Ah thx, Randuins was inderdaad mijn beoogde 6e item in deze game. Mallet kocht ik omdat ik het gevoel had wat extra AD nodig te hebben, en daardoor sloeg ik Randuins over, omdat er op je E ook al een slow zit. Ga de volgende met Randuins bouwenVerwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:16:
[...]
Mallet zou ik er persoonlijk uit laten. Vaak zul je red zelf hebben. Zou eerder voor Randuins gaan, die zie ik niet terug in je build. Die geeft een AoE slow, jij zult vaak een van de eersten zijn die erin duikt of degene die voor de ADC peeled. Het is dan handig om iedereen om je heen te kunnen slowen en niet alleen de persoon die je aanvalt.
Yup Randuins als 2e item bouwen (tenzij er veel AP is, dan SpiritVisage).Ero-Sensei schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:20:
[...]
Ah thx, Randuins was inderdaad mijn beoogde 6e item in deze game. Mallet kocht ik omdat ik het gevoel had wat extra AD nodig te hebben, en daardoor sloeg ik Randuins over, omdat er op je E ook al een slow zit. Ga de volgende met Randuins bouwen
Passive van Randuins is natuurlijk ook goed tegen ranged champs.
"When hit by basic attacks, reduces the attacker's attack speed by 15% and movement speed by 10% for 1 second."
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Iets van Attack Speed om je ultimate meer damage te geven kan ik ook aanraden. Zephyr of BotRK zijn eigenlijk de enige twee opties. Trinity is op Voli niet zo goed, aangezien hij geen AD bouwt op die twee AS items na.
Zie ook hier: http://www.mobafire.com/l...-solo-top-volibear-238274
Zie ook hier: http://www.mobafire.com/l...-solo-top-volibear-238274
Ik speel voli best regelmatig, en bouw hem als volgt:
als eerst de ancient golem. en ninja tabi. (nooit merc als je ancient golem hebt! tenacity stackt niet)
Dan een keuze maken tussen spirit visage of randiuns omen. (vaker randiuns, vanwege health)
Als 1 van de 2 dan af is, vraag ik mezelf af, moet ik vol tank, of ga ik voor damage, omdat de rest van me team geen damage doet?
Als er damage nodig is, ga ik snel voor trinity, maar dan ook alleen als ik niet achter loop. (loop je levels/farm/kills achter, zeker nog geen trinity bouwen)
dan de spirit visage (of randiuns), en het laatste item word heel erg situational, maar vaak wel tanky; sunfire of banshee zijn goeie keuzes.
Soms kan ik na ancient golem en ninja tabi gelijk voor trinity gaan, maar dat lukt alleen als je echt fed bent. (maar dat is zeker niet onmogelijk met voli, met red ben je echt gevaarlijk voor de enemy jungler)
AD is niet bijzonder hard nodig, dat krijg je wel als je je ult aanzet
op mn youtube kanaal staan wel wat voli games volgens mij: YouTube: DwergieNL
als eerst de ancient golem. en ninja tabi. (nooit merc als je ancient golem hebt! tenacity stackt niet)
Dan een keuze maken tussen spirit visage of randiuns omen. (vaker randiuns, vanwege health)
Als 1 van de 2 dan af is, vraag ik mezelf af, moet ik vol tank, of ga ik voor damage, omdat de rest van me team geen damage doet?
Als er damage nodig is, ga ik snel voor trinity, maar dan ook alleen als ik niet achter loop. (loop je levels/farm/kills achter, zeker nog geen trinity bouwen)
dan de spirit visage (of randiuns), en het laatste item word heel erg situational, maar vaak wel tanky; sunfire of banshee zijn goeie keuzes.
Soms kan ik na ancient golem en ninja tabi gelijk voor trinity gaan, maar dat lukt alleen als je echt fed bent. (maar dat is zeker niet onmogelijk met voli, met red ben je echt gevaarlijk voor de enemy jungler)
AD is niet bijzonder hard nodig, dat krijg je wel als je je ult aanzet
op mn youtube kanaal staan wel wat voli games volgens mij: YouTube: DwergieNL
[ Voor 6% gewijzigd door GeleFles op 26-02-2014 16:00 ]
Verwijderd
Botrk? Wat dacht je van Wit's End. AD en physical HP% damage heb je weinig aan zonder ArPen. Wit's End maakt je ook tankier en doet goede damage op jungle creeps.Lapras schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:52:
Iets van Attack Speed om je ultimate meer damage te geven kan ik ook aanraden. Zephyr of BotRK zijn eigenlijk de enige twee opties.
Verwijderd
na de discussie hier Akali nog eens opgepakt en gisteren een game keihard gecarried op hexakill
stond mid tegen lux, was dus niet zo een optimaal begin. Heb gelukkig nog een beetje kunnen CSen en vooral niet dood geweest.
maar dan ... level 6 ... beginnen roamen ... top teemo neer & bot sona.
Ja en dan was het niet meer te houden
37/10/16 ... de rest van mn team had te samen 25 kills :-)
3 triple kills & 1 quadra kill
had 892ap .... kon gewoon vol op enemy tanks & bruisers vliegen zonder problemen.
Maar, positioning & shroud usage was key. De paar keer dat ze me konden pakken, was het wel instant 100 -> 0% hp
Build: sorc boots/gunblade/lich/rabadon/mejai/zhonya
Blijft toch een lollige champion
Met het verdwijnen van oracle elixer & het zichtbaar zijn van de pink wards, ging het me veel beter af
stond mid tegen lux, was dus niet zo een optimaal begin. Heb gelukkig nog een beetje kunnen CSen en vooral niet dood geweest.
maar dan ... level 6 ... beginnen roamen ... top teemo neer & bot sona.
Ja en dan was het niet meer te houden
37/10/16 ... de rest van mn team had te samen 25 kills :-)
3 triple kills & 1 quadra kill
had 892ap .... kon gewoon vol op enemy tanks & bruisers vliegen zonder problemen.
Maar, positioning & shroud usage was key. De paar keer dat ze me konden pakken, was het wel instant 100 -> 0% hp
Build: sorc boots/gunblade/lich/rabadon/mejai/zhonya
Blijft toch een lollige champion
Met het verdwijnen van oracle elixer & het zichtbaar zijn van de pink wards, ging het me veel beter af
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 16:20 ]
Blijkbaar heb ik iets gemist maar het is zo dat tegenwoordig "troll in normals = fun".
Ik weet niet hoor, ik vermaak me toch niet zo als het team/enkele summoners moedwillig de game boycotten.
Ik kan me prima vermaken in een game waarbij je verliest, maar niet als het opzettelijk is. Het was zelfs niet dat ze risky plays maakten. Gewoon 2v5 initiaten noem ik nu niet echt bepaald een leuke of goede strategie.
Zullen weer kindjes zijn die online zijn.
Ik weet niet hoor, ik vermaak me toch niet zo als het team/enkele summoners moedwillig de game boycotten.
Ik kan me prima vermaken in een game waarbij je verliest, maar niet als het opzettelijk is. Het was zelfs niet dat ze risky plays maakten. Gewoon 2v5 initiaten noem ik nu niet echt bepaald een leuke of goede strategie.
Ongetwijfeld, het is nog steeds voorjaarsvakantie voor het Noorden van het land.
Jup gisteren ook, we stonden 2 kills achter na een verliezende teamfight, Persoon X zegt surrender. 3 ervan zeggen nee en hij krijgt zijn zin niet en besluit maar bewust te gaan int feeden, want het had volgens hem toch geen zin meer...misterdoom schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:28:
Blijkbaar heb ik iets gemist maar het is zo dat tegenwoordig "troll in normals = fun".
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
iCy schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:48:
[...]
Jup gisteren ook, we stonden 2 kills achter na een verliezende teamfight, Persoon X zegt surrender. 3 ervan zeggen nee en hij krijgt zijn zin niet en besluit maar bewust te gaan int feeden, want het had volgens hem toch geen zin meer...

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Nope, gaan ragen heeft toch geen nut maar het had vast wel even lekker gevoeld om hem de huid vol te schelden
Als ik nog even op Ero-sensei z'n ideeen mag reageren; ik heb heel lang exact die mind-set gehad, dit omdat ik tijdens en na m'n placements (halverwege Season 3) ook eigenlijk 90% van de losses te danken had aan serieuze trolls of leavers en daarmee in Bronze V terecht was gekomen. Met pijn en moeite aan het eind van S3 naar Bronze II geklommen, maar veel verder ook niet. Tijdens m'n placements S4, je verwacht het al, 5 wins, 5 losses waarvan er 1 een serieuze match was en de rest obviously getrolled werd. Bam, wéér bronze V...
Toen kwam er een potje wat voor mij een hoop nieuwe inzichten bracht: onze lastpick wilde eigenlijk geen support spelen en lockte dus Lux in en begon met een doran's ring (je kent ze wel...) en ging vervolgens lopen janken dat ik geen goede ADC speelde. Daarna heb ik die lane voor gezien gehouden na een kill of 2 te pakken en ben gaan roamen. Eerst op mid; stiekem een beetje farm pikken en vervolgens 2x een easy kill maken, omdat je daar dan vrij gemakkelijk 2 tegen 1 staat. - Onze midlaner boos en een tirade dat ik naar bot moest. Vervolgens nog een paar keer hetzelfde trucje gedaan op top en mid (terwijl Lux dan wel weer vrij knap de 1 vs 2 botlane hield) om vervolgens op een score van 7/2 uit te komen - maar belangrijker nog - iedere lane van de tegenpartij compleet verziekt en daardoor uiteindelijk de game gewonnen.
Wat ik hieruit geleerd heb is dat het allemaal leuk en aardig is dat je helemaal over je eigen lane heen schijt en in 5 minuten op 5/0 staat. Maar dat het daarna zaak is dat je in plaats van op de lanes die het minder doen gaan zitten zeuren tracht daar zo veel mogelijk te helpen door kills (mogelijk) te maken of beter nog, objectives te pakken voor je team. Zodra je je eigen gewonnen lane kan gebruiken om de andere lanes te helpen (winnen) ben je naar mijn idee inderdaad goed genoeg om hoger op de ladder te komen en vanaf dat moment zal dat ook vrij snel gaan gebeuren.
Toen kwam er een potje wat voor mij een hoop nieuwe inzichten bracht: onze lastpick wilde eigenlijk geen support spelen en lockte dus Lux in en begon met een doran's ring (je kent ze wel...) en ging vervolgens lopen janken dat ik geen goede ADC speelde. Daarna heb ik die lane voor gezien gehouden na een kill of 2 te pakken en ben gaan roamen. Eerst op mid; stiekem een beetje farm pikken en vervolgens 2x een easy kill maken, omdat je daar dan vrij gemakkelijk 2 tegen 1 staat. - Onze midlaner boos en een tirade dat ik naar bot moest. Vervolgens nog een paar keer hetzelfde trucje gedaan op top en mid (terwijl Lux dan wel weer vrij knap de 1 vs 2 botlane hield) om vervolgens op een score van 7/2 uit te komen - maar belangrijker nog - iedere lane van de tegenpartij compleet verziekt en daardoor uiteindelijk de game gewonnen.
Wat ik hieruit geleerd heb is dat het allemaal leuk en aardig is dat je helemaal over je eigen lane heen schijt en in 5 minuten op 5/0 staat. Maar dat het daarna zaak is dat je in plaats van op de lanes die het minder doen gaan zitten zeuren tracht daar zo veel mogelijk te helpen door kills (mogelijk) te maken of beter nog, objectives te pakken voor je team. Zodra je je eigen gewonnen lane kan gebruiken om de andere lanes te helpen (winnen) ben je naar mijn idee inderdaad goed genoeg om hoger op de ladder te komen en vanaf dat moment zal dat ook vrij snel gaan gebeuren.
Ik zou blij zijn moest iemand m'n tegenstander in lane de lane uitpushen of killen. Als je een assist krijgt met free farm is dat gewoon goed.
Maar heb het vaker gemerkt dat er veel low elo spelers zijn die focussen op kills en liever diven en sterven dan de easy turret te nemen. Of als de nexus bijna eraan is de game theowen doordat ze plots allemaal op de respawns willen kloppen en zo doodgaan ipv de nexuq te mollen en te winnen.
Maar heb het vaker gemerkt dat er veel low elo spelers zijn die focussen op kills en liever diven en sterven dan de easy turret te nemen. Of als de nexus bijna eraan is de game theowen doordat ze plots allemaal op de respawns willen kloppen en zo doodgaan ipv de nexuq te mollen en te winnen.
Team Builder
“Some Team Builder assets are included in this patch in preparation for an eventual two-day live beta test.”
Ow yeah .. eindelijk we zijn er bijna..
http://na.leagueoflegends...ates/patch/patch-43-notes
“Some Team Builder assets are included in this patch in preparation for an eventual two-day live beta test.”
Ow yeah .. eindelijk we zijn er bijna..

http://na.leagueoflegends...ates/patch/patch-43-notes
Er is een groep die altijd KS roept, zelfs als ze zonder je hulp dood zouden zijn gegaan, en er is een groep die wel inziet dat het minder uitmaakt of ze een kill of assist krijgen, zolang de vijand maar dood gaat zonder doden aan jouw kant. Ik geef toe dat ik ook af en toe teveel risico neem (gisteren nog een Garen die met onder 50 health wegrende, en ik er met 120 health achteraan, recht over een shroom
)
Ik wou dat er een functie was dat je op je report kan reageren. Gisteren al 2 keer nutteloos gereport, 1 keer had de enemy een hele slechte build voor renekton en ik zei dat hij beter een health/armor kon kopen ipv thornmail zonder extra health. Mr Crocosticks zei gelijk dat hij mij ging reporten....
Even daarvoor net zo, onze botlane ging (erg) slecht en ik zei gj lux/shyvana we carried. Botlane zei direct, ok report hecarim we did nothing.
Kinders van tegenwoordig
Even daarvoor net zo, onze botlane ging (erg) slecht en ik zei gj lux/shyvana we carried. Botlane zei direct, ok report hecarim we did nothing.
Kinders van tegenwoordig
Van die reports moet je je eigenlijk weinig aantrekken hoor. Ik heb nog geen enkele onterechte persoon een waarschuwing zien krijgen.
Natuurlijk zijn m'n 45 cases niet echt representatief maar de overduidelijke kleuter-reports worden er wel uitgehaald hoor.
Natuurlijk zijn m'n 45 cases niet echt representatief maar de overduidelijke kleuter-reports worden er wel uitgehaald hoor.
Beste is dat je gewoon in soloQ je teammaten mute haha zo speel ik veel beter iig, al dat geflame geen eens zin, sinds ik in dia zit veel minder gerage, veel chille gamers
Heracles Almelo | Borussia Dortmund
Nou moet ik zeggen, dit is ook vrij lullig ten opzichte van de rest van je teamiCy schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:19:
Ik wou dat er een functie was dat je op je report kan reageren. Gisteren al 2 keer nutteloos gereport, 1 keer had de enemy een hele slechte build voor renekton en ik zei dat hij beter een health/armor kon kopen ipv thornmail zonder extra health. Mr Crocosticks zei gelijk dat hij mij ging reporten....
Kinders van tegenwoordig
Nou heb ik de afgelopen dagen echt heerlijke teams gehad om mee te spelen, (moet bij gezegd worden, alles wat ook maar lichtelijk toxic in champ select was heb ik gedodged) en het maakt het spelletje gelijk 10x leuker. Gisteren verloren mid, bot en tevens onze jungler hard in het begin van de game maar ging ik op Irelia (ja ItsNotRudy, ik pak haar toch maar weer op
Btw van Reddit geplukt:
Die stem van Vel'Koz doet mij erg denken aan die van de Space Marines in Warhammer 40K. Dit is al reden genoeg om hem kopen voor mij.
Verwijderd
Zit ik zelf ook aan te denken. Vooral nu Doran's Shield nerfs en /21/ masteries Renekton e.d. een flink trap onder de reet gaan verkopen, komt Irelia met sustain weer wat meer gelijk of zelfs boven anderen uit. Vooral omdat je toch vaak Bead+pots, cloth+pots of Doran's Blade begint. Zelf zit ik een beetje te denken aan een build a la Nasus:Damienx2 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:25:
[...]
maar ging ik op Irelia (ja ItsNotRudy, ik pak haar toch maar weer op)
AD Quints, AD Marks, Armor Seals, Mres/lvl Glyphs
21/9 om Bladesurge skipping en W hits te faciliteren. Punten in cooldown, niet de %AD add (die is garbage)
Beginnen met D. Blade, vervolgens nog een D.Blade en (Merc/Tabi) Boots. Daarna Tier 2 defense item tegen enemy laner, Glacial of Spectre's Cowl, Triforce, daarna Glacial of Spectre's afbouwen liggend aan de situatie.
Als de game nog verder gaat is Youmuu's/LW nog interessant. Zou verder niet voor BF-buildups of Cleaver gaan. Situational verder Randuin's, Banshee.
Tot lv4 of het liefst lv7-8 veilig spelen. Q eerst maxen tegen range assholes zoals GP/Jayce/Vayne/Teemo, E eerst maxen tegen melees.
Irelia nerfs zijn eigenlijk alleen kut geweest voor early game, door regen nerfs word dat nu een stuk minder erg. Ze snowballed nog steeds hard.
Zin om dit van het weekend te gaan proberen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 10:11 ]
Ik heb zelf een beetje de build overgenomen van een Irelia die in Challenger zit. Hij had recentelijk nog een post gemaakt op Reddit hierover. Zal het even quoten.Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:07:
[...]
Zit ik zelf ook aan te denken. Vooral nu Doran's Shield nerfs Renekton e.d. een flink trap onder de reet gaat verkopen komt Irelia met sustain weer wat meer gelijk. Vooral omdat je toch vaak Bead+pots, cloth+pots of Doran's Blade begint. Zelf zit ik een beetje te denken aan een build a la Nasus:
AD Quints, AD Marks, Armor Seals, Mres/lvl Glyphs
21/9 om Bladesurge skipping en W hits te faciliteren. Punten in cooldown, niet de %AD add (die is garbage)
Beginnen met D. Blade, vervolgens nog een D.Blade en (Merc/Tabi) Boots. Daarna Tier 2 defense item tegen enemy laner, Glacial of Spectre's Cowl, Triforce, daarna Glacial of Spectre's afbouwen liggend aan de situatie.
Als de game nog verder gaat is Youmuu's/LW nog interessant. Zou verder niet voor BF-buildups of Cleaver gaan. Situational verder Randuin's, Banshee.
Zin om dit van het weekend te gaan proberen.
Since I see a lot of misguided people, and them complaining that they lose to rene etc but when you look at what they build its always an offensive item rush, most even neglecting doran blades which irelia scales most off any champion in the game.
21/9 lifesteal/ad/regen/armor quints, ad or atkspd reds (preference mostly, i prefer armor quints vs ad and ad quints vs ap)
(this is vs everything)
Anyway since I am tired of this and that her win rate makes me sad whenever it dips below 47% I will share with you guys how I build her (currently resting at diamond 1 90-100 lp {challenger promos pls}) and why it works.
Okay say I am laning against an AD laner, like renekton. IN this case most people just seem to go dorans items into say a phage..trinity
Well this is not going to be effective against someone like him that has large base damages and can build to negate most of your damage via sunfire while doing his base damage on you because...
YOU LACK ARMOR! OMG WHY DID PEOPLE BUILD HOG VEST AND TABI IN S2 AND NOT NOW? WHAT HAPPENED?
Well if you dont get armor he will obviously beat you.. so what i would do against renekton is i start d shield and would rush 1-2 doran blades into a chainvest and tabi, then turn the chainvest into a frozen heart
What this allows me to do is, i negate a lot of his damage, i get a ton more mana and cdr to trade with him and i start winning most trades just by getting a chainvest if the lane has went even till lvl 7
I really suggest getting at least a glacial shroud vs any ad laner to trade with them often.
She beats all ap laners with the standard trinity rush and 1-2 d blades, so its fine to rush trinity vs those but really do consider rushing a frozen heart into trinity or glacial shroud into trinity against ad laners
For my full build i normally like to build her trinity+full tank if i am not completely roflstomping the game (i have a different one for that)
Trinity or frozen heart rush --> frozen heart, trinity and banshees(get each in order depending on what kind of damage is the biggest threat on their team) --> guardian angel--> botrk or another defensive item like randuins omen or a spirit visage etc->sell boots for zephyr
Now the logic behind this, banshees veil guarantees (if not knocked off) that you will block their peels when you dive on their carry (their cc such as gasp, KNOCK UPS) yeah knock ups arent affected by her tenacity so it makes up for this, guardian angel to lessen their desire to kill you so you can destroy their back line (provides great deal of mr and armor in 1 slot as well) and she has enough health with just trinity and banshees.
She does enough damage to duel and kill an ADC or APC after just a trinity, anything more is overboard, she benefits more from staying alive after that item rather than dealing more damage
For boots i normally do not get mercs, as her passive is enough, use that passive as means to get away building boots that give you more power/tankiness (exception being vs heavy ap teams), zerks, tabi or cdr boots are much more useful vs general standard teams IMO.
doing the standard trinity->botrk->omen->whatever is pretty bad it leaves you squishy during mid game, when you can be tanky and still carries with ease thus gimping yourself, omen is expensive and it will leave you vulnerable to magical damage, and its very very expensive to finish, in effective manner.
So please do consider building her the way i do, you'd be surprised
also if i am roflstomping the game i normally go
trinity->youmuus->botrk->fh->ga or if you wana go balls to the wall, trinity->youmus->botrk->hydra->last whisper for tons of damage
my lolking:
http://www.lolking.net/summoner/na/36733439
i also have a lot of useful videos that will help you in playing irelia:
YouTube: CarryMe2Plat
Verwijderd
Soortgelijk advies dus. Hoe lang is die AMA geleden? Vraag me af of hij de nieuwe shield wel begint.Damienx2 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:12:
[...]
Ik heb zelf een beetje de build overgenomen van een Irelia die in Challenger zit. Hij had recentelijk nog een post gemaakt op Reddit hierover. Zal het even quoten.
[...]
Moet inderdaad ook vermakelijk lachen om Triforce+Botrk rushers die denken dat ze Jax zijn (die door active ult+E ziekelijk tanky is).
Was voor de shield nerf, maar slechts een weekje ervoor gok ik zo. Ik zie iig in zijn matchhistory nog wel het shield staan (nvm ik ben speciaal bezig, de nerf zit er pas sinds vandaag inVerwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:41:
[...]
Soortgelijk advies dus. Hoe lang is die AMA geleden? Vraag me af of hij de nieuwe shield wel begint.
Moet inderdaad ook vermakelijk lachen om Triforce+Botrk rushers die denken dat ze Jax zijn (die door active ult+E ziekelijk tanky is).
Overigens de triforce / botrk build heb ik ook wel eens gedaan met name als ik mijn lane hard won
[ Voor 23% gewijzigd door Damien op 27-02-2014 11:50 ]
Verwijderd
Fair enough, maar die auto-attack block daar heeft een champ zoals Renekton, Vlad, Mundo, Shyv, Lee, Wu, Darius e.d. een beetje poep aan. De damage komt voornamelijk uit skills. Ik nam hem voornamelijk voor de HP/Regen combo, de damage-block was "mooi meegenomen", niet een relevante factor in deze meta tbh.Damienx2 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:45:
[...]
Was voor de shield nerf, maar slechts een weekje ervoor gok ik zo. Ik zie iig in zijn matchhistory nog wel het shield staan (nvm ik ben speciaal bezig, de nerf zit er pas sinds vandaag in).
Ik neig nu denk ik ook meer naar jouw keuze om doran's blade te starten of eventueel armor pots (sneller richting tabi's) / rejuv bead pots.Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:49:
[...]
Fair enough, maar die auto-attack block daar heeft een champ zoals Renekton, Vlad, Mundo, Shyv, Lee, Wu, Darius e.d. een beetje poep aan. De damage komt voornamelijk uit skills. Ik nam hem voornamelijk voor de HP/Regen combo, de damage-block was "mooi meegenomen", niet een relevante factor in deze meta tbh.
Verwijderd
Nooit een fan van Bead geweest though. Er zijn nauwelijks viable buildups uit de bead. Tiamat/Useless-in-deze-meta-mogs koop je op Irelia niet.Damienx2 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:51:
[...]
Ik neig nu denk ik ook meer naar jouw keuze om doran's blade te starten of eventueel armor pots (sneller richting tabi's) / rejuv bead pots.
Dat i dan ook alleen voor de eerste paar levels. Je verliest maar ong. 35 gold als je de bead weer verkoopt op een later moment. Als dat ervoor heeft gezorgd dat je in de tijd dat je hem had 2 minions meer hebt kunnen farmen, is het het al waard geweest.Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:14:
[...]
Nooit een fan van Bead geweest though. Er zijn nauwelijks viable buildups uit de bead. Tiamat/Warmogs koop je op Irelia niet.
Toch denk ik dat Doran's shield de betere optie is. Als je veel auto-attack harass kan verwachten, blijft dat nog steeds de beste optie gezien de passive. Is het echt erg, ga je shield -> Tabi.
Verwijderd
Dat is juist het probleem in de toplane, de passive past niet bij de lane. 9/10 zit er geen auto-attacker op top en zelfs degene die je vooral ziet (Teemo) doet de meeste damage door E poison, niet zijn eigen base AD.naarden 4ever schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:17:
[...]
Toch denk ik dat Doran's shield de betere optie is. Als je veel auto-attack harass kan verwachten, blijft dat nog steeds de beste optie gezien de passive. Is het echt erg, ga je shield -> Tabi.
Riot:
Ze willen het dus meer richten op mid of specifieke top-counters lijkt het.“We want Doran’s Shield to be a strong pick for countering ranged attack harassment, but its high defensive stats were making it a must-buy early item for some champions. We’re clarifying its strengths while toning down some of the power.”
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 12:22 ]
Absoluut waar, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds heel effectief werkt tegen Shyvana's en Renektons (En trundles trouwens), die je in 90% van je games tegen je hebt. Die doen nog steeds een heel aanzienlijk deel van hun damage met auto-attacks. Je neemt 16dmg weg van Shyvana's Q, dat is best noemenswaardig.Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:18:
[...]
Dat is juist het probleem in de toplane, de passive past niet bij de lane. 9/10 zit er geen auto-attacker op top en zelfs degene die je vooral ziet (Teemo) doet de meeste damage door E poison, niet zijn eigen base AD.
[ Voor 11% gewijzigd door naarden 4ever op 27-02-2014 12:24 ]
Verwijderd
Goed punt.. Ik denk dat ik Dorans Shield ook maar eens ga proberen, voorheen ging ik altijd Bead/Potions. Irelia blijft big fun om te spelen en ik denk dat ze nog altijd prima mee kan komen in de huidige meta.naarden 4ever schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:23:
[...]
Absoluut waar, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds heel effectief werkt tegen Shyvana's en Renektons (En trundles trouwens), die je in 90% van je games tegen je hebt. Die doen nog steeds een heel aanzienlijk deel van hun damage met auto-attacks. Je neemt 16dmg weg van Shyvana's Q, dat is best noemenswaardig.
Het blijft natuurlijk ook gewoon een erg sterk item voor de bot laners die tegen zware poke staan (ook voor ADCs).
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Verwijderd
Waarom Shyvana? Haar damage komt van shield en de E-proc %HP damage. (dit word ook gestaafd door post-game damage analyse, merendeel is magic damage)naarden 4ever schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:23:
[...]
Absoluut waar, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds heel effectief werkt tegen Shyvana's en Renektons (En trundles trouwens), die je in 90% van je games tegen je hebt. Die doen nog steeds een heel aanzienlijk deel van hun damage met auto-attacks. Je neemt 16dmg weg van Shyvana's Q, dat is best noemenswaardig.
Zelfde met Renekton, die heeft enkel de stun als auto. Dash+SnD+Stun+Dash zal in de eerste instantie de harrass zijn. Op zijn volledige combo block je dan 8 damage...
Trundle inderdaad omdat hij meer via CC en auto's zal werken, maar goed, dat is dan die 1/10, want in de meeste games zijn alle tops bijna hetzelfde. Iedereen duikt op de Mundo/Olaf/Renekton/Wu/Riven als het even kan tijdens de picks.
Doran's zou ik denk ik enkel picken op Nasus om zijn zieke regen nog wat hoger te bumpen en op andere champs tegen gasten zoals Jax, Irelia, Nida, GP, Tryn... helaas zie je die allen vrij weinig. Anders zou ik denk ik toch liever Cloth5 pakken voor sustain.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 14:09 ]
Hmm die nieuwe Spellthief Edge in patch 4.3 is zo te zien een aardige verbetering tov de oude. Ik dacht ergens te hebben gelezen dat de 10 ap in geheel zou verdwijnen, maar blijft nu nog 5 ap over. Voeg daar die passive dmg (ook op towers) aan toe en die 10% cd reduction van de upgrade end item, en je hebt een interessantere spellthief edge voor support types als Lulu
Er is niet echt een viable MR item om mee te starten tegen Shyvana omdat haar AA's dan teveel pijn doen. Jij zou starten met een null magic mantle dan? Ik zie het graag komen als Shyvana!Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:29:
[...]
Waarom Shyvana? Haar damage komt van shield en de E-proc %HP damage. (dit word ook gestaafd door post-game damage analyse, merendeel is magic damage)
Zelfde met Renekton, die heeft enkel de stun als auto. Dash+SnD+Stun+Dash zal in de eerste instantie de harrass zijn. Op zijn volledige combo block je dan 8 damage...
Trundle inderdaad omdat hij meer via CC en auto's zal werken, maar goed, dat is dan die 1/10, want in de meeste games zijn alle tops bijna hetzelfde. Iedereen duikt op de Mundo/Olaf/Renekton/Wu/Riven als het even kan tijdens de picks.
Doran's zou ik denk ik enkel picken op Nasus om zijn zieke regen nog wat hoger te bumpen en op andere champs tegen gasten zoals Jax, Irelia, Nida, GP, Tryn... helaas zie je die allen vrij weinig. Anders zou ik denk ik toch liever Cloth5 pakken voor sustain.
En tegen Renekton... De juiste combinatie is e-aa-q-aa-stun-aa-e waarbij niet vergeten mag worden dat zijn stun ook als apparte aa's gelden en dus de reductie 2 of 3 maal gerekend moet worden (als je de trade makkelijk wint doet early game de empowered w meer schade dan q dus je wil idealiter een empowered w hebben). In de praktijk valt hier en daar misschien een aa weg van de combo omdat het snel moet gaan of een escape gebruikt werd maar onderschat de aa schade van Renekton niet (tenzij je tegen mij staat natuurlijk
Of het nog de moeite wordt quasi altijd Dorans shield te starten na de nerfs is iets anders natuurlijk. Ik denk dat vooral de regen nerf het hardst aankomt en een agressievere start met bv dorans blade populairder wordt.
Wat ik me ook sterk afvraag is hoe de Dorans shield nerf en support item changes de botlane gaan beinvloeden. Voorheen was het sowieso Dorans shield start op Thresh, ik vraag me af of bv ruby crystal start met de verminderde cost iets gaat worden.
Ik zie me vooral mijn runes aanpassen aan verschillende opponents en starting items. Bv health quints vervangen door armor quints en dan ruby crystal starten. Of als ik de kans heb veel te poken eventueel dat spellthief item (10 extra damage bij elke aa? yes please!) en dan misschien mijn ad marks door armor marks vervangen.
Zijn maar wat eerste gedachten die in me opkwamen toen ik de notes las, na wat testen zal wss blijken dat er niet zoveel veranderd. Wat denken jullie over de changes botlane? Mobi's zie ik me bv niet meer kopen op jungler of support.
Gisteren een lekker frustrerend potje. Het begon al toen een 2 man premade top wilde spelen. Dat ging niet door en met veel gemor gaan ze dan maar bot. Leblanc en Elyse. Lekkere combo.
Akali mid en volgens mij Irelia top. Ik wilde Gragas jungle verder uitproebren maar ben toen maar Yi gegaan om toch maar iets van AD damage extra te krijgen.
Game begint; 1 van de twee van bot schreeuwt heil hitler in /all vervolgens een tegenstander die alle joden dood wil en zo gaat het nog 2 keer door. Ik vraag assistance bij blue waarop bot een invade forceert. Dit was nog binnen de tijd dus ik loop mee voor een mogelijke kill. Kill mislukt, we dralen daar een beetje en ik loop terug naar blue. Niemand helpt, ik ping nogmaals voor assistance. Ik zie Elyse aan komen lopen. Ik wacht met smite, want zij komt nu dan eindelijk helpen, dan kan ik zo sneller door met wolves. Ik heb al 2 pots gebruikt op dit punt. Elyse pakt blue, loopt weg en zegt thanks.
Dus ik vraag wat de hell hij aan het doen is. Geen antwoord. Vervolgens nadat ik zonder pots en xp tekort van blue doorloop raak ik op de enemy jungler al snel 2 levels achter. Ganken mislukt en door een tower dive van top krijgt enemy top een double kill. Vervolgens begint bot mij de schuld te geven dat ik faal.
Ik had het niet meer, ik heb serieus gedacht om mijn muis door mijn scherm te rammen. Maar goed, tanden op elkaar, nog wat geprobeerd maar deze was natuurlijk een loss.
Vervolgens wilde ik ze reporten voor hun eerste uitspraken, helaas niet gelukt omdat LoL crashte. Ook dat nog. *PC uit*.
Akali mid en volgens mij Irelia top. Ik wilde Gragas jungle verder uitproebren maar ben toen maar Yi gegaan om toch maar iets van AD damage extra te krijgen.
Game begint; 1 van de twee van bot schreeuwt heil hitler in /all vervolgens een tegenstander die alle joden dood wil en zo gaat het nog 2 keer door. Ik vraag assistance bij blue waarop bot een invade forceert. Dit was nog binnen de tijd dus ik loop mee voor een mogelijke kill. Kill mislukt, we dralen daar een beetje en ik loop terug naar blue. Niemand helpt, ik ping nogmaals voor assistance. Ik zie Elyse aan komen lopen. Ik wacht met smite, want zij komt nu dan eindelijk helpen, dan kan ik zo sneller door met wolves. Ik heb al 2 pots gebruikt op dit punt. Elyse pakt blue, loopt weg en zegt thanks.
Dus ik vraag wat de hell hij aan het doen is. Geen antwoord. Vervolgens nadat ik zonder pots en xp tekort van blue doorloop raak ik op de enemy jungler al snel 2 levels achter. Ganken mislukt en door een tower dive van top krijgt enemy top een double kill. Vervolgens begint bot mij de schuld te geven dat ik faal.
Ik had het niet meer, ik heb serieus gedacht om mijn muis door mijn scherm te rammen. Maar goed, tanden op elkaar, nog wat geprobeerd maar deze was natuurlijk een loss.
Vervolgens wilde ik ze reporten voor hun eerste uitspraken, helaas niet gelukt omdat LoL crashte. Ook dat nog. *PC uit*.
Old school gamer met een lag en een traan.
Verwijderd
Waar insinueer ik dat? Ligt volledig aan de character, maar aannemen dat Doran Shield het enige juiste pad is is ook een beetje kortzichtig. Ik zie het graag komen als Teemo/Riven/Nasus/Renekton!SemperEgo schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:27:
[...]
Er is niet echt een viable MR item om mee te starten tegen Shyvana omdat haar AA's dan teveel pijn doen. Jij zou starten met een null magic mantle dan? Ik zie het graag komen als Shyvana!
Heb je hier ondersteunend bewijs voor? Wikia noemt het on-hit damage, de bonus damage, niet aparte autosEn tegen Renekton... De juiste combinatie is e-aa-q-aa-stun-aa-e waarbij niet vergeten mag worden dat zijn stun ook als apparte aa's gelden en dus de reductie 2 of 3 maal gerekend moet worden
Critical strikes will only apply to the first attack.
Ruthless Predator's bonus damage will not affect structures.
Lijkt me duidelijk dat de bonus damage niet als normale auto word gerekend, maar als physical spell damage als ik dit dan lees. Heb na Googlen ook geen concreet antwoord kunnen vinden.
Voor characters waar een Blade start niet geweldig is, kun je waarschijnlijk beter Cloth5 o.i.d. starten. Op top laners waar je het niet echt van de autos moet hebben is D. Blade natuurlijk niet de moeite waard.Of het nog de moeite wordt quasi altijd Dorans shield te starten na de nerfs is iets anders natuurlijk. Ik denk dat vooral de regen nerf het hardst aankomt en een agressievere start met bv dorans blade populairder wordt.
Ruby Crystal bied niks behalve health en die health raak je over tijd kwijt en op dat moment heb je niets om dit terug te krijgen, passief of actief zoals traditionele Doran of support items dit wel geven. Tresh heeft ook niet echt een vorm van sustain of HP scaling, dus wat heeft extra health voor nut? Dan kun je beter Relic Shield beginnen voor flat health + regen als je lasthit pakt met een charge.Wat ik me ook sterk afvraag is hoe de Dorans shield nerf en support item changes de botlane gaan beinvloeden. Voorheen was het sowieso Dorans shield start op Thresh, ik vraag me af of bv ruby crystal start met de verminderde cost iets gaat worden.
Net mijn tweede pentakill ooit gehaald( 1ste was met Tristana), was een potje waar we na 5 minuten 4vs5 stonden omdat onze mid Vel'koz werd geraped door enemy LB, en vervolgens wou switchen met top, maar die had daar niet zoveel zin in, waarna Vel'koz afk ging. Uiteindelijk net verloren, maar wel 4vs5 2 inhibs neergekregen.
Overigens was het enemy team wel low-hp, maar een penta is een penta
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9fLCa0RlAZg]
Overigens was het enemy team wel low-hp, maar een penta is een penta
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9fLCa0RlAZg]
[ Voor 6% gewijzigd door StevenzeN op 27-02-2014 23:55 ]
Verwijderd
Net een paar potjes Irelia gespeeld, maar ik bedank denk ik toch weer. Lategame valt ze keihard af, zelfs met kills en lanen tegen resourceless fighters/assassins is een nachtmerrie aangezien een enkele combo meer dan de helft van je manabar eraf knalt.
Als je vindt dat je lategame afvalt dan bouw/speel je haar toch echt fout.
Edit: Als je manaproblemen hebt is de oplossing als volgt: Rush Glacial Shroud als je tegen AD laners bent / Sheen als je tegen AP/Ranged zit. Dat geeft je genoeg extra mana om de enemy te harrassen en mocht je langzaam tegen de bodem van je pool aanraken dan push je gewoon de wave uit en ga je back.
Edit: Als je manaproblemen hebt is de oplossing als volgt: Rush Glacial Shroud als je tegen AD laners bent / Sheen als je tegen AP/Ranged zit. Dat geeft je genoeg extra mana om de enemy te harrassen en mocht je langzaam tegen de bodem van je pool aanraken dan push je gewoon de wave uit en ga je back.
[ Voor 67% gewijzigd door Slivv op 28-02-2014 02:42 ]
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
Had gisteren een combinatie Lucian/Vel'koz op bot tegen me... Ik was Thresh en de Sivir adc begon DCed, dus was ik erg voorzichtig aan het spelen. Vervolgens komt de Sivir na 1 of 2 minuten en begint erg aggressief te spelen, en wordt prompt afgemaakt. Ik ontsnap nog net, maar wanneer ik terug kom hebben zij ook geshopped en doen ze een stuk meer schade. Dus de volgende keer dat Sivir er vol in duikt ben ik ook dood. Vol'koz support is erg sterk door de range van de ult en de kracht van de poke. Schuilen onder je turret is niet echt veilig. De rest van het team deed het niet veel beter, dus was dat een makkelijke win voor het andere team.
Vervolgens ook nog een potje waar we een duo premade top en bot hadden, en ik dus op mid terecht kwam. Ik koos Dinger, aangezien dat op newbie niveau meestal een makkelijke win is. En toen kreeg ik dus vervolgens een Gold V Riven tegenover me... In het begin kreeg ik em nog bijna dood, en kon hem dus ook de lane uitjagen, maar toen zijn jungler (wij hadden er geen, het was 5 vs 5) kwam helpen ging ik dood, en daarna ging het snel bergafwaarts. Een paar levels later stond ik onder de turret met mijn 3 turrets naast me, en sprong hij gewoon op mij (beiden vol health), en voor ik uit zijn stun kwam was ik al dood, en door zijn shield kwam ie met nog steeds vol health weg. Door ons gebrek aan jungler liep hun team ook de hele tijd rond met 2 red buffs, wat het niet veel beter maakte. Surrender op 25.
Gelukkig had ik daarvoor al mijn dagelijkse win gehaald.
Vervolgens ook nog een potje waar we een duo premade top en bot hadden, en ik dus op mid terecht kwam. Ik koos Dinger, aangezien dat op newbie niveau meestal een makkelijke win is. En toen kreeg ik dus vervolgens een Gold V Riven tegenover me... In het begin kreeg ik em nog bijna dood, en kon hem dus ook de lane uitjagen, maar toen zijn jungler (wij hadden er geen, het was 5 vs 5) kwam helpen ging ik dood, en daarna ging het snel bergafwaarts. Een paar levels later stond ik onder de turret met mijn 3 turrets naast me, en sprong hij gewoon op mij (beiden vol health), en voor ik uit zijn stun kwam was ik al dood, en door zijn shield kwam ie met nog steeds vol health weg. Door ons gebrek aan jungler liep hun team ook de hele tijd rond met 2 red buffs, wat het niet veel beter maakte. Surrender op 25.
Gelukkig had ik daarvoor al mijn dagelijkse win gehaald.
Gisteren ook gelijk Vel'Koz gekocht, advies van Riot aangehouden door CDR, Mana en defense op hem te bouwen. Ik begin dan met Doran Rings, daarna Sorc. shoes en vervolgens Athene's. Later Rabadon's en Rylai's. Als je dan ook nog eens Zhonya's bouwt dan is dat toch best wel een tanky mid.
Ik vind Vel'Koz als ally ook heerlijk als jungler. Hij maakt het zo makkelijk om te ganken.
Gisteren ben ik ook twee keer geforceerd om ADC te spelen, mijn slechtste rol. Dit desondanks het vriendelijke verzoek om mij geen ADC te laten spelen. Maar als last pick heb je weinig keus kennelijk...
Overigens wel één potje als ADC gewonnen met Sivir, maar dat kwam door een hele, goede Thresh speler. Tips voor ADC zijn altijd welkom.
Ik vind Vel'Koz als ally ook heerlijk als jungler. Hij maakt het zo makkelijk om te ganken.
Gisteren ben ik ook twee keer geforceerd om ADC te spelen, mijn slechtste rol. Dit desondanks het vriendelijke verzoek om mij geen ADC te laten spelen. Maar als last pick heb je weinig keus kennelijk...
Overigens wel één potje als ADC gewonnen met Sivir, maar dat kwam door een hele, goede Thresh speler. Tips voor ADC zijn altijd welkom.
Gisteren Vel'koz voor de eerste keer gespeeld. Mid tegen Irelia ... wat werd ik afgeslacht. Was compleet niet gebouwd voor physical damage.
Ben uiteindelijk 6/10/11 geëindigd en we hebben gewonnen door onze carry van Jax. Hij was de enige die z'n lane won en uiteidendelijk kon ik me beschermen tegen Irelia achter m'n teammates en insane dmg doen.
Ben uiteindelijk 6/10/11 geëindigd en we hebben gewonnen door onze carry van Jax. Hij was de enige die z'n lane won en uiteidendelijk kon ik me beschermen tegen Irelia achter m'n teammates en insane dmg doen.
Verwijderd
M'n build was prima, en ook zo begonnen als jij zei. Uiteindelijk Triforce, Froz, Visage, Mercs, Youmuu en nog een defense item gepakt. 3k HP, 200 resists, 200-ish AD. Ik ben alles behalve new to Irelia, dus spelen kan ik haar wel. M'n score en laning gingen ook wel goed.Slivv schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 01:35:
Als je vindt dat je lategame afvalt dan bouw/speel je haar toch echt fout.
De games gingen te lang door. Het ging goed tussen 10-30min, maar na 45min begon ik presence te verliezen in teamfights en sneller neer te gaan. De vijand had ondertussen een zooi Banshees en GAs gekocht, dus de Irelia neerburst factor was ook even weg. Ook had ik het gevoel dat anderen met soortgelijke scores harder scaleden.
Misschien nog maar eens een paar potjes proberen, maar early game is gewoon een gigantische kutklus om mee te komen en een punt te bereiken waar andere champs in dezelfde rol naar mijn inziens makkelijker komen.
Ik zie Irelia met name als een mid-game champion. De eerste 4 a 5 levels is het even overleven, daarna wordt ze een tijdje behoorlijk sterk. Echter als de game echt 50 minuten gaat duren vind ik haar inderdaad ook weer afvallen. Was ook een van de redenen dat ik ervanaf gestapt ben, want ik vond Irelia ook altijd wel leuk top.
Vicariously I live while the whole world dies
Het ding is, je moet bij Irelia gedurende de game tegenwoordig je speelstijl elke keer aanpassen. Early zeer voorzichtig, midgame dominant aanwezig en late game is het niets meer dan kills upzetten voor je team en fungeren als een soort cc tank (a la Leona). De nerfs die gedurende de jaren heeft ontvangen hebben hun impact gehad en vandaar ook dat ze nog wel viable is, maar je moet vrij flexibel zijn. Niet denken dat je na 45 min nog even een AD Carry in elkaar beukt.Vicarious schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:21:
Ik zie Irelia met name als een mid-game champion. De eerste 4 a 5 levels is het even overleven, daarna wordt ze een tijdje behoorlijk sterk. Echter als de game echt 50 minuten gaat duren vind ik haar inderdaad ook weer afvallen. Was ook een van de redenen dat ik ervanaf gestapt ben, want ik vond Irelia ook altijd wel leuk top.
Verwijderd
In dat opzicht heb je weinig te bieden. Je hebt nauwelijks CC (conditional single slow/stun), dus een CC tank word je niet. Damage-wise word je outshined door veel andere characters met soortgelijke build. Irelia's base damage is niet indrukwekkend en door je tank build scale je niet (ze scaled sowieso al nauwelijks, enkel op Q/R)Damienx2 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:01:
Het ding is, je moet bij Irelia gedurende de game tegenwoordig je speelstijl elke keer aanpassen. Early zeer voorzichtig, midgame dominant aanwezig en late game is het niets meer dan kills upzetten voor je team en fungeren als een soort cc tank (a la Leona).
Denk dat dat het hele probleem is. Irelia's early game is... ronduit kut. Bijna iedereen en z'n moeder kan jou early game hebben, en all-in gaan neemt al je mana. Goed, zelfs al overleef je dat en kom je vooruit als winnaar van de lane, moet je je team forceren om de game te gaan eindigen voor 40min, omdat anders je curve van strength net zo hard naar beneden gaat als ie omhoog ging.De nerfs die gedurende de jaren heeft ontvangen hebben hun impact gehad en vandaar ook dat ze nog wel viable is, maar je moet vrij flexibel zijn. Niet denken dat je na 45 min nog even een AD Carry in elkaar beukt.
Je kunt inderdaad de ADC niet meer hebben, maar de tanks net zo min. Je kill-potential keldert hard en er zijn andere champs na dat tijdstip wanneer Irelia afzwakt wel kunnen meekomen in dat aspect. Als ze de debiele mana kosten willen houden, zou ik het liefst haar ult en W weer gebuffed willen hebben, zodat je verlengt in het gevecht kan blijven. Kan er nog steeds niet helemaal bij hoe Riot het een goed idee vond om in één grote streep gelijk haar base stats, W heal en ult te slopen.
Ja, ik snap dat ze viable is en dat iemand dedicated genoeg was om een paar 1000 games naar Diamond 1/Challenger te spelen (alhoewel er al was bewezen dat dit met elke champ kan als je maar genoeg grind), maar wat ze doet kunnen anderen nagenoeg beter.
Damien bedoelt met CC tank denk ik eerder dat jij de CC van de tegenstanders probeert op te vangen. Niet zozeer dat je zelf nou zoveel CC hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:26:
[...]
In dat opzicht heb je weinig te bieden. Je hebt nauwelijks CC (conditional single slow/stun), dus een CC tank word je niet. Damage-wise word je outshined door veel andere characters met soortgelijke build. Irelia's base damage is niet indrukwekkend en door je tank build scale je niet (ze scaled sowieso al nauwelijks, enkel op Q/R)
Al met al is de kit van Irelia meer geschikt voor een assassin (Q jump en dan slowen/stunnen met E) maar als assassin kun je haar niet spelen omdat ze zo slecht (eigenlijk gewoon niet) scalet met AD of AP. Uiteindelijk hou je na de nerf van haar basestats daarom een champion over die in alle aspecten 'redelijk' is maar nergens in uitblinkt.
Verwijderd
Ah. Aangezien Leona de moeder is van alle CC-dealing tanks vatte ik het verkeerd op.Vicarious schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:50:
[...]
Damien bedoelt met CC tank denk ik eerder dat jij de CC van de tegenstanders probeert op te vangen. Niet zozeer dat je zelf nou zoveel CC hebt.
2/6/35 met Leona en de game verloren omdat killsbelangrijker zijn dan objectives (mid inhib of dood gaan doordat je dacht dat je nog wel een kill kon oppakken). Elke keer weer zo.. Of laten we mid gaan terwijl mid and bot inhib al down zijn (dan valt er meestal toch niet veel te halen als zij niet engagen) en niet nog op top 2 turrets pakken of gewoon stallen zodat mid en bot word gepushed door superminions..
Gisteren hebben we gewonnen met 35-52. Avg. d van de rest van mijn team was 12, ik had er drie; met een KDA van zes. De length was iets shy van een uur. Ik kreeg echter 200 XP, wat me op het eerste zicht veel leek. Heeft je individuele prestatie een invloed op je XP of is dit eerder beperkt? Trouwens heel leuk om met Nasus te carryen, zeker na gematigd succes in het verleden
.
Verwijderd
First win of the day en game-lengte beinvloed XP. Dat en XP-boosters die je kunt kopen in de shop.KS1987 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:02:
Gisteren hebben we gewonnen met 35-52. Avg. d van de rest van mijn team was 12, ik had er drie; met een KDA van zes. De length was iets shy van een uur. Ik kreeg echter 200 XP, wat me op het eerste zicht veel leek. Heeft je individuele prestatie een invloed op je XP of is dit eerder beperkt? Trouwens heel leuk om met Nasus te carryen, zeker na gematigd succes in het verleden.
http://forums.euw.leagueo.../showthread.php?t=1621026
Zelf ook al meerdere keren last van gehad.. Is even schrikken als je spawned na een dood en opeens bijna al je HP weg is.. Als je dan toevallig door een Ezreal of Jinx ult word geraakt ben je alweer dood. Good Job Riot! Dit is wel de meeste erge bug tot nu toe
Zelf ook al meerdere keren last van gehad.. Is even schrikken als je spawned na een dood en opeens bijna al je HP weg is.. Als je dan toevallig door een Ezreal of Jinx ult word geraakt ben je alweer dood. Good Job Riot! Dit is wel de meeste erge bug tot nu toe
Vicarious had grotendeels gelijk, door je passive wordt jij de bait voor merendeel van de CC / ults. Maar lategame zul je zelf ook met ongeveer 35/40% CDR rondlopen. Dan zal je E toch ongeveer op 5 seconden zitten wat imo vrij spammable is. Je mag het dan niet zo'n geweldige CC vinden, als het helpt voor je teammates (om alles wat op hun komt te slowen / stunnen) dan is het toch mooi meegenomen. Ik ben het met je eens dat Irelia late game (tenzij je haar helemaal glasscanon bouwt) geen drol aan damage doet. Maar Ik zat bijvoorbeeld in een teamcomp met een Orianna, nou niets is lekkerder dan shieldje op jou en midden in het team duiken, Ori ult laten afgaan en vervolgens opruimen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:25:
[...]
Ah. Aangezien Leona de moeder is van alle CC-dealing tanks vatte ik het verkeerd op.
En ja er zijn betere picks dan Irelia, maar mijn main role is toplane, wat tegenwoordig niets anders inhoud dan de tank in je team zijn. En Irelia is een fijne afwisseling tussen de andere farmbots. Niet geweldig misschien, maar in bepaalde setups vrij nice om te hebben.
Nou ja, het staat de hele dag al in melding; je moet gewoon geen shit kopen en undo'en als je dood bent. Schrikken is het wel iddMebus schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:22:
Ik had het dus gisteren al, toen het er nog niet stond.. Wou al een melding maken en toen zag ik toevallig dat het ze al was opgevallenJapieTalent schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:40:
[...]
Nou ja, het staat de hele dag al in melding; je moet gewoon geen shit kopen en undo'en als je dood bent. Schrikken is het wel idd
edit: Gisteren maar eens een keer met LoL support contact opgenomen vanwege het feit dat ik voor de zoveelste keer net niet goed RP had om een nieuwe champion te kunnen kopen

De afbeelding die ik voor ze heb gemaakt is gewoon wat knip en plak werk met een stukje tekst erbij
[ Voor 34% gewijzigd door Mebus op 01-03-2014 14:08 ]
Verwijderd
Snap sowieso de logica achter de hele undo-knop niet. Het is vragen om moeilijkheden wanneer het simpeler kan. Zet kopen tijdens death uit en voor elke item die je koopt maak je gewoon een x seconden window waarin je deze item voor full price kan verkopen a la Dota.
3 games met z'n 2en gecarried! Nerf Irelia Rito plz!Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:55:
Snap sowieso de logica achter de hele undo-knop niet. Het is vragen om moeilijkheden wanneer het simpeler kan. Zet kopen tijdens death uit en voor elke item die je koopt maak je gewoon een x seconden window waarin je deze item voor full price kan verkopen a la Dota.
Zijn er meer Ziggo internet gebruikers die veelvuldig last hebben van disconnects?
Verwijderd
Yep, nu net weer 3 disconnects. Gelukkig niet aan het gamen. Moet elke keer de modem resetten. Is nu al weken op en af zo, ik ga van provider wisselen. Shittiest provider ever.Menace_1981 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:33:
Zijn er meer Ziggo internet gebruikers die veelvuldig last hebben van disconnects?
Ik vond de stack bug anders ook aardig erg die na onthulling na nog te lang de ranked que open heeft gestaan, volgens mij duurde dit meer dan 24 uur.Mebus schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:22:
Disconnect heb ik ook wel eens, 1x per 3 uur ofzo
Verwijderd
Kan er wel 10 bedenken die erger waren tbh.
Anivia Egg crash, Fizz E bug, Anivia wall stun, Yasuo ulti stun, vision bugs, minimap bug.
Die undo bug is wel ernstig conditioneel... hoe gebeurt dit je uberhaupt meerdere keren per dag/game? Waarom iets kopen en undo-en tijdens een death? Koop de juiste items? Heb undo misschien een enkele keer gebruikt om starter item te swappen.
Dit is echt onzin! ik heb nu totaal 8 mysterie gifts gehad.. ik heb gewoon meer dan 70 champions en heb ik gewoon 5 Katarina skins gekregen van die 8 gifts !
.. ben echt boos lol
Verwijderd
Tja, het blijft random skins voor random champs, dus ik weet niet waarom je boos bent. Als je een paar skins voor andere champs had gekregen die je nooit wil spelen had je waarschijnlijk hetzelfde gevoel gehad.Ricmaniac schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:03:
Dit is echt onzin! ik heb nu totaal 8 mysterie gifts gehad.. ik heb gewoon meer dan 70 champions en heb ik gewoon 5 Katarina skins gekregen van die 8 gifts !.. ben echt boos lol
Wacht... Zijn er weer random gifts dan?
Al een hele tijd volgens mij, in gifting center.
Dus niet de mystery gifting naar jezelf wat een tijdje terug was.
Dus niet de mystery gifting naar jezelf wat een tijdje terug was.
Ohhh op die fiets. Hah nooit geweten, ik wist wel dat een tijdje terug iedereen random dingen gingen sturen naar elkaar enzo, maar wist niet dat die skins altijd konden
Heb zin om Tresh ADC te proberen: YouTube: Break the Meta Ep27 - Just Unfair... Thresh ADC & Skarner Bot
Komt waarschijnljk een nieuwe Fizz Skin
Zie: http://www.surrenderat20....eviewed-after-na-lcs.html
Ik heb Fizz persoonlijk al een paar maanden, maar ik kan hem nooit spelen omdat die bijna altijd gebanned is. Daarin tegen wordt Wukong nooit gebanned terwijl ik die veel gevaarlijker vind.
Zie: http://www.surrenderat20....eviewed-after-na-lcs.html
Ik heb Fizz persoonlijk al een paar maanden, maar ik kan hem nooit spelen omdat die bijna altijd gebanned is. Daarin tegen wordt Wukong nooit gebanned terwijl ik die veel gevaarlijker vind.
1-9 the dream, Vandaag (nu) bezig om de laatste 9 placement matches af te maken. Let's do this
Succes! We duimen voor jeDamienx2 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:34:
1-9 the dream, Vandaag (nu) bezig om de laatste 9 placement matches af te maken. Let's do this
Heb het idee dat mijn MMR enorm laag is, want ik zit volgens mij tussen allemaal bronze'jes. Anyway dream moet bijgesteld worden. 2-8 the dream! Heb wel het geluk gehad de eerste 2 games mijn meest gespeelde rollen te kunnen doen (jungle/top).Vicarious schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:39:
[...]
Succes! We duimen voor jeIk sta in ieder geval op Silver V 0 LP en speel niet meer solo. Alleen nog duoqueue voorlopig voor mij.
Verwijderd
Volgens lolking zat je na de reset op 1300-1400ish, dus Silver.Damienx2 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:06:
[...]
Heb het idee dat mijn MMR enorm laag is, want ik zit volgens mij tussen allemaal bronze'jes. Anyway dream moet bijgesteld worden. 2-8 the dream! Heb wel het geluk gehad de eerste 2 games mijn meest gespeelde rollen te kunnen doen (jungle/top).
Gister voor het eerst een potje 6x6 gedaan. Ik was Ez adc bot. Weinig hoeven doen, ons hele team won op alle lanes en ook jungle. stonden na een tijdje 1- 6.
Moet zeggen dat de 6x6 mode een beetje ongemakkelijk voelde. Het lijkt erop dat je net iets teveel champs hebt voor de map. Eerste indruk is dus dat het niet veel toevoegt aan het spel, maar goed dat was na 1 potje.
Moet zeggen dat de 6x6 mode een beetje ongemakkelijk voelde. Het lijkt erop dat je net iets teveel champs hebt voor de map. Eerste indruk is dus dat het niet veel toevoegt aan het spel, maar goed dat was na 1 potje.
Ik vrees dat die 7 overige placements even moeten wachten. Merk weer dat ik geen progamer ben, ik hou het namelijk niet vol om achter elkaar door te queuenVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:18:
[...]
Volgens lolking zat je na de reset op 1300-1400ish, dus Silver.
[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 03-03-2014 12:01 ]
Mijn ervaring is dat 6v6 meer vergevingsgezind is dan 5x5. De match is niet snel "verloren" als een lane verliest, of één champ snowballed, of als niemand jungled, of als er 1 iemand afk is, etc.Viper® schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:53:
Gister voor het eerst een potje 6x6 gedaan. Ik was Ez adc bot. Weinig hoeven doen, ons hele team won op alle lanes en ook jungle. stonden na een tijdje 1- 6.
Daarintegen, voelt het wel te druk en duren matches langer (voor mijn gevoel) omdat er meer te vechten valt en er minder snel gepushed kan worden.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Van het weekend eigenlijk helemaal geen trolls, ragers of AFK'ers gehad. Ik speel voornamelijk Normal Draft pick om voor te bereiden op ranked maar dit bevalt mij prima. Ik hoor altijd dat mensen klagen over dit soort mensen maar ik heb het nog niet tegen gekomen.
En als er gezeik is dan is dat vaak pas achteraf, en niet tijdens de game. Het zal in ranked wel anders zijn denk ik.
En als er gezeik is dan is dat vaak pas achteraf, en niet tijdens de game. Het zal in ranked wel anders zijn denk ik.
Ik ben echt verliefd op Vel' koz.
Win elke keer me lane mid.alleen tegen xerath had ik het wat moeilijk door ze vele poke maar wel gewonnen toen door me eigen poke.
Mana use is echt super laag dus met een dorans ring en een chalice hou je het al erg lang vol in vergelijking met andere champs.
En die true damage op 3e skill/effect is ook echt hard.
Enige nadeel is dat je niet zo snel draait met je ult haha maar dat zou hem helemaal OP maken.
Helaas wel de laatste games verloren maarja met hexakill is dat niet altijd te voorspellen.
1 trow en het was gedaan in 2 verschillende matches.
Win elke keer me lane mid.alleen tegen xerath had ik het wat moeilijk door ze vele poke maar wel gewonnen toen door me eigen poke.
Mana use is echt super laag dus met een dorans ring en een chalice hou je het al erg lang vol in vergelijking met andere champs.
En die true damage op 3e skill/effect is ook echt hard.
Enige nadeel is dat je niet zo snel draait met je ult haha maar dat zou hem helemaal OP maken.
Helaas wel de laatste games verloren maarja met hexakill is dat niet altijd te voorspellen.
1 trow en het was gedaan in 2 verschillende matches.
De 2 ranked games van zojuist ook geen ragers/trolls/afk'ers tegengekomen. Denk dat het ook aan mijn eigen mindset ditmaal lag. Waar ik voorheen nog wel eens commentaar wou leveren op een Mordekaiser top (mijn eerste game) deed ik dat dit keer niet. Heb gewoon aangeven dat als ze ganks willen en ik niet tijdig kom dat ze gewoon even wat moeten zeggen. En dat ging prima. Ja onze top verloor zijn lane, maar na 2 succesvolle ganks was hij weer terug in de race. Had ook kunnen klagen dat ik Morde top vrij kut vind, maar als deze jongen daarin geloofd, wie ben ik om dat tegen te spreken (Overigens verloor hij na de game met mij met 3/13/7 als MordeXanthian schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:23:
Van het weekend eigenlijk helemaal geen trolls, ragers of AFK'ers gehad. Ik speel voornamelijk Normal Draft pick om voor te bereiden op ranked maar dit bevalt mij prima. Ik hoor altijd dat mensen klagen over dit soort mensen maar ik heb het nog niet tegen gekomen.
Nu zeg ik niet dat ik elke game een engeltje ben in tegendeel zelfs.
Yup same here, goed weekend gespeeld.Xanthian schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:23:
Mezelf gepromote naar B2, en eigenlijk voornamelijk door met Fiora mid te spelen.
Is een rare keuze ik weet het, en de hoeveelheid negativiteit die ik in team select krijg is ontelbaar.
Maar ze countered Vel'koz en Yasuo, die momenteel veel mid worden gespeeld.
Ik heb veel games ook hard gecarried met het toppunt 23/5/5, waar mid helaas wegging halverwege omdat die mij gewoon niet meer trok en ik daarna 4 quadra kills maakte, ik kon in mijn eentje het hele team gewoon aan (zonder grappen).
Een andere game met Fiora, toen stond ik tegen Kha'Zix, op level 2 kill ik hem, komt Vi opeens uit de bushes zij is half health ik ook, ik dodge haar charge, en ik parry haar 2e attack met W waarna ik 2x Q op haar en de 2e kill krijg, daarna was het gewoon snowballen (en daar ging Kha ook afk omdat die t niet meer trok en ragede op Vi omdat die de 2e kill gaf).
Het is ongeloofelijk hoe hard Fiora snowballed na wat kills early + ze is goed in het neerhalen van turrets met W gemaxed en E, die smelten gewoon weg.
Ik denk als ik zo doorspeel ik mezelf wel naar Silver hopelijk kan carryen.
http://www.lolking.net/su...082104#matches/1354422190
[ Voor 23% gewijzigd door Turismo op 03-03-2014 12:42 ]
Volgens mij bedoel je Fiora mid...Turismo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:34:
[...]
Yup same here, goed weekend gespeeld.
Mezelf naar gepromote naar B2, en eigenlijk voornamelijk door met Fiora mid te spelen.
Is een rare keuze ik weet het, en de hoeveelheid negativiteit die ik in team select krijg is ontelbaar.
Ik heb veel games ook hard gecarried met het toppunt 23/5/5, waar mid helaas wegging halverwege omdat die mij gewoon niet meer trok en ik daarna 4 quadra kills maakte, ik kon in mijn eentje het hele team gewoon aan (zonder grappen).
Ik denk als ik zo doorspeel ik mezelf wel naar Silver hopelijk kan carryen.
Uh ja aangepast, al is Diana ook een goede counter tegen Vel'Koz en Yasuo btw
Ja dat wel, maar het viel me zomaar op omdat je in 1 game 4 quadra's maakt. Meestel heb je daar een ult als Fiora toch wel voor nodig, met een AP caster is dat wat lastigerTurismo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:39:
[...]
Uh ja aangepast, al is Diana ook een goede counter tegen Vel'Koz en Yasuo btw
Een goed sfeer in het team houden en je eigen chat flame vrij daar win je heel veel mee. Als het slecht gaat raken mensen geirriteert als mensen geirriteert zijn dan worden mensen heel impulsief en ongeduldig. Dan beginnen mensen nog meer fouten te maken met als resultaat nog meer flame. En op een bepaald moment word je geACED omdat je met 5 man zit te typen ipv te spelen.Damienx2 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:31:
[...]
De 2 ranked games van zojuist ook geen ragers/trolls/afk'ers tegengekomen. Denk dat het ook aan mijn eigen mindset ditmaal lag. Waar ik voorheen nog wel eens commentaar wou leveren op een Mordekaiser top (mijn eerste game) deed ik dat dit keer niet. Heb gewoon aangeven dat als ze ganks willen en ik niet tijdig kom dat ze gewoon even wat moeten zeggen. En dat ging prima. Ja onze top verloor zijn lane, maar na 2 succesvolle ganks was hij weer terug in de race. Had ook kunnen klagen dat ik Morde top vrij kut vind, maar als deze jongen daarin geloofd, wie ben ik om dat tegen te spreken (Overigens verloor hij na de game met mij met 3/13/7 als Morde). Net als de game erna. Pakt Garen vs Singed en verliest zijn lane hard omdat hij continu blijft chasen in de poison. Heb hem gevraagd daarmee te stoppen en dat ik zal zorgen dat ik via ganks hem terug in de game breng. En binnen no-time was hij weer terug in de game en geen domme chases meer.
Nu zeg ik niet dat ik elke game een engeltje ben in tegendeel zelfs.
dit weekend heb ik met vel'kos tegen yasuo gestaan, wat is hij vervelend zeg, zijn windwall blocked zijn QWE (R weet ik niet), Hij kan met zijn dash vrijwel alles ontwijken zelfs de ult. Yasuo's kit is echt sterk tegen skillshot champs.
[ Voor 7% gewijzigd door ArgantosNL op 03-03-2014 12:47 ]
Klopt ja, ik was natuurlijk wel gesnowballed, maar ze hadden blijkbaar het plan mij te ambushen, dus ik begin met mijn charge op Ezreal, die al dan meer dan de helft van zijn health weghad, dan de ult.Ero-Sensei schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:43:
[...]
Ja dat wel, maar het viel me zomaar op omdat je in 1 game 4 quadra's maakt. Meestel heb je daar een ult als Fiora toch wel voor nodig, met een AP caster is dat wat lastiger
Probleem was Tryndamere door zijn ult en Aatrox door zijn bloodwell te kunnen timen en te vermijden, dus ging ik eerst voor Ezreal dan daarna tryn zodat die zijn ult popped, dan Aatrox en als laatste Leona en dan achter een vluchtende Tryn aan (die vaak er nog was in de hoop mij toch te kunnen killen).
Lategame rende ze gewoon in 4 man team van me weg als ze mij zagen, das wel humor
Maar je kan heel veel attacks zowiezo parryen met je W, en je Q kan je 2x doen, dus zo kan je van champ naar champ dashen, wat het lastiger maakt je te kunnen foccussen (ik heb wat points in cdr, en koop ook cdr boots, dat helpt echt enorm)
[ Voor 12% gewijzigd door Turismo op 03-03-2014 12:50 ]
Verwijderd
Uhm... hoe precies "countered" ze Yasuo en Vel'Koz? Zie niets in haar kit wat haar nou de pick tegen Vel'Koz maakt. Haar Parry werkt niet op skills en Vel heeft een flinke lading CC (de counter tegen alle kamikaze melee fighters zoals Fiora)Turismo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:34:
[
Denk dat het woord "counter " iets te snel gestrooid word hier soms.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 13:07 ]
Dat denk ik ook ja, Enige counter attack die ik kan bedenken is dat ze met die pull ze ulti kan cancelen. maar verder wordt je volgens mij dood gepokedVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:06:
[...]
Uhm... hoe precies "countered" ze Yasuo en Vel'Koz? Zie niets in haar kit wat haar nou de pick tegen Vel'Koz maakt. Haar Parry werkt niet op skills en Vel heeft een flinke lading CC (de counter tegen alle kamikaze melee fighters zoals Fiora)
Yasuo is veruit mijn meest gespeelde champ dit seizoen en geef mij maar een Diana mid hoor, geen probleem. Jou harass is makkelijk te ontwijken of anders nog te dodgen dmv windwall..Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:06:
[...]
Uhm... hoe precies "countered" ze Yasuo en Vel'Koz? Zie niets in haar kit wat haar nou de pick tegen Vel'Koz maakt. Haar Parry werkt niet op skills en Vel heeft een flinke lading CC (de counter tegen alle kamikaze melee fighters zoals Fiora)
Champs waar ik het als Yasuo lastig vind om tegen te spelen, zijn Ziggs (continious harass), LB/Syndra (burst) en Kayle (die door haar skillset praktisch niet te killen is).. Annie zou nog bij LB/Syndra kunnen, maar die zie ik momenteel minder op mid.. Velkoz vind ik zelf niet zo tof en daarnaast zie ik 'm maar heel zelden dus daar heb ik geen mening over..
Ik denk dat het veel van de skill afhangt, Diana heeft ook shield die ook damage doet, ook de yasuo attacks zijn makkelijk te dodgen en te timen, de windwall heeft hoge cooldown dus daar zit het probleem niet in.JapieTalent schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:47:
[...]
Yasuo is veruit mijn meest gespeelde champ dit seizoen en geef mij maar een Diana mid hoor, geen probleem. Jou harass is makkelijk te ontwijken of anders nog te dodgen dmv windwall..
Champs waar ik het als Yasuo lastig vind om tegen te spelen, zijn Ziggs (continious harass), LB/Syndra (burst) en Kayle (die door haar skillset praktisch niet te killen is).. Annie zou nog bij LB/Syndra kunnen, maar die zie ik momenteel minder op mid.. Velkoz vind ik zelf niet zo tof en daarnaast zie ik 'm maar heel zelden dus daar heb ik geen mening over..
Op 6 dan word het voor Yasuo lastiger dan voor mij, zelfs zijn ult kan ik shielden, waardoor veel damage teniet wordt gedaan.
Velkoz wordt over het algemeen al vrij vlot gecounterd door gabclosers / charges. Als je maar aggressief genoeg speelt. De dash van Fiora is daar best lekker voor. Dat maakt je overigens wel weer erg gevoelig voor ganks natuurlijk.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:06:
[...]
Tenminste dit is op mijn lage niveau mijn ervaring met Velkoz. Nu doe ik alleen maar ranked over het algemeen, en mensen die op Bronze afgelopen weekend alleen maar Velkoz pickte, die waren natuurlijk nog niet echt getrained.
Velkoz VS LeBlanc ... voor zovel LB al niet van iedereen kan winnen, is Velkoz een heerlijk maaltje voor haar.
Ik vind Wukong awesome maar ik kan er niet mee winnen. Nu 4x mee gespeeld, 1x gewonnen. Meestal ga ik gewoon farmen tot lvl 6, 1x recallen op lvl 4 en ondertussen de lanes goed in de gaten houden. Als je eenmaal level 6 bent dan gank ik meestal vanuit stealth, gevolgd door E > Q > R. Volgens mij heb ik gewoon pech.
Met Vi heb ik overigens meer succes. Maar die is echt te sterk. Die kan zelfs met 21/9/0 tot level 6 en langer in de jungle blijven en heeft ook nog wel redelijke gank potentie op level 3.
Met Vi heb ik overigens meer succes. Maar die is echt te sterk. Die kan zelfs met 21/9/0 tot level 6 en langer in de jungle blijven en heeft ook nog wel redelijke gank potentie op level 3.
Dat heeft Wukong ook?Xanthian schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:29:
Ik vind Wukong awesome maar ik kan er niet mee winnen. Nu 4x mee gespeeld, 1x gewonnen. Meestal ga ik gewoon farmen tot lvl 6, 1x recallen op lvl 4 en ondertussen de lanes goed in de gaten houden. Als je eenmaal level 6 bent dan gank ik meestal vanuit stealth, gevolgd door E > Q > R. Volgens mij heb ik gewoon pech.

Maar Warwick is verder in alles (lees: nuttige dingen) slechter dan Wukong.
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Ging mij er meer om dat iemand gaat wachten tot een champ een ult heeft voordat hij een gank overweegt. Je kunt altijd wat opzetten pre 6.Rordarok schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:36:
Maar Warwick is verder in alles (lees: nuttige dingen) slechter dan Wukong.
Misschien moet ik gewoon genoegen nemen als iemand al weg rent uit de lane. Hoewel ik met Vi toch vaak wel een kill maak op die levels. Ik had zo'n idee als er toch geen kill te halen valt dan kan toch maar beter farmen.
Al een paar keer geroepen, volledig mee eens.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:06:
[...]
Verwijderd
Nee, maar Windwall blokt wel je Q en daardoor je all-in. Zonder 2x R kunnen casten is een Diana all-in useless.Turismo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:50:
[...]
Ik denk dat het veel van de skill afhangt, Diana heeft ook shield die ook damage doet, ook de yasuo attacks zijn makkelijk te dodgen en te timen, de windwall heeft hoge cooldown dus daar zit het probleem niet in.
Op 6 dan word het voor Yasuo lastiger dan voor mij, zelfs zijn ult kan ik shielden, waardoor veel damage teniet wordt gedaan.
Probleem met zijn ult is niet zo zeer de damage, maar dat je shield er ook zwakker door word. Je Armor is naderhand immers vermindert. Een sustained fight win je als Diana niet echt.
Zou als Yasuo banger zijn voor iets als een Akali dan een Diana.JapieTalent schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:47:
[...]
Yasuo is veruit mijn meest gespeelde champ dit seizoen en geef mij maar een Diana mid hoor, geen probleem. Jou harass is makkelijk te ontwijken of anders nog te dodgen dmv windwall..
Van wat ik tot nu toe gespeeld heb, kun je met Vel'Koz flink hard kiten met Q+E. De enige die ik niet van me afkreeg was Jax, en die had uiteindelijk Botrk active, Phage en 2 jumps nodig om door de CC heen nog te kunnen plakken.Ero-Sensei schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:23:
Velkoz wordt over het algemeen al vrij vlot gecounterd door gabclosers / charges. Als je maar aggressief genoeg speelt. De dash van Fiora is daar best lekker voor. Dat maakt je overigens wel weer erg gevoelig voor ganks natuurlijk.
Denk dat mensen in het algemeen niet zo goed doorhebben hoe groot je Q range kan zijn op Vel wanneer in de juiste hoek geschoten.Tenminste dit is op mijn lage niveau mijn ervaring met Velkoz. Nu doe ik alleen maar ranked over het algemeen, en mensen die op Bronze afgelopen weekend alleen maar Velkoz pickte, die waren natuurlijk nog niet echt getrained.
Dat blijft het lastigste, als jungler inschatten of een gank het waard is.Xanthian schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:44:
Misschien moet ik gewoon genoegen nemen als iemand al weg rent uit de lane. Hoewel ik met Vi toch vaak wel een kill maak op die levels. Ik had zo'n idee als er toch geen kill te halen valt dan kan toch maar beter farmen.
Enige manier om dat te leren, is gewoon vaak doen, en je kan vanzelf de situatie steeds beter inschatten.
Wat me in veel games nog wel opvalt, zijn junglers die mid ganken, en dan door de rivier komen... Waarom??? zodra je de bush uitloopt, moet je nog een stuk; de enemy ziet je, en loopt gewoon leuk weg...
Ga ALTIJD helemaal om het hoekje heen, zodat je achter de midlaner uitkomt. dan zit ie gelijk in panic-mode, en kost het hem een flash en/of zn leven.
Hetzelfde geld eigenlijk voor top en bottom, afhankelijk van welke kant je spawned... probeer altijd achter je tegenstander uit te komen, en dus niet naast hem. (dus eerst een stuk door enemy-jungle)
Dat kost wat meer tijd, maar geeft meer kans op een geslaagde gank.
En ga zeker niet te ver door, als je niet zeker weet dat je een kill kan securen. zonde om daarbij hp te verliezen, en dan te moeten recallen. imo moet je als jungler prio stellen dat je op level bij bent.. zodra je achterloopt, niet als een malle rondrennen om met 2 levels verschil te gaan ganken, dat gaat je alleen maar meer xp en cs kosten.
Gisteren had ik een game waar ik early niet veel kon ganken (slechts een paar ganks), en ben dus alleen maar aan het farmen gegaan (ook wat camps bij de tegenstander gepikt). toen ik eenmaal lvl 9 was, was hun jungler nog maar lvl 7.
ik was hetzelfde level als de solo laners, hij had teveel tijd verspilt aan slechte ganks.
Qua kills stonden we redelijk gelijk, maar door het levelverschil kon ik gewoon zijn jungle in om zijn buffs en camps te pakken, en hem nog verder op achterstand te zetten.
En als je een beetje tanky jungler hebt, kun je dan ook redelijk towerdiven vanuit de enemy jungle om je lanes te helpen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.