A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Die gedachte moet je vanaf. Het spel draait om objectives, niet om kills. Kills zijn slechts een middel om makkelijker of sneller objectives te kunnen pakken.Xanthian schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:44:
Misschien moet ik gewoon genoegen nemen als iemand al weg rent uit de lane. Hoewel ik met Vi toch vaak wel een kill maak op die levels. Ik had zo'n idee als er toch geen kill te halen valt dan kan toch maar beter farmen.
Je we wint immers wanneer de Nexus kapot is, niet wanneer je X kills hebt.
Dus een gank is geslaagd als:
- je een kill of assist pakt (en geen weggeeft)
- je de tegenstander tijdelijk de lane uit jaagt (turret beschikbaar!)
- als ze alleen hun flash al burnen (ff paar monsters killen en terug naar die lane, ze hebben geen escape meer)
Onthouden: objectives > kills. Kills zijn een middel, net als farmen. Als je als jungler alleen maar bezig bent een verliezende lane in leven te houden, en daardoor op geen enkele lane druk hebt uit te oefenen, ben je van 1 persoon zijn beste vriend, maar ben je simpelweg aan het gokken op teamfights.
Voor de luie tweakersDamienx2 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:12:
Voor mij was de game gespeeld na deze opmerking. Iets meer om gelachen dan dat werkelijk nodig was maar hoe kom je er zo op.
[afbeelding]
Like the twin relic weapons they wielded, Lucian and his wife Senna were carved from the same stone...
...
Lucian and Senna had faced such nightmarish undead before, but never one so deviously clever and cruel. As the terrible battle unfolded, Thresh sprung an unexpected ploy. To Lucian's horror, the creature tricked Senna and ensnared her soul, trapping her in a spectral prison.
Nothing could bring her back. Senna was lost, and for the first time, Lucian faced his mission alone.
Verwijderd
Je komt daardoor achter te liggen op de jungler van de tegenstander, die je vervolgens makkelijk kan counterganken met een level meer tegen de tijd dat je terugkomt als de lane gepusht is.
Wat is dan het alternatief? Niet ganken tot je 100% zeker weet dat je een kill krijgt en alleen counterganken als je toevallig in de buurt bent? Denk niet dat je laners dan heel blij met je zijn. Bovendien: misschien loop jij wat achterstand op ten opzichte van hun jungler, maar hun laner loopt achter ten opzichte van jouw laner EN ze zijn een flash kwijt. Hoezo is dat het niet waard dan?Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:30:
Vind een gank die alleen een flash burned het echt zelden waard in solo que.
Je komt daardoor achter te liggen op de jungler van de tegenstander, die je vervolgens makkelijk kan counterganken met een level meer tegen de tijd dat je terugkomt als de lane gepusht is.
Vicariously I live while the whole world dies
Counter of niet, met Diana weet ik dat ik een Yasuo aan kan; zelfde met een Lulu overigens.JapieTalent schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:47:
Yasuo is veruit mijn meest gespeelde champ dit seizoen en geef mij maar een Diana mid hoor, geen probleem. Jou harass is makkelijk te ontwijken of anders nog te dodgen dmv windwall..
Ook al kun je de Diana harass ontwijken, als Yasuo up and close in melee range komt, wint Diana. Haar shield doet ook nog eens damage, en met je passive cleave en mogelijk ook nog een rake Q zul je dergelijke trades winnen. En Yasuo kan de Q misschien wel dodgen/blocken, maar desnoods doe je na lvl 6 een R zonder eerst een Q.
Het ging wel verdomd snel moet ik zeggen. Maar het is denk ik knapper om zo fed te raken dan om die kills te maken terwijl je zo fed bent.Damienx2 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:46:
Zal dit filmpje nog even linken van mijn 3on3 buddy. Hij was er nogal trots op. Persoonlijk vind ik de enemy nogal simpel. 1. geen enkele reactie op de initiate van Katarina en 2. dan ook nog gedeeltelijk met half HP in een lane gaan staan vs een fed Kat. Anyways:
[video]
True, moet er wel bij zeggen hij speelt alleen maar Katarina (op mijn advies, want hij ging zijn placements uit met 2-8 of iets dergelijks omdat meneer eens andere rollen wilde proberen en zat daarna in de put dat het niet zo makkelijk ging) en is inmiddels Plat IV. Alle andere champs die hij speelt gaan vrij beroerd. Maar goed zolang hij nog 24/*/* scores kan halen vs Diamond moet hij vooral zo doorgaan imo.Vicarious schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:47:
[...]
Het ging wel verdomd snel moet ik zeggen. Maar het is denk ik knapper om zo fed te raken dan om die kills te maken terwijl je zo fed bent.
Mag ik dit uitprinten en aan de muur hangen hier op een tegeltje?Ero-Sensei schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:14:
[...]
Die gedachte moet je vanaf. Het spel draait om objectives, niet om kills. Kills zijn slechts een middel om makkelijker of sneller objectives te kunnen pakken.
Je we wint immers wanneer de Nexus kapot is, niet wanneer je X kills hebt.
Dus een gank is geslaagd als:
- je een kill of assist pakt (en geen weggeeft)
- je de tegenstander tijdelijk de lane uit jaagt (turret beschikbaar!)
- als ze alleen hun flash al burnen (ff paar monsters killen en terug naar die lane, ze hebben geen escape meer)
Onthouden: objectives > kills. Kills zijn een middel, net als farmen. Als je als jungler alleen maar bezig bent een verliezende lane in leven te houden, en daardoor op geen enkele lane druk hebt uit te oefenen, ben je van 1 persoon zijn beste vriend, maar ben je simpelweg aan het gokken op teamfights.
Als ik voor iedere keer dat ik hetzelfde moet roepen in SoloQ een dubbeltje had gehad zou ik rijk zijn geworden.
Had zaterdag ook weer een game waar mijn team (ik was al de pijp uit) het presteerde om de Nexus te negeren (met 1 inhib en alle nexusturrets down) en te gaan voor het enemy team om zo vervolgens ge-aced te worden (niet zo raar gezien ze alle 5 respawnden en 5v3 toch vrij pittig is met voor hun een unlimited heal op 3 stappen naar achteren)
Gelukkig was het enemy team deze keer stom genoeg om 2 man achter te laten en met 3 man onze base te rushen (ik respawn samen met teammate en hun zijn dood), maar ik heb het ook al eens gehad dat we een game verloren op dit (hun Nexus op bloody 10%, geaced worden en nog verliezen, 3 autoattacks meer op de nexus ipv op hun champs en we hadden gewonnen -.-).
Objectives > Kills
Keuze tussen Turret en Kill: Turret
Keuze tussen Drake en Kill: Drake
Keuze tussen Inhib en Kill: Inhib
En dan nog zoiets waar zoveel fouten op worden gemaakt:
Survival > Kills.
Een dode opponent is leuk, maar het nut ervan gaat compleet weg als je zelf ook de pijp uit gaat. Je wint de game door te blijven leven en objectives te pakken, niet door constant te suiciden en te roepen "WORTH!", geen enkele death is het Worth over het algemeen (uitzonderingen met baronsteals e.d. even daar gelaten).
Als mensen eens meer zouden focusen op safe play en survival dan worden potjes al gauw een stuk minder feedfests en gelijk een stuk leuker
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Verwijderd
*op sommige characters is het wel degelijk van belang dat je kills pakt, omdat je anders zwaar irrelevant bent na 25 minuten (hoi Leblanc, Kata, Shaco) dus zonder die kills geen objectives omdat ze totaal geen druk uitoefenen.Ero-Sensei schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:14:
[...]
Die gedachte moet je vanaf. Het spel draait om objectives, niet om kills. Kills zijn slechts een middel om makkelijker of sneller objectives te kunnen pakken.
Oh en voor het argument "maar, maar farm" komt, houd er even rekening mee dat figuren zoals LB en Kat het van bullying en level difference moeten hebben, niet door farm difference.
Dus ja, in veel gevallen heb je gelijk, maar en handjevol champs zijn trash zonder kills.
Hoewel het natuurlijk een mooie prestatie is om zulke scores te maken, soms heb ik een gruwelijke hekel aan dit soort spelers.
Spelers die 1 rol (en 1 champ) kunnen spelen maken champion select soms tot een nachtmerrie.
Ondanks dat ze mooie scores neer kunnen zetten, ze mogen er niet vanuit gaan altijd die rol te krijgen, ook deze mensen kunnen last pick zijn. Ik blijf van mening dat als je ranked gaat spelen, elke rol moet beheersen, natuurlijk mag je voorkeur hebben, maar je mag er nooit vanuit gaan dat je altijd deze rol krijg.
Ik heb diverse games verloren waarbij ik zo "vriendelijk" om als first pick een rol te pakken wat ik niet zo leuk vind om te spelen, puur omdat andere hun favoriete rol eisen.
Er is altijd discussie mogelijk, maar het blijft naar mijn idee pick order > call order.
Even ter edit, dit is mijn mening, wellicht dat je er anders over denk
[ Voor 4% gewijzigd door Maxxus op 03-03-2014 16:08 ]
PSN: MaxxusNL
Ik zal hierop even reageren aangezien het een Portugees betreft die zichzelf hier niet zal verdedigenMaxxus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:08:
Betreffende de Katarina speler:
Hoewel het natuurlijk een mooie prestatie is om zulke scores te maken, soms heb ik een gruwelijke hekel aan dit soort spelers.
Spelers die 1 rol (en 1 champ) kunnen spelen maken champion select soms tot een nachtmerrie.
Ondanks dat ze mooie scores neer kunnen zetten, ze mogen er niet vanuit gaan altijd die rol te krijgen, ook deze mensen kunnen last pick zijn. Ik blijf van mening dat als je ranked gaat spelen, elke rol moet beheersen, natuurlijk mag je voorkeur hebben, maar je mag er nooit vanuit gaan dat je altijd deze rol krijg.
Ik heb diverse games verloren waarbij ik zo "vriendelijk" om als first pick een rol te pakken wat ik niet zo leuk vind om te spelen, puur omdat andere hun favoriete rol eisen.
Er is altijd discussie mogelijk, maar het blijft naar mijn idee pick order > call order.
Even ter edit, dit is mijn mening, wellicht dat je er anders over denk
Van mij mag je een tegeltje laten maken, ik heb het niet verzonnen tenslotte. Gisteren had ik nog een team: al onze lanes winnen. Tegenstander is top in zijn eentje aan het pushen, ons team er helemaal op af.. prima. Er komt een teamfight op top: 4 van ons overleven en 1 van hun overleeft. Een Volibear waar zijn passive net in werking treedt. Voli zit dus gewoon dik in de hp.. flashed weg omdat hij ziet dat hij geen 1 vs4 aankan, activate Q en begint te rennen door onze jungle - over mid - langs dragon en daar zijn eigen jungle in. Alle turrets van hun op bot stonden nog, en hij komt op de middelste uit toen hij eindelijk ingehaald was door 3 van mijn teammates, uiteraard is heel hun team al gerespawned en gaan die 3 dood.Ryceck schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:58:
[...]
Mag ik dit uitprinten en aan de muur hangen hier op een tegeltje?
Als ik voor iedere keer dat ik hetzelfde moet roepen in SoloQ een dubbeltje had gehad zou ik rijk zijn geworden.
Had zaterdag ook weer een game waar mijn team (ik was al de pijp uit) het presteerde om de Nexus te negeren (met 1 inhib en alle nexusturrets down) en te gaan voor het enemy team om zo vervolgens ge-aced te worden (niet zo raar gezien ze alle 5 respawnden en 5v3 toch vrij pittig is met voor hun een unlimited heal op 3 stappen naar achteren)
Gelukkig was het enemy team deze keer stom genoeg om 2 man achter te laten en met 3 man onze base te rushen (ik respawn samen met teammate en hun zijn dood), maar ik heb het ook al eens gehad dat we een game verloren op dit (hun Nexus op bloody 10%, geaced worden en nog verliezen, 3 autoattacks meer op de nexus ipv op hun champs en we hadden gewonnen -.-).
Objectives > Kills
Keuze tussen Turret en Kill: Turret
Keuze tussen Drake en Kill: Drake
Keuze tussen Inhib en Kill: Inhib
En dan nog zoiets waar zoveel fouten op worden gemaakt:
Survival > Kills.
Een dode opponent is leuk, maar het nut ervan gaat compleet weg als je zelf ook de pijp uit gaat. Je wint de game door te blijven leven en objectives te pakken, niet door constant te suiciden en te roepen "WORTH!", geen enkele death is het Worth over het algemeen (uitzonderingen met baronsteals e.d. even daar gelaten).
Als mensen eens meer zouden focusen op safe play en survival dan worden potjes al gauw een stuk minder feedfests en gelijk een stuk leuker
In die chase tijd hadden we met gemak 2 turrets door kunnen pushen, maar het resultaat nu was dat ik overbleef op low hp (als LB en die pushed niet zo hard turrets neer), samen met degene die in de teamfight dood was gegaan.... tegen 5 man. Je begrijpt wel dat zij hun kans schoon zagen, en onze inhib binnen notime neer was.
Uiteraard was het mijn schuld, want ik had voli nog wel in kunnen halen met m'n W. Ze wilden echt niet begrijpen dat ik op low hp niet iemand als een idioot ga chasen als de rest van mijn team me niet bij kan houden. Het positieve van het verhaal: het is de eerste keer dat ik het meemaak dat ze een minuut lang een zinloze chase doen alleen om een keer "ACE" in het scherm te zien.
Overigens zijn sommige deaths het wel waard: een fed tegenstander die 500 gold waard is wil ik het risico nog wel eens voor nemen, zeker als je hem zo uit de teamfight houd.
En als hij gewoon netjes volgt naar het team (dus inderdaad geen katarina support), is er niks mis.
De ervaringen zijn helaas niet altijd even geweldig.
Ik probeer ook vrienden altijd de tip te geven, probeer 2 rollen te beheersen voordat je aan ranked begin, en probeer alles te doen behalve mid (meeste populaire rol naar mijn idee).
PSN: MaxxusNL
Dat snap ik, het was ook een reactie op het feit dat een jungler niet zou ganken omdat er geen kill te pakken zou zijn. Dus die reactie was op het feit je ook zonder te killen een objective kan pakken door een goeie gank. De champs die jij nu noemt zijn assasins. Een Leblanc, Kata of Shaco die engaged hóórt te killen. Een top gank waar Dr. Mundo staat terwijl jij met Sejuani jungled is zeker geen absolute kill.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:07:
[...]
*op sommige characters is het wel degelijk van belang dat je kills pakt, omdat je anders zwaar irrelevant bent na 25 minuten (hoi Leblanc, Kata, Shaco) dus zonder die kills geen objectives omdat ze totaal geen druk uitoefenen.
Oh en voor het argument "maar, maar farm" komt, houd er even rekening mee dat figuren zoals LB en Kat het van bullying en level difference moeten hebben, niet door farm difference.
Dus ja, in veel gevallen heb je gelijk, maar en handjevol champs zijn trash zonder kills.
Een Leblanc die vanuit mid top ganked wordt 'gewoon' een kill, anders moet je je lane niet uitkomen
Dat is ook zeker een goed advies. Mijn advies voor hem om alleen op Katarina te focussen voort komt uit de normals die ik met hem gespeeld heb. Hij is nogal erg van het "kill securen"Maxxus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:15:
Het gaat mij ook niet om het verdedigen, zoals ik al zei, het zijn mooie prestaties!
En als hij gewoon netjes volgt naar het team (dus inderdaad geen katarina support), is er niks mis.
De ervaringen zijn helaas niet altijd even geweldig.
Ik probeer ook vrienden altijd de tip te geven, probeer 2 rollen te beheersen voordat je aan ranked begin, en probeer alles te doen behalve mid (meeste populaire rol naar mijn idee).
Verwijderd
Nvm als ik het full screen zie ik het al, zijn allemaal low level en hebben wat damage.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 16:26 ]
Zijn antwoord:Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:24:
Video gaat een beetje te snel voor me, maar hadden die gasten op enemy team <1500 HP allen? Ik zie 1 ulti en verder door Shunpo en W alle kills? Hoe doet dat in godsnaam genoeg damage?
Nvm als ik het full screen zie ik het al, zijn allemaal low level en hebben wat damage.
[4:28] ripshocks: most of the incoming damage to the other 3 or 4 remaining enemies was due to the QW splash damage on teh previous ones + the early cancelled ult channel and QWE on them
[4:28] ripshocks: 2 : Through resets, resets are more powerfull than a katarina's ultimate if well timed xd
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Zou ik juist niet doen in de huidige meta. Met alle tanky tops van tegenwoordig wil ik daar juist geen speler hebben die alleen maar met zichzelf en zijn kills bezig is. Ik wil daar iemand zien die zich voorbereid op de toekomstige teamfights en rustig een torrentje af en toe neer haalt. En niet iemand die full damage yolo-mode gaat.Rordarok schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:29:
Egoistische spelers kan je beter top neer zetten dan mid. Season 2 strategies worden tegenwoordig keihard afgestraft door de andere midlaner.
Wat ik wel doe is pingen als de mid laner er niet is en dan hard pushen en turret dmg doen of gewoon constant pushen zodat ze niets anders kunnen dan in lane blijven of turret verliezen.
Ook probeer ik zodanig te poken dat ze gewoon te lage HP hebben om wat anders te doen dan farmen/recallen.
En zo eindig ik vaak 2~4/0~4/0~10 maar ook vaak met een win. Ik probeer gewoon zo goed mogelijk m'n lane te winnen of gelijk te blijven en te hopen dat onze jungler geen kills geeft aan de midlaner zodat ik niet meer achter geraak.
Zo heb ik gisteren een game verloren met Gragas vs Ziggs. Hun jungler was Zac en die heeft de eerste blue aan Ziggs gegeven wat me compleet genekt heeft. Hij kon constant poken en heeft me 2x gekilled early game met een grote CS lead erbij.
De andere lanes deden het ook niet zo goed maar onze Top laner kon niet verstaan hoe hard m'n early game was verneukt door die early blue. Ziggs zei het achteraf ook dat hij blij was met die blue zodat hij early kon winnnen.
Verwijderd
Inderdaad gewoon efficientie, farmen of kills pakken is hoe ik jungle. Voor een flash down kan ik geen items halen. Als ik een tanky champ speel geef ik die kills meestal weg maar gank nog steeds alleen als de tegenstander dan een misplay van ons team nodig heeft om te overleven.Vicarious schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:40:
[...]
Wat is dan het alternatief? Niet ganken tot je 100% zeker weet dat je een kill krijgt en alleen counterganken als je toevallig in de buurt bent? Denk niet dat je laners dan heel blij met je zijn. Bovendien: misschien loop jij wat achterstand op ten opzichte van hun jungler, maar hun laner loopt achter ten opzichte van jouw laner EN ze zijn een flash kwijt. Hoezo is dat het niet waard dan?
Je kan heel vaak aan matchups en de jungler van de tegenstander zien waar hij zijn 1e gank gaat plaatsen en dan daar counteren ja.
Denk ook niet dat je lanes erg blij zijn als je 1 lane zijn flash burned dan daar 1 minuut wacht tot hij weer pusht en dan gedoublekilled word door een countergank.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 17:21 ]
Ja maar jij speelde op een betrekkelijk hoog niveau. Weet niet hoe hoog je nu weer zit, maar dan kun je meestal wel vertrouwen op je laners. Echter, in de lagere ratings zou ik absoluut niet voor efficiëntie gaan en wél lanes ganken. Is te vaak nodigVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:20:
Inderdaad gewoon efficientie, farmen of kills pakken is hoe ik jungle. Voor een flash down kan ik geen items halen. Als ik een tanky champ speel geef ik die kills meestal weg maar gank nog steeds alleen als de tegenstander dan een misplay van ons team nodig heeft om te overleven.
Je kan heel vaak aan matchups en de jungler van de tegenstander zien waar hij zijn 1e gank gaat plaatsen en dan daar counteren ja.
Denk ook niet dat je lanes erg blij zijn als je 1 lane zijn flash burned dan daar 1 minuut wacht tot hij weer pusht en dan gedoublekilled word door een countergank.
Het grootste verschil tussen high en low ranks die ik opmerk is het feit dat in low ranks er veel beginnen "Why don't you come to gank?" "I see no ganks!" "I loos cause you no gank" terwijl in high ranks ze begrijpen dat je het moeilijker hebt als je constant gegankt worden en je geen ganks krijgt van je jungler maar dat ze gewoon doorspelen ipv er over te klagen en alsnog het goed of slecht doen, naargelang hoe de game vordert.Koekiemonsterr schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:23:
[...]
Ja maar jij speelde op een betrekkelijk hoog niveau. Weet niet hoe hoog je nu weer zit, maar dan kun je meestal wel vertrouwen op je laners. Echter, in de lagere ratings zou ik absoluut niet voor efficiëntie gaan en wél lanes ganken. Is te vaak nodig
Ook begrijpen sommige niet dat als de enemies tegen hun turret aanstaan een gank nutteloos is en dan begint de klaging hoe slecht je wel niet bent e.d.
Maar als ik een gank doe (silver niveau) dan ga ik geen half uur zitten wachten voordat ik erin ga. Terwijl ik de jungle farm kijk ik waar de opening ligt, daarna ga ik er gelijk in (zodra ik mijn top/midlaner of bot via een ping op de hoogte heb gebracht) en burn ik dan een flash dan ga ik meestal eerst even mijn top / bot jungle clearen en kom ik voor de volgende ronde. Eerste keer zal dan misschien geen kill zijn maar de 2e keer toch zeker wel. Dus ja als ik een flash kan burnen, graag. Ik ga immers geen tent opzetten bij welke lane dan ook, dus die paar extra secondes die ik kwijt raak aan een gank attempt haal ik later wel weer in door wel de kill te maken.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:20:
[...]
Inderdaad gewoon efficientie, farmen of kills pakken is hoe ik jungle. Voor een flash down kan ik geen items halen. Als ik een tanky champ speel geef ik die kills meestal weg maar gank nog steeds alleen als de tegenstander dan een misplay van ons team nodig heeft om te overleven.
1. death prevent
2. kill(s)
3. summoners down
4. objective
Klinkt natuurlijk heel logisch, maar als de tegenstander met een Janna Ezreal bot staat (lane zie je nooit, maar het gaat om het punt) en ze staan praktisch in hun turret, dan pak ik toch liever even de wraiths dan dat ik daar m'n tijd aan ga verspillen.
Het is zo moeilijk om situaties om papier te omschrijven, er zijn zo veel factoren waarmee rekening mee moet worden gehouden (hoe hoger niveau hoe meer natuurlijk) en zonder enorme vision control zal je mij echt niet top zien ganken tussen 10-20 minuten als drake up is.
[ Voor 24% gewijzigd door Rordarok op 03-03-2014 18:23 ]
Verwijderd
Het verschilt eigenlijk sowieso teveel per game om hier duidelijke uitspraken over te doen.
5. Low Health enemy dat ze wel terug moeten. Kan je eigen Top/Mid/ADC toch nog extra G pakken door te farmen.Rordarok schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:21:
Ganks moeten voor mij voor 99.9% aan een of meerdere van deze eisen voldoen voordat ik er ook maar aan begin:
1. death prevent
2. kill(s)
3. summoners down
4. objective
Klinkt natuurlijk heel logisch, maar als de tegenstander met een Janna Ezreal bot staat (lane zie je nooit, maar het gaat om het punt) en ze staan praktisch in hun turret, dan pak ik toch liever even de wraiths dan dat ik daar m'n tijd aan ga verspillen.
Het is zo moeilijk om situaties om papier te omschrijven, er zijn zo veel factoren waarmee rekening mee moet worden gehouden (hoe hoger niveau hoe meer natuurlijk) en zonder enorme vision control zal je mij echt niet top zien ganken tussen 10-20 minuten als drake up is.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Precies. Veel te veel factoren om rekening mee te houden. Daarom vind ik het altijd zo matig als mensen roepen 'kijk dan gewoon naar (bv.) TheOddOne, dan weet je precies hoe je moet junglen!Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:38:
Ja precies. Maar zelfs als zon janna ez lane aan het pushen is zou ik hem niet ganken als level 3 vi/amumu/wukong. Want je gaat daar toch nooit een kill scoren tenzij een support een geniale grab plaatst of precies zegt hoe je moet lopen om wards te ontwijken. En daarna kunnen Janna Ez gewoon warden en safer spelen tot ze hun flashes weer hebben zonder veel te verliezen. Terwijl je toplane nu misschien wel zijn flash kwijt is en de jungler van de tegenstander daar lekker rond blijft hangen voor een gratis kill of snowball van de enemy toplaner.
Het verschilt eigenlijk sowieso teveel per game om hier duidelijke uitspraken over te doen.
Qua mechanics and camp rotation, prima, maar op het ganken en initiaten zelf heb je er helemaal niks aan. Mensen speel zo anders per niveau dat het gewoon helemaal niet op schiet om dat soort zwart/wit uitspraken te doen.
Persoonlijk ben ik een enorme fan van het summoner/low HP gebeuren, lekker die drake meepakken als de tegenstander hem early niet kan contesten. Geeft echt veel gold in verhouding met S3.
Ondertussen Nidalee aan het mainen...wat een goddelijke champion. Valt echt helemaal niks tegen te houden (of het komt door mijn gestoorde
Er is geen manier om een beetje te oefenen op purple side toch?
edit: En bij PvP staat ook "Normal, draft pick", als ik mouse over zie ik dat die op lvl3 unlocked zou moeten zijn maar dat is hij niet?
[ Voor 12% gewijzigd door awesom-o op 03-03-2014 21:21 ]
Overwatch profile awesomo#2162
maak je niet druk om purple/blue side, dat verschil merk je nietawesom-o schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:17:
Bot games worden een beetje te makkelijk dus voor het eerst normals gedaan. 1e game jungle ging na een trage start goed maar 2de game speelde ik voor het eerst purple side en was ik support (en was het al snel 3vs5), dat voelt toch wel heel anders aan! Had een blitzcrank tegen me dus moest wat extra afstand houden en had erg veel moeite om mijn skillshots te raken. Heb nog steeds een beetje moeite met unlocked camera en nu merkte ik dat wel heel erg!
edit: En bij PvP staat ook "Normal, draft pick", als ik mouse over zie ik dat die op lvl3 unlocked zou moeten zijn maar dat is hij niet?
voor draft moet je ook 16 champs hebben, daarom zal ie waarschijnlijk nog gelockt zijn.
Verwijderd
Cam lekker unlocked houden though, went wel. Geeft je gigantisch veel meer vision.awesom-o schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:17:
Heb nog steeds een beetje moeite met unlocked camera en nu merkte ik dat wel heel erg!
en nee.
Dat merk je dus wel. Winrates zijn 2-5% hoger aan de blauwe kant. In een matchmade game waar het ene team iets zwakker is MMR-wise, krijgen ze blue side.RonnieB82 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:08:
[...]
maak je niet druk om purple/blue side, dat verschil merk je niet
ja, statistisch gezien ben je blue-side in het voordeel...Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:52:
[...]
Cam lekker unlocked houden though, went wel. Geeft je gigantisch veel meer vision.
en nee.
[...]
Dat merk je dus wel. Winrates zijn 2-5% hoger aan de blauwe kant. In een matchmade game waar het ene team iets zwakker is MMR-wise, krijgen ze blue side.
Maar die kleine advantage gaat echt je win/loss niet bepalen in bronze/silver/gold/plat... dus echt niet iets waar bovenstaande zich druk om moet maken
Verwijderd
Beide kanten spelen wel anders. Skillshots, camera positie e.d. aan de ene kant kun je met de camera minder zien dan de andere.RonnieB82 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:05:
[...]
ja, statistisch gezien ben je blue-side in het voordeel...
Maar die kleine advantage gaat echt je win/loss niet bepalen in bronze/silver/gold/plat... dus echt niet iets waar bovenstaande zich druk om moet makenuiteindelijk zul je net zoveel purple als blue side spelen.
Ook een keer met Vi gespeeld en die natuurlijk wel weer gewonnen.
Ik blijf gewoon lekker oefenen met Wukong tot het wel wil lukken. En natuurlijk zal ik dat advies van hierboven ook mee pakken, iets meer ganken en iets minder farmen. En die objectives pakken deed ik vaak ook al.
Gisteren kregen ze het voor elkaar om mijn vier favorieten junglers weg te nemen. Eerst wordt Vi en Wukong gebanned, daarna picken ze Kha'Zix en Volibear. Ik heb toen voor het eerst met Rengar jungle gespeeld en gelijk gewonnen. Ging voor Lizard > Toothnecklace > Mobility Boots > Brutalizer en Hydra. Zijn jungle clear is ook niet heel slecht.
Zodra ik mijn main champ pak in ranked (Vi) zit er iemand in het team die mijn build gaat bekritiseren of iemand die heel erg gaat flamen als ik een gank bot aan het doen ben en hij word op top geganked.
Laatst weer zo iets game gaat hardstikke goed op top en mid dus ik denk bij mezelf ik kan mooi nog ff door farmen.
Na mn hele jungle gecleared te hebben jinx en morgana overextended op bot dus ik naar bot toe rushen en een gank gemaakt ze zijn allebij dood ik loop terug de jungle in en...
An ally has been slain 3 seconden later:
"Omg noob Vi l2p" etc.
Ik krijg elke game dat ik jungle het verhaal van verwijder league of speel nooit meer ranked.
Ach ja ik weet van mezelf dat ik goed kan junglen (krijg ik van meer mensen te horen) dus ik blijf stug doorgaan.
Maar daardoor heb ik dus een 3 - 9winrate op Vi.
Zodra ik een andere jungler pak (amumu) heb ik een 50% win rate.
Mn lolking pagina / op.gg pagina is bijna compleet rood aangezien ik heel veel ranked speel.
Ligt het aan mij of is silver qua flame erger dan bronze?
Nu even een paar serieuse vragen.
Is het moeilijk om als jungler mid te leren of moet dat wel lukken?
Ik ben van plan om ahri aan te schaffen zodra ik genoeg ip heb want ik wil heel graag ahri masteren op mid.
Heb ook een 30% win rate in ranked maar zodra ik normals doe win ik heel veel games.
Begonnen silver IV begin de vakantie en nu silver V met 0lp.
Hoe doen jullie dat als je keer op keer geflame op je krijgt in elke game?
Ik ben ook nog niet zo goed om solo de game te carryen dus die games zijn gewoon moeilijk te winnen voor mij.
Steam: Ryada.
Ik main zelf ook jungle en men 2de beste role is mid, ik speel op mid graag roamers omdat hier je ganking skills als jungler mooi naar boven komen. Ik zou dus mid zeker wel kunnen aanraden voor als 2de role te mainen als jungler zijnde.wambamNL schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:21:
Weer wat nieuws. -.-
...
Is het moeilijk om als jungler mid te leren of moet dat wel lukken?
Als je iedere game geflame krijgt doe je misschien toch iets mis en moet je misschien eens LoLReplay installeren en kijken of het geflame ook echt terecht is of dat het puur hun eige domme fout is.. (wat ook vaak voor komt uiteraard) je kan echt enorm veel leren van je eigen replays vooral van games die niet goed gingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Greenpearl op 04-03-2014 08:38 ]
Ligt niet aan jou, ik kwam relatief gemakkelijk uit Bronze 4, maar blijf plakken in S5, win er 2/3 en dan verlies je er 2/3/4/5.wambamNL schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:21:
Heb ook een 30% win rate in ranked maar zodra ik normals doe win ik heel veel games.
Begonnen silver IV begin de vakantie en nu silver V met 0lp.
Hoe doen jullie dat als je keer op keer geflame op je krijgt in elke game?
Ik ben ook nog niet zo goed om solo de game te carryen dus die games zijn gewoon moeilijk te winnen voor mij.
Flamen is echt erger geworden, maar het geflame heb je ook in Brons, maar ook hoger zegt men op het forum. Heb nog niet met Gold/Plat players gespeeld
Hmm welke mid champs worden dan als roamers gezien?Greenpearl schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:34:
[...]
Ik main zelf ook jungle en men 2de beste role is mid, ik speel op mid graag roamers omdat hier je ganking skills als jungler mooi naar boven komen. Ik zou dus mid zeker wel kunnen aanraden voor als 2de role te mainen als jungler zijnde.
Als je iedere game geflame krijgt doe je misschien toch iets mis en moet je misschien eens LoLReplay installeren en kijken of het geflame ook echt terecht is of dat het puur hun eige domme fout is.. (wat ook vaak voor komt uiteraard) je kan echt enorm veel leren van je eigen replays vooral van games die niet goed gingen.
(Heb alleen verstand van adc/jungle en supp)
Lol replay installeren is een goeie zal ik ook als ik thuis ben van school gelijk doen.
Mss kan ik de file hier sharen ofzo zodat de meer ervaren junglers mij tips kunnen geven?
Het leuke is zodra ik een game met 0% flame heb wint mijn team met gemak en krijg ik comolikenten voor mijn ganks.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ik speel vooral Akali / Morgana als ik eens mid krijg vooral akali als je daar een paar kils op kunt pakken snowbal je vrij hard. Ik zou me zelf zeker niet als "evaren" jungler bekijkenwambamNL schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:42:
[...]
Hmm welke mid champs worden dan als roamers gezien?
Lol replay installeren is een goeie zal ik ook als ik thuis ben van school gelijk doen.
Mss kan ik de file hier sharen ofzo zodat de meer ervaren junglers mij tips kunnen geven?
Het leuke is zodra ik een game met 0% flame heb wint mijn team met gemak en krijg ik comolikenten voor mijn ganks.
Dat lijkt wel zo, maar dat is oorzaak en gevolg natuurlijk. Want andersom: als je met gemak wint, heb je ook geen flame. Wat je nu zegt is dus eigenlijk dat je losses 100% aan flamers ligt.wambamNL schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:42:
[...]
Je zegt zelf al dat je niet goed genoeg bent om de games te carrieen. Dat zou kunnen betekenen dat je op je plek zit. Stop met je irriteren aan flame, en anders mute gewoon iedereen.
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in.Ero-Sensei schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:48:
[...]
Dat lijkt wel zo, maar dat is oorzaak en gevolg natuurlijk. Want andersom: als je met gemak wint, heb je ook geen flame. Wat je nu zegt is dus eigenlijk dat je losses 100% aan flamers ligt.
Je zegt zelf al dat je niet goed genoeg bent om de games te carrieen. Dat zou kunnen betekenen dat je op je plek zit. Stop met je irriteren aan flame, en anders mute gewoon iedereen.
Ik ben zowieso altijd iemand die naar verbeteringen in mijn spel zoekt en ik wil zelf gewoon beter worden in lol.
Dat zou zeker fijn zijn.Greenpearl schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:47:
[...]
Ik speel vooral Akali / Morgana als ik eens mid krijg vooral akali als je daar een paar kils op kunt pakken snowbal je vrij hard. Ik zou me zelf zeker niet als "evaren" jungler bekijken(ben tenslotte ook maar S4 atm) maar als het helpt wil ik wel eens een keertje kijken.
Ondanks niet "ervaren" zijn zullen meerdere mensen meer fouten / verbeter punten kunnen zien dan de persoon zelf in kwestie
[ Voor 29% gewijzigd door Ryada op 04-03-2014 09:08 ]
Begin van de game gaat goed. Ik ben lvl3 doe gank mid, akali bijna dood...ik gank top Jax bijna dood....net dat tikkeltje geluk te weinig.
Ik ga opnieuw mid omdat ik vermoed dat Sejuani onze Diana gaat komen ganken en idd, ik had gelijk...ik kom helpen ....eerste kill voor Diana ;-)...maar kort nadien...niet tijdig gebacked wss...diana dood.
Begint die daar te flamen en te roepen...kort nadien sterven allebei onze bot...en beginnen die ook nog wat te flamen..amai..niet normaal. Jungler heeft het altijd gedaan.
Tijd voor de tweede blue. Ik ping 2 maal, maar diana was zwaar aan het overextenden mid (had dus blue kunnen komen halen)...ik pak blue, zij sterft en wat dacht je? FLAME ON!!!!!!!!!!!!!!!
Begon die gewoon te feeden en moest iedereen sorry tegen haar zeggen omdat wij aan het flamen waren.
Onze bot had al sorry gezegd, maar nu wou ze nog enkel van mij sorry horen....anders ging ze blijven feeden... Heb geen "sorry" gezegd en heb ze compleet genegeerd.
Ben gewoon blijven verder spelen, maar tevergeefs... -16LP, door zulke toxic spelers verlies je gewoon een half uur van je tijd en een hele hoop zin om verder te spelen.
Hadden die game makkelijk kunnen winnen, maar 1 iemand kan het zo verzieken voor het hele team..ongelooflijk..iedereen zit dan meer te typen in chat, dan te spelen..en dan kan je het wel vergeten.
Zo geraak je dus nooit uit bronze
...ben dan maar een beetje D3 gaan spelen, kon effe nie meer
<GoT> Brain3#2873
Meestal rush ik Spirit of the Elder Lizard, daarna boots (merc threads), Brutalizer, dan vaak Randuins omen of Hydra (ligt eraan of we een tank hebben). Vaak is het hierna over, anders nog GA.
Ik vind Wukong ontzettend leuk om te spelen op het moment, maar ik denk dat er binnenkort wat aan zijn ult gaat gebeuren? Misschien minder scalend?
Ben op zoek naar een andere jungler dan Vi (wordt wel regelmatig gebanned)...wukong en pantheon komen in aanmerking.Xevoo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:19:
Ik had zondag nog een loss streak van 4 games, maar gisteravond die hard Wukong gespeeld en een 4 win streak kunnen halen. Nu in m'n promo's naar Silver 1. Wukong vind ik op het moment erg sterk, veel mensen ingame roepen al snel "OP". Vooral een goed geplaatste ult kan een teamfight compleet veranderen.
Meestal rush ik Spirit of the Elder Lizard, daarna boots (merc threads), Brutalizer, dan vaak Randuins omen of Hydra (ligt eraan of we een tank hebben). Vaak is het hierna over, anders nog GA.
Ik vind Wukong ontzettend leuk om te spelen op het moment, maar ik denk dat er binnenkort wat aan zijn ult gaat gebeuren? Misschien minder scalend?
Zal wukong eens moeten uitproberen, alhoewel die mij een beetje afschrikt om te leren spelen. Snap die clone namelijk niet goed ;-)
<GoT> Brain3#2873
Die clone is supersimpel: je drukt op W en er komt een extra poppetje dat stil blijft staan op de plek waar jij op W drukte. Jij bent vervolgens eventjes stealthed (je ziet jezelf wel, maar transparant) a la evelynn voor 2 seconden (ofzo)Brain3 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:23:
[...]
Ben op zoek naar een andere jungler dan Vi (wordt wel regelmatig gebanned)...wukong en pantheon komen in aanmerking.
Zal wukong eens moeten uitproberen, alhoewel die mij een beetje afschrikt om te leren spelen. Snap die clone namelijk niet goed ;-)
Amumu is ook wel een leuke vond ik zelf.Brain3 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:23:
[...]
Ben op zoek naar een andere jungler dan Vi (wordt wel regelmatig gebanned)...wukong en pantheon komen in aanmerking.
Q is ongeveer zelfde als die van vi alleen heb je geen cast time en amumu is meer aoe georienteerd.
De ult van amumu kan net als wukong game changing zijn.
Verwijderd
Ligt aan jouw recente ervaringen, in Silver heb je soms ook een rits games met kleine kinderen erin.wambamNL schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:21:
Ach ja ik weet van mezelf dat ik goed kan junglen (krijg ik van meer mensen te horen) dus ik blijf stug doorgaan.
Maar daardoor heb ik dus een 3 - 9winrate op Vi.
Zodra ik een andere jungler pak (amumu) heb ik een 50% win rate.
Mn lolking pagina / op.gg pagina is bijna compleet rood aangezien ik heel veel ranked speel.
Ligt het aan mij of is silver qua flame erger dan bronze?
Overigens, als het constant zo is dat je meer verliest dan wint op Vi (je huidige stats buiten beschouwing gehouden, ik heb ook wel eens een 4-5 loss spree gehad) dan is er misschien toch wat mis met je games. Post eens wat replays opgenomen met LoLReplay, Fraps, OBS o.i.d.
Flamen houdt niet op. Ook al een paar Diamonds tegengekomen in normals die niet normaal konden doen. Enemy Zed was Dia5 en die kon het niet verdragen om 1 op 1 te verliezen van Silver I Morde (welke debiel 1v1t als assassin ook Morde, maar dat terzijde) en ging los in all chat.iCy schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:42:
[...]
Ligt niet aan jou, ik kwam relatief gemakkelijk uit Bronze 4, maar blijf plakken in S5, win er 2/3 en dan verlies je er 2/3/4/5.
Flamen is echt erger geworden, maar het geflame heb je ook in Brons, maar ook hoger zegt men op het forum. Heb nog niet met Gold/Plat players gespeeld
Flamen valt na S4 eigenlijk wel weer mee. Het is eigenlijk de laagste divisie waarvan ik vermoed er veel niet thuishoren maar in Bronze, die vastzit (sommige honderden games) en denken dat ze hoger horen.
Elke mid kan constant ganken en dat moet je ook vooral doen. Nooit gesnapt waarom in LoL veel mids gewoon de halve game lanen. Ben van Dota juist gewend dat mid de ganker is en de jungler niet echt.wambamNL schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:42:
[...]
Leblanc, Kassadin, Akali, Panth, Kata zijn voorbeelden van mid laners die heel geschikt zijn in ganken.
Zou 'em mid spelen tbh. En Swain pushed ook slecht. Hij is op z'n best in teamfights met ult aan om zo unkillable to worden.m0nk schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:46:
Zijn er hier mensen die Swain top spelen? Ik hou er wel van om champions te spelen die niet veel gespeeld worden. Viktor mid bijv. die heb ik wel aardig onder de knie. Van de week Swain gekocht omdat ik ooit ergens een swain top had gezien. Eerste game speelde ik tegen een Yasuo, begon met passive farm en toen ik eenmaal lvl6 was pushte ik hem echt hard de lane uit..
Je drukt op je skill en op die plek laat je een kloon achter terwijl je zelf verder loopt, tijdelijk onzichtbaar.Brain3 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:23:
[...]
Met name ook handig als je de jungle cleared aangezien de clone damage doet op het moment dat hij weg gaat en hij tanked ondertussen je jungle creeps. Maar doe het dan wel op de goede manier, vaak genoeg al mensen die clone zien poppen voordat ze een jungle creep aanvallen.Brain3 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:23:
[...]
Volibear, voor als je een tank nodig hebt. 1vs1 erg sterk in de jungle.
Kha'Zix, als je een assasin nodig hebt. Ook na de nerfs, nog steeds goed.
Verder schijnen Elise en Lee Sin ook erg sterk te zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik heb Sejuani, Zac en Rengar ook in de garage staan voor de jungle maar ik neem liever Kha, Vi, Wukong of Volibear.
Wukong is ook makkelijk te spelen.
Geen skill shots en het is ook niet nodig om smartcast te gebruiken.
Wukong is zeker een aanrader, Pantheon is ook erg sterk maar meer item afhankelijk heb ik het idee.Brain3 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:23:
[...]
Jup, clone is ook makkelijk in combinatie met ghost, clone aan, ghost aan en voor ze het weten hebben ze een aap in hun gezicht.Vicarious schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:34:
[...]
Die clone is supersimpel: je drukt op W en er komt een extra poppetje dat stil blijft staan op de plek waar jij op W drukte. Jij bent vervolgens eventjes stealthed (je ziet jezelf wel, maar transparant) a la evelynn voor 2 seconden (ofzo)
Verwijderd
Mag toch zeker hopen dat niemand Ghost pakt op WukongXevoo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:03:
Jup, clone is ook makkelijk in combinatie met ghost, clone aan, ghost aan en voor ze het weten hebben ze een aap in hun gezicht.

Het heeft allebij z'n voordelen natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:05:
[...]
Mag toch zeker hopen dat niemand Ghost pakt op Wukonghoe maak je het overduidelijk dat je ergens in gaat ulten. Je pakt uiteraard gewoon Flash zodat je zelfs van achter een muur erin kan duiken.
http://www.lolking.net/su...082104#matches/1356363456
Met Fiora, ik zat er al dicht tegen aan met quadra kills.
Wel toegegeven het was wel tegen een team of squishies, maar wat een late game monster is het ook.
Gewoon een 4 man team diven, en ze dan allemaal afmaken.
Yi die zijn ult popt, Kayle die haar ult popt, het maakte allemaal niks uit, ik slachtte ze af nog bij hun eigen turrets ook, net voordat er 2 willen ontsnappen low health naar hun base om te healen pop ik mijn Ravenous active om ze af te maken, echt paar cm voor hun base.
Ik had mazzel want net voordat de Nexus neerging respawnde Sivir, ik was mischien 30% health dus ik ging ervoor en had net genoeg om de penta te maken.
Die game was wel grappig, om mid game een Yi of een Kayle te zien full health die zijn ult popt zodra die mij zien, niet om mij te chasen maar om weg te rennen.
Of dat een heel team te zien die weg rent van alleen jou
[ Voor 23% gewijzigd door Turismo op 04-03-2014 10:14 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Grats, maar het zijn wel weer de setups he? Iedereen wil dmg doen!Turismo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:09:
Jeej, eerste penta kill gemaakt in ranked![]()
http://www.lolking.net/su...082104#matches/1356363456
Met Fiora, ik zat er al dicht tegen aan met quadra kills.
Wel toegegeven het was wel tegen een team of squishies, maar wat een late game monster is het ook.
Gewoon een 4 man team diven, en ze dan allemaal afmaken.
Yi die zijn ult popt, Kayle die haar ult popt, het maakte allemaal niks uit, ik slachtte ze af nog bij hun eigen turrets ook, net voordat er 2 willen ontsnappen low health naar hun base om te healen pop ik mijn Ravenous active om ze af te maken, echt paar cm voor hun base.
Ik had mazzel want net voordat de Nexus neerging respawnde Sivir, ik was mischien 30% health dus ik ging ervoor en had net genoeg om de penta te maken.
Sommige worden weer teruggedrukt door deze meute, waaronder ik. Ik vind zelf dat ik er niet thuis hoor, maar goed we zullen het wel zien. Gelukkig geen clamping meer. Eigenlijk win ik (bijna) altijd mijn lane (uitzondering van support, want dan ben je erg afhankelijk van je ADC). Heb wel 3 van de 20 potjes met een perfect KDA :-).Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:42:
Flamen houdt niet op. Ook al een paar Diamonds tegengekomen in normals die niet normaal konden doen. Enemy Zed was Dia5 en die kon het niet verdragen om 1 op 1 te verliezen van Silver I Morde (welke debiel 1v1t als assassin ook Morde, maar dat terzijde) en ging los in all chat.
Flamen valt na S4 eigenlijk wel weer mee. Het is eigenlijk de laagste divisie waarvan ik vermoed er veel niet thuishoren maar in Bronze, die vastzit (sommige honderden games) en denken dat ze hoger horen.
Heb zelf wel een erg slecht potje tussen gehad met Morderkaiser, maar ik werd door de jungler, top en botlane gebabysit op mid. Kon wel extra warden, maar dan had ik minimaal 4 wards nodig want of ze komen door de mid bush of langs de mid bush. Had wel beide bushes consequent geward met af en toe een pink, maar als Morder heb je niet echt escapes als een shaco langs komt. Shaco was wel overigens erg goed.
2 Wards is voldoende hoor, met 4 wards is het overkill. Je eigen jungle entrance, de enemy jungle entrance en alles wat je in de bosjes ziet verdwijnen ga je gewoon meer richting de bosjes spelen waar je ze NIET in hebt zien lopen. Dus of links of rechts spelen. Hou ze lekker bezigiCy schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:15:
[...]
Sommige worden weer teruggedrukt door deze meute, waaronder ik. Ik vind zelf dat ik er niet thuis hoor, maar goed we zullen het wel zien. Gelukkig geen clamping meer. Eigenlijk win ik (bijna) altijd mijn lane (uitzondering van support, want dan ben je erg afhankelijk van je ADC). Heb wel 3 van de 20 potjes met een perfect KDA :-).
Heb zelf wel een erg slecht potje tussen gehad met Morderkaiser, maar ik werd door de jungler, top en botlane gebabysit op mid. Kon wel extra warden, maar dan had ik minimaal 4 wards nodig want of ze komen door de mid bush of langs de mid bush. Had wel beide bushes consequent geward met af en toe een pink, maar als Morder heb je niet echt escapes als een shaco langs komt. Shaco was wel overigens erg goed.
In deze trend:

[ Voor 10% gewijzigd door Damien op 04-03-2014 10:21 ]
Tnx, ja klopt, ik kreeg wederom kritiek in champ select, Fiora bad champ pls take tank etc. etc.Damienx2 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:12:
[...]
Grats, maar het zijn wel weer de setups he? Iedereen wil dmg doen!
En ze hadden wel een punt, een team zonder tank is gewoon niet goed, maar andersom het tegen team had ook geen tank, en een Jayce top, waarvan ik zeker wist dat ik die kon handlen.
En dat klopte, ik kreeg early double blood, toen Yi (jungle) en Jayce me verrasde, ik was even off guard en lette niet echt meer op river, omdat Jayce genoodzaakt was onder eigen turret te farmen.
Alleen Yi maakte de domme fout om met 80% health te komen, dus ik ren eerst weg naar mijn eigen minion wave, waardoor ze mij allebei chasen, doe meteen mijn ult en maak Yi af, en daarna Jayce voor de finisher.
Dit zorgde ervoor dat ik vrij snel de 2 top turrets neerhad en ik kon gaan roamen naar andere lanes om te helpen.
Zat ook meer te doelen op het enemy teamTurismo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:21:
[...]
Tnx, ja klopt, ik kreeg wederom kritiek in champ select, Fiora bad champ pls take tank etc. etc.
En ze hadden wel een punt, een team zonder tank is gewoon niet goed, maar andersom het tegen team had ook geen tank, en een Jayce top, waarvan ik zeker wist dat ik die kon handlen.
En dat klopte, ik kreeg early double blood, toen Yi (jungle) en Jayce me verrasde, ik was even off guard en lette niet echt meer op river, omdat Jayce genoodzaakt was onder eigen turret te farmen.
Alleen Yi maakte de domme fout om met 80% health te komen, dus ik ren eerst weg naar mijn eigen minion wave doe meteen mijn ult en maak m af, en daarna Jayce voor de finisher.
Dit zorgde ervoor dat ik vrij snel de 2 top turrets neerhad en ik kon gaan roamen naar andere lanes om te helpen.
Ja Yi jungle en Morde topDamienx2 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:22:
[...]
Zat ook meer te doelen op het enemy teamHad even door je matchhistory heen gekeken. Yi en Morde zijn populaire picks in Bronze zo te zien?
Moet zeggen dat Morde wel een lastige blijft, zoals gisteren dat mijn top lane double blood weggaf, weet niet wat er gebeurde maar zowel top/jungler had die afgemaakt.
Ik denk dat veel mensen in Bronze zijn ult onderschatten, ik weet niet precies hoeveel damage die clone/ghost maakt, maar denk dat daar de onderschatting in zit.
Ik speel zelf geen shaco, maar voor shaco is dit ook voldoende? Bedankt voor deze waardevolle tip, want ik plaats (zoals eigenlijk elke bronze/silver player volgens mij) ze rechtstreeks in de bush.Damienx2 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:18:
[...]
2 Wards is voldoende hoor, met 4 wards is het overkill. Je eigen jungle entrance, de enemy jungle entrance en alles wat je in de bosjes ziet verdwijnen ga je gewoon meer richting de bosjes spelen waar je ze NIET in hebt zien lopen. Dus of links of rechts spelen. Hou ze lekker bezig
In deze trend: [afbeelding] je kunt hem natuurlijk nog wat dieper in plaatsen dat is je eigen keuze, maar zo heb je genoeg overview voor de enemy jungler of wat er ook maar aan mag komen.
Wat betreft links en rechts doe ik sowieso wel. In het begin heb ik enkel mijn trinket en als ik vermoed wanneer hun jungler klaar is met de buffs ga ik links/rechts staan. Afhankelijk waar ik heb geward.
Edit: Morder zie ik trouwens zelden, maar morder blijft een pain in the ass op mid tegen assisins :-)
[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 04-03-2014 10:28 ]
Ja hoor dat werkt ook vs Shaco, enige waar het slecht bij werkt is Evelynn of je moet hem wat dieper plaatsen dat je iig kunt zien dat ze op dat moment bij Wraiths is. En anders kun je dat nog oplossen door pinks in de river brushes te plaatsen (dus niet de bosjes gelijk naast je lane maar die enkele plant tussen de beide jungles in de river. Meeste mensen lopen er gewoon langs zonder er door heen te gaan, maar ze leveren je wel voldoende vision.iCy schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:24:
[...]
Ik speel zelf geen shaco, maar voor shaco is dit ook voldoende? Bedankt voor deze waardevolle tip, want ik plaats (zoals eigenlijk elke bronze/silver player volgens mij) ze rechtstreeks in de bush.
Wat betreft links en rechts doe ik sowieso wel. In het begin heb ik enkel mijn trinket en als ik vermoed wanneer hun jungler klaar is met de buffs ga ik links/rechts staan. Afhankelijk waar ik heb geward.

En onthoud, je hoeft niet altijd via je lane te ontsnappen, je kunt dus ook zoals ik al zei in een spiegelopstelling gaan spelen en zodra ze dan op je afkomen ga je via je eigen top of bot jungle weer terug je lane in.
Dat doe ik al, maar met een fear op je broek omdat shaco deze net (onzichtbaar) heeft geplaatst maakt het sowieso wat lastiger, maar met jou manier van warden moet het velen malen makkelijker worden.Damienx2 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:29:
[...]
En onthoud, je hoeft niet altijd via je lane te ontsnappen, je kunt dus ook zoals ik al zei in een spiegelopstelling gaan spelen en zodra ze dan op je afkomen ga je via je eigen top of bot jungle weer terug je lane in.
Met andere midlaners dan Morder is het escapen sowieso makkelijker. Ziggs met zijn W bijvoorbeeld, ik gebruik deze eigenlijk alleen als escape en af en toe om een champ in een mijnenveld te gooien of als flash mocht de enemy very low health wegflashen, maar 9 v/d 10 keer als escape (Free Flash) :-)
Kun je met die W ook over muren springen?iCy schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:51:
[...]
Dat doe ik al, maar met een fear op je broek omdat shaco deze net (onzichtbaar) heeft geplaatst maakt het sowieso wat lastiger, maar met jou manier van warden moet het velen malen makkelijker worden.
Met andere midlaners dan Morder is het escapen sowieso makkelijker. Ziggs met zijn W bijvoorbeeld, ik gebruik deze eigenlijk alleen als escape en af en toe om een champ in een mijnenveld te gooien of als flash mocht de enemy very low health wegflashen, maar 9 v/d 10 keer als escape (Free Flash) :-)
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
jaMonkeySleeve schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:05:
[...]
Kun je met die W ook over muren springen?
Ja, let wel even op dat je bom niet te dicht bij de wall gooit. Je hebt zelfs een verdere flash sprong dan met een normale flash, alleen het is uiteraard niet sneller. Je moet 2x een knop in drukken ivm 1x een knop.MonkeySleeve schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:05:
[...]
Kun je met die W ook over muren springen?
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Hoe rechter je op dat bommetje staat, hoe hoger je vliegt. Als je verder weg staat vlieg je minder hoog maar wel verder weg.MonkeySleeve schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:16:
Das wel sick, had niet het idee dat Ziggs zo hoog vloog met die W. Wil hem binnenkort gaan unlocken, heerlijke champ om lekker mee te poken
edit: omdat veel mensen vragen om welke junglers goed zijn in bronze/silver, bij deze mijn lijstje:
Vi - Snelle clear, redelijke ganks pre-6, godlike ganks na 6 en lategame uitermate geschikt om de adc of ap carry uit te schakelen met je ult
Wukong - Redelijke clear, redelijke ganks pre-6 door stealth en gapcloser, godlike ganks na level 6 en naar mijn mening de beste teamfight ult van de game (beter dan Amumu want tenacity helpt niet en je kan niet uit een knockup cleansen).
Evelynn - Win percentage is niet superhoog ofzo, maar als je goed met Eve om kunt gaan is ze in Bronze/silver een echte terror. Wel is het nu beter om haar AD/tanky te bouwen (zie builds op probuilds.net) vanwege de wijziging op haar E.
Amumu - Jaja, he's back. Counterjunglen wordt nauweljiks nog gedaan in dit season en dankzij de nieuwe jungle items ben je sowieso al iets minder afhankelijk van blue buff. Clear is heel snel vanaf level 2/3 en de overige sterke punten kent iedereen inmiddels wel. Zeker in Bronze/silver waar iedereen niet zo goed op zijn positioning let kan een amumu ult nog altijd een teamfight beslissen
Elise - Lastig te spelen qua mechanics maar heeft een behoorlijke burst early game. Bovendien met een gap closer EN een ranged stun uitstekende ganks.
Pantheon - Globale map pressure met je ulti, uitstekende ganks, prima geschikt om 1 target uit te schakelen lategame in teamfights
Lee Sin - Overal vrij goed in maar blinkt nergens echt in uit. Bovendien wel lastig om echt goed te spelen (Insec moves), maar als je dit kan de meest veelzijdige jungler die er is.
[ Voor 68% gewijzigd door Vicarious op 04-03-2014 12:16 ]
Ik zat te denken aan BotRK, Ninja Tabis, Randuins, SV en Frozen Heart.
Masteries 9/21/0 met focus op Attack speed. Verder qua runes AS Red, Armor yellows, MR blues en AD quints.
Hmm terugkomend hier op, het is beide 400iCy schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:11:
[...]
Ja, let wel even op dat je bom niet te dicht bij de wall gooit. Je hebt zelfs een verdere flash sprong dan met een normale flash, alleen het is uiteraard niet sneller. Je moet 2x een knop in drukken ivm 1x een knop.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Ziggs
The knockback obeys game physics. Being closer to the charge increases the knockback distance. Aligning directly on top of the charge will only result in a knockup.
Ziggs can be knocked a maximum of distance of 400.
Enemies can be knocked a maximum of distance of 250.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Flash
Range400

of dit:
meegemaakt?
Ik zie vaak dit soort filmpjes voorbij komen op Reddit, maar het mag dan af en toe bedenkelijk niveau zijn, maar zo erg heb ik het nog nooit aangetroffen...
Ik speel nog steeds unranked en ik heb dit nooit.
Daarnaast clear altijd een camp volledig zodat ik de respawn timer heb.... als ik vergeet die te noteren.
Verder wel humor dat hij gewoon een minuut lang blijft wachten.
Verwijderd
Dat kun je dus beter niet doen. Je gaat top lane spelen (zelfs in de jungle zijn AS runes een slecht idee, maar dat terzijde) dus je enige harrass zal je true damage en je axe zijn. Als jij op de enemy laner afrent en op hem in gaat meppen, pak je creep aggro en verlies je de trade geheid. Olaf krijgt door zijn skills al Aspeed, dus behalve de 9/21/ aspeed heb je niet veel nodig.Xanthian schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:44:
Hoe zouden jullie Olaf top spelen? Ik ben namelijk bezig om mijn champion pool uit te breiden en Olaf leek mij wel wat. Kan goed tanky worden, doet flinke True Damage en heeft een beetje CC.
Ik zat te denken aan BotRK, Ninja Tabis, Randuins, SV en Frozen Heart.
Masteries 9/21/0 met focus op Attack speed. Verder qua runes AS Red, Armor yellows, MR blues en AD quints.
Frozen Heart pak je situational. Als je enemy laner auto-attacks veel gebruikt of als de ADC fed is geraakt- go for it, anders voor een Sunfire gaan.
Niet echt. Z'n ratios zijn hard generfed. Zie af en toe een grapjoker die het probeert, eventueel wat puntjes scored op squishies door DFG+Lich Bane combo, maar verder is AP Rengar irrelevant.Xanthian schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:59:
Is AP rengar nog steeds een ding dan?
Ik speel nog steeds unranked en ik heb dit nooit.
Daarnaast clear altijd een camp volledig zodat ik de respawn timer heb.... als ik vergeet die te noteren.
Verder wel humor dat hij gewoon een minuut lang blijft wachten.
Geniet er nog even van, zodra de lichbane nerfs final zijn zal het wel minder wordenXevoo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:27:
Ik weet niet of de discussie eerder al voorbij is gekomen, maar wat vinden jullie van Lulu mid op het moment? Het word in veel games gespeeld welke ik de afgelopen dagen heb gespeeld, ze komt erg sterk over op het moment. Ik heb niet het idee dat ze totaal niet te counteren is maar dat ze lichtelijk aan de sterke kant is. Jullie nog enige tips hoe met haar om te gaan / welke champ er goed tegen werkt?
Naja, ik heb haar 1 keer gespeeld op mid omdat ik haar toch al eens als support speelde, maar dat ging niet helemaal lekker (werd al snel geflamed dat ik 0/3 stond en ik een useless lulu mid was). Maar, ik geniet er ook echt niet van, je moet me net even teveel moeite doen om haar dood te krijgenDamienx2 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:29:
[...]
Geniet er nog even van, zodra de lichbane nerfs final zijn zal het wel minder worden.
Oh jee, wat Lich Bane nerfs? Toch niet het einde van hyperburst akali?Damienx2 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:29:
[...]
Geniet er nog even van, zodra de lichbane nerfs final zijn zal het wel minder worden.
Ben er zelf nog steeds niet echt een fan van. Ja ze doet early/mid game bakken met dmg en ze is amper tot niet uit de lane te krijgen. Maar als je echt late late game komt, doe mij dan maar een ECHTE AP mage. Beetje een cheesy pick, net als bijvoorbeeld een Udyr top. Gisteren stond ik ook tegenover eentje. Je weet gewoon dat ze zitten te wachten op die level 1 / 2 trade met jou. Ga je daar niet op in en ga je gewoon lekker bezig met je farm om vervolgens de lane weer in te komen met Tabi's of Glacial Shroud dan is de glimlach gelijk van het gezicht van de Udyr speler. (speelde zelf overigens Irelia).Xevoo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:46:
[...]
Naja, ik heb haar 1 keer gespeeld op mid omdat ik haar toch al eens als support speelde, maar dat ging niet helemaal lekker (werd al snel geflamed dat ik 0/3 stond en ik een useless lulu mid was). Maar, ik geniet er ook echt niet van, je moet me net even teveel moeite doen om haar dood te krijgen
Akali zal zich nog prima redden zonder Lich BaneEro-Sensei schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:52:
[...]
Oh jee, wat Lich Bane nerfs? Toch niet het einde van hyperburst akali?
Maar de nerfs die ze van plan zijn:
"This is close to correct. First, here is the present plan for Lichbane (obviously this could change): We are altering the item's proc from 50 (+0.75 AP) to 0.75 Base AD (+0.5 AP)
Why are we are nerfing Lichbane? 1) We've always favored the Sheen line of items as sustained damage tools. They are designed to be used by casters who basic attack and basic attackers who cast and to be optimized by getting in a solid rhythm surrounding the 2 second internal cooldown. In the case of Lichbane, we've observed just the opposite: the item is being used mainly on champions that can secure a kill off one proc, meaning the gameplay of delaying a spell or trying to elongate combat to allow a second or third proc is not present. Without this, we aren't comfortable letting players access something so powerful without a high cooldown (such as that seen on DFG). 2) We've looked back at our balance changes over the past year or so and realized that we were continually having to nerf the damage output of Lichbane users due to their burst (TF/Fizz/Kayle/etc). These nerfs just deepened their dependence on the item. Eventually one of our QA analysts, RiotRepertoir (a Kayle main himself), got fed up with this pattern and set to work re-balancing Lichbane with the understanding that we would have to go back and add power into the kits of champion's we've toned down due to the item. The changes on the PBE reflect a first pass in that direction. We've intentionally left some non-core Lichbane users like Akali and Ziggs out of the present round of changes because we are not positive what she looks like with the new Lichbane.
Where does this leave you all, the community of players, many of whom are Lichbane lovers? Well, we would like your feedback on both the changes to the item and to the champions we've identified as big losers due to the changes. If you have an account, feel free to hop on the PBE and play a few games with the item. If you don't, you are also welcome to stop by the PBE forums and offer feedback on Repertoir's direction for the item and the set of core Lichbane using champions as well."
[ Voor 57% gewijzigd door Damien op 04-03-2014 13:56 ]
Lulu heeft een sterke utility/poke kit, echt voor de teamfights. Ze heeft maar 1 skillshot, maar toch best pittige mechanics om haar goed te spelen, vooral omdat 2 van de skills op 2 manieren gebruikt kunnen worden. (en je dmv je E je Q ook nog eens kan uitbreiden)
Ik vind het een hele leuke champ om op mid te spelen, maar je moet idd niet de assasin-damage verwachten zoals bij andere champs, je bent later in de game meer afhankelijk van je team, maar imo daardoor ook sterker in de teamfights als een assasin.
Verwijderd
Niet echt, zelfs zonder Lich Bane heb je vrij zieke burst door AP ratios.Ero-Sensei schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:52:
[...]
Oh jee, wat Lich Bane nerfs? Toch niet het einde van hyperburst akali?
Verwijderd
Verwijderd
Uploaden naar Mega, Minus, Mediafire etc. en dan een link posten. Je signature werkt overigens ook niet. Volgens mij mogen plaatsen en links niet op Tweakers.wambamNL schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:38:
Misschien een domme vraag die hier niet thuis hoort maar hoe share je lol replay files?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 15:39 ]
Lulu mid is een prima keuze. Ja ze heeft haar beperkingen, maar welke ap mid niet?Xevoo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:27:
Ik weet niet of de discussie eerder al voorbij is gekomen, maar wat vinden jullie van Lulu mid op het moment? Het word in veel games gespeeld welke ik de afgelopen dagen heb gespeeld, ze komt erg sterk over op het moment. Ik heb niet het idee dat ze totaal niet te counteren is maar dat ze lichtelijk aan de sterke kant is. Jullie nog enige tips hoe met haar om te gaan / welke champ er goed tegen werkt?
Het is een feit dat haar dmg in de echte late game stage - gelet op haar ietwat magere ap scalings - wat afvlakt, maar hoe vaak wordt een match daadwerkelijk pas écht beslist gedurende dat stadium? Bij de LCS zie ik dat weinig, en hetzelfde geldt voor ranked games op ons niveau.
Meestal is het niet zo close en tekent zich al een bovenliggende partij af zo rond de mid-late game. Dus dat Lulu in late game niet meer zo sterk is, vind ik geen groot nadeel. Tot die echte late game aanbreekt, heeft Lulu al haar potentie kunnen tentoonspreiden, en dat is in potentie al beslissend.
Lulu's sterke punten:
- Early en met name mid game ben je heel sterk en heb je een onverwacht grote burst in huis.
- Sterke laning phase.
- Letterlijk al je vier abilities helpen je enemy ganks/aanvallen te overleven.
- Door je W speed boost ben je in no time op bot lane om te ganken; Lulu is dus prima om te roamen.
- Uitstekende CC (keiharde slow en heb je een Kata ulti op je dak, polymorphen die hap en weg ulti).
- Een ulti die een teamfight naar je hand kan zetten; vergis je niet in hoe sterk die is mits goed gebruikt.
- Prima wave clear/pushing power; Ziggs wordt daar vaak om geprezen, maar Lulu heeft dat ook.
- Door ap te stacken wordt ook de support-kant van je abilities sterker: sterkere shields, maar hp op je ulti, grotere speed boost, hardere slow.
Het verhaal dat je in Lulu slechts een soort tweede support hebt is onzin. Haar damage is vrij hoog, en die supportive abilities helpen je team kills te scoren/denyen wat anders nooit was gelukt. Ook dat tikt aan.
Ziggs kan wel een lastige klant zijn, omdat hij de range heeft en gaandeweg Lulu gaat outscalen.
Ook Gragas kan lastig zijn, want Lulu blijft squishy en als ie het goed speelt kan hij mede door zijn hp regen gaandeweg de bovenhand krijgen.
Beiden hebben ook escapes om aan Lulu te kunnen ontsnappen.
hmmm dan word het delen lastig.Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:39:
[...]
Uploaden naar Mega, Minus, Mediafire etc. en dan een link posten. Je signature werkt overigens ook niet. Volgens mij mogen plaatsen en links niet op Tweakers.
voor een mod als dit niet mag dan verwijder ik de link net zo lief.
mijn amumu jungle game (met mn ad runepage *facepalm*)
https://www.mediafire.com/?twwtklrvwnl71bb
mn sig werkt idd niet haha nooit op gelet XD
Verwijderd
Links en plaatjes werken en mogen in een thread wel, ik doelde op je signature.wambamNL schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:44:
[...]
hmmm dan word het delen lastig.
voor een mod als dit niet mag dan verwijder ik de link net zo lief.
mijn amumu jungle game (met mn ad runepage *facepalm*)
mn sig werkt idd niet haha nooit op gelet XD
Verwijderd
Die twee champs hebben juist geen kans tegen een goede lulu mid lol. Gragas in lane sowieso niet doordat zijn skills lastiger te raken zijn dan de skills van lulu. Hij wint alleen na een geslaagde gank mid of als hij je outfarmed/lvld. Ziggs is nog makkelijker. Na zijn Q je W op jezelf doen, E,Q combo en weer terug.Koekiemonsterr schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:40:
[...]
Ziggs kan wel een lastige klant zijn, omdat hij de range heeft en gaandeweg Lulu gaat outscalen.
Ook Gragas kan lastig zijn, want Lulu blijft squishy en als ie het goed speelt kan hij mede door zijn hp regen gaandeweg de bovenhand krijgen.
Een beetje oplettende Ziggs (die ook nog eens op max range staat) gooit dan een minefield voor je voeten en/of lanceert zichzelf naar veiligheid via zijn W. So much for W op jezelf en je E + Q combo....Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:49:
Ziggs is nog makkelijker. Na zijn Q je W op jezelf doen, E,Q combo en weer terug.
[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 04-03-2014 15:51 ]
Verwijderd
Enige punt wat je hier maakt is dat ze volgens jou niet direct kunnen traden met Lulu. Hoewel ook dat discutabel, is dat helemaal niet belangrijk als de champ zonder problemen kan farmen zonder te hoeven traden. Laten Ziggs en Gragas hier nu net heel goed in zijn..Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:49:
[...]
Die twee champs hebben juist geen kans tegen een goede lulu mid lol. Gragas in lane sowieso niet doordat zijn skills lastiger te raken zijn dan de skills van lulu. Hij wint alleen na een geslaagde gank mid of als hij je outfarmed/lvld. Ziggs is nog makkelijker. Na zijn Q je W op jezelf doen, E,Q combo en weer terug.
Op die manier naja nu aangepastVerwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:47:
[...]
Links en plaatjes werken en mogen in een thread wel, ik doelde op je signature.
Verwijderd
Punt wat ik wil maken is dat de laning phase, als goed gespeeld, voor Lulu is. Heb het niet over late game.Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:53:
[...]
Enige punt wat je hier maakt is dat ze volgens jou niet direct kunnen traden met Lulu. Hoewel ook dat discutabel, is dat helemaal niet belangrijk als de champ zonder problemen kan farmen zonder te hoeven traden. Laten Ziggs en Gragas hier nu net heel goed in zijn..
Afgelopen weekend nog, Link op LeBlanc die de enemy Syndra (Voyboy) 1 shot en vervolgens winnen ze de game.Koekiemonsterr schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:40:
[...]
Lulu mid is een prima keuze. Ja ze heeft haar beperkingen, maar welke ap mid niet?
Het is een feit dat haar dmg in de echte late game stage - gelet op haar ietwat magere ap scalings - wat afvlakt, maar hoe vaak wordt een match daadwerkelijk pas écht beslist gedurende dat stadium? Bij de LCS zie ik dat weinig, en hetzelfde geldt voor ranked games op ons niveau.
Het gebeurt nog regelmatig, dus vandaar ook de voorkeur voor de ECHTE AP mages en niet halve supports.
Mijn team vroeg om een tanky Vi dus ik ben tanky gaan bouwen
Ik hoor graag wat jullie aan verbeter punten kunnen melden en wat ik goed doe
Op naar de volgende LCS match
Dit topic is gesloten.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.