A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Btw, heerlijk plaatje Damien

[Voor 14% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-03-2014 22:18]
Dat zou idd mogelijk geweest zijn, was het niet dat yours truly vergeten was om de optie tot saven aan te zettenKoekiemonsterr schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:18:
Is nog mogelijk om de stream van vandaag terug te kijken maybe? Zou mooi zijn, anders helaas pindakaas.

Voor morgen staat het iig wel aan. Wel jammer opzich want de Lee Sin red buff steal in 1 van de games had ik nog wel terug willen zien...
[Voor 14% gewijzigd door Damien op 22-03-2014 22:24]
Damienx2 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:15:
[afbeelding]
Voor de mensen die het visueel willen hebben hoe het eruit ziet morgen.

Even serieus tho, geslaagd toernooi zover. Opkomst en enthousiasme van iedereen viel me ook reuze mee. Stream was ook zeker leuk. En de halve laatste game met Rorda shoutcasten was een leuke afsluiter voor vandaag

Jammer dat we de finale morgen pas spelen, zat er wel lekker in. Maar komt morgen ook vast wel goed

2-3-4 games per weekend en dan wie het meeste punten heeft aan het einde van de maand die wint of iets dergelijks?
Als we 8 teams zouden kunnen regelen die elk 2 matches per week spelen (of meer mocht dat lukken), dan zouden we inderdaad een league systeempje op kunnen zetten.
Maar dan wel wat meer balans in de teams aub

Steam: Ryada.
Ik had in het begin van de games ook wel last van lag, maar op één of andere manier hielp het in beide games om te reloggen en was het daarna wegJapieTalent schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:59:
[...]
Mijn voorkeur zou ook zijn om de finale morgen te doen, aangezien ik helaas nu af moet haken vanwege andere verplichtingen en daarbij was mijn lag ook niet echt bevorderlijk die laatste game..

Hoe moet ik nu een compilatie gaan maken van al mijn failsDamienx2 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:19:
[...]
Dat zou idd mogelijk geweest zijn, was het niet dat yours truly vergeten was om de optie tot saven aan te zettenwaar hij overigens zelf stellig van overtuigd was dat hij dat wel gedaan had....
Voor morgen staat het iig wel aan. Wel jammer opzich want de Lee Sin red buff steal in 1 van de games had ik nog wel terug willen zien...

Sowieso props voor alle commentators. En natuurlijk Damien voor het spectaten/streamen

Ook leuk dat er een stuk of 45 viewers (piek) waren en het een stuk drukker was in de GoT chat.
[Voor 22% gewijzigd door Thormodo op 22-03-2014 23:05]

De eerste game hebben we het redelijk lang uit gehouden.
(Ik doel hiermee erop dat ik vraag voor tips en tricks en wat ik fout/goed doe en waar ik op moet letten.
"Elise vermoordt Jinx"

Dat shoutcasten was trouwens erg leuke toevoeging. Toen er ff geen commentaar was, merk je meteen hoe saai het dan is om te blijven kijken. Chapeau voor degenen die het commentaar hebben verzorgd.
Helaas is die stream dus niet meer terug te kijken; kan me alleen nog wat sporadische situationele momenten van jouw Vi game herinneren. Dus daar heb je niet veel aan.wambamNL schreef op zondag 23 maart 2014 @ 01:34:
Trouwens wat vonden jullie van mijn (slechte) sivir en vi games?
(Ik doel hiermee erop dat ik vraag voor tips en tricks en wat ik fout/goed doe en waar ik op moet letten.
Waar je mogelijk nog wel iets aan hebt: waarom gebruik je op Vi scaling attack dmg quints? Kan op zich wel, maar ik zou flat ad quints nemen: snellere early clear en hardere early ganks.

Mooi! Zulke prachtgames moeten natuurlijk vereeuwigd woorden voor het nageslacht (mainly tbv bragging rights obviously)Damienx2 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 10:45:
Record option staat nu aan, en heb het zelf even getest. Het werktdus van de finale zijn er wel VOD's.
Vicariously I live while the whole world dies
Voor mijn gevoel ging je een aantal keer gevechten in die je beter niet kon pakken, voor de rest ging het voor mijn gevoel goedwambamNL schreef op zondag 23 maart 2014 @ 01:34:
Trouwens wat vonden jullie van mijn (slechte) sivir en vi games?
STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/
http://binarybeast.com/xLoL1403202
2 van de 5 members hebben inmiddels hun prijs in ontvangst mogen nemen, de andere 3 zullen nog even 2 weken moeten wachten vanwege Riot's gifting system

VOD nog aanwezig ergens? Kan hem op je Twitch kanaal niet vinden.
[Voor 28% gewijzigd door Vicarious op 23-03-2014 18:29]
Komen er aan, zodra Twitch ze verwerkt heeftVicarious schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:28:
kut, gemist! Moest een kast kopen bij Ikea en uiteraard ook nog in elkaar flansen....
VOD nog aanwezig ergens? Kan hem op je Twitch kanaal niet vinden.

Cool! Zal het nog eens even bekijken vanavond of morgen. Goed geregeld Damien, was leuk om te volgen en waarschijnlijk ook om mee te doen. Zou mooi zijn als we dit een paar keer per jaar kunnen doen, volgende keer met een andere organisator (zodat jij ook mee kan doenDamienx2 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:33:
[...]
Komen er aan, zodra Twitch ze verwerkt heeft

Was ook leuk om de laatste games te casten, alleen lijkt het me wel leuker als je het met 2 man doet, nu is het zo'n monoloog... (en mijn zondagbrakheid zal ook niet meegeholpen hebben

Xbox id: DHV Whitebird
Dus vanuit deelnemer en toeschouwer perspectief.
[Voor 11% gewijzigd door Damien op 23-03-2014 18:51]
Ga ik doen. Vergeet de feedback van Slivv van de vorige pagina (of 2 terug) niet mee te nemen, daar stond al veel in!Damienx2 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:50:
Zou iedereen de plus en minpunten van het toernooi kunnen DMen? Dan maak ik daar even een globale samenvatting van in een post. Kunnen we kijken wat er beter moet voor een eventueel volgend toernooi / season.
Ik gebruik de scaling ivm dat je early game al meteen je denting blows neemt die doen %of health damage waardood die paar ad earlygame 13 als ik het goed heb niet meteen een wereld van verschil maken.Koekiemonsterr schreef op zondag 23 maart 2014 @ 03:03:
Mooiste line vandaag, afkomstig van onze vrouwelijke shoutcaster Yume Tsuki:
"Elise vermoordt Jinx"
Dat shoutcasten was trouwens erg leuke toevoeging. Toen er ff geen commentaar was, merk je meteen hoe saai het dan is om te blijven kijken. Chapeau voor degenen die het commentaar hebben verzorgd.
[...]
Helaas is die stream dus niet meer terug te kijken; kan me alleen nog wat sporadische situationele momenten van jouw Vi game herinneren. Dus daar heb je niet veel aan.
Waar je mogelijk nog wel iets aan hebt: waarom gebruik je op Vi scaling attack dmg quints? Kan op zich wel, maar ik zou flat ad quints nemen: snellere early clear en hardere early ganks.
(Is me eens door iemand uitgelegd weet niet meer wie)
Btw als we een soort tweakers LCS gaan opzetten of met het volgende toernooi wil ik wel helpen met het opzetten ^.^
[Voor 5% gewijzigd door Ryada op 23-03-2014 21:22]
Is het te merken dat ik nog maar voor de vierde keer speel met kha'zix? Tweede game ging ik niet zo lekker, eerst een pauze ingelast omdat m'n game glitchte en daardoor de graphics best vervelend deden en ik dus even opnieuw moest starten. Vervolgens nog een easy Elise kill laten gaan...Damienx2 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:20:
http://www.twitch.tv/damienlolx/b/513616671
hij staat erophf watching!
Nu even terugkijken met wat ik in het vervolg beter kan doen

RIP Recrush
[Voor 10% gewijzigd door Slivv op 24-03-2014 08:01]
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Wat ging er goed?
- Shoutcasten;
- Opzet van je toernooi;
- Aanwezigheid/stiptheid teams en snel schakelen met subs;
Wat kon er beter?
- Knockout phase ipv best of 3;
- Vaste shoutcasters;
- Sowieso 2 shoutcasters en 1 met extra gameknowledge (een combo Yume Tsuki & Sliv bijv);
- Meer balance in de teamsetup (qua ranking);
- Meer dan 5 mensen per team toelaten zodat de subs duidelijk zijn;
- Games tegelijk laten spelen;
- Misschien LCS vorm ipv Tournament vorm;
- Toernooi uitspreiden over meerdere dagen;
- Loser bracket implementeren;
Mijn eigen conclusie
Ik zal allereerst nog even onderbouwen waarom er in sommige gevallen gekozen is voor een minder aantrekkelijke aanpak en vanuit welk oogpunt ik er naar heb gekeken.
- Knockout phase ipv best of 3: Ik ben het helemaal met jullie standpunt eens, dit had ook moeten gebeuren, alleen op het moment dat ik het toernooi daadwerkelijk wilde laten doorgaan hadden we 4 teams. Als ik dan gekozen had voor een knockout phase dan had ik er ook een Loser bracket in moeten gooien. Eerlijk gezegd kwam ik tot de conclusie dat ik dan waarschijnlijk het overzicht zou verliezen met welke games wanneer gespeeld dienden te worden dus vandaar dat ik koos voor de iets simpeler oplossing en dat was de best of 3 en geen loserbracket. Voor een volgende toernooi zou ik ook zeker met jullie voorstel instemmen, want het maakt het toernooi uiteindelijk aantrekkelijker.
- Games tegelijk laten spelen: Ik vind het een goed idee, alleen omdat dit de eerste versie van het toernooi was, wou ik iedereen een kans geven zijn kunsten te vertonen op stream zodat er iig wat publiek aanwezig was. (handig dat ik overigens toen geen record had aanstaan dus uiteindelijk hebben jullie er nog maar weinig aan gehad). Voor toekomstige toernooien is dit idd een optie en dan de meest leuke games streamen.
Wat ik zelf beter had zien willen gaan:
Dit is meer visueel gericht en dat zijn overlays. Een vast setje overlays was handiger geweest dan dat ik on the spot elke keer scenes mocht lopen editten. Voor de rest ben ik zeer tevreden over hoe het allemaal is gegaan en op 1 enkeling na op Twitch chat ging het er vrij vriendelijk aan toe.
Ik heb overigens de rules niet streng gehanteerd omdat ik het leuker vond om daadwerkelijk de games te laten doorgaan dan te roepen: "jongens die sub ken ik niet, disqualified" Maar dat kunnen we goed afvangen door grotere rosters in te voeren.
Nogmaals iedereen bedankt voor het deelnemen aan dit toernooi (zowel spectator als deelnemer) en de kans bestaat dat ik hem vrij binnenkort toch weer zal hosten

Mede dank aan Rordarok voor de DM met een idee qua teamindeling.
Voor de deelnemers was het gewoon goed voor mijn gevoel, ik heb natuurlijk maar 1 game gespeeld. Als toeschouwer denk ik dat het beter is om 2 vaste casters te hebben, ik vondt het casten erg leuk om te doen en zou best het volgende tournooi helemaal willen caste.Damienx2 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:50:
Zou iedereen de plus en minpunten van het toernooi kunnen DMen? Dan maak ik daar even een globale samenvatting van in een post. Kunnen we kijken wat er beter moet voor een eventueel volgend toernooi / season.
Owja en lees nu pas dat je het liever in DM heb, en alles wat ik heb gezegd staat nu al toevallig in een post boven mij

[Voor 9% gewijzigd door garriej op 24-03-2014 11:17]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CrQtq1YE8jQ]
RIP FlyingBroccoli

En terecht, voor nu was dat prima. In volgende toernooien zou ik inderdaad gewoon grotere rosters toestaan. Geeft ook wat meer flexibiliteit voor de teams bij het inschrijven als iemand bijvoorbeeld maar 1 van de 2 dagen kan etc.Damienx2 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:14:
Ik heb overigens de rules niet streng gehanteerd omdat ik het leuker vond om daadwerkelijk de games te laten doorgaan dan te roepen: "jongens die sub ken ik niet, disqualified" Maar dat kunnen we goed afvangen door grotere rosters in te voeren.
Is dit de recap van het toernooi? (kan dat nu niet checken) dan ga ik dat vanavond maar eens terug kijken thuisDamienx2 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:20:
http://www.twitch.tv/damienlolx/b/513616671
hij staat erophf watching!

Is er al interesse na het toernooi van afgelopen weekend of wachten?
PSN: MaxxusNL

Is het niet een idee om in gesprek te gaan met de moderators of het mogelijk is dat er een extra gedeelte komt (forum of frontpage d.m.v. banner). Aangezien er ook met andere games vaak een toernooi wordt georganiseerd. Zo komt er naar mijn idee meer bekendheid en animo?
Verder hou ik dit topic in de gaten, wil de volgende keer wel meedoen

Er komt zeker nog een toernooi aan, al moet ik zeggen dat degene die met het LCS-principe aankwam mij wel behoorlijk heeft gemotiveerd om zoiets op te zettenElcappucino schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:49:
Aww wat jammer dat ik dit heb gemist, heb al een tijdje niet gekeken in dit topic.
Is het niet een idee om in gesprek te gaan met de moderators of het mogelijk is dat er een extra gedeelte komt (forum of frontpage d.m.v. banner). Aangezien er ook met andere games vaak een toernooi wordt georganiseerd. Zo komt er naar mijn idee meer bekendheid en animo?
Verder hou ik dit topic in de gaten, wil de volgende keer wel meedoen

Zo vul je iig zaterdag en zondag qua LoL op aangezien ranked meestal die dagen een draak is.
1,5 uur elk weekend is niet zoveel.Vicarious schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:09:
Op zich cool, maar denk je niet dat het lastig is voor iedereen om zoveel tijd voor LoL vrij te houden? Voor pro's is dit te doen omdat ze er aardig wat centjes mee verdienen, maar als het puur voor de lol is wordt het denk ik een lastig verhaal. Ik denk dat de teams wel heel groot moeten worden wil je elke week 8 volledige teams op de been hebben.
yeah right, anderhalf uur per dag eerder

Nou ja je speelt opzich 1 game per dag (zaterdag/zondag), als je met je tegenstander een tijd overeenkomt dan lijkt het me opzich niet zoveel tijd in beslag nemen.Vicarious schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:15:
[...]
yeah right, anderhalf uur per dag eerderJe hebt altijd tijd nodig om een game op te zetten, iedereen aanwezig te hebben etc. etc. en je speelt op zaterdag EN zondag.
En dan gewoon via clanbase principe, dus beide komen een match overeen, scores worden opgevoerd en het andere team moet deze confirmen. Dan is het aan een admin om aan het einde van het weekend te zien of alle games zijn geconfirmed.
[Voor 20% gewijzigd door Damien op 24-03-2014 12:18]
Dit dus. Alleen wel zoveel mogelijk games proberen te streamen.Damienx2 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:17:
[...]
Nou ja je speelt opzich 1 game per dag (zaterdag/zondag), als je met je tegenstander een tijd overeenkomt dan lijkt het me opzich niet zoveel tijd in beslag nemen.
En dan gewoon via clanbase principe, dus beide komen een match overeen, scores worden opgevoerd en het andere team moet deze confirmen. Dan is het aan een admin om aan het einde van het weekend te zien of alle games zijn geconfirmed.
Desnoods lolrecord? :-)garriej schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:19:
[...]
Dit dus. Alleen wel zoveel mogelijk games proberen te streamen.
Soortgelijk idee had ik al geofferd via DM naar Damien vanochtend :-)
[Voor 14% gewijzigd door Meneer iCy op 24-03-2014 12:25]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Nu moeten we alleen nog iemand hebben die dit daadwerkelijk kan coderengarriej schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:19:
[...]
Dit dus. Alleen wel zoveel mogelijk games proberen te streamen.

Dus een:
- Clanregistratie site, met teams van 5 met minimaal opties tot 3 subs;
- Ladder-page, waarop alle teams te zien zijn met de huidige stand erbij;
- Calendar, waarop de tijden + dagen te zien zijn dat de teams tegen elkaar spelen, met eventueel een optie dat er gezien wordt of deze game ook gestreamed zal worden en op welke stream;
- Challenge-optie, waarop de teams voor dat weekend een tijd kunnen afspreken met hun tegenstander om te spelen;
- En natuurlijk admin features om games te confirmen indien nodig;
En dan zit ik dus te denken, dat als een team het voor een bepaald weekend niet voor elkaar krijgt om te spelen dat dan het andere team de autowin krijgt.
En dan voorlopig voor 8 teams.
Dit kan natuurlijk ook, teams een week de tijd te geven om te spelen, lolreplay naar de streamer sturen(uitslagen geheim houden) en dan op zaterdag/zondag streamen.iCy schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:24:
[...]
Desnoods lolrecord? :-)
Soortgelijk idee had ik al geofferd via DM naar Damien vanochtend :-)
Op die manier kunnen de teams zelf bepalen wanneer ze spelen en moeten alleen de commentatoren en streamer tijd hebben op die dagen.
[Voor 15% gewijzigd door garriej op 24-03-2014 12:31]
Hier zijn toch allang dingen voor beschikbaar lijkt me? Is het niet een beetje het wiel opnieuw uitvinden zo? Ik zal eens zoeken...Damienx2 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:25:
[...]
Nu moeten we alleen nog iemand hebben die dit daadwerkelijk kan coderen.
Dus een:
- Clanregistratie site, met teams van 5 met minimaal opties tot 3 subs;
- Calendar, waarop de tijden + dagen te zien zijn dat de teams tegen elkaar spelen, met eventueel een optie dat er gezien wordt of deze game ook gestreamed zal worden en op welke stream;
- Challenge-optie, waarop de teams voor dat weekend een tijd kunnen afspreken met hun tegenstander om te spelen;
En dan zit ik dus te denken, dat als een team het voor een bepaald weekend niet voor elkaar krijgt om te spelen dat dan het andere team de autowin krijgt.

Als iemand een leuke layout kan maken kan ik wel iets simpels opzetten waarbij teams zich kunnen aanmelden en zo kunnen mee doen met een volgend toernooi. Zo hoeft het niet meer via onoverzichtelijke DM's of via die topic.
Domein/hosting is overigens geen probleem.
[Voor 4% gewijzigd door Mebus op 24-03-2014 12:38]
https://wordpress.org/plugins/challonge/ ?Vicarious schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:31:
[...]
Hier zijn toch allang dingen voor beschikbaar lijkt me? Is het niet een beetje het wiel opnieuw uitvinden zo? Ik zal eens zoeken...
Kan vanavond wel eens kijken wat ik in Wordpress werkend kan krijgen :-)
Layoutje is in Wordpress niet zo moeilijk trouwens ;-) (Kuch Artisteer Kuch)
[Voor 9% gewijzigd door Meneer iCy op 24-03-2014 12:36]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Registratie systeem is lastiger om te maken als gewoon een tabel op een website. Dus teams via DM laten inschrijven en op een website gooien.
Gewoon tabel op website bijwerken.
Alle games op zaterdag/zondag streamen vanaf lolreplay.
Teamleiders met elkaar laten mailen/dmen.
is dan niet nodig ivm lolreplay.
Daarom ze een week de tijd geven om te spelen en vanaf replay streamen.
[Voor 8% gewijzigd door garriej op 24-03-2014 12:36]
Tuurlijk, als er daarom opeens 20 teams zullen aanmelden kan het onoverzichtelijk worden, maar daar zijn ook oplossingen voor.
Ik ben tegenstander om zelf iets op te zetten (met de gedachte dat iemand een simpele layout kan maken). Ja, Wordpress kan je ook aanpassen, maar er zijn maar vrij weinig mensen die ook echt weten hoe je dat moet doen.
En of dit betekend dat je het wiel opnieuw moet uitvinden? Wel voor een groot deel, maar je kan ook dingen toevoegen die zo een kant en klare website niet heeft

Maar dan nog, ik laat Damien hier in beslissen. Hij was tenslotte de bedenker van het laatste toernooi

[Voor 6% gewijzigd door Mebus op 24-03-2014 12:45]
Het mooie van dit tournooi is wel dat als de teams zijn ingeschreven ze ingeschreven zijn. daar heb je dan de komende x aantal weken geen omkijken meer naar.Mebus schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:44:
@iCy, maar kunnen mensen zich zelf dan ook opgeven als team? Of moet je nog steeds de personen zelf toevoegen? Dan zal alles alsnog via DM's gaan of via dit topic. Dat is onoverzichtelijk, vooral als het niet voor iedereen duidelijk is wie het toernooi organiseert en waar ze zich dus kunnen melden.
Tuurlijk, als er daarom opeens 20 teams zullen aanmelden kan het onoverzichtelijk worden, maar daar zijn ook oplossingen voor.
Ik ben tegenstander om zelf iets op te zetten (met de gedachte dat iemand een simpele layout kan maken). Ja, Wordpress kan je ook aanpassen, maar er zijn maar vrij weinig mensen die ook echt weten hoe je dat moet doen.
En of dit betekend dat je het wiel opnieuw moet uitvinden? Wel voor een groot deel, maar je kan ook dingen toevoegen die zo een kant en klare website niet heeft
Tuurlijk, ze zullen de tijden zien op de website of hier lezen. Maar hoeveel mensen zullen dan wel niet vergeten wanneer ze moeten spelen? Er is er altijd wel één. Zo kan je mensen die mee willen kijken ook beter op de hoogte houden van wanneer er een game gespeeld gaat worden

Vind wel though dat je daar als team zelf verantwoordelijk voor ben.. komt team niet opdagen dan hebben ze pech toch =pMebus schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:52:
Tuurlijk, ze zullen de tijden zien op de website of hier lezen. Maar hoeveel mensen zullen dan wel niet vergeten wanneer ze moeten spelen? Er is er altijd wel één. Zo kan je mensen die mee willen kijken ook beter op de hoogte houden van wanneer er een game gespeeld gaat wordenAls ik hier een stukje terug las dat iemand te laat was met het bekijken van de streams..
Daarom moet je ook teams op tijden tegen elkaar laten spelen en het zelf lekker uitzoeken wanneer ze spelen, vervolgens lolreplay naar damien en die doet dan alle games streamen op zaterdag/zondag.Mebus schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:52:
@garriej, maar je moet mensen nog steeds op de hoogte houden via DM's of via ingame chat. Als men een email adres achterlaat kan je ze makkelijker op de hoogte houden met wanneer ze moeten spelen. Ook het vragen van 'wanneer' ze kunnen spelen is makkelijker. Zo hoeft Damien niet 6 uur lang bezig te zijn voor een antwoord of om te kijken wanneer iemand online is op LoL.
Tuurlijk, ze zullen de tijden zien op de website of hier lezen. Maar hoeveel mensen zullen dan wel niet vergeten wanneer ze moeten spelen? Er is er altijd wel één. Zo kan je mensen die mee willen kijken ook beter op de hoogte houden van wanneer er een game gespeeld gaat wordenAls ik hier een stukje terug las dat iemand te laat was met het bekijken van de streams..
Als je een leuke banner wilt of iets dergelijks wil ik wel iets in elkaar knutselen met CC.iCy schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:36:
[...]
https://wordpress.org/plugins/challonge/ ?
Kan vanavond wel eens kijken wat ik in Wordpress werkend kan krijgen :-)
Layoutje is in Wordpress niet zo moeilijk trouwens ;-) (Kuch Artisteer Kuch)
Na het succes van het toernooi van afgelopen weekend, wil ik jullie een nieuw concept toernooi aanbieden. Dit maal gaan jullie niet als team aan de slag maar ben je op je zelf gewezen.
Game:
Map: Howling Abyss (draft)
Aantal: BO3
Win condities:
- 150 CS
- 1 Tower
- 1 Kill
GOTtoernooi@gmail.com
Punten:
Win = 3 punten
Loss = 1 punt
Outmachted = 1 punt*
* Outmatched
Hoewel ranked status niet altijd even veel zegt, blijft het wel een indicatie van skill niveau.
Voor de mensen die tegen een tegenstander spelen die 2 tiers hoger is krijgen bij een win een extra bonus punt (excuses voor de unranked spelers, jullie maken geen kans op een bonus punt).
Tijden:
Na de inschrijvingen wordt er een lijst beschikbaar gemaakt, het is aan je zelf om in deze week (31-3 t/m 04/04 zoveel mogelijk matches te spelen voor je punten. Je kan de mensen op de lijst benaderen voor een match, je mag 2x tegen dezelfde persoon spelen per dag.
Na 22:00 op vrijdag (04/04) neem ik geen scores meer aan, de punten zullen dan worden geteld (en worden gepubliceerd).
De 6 personen met de hoogste score zullen dan in het weekend het tegen elkaar uitvechten.
Op zaterdag (05/04) vanaf 13:00 mag er van start worden gegaan, elke speler zal 1x tegen elkaar spelen in een BO3.
De top 3 (van zaterdag) zal zondag (06/04) vanaf 13:00 de finale spelen in een BO5.
Prijzen:
1e prijs: €20 RP
2e prijs: €10 RP
3e prijs: Mystery Skin
Inschrijven:
Het inschrijven kan je tot a.s. zondag 18:00 doen via onderstaande link.
https://docs.google.com/s...dxOEE&usp=drive_web#gid=0
Streaming & Casters:
Hopelijk kunnen we voor het weekend een stream up & running krijgen met 2 casters, graag even een DM als je hiermee kunt/wilt helpen.
PS:
Minimum van 12 spelers om het toernooi te laten starten
Een logischer systeem zou bijvoorbeeld zijn dat je twee keer in totaal tegen elke speler moet spelen, maar zelfs met 12 spelers zijn dat ook al een hele bult potjes.
Wel super irritant dat die spectator mode er zondag steeds uit klapte zeg. Daardoor zijn niet alleen een aantal grote gevechten gemist, maar liep ook het commentaar niet helemaal synchroon meer.
Volgens mij hadden we daar zaterdag geen last van?
[Voor 26% gewijzigd door Thormodo op 24-03-2014 13:26]
[Voor 18% gewijzigd door garriej op 24-03-2014 13:25]
Het klinkt mij een beetje als de Gragas wint.
Heimerdinger picks everywhere..Ero-Sensei schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:28:
Leuk ook voor de mensen die zich specialiseren in supports als Allistar, Leona e.d..
Klopt, hoe meer potjes, hoe meer punten.
Dat is ook stiekem de bedoeling, meer interactie tussen de GoT mensen.
En wat versta je onder no-life?
Je kan 24 uur per dag klaar staan om te spelen, maar je moet wel tegenstanders hebben.

Alistar is toch een jungler ipv support ?Ero-Sensei schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:28:
Leuk ook voor de mensen die zich specialiseren in supports als Allistar, Leona e.d..
Gisteren gejungled en met een triforce + IE kon ik menig champ doodmaken met me ult aan

"Don't let your dreams be memes"
Faker likes to have a word with youEro-Sensei schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:58:
Het probleem is gewoon dat er van de 113? champions 50 niet viable zijn voor een 1vs1. Alle melee's worden doodgepoked, ADC's verliezen een early (lvl3) all-in van zo'n beetje elke APC. Het gaat om 150 farm, dus ja lekker vol AP runes Ziggs/Gragas/Heimer en koop genoeg mana pots.

En een AP alistar doet toch meer damage dan je denkt!
Haha, ik heb geen idee wie Faker is

Overigens ben ik erval overtuigt dat skill > champion.
Feit blijft echter dat een Garen niet kan farmen zonder doodgepoked te worden wanneer hij tegen een ranged staat. Hetzelfde geld voor Alistar, of welke melee farmer dan ook. Ter aanvulling: met 1 turret, of 150 farm voor een win is het funest moet recallen.
Daarom neem ik Ziggs als voorbeeld, want die heeft dikke ranged skills én ranged autoattacks. Daarom vindt ik 1vs1 te champion afhankelijk.
[Voor 6% gewijzigd door Ero-Sensei op 24-03-2014 14:15]
Misschien dat het wel iets is als je dezelfde (random) champ moet nemenEro-Sensei schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:14:
[...]
Daarom vindt ik 1vs1 te champion afhankelijk.
RIP me, moet niet gaan duelen met de AP mid als ik alleen maar armor gestacked hebItsNotRudy schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:24:
[...]
[video]
RIP FlyingBroccoliwerd je even overmoedig met je 11-0!

M'n farm was slecht (5 cs meer dan Akali early game) en eenmaal ze wat geroamd had en enkele kills had kon ik niets meer doen. Jumpte op mij en ik was dood, zelfs onder de turret.
Iemand enige tips hoe je tegen een Akali kan spelen met een Orianna? (Ik ben relatief noob met Orianna).
Het voordeel van Orianna is haar shield en afstand. Vooral bij Akali die het vooral van melee aanvallen moet hebben. Hou je afstand, poke, en gebruik je shield als je schade verwacht of ziet aankomen.misterdoom schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:20:
Gisteren nog eens Orianna geprobeerd. Ik vind het een leuke champ maar het ging niet goed tegen een Akali.
M'n farm was slecht (5 cs meer dan Akali early game) en eenmaal ze wat geroamd had en enkele kills had kon ik niets meer doen. Jumpte op mij en ik was dood, zelfs onder de turret.
Iemand enige tips hoe je tegen een Akali kan spelen met een Orianna? (Ik ben relatief noob met Orianna).
Vraag desnoods hulp aan de jungler, mocht je die early kill voorsprong willen hebben.
heb zelf beide champs niet, maar het lijkt me verstandig om niet het gevecht te biginnen maar haar aanvallen als ze op je springt want dan kan ze je aanvallen moeilijker ontwijken.misterdoom schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:20:
Gisteren nog eens Orianna geprobeerd. Ik vind het een leuke champ maar het ging niet goed tegen een Akali.
Dan heb je weer het probleem dat niet iedereen een even grote champion pool heeft, en het verschil in ervaring erg groot kan zijn. Een diamond speler die altijd jungler, top of support speelt en ooit eens in een ver verleden een keer Ziggs heeft geprobeerd kan best een probleem hebben tegen een gold Ziggs die al sinds Ziggs uitkwam niets anders heeft gespeeld. Maar als je een top/jungle/support champ zou kiezen voor beiden zou de dia speler zonder meer winnen, dus welke wordt het dan?Greenpearl schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:17:
[...]
Misschien dat het wel iets is als je dezelfde (random) champ moet nemen
Je zal haast wel mensen moeten laten kiezen. wat ze het liefst spelen, en dan krijg je inderdaad een klein aantal champions die zwaar in het voordeel zijn met die regels.
Of afspreken welke lane je doet "nabootsen" maar dan kom je al snel uit bij mid of top, en dan is er het probleem nog dat als je ziet wat de ander kiest je kan counteren als je second pick ben.Skyclad schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:25:
[...]
Dan heb je weer het probleem dat niet iedereen een even grote champion pool heeft, en het verschil in ervaring erg groot kan zijn. Een diamond speler die altijd jungler, top of support speelt en ooit eens in een ver verleden een keer Ziggs heeft geprobeerd kan best een probleem hebben tegen een gold Ziggs die al sinds Ziggs uitkwam niets anders heeft gespeeld. Maar als je een top/jungle/support champ zou kiezen voor beiden zou de dia speler zonder meer winnen, dus welke wordt het dan?
Je zal haast wel mensen moeten laten kiezen. wat ze het liefst spelen, en dan krijg je inderdaad een klein aantal champions die zwaar in het voordeel zijn met die regels.
Waardoor zou het bevorderlijk zijn voor de interactie dan als ik en Garriej bijvoorbeeld met elkaar al 10 potjes kunnen spelen (in de hele week)? Juist als je tegen iedereen moet spelen voor je punten krijg je meer interactie naar mijn idee.Maxxus schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:53:
@ Thormodo & Garriej
Klopt, hoe meer potjes, hoe meer punten.
Dat is ook stiekem de bedoeling, meer interactie tussen de GoT mensen.
En de rest van de comments gaan over de problemen die inherent zijn aan 1vs1. Daar moet je naar mijn idee niet zo over zeuren -,-. Desnoods ga je nu nog even een paar champions oefenen die in jouw ogen goed zijn in 1vs1.
[Voor 18% gewijzigd door Thormodo op 24-03-2014 14:29]
Maak haar kapot voordat ze level 6 is. Orianna is echt een hel voor Akali om tegen te spelen tot level 6; Haar autoattacks zijn empowered door haar passive en ze kan alle Akali harrass shielden doordat de projectile traag is. Je moet toch wel zeker een 30+ cs lead opbouwen in die tijd. Dat is de equivalent aan een Blasting Wand of Chalice of Harmony. Als je maar 5 cs up bent op Akali op level 6 dan heb je eigenlijk je kans al wel gespeeld. Dan kan je beter voorzichtig spelen en continu je lane in de tower pushen zodat Akali niet kan roamen. Als je Shield maxt en een Athenes rusht dan zou ze je niet moeten kunnen instakillen met haar burst. In de late mid game heb je over het algemeen meer aan een Orianna dan een Akali, dus je kunt problemen om dragon fights te forcen en zo de game te snowballen voor je team.misterdoom schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:20:

GRATZ!Mebus schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:31:
Zojuist in gold terecht gekomen (eindelijk) en blijkbaar nog beter dan onze beste jungler euw:
[afbeelding]
Sorry man!
Netjes hoor, gz!Mebus schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:31:
Zojuist in gold terecht gekomen (eindelijk) en blijkbaar nog beter dan onze beste jungler euw:
[afbeelding]
Sorry man!
Maar uhm, meer wins is niet per definitie beter hé

Also iemand die BEST JUNGLAH EUW heet moet wel een smurf zijn.Ero-Sensei schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:37:
[...]
Netjes hoor, gz!
Dat weet ik, maar dat ik boven hem ben geplaatst bewijst dat welEro-Sensei schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:37:
[...]
Netjes hoor, gz!

(vind het gewoon grappig dat ik dus boven hem ben geplaatst)
[Voor 10% gewijzigd door Mebus op 24-03-2014 14:43]
Toch wel grappig soms dat je iemand tegenkomt met minder dan 15 wins in Gold of Diamond xD En dat sommige meer dan 200+ wins xD. Veel geluk gehad tijdens placement denk ik?Ero-Sensei schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:37:
[...]
Netjes hoor, gz!
Een Diamond 1 seizoen 3, met pech tijdens placements die 1-9 gaat kan best in gold terecht komen hèElcappucino schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:46:
[...]
Toch wel grappig soms dat je iemand tegenkomt met minder dan 15 wins in Gold of Diamond xD En dat sommige meer dan 200+ wins xD. Veel geluk gehad tijdens placement denk ik?

Kan je rating van vorig seizoen zoveel invloed hebben op je placement?Ero-Sensei schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:53:
[...]
Een Diamond 1 seizoen 3, met pech tijdens placements die 1-9 gaat kan best in gold terecht komen hè

Ja, als je vorig seizoen Bronze 4 was en op een of andere miraculeuze wijze 10-0 gaat in je placements kom je alsnog niet in Gold. Waarschijnlijk hoogstens Silver 3 ofzo.Elcappucino schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:59:
[...]
Kan je rating van vorig seizoen zoveel invloed hebben op je placement?
Uhu je heb een hidden rating, ook wel MMR(match making rating) genoemd daarop wordt gebaseerd tegen wie je speelt.Elcappucino schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:59:
[...]
Ja. Ik won 4 van de 10 games en kwam in S4 terecht (daar starten ik ook in Seizoen 3 en was S1 geeindigt in Seizoen 3), S4/3/2 is easy. Silver 1 doorgelopen en de eerste promo naar gold verprutst, paar potjes later weer in promo en nu in 1 keer alles gewonnenElcappucino schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:59:
[...]

@Xevoo, als je in bronze 3 zit en je wint alle placement games lijkt het me sterk dat je in silver komt..
[Voor 3% gewijzigd door Mebus op 24-03-2014 15:03]
Heb ik zoveel mogelijk gedaan. Heb haar enkele keren laten recallen maar heeft mij 1x gekilled in lane early door een gank met Elise. Onze Warwick jungle was me constant aan het uitmaken omdat ik geen grote CS lead had.Slivv schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:29:
[...]
Maak haar kapot voordat ze level 6 is. Orianna is echt een hel voor Akali om tegen te spelen tot level 6; Haar autoattacks zijn empowered door haar passive en ze kan alle Akali harrass shielden doordat de projectile traag is. Je moet toch wel zeker een 30+ cs lead opbouwen in die tijd. Dat is de equivalent aan een Blasting Wand of Chalice of Harmony. Als je maar 5 cs up bent op Akali op level 6 dan heb je eigenlijk je kans al wel gespeeld. Dan kan je beter voorzichtig spelen en continu je lane in de tower pushen zodat Akali niet kan roamen. Als je Shield maxt en een Athenes rusht dan zou ze je niet moeten kunnen instakillen met haar burst. In de late mid game heb je over het algemeen meer aan een Orianna dan een Akali, dus je kunt problemen om dragon fights te forcen en zo de game te snowballen voor je team.
Het probleem bij CS was dat ik m'n AA overschatte en dus net te vroeg attackte en dus net miste. Het is dan ook een tijdje geleden dat ik haar gespeelt had.
Nu, WW was ook niet denderend in z'n ganks waarbij hij me eerst dood liet gaan om dan met z'n ult erop te springen.
Echt de lane verloren heb ik niet. Maar Akali was aan het roamen omdat onze bot zonder vision veel te ver gepushed had en daar een double kill opgedaan.
Uiteindelijk het spelletje nog gewonnen en m'n plays werden beter maar moest eventjes op dreef komen.
Dit topic is gesloten.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.