 2013 @ 08:27:
[...]

Congrats.

Ik had hetzelfde. Dikke win streak door brons heen en dan in Silver V een enorme loss streak. Maar terug vallen kan niet meer.
Nope, hoogstens daalt je matchmaking rating waardoor je minder LP per win krijgt en dus moeilijker promoveert naar Silver IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Hu9o

Schokkend

Vicarious schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:41:
[...]

Nope, hoogstens daalt je matchmaking rating waardoor je minder LP per win krijgt en dus moeilijker promoveert naar Silver IV.
Jup, ik weet hoe het werkt :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:26
hmm er zit wel een trend bij die justice league niet dat ik het er niet helemaal mee eens ben, maar je weet eigenlijk al dat iedereen punish vote op het moment dat er ook maar 1 keer noob of iets staat.

Afbeeldingslocatie: http://img542.imageshack.us/img542/2503/justicew.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:15:
hmm er zit wel een trend bij die justice league niet dat ik het er niet helemaal mee eens ben, maar je weet eigenlijk al dat iedereen punish vote op het moment dat er ook maar 1 keer noob of iets staat.

[afbeelding]
Vind ik eerlijk gezegd wel idioot. Als op 2000 elo in ranked een Irelia Zephyr rusht tegen Wukong en dan vervolgens 0-5 gaan, moet die gast er wel tegen kunnen als hij noob genoemd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:36:
[...]

Vind ik eerlijk gezegd wel idioot. Als op 2000 elo in ranked een Irelia Zephyr rusht tegen Wukong en dan vervolgens 0-5 gaan, moet die gast er wel tegen kunnen als hij noob genoemd word.
zeker als het alleen bij noob blijft en het niet een hele scheldkanonnade wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:26
Vicarious schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:20:
[...]

zeker als het alleen bij noob blijft en het niet een hele scheldkanonnade wordt.
Vind ik dus ook, maarja meeste spelers zijn soms braaf maar zijn wel vaak 5 games en dan zie je toch wel redelijk wat, bijvoorbeeld 1 speler die steeds zit te trollen duidelijk e.d. Maar ik heb wel het gevoel dat spam punishen altijd juist is blijkbaar, heb letterlijk nog geen case gepardoned, en alles is punish, de enige waar het niet overwelming majority is, is als de eerste game (van 3 tot 5) niet geflamed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Vicarious schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:20:
[...]

nja, iemand een noob noemen vind ik toch zeker wel een waarschuwing waard
relatief gezien is het niet zo erg natuurlijk, maar dat betekent niet dat het zomaar oke is

als je iemand in je teamchat voor noob uitmaakt vanwege een build/gemiste kill/slechte farm/whatever zet je een gelijk een negatieve sfeer neer (persoonlijk speel ik liever met een positieve atmosfeer :) )
en zelfs niet plezier-gerelateerd: een negatieve sfeer neerzetten kan uitgroeien tot een flamefest wat vrij vaak de reden is voor een loss

persoonlijk vind ik het niet banwaardig maar een waarschuwing vind ik best op z'n plaats, je bent gewoon negatief bezig

jammer eigenlijk dat tribunal geen rating systeem heeft; pardon, warning, suspension ofzo
maakt het wat minder zwart wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

godofal schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:42:
[...]

nja, iemand een noob noemen vind ik toch zeker wel een waarschuwing waard
relatief gezien is het niet zo erg natuurlijk, maar dat betekent niet dat het zomaar oke is

als je iemand in je teamchat voor noob uitmaakt vanwege een build/gemiste kill/slechte farm/whatever zet je een gelijk een negatieve sfeer neer (persoonlijk speel ik liever met een positieve atmosfeer :) )
en zelfs niet plezier-gerelateerd: een negatieve sfeer neerzetten kan uitgroeien tot een flamefest wat vrij vaak de reden is voor een loss

persoonlijk vind ik het niet banwaardig maar een waarschuwing vind ik best op z'n plaats, je bent gewoon negatief bezig

jammer eigenlijk dat tribunal geen rating systeem heeft; pardon, warning, suspension ofzo
maakt het wat minder zwart wit
Tja, alleen 1x noob omdat iemand een compleet debiele build maakt lijkt me niet zo'n probleem. Tuurlijk hoort het niet, maar je speelt wel een teamgame en als iemand dat min of meer bewust verkloot door een compleet debiele build te maken snap ik best dat daar een reactie op komt. Je moet natuurlijk niet vergeten wie de initiele offense maakt.

Vergelijk het met wat een Rioter een keer zei. Stel je de volgende situatie eens voor: je komt thuis na een lange dag hard werken en wilt even lekker ontspannen een paar potjes league knallen. Je maakt een foutje en iemand begint je gelijk verrot te schelden. Omdat je al niet zo lekker in je vel zit reageer je daar een keer op en je krijgt vervolgens een paar reports aan je broek. Natuurlijk is het niet goed, maar er moet niet vergeten worden dat degene die reageert niet degene is die het probleem veroorzaakt heeft. De initiele flamer hoort gepunisht te worden, maar degene die reageert hoort hoogstens een warning te krijgen. Daar voorziet de tribunal echter niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naarden 4ever schreef op zondag 17 maart 2013 @ 02:15:

En zijn de ranked games echt beter door de weeks?
Ikzelf heb het gevoel van wel, in het weekend kom ik altijd 2x zoveel trolls / flamers / leavers tegen..
Misschien is het gewoon brute pech, maar toch heb ik dit elk weekend opnieuw voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 17:51
Gisteravond begonnen aan de placement matches voor ranked.
Twee keer gejungled met warwick (wat een geweldig goede jungle clear, sustain en ganks heeft 'ie toch).

Eerste potje - gigantisch outplayed. Mid ging AFK, dus ik moest mid. Top verloor zijn lane, ik kreeg de schuld. Ging niet lekker. Surrender @ 20.

Tweede potje. Begin ging slecht. We gaven wat kills weg, en top zeurde dat ik te weinig kwam ganken (terwijl hij steeds overextendde, niet een ward plaatste en daardoor kills weggaf na een gank van de enemy jungler). Onze ADC was aan het feeden, en ging na 12 minuten offline. Hun Zed op botlane was erg sterk, zelfs met Frozen Heart kon ik niet 1v1 van hem winnen. We gaven veel torens, en ook onze inhibitor prijs. Gelukkig was onze teamplay erg sterk, onze fiddlesticks support kon nog enigzins de botlane in toom houden. Uiteindelijk teruggepakt, ik kon een beetje snowballen en met een 12/14/23 geeindigd. Hun teamplay was uiteindelijk slecht, er zijn veel situaties geweest waarin ik de carry ultte, fiddlesticks de andere carry pakte, en veigar in de tussentijd de boel opblies. Wat is die lategame toch sterk.

Laatste game wilde ik ook jungle gaan, wat ik ook in de chat aangaf. Ik pickte samen met een andere vent. Die pakte gelijk Shaco met ignite. Ik vraag of hij wil junglen, en daarom smite wil nemen. Krijg ik terug "What does Smite mean?". Voor level 30 toch niet eerder zo'n beginner gezien. Vervolgens gaf ik aan dat hij beter een andere champ kon pakken, maar hij kon alleen overweg met Shaco :') . Aangezien botlane en mid al geclaimed waren, ben ik maar toplane met die Shaco gegaan, want in z'n eentje vertrouwde ik hem niet. Tryndamere gepakt, omdat die, mocht Shaco goed gaan, alsnog prima kan junglen.
En dat was maar goed ook. Shaco feede niet normaal veel. Elke keer probeerde hij hetzelfde, het bosje volgooien met boxes, en vervolgens met z'n kloon Garen erin lokken. Dat werkte 1 keer, en leverde niet eens een kill op. Hij eindigde 0/9/0. Ik 12/12/8, en we hadden het spel gewonnen, vanwege onze sterke lategame.

Mooi avondje.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister toch wel één van de meest debiele potjes ooit gespeeld, maar wel grappig. Ik ben captain en neem Kayle top. De een na laatst speler pakt Vi "top". Ik zei dat ik al top was en dat hij beter kon junglen. Dat wilde hij niet dus ik switch snel Ignite naar Smite en ik probeer te junglen, iets wat ik vrijwel niet doe, maar Kayle is op dus ach.

Na een paar minuten staatdie Vi op 0-2 en zegt "i lost my lane, Kayle go top, I jungle" en begint mijn creep te jatten. Op dat moment had ik een Machette en een armor tegen een AP top. Ik ga naar top en scoor een kill, begint Fizz (mid) te klagen dat er niet wordt geganked en begint tegen het andere team "report Kayle for not ganking". Ik probeer uit te leggen dat ik nu top ben en Vi jungle, maar hij snapte er niets van. Vi werd nog een paar keer gecounterjungled en op mid had Fizz akali 5-1 gezet :p. En echt iedereen pingen overal, ik werd echt stapelgek :p. Needless to say hadden we flink verloren. Maar dat was wel het meest frustrerende potje in een lange poos!
MrAwesome667: OK?
MrAwesome667: WE HAVE
MrAwesome667: SUPP
MrAwesome667: LOL
MrAwesome667: JUNGLR
alucardú: i think you have your capslock on
MrAwesome667: I KNOW
MrAwesome667: AND I LIKE IT
alucardú: it's a bit annoying
MrAwesome667: YES I KNOW

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 18-03-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Een enkele keer noob oid zie ik zelf ook niet zo als een echt probleem (alhoewel ik hetzelf nooit gebruik).. Ik vind al die 'You f*cking KS ^#^@$%@$@#$' type ragers veel irritanter.. Vooral als ze zelf echt geen mogelijkheid hebben om de tegenstander nog bij te halen.. Gisteren ook (in een botgame nog wel) zie ik een bot (Master Yi) weg komen van een teammate (Rumble). Dus ik flash > Q > R met Vi en pak de kill (als jungler).. Vervolgens krijg ik de rest van de match gezeur aan mijn kop, terwijl ik dus onwijs veel meer assist dan kills heb en het me helemaal niet ging om killstealen (want dat boeit me echt totaal niet)..

Maar ik had dus van het weekend Vi gekocht en die skillset is echt lekker.. Ik snap alleen niet zo goed waarom ze een van de meeste gebande champs is? Is dit puur vanwege de gapclosers? Of is er een andere reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Dit weekend met opzet rollen genomen die ik normaal amper tot weinig speel. Dus voornamelijk support en AD carry. En eigenlijk was het AD carry gedeelte meer terug naar waar ik ooit begon. Ik herkende dingen die ik voorheen zoveel anders aanpakte en nu een stuk succesvoller kon uitvoeren. Maar ook herkende ik het bekende probleem waardoor ik uiteindelijk met AD carry was gestopt. Namelijk mijn supports. Een voorbeeld was een Alistar, die op level 1 een pulverize weet te landen. Ik doe zoveel mogelijk damage als ik kan op de enemy, alleen deze weet dankzij zijn support (kreeg exhaust op me) toch veilig uit de lane te lopen. Eerste reactie van deze Alistar: "Best Caitlyn EU, I'm not staying in this lane". En vervolgens sta ik de rest van de game vs een 1v2 lane. Ik zeg er niets van en ga rustig door met farmen waar mogelijk. Had het gevoel al dat ze me wilden towerdiven met hun Shaco dus kies ik ervoor de toren te laten voor wat het is en terug te basen. Ik zie net terwijl ik terugcall nog Shaco de lane inlopen dus dat was een goed voorgevoel.

Ik verlies hierna ook de 2e toren en onze jungler probeert nu iig mij af en toe te helpen. Ik weet in een gevecht om blue 3 man te killen en bouw vrij vlot mijn BT/PD/LW af en vanaf dat punt winnen we elke teamfight. Alistar heeft inmiddels al 6 deaths op zijn naam en is eigenlijk meer dood dan levend, toch push ik de lanes door en winnen we de game. Hun Nexus gaat neer en vervolgens komt Alistar in allchat: "Report this Caitlyn for being bad".

Heb hem aan het einde van de game maar gereport. Overigens was de game verder wel leuk om te doen. Heb verder nog enkele games als support gedaan waarbij ik in sommige games wel heb gezien dat ik deze rol toch vaker moet spelen puur vanwege het inschatten welke buys belangrijker zijn op dat moment. En dan bedoel ik voornamelijk de afweging extra ward of begin van een nieuw groot item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Afgelopen weekend van Silver 5 naar Silver 4 gepromote.
Vrijwel iedere keer first pick geweest en Taric gekozen, echt een erg sterke support momenteel zeker in combinatie met MF / Graves.
Heerlijk hoe je op level 2 mensen opblaast :)
Ook weer gemerkt hoe negatief mensen zijn op een premade botlane: ik geef in het begin aan dat ik samen met de lastpick botlane wil runnen en pak dus Taric als first pick.
Krijg je gelijk weer reacties van: "premade botlane FAIL" "If you feed (like all premades do) report x9"
Maak je als botlane 9 van de 10 kills dan is alles in eens goed en ben je de beste botlane eu :') rare mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet wat mensen zo saai vinden aan support. :) Supports hebben over het algemeen massive cc waarmee ze echt de beslissende factor in teamfights zijn, terwijl het heerlijk is met je squishy supports de vijandelijke mages e.d. kan trollen met je utility en toch altijd wel wegkomt. :p

Als support krijg je alleen niet echt de waardering die je, in mijn ogen, verdient. Ik probeer altijd de support role te krijgen en pak dan over het algemeen CDR-Movementspeed runes/masteries Nami. Ik deny door de sterke poke de tegenstanders farm, zone ze naar achter, bescherm door middel van wards onze ad carry voor jungle ganks, plaats pink wards zodat onze Jungler wel kan ganken, zet heel vaak kill actie's op door middel van slow+stun+tidal wave combo's, en vervolgens krijgt de ad carry alle lof voor zijn mooie score, waar de support die 0-1-32 eindigt genegeerd wordt.

Dat is een beetje waarom ik ook andere rollen speel, al zijn de meeste ad's echt supersaai imo, omdat je het toch vooral van je auto attack moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Vicarious schreef op maandag 18 maart 2013 @ 08:54:
[...]

Tja, alleen 1x noob omdat iemand een compleet debiele build maakt lijkt me niet zo'n probleem. Tuurlijk hoort het niet, maar je speelt wel een teamgame en als iemand dat min of meer bewust verkloot door een compleet debiele build te maken snap ik best dat daar een reactie op komt. Je moet natuurlijk niet vergeten wie de initiele offense maakt.
ik denk dat we het nu over verschillende situaties hebben
ik bedoel meer dat als iemand een andere build heeft dan jij zou doen, niet iets compleet unviables als AP lee bijvoorbeeld
eerder zoiets als dat je gaat voor een trinity op ezreal, iets wat niet optimaal (meer) is maar niet enorm slecht

ik bedoel dus dat iemand gewoon iets niet-standaards doet of een foutje maakt (skillshot missen en daardoor kill missen bijvoorbeeld) en iemand hem daar voor noob uitmaakt, wat dus een negatieve sfeer neerzet en dus een grotere kans geeft om te verliezen (ja, een mindere bouw/gemiste kill levert hetzelfde op maar door negatief te doen maak je het alleen maar erger zonder dat het iets oplevert. negatief doen is gewoon een keuze, een foutje (meestal) niet)
Pagina: 1 ... 18 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.