[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.731 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Damienx2 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:54:
Nu weet ik niet over welke matchhistory we het hebben. Maar als ik mensen zie schreeuwen in chat dat ze een bepaalde rol willen, dan controleer ik altijd wel even hoe ze het in het verleden gedaan hebben. Zat bijvoorbeeld laatst 1 gast bij die in zijn matchhistory alleen maar Elise top speelde, maar ook elke score was 1/20/3 - 2/14/3 etc etc. Nou kun je veel zeggen, maar dat zegt toch echt wel iets over zijn skill omtrent die ene champion. Je hebt namelijk niet 10 matches achter elkaar "pech" bestaat statistisch gezien gewoon niet.
half goed; dat zegt wel iets over z'n huidige manier van elise spelen maar dat zegt niet dat hij een slechte speler is of zelfs een slechte elise speler
hij kan gewoon in een dip zitten en daardoor minder presteren; gefrustreerd raken dat het niet lukt en vervolgens nóg slechter spelen
anyway, ik geef je gelijk dat je zo iemand niet in je team wilt hebben op dat moment

10 matches is een veels te kleine moment opname
als je 10x een munt opgooit heb je veel meer kans om 10x kop of munt te krijgen dan als je het 100x doet
en dat is pech of geluk; tegen statistische kansen in gaan
statistisch gezien hoor je 5x kop en 5x munt te krijgen maar in de praktijk ga je dat vaker niet dan wel krijgen
hoe verder van de 5x kop en 5x munt je gaat, hoe meer pech/geluk je hebt
en hoe vaker je iets kan testen (zoals muntjes opgooien of matches) dan heb je een betrouwbaarder resultaat

als je een oneindig aantal keer een muntje opgooit, of een oneindig aantal LoL potjes hebt, dán bestaat pech en geluk niet
maar zolang je maar met een beperkte hoeveelheid werkt blijft het gewoon bestaan, ook al is de kans enorm klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

25 Referrals Grey WW (en Senior Recruiter Forum Title)
50 Medieval Twitch (en 2000RP)

Hmm was vergeten voor elke lvl 5 men 250 IP bonus op te halen.
Best lache, in een keer 9000 IP (had al 18.000 IP) :F

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:35
Doe je dat allemaal met vrienden uitnodigen of via spamyoutube/linkjes ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 17:06
Toch vind ik het raar dat jij nu een discussie opstart terwijl hij daar specifiek om vraagt om dat niet te doen.
Hij heeft recht om zijn mening te hebben over wat hij vind met iemand met een lose-streak.

Natuurlijk houden jouw argumenten ook steek, maar daar gaat het helemaal niet om. Het is een nutteloze discussie en ik snap waarom je hem weer opstart zonder reden.
Damienx2 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:34:
-_- je kunt het ook nooit goed doen.
Helaas werkt het vaak zo. Ik weet niet of je wel eens jungled maar dan is het nog erger. Als jungler krijg je de schuld van alles, het is jouw schuld dat zij hun lane verliezen (zelfs als ze niet geganked worden).
Vaak zorg ik dat 2 lanes keihard snowballen (en ik zelf ook) maar de 3e lane scheld je dan uit, ongeacht dat je voor een win zorgt, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breakskater schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:39:
[...]

Toch vind ik het raar dat jij nu een discussie opstart terwijl hij daar specifiek om vraagt om dat niet te doen.
Hij heeft recht om zijn mening te hebben over wat hij vind met iemand met een lose-streak.

Natuurlijk houden jouw argumenten ook steek, maar daar gaat het helemaal niet om. Het is een nutteloze discussie en ik snap waarom je hem weer opstart zonder reden.

[...]

Helaas werkt het vaak zo. Ik weet niet of je wel eens jungled maar dan is het nog erger. Als jungler krijg je de schuld van alles, het is jouw schuld dat zij hun lane verliezen (zelfs als ze niet geganked worden).
Vaak zorg ik dat 2 lanes keihard snowballen (en ik zelf ook) maar de 3e lane scheld je dan uit, ongeacht dat je voor een win zorgt, haha.
Ik junglede gisteren met warwick en we hadden een Olaf top/Ryze mid/Taric ez bot. Olaf moest tegen een akali, ryze vs fizz taric ez vs soraka cait. Voor de match zei ryze dat hij fizz counterde en dat het easy was.

Dus ik begin rustig aan mijn jungle, doe een rondje en probeer top te ganken met mijn red pre 6. En dankzij een goede engage van olaf lukt het ons Akali neer te krijgen. Vervolgens doe ik wolves en zie ik Ryze dat ryze bijna dood is. Ik stop met wolves en ren richtig hem, net te laat want fizz killed hem net. Fizz wordt geraakt door 2 turret hits en heeft nog een klein beetje hp over dus ik flash in en q wat in een dode Fizz resulteert. Vervolgens gaat ryze roepen "WHY DID YOU STEAL IT OMG WTF". Dus ik leg hem uit dat hij niet dood zou gaan.

Vervolgens eindigd ryze 1/11/12 en heeft hij heel de game gejankt om die kill (Ik eindigde 8/3/30). Olaf zei al die die zijn mond moest houden maarja je weet hoe die mensen zijn. Toen de nexus neerging en we wonnen zei die in all "Report warwick no skill killstealer" nouja gelukkig was de rest van mijn team blij met me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rann schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:12:
Doe je dat allemaal met vrienden uitnodigen of via spamyoutube/linkjes ? :P
Schuldig aan een 4tal smurfs :(
Rest collega's, vrienden etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

breakskater schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:39:
[...]

omdat ik het not-done vind om op een forum (of ergens anders) te komen, iets te verkondigen en vervolgens te zeggen "ik heb geen interesse in reacties/discussie"
bovendien is dit nou niet echt een mening; het is een feit dat de match history geen indicatie is voor skills van een speler (klinkt heel wijsneuzerig, dat snap ik, heb alleen geen betere manier om het te brengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

godofal schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:32:
[...]
omdat ik het not-done vind om op een forum (of ergens anders) te komen, iets te verkondigen en vervolgens te zeggen "ik heb geen interesse in reacties/discussie"
Mee eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:20
godofal schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:50:
[...]

iedereen heeft goede matches en slechte matches; sommige potjes raak je élke skillshot en kom je weg met 1hp
anderen mis je ze allemaal en ga je elke keer dood, gewoon omdat je je dag niet hebt
en van tijd tot tijd heb je een serie van goede/slechte potjes achter elkaar, dat heeft iedereen; jij hebt ook loss streaks gehad en die gozer heeft ook win streaks gehad

....
er is geen énkel verband tussen match history en skill
League of legends is een teamgame waarbij het de bedoeling is dat je ongeveer 50% van je matches wint. Als iemand een flinke loss streak heeft dan is er dus iets aan de hand. Denk aan een muntje met kop of munt (win/loss) om 10 keer kop te gooien heb je een kans van 1/1024=0%.

Natuurlijk zijn er altijd verklaringen te vinden (nieuwe char etc) maar je kunt de slechte spelers er zo tussen uit pikken. Als je iemand met veel losses ziet, maar hij heeft wel een (bijna) positieve kda dan kun je er vanuit gaan dat er iets in het team niet goed ging. Dan vertelt het aantal losses dus inderdaad niet het hele verhaal. (Overigens vindt ik het asociaal om een char voor de eerste keer online te spelen, ga dan eerst tegen bots).

Er zijn echter ook weleens spelers die nooit een positieve kd (a) halen en daarnaast ook nog met veel verschillende champs spelen. Dat is waarschijnlijk het soort speler waar Vegeta op doelt... En ja die kun je best herkennen aan de matchhistory.

Heb zelf iemand die aan het profiel voldoet in mijn friendslist. Deze zet regelmatig scores als 4/15/9 neer en heeft 6 verschillende champs in zijn laatste 10 matches gespeeld. Ik speel weleens met hem maar dat is dan hard werken :+ .

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 06-03-2013 15:40 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stop met miauwen, anders komt modje de topic sluiten :(

Ik acht de champs broken, ondanks recente nerfs (of buffs...):
Lux - Katarina - Kha'Zix - Xin Zhao - Amumu - Shen - Kayle - Akali

Met broken bedoel ik:
- Ook zonder items goeie damage
- Extreme bursts (zowel single target als AOE!!!!)
- Gap closers
- Irritante survivability

Mogelijk nog wat meer punten, maar stiekem at work xD

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:40:
Stop met miauwen, anders komt modje de topic sluiten :(

Ik acht de champs broken, ondanks recente nerfs (of buffs...):
Lux - Katarina - Kha'Zix - Xin Zhao - Amumu - Shen - Kayle - Akali

Met broken bedoel ik:
- Ook zonder items goeie damage
- Extreme bursts (zowel single target als AOE!!!!)
- Gap closers
- Irritante survivability

Mogelijk nog wat meer punten, maar stiekem at work xD
Mee eens behalve met Shen. Pick een champ met een stun en je kan zijn ult afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 21:36
Iemand heeft aan mij gevraagd of ik een systeem kan bouwen waarmee hij League of Legends op de hoogste kwaliteit kan spelen en daarmee constant op 60fps kan spelen op 1920x1080.

Volgensmij is League of Legends niet zo heel veeleisend qua hardware, dus ik heb het volgende systeem van de Best Buy Guide op het oog: reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2013

Kan iemand mij zo vertellen of dit voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Heb je ze zelf al gespeelt? Lux heeft erg lange cooldowns en je kunt iemand (normaal gesproken) niet in één keer neer bursten. Katarina en akali zijn erg squishy. Als akali een paar kills pakt dan is deze inderdaad gevaarlijk. Maar als het niet lukt dan valt deze char erg tegen.

@Hierboven
League of Legends is inderdaad niet zo zwaar. Zou persoonlijk wel voor een Intel systeem gaan. Zuiniger en wat krachtigere single core performance.

Daarnaast zou ik de WD omruilen voor een Seagate 7200.14 1 TB ivm de snelheid van deze dingen (200+ mb/sec sequentieel).
http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/54022/20145.png

Daarnaast kan de grafische kaart voor league of legends dan wel weer veel goedkoper... Een gx 650 Ti is ruim voldoende. Een kaart van 200+ is echt niet nodig. Mijn oude GTX 260 haalt de 60 fps.

Score:
GeForce GTX 260 1118
GeForce GTX 650 1809
Radeon HD 7770 2129
GeForce GTX 650 Ti 2687
Radeon HD 7950 4513

Zie:http://www.videocardbenchmark.net/gpu_list.php

Aangezien de 650 Ti PE voor €130 te koop is (ook zuinig btw) raadt ik die aan.

http://tweakers.net/product/319497/msi-geforce-gtx-650-ti/

[ Voor 64% gewijzigd door sdk1985 op 06-03-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PC bouwer: Men laptop kan dat met een nvidia 9500 uit jaar 2004 :P Dus don't worry about that.
Je hoeft in ieder geval geen top specs te hebben, gewoon alles middelmaat en niet het allerduurste pakken. Denk dat je voor 500-600E een vrede PC hebt voor LoL!

@Sognare: Das wel heel erg kort door de bocht hoor... maakt dat shen killable in lane? En als ie iemand aanklikt in een teamfight krijgt die persoon alsnog schild, hij TP'd alleen niet.

@sdk: Ik ben geen 300games noobje :P eerder een 5000+ games noobje ( speel op asia, eu en na ).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 13:44
Op allemaal zijn er wel counters en taktieken te vinden. Van die lijst vind ik enkel khazix en xinzhao het lastigste om tegen te spelen (hoewel ik ze allebei al lang niet meer heb gezien). Met akali en katarina volgend omdat als je die wat kills geeft, zijn die echt dodelijk. Maar ze zijn ook squishy dus als je er een silence op krijgt, zijn ze ook wel zo neer.

@Immortal, LoL is inderdaad geen zwaar spel. Basis gamesysteem lijkt me dus wel voldoende (misschien handig om nog even te horen bij iemand anders hier ook). Ik ging eerst een ssd voorstellen, maar eigenlijk moet je toch altijd wachten op zij met de trage laptops :)

En match history en KDR zeggen inderdaad niet zoveel. Ze kunnen een indicatie geven maar zeggen lang niet alles. Als jij altijd support speelt, zal je kdr vaak 0/5, 0/4, 1/6 zijn bij winnende games. Maar misschien heb je dan wel telkens 20+ assists omdat je goede engages maakte. En ik heb ook al 10 wins gehad in mijn lijst, en ook 10 losses op weken dat het minder goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

sdk1985 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:39:
[...]

League of legends is een teamgame waarbij het de bedoeling is dat je ongeveer 50% van je matches wint. Als iemand een flinke loss streak heeft dan is er dus iets aan de hand. Denk aan een muntje met kop of munt (win/loss) om 10 keer kop te gooien heb je een kans van 1/1024=0%.

Er zijn echter ook weleens spelers die nooit een positieve kd (a) halen en daarnaast ook nog met veel verschillende champs spelen. Dat is waarschijnlijk het soort speler waar Vegeta op doelt... En ja die kun je best herkennen aan de matchhistory.
je vergeet 1 ding: je gooit niet een muntje 10x op en kijkt dan of het 10x kop is
je gooit een muntje op, keer op keer, honderden keren achter elkaar, en kijkt of er ergens een keer een serie van 10x kop is
dat maakt de kans op 10x kop al een stuk groter

als je een flinke losstreak hebt kan dat inhouden dat je in een dip zit (tijdelijk) of door je team (pech, want tegen de statistieken in) of een combinatie ervan
het tegenovergestelde is ook waar: een winstreak kan inhouden dat je goed in je vel zit en dus beter dan normaal speelt, je constant een geweldig team krijgt of een combinatie ervan
dat wil niet zeggen dat je ook zo'n goede/slechte lucky/unlucky speler bent normaal

negatieve k/d/a is ook niet de juiste manier om iemands skillevel te bepalen; een support heeft altijd een negatieve k/d en een goede tank ook

imo zijn er geen LoL statistieken die universeel betrouwbaar zijn, hooguit bij de top waar je geen/weinig uitschieters hebt
de beste manier om iemands skills te beoordelen is door hem te zien spelen in een flink aantal matches (maar dat duurt weer te lang :P )
prachtig _/-\o_
zo vreemd om die dingen terug te lezen, je vergeet gewoon hoeveel het spelletje is verandert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
godofal schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:00:
[...]

je vergeet 1 ding: je gooit niet een muntje 10x op en kijkt dan of het 10x kop is
je gooit een muntje op, keer op keer, honderden keren achter elkaar, en kijkt of er ergens een keer een serie van 10x kop is
dat maakt de kans op 10x kop al een stuk groter

als je een flinke losstreak hebt kan dat inhouden dat je in een dip zit (tijdelijk) of door je team (pech, want tegen de statistieken in) of een combinatie ervan
het tegenovergestelde is ook waar: een winstreak kan inhouden dat je goed in je vel zit en dus beter dan normaal speelt, je constant een geweldig team krijgt of een combinatie ervan
dat wil niet zeggen dat je ook zo'n goede/slechte lucky/unlucky speler bent normaal

negatieve k/d/a is ook niet de juiste manier om iemands skillevel te bepalen; een support heeft altijd een negatieve k/d en een goede tank ook

imo zijn er geen LoL statistieken die universeel betrouwbaar zijn, hooguit bij de top waar je geen/weinig uitschieters hebt
de beste manier om iemands skills te beoordelen is door hem te zien spelen in een flink aantal matches (maar dat duurt weer te lang :P )

[...]

prachtig _/-\o_
zo vreemd om die dingen terug te lezen, je vergeet gewoon hoeveel het spelletje is verandert
Wut?

Aantal mogelijkheden is 2x2x2x2x2x2x2x2x2x2=2^10. De kans dat iemand in die reeks (=matchhistory) de behaalde resultaten haalt (alleen maar loss) is de eerder genoemde kans.

Als iemand een support heeft gespeeld dan sla je die natuurlijk even over...

Overigens is het team (incl jezelf) zo samengesteld dat je een 50%winkans hebt (aldus Riot, twijfel hier persoonlijk zelf aan :+ ).

Daarnaast pretendeer ik niet dat je in het algemeen iemand zijn skill niveau kunt meten ahv 10 games in een matchhistory. Ik meldt alleen dat er een type speler is die je wel kunt herkennen aan zijn matchhistory. Criteria hiervoor zijn dus:
-veel verschillende champions
-extreem veel losses
-vrijwel altijd een negatieve kd(a)

Deze spelers kunnen irritatie opwekken en zijn aan hun matchhistory te herkennen. Overigens zijn er tegenwoordig stats sites waarmee je spelers kunt volgen zoals www.legendsnet.com :). Deze gaat 20 matches terug en de champion stats blijven onbeperkt (win loss kill death assist).

Zo is mijn AD Carry winrate 33%, Initiator 70% en Bruiser 59%. AD Carry is dus (nog) niet mijn ding. Lolking is ook wel aardig maar daar zie je meer de plek dan de role (top/ap mid/jungle/support/ad carry).

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 06-03-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
godofal schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:32:
[...]
bovendien is dit nou niet echt een mening; het is een feit dat de match history geen indicatie is voor skills van een speler (klinkt heel wijsneuzerig, dat snap ik, heb alleen geen betere manier om het te brengen)
Prima in dat eerste kan ik enigszins inkomen. Hoewel ik het er niet helemaal mee eens ben, begrijpelijk.

Maar hou alsjeblieft op met doen alsof je iets van kansberekening snapt en andere mensen niet.
Als wetenschapper doet het namelijk echt pijn aan mijn ogen als ik kijk naar sommige van jouw uitspraken over statistiek. Ik wilde er in eerste instantie niet iets van zeggen maar je blijft er maar mee door gaan.

Om even een voorbeeld te geven:
"statistisch gezien hoor je 5x kop en 5x munt"
Dit is onjuist, statistisch gezien heb je het meeste kans uit alle verschillende mogelijkheden dat je 5x kop en 5x munt hebt (25%).
Maar de kans dat je niet 5x kop en 5x munt gooit (Ongeveer 75% kans) is groter dan wel. Het is dus niet dat je dit "hoort" te gooien.

Pech en geluk blijven overigens gewoon bestaan ongeacht hoe vaak de actie herhaald wordt. De kans wordt echter een stuk kleiner uiteraard.
Overigens is er wel degelijk correlatie tussen de laatste 10 potjes van een speler (gecombineerd met zijn League, divisie etc.) en zijn skill. Toegegeven die correlatie is niet 100% en ik kan je niet het exacte getal wat het wel is (zonder de data).
Overigens is het puur statistisch onmogelijk dat er geen correlatie is tussen een momentopname van 10 uit een "oneindige" reeks.

Kortom een loss-streak van 10 is geen bewijs van een slechte speler. Maar statistisch gezien is het wel een indicator!

EDIT: Procenten bij mijn uitspraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23
Haha zalig, blijkbaar ben ik zelf de eerste keer beginnen spelen toen Deathcap en Hourglass in de game zijn gekomen want dat vorige item had ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

sdk1985 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:08:
[...]

Wut?

Aantal mogelijkheden is 2x2x2x2x2x2x2x2x2x2=2^10. De kans dat iemand in die reeks (=matchhistory) de behaalde resultaten haalt (alleen maar loss) is de eerder genoemde kans.

Overigens is het team (incl jezelf) zo samengesteld dat je een 50%winkans hebt (aldus Riot, twijfel hier persoonlijk zelf aan :+ ).

Daarnaast pretendeer ik niet dat je in het algemeen iemand zijn skill niveau kunt meten ahv 10 games in een matchhistory. Ik meldt alleen dat er een type speler is die je wel kunt herkennen aan zijn matchhistory. Criteria hiervoor zijn dus:
-extreem veel losses

Deze spelers kunnen irritatie opwekken en zijn aan hun matchhistory te herkennen. Overigens zijn er tegenwoordig stats sites waarmee je spelers kunt volgen zoals www.legendsnet.com :). Deze gaat 20 matches terug en de champion stats blijven onbeperkt (win loss kill death assist).

Zo is mijn AD Carry winrate 33%, Initiator 70% en Bruiser 59%. AD Carry is dus (nog) niet mijn ding. Lolking is ook wel aardig maar daar zie je meer de plek dan de role (top/ap mid/jungle/support/ad carry).
Ik gebruik zelf sinds kort weer Elobuff. :P Ondanks dat ik een paar weken eerder riep dat het opzich wat prijzig is. Maar qua stats kunnen er verder geen sites aan tippen. Wat ik wel grappig vond is dat mijn Irelia win percentage bijna 70% nu is (bijna 50 games gespeeld). En toch pak ik haar niet standaard voor top tegenwoordig. Als ik de statistieken zou moeten geloven zou ik toch echt haar continu moeten spelen. Zonet nog Zed op mid gespeeld tegenover een Mordekaiser. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik onze jungler (Elise) echt geweldig vond. Kwam precies op het goede moment een gank opzetten toen de enemy jungler er ook was. En zo liep ik met 2 kills (waarvan FB) de lane weer uit. Vanaf daar flink gesnowballed, en de game vrij makkelijk gewonnen ondanks dat onze top 0/5/0 stond.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38

anu

haha, geniale post inderdaad :D ik herinner me nog het stacken van sunfires op Eve, 5 sunfires en dan alleen maar in stealth langs heroes gaan lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 09:02

psyy138

blackbulls.nl

anu schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:45:
haha, geniale post inderdaad :D ik herinner me nog het stacken van sunfires op Eve, 5 sunfires en dan alleen maar in stealth langs heroes gaan lopen :P
en de goeie oude tijden zonder op warmogs, botrk , toen twitch eve en rammus nog OP waren :D ez nooit gespeeld werd. jaja goeie oude tijden 8) .

iemand trouwens tips om snel in leagues te stijgen.
zit al lang in silver 1 en kom er maar niet uit door teammates die flamen domme acties leaven afk gaan enz enz enz. zit nu op 6 lose streak en dan weer een win streak van veel en opnieuw en opnieuw. 8)7 :? :(

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Duo queue is een goede tip geloof ik :). Verder kan je er niet heel veel aan doen. Ik heb inderdaad ook flinke streaks met winnen en dan wil het opeens even niet meer dan lijk het alsof het systeem je test om lui te carrien... nu weer een paar wins en bijna in mijn BO3 voor Bronze I ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

sdk1985 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:08:
[...]

Wut?

-extreem veel losses

ik legde mezelf misschien verkeerd uit maar je hebt zeker meer kans om 10x loss te krijgen met een behoorlijke reeks dan losse tests van 10
stel je wilt 10x kop krijgen en om dat te doen gooi je dus een muntje 100x op
nu kan je alleen de munten in serie als valide gebruiken, dus dan heb je 10 tests van 10 worpen per test, dan heb je dus 10x kans op 10x kop achter elkaar
of je kan die 100 munten als een lange reeks gebruiken en kijken of je ergens 10x kop krijgt achter elkaar; bijvoorbeeld van worp 22 naar worp 32

dat laatste is hoe de history werkt; je hebt niet een "clean slate" na elke 10 matches
en op die manier heb je gewoon meer kans om dus 10x "kop" achter elkaar te krijgen

daarnaast zijn we heel erg aan het fixen op 10x kop terwijl in realiteit 7 losses in je history ook érg negatief overkomt (een hoop rood en weinig groen)
dat is meer een psychologisch effect dan een wiskundig effect, maar daardoor hoef je dus niet te zoeken naar een reeks van 10 losses, maar een willekeurige reeks waarin er 8 of meer losses in voorkomen

doe je dat, dan krijg je ineens een veel grotere kans dat iemand naar je profiel kan kijken en denken "he, hij verliest veel, zeker een slechte speler" waar het uiteindelijk allemaal om ging

die site ken ik verder niet, maar als ik mijn account opzoek dan zie ik dat hij akali en teemo als recently played noemt, champions die ik al máánden niet heb gespeeld, hij lijkt alleen ranked matches mee te nemen (wat ik dus nauwelijks speel)

mijn hele punt is simpelweg dat een slechte match history geen betrouwbare indicator is voor een slechte/toxic speler, en een goede match history betekent niet het omgekeerde
breakskater schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:54:
[...]

Prima in dat eerste kan ik enigszins inkomen. Hoewel ik het er niet helemaal mee eens ben, begrijpelijk.

Maar hou alsjeblieft op met doen alsof je iets van kansberekening snapt en andere mensen niet.
Als wetenschapper doet het namelijk echt pijn aan mijn ogen als ik kijk naar sommige van jouw uitspraken over statistiek. Ik wilde er in eerste instantie niet iets van zeggen maar je blijft er maar mee door gaan.

Om even een voorbeeld te geven:
"statistisch gezien hoor je 5x kop en 5x munt"
Dit is onjuist, statistisch gezien heb je het meeste kans uit alle verschillende mogelijkheden dat je 5x kop en 5x munt hebt (25%).
Maar de kans dat je niet 5x kop en 5x munt gooit (Ongeveer 75% kans) is groter dan wel. Het is dus niet dat je dit "hoort" te gooien.

Pech en geluk blijven overigens gewoon bestaan ongeacht hoe vaak de actie herhaald wordt. De kans wordt echter een stuk kleiner uiteraard.
Overigens is er wel degelijk correlatie tussen de laatste 10 potjes van een speler (gecombineerd met zijn League, divisie etc.) en zijn skill. Toegegeven die correlatie is niet 100% en ik kan je niet het exacte getal wat het wel is (zonder de data).
Overigens is het puur statistisch onmogelijk dat er geen correlatie is tussen een momentopname van 10 uit een "oneindige" reeks.

Kortom een loss-streak van 10 is geen bewijs van een slechte speler. Maar statistisch gezien is het wel een indicator!

EDIT: Procenten bij mijn uitspraken
of ik verwoord mezelf verkeert of je leest het verkeerd, de meeste dingen die je zegt zeg ik ook
ik ben me ervan bewust dat ik vaak verkeerd overkom, ik heb niet de intentie om mensen de les te lezen of te doen alsof ik slimmer dan iedereen ben

met "statistisch 5x kop 5x munt" bedoelde ik dat dat het gemiddelde zou horen te zijn; je hebt ruwweg 50% kans op beiden
vervolgens zei ik ook nog dat je dat juist vaker niet dan wel haalt
ook was ik juist degene die zei dat pech en geluk bestaan en zei vervolgens wat ik als pech en geluk beschouw

een loss streak is idd geen bewijs maar mogelijk een indicator, en dat is dus mijn probleem: mógelijk
je kan niet naar een history kijken en op basis daarvan zeggen "he, dat is een goede/slechte speler" je kan op z'n hoogst zeggen "he, dat is mischien een betere/slechtere spelers dan zijn tegenstander op dit moment" en zelfs dat zou ik persoonlijk niet zeggen. er zijn namelijk maar weinig (bijna geen) mensen die in korte tijd (<10 matches) zóveel beter worden dat ze alle tegenstanders met gemak verslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

godofal schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:52:
[...]
mijn hele punt is simpelweg dat een slechte match history geen betrouwbare indicator is voor een slechte/toxic speler, en een goede match history betekent niet het omgekeerde
Geld dit alleen voor LoL? Want als ik naar voetbal kijk dan zie ik dat Barca toch wel alles wint (goede club) en Mallorca alles verliest (slechte club).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

MrVegeta schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:55:
[...]

Geld dit alleen voor LoL? Want als ik naar voetbal kijk dan zie ik dat Barca toch wel alles wint (goede club) en Mallorca alles verliest (slechte club).
nee, bij voetbal heb je namelijk niet een systeem zoals LoL heeft met z'n matchmaking; een win zorgt er niet voor dat je automatisch tegen betere tegenstanders geplaatst word
natuurlijk gebeurt dat wel uiteindelijk, maar afaik (volg voetbal niet) is dat per seizoen en niet per match, veel trager waardoor minder accuraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

een match history is een ietwat korte tijd om te zien wat voor speler iemand is, verliezen tegen hele goede spelers bijvoorbeeld is helemaal niet zo erg. daarnaast is er nou een standaarddeviatie in elo of zelfs je eigen spel. waar het 1 persoon zijn samen met 4 andere random mensen ook wat willekeur in kunnen gooien.
desalniettemin kun je nog steeds een positieve invloed verzorgen en het feit dat skill enorm uiteen kan lopen in LoL kun je dus voor best wat invloed zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 16:22
Sinds IEM Kiev en de (plotse) uprising van onze Russische vrienden van Gambit Gaming (ex-Moscow 5) ben ik groot fan van hun speelstijl. Vooral Diamond is echt fantastisch, al is het jammer dat we zijn Lee niet meer krijgen te zien. Als iemand de IEM titel verdient zijn zij het wel.

Ik denk dat ik zaterdag naar Hannover ga voor de finale. Was alleen even een wake-up call. Mijn (naïeve) beeld is dat je in de EU aardig vrij rond kan rijden en lekker Europeaantje kan spelen, maar voor Duitsland moet je dus zo'n milieusticker hebben, ook al rij je in een godsgruwelijk zuinige auto. Geen sticker = boete. En als het sneeuwt (en jahoor, zaterdag/zondag kans op sneeuw) moet je ook nog winterbanden hebben... Zucht.

Waarschijnlijk ga ik er toch voor, boetes zijn 40 euro, en zou mijn eerste event worden. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ze doen het weer erg goed momenteel. Een maandje terug ofzo hadden ze een klein dipje en verloren ze wat meer, maar ze zijn nu in grootse vorm en maken weinig fouten. Een team dat het de Koreanen erg lastig kan maken lijkt me.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zebby schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:31:
Sinds IEM Kiev en de (plotse) uprising van onze Russische vrienden van Gambit Gaming (ex-Moscow 5) ben ik groot fan van hun speelstijl. Vooral Diamond is echt fantastisch, al is het jammer dat we zijn Lee niet meer krijgen te zien. Als iemand de IEM titel verdient zijn zij het wel.

Ik denk dat ik zaterdag naar Hannover ga voor de finale. Was alleen even een wake-up call. Mijn (naïeve) beeld is dat je in de EU aardig vrij rond kan rijden en lekker Europeaantje kan spelen, maar voor Duitsland moet je dus zo'n milieusticker hebben, ook al rij je in een godsgruwelijk zuinige auto. Geen sticker = boete. En als het sneeuwt (en jahoor, zaterdag/zondag kans op sneeuw) moet je ook nog winterbanden hebben... Zucht.

Waarschijnlijk ga ik er toch voor, boetes zijn 40 euro, en zou mijn eerste event worden. Ben benieuwd!
Carpoolen?! Ik heb een dikke duitse S6 die de autobahn opwilt (en duits kenteken, dus geen gezeik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Om nogmaal 1x in te haken op het hele matchhistory gebeuren. Kijk iedereen verliest matches, dat zegt idd niets over de speler. Maar je kunt wel naar scores kijken. Als diegene 10 matches wint maar toch elke match een score van 2/10 heeft. Zegt mij dat wel iets over zijn speelstijl.

Want deze jongen heeft zoals ik al eerder zei, niet 10 matches achter elkaar pech. Want een 2/10 score gebeurt je de eerste keer, maar de 2e keer (met wat gezond verstand) ga je voorzichtiger spelen, en ga je evalueren wat er juist fout ging in die game ervoor.

Dus ik kijk niet naar zijn win of loss, ik kijk naar zijn score en zijn builds. Via Elobuff krijg je bijvoorbeeld in 1x zicht in de items etc van de enemy. Dus als ik de man met 2/10 volledig armor zie bouwen vs een AP team. Is het toch wel duidelijk dat hij geen besef heeft van wat hem nu daadwerkelijk killed. Dus nogmaals een matchhistory is toch wel degelijk een indicatie of je met een "ongelukkige" speler te maken hebt of iemand die totaal geen besef heeft wat hij doet. Elobuff voegt overigens er ook nog bij hoeveel wards iemand in een game koopt. Als dus onze 2/10 speler 0 wards heeft, is het vrij duidelijk dat het hem niet boeit of hij nu wel of niet geganked gaat worden. Zeker ook nog eens als je ziet dat de rest van zijn team wel 5 tot 10 wards in die game koopt.

Kortom, matchhistory en met name die van Elobuff, zijn goede indicatoren over hoe iemand een game speelt en hoe niet. Alles heeft niet te maken met geluk of pech. Geluk dwing je af, en die ene pechgame over 10 games pak je er makkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 15:20
Het valt me de laatste tijd op dat ik steeds meer Teemo support zie (Ik speel overwegend AD Carry), en zijn skillset is behoorlijk irritant. Uiteraard pakt hij de farm hier en daar een beetje af, wat hem misschien minder geschikt maakt, maar als je er tegen moet spelen, zeker early game, is het behoorlijk irritant.

Zijn blind is echt een perfecte skill als support, het kan de overhand geven in een moeilijk gevecht, en het kan perfect zijn om te kunnen vluchten. De enemy chased je? Eenmaal een blind en je kunt zonder problemen terug lopen, ze doen toch geen damage.

De poison is ook behoorlijk irritant en heel goed voor het securen van kills. Soms trade je niet lekker en loopt het bijna slecht af en sta je met 50HP onder je turret op level 4, dan moet je de poison niet vergeten...

Dan nog stealth. Vaak is dit geen probleem, maar ik heb het meegemaakt dat ik gewoon aan het traden was, een kill gemaakt in ruil voor 400HP (level 5-6), maar dan komt er, uit het gewarde bosje, een Teemo tevoorschijn die de kill pakt. Assist en kill voor de enemy en Teemo is weer een stap dichterbij zijn Nashor's Tooth.

Om nog maar te zwijgen over de paddestoelen. Elke vorm van initiate mislukt gewoon. Je wilt vanuit River op de ADC en Teemo springen? No way dat je door het bosje komt, daar staan minstens 6 paddestoelen. Je wilt extenden en ze dan vanuit de in-lane brush aanvallen? Probeer maar eens in dat bosje te staan en je bent een kwart van je leven weg rond level 8. Je trekt terug naar je turret? Vergeet niet dat bij de vorige fight er drie paddestoelen zijn neergezet. :(

Quinn heeft natuurlijk ook een blind, maar dat is toch anders; dat is een short-range, dodgeable skillshot. Teemo KAN gewoon zijn blind en poison niet missen.

Irriteert jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

naarden 4ever schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:01:
Het valt me de laatste tijd op dat ik steeds meer Teemo support zie (Ik speel overwegend AD Carry), en zijn skillset is behoorlijk irritant. Uiteraard pakt hij de farm hier en daar een beetje af, wat hem misschien minder geschikt maakt, maar als je er tegen moet spelen, zeker early game, is het behoorlijk irritant.

Zijn blind is echt een perfecte skill als support, het kan de overhand geven in een moeilijk gevecht, en het kan perfect zijn om te kunnen vluchten. De enemy chased je? Eenmaal een blind en je kunt zonder problemen terug lopen, ze doen toch geen damage.

De poison is ook behoorlijk irritant en heel goed voor het securen van kills. Soms trade je niet lekker en loopt het bijna slecht af en sta je met 50HP onder je turret op level 4, dan moet je de poison niet vergeten...

Dan nog stealth. Vaak is dit geen probleem, maar ik heb het meegemaakt dat ik gewoon aan het traden was, een kill gemaakt in ruil voor 400HP (level 5-6), maar dan komt er, uit het gewarde bosje, een Teemo tevoorschijn die de kill pakt. Assist en kill voor de enemy en Teemo is weer een stap dichterbij zijn Nashor's Tooth.

Om nog maar te zwijgen over de paddestoelen. Elke vorm van initiate mislukt gewoon. Je wilt vanuit River op de ADC en Teemo springen? No way dat je door het bosje komt, daar staan minstens 6 paddestoelen. Je wilt extenden en ze dan vanuit de in-lane brush aanvallen? Probeer maar eens in dat bosje te staan en je bent een kwart van je leven weg rond level 8. Je trekt terug naar je turret? Vergeet niet dat bij de vorige fight er drie paddestoelen zijn neergezet. :(

Quinn heeft natuurlijk ook een blind, maar dat is toch anders; dat is een short-range, dodgeable skillshot. Teemo KAN gewoon zijn blind en poison niet missen.

Irriteert jullie dat ook?
Ja hoor alles omtrent Teemo irriteert behoorlijk, zelfs het beeldje dat Riot als kado gaf :(. Als ik tegen een Teemo lane, pak ik ook sowieso een champ met een gapcloser zodat dat stuk yordle scum met de grond gelijk gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:05:
Ze doen het weer erg goed momenteel. Een maandje terug ofzo hadden ze een klein dipje en verloren ze wat meer, maar ze zijn nu in grootse vorm en maken weinig fouten. Een team dat het de Koreanen erg lastig kan maken lijkt me.
Ik denk sowieso dat Europese top teams niet veel onderdoen voor de Koreanen (als ze al onderdoen). Het niveau van veel teams in de EU LCS is behoorlijk hoog en als ik OGN kijk zie ik elke wedstrijd wel een paar twijfelachtige beslissingen. Ik schat GG op dit moment enorm hoog in, zie niet in wie ze dit weekend moet gaan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
GG speelt de laatste tijd inderdaad zeer goed. Ze verliezen soms wel eens door nogal vreemde champs te kiezen die bijna niemand speelt in ranked. Dat maakt het dan wel weer zo interessant om naar te kijken.

Teemo als support klinkt inderdaad niet slecht. Achterblijven om te blinden op de enemy carry, speed op jezelf om ook weg te komen. En als ze nog achtervolgen heb je een champignonnensoep die ze wel vertraagt. Moet ik misschien toch ook eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook lid van de anti-teemo fanclub. Wat een irritant ventje ... die paddestoelen irriteren me ZO hard ... elk verdomd stukje staat er vol mee en pakt degelijk wat HP weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Om in te haken op de discussie over Teemo.
Ik heb hem al in geen eeuwen meer gespeeld, maar je kan veel zeggen maar hij is heel fun om te spelen.
Het leukste vind ik altijd nog je paddestoeltjes plaatsen op plekken waarvan je weet dat low hp enemies gaan recallen. Hoe vaak ik wel niet een free kill daar voor heb gehad en dat de tegenstander ging ragen is lachwekkend.
Zelf vind ik Jayce altijd wel lekker werken tegen Teemo (als je agressief durft te spelen). Poortje + Q doet toch behoorlijk wat damage early game. Je moet echter wel zorgen dat je een kill voor lvl 6 hebt anders wordt het een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Damienx2 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:45:

Dus ik kijk niet naar zijn win of loss, ik kijk naar zijn score en zijn builds. Via Elobuff krijg je bijvoorbeeld in 1x zicht in de items etc van de enemy. Dus als ik de man met 2/10 volledig armor zie bouwen vs een AP team. Is het toch wel duidelijk dat hij geen besef heeft van wat hem nu daadwerkelijk killed.
hier ben ik het mee eens, zo'n itembuild of geen wards is imo een duidelijk teken dat die speler het spelletje niet helemaal snapt
maar dan kijk je dus niet naar de win/loss, dat blijft een erg onbetrouwbare manier om iemand te beoordelen

trouwens, die art contest is erg goed gelukt, ze zijn enorm indrukwekkend voor fan-art imo
dit vind ik toch wel een erg goedgeslaagde; sugar and spice and everything nice, dat past gewoon perfect bij lulu's thema _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door godofal op 07-03-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Welke Masteries/runes neem je dan als Teemo support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivm heel die ward discussie ... de wards die ik plaats met Ruby stone ding als ik support... worden volgens mij niet geidentificeerd als wards in elobuff. Dus zelfs het feit dat iemand zogezegd 0 wards heeft gekocht wil niet altijd de waarheid vertellen :-)

*edit* (maar je ziet natuurlijk die ruby wel in zn itemlist)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inrage schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:38:
Welke Masteries/runes neem je dan als Teemo support?
Zo uit mijn blote hoofd zou ik zeggen: Mpen reds, Armor yellows, MR/lvl blues en GP10 quints. Misschien cdr blues voor harrass? Ik bedenk dit overigens ter plekke dus ik kan er helemaal naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
breakskater schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:22:
Om in te haken op de discussie over Teemo.
Ik heb hem al in geen eeuwen meer gespeeld, maar je kan veel zeggen maar hij is heel fun om te spelen.
Het leukste vind ik altijd nog je paddestoeltjes plaatsen op plekken waarvan je weet dat low hp enemies gaan recallen. Hoe vaak ik wel niet een free kill daar voor heb gehad en dat de tegenstander ging ragen is lachwekkend.
Zelf vind ik Jayce altijd wel lekker werken tegen Teemo (als je agressief durft te spelen). Poortje + Q doet toch behoorlijk wat damage early game. Je moet echter wel zorgen dat je een kill voor lvl 6 hebt anders wordt het een stuk lastiger.
Ik bouw Teemo nog altijd full ability power + attack speed. Ik spaar eerst voor mijn boots (kies ik afhankelijk van mijn lane match up), daarna malady, dan nashor's tooth, dan rabadon's, dan liandra (voor de health burn + magic penetration) daarna dat zwaard met lifesteal of sustain.

Epic mushrooms _/-\o_ , harde damage over time _/-\o_ . Heerlijk hoeveel mensen zich mispakken aan deze champ.

Weakness: stuns, roots, gap closers. Teemo is heel makkelijk te counteren, maar is een heerlijke char om tanks en squishy's neer te halen. Zo won ik top heel gemakkelijk van shen. Gewoon poke, poke, poke. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ja AP en AS op top is nog altijd goed. Ook grappig als je dan de enemy jungler ziet afkomen, die loopt in twee mushrooms en moet dan terug weglopen met half health terwijl hij nog niets gedaan heeft.

Met teemo als support zoals hierboven zal je natuurlijk niet zoveel damage doen en zijn de mushrooms eerder vertragend dan damagedealers. De runes van grumpsh klinken goed, en ik zou 9-0-21 of 0-9-21 gaanin masteries. Zeker pickpocket (of hoe heet het ook weer) waarbij je 3 gold krijgt "per autoattack" lijkt me wel nuttig op een teemo. Samen met de gold quints, gold masteries en een philo stone moet je normaal wel genoeg inkomen genereren om nog een aantal andere items te kunnen kopen.
Weet alleen niet goed of je daarna voor een klassieke nashors gaat, of dat je eerder de support style blijft gaan met dus een aegis en andere supportitems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
[b]Lointje schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:59:
Zeker pickpocket (of hoe heet het ook weer) waarbij je 3 gold krijgt "per autoattack" lijkt me wel nuttig op een teemo.
Dit bestaat? Omg, deze koop ik dan zeker eens. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Deetje schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:11:
[...]

Koop? Het is een talent... kijk de mastery pages eens na zou ik zeggen :) hint: Het staat in Utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Het is inderdaad redelijk diep in de utility masteries. De reden dat ik "per autoattack" in quotes zette is omdat er wel een cooldown op staat. Het is 5g voor melee, 3g voor ranged per autoattack met 5s cooldown. Dus het is niet dat je als teemo met attackspeed hier geld kan binnenrijven :)

Het is voornamelijk om wat agressiviteit bij supports te belonen. En zeker als ranged (soraka bananas, sona hits, thresh kan ik me ook goed voorstellen, ...) is dat vrij safe en dus leuk om wat extras te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Lointje op 07-03-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Moet juist lukken dat ik zonet tegen een Teemo support + MF combinatie uitkwam. Was eerst niet zo tevreden dat nadat ik Varus had genomen iemand Brand inlockte als support. Maar na 5 minuten was de lane al gewonnen... Teemo is heel vervelend maar blijft extreem squishy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Inrage schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:13:
Moet juist lukken dat ik zonet tegen een Teemo support + MF combinatie uitkwam. Was eerst niet zo tevreden dat nadat ik Varus had genomen iemand Brand inlockte als support. Maar na 5 minuten was de lane al gewonnen... Teemo is heel vervelend maar blijft extreem squishy...
En die blind helpt niet tegen je skills, alleen tegen auto-attacks. Brand heeft dus totaal geen last van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deetje schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:11:
[...]
Misschien intressant als iemand eens zou kunnen uitwerken wat het hem oplevert in een gemiddelde match.
Bijvoorbeeld, gemiddeld 300 AA's in een game ofzo

En dan alle lanes / champs xD 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
300 x 5g (of 3g indien ranged) ... Niet echt moeilijk te berekenen lijkt me :)

Volgens mij haal je nooit 300 AA's in een game als support... dat is dan bijvoorbeeld non-stop iedere 5 seconden een AA doen voor 25 minuten aan een stuk. 50-100 lijkt me al realistischer voor een support, dat is dan 500g of 300g in het beste geval... dat maakt het nog wel steeds een goede 1 point mastery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Is de cooldown niet 12 seconden? Overigens is het geen goede skill want je gaat meer risico lopen om toch nog iemand te hitten etc.

[ Voor 60% gewijzigd door MrVegeta op 07-03-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
MrVegeta schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:05:
Is de cooldown niet 12 seconden? Overigens is het geen goede skill want je gaat meer risico lopen om toch nog iemand te hitten etc.
http://lmgtfy.com/?q=pickpocket+mastery+lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben echt jullie verstand in je achterste zitten als je serieus denkt dat Teemo ook maar enigsinds viable is als support. Dit is nog erger dan Shen of Lux als supp. Je hebt een waardeloze kit om je AD mee te supporten; een blind en op level 6 krijg je een slow maar dan moet je wel het geluk hebben dat je tegenstander er doorheen loopt. "M-m-maar hij kan goed poken". Nou wouw man echt fantastisch zullen je teammates echt tof vinden dat jij tijdens een teamfight een paar pijltjes op ze schiet die geen flikker aan dmg doen. Eerlijk waar wat is het volgende? Galio support? Daar heeft Riot ook het stikkertje van support op geplakt dus het moet wel goed zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:13:
Jullie hebben echt jullie verstand in je achterste zitten als je serieus denkt dat Teemo ook maar enigsinds viable is als support. Dit is nog erger dan Shen of Lux als supp. Je hebt een waardeloze kit om je AD mee te supporten; een blind en op level 6 krijg je een slow maar dan moet je wel het geluk hebben dat je tegenstander er doorheen loopt. "M-m-maar hij kan goed poken". Nou wouw man echt fantastisch zullen je teammates echt tof vinden dat jij tijdens een teamfight een paar pijltjes op ze schiet die geen flikker aan dmg doen. Eerlijk waar wat is het volgende? Galio support? Daar heeft Riot ook het stikkertje van support op geplakt dus het moet wel goed zijn!
Ergens heb je gelijk. Maar.

Lux is viable als support, heel goed zelfs. Sure, je hebt geen heal, maar je schild geven, snaren, slowen en laseren. End game doet ze tons of damage als een off support. Het is maar net hoe je speelstijl ligt, en ik vind dat ook daarin LoL spelers soms heel moeilijk over doen (gelukkig hier minder dan in NA), het afwijken van de meta die nu heerst. Sure een support met aura shit is goed, heel goed zelfs, maar dat is feitelijk een standaard build die het effectiefst is gebleken in de meest generale situaties. Statistisch gezien is het de beste support die je kunt hebben, maar er zijn wel degelijk situaties en plays die je kunt maken met een off support dan zonder. Maar goed.

TL:DR Teemo is een waardeloze support, zeker op hoog niveau. In brons kan je wel aardig meekomen, maar daarna is het over.

Lux daarentegen. Dat is nou echt een mannensupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lux support for the win lol xd lel epic ! :)

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:35:
[...]

Ergens heb je gelijk. Maar.

Lux is viable als support, heel goed zelfs. Sure, je hebt geen heal, maar je schild geven, snaren, slowen en laseren. End game doet ze tons of damage als een off support. Het is maar net hoe je speelstijl ligt, en ik vind dat ook daarin LoL spelers soms heel moeilijk over doen (gelukkig hier minder dan in NA), het afwijken van de meta die nu heerst. Sure een support met aura shit is goed, heel goed zelfs, maar dat is feitelijk een standaard build die het effectiefst is gebleken in de meest generale situaties. Statistisch gezien is het de beste support die je kunt hebben, maar er zijn wel degelijk situaties en plays die je kunt maken met een off support dan zonder. Maar goed.

TL:DR Teemo is een waardeloze support, zeker op hoog niveau. In brons kan je wel aardig meekomen, maar daarna is het over.

Lux daarentegen. Dat is nou echt een mannensupport.
Weet niet waar jij die zogenaamde statistieken vandaan haalt maar Lux is dus echt niet een viable support. "Tons of damage" klopt geen zak van tenzij je itemized om meer damage te doen en je rol als support verzaakt. Lategame is het enigste wat je je team te bieden hebt je snare, de slow en shield zijn allebei te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:53:
[...]

Weet niet waar jij die zogenaamde statistieken vandaan haalt maar Lux is dus echt niet een viable support. "Tons of damage" klopt geen zak van tenzij je itemized om meer damage te doen en je rol als support verzaakt. Lategame is het enigste wat je je team te bieden hebt je snare, de slow en shield zijn allebei te verwaarlozen.
Ga eens even anders zuur doen. Lux support is weliswaar niet prime pick maar zeker wel viable tegen bepaalde compositions en met specifieke AD carries. Zelfs Scarra speelt wel eens Lux support. Je moet het alleen combineren met een poke-ADC want de kans dat je een Light Binding raakt zonder dichtbij te komen is klein.

Dat het niet zo sterk is als Lulu/Sona/Taric/Alistar/Thresh in bepaalde situaties betekent niet dat het geen goede support is. Het is niet eens buiten de meta en mensen doen er al moeilijk over. Jij bent zeker ook een van die mensen die bij hoog en laag ging beweren dat AP Tryndamere trash was voordat de pros zich ermee gingen bemoeien.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Slivv schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:51:
[...]
de kans dat je een Light Binding raakt zonder dichtbij te komen is klein.
regel die nieuwe lux skin; metal armor ofzo
met die skin zie je die lux bindings veel slechter en schat je de hitbox veel lastiger in
gooi ze vanuit een bosje en je raakt ze vrij vaak als je een beetje kan mikken
ik heb er net tegen moeten spelen en zowel ik als m'n sona supp kon ze niet ontwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Hohoho, ik zeg nergens dat ik Teemo als een viable support zie. Ik quote van mijzelf:
Verder heb ik het alleen maar over een Teemo die irritant is vanwege zijn poison en zijn stealth, nergens dat het een goede set als support vormt. Ik win ook altijd de lane wel tegen een Teemo, als ik mijn favo Varus pak, snipe ik hem 3 keer en dan hoef ik ook maar één keer te slowen en die hamster ligt op zijn rug. Desondanks is het heel irritant, maar zeker niet viable. Heimerdinger kan ook heel vervelend zijn met zijn turrets, dat maakt hem nog geen goede support. Sivir heeft een Q die met AP scaled, maakt haar nog geen AP Carry. Teemo support kan de overhand geven early game, maar vanaf level 6 draaien de tafels.

[ Voor 9% gewijzigd door naarden 4ever op 08-03-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slivv schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:51:
[...]

Ga eens even anders zuur doen. Lux support is weliswaar niet prime pick maar zeker wel viable tegen bepaalde compositions en met specifieke AD carries. Zelfs Scarra speelt wel eens Lux support. Je moet het alleen combineren met een poke-ADC want de kans dat je een Light Binding raakt zonder dichtbij te komen is klein.

Dat het niet zo sterk is als Lulu/Sona/Taric/Alistar/Thresh in bepaalde situaties betekent niet dat het geen goede support is. Het is niet eens buiten de meta en mensen doen er al moeilijk over. Jij bent zeker ook een van die mensen die bij hoog en laag ging beweren dat AP Tryndamere trash was voordat de pros zich ermee gingen bemoeien.
Oké dus eerst pak je om aan te tonen dat Lux support weldegelijk goed is het voorbeeld van een pro player die haar schijnbaar wel eens support speelt en vervolgens ben ik de gene die zich doodstaart op wat de pro's doen. Oké man helder verhaal lekker kort ook.

Je geeft zelf ook al aan dat er veel betere support champs zijn om te picken en dat is ook precies wat ik zeg. Lux support wordt op alle fronten outshined door andere support chapions, als je een lane met poke wil kies je een Lulu of misschien zelfs een Sona die hebben later in de game ook nog toegevoegde waarde voor het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 00:49:
[...]

Je geeft zelf ook al aan dat er veel betere support champs zijn om te picken en dat is ook precies wat ik zeg. Lux support wordt op alle fronten outshined door andere support chapions, als je een lane met poke wil kies je een Lulu of misschien zelfs een Sona die hebben later in de game ook nog toegevoegde waarde voor het team.
supp lux heeft lategame ook gewoon waarde; haar slow is vrij sterk, haar bind werkt lekker en haar schild is ook zeker niet zwak
als je er een paar hebt geraakt doet je ult in combinatie met je passive ook redelijk wat schade

er zijn complete teamcomps om morgana's snare gebouwd, waarom zou die van lux minder goed zijn?

ik zeg niet dat lux een geweldige support is, maar lategame nutteloos en compleet unviable is gewoon niet waar

doe trouwens ff wat minder beledigingen rondsmijten en focus wat meer op de argumenten, mensen beledigen is niet bevorderlijk voor de sfeer en heeft geen nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Als jij je argument al begint met het feit dat mensen hun verstand in hun achterste hebben, vrees ik dat niet veel mensen je nog serieus gaan nemen. Misschien even wat kalmeren en op een normale en respectvolle manier posten, dan blijft het leuk voor iedereen.

Bovendien zijn alle pro's en cons van teemo helemaal uitgelegd in alle voorgaande posts. Blind is goed, maar enkel tegen autoattacks, damage is niet zoveel dus mushrooms zijn eerder voor slow. En teemo is en blijft squishy.
Het is misschien niet de meest standaard support, maar een goede speler kan er wel goed mee doen. En misschien wel eens leuk om te proberen in een normal game.

Gisteren trouwens een match gezien in gold-ish niveau. Normale team comp tegen een team met allemaal champs die als support bestempeld worden. Sona adc (was niet super maar deed het verrassend goed) met soraka support. Nunu jungle, nidalee top (ok niet echt support misschien maar wordt daar ook veel gespeeld) en janna mid. Ze hebben het enemy team echt opgegeten.
Zoals al zovaak gezegd en gezien. Het is niet omdat een champ als iets bestempeld wordt, dat hij niet viable is op andere plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Ik denk dat Lux nog best wel waarde kan hebben hoor. Een goede light binding is een prima opener voor een Piltover Peacemaker, een Piercing Arrow, een Essence flux e.d. Kan best handig zijn. Lux light binding + lucent singularity + Finales Funkeln, en dan Varus ondertussen basic attacken, Q en E gebruiken om blight te proccen, en ult als de binding bijna afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bouw 2 early gp10 op Lux, Ruby Sightstone en ga vervolgens richting AP items. Met Athene's, Morello's en Void Staff doe je toch behoorlijk wat damage en zijn je shields niet slecht. Die slow is overigens niet te verwaarlozen als disengage en zoning tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga binnenkort ranked beginnen en heb nu als support
- Sona
- Blitz
- Morgana

Heeft t nog zin dat ik
- Lulu
- Taric

Bijkoop, of kom ik met die 3 wel toe voor bronze/silver (laten we maar realistisch blijven)

(ik tel cho, shen, amumu, nidalee even niet mee, die heb ik ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Vooral Taric is erg sterk, Morgana vind ik niet zo sterk als support. Taric geeft een armor buff aan iedereen die dichtbij staat, een heal en een stun. Zijn ult maakt iedereen om je heen sterker. Wat wil je nog meer? Naar mijn idee de meest complete en veilige support die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Daverock: Taric is wel een van de hoogste winrates op het moment, dus zou t wel doen. :-)
Ook wil ik je Leona en Nami aansmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Taric wordt wel wat generfd komende patch.

Leona support snap ik niet helemaal. Paar dagen terug had ik wel een mooie play, Leona gooide haar zwaard naar mij en ik flash naar turret waardoor Leona bij de turret terecht kwam. Instant stun van mij (taric) en een kill.

[ Voor 72% gewijzigd door MrVegeta op 08-03-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Lux is qua support net zo viable als Zyra, snap niet waar de heer Sarrox zich zo druk om maakt.

Een support is niet bepaald de champ die gespeeld wordt maar de persoon. Dus zolang je niet te maken hebt met een bijzonder speciaal persoon kan zo'n beetje alles wel als support gespeeld worden. En zo kun je nog wel even doorgaan met het lijstje, Zilean, Nautilus etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
@daverock vergeet niet dat je 16 champs nodig hebt om ranked te beginnen. (Misschien heb je er genoeg hoor, maar ik geef het maar even mee).
Persoonlijk vind ik een taric en lulu ook beter als support dan morgana. Om de reden dat morg haar shield enkel werkt op spell damage, en op bot heb je natuurlijk net veel autoattack damage.
edit: en tresh de nieuwste support is ook enorm goed.

Om te beginnen geen probleem. De kans dat zowel sona als blitz gebanned worden lijkt me klein. Maar ik zou toch ook wat met taric en lulu oefenen, al is het maar om een wat groter scala te hebben aan champs en zo dus beter je adc te kunnen ondersteunen. Sommige supports passen nu eenmaal beter bij sommige adc's dan andere.

[ Voor 3% gewijzigd door Lointje op 08-03-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lointje: heb een goei 40 heroes al, dus denk niet dat daar een prob gaat zijn, maar alvast bedankt voor de reminder :)

Het is idd zo dat die shield enkel spell dmg soaked, maar het 'resistant against disables' component heeft onze bot adc met wie ik soms speel al een paar keer gered

Hou ook van die 'hold' en natuurlijk haar ult die in teamfights gewoon kicken is (maar die van sona ook)

Ik denk dat ik idd taric & lulu eens ga bekijken.

thresh, soraka en nami liggen me zo niet. Niet qua spelstijl, niet qua looks (en ja, dat doet mij er toe als ik er uren moet op kijken)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik speel zelf nog wel eens met nami, maar om de een of andere reden heb ik altijd het gevoel dat haar Q enorm delayed is.

Verder stacked haar W en R niet heel goed met een AP build. Meestal begin je met support items maar later wil je misschien wat AP opbouwen.

Of ik speel haar gewoon niet goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:53:
[...]

Anders lees je even mijn hele post en reageer je inhoudelijk op wat ik allemaal te zeggen hebt, en ga niet 1 dingetje eruit pakken koekenbakker. Lees mijn post nog maar een keertje en ga dan op een normale manier terugkomen om te discussiëren.

Die mensen hier op GoT zijn zo irritant, maak je een hele post, gaan ze even snel door de post heen om een zwak puntje helemaal de grond in te stampen. Lees mijn hele verhaal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:58

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:15:
[...]

Die mensen hier op GoT zijn zo irritant, maak je een hele post, gaan ze even snel door de post heen om een zwak puntje helemaal de grond in te stampen.
Is vooral in dit toppic en CoD topic. dat merk je dan ook aan de community "in game"

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[...]

Anders lees je even mijn hele post en reageer je inhoudelijk op wat ik allemaal te zeggen hebt, en ga niet 1 dingetje eruit pakken koekenbakker. Lees mijn post nog maar een keertje en ga dan op een normale manier terugkomen om te discussiëren.

Die mensen hier op GoT zijn zo irritant, maak je een hele post, gaan ze even snel door de post heen om een zwak puntje helemaal de grond in te stampen. Lees mijn hele verhaal eens.
Lol. Iemand haalt 1 zwak puntje uit je verhaal en dat irriteert je, maar vervolgens scheer je wel alle mensen van GoT over 1 kam door te zeggen dat ze het allemaal doen. Wat een humor deze kerel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:40:
Ik speel zelf nog wel eens met nami, maar om de een of andere reden heb ik altijd het gevoel dat haar Q enorm delayed is.

Verder stacked haar W en R niet heel goed met een AP build. Meestal begin je met support items maar later wil je misschien wat AP opbouwen.

Of ik speel haar gewoon niet goed :P
Nami is een high skill high reward champ, wilt zeggen:
Langzame Q, maar als je veel geluk hebt stun je ze eigenlijk voor een dikke seconde en een slow erachteraan.
Daarnaast Kan haar W bouncen, dus als je een graves hebt die vooruit dashed voor een Q, dan zou jij gelijk met hem een W moeten knallen, die healt hem en damaged enemie.
Zelfde verhaal wanneer het andersom is.

Bij poke champs zoals Ezreal of Corki max je weer haar E, maar over het algemeen max je W voor poke en heal reasons.

(Haar R is niet echt high skill :P omdat je haast niet kunt missen)
Edit: high skill voor support champs dan heh, t is geen Ezreal ofzo :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:17:
[...]

Is vooral in dit toppic en CoD topic. dat merk je dan ook aan de community "in game"
topic*

Sorry, die was te makkelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:18:
[...]

Lol. Iemand haalt 1 zwak puntje uit je verhaal en dat irriteert je, maar vervolgens scheer je wel alle mensen van GoT over 1 kam door te zeggen dat ze het allemaal doen. Wat een humor deze kerel _/-\o_
Tsja het merendeel van de mensen waar ik kom (dit topic, Walking dead topic, Film topic) doen ze het stuk voor stuk. Tuurlijk doen ze het niet allemaal, maar het valt me gewoon op. Net zoals "domme vragen" hier niet gesteld mogen worden met het welbekende LMGTFY, zo hatelijk. Maar maakt niet uit hoor, als je de mensen daarmee confronteert zijn het altijd de mensen die het hardst schreeuwen die zelf weten dat ze fout zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je gelijk hebt of niet Geno Ganiks, het is niet prettig om dat zo uit te roepen. Daarnaast gaat er nu een offtopic stroom komen waar de echte volgers niet op wachten.

Dus bij deze:

Iemand die weet waar tribunal justice rating voor dient? :P Ik zit inmiddels op 12000 en 20 perma bans maar ga ik er nog wat voor krijgen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:50:
Iemand die weet waar tribunal justice rating voor dient? :P Ik zit inmiddels op 12000 en 20 perma bans maar ga ik er nog wat voor krijgen?!
atm niet, is meer een indicator om te zien of je de juiste beslissingen neemt
mss dat riot er ooit nog achievements aan verbind, of een summoner icon oid

justice league is ook niet voor persoonlijk gewin, het is bedoeld om de community een betere plek te maken (of het werkt is een andere discussie :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Er was ooit sprake van een summoner icon inderdaad, maar net als met het verdwenen IP dat je er voor kreeg, willen ze proberen om het momenteel echt zo neutraal mogelijk te houden zodat de mensen die voten het ook enkel doen om te helpen en niet om een bepaalde reward te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat jij in die post te vermelden had was erg redundant en ik zie niet in waarom ik ieder puntje afzonderlijk zou moeten behandelen. Je noemt dingen als "end game tons of damage" en "statistisch gezien is het de beste support". Allebei erg loze kreten als je daar verder geen bewijs voor levert. Lux haar lategame damage is nihil als je haar met support items bouwt, scalings op haar E en W zijn allebei niet erg hoog. Daarnaast heeft haar E maar weinig damage van zichzelf en zijn er betere support champs die een shield kunnen geven dat net zoveel damage absorbt. Denk aan Thresh of Janna

Vind het overigens erg betreurenswaardig dat ik hier inmiddels door meerdere mensen ben bestempeld als "irritant" allemaal omwille van 1 post die je niet aan staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:22:
[...]

Wat jij in die post te vermelden had was erg redundant en ik zie niet in waarom ik ieder puntje afzonderlijk zou moeten behandelen. Je noemt dingen als "end game tons of damage" en "statistisch gezien is het de beste support". Allebei erg loze kreten als je daar verder geen bewijs voor levert. Lux haar lategame damage is nihil als je haar met support items bouwt, scalings op haar E en W zijn allebei niet erg hoog. Daarnaast heeft haar E maar weinig damage van zichzelf en zijn er betere support champs die een shield kunnen geven dat net zoveel damage absorbt. Denk aan Thresh of Janna

Vind het overigens erg betreurenswaardig dat ik hier inmiddels door meerdere mensen ben bestempeld als "irritant" allemaal omwille van 1 post die je niet aan staat.
Je moet ook geen support items bouwen als je een ap support gaat. Je ziet pros die zyra spelen dat ook bijna nooit doen. Een shurelia hoeft niet slecht te zijn op lux maar voor de rest kan je beter ap items nemen. Aegis is niet echt een nuttige buy gezien je als je goed speelt niet veel damage zou moeten pakken. Met alleen magic pen boots en haunting guise doe je echt wel goede damage voor een support. Een lux shield dat over een heel team gaat shield sowieso meer dan een janna of tresh shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:33:
[...]
Je moet ook geen support items bouwen als je een ap support gaat. Je ziet pros die zyra spelen dat ook bijna nooit doen. Een shurelia hoeft niet slecht te zijn op lux maar voor de rest kan je beter ap items nemen. Aegis is niet echt een nuttige buy gezien je als je goed speelt niet veel damage zou moeten pakken. Met alleen magic pen boots en haunting guise doe je echt wel goede damage voor een support. Een lux shield dat over een heel team gaat shield sowieso meer dan een janna of tresh shield.
Cant + more! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:19:
[...]

Nami is een high skill high reward champ, wilt zeggen:
Langzame Q, maar als je veel geluk hebt stun je ze eigenlijk voor een dikke seconde en een slow erachteraan.
Daarnaast Kan haar W bouncen, dus als je een graves hebt die vooruit dashed voor een Q, dan zou jij gelijk met hem een W moeten knallen, die healt hem en damaged enemie.
Zelfde verhaal wanneer het andersom is.

Bij poke champs zoals Ezreal of Corki max je weer haar E, maar over het algemeen max je W voor poke en heal reasons.

(Haar R is niet echt high skill :P omdat je haast niet kunt missen)
Edit: high skill voor support champs dan heh, t is geen Ezreal ofzo :+
Oh ik heb in de heat of battle nog wel eens mijn R de totaal verkeerde kant op gemikt :+

Overigens heb ik geleerd om niet te snel met je W combo na je Q te komen. Beter eerst een E op je adc gooien. Daarmee krijgt je teamlid namelijk de speedboost en de xtra dmg. Ook als die nog full hp heeft is het zonde van de heal. Als die dan geraakt wordt kan je de W gebruiken voor weer een speedboost en een heal, plus een bounce naar de enemy. Als je zelf in de buurt staat bounced die nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:22:
[...]

je word als irritant bestempeld door je manier van praten, je begint een post met
jullie hebben echt jullie verstand in je achterste zitten als je serieus denkt dat Teemo ook maar enigsinds viable is als support.
alles wat je daarna zegt boeit niet, het kan allemaal spot-on zijn en 100% kloppen, die houding geeft je gewoon gelijk het "flamer" stempel en je word daarna gewoon niet meer serieus genomen

en dat is precies wat er gebeurt: je argumenten zijn sterk (weinig/geen damage, blind is enige nuttige en slow onbetrouwbaar) maar met een afsluiting als
Nou wouw man echt fantastisch zullen je teammates echt tof vinden dat jij tijdens een teamfight een paar pijltjes op ze schiet die geen flikker aan dmg doen. Eerlijk waar wat is het volgende? Galio support? Daar heeft Riot ook het stikkertje van support op geplakt dus het moet wel goed zijn!"
zet je iedereen tegen je in het harnas, je beledigt mensen nog meer en maakt ze voor dom uit gebaseerd op een mening in een spel

ga een normaal gesprek/discussie aan met mensen, behandel ze als gelijken en niet als inferieur omdat ze een andere mening hebben/het spel nog niet zo goed kennen (jij bent ook ooit begonnen met LoL, toen maakte je dezelfde soort fouten)
mensen mogen nog zo fout zitten, zodra je gaat beledigen heb je automatisch verloren (dit geld ook ingame trouwens, mensen beledigen laat ze alleen maar slechter spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

godofal schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:04:
[...]

je word als irritant bestempeld door je manier van praten, je begint een post met

[...]

alles wat je daarna zegt boeit niet, het kan allemaal spot-on zijn en 100% kloppen, die houding geeft je gewoon gelijk het "flamer" stempel en je word daarna gewoon niet meer serieus genomen

en dat is precies wat er gebeurt: je argumenten zijn sterk (weinig/geen damage, blind is enige nuttige en slow onbetrouwbaar) maar met een afsluiting als

[...]

zet je iedereen tegen je in het harnas, je beledigt mensen nog meer en maakt ze voor dom uit gebaseerd op een mening in een spel

ga een normaal gesprek/discussie aan met mensen, behandel ze als gelijken en niet als inferieur omdat ze een andere mening hebben/het spel nog niet zo goed kennen (jij bent ook ooit begonnen met LoL, toen maakte je dezelfde soort fouten)
mensen mogen nog zo fout zitten, zodra je gaat beledigen heb je automatisch verloren (dit geld ook ingame trouwens, mensen beledigen laat ze alleen maar slechter spelen)
Mooi gesproken. Vooral bij dit soort games lijken mensen altijd van zichzelf te denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, maar het mooie van dit spel is juist dat er meerdere wegen naar Rome (de overwinning) zijn, en die verschillen ook nog eens per niveau waar je op speelt. De ene kan zweren bij Teemo support terwijl de andere het compleet bagger vindt, maar als de eerste bronze IV niveau speelt en de tweede Gold I dan krijg je een compleet scheve discussie. Op Bronze IV worden namelijk veel meer (positionerings)fouten gemaakt waardoor je met een support als Teemo kan wegkomen. Een goede botlane zorgt echter dat de teemo niet bij de ADC in de buurt komt, en dat kan want Teemo heeft een korte range vergeleken met AD carries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:35
Inderdaad mooi gesproken.

Toch sta ik altijd open voor nieuwe samenstellingen.. Zoals afgelopen week in een potje voor promotion.

Het enemy team bestond uit het volgende:

Warwick jungle
Veigar bot
Katarina bot
Nidalee mid
Jarvan top

We hebben gewonnen in 15 minuten omdat er uiteindelijk 3 afk waren gegaan... absurd gewoon ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Warwick Jungle <3 Ik blijf rond de 70% winrate behalen met hem in de jungle. Tuurlijk zijn er early game betere gankers maar zijn clearspeed is snel genoeg om de andere jungler bij te houden en vanaf level 6 ben je een gank-god. Ook in kleine skirmishes ben je geweldig goed want dan kunnen ze je lang niet snel genoeg kapotfocussen en kan je teammate lekker vrijuit knallen. Momenteel zijn mn favo junglers Warwick en Nocturne (en Malphite, maar die is default gebanned op mijn lage niveau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:24:
Warwick Jungle <3 Ik blijf rond de 70% winrate behalen met hem in de jungle. Tuurlijk zijn er early game betere gankers maar zijn clearspeed is snel genoeg om de andere jungler bij te houden en vanaf level 6 ben je een gank-god. Ook in kleine skirmishes ben je geweldig goed want dan kunnen ze je lang niet snel genoeg kapotfocussen en kan je teammate lekker vrijuit knallen. Momenteel zijn mn favo junglers Warwick en Nocturne (en Malphite, maar die is default gebanned op mijn lage niveau)
Ik had hem ook geprobeerd laatst. Lifesteal quints as runes en BOTRK voor lifesteal and as. Voor de rest tanky gebouwd en was amper neer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lifesteal quints lijkt mij een beetje overbodig op warwick. Ik zou misschien eerder voor movespeed quints gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:35:
Lifesteal quints lijkt mij een beetje overbodig op warwick. Ik zou misschien eerder voor movespeed quints gaan.
Movespeed of attack speed voor een snellere early clear. Mijn build heb ik hier al een paar keer besproken, maar ik ga juist niet voor een auto-attack build. Eerder voor tankyness + CDR dmv Frozen Heart en Spirit Visage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Movespeed of attack speed voor een snellere early clear. Mijn build heb ik hier al een paar keer besproken, maar ik ga juist niet voor een auto-attack build. Eerder voor tankyness + CDR dmv Frozen Heart en Spirit Visage.
Deed ik normaal ook, maar ik vind blade of the runed king wel heel goed op hem. Als je as reds runt heb je met level 5 W 1.85 attack speed. Dat doet echt wel pijn. Zeker als je ook ghost runt werkt het zeer goed als enige damage item in een ww build. De lifesteal die je dan doet is met 4 tank items lategame misschien wel net zo sterk als gewoon 5 tank items.

Zou naast BoRK dan gewoon uit de items bulwark, glacial shroud, spirit visage, randuin en dat cc reduction item voor junglers kiezen wat je nodig hebt. En je moet hem natuurlijk ook niet maken voordat je een beetje tankyness hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis de tijd dat je nog een vampiric scepter kon kopen voor 450g.
Gebruikte die bij snelle movementspeed junglers wel eens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 14:32
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:48:
Ik mis de tijd dat je nog een vampiric scepter kon kopen voor 450g.
Gebruikte die bij snelle movementspeed junglers wel eens :(
Ik mis mijn zhonyas ring :'( of mijn sunfire garen mehhh

Nu promo matches voor gold hopen dat ik ze nu wel pak na 3x achter elkaar te falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr34m3dd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:49:
[...]

Ik mis mijn zhonyas ring :'( of mijn sunfire garen mehhh

Nu promo matches voor gold hopen dat ik ze nu wel pak na 3x achter elkaar te falen.
3x? Ik zit op 13x van Bronze 1 naar silver V. Maar vanavond ga ik het halen!! (vast niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:50:
[...]
3x? Ik zit op 13x van Bronze 1 naar silver V. Maar vanavond ga ik het halen!! (vast niet)
Zal ik het voor je doen? geen bait, scam of wat dan ook.
Ik heb blamauci, captainobvious en nog paar non tweakers ook geholpen met ranked wins :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:52:
[...]

Zal ik het voor je doen? geen bait, scam of wat dan ook.
Ik heb blamauci, captainobvious en nog paar non tweakers ook geholpen met ranked wins :X
Bedankt voor het aanbod :). Maar ik probeer het vanavond nog een keer zelf. Als het dan niet lukt dan mag jij het voor me doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

League boosting OP.
Heb vorig seizoen ook een vriend van me naar gold gecarried omdat hij telkens een paar elo te kort kwam en daarna weer dropte. Geloof niet dat het erg was want dit seizoen lukte het hem zelf.
Pagina: 1 ... 16 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.