sdk1985 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:53:
[...]
Nee... Sterker nog Pantheon is de nummer 1 bij "Shen is strong against" zie:
http://www.championselect.net/champ/Shen
Pantheon moet het hebben van spear throw herass. Shen stacked gewoon health en armor. Na zijn eerste recall doet je spear geen damage meer. Vrij logisch want een giants belt voegt bijna 400 hp toe en je spear doet op dat moment rond de 100 damage. Dat kost je dus 135 mana om alleen de belt eraf te krijgen. Shen krijg je zelfs met flask (3x60 mana) dus niet meer dood en dan zul je moeten tower farmen. Vervolgens wordt je met een beetje pech getowerdived door mid+jungler+shen.:+ .
Ik wil dus overigens de lane gewoon pre 6 winnen zodat ik op andere plekken kan gaan helpen.
spears doen veel meer schade, je overdrijft bepaalde aspecten waardoor het een hele scheve vergelijking word
als je punten in je schild stopt heb je geen punten in je Q
de Q word niet geblocked door pantheons passive, maar shen's passive wel, en dat is net zo goed een belangrijke vorm van schade van shen
pantheon's speer kost ook niet veel mana; 45 mana per Q, een beetje manaregen in je runes/masteries is meer dan zat om die speren tot het einde der dagen te kunnen gooien
pantheon's speer doet ook meer dan 100, op het moment dat shen een giants belt kan veroorloven zit die zeker op lvl4; 185+140% bonus AD, dat is gewoon minimaal 150 maar eerder 200 per speer met een 4sec CD
om die giants belt er dus af te halen ben je als pantheon 90~135 mana kwijt, wat niet veel is (andere champs geven dat uit voor 1 skill die minder doet)
gedived worden is zeldzaam, zeker early, en helemaal zeldzaam door én jungler én mid
bovendien is dat een "voordeel" wat pantheon ook kan hebben; ganks kan je niet meerekenen in een verhaal als dit
pre6 winnen is gewoon niet te doen voor shen, pre6 heb je nog niet de items (en dus tankyness) om het te winnen
als laatste: pantheon kan vrij gemakkelijk shen's ultimate cancelen, wat duidelijk een groot voordeel is voor je team
ik zie shen niet van pantheon winnen; de early van panth is zoveel sterker dan die van shen waardoor je gewoon enorm hard snowballed
dat gezegd hebbende: shen is in teamfights een stuk beter dan pantheon; pantheon is enorm sterk in de lane maar valt vrij hard af daarna
morgana is een AP mid, haar kracht kwam vooral uit het makkelijk pushen en daarna ganken, en net zoals lux/blitzcrank een squishy kunnen uitpikken als initiate voor een teamfight
ik zie d'r niet heel veel meer (lees: zo goed als niet)
geloof dat ze een tijd terug generfed was
eigenlijk een beetje zoals cassiopeia; was erg sterk maar is om (voor mij) onduidelijke redenen afgevallen
ik geen mid speler, weet er dus het fijne niet van