[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 156 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

wambamNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:31:
[...]

Sure.

Btw ik had een vraag ik heb gister even renekton gepakt omdat ik top lane ook wil leren spelen.
Maar de eerste game zat ik tegen een duo top en outfarmde/zonede ik ze makkelijk.
De 2de game die ik speelde was 1v1 tegen een wukong, toen had ik zon grote problemen om mn lane te holden.
Ik werd outfarmed en zwaar gezoned waarschijnlijk mijn fout maar ik moet het meer oefenen.
Zijn er nog een paar beginner tips voor mij?
Kijken hoe je Wukong speelt met name. Daarmee bedoel ik, doet hij een combo van E->Q->W om weg te komen of blijft het simpelweg bij de E->Q. In het laatste geval gelijk afstraffen door W->Q te doen zodat je iig blijft traden. Het risico wat je hiermee loopt is dat je lane gaat pushen. Gaat je Wukong echter voor de eerste optie en je hebt goed overzicht dat het geen bait is voor de enemy jungler, dan E->(door zijn clone/minion wave)->W(op hem natuurlijk en niet de clone ;))->Q en afhankelijk of je je volledige E hebt gebruikt om in range te komen terug met je E naar je positie. Voor de rest proberen je rage bar iig rond de 50% te hebben zodat je een empowered ability op zijn hoofd gooit voor de trades. Dit zorgt wederom dat je je lane pushed, maar Wukong kan ook niet voor eeuwig harassen, hij zit immers met zijn mana-bar waar jij geen problemen hebt. Wat opzich kan helpen is ipv een Sunfire te rushen om voor een Randuins te gaan of iig Warden's Mail, aangezien Wukong een attackspeed buff krijgt bij zijn initiate (tevens een goede tip als je ooit een Wukong speelt en je wilt een tower pushen, attack op de minions en terug naar de toren voor wat extra hits). Warden's Mail zal zijn attackspeed buff aanzienlijk minder pijnlijk maken.

Vooralsnog blijft het kijken naar openingen, maar blijf traden. Wukong heeft in tegenstelling tot Renekton geen build in sustain.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:47:
[...]
Je Q applied ook W, dus activeer W net voor of tijdens Q wanneer mogelijk ;) je bent vooral afhankelijk van je jungler de eerste levels. Als je in je eentje werkt en je gaat traden- gebruik alles wat je hebt en bully ze de lane uit. Ik gebruik gerust EWQR+Ignite ookal kan ik de tegenstander daar niet mee killen, hij blijft low in de lane (of recalled) en dan pak ik hem met de volgende EWQ. Zo pakte ik gisteren Mundo ook aan, ik kreeg hem door creep hits + mijn combo half leven, hij popped ult, ik Ignite. Ik krijg hem (obviously) niet dood, maar met 1/3 HP over kon hij enkel met Cleaver farmen en kwam hij daardoor op 1/4 HP waardoor ik kon opruimen.
Hey dat eerste wist ik niet, weer wat geleerd, thanx! Dat tweede kan ik eens proberen. Ik bewaar meestal ignite e.d. tot ik er in samenwerking met de jungler mogelijk een kill mee kan pakken.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Vicarious schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:39:
[...]

Hey dat eerste wist ik niet, weer wat geleerd, thanx! Dat tweede kan ik eens proberen. Ik bewaar meestal ignite e.d. tot ik er in samenwerking met de jungler mogelijk een kill mee kan pakken.
je tegenstander uit lane krijgen is gewoon een win, ignite gebruiken om hem uit lane te pushen is dus helemaal niet erg. Als hij in base is kan jij namelijk een voorsprong opbouwen in farm of misschien zelfs de toren neer halen(pas op voor de jungler!!) en dat maakt die ignite het dus volledig waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:47:
[...]

je tegenstander uit lane krijgen is gewoon een win, ignite gebruiken om hem uit lane te pushen is dus helemaal niet erg. Als hij in base is kan jij namelijk een voorsprong opbouwen in farm of misschien zelfs de toren neer halen(pas op voor de jungler!!) en dat maakt die ignite het dus volledig waard.
Dat komt door Vicarious zijn jungle mindset ;) zijn smite is immers een finisher :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:39:
[...]

Kijken hoe je Wukong speelt met name. Daarmee bedoel ik, doet hij een combo van E->Q->W om weg te komen of blijft het simpelweg bij de E->Q. In het laatste geval gelijk afstraffen door W->Q te doen zodat je iig blijft traden. Het risico wat je hiermee loopt is dat je lane gaat pushen. Gaat je Wukong echter voor de eerste optie en je hebt goed overzicht dat het geen bait is voor de enemy jungler, dan E->(door zijn clone/minion wave)->W(op hem natuurlijk en niet de clone ;))->Q en afhankelijk of je je volledige E hebt gebruikt om in range te komen terug met je E naar je positie. Voor de rest proberen je rage bar iig rond de 50% te hebben zodat je een empowered ability op zijn hoofd gooit voor de trades. Dit zorgt wederom dat je je lane pushed, maar Wukong kan ook niet voor eeuwig harassen, hij zit immers met zijn mana-bar waar jij geen problemen hebt. Wat opzich kan helpen is ipv een Sunfire te rushen om voor een Randuins te gaan of iig Warden's Mail, aangezien Wukong een attackspeed buff krijgt bij zijn initiate (tevens een goede tip als je ooit een Wukong speelt en je wilt een tower pushen, attack op de minions en terug naar de toren voor wat extra hits). Warden's Mail zal zijn attackspeed buff aanzienlijk minder pijnlijk maken.

Vooralsnog blijft het kijken naar openingen, maar blijf traden. Wukong heeft in tegenstelling tot Renekton geen build in sustain.
De wukong waar ik tegen zat deed dash > clone >en appeared weer achter zn wave.
Daarom had ik er veel problemen mee hij trade met zn dash en kon gewoon wegkomen zonder dat ik hem kon stunnen.
Daarnaast een vriend van me zat voor het eerst hecarim jungle te spelen en dat ging ook niet zo goed (ik laat hem nooit meer jungle spelen als ik met hem duo queue hij is te koppig :P)
maar wat jij zegt is zeg maar je popt je W dasht dan met je E dan doe je een Q dan een paar AA en dan dash je weer weg met je E terwijl je ignite popt en die verder laat tikken?

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:48:
[...]

Dat komt door Vicarious zijn jungle mindset ;) zijn smite is immers een finisher :D.
als jij net een wukong uit zn lane gegooit heb is de kans best groot dat je niet vol hp meer bent, als de jungler dan komt en je staat rustig onder de toren de toren aan te vallen kan hij jou (redelijk) makkelijk killen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

wambamNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:49:
[...]

De wukong waar ik tegen zat deed dash > clone >en appeared weer achter zn wave.
Daarom had ik er veel problemen mee hij trade met zn dash en kon gewoon wegkomen zonder dat ik hem kon stunnen.
Daarnaast een vriend van me zat voor het eerst hecarim jungle te spelen en dat ging ook niet zo goed (ik laat hem nooit meer jungle spelen als ik met hem duo queue hij is te koppig :P)
maar wat jij zegt is zeg maar je popt je W dasht dan met je E dan doe je een Q dan een paar AA en dan dash je weer weg met je E terwijl je ignite popt en die verder laat tikken?
Ik zou niet direct bij elke trade dat ignite up is het gebruiken, maar zonder de ignite in de combo is dat idd het idee. Als hij alleen zijn dash gebruikt en niet eens volgt met een Q (zijn armor shred) dan is hij nog erg mild vs je. Dan zou ik idd zijn dash afwachten aangezien je al weet dat hij zijn clone popped gelijk door de clone heen "slicen" en (doordat je zijn speelstijl hebt bekeken) zijn standaard route volgen en als hij dan weer te voorschijn is -> W->Q->E. Mocht je het lastig vinden in te schatten waar hij heen gaat zou je in toplane altijd nog kunnen kiezen om een pink ward in een van de top bushes te zetten. Maar dat is echt in extreme gevallen pas nodig imo.
garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:52:
[...]

als jij net een wukong uit zn lane gegooit heb is de kans best groot dat je niet vol hp meer bent, als de jungler dan komt en je staat rustig onder de toren de toren aan te vallen kan hij jou (redelijk) makkelijk killen
Excuses dat ik het niet begrijp, maar waar is dit exact een reactie op? Mijn reactie omtrent Vicarious was niet meer dan als grapje bedoeld, omdat hij vorig seizoen met name jungler speelde.

[ Voor 16% gewijzigd door Damien op 07-03-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:53:
[...]

Ik zou niet direct bij elke trade dat ignite up is het gebruiken, maar zonder de ignite in de combo is dat idd het idee. Als hij alleen zijn dash gebruikt en niet eens volgt met een Q (zijn armor shred) dan is hij nog erg mild vs je. Dan zou ik idd zijn dash afwachten aangezien je al weet dat hij zijn clone popped gelijk door de clone heen "slicen" en (doordat je zijn speelstijl hebt bekeken) zijn standaard route volgen en als hij dan weer te voorschijn is -> W->Q->E. Mocht je het lastig vinden in te schatten waar hij heen gaat zou je in toplane altijd nog kunnen kiezen om een pink ward in een van de top bushes te zetten. Maar dat is echt in extreme gevallen pas nodig imo.
Wouw helemaal vergeten dat pink wards ook vision op Wukong geven *facepalm*
Zo had ik het nog niet bekeken in ieder geval wist ik niet dat je W ook stunt als je je Q doet, dat trucje zal van pas komen als ik weer Renekton ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

wambamNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:56:
[...]

Wouw helemaal vergeten dat pink wards ook vision op Wukong geven *facepalm*
Zo had ik het nog niet bekeken in ieder geval wist ik niet dat je W ook stunt als je je Q doet, dat trucje zal van pas komen als ik weer Renekton ga spelen.
Dan heb ik je het ook verkeerd uitgelegd ;) want dat klopt wat je zegt, W stunt niet als je je Q doet. Het idee is ook na de Slice en eventueel Dice gebruik je je W dan de AA -> Q. Wat overigens nog wel een idee kan zijn is om ipv de Warden's mail voor een Tiamat te gaan, dit levert je iig een extra attack op plus je kunt je W animatie onderbreken. Want die animatie blijft een sort of Renekton self-stun. Het is maar net welke kant je zelf het idee hebt dat je het meeste uit kunt halen. Voel je je vertrouwd, ga richting de Hydra, wil je het voorzichtiger spelen dan Randuin's.

[ Voor 27% gewijzigd door Damien op 07-03-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:58:
[...]

Dan heb ik je het ook verkeerd uitgelegd ;) want dat klopt wat je zegt, W stunt niet als je je Q doet. Het idee is ook na de Slice en eventueel Dice gebruik je je W dan de AA -> Q.
Oh op die manier dat is wel wat duidelijker dus zegmaar als jij een trade begint doe je het ongeveer alsvolgt?
Stun aanzetten > Slice > AA > Q > Dice en weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:58:
[...]

Dan heb ik je het ook verkeerd uitgelegd ;) want dat klopt wat je zegt, W stunt niet als je je Q doet. Het idee is ook na de Slice en eventueel Dice gebruik je je W dan de AA -> Q.
Voor de mensen die dit nog niet wisten, je W reset je AA timer, daarom altijd een AA na je W doen en dan pas weer een abilitie voor hogere damage output.

edit
wambamNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:01:
[...]

Oh op die manier dat is wel wat duidelijker dus zegmaar als jij een trade begint doe je het ongeveer alsvolgt?
Na je stun dus altijd een AA

[ Voor 26% gewijzigd door garriej op 07-03-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

wambamNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:01:
[...]

Eerder wel, tegenwoordig doe ik eerst de Slice -> W -> AA -> Q -> Dice. Want door de animatie weg te geven van W geef je al enigszins aan dat je wat van plan bent. Ik hou meer van de surprise attacks, het geeft je tegenstander minder tijd om te anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:03:
[...]

Eerder wel, tegenwoordig doe ik eerst de Slice -> W -> AA -> Q -> Dice. Want door de animatie weg te geven van W geef je al enigszins aan dat je wat van plan bent. Ik hou meer van de surprise attacks, het geeft je tegenstander minder tijd om te anticiperen.
Als tegenargument hierop krijgt de enemy wel meer tijd om weg te komen en als je het goed speelt (op het moment dat de enemy wilt lasthitten) is de focus niet meer op jou gelegd maar op de minion waardor je alsnog het element van verassing houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint momenteel wel superboring te worden hoor top
2 games op 3 renekton tegen op top ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

wambamNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:09:
[...]

Als tegenargument hierop krijgt de enemy wel meer tijd om weg te komen en als je het goed speelt (op het moment dat de enemy wilt lasthitten) is de focus niet meer op jou gelegd maar op de minion waardor je alsnog het element van verassing houd.
Maar dan speel je het vanuit een defensief oogpunt. Tuurlijk kun je je abilities gebruiken om te bluffen, maar in het geval van offensief de skill te gebruiken kun je hem beter na de cast van je slice doen.

Hangt dus puur van de speelstijl van de desbetreffende Renekton speler af. Ik speel over het algemeen namelijk vrij agressief mijn lane. Gaat mijn lane-opponent voor een last hit dan zorg ik dat ik in de buurt ben om even een klapje op zijn schouder te geven, met oog natuurlijk op mijn eigen minions.

[ Voor 20% gewijzigd door Damien op 07-03-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:11:
[...]

Maar dan speel je het vanuit een defensief oogpunt. Tuurlijk kun je je abilities gebruiken om te bluffen, maar in het geval van offensief de skill te gebruiken kun je hem beter na de cast van je slice doen.
Tuurlijk speel ik vanuit het defensieve oogpunt (op het moment) als ik top speel.
Ik wil namelijk niet met te weinig hp in lane lopen of gekilled worden, en ik speel ook nog niet zo lang.
Daarom pak ik het op het moment wat veiliger aan dan de meeste mensen al zal dat geleidelijk wel recht trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:39:
[...]

Als ik de vijand de lane uit kan bullyen of hij is dom genoeg om te blijven en zich makkelijk laat zonen, dan heb ik zelf al het resultaat behaald wat ik van een gank verwacht. Kills interesseren me niet zo, als ik 2 waves voor kan staan heb ik Gold difference van een kill er ook al uit. Zo heb ik gisteren Mundo door zoning 30 creeps en 2 levels achter kunnen zetten. Hij bleef met low HP in de lane en als ik ook maar iets naar hem toe liep, liet hij de wave los en rende naar tower.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:11:
Het begint momenteel wel superboring te worden hoor top
2 games op 3 renekton tegen op top ...
LoL zit sowieso een beetje vastgeroest qua champ picks tegenwoordig.

Jungle: Vi, Kha, Lee, Shyv
Mid: Gragas, Ziggs, Kassadin
Support: Thresh, Leona, Annie
ADC: Cait, Jinx, Ezreal
Top: Renekton, Renekton, Mundo, Renekton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

wambamNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:16:
[...]

Tuurlijk speel ik vanuit het defensieve oogpunt (op het moment) als ik top speel.
Ik wil namelijk niet met te weinig hp in lane lopen of gekilled worden, en ik speel ook nog niet zo lang.
Daarom pak ik het op het moment wat veiliger aan dan de meeste mensen al zal dat geleidelijk wel recht trekken.
Er is niets mis mee hoor ;) begrijp me niet verkeerd. Ieder heeft een speelstijl die voor hem/haar werkt, en beide hebben zijn voor/nadelen. In jouw geval zou ik echter dan niet de Hydra route nemen maar meer de instant-tank route, eventueel met een Brutalizer voor wat meer lane-pressence (cdr/armor pen).
WIE? ;) ;) ;) --> http://www.lolking.net/ch...daily&map=sr&queue=normal

[ Voor 14% gewijzigd door Damien op 07-03-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zelf veel leuker om aparte champions te pakken die niet vaak gespeeld worden. Maakt het lastig voor de vijand om er tegen te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:20:
Ik vind het zelf veel leuker om aparte champions te pakken die niet vaak gespeeld worden. Maakt het lastig voor de vijand om er tegen te vechten.
moet je Yorick proberen op top, mensen snappen er helemaal niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:18:
[...]

Er is niets mis mee hoor ;) begrijp me niet verkeerd. Ieder heeft een speelstijl die voor hem/haar werkt, en beide hebben zijn voor/nadelen. In jouw geval zou ik echter dan niet de Hydra route nemen maar meer de instant-tank route, eventueel met een Brutalizer voor wat meer lane-pressence (cdr/armor pen).
Ik builde renekton als volgt:
Dorans shield + pot > Brutalizer + ninja tabi > Sunfire cape > Randuins omen.

en dan was het ongeveer al het einde van de game.
Hydra zou ik zowieso altijd als laatste builden in mijn geval ik vind early game tankiness wat fijner omdat het mij meer kans geeft een gank van de jungler te overleven of mijn jungler te shielden als hij een low hp gank komt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:20:
[...]

Ja inderdaad :P Ik speel tegenwoordig ook regelmatig Veigar. Mensen blijven maar precies in range komen zodat ik ze op het randje kan stunnen, vervolgens een W Q erachteraan. Als mensen daar 2-3 keer voor vallen, durven ze gelijk niet meer heel dichtbij te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:24:
[...]

Ja inderdaad :P Ik speel tegenwoordig ook regelmatig Veigar. Mensen blijven maar precies in range komen zodat ik ze op het randje kan stunnen, vervolgens een W Q erachteraan. Als mensen daar 2-3 keer voor vallen, durven ze gelijk niet meer heel dichtbij te komen.
klopt Veigar is ook nog best wel een sterk poppetje, zeker tegen mensen die hem onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:20:
[...]

Hoewel het idd afwisseling is, is Yorick top voor mij toch echt net alsof ik Nasus speel. En Nasus is voor mij al een tergend irritant poppetje om te spelen. Aangezien het totaal niet bij mijn speelstijl past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:27:
[...]

Hoewel het idd afwisseling is, is Yorick top voor mij toch echt net alsof ik Nasus speel. En Nasus is voor mij al een tergend irritant poppetje om te spelen. Aangezien het totaal niet bij mijn speelstijl past.
Het nut van Yorick ontgaat me altijd even. Je moet je top laner denyen en door farm fed raken... of dit nou lukt of niet, de meeste Yoricks zijn nou niet heel erg nuttig meer na een bepaald punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:31:
[...]

Het nut van Yorick ontgaat me altijd even. Je moet je top laner denyen en door farm fed raken... of dit nou lukt of niet, de meeste Yoricks zijn nou niet heel erg nuttig meer na een bepaald punt.
Dat was het punt ook niet, het ging om met geinige poppetjes spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:33:
[...]

Was ook niet echt aan jou gericht, het was een legitieme vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:33:
[...]

Maar kies dan ook een poppetje die daadwerkelijk leuk is... Yorick is zelfs door Riot al vaak omschreven als een complete no-brain champion. Als jij 4 knoppen kunt indrukken ben je klaar.

Wil je een leuke variatie voor top die niet in het standaard rijtje staat? Aatrox, Elise, Jayce, Lee Sin, Lissandra, Rumble, Vladimir bijvoorbeeld. Iets meer interactie en variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:42:
[...]

Maar kies dan ook een poppetje die daadwerkelijk leuk is... Yorick is zelfs door Riot al vaak omschreven als een complete no-brain champion. Als jij 4 knoppen kunt indrukken ben je klaar.

Wil je een leuke variatie voor top die niet in het standaard rijtje staat? Aatrox, Elise, Jayce, Lee Sin, Lissandra, Rumble, Vladimir bijvoorbeeld. Iets meer interactie en variatie.
Het is als je wilt klimmen handiger om champs te spelen die populair zijn in deze meta atm. Zoals renekton/trundle/mundo, ze zijn populair omdat ze sterk zijn op het moment. Ik zou in rankeds alleen een champ pakken die afwijkt van de meta als je hem volledig mastered.. maar dit is natuurlijk maar een tip en iedereen moet zelf weten welke champ hij wilt spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:00:
[...]

Het is als je wilt klimmen handiger om champs te spelen die populair zijn in deze meta atm. Zoals renekton/trundle/mundo, ze zijn populair omdat ze sterk zijn op het moment. Ik zou in rankeds alleen een champ pakken die afwijkt van de meta als je hem volledig mastered.. maar dit is natuurlijk maar een tip en iedereen moet zelf weten welke champ hij wilt spelen :)
Dit lijkt me inderdaad vanzelfsprekend. Maar een beetje trollen in normals kan geen kwaad, en met trollen bedoel ik niet intential feeden of iets dergelijks, wel proberen te winnen met de afwijkende champ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier om mijn punt nog te onderbouwen met de mening van Doublelift in z'n vlog van vandaag ;p

http://blog.ibuypower.com...te-clg-setting-standards/

Vanaf 3:50 tot 05:00 ongeveer, als je dat in je hoofd houdt klim je vanzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:09:
[...]

Dit lijkt me inderdaad vanzelfsprekend. Maar een beetje trollen in normals kan geen kwaad, en met trollen bedoel ik niet intential feeden of iets dergelijks, wel proberen te winnen met de afwijkende champ.
Ja tuurlijk! Daar zijn normals ook voor. Ik deed gister even een normal als Twisted Fate om te kijken hoe hij qua 'viable zijn' in deze meta past. Main champion in season 3, maar op dit moment gewoon niet sterk genoeg vergeleken met bijvoorbeeld een Ziggs/Gragas. Dus daarom ook niet spelen in ranked tot er weer een change komt m.b.t TF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:39

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:10:
Hier om mijn punt nog te onderbouwen met de mening van Doublelift in z'n vlog van vandaag ;p

http://blog.ibuypower.com...te-clg-setting-standards/

Vanaf 3:50 tot 05:00 ongeveer, als je dat in je hoofd houdt klim je vanzelf!
Thanks for the tip, doublelift is awesome :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:28

Dreanor

Joene

[...]

Ik vind het oprecht leuk als men nieuwe combo's probeert, zolang ze maar inzet tonen dat ze wel willen winnen en niet puur fucken om het fucken zeg maar.

Pre-level 30, en zelfs nog voordat de hele meta zo vast stond als nu, speelde ik met een maat de meest rare combo's bottom. Denk aan AP tank soraka en AD Sona bot (we waren onverslaanbaar :P). Of Cho met blitz of alistar, pure nockup fun en als je in de flow zit zeer sterk.

Als je nu een champ pakt die ook maar afwijkt van de meta, of zelfs ietsje minder goed is dan een andere pick (of denken die minder goed is) wordt je bij voorbaat al de grond in afgekraakt dat het niet normaal is ... Naast het feit dat je zo snel mogelijk moet instalocken en er niemand overlegt in champ select (blind pick).

Daarom speel ik eigenlijk alleen maar de fun maps die af en toe langs komen omdat men daar accepteert dat je afwijkt van de meta.

Dat is dan ook mijn grootste hekelpunt aan dit (type) spel en is het leuker als men nog onwetend is eigenlijk. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Dreanor schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:20:
[...]

Ik vind het oprecht leuk als men nieuwe combo's probeert, zolang ze maar inzet tonen dat ze wel willen winnen en niet puur fucken om het fucken zeg maar.

Pre-level 30, en zelfs nog voordat de hele meta zo vast stond als nu, speelde ik met een maat de meest rare combo's bottom. Denk aan AP tank soraka en AD Sona bot (we waren onverslaanbaar :P). Of Cho met blitz of alistar, pure nockup fun en als je in de flow zit zeer sterk.

Als je nu een champ pakt die ook maar afwijkt van de meta, of zelfs ietsje minder goed is dan een andere pick (of denken die minder goed is) wordt je bij voorbaat al de grond in afgekraakt dat het niet normaal is ... Naast het feit dat je zo snel mogelijk moet instalocken en er niemand overlegt in champ select (blind pick).

Daarom speel ik eigenlijk alleen maar de fun maps die af en toe langs komen omdat men daar accepteert dat je afwijkt van de meta.

Dat is dan ook mijn grootste hekelpunt aan dit (type) spel en is het leuker als men nog onwetend is eigenlijk. :P
Doe regelmatig met een maat gekke botlane, zo hadde we gister teemo en lb, we werden afgealacht omdat leona maar dat is niet erg want we waren met ze 5e. Ook wel is LB en katarina gedaan dat is wel mooi want op level 3 oneshot je ze samen al. En zo nog meer gekke combos, vriend van mij ging laats talon adc bijv. Ik vind t wel geinig, maar doe de echt gekke dingen eigelijk alleen maar als ik met ze 5e speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:20:
[...]

De meta is er omdat het simpelweg de sterkste manier is van een teamsamenstelling. Tuurlijk kan je een keer winnen met Wukong Darius botlane.. maar als je tegen een goede botlane staat met wel een support/adc dan verlies je dat gewoon later. Als je met 4 vrienden een 5v5 normal game doet, dan kan je zelf je meta bepalen zonder medespelers te irriteren. Want ik moet eerlijk zeggen dat als er een premade bot gaat met pantheon wukong, ik de Q gewoon dodge omdat op hoge elo dat gewoon niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:24:
[...]

Doe regelmatig met een maat gekke botlane, zo hadde we gister teemo en lb, we werden afgealacht omdat leona maar dat is niet erg want we waren met ze 5e. Ook wel is LB en katarina gedaan dat is wel mooi want op level 3 oneshot je ze samen al. En zo nog meer gekke combos, vriend van mij ging laats talon adc bijv. Ik vind t wel geinig, maar doe de echt gekke dingen eigelijk alleen maar als ik met ze 5e speel
Precies dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:28

Dreanor

Joene

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:25:
[...]

De meta is er omdat het simpelweg de sterkste manier is van een teamsamenstelling. Tuurlijk kan je een keer winnen met Wukong Darius botlane.. maar als je tegen een goede botlane staat met wel een support/adc dan verlies je dat gewoon later. Als je met 4 vrienden een 5v5 normal game doet, dan kan je zelf je meta bepalen zonder medespelers te irriteren. Want ik moet eerlijk zeggen dat als er een premade bot gaat met pantheon wukong, ik de Q gewoon dodge omdat op hoge elo dat gewoon niet werkt.
Ik heb het gewoon over normals en niet ranked! Want bij ranked is het een ander verhaal!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:11
Zeg, wie zouden jullie kiezen voor 6300 IP? Ik zetten denken aan Aatrox of Shyvana. Ik speel veel top & jungle dus één van die twee leken mij wel. Beide zijn namelijk ook wel goed tegen Lee Sin te spelen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenpearl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-04-2022
Xanthian schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:44:
Zeg, wie zouden jullie kiezen voor 6300 IP? Ik zetten denken aan Aatrox of Shyvanna. Ik speel veel top & jungle dus één van die twee leken mij wel. Beide zijn namelijk ook wel goed tegen Lee Sin te spelen volgens mij.
Ik vind persoonlijk shyvana erg leuk om in de jungle te spelen, Aatrox heb ik ook maar dat vind ik men grootste IP waste tot nu toe.. maar dat is persoonlijke voorkeur uiteraard :)

Shyvana is early zowieso wel kwetsbaarder tegen een lee-sin maar ik vind haar late game veel beter dan Aatrox

LoL: Greenpearlz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Zeg, wie zouden jullie kiezen voor 6300 IP? Ik zetten denken aan Aatrox of Shyvana. Ik speel veel top & jungle dus één van die twee leken mij wel. Beide zijn namelijk ook wel goed tegen Lee Sin te spelen volgens mij.
uit die 2 zou ik zeker shyvana nemen, elise is ook een erg sterke jungler trouwens, nog nooit mee gespeeld maar ben nu aan het sparen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greenpearl schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:47:
[...]

Ik vind persoonlijk shyvana erg leuk om in de jungle te spelen, Aatrox heb ik ook maar dat vind ik men grootste IP waste tot nu toe.. maar dat is persoonlijke voorkeur uiteraard :)

Shyvana is early zowieso wel kwetsbaarder tegen een lee-sin maar ik vind haar late game veel beter dan Aatrox
Shyvana kopen, alleen in Korea kunnen ze Aatrox spelen =p
En dan alleen voor top, jungle Shyvana is niet goed genoeg qua ganks

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Kha'zix O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

tussen die 2 zou ik shyv kiezen, maar als je buiten die 2 nog zou willen kijken voor een jungle zou ik toch gaan voor Vi of Lee sin. moet wel zeggen dat als je echt een erg goeie leesin wil worden de learning curve veel langer is dan meeste champs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ja daar speel ik de laatste tijd ook steeds vaker mee, op level 11 is het echt een monster(dan neem ik altijd mn wings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:54:
[...]

Ja daar speel ik de laatste tijd ook steeds vaker mee, op level 11 is het echt een monster(dan neem ik altijd mn wings)
Pre level 11 is hij ook al gewoon enorm sterk, wel krijgt hij op level 11 een enorme boost :9
Well is khazix mijn go-to jungler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:54:
[...]

Het is beter om op lvl 6 je E te upgraden voor makkelijkere ganks, als je mid bent is het een ander verhaal though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Aatrox lijkt zo sterk op papier... knock, insane lifesteal, slow, 3 levens etc. Ik weet dat hij laatst vrij was een paar weken geleden maar toen heb ik hem helaas links laten liggen.

Shyvana ziet erg stoer uit, ik ga ook zeker de Ice drake skin kopen dan.

Elise heb ik al, kan er alleen niet mee spelen.
Kha'Zix heb ik ook al, maar die wordt altijd gebanned.
Vi is mijn main en Wukong heb ik ook al.

Top speel ik vooral Renekton of Jax, maar met jax ben ik nog niet echt goed mee.

Ik denk dat het dan maar Shyvana gaat worden. Alleen vindt ik haar ganks niet zo heel sterk. Alle andere junglers hebben een CC of zieke burst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:57:
[...]

Het is beter om op lvl 6 je E te upgraden voor makkelijkere ganks, als je mid bent is het een ander verhaal though
ik pak mn Q altijd als eerst, met je ult en korte sprong kom je meestal wel in range, als ze dan weg rennen heb je lekker die range en meer dmg op je Q en kan je vaak toch de kill wel pakken.

@andere. ja kha is pre 11 ook heel sterk, dat ontken ik ook zeker niet, maar na wings teamfights kan je van weak target naar weak target springen en ze allemaal afslachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Xanthian schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:58:
Aatrox lijkt zo sterk op papier... knock, insane lifesteal, slow, 3 levens etc. Ik weet dat hij laatst vrij was een paar weken geleden maar toen heb ik hem helaas links laten liggen.

Shyvana ziet erg stoer uit, ik ga ook zeker de Ice drake skin kopen dan.

Elise heb ik al, kan er alleen niet mee spelen.
Kha'Zix heb ik ook al, maar die wordt altijd gebanned.
Vi is mijn main en Wukong heb ik ook al.

Top speel ik vooral Renekton of Jax, maar met jax ben ik nog niet echt goed mee.

Ik denk dat het dan maar Shyvana gaat worden. Alleen vindt ik haar ganks niet zo heel sterk. Alle andere junglers hebben een CC of zieke burst.
Jax speelt ook heel vreemd want gewoon 1 op 1 eringaan op laag level win je het van bijna niemand, t is echt erin springen dmg doen en weer weg. meestal win je die trades wel maar het "langere" 1 op 1 gevecht leg je het af. eigelijk een mellee poke champion en dat vindt ik heel vreemd aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:10:
[...]

ik pak mn Q altijd als eerst, met je ult en korte sprong kom je meestal wel in range, als ze dan weg rennen heb je lekker die range en meer dmg op je Q en kan je vaak toch de kill wel pakken.

@andere. ja kha is pre 11 ook heel sterk, dat ontken ik ook zeker niet, maar na wings teamfights kan je van weak target naar weak target springen en ze allemaal afslachten.
Je doet toch iets verkeerd als je echt de evolved jump nodig hebt voor ganks. Ik kom altijd van achteren aanlopen, je spikes (w) die slowed ze toch wel. Je jump gebruik je als zij hun flash gebruiken. En je evolved Q doet zoveel schade, dat wordt nog steeds onderschat. Het mag dan wel een nerf hebben gehad maar het is nog steeds erg sterk.

Ik zou dus eerst Q Maxen en Evolven. Daarna W maxen en op 11 E evolven. En als laatste natuurlijk je R evolven. Ik zou bovendien altijd de Mecha Kha'Zix skin kopen, daar wordt je sowieso beter van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
en met trollen bedoel ik niet intential feeden of iets dergelijks, wel proberen te winnen met de afwijkende champ.
Dan is het ook niet trollen.
garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:12:
[...]
Jax speelt ook heel vreemd want gewoon 1 op 1 eringaan op laag level win je het van bijna niemand, t is echt erin springen dmg doen en weer weg.
Daarom wacht je ook tot lv6, wanneer je auto-attacks veel sterker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Net ff die Team Builder beta geprobeerd.

Zit binnen een minuut al in een mogelijk team, iedereen accept binnen 20 seconden en hup we zitten in loading screen.

Gaat dus vrij vlot en zonder gezeik over posities. Prima toevoeging zo lijkt me. Helemaal als ze dit zouden uitbouwen zodat het ook werkt voor draft/ranked incl bans.

[ Voor 20% gewijzigd door Koekiemonsterr op 07-03-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Xanthian schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:18:
[...]

Je doet toch iets verkeerd als je echt de evolved jump nodig hebt voor ganks. Ik kom altijd van achteren aanlopen, je spikes (w) die slowed ze toch wel. Je jump gebruik je als zij hun flash gebruiken. En je evolved Q doet zoveel schade, dat wordt nog steeds onderschat. Het mag dan wel een nerf hebben gehad maar het is nog steeds erg sterk.

Ik zou dus eerst Q Maxen en Evolven. Daarna W maxen en op 11 E evolven. En als laatste natuurlijk je R evolven. Ik zou bovendien altijd de Mecha Kha'Zix skin kopen, daar wordt je sowieso beter van :+
mecha skin heb ik uiteraard al, en ik doe het zelfde maxen en evolven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenpearl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-04-2022
Xanthian schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:58:
Haar ganks zijn inderdaad haar zwakte early game, daarom bouw ik ook als 1 van men eerste items een BoTRK, dit maakt je ganks ineens stukken sterker.

Je kan ook smite+exhaust als summoners nemen dat werkt voor mij ook heel goed. Voor de rest gewoon haar goede farm speed / counterjungle mogelijkheden uitspelen en je wordt een beest in teamfights

LoL: Greenpearlz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Trouwens een vraagje, als ik jungle ga ik eigelijk weinig of niet naar de winnede lanes toe. Voorbeeld: bot is keihard aan het winnen dan "babysit" ik vooral top en mid. Ik vraag me af of dat wel de juiste aanpak is, omdat op die winnende lane misschien wel (heel veel) kills te halen zijn waardoor ik aanzienlijk sterker wordt, maar daardoor laat je dus je lanes die minder goed gaan in de steek, in de zwakste zin van het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:28:

Zit binnen een minuut al in een mogelijk team, iedereen accept binnen 20 seconden en hup we zitten in loading screen.

Gaat dus vrij vlot en zonder gezeik over posities. Prima toevoeging zo lijkt me. Helemaal als ze dit zouden uitbouwen zodat het ook werkt voor draft/ranked incl bans.
Met bans wordt het weer een stuk lastiger. Als ik mid kassadin wil spelen en die wordt geband, maar vervolgens een hele onconventionele mid pick (Ashe ofzo :') ), dan is het maar de vraag of het team het dan nog zo ziet zitten.

@hierboven: het hangt heel erg van de game af. Een lane die redelijk gelijkopgaat kun je in het voordeel van jouw laner drukken met ganks, maar een lane die keihard gestompt wordt kan jouw top laner met jou erbij waarschijnlijk ook 1v2 aan. In dat geval zou ik die lane dus niet ganken, want dat is een waste of time en een groot risico. Beter zorg je in dat geval dat een van jouw lanes net zo hard of harder snowballt dan hun stompende laner.

[ Voor 24% gewijzigd door Vicarious op 07-03-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Vicarious schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:48:
[...]

Met bans wordt het weer een stuk lastiger. Als ik mid kassadin wil spelen en die wordt geband, maar vervolgens een hele onconventionele mid pick (Ashe ofzo :') ), dan is het maar de vraag of het team het dan nog zo ziet zitten.
In normal zijn geen bans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:48:
[...]

In normal zijn geen bans
In normal draft wel. En Koekie heeft het over eht doorvoeren van de teambuilder in ranked, en ook daar heb je bans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Vicarious schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:50:
[...]

In normal draft wel. En Koekie heeft het over eht doorvoeren van de teambuilder in ranked, en ook daar heb je bans.
oo oke, ik dacht dat we het over de huidige staat van de team builder hadden.

voor ranked lijkt me een systeem beter waar je alleen de role kiest en dan gewoon in de pick en ban fase komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:47:
Trouwens een vraagje, als ik jungle ga ik eigelijk weinig of niet naar de winnede lanes toe. Voorbeeld: bot is keihard aan het winnen dan "babysit" ik vooral top en mid. Ik vraag me af of dat wel de juiste aanpak is, omdat op die winnende lane misschien wel (heel veel) kills te halen zijn waardoor ik aanzienlijk sterker wordt, maar daardoor laat je dus je lanes die minder goed gaan in de steek, in de zwakste zin van het woord.
Als je zeker weet dat je een kill kan krijgen in een verliezende lane gank je daar. In principe is het de regel om juist de verliezende lane te laten en de winnende lane te laten snowballen door hem te feeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:54:
[...]

Als je zeker weet dat je een kill kan krijgen in een verliezende lane gank je daar. In principe is het de regel om juist de verliezende lane te laten en de winnende lane te laten snowballen door hem te feeden.
maar is het uiteindelijk niet beter voor het team als iedereen "sterk" wordt en daar kan jij als jungler bij helpen door de lanes veel te ganken, of zie ik het nu gewoon verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dan heb jij een betere match gehad als mij. ik deed join en koos mid. vervolgens kom ik bij een game waar 2 top, 2 bot zijn en geen jungler :/

dat hoeft per definitie niet perce slecht te werken maar ik bedoel dat ik het raar vind dat dat gekozen kan worden. net als dat je een game kan starten met 3 bot en 2 jungle :/ als de owner van de game dat instelt dan worden de mensen die die role selecten en een game zoeken daar gewoon bij gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een kwartier elke keer lopen repicken en nog steeds geen queue. Ik heb < 120min per dag, dus ik ga mijn tijd er niet meer aan verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff ja altijd best lanes campen die het goed doen om ze hard te laten snowballen en ganks van jungle en mid tegen te gaan

Dit werkt echt wel het beste. go babysit top he's losing badly gewoon negeren die handel
de kans dat je daar dan ook sterft en dat het dan allemaal jouw fout is als jungler is groot terwijl die ene kerel gewoon een sukkel is en keihard zn lane verliest.
Heb beide strategieen gisteren uitgeprobeerd en het was een wereld van verschil.
1 game mid gecampt met volibear, eenmaal hun fizz 3x neerging en steeds als ie neerging ook toren bestoken kwam hun jungler langs maar die kon niets meer doen tegen mij en onze fed mid.
mid inhib down in 15 min

andere game pickt iemand nasus omdat ie niet geband is en ik wist al die kerel gaat op zn bek krijgen, ik gank bot succesvol. akali bij ons op mid vs een ahri moet ik ganken om ze in lane te houden. en ondertussen nasus al dood :s
speelt ie zelfs met ap runes .......
begint akali te memmen dat ik top moet babysitten en dan zagen dat ik niet kom ganken ...
uiteindelijk willen ze me reporten omdat ik een slechte jungler ben

de twee grootste weners waren natuurlijk de twee slechtste spelers
sorry maar als je je lane gewoon feed daar kan ik niets meer aan beginnen als jungler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:04:
[...]

Ik heb gisteren een kwartier elke keer lopen repicken en nog steeds geen queue. Ik heb < 120min per dag, dus ik ga mijn tijd er niet meer aan verspillen.
Ik heb 10 minuten gewacht gister en had nog steeds geen bot lane, dus ik heb het ook maar opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:55:
[...]

maar is het uiteindelijk niet beter voor het team als iedereen "sterk" wordt en daar kan jij als jungler bij helpen door de lanes veel te ganken, of zie ik het nu gewoon verkeerd?
Zie mijn ge-edite post. Het hangt gewoon heel erg van de situatie af. Er is geen vaste regel voor die altijd het beste werkt.

edit: voor de Irelia fans, hier een post van de Irelia master himself (Wickd): https://www.facebook.com/LoLWickd/posts/494837870621349

[ Voor 13% gewijzigd door Vicarious op 07-03-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:14:
[...]
Zie mijn ge-edite post. Het hangt gewoon heel erg van de situatie af. Er is geen vaste regel voor die altijd het beste werkt.

edit: voor de Irelia fans, hier een post van de Irelia master himself (Wickd): https://www.facebook.com/LoLWickd/posts/494837870621349
Het is geen 'vaste' regel maar de kans dat een gefeede top jou en je toplaner killed is aanwezig, waardoor je dus top onder de turret laat farmen en de andere lanes gaat helpen waar je zeker weet dat je niet nog verder achter gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ricmaniac schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:02:
Dan heb jij een betere match gehad als mij. ik deed join en koos mid. vervolgens kom ik bij een game waar 2 top, 2 bot zijn en geen jungler :/
Dan kun je als het goed is weer uit dat team gaan, op zoek naar de volgende.

Gisteravond had ik met die Team Builder geen enkele queue, maar nu in de middag in ieder geval is het vrij vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:39:
[...]

Dan kun je als het goed is weer uit dat team gaan, op zoek naar de volgende.

Gisteravond had ik met die Team Builder geen enkele queue, maar nu in de middag in ieder geval is het vrij vlot.
Ik denk ook dat er te weinig mensen gebruik van maken op het moment, als mensen een lange wachtijd hebben gaan ze toch maar weer naar de "normale"que, het systeem heeft heel veel potentie en voor mij mag de normal que zoals deze er nu is wel uit want normal wordt toch het meest gespeeld om nieuwe champs te proberen of een specifieke rol te spelen, team builder geeft je deze mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 20:22

Taygeta

KTM 790 Adventure

Ik vind dat ze met de teambuilder functie juist de plank helemaal mis slaan. Wat je eigenlijk wilt is dat je plaats fixxed is... ik vind top of jungle bijv. fijn.. dan kies ik dat ik dat wel wil spelen... wat maakt het nou uit welke champ het is? ik anticipeer daarbij toch op mijn team... (bijv. heeft mijn team geen tank, neem ik Vi ipv Eve)

Zo raar dat ze het weer hebben "overextend"
Ze hadden gewoon een systeem moeten maken wat alleen de plek waar je wilt spelen aangeeft. Verder niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Voordat op start game gedrukt wordt kan je toch nog van champ wisselen en toch die tank pakken die je team nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 20:22

Taygeta

KTM 790 Adventure

garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:56:
Voordat op start game gedrukt wordt kan je toch nog van champ wisselen en toch die tank pakken die je team nodig heb
Ja dat is wel zo, maar als de leader je eerste champ ziet.. kan hij ervoor kiezen je niet in het team te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Taygeta schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:04:
[...]

Ja dat is wel zo, maar als de leader je eerste champ ziet.. kan hij ervoor kiezen je niet in het team te laten...
dat is waar, maar dat zegt meer over de community als over het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
garriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:12:
[...]

Jax speelt ook heel vreemd want gewoon 1 op 1 eringaan op laag level win je het van bijna niemand, t is echt erin springen dmg doen en weer weg. meestal win je die trades wel maar het "langere" 1 op 1 gevecht leg je het af. eigelijk een mellee poke champion en dat vindt ik heel vreemd aanvoelen.
Daarom vind ik Jax nogsteeds een jungler ipv toplane. Je E timen en met WQ erin jumpen werkt echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ero-Sensei schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:52:
[...]

Daarom vind ik Jax nogsteeds een jungler ipv toplane. Je E timen en met WQ erin jumpen werkt echt prima.
Jax is zeker prima jungler ja door je stun en erop springen haal je er altijd wel een flash of een kill uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ik heb savonds en in het weekend trouwens altijd een Teamspeak server aan, ik vroeg me af of er mensen waren die er interesse in hebben om deze te gebruiken. wil eventueel best een channel met password voor je aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

In de OP staat een teamspeak server van Shadowbumble die meestal wordt gebruikt hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Vicarious schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:20:
In de OP staat een teamspeak server van Shadowbumble die meestal wordt gebruikt hiervoor...
dat wist ik niet sorry 8)7 , heb de OP eigelijk nog nooit gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met een grafisch probleempje?

Ik wou vanmiddag een potje spelen op mijn nieuwe laptop met een Radeon HD8750M grafische kaart.
Het werkte prima tot het moment dat het spel gaat inladen (het laadscherm met percentages). Dat begon te flikkeren (sorry een andere benaming weet ik zo niet). Tijdens het spel was dit ook zo. Heb wat aangekloot bij de settings maar het ging niet weg.

Iemand dit al wel eens gehad of bekend met de oplossing? Het was erg vervelend aangezien ik een hekel heb aan mensen die AFK gaan. Heb dus snel met de oude computer het spel opgestart en heb enkel de eerste 8 minuten gemist. Maar was wel vervelend. De volgende keer heb ik graag een oplossing om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:39:

Ik wou vanmiddag een potje spelen op mijn nieuwe laptop met een Radeon HD8750M grafische kaart.
Het werkte prima tot het moment dat het spel gaat inladen (het laadscherm met percentages). Dat begon te flikkeren (sorry een andere benaming weet ik zo niet). Tijdens het spel was dit ook zo. Heb wat aangekloot bij de settings maar het ging niet weg.

Iemand dit al wel eens gehad of bekend met de oplossing? Het was erg vervelend aangezien ik een hekel heb aan mensen die AFK gaan. Heb dus snel met de oude computer het spel opgestart en heb enkel de eerste 8 minuten gemist. Maar was wel vervelend. De volgende keer heb ik graag een oplossing om dit te voorkomen.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier.

Dit is eigenlijk niet de plaats, maar heb je Vsync geprobeerd en zijn je drivers up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:52:
[...]

In de jungle kom je simpelweg niet snel genoeg aan de items voor Jax. In de jungle zie je vaak characters met hoge base damage, die weinig items nodig hebben, want om heel eerlijk te zijn; in de meeste games krijg je als jungle de minste final items. Je vertraagt je build met een jungle item, waar Jax niet veel sterker van word in vergelijk met top lane Jax die 2x Dorans, Tabis, Triforce en Botrk binnen 30min bij elkaar farmed. De ganks zijn grappig, maar lategame val je hard af door gebrek aan items.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:39:

Probeer Borderless Window ipv Fullscreen of andersom als je Borderless standaard aanhebt. Anders kun je de game ook in Win7 Compatibility Mode proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:45:
[...]

In de jungle kom je simpelweg niet snel genoeg aan de items voor Jax. In de jungle zie je vaak characters met hoge base damage, die weinig items nodig hebben, want om heel eerlijk te zijn; in de meeste games krijg je als jungle de minste final items. Je vertraagt je build met een jungle item, waar Jax niet veel sterker van word in vergelijk met top lane Jax die 2x Dorans, Tabis, Triforce en Botrk binnen 30min bij elkaar farmed. De ganks zijn grappig, maar lategame val je hard af door gebrek aan items.
Dat is helemaal waar, ik heb alleen met Jax altijd het gevoel dat ik afval lategame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:59:
[...]

Dat is helemaal waar, ik heb alleen met Jax altijd het gevoel dat ik afval lategame...
Wat juist anti-Jax is, omdat die beestachtiger word met elke passerende minuut (wanneer in een solo lane en farmed up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
  • Laatst online: 23-09-2022
Excuus voor offtopic maar mbt problemen met laptop: is wel ingesteld dat lol op hoge prestaties wordt gedraaid? Misschien pakt hij de videokaart op het moederbord ipv de radeon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

isimba schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:44:
Excuus voor offtopic maar mbt problemen met laptop: is wel ingesteld dat lol op hoge prestaties wordt gedraaid? Misschien pakt hij de videokaart op het moederbord ipv de radeon?
Dat zou kunnen. Bedank allemaal en ik heb een topic aangemaakt waar het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Alsjeblieft Wambam ;) dit is wat mij die laatste game opviel. Trek het niet persoonlijk aan, ik verwoord soms dingen wel wat lullig, maar dat is zeker weten niet te bedoeling ;).

Punt 1: Zoals al verteld ingame, zorg dat je na de 2e buff die je doet level 3 bent zodat je gelijk een lane kunt ganken als er een opening ligt (bijv. Door wolves tussendoor mee te pakken);
Punt 2: Ga niet een halve wandelvierdaagse houden maar kijk of je kampjes mee kunt nemen richting je doelwit (vb. Je loopt van toplane helemaal richting botlane terwijl je ondertussen gewoon had kunnen doorfarmen en de kill op Teemo je geen assist opleverde);
Punt 3: Door al het gewandel ben je nu level 4 terwijl we al 7 min ingame zijn, tijd voor minder ganks en kijken of je eventueel een lane kunt houden van een solo lane om in exp weer terug kunt komen;
Punt 4: Je slaat teveel kampjes over. Als je het niet vertrouwd met counterjungling kun je altijd ervoor kiezen om wards te plaatsen aan je jungle entrances.
Punt 5: Gank op Renekton, hou ook zijn ragebar in de gaten. Je ging erin terwijl hij full rage was. Waardoor je vrij snel neerging;
Punt 6: Je laat iig duidelijk zien dat je aanwezig bent in de game, maar ik zou het iets meer balanceren, je hoeft niet elke seconde te ganken tenzij de game het toelaat;
Punt 7: Gank nogmaals op Renekton, hij ligt 1 - 2 levels op je voor en heeft red buff, je probeerde nog te ontsnappen maar je had er uberhaupt niet moeten lopen;
Punt 8: 2vs4 op mid. Jullie lagen idd ver voor, maar dat is geen reden om het te throwen. Jij staat er met half HP je Syndra gaat in op 4 man. Je hoeft niet altijd te volgen;

Daarentegen waren er ook genoeg dingen op te noemen die ik wel erg sterk vond zoals:

1. Manier van ganken, geen tent opzetten maar gelijk erin en proberen de kill te forceren;
2. Goede mapoverview van wat ik gezien heb, je kijkt wel naar waar er mogelijkheden liggen;
3. Aanwezigheid, je bent duidelijk aanwezig in een game;
4. Prima controle over wanneer wel en wanneer niet te ulten;

Om even terug te komen op de punten die ik noemde, ze hoeven niet specifiek slecht te zijn, iedereen heeft uiteraard zijn eigen speelstijl alleen dit zijn dus dingen waardoor ik denk dat als je die onder de knie krijgt dat je nog beter zult fungeren als jungler.

Anyway, het is absoluut niet slecht van wat ik gezien heb, zeker niet voor het aantal games dat je hebt gespeeld in LoL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:02:
Alsjeblieft Wambam ;) dit is wat mij die laatste game opviel. Trek het niet persoonlijk aan, ik verwoord soms dingen wel wat lullig, maar dat is zeker weten niet te bedoeling ;).

Punt 1: Zoals al verteld ingame, zorg dat je na de 2e buff die je doet level 3 bent zodat je gelijk een lane kunt ganken als er een opening ligt (bijv. Door wolves tussendoor mee te pakken);
Punt 2: Ga niet een halve wandelvierdaagse houden maar kijk of je kampjes mee kunt nemen richting je doelwit (vb. Je loopt van toplane helemaal richting botlane terwijl je ondertussen gewoon had kunnen doorfarmen en de kill op Teemo je geen assist opleverde);
Punt 3: Door al het gewandel ben je nu level 4 terwijl we al 7 min ingame zijn, tijd voor minder ganks en kijken of je eventueel een lane kunt houden van een solo lane om in exp weer terug kunt komen;
Punt 4: Je slaat teveel kampjes over. Als je het niet vertrouwd met counterjungling kun je altijd ervoor kiezen om wards te plaatsen aan je jungle entrances.
Punt 5: Gank op Renekton, hou ook zijn ragebar in de gaten. Je ging erin terwijl hij full rage was. Waardoor je vrij snel neerging;
Punt 6: Je laat iig duidelijk zien dat je aanwezig bent in de game, maar ik zou het iets meer balanceren, je hoeft niet elke seconde te ganken tenzij de game het toelaat;
Punt 7: Gank nogmaals op Renekton, hij ligt 1 - 2 levels op je voor en heeft red buff, je probeerde nog te ontsnappen maar je had er uberhaupt niet moeten lopen;
Punt 8: 2vs4 op mid. Jullie lagen idd ver voor, maar dat is geen reden om het te throwen. Jij staat er met half HP je Syndra gaat in op 4 man. Je hoeft niet altijd te volgen;

Daarentegen waren er ook genoeg dingen op te noemen die ik wel erg sterk vond zoals:

1. Manier van ganken, geen tent opzetten maar gelijk erin en proberen de kill te forceren;
2. Goede mapoverview van wat ik gezien heb, je kijkt wel naar waar er mogelijkheden liggen;
3. Aanwezigheid, je bent duidelijk aanwezig in een game;
4. Prima controle over wanneer wel en wanneer niet te ulten;

Om even terug te komen op de punten die ik noemde, ze hoeven niet specifiek slecht te zijn, iedereen heeft uiteraard zijn eigen speelstijl alleen dit zijn dus dingen waardoor ik denk dat als je die onder de knie krijgt dat je nog beter zult fungeren als jungler.

Anyway, het is absoluut niet slecht van wat ik gezien heb, zeker niet voor het aantal games dat je hebt gespeeld in LoL.
Heel erg bedankt voor je advies.
Dat over de camps zou inderdaad beter kunnen bedenk ik me nu ik merk altijd dat ik lvls achterstand krijg, maar nu weet ik dat het mijn fout is :)
Dat met de syndra ik zit met hem op skype en ik heb altijd de neigin om mijn teamleden te saven en zelf dood te gaan zodat hun na een B weer kunnen doorfarmen.
Daarom Q de ik erin zodat hij een knockback kreeg en syndra kon escapen (wat uiteindelijk heel erg mis ging).
Nogmaals erg bedankt ik zal het meenemen in mijn volgende potjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Dus damien, mijn mid was soms een beetje slordig?:P

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Naif0n schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:18:
Dus damien, mijn mid was soms een beetje slordig?:P
Niet slordig, maar ietswat YOLO-mode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:19:
[...]

Haha ik moest hier harder om lachen dan nodig was.
Mn ouders zaten me met grote ogen aan te kijken van wtf gebeurt hier haha.

Straks voor het eerst een keer LeBlanc proberen net aangeschaft, was in eerste instantie van plan om ahri/syndra te kopen want dat vind ik echt champs die bij mij passen maar dat is me uit mn hoofd gepraat XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:19:
[...]

Ja ik ben nogal snel kill greedy O-)
Potje daarvoor zat ik ook met jou en wambam te spelen was gragas mid toen, vraag me altijd af wat mensen vinden van mijn O zo geweldige speelstijl

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Naif0n schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:42:
[...]

Ja ik ben nogal snel kill greedy O-)
Potje daarvoor zat ik ook met jou en wambam te spelen was gragas mid toen, vraag me altijd af wat mensen vinden van mijn O zo geweldige speelstijl
Ik vraag me af waar die sarcastische toon vandaan komt :p
Maar misschien een tip van mij voor jou.
Probeer niet te greedy te zijn als ik als jungler bijv een kill neem heb ik er 9 van de 10 keer een goede reden voor.
En als je met zn 5en in mid lane zit is een adc meestal degene die de kill krijgt vanwege zn AS en AD dus ipv te schreeuwen mijn kill (schreeuw je alleen in je headset gelukkig niet ingame :p)
Gewoon stug doorgaan als het goed is ben je in de laning phase al gefed ^.^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
  • Laatst online: 23-09-2022
2-1 in series, back in bronze 1 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game down bij mij. Jullie ook last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 21:30:
Game down bij mij. Jullie ook last?
Yep, servers on fire

it's all fcked up again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 21:31:
[...]

Yep, servers on fire

it's all fcked up again
Alsof ze het bewaren voor het weekend... heb je net even wat vrije tijd... Riot will fk it up :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://forums.euw.leagueo...read.php?t=1631036&page=5
07/03/14 - Team Builder queue

First Riot Post

23456

Mad De Sade

Junior Member

1 Minute Ago

--------------------------------------------------------------------------------

Hey yo bros, can't login actually and i don't even know if i was promoted to silver 3... i was in promotion.. hope i get s3 cuz this tier is full of newbies and i want to go over asap.

--------------------------------------------------------------------------------

+0

duzzii

Junior Member

1 Minute Ago

i cant log on to pvp.net, or the game.

+0

Niechos

Junior Member

1 Minute Ago

Can't login either. Hearthstone it is...

+0

ameva

Junior Member

1 Minute Ago

lol was down last week again down serious? im going back to metin 2

+0

SirRavenfield

Junior Member

1 Minute Ago

i just hope this counts as loss prevented...
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Net nog een potje uitgespeeld, maar de game niet goed kunnen verlaten. Zit nu ook vast.

Even wat anders, na het advies van jullie eerder heb ik Shyvana gekocht, incl. de Ice drake skin.
Moest lanen tegen renekton top.
Heb 9/21 masteries gepakt, samen met Attack speed, armor en MR runes.
Moest even uitvogelen hoe ik most traden met renekton maar ging niet slecht.
Werdt twee keer door Vi geganked, één keer ontsnapt, één keer gekilled.

Des ondanks dat 1 kill en 20 cs achter stond heb ik renekton later alsnog 3x gekilled 1 op 1.
Ben begonnen met BotRK gevolgd door Sun Fire en ninja tabis. Wel geleerd dat je tijdig je ulti moet activeren en dat je de E wel moet raken. Potje helaas wel verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servers down? Kwam net in een login queue van 20min, ga ff douchen, sta ik op position 1 voor 5min. Probeer het nog een keer, weer strak 20min. The fuck?
Pagina: 1 ... 156 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.