Leuke tool, alleen ze mogen wat mij betreft wel rood en blauw toevoegen, dan is het helemaal top. Verder voegt het bijzonder weinig toe, denk niet dat je in een keer helemaal het mannetje bent met deze tool.
Tooltje ziet er interessant uit, kan ik me wat meer focussen op andere zaken. Mocht iemand er nog 1 over hebben 
Als je de pro's ziet lijkt alles zo simpel, ben je zelf geconcentreerd bezig in je lane als adc dan merk je dat het heel lastig is op meerdere zaken tegelijk te letten.
Waar zijn alle enemy heroes, wat is de game timer, dragen een mogelijkheid, waar staan enemy wards, wanneer zijn deze geplaatst, komt de friendly jungler voor een gank, hoeveel gold heb ik, welke items kan ik op dit moment halen, etc. etc.
Als je de pro's ziet lijkt alles zo simpel, ben je zelf geconcentreerd bezig in je lane als adc dan merk je dat het heel lastig is op meerdere zaken tegelijk te letten.
Waar zijn alle enemy heroes, wat is de game timer, dragen een mogelijkheid, waar staan enemy wards, wanneer zijn deze geplaatst, komt de friendly jungler voor een gank, hoeveel gold heb ik, welke items kan ik op dit moment halen, etc. etc.
ik gebruik ljtd hiervoor, werkt ook vrij goed. kan je alle camps mee timen, en ook flash van één bepaalde lane.
ik moet het wel met een knop activeren. wat je af en toe vergeet, maar als je een enemy team ziet uit het bluecamp komen met een verse blue, dan kan je die timer ook starten, terwijl dit bij automatische programmas niet zal lukken
ik moet het wel met een knop activeren. wat je af en toe vergeet, maar als je een enemy team ziet uit het bluecamp komen met een verse blue, dan kan je die timer ook starten, terwijl dit bij automatische programmas niet zal lukken
[ Voor 51% gewijzigd door MikeVM op 06-03-2014 13:02 ]
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Dat is voor mij de reden dat ik Blitz support zo leuk vind, ik hou van tanky champions. Ik heb een tijdje Morgana support en mid geprobeerd, maar werd ook altijd mid-late game gewoon opgeblazen. Soraka support ook, maar daar kan je tenminste wat makkelijker hit and run doen op maximum afstand.Vicarious schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:27:
[...]
Dat geldt zo'n beetje voor elke post op dit forum![]()
Anyway, gister even een gamepje Morgana support gespeeld en het is toch wel lastig voor mij. Early in laning ging het prima en wonnen we de lane ondanks dat mijn adc vrij matig was (slecht lasthitten en lette vaak niet op als ik een Q landde, we pakten vooral kills als de tegenstander engagede en ik een Q raakte). In teamfights werd ik echter steeds opgeblazen omdat ik de neiging heb er te snel in te duiken. Zodra ik dan mn ult aanzet word ik opgeblazen voordat hij helemaal af kan gaan.
Jungle speel ik vooral Udyr en Hecarim (heb Evelynn gekocht maar ben er nog niet goed mee, en jungle Yi lukt me ook niet goed), top speel ik Udyr en ben ik met Garen begonnen, mid heb ik Heimer en wil ik Ziggs kopen (beide niet tanky maar wel leuk te spelen), en adc... ja, daar hou ik niet zo van
Ik heb overwogen meer top champs te kopen (aangezien er veel tanky zijn), maar ik speel toch liever support, jungle of mid. In die volgorde.
Ziggs is super! Heerlijke kleine hero om naast z'n geluidjes ook irritant mee te zijn. Vooral later kun je ook mensen best goed support geven door de vijand te vertragen met bombs op de grond of de satchel.Skyclad schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:14:
[...]
mid heb ik Heimer en wil ik Ziggs kopen (beide niet tanky maar wel leuk te spelen), en adc... ja, daar hou ik niet zo vanIk wil er ook in kunnen duiken, en dat kan je beter niet doen als adc.
Heb mezelf geregeld met de satchel het leven gered. Het is bijna een tweede flash
http://www.twitch.tv/baloothebigbear
als iemand me teemo wil zien spelen. heb een 70% W/L rate met teemo.
als iemand me teemo wil zien spelen. heb een 70% W/L rate met teemo.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Garen is mijn inziens een onderschatte champ. Met alleen een Black Cleaver zorg je met je E voor dikke AOE armor reduction. Rest gewoon lekker tanky bouwen. Ult is een super finisher. Ik vind het een hele fijne counter tegen Nasus op top. Telkens als Nasus naar voren komt voor minion Q hem en hij is silencedSkyclad schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:14:
[...]
Dat is voor mij de reden dat ik Blitz support zo leuk vind, ik hou van tanky champions. Ik heb een tijdje Morgana support en mid geprobeerd, maar werd ook altijd mid-late game gewoon opgeblazen. Soraka support ook, maar daar kan je tenminste wat makkelijker hit and run doen op maximum afstand.
Jungle speel ik vooral Udyr en Hecarim (heb Evelynn gekocht maar ben er nog niet goed mee, en jungle Yi lukt me ook niet goed), top speel ik Udyr en ben ik met Garen begonnen, mid heb ik Heimer en wil ik Ziggs kopen (beide niet tanky maar wel leuk te spelen), en adc... ja, daar hou ik niet zo vanIk wil er ook in kunnen duiken, en dat kan je beter niet doen als adc.
Ik heb overwogen meer top champs te kopen (aangezien er veel tanky zijn), maar ik speel toch liever support, jungle of mid. In die volgorde.
Overigens, ik weet niet of je al ranked speelt, maar ik zou toch wat ADC oefenen. Het is sinds dit seizoen in Bronze/Silver zeker niet meer de meest gewilde rol, dus je komt er regelmatig op uit. Daarnaast is het qua mechanics en focus op jou misschien wel de lastigste rol te spelen op low ELO (lees, je team vergeet je te beschermen, dat moet je zelf doen).
Garen is zeker geen slechte champ voor een normal game maar het is echt geen topper. Er zijn zo veel champs die op dit moment beter zijn dan Garen. In bronze zal je er misschien niet last van hebben maar op silver + krijg je best wat problemen als je garen speelt denk ik.Ero-Sensei schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:52:
[...]
Garen is mijn inziens een onderschatte champ. Met alleen een Black Cleaver zorg je met je E voor dikke AOE armor reduction. Rest gewoon lekker tanky bouwen. Ult is een super finisher. Ik vind het een hele fijne counter tegen Nasus op top. Telkens als Nasus naar voren komt voor minion Q hem en hij is silenced. Geen idee of ik gewoon slechte Nasus' tegenkom, maar het werkt super voor mij. Na een beetje poke finish ult.
Overigens, ik weet niet of je al ranked speelt, maar ik zou toch wat ADC oefenen. Het is sinds dit seizoen in Bronze/Silver zeker niet meer de meest gewilde rol, dus je komt er regelmatig op uit. Daarnaast is het qua mechanics en focus op jou misschien wel de lastigste rol te spelen op low ELO (lees, je team vergeet je te beschermen, dat moet je zelf doen).
Garen heeft zijn tijd gehad in Seizoen 1 ;p
Maar waarom dan? Ik heb nooit hoog gespeeld, dus zou het niet weten, maar wat mankeerd er aan hem.Ricmaniac schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:08:
[...]
Garen is zeker geen slechte champ voor een normal game maar het is echt geen topper. Er zijn zo veel champs die op dit moment beter zijn dan Garen. In bronze zal je er misschien niet last van hebben maar op silver + krijg je best wat problemen als je garen speelt denk ik.
Garen heeft zijn tijd gehad in Seizoen 1 ;p
Hij is geweldig tanky, heeft goede dmg, een lange silence. Movement speed buff, dmg reduction. En wat ik zeg, met een black cleaver een simpele AOE armor reduction waar elke adc blij mee is.
Wat doet een Mundo beter?
Garen heeft 4% health regen maar pas na 9 seconden out of combat. mundo heeft 3% unconditionally.Ero-Sensei schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:27:
[...]
Maar waarom dan? Ik heb nooit hoog gespeeld, dus zou het niet weten, maar wat mankeerd er aan hem.
Hij is geweldig tanky, heeft goede dmg, een lange silence. Movement speed buff, dmg reduction. En wat ik zeg, met een black cleaver een simpele AOE armor reduction waar elke adc blij mee is.
Wat doet een Mundo beter?
Hun W skills doen in principe hetzelfde door die 30% tenacity maar bij mundo is het een toggle met 4 seconden cooldown. die van Garen blijft 6 seconden maar heeft 20 seconden cooldown.
Early game is garen misschien wat beter maar mundo heeft late game meer mobility en betere defensive stats en kan best veel damage doen en poken van afstand zonder damage items te halen.
En zo zijn er wel meer champs waar het gewoon wat van die verschillen heeft.
Er zullen vast wel changes komen in hele kleine dingen die dan weer een andere uitkomst heeft en stel als jij nu Garen masterd zal je genoeg games spelen die je wel keihard win met Garen.
Het is ook vaak een combo van champion skills + items. zoals in seizoen 1 zag je een vladimir die gewoon 3 sunfire capes aan had en dat was gewoon super sterk. Dan halen ze het effect weg dat sunfire cape stacked en is vladimir gelijk minder viable. nogmaals: op low level of unranked maakt het vaak genoeg niet uit.
Maar er zullen gewoon altijd momenten zijn dat sommige champs beter zijn dan andere en dat kan ook niet anders als je keuze hebt uit 100 verschillende champions.
[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 06-03-2014 14:38 ]
Gister nog een extreem verre Q. SatchFlash, Flash en dan een Q. Boom ADC dood.je schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:22:
[...]
Heb mezelf geregeld met de satchel het leven gered. Het is bijna een tweede flash
SatchFlash is trouwens een 2e flash, alleen enkele MS trager dan een reguliere flash, maar de distance die je kan halen is net zo groot als een normale Flash.
@Ric: Je vergeet "ignores unit collision while spinning". Dat is wel een handig/belangrijke eigenschap van Garen die mundo niet heeft. Vooral early game is dit handig. Wat betreft Early/Mid/Late. Lategame is inderdaad Mundo sterker, maar Garen blijft gemiddeld erg sterk zowel early, mid als lategame. Early game is mundo een beetje meh.
[ Voor 27% gewijzigd door Meneer iCy op 06-03-2014 14:40 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Verwijderd
Beetje kort door de bocht die vergelijking. Garen heeft natuurlijk ook een silence, spammable MS buff. W skills zijn overigens helemaal niet hetzelfde, verre van. Mundo = Reduce CC + Sunfire effect, Garen = +20% bonus MR/Armor passive, +30 Tenacity, -30% Damage taken.Ricmaniac schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:35:
[...]
Garen heeft 4% health regen maar pas na 9 seconden out of combat. mundo heeft 3% unconditionally.
Hun W skills doen in principe hetzelfde door die 30% tenacity maar bij mundo is het een toggle met 4 seconden cooldown. die van Garen blijft 6 seconden maar heeft 20 seconden cooldown.
Let wel dat die dan 20% minder movement speed heeft als die door minions heen draaitiCy schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:37:
[...]
@Ric: Je vergeet "ignores unit collision while spinning". Dat is wel een handig/belangrijke eigenschap van Garen die mundo niet heeft. Vooral early game is dit handig. Wat betreft Early/Mid/Late. Lategame is inderdaad Mundo sterker, maar Garen blijft gemiddeld erg sterk zowel early, mid als lategame. Early game is mundo een beetje meh.
Ja het was een een erg vlotte vergelijking. maar het is gewoon een feit in de meta dat mundo velen malen meer wordt gespeeld dan garen, als garen beter was dan mundo zullen ze hem ook vaker spelen. Het blijft gewoon fijn dat je met mundo zo ziek kan poken op long range, Garen heeft niksVerwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:54:
[...]
Beetje kort door de bocht die vergelijking. Garen heeft natuurlijk ook een silence, spammable MS buff. W skills zijn overigens helemaal niet hetzelfde, verre van. Mundo = Reduce CC + Sunfire effect, Garen = +20% bonus MR/Armor passive, +30 Tenacity, -30% Damage taken.
[ Voor 38% gewijzigd door Ricmaniac op 06-03-2014 14:57 ]
Verwijderd
Garen mist gewoon iets vind ik zelf. Er zijn op dit moment teveel toplaners die in een team beter gebruikt kunnen worden dan Garen. Renekton/Trundle/Shyvana/Mundo brengen gewoon veel meer in een teamfight, denk ik.
Er zijn zeker momenten dat er betere picks zijn, dat bedoel ik ook helemaal niet. Jij stelt alleen dat Garen in Bronze wel leuk is maar daarna niet meer. De pickrates staven jouw conclusie, dus ik zeg niet dat je ongelijk hebt.Ricmaniac schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:35:
[...]
Garen heeft 4% health regen maar pas na 9 seconden out of combat. mundo heeft 3% unconditionally.
Early game is garen misschien wat beter maar mundo heeft late game meer mobility en betere defensive stats en kan best veel damage doen en poken van afstand zonder damage items te halen.
En zo zijn er wel meer champs waar het gewoon wat van die verschillen heeft.
Er zullen vast wel changes komen in hele kleine dingen die dan weer een andere uitkomst heeft en stel als jij nu Garen masterd zal je genoeg games spelen die je wel keihard win met Garen.
Het is ook vaak een combo van champion skills + items. zoals in seizoen 1 zag je een vladimir die gewoon 3 sunfire capes aan had en dat was gewoon super sterk. Dan halen ze het effect weg dat sunfire cape stacked en is vladimir gelijk minder viable. nogmaals: op low level of unranked maakt het vaak genoeg niet uit.
Maar er zullen gewoon altijd momenten zijn dat sommige champs beter zijn dan andere en dat kan ook niet anders als je keuze hebt uit 100 verschillende champions.
Ik begrijp alleen niet waarom. Ok, over de passive hoef je niet te twisten: die is van Mundo zeker beter. De W echter doet zeker niet hetzelfde: Naast de active Tenacity geeft de active bij Garen ook 30% dmg reduction. De cooldown is langer, hij geeft dan ook nog eens een passive: 20% extra armor/MR van items.
Dit maakt Garen sowieso al tanky, en geeft hem een plek voor een offensive item als Blackcleaver.
Dus hoe ik het zie ( en hem speel): Early game kan je Nasus zijn volledige Q farm denieën. Rest vand e lanefase kan je prima blijven farmen. In teamfights apply je voor je ADC 25% armor reduction, naast de 40% die de ADC al heeft van LW, ondertussen doe je zeer acceptabele dmg. Daarnaast kan je je adc zeer goed beschermen tegen een assasin door zijn Silence Q. In die 2.5 seconden is die gewoon dood, met je Q een atuoattack van ADC en dan je ult.
Ik vindt nogmaals Garen vooral fijn tegen Nasus. Je harrassed hem early heerlijk, en ganks tegen je lukken niet doordat je zijn slow counterd met je Q.
Garen valt relatief eenvoudig te kiten. Als hij draait loop je gewoon achteruit zodat hij je niet kan raken. Of hij moet zijn Q al gebruiken om de gap te closen waardoor hij eigenlijk ook geen escape meer heeft.
Het is wel een toffe champ en in de juiste handen heel goed. Ik had hem onlangs nog eens op aram, tanky gebouwd en for damacia zitten ownen
Het is wel een toffe champ en in de juiste handen heel goed. Ik had hem onlangs nog eens op aram, tanky gebouwd en for damacia zitten ownen
Wat ik daar voornamelijk mee bedoel is dat in bronze de picks niet echt uit maken omdat je team daar in bijna alle gevallen niet gebouwd is om een echt goeie teamfight neer te zetten of uberhaupt goed op elkaar inspelen omdat ze de juiste basis niet begrijp zoals al eerder op dit forum was gemeld (weet niet of je dat gelezen hebt) dat hun bijvoorbeeld niet inzien dat als de enemy met 3 a 4 mensen top lopen de mid en bot lane snel dragon kunnen pakken voor een goeie trade als top dood zou gaan.Ero-Sensei schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:02:
[...]
Er zijn zeker momenten dat er betere picks zijn, dat bedoel ik ook helemaal niet. Jij stelt alleen dat Garen in Bronze wel leuk is maar daarna niet meer. De pickrates staven jouw conclusie, dus ik zeg niet dat je ongelijk hebt.
Ik begrijp alleen niet waarom.
In bronze zijn die kleine verschillen waar we het over hebben waardoor sommige champs betere picks zijn dan andere vaak gewoon niet relevant omdat die personen er niet op de manier mee om gaan wat wel " the way to go " is op hogere elo
Waarom Garen in hogere divisies afvalt is dat hij bepaalde kenmerken niet heeft wat andere "top" champions wel heeft.
Hij heeft geen CC abilities.
Hij heeft geen gap closers (Q is een tijdelijk speed bonus, maar makkelijk te kiten).
Damage op top laner is vaak niet echt van belang, altijd goed op te hebben natuurlijk.
Maar het gaat voornamelijk wat je je team te bieden hebt, en hier mis je bovenstaande wat andere champs wel hebben.
Dit is mijn mening natuurlijk, een goede Garen kan natuurlijk altijd leuk werken, maar ik zie er maar verdomd weinig.
Hij heeft geen CC abilities.
Hij heeft geen gap closers (Q is een tijdelijk speed bonus, maar makkelijk te kiten).
Damage op top laner is vaak niet echt van belang, altijd goed op te hebben natuurlijk.
Maar het gaat voornamelijk wat je je team te bieden hebt, en hier mis je bovenstaande wat andere champs wel hebben.
Dit is mijn mening natuurlijk, een goede Garen kan natuurlijk altijd leuk werken, maar ik zie er maar verdomd weinig.
PSN: MaxxusNL
Verwijderd
Bedankt, Capt. ObviousLointje schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:02:
Als hij draait loop je gewoon achteruit zodat hij je niet kan raken.
Die optie heb je natuurlijk niet altijd, je krijgt een Silence op je donder en gelijk de spin er vol in, je gaat er sowieso een tijdje door geraakt worden. Overigens "Garen heeft dan geen escapes", nee, maar Mundo ook niet mocht deze zijn ult al gebruikt hebben, dus onzinnige vergelijking. Overigens hebben veel populaire top laners geen hard escapes. Denk aan Nasus, Irelia, Jax, Teemo, Mundo, die hebben allen of een conditionele dash of een tijdelijke MS boost.
Verwijderd
Mundo heeft geen escape nodig tegen een Garen omdat hij er toch niet tegen dood zal gaan. En alle populaire toplaners hebben een escape. Trundle Pilar, Renekton Sliced weg, Teemo W, Nasus slow, Jax Q op z'n trinket. Dit is allemaal genoeg om een gank te overleven, anders altijd nog flash.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:28:
[...]
Bedankt, Capt. Obviousstraks ga je me ook nog vertellen dat ik Morgana's Snare volledig kan ontwijken door iets links of rechts te gaan staan.
Die optie heb je natuurlijk niet altijd, je krijgt een Silence op je donder en gelijk de spin er vol in, je gaat er sowieso een tijdje door geraakt worden. Overigens "Garen heeft dan geen escapes", nee, maar Mundo ook niet mocht deze zijn ult al gebruikt hebben, dus onzinnige vergelijking. Overigens hebben veel populaire top laners geen hard escapes. Denk aan Nasus, Irelia, Jax, Teemo, Mundo, die hebben allen of een conditionele dash of een tijdelijke MS boost.
Ja lekker makkelijk, dus Garen Q + unit collisson is géén escape, maar een Teemo W of Nasus slow wel?Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:35:
[...]
Mundo heeft geen escape nodig tegen een Garen omdat hij er toch niet tegen dood zal gaan. En alle populaire toplaners hebben een escape. Trundle Pilar, Renekton Sliced weg, Teemo W, Nasus slow, Jax Q op z'n trinket. Dit is allemaal genoeg om een gank te overleven, anders altijd nog flash.
Verwijderd
Ik heb nooit gezegd dat Garen geen escapes heeft? Lol..Ero-Sensei schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:38:
[...]
Ja lekker makkelijk, dus Garen Q + unit collisson is géén escape, maar een Teemo W of Nasus slow wel?
Owh nee sorry, de rest van de discussie wel. Overigens sluit ik me daar wel bij aan, omdat het geen échte escape is natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:39:
[...]
Ik heb nooit gezegd dat Garen geen escapes heeft? Lol..
Kort samengevat: Garen is de minder onoverwinnerlijke offensieve versie van Mundo?
Ach, ik vind hem leuk spelen tegen Nasus, en tot nog toe werkt het. Beter dan die instant Teemo pickers tegen nasus die bij elke gank doodgaan
Misschien had ik me wat ongelukkig uitgedrukt. Garen heeft geen CC, waardoor hij zo gemakkelijk te kiten is. (Wat ik dus bedoelde met het gewoon achteruit lopen). Hij kan wel exhaust nemen bv, maar dan mist hij misschien de mobiliteit van een teleport of een ignite voor het af te maken. En als je dus Q al moet gebruiken om te engagen zet je jezelf in een gevaarlijke positie.
Een teemo daarentegen hoeft zijn W niet te gebruiken om te engagen. Een mundo kan ook ranged gooien,.. Jax is inderdaad ook minder omdat je meestal met je jump engaged. Maar die heeft nog wel een extra stun wat een garen niet heeft...
Er is niets mis met garen als je hem goed onder de knie hebt, maar hij heeft wel wat minpunten met als voornaamste het gebrek aan cc
Een teemo daarentegen hoeft zijn W niet te gebruiken om te engagen. Een mundo kan ook ranged gooien,.. Jax is inderdaad ook minder omdat je meestal met je jump engaged. Maar die heeft nog wel een extra stun wat een garen niet heeft...
Er is niets mis met garen als je hem goed onder de knie hebt, maar hij heeft wel wat minpunten met als voornaamste het gebrek aan cc
Verwijderd
Daarom vecht je top als jax ook niet als je niet zeker weet waar de enemy jungler is zodat je die Q niet als escape nodig zult hebben maar om te gebruiken als easy engage.Lointje schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:46:
Maargoed. laten we ophouden over de discussie welke wel beter zijn dan Garen en welke niet
de vraag was in principe alleen waarom Garen een onderschatte champ was haha.
Vanavond voor het eerst deze week weer een " vrije " avond dus ga weer eens wat ranked matches droppen
was vorige week naar LCS geweest in keulen. daardoor wel weer erg zin gekregen om zelf ook echt voor ranked te gaan
Vanavond voor het eerst deze week weer een " vrije " avond dus ga weer eens wat ranked matches droppen
Mebus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:11:
LoL tip van de dag "If you get the last hit on a minion or neutral monster, you get gold from it"
Dat wist ik niet!

Vicariously I live while the whole world dies
Dat is eigenlijk goed te weten, dan kan je veel eerder items kopen. In Bronze gaan we nu altijd halve games AFK, want je krijgt toch elke seconden 1,9 gold. Maar nu ik dit weet.. zou het dan misschien handig zijn om 1 van de 5 steeds al die neutral monsters te laten killen?Mebus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:11:
LoL tip van de dag "If you get the last hit on a minion or neutral monster, you get gold from it"
Dat wist ik niet!
soms denk ik wel dat mensen het niet weten, als je een ADC hebt met een CS van onder de 100 in een game van meer dan 30 minuten.Mebus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:11:
Dat wist ik niet!
Weet je wat de grootste grap van LoL is?
spoiler: antwoord
Je krijgt 50 gold als je een Nexus vernietigd 

[ Voor 3% gewijzigd door Ero-Sensei op 06-03-2014 16:26 ]
WTF serieus XD? oke dat wist ik echt niet haha , maar waarom zouden ze dat doen haha. zoals die kleine geintjes als dat je 1 damage minder krijgt van bijv de aanvallen van leona als je een skin hebt met een zonnebril dat is wel geinig. maar om nou extra gold te geven als de game over is snap ik niet hahaEro-Sensei schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:25:
spoiler: antwoordJe krijgt 50 gold als je een Nexus vernietigd
Verwijderd
Dat heb ik altijd zo stom gevonden. Wat boeit zoiets nou...Snap niet dat Riot dit ooit heeft ingesteld.Ero-Sensei schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:25:
spoiler: antwoordJe krijgt 50 gold als je een Nexus vernietigd
Ik kwam het toevallig tegen toen ik random wikia pages aan het lezen wasRicmaniac schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:29:
[...]
WTF serieus XD? oke dat wist ik echt niet haha , maar waarom zouden ze dat doen haha. zoals die kleine geintjes als dat je 1 damage minder krijgt van bijv de aanvallen van leona als je een skin hebt met een zonnebril dat is wel geinig. maar om nou extra gold te geven als de game over is snap ik niet haha
Verwijderd
Nooit opgevallen als je de game end dat er +50G opkomt? Al zo vaak gezien...Ero-Sensei schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:31:
[...]
Ik kwam het toevallig tegen toen ik random wikia pages aan het lezen was. Dus ja, volgens Lol wikia is het echt zo..
Learn 2 lasthit Nexus n00bs
Verwijderd
Het is waar. Zie alleen het punt niet van deze nutteloze discussie, of je nou 50, 500 of 100K gold krijgt van de nexus, het maakt niet uit want de game is over -.-Ero-Sensei schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:31:
[...]
Ik kwam het toevallig tegen toen ik random wikia pages aan het lezen was. Dus ja, volgens Lol wikia is het echt zo..
Verwijderd
Building score, gold/game stats etc.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:33:
[...]
Het is waar. Zie alleen het punt niet van deze nutteloze discussie, of je nou 50, 500 of 100K gold krijgt van de nexus, het maakt niet uit want de game is over -.-
Verwijderd
Heb het over het feit hoeveel gold je er voor zou krijgen, dat het niet uitmaakt omdat je er geen profijt van zult hebben.
Verwijderd
Dat snap ik, ik zeg alleen dat het lasthitten van de Nexus dus wel je stats kan boosten.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:38:
[...]
Heb het over het feit hoeveel gold je er voor zou krijgen, dat het niet uitmaakt omdat je er geen profijt van zult hebben.
Hey verrek, dat was nou net het punt. Daar kwam de hele opmerking vandaag... Het nut van deze discussie.. gewoon een stukje humor, een weetje altijd leuk toch. Dus voor de LoL..Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:33:
[...]
Het is waar. Zie alleen het punt niet van deze nutteloze discussie, of je nou 50, 500 of 100K gold krijgt van de nexus, het maakt niet uit want de game is over -.-
Maar sorry, we gaan gauw weer aan onze rekenmachines zitten tellen welke items we moeten kopen voor de ideale dmg/tank combinatie voor een jungler!
Verwijderd
Als jij denkt dat je daarmee de game wint moet je vooral blijven rekenenEro-Sensei schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:05:
[...]
Hey verrek, dat was nou net het punt. Daar kwam de hele opmerking vandaag... Het nut van deze discussie.. gewoon een stukje humor, een weetje altijd leuk toch. Dus voor de LoL..
Maar sorry, we gaan gauw weer aan onze rekenmachines zitten tellen welke items we moeten kopen voor de ideale dmg/tank combinatie voor een jungler!
Heeft iemand nog een beta key voor me van Curse?
En wat vinden jullie van de gamemode Team Builder?
En wat vinden jullie van de gamemode Team Builder?
Teambuilder is veel meer troep dan ik dacht.
de trolls are strong with this game mode
.. je kunt bijv renekton kiezen en dan zeggen dat je ADC in botlane wil spelen
daar heeft je hele team dus geen kut aan. ik vind het belachelijk.
net me eerste ranked van deze avond gedaan en nu weer in me promo's
dus nog even 3 potjes knallen vanavond
de trolls are strong with this game mode
net me eerste ranked van deze avond gedaan en nu weer in me promo's
[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 06-03-2014 18:09 ]
Ik heb het nog niet zelf geprobeerd maar het klinkt wel leuk. Als je echt eens champion X mid wilt spelen en mid altijd al genomen wordt voor jou, dan kan je dus zeker zijn van je rol.
Maar ik vermoed inderdaad dat er enkele trolls zullen bij zijn, dat is overal zo.
Heeft iemand soms tips voor hoe support te spelen?
Ik kan 4 van de 5 rollen degelijk spelen maar support blijft echt m'n ding niet. Ik heb er enorm veel respect voor, ik vind het zelf leuk om naar een goede support te kijken maar ik bak er niets van.
Het is deels omdat ik de champions niet goed onder controle heb maar het is vaak de engage die ook niet goed gaat. Natuurlijk is het moeilijk bij een blind pick o.i.d. om goed in te haken met je ADC. Meestal maak ik wel duidelijk dat ik echt niet goed support ben maar het wil leren en de meeste zijn dan vergevingsgezind en geven wat tips.
Andere zijn minder leuk en beginnen dan met te schelden e.d.
Heb Thresh gekocht omdat hij in de aanbieding is en ik vind z'n kit wel leuk maar z'n Flay blijft moeilijk. Ik moet te lang nadenken om deze in de goede richting te doen of wanneer ik het kan doen. Vermoedelijk zal dat wel beteren als ik er meer mee speel.
Maar ik vermoed inderdaad dat er enkele trolls zullen bij zijn, dat is overal zo.
Ik kan 4 van de 5 rollen degelijk spelen maar support blijft echt m'n ding niet. Ik heb er enorm veel respect voor, ik vind het zelf leuk om naar een goede support te kijken maar ik bak er niets van.
Het is deels omdat ik de champions niet goed onder controle heb maar het is vaak de engage die ook niet goed gaat. Natuurlijk is het moeilijk bij een blind pick o.i.d. om goed in te haken met je ADC. Meestal maak ik wel duidelijk dat ik echt niet goed support ben maar het wil leren en de meeste zijn dan vergevingsgezind en geven wat tips.
Andere zijn minder leuk en beginnen dan met te schelden e.d.
Heb Thresh gekocht omdat hij in de aanbieding is en ik vind z'n kit wel leuk maar z'n Flay blijft moeilijk. Ik moet te lang nadenken om deze in de goede richting te doen of wanneer ik het kan doen. Vermoedelijk zal dat wel beteren als ik er meer mee speel.
[ Voor 63% gewijzigd door Death1ord op 06-03-2014 18:36 ]
Verwijderd
Het scheelt inderdaad heel veel als je gewend raakt aan de champion. Vaak is het probleem de timing van de skills (bijv. een shield op de ADC, een CC op de vijand). Het bestaat voornamelijk uit handigheid met de champion en weten waar je wel en niet toe in staat bent samen met de ADC.misterdoom schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:24:
Als je bijvoorbeeld een Thresh haak landt op een Leona, is het niet verstandig om erin te duiken aangezien je dan zelf sneller dood gaat d.m.v. 2 stuns.
Gewoon vaker spelen en dan komt de handigheid en samenwerking vanzelf, meer is het eigenlijk niet.
Please laat de PBE changes door gaan. No mana costs on Irelia's Hiten Style? <3<3<3<3<3<3
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Verwijderd
Support spelen betekend veel oefenen en zoveel mogelijk supports proberen (abilities leren iig) en alle adc's begrijpen. Je staat in een lane met 4 champions dus je krijgt veel verschillende combinaties en elke situatie vereist een andere speelstijl.misterdoom schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:24:
Speel je graag met een sustain champ, poke champ, all-in/engage of disengage champ? Afhankelijk daarvan heb je weer goede ADC combinaties. Als jij sustain bent moet je oppassen tegen engage supports (blitz, leona icm met bv een draven oid) maar ben je sterker tegen poke lanes. Mijn punt is, je zult heel veel moeten anticiperen op je tegenstanders en ook jouw adc en dat kost veel tijd om te goed aan te voelen.
Ik speel zelf enorm veel supports maar merk dat ik niet goed ben met all-in supports zoals leona, zeker niet in solo q. Ik speel liever een Janna omdat ik dan meer kan corrigeren als mijn adc zich in een lastige situatie stuurt.
@lombok_030 & misterdoom, als ik support speel in ranked pak ik Leona meestal. Net een game waarbij ik vierde pick was en onze laatste pick duidelijk aangaf dat ie niet support wou spelen (mid en support lane waren nog over, stats gezien en maar support gegaan). Leona kan je early dives doen zodra je level 2 bent maar meestal doe ik dit niet, soms nog niet eens als ik level 4 of 5 ben, vooral niet tegen een thresh, als ik zie dat Thresh zijn Q mist en ben zelf level 3/4 dan engage (op adc meestal) ik wel om te kijken hoe de trades zijn. Speel leona dus de eerste 5 levels eigenlijk best passive. Maar het hangt ook heel veel van je adc af. Als ik een Caitlyn als adc heb dan is het vaak zo dat ze wel enige harash bij de tegenpartij heeft toegebracht.
Zodra ik level 6/7 ben en hun adc/support staat best ver onze kant op gepushed dan engage ik vaak wel (als ik overzicht heb op dragon/tribrush/jungler/mid) of als zij al niet full hp meer zijn. Het is lastig om uit te leggen maar het is gewoon goed kijken en kijken hoe de trades zijn en ook de andere champs enigszins kennen.
In teamfights kan je in een TF duiken, maar als jou adc word gefocussed dan zo snel mogelijk op degene springen die dus naar je adc toe wilt gaan zodat jou adc in level blijft en eventueel kan kiten (makkelijker kan kiten).
Veel Leona spelers zie ik level 3 gelijk all in gaan terwijl dit tegen een annie of thresh best gevaarlijk kan zijn. Laat je adc eerst eens proberen iemand te harashen.
Leona is in tegenstelling tot de meest populaire supports melee (thresh ook maar die heeft heel wat meer range), dus probeer zo weinig mogelijk gepoked te worden early.
Naast dit alles, oefenen helpt het meest. Maar hoop dat je wat hebt aan deze Leona tips
Main support rune page: Health Quints, Armor Marks, Armor Seals, Magic resist Glyphs
De gold rune Quints heb je eigenlijk niet meer echt nodig Seizoen 4 gezien je met de nieuwe gold items een aardig gold inkomen hebt. Masteries heb ik 16/14 (lolking xdmebusdx).
Zodra ik level 6/7 ben en hun adc/support staat best ver onze kant op gepushed dan engage ik vaak wel (als ik overzicht heb op dragon/tribrush/jungler/mid) of als zij al niet full hp meer zijn. Het is lastig om uit te leggen maar het is gewoon goed kijken en kijken hoe de trades zijn en ook de andere champs enigszins kennen.
In teamfights kan je in een TF duiken, maar als jou adc word gefocussed dan zo snel mogelijk op degene springen die dus naar je adc toe wilt gaan zodat jou adc in level blijft en eventueel kan kiten (makkelijker kan kiten).
Veel Leona spelers zie ik level 3 gelijk all in gaan terwijl dit tegen een annie of thresh best gevaarlijk kan zijn. Laat je adc eerst eens proberen iemand te harashen.
Leona is in tegenstelling tot de meest populaire supports melee (thresh ook maar die heeft heel wat meer range), dus probeer zo weinig mogelijk gepoked te worden early.
Naast dit alles, oefenen helpt het meest. Maar hoop dat je wat hebt aan deze Leona tips
Main support rune page: Health Quints, Armor Marks, Armor Seals, Magic resist Glyphs
De gold rune Quints heb je eigenlijk niet meer echt nodig Seizoen 4 gezien je met de nieuwe gold items een aardig gold inkomen hebt. Masteries heb ik 16/14 (lolking xdmebusdx).
[ Voor 12% gewijzigd door Mebus op 06-03-2014 20:20 ]
Verwijderd
Het is juist de bedoeling dat de support de plays maakt in botlane... niet dat je wacht tot de adc 50% hp is door auto attacks van de adc....Mebus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:15:
Als jij 50% van iemands hp bar als harash ziet, oké. Ik maak gerust plays, Maar een engage waarbij ik duik op een Ezreal die vervolgens toch maar op zijn E drukt op tijd is niet echt fijn als je adc geen gapcloser heeft of in range is.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:30:
[...]
Het is juist de bedoeling dat de support de plays maakt in botlane... niet dat je wacht tot de adc 50% hp is door auto attacks van de adc....
Dan nog, elke lane is anders, dus ook het moment van engagen.
[ Voor 6% gewijzigd door Mebus op 06-03-2014 20:37 ]
Verwijderd
Als jij zegt dat je als leona vaak op level 5 nog geen engage geprobeerd hebt doe je toch iets niet helemaal goed.Mebus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:36:
[...]
Als jij 50% van iemands hp bar als harash ziet, oké. Ik maak gerust plays, Maar een engage waarbij ik duik op een Ezreal die vervolgens toch maar op zijn E drukt op tijd is niet echt fijn als je adc geen gapcloser heeft of in range is.
Dan nog, elke lane is anders, dus ook het moment van engagen.
Dan nog, elke lane is anders, dus ook het moment van engagen.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:40:
[...]
Als jij zegt dat je als leona vaak op level 5 nog geen engage geprobeerd hebt doe je toch iets niet helemaal goed.
Zou je argumenten kunnen geven zodat de meer mensen er wat van kunnen leren?Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:40:
[...]
Als jij zegt dat je als leona vaak op level 5 nog geen engage geprobeerd hebt doe je toch iets niet helemaal goed.
Steam: Ryada.
Een leona allin op level 3 is vrij sterk omdat leona dan haar shield heeft (meer armor) haar stun en erop springen, haar damage is op dat level ook nog relatief hoog, als je bijvoorbeeld met een lucian speelt kan hij in jou stun verdomd veel dmg doen, als je tegen een adc staat die geen escape heeft( bijv jinx) kan je er regelmatig een kill uit halen.wambamNL schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:08:
[...]
Zou je argumenten kunnen geven zodat de meer mensen er wat van kunnen leren?
Je moet wel oppassen voor de andere support, een alistar(best harde counter van leona) of annie met stun maar ook thresh met zn cc, zoals al eerder werdt gezegt is elke lane anders en blijft allim altijd een gok en is het moment van engage altijd anders.
Aan de andere kant is passief spelen met leona ook erg sterk omdat de tegestander vaak verwacht dat je erin gaat springnen en daardoor(vooral op low level) kan je een voorsprong halen in farm
Net een potje alleen maar lopen ergeren. Ik Draven/adc met Nidalee(-,-)/support... Het begint al bij nidalee die de eerste doublekill allebij stealt. Daarna komt Vi ons ganken en rent Nidalee met Vi ult op mij zodat ook ik dood ga... Passive stacks dus weg... Daarna een paar fights waar ik duidelijk de overhand heb en onze Lux dan de laatste 5% van enemy HP weg ult.... Resultaat: na 20 minuten bijna geen stacks en 0 kills.... Dodelijk voor Draven...
Verwijderd
Nee.wambamNL schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:08:
[...]
Iets meer inhoud is wel wenselijk. Dit is geen manier om discussies/gesprekken met elkaar te voeren.
[ Voor 21% gewijzigd door BM op 07-03-2014 07:50 ]
Kijk hier heb ik wat aan heel erg bedankt.garriej schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:23:
[...]
Een leona allin op level 3 is vrij sterk omdat leona dan haar shield heeft (meer armor) haar stun en erop springen, haar damage is op dat level ook nog relatief hoog, als je bijvoorbeeld met een lucian speelt kan hij in jou stun verdomd veel dmg doen, als je tegen een adc staat die geen escape heeft( bijv jinx) kan je er regelmatig een kill uit halen.
Je moet wel oppassen voor de andere support, een alistar(best harde counter van leona) of annie met stun maar ook thresh met zn cc, zoals al eerder werdt gezegt is elke lane anders en blijft allim altijd een gok en is het moment van engage altijd anders.
Aan de andere kant is passief spelen met leona ook erg sterk omdat de tegestander vaak verwacht dat je erin gaat springnen en daardoor(vooral op low level) kan je een voorsprong halen in farm
Nu heb ik weer wat geleerd over Leona en heb ik weer wat inzicht over hoe ik tegen of met haar moet spelen.
Verwijderd
Argumenten? Het is toch vrij straight-forward? Leona biedt niets meer dan sterke engages en eventueel peeling (waarvoor er een engage moet plaatsvinden), als je Leona niet aggressief is, is ze nutteloos. Ze healt niet, shield niet, niets. Leona zorgt dat jij veilig blijft en gaat all-in wanneer mogelijk. Als je dat inderdaad voor lv5 nog niet hebt gedaan, wat sta je dan in godsnaam te doen in de lane?wambamNL schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:08:
[...]
Zonen? All-in is hoe dan ook een matige term en betekent weinig anders dan mindless erin vliegen en maar kijken wat er gebeurd.
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Verwijderd
Menig tanky support gaat zich weinig aantrekken van jouw zoning. Ergens stil gaan staan heeft weinig nut; daad bij woord voegen svp. Als ze doorhebben dat je toch niets doen farmen ze lekker door. Het enige wat je dan kunt doen is je combo erop gooien, als je ADC tenminste enigzins capabel is.Rordarok schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:11:
Zonen? All-in is hoe dan ook een matige term en betekent weinig anders dan mindless erin vliegen en maar kijken wat er gebeurd.
All in gaan en niets doen vind ik een groot verschil eigenlijk. Leona scaled door haar CC prima door naar lategame en dat het een 'all-or-nothing' bot lane support is ben ik het niet mee eens.
Dat precies. Ik zal pre-6 echt weleens geengaged hebbben, maar soms zie ik Leona spelers zovaak hun skills gebruiken dat ze opeens geen mana meer hebben (ze is echt niet mana hungry maar ze kan wel snel oom zijn early). Dat iedereen nu gelijkt denkt dat ik niks doe klopt geen fuck van. Ik probeerde gewoon te omschrijven hoe ik Leona speel en dat is blijkbaar niet goed over gekomen.Rordarok schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:11:
Het zonen deed ik net ook met een potje, wat er gebeurde? Cait 50 cs en Sivir 18, ja, ik heb niet echt geengaged, waarom zou ik dat doen? De lane was mooi aan onze kant en cait kon rustig 'lasthitten', dus niet onnodig pushen, ook wel 'freezen' (voor degene die niet weten wat dat is).
Als ik een thresh tegen me heb ga ik gewoon de eerste paar levels niet in zijn range staan, wetende dat zijn E best pijnlijk kan zijn en hij mij E kan cancelen.
Sure, ik ben maar een silver speler, en ja, waarom zou je in silver uberhaupt je lane freezen? Het is toch maar al in of niet en kijken hoe het gaat.
Probeer mijn ervaring te delen en de manier waarop ik haar speel vind ik fijn werken.
Verwijderd
Snap niet helemaal waar jullie de lijn trekken tussen "zonen" en "all-in". Als je je E raakt, pop je ook je andere 2 skills, en hopelijk pakt de ADC nog wat I procs. Daarna trek je je terug als een kill niet lukt, maar haar kit is toch vrij "all-in", je zet jezelf immers middenin het gevecht.
Oké, dan zal je het vast fijn vinden als een assassin (Kha, Eve, leblanc) van achteren op je adc springt en je QWER op CD is in een teamfight, dag adc, dag dmg, dan vooral niet afvragen waar de dmg is gebleven in je team, er zijn ook adc zonder gapclosers of escapes.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:21:
Snap niet helemaal waar jullie de lijn trekken tussen "zonen" en "all-in". Als je je E raakt, pop je ook je andere 2 skills, en hopelijk pakt de ADC nog wat I procs. Daarna trek je je terug als een kill niet lukt, maar haar kit is toch vrij "all-in", je zet jezelf immers middenin het gevecht.
Verwijderd
Uhm. We hebben het hier over laning phase, en natuurlijk ga je niet all-in als er een jungler/mid door je ward heen waggelt. Overigens, skills up of niet, ben je sowieso de sjaak 3v2 als je niet dicht genoeg bij je tower staat en Kha/LB komt kijken, dus die vergelijking slaat nergens op.Mebus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:23:
[...]
Oké, dan zal je het vast fijn vinden als een assassin (Kha, Eve, leblanc) van achteren op je adc springt en je QWER op CD is in een teamfight, dag adc, dag dmg, dan vooral niet afvragen waar de dmg is gebleven in je team, er zijn ook adc zonder gapclosers of escapes.
Awhh ja, ik dacht dat we de laningphase al hadden overgeslagenVerwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:30:
[...]
Uhm. We hebben het hier over laning phase, en natuurlijk ga je niet all-in als er een jungler/mid door je ward heen waggelt. Overigens, skills up of niet, ben je sowieso de sjaak 3v2 als je niet dicht genoeg bij je tower staat en Kha/LB komt kijken, dus die vergelijking slaat nergens op.
Dan nog, in lane all-in gaan doe ik alleen als ik weet waar hun jungler/mid is en als ik de juiste visie op de map heb(en eventueel TP op een andere champ op CD is voor de zekerheid). Zonde als het opeens 3v2 is.
[ Voor 4% gewijzigd door Mebus op 06-03-2014 22:35 ]
Verwijderd
Lijkt me een vuistregel voor elke bot lane, terug naar je tower als je geganked word en een engage niet kan winnen.Mebus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:34:
[...]
Awhh ja, ik dacht dat we de laningphase al hadden overgeslagen
Dan nog, in lane all-in gaan doe ik alleen als ik weet waar hun jungler/mid is en als ik de juiste visie op de map heb(en eventueel TP op een andere champ op CD is voor de zekerheid). Zonde als het opeens 3v2 is.
Verwijderd
Om maar even te reageren op iedereen ipv 59 x to quoten. Als je Leona speelt, dan is je enige taak je E raken, en je Q/W timen gelijk daarna. Zo is Leona, of je het nou wilt of niet. Als je dit goed uitvoert zul je 90% van de tijd de trade winnen > lane win na een paar keer succesvol. Als je bijvoorbeeld een soraka of janna speelt is het enige wat je kan doen AA'en, de enemy zonen en wat skills gebruiken, engagen is niet mogelijk op die champs, waardoor de lane een stuk minder 'gevaarlijk' is voor de enemy omdat ze weten dat er niks zal gebeuren qua engages. Dus als jij Leona speelt en je engaged niet (dit doe je niet als je weet dat je adc items achter staat, vanzelfsrpekend), dan ben je geen goede leona speler en kan je beter voor een passive support gaan, bijv een Janna.
Ik speel eigenlijk maar 2 champs als ik support ga. Taric als we als team geen tank hebben. Kan tanky gebouwd worden en heeft een aardige stun. De 2e die ik speel is Annie. Deze speel ik vooral als we al een tanky team hebben en we nog wat damage kunnen gebruiken. Ook icm tibbers en stun ideaal voor teamfights.misterdoom schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:24:
Ik kan op mn telefoon niet meerdere posts tegelijk quoten dus vandaar even zo.
Over mijn demote naar bronze 2: Vandaag weer 2 potjes gewonnen dus inmiddels weer in series voor bronze 1. Hopelijk gaan ze goed.
De tip voor het masteren van 2 champs per role: ik probeer idd per rol een aantal champs te masteren. Voor adc speel ik eigenlijk alleen maar Sivir, soms Vayne soms Twitch. Maar als Sivir niet open is speel ik liever een andere rol. Voor top en jungle heb ik eigenlijk te veel keus en speel ik misschien ook wel te veel verschillende champions. Top: Jax, Shyvana, Teemo, Nasus en de laatste paar games ook wel Lee Sin. Voor jungle ook (te?) veel verschillende champs: Shyvana, Lee Sin, Jax, Evelynn en Amumu. Voor mid heb ik naar mijn mening nu wel 2 champs gevonden die mij goed liggen: Ziggs en Kayle. Voorheen speelde ik ook veel Brand mid maar laatste tijd niet meer. Misschien maar weer eens proberen. Misschien dat het handiger is om voor top en jungle te focussen op 2 champs maar er is zo veel keus en allen zijn leuk om te spelen, keuzes keuzes....
Wederom een avond zonder trolls 
http://euw.op.gg/summoner/userName=iCynl
Wat speelt Jax fijn vs een Fiora. Fiora doet een ult, ik doe mijn E
kijk, en hier hebben we het nou over een hard counter menseniCy schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:45:
Wederom een avond zonder trolls
Net zoals jouw scherpe observatie om met Leona je E te moeten raken! Wat zijn we allemaal toch slim!
Maar even serieus, waar is die toon voor nodig? Groep 6 gedrag kan ook gewoon lekker in soloqueue, dat hoort helemaal niet thuis hier.
Maar even serieus, waar is die toon voor nodig? Groep 6 gedrag kan ook gewoon lekker in soloqueue, dat hoort helemaal niet thuis hier.
[ Voor 8% gewijzigd door Rordarok op 07-03-2014 01:20 ]
Ik kan moeilijk voor anderen spreken, maar mijn opmerking was meer bedoeld omdat de laatste tijd iedereen hier roept dat x een counter van y is omdat ze een keer een lane in die matchup gewonnen hebben. In dit geval gaat het om Fiora, een champion die behoorlijk afhankelijk is van auto-attacks, tegen een Jax. Veel hardere counters dan dat ga je niet tegenkomen dus nogal wiedes dat Jax sterk is tegen Fiora.
Ik speelde laatst ook als Jax tegen een Tryndamere, maar die was wel erg goed. In het begin kon ik makkelijk helpen, maar als je dan 3x geganked wordt door Elise dan ben je wel ****ed, zeker als Tryndamere er ook nog 2 kills uit haalt ook. Dan snowballed die tryndamere zo hard dat ik niet meer weet wat ik moet doen.
Haha je kan niet heel veel doen, passief doorspelen en hopen dat je niet te hard gepoked wordt dat hij je met zn ult kan divenXanthian schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:00:
Ik speelde laatst ook als Jax tegen een Tryndamere, maar die was wel erg goed. In het begin kon ik makkelijk helpen, maar als je dan 3x geganked wordt door Elise dan ben je wel ****ed, zeker als Tryndamere er ook nog 2 kills uit haalt ook. Dan snowballed die tryndamere zo hard dat ik niet meer weet wat ik moet doen.
Deze fiora ging level 1 terugpokengarriej schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:09:
[...]
Haha je kan niet heel veel doen, passief doorspelen en hopen dat je niet te hard gepoked wordt dat hij je met zn ult kan diven
Ik Q + AA en loop weg en fiora achtervolgt mij. Was net geen first blood maar ze kwam terug toen ik level 3 was en toen had ik wel direct first blood.
Heca kwam babysitten en toen kreeg ze een beetje farm, maar met de babysit er bij kon ik alsnog fiora met regelmaat killen :-). Had wel de ongunstige positie qua top, want ik moest dubbel warden (River en Tribush) maar na dit 3x gedaan te hebben was ik ook niet meer bang voor heca, want ik kon ze beide wel killen als hij een gank deed.
Verwijderd
Alvast even bezig gegaan met Irelia oefenen en gisteren bijna in m'n promos terechtgekomen (heb helaas maar tijd voor 1-2 games op een doordeweekse avond)
Het was een beetje behelpen gisteren. We hadden geen standaard comp (je weet wel, waar je de 5 standaard picks ziet op een team) en de vijand had dit wel:
http://www.lolking.net/su...249746#matches/1360770688
(zij hebben zelfs een Kass kunnen kiezen, maar die werd door onze Talon helemaal kapotgestompt)
Onze Cait had na 15min nog maar 60 farm kunnen neerzetten en stond 0/2, onze jungler Maokai schold iedereen verrot in all chat als ze niet goed reageerden tijdens ganks etc. Hij probeerde dan ook op lv3 te ganken terwijl ik m'n dash niet had, en dat werkte dus niet. Afijn, iets later Mundo kunnen pakken op top met z'n tweeen en nadat ik hem hielp met een counterjungle fight bij enemy blue kon ik in ieder geval niets meer verkeerd doen in zijn ogen. Een Frozen Heart was uiteindelijk genoeg als tank item aangezien ik hun Mundo kapotgemaakt heb en Vi/Jinx de enige indrukwekkende damage hadden. Uiteindelijk met 6/0/10 weten te carryen. Kan niet wachten op de Hiten changes.
Het was een beetje behelpen gisteren. We hadden geen standaard comp (je weet wel, waar je de 5 standaard picks ziet op een team) en de vijand had dit wel:
(zij hebben zelfs een Kass kunnen kiezen, maar die werd door onze Talon helemaal kapotgestompt)
Onze Cait had na 15min nog maar 60 farm kunnen neerzetten en stond 0/2, onze jungler Maokai schold iedereen verrot in all chat als ze niet goed reageerden tijdens ganks etc. Hij probeerde dan ook op lv3 te ganken terwijl ik m'n dash niet had, en dat werkte dus niet. Afijn, iets later Mundo kunnen pakken op top met z'n tweeen en nadat ik hem hielp met een counterjungle fight bij enemy blue kon ik in ieder geval niets meer verkeerd doen in zijn ogen. Een Frozen Heart was uiteindelijk genoeg als tank item aangezien ik hun Mundo kapotgemaakt heb en Vi/Jinx de enige indrukwekkende damage hadden. Uiteindelijk met 6/0/10 weten te carryen. Kan niet wachten op de Hiten changes.
Promo's voor welke devision zit je?Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:39:
Alvast even bezig gegaan met Irelia oefenen en gisteren bijna in m'n promos terechtgekomen (heb helaas maar tijd voor 1-2 games op een doordeweekse avond)
Ik had gisteren ook 1 game gedaan en gewonnen toen zat ik ook weer in promo's maar ik had toen ineens random 2 keer een DC van me internet terwijl ik aan het tweakeren was omdat ik nu een paar daagjes op wireless moet.
Durfde het toen niet aan me promo's te doen zodat ik ze zou kunnen verkloten. dit is al de 3e keer dat ik in me promo's zit elke keer verlies ik er 2. maar met 1 win daarna kom ik gelijk weer in me promo's
Irelia wordt langzaam aan steeds populairder geloof ik. Ze blijft natuurlijk een vrij complete kit hebben en die true damage op Hiten blijft ook altijd lekker. Ik kan echter meestal in lane niet hard genoeg snowballen om lategame ook nog enigszins van belang te zijn. OF ik duik op de ADC en wordt opgeblazen OF ik peel een beetje voor mijn eigen ADC en kan verdomd weinig doen om hun mundo/renekton/shyvana tegen te houden aangezien die lategame lachen om mijn damage en ik amper CC heb.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:39:
Zelf gister weer eens ranked duo met mn broertje gedaan. Wukong jungle veel geoefend in normals en had er nog niet mee verloren. Gister in ranked begon het vrij matig, maar doordat er niet geflamed werd uiteindelijk nog goed teruggekomen. Tijdens een fight waarin zowel onze Leona als ik 4 man in een ultimate vingen een ace + 2 towers kunnen scoren en dat was uiteindelijk de ommekeer want sindsdien verloren we geen fight meer. Ik heb denk ik een nieuwe favoriete jungler gevonden voor mijn low silver soloqueue games.
[ Voor 12% gewijzigd door Vicarious op 07-03-2014 08:50 ]
Dat kun je wel, want ze zijn alweer terug gedraaid op de PBEVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:39:
Haar damage ben ik met je eens, dat is late game lachwekkend, maar ik weet niet hoe jij haar lategame bouwt, maar met 40% CDR aan het eind, zit je toch aardig op een 5 sec stun/slow. Neem daarbij nog eens de items (waar toch merendeel van je CC weg gaat komen) die je bouwt en je kunt toch aardig CCen lategame (iig niet veel minder dan de andere toplaners, Renekton heeft ook alleen een stun, Jax heeft een multitarget stun maar daar blijft het ook bij, Mundo slow en dan houd het op, Shyvana helemaal niets). Tevens erin duiken kan tegenwoordig vrij simpel als je een Banshee's hebt bijvoorbeeld. Dus dat laatste ben ik niet met je eens, er zijn genoeg opties tot CC zonder opgeblazen te hoeven worden als Irelia. Damage however, ja dat is in de meeste gevallen wel een probleem mits je glasscanon gaat bouwen, maar dan zou ik niet Irelia kiezen om te spelen.Vicarious schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:47:
[...]
Irelia wordt langzaam aan steeds populairder geloof ik. Ze blijft natuurlijk een vrij complete kit hebben en die true damage op Hiten blijft ook altijd lekker. Ik kan echter meestal in lane niet hard genoeg snowballen om lategame ook nog enigszins van belang te zijn. OF ik duik op de ADC en wordt opgeblazen OF ik peel een beetje voor mijn eigen ADC en kan verdomd weinig doen om hun mundo/renekton/shyvana tegen te houden aangezien die lategame lachen om mijn damage en ik amper CC heb.
Zelf gister weer eens ranked duo met mn broertje gedaan. Wukong jungle veel geoefend in normals en had er nog niet mee verloren. Gister in ranked begon het vrij matig, maar doordat er niet geflamed werd uiteindelijk nog goed teruggekomen. Tijdens een fight waarin zowel onze Leona als ik 4 man in een ultimate vingen een ace + 2 towers kunnen scoren en dat was uiteindelijk de ommekeer want sindsdien verloren we geen fight meer. Ik heb denk ik een nieuwe favoriete jungler gevonden voor mijn low silver soloqueue games.
[ Voor 42% gewijzigd door Damien op 07-03-2014 08:59 ]
Ik word steeds beter met Wukong. Laatst nog 16 kills mee gemaakt. Wukong mid is ook een mooie counter tegen Vel'Koz. Het is zo mooi als hij die lazer gebruikt en je gaat dan je clone gebruiken.
Gelukkig, want ik speel zelf (nog) geen irelia en ze is altijd een pain in the ass of ik er nu tegen speel of later pas tegen kom in de teamfights.Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:49:
[...]
Dat kun je wel, want ze zijn alweer terug gedraaid op de PBE
Itsnotrudy had jij nog naar mijn replays gekeken?
Nouja ik haal vooral items als Randuins, Spirit Visage, Frozen Heart en 1 offensief item (BotRK of Wits End meestal) dus ik denk dat het qua build wel ok is. Echter omdat ik in de laning phase zelden kills oppak met Irelia heb ik lang niet alles af voordat de teamfights beginnen waardoor ik niet het gevoel heb dat ik echt heel tanky ben. En haar CC is niet veel minder dan andere top laners als Shyvana of Renekton, maar die doen veel meer damage en voelen wat mij betreft ook tankier aan. Bovendien doet die stun op een mundo met tenacity en zijn ult vrij weinig.Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:49:
Haar damage ben ik met je eens, dat is late game lachwekkend, maar ik weet niet hoe jij haar lategame bouwt, maar met 40% CDR aan het eind, zit je toch aardig op een 5 sec stun/slow. Neem daarbij nog eens de items (waar toch merendeel van je CC weg gaat komen) die je bouwt en je kunt toch aardig CCen lategame (iig niet veel minder dan de andere toplaners, Renekton heeft ook alleen een stun, Jax heeft een multitarget stun maar daar blijft het ook bij, Mundo slow en dan houd het op, Shyvana helemaal niets). Tevens erin duiken kan tegenwoordig vrij simpel als je een Banshee's hebt bijvoorbeeld. Dus dat laatste ben ik niet met je eens, er zijn genoeg opties tot CC zonder opgeblazen te hoeven worden als Irelia. Damage however, ja dat is in de meeste gevallen wel een probleem mits je glasscanon gaat bouwen, maar dan zou ik niet Irelia kiezen om te spelen.
Maar ook dat geldt weer voor alle andere champs met een stun op MundoVicarious schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:17:
[...]
Nouja ik haal vooral items als Randuins, Spirit Visage, Frozen Heart en 1 offensief item (BotRK of Wits End meestal) dus ik denk dat het qua build wel ok is. Echter omdat ik in de laning phase zelden kills oppak met Irelia heb ik lang niet alles af voordat de teamfights beginnen waardoor ik niet het gevoel heb dat ik echt heel tanky ben. En haar CC is niet veel minder dan andere top laners als Shyvana of Renekton, maar die doen veel meer damage en voelen wat mij betreft ook tankier aan. Bovendien doet die stun op een mundo met tenacity en zijn ult vrij weinig.
En ik zou als offensief item toch echt gaan voor een Triforce, probeer het simpel eens en kijk hoe het je bevalt. Ze wordt er a. iets tankier van en b. zijn de meeste offensive stats op Triforce ideaal voor Irelia. Je zou van de Spirit Visage af kunnen wijken en daarvoor een Banshee's in de plaats kunnen nemen.
Whoops, de triforce vergeten. Die maak ik inderdaad ook meestal. Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd vrijwel geen Irelia gespeeld heb, mijn ervaringen zijn vooral van eind season 2.
Over die stun: het gaat me niet om die stun op zich, het gaat me er vooral om dat ze DAARNAAST ook nog eens veel minder damage heeft. Het is een combinatie van factoren waardoor ze voor mij zwakker aanvoelt.
Over die stun: het gaat me niet om die stun op zich, het gaat me er vooral om dat ze DAARNAAST ook nog eens veel minder damage heeft. Het is een combinatie van factoren waardoor ze voor mij zwakker aanvoelt.
[ Voor 36% gewijzigd door Vicarious op 07-03-2014 09:24 ]
Nogmaals ik ben het met je eens qua damage-output vs de andere opties. Maar in alle andere opzichten doet Irelia niet onder van de andere toplaners, ja ze heeft een vrij zwakke start, maar dat heeft bijvoorbeeld een Mundo ook. En mocht het je oude main zijn, dan is het genoeg reden om haar in de huidige meta weer op te pakken. Het is iig geen insta-loss met een Irelia pick, hoewel ik dat zelf af en toe wel heb overdreven op dit forum. Ik blijf er alleen bij dat ze haar iets te veel hebben overnerfed, maar gezien haar kit kan ik daar enigsinds inkomen. De ult is het probleem niet, maar haar overige skills wel. Laten we zeggen Irelia in haar oude staat zou vrij identiek zijn (wel iets minder) dan een Poppy zonder mana-issues/weak laning.Vicarious schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:23:
Whoops, de triforce vergeten. Die maak ik inderdaad ook meestal. Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd vrijwel geen Irelia gespeeld heb, mijn ervaringen zijn vooral van eind season 2.
Irelia is nooit echt een main van me geweest en nogmaals: ik heb ook al aangegeven dat de kit van Irelia prima is, maar dat mijn 'frustraties' mede komen doordat ik in de laning phase met Irelia vrij matig ben. Dat ligt niet aan de champion als ik jullie scores ermee zie, maar puur aan mijzelf. De champion ligt me klaarblijkelijk niet zo goed. Met Renekton of Nasus top weet ik gewoon precies wat ik wel en niet kan en hoe bepaalde matchups werken, met Irelia is me dat nooit zo gelukt.
Fair enough, dan heb je opzich ook prima toplaners al in je arsenaal zitten, daar hoeft geen Irelia aan toegevoegd worden idd.Vicarious schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:38:
Irelia is nooit echt een main van me geweest en nogmaals: ik heb ook al aangegeven dat de kit van Irelia prima is, maar dat mijn 'frustraties' mede komen doordat ik in de laning phase met Irelia vrij matig ben. Dat ligt niet aan de champion als ik jullie scores ermee zie, maar puur aan mijzelf. De champion ligt me klaarblijkelijk niet zo goed. Met Renekton of Nasus top weet ik gewoon precies wat ik wel en niet kan en hoe bepaalde matchups werken, met Irelia is me dat nooit zo gelukt.
Verwijderd
Promos naar Silver II, na de placements in Silver IV geschopt. Als ik tijd had voor meer games/dag kan ik wel sneller klimmen... oh well.Ricmaniac schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:43:
[...]
Promo's voor welke devision zit je?
Ik had gisteren ook 1 game gedaan en gewonnen toen zat ik ook weer in promo's maar ik had toen ineens random 2 keer een DC van me internet terwijl ik aan het tweakeren was omdat ik nu een paar daagjes op wireless moet.
Durfde het toen niet aan me promo's te doen zodat ik ze zou kunnen verkloten. dit is al de 3e keer dat ik in me promo's zit elke keer verlies ik er 2. maar met 1 win daarna kom ik gelijk weer in me promo's
Wie weet wat er uiteindelijk uitkomt. Een vermindering naar 20-30 zou ook al een stuk helpen. Dat ze bezig zijn met cost reduction op steroids vind ik een goede zaak. Beetje jammer dat het eigenlijk een pleister is op een grote open wond. De community roept (terecht) dat resourceless champs toxic zijn. We kijken naar een Riven, Vlad en Renekton (nee Fury is geen resource voor Renek, maar charges) vlak na release en je ziet een stel overpowered monsters die blijkbaar niet balanced te krijgen zijn. Riven is nog steeds aan de hele sterke kant (net als Renekton) en Vlad voelt underpowered aan. Snap de logica ook niet helemaal. Toen de eerste Energy champ released werd, was de logica dat mana een systeem is tegen 24/7 harrass met spells, Energy is een systeem tegen unlimited teamfight spam. Health costs limiteerde lane pressure voor characters die gigantisch snel konden pushen (Mundo, Tryn, Morde) omdat ze dan extreem vatbaar voor ganks of all-ins werden.Damienx2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:49:
[...]
Dat kun je wel, want ze zijn alweer terug gedraaid op de PBE
Resourceless word gebalanced door cooldowns, maar dan geven ze bvb. een Riven de laagste cooldowns en een van de hoogste scaling kits in-game

Nu proberen ze mana characters dus die kant op te drukken, terwijl de long-term fix zou zijn het handjevol resourceloze bastaardkinderen eindelijk een resource en een kleine rework te geven.
Damage kun je opzich bouwen als je team het toelaat. Met een tanky jungle pak ik gerust 2-3 offense items naast enkel een Banshee+Froz Heart.Damage however, ja dat is in de meeste gevallen wel een probleem mits je glasscanon gaat bouwen, maar dan zou ik niet Irelia kiezen om te spelen.
Nee, gisteren na sporten nog even een game gespeeld en naar bedwambamNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:15:
Itsnotrudy had jij nog naar mijn replays gekeken?
Farmen, farmen en nog eens farmen. Als er een gank word opgezet, probeer vooraf wat creeps low te krijgen, zo kun je een flink gap closen door BS te chainen. Je Q applied ook W, dus activeer W net voor of tijdens Q wanneer mogelijkVicarious schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:38:
Met Renekton of Nasus top weet ik gewoon precies wat ik wel en niet kan en hoe bepaalde matchups werken, met Irelia is me dat nooit zo gelukt.
Sure misschien kunnen we dan ook wel samen een normal game doen zodat ik direct commentaar kan krijgenVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:47:
[...]
Nee, gisteren na sporten nog even een game gespeeld en naar beddit weekend ok?
dibs on joining!wambamNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:11:
[...]
Sure misschien kunnen we dan ook wel samen een normal game doen zodat ik direct commentaar kan krijgen
Sure.
Btw ik had een vraag ik heb gister even renekton gepakt omdat ik top lane ook wil leren spelen.
Maar de eerste game zat ik tegen een duo top en outfarmde/zonede ik ze makkelijk.
De 2de game die ik speelde was 1v1 tegen een wukong, toen had ik zon grote problemen om mn lane te holden.
Ik werd outfarmed en zwaar gezoned waarschijnlijk mijn fout maar ik moet het meer oefenen.
Zijn er nog een paar beginner tips voor mij?
de heal op je Q niet onderschatten, renek heeft één van de hoogste sustains op toplane, en je ult maakt je een niet te killen monster.wambamNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:31:
[...]
Sure.
Btw ik had een vraag ik heb gister even renekton gepakt omdat ik top lane ook wil leren spelen.
Maar de eerste game zat ik tegen een duo top en outfarmde/zonede ik ze makkelijk.
De 2de game die ik speelde was 1v1 tegen een wukong, toen had ik zon grote problemen om mn lane te holden.
Ik werd outfarmed en zwaar gezoned waarschijnlijk mijn fout maar ik moet het meer oefenen.
Zijn er nog een paar beginner tips voor mij?
Verwijderd
Sure, add me maar op ItsNotRudy, ben niet zo vaak meer aanwezig in de GoT chat.wambamNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:11:
[...]
Sure misschien kunnen we dan ook wel samen een normal game doen zodat ik direct commentaar kan krijgen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.