#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Dat je het uit kan zetten betekent niet dat je maar alles moet kunnen zeggen in allchat lijkt me. Bedreigingen, ziekteverwensingen, racisme etc. lijkt me gewoon helemaal nergens in een game thuishoren, dus ook niet in een allchat die optioneel is.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:26:
Zelfs al zou tribunal gelijk effect hebben, het duurt meerdere keren voordat er een noemenswaardige straf komt. Vraag me af of er daadwerkelijk mensen permbanned worden in deze game. Vast niet, RP moet rollen. Zolang mensen nog niet bang zijn om permbanned te worden door expres te gaan feeden, dreigen om je familie te verkrachten/vermoorden of de hele game bezig zijn hun eigen team te zieken word er niet hard genoeg gestraft.
Ook dat reporten voor easy, bg e.d. is zwaar achterlijk. Als je niet wil lezen wat enemy zegt, laat All Chat dan uit. Sommige mensen raken gefrustreerd (ikzelf ook) en roepen dan een keer aan het eind v.d. game "gg free win" als het een achterlijke stomp was door teamies die niet wilden luisteren. En ook kan ik begrijpen dat iemand een game wint na een 4 loss streak of de tegenstander liep te trollen en een keer easy roept na een win. Laat dat lekker en focus op de belangrijke dingen. Klaarblijkelijk is dat reporten belangrijker dan de mensen die virtueel je moeder batsen, heil hitler roepen e.d.
imo zou All Chat en profanity niet bannable moeten zijn. Er zijn voor beide filters. Als iemand dat uit zet, wil hij dus dat soort dingen klaarblijkelijk niet missen.
Vicariously I live while the whole world dies
Verwijderd
Snap eigenlijk niet wat iemand verwacht van All Chat. Er kan niets goeds voortkomen uit All Chat tijdens een competitive game. En dat bewijst zich keer op keer weer. En nee, het hoort niet, maar op het moment dat jij je language filter uitzet en All Chat beide vrijwillig openzet, dan weet je wat je gaat krijgen. Dan moet je niet huilie gaan doen als de Lee Sin die je 5x achter elkaar killed zegt dat ie je moeder wil batsen of dat je een OP teringlijer bent. Kon je natuurlijk een beetje verwachten. Zelfde met naar een comedy club gaan. Er gaan waarschijnlijk vunzige/racist/sexist jokes over je gemaakt worden. Netjes? Nee. Maar je wist wat je kon verwachten.Vicarious schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:58:
[...]
Dat je het uit kan zetten betekent niet dat je maar alles moet kunnen zeggen in allchat lijkt me. Bedreigingen, ziekteverwensingen, racisme etc. lijkt me gewoon helemaal nergens in een game thuishoren, dus ook niet in een allchat die optioneel is.
Ten eerste doe ik daar niet huilie over, ten tweede doe je nu net alsof het gedrag van de betreffende Lee Sin normaal (en acceptabel) is. Dat vind ik dus totaal niet. Daar kunnen we over discussieren, maar dat is net als een discussie over geloof houden. Heeft gewoon geen enkele zin. Aangezien het over gevoelskwesties gaat kun je elkaar toch niet met rationele argumenten proberen te overtuigen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 00:17:
[...]
Dan moet je niet huilie gaan doen als de Lee Sin die je 5x achter elkaar killed zegt dat ie je moeder wil batsen of dat je een OP teringlijer bent. Kon je natuurlijk een beetje verwachten.
Begin toch minder te spelen. Gister toch weer een game gedaan, "Oh it's normal that means I'll have to carry you noobs". Ok, prima.
Uiteraard verliest hij keihard zijn lane (niet heel gek, Malph vs Jax) maar gaat hij voluit lopen zeiken omdat de jungler zijn wave niet had gecleared (of juist wel, iig was het niet handig want hij werd als resultaat van zijn tower gepushed en dus zoned door Jax). Prima, niet handig, kan toch ook met een "Next time please try to keep my minions at my tower by either pushing/resetting or leaving them, I'm zoned now" - allicht iets vriendelijker dan het gescheld dat er nu uitkwam.
Jammer, ik had namelijk een hele goede game als Zed
Waarom Leona niet de jungler weghield ipv op baron te staan auto attacken snap ik niet. En de AD carry gaat er juist altijd achteraan, al wil je juist die damage hebben, ook al deed hij niet zo veel.
Daarbij was het een slechte call, maar goed, stick with the team.
Bleh.
Een perfecte afspiegeling van internethelden van tegenwoordig. Wat je eigenlijk zegt is: als je op straat niet in elkaar geslagen of verrot gescholden wilt worden had je maar binnen moeten blijven, want je weet dat het het risico is als je naar buiten gaat dat je de verkeerde tegenkomt.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 00:17:
[...]
Snap eigenlijk niet wat iemand verwacht van All Chat. Er kan niets goeds voortkomen uit All Chat tijdens een competitive game. En dat bewijst zich keer op keer weer. En nee, het hoort niet, maar op het moment dat jij je language filter uitzet en All Chat beide vrijwillig openzet, dan weet je wat je gaat krijgen. Dan moet je niet huilie gaan doen als de Lee Sin die je 5x achter elkaar killed zegt dat ie je moeder wil batsen of dat je een OP teringlijer bent. Kon je natuurlijk een beetje verwachten. Zelfde met naar een comedy club gaan. Er gaan waarschijnlijk vunzige/racist/sexist jokes over je gemaakt worden. Netjes? Nee. Maar je wist wat je kon verwachten.
Hier ben je het ongetwijfeld neit mee eens, gelukkig maar ook, maar schijnbaar gelden er voor online andere normen en waarden.
Ik reageer hoogstens met wat humor op dat soort gasten allemaal, in de hoop de scherpe randjes er af te krijgen. Het mooie is hoe snel ze allemaal zelf gepikeerd zijn. Heb ooit een 2 Nederlandse gasten gehad. Zaten allemaal Nederlands te lullen, pure onzin natuurlijk. Ik houd het dan netjes bij engels, aangezien je met 5en en niet met 3en in een team zit. Op een gegeven moment beginnen die twee helemaal los te gaan op mij omdat ik een keertje doodging.
Dus ik zeg: "Geef je adres maar, dan ben ik er over een uur"
Zegt er één na vanalles over mijn moeder te hebben geroepen ( wat me overigens niet deert): "Ga je me nou bedreigen"
Ik zeg: "Ik heb één zin gezegd, en daar staat absolut geen bedreiging in"
Hij: "dan ben ik er over een uur, als dat geen bedreigen is"
Ik: "Nee, zeker geen dreigement, ik doe niemand kwaad. Ik ben slechts benieuwd of er echt zo'n stuk tuig achter die computer zit als dat je je hier voordoet, of dat je stiekem best een fatsoenlijke kerel bent".
Heb ze allebei niet meer gehoord, waarschijnlijk is er een belletje gaan rinkelen.
Verwijderd
Bedoelde niet "jou" maar de mensen die gaan reporten op het moment dat er ook maar iets in all chat staat wat ze niet zibt "easy" "noob" "omg riven op l2p" dat ga je geheid krijgen en dat weet je als speler donders goed. Ik praat zijn gedrag ook niet goed, zoals ik al zei het is niet netjes. Geen woorden in m'n mond leggen a.u.b.Vicarious schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 00:34:
[...]
Ten eerste doe ik daar niet huilie over, ten tweede doe je nu net alsof het gedrag van de betreffende Lee Sin normaal (en acceptabel) is. Dat vind ik dus totaal niet. Daar kunnen we over discussieren, maar dat is net als een discussie over geloof houden. Heeft gewoon geen enkele zin. Aangezien het over gevoelskwesties gaat kun je elkaar toch niet met rationele argumenten proberen te overtuigen.
Maar aan de andere kant zit er iemand aan de andere kant leeftijd 10-40 die de hele tijd afgetrapt word en waarschijnlijk word uitgejoeld door zn team als feeder en even stoom afblaast.
Again, niet aan het goedkeuren- aan het begrijpen. Competitive game, mensen worden emotioneel. Nu heeft nog steeds niemand de stelling aangesproken over dat All Chat geen functioneel nut heeft. Persoonlijk report ik vrij weinig over All Chat. Waar twee mensen woordwisselingen hebben, hebben ze beide schuld. Laat ze lekker.
Scheve vergelijking. Je weet bij voorbaat hoe de community is. Ook heb je ingame immunity tegen alle spelers door All Chat en team chat uit te knallen. Een betere vergelijking is dus 's nachts in de getto uit je gepantserde wagen stappen. Je zoekt het zelf op door het nutteloze All Chat aan te knallen. All Chat aanzetten is een handeling die je zelf uitvoert zonder enige reden, want het heeft geen praktisch nut.Ero-Sensei schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:23:
[...]
Een perfecte afspiegeling van internethelden van tegenwoordig. Wat je eigenlijk zegt is: als je op straat niet in elkaar geslagen of verrot gescholden wilt worden had je maar binnen moeten blijven, want je weet dat het het risico is als je naar buiten gaat dat je de verkeerde tegenkomt.
Dat sowieso. Anonimiteit heeft voor- en nadelen. Overigens zou het zonder Riot's huisregels nog steeds onder vrijheid van meningsuiting vallen. Mensen zien elkaar niet als mensen online, iets wat goed en slecht is. Zou het erger vinden als iemand me loopt uit te schelden op het werk dan een pubertje die LoL speelt. Again, ik keur het niet goed, het boeit me alleen bijna niets. Kan enkel pissig worden op mensen die expres mijn tijd gaan lopen verzieken met getroll/intent feeding ingame.Hier ben je het ongetwijfeld neit mee eens, gelukkig maar ook, maar schijnbaar gelden er voor online andere normen en waarden.
Sowieso de veel random NLers in online games zijn fucking sneu :,) altijd ook van die namen als "hoerenloper" e.d.Ik reageer hoogstens met wat humor op dat soort gasten allemaal, in de hoop de scherpe randjes er af te krijgen. Het mooie is hoe snel ze allemaal zelf gepikeerd zijn. Heb ooit een 2 Nederlandse gasten gehad. Zaten allemaal Nederlands te lullen, pure onzin natuurlijk. Ik houd het dan netjes bij engels, aangezien je met 5en en niet met 3en in een team zit. Op een gegeven moment beginnen die twee helemaal los te gaan op mij omdat ik een keertje doodging.
-tips hat- zo los ik het meestal niet op. Good on you! Zo kan het inderdaad ook.Dus ik zeg: "Geef je adres maar, dan ben ik er over een uur"
Zegt er één na vanalles over mijn moeder te hebben geroepen ( wat me overigens niet deert): "Ga je me nou bedreigen"
Ik zeg: "Ik heb één zin gezegd, en daar staat absolut geen bedreiging in"
Hij: "dan ben ik er over een uur, als dat geen bedreigen is"
Ik: "Nee, zeker geen dreigement, ik doe niemand kwaad. Ik ben slechts benieuwd of er echt zo'n stuk tuig achter die computer zit als dat je je hier voordoet, of dat je stiekem best een fatsoenlijke kerel bent".
Heb ze allebei niet meer gehoord, waarschijnlijk is er een belletje gaan rinkelen.
In other news: gisteren voor het eerst in een hele lange tijd, een solo queue game gespeeld (nog steeds een normal draft maar goed). En nadat ik mijn eerste game had gedodged vanwege een Diamond V die top wilde spelen op Vayne en een Silver V die Nidalee als AD Carry wilde spelen (iets te veel OGN gekeken), kreeg ik ineens een perfecte groep mensen. Ik had nog niets getypt want ik zat even te wachten wat iedereen callde, en plots kwam er: "Damien, what lane do you want to play?" Dus ik zei: "Well from what I see most of you want to go into the solo/duo lanes so just let me jungle then". Iedereen pickt zijn chars, en hoppa we hadden een tanky top, ik op Wukong in de jungle en op mid Zed gevolgd door Jinx en Leona op bot. Iets wat veel AD, maar tot op heden geen gezeur.
We komen de game binnen en bot helpt mij netjes met blue dat ik amper tot geen damage vang en de game is onderweg. Vrij vlot daarna killed de enemy Ziggs onze Zed op mid. Ik denk, oh god nu gaat het beginnen. Maar nee hoor niets. Onze top Volibear killed ondertussen Irelia nadat ik hem kwam helpen bij een countergank. En vervolgens valt Zed weer dood op de grond na een all in met Ziggs te hebben verloren. Bot gaat ondertussen ook lekker dus ik besluit de nadruk te leggen om Zed terug in de game te krijgen. Voordat ik zijn lane kan ganken valt hij nogmaals dood neer. Dit is ongeveer het moment dat menig midlaner in tranen uit barst. Niet deze Zed, hij vraagt netjes of ik zijn lane wil helpen aangezien hij niet het gevoel heeft dat hij anders nog wat zal kunnen doen in deze game.
Dus ik zet een paar ganks op, pak helaas de eerste kill op Ziggs dankzij mijn redbuff, maar ook daar zegt Zed: gj, thanks for the gank. Anyway naarmate de game vordert komt Zed terug en winnen we de game vrij overtuigend. Aan het eind van de game de Zed maar ge-honored want dit soort spelers ben ik in tijden niet tegengekomen.
Het kan dus wel! Hoop enigszins gerestored in solo-queue.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Maar door het te begrijpen en er geen consequenties aan te willen verbinden keur je het in feite dus goed, ondanks dat je het moreel gezien afkeurt.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:57:
[...]
Bedoelde niet "jou" maar de mensen die gaan reporten op het moment dat er ook maar iets in all chat staat wat ze niet zibt "easy" "noob" "omg riven op l2p" dat ga je geheid krijgen en dat weet je als speler donders goed. Ik praat zijn gedrag ook niet goed, zoals ik al zei het is niet netjes. Geen woorden in m'n mond leggen a.u.b.
Maar aan de andere kant zit er iemand aan de andere kant leeftijd 10-40 die de hele tijd afgetrapt word en waarschijnlijk word uitgejoeld door zn team als feeder en even stoom afblaast.
Again, niet aan het goedkeuren- aan het begrijpen. Competitive game, mensen worden emotioneel. Nu heeft nog steeds niemand de stelling aangesproken over dat All Chat geen functioneel nut heeft. Persoonlijk report ik vrij weinig over All Chat. Waar twee mensen woordwisselingen hebben, hebben ze beide schuld. Laat ze lekker.
[...]
Scheve vergelijking. Je weet bij voorbaat hoe de community is. Ook heb je ingame immunity tegen alle spelers door All Chat en team chat uit te knallen. Een betere vergelijking is dus 's nachts in de getto uit je gepantserde wagen stappen. Je zoekt het zelf op door het nutteloze All Chat aan te knallen. All Chat aanzetten is een handeling die je zelf uitvoert zonder enige reden, want het heeft geen praktisch nut.
Nu over het nut van allchat: het voornaamste nut is eigenlijk voor een beetje fun en voor de gebruikelijke beleefdheden als "glhf", "gg" etc. Een beetje taunten of kunnen reageren op een mooie play moet mijns insziens kunnen zonder elkaar kanker toe te wensen. Tevens kunnen mensen vragen om hun AFK teamgenootje te reporten. Niets waar je absoluut niet zonder kunt, maar het maakt het mijns insziens wel wat leuker en interactiever mits er geen toxic players aanwezig zijn. Dat is natuurlijk een beetje ideaalplaatje wat praktisch gezien waarschijnlijk niet haalbaar is, maar wel iets waar je als community naar zou moeten streven lijkt me.
Summoner's code (punt 6): Show Humility in Victory, and Grace in DefeatVerwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:57:
Bedoelde niet "jou" maar de mensen die gaan reporten op het moment dat er ook maar iets in all chat staat wat ze niet zibt "easy" "noob" "omg riven op l2p" dat ga je geheid krijgen en dat weet je als speler donders goed. Ik praat zijn gedrag ook niet goed, zoals ik al zei het is niet netjes. Geen woorden in m'n mond leggen a.u.b.
Emoties, zullen altijd in deze game meespelen, maar om je gelijk als een gebeten hond te gedragen in chat omdat je je zin niet hebt gekregen is natuurlijk belachelijk. Hetzelfde gaat voor het easy roepen na een game, want 9 van de 10x is dat de 1/10/2 Ziggs op mid die zijn lane hard heeft verloren. Oprotten met dat soort toxic gespuis. Het heeft geen meerwaarde in de game en het heeft ook geen enkele plek in een community die al op zichzelf enorm toxic is door de vele 12 ~15 jarigen.
Tuurlijk kun je allchat uitzetten, maar dat is nog steeds geen free-card voor anderen om misbruik te maken van allchat. Zoals al eerder hier aangegeven, als iemand een mooie actie maakt, dan mag hij dat van mij best weten. Allchat = geen vuilnisbak waar je af en toe even je dump in mag doen.Scheve vergelijking. Je weet bij voorbaat hoe de community is. Ook heb je ingame immunity tegen alle spelers door All Chat en team chat uit te knallen. Een betere vergelijking is dus 's nachts in de getto uit je gepantserde wagen stappen. Je zoekt het zelf op door het nutteloze All Chat aan te knallen. All Chat aanzetten is een handeling die je zelf uitvoert zonder enige reden, want het heeft geen praktisch nut.
Mee eens, deze helden zitten tevens ook hier / GoT channel.Sowieso de veel random NLers in online games zijn fucking sneu :,) altijd ook van die namen als "hoerenloper" e.d.
Ik heb in LoL niet/weinig NLérs gezien met dit gedrag, laatst in CS: GO wel, en dat bevestigde bij mij hetzelfde beeld dat ik voorheen ook bij games als Warcraft terug zag.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:57:
[...]
Sowieso de veel random NLers in online games zijn fucking sneu :,) altijd ook van die namen als "hoerenloper" e.d.
Mensen met een Nederlandse nick zullen waarschijnlijk het liefst NL praten met anderen. Vaak zijn het daarbij ook kinderachtige namen, en dan weet je al dat het raak is.
Ik denk graag dat we over het algemeen gewoon alleen Engels praten en dat het gros "van ons" heel beschaafd is, maar ja, je moet altijd wat rotte appels hebben
Verwijderd
Ik ben toch wel al wat rotte nederlanders tegengekomen maar langs de andere kant ook al kinderachtige belgen, alhoewel een pak minder, misschien gewoon minder belgen in lol
Verwijderd
Het is niet aan de community om hier steeds maar op te letten en in de vuilnisbak genaamd Tribunal te gooien zonder resultaat. Zonder aanpassingen in de game zelf is het dweilen met de kraan open.Vicarious schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:36:
[...]
Maar door het te begrijpen en er geen consequenties aan te willen verbinden keur je het in feite dus goed, ondanks dat je het moreel gezien afkeurt.
Overigens, de straf die je krijgt na te veel warnings is een x aantal games dat je All Chat uit staat en dat je per zoveel minuten een "charge" krijg op je messages aan team. Je begint met 3/5 en dit loopt op/af liggend aan je berichten.
Heb deze "straf" (voor zover ik uberhaupt al praat in solo queue) ontvangen voor mijn 2 punishments en imo zouden ze dit gewoon als default kunnen zetten. Het aantal messages dat ik kreeg deze game was genoeg om een paar keer good job te zeggen, objective te callen en om de top laner te adviseren op te houden met duels aan te gaan tot ik kwam ganken. Had onze jungle dezelfde limieten gehad, dan was er ook geen woordwisseling geweest over onze top's feeden (gelukkig escaleerde het niet, maar zoals je weet, 9/10 escaleert het wel tot "fuk u now i feed" of iets anders doms)
Zouden ze premade buttons/commands voor kunnen maken.Nu over het nut van allchat: het voornaamste nut is eigenlijk voor een beetje fun en voor de gebruikelijke beleefdheden als "glhf", "gg" etc.
Maar waar ligt dan weer die grens? "easy" roepen mag niet en dan staat de hele community op hoge poten, maar taunten op een obvious gank (roep ook wel eens als ik Lee Sin 2-3min in een warded bosje staat dat ie een hobby moet gaan zoeken) of dat iemand doodgaat aan buffs.Een beetje taunten of kunnen reageren op een mooie play moet mijns insziens kunnen zonder elkaar kanker toe te wensen
Denk dat je als speler niet moet hopen op dat soort dingen. Regulatie door bepaalde communicatie te beperken en andere methoden aan te passen (zoals ooit Ping is verbeterd) is een beter alternatief:Tevens kunnen mensen vragen om hun AFK teamgenootje te reporten. Niets waar je absoluut niet zonder kunt, maar het maakt het mijns insziens wel wat leuker en interactiever mits er geen toxic players aanwezig zijn. Dat is natuurlijk een beetje ideaalplaatje wat praktisch gezien waarschijnlijk niet haalbaar is, maar wel iets waar je als community naar zou moeten streven lijkt me.
All Chat staat permanent uit. Je begint met 3/5 charges om allies een bericht te sturen. Elke 3 minuten krijg je een extra charge erbij. Zo voorkom je verlengde flamewars en kun je toch nog schouderklopjes geven.
Deze berichten kun je casually gebruiken, voor objectives kan Riot commands en ping gestures maken.
Preset chats
/all /gg (1x per game)
Good game, well played!
/all /glhf (1x per game)
Good luck, have fun!
/all /report <Playername> afk/toxic (1x per game)
Please report our Ezreal for being AFK.
Please report our Ezreal for being toxic.
/dragon
/baron
Dragon is up in <time>
Baron is up in <time>
ping Dragon/Baron
Let's get ready for Dragon/Baron.
warnping Dragon/Baron
The enemy is doing Dragon/Baron.
missingping Dragon/Baron
Please ward Dragon/Baron.
warnping Player (1x per minute)
Please come gank <Playername>.
ping Player
I am ganking <Playername>, get ready!
ping Ally
Thanks for the help!
warnping Ally
Watch out <Playername>, there's an enemy nearby!
Het mooie hiervan is dat dit localized kan worden, dus een Spaanse speler zal "Por favor, informa nuestra Ezreal por ser toxico." te zien krijgen. Zo sluiten we dus gelijk language gaps. FFXI had een soortgelijk systeem voor talen en team-commands aan je medespelers.
Jullie gaven ons Athene, de oppertroll/rager/skilloze speler.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:30:
LANG LEVE DE BELGEN :):):):)
Ik ben toch wel al wat rotte nederlanders tegengekomen maar langs de andere kant ook al kinderachtige belgen, alhoewel een pak minder, misschien gewoon minder belgen in lol
Verwijderd
hahahahahaVerwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:34:
Jullie gaven ons Athene, de oppertroll/rager/skilloze speler.
ik wist niet eens dat dat een belg was hij kwam nogal nederlands over
Mijns insziens is het tribunal systeem op zich prima, maar de straffen die eruit voortkomen niet bepaald. Dat je eerst iemands chat restrict na een aantal reports van verbal abuse die door de tribunal gepunisht zijn is ok, maar de volgende stap zou wat mij betreft een weekban moeten zijn. Het grootste probleem is gewoon dat de trolls, feeders en ragers continue kunnen blijven terugkomen op hun eigen account. Als degenen die herhaaldelijk de game verzieken gewoon een permaban krijgen (en dus hun lvl 30 inclusief alle geinvesteerde tijd en RP kwijt zijn) en opnieuw mogen beginnen denk ik dat je al een stuk verder komt. Alleen kun je dan natuurlijk minder hard pochen met het aantal spelers dat je game heeft...
[ Voor 64% gewijzigd door Vicarious op 25-02-2014 11:44 ]
Verwijderd
En het duurt te lang. Ik heb nu dus een chatrestrictie voor 4 games vanwege 2 cases (waarvan 1 onzin, hahaha in chat LOL) 3 maanden later.Vicarious schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:43:
[...]
Mijns insziens is het tribunal systeem op zich prima, maar de straffen die eruit voortkomen niet bepaald.
Also:Alleen kun je dan natuurlijk minder hard pochen met het aantal spelers dat je game heeft...
Dat laatste snap ik niet zo (plaatje). Wat zijn dat en wat bedoel je ermee?
RP gift cards, die ze wel eens weggeven op Twitch streams, wat ermee bedoelt geen idee.Vicarious schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:55:
Het duurt inderdaad te lang ja, dat is mede omdat toxic players maar terug kunnen blijven komen. Als deze gasten permabanned worden zou na verloop van tijd de queue in tribunal ook kleiner moeten worden.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Heracles Almelo | Borussia Dortmund
Verwijderd
RP buyers perm ban je dan. Lijkt me een beter incentive dan "we hebben x players"Vicarious schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:55:
Yup, zoekt en gij zult vindenSonOfTorture schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:12:
Kun je die kaarten ook ergens in de winkel verkrijgen btw?
http://www.gamemania.nl/D...spx?tabid=88&gmgame=29681
Je kan hier wel Paysafecards kopen bij veel winkels, in principe hetzelfde.SonOfTorture schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:12:
Kun je die kaarten ook ergens in de winkel verkrijgen btw?
Dem bronze plays!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9pgPry3eI3E]
Nou las ik iets over een nieuwe champion, Vel'Koz. Even filmpje gekeken en lijkt me een erg gave champ, misschien wel reden om toch weer eens LoL op te starten. Wat vinden jullie van de nieuwe champ?
Beeromaniac
Ah op die manier. Aan de andere kant trek je misschien wel meer nieuwe spelers aan als de community minder toxic is. En willen mensen er dan eerder ook geld in stoppen omdat ze meer plezier aan de game beleven.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:15:
[...]
RP buyers perm ban je dan. Lijkt me een beter incentive dan "we hebben x players"
Niet om per se lullig te doen, maar waarom maak je hier specifiek een filmpje van? Ok je dodged een skillshot, maar je gebruikt daar wel een ability voor. Als elke keer als dat gebeurt iemand een filmpje maakt dan zijn de servers van youtube zo vol xD
Edit: Overigens als algemene tip als je zo low bent en toch niet mee gaat doen aan het gevecht kan je beter naar de fountain gaan en regennen/homeguard halen. Nu loop je onnodig risico en voeg je ook niks toe.
[ Voor 18% gewijzigd door Nelusz op 25-02-2014 13:13 ]
Verwijderd
Dat je 5sec van je fountain af staat en met low HP gaat blijven kijken hoe je team en buildings worden afgeslacht... dat is inderdaad vrij bronze play. Het gevecht was namelijk nog niet volledig begonnen toen de video startte.StevenzeN schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:33:
[...]
Je kan hier wel Paysafecards kopen bij veel winkels, in principe hetzelfde.
Dem bronze plays!
Hm eigenlijk stond ik voor die clip vol hp die tower te defenden, en ik dacht dat mijn team dat ook kwam doen maar die gingen er volgas in.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:37:
[...]
Dat je 5sec van je fountain af staat en met low HP gaat blijven kijken hoe je team en buildings worden afgeslacht... dat is inderdaad vrij bronze play. Het gevecht was namelijk nog niet volledig begonnen toen de video startte.
Verwijderd
Maar goed, uiteindelijk sta je 20 seconden gewoon te kijken. Die twee dudes die low vlak voor je tower stonden had jij met vol HP kunnen pakken toen panfluit en Lee Sin erin gingen.StevenzeN schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:40:
[...]
Hm eigenlijk stond ik voor die clip vol hp die tower te defenden, en ik dacht dat mijn team dat ook kwam doen maar die gingen er volgas in.
Was misschien beter geweest maar ik dacht dat mijn team hetzelfde wou als ik, die wave clearen en zo dus de tower defenden en dan backen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:42:
[...]
Maar goed, uiteindelijk sta je 20 seconden gewoon te kijken. Die twee dudes die low vlak voor je tower stonden had jij met vol HP kunnen pakken toen panfluit en Lee Sin erin gingen.
ThanksNelusz schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:06:
[...]
Niet om per se lullig te doen, maar waarom maak je hier specifiek een filmpje van? Ok je dodged een skillshot, maar je gebruikt daar wel een ability voor. Als elke keer als dat gebeurt iemand een filmpje maakt dan zijn de servers van youtube zo vol xD
Edit: Overigens als algemene tip als je zo low bent en toch niet mee gaat doen aan het gevecht kan je beter naar de fountain gaan en regennen/homeguard halen. Nu loop je onnodig risico en voeg je ook niks toe.

Had al Homeguards overigens, maar zoals ik al zei, ik wou die laatste wave clearen zodat hun niet konden diven, misschien niet verstandig maar fuck it, hier leer je van.
Waarom ik dit upload? Geen idee, vond het wel een grappig clipje.
Je had het al? Waarom dan in godsnaam een regendans bij die toren doen en niet gewoon base'n en terugrennen?StevenzeN schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:03:
[...]
Thanks![]()
Had al Homeguards overigens, maar zoals ik al zei, ik wou die laatste wave clearen zodat hun niet konden diven, misschien niet verstandig maar fuck it, hier leer je van.
Waarom ik dit upload? Geen idee, vond het wel een grappig clipje.

....Damienx2 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:11:
[...]
Je had het al? Waarom dan in godsnaam een regendans bij die toren doen en niet gewoon base'n en terugrennen?
Derde keer; die wave clearen.
Foutieve beslissing, ik snap.
No sarcasm intended!Vicarious schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:13:
Je zegt het goed bij het filmpje: bronze plays
Oh duidelijk, maar roepen ik ga een wave clearen en vervolgens geen pepernoot afschieten maakt het toch vrij twijfelachtig. Maar ik moet zeggen het filmpje opzich is wel leuk, met name het muziekje onder de jump. Was not dissapointedEro-Sensei schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:15:
Omdat niet iedereen op elk moment in de game de allerbeste beslissingen neem Damien. Vandaar dat ze meerdere divisies hebben gemaakt. Als iedereen het namelijk perfect zou doen, had je niet eens meer een competitie, maar was het gewoon simpelweg een counterpick spel.
Ik dacht dat mijn teammates in tower range bleven inderdaad, en thanks!Damienx2 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:18:
[...]
Oh duidelijk, maar roepen ik ga een wave clearen en vervolgens geen pepernoot afschieten maakt het toch vrij twijfelachtig. Maar ik moet zeggen het filmpje opzich is wel leuk, met name het muziekje onder de jump. Was not dissapointed

IndeedDamienx2 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:18:
Maar ik moet zeggen het filmpje opzich is wel leuk, met name het muziekje onder de jump. Was not dissapointed
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1fNsVR4gpYc]
[ Voor 12% gewijzigd door StevenzeN op 25-02-2014 14:29 ]
Overigens, wachte je expres tot op het laatste momentStevenzeN schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:19:
[...]
Ik dacht dat mijn teammates in tower range bleven inderdaad, en thanks!
Haha ja, die Ashe kon er wel om lachen in all chat. Game was sowieso al verloren eigenlijk, ik speelde waardeloos en mijn team ook.Nelusz schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:24:
[...]
Overigens, wachte je expres tot op het laatste moment? Dat zou ik namelijk nog wel humor vinden, je had ook opzij kunnen stappen maar het is echt een last-minute jump = hartverzakking voor de Ashe.
aflevering 1
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KB51yuD7Oxk&feature=share&list=UUPOm2V7Ccdlkm2J1TqNptEw&index=2]
en 2
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3Rh8O9vsVQU]
[ Voor 25% gewijzigd door Turismo op 25-02-2014 15:18 ]
Verwijderd
Dev Immortal LoL heeft al een flinke collectie in de Bronze Moments serieTurismo schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:13:
Voor Bronze action entertainment is er recent "Bronzecapades" series, zitten nu op afl.2 en is soms tranen met tuiten wat je ziet
YouTube: DeviantImmortal - LoL
Ah nice, subscribed. prachtig om te zien, en prima tijdsverdrijf tussen het laden van een game.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:22:
[...]
Dev Immortal LoL heeft al een flinke collectie in de Bronze Moments serie
YouTube: DeviantImmortal - LoL
Had gisteren trouwens ook zo'n mooie bronze actie, ik was Nidalee en Hecarim besloot low health zijn ult in te zetten, ware het niet dat die recht in mijn speer vloog wat instant death was voor m ;')
[ Voor 20% gewijzigd door Turismo op 25-02-2014 15:30 ]
YouTube: Bronze Thoughts - Episode 7 (League of Legends)
Tien keer gevraagd om te stoppen met feeding omdat ik 500 stacks had op 19 minuten als nasus, maar nee blijf maar 1v3 engagen en daarna de chat vol spammen.
Diamond is echt de beste grap uit het spel.
Het is oa handig om mbv een overlay snel te zien wat de timers zijn voor de jungle en champion ultimates en misschien heb je het weleens gezien bij een streamer.

Voor zover ik weet is het toegestaan door Riot om het te gebruiken:
http://www.reddit.com/r/l..._league_of_legends_voice/
http://www.reddit.com/r/l...agon_timers_baron_timers/
- Stuur me een DM voor een key, first come first served.
- Je hebt een (gratis om te registreren) Curse account nodig om de key bij Curse te claimen.
- Er is 1 voorwaarde, je moet al eens eerder in de League of Legends topic reeks gepost hebben.
[23:45] Update: De laatste beta key is vergeven
[ Voor 4% gewijzigd door Ketho op 25-02-2014 23:52 ]
Hiermee wordt een voordeel gegeven aan de mensen die wel die addons hebben en dit lijkt mij toch niet de bedoeling!
Dan heb je de "illegale" add-ons die je helpen door altijd de attack ranges te laten zien, door aan te geven welke minions je kan last hitten met je AD en ik weet niet wat nog meer.
idd, soms, heel soms heb je een team waarvan je denkt..wow, hiermee wil ik alle dagen spelen...no raging no flaming, all teamplay, goede communicatie....en dat maakt heel veel goed....zo speel je zelf ook al wat beter, ben je zelf ook al wat meer gemotiveerd....das echt genieten.Damienx2 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:04:
Het kan dus wel! Hoop enigszins gerestored in solo-queue.
Alleen jammer dat het zo weinig voorkomt ;-)
<GoT> Brain3#2873
Dit dus; ik doe hetzelfde met mijn telefoon ernaast voor de timers, maar doordat deze mod geintegreerd is werkt het net ff wat makkelijker. Heb me ook gelijk ff aangemeld bij Curse, nog geen betakey ontvangen thoZebby schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:47:
Tja, dit zijn de "legale" add-ons die je timers geven die je zelf ook al zou kunnen tracken m.b.v. bijvoorbeeld je telefoon. Eerlijk is eerlijk, dit is veel eenvoudiger en overzichtelijker.
Dan heb je de "illegale" add-ons die je helpen door altijd de attack ranges te laten zien, door aan te geven welke minions je kan last hitten met je AD en ik weet niet wat nog meer.
Het is niet alsof dit ding iets doet wat je anders niet zou kunnen met normale middelen (stopwatch iemand?). Automatisch lasthitten en combospammen wat sommige mods ook doen resulteren in iets wat je anders niet zou kunnen doen en moeten dus verboden worden.
Vergelijk het een beetje met casttimers en stopcasting in WoW (the good old early days). Daar waren mods welke je spellcast konden besturen op basis van parameters.
Zie de hele oude days waarin je gewoon al je debuffspells aan 1 knop kon binden en die gewoon kon spammen waarna een mod de hele raid ging nalopen of er magic-removal moest worden toegepast. God wat maakte dat het killen van Lucifron makkelijk
Zulke mods die skill wegnemen uit de game en er voor zorgen dat iedere idioot zonder 2x na te denken een hoog niveau kan spelen moeten gebanned worden. Mods die louter extra inzicht bieden wat je via andere wegen ook kan bereiken zie ik geen problemen mee, je moet nog steeds zelf je spel spelen en keuzes maken; je ontvangt alleen meer info voor deze te maken keuzes
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
idd, die brulapen blijven maar terugkomen..maar als Riot je nu eens na 1 of 2 bans gewoon eens wat summonerlevels afsnoept? Soort van restrictie, niks kwijt, maar bijvoorbeeld terug naar level 25, 5mastery punten minder, 5runes minder, enkele summoners minder.Vicarious schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:43:
[...]
Mijns insziens is het tribunal systeem op zich prima, maar de straffen die eruit voortkomen niet bepaald. Dat je eerst iemands chat restrict na een aantal reports van verbal abuse die door de tribunal gepunisht zijn is ok, maar de volgende stap zou wat mij betreft een weekban moeten zijn. Het grootste probleem is gewoon dat de trolls, feeders en ragers continue kunnen blijven terugkomen op hun eigen account. Als degenen die herhaaldelijk de game verzieken gewoon een permaban krijgen (en dus hun lvl 30 inclusief alle geinvesteerde tijd en RP kwijt zijn) en opnieuw mogen beginnen denk ik dat je al een stuk verder komt. Alleen kun je dan natuurlijk minder hard pochen met het aantal spelers dat je game heeft...
Of gewoon eerst 50 normals moeten spelen alvorens je weer toegang krijgt tot ranked?....dan zou ranked misschien toch iets beschaafder gaan, niet???
Mensen beseffen soms echt niet hoe dat ragen en flamen op iemand zijn gemoed kan werken en echt het spel beinvloed.
Bans en chat restrictions zijn geen straffen, punten afpakken en geen toegang meer tot ranked...das pas een straf....of gewoon degraden...ben je Gold 3? hopla naar Silver 3....ben je wel effe zoet om terug te geraken.
<GoT> Brain3#2873
Ziet er tof uitVerwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:43:
New guy ziet er goed uit. Dat word een leuke addition voor mijn mid pool:
[video]
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Gisteren weer gebeurt, we verloren hard, maar geen gezeur en gewoon proberen het beste ervan te maken. Nou dat was dus een defeat!Brain3 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:10:
[...]
idd, soms, heel soms heb je een team waarvan je denkt..wow, hiermee wil ik alle dagen spelen...no raging no flaming, all teamplay, goede communicatie....en dat maakt heel veel goed....zo speel je zelf ook al wat beter, ben je zelf ook al wat meer gemotiveerd....das echt genieten.
Alleen jammer dat het zo weinig voorkomt ;-)
Het skillniveau daarentegen is wel weer behoorlijk gezakt. Ik krijg ook het idee dat menig speler niet meer weet wat hij moet doen zodra de outerturret neer gaat. Dan lijkt het ineens of de game begint te stallen voor no reason at all. Men pushed de wave nog tot aan de river en dan is het basen en weer het zelfde doen. Alsof er nooit een einde aan de laning/jungle phase komt.
Pressure op lanes is al helemaal uit den boze. Dus splitpushen werkt dan ineens ook nog amper omdat je continu gehunt wordt door 5 spelers van het enemy team die geen enkele reden hebben om een andere lane in te gaan want daar gebeurt immers niets.
Verwijderd
Als je hun tijd wilt verspillen, ban ze gewoon langer. Levels reducen is gewoon een soort van gimmick die matchmaking gaat slopen op lagere levels. Zo creeer je smurf accounts, denk niet dat nieuwe lv25s het op prijs stellen om tegen een eigenlijke lv30 met 1500 games te spelen.Brain3 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:21:
[...]
idd, die brulapen blijven maar terugkomen..maar als Riot je nu eens na 1 of 2 bans gewoon eens wat summonerlevels afsnoept? Soort van restrictie, niks kwijt, maar bijvoorbeeld terug naar level 25, 5mastery punten minder, 5runes minder, enkele summoners minder.
Je verplaatst het probleem hiermee dus gewoon naar een andere groep spelers. Waarom moeten Normal players last krijgen van de trolls die normaal enkel Ranked spelen? Omdat het slechts "Normal" is? Dat is juist de mindset van alle trolls die geen Ranked spelen en tijdens Normals gaan lopen trollpicken/kutten/ragen/afken "its just Normals noob"Of gewoon eerst 50 normals moeten spelen alvorens je weer toegang krijgt tot ranked?....dan zou ranked misschien toch iets beschaafder gaan, niet???
Dat zou inderdaad mooi zijn, 1ste keer 25€, volgende keer 50€ , 3de keer perm banEro-Sensei schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:06:
Gewoon na twee bans, kan je alleen nog maar toegang krijgen voor 25 euro. Ben je gelijk van alle kiddies af. En verder heeft niemand er last van, want een fatsoenlijk persoon wordt geen 2 keer gebanned.
Nu las ik dat ze in WoW iets gaan toepassen wat opzich in LoL ook wel zou kunnen werken. In WoW is er een proving ground waar je kunt oefenen met je char alvorens je dungeons in gaat. Nu willen ze daar in opnemen dat als jij niet minimaal een silveren medaille in hebt (reward system) dat je niet voor dungeons kunt queuen.Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:03:
[...]
Als je hun tijd wilt verspillen, ban ze gewoon langer. Levels reducen is gewoon een soort van gimmick die matchmaking gaat slopen op lagere levels. Zo creeer je smurf accounts, denk niet dat nieuwe lv25s het op prijs stellen om tegen een eigenlijke lv30 met 1500 games te spelen.
[...]
Je verplaatst het probleem hiermee dus gewoon naar een andere groep spelers. Waarom moeten Normal players last krijgen van de trolls die normaal enkel Ranked spelen? Omdat het slechts "Normal" is? Dat is juist de mindset van alle trolls die geen Ranked spelen en tijdens Normals gaan lopen trollpicken/kutten/ragen/afken "its just Normals noob"
Dat principe zouden ze volgens mij ook prima in LoL kunnen implementeren. Check op runes, check op skills (bijvoorbeeld hoe snel cleared deze jongen die zegt dat hij jungler is de jungle, gaat hij dood bij red? etc) etc etc. Het zou een extra uitdaging zijn voor spelers om te checken of ze klaar zijn voor ranked en het houd ranked / soloqueue een beetje schoner.
Anyway ik vond het wel een grappig idee dat je je eerst moet bewijzen alvorens je zomaar ergens in kunt duiken. Ik snap dat een heleboel hier zullen zeggen maar daar heb je Bronze voor, prima maar het zal er ook voor zorgen dat het skilllevel in Bronze iets hoger zal komen te liggen (wat overigens nu elk seizoen ook al gebeurt).
Feitelijk maak je dan dus nog een league bij ónder bronze. Zolang het systeem niet officieel regristreert of ik jungle, support of mid speel, kan die mij ook niet adviseren over mijn niveau.Damienx2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:12:
[...]
Nu las ik dat ze in WoW iets gaan toepassen wat opzich in LoL ook wel zou kunnen werken. In WoW is er een proving ground waar je kunt oefenen met je char alvorens je dungeons in gaat. Nu willen ze daar in opnemen dat als jij niet minimaal een silveren medaille in hebt (reward system) dat je niet voor dungeons kunt queuen.
Dat principe zouden ze volgens mij ook prima in LoL kunnen implementeren. Check op runes, check op skills (bijvoorbeeld hoe snel cleared deze jongen die zegt dat hij jungler is de jungle, gaat hij dood bij red? etc) etc etc. Het zou een extra uitdaging zijn voor spelers om te checken of ze klaar zijn voor ranked en het houd ranked / soloqueue een beetje schoner.
Anyway ik vond het wel een grappig idee dat je je eerst moet bewijzen alvorens je zomaar ergens in kunt duiken. Ik snap dat een heleboel hier zullen zeggen maar daar heb je Bronze voor, prima maar het zal er ook voor zorgen dat het skilllevel in Bronze iets hoger zal komen te liggen (wat overigens nu elk seizoen ook al gebeurt).
Stel ik regristreer een game als Janna support. Na 3 minuten gaat de midlaner AFK. Ik ga Mid spelen en de Voli jungle komt supporten.
Voli jungle is een waardeloze jungler want hij heeft maar 8 CS eind vd game.
En ik als Janna? 9 kills / 2 death / 15 assists en 256 farm eind van de game (noem maar iets hè). Regristreert het systeem me nu als goede support of juist een slechte, aangezien ik wellicht meer farm als de ADC heb en teveel kills pak. Of ziet hij dat ik een slechte mid ben omdat ik veel heb geroamed?
Opzich vindt ik je idee wel mooi. Maar goed beschouwd heb je voor die 'minimaal zilveren medaille' de verplicht games gespeeld om uberhaupt level 30 te worden. Om te kijken wat je niveau is bestaan de placement matches.
Aanvullende eisen zouden dus kunnen zijn:
- minimaal 5 runepages (gevuld)
- minimaal 16 champions waar je 5 games mee hebt gespeelt ná level 30.
Op die manier moet je dus na level 30 al zeker 5 x 16 = 80 games hebben gespeeld na level 30 om ranked te doen. Mensen die direct na die 80 instappen hebben een bepaald niveau met de champions die ze 5x hebben gespeeld. Mensen die meer champions spelen dat deze 16, moeten ook meer matches spelen.
[ Voor 15% gewijzigd door Ero-Sensei op 26-02-2014 10:33 ]
Het is een simpel idee, dat als ze het zouden willen implementeren uitgewerkt dient te worden. Neem daarbij de teambuilder dan denk ik dat je dit juist perfect kunt uitlijnen. Jij wilt jungle spelen? Prima bewijs eerst maar eens dat je een jungle binnen zoveel minuten kunt clearen. (en dat kun je dus opgeven bij de rol die je wil spelen). Er zijn meer dan genoeg opties om dit in te kunnen voeren, enige wat zou kunnen tegenwerken is de mogelijkheden in de client.Ero-Sensei schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:24:
[...]
Feitelijk maak je dan dus nog een league bij ónder bronze. Zolang het systeem niet officieel regristreert of ik jungle, support of mid speel, kan die mij ook niet adviseren over mijn niveau.
Stel ik regristreer een game als Janna support. Na 3 minuten gaat de midlaner AFK. Ik ga Mid spelen en de Voli jungle komt supporten.
Voli jungle is een waardeloze jungler want hij heeft maar 8 CS eind vd game.
En ik als Janna? 9 kills / 2 death / 15 assists en 256 farm eind van de game (noem maar iets hè). Regristreert het systeem me nu als goede support of juist een slechte, aangezien ik wellicht meer farm als de ADC heb en teveel kills pak. Of ziet hij dat ik een slechte mid ben omdat ik veel heb geroamed?
En nee er komt niet nog een divisie bij. Nu heb je ook al unranked players, die zul je dan ook hebben.
Verwijderd
Maar jungle clear en effectiveness meten werkt niet. Op de meeste junglers clear ik de jungle niet eens volledig voordat ikga ganken (fuck golems lol) Hoi, ik ben Lee Sin, pak alleen Red buff en ga vrolijk lane campen of counterjunglen en ben 2/0 of 0/0/2 voordat ik in de komende 5 minuten ook maar een clear ga doen.Damienx2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:28:
[...]
Het is een simpel idee, dat als ze het zouden willen implementeren uitgewerkt dient te worden. Neem daarbij de teambuilder dan denk ik dat je dit juist perfect kunt uitlijnen. Jij wilt jungle spelen? Prima bewijs eerst maar eens dat je een jungle binnen zoveel minuten kunt clearen. (en dat kun je dus opgeven bij de rol die je wil spelen). Er zijn meer dan genoeg opties om dit in te kunnen voeren, enige wat zou kunnen tegenwerken is de mogelijkheden in de client.
En nee er komt niet nog een divisie bij. Nu heb je ook al unranked players, die zul je dan ook hebben.
Ben je dan ineens een slechte jungler? Te veel variabelen om een goed beeld te schetsen.
Gaat niet om je speelstijl, gaat om de clearspeedVerwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:31:
[...]
Maar jungle clear en effectiveness meten werkt niet. Op de meeste junglers clear ik de jungle niet eens volledig voordat ikga ganken (fuck golems lol) Hoi, ik ben Lee Sin, pak alleen Red buff en ga vrolijk lane campen of counterjunglen en ben 2/0 of 0/0/2 voordat ik in de komende 5 minuten ook maar een clear ga doen.
Ben je dan ineens een slechte jungler? Te veel variabelen om een goed beeld te schetsen.
Ik gok dat als je zoiets zou instellen bij LoL dat de langzaamste jungler tijd wordt gepakt en dat het dus simpelweg niet meer wordt dan even wat testjes die te halen zijn voordat iemand in een queue gegooid wordt
Ik had mijn post al wat aangepast. Zie hieronder:Damienx2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:33:
[...]
Gaat niet om je speelstijl, gaat om de clearspeedhet is ook niet meer dan kijken of de speler de basics onder controle heeft. Je verwacht toch niet dat ze in WoW ineens een moeilijkheidsgraad gaan aanbrengen waardoor 90% van de spelerbase niet meer kan spelen? Jullie bekijken het iets te extreem volgens mij
Ik gok dat als je zoiets zou instellen bij LoL dat de langzaamste jungler tijd wordt gepakt en dat het dus simpelweg niet meer wordt dan even wat testjes die te halen zijn voordat iemand in een queue gegooid wordt
Opzich vindt ik je idee wel mooi. Maar goed beschouwd heb je voor die 'minimaal zilveren medaille' de verplicht games gespeeld om uberhaupt level 30 te worden. Om te kijken wat je niveau is bestaan de placement matches.
Op die manier moet je dus na level 30 al zeker 5 x 16 = 80 games hebben gespeeld na level 30 om ranked te doen. Mensen die direct na die 80 instappen hebben een bepaald niveau met de champions die ze 5x hebben gespeeld. Mensen die meer champions spelen dat deze 16, moeten ook meer matches spelen.
Overigens niet mijn idee heEro-Sensei schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:36:
[...]
Ik had mijn post al wat aangepast. Zie hieronder:
Verwijderd
Ik heb in ranked al veel spelers gezien met bullshit content in hun runepage (Silver III-Gold IV). Alistar met ArPen/Mregen/HP/lvl/Armor en nog 3 andere soorten, en dan 1/2 van elke. Ashe met AD runes, AP/lvl Glyphs, Gold Quint, ArPen Quints. Runepages vullen zegt dus helemaal niks.Ero-Sensei schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:36:
[...]
Maar ik heb ze ook gezien met gewoon lege rune-pagesVerwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:40:
[...]
Ik heb in ranked al veel spelers gezien met bullshit content in hun runepage (Silver III-Gold IV). Alistar met ArPen/Mregen/HP/lvl/Armor en nog 3 andere soorten, en dan 1/2 van elke. Ashe met AD runes, AP/lvl Glyphs, Gold Quint, ArPen Quints. Runepages vullen zegt dus helemaal niks.
Verwijderd
Dan is nog steeds mijn vraag over hoe je dat gaat meten, zoals al eerder aangegeven, 9/10 keer clear je je jungle nooit volledig. Dus die functie die de tijd tussen eerste jungle creep en laatste gaat meten kan nooit rekening houden met invades, counterjungle of als jij na 3e camp ineens kapt om te gaan ganken. Als je per camp gaat meten zul je weinig afwijking vinden tenzij er een gevecht plaatsvind. De meeste characters auto-attacken en om dan tragere clear te krijgen moet er een invade plaatsvinden of iets anders vreemds.Damienx2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:33:
[...]
Gaat niet om je speelstijl, gaat om de clearspeedhet is ook niet meer dan kijken of de speler de basics onder controle heeft. Je verwacht toch niet dat ze in WoW ineens een moeilijkheidsgraad gaan aanbrengen waardoor 90% van de spelerbase niet meer kan spelen? Jullie bekijken het iets te extreem volgens mij
Op wat voor niveau ook; een plek met zoveel variabelen accuraat pollen word 'em niet. Interessanter is naar Gold/game, Gold/min, hoe je kills/assists opmeten met de totale kills van je gehele team etc.
Volgens mij ga je ervanuit dat dit een complete game is waar je dingen als dit test? Proving grounds is niets meer dan een jungle (zonder lanes) en clear hem maar. Nogmaals het is een simpele test voor basics, niet een hele trial richting challenger. Het gaat je om het basis niveau niet hoe geweldig men het zal doen in Plat/Diamond. (Tutorials, zoals in CS:Go, Battlefield hence ik denk zelfs dat CoD dit wel verwerkt heeft)Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:48:
[...]
Dan is nog steeds mijn vraag over hoe je dat gaat meten, zoals al eerder aangegeven, 9/10 keer clear je je jungle nooit volledig. Dus die functie die de tijd tussen eerste jungle creep en laatste gaat meten kan nooit rekening houden met invades, counterjungle of als jij na 3e camp ineens kapt om te gaan ganken. Als je per camp gaat meten zul je weinig afwijking vinden tenzij er een gevecht plaatsvind. De meeste characters auto-attacken en om dan tragere clear te krijgen moet er een invade plaatsvinden of iets anders vreemds.
Op wat voor niveau ook; een plek met zoveel variabelen accuraat pollen word 'em niet. Interessanter is naar Gold/game, Gold/min, hoe je kills/assists opmeten met de totale kills van je gehele team etc.
Maar zoals ik al voorstelde, schijnbaar is er geen behoefte voor zo'n systeem. Vandaar ook dat je dan gewoon moet accepteren hoe solo-queue is, icm bans/trolls/afkers/reports/whatever.
[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 26-02-2014 10:52 ]
Ik denk wel dat het lastig is om daar vereisten aan te hangen die ook daadwerkelijk wat zeggen. Want inderdaad rune pages vullen kan iedereen met een aantal duizend ip.Damienx2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:43:
[...]
Maar ik heb ze ook gezien met gewoon lege rune-pagesik krijg het idee dat jij liever geen vereisten ziet aan het spelen in ranked. Dan zou ik ook zeggen, laten we niet langer zeuren over de mensen die je tegenkomt in ranked en gewoon accepteren hoe het is
.
Mocht je ranked dusdanig 'exclusief' willen maken denk ik dat het meest eerlijk voor alle rolls/champs zijn dat je moet 'bewijzen' dat je een champ onder de knie hebt door een x aantal normals te spelen voordat je die champ in ranked kunt picken.
Desondanks denk ik niet dat dusdanige maatregelen ook maar iets gaan oplossen. Ik ben nog steeds voor een zero tolerance beleid, maar ja de euro's/dollars he..
Met dat systeem, moet je zorgen dat tribunal alleen door Riot employee's wordt afgehandeld. Want zoals Lord-Ronddraai ook al eens aangaf, hoe hoger je komt des te kleiner de groep is en men elkaar beter kent. Dat je dan standaard reports krijgt omdat 1 persoon de ander niet mag en dat dan de community erover mag beslissen? Nee dank je.JapieTalent schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:52:
[...]
Ik denk wel dat het lastig is om daar vereisten aan te hangen die ook daadwerkelijk wat zeggen. Want inderdaad rune pages vullen kan iedereen met een aantal duizend ip.
Mocht je ranked dusdanig 'exclusief' willen maken denk ik dat het meest eerlijk voor alle rolls/champs zijn dat je moet 'bewijzen' dat je een champ onder de knie hebt door een x aantal normals te spelen voordat je die champ in ranked kunt picken.
Desondanks denk ik niet dat dusdanige maatregelen ook maar iets gaan oplossen. Ik ben nog steeds voor een zero tolerance beleid, maar ja de euro's/dollars he..
Dat leek me logisch, maar inderdaad.. Überhaupt lijkt me een (permanente) uitsluiting geen beslissing die Riot een (bevooroordeelde) playerbase moet willen laten nemen.Damienx2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:55:
[...]
Met dat systeem, moet je zorgen dat tribunal alleen door Riot employee's wordt afgehandeld. Want zoals Lord-Ronddraai ook al eens aangaf, hoe hoger je komt des te kleiner de groep is en men elkaar beter kent. Dat je dan standaard reports krijgt omdat 1 persoon de ander niet mag en dat dan de community erover mag beslissen? Nee dank je.
Echter nogmaals, ik denk dat het maar een beetje zal helpen. Er zullen er genoeg zijn die simpelweg een nieuw account aanmaken en het opnieuw proberen.
Verwijderd
Ik denk dat opleiding de sleutel is. Wanneer mensen runepages gaan inrichten, laat ze een rol, daarna een champ selecteren, de client geeft dan weer welke de meest gebruikte rune is voor elke slot bij spelers Diamond+JapieTalent schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:52:
Ik denk wel dat het lastig is om daar vereisten aan te hangen die ook daadwerkelijk wat zeggen. Want inderdaad rune pages vullen kan iedereen met een aantal duizend ip.
Als mensen dan bvb tijdens champ select een page op Zed pakt met AD/Mregen/Mres, laat dan een rood ballonetje komen dat de huidige seals door minder dan 0.1% van de spelers word gekozen en wellicht niet optimaal is.
"The current Seals are not optimal, suggested runes are Armor; Health; Health/lvl."
Uberhaupt heeft Phreak ooit een stream gedaan met runepages (nu een beetje outdated, maar grotendeels relevant), maak zo een professionele video en presenteer deze aan mensen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5Vr4anqYbmA]
Bans moeten inderdaad de oplossing zijn. Denk dat mensen laten betalen voor unlocks van een account een achterlijke strategie is though. In feite laat je mensen dus nog een paar keer extra toe om zich slecht te gedragen als ze maar betalen.Desondanks denk ik niet dat dusdanige maatregelen ook maar iets gaan oplossen. Ik ben nog steeds voor een zero tolerance beleid, maar ja de euro's/dollars he..
Rijke trollsVerwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:11:
Bans moeten inderdaad de oplossing zijn. Denk dat mensen laten betalen voor unlocks van een account een achterlijke strategie is though. In feite laat je mensen dus nog een paar keer extra toe om zich slecht te gedragen als ze maar betalen.
Dat dan weer welDamienx2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:13:
[...]
Rijke trollsweet je iig uit wat voor milieu je trollers komen
Verwijderd
De suggestie van 25 voor de eerste offense en 50 voor de tweede... Daar moet ik persoonlijk minder dan een dag voor werken. Was vroeger misschien anderhalf avondje afwassen tijdens de tienerjarenDamienx2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:13:
[...]
Rijke trollsweet je iig uit wat voor milieu je trollers komen
Nee, mensen laten betalen om een ban te unlocken zou waarschijnlijk zeer goed werken. Jou intrepetatie is dan meteen van het meest negatieve. Het gaat om oorzaak gevolg.ItsNotRudy schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:11:
Bans moeten inderdaad de oplossing zijn. Denk dat mensen laten betalen voor unlocks van een account een achterlijke strategie is though. In feite laat je mensen dus nog een paar keer extra toe om zich slecht te gedragen als ze maar betalen.
*Huidige situatie: mensen trollen maar, interresseert ze geen zier. Zijn ze gebanned dan maar een paar dagen/weken op een 2e account om daat verder te trollen.
* Mijn situatie: mensen zorgen dat ze niet gebanned gaan worden, want het kost geld om geunbanned te worden. Een 2e account lost dit even op, maar uiteindelijk ben je toch al het opgebouwde kwijt.
Dus op een weg waar 80 gereden mag worden, en 3 flitspalen staan, rijdt men 80 omdat het ze anders geld kost. Of intrepeteerd men dat als: 'Voor 360 euro wordt het toegstaan hier 100 te rijden'? Door een boete systeem haal je de oorzaak weg.
Ik zeg dus samengevat:
1. Een boetesysteem bij bans
2. Bij ranked kan je een champ pas gebruiken als je minimaal 5 keer met deze gespeeld hebt
3. 1x per seizoen een mogelijkheid tot reset van je ranked om opnieuw placements te doen.
Uitleg bij puntje 2: Zo voorkom je een hoop frustratie in lagere leagues die veroorzaakt wordt door mensen die hun champ niet beheersen. Daarnaast dwing je ranked naar een wat hoger niveau doordat mensen veel meer games 'oefenen'.
Uitleg puntje 3: Zo voorkom je een hoop frustratie bij mensen die veel te laag ingedeeld zitten. Elo Hell bestaat misschien niet, maar de term is er ok niet voor niks. Als iemand halverwege het seizoen denkt hoger te horen dan Bronze 5 waar ze niet meer uitkomen omdat simpelweg geen 60% van de games te winnen is kunnen ze kiezen voor een reset. Daarin mogen ze dan bewijzen aan zichzelf en de wereld inderdaad hoger te horen.
En wie zegt dat men een champ beheerst na 5 unranked? En met hoeveel champs kan je dan ranked gaan spelen gezien je enige champ misschien wel banned wordt of picked door een ander?Ero-Sensei schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:05:
2. Bij ranked kan je een champ pas gebruiken als je minimaal 5 keer met deze gespeeld hebt
Uitleg bij puntje 2: Zo voorkom je een hoop frustratie in lagere leagues die veroorzaakt wordt door mensen die hun champ niet beheersen. Daarnaast dwing je ranked naar een wat hoger niveau doordat mensen veel meer games 'oefenen'.
Dan moet je bijvoorbeeld 10 champs 5x unranked gespeeld hebben. Dan nog krijg je frustratie dat de laatste die zijn champ mag kiezen enkel een support champ over heeft omdat de rest al banned/picked is en hij moet junglen.
Of erger nog, mensen die een account maken en dan alleen maar AP mid champs of AD carries unlocken om geen andere rol te kunnen spelen! Nee dat is fijn, 3 speler met alleen AD carries en geen andere mogelijkheden ...
En wat als je met je trol team gewoon ff snel surrender klikt om aan die 5x te komen, dan is het effect ook weg!
En als je bijvoorbeeld 20 of 30 champs 5x gespeeld moet hebben wie zegt dat je de eerste 5 "beheerst"?
Er is geen limiet op te zetten dat echt werkt, men heeft gevoel voor het spel of niet. Ik kan met mijn eerste potje van een nieuwe champ keihard ownen nadat ik mij even ingelezen heb e.d. maar ik kan ook keihard falen met een main. Er zijn meer factoren die meespelen ...
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Zelfs dat zegt niet alles. Dat is ook het probleem, eigenlijk moet je games gewoon spectaten om te kunnen zien hoe mensen spelen.Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:48:
Wanneer ik als support 8/0/5 eindig (had ik laatst) dan hoeft dat niet te betekenen dat ik aan het KSen was. Mijn team complimenteerde me juist omdat zij die kills niet konden pakken (ofwel omdat ze dood waren, of omdat ze niet meer in range konden komen).
En ook wanneer je eindigt met meer deaths dan kills/assists hoeft dat niet te betekenen dat ik aan het feeden ben. Wanneer je aan het splitpushen bent en hun team continue achter jou aan gaat in plaats van te letten op de rest van je team (die ondertussen 3 turrets neer haalden) ga je alles er aan doen om te zorgen dat hun team jou blijft volgen, ook wanneer je dan regelmatig dood gaat. Focus teveel op stats en je zal juist mensen krijgen die liever hun team dood laten gaan om maar niet zelf slechte stats te krijgen.
Ja, zo kan ik nog 500 redenen zetten waarom iets niet werkt. Weet je wat er dan van de wereld terecht komt? Helemaal niks. Als je alleen maar beren op de weg ziet, dan kan je nooit iets wijzigen.
Die uitzonderingen en workarrounds die jij opnoemt zijn helemaal niet relevant, want als je met een maatregel 40% oplost van alle problemen heb je gewoon 40% opgelost. Dus met 100% blijven zitten terwijl je maar 60% hoeft te hebben alleen omdat je achter elke boom een struikrover ziet is beter volgens jouw?
Ik wil ze best 1 voor 1 afgaan hoor.
Niemand, maar de kans is een stuk groter. Daarnaast is het als je de discussie gevolgd heb ook een maatregel om te zorgen dat mensen alvorens ranked te spelen meer ervaring hebben op level 30.En wie zegt dat men een champ beheerst na 5 unranked? En met hoeveel champs kan je dan ranked gaan spelen gezien je enige champ misschien wel banned wordt of picked door een ander?
Nogmaals, ik had al geroepen 16 champs. oftewel je kan makkelijk een pool van 16 champs hebben om altijd alle rollen aan te kunnen. Als je inderdaad van mijn 16 ineens 10 maakt heb je een valide punt, maar dat lijkt me niet de bedoeling in een discussie.Dan moet je bijvoorbeeld 10 champs 5x unranked gespeeld hebben. Dan nog krijg je frustratie dat de laatste die zijn champ mag kiezen enkel een support champ over heeft omdat de rest al banned/picked is en hij moet junglen.
Geef me eens één reden waarom mensen dat nu in de huidige situatie niet zouden doen?Of erger nog, mensen die een account maken en dan alleen maar AP mid champs of AD carries unlocken om geen andere rol te kunnen spelen! Nee dat is fijn, 3 speler met alleen AD carries en geen andere mogelijkheden ...
Workarounds zul je inderdaad altijd houden. Om mijn voorbeeld van de flitspalen nog maar eens aan te halen. 80% gaat er minder hard door rijden, 20% gaat gewoon bij elke paal vol op de rem. Dus 80% van het probleem is opgelost.En wat als je met je trol team gewoon ff snel surrender klikt om aan die 5x te komen, dan is het effect ook weg!
Nogmaals: niemand, maar de kans wordt groter. Ook wek je nu de suggestie dat je elke champ 5x achter elkaar speelt en daarna 25 potjes niet. Echter weten we allemaal dat je niet elke game dezelfde rol speelt in SoloQ. Dus op 80 games met random pickorder zoals tegenwoordig lijkt het me best aannemelijk dat je alle rollen ongeveer even vaak tegenkomt. Tenzij je een specifieke impopulaire rol graag speelt natuurlijk, maar ook daar geldt de 80/20 regel.En als je bijvoorbeeld 20 of 30 champs 5x gespeeld moet hebben wie zegt dat je de eerste 5 "beheerst"?
Nouja dat dus. Is in de placements vervelend, maar zulke mensen komen snel genoeg dusdanig laag dat jij ze nooit meer tegen zult komen. Waar het mij met name om gaat is dat trolls en ragers actiever uit het spel geweerd worden. Iemand die baggerslecht is is niet per sé een troll/rager namelijk. Sterker nog: een aantal van de ragers die ik tegenkom zijn vast beter dan ik. Toch zie ik ze liever niet in de game puur vanwege hun gedrag. En zolang de straffen van de tribunal zo soft zijn (chat restricties, dagje ban, paar daagjes ban, pappen en nathouden dus) zal daar denk ik ook weinig verandering in komen. Spelers die herhaaldelijk trollen en ragen moeten gewoon permabans krijgen.Damienx2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:12:
[...]
Ik snap dat een heleboel hier zullen zeggen maar daar heb je Bronze voor,
NVM we bedoelen hetzelfde...Vicarious schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:46:
[...]
Nouja dat dus. Is in de placements vervelend, maar zulke mensen komen snel genoeg dusdanig laag dat jij ze nooit meer tegen zult komen. Waar het mij met name om gaat is dat trolls en ragers actiever uit het spel geweerd worden. Iemand die baggerslecht is is niet per sé een troll/rager namelijk. Sterker nog: een aantal van de ragers die ik tegenkom zijn vast beter dan ik. Toch zie ik ze liever niet in de game puur vanwege hun gedrag. En zolang de straffen van de tribunal zo soft zijn (chat restricties, dagje ban, paar daagjes ban, pappen en nathouden dus) zal daar denk ik ook weinig verandering in komen. Spelers die herhaaldelijk trollen en ragen moeten gewoon permabans krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Damien op 26-02-2014 12:52 ]
Ja tuurlijk, maar dat geldt toch voor elk niveau? Ik denk niet dat er op bronze per sé meer ragers zijn dan in silver, gold of plat. Dat heeft toch allemaal niets met een eventuele skill meting te maken?Damienx2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:48:
[...]
Alleen mensen die slecht zijn, en in bronze terechtkomen hebben naar mijn mening toch wel recht om iig met mensen te spelen die ook slecht zijn en niet trollers/ragers. Er zitten namelijk ook nog fatsoenlijke mensen in bronze.
Verwijderd
Een leuke vergelijking, maar niet correct. Je betaalt irl een boete na je overtreding en mag dan gewoon doorrijden. Ik kan immers 2 boetes per dag binnenharken (liggend aan hoe ernstig) en gewoon bezig blijven. Dit is meer een agent omkopen om je rijbewijs weer terug te geven. Ook verandert betalen voor een account een hoop dingen belasting/technisch. Het is niet zo dat ze even een Ideal/PayPal knopje bij de login gooien en dat het dan voorbij is. Technisch gezien betaal je dan voor het hebben van een account en is het niet langer F2P game, wat de reden van Riot ook mag zijn om jou buiten te sluiten.Ero-Sensei schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:05:
[...]
Dus op een weg waar 80 gereden mag worden, en 3 flitspalen staan, rijdt men 80 omdat het ze anders geld kost. Of intrepeteerd men dat als: 'Voor 360 euro wordt het toegstaan hier 100 te rijden'? Door een boete systeem haal je de oorzaak weg.
Na 5 enkele keren heb je de champ niet voldoende geoefend om er competitive mee te spelen. Sommige champs hebben een veel hogere leercurve dan anderen.2. Bij ranked kan je een champ pas gebruiken als je minimaal 5 keer met deze gespeeld hebt
AKA hoe fuck ik de matchmaking en de ladders. Waarom moet je opnieuw placements doen? Omdat je de eerste 10 matches niet goed genoeg was? Dit heeft echt totaal geen zin.3. 1x per seizoen een mogelijkheid tot reset van je ranked om opnieuw placements te doen.
De term is er omdat mensen denken dat ze beter zijn dan de league waar ze na jaren spelen nog in vastzitten te min voor ze is. Als je niet in Bronze V hoort (de slechtste spelers in de game) en je bent beter, dan kom je er wel uit. Het enige wat re-placements toevoegt is Bronzies een kans geven om gecarried to worden naar Silver/Gold, dat ze daar games gaan verzieken en na veel frustratie weer terugvallen naar Bronze V waar ze overduidelijk thuishoorden.Uitleg puntje 3: Zo voorkom je een hoop frustratie bij mensen die veel te laag ingedeeld zitten. Elo Hell bestaat misschien niet, maar de term is er ok niet voor niks. Als iemand halverwege het seizoen denkt hoger te horen dan Bronze 5 waar ze niet meer uitkomen omdat simpelweg geen 60% van de games te winnen is kunnen ze kiezen voor een reset. Daarin mogen ze dan bewijzen aan zichzelf en de wereld inderdaad hoger te horen.
Eerder in de thread zagen we al dat Icy zich rap door de ranks van Bronze heen heeft geslagen na een onfortuinlijke plaatsing, bewijs dat iedereen die beter is dan zijn huidige rank er ook uit kan komen- zelfs na een lage placement. Dat "bewijzen" aan de wereld doe je in je eerste placements al en alle games daarna. Overigens, als de eerste placement je al te laag indeelt, wat maakt de 2e poging beter?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 12:55 ]
Mijn puntje 3 heb je gelijk in. Je vergroot inderdaad de kans op frustratie in hogere leagues. Het boetesysteem sta ik nog steeds acht. Dat het dan niet F2P is lijkt me totale onzin, je wordt namelijk gebanned als je je niet houdt aan de 'summoners code' maar omdat het te makkelijk is een nieuw accountje aan te maken juist omdát het F2P is werken de bans niet. Dus als je gewoon zegt "je kan gewoon inloggen, maar voor de Queue te joinen kost je na 2 bans X RP dan ben je klaar. Hoe dat belastingtechnisch anders wordt zie ik niet zo.Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:53:
[...]
Een leuke vergelijking, maar niet correct. Je betaalt irl een boete na je overtreding en mag dan gewoon doorrijden. Ik kan immers 2 boetes per dag binnenharken (liggend aan hoe ernstig) en gewoon bezig blijven. Dit is meer een agent omkopen om je rijbewijs weer terug te geven. Ook verandert betalen voor een account een hoop dingen belasting/technisch. Het is niet zo dat ze even een Ideal/PayPal knopje bij de login gooien en dat het dan voorbij is. Technisch gezien betaal je dan voor het hebben van een account en is het niet langer F2P game, wat de reden van Riot ook mag zijn om jou buiten te sluiten.
[...]
Na 5 enkele keren heb je de champ niet voldoende geoefend om er competitive mee te spelen. Sommige champs hebben een veel hogere leercurve dan anderen.
[...]
AKA hoe fuck ik de matchmaking en de ladders. Waarom moet je opnieuw placements doen? Omdat je de eerste 10 matches niet goed genoeg was? Dit heeft echt totaal geen zin.
[...]
De term is er omdat mensen denken dat ze beter zijn dan de league waar ze na jaren spelen nog in vastzitten te min voor ze is. Als je niet in Bronze V hoort (de slechtste spelers in de game) en je bent beter, dan kom je er wel uit. Het enige wat re-placements toevoegt is Bronzies een kans geven om gecarried to worden naar Silver/Gold, dat ze daar games gaan verzieken en na veel frustratie weer terugvallen naar Bronze V waar ze overduidelijk thuishoorden.
Eerder in de thread zagen we al dat Icy zich rap door de ranks van Bronze heen heeft geslagen na een onfortuinlijke plaatsing, bewijs dat iedereen die beter is dan zijn huidige rank er ook uit kan komen- zelfs na een lage placement. Dat "bewijzen" aan de wereld doe je in je eerste placements al en alle games daarna. Overigens, als de eerste placement je al te laag indeelt, wat maakt de 2e poging beter?
En over het 5 keer spelen van een champ: het gaat mij om de ervaring die mensen hebben in het spel. Niet alleen met die ene champ, maar ook omdat ze meer normal games moeten spelen en dus meer algemene kennis opdoen alvorens ranked te spelen.
Heracles Almelo | Borussia Dortmund
Die 300 matches zijn een restrictie waar ik destijds, toen ik gedurende season 3 lvl 30 werd, niet eens notie van had. Ik zag ranked toen als iets 'hoogstaands' waar ik als relatieve beginner nog niet eens aan wilde ruiken.Rordarok schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:11:
Ik vind ranked restrictions na level 30 onzin. Ik ben lekker in bronze 3 geplaatst door m'n rankings (6 queue dodges, maar toch) en ben daar binnen notime weer uitgeklommen. Ik vind die 300 matches die je moet spelen om ranked te mogen spelen eigenlijk al overdreven. Ik zou het zeker niet erger maken.
Heb lange tijd enkel normals gespeeld, en ben pas met ranked begonnen op het moment dat ik voor elke lane/positie meerdere champions goed kon spelen en - voor zover ik dat kon beoordelen - voldoende algemene ervaring (last hitten, overzicht, objectives, etc) had.
Het feit dat ik pas relatief laat met ranked ben begonnen, is ook een stukje 'respect' naar je teamgenoten in ranked. Elke beslissing die jij neemt heeft direct invloed op hen, dus mag je van anderen die ranked spelen, wel verwachten dat ze er echt klaar voor zijn. Want het is geen Battlefield 4 waarbij jij als solo soldaat niet echt de boel kan verpesten voor de rest, wetende dat je toch nog 31 anderen om je heen hebt.
In LoL daarentegen, met slechts 4 anderen om je heen, heeft een domme actie/suicide van jou meteen zijn weerslag op de rest; daarom zal ik bijv ook nooit een nieuwe champ uitproberen als ik met anderen/tweakers samen spel (via voip); je gaat anderen/bekenden hun tijd niet verspillen met je eigen onkunde. En ook in solo queue met randoms zorg ik wel dat ik me eerst inlees zodat ik niet compleet onwetend voor de dag kom.
Helaas ontbreekt bij menigeen dat soort respect naar anderen; men begint vaak te vroeg met ranked. Daarom is zo'n 300 normal match restrictie prima.
Andere restricties zou ik op zich ook toejuichen, maar ja, hoe geef je zoiets vorm? Dat valt niet mee.
Overigens is het ook wel weer zo, dat bijna elke speler die level 30 wordt denkt makkelijk mee te kunnen in Silver. Ze komen immers elke game wel mensen tegen die slechter zijn. Dus je kent helaas het niveau pas als je je er ook echt aan waagt.
Als ik morgen voor een voetbalelftal kan gaan spelen dat 2e klasse speelt, zeg ik gelijk nee. Precies om de redenen die jij noemt, ik kan dat niveau niet aan, en dat is niet prettig voor die 10 anderen. Maar daarvoor moet ik wel kunnen ervaren welk niveau dat dat dan is, om mezelf op waarde te kunnen schatten.
Verwijderd
Hey ben benieuwd hoe je aan die keys bent gekomen? Ik heb me maar even geregistreerd bij CurseKetho schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:01:
Ik kan 10 beta keys van Curse Voice weggeven![]()
Het is oa handig om mbv een overlay snel te zien wat de timers zijn voor de jungle en champion ultimates en misschien heb je het weleens gezien bij een streamer.
[afbeelding]
Voor zover ik weet is het toegestaan door Riot om het te gebruiken:
http://www.reddit.com/r/l..._league_of_legends_voice/
http://www.reddit.com/r/l...agon_timers_baron_timers/[23:00] Update: Er zijn nog 4 beta keys over
- Stuur me een DM voor een key, first come first served.
- Je hebt een (gratis om te registreren) Curse account nodig om de key bij Curse te claimen.
- Er is 1 voorwaarde, je moet al eens eerder in de League of Legends topic reeks gepost hebben.
[23:45] Update: De laatste beta key is vergeven
Ero-Sensei schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:06:
Gewoon na twee bans, kan je alleen nog maar toegang krijgen voor 25 euro. Ben je gelijk van alle kiddies af. En verder heeft niemand er last van, want een fatsoenlijk persoon wordt geen 2 keer gebanned.

Hoe ga je dat invoeren op een playerbase van weet ik hoeveel miljoen en met spelers in landen waar het maandloon net 25 euro is ?
En hoe ga je om met mensen die per ongeluk gebanned zijn ?
"Don't let your dreams be memes"
Later praatte ik al over x-aantal RP. Dus zo heb je dat opgelost voor lage-lonen landen. Overigens wordt er in landen met een maandloon van ¬ 25.- weinig LoL gespeeld, want ik zou niet weten hoe die aan een geschikte computer moeten komen.Wootlock schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:50:
[...]
moet niet gekker worden.
Hoe ga je dat invoeren op een playerbase van weet ik hoeveel miljoen en met spelers in landen waar het maandloon net 25 euro is ?
En hoe ga je om met mensen die per ongeluk gebanned zijn ?
Mensen die per ongeluk gebanned zijn kunnen zich gewoon laten unbannen door een ticket aan te maken, net als nu. Daarnaast worden er maar weinig binnen een x-periode 2x per ongeluk gebanned.
Heb gisteren Volibear gespeeld. Had hem wel eerder gespeeld, maar toen was ik nog slechter dan nu...
Had er een prima score mee: 9/5/19 - maar dat zegt me na 1 game niks.
Build (jungle): Spirit ancient golem, Frozen mallet, Sunfire, Mercury boots en Spirit visage.
Oftewel pretty tanky, en veel HP wat natuurlijk zijn Bite ten goede komt. Nu vraag ik me af, moet ik 1 item laten builden en bijvoorbeeld een Trinity nemen? Voor wat extra dmg?
Volgens mij is je huidige build prima in orde.Ero-Sensei schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:04:
Nu weer inhoudelijk
Heb gisteren Volibear gespeeld. Had hem wel eerder gespeeld, maar toen was ik nog slechter dan nu...
Build (jungle): Spirit ancient golem, Frozen mallet, Sunfire, Mercury boots en Spirit visage.
Oftewel pretty tanky, en veel HP wat natuurlijk zijn Bite ten goede komt. Nu vraag ik me af, moet ik 1 item laten builden en bijvoorbeeld een Trinity nemen? Voor wat extra dmg?
Getuige ook wat de pro's bouwen
http://www.probuilds.net/champions/Volibear
En wat lolbuilder favoriete build is gebaseerd op diamond/challenger
Super tank past ook meer bij zijn speel stijl, ren op een team af en pick de carry eruit en gooi die naar jou team, dan moet je natuurlijk behoorlijk wat damage kunnen tanken.
Trinity past meer bij bruisers/off tanks zoals Vi, Xin die meer blijven plakken aan hun target door gapclosers en slows/knockups.
Die Guinsoo's in Zionspartan's build is eigenlijk zo gek nog niet, met name met die passive.Turismo schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:12:
[...]
Volgens mij is je huidige build prima in orde.
Getuige ook wat de pro's bouwen
En wat lolbuilder favoriete build is gebaseerd op diamond/challenger
Super tank past ook meer bij zijn speel stijl, ren op een team af en pick de carry eruit en gooi die naar jou team, dan moet je natuurlijk behoorlijk wat damage kunnen tanken.
Trinity past meer bij bruisers/off tanks zoals Vi, Xin die meer blijven plakken aan hun target
Verwijderd
Mallet zou ik er persoonlijk uit laten. Vaak zul je red zelf hebben. Zou eerder voor Randuins gaan, die zie ik niet terug in je build. Die geeft een AoE slow, jij zult vaak een van de eersten zijn die erin duikt of degene die voor de ADC peeled. Het is dan handig om iedereen om je heen te kunnen slowen en niet alleen de persoon die je aanvalt.Ero-Sensei schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:04:
Nu weer inhoudelijk
Dit topic is gesloten.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.