[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ach, elo boosting heb ik het over brons naar gold, niet om zen qualifieng te halen waar ie op eigen houtje al is gekomen.
Het verhoogd enkel zen kansen, ik zou hem net zo goed kunnen verliezen met een 0-30 mid en top ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:48:
[...]

Deed ik normaal ook, maar ik vind blade of the runed king wel heel goed op hem. Als je as reds runt heb je met level 5 W 1.85 attack speed. Dat doet echt wel pijn. Zeker als je ook ghost runt werkt het zeer goed als enige damage item in een ww build. De lifesteal die je dan doet is met 4 tank items lategame misschien wel net zo sterk als gewoon 5 tank items.

Zou naast BoRK dan gewoon uit de items bulwark, glacial shroud, spirit visage, randuin en dat cc reduction item voor junglers kiezen wat je nodig hebt. En je moet hem natuurlijk ook niet maken voordat je een beetje tankyness hebt.
Ik pak standaard ghost op jungle warwick. Als ik flash pak heb ik altijd de neiging om iemand te flash/ulten en dat is meestal een slecht idee omdat mn team dan niet snel genoeg kan volgen. Bovendien kun je met die ghost vaak meer auto-attacks en q's erin krijgen dan eenmalig met je flash als gapcloser. Als escape gebruik ik flash sowieso vaak al als een mongool (als het al te laat is). Echter ik ga niet voor die auto-attack based build voornamelijk omdat:
1. Iedereen bouwt armor en health, maar MR wordt een stuk minder vaak gebouwd
2. Je healt veel harder en vaker met de tanky CDR build
3. Hij is minder duur en de tussen-items (dat rode bolletje en de glacial shroud) van spirit visage en frozen heart zijn nuttig waardoor je ook midgame goed meekomt.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angels op Warwicks.... O god.... Why....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:01:
Guardian Angels op Warwicks.... O god.... Why....
Kan nuttig zijn. Met 40% health doe ik 2xQ en ik zit op 100% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste ook nog cleanse nemen, want ik ignite een ww maar al te graag >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Moet je doen, dan krijgt mn AD carry hem tenminste niet :D Zonder gekheid: in een goeie teamfight ga ik gewoon dood. Verspil die cooldowns, ults, CC en damage maar op mij hoor, prima. Mijn AD carry schiet wel. Bovendien heb ik ghost en smite nodig, geen ruimte dus meer voor cleanse.

[ Voor 15% gewijzigd door Vicarious op 08-03-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

ik speel ww niet maar ik gok dat een frozen gauntlet een érg relaxed item op hem is, zeker als je al meer CDR hebt en je Q dus flink kan spammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

godofal schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:27:
ik speel ww niet maar ik gok dat een frozen gauntlet een érg relaxed item op hem is, zeker als je al meer CDR hebt en je Q dus flink kan spammen
Hangt van de game en de teamcomps af. Ik maak wel altijd een keuze tussen Gauntlet OF Frozen Heart. Meestal ben ik een van de weinige niet-squishies in mn team en hebben zij 2 of meer auto-attackers waar de frozen heart erg lekker voor is en dan ga ik dus daarvoor. Ik merk dat als ik dik voorsta of zij vooral AP bouwen dat ik vaker de Gauntlet pak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

godofal schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:27:
Vind gauntlet niet zo goed op hem chasen lukt toch wel. Enige probleem dat ik met warwick heb is dat mijn team soms hard raged als ik pas laat ult. Maar dat is altijd gewoon omdat ik moet wachten tot niet iedereen met een cc in range is of de geen cooldown erop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:48:
[...]

Vind gauntlet niet zo goed op hem chasen lukt toch wel. Enige probleem dat ik met warwick heb is dat mijn team soms hard raged als ik pas laat ult. Maar dat is altijd gewoon omdat ik moet wachten tot niet iedereen met een cc in range is of de geen cooldown erop heeft.
Dat went vanzelf. Ik heb nu gewoon dat ik in een splitsecond op de AD carry spring als hij maar even uit positie is en de support er niet direct naast staat. Misschien beuken ze me na een seconde alsnog uit de ult, maar ondertussen heeft mijn team dan ook al de tijd gehad om te engagen terwijl hun ad carry van mij moet wegrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
+2 lp riot wtf.... 2 potjes geleden nog +14. Ik win ook meer dan dat ik verlies sinds dit systeem dus mijn mmr zou zeker niet te laag mogen zijn. Ik mag van riot de promotie voor zilver gewoon niet eens halen, als ze me niet bij trollers afkers etc stoppen om me in bronze te houden doen ze het zo -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:48:
[...]

ww is idd chase baas, maar het probleem is dat je team dat (meestal) niet is
een maat van mij speelde vaak met een frozen mallet op WW om dezelfde reden; zorgen dat je team bij de tegenstander kan blijven
bovendien met die extra slow ga je gewoon je volle AS kunnen gebruiken, midgame zit je E nog niet zo hoog dus zal je wat langzamer aanvallen

denk dat het een kwestie van smaak is :P

edit: WW's ult triggert de gauntlet, toch? dat geeft je nog wat extra burst dan :)

[ Voor 5% gewijzigd door godofal op 08-03-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 23:01
Fissure schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:31:
+2 lp riot wtf.... 2 potjes geleden nog +14. Ik win ook meer dan dat ik verlies sinds dit systeem dus mijn mmr zou zeker niet te laag mogen zijn. Ik mag van riot de promotie voor zilver gewoon niet eens halen, als ze me niet bij trollers afkers etc stoppen om me in bronze te houden doen ze het zo -.-
Je bent zeker bijna bij de 100 LP bij division 1?
godofal schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:33:
edit: WW's ult triggert de gauntlet, toch? dat geeft je nog wat extra burst dan :)
125% van base ad doet niet zo veel voor je burst :p.
117.51*1,25=146,875 extra damage voor armor.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Iceborn_Gauntlet
http://leagueoflegends.wi...on_statistics_at_level_18

[ Voor 31% gewijzigd door Thormodo op 08-03-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Laatst online: 04-10 14:32
hmm zit nu in promotions matches voor gold.

eerste 2 potjes verloren: we gingen gewoon all round slecht.
de 2 potjes daarna: Gewonnen keihard gecarried ben nu warm :D
maar nu durf ik gewoon echt niet te spelen want 1 lose is geen gold 1 win is wel gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 14:28
dr34m3dd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:48:
hmm zit nu in promotions matches voor gold.

eerste 2 potjes gewonnen: we gingen gewoon all round slecht.
de 2 potjes daarna: Gewonnen keihard gecarried ben nu warm :D
maar nu durf ik gewoon echt niet te spelen want 1 lose is geen gold 1 win is wel gold
Ik geloof dat je de er maar 3 hoeft te winnen van de 5.
En bij 3 moet je er 2 winnen, dus als het goed is zit je al in gold :)

Edit; Maak ik nu een fout of begrijp ik het verkeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Rendiertje op 08-03-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Rendiertje schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:54:
[...]

Ik geloof dat je de er maar 3 hoeft te winnen van de 5.
En bij 3 moet je er 2 winnen, dus als het goed is zit je al in gold :)
ik moet 3 van de 5 winnen ;)
heb er 2 verloren 2 gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig tijd gehad vanavond. Eerste promo game gespeeld. Bot tegen een quin met ezreal quin zat vooraf op te scheppen dat ze een platinum smurf was. 26/4/12 geeindigd,

Nou hopen dat ik het morgen af kan maken (Eindelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
5-0-2 binnen 12minuten :3

en gewonnen 8-1-9 afgesloten met j4 jungle. Gold babyy<3

[ Voor 54% gewijzigd door dr34m3dd op 08-03-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:52:
[...]

Zal ik het voor je doen? geen bait, scam of wat dan ook.
Ik heb blamauci, captainobvious en nog paar non tweakers ook geholpen met ranked wins :X
Stoute exlaxl.. Die 4 wins die je voor me hebt gehaald.

Btw menneke zit weer op 95LP..... pff
Oh en gold team ranking

Ahri btw nog altijd 100% winrate.. toch maar 5 games maar ik speel bizar weinig mid in principe.

[ Voor 10% gewijzigd door blamauci op 09-03-2013 00:45 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 23:27
Zo , men eerste paar potjes ranked zitten er ook weer op :P

Moet zeggen dat ik het niveau hoger had verwacht, maar blijkbaar gaan mensen vrij snel ranked in.. Ik zelf heb gewacht tot ik aan 300 + wins zat voor ik me er aan wou wagen , maar dat doet lang niet iedereen :P

5 wins 2 losses, kan altijd slechter natuurlijk ^^

Alleen irritant als mensen gaan roepen adc! I'm very good adc etc etc etc.. Staan ze na een kwartiertje 1-8 xD

Gelukkig kon ik het laatste potje nog wat de carry uit hangen met lux , vayne en taric bot waren volop aan het verliezen , beide 4 deaths en maar 1 kill , ik zat mid tegen kennen , kon hem regelmatig uit lane krijgen alleen miste net wat dps om hem te killen (hij begon met doran shield en ging daarna voor gaints belt , dus geen damage maar wel genoeg sustain)

Gelukkig werd hun carry wat arrogant en ging overal chasen en kills hunten , 1 teamfight kon ik mijn snare , E en ult landen op de carry en support , vayne pakte dan een tripple kill. Bot kunnen doorpushen tot hun inner turret.. Top lane beginnen pushen waar ik weer 3 mensen kon raken met al men spells (buiten de snare natuurlijk :P) en vayne weer 2 kills kreeg. Inhib kunnen neerhalen en toen bij het laatste teamfight had vayne genoeg kills om 2 torens en inhibs neer te krijgen zonder problemen..

Stonden op een bepaald moment 7-29 op gebied van kills, dan is het extra leuk als je kan winnen natuurlijk :) Zelf 10-3-19 kunnen eindigen, lux , mijn grote liefde in Lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
Thormodo schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:11:
[...]

Je bent zeker bijna bij de 100 LP bij division 1?
Ja klopt, ik weet dat je dan wat minder punten krijgt, maar 2 punten is echt onzin. Dan moet ik nog 3 keer winnen voor promo matches ervan uitgaande dat ik niet +1 ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2-0 in mijn promo serie O_O. Nu morgen nog eentje winnen en dan eindelijk silver :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Fissure schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:21:
[...]

Ja klopt, ik weet dat je dan wat minder punten krijgt, maar 2 punten is echt onzin. Dan moet ik nog 3 keer winnen voor promo matches ervan uitgaande dat ik niet +1 ga krijgen.
Ze willen je niet omhoog hebben. Het klinkt misschien raar maar zo is het echt. Heb je bijvoorbeeld eerst 20potjes verloren en ben je van gold 1 naar gold 5 gegaan. Dan gaan de eerste potjes van gold 5 naar 4 makkelijk, 4 naar 3 gaat wat langzamer en dan van 3 naar 2 duurt heel lang: 1-10 per win en 15-20 per lose.

Zit zelf nu lekker gold 5 en zit al op 9-2 met jarvan lol. Is hij op ofzo? Own er iedereen met mn jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Fissure schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:21:
[...]

Hoeveel gaat er eigenlijk vanaf als je verliest? Want als dat opeens 16 o.i.d. zou zijn, dan is het inderdaad tamelijk belachelijk. Dat "detail" was ik even vergeten. Ik ben net ook gestegen naar 88, want ik kreeg slechts +12 i.p.v. de gebruikelijke + ~22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thormodo schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:39:
[...]

Hoeveel gaat er eigenlijk vanaf als je verliest? Want als dat opeens 16 o.i.d. zou zijn, dan is het inderdaad tamelijk belachelijk. Dat "detail" was ik even vergeten. Ik ben net ook gestegen naar 88, want ik kreeg slechts +12 i.p.v. de gebruikelijke + ~22.
Gaat inderdaad zoiets af. -20, iets in die trend. En dat is ook niet belachelijk, ze houden je kunstmatig weg van je promotion matches. Wat je vergeet, is dat elke win die je doet met +2, niet zinloos is. Hiermee gaat je MMR wel omhoog, en blijf je meer winnen dan verliezen in je league, dan is het zo dat je na verloop van tijd dit niet meer meemaakt. Dus die wins zijn geen verspilling, je gaat uiteindelijk TOCH omhoog.

Het systeem vind alleen dat je MMR (Elo), niet hoog genoeg is om te promoveren naar de volgende tier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

PIXAPOFLOW: tus muertos me cago cancer de mierdad que eres un puto troll oajala todos tus muertos acaban igual k tu madre muerta
alucardú: i can speak some spanish as well
PIXAPOFLOW: your dead cancer mierdad I **** you are a ******* troll oajala all your dead just like your mother dead k
Het is zo raar dat je dit eigenlijk alleen op zondag tegenkomt :/

Ik vind de game steeds minder leuk worden, het idee van leagues vindt ik erg leuk en geeft ook een doel (in plaats van een hogere elo) en de gameplay zelf is ook nog wel leuk, maar het overgeleverd zijn aan anderen is toch wel erg vervelend. Natuurlijk maak ik ook fouten, maar die erken ik en probeer er wat van te leren. Als je iemand ergens op aan spreekt dan is het flame flame flame. En nu ik weer in Bronze III zit nadat ik 2 matches voor Bronze I getrolled werd is de motivatie wel wat weg.

Maar misschien moet ik gewoon weer eens een nieuwe champ pakken :). Renekton top lijkt me wel gaaf. Die kerel hakt er lekker op los.

[ Voor 45% gewijzigd door MrVegeta op 10-03-2013 17:27 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:13:
[...]

Zondag is voor mij ook zeker een dag waar ik geen ranked speel. Mijn god wat een niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
MrVegeta schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:13:
[...]

Ik vind de game steeds minder leuk worden, het idee van leagues vindt ik erg leuk en geeft ook een doel (in plaats van een hogere elo) en de gameplay zelf is ook nog wel leuk, maar het overgeleverd zijn aan anderen is toch wel erg vervelend. Natuurlijk maak ik ook fouten, maar die erken ik en probeer er wat van te leren. Als je iemand ergens op aan spreekt dan is het flame flame flame. En nu ik weer in Bronze III zit nadat ik 2 matches voor Bronze I getrolled werd is de motivatie wel wat weg.
Zullen we dit soort posts maar achterwege laten? Elk weekend hetzelfde gezaag over hoe erg soloqueue is met daarna een persoonlijke update over hoe het met je ranking is gesteld.

Het zijn nutteloze posts waar niets zinnigs op gezegd kan worden. Het enige debat dat hieruit ontstaat komt neer op 'ja, je hebt gelijk' of 'nee, dit is altijd zo'. Als dit dan nog eens elk weekend herhaald moet worden omdat dit forum gezien wordt als de persoonlijke klaagbak..

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Maar misschien moet ik gewoon weer eens een nieuwe champ pakken . Renekton top lijkt me wel gaaf. Die kerel hakt er lekker op los. Heeft iemand ervaring met Renekton?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
MrVegeta schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:01:
Maar misschien moet ik gewoon weer eens een nieuwe champ pakken . Renekton top lijkt me wel gaaf. Die kerel hakt er lekker op los. Heeft iemand ervaring met Renekton?
Goede champion. Leuke bully in lane totdat je garen tegenkomt.
Elke keer als ik renekton ga en ik zie een garen heb ik gelijk geen zin meer.
Het is trouwens ook niet zo'n leuke champion naar MIJN mening.

Na een 9 win streak met jarvan heb ik net weer een potje verloren. Jammer maarja kan er niks aan doen!
Ik blijf nu gewoon nog even lekker een beetje kloten in gold 5 en ff wat IP sparen. Daarna ga ik maar even mijn nieuwe doel bereiken: Gold 1

Mijn lijstje met champions die ik ga spelen om naar Gold 1 te gaan:
Top: Jarvan
Mid: Twisted Fate of Orianna of Jarvan
Jungle: Jarvan
ADC: Tristana
Support: Wats dat? Ik speel nooit support en zal dat op het moment ook nooit doen tenzij ik met een goede ADC duo Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Renekton tegen Garen is anders helemaal niet zo erg hoor. Doordat er een animation time zit op Garen's Decisive Strike zou je altijd je stun moeten kunnen raken als hij naar je toe rent en dan kun je disengagen. Je moet niet op de normale manier traden met hem. Renekton scalet veel beter dan Garen en is ook sterk zonder veel items dus je hoeft niet je lane te winnen. Door gewoon te farmen zorg je ervoor dat je tanky genoeg wordt dat Garen je niet meer kan killen, en als de teamfights er dan aankomen heb jij een stun om je carries te beschermen en veel AoE damage en dan is Garen spinning hp.

Je kunt ook de lane winnen als je slim speelt door hem te harrassen met W - Q en dan disengage. Zeker als je Armor Penetration runes runt early game dan onderschatten veel mensen je damage. Garens zijn meestal niet gewend dat enemies hevig terugvechten early game. Al met al is Renekton samen met Jayce toch wel mijn prime pick tegen Garen.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:35
Eindelijk naar Silver V ;-) 4 wins in a row met Kayle top. (Tegen Darius, Pantheon, Talon en Singed)

Tegen Darius was het redelijk pittig, hij wist z'n pull goed te raken elke keer, zelfs met m'n Q + fly away combo.

Pantheon was gelukkig DC de eerste 5 minuten ;-) Die had me anders waarschijnlijk flink afgemaakt met zijn stun/spear/block.

Talon + Singed was easy cakes.. Tegen Kayle's early game damage kunnen ze niets beginnen... :D

Ik kan wel zeggen, Kayle is mijn nieuwe favoriet, ook omdat hij, mocht ik gecountered worden, vaak met de jungler van positie kan wisselen, of met de mid zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Ondertussen weer een week bezig met LoL (en wat ben ik weer verslaafd zeg :P).

Ik speel nu de volgens rollen/champions met plezier:

Jungle
Hecarim: Ik bouw hem vrij tanky met items als Frozen Heart, Sprit Visage, Sunfire Cape en voor DPS als enige item Trinity Force. Endgame blijf ik me verbazen hoeveel ik dan kan incaseren.
Warwick: Als backup jungler speel ik nu Warwick. Het is nog even wat wennen, maar ook Warwick speel ik vrij tanky.. Met opnieuw Frozen Heart en Spirit Visage en voor DPS Blade of the Ruined King.

Mid
Evelin: Ik dacht altijd dat Evelin helemaal niks was (bezit haar al eeuwen maar nog nooit gespeeld), maar damn wat speelt zij lekker zeg. Full AP build met items als Lichbane en Deathcap.
Katrina/Akali/Ahri: Ik speel deze alle 3 eigenlijk met een zelfde soort build als Evelin. Ik merk alleen dat ik er minder snel mee naar bot of top ga voor te ganken.

Support
Taric: Standaard support speelstijl.. Ook Taric heb ik al een hele tijd, maar speelde hem nooit.. Moet zeggen dat ik supporten toch nog eigenlijk best wel leuk vind :).
Soraka: Na Taric support ook maar Soraka een aantal keren geprobeerd en ook dat beviel me eigenlijk best wel goed. Ik heb alleen het idee dat ik met Taric het gevecht veel meer beinvloed dan met Soraka.

Verder merk ik dat de rol van AD me niet lekker ligt.. Ik heb een aantal pogingen gedaan met Ezreal, Ashe, Vayne en nog een aantal andere, maar die rol ligt me gewoon niet. Solo top ben ik nog niet echt mee bezig geweest, maar ik denk dat als ik de 3 verschillende rollen hierboven onder de knie heb dat ik wel met ranked kan beginnen over een paar weken? (Of moet ik dan echt 5 rollen beheersen?) Waarschijnlijk kom ik toch wel ergens in Bronze V terecht en volgens mij zijn daar de meeste instant lockers tot wel de AD en Solo Top.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 13:44
Ik speel niet veel top, maar stond onlangs ook tegen een renekton (met malphite). Ik moet zeggen dat renekton toch lastig is. Ik kon wel poken met Q, maar dat was het zowat. Telkens als ik dichtbij stond, kon hij mij stunnen. En stond ik low onder de toren deed hij tweemaal zijn flash-achtige move waarbij hij vooruit schiet.
Komt dan de enemy jungler ook nog even hallo zeggen, en uiteindelijk was het 0-4-0. Ondanks dat ik renekton enorm liet pushen, kwam onze jungler niet langs op top. Gelukkig dan wel herpakt, en geeindigd met 4-4-12 dankzij een paar goed geplaatste ults, en goede teamfocus van ons team.

@uhmmie soraka wordt wel eens onderschat. Heal geeft armour bij, je kan quasi ongelimiteerd mana en health geven aan je carry waardoor deze goed zou moeten kunnen poken en farmen. (Bv bij een sivir die non stop boemerangen kan gooien). En een silence op een inkomende jungler is ook altijd grappig. Bovendien is je ult map-wide. Maar het klopt wel dat je late-game wat minder impact hebt. Silence is goed, minder MR resist bij de enemy via je starcall is ook goed maar je moet al dichtbij staan en je kan iemand hard healen. Maar het valt minder op dan taric, omdat deze kan stunnen, passive armour geeft en zeker late game een stuk tankier is, en dus ook wat op de frontlinie kan rondlopen om damage te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Lointje schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:35:
<knip> en dus ook wat op de frontlinie kan rondlopen om damage te verzamelen.
Dat is denk ik ook de reden waarom ik me met Taric meer thuis voel en waarom ik zoveel plezier heb met mijn "Tanky" Hercarim en Warwick.. Ik vind het prettig om het gevecht te initieren, zodat de focus op mij ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Lijkt de laatste tijd wel steeds meer alsof mensen niet meer voor objectives gaan maar puur voor kills. Ik probeer altijd sowieso voor de 10 min mark mijn top toren door te pushen. Als ik dan vervolgens naar mid en bot kijk is de toren nog niet eens aangeraakt. Zelfde gaat ook op voor Baron / Dragon. Mensen hebben ook geen idee wanneer deze te doen lijkt het wel. Ik ping meestal zodra ik de enemy AD carry bot zie farmen gelijk Baron waardoor je iig een attempt op Baron kunt doen, red je het niet qua damage geen probleem gewoon resetten en terug gaan de lanes doorpushen en torens / enemy buffs etc binnenhalen.

Ook het helpen in de jungle lijkt iets wat steeds minder gedaan wordt. Zeg je dat je graag een smiteless blue hebt, zie je vervolgens je eigen AD carry al bij zijn toren staan.

Eigenlijk is het nu ook al een soort van graadmeter voor mij geworden, als de game begint en ik zit toevallig in de jungle en ik zie iedereen al bij zijn toren staan, weet ik al bijna 90% zeker hoe zo'n game het gaat worden. Oftewel weinig wards, veel gewhine dat de jungler niet langs komt en continu "an ally has been slain". Vervolgens krijg je nog wat statistieken hoe vaak de enemy jungler er wel niet geweest is en hoe vaak jij. Discussies daarover ga ik ook niet meer aan met de desbetreffende mensen want het heeft toch geen zin, zodra je zegt dat ze eens een ward moeten plaatsen krijg je het verwijt dat ze daar geen gold voor hebben. Plaats jij een ward voor ze, dan ineens claimen ze dat ze die zelf hebben geplaatst. etc etc.

Ik vraag me ook af of het nu is dat het niveau per week daalt of dat ik gewoon zelf meer van het spel snap dan laten we zeggen een jaar geleden.

Vorige week ook zo'n voorbeeld gezien van iemand die alleen maar streams keek. Wij begrepen het spelletje niet volgens hem. De situatie: We pakken Baron buff en we zien een AP tryn top farmen/pushen maar alles ging vrij langzaam. Mid was voordat we Baron pakten al door gepushed t/m de enemy inhib. Superminions liepen al op mid. Ipv met z'n 5en gewoon de game te finishen ging onze Renekton achter Tryndamere aan. Ik zeg hem just push mid we basicly have everything now to finish the game, it's a 4v5, we have superminions and Baron buff. Roept hij: That's not how the pro's work. We have to push sidelanes. Nog even geprobeerd hem te overtuigen dat als hij goed zou opletten bij deze streams/tournaments dat elk pro-team op zo'n moment kiest voor een snelle finish op mid. (enemy team had overigens geen enkele teleport summoner dus het was echt 1 Tryndamere). Had geen zin, game heeft 15 minuten langer geduurd waarna we uiteindelijk toch wonnen, maar dit soort mensen die een voordeel niet kunt zien, puur omdat ze niet logisch nadenken maar gewoon maar wat kopieren van een stream zijn vrij frustrerend.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:21:
Eigenlijk is het nu ook al een soort van graadmeter voor mij geworden, als de game begint en ik zit toevallig in de jungle en ik zie iedereen al bij zijn toren staan, weet ik al bijna 90% zeker hoe zo'n game het gaat worden. Oftewel weinig wards, veel gewhine dat de jungler niet langs komt en continu "an ally has been slain". Vervolgens krijg je nog wat statistieken hoe vaak de enemy jungler er wel niet geweest is en hoe vaak jij. Discussies daarover ga ik ook niet meer aan met de desbetreffende mensen want het heeft toch geen zin, zodra je zegt dat ze eens een ward moeten plaatsen krijg je het verwijt dat ze daar geen gold voor hebben. Plaats jij een ward voor ze, dan ineens claimen ze dat ze die zelf hebben geplaatst. etc etc.
Dat van die objectives herken ik niet zo in mijn games, behalve dat er vaak een soort besluiteloosheid is als er 1 of 2 kills gemaakt zijn. De helft recallt dan en de rest wil pushen. Vaak blijven degenen die pushen dan ook nog te lang hangen waardoor ze gepakt worden en dan breekt de pleuris uit. Maar bovenstaand verhaaltje vind ik als jungler wel heel herkenbaar. Dat is echter al ruim 2 jaar zo, en ik main junglers. Irritant, maar inderdaad niet op reageren. HEeft toch geen nut. In het begin deed ik dat wel en ik merkte gewoon dat ik in de helft van mn games aan het ragen was. Niet zozeer flamen, maar wel gewoon geirriteerd en gefrustreerd achter mn pc zitten. Nouja, op mijn niveau is zo'n game dat gewoon niet waard. Beter dus om gewoon de discussie niet aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je team op een goede manier coachen is natuurlijk ook een skill die je kan aanleren. Uiteraard zal je niet iedereen altijd op dezelfde (correcte) manier kunnen laten pushen voor objectives, maar het is iets wat voor iedereen te verbeteren valt.

Ikzelf ben daar bijvoorbeeld ook enorm slecht in. Ik jungle graag, doe het best wel okay mbt ganks aankondigen en farmen. Maar wat ik nog beter moet doen is buffs / dragon / baron timen en dit bijhouden in chat. Als ik al de tijd weet van de dragon moet je dit een minuut voordat die weer spawnt even herhalen in de chat. Het liefst met een stukje coaching dat je top kan pushen, recallen en kan helpen.

Gisteren wel ruzie gehad met een akali. Die won zijn lane heel hard van yorick en wilde zijn toren niet door pushen. Dit terwijl onze bot licht verloor en mid gelijk ging. We konden zijn hulp en de global gold dus wel goed gebruiken. Uiteindelijk maar zelf de top toren gepusht waarna het flamen begon. Negeren en gelukkig trok hij wat bij. Met zijn hulp konden we beginnen met top, bot en dragon pakken en snowballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik word toch bijna altijd geholpen in jungle. Sterker nog, ze beginnen ook bij wolves en ze pikken hem meestal niet :D

En als je met 5 randoms speelt, is het natuurlijk altijd moeilijk om snel te beslissen, gezien je iets te weinig communicatie hebt. Met 5 op teamspeak heb je vaak iemand die roept: nu pushen, en dan pusht iedereen. Ben je dan aan het recallen dan stop je dat gewoon weer. Met een ping hebben ze dat niet altijd zo door. Zoiets zal er altijd wel zijn.

Ik wil wel nog even opmerken dat als een turret nog niet geraakt is na 10 minuten, dat dit niet noodzakelijk slecht is. Als jij enorm pusht, ben je kwetsbaar voor ganks. Je kan hier wel wards plaatsen, en zorgen dat je wat goede escape skills hebt, maar toch. Fase 1 is zoveel mogelijk gold en exp verzamelen, en als je sterft door gank, verlies je eigenlijk te veel.
Als je wel kan pushen, hierdoor de enemy wat cs kan laten missen doordat de toren ze neerhaalt, en niet sterft, des te beter natuurlijk, maar veiligheid en cs is belangrijker de eerste 10 minuten dan torens neerhalen. Tegen dan heb je ook al wat items en gaan die torens toch snel neer eens je er onder staat. Als je na 5 minuten aan een toren staat, en er 20 lange seconden vol op klopt, heb je misschien een vijfde weggedaan. Ik weet niet of dit zoveel voordeel oplevert als op jouw helft te blijven en jouw jungler te laten langskomen om eens 2vs1 of 3vs2 te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gisteren ook een retarded game ...

Top: Singed (vs zed)
Mid: Syndra (vs akali)
Jungle: ik met Hecarim (vs warwick)
bot: Trynd & Heimdinger

Ik zeg nog in champion select dat die 2 bot niet echt optimaal zijn, maar nee hoor.

Onze top krijgt binnen 5min 3 kills op zn dak, loopt 2 levels achter op Zed, dus ik kan mijn jungling half laten liggen om Singed & zn toren te babysitten tot em sterk genoeg is. Ondertussen staan beide bots op 0/4 ofzo en begint t geflame op mij. Dat ik niet kom ganken, dat ik een failjungler ben ...

Nadat singed sterk genoeg is om Zed te facen ga ik verder junglen (maar loop ik licht achter in gold & level). Tegen dan staan ze bot 0/6 ... Heca is pas sterk met deftige armor, dus kan quasi niet anders dan verder junglen. Continue geflame van heim dat ik Heca niet kan spelen. Ik zeg hem vriendelijk dat ik denk
dat ik t wel ok doe (niemand gefeed & top erbovenop geholpen) en dat Heca jungle net wat anders is dan bvb ww.

Weer geflame dat ik Heca niet kan spelen. Heb em gezegd dat crs_saintvicious em ook zo speelt. Krijg ik de opmerking dat da ook een noob is die niet kan spelen.

tja nou ...

end game loss --> iedereen lvl18, heim lvl12 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heimerdinger :> Wat een boss-champ is dat. Jammer dat die endgame gewoon niets in te brengen heeft ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Weet er iemand een site die een goed overzicht heeft van alle items? Ik merk namelijk op veel sites dat de stats van items (ook al zijn ze wel uit S3) niet over een komen met de nerfs/buffs ingame.

[edit] Ik zie net dat de items op de officiele site wel kloppen.
[edit] Ook daar is het niet consistent. Op de ene plek staat dat DFG nu 10% CDR geeft en op de andere plek staat 15% CDR. Kan iemand mij vertellen wat het nu op live is?

[ Voor 38% gewijzigd door Uhmmie op 11-03-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06 22:11
Hello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 17:06
MrVegeta schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:01:
Garen kan ik ook aan raden. Niet moeilijk te leren spelen en kan flink een game carryen.
Wel bestaan er een aantal hardcounters voor Garen (Yorick, grrr) maar weinig counters in totaal.

Spin to win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06 22:11
breakskater schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:53:
[...]

Garen kan ik ook aan raden. Niet moeilijk te leren spelen en kan flink een game carryen.
Wel bestaan er een aantal hardcounters voor Garen (Yorick, grrr) maar weinig counters in totaal.

Spin to win!
Pantheon is ook aan te raden op top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Uhmmie schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:16:
Weet er iemand een site die een goed overzicht heeft van alle items? Ik merk namelijk op veel sites dat de stats van items (ook al zijn ze wel uit S3) niet over een komen met de nerfs/buffs ingame.

[edit] Ik zie net dat de items op de officiele site wel kloppen.
[edit] Ook daar is het niet consistent. Op de ene plek staat dat DFG nu 10% CDR geeft en op de andere plek staat 15% CDR. Kan iemand mij vertellen wat het nu op live is?
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Deathfire_Grasp 10%.

[ Voor 22% gewijzigd door Thormodo op 11-03-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ok dan ga ik voortaan die wiki gebruiken :) hopelijk dat het daar wel allemaal op klopt.. Ik lees alleen overal dat CDR zo belangrijk is voor Evelynn, maar bijna geen een build gebruikt CDR items op die DFG na... Misschien heb je wel af en toe blue, maar dan snap ik het nog niet waarom ze het niet cappen op 40%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
En ja hoor, +1 lp per win. Hoe meer ik win hoe minder punten ik krijg, bs systeem. Zou me niks verbazen als ik op 99 +0 krijg of zelfs -1 bij een overwinning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Uhmmie schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:55:
Ok dan ga ik voortaan die wiki gebruiken :) hopelijk dat het daar wel allemaal op klopt.. Ik lees alleen overal dat CDR zo belangrijk is voor Evelynn, maar bijna geen een build gebruikt CDR items op die DFG na... Misschien heb je wel af en toe blue, maar dan snap ik het nog niet waarom ze het niet cappen op 40%?
Je hebt niks aan 40% CDR als je niet genoeg AP hebt om iemand te kunnen insta-gibben (toch wel doel #1 voor Eve). En met DFG + blue buff zit je al aan 34% (4% v.d. mastery).
Fissure schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:31:
En ja hoor, +1 lp per win. Hoe meer ik win hoe minder punten ik krijg, bs systeem. Zou me niks verbazen als ik op 99 +0 krijg of zelfs -1 bij een overwinning
Hoeveel wins/losses heb je nu dan? Ik heb net weer wat LP verloren door een troll team :(
Edit: En een tweede trolteam, dus zit weer terug op 65 (zoals 2 weken geleden)...
En weer terug op 26 LP. Had nog één win nodig om uit silver hell te komen...

[ Voor 9% gewijzigd door Thormodo op 12-03-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
Jungle Taric is eigenlijk best hilarisch.

Beetje zoals Maokai non stop ganker met mobility boots. Alleen met Maokai hoef je niet weg te flashen als je net iets te diep gaat.

Loop een laan in, E, W, geef een paar klappen, tegenstander gebruikt flash. Clear wraiths of wolves en 10-15 seconden later ben je weer terug in de lane om hetzelfde te doen. Dan hebben ze geen flash en gaan ze dood.

Redelijke clear, goede sustain. Wel support jungler en geen carry jungler, maar doet toch best wel redelijke damage. Als je laners een beetje goed zijn kan je ze echt hard helpen snowballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slivv schreef op maandag 11 maart 2013 @ 01:29:
Renekton tegen Garen is anders helemaal niet zo erg hoor. Doordat er een animation time zit op Garen's Decisive Strike zou je altijd je stun moeten kunnen raken als hij naar je toe rent en dan kun je disengagen. Je moet niet op de normale manier traden met hem. Renekton scalet veel beter dan Garen en is ook sterk zonder veel items dus je hoeft niet je lane te winnen. Door gewoon te farmen zorg je ervoor dat je tanky genoeg wordt dat Garen je niet meer kan killen, en als de teamfights er dan aankomen heb jij een stun om je carries te beschermen en veel AoE damage en dan is Garen spinning hp.

Je kunt ook de lane winnen als je slim speelt door hem te harrassen met W - Q en dan disengage. Zeker als je Armor Penetration runes runt early game dan onderschatten veel mensen je damage. Garens zijn meestal niet gewend dat enemies hevig terugvechten early game. Al met al is Renekton samen met Jayce toch wel mijn prime pick tegen Garen.
Ik speel gewoon Singed als ik een Garen zie. Eerste paar levels even lastig, maar daarna kan je 'm gewoon 100% negeren.

Eigenlijk kies ik altijd Singed behalve tegen Elise :P

i cry evertim

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Gisteravond weer even potje league gedaan, pakte Shen op top. Kwam toen tegen een nasus te staan. Mijn idee was gewoon direct wat armor bouwen en dan komt het wel goed. Maar wat vergiste ik me toen, ik werd echt keihard de lane uitgepest, elke siphon strike sloeg direct m'n shield kapot. Ook kon hij me 2x towerdiven. dus was een harde loss omdat hij uiteindelijk flink begon te snowballen.
Heb zelf ook vaak nasus gespeeld, maar vond hem toen maar weinig dmg doen early game, maar dat zag er nu wel anders uit xD

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Zijn er hier ook mensen die overwegen een game te dodgen als ze twijfelachtige picks in champions zien? Ik heb het de laatste tijd steeds meer (in ranked overigens dodge ik niet, dan neem ik de loss wel voor mijn rekening, maar in normals bedoel ik dan). Gisteren heb ik de games dan wel gespeeld. (1 was met een Sion top, 1 was met een Yi jungle). Beide games waren een loss.

Ander voorbeeld is een hele line-up van squishy's. Teemo top, waarna ik een tanky jungler pak. Vervolgens pakt onze mid Evelynn en bot bestaat uit Ashe + Sona. Nu kan het aan mij liggen, maar ik vind dat vrij zwak tegenover een Renekton top / Vi jungle / Ryze mid / Draven + Leona bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je niet in high gold, plat of diamond speelt, ben ik van de overtuiging
dat player skill > champion

heb al vaak gezien dat een speler een correcte counter pick doet van zijn tegenstander en toch wordt weggespeeld op basis van positionering, last hitting & jungle coordination

een keer op hogere player skill levels, wordt mijn inziens het hele counterpicken en counter itemizen VEEL belangrijker, omdat het verschil in player skill veel kleiner is dan op de lage niveaus

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 11:20
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:18:
Zolang je niet in high gold, plat of diamond speelt, ben ik van de overtuiging
dat player skill > champion

heb al vaak gezien dat een speler een correcte counter pick doet van zijn tegenstander en toch wordt weggespeeld op basis van positionering, last hitting & jungle coordination
Dit. Plus dat je normal speelt, dus al helemaal niks te verliezen. Ik zie in normal trouwens veel van de games al beslissend worden na 10 minuten. In het slechtste geval surrender je na 20?

Ik heb net level 30 gehit, speel nu iets van een 3/4 maanden, sinds gisteren ook 100 wins op normal. Speel heel dikwijls met mijn schoonbroer over Skype, waar we de botlane meestal voor onze rekening nemen. Hij speelt dan ook nog eens meestal adc (Draven, Vayne, Twitch), ik heb het meer voor support (Blitz, Nunu, Kayle). Pre level 30 werden we soms keihard afgeslacht, maar de laatste dagen hebben we het regelmatig voor dat we met een team zitten van gemiddeld 150 wins tegen een team van gemiddeld 500 wins, en echt gruwelijk hard winnnen. Ik ben echt benieuwd naar het niveau in ranked ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Dnomaid schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:25:
[...]

Dit. Plus dat je normal speelt, dus al helemaal niks te verliezen. Ik zie in normal trouwens veel van de games al beslissend worden na 10 minuten. In het slechtste geval surrender je na 20?

Ik heb net level 30 gehit, speel nu iets van een 3/4 maanden, sinds gisteren ook 100 wins op normal. Speel heel dikwijls met mijn schoonbroer over Skype, waar we de botlane meestal voor onze rekening nemen. Hij speelt dan ook nog eens meestal adc (Draven, Vayne, Twitch), ik heb het meer voor support (Blitz, Nunu, Kayle). Pre level 30 werden we soms keihard afgeslacht, maar de laatste dagen hebben we het regelmatig voor dat we met een team zitten van gemiddeld 150 wins tegen een team van gemiddeld 500 wins, en echt gruwelijk hard winnnen. Ik ben echt benieuwd naar het niveau in ranked ...
Je hebt altijd wat te verliezen :) minimaal 20 minuten van je tijd die je kunt omzetten in 5 of 15 minuten. Waarin je of op een smurf kunt gaan spelen of gewoon wat anders doen waardoor je je niet hoeft te ergeren aan mensen die zelf niets anders hebben dan de intentie om mensen te irriteren.

Dus jawel, je hebt zeker wel wat te verliezen. De loss van de game zelf zal me een zorg zijn, maar de tijd die erin gaat zitten voor iets wat ik zelf kan voorkomen is toch iets wat ik wel meeneem in mijn besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 11:20
Tja, je verziekt de boel even goed door te leaven, en leaven is volgens mij nog steeds een grovere fout dan een bad pick of trollpick. Ik zou er trouwens wel mee opletten:
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Leaver_Buster

Na x leaves, ook op champion select, zal je wel een waarschuwing krijgen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Dnomaid schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:16:
Tja, je verziekt de boel even goed door te leaven, en leaven is volgens mij nog steeds een grovere fout dan een bad pick of trollpick. Ik zou er trouwens wel mee opletten:
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Leaver_Buster

Na x leaves, ook op champion select, zal je wel een waarschuwing krijgen ...
Dat is leaven in een game, wat ik dus niet doe. Ik leave in champselect en zoals ik het lees staat daar verder niets op behalve een timepenalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 01:04

Qon

Er tellen wel 'points' op de achtergrond.
2nd and following offenses - Player is unable to join the matchmaking queue for 15 minutes.3 points
(dit kan ook een spelfout zijn)
vervolgens staat er onder de opsommingstekens:
After receiving a certain number of leaves, which varies depending on the total number of games played and the distance in time between each leave, the player account gets first warned and then suspended for increasingly long periods of time, resulting in a permanent ban for re-iterated offenses.
Dus volgens mij, als je het in verhouding tot het aantal gespeelde games, erg vaak doet, krijg je alsnog een waarschuwing en/of ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Qon schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:30:
Er tellen wel 'points' op de achtergrond.

[...]

(dit kan ook een spelfout zijn)
vervolgens staat er onder de opsommingstekens:

[...]

Dus volgens mij, als je het in verhouding tot het aantal gespeelde games, erg vaak doet, krijg je alsnog een waarschuwing en/of ban.
Die points gelden als League Points (dus puur voor de ranked games) wat ik ook niet meer dan logisch vindt. En mocht het zo zijn dat ik een waarschuwing krijg, prima. Ik ben niet van mening dat je maar elke champion kunt pakken op welk niveau dan ook omdat het toch niet op skill aankomt. Overal zijn skilllevels, tuurlijk zullen die op normal niveau lager liggen dan op ranked plat/diamond, maar dat houd niet in dat je dan elke game maar lekker kunt gaan trollen. Zelfde als dat geneuzel elke draft game die je joined. Dat ze dan alsnog even hard roepen waar ze willen staan, leuk bedacht, maar ga dan lekker blindpick spelen. Draft = pickorder. Tuurlijk kun je aangeven wat je sterkere rollen zijn (in jouw optiek) en misschien heb je dan wel iemand die zo aardig is om jou die plek te geven. Maar ga hem niet lopen opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Ik vind het nog vervelender wanneer de mensen gewoon zonder iets te zeggen of te trollen insta locken... Dat is pas vervelend. Ow is er al een adcarry BOEIEND pick: varus + instalock. Zulk soort tafarelen moeten worden afgestraft!

En toch over die points, er staat dat je bij normal matches .3 points krijgt (zou een spelfout kunnen zijn, maar toch). Hoe weet je ineens zo zeker dat dit gaat over league points, en niet over een soort "leave points". Want het lijkt mij ook niet meer dan logisch dat wanneer je al je normal games leaved, je ook gestraft gaat worden. Ik ben bijvoorbeeld level 26, kan geen ranked spelen, maar wel alle normals leaven als ik dat zou willen... Klopt niet in mijn optiek. Hoe denk jij hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:32

Lapras

Ice beam

Qon schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:46:
Ik vind het nog vervelender wanneer de mensen gewoon zonder iets te zeggen of te trollen insta locken... Dat is pas vervelend. Ow is er al een adcarry BOEIEND pick: varus + instalock. Zulk soort tafarelen moeten worden afgestraft!
Oneens. De meta staat niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Qon schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:46:

En toch over die points, er staat dat je bij normal matches .3 points krijgt (zou een spelfout kunnen zijn, maar toch). Hoe weet je ineens zo zeker dat dit gaat over league points, en niet over een soort "leave points". Want het lijkt mij ook niet meer dan logisch dat wanneer je al je normal games leaved, je ook gestraft gaat worden. Ik ben bijvoorbeeld level 26, kan geen ranked spelen, maar wel alle normals leaven als ik dat zou willen... Klopt niet in mijn optiek. Hoe denk jij hierover?
De straf in normals is een timepenalty die geldt voor je ranked en normals games. Deze loopt op naarmate je leaved met een max van 15 min. En omtrent die points, in een regel eronder praten ze over de 3 LP die je gaat verliezen. Vandaar dat ik de link leg tussen LP's en de beschreven 3 punten, hoeft niet zo te zijn maar het lijkt er wel erg veel op.

In mijn ogen wordt je ook al genoeg gestraft in normals door middel van de time penalty. Want degene waarvoor je bent geleaved krijgt niets, die kan een volgende game weer gaan verzieken. Dit is ook de reden waarom ik het penalty systeem niet correct vindt. Maar daar verschillen meningen over en dat is ook hun recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devastator
  • Laatst online: 01-10 16:02
Damienx2 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:08:
[...]
In mijn ogen wordt je ook al genoeg gestraft in normals door middel van de time penalty. Want degene waarvoor je bent geleaved krijgt niets, die kan een volgende game weer gaan verzieken. Dit is ook de reden waarom ik het penalty systeem niet correct vindt. Maar daar verschillen meningen over en dat is ook hun recht.
Het penalty systeem werkt correct, je kan mensen ook niet te zwaar straffen je moet er ook rekening mee houden dat er mensen leaven omdat er sommige mensen in het team de game al verziekt hebben in de champions select en uiteindelijk als jij teveel leaved krijg je vanzelf een time ban voor teveel leaven als er misbruikt van gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Lapras schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:51:
[...]

Oneens. De meta staat niet vast.
Ik heb het dan ook niet over ranked matches, daar kan ik (helaas) nog niet over oordelen (level 26).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Vandaag zijn de nieuwe Free Champions weer uitgekomen. Aangezien ik pas 2 Champions bezit: Ashe en Warwick, voor mij nog een belangrijk punt.

Ik speel pas 2 weken LoL en speel dus alleen nog maar tegen bots, puur om de mechanics te leren kennen, en natuurlijk de Champions. Warwick vind ik fun, en goed om te spelen. Regelmatig games waar ik niet of 1x in dood ga, met 10+ kills en 10+ assists (ja tegen beginner bots, I know).

Iemand tips over de 10 van deze week, aangezien ze maar een weeek te gebruiken zijn, zitten er tussen die ik blind links kan laten liggen?

Voor de Champions van deze week: http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Free_champion_rotation

Ik snap dat de vraag / opmerking gaat komen welke rol ik graag speel, maar daar ben ik na 2 weken logischerwijs nog niet uit. Aangezien ik voornamelijk Twisted Treelines heb gespeeld tegen beginner bots, waren rollen nooit zo relevant, omdat deze toch wel redelijk makkelijk gewonnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Devastator schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:19:
[...]

Het penalty systeem werkt correct, je kan mensen ook niet te zwaar straffen je moet er ook rekening mee houden dat er mensen leaven omdat er sommige mensen in het team de game al verziekt hebben in de champions select en uiteindelijk als jij teveel leaved krijg je vanzelf een time ban voor teveel leaven als er misbruikt van gemaakt wordt.
Ik denk dat je mijn post verkeerd hebt begrepen, ik zeg niet dat ik het fout vindt hoe er momenteel gestraft wordt, maar wel wie er momenteel gestraft wordt. Degene die momenteel een game opzettelijk wil trollen komt er ongestraft mee weg. En dan kun je zeggen, "ja maar je kunt hem reporten na de game" Dat houd in dat je 4 mensen verplicht een game te spelen met deze ene troll, want leaven levert ze een penalty op en blijven houd in dat ze sowieso 20 minuten mogen aankijken tegen een persoon die alles op alles zet om het spelletje te vergallen. Voor wat? Een report schrijven waar nog teveel mensen ongestraft mee wegkomen.

Dus vandaar dat ik zeg dat het penalty systeem nog niet correct werkt. Je moet simpelweg kunnen reporten in championselect en/of een voting systeem kunnen invoeren. Dat laatste brengt ook weer zijn nadelen met zich mee, maar het huidige penalty systeem is verre van perfect te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Ero-Sensei schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:26:
Vandaag zijn de nieuwe Free Champions weer uitgekomen. Aangezien ik pas 2 Champions bezit: Ashe en Warwick, voor mij nog een belangrijk punt.

Ik speel pas 2 weken LoL en speel dus alleen nog maar tegen bots, puur om de mechanics te leren kennen, en natuurlijk de Champions. Warwick vind ik fun, en goed om te spelen. Regelmatig games waar ik niet of 1x in dood ga, met 10+ kills en 10+ assists (ja tegen beginner bots, I know).

Iemand tips over de 10 van deze week, aangezien ze maar een weeek te gebruiken zijn, zitten er tussen die ik blind links kan laten liggen?

Voor de Champions van deze week: http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Free_champion_rotation

Ik snap dat de vraag / opmerking gaat komen welke rol ik graag speel, maar daar ben ik na 2 weken logischerwijs nog niet uit. Aangezien ik voornamelijk Twisted Treelines heb gespeeld tegen beginner bots, waren rollen nooit zo relevant, omdat deze toch wel redelijk makkelijk gewonnen worden.
Ik probeer voor mezelf altijd elke champion die free is één keer te spelen. Nadat ik een guide heb gelezen dan om een gevoel te krijgen. Ik kijk ook vaak de 'Don't feed [voeg champion naam in]' op youtube zodat ik meer te weten kom en wat mij een leuke champion lijkt. Voor deze week lijkt mij Kennen erg leuk om te proberen, en ook Malphite. Jarvan IV is op dit moment een populaire keuze, zelf nog nooit gespeeld maar ook hij lijkt mij erg leuk om mee te gaan oefenen.

Dit is natuurlijk mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@damien: Ik snap echt niet wat reporting trollpicks in championselect zou toevoegen.
buiten nog meer buitensporige bans via tribunal. Want wat is een trollpick? Wie oordeelt hierover? Soms is iets een trollpick, totdat ineens der een CRS, VUL of ander team zo mee speelt en dan is het ineens meta

Ik heb liever iemand die een trollpick doet en ermee kan spelen dan iemand die geen trollpick doet en voor geen meter kan spelen en je uiteindelijk de game kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Ero-Sensei schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:26:

Als beginner zou ik proberen om toch PvP te spelen. Dan maak je anderen maar boos, je leert er zoveel meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Lapras schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:36:
[...]

Als beginner zou ik proberen om toch PvP te spelen. Dan maak je anderen maar boos, je leert er zoveel meer van.
Een beetje kennis op doen van skills (ook van bots) in een botgame is echt nog niet zo slecht de eerste paar weken.. Vanaf level 20 zou ik vervolgens gaan beginnen met PvP-games met champs waar je goed je weg mee weet. Direct beginnen met PvP-games zou mij zeer frustrerend lijken (helemaal met de lol community).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Niets mis met wat bots te spelen de eerste levels om het spel wat te snappen. Er zijn genoeg smurfs die er van uitgaan dat je speelt als een lvl 30 terwijl je nieuw bent en lvl 4 bent en nog vanalles moet leren.

Ik zou wel meer voor Summoner's rift gaan dan voor twisted treelines, gewoon omdat dit de map is die meer gespeeld wordt en je zo een duidelijker beeld krijgt van de verschillende rollen en lasthitten is hier veel belangrijker dan op TT waar je vooral kills maakt. Let wel op dat je tegen bots nooit echt een jungler gaat hebben.

Eens je wat vertrouwd bent met het spel en type champs, begin dan wel pvp. Ik geef lapras gelijk dat je niet pas heel laat aan pvp moet beginnen. De tegenstander speelt echt anders, lasthitten is belangrijk, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Uhmmie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:54:
[...]

Een beetje kennis op doen van skills (ook van bots) in een botgame is echt nog niet zo slecht de eerste paar weken.. Vanaf level 20 zou ik vervolgens gaan beginnen met PvP-games met champs waar je goed je weg mee weet. Direct beginnen met PvP-games zou mij zeer frustrerend lijken (helemaal met de lol community).
Tot Level 20 raken zijn echt heel veel botgames. Gevaarlijker is dat je er slechte gewoontes door krijgt: je wordt niet zo agressief gedived, team fights slaan nergens op, je wordt niet gecounter jungled. Het is niet representatief voor PvP waar het spel toch voor bedoeld is.

Natuurlijk, je zal vaak te horen krijgen dat je het niet kan, dat je build slecht is en dat je moet ophouden met feeden, maar na 3x uitgescholden te zijn voor feeden, ben je de 4e keer wel echt voorzichtiger, terwijl je met die xxx botgames dat nooit geleerd zou hebben.

Ik vind het niet zo erg om te verliezen, ik ben nog geen lvl 20, maar probeer wel zoveel mogelijk PvP te doen als ik tijd heb. Natuurlijk niet als ik een champ voor het eerst speel, maar wel als ik de mechanics enigszins doorheb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devastator
Lapras schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:59:
[...]

Tot Level 20 raken zijn echt heel veel botgames. Gevaarlijker is dat je er slechte gewoontes door krijgt: je wordt niet zo agressief gedived, team fights slaan nergens op, je wordt niet gecounter jungled. Het is niet representatief voor PvP waar het spel toch voor bedoeld is.

Natuurlijk, je zal vaak te horen krijgen dat je het niet kan, dat je build slecht is en dat je moet ophouden met feeden, maar na 3x uitgescholden te zijn voor feeden, ben je de 4e keer wel echt voorzichtiger, terwijl je met die xxx botgames dat nooit geleerd zou hebben.

Ik vind het niet zo erg om te verliezen, ik ben nog geen lvl 20, maar probeer wel zoveel mogelijk PvP te doen als ik tijd heb. Natuurlijk niet als ik een champ voor het eerst speel, maar wel als ik de mechanics enigszins doorheb.
Ik ben het met je eens. Bot games zijn makelijk om de basics te leren, maar de rest moet je toch echt leren door te spelen tegen andere mensen. Bots zijn veels te voorspelbaar. Je leert het door fouten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Gezien bovenstaande reacties lijkt het me duidelijk.
Ik ben nu level 9, met voornamelijk Twister Treelines tegen Bots.

PVP ga je meer en sneller van leren.

Mijn planning: ik ga verder tegen bots op Summoner Rift, om de map te leren en meer champions tegen te komen (immers 5 verschillende champs per keer), tot pak 'm beet level 13/14.

Door me goed in te lezen moet het mogelijk zijn dan wel PVP te gaan doen. En ik ben ondertussen 27 jaar, wat wel meehelpt om niet teveel feeder te worden, ouder worden maakt je toch wat rustiger :).

Laatste vraag voor nu: het lasthitten zie ik overal dat het heel belangrijk is. Logisch natuurlijk, aangezien dat gold brengt, maar ik neem aan dat dit voornamelijk op minions is? Of is het in de community gebruikelijk om ook de kills te 'jatten' om maar te lasthitten? Want als dat is, dan lijkt me dat een battle nooit optimaal uitgevoerd wordt omdat mensen dan skills van 400 dmg gaan bewaren om de laatste 100 dmg eraf te slaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Dat laastse interpreteer je goed, het is voornamelijk tegen minions bedoelt.
In enkele uitzonderingen is het goed als bijvoorbeeld de support een opponent tot 20% heeft gemaakt, dan zou het voor de AD carry niet erg zijn om deze kill te stelen, omdat de AD carry meer aan dit extra gold heeft dan de support zelf. Het ligt er natuurlijk weer wel aan, of de AD carry na 10 minuten al op 5/0/0 staat en de support op 0/3/0, dan zou ik zeggen dat de kill weer voor de support is.

Maar in principe, geen killstealen in normal games, want dan wordt je keihard met de grond gelijk geflamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devastator
Ero-Sensei schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:31:
Gezien bovenstaande reacties lijkt het me duidelijk.
Ik ben nu level 9, met voornamelijk Twister Treelines tegen Bots.

PVP ga je meer en sneller van leren.

Mijn planning: ik ga verder tegen bots op Summoner Rift, om de map te leren en meer champions tegen te komen (immers 5 verschillende champs per keer), tot pak 'm beet level 13/14.

Door me goed in te lezen moet het mogelijk zijn dan wel PVP te gaan doen. En ik ben ondertussen 27 jaar, wat wel meehelpt om niet teveel feeder te worden, ouder worden maakt je toch wat rustiger :).

Laatste vraag voor nu: het lasthitten zie ik overal dat het heel belangrijk is. Logisch natuurlijk, aangezien dat gold brengt, maar ik neem aan dat dit voornamelijk op minions is? Of is het in de community gebruikelijk om ook de kills te 'jatten' om maar te lasthitten? Want als dat is, dan lijkt me dat een battle nooit optimaal uitgevoerd wordt omdat mensen dan skills van 400 dmg gaan bewaren om de laatste 100 dmg eraf te slaan...?
het last hitten gaat idd over de minions. champions worden over het algemeen zo snel mogelijk afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:36:
@damien: Ik snap echt niet wat reporting trollpicks in championselect zou toevoegen.
buiten nog meer buitensporige bans via tribunal. Want wat is een trollpick? Wie oordeelt hierover? Soms is iets een trollpick, totdat ineens der een CRS, VUL of ander team zo mee speelt en dan is het ineens meta

Ik heb liever iemand die een trollpick doet en ermee kan spelen dan iemand die geen trollpick doet en voor geen meter kan spelen en je uiteindelijk de game kost.
Goed leg me uit wat dan een: Sion, Revive Clairvoyance toplane pick is.

Plus het verschil met mensen van CRS / VUL, dat ze ook daadwerkelijk weten WAT ze ermee gaan doen. Ipv 1 of andere 12 jarige die het maar kopieert omdat hij het een keer heeft gezien bij pro's spelers. Heb toch aanzienlijk meer vertrouwen in Voyboy dan xxxXXXxxxxXXXRANDOMSMURFNAMExxxxxXXXxxxx23

[ Voor 18% gewijzigd door Damien op 12-03-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devastator
Damienx2 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:49:
[...]

Goed leg me uit wat dan een: Sion, Revive Clairvoyance toplane pick is.
Dat is meer een pick om uit de championselect te komen zonder dat je zelf een 15 min penalty krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Devastator schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:53:
[...]

Dat is meer een pick om uit de championselect te komen zonder dat je zelf een 15 min penalty krijg.
Trollpick dus. Maw reportwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hij heeft het over champions, jij hebt het over summoner skills.

Ik vind het wel jammer dat lui vrij snel over de zeik gaan bij bepaalde champs "ramus + amu ulti, gg" in de champ select :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizarre combinatie, maar wat als deze vriendelijke man nu na 10min 5/0 staat? Als dit nu voor hem werkt?

liever dat dan een ADC beneden met ignite & flash die na 10 min 0/5 staat en iedereen de schuld geeft

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:54:
Bizarre combinatie, maar wat als deze vriendelijke man nu na 10min 5/0 staat? Als dit nu voor hem werkt?

liever dat dan een ADC beneden met ignite & flash die na 10 min 0/5 staat
Wat zal mij verder zijn score roesten? Wat mij betreft staat hij 20/0, zegt meer over zijn tegenstander op dat moment. Blijft een feit dat hij moedwillig probeert te trollen. En een ADC die 0/5 staat, tja je kunt niet altijd 5/0 staan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hallo .. definieer jij dan eens wat een trollpick is? En waarom het moedwillig zou zijn als hij er een game mee kan spelen en winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:58:
Ja hallo .. definieer jij dan eens wat een trollpick is? En waarom het moedwillig zou zijn als hij er een game mee kan spelen en winnen
Volgens mij gaf ik je net een correct voorbeeld waar jij roept: "Die probeert iemand anders zo ver te krijgen om te dodgen". Nou stel dat niemand dodged. Dat is dus waar ik op doel. Het is niet zo moeilijk als dat je het nu probeert te maken.

Het hoeft opzich ook verder geen probleem te zijn. Stel je hebt de report optie in champselect, maar dit is een temporary report. Maw mensen gaan de game in, gaan spelen en aan het eind van de game hebben ze de mogelijkheid dat deze report verzonden wordt of verwijderd. Dodged toevallig iemand al in champselect vanwege de merkwaardige keuzes, dan komt deze report onder een ander kopje in het Tribunal terecht en laat je de community beslissen of zij daadwerkelijk vinden dat deze beste jongen zit te trollen (met chatlog uiteraard) of dat het gewoon een rechtvaardige pick is en deze jongen dus pardon krijgt.

Het hoeft dus allemaal niet zo moeilijk te zijn. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Damien op 12-03-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devastator riep dat, ik niet

Je antwoord niet op mn vraag.

Wie definieert wat een trollpick is? En dat het moedwillig zou zijn?

Het kan inderdaad het voorbeeld zijn dat je aanhaalt. Maar het kan evengoed iemand zijn die gewoon
graag zo speelt. Hoe ga jij dit weten in char select?

Want anders gaan we gewoon iedereen reporten (buiten de jungler) die geen ignite & flash heeft
Retards in de tribunal gaan dan beginnen punishen (lekker gemakkelijk) en gaan er bans komen voor
een NOG meer retarded reden dan nu

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:07:
Devastator riep dat, ik niet

Je antwoord niet op mn vraag.

Wie definieert wat een trollpick is? En dat het moedwillig zou zijn?

Het kan inderdaad het voorbeeld zijn dat je aanhaalt. Maar het kan evengoed iemand zijn die gewoon
graag zo speelt. Hoe ga jij dit weten in char select?

Want anders gaan we gewoon iedereen reporten (buiten de jungler) die geen ignite & flash heeft
Lees mijn comment hierboven (aangezien ik een wijziging heb gemaakt).

Plus ik zeg niet dat je standaard ignite flash hoeft te gebruiken? Er zijn gewoon combo's die simpelweg niets extra's met zich meebrengen op de bepaalde positie waar je staat, maar dat ook natuurlijk in samenwerking met de desbetreffende champion die je pakt.

Kortom mijn oplossing die ik hierboven gaf, geeft iedereen een kans ook al zou de revive / clairvoyance Sion geen troll zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten het feit dat het tribunal totaal retarded en vaak onrechtvaardig is, is je voorstel niet zo optimaal.
Veel mensen zijn immers na 45min pure concentratie al lang vergeten dat ze een temp report gedaan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:13:
Buiten het feit dat het tribunal totaal retarded en vaak onrechtvaardig is, is je voorstel niet zo optimaal.
Veel mensen zijn immers na 45min pure concentratie al lang vergeten dat ze een temp report gedaan hebben
Pop-upje probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:13:
Grapje zeker. Sinds de tribunal is het langzaam aan ietsjes beter geworden in de game. Zal niet zeggen dat alles nu 'goed' is, maar jij wil dit spel (mits je zelf geen flamende troll bent) zonder niet spelen, dat kan ik je WEL vertellen. Dat idiote gebash op de tribunal, zonder enige onderbouwing is waardeloos. Ja, er glipt af en toe een case door, en ja, dat is normaal, gebeurt ook in het echte leven. Een 99.99% accuracy is NIET iets om over te klagen. Ze gebruiken zelfs tribunal cases om perma bans voor profesionele spelers te rechtvaardigen. Gaat er bij jou dan niet een lichtje branden? Dit systeem werkt, het is bewezen, en het zal zo blijven.

Daarbij nog een puntje over de picks van summoner spells: je kan niet bewijzen dat iemand een troll is met smite revive, maar het is algemeen geaccepteerd dat je daar je lane niet mee gaat winnen in top, zeker niet als je Karma pickt. Mocht je dan toch een super speciale ninja jedi trick hebben met die spells, dan leg je dat maar uit in de chat. Feit blijft dat wanneer je A. Smite / Revive en B. Karma pickt, de kans 100% is dat je een troll bent als je daar niet even een kleine uitleg over geeft. Ga ik niet eens over discussieren, da's zinloos, en dat weet je ook wanneer je langer dan 1 maand in deze community hebt doorgebracht. Reporten, en move along.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als extra argument:
- De zwaardere temp bans (1 week+) of perma bans worden gecontroleerd door RIOT employees.
Het is dus niet totaal punish spam hoor! Er zit een controle punt bij!
- Een "Trollpick of Trollbuild" is geen reden tot ban, je kan iemand NIET verplichten om een rol te spelen of om hem zoals de guide op LoLPro te bouwen. Daarnaast hebben we allemaal games gewonnen met non-meta setups.

Ik heb op et moment 16792 Justice Rating BTW =P Ik sta 112e in de ranklijst _/-\o_

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Enige: nice, zit nog maar aan 8-9k ofzo

@chim: dankjewel om mijn punt nog kracht bij aan te zetten met je laatste remark
Tribunal heeft vooral tot doel om de toxic & abusing players uit het spel te halen
Tribunal kan X aantal cases reviewen ...
Hoe meer intentional feeding of assisting enemy (elke keer ik 20 cases review, heb ik er minstens 8-9 intentional feeding waar absoluut geen reukje ad lucht is), hoe minder serieuze cases (waar de tribunal voor dient) gereviewed worden
Als nu trollpick reporting ook erbij kan, en iedereen al gaat beginnen reporten nog voor een game begint, gaan de echt serieuze cases nog een kleiner aandeel hebben in het totaal en gaat de accuracy naar achter mbt de echte cases. Want, je gaat een heel pak extra reports erbij halen (want wat is een trollpick? Een zwaar underpowered champ op dit moment kan ook als trollpick beschouwd worden eh aangezien er voor die rol dan veel betere & viable champs zijn), zonder er extra reviewers bij te halen. Denk niet dat dat het doel vd tribunal is

Plus additioneel, denk ik niet dat de summoner skill die je neemt, het verschil maakt tussen win lane or lose lane tenzij op topniveau, maar das mijn opinie.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Het vooraf reporten is ook het bestrijden van een symptoom, waarvan het nog niet zeker is dat het uiteindelijk tot een "troll" zal leiden. Aangezien deze trolls zelf ook vooraf kunnen reporten kan hier misbruik van worden gemaakt.

Het is zeker wel leuk om erover te brainstormen wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn voor de ergernis van bad picks en trolls te voorkomen. (ik heb dus nogsteeds geen ranked gespeeld, dus ik heb het over normals) Mijn gedachte hierbij:

Maak een "prefered roll" mogelijk wanneer je in queue gaat. Deze zijn gecategoriseerd in:
Middle lane
AD Carry
Top lane
Jungler
Support
Free of choise / i don't care

Dat zal betekenen dat je als Middle lane of AD carry langer moet wachten totdat je een match vindt, dan dat het duurt voor een support of jungler. Wanneer je dan een match krijgt en in de champion select komt, moet het nogsteeds mogelijk zijn om alle champions te kiezen en te spelen zoals jij wilt, alleen wordt er op dat moment wel aangegeven dat jou 'prefered roll' bijvoorbeeld AD carry is, of Support whatever. Op dat moment heeft die persoon voorang op de rest om die bepaalde rol te spelen. Mochten er dan nog trolls inzitten die toch "support" kiezen om snel te kunnen matchen, en vervolgens toch een ad carry pakken, trollen etc. dan zijn deze mensen er een stuk gemakkelijker uit te pikken, en dan is een straf in mijn optiek makkelijker en gerechtvaardiger.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is eigenlijk een systeem zoals de dungeon/raid finder van Wow. Daar moesten ze na een tijdje bonussen invoeren voor mensen die wilden tanken of healen :-) omdat de queues te lang duurden omdat niemand queuede voor die rollen.

Maar, jouw voorstel zou ik geen slechte zaak vinden. Flexibele mensen hebben sneller een queue, trolls die maar 1 rol willen spelen of anders trollen gaan lang wachten maar geen games verzieken

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Mijn inspiratie kwam ook inderdaad van WOW, alleen hoe zoiets effectief toegepast zou kunnen worden bij LOL was nog best even nadenken... Je hebt immers geen vaste champion die je kiest, die dan bepaalde rollen uit zou kunnen voeren. Volgens mij tackelt mijn oplossing dat probleem.

Ik denk serieus dat wanneer dit toegepast zou worden bij LOL, dit enorm veel tijd bespaard in verhouding tot het huidige ban / punish systeem. De AFK punish is namelijk al geautomatiseerd. Dus dan blijft alleen het -trollen / verzieken van het spel voor andere- over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qon schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:41:
Het vooraf reporten is ook het bestrijden van een symptoom, waarvan het nog niet zeker is dat het uiteindelijk tot een "troll" zal leiden. Aangezien deze trolls zelf ook vooraf kunnen reporten kan hier misbruik van worden gemaakt.

Het is zeker wel leuk om erover te brainstormen wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn voor de ergernis van bad picks en trolls te voorkomen. (ik heb dus nogsteeds geen ranked gespeeld, dus ik heb het over normals) Mijn gedachte hierbij:

Maak een "prefered roll" mogelijk wanneer je in queue gaat. Deze zijn gecategoriseerd in:
Middle lane
AD Carry
Top lane
Jungler
Support
Free of choise / i don't care

Wat vinden jullie?
Ik zou zoiets opzich toejuichen. Maar als ik zelf een normal que in ga heb ik helemaal nog niet zo in gedachten wat ik wil spelen. Het liefst wacht ik gewoon tot een paar mensen picken en dan kan ik iets leuks picken dat normaal niet zoveel gespeeld word maar wat wel goed in het team past.
Probleem is alleen dat er altijd gelijk top en mid gecalled word door meerdere mensen. En dat de rest daarna snel adc en jungle inlocked waardoor je bijna elk potje staat te supporten.

Door dit probleem doe ik nu in een normal eigenlijk altijd gewoon gelijk random lock. De meeste mannetjes kan je toch wel op veel posities spelen en de rest kan zich dan nog aanpassen. Maar om de game zitten er wel mensen gelijk te ragen om reports voor instalock dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:50:
[...]

Ik zou zoiets opzich toejuichen. Maar als ik zelf een normal que in ga heb ik helemaal nog niet zo in gedachten wat ik wil spelen. Het liefst wacht ik gewoon tot een paar mensen picken en dan kan ik iets leuks picken dat normaal niet zoveel gespeeld word maar wat wel goed in het team past.
Naar mijn mening kun je dit nogsteeds doen, alleen baken je dan al precies dit probleem af:
Probleem is alleen dat er altijd gelijk top en mid gecalled word door meerdere mensen. En dat de rest daarna snel adc en jungle inlocked waardoor je bijna elk potje staat te supporten.
Je staat altijd nog vrij om te switchen, het staat niet vast dat jij PERSE ad carry moet gaan doen als je daarvoor gesigned bent, alleen kun je zo in overleg dus doen wat jij graag wilt. Dus voorkom je die instalock trolls etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

De enige reden dat Riot dit niet doorvoert is dat je de meta zo nog meer vastzet. Het nodigt niet uit om experimenten uit te voeren zoals 5 support teams (en dat kan heel goed werken!) of 4 tanks en 1 ad carry (protect the carry). Of bijv. 1-3-1 en zo snel mogelijk de mid tower ompushen waarna de rest kan gaan roamen.

[ Voor 16% gewijzigd door Vicarious op 12-03-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem aan dat je, als je dat soort comps gaat proberen, over het algemeen geheel, of op z'n minst toch deels premade bent? Lijkt me dan niet dat je tegen problemen aanloopt als je een soortgelijk systeem doorvoert.

Wanneer dat dan toch problematisch blijkt, voer het dan alleen door voor ranked Solo Queue, en mischien Draft normals, en houd Blind Pick normals op de oude manier aan.

Zie daarom ook niet precies de beredenering achter het weglaten van zoiets.
Pagina: 1 ... 17 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.