[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 150 ... 168 Laatste
Acties:
  • 324.654 views

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 01:00

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:35:
Ik wilde meer even onder de aandacht brengen dat mensen wel even moeten uitkijken. Ook niet iedereen in de GoT channel (waarvan volgens mij 80% niet post) is een fijne klant.
True, maar denk ook niet dat iemand hier heel snel met een (relatief) onbekende gaat zitten ranken.

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Rordarok schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:42:
Nocturne, Vi en Wukong zijn de 3 champions die nu op het lijstje staan hier. Erg sterk op dit moment, veel CC en vrij hoog carry potential.
Hoe is Wukong grosso modo in de jungle? Hoe is hij qua jungle clear bijv?

Pantheon vind ik persoonlijk niet ideaal, omdat zijn clear early game nogal traag is en hij aldus nogal wat hp pots nodig heeft. Dat hou ik persoonlijk niet zo van. Ze kunnen niet allemaal een Elise achtige sustain hebben natuurlijk, maar toch. Hoe is die clear van Wukong?

[ Voor 7% gewijzigd door Koekiemonsterr op 20-02-2014 21:48 ]

Verwijderd

Aspeed buff, AA reset en AoE skill maken hem erg snel

Verwijderd

Zou zelf toch ook zeker Olaf nomineren als een van de junglers die op het moment best een impact heeft - vanuit de jungle komt hij dmv de nieuwe jungle items prima uit de verf, is een goede damage-soak, en blijft altijd een dreiging voor de carry vanwege z'n CC immunity in combinatie met z'n true damage E. Mocht Olaf een klein beetje snowballen uit de jungle wordt 't voor de carry van de tegenpartij een enorme hel.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:35:
[...]

Ik wilde meer even onder de aandacht brengen dat mensen wel even moeten uitkijken. Ook niet iedereen in de GoT channel (waarvan volgens mij 80% niet post) is een fijne klant. Heb positieve ervaring met random invites uit GoT channel, maar ook zeker "een keer en niet weer" momenten. Een of andere dude (hier in t draadje nooit gezien) in dat channel... eerste game ging 'ie TF mid, gaf first blood weg en ging daarna maar een beetje met z'n ult de jungle in porten en duels verliezen. Toen ik erop callde "ja kut game is nu toch al verloren" terwijl hij de enige death had op dat moment. Dat soort mensen hoef ik bijvoorbeeld niet in de duo :+
Begrijpelijk. Ik heb inderdaad ook genoeg slechte ervaringen met bepaalde tweakers gehad (Exlaxl ring a bell? :D ). Daarom zeg ik ook in mijn post "mensen die elkaar onderling al kennen" ;) Ik weet ongeveer wat jij kan en weet dat je op zijn minst gelijk en waarschijnlijk een stukje beter bent dan ik en altijd speelt om te winnen. Voor mij zou een normal eerst dus niet hoeven, maar ik kan me voorstellen dat je dat andersom liever wel hebt :P

Vicariously I live while the whole world dies

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:55

Passievrucht

swarma

Ligt in 1 van de games mijn internet er 10 minuten er uit, maar i made it. Ben Silver. Hop hop hop we gaan door :)

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-01 13:34
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:51:
[...]

Aspeed buff, AA reset en AoE skill maken hem erg snel
En doordat jungle creeps tegenwoordig het dichtstbijzijnde target aanvallen kun je ook nog vrij veel schade voorkomen met je kloon.
Passievrucht schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:12:
Ligt in 1 van de games mijn internet er 10 minuten er uit, maar i made it. Ben Silver. Hop hop hop we gaan door :)
En de streak continues: hoe roder mijn lolking pagina, hoe groener die van jou :p.

En wat betreft Pantheon is het heel belangrijk dat je zijn skills goed timed in de jungle om zo vaak mogelijk een passive proc te krijgen. Als je passive up is moet je bijvoorbeeld niet je Q gebruiken als je nog even te gaan hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Thormodo op 20-02-2014 22:24 ]

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:44

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Koekiemonsterr schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:47:
[...]

Hoe is Wukong grosso modo in de jungle? Hoe is hij qua jungle clear bijv?

Pantheon vind ik persoonlijk niet ideaal, omdat zijn clear early game nogal traag is en hij aldus nogal wat hp pots nodig heeft. Dat hou ik persoonlijk niet zo van. Ze kunnen niet allemaal een Elise achtige sustain hebben natuurlijk, maar toch. Hoe is die clear van Wukong?
Panth heeft juist vrij weinig pots nodig door zijn passive :S

[specs]

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Vicarious schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:06:
Begrijpelijk. Ik heb inderdaad ook genoeg slechte ervaringen met bepaalde tweakers gehad (Exlaxl ring a bell? :D ). Daarom zeg ik ook in mijn post "mensen die elkaar onderling al kennen" ;) Ik weet ongeveer wat jij kan en weet dat je op zijn minst gelijk en waarschijnlijk een stukje beter bent dan ik en altijd speelt om te winnen. Voor mij zou een normal eerst dus niet hoeven, maar ik kan me voorstellen dat je dat andersom liever wel hebt :P
Aangezien Rudy zonder blikken of blozen met mij durft te ranken, lijkt het me dat dat toch ook wel voor jou zal gelden :P
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:59:
Zou zelf toch ook zeker Olaf nomineren als een van de junglers die op het moment best een impact heeft - vanuit de jungle komt hij dmv de nieuwe jungle items prima uit de verf, is een goede damage-soak, en blijft altijd een dreiging voor de carry vanwege z'n CC immunity in combinatie met z'n true damage E. Mocht Olaf een klein beetje snowballen uit de jungle wordt 't voor de carry van de tegenpartij een enorme hel.
Ben op zich zeer gecharmeerd van Olaf, en dit verhaal klopt op zich helemaal. Alleen qua ganks vind ik Olaf soms net ff iets te flets in vergelijking met een Vi/Elise. Als je je Q op max range raakt, is dat op zich prima CC om de gank mee te starten, maar dan moet je nog wel even die afstand overbruggen voordat je een E kan landen. In de tussentijd kan je target, ondanks de Q slow, alweer bijna bij zijn turret zijn aanbeland. Vi en Elise hebben wel die gapcloser waardoor je met hen meer dmg brengt in een gank.

En via zijn CC immunity ult blijft ie inderdaad altijd een dreiging, maar toch haalt dat het niet bij een Vi die via Q en Ult in een oogwenk de carry eruit pikt. Als Olaf zijnde moet je via sprint summoner spell en je ult vaak eerst nog rennen rennen rennen voordat je bij de carry bent. Vi is wat dat betreft veel directer een dreiging.

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:24:
En via zijn CC immunity ult blijft ie inderdaad altijd een dreiging, maar toch haalt dat het niet bij een Vi die via Q en Ult in een oogwenk de carry eruit pikt. Als Olaf zijnde moet je via sprint summoner spell en je ult vaak eerst nog rennen rennen rennen voordat je bij de carry bent. Vi is wat dat betreft veel directer een dreiging.
De rest ben ik het wel mee eens - maar Olaf is zeker een grotere dreiging in een teamfight wanneer je hem naast Vi legt. Vi kan haar ult doen - en is daarna praktisch gezien klaar (kan gefocussed worden, maar niet verplicht). Olaf daaraantegen is een geval óf je focussed hem terwijl hij op je carry afloopt, óf je carry kite goed (en dat is bar lastig wanneer er geen CC gebruikt kan worden), óf je carry is enorm dood. Zeker als je als Olaf goed bouwt (lees, tanky & CDR), dan kan hij een enorm probleem opleveren in mid & lategame teamfights wanneer hij maar lastig neer te halen is.

Wanneer je als ADC een Q eet van Vi binnen een teamfight (voordat ze ult) ben je wat mij betreft toch vaak een verloren zaak - dat is niet positioning waar we vrolijk van kunnen worden :)

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Fanatic_FS schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:22:
Panth heeft juist vrij weinig pots nodig door zijn passive :S
Ja wellicht besteedde ik onvoldoende aandacht aan zijn double block. Ik was vooral nieuwsgierig naar zijn clear speed met as marks, maar dat viel mij ietwat tegen. Misschien nog maar eens proberen.
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:30:
[...]

De rest ben ik het wel mee eens - maar Olaf is zeker een grotere dreiging in een teamfight wanneer je hem naast Vi legt. Vi kan haar ult doen - en is daarna praktisch gezien klaar (kan gefocussed worden, maar niet verplicht). Olaf daaraantegen is een geval óf je focussed hem terwijl hij op je carry afloopt, óf je carry kite goed (en dat is bar lastig wanneer er geen CC gebruikt kan worden), óf je carry is enorm dood.
True, de permaslows van Olafs Q op de carry gaan ze niet leuk vinden, zeker als je niet geCC'ed kan worden.

Trouwens, wat betreft clear speed en sustain in de jungle is Olaf Elise-like --> uitstekend. Vind ik een groot voordeel van Olaf; kun je meer tijd doorbrengen in de jungle en sneller ganken.

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-12-2025

Rordarok

De enige echte

Ben persoonlijk niet zo'n fan van Olaf. Mist de benodigde (reliable) CC, is early game als jungler vrij zwak in verhouding met meer populaire champions en zal in de jungle niet genoeg farm mee pakken om of damage te builden of tank te gaan (en dan daarbij nauwelijks damage doen), wat hem zonder de eerder genoemde CC niet mijn favoriete pick maakt. Ik zie hem overigens ook nooit jungle.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Rordarok schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:36:
is early game als jungler vrij zwak in verhouding met meer populaire champions
wut? in welk opzicht? zijn clearspeed is heel behoorlijk, hij heeft wat sustain dus is ook zelden echt low health en kan aardig duellen. Het grootste nadeel van Olaf vind ik dat zijn ganks matig zijn als je die Q mist.

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Thormodo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:16:
[...]
En de streak continues: hoe roder mijn lolking pagina, hoe groener die van jou :p.
Laat die van jou dan maar mooi rood blijven :>

Zijn ult blijft altijd mooi. Charge (E), Ult op AD/APC Carry en charge hem nog verder naar je teammates.

Dit potje was echt moeilijk, Malphite was fed as hell, maar had geen enkele tank item gebouwd. Als hij een randiums omen had gekochte ipv een Void Staff dan hadden ze echt gewonnen. Le Blanc miste in het begin echt elke skillshot, later deed ze het redelijk. Potje daarna had ik Le Blanc weer in mijn team en die had voor gezorgd dat ik Hecarim kreeg. Ze gaf aan dat ik extreem goed ben met Hecarim en dat ze mij Heca moesten laten spelen. Mijn team heeft het ook geweten, alle verwachtingen waargemaakt. Zie het makkelijke potje maar _/-\o_
Moeilijk potje:
http://www.lolking.net/su...153168#matches/1336175189

Makkelijk potje:
http://www.lolking.net/su...153168#matches/1336380581

Laatste potje van de avond ging nergens over. Zo'n slechte Zed en ben zelf met grote regelmaat doodgegaan omdat ik Zed/Thresh moest proberen te redden. Door mij zijn ze iets minder slecht uitgekomen endgame, maar helaas ben ik net zo als hun geeindigd met wel wat kills, maar toch 9 deaths op mijn knarre :(

http://www.lolking.net/su...153168#matches/1336498764

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
gisteravond 1 potje 6v6 gedaan, stond met akali tegen zed en kassadin veel van farmen kon ik niet vanwege de druk die ze met ze'n 2en gaven. Maar gelukkig kwam Yi onze jungler af en toe langs om te helpen, niet met zed of kassadin killen, nope minions kills en weer aanlopen. Dank u wel, zeer behulpzaam. Toren al vrij snel down en kort daarna kwam een vriend van mij mij assisteren met warwick, toen hebben we kassadin meteen kunnen pakken en zed daarna. Het was wel een hele rare team comp van de tegenstander, 3 adc + 2 assasins + sorake. ons team riven, WW, renekton, Yi , akali en urgot. early game was het even lastig bij alle lanes maar dat was na 15 minuten ook niet meer en daarna sloeg de game helemaal om. zo een chaos dat ik redelijk vrij spel had focus van de tegenstand was gewoon niet goed. Was uiteindelijk wel een leuke game, zeker voor herhaling vatbaar dit weekend.

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-01 23:54
Vicarious schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:31:
Anyway, ik bak er geen kut meer van sinds season 4. Zelfs in Silver V kan ik blijkbaar niet meer carryen terwijl ik vorig seizoen qua MMR regelmatig tegen high golds stond en me daar prima kon redden. Heb al geprobeerd mijn champion pool in de jungle aan te passen naar wat meer carry type junglers (Vi, Evelynn, Elise, Pantheon in plaats van voorheen Olaf, Warwick, Shyvana) maar het wil nog steeds niet echt lukken. Iemand nog briljante tips? Kha'zix zou een goede jungler zijn, maar daar ben ik gewoon superslecht mee.

Edit: misschien een ideetje om onder GoTters die elkaar een beetje kennen een soort duo queue pooltje op te zetten? Scheelt in ieder geval 1 troll en hopelijk zorgt wat extra communicatie dan voor wat meer wins. Er zitten volgens mij best wel wat gotters in silver die best hoger kunnen (JapieTalent, ItsNotRudy, Mebus etc.)
Ik heb helaas hetzelfde fenomeen. Vorig seizoen schurkte ik tegen Gold aan en kon ik op dat niveau goed meekomen. Dit seizoen in de placements met Gold en zelfs Platinums gespeeld waarmee ik goed kon meekomen, geplaatst in Silver V en me redelijk vlot weer op kunnen werken tot Silver I, waar ik zelfs een keer promotions heb gehaald.

Maar sinds een dag of 10 / 12 kan ik gewoon niets meer winnen, ongeacht hoe ik zelf speel / welke champ ik ook pak.. Ben in deze periode ook vrij vlot weer afgezakt naar Silver V. Niets leek meer te werken. Gister was een iets betere dag; promo's gehaald en de laatste mbv Mebus ook gewonnen dus ik zit nu weer in Silver IV. Nou ja, ik blijf in ieder geval stug doorgaan; wellicht draait het weer een keer om..

Wat betreft Duo Queue; i'm in! Zeker met de mensen waarmee je weet wat je er aan hebt is dat zeker een voordeeltje. Dus mocht je tijd hebben; let me know.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:55

Wootlock

Evilution

Die Hexa-kill mode wat een chaos :D
3 man botlane en binnen 8 min waren de twee lane turrets al down :)

"Don't let your dreams be memes"

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

JapieTalent schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:49:
[...]

Maar sinds een dag of 10 / 12 kan ik gewoon niets meer winnen, ongeacht hoe ik zelf speel / welke champ ik ook pak.. Ben in deze periode ook vrij vlot weer afgezakt naar Silver V. Niets leek meer te werken. Gister was een iets betere dag; promo's gehaald en de laatste mbv Mebus ook gewonnen dus ik zit nu weer in Silver IV. Nou ja, ik blijf in ieder geval stug doorgaan; wellicht draait het weer een keer om..
Japie, dat probleem heb ik ook gehad. Ben door slechte promo's in brons 4 beland. Snel naar Brons 1 opgewerkt en kwam weer snel in Brons 4 door een flinke losstreaks, alles wat ik deed het werkte niet. Ben toen wel andere champs gaan gebruiken en dat heeft geholpen, van Syndra naar Ziggs/Gragas, alhoewel ik met Gragas nog niks heb gewonnen. Van VI naar Hecarim (Was mijn main in S3). Voor TOPLane een nieuwe champ voor mij ontdekt, Garen. Heb mijn runepages gefinetuned en moet nu enkel nog de support page finetunen en een 2e ADC page met lifesteal.

Sinds zondag tot en met gisteren me naar Silver V opgewerkt. Hopelijk snel doorgaan naar High Silver/Low/Mid Gold.

Mijn advies, gewoon stug door blijven gaan. Heb een paar keer met je geduoq-ed en aan jou ligt het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Passievrucht op 21-02-2014 10:11 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 20:33
Ik zie dat fenomeen ook in de normal games hier.

Heb redelijk wat games verloren in verschillende rollen. Vaak niet door m'n eigen doen maar door gewoon slecht teamwork of gewoon lanes die feeden door steevast te blijven pushen en iedere keer dood te gaan.

Gisteren m'n lossstreak kunnen beëindigen met een 4 man premade team (allemaal duitsers) tegen een ook 4 man premade.
Ik stond Irelia top (2de maal dat ik haar speel) tegen een lvl 23 Shyvanna die echt slecht was. Het waren allemaal mid-bronze spelers.

Tjongejonge, wat een sukkels dat er bij waren. Onze Nunu jungle was goed, Kassadin mid heeft veel gefeed early game maar kunnen afsluiten met 30 kills maar onze botlane was slecht. Caitlyn, een Bronze III speler feede hard. Ze waren meer dood dan levend.

Ook hun farm was slecht. Als ik 97 farm had, had m'n team max 50 farm en dat zag je goed aan hun items. Botlane was dan zowel support als cait 0/7/0.

We waren 4 man aan de inhib turret aan het neerhalen en cait was net gerespawned. Er stonden superminions aan onze nexus turrets te kloppen en wat doet ze? Ze loopt botlane om daar wat te pushen waardoor we 1 nexus turret kwijt waren doordat we niet op tijd konden recallen.

Ik zeg "WTF cait?" en zegt Nunu "We are trying to explain to her" ....

Zeer nipt gewonnen want annie support had 14 kills, Jinx had 20 kills mid-game waardoor heel hun team, behalve Shyvanna, je bijna kon one-shotten.

Verwijderd

Gisteren een 4 tal hexakills gespeeld en het was duidelijk te merken dat het niet wordt gespeeld als een normal, de meeste gaan echt voor de fun. Maar het is ook wel fun.
Wel een kans meer om een troll of feeder op je team te hebben :)
Een potje gejungled met hecarim en die game ging echt nergens over een first time bronze graves die zijn build op niets trok en een kennen die top liep te feeden. Het beste er proberen uit halen en was zelf heel positief gestart maar midgame kon ik niet veel meer doen aangezien zij 3 fed assassins hadden.
Dan overgeschakeld op teemo en dan begon de fun :) die teamfights waar je op voorhand mooi geshroomd hebt zijn hilarisch van die 3, 1 verloren door dat we 2 man hadden die enkel wouden backdooren en zeker geen teamfights doen. Die andere 2 waren redelijk easy wins.
Die shrooms icm meja's soulstealer zijn gewoon gegarandeerde stacks :) :) :) :) :)
liandry's morellonomicon meja's rabcap (nashor's of zhonya's)
kabooooooooooooooooom here comes the shroom, lee q op mij lol aa+q+aa en ignite en hij was dood in geen tijd. Doordat je met 6 bent zijn de teamfights nog iets chaotischer maar maakte het voor mij supereasy om de carry's te blinden en kapot te bursten.
Ik heb gewoon het gevoel dat deze mode nooit serieus gaat genomen worden en dat vind ik toch een beetje spijtig aangezien er volgens mij heel leuke team tactics te pullen zijn.
1 game double jungle gezien maar ze werkten niet echt samen dusja ..
1 game 1 top 1 bot 4 mid gezien en dat was toch wel wat spannend want die pushten keihard mid maar ja als ons team voordeel haalde op de sidelanes en dan collapste was hun team steeds de sjaak.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 10:43 ]

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03-2025

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Vicarious schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:31:
Man man man vandaag weer een aantal pareltjes van games gespeeld hoor :D Blijkbaar ben je als je 0/0/7 na 15 minuten gaat in de jungle compleet useless en "gank je nooit" . Volledig mijn schuld dan ook dat de bot lane de river nooit ward en 10 kills weggeeft aan hun bot lane + lee sin die vrijelijk kon ganken. Ook mijn schuld dat ik zelf maar een ward neerzet, 300x ping dat Lee eraan komt en ze alsnog gaan towerdiven voor een kansloze kill .

Anyway, ik bak er geen kut meer van sinds season 4. Zelfs in Silver V kan ik blijkbaar niet meer carryen terwijl ik vorig seizoen qua MMR regelmatig tegen high golds stond en me daar prima kon redden. Heb al geprobeerd mijn champion pool in de jungle aan te passen naar wat meer carry type junglers (Vi, Evelynn, Elise, Pantheon in plaats van voorheen Olaf, Warwick, Shyvana) maar het wil nog steeds niet echt lukken. Iemand nog briljante tips? Kha'zix zou een goede jungler zijn, maar daar ben ik gewoon superslecht mee.

Edit: misschien een ideetje om onder GoTters die elkaar een beetje kennen een soort duo queue pooltje op te zetten? Scheelt in ieder geval 1 troll en hopelijk zorgt wat extra communicatie dan voor wat meer wins. Er zitten volgens mij best wel wat gotters in silver die best hoger kunnen (JapieTalent, ItsNotRudy, Mebus etc.)
lol, gisteren hetzelfde meegemaakt met Vi in de jungle....en onze mid maar flamen en noob hier en noob daar....eind van de game ging ik 9/2/15

Vi is heel goed in carrien..kan je in Bronze en Zilver nog goed weg mee denk ik. Maar voor de afwisseling ben ik ook eens beginnen trainen met Elise...das ook een leuke champ hoor.

In de 2 normals dat ik ermee had gespeeld was ik bagger, maar gisteren gelijk een Ranked mee gespeeld (enemyteam had Vi) en dat ging stukken beter. Wel verloren, maar ik geeindigd op 10/5/5

Voordeel van elise tenopzichte van Vi is dat Elise nog meer burst, maar daartegenover staat dat Elise wat meer squishy is...maar dat kan nog aan mijn weinig ervaring met haar liggen.

Hecarim was in S3 men main jungler. Gisteren ook 2 keer geprobeerd in ranked en moet zeggen dat die wel wat damage doet, maar hij ontbreekt toch wel wat als je hem moet vergelijken met Vi of Elise.

En Kha? tjsa......is idd een heel goede jungler, ook om mee te carrien. Maar het lukt mij in ranked ook niet met hem. Als ik hem in ARAM mag spelen dan gaat het altijd goed...maar in ranked "fail" ik ongelooflijk met Kha....onbegrijpelijk

..gewoon blijven spelen...ik zit al aan 70 games met Vi, en die begin ik nu wel aardig onder de knie te hebben...nu alleen nog uit bronze geraken ;-)

<GoT> Brain3#2873

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Brain3 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:13:
[...]
Hecarim was in S3 men main jungler. Gisteren ook 2 keer geprobeerd in ranked en moet zeggen dat die wel wat damage doet, maar hij ontbreekt toch wel wat als je hem moet vergelijken met Vi of Elise.
Met Hecarim doe je nog redelijk veel AOE damage en Vi doet helaas maar 2 hits AOE. Persoonlijk vind ik in Brons/Silver Hecarim beter dan Vi. Met Vi doe je je kunstje (R/Q/2xE) en dan houdt het op. Met Heca blijf je doorharken met je Q :-).

Met Vi kan je inderdaad carry-en, maar ben je meer van het team afhankelijk. Hecarim kan meer solo. Welke build heb jij voor hecarim dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Passievrucht op 21-02-2014 12:38 ]

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik vind Vi veel more solo carry potential hebben dan Hecarim. Ik vraag me af hoe jullie haar builden.

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-12-2025
Goedemiddag mede-leaguers.

Ik heb niet alle 150 pagina's gelezen, dus mocht ik discussies hebben gemist, mijn excuses.

Hoe staan jullie tegenover "experimentele junglers"?
Ik zelf speel meestal alleen normals (met 1-3 vrienden), ranked doe ik alleen aan het eind van het seizoen om de rewards
binnen te slepen :)

Speel beetje elke rol wel op goed niveau, met uitzondering van support, die rol lijkt niet voor mij te zijn.
Sinds een paar dagen ben ik weer enorm geinteresseerd in de jungle rol, en dan probeer ik niet de standaard te spelen.
Uiteraard een potje Kha'zix is leuk, maar ondertussen heb ik darius / twitch / talon en diverse andere champions in de jungle geprobeerd.

Twitch en Darius waren zeer leuke games en de scores waren ook zeer goed, Talon is early game te langzaam, maar ganks zijn enorm sterk.
Ik merk wel dat de "randoms" in het team vaak enorm beginnen te zeuren omdat het allemaal niet zo standaard is.

Experimenten jullie zelf ook, en wat is je ervaring?

Uiteraard ben ik niet blind, ik kijk wel wat het team nodig heeft, dus ik ga geen assassin type als er al 3 zijn.

Ik begreep dat er ook een GoT channel ingame is, ik zal hier ook even op joinen.

PSN: MaxxusNL

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Rordarok schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:40:
Ik vind Vi veel more solo carry potential hebben dan Hecarim. Ik vraag me af hoe jullie haar builden.
Bijna hetzelfde als mijn Heca,

SotEL
Mobility Boots (Bij Full AD Tabi en bij veel AP of CC Mercury)
SunfireCape
4e en 5e item is afhankelijk van de enemy team
Spirit Visage of Iceborn Gauntlet
Iceborn Gauntlet of Spirit Visage

6e item afhankelijk van de enemy team als ik er aan toe kom, maar dit kan zijn:
Randiums Omen, Maw of Malmortius, Thornmail of Black Cleaver

En mocht het extreem lang duren, SotEL verkopen en een passende item terugkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Passievrucht op 21-02-2014 12:53 ]

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Passievrucht schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:52:
SotEL
Mobility Boots (Bij Full AD Tabi en bij veel AP of CC Mercury)
SunfireCape
4e en 5e item is afhankelijk van de enemy team
Spirit Visage of Iceborn Gauntlet
Iceborn Gauntlet of Spirit Visage

6e item afhankelijk van de enemy team als ik er aan toe kom, maar dit kan zijn:
Randiums Omen, Maw of Malmortius, Thornmail of Black Cleaver
Naast de SotEL start kun je ook prima voor Ancient Golem als start item gaan. Vi heeft op zich nog prima dmg, ook al bouw je haar tanky. En die extra tenacity is ook welkom; hoef je in principe geen mercury boots meer. Dus Ancient Golem kan prima; zeker als je bijv geen tanky top/support hebt of het allemaal niet echt lekker gaat, zou ik daarvoor gaan.

Vergeet Triforce ook niet op Vi. Uitstekend item.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51
Passievrucht schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:36:
[...]

Met Hecarim doe je nog redelijk veel AOE damage en Vi doet helaas maar 2 hits AOE. Persoonlijk vind ik in Brons/Silver Hecarim beter dan Vi. Met Vi doe je je kunstje (R/Q/2xE) en dan houdt het op. Met Heca blijf je doorharken met je Q :-).

Met Vi kan je inderdaad carry-en, maar ben je meer van het team afhankelijk. Hecarim kan meer solo. Welke build heb jij voor hecarim dan?
Ik heb dus ook die ervaring, na voorheen Vi gemained als jungler en nu Hecarim, zie ik een veel hogere win rate in ranked Bronze met Hecarim.

Ik merk ook dat Hecarim veel beter is wanneer het komt op lategame team fights, veel tankier, betere sustain, cc komt meer van pas, ipv van 1 iemand proberen neer te bursten en dan zelf ge'ccd te worden en neer te gaan..

Ik denk dat dit het verschil maakt in ieder geval in Bronze wat de hogere winrate verklaart.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:06:
[...]

Naast de SotEL start kun je ook prima voor Ancient Golem als start item gaan. Vi heeft op zich nog prima dmg, ook al bouw je haar tanky. En die extra tenacity is ook welkom; hoef je in principe geen mercury boots meer. Dus Ancient Golem kan prima; zeker als je bijv geen tanky top/support hebt of het allemaal niet echt lekker gaat, zou ik daarvoor gaan.

Vergeet Triforce ook niet op Vi. Uitstekend item.
Ik ga liever voor wat meer tanky en gebruikmakende van de sheen door middel van Iceborn. Maar goed dat is ieder zijn voorkeur. SotEL doe ik altijd met Heca, maar op Vi wil ik ook inderdaad wel eens voor de Ancient gaan, maar voorkeur naar SotEL, waarom? Het voelt gewoon fijner :-)

Misschien om mijn Vi ervaring beter te ervaren maar eens voor Ancient Golem gaan ipv SotEL en de Iceborn vervangen voor een Trinity. Wellicht dan eerst een Randium Omen rushen ipv een Sunfire Cape.

Wat wel een groot verschil is ivm Vi, Hecarim is gewoon wat moelijker want je moet je E goed weten te timen icm je ult. Je moet zo ver mogelijk rennen voordat op de enemy dashed.

Bij Vi is het een kwestie van je Q/R goed timen en in een korte tijd heb je wederom je Q weer.

[ Voor 12% gewijzigd door Passievrucht op 21-02-2014 13:20 ]

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Passievrucht schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:36:

Met Vi kan je inderdaad carry-en, maar ben je meer van het team afhankelijk. Hecarim kan meer solo.
Ik zou eerder het tegenovergestelde beweren: je hebt veel meer aan Vi in solo queue dan Heca. Juist met Heca ben je meer afhankelijk van je team.

Waarom zou aoe dmg zo belangrijk zijn op Heca/Vi als jungler? Ja ok, het helpt hun jungle clear en die is bij Vi in ieder geval prima. Voor de rest heb je op zich geen aoe dmg nodig.

Beiden hebben CC, maar Vi is tankier en doet zelfs met tanky builf aardig wat dmg. Bovendien vind ik Vi's ganks harder. Gister zat ik Diana mid, en kwam Heca regelmatig langs voor een gank. Ik pop gewoon Diana's W shield en loop zonder enorm veel problemen terug naar mijn turret. Voor een Vi gank (een rake Q, mogelijk twee E's en aa's) ben ik veel banger.

Bovendien is dat 'kunstje' van Vi, zoals jij het omschrijft, nogal sterk. Soms kun je via je ulti al eigenhandig de carry uitschakelen, en anders doet de followup dmg van je teamleden het wel. Vi is vaak nog tanky genoeg om daarna nog even uit te houden, maar als je via je ulti snel de carry onschadelijk maakt, heb je je taak in feite al volbracht, ongeacht hoe lang je daarna overeind blijft.

Verwijderd

Maxxus schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:46:
Hoe staan jullie tegenover "experimentele junglers"?
Hangt ervan af welke champions, ik main jungle sedert season 1 en heb al wel vaak genoeg minder traditionele junglers gespeeld.

AD Fizz was vorig seizoen mijn favo jungler alhoewel ik hem soms ook wel AP bouwde.
Gragas is ook wel fun om eens te doen.
In dit seizoen nog niet te veel geexperimenteerd met junglers maar ik wil zeker nog eens kijken als Fizz nog even goed is.

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Passievrucht schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:17:
[...]

Ik ga liever voor wat meer tanky en gebruikmakende van de sheen door middel van Iceborn. Maar goed dat is ieder zijn voorkeur. SotEL doe ik altijd met Heca, maar op Vi wil ik ook inderdaad wel eens voor de Ancient gaan, maar voorkeur naar SotEL, waarom? Het voelt gewoon fijner :-)

Misschien om mijn Vi ervaring beter te ervaren maar eens voor Ancient Golem gaan ipv SotEL en de Iceborn vervangen voor een Trinity. Wellicht dan eerst een Randium Omen rushen ipv een Sunfire Cape.
Iceborn Gauntlet heb ik nog nooit genomen op Vi. Voor wat het waard is: net ff Probuilds.net gecheckt en ook daar neemt geen enkele pro een Iceborn op Vi. Volgens mij heb je veel meer aan Triforce.

Persoonlijk zou ik eerder voor een Sunfire gaan dan Randuins, maar hangt er beetje vanaf. Voordeel van Sunfire is dat je hem sneller hebt en ook nog eens aoe dmg doet. Aangezien je toch altijd in melee range komt, heb je redelijk wat aan de Sunfire passive. Ook voor jungle clear overigens.

• Maxxus
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:24:
[...]

Hangt ervan af welke champions, ik main jungle sedert season 1 en heb al wel vaak genoeg minder traditionele junglers gespeeld.

AD Fizz was vorig seizoen mijn favo jungler alhoewel ik hem soms ook wel AP bouwde.
Gragas is ook wel fun om eens te doen.
In dit seizoen nog niet te veel geexperimenteerd met junglers maar ik wil zeker nog eens kijken als Fizz nog even goed is.
Na de aanpassing van de jungle item (dat je % hp en mana terug krijgt), is het leuker om te experimenteren, heavy mana champs worden viable (zie pantheon bijvoorbeeld).

Twitch jungle is best sterk imo, SotEL + rode buff + twitch passive, dat is een hoop extra damage.

Plus, je kan in stealth ganken, met je slow komen ze moeilijk weg.
Absoluut een aanrader imo.

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:31:
[...]

Iceborn Gauntlet heb ik nog nooit genomen op Vi. Voor wat het waard is: net ff Probuilds.net gecheckt en ook daar neemt geen enkele pro een Iceborn op Vi. Volgens mij heb je veel meer aan Triforce.

Persoonlijk zou ik eerder voor een Sunfire gaan dan Randuins, maar hangt er beetje vanaf. Voordeel van Sunfire is dat je hem sneller hebt en ook nog eens aoe dmg doet. Aangezien je toch altijd in melee range komt, heb je redelijk wat aan de Sunfire passive. Ook voor jungle clear overigens.
Ik zie dat ze met Hecarim ook niet veel Iceborn kiezen. Hmmm, trinity doet uiteraard wel tons of damage en of je nu slowed of je speedbuffed je zelf, als Solo zijnde maakt dat wat minder uit.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Die slow op Iceborn wordt op low elo nogal overschat. Bovendien is Vi sowieso wel redelijk goed in het blijven plakken aan de target die je uitzoekt. Dan kun je dus beter voor de rauwe stats van een triforce of een of ander tanky item gaan.

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Vicarious schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:49:
Die slow op Iceborn wordt op low elo nogal overschat. Bovendien is Vi sowieso wel redelijk goed in het blijven plakken aan de target die je uitzoekt. Dan kun je dus beter voor de rauwe stats van een triforce of een of ander tanky item gaan.
Het gaat mij niet specifiek om de slow maar om de armor, slow en damage ipv Damage/Health/Speedbuff(Trinity).

Heca blijft eigenlijk ook wel aan een champ plakken, mits flash. Vi blijft wel beter plakken. Ik ga de volgende keer ook maar eens een TF op Heca pakken.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Trinity geeft ook nog AS en een beetje crit chance :P De damage output van trinity is daardoor flink wat hoger, zeker als je het combineert met de passive op de W van Vi.

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:22:
[...]

Ik zou eerder het tegenovergestelde beweren: je hebt veel meer aan Vi in solo queue dan Heca. Juist met Heca ben je meer afhankelijk van je team.

Waarom zou aoe dmg zo belangrijk zijn op Heca/Vi als jungler? Ja ok, het helpt hun jungle clear en die is bij Vi in ieder geval prima. Voor de rest heb je op zich geen aoe dmg nodig.

Beiden hebben CC, maar Vi is tankier en doet zelfs met tanky builf aardig wat dmg. Bovendien vind ik Vi's ganks harder. Gister zat ik Diana mid, en kwam Heca regelmatig langs voor een gank. Ik pop gewoon Diana's W shield en loop zonder enorm veel problemen terug naar mijn turret. Voor een Vi gank (een rake Q, mogelijk twee E's en aa's) ben ik veel banger.

Bovendien is dat 'kunstje' van Vi, zoals jij het omschrijft, nogal sterk. Soms kun je via je ulti al eigenhandig de carry uitschakelen, en anders doet de followup dmg van je teamleden het wel. Vi is vaak nog tanky genoeg om daarna nog even uit te houden, maar als je via je ulti snel de carry onschadelijk maakt, heb je je taak in feite al volbracht, ongeacht hoe lang je daarna overeind blijft.
De Q AoE is juist zo lekker op Hecarim omdat je over het team heen ult en daarna tussen de ADC en APC in gaat staan en ze beide blijft raken. Ook kan je deze spammen tijdens het rennen, dus tenzij ze sneller zijn komen ze niet weg. (Misschien dat de positionering op hoog niveau zo perfect is dat je niet meer meerdere kan raken, maar op laag niveau werkt dat nog wel ;))

Btw, bij een full AD vijand ga ik op Heca meestal voor Elder Lizard, Mobi, Frozen Heart, GA, Thornmail, en als laatste eventueel Sunfire of Randuin's. Dan is je defense zo hoog dat je zo ongeveer hun hele team onder hun nexus turrets kan tanken.

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Skyclad schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:34:
[...]

De Q AoE is juist zo lekker op Hecarim omdat je over het team heen ult en daarna tussen de ADC en APC in gaat staan en ze beide blijft raken. Ook kan je deze spammen tijdens het rennen, dus tenzij ze sneller zijn komen ze niet weg. (Misschien dat de positionering op hoog niveau zo perfect is dat je niet meer meerdere kan raken, maar op laag niveau werkt dat nog wel ;))

Btw, bij een full AD vijand ga ik op Heca meestal voor Elder Lizard, Mobi, Frozen Heart, GA, Thornmail, en als laatste eventueel Sunfire of Randuin's. Dan is je defense zo hoog dat je zo ongeveer hun hele team onder hun nexus turrets kan tanken.
Sunfire moet je eerder hebben om zijn W effectiever te maken. Doe de sunfire als 3e item.

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Inmiddels Pantheon jungle wat meer getest en ik zat er inderdaad naast qua sustain: nu beter gelet op juist gebruik van de passive en dat scheelt nogal. Jungle clear speed (via as marks) is ook nog wel acceptabel. En ganks zijn via zijn leap stun en vrij hoge dmg ook prima.

Alleen je merkt wel hoe kwetsbaar hij is, ervan uitgaande dat je hem voornamelijk op dmg bouwt. Zijn capaciteit om via de 'mandrop' op de carry te landen en die uit te schakelen is nice, maar daarna moet je eigen team wel heel goed volgen, anders is Pantheon een vogel voor de kat. Hetzelfde geldt voor een gank die zich tegen je keert; je bent dan - ondanks je passive - soms down voor je het weet.

In de recente game van Fnatic tegen SHC zag je dat Pantheon een paar keer enkel kon overleven door een goeie Morgana shield. Dergelijke goeie samenwerking lijkt voor Pantheon echt vitaal, juist omdat ie meestal niet veel kan hebben.

Ik heb het idee dat Pantheon een beetje een alles of niets champ is. Het gaat bij Pantheon, méér dan bij andere junglers, echt om dat ene moment waarop alles moet lukken. Maar de potentie is er :)

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Net 2 leuke potjes gedaan met Japie waarvan 1 gewonnen en 1 verloren :) Eerste potje hadden we niet zo een super ADC (Jinx, die de learning curve nog niet echt had meegemaakt..). Nog steeds leuk om met Evelynn de game te kunnen facerollen, beter dat die ult nu instant is (handig tegen een ignite) en die E physical dmg is (magic resist? E max ftw).

BABYMETAL LoL - Twitch

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Leuk om hier als jungler zowat van alle meningen en ervaringen te horen.

...maaar......

....zelfs al ben jij goed aant junglen, en ga je 9/1/15....dan nog ben je niet goed genoeg om de game te winnen.

...das het spijtige aan LoL vind ik. Zelf speel je een berematch....maar op het einde krijg je een "DEFEAT" rond je oren....met een zure "-14LP" er bovenop.

Mijn probleem als jungler is, dat ik meestal wel goed kan beginnen en wat kills kan halen, maar dat ik niet echt kan snowballen en heel de game kan carrien....je kan wel wat towers forceren...maar er komt dan een moment (midgame) dat het enemy team ook op krachten komt en dan keert alles omwille van de misschien iets mindere ploegmaten...en dan...."DEFEAT"

...volgens mij ligt het aan het kiezen van de verkeerde "objectives"...maar ploegmaten zien dat soms helemaal anders.

Wat doen jullie?

<GoT> Brain3#2873

• Mebus
@Brain3, als ik al 2/3 man nog een champ zie chasen (Nidalee, teemo, leblanc, etc, champs die je vaak al niet bij kan houden) dan blijf ik gewoon mid en probeer ik ze niet eens te helpen en vaak zien ze dat dan wel in en komen dan alsnog terug om te helpen vervolgens. Als je ze juist gaat helpen gebeurd er vaak geen drol en heb je geen objective gepakt (leuk dat je nog een tripple kan scoren, maar een turret, vooral de tweede is meer waard dan die tripple). En als je bedenk dat ze een zwaar tanky team/late game hebben kan je hem beter zo snel mogelijk eindigen. Objectives boven vrijwel alles of je moet zeker weten dat je nog een kill kan pakken die voor je staat.

BABYMETAL LoL - Twitch

• Maxxus
Het is het effect van een team game, zonder full premade team zal je altijd dit soort risico's behouden.

Ik ga (als ik jungle) meestal ook vrij goed in het begin, soms inderdaad monsterlijk goed, maar is geen garantie voor een win. Dit is natuurlijk van toepassing op elke rol.

De factor is vaak inzicht/skill, iedereen schaalt zichzelf vrij hoog (ik zelf iig wel :P), maar soms mis jij of je teammember(s) bepaalt inzicht waardoor objectives niet worden gepakt, teamfights ongelofelijk fout gaan, mensen gaan chasen met tunnelvisie.

Communicatie is daarom belangrijk, maar typen tijdens een gevecht is niet mogelijk.
Meestal als je mensen probeert te begeleiden wordt je geflamed, waardoor je dingen maar in je eentje gaat doen.

Toch, ik blijf het proberen, en ik start meestal een game met een vrienden (of meerdere), hierdoor heb je een grotere impact op de game, mensen die luisteren op skype bijvoorbeeld.

Hoe er mee om te gaan, makkelijkste optie is zeggen, schouders ophalen en diep zuchten en naar de volgende game. Werkt niet altijd, meestal scheld ik even naar mijn monitor, doe even 5 minuten iets anders en start dan weer opnieuw.

• Death1ord
Hexakill zou leuk zijn maar het is inderdaad gewoon pure chaos.

Weinig teamwork, iedereen wil dmg bouwen en dan loopt het fout. Zo werd onze Panth bv one shot door Gragas of Xerath omdat hij geen resistances had.

Ik heb Sejuani junlge genomen en heb me uitermate vermaakt! Wat is ze leuk S4 jungle. Met de nieuwe jungle items heb je weinig mana problemen en ze is gewoon zo tanky.

Ze hadden letterlijk 3 champions nodig om mij van half health naar 0 te doen droppen terwijl ze zelf nog een 100 HP over hielden. Ben 17/8/16 geeindigd :p

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

misterdoom schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:47:
Ik heb Sejuani junlge genomen en heb me uitermate vermaakt! Wat is ze leuk S4 jungle. Met de nieuwe jungle items heb je weinig mana problemen en ze is gewoon zo tanky.
Nu nog een Sejuani die een iets minder zwakke early game heeft (zwak in elke 1v1 early en heeft trage jungle clear) en dan komen we ergens :)
Mana is niet het probleem bij Seju.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 13:50
Thormodo schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:48:
In het kort, en even een update (450/1350 IP):
Sivir - ADC
Kayle - Mid/top (tegenwoordig meer mid dan top)
Nunu - support/jungle
Soraka - support (schijnt tegenwoordig ook wel eens top gespeeld te worden)
Ryze - mid (of top)
Nasus - top
Warwick - één van de weinige samen met Nunu die je op laag level (dus weinig masteries/runes) waarschijnlijk wel kunt jungelen (pin me er niet op vast, dat was vroeger altijd wel zo). Ook prima op top.
En dan nog Teemo (top/mid), Tryndamere (top), Taric (support), Janna (support). En dan heb ik mijn lijstje inmiddels zo'n beetje voor een tweede keer getypt :P.
Nogmaals bedankt, heb de meeste inmiddels aangeschaft. Tristana en Kayle zijn echt mijn favorieten! Al blijft het lastig om alle mogelijkheden te benutten. Zo heb ik bijvoorbeeld sinds een paar dagen flash, maar daar moet ik echt aan wennen. Volgens mij heb ik hem nog geen enkele keer op een kritiek punt gebruikt. En mn items gebruiken moet ik ook echt op letten!

• Death1ord
Koekiemonsterr schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 01:00:
[...]

Nu nog een Sejuani die een iets minder zwakke early game heeft (zwak in elke 1v1 early en heeft trage jungle clear) en dan komen we ergens :)
Mana is niet het probleem bij Seju.
Ik moet zeggen dat het eigenlijk wel meevalt early game. Ik had jungle slechter verwacht (misschien omdat ik bijna 10 lvls meer heb dan de laatste keer dat ik haar jungle heb gespeelt).

Maar er zijn idd veel junglers die sneller zijn maar als je door je early game geraakt, ben je gewoon zo'n tank met verrassend veel damage dat er gewoon 3 man op je moeten kloppen voor je neer te krijgen.

@Hierboven: Ik heb ook nog steeds moeite als items een active hebben. Zo vergeet ik vaak m'n Zhonyas te activeren hoewel een tiamat/hydra op renekton bv wel regelmatig gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door Death1ord op 22-02-2014 11:03 ]

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Yi is een god in de jungle. ELO tanking here I come.

• Mebus
Gister weer een game gezien waarbij Araneae van Millenium met Evelynn jungle speelde (geloof weer tegen een Elise en uit eigen ervaring weet ik dat dat niet echt de leukste tegenstander is om tegen je te hebben als Evelynn).

Hij bouwde Evelynn vrij snel al met tanky items zodat ie de dmg kan opvangen van assassins als Leblanc. Sinds Evelynn haar E is veranderd naar physical dmg is ze niet meer de 100-0 champ omdat DFG er niet meer mee werkt helaas. Prima, dan maar wat anders proberen en sindsdien steeds vaker wat meer tanky gegaan en dit werkt vooralsnog beter dan puur de glasscannon build :) Vooral omdat je er per seconden best wat dmg uit kan halen met haar Q ondanks dat ik minder AP heb en als ze magic resist bouwen dan max ik mijn E boven mijn Q. Meestal maak ik dan als jungler als eerst mijn Elder Lizard af zodat ik nog een vorm heb van DMG (AD, true) en koop ik daarna meestal een giants beld als ik er geld voor heb om deze uit te bouwen in een Rylai's Crystal Scepter en anders ga ik eerst voor de start items van Haunting Guise voor de health/ap/magic pen. Haal eigenlijk alleen nooit tank items met wat resist stats of iets..

Meer mensen die nu het gevoel hebben dat Evelynn sterker is als je der wat meer tanky bouwt inplaats van puur dmg op haar te halen? Normaal deed ik het nooit omdat ik er van uit ging dat mijn Ult de meeste burst dmg wel op ving, maar dat lukt vaak al niet meer (vooral niet 1v1 tegen een leblanc). Naast dat wil ik in teamfights dat ze ook al hun burst dmg op mij afsturen zodat ik hopelijk niet dood ga (en anders offer ik me op voor het goede doel natuurlijk, 1 voor 3-5 champs is het meestal wel waard) en ze vervolgens even minder burst dmg hebben voor mijn teamgenoten zodat zij gerust hun gang kunnen gaan (daar zij één van de mensen die verslag doen van het LCS ook al wat over toevallig gisteren wanneer Araneae met Evelynn speelt).

Of Millenium gisteren de game heeft gewonnen weet ik overigens niet.

BABYMETAL LoL - Twitch

Verwijderd

Mebus schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:45:
Meer mensen die nu het gevoel hebben dat Evelynn sterker is als je der wat meer tanky bouwt inplaats van puur dmg op haar te halen?
Niet echt, en voor zover ik kan zien is Evelynn ook volledig uit de gratie gevallen door de Q+E change. Haar hele ding was juist mensen 100-0 gooien en wegrennen met W. Ik zie de toegevoegde waarde van tanking Evelynn niet echt. Elise vervult tank mage jungler veel beter.

• Mebus
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:07:
[...]

Niet echt, en voor zover ik kan zien is Evelynn ook volledig uit de gratie gevallen door de Q+E change. Haar hele ding was juist mensen 100-0 gooien en wegrennen met W. Ik zie de toegevoegde waarde van tanking Evelynn niet echt. Elise vervult tank mage jungler veel beter.
Maar met Evelynn betekend het dat je vaak veiliger moet spelen ;) Vooral als er geen pinks zijn of slecht geward is dan heb je snel al een FB bij een lane die overextended is.. Ik merk gewoon dat zodra dat als ik gewoon puur dmg haal ik gewoon niet de dmg kan landen op iemand voordat ik al dood ben. Met wat tank doe ik dus net zoveel dmg (doe er langer over) en overleef ik het vaak wel gewoon alsnog.

O ja, laatst was haar Q al weer wat aangepast dus die voelt al weer stukken beter aan overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Mebus op 22-02-2014 19:16 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Zoals ons 'amateur-spelers' betaamt, kopiëren we nogal eens als makke schapen hetgeen de pro's doen.

Vandaag waande ik mezelf ook weer zo'n mak schaap, door in navolging van enkele LCS matches, Lulu mid te spelen. Werkt verdraaide goed. Was altijd al fan van Lulu, maar als support werkt het niet altijd optimaal. Mid misschien ook niet altijd, maar de potentie is er zonder enige twijfel.

Ik moest tegen Nidalee. Die matchup was op voorhand al wel voordelig voor Lulu denk ik, en de Nida was ook geen topspeler, maar het relatieve gemak waarmee ik de overhand kreeg verbaasde me.

Haar ap damage scale ratings zijn niet heel indrukwekkend, maar je hebt wel een sterke early game. Haar Q is en blijft vrij hard, zeker in combinatie met een E en aa's. Via haar Q kun je ook redelijk snel waves clearen en dus je lane pushen als dat nodig is. Bovendien helpen alle 4 de Lulu abilities om ganks te overleven; Lulu is misschien wel squishy, maar probeer haar maar eens te pakken te krijgen.

En daar komt bij dat sinds seizoen 4 al je (utility) spells ook scalen met ap: je shield wordt sterker, meer HP van je ulti, sterkere Q slow, en grotere speed boost. Als je een beetje goed gaat en redelijk wat ap items kan stacken, dan is bijvoorbeeld de late game speed boost onvoorstelbaar hoog. Dit soort utility enhancers zijn voor teamfights bepaald niet te onderschatten; dat maakt het 'gebrek' aan een pure (burst) damage kit méér dan goed.

Kortom, met Lulu mid ben je een solide ap dmg dealer, maar tevens heb je door het bouwen van ap items een set uitstekend gescalede support skills in huis. Dat laatste is toch altijd een stukje minder als support Lulu, omdat je je het dan vaak niet kan permitteren om full ap modus te gaan.

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:07:
Kortom, met Lulu mid ben je een solide ap dmg dealer, maar tevens heb je door het bouwen van ap items een set uitstekend gescalede support skills in huis. Dat laatste is toch altijd een stukje minder als support Lulu, omdat je je het dan vaak niet kan permitteren om full ap modus te gaan.
Neem aan dat je team elders compenseerde met een (AP) assassin? Uiteindelijk blijft het natuurlijk een 2x support comp, zoals je al zei; je utility scaled, je damage niet veel.

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:24:
Neem aan dat je team elders compenseerde met een (AP) assassin? Uiteindelijk blijft het natuurlijk een 2x support comp, zoals je al zei; je utility scaled, je damage niet veel.
Nee niet echt. Voor de rest hadden we Shen, Pantheon (jungle), Ezreal en Leona. Al kun je Pantheon nog wel min of meer voor een assassin aanzien.

Het is de vraag in hoeverre je echt moet spreken van 'compenseren'. Lulu's dmg (gebruik ook hybrid pen marks voor haar aa's) is hoger dan je denkt op basis van de scalings, zeker early game. Je moet het - denk ik - dan ook niet teveel zien als een 2x support comp.

Met Lulu heb je een ap mid met redelijke burst dmg, goeie lane pushing power, en utillity om teamfights mee te kunnen winnen. Andere ap mids winnen teamfights misschien eerder door meer pure damage, en zijn waarschijnlijk ook beter in staat om echt te carryen en de boel naar hun hand te zetten, maar Lulu compenseert imo voldoende door de utility.

Denk wel dat Lulu waarschijnlijk harder terugvalt dan standaard ap mids, op het moment dat je achterop raakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-02-2014 21:45 ]

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Lulu mid is gewoon een early game enforcer die gewoon erg sterk is op dit moment, scaled in midgame nog wel redelijk door met haar kit en een standaard build maar pas op endgame (late endgame, full build-ish) begin je past te merken dat je een gebrek hebt aan de standaard AP mid.

Renekton blijft tot nu toe een heerlijke champion, ben van plan om ipv allround toch maar even top te gaan mainen om te werken aan m'n mechanics (ben op dit moment heel ontevreden over mijn spel) en denk er over na om een analysis/commentary stream te beginnen om hopelijk wat mensen te helpen.

Morgen zien we wel verder. Gn :p

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
2x Blitz:
Hexkill, game 1: Alistar gaat afk op level 15, gevolgd door Gragas (die gefed was, tot dat moment wonnen we nog).
2: Jinx is afk vanaf de eerste minuut. Game duurt lang, we krijgen hun eerste inhib turret neer voor zijn de eerste van ons neer krijgen, maar dan krijgen ze 2 aces op een rij, en is het vrij snel daarna voorbij. Ons team hield ervan te soloen (1 vs 6 ftw).

Daarna 1x Hecarim:
Ze hadden 2 met Smite, 1 bronze Fiddle en een level 24 Yi zonder runes en met 0/0/24 masteries. Die zat kennelijk XP te leechen van Fiddle, en toen ik na mijn blauw direct naar hun red ging kwam ik ze beide tegen. Yi besloot me achtervolgen waar Fiddle dat niet verstandig vond, en een paar Qs later rende ik achter Yi aan, die naar zijn top turret rende. Maar wel de linker, boven de baron langs. Ik er achteraan, en achter mij Fiddle. Ik had gepinged, en mijn duo top kwam helpen. Yi dood, de top die kwam helpen dood, Fiddle die onder de turret schuilde. Wij drieen naar de tribush toen ik dacht 'die Fiddle gaat natuurlijk zijn rood pakken zodra we weg zijn. Ik kijken, en toen hadden we 3 kills. Ondertussen stond onze Jinx op bot al 3/0/0, dus je kan raden hoe de rest van het spel ging :D

Had gewoon meteen Heca moeten spelen zodat ik wat op tijd naar bed had kunnen gaan (wilde de dagelijkse 150 IP)

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Rordarok schreef op zondag 23 februari 2014 @ 01:11:
Lulu mid is gewoon een early game enforcer die gewoon erg sterk is op dit moment, scaled in midgame nog wel redelijk door met haar kit en een standaard build maar pas op endgame (late endgame, full build-ish) begin je past te merken dat je een gebrek hebt aan de standaard AP mid.
Hmja ik heb Lulu nu twee keer mid gespeeld, beiden succesvol, maar in die games kwamen we niet tot die echte late endgame stage. Maar denk dat je gelijk hebt ja. Toch kun je early en mid inderdaad nog prima dmg uitdelen.

In de LCS NA van gister is Lulu in iets van drie games gebanned. Lulu bannen lijkt me ook weer een beetje overdreven, maar dat zegt wel iets over hoe men in de pro scene haar potentie inschat.

• Death1ord
Wat een mentaliteit weer.

3v3, 2 premade bij mij. Instalock Lulu, dan een Wukong dus ik ga, zoals bijna altijd, Sejuani.
Goed, kan werken. Bij first invade krijg ik first blood.

Ga top na een recall (low health bij eerste teamfight) en ga terug naar lane. Zonder enige ping of wat dan ook, plots fiddle + yorick top tesamen met Tryndamere dus ik was dood (Fiddle liep net eventjes wat naar rechts als ik Q deed dus botste ik op hem).

Ok, geen probleem. Ik deed relatief deftig maar bot sprong lulu + wukong constant op fiddle + yorick en Lulu ging gewoon iederemaal dood.

Toen begon het. Na 5 minuten (SURRENDR). En sedert dien speelden ze beide alsof het hen niet meer kon schelen. Turret diven, 1v3, engagen, ...

Heb 3x nee gedrukt bij surrendervote puur door het feit dat we het spel konden winnen als ze gewoon niet zo'n babies waren en stoppen met te throwen. Achja, wat gescheld dat ze niet konden winnen, dat ze AFK gingen gaan als ik niet op nee zou klikken.

Uiteindelijk verloren, Tryndamere had 10 kills, met botrk + AS/AD items kon ik er ook weinig tegen beginnen. Had sunfire + spirit visage omdat ik eerst tegen tryn stond (+ de magic dmg/s heeft goede synergie met m'n W) en later visage omdat fiddle kleinbeetje fed werd en insane dmg deed. Aangezien ik Tryndamere geen kills gaf kon ik dit ook perfect doen.

Maar tja, eenmaal je achter geraakt, krijg je geen gold meer of te weinig om wat te doen.

Het irriteert me gewoon enorm dat veel mensen énkel spelen als ze kunnen winnen en als ze niet kunnen winnen, gewoon de game beginnen te throwen en dan denken dat ze goed waren.
(En rara, Lulu was Bronze VI :') )

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Voeg Lulu maar toe aan het 'rijtje' van Yasuo counters.

Via je aa's kun je vrij eenvoudig zijn shield wegpoken en de damage van je E+Q gevolgd door aa's is genoeg om hem flink pijn te doen. Mocht ie op je af komen kun je hem altijd polymorphen/jezelf speed boost geven, jezelf shielden of hem iig slowen met Q. De damage van je combo kan ie in principe blocken met zijn wall, maar dat kan ie ook niet altijd. Die damage heeft ie niet van terug, en je pusht de lane ook nog eens harder dan hij.

Verwijderd

Gisteren leuke game met Mebus en Japie kunnen pakken voor t slapen gaan/fwotd.

Ik op Twitch + Japie op Ali bot en Mebus Eve jungle. Hun Fizz jungle was elke keer super obvious met ganks. We hadden een Lulu mid die eigenlijk maar dood bleef gaan. Desondanks heb ik er door ganks en peels van Ali/Eve een perfect game uit kunnen slepen met 17/0/10. Toch wat vaker weer Twitch oppakken.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:52:

Ik op Twitch + Japie op Ali bot en Mebus Eve jungle. Hun Fizz jungle was elke keer super obvious met ganks. We hadden een Lulu mid die eigenlijk maar dood bleef gaan. Desondanks heb ik er door ganks en peels van Ali/Eve een perfect game uit kunnen slepen met 17/0/10. Toch wat vaker weer Twitch oppakken.
Ik speel geregeld met mn broertje samen Twitch/Taric, maar Twitch/Alistar lijkt me redelijk identiek aan die lane. Werkt eigenlijk altijd prima. Trades wint Twitch meestal wel vanwege die DoT en ik zorg met Taric voor dat broodnodige beetje sustain. Zodra twitch wat items heeft hoeft de ADC maar 1x uit positie te staan en hij is de lul met stun + W + R en dan nog de ulti en E van Twitch eroverheen.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op maandag 24 februari 2014 @ 02:54:
Voeg Lulu maar toe aan het 'rijtje' van Yasuo counters.

Via je aa's kun je vrij eenvoudig zijn shield wegpoken en de damage van je E+Q gevolgd door aa's is genoeg om hem flink pijn te doen. Mocht ie op je af komen kun je hem altijd polymorphen/jezelf speed boost geven, jezelf shielden of hem iig slowen met Q. De damage van je combo kan ie in principe blocken met zijn wall, maar dat kan ie ook niet altijd. Die damage heeft ie niet van terug, en je pusht de lane ook nog eens harder dan hij.
Tja... "counter" lijkt me een groot woord. Dat je je goed kan redden in de matchup en misschien ook wel lichtelijk wint kan heel goed, maar echte counters vind ik dan toch meer Jax (die goed is tegen alle melee rightclickers als Yi, Tryndamere, Aatrox) en Fiora. Het lijkt me dat je met teveel poken door zijn shield en wall heen ook snel zonder mana komt...

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:56:
[...]

Ik speel geregeld met mn broertje samen Twitch/Taric, maar Twitch/Alistar lijkt me redelijk identiek aan die lane. Werkt eigenlijk altijd prima. Trades wint Twitch meestal wel vanwege die DoT en ik zorg met Taric voor dat broodnodige beetje sustain. Zodra twitch wat items heeft hoeft de ADC maar 1x uit positie te staan en hij is de lul met stun + W + R en dan nog de ulti en E van Twitch eroverheen.
Lucian kan zich damage-wise wel meten met Twitch zonder ult, dus trades won ik niet heel makkelijk. Vooral met Soraka armor buff op hem. In de eerste instantie sloopten we gewoon steeds Soraka eerst en lieten we hem lopen en recallen. Exp/Gold mist ie dan toch.

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Sinds gisteren de servers niet bereikbaar waren maar eens een account op EUNE gemaakt. Ik heb toen maar meteen de kans gepakt om Gragas te leren spelen door hem te kopen met de gratis 400 RP.

Meestal speel ik jungler of top maar met Gragas mid, top of zelfs support lukt het ook heel aardig.
Wat me wel opviel is dat ik nu opeens tot level 5 tegen bots moet spelen, dat zijn iets van 6 potjes ofzo, best veel. Ik had altijd gedacht dat dit lager was.

Ik heb trouwens nog nooit zo makkelijk kunnen farmen met een champion als gragas. Die Body slam + Barrel molt iedereen. En later heb je alleen de barrel nog nodig.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:38:
[...]

Lucian kan zich damage-wise wel meten met Twitch zonder ult, dus trades won ik niet heel makkelijk. Vooral met Soraka armor buff op hem. In de eerste instantie sloopten we gewoon steeds Soraka eerst en lieten we hem lopen en recallen. Exp/Gold mist ie dan toch.
Mjah met Soraka buff wordt het wel lastiger ja. Als hij bijv. Leona of Thresh bij zich zou hebben was het een ander verhaal. Maar goed idee om dan idd gewoon de support te pakken. Doe ik ook altijd tegen bijv. Sona support, die is supersquishy en zonder escapes dus makkelijk om fed te raken daarop.

edit: bij deze speel ik trouwens geen soloqueue meer. Gister na een 11/2/2 start als Pantheon alsnog verloren (en nee, de kills kon ik niet weggeven, de meeste pakte ik nadat de laner al dood was) omdat iedereen het belangrijker vond om elkaar te flamen wie er nou het slechtste was en zojuist ook weer een game als AD carry verloren nadat het na 5 minuten al 0/5 stond en overduidelijk bleek dat onze jungler nog nooit gejungled had. Die mongol rushte een vamp scepter op J4 terwijl hij al 3x dood was gegaan en liep 2 levels achter op de support. En ik weet dat het gewoon domme pech is momenteel, maar zo haal ik er ook geen plezier uit. Met een duoqueuer kun je in ieder geval met zijn tweetjes nog lol in de game hebben en is de kans op een troll in je team weer ietsje verkleind.

[ Voor 36% gewijzigd door Vicarious op 24-02-2014 09:55 ]

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Lol, gisteren weer heel nare ervaring gehad met Vi ;)

Een van men eerste games gingen goed 15/2/11....en gewonnen. Nadien enkele games verloren en toen kreeg ik opnieuw Vi...ik dacht, waarom speel ik haar eens niet een beetje tanky...dus ikke men gewone jungle runes, maar dan eens 9/21/0...amai..ging ik 2/8/2..heel zuur.

Volgende game toch maar besloten om haar meer dmg te spelen en ik ging 16/2/20...

..hoe spelen jullie Vi tanky? lukt mij precies niet ;-)

BTW gisteren eerste goede game met Amumu jungle gespeeld (12/6/16)...uiteindelijk wel verloren. Amumu was in S3 zo mij eerste jungler waarmee ik begon, maar in S4 ging het nooit echt lekker..maar gisteren wel...hij wordt vaak gebanned, gisteren snapte ik waarom....hij is toch redelijk tanky en kan zo een teamfight veranderen.

<GoT> Brain3#2873

• Ryada
  • Laatst online: 12-01 02:19

Ryada

She/Her

Brain3 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:13:

Een van men eerste games gingen goed 15/2/11....en gewonnen. Nadien enkele games verloren en toen kreeg ik opnieuw Vi...ik dacht, waarom speel ik haar eens niet een beetje tanky...dus ikke men gewone jungle runes, maar dan eens 9/21/0...amai..ging ik 2/8/2..heel zuur.

Volgende game toch maar besloten om haar meer dmg te spelen en ik ging 16/2/20...

BTW gisteren eerste goede game met Amumu jungle gespeeld (12/6/16)...uiteindelijk wel verloren. Amumu was in S3 zo mij eerste jungler waarmee ik begon, maar in S4 ging het nooit echt lekker..maar gisteren wel...hij wordt vaak gebanned, gisteren snapte ik waarom....hij is toch redelijk tanky en kan zo een teamfight veranderen.
Ik speel Vi tank (als ik uberhaupt al tank ga ik ga meestal bruiser Vi) als een soort support.
Ik geef zoveel mogelijk kills weg en zorg ervoor dat zoveel mogelijk van hun burst op mij komt en ik als eerste dood ga.
Meestal eindig ik dan in een negatiefe kill/death/assist maar heb over het algemeen 20+ assists in een game.
Zowieso speel ik met Vi tank met 4/26/0 masteries en voor de rest scaling ad quints, ad reds, yellow armor en scaling mr.

Eergister begonnen met ranked ik had zo iets van ook al kom ik in bronze ik klim er wel uit naarmate mijn spel beter word.
Gister dus mn placements afgemaakt ik had er 6 gewonnen en 4 verloren en ik kwam uit in silver IV :)
Dat had ik nooit gedacht maar ik had waarschijnlijk hoger kunnen komen want 3 van de losses waren in mijn ogen on eerlijk.
1 van de losses hadden we te maken met een afk support voor de eerste 15 minuten waardoor de ADC zijn lane niet kon houden en gekilled werd, toen ging onze ADC throwen en was het potje over.
de 2de van de losses was gewoon terecht de enemy had veel betere teamplay en ik maakte gigantisch veel fouten in de jungle.
de andere 2 had ik last van een flamer die na de firstblood op hem/haar ook de game begon te throwen.
Je kan in dat soort situaties nog zo goed je best doen maar een 4v5 kan je moeilijk winnen als 1 van de enemys zwaar fed is.
(ik zeg hiermee niet dat ik de beste ben of super pro ik vond het alleen jammer dat mensen zo snel throwen XD niet als zeuren bedoelt ofzo :D)

Ach ja ik moet er maar mee leven ben alsnog tevreden over waar ik ben geplaatst als je je ook bedenkt dat ik nog maar een half jaar LoL speel vind ik het wel aardig knap van mezelf.

Nu moet ik alleen mn champ pool nog wat uitbreiden en dan zit dat ook wel goed denk ik :P

EDIT:
Wat denken jullie eigenlijk van annie support ik vind het zelf fantastisch werken ik heb nu een 100% win rate met annie op ranked (wel maar 4 games maar toch)

[ Voor 35% gewijzigd door Ryada op 24-02-2014 10:27 ]

Steam: Ryada.

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Vi tank leek mij achteraf geen goede keuze. In hogere leagues misschien wel (waar je dus op je teammates kan rekenen)....maar in Bronze 2 heb ik nog altijd het gevoel dat als je zelf een slecht game speelt, het een verloren zaak is.

Daarom dat ik Vi ook meestal full dmg speel....eens je een paar kills hebt early game... ;-)...dan wordt het leuk.

Je kan met Vi ook zo makkelijk de ADC focussen en poppen, Q/R/E/E/Q...(tegen dan zijn ze al redelijk dood)

<GoT> Brain3#2873

• Mebus
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:52:

Was zeker een goede game! ging wel van 8/1/? naar 10/6/10 ofzo.. Soms als de laningphase over is en iedereen een beetje random rondjes zit te lopen (top en mid geloof ik nu) dan doe ik vaak hetzelfde zonder er goed bij na te denken en ga dan meestal onnodig dood. Hier moet ik wat meer op letten zie ik. Gewoon iets nuttigs proberen te doen dus :)
Xanthian schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:48:
Sinds gisteren de servers niet bereikbaar waren maar eens een account op EUNE gemaakt. Ik heb toen maar meteen de kans gepakt om Gragas te leren spelen door hem te kopen met de gratis 400 RP.

Meestal speel ik jungler of top maar met Gragas mid, top of zelfs support lukt het ook heel aardig.
Wat me wel opviel is dat ik nu opeens tot level 5 tegen bots moet spelen, dat zijn iets van 6 potjes ofzo, best veel. Ik had altijd gedacht dat dit lager was.

Ik heb trouwens nog nooit zo makkelijk kunnen farmen met een champion als gragas. Die Body slam + Barrel molt iedereen. En later heb je alleen de barrel nog nodig.
Gragas krijgt binnenkort een nerf, en terecht, maar Leblanc is net zo erg en misschien nog wel erger, of het dus heel veel helpt?

Verder kwa ranked: Ik speel toch liever Solo dan Duo, maar laatst toch even een paar goede games gehad met Japie omdat wanneer ik in S1 kwam gelijk op en losing streak zat en echt een match moest winnen wou ik niet terugvallen naar S2.. Dat gaat als Duo zijnde wel beter vaak en kan je vaak nog wat makkelijker op elkaar inspelen kwa plays etc etc..

BABYMETAL LoL - Twitch

• Ryada
  • Laatst online: 12-01 02:19

Ryada

She/Her

Brain3 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:26:
Vi tank leek mij achteraf geen goede keuze. In hogere leagues misschien wel (waar je dus op je teammates kan rekenen)....maar in Bronze 2 heb ik nog altijd het gevoel dat als je zelf een slecht game speelt, het een verloren zaak is.

Daarom dat ik Vi ook meestal full dmg speel....eens je een paar kills hebt early game... ;-)...dan wordt het leuk.

Je kan met Vi ook zo makkelijk de ADC focussen en poppen, Q/R/E/E/Q...(tegen dan zijn ze al redelijk dood)
Hangt ervan af meestal merk je in de eerste 10 minuten wel al wat je aan je team hebt (ik in ieder geval wel)
Maar ik zou je aanraden probeer Bruiser Vi eens is heel erg leuk om te spelen (behalve tegen een vayne dan is het gewoon run for your life.
Hoe build jij Vi dan als je full tank gaat en als je full damage gaat?

Steam: Ryada.

• Turismo
Brain3 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:13:

Ik speel jungle Vi off tank, dus Spirit of the elder Lizard, dan of wellicht Phage of Brutalizer, dan bouw ik TriForce verder (als ik Phage heb gebouwd), vanaf hier alleen maar tank items, spirit visage, randuins, locket (als niemand in het team dat heeft).

Ik heb Vi ook wel eens zoals jou full tank gespeeld, maar merkte dat ik dat early game de kills net niet aankwamen (dus miste duidelijk dat beetje extra damage), lategame voor team fights ben je wel meer viable omdat je dwars door de front linie heen kan met je ult, dan heb je wel enige survivibility voor nodig.

In Bronze is het wel duidelijk dat de full tank niet echt helpt, omdat als je early de game snowballed doordat je lanes kills krijgen dit toch wel vaak late game de winst ermee oppakt.

Maar spelers zoals TheOddOne bouwen Vi full tank, al bouwt die bijna alle junglers full tank, maar hier is natuurlijk een hele team strategy omheen gebouwd, dus dat is niet echt vergelijkbaar.

Meteos aan de andere kant bouwt weer full damage, zijn speel stijl is ook aggresief en initiator voor C9.

• Death1ord
Mebus schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:27:

[...]

Gragas krijgt binnenkort een nerf, en terecht, maar Leblanc is net zo erg en misschien nog wel erger, of het dus heel veel helpt?
Inderdaad. Ik speel sinds kort Gragas (ik overestimate m'n ult range nog te vaak waardoor ze de verkeerde kant opvliegen) maar de base dmg op z'n abilities zijn de grootste factoren die OP zijn.

Met geen enkel AP item en een lvl 3 Q kan je de sourcer minions in 1 barrel killen (200+ base dmg is dat dan al als ik me niet vergis). Het is een beetje erover nu.

Heb op het forum gelezen dat Kassadin en Gragas een "tijdelijke nerf" krijgen maar dat ze achter de schermen werken aan een complete remake van hun skillsets.

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

<3 Vi

<GoT> Brain3#2873

Verwijderd

misterdoom schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:06:
[...]

Met geen enkel AP item en een lvl 3 Q kan je de sourcer minions in 1 barrel killen (200+ base dmg is dat dan al als ik me niet vergis). Het is een beetje erover nu.
iirc is lv3 barrel lager dan 200 damage base (misschien met AP runes of met Doran's Ring 200) en caster creeps beginnen al met 300ish health. Dus dat lijkt me sterk...

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Vicarious schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:02:
Tja... "counter" lijkt me een groot woord. Dat je je goed kan redden in de matchup en misschien ook wel lichtelijk wint kan heel goed, maar echte counters vind ik dan toch meer Jax (die goed is tegen alle melee rightclickers als Yi, Tryndamere, Aatrox) en Fiora. Het lijkt me dat je met teveel poken door zijn shield en wall heen ook snel zonder mana komt...
Lulu als een 'counter' voor Yasuo is natuurlijk relatief. Jax en Fiora zullen ongetwijfeld goed/beter werken tegen Yasuo, maar als ap mid champion lijkt me Lulu één van de beste opponents die je tegenover een Yasuo kan zetten. Akali werd eerder genoemd als counter; ik opperde om Diana daar ook aan te voegen.

Maar zij krijgen pas echt een powerspike op lvl 6. Lulu kan vanaf lvl 2 al flink uitdelen. Yasuo's shield kun je met gemak wegpoken via Lulu's aa's. Bovendien kun je zijn wall in feite 'omzeilen' door Pix op Yasuo/vooruitgeschoven minion te gooien en daarna je Q te lanceren. Dat is, even los van zijn wall, ook nog een leuke range increase. En als Yasuo denkt melee te gaan om je eens flink aan te pakken --> poly hem. Of anders slow je hem, speed boost of shield je jezelf. Bovendien kun je beter je lane pushen dan Yasuo.

Ik run Lulu mid met 21/09 en start Dorans Ring + 2 (via masteries verbeterde) hp pots. Dan vallen de mana problemen wel mee, ook omdat ik redelijk wat aa's uitdeel (via Martial mastery zijn die aa's nog wat sterker, ook door de hybrid pen marks en de Pix dmg als er geen minions in de weg staan).
Turismo schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:36:
In Bronze is het wel duidelijk dat de full tank niet echt helpt, omdat als je early de game snowballed doordat je lanes kills krijgen dit toch wel vaak late game de winst ermee oppakt.

Maar spelers zoals TheOddOne bouwen Vi full tank, al bouwt die bijna alle junglers full tank, maar hier is natuurlijk een hele team strategy omheen gebouwd, dus dat is niet echt vergelijkbaar.
Precies, hij weet dat ie met allemaal goeie pro's om zich heen niet zelf de echte damage hoeft te doen, dus dan kun je ook full tank gaan. In solo queue voor ons 'normale stervelingen' is dat anders.
Ik run Vi altijd met 21/9/0 masteries, zoals ik dat in S3 ook altijd met J4 deed. Early game wil je zoveel mogelijk dmg doen, ook al kun je je afvragen hoeveel extra's die 21 punten in Offense je nou echt geeft. Meestal bouw ik op Vi een SotAG en daarna bouw ik meestal aan me triforce. Maar het hangt allemaal erg van de situatie af hoe je Vi precies bouwt qua items.

Verwijderd

LOL warning van Tribunal gekregen net van 2 games die eeuwen geleden zijn, volgens mij speelde ik die samen met een Tweaker die Varus koos, Joomadbro volgens mij :+, "wowdruidje"

Normaal zou ik er niet zo'n flame fest van maken, maar dat setje premade NLers begon gelijk al met kanker dit en dat. Dit is ongeveer 2-3 maanden terug. Zo goed werkt het Tribunal dus, een pets op de vingers 3 maanden later. Dat mensen uberhaupt reporten nog serieus nemen.

Reported en warned voor spam van H4H4H4H4

"Worth"

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 16:10 ]

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Lulu support ben ik, enigszins geïnspireerd door Lulu mid, nu eens wat agressiever gaan spelen. Dus een 9/0/21 spec, waarbij je je gebrek aan defense compenseert door een lvl1 Dorans shield start. Qua runes 3 x ap quints, 9 x flat ap glyphs, 4 x mp5 seals, 5 x armor seals, 4 x armor marks en 5 x hybrid pen marks. Dat levert je grofweg net zoveel ap op als de gemiddelde mid laner op lvl 1 heeft incl een Dorans ring. Daarmee is je poke keihard, maar omdat de extra ap ook je slows/shields boosten, is het niet direct een aderlating op het support vlak. Bovendien heb je via die 21 punten in Utility nog genoeg gold income, zeker als je agressief speelt en veel aa's landt op je enemies. En bij first back is het Spellthief voor nog meer gold en ownage :)

Hiermee kon ik met een maat die op Ezreal zat, de enemy Jinx en Leona volledig zonen rond lvl 3 al. Ze maakten geen enkele kans tegen onze poke agressie.

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 24-02-2014 12:28 ]

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:19:
Normaal zou ik er niet zo'n flame fest van maken, maar dat setje premade NLers begon gelijk al met kanker dit en dat.
Hmja, triest dat soort mensen.

Verwijderd

Ach, vond het wel grappig.

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-01 23:00
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:19:
LOL warning van Tribunal gekregen net van 2 games die eeuwen geleden zijn, volgens mij speelde ik die samen met een Tweaker die Varus koos, Joomadbro volgens mij :+, "wowdruidje"

Normaal zou ik er niet zo'n flame fest van maken, maar dat setje premade NLers begon gelijk al met kanker dit en dat. Dit is ongeveer 2-3 maanden terug. Zo goed werkt het Tribunal dus, een pets op de vingers 3 maanden later. Dat mensen uberhaupt reporten nog serieus nemen.

Malphite = wowdruidje

-verhaal-

Overigens heb ik hier ook een warning voor gekregen, ik op Nunu samen met Joomadbro (Jinx) diezelfde dag volgens mij:

-verhaal-

Reported en warned voor spam van H4H4H4H4

"Worth"
Hahahahahahaha Rudy, geniaal _O-
Eerste game was een Aram weet ik nog, op TS zo hard gelachen. Tweede game was ik ook inderdaad, met m'n AP runes :') Dat h4 gespam was zo heerlijk. Good times!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-01 11:52
Het zal wel aan mijn gebrek aan humor liggen. Maar uitspraken als geniaal, hard gelachten en good times komen na het lezen dat hele stuk niet voor bij mij. Tijdverspilling, irritant en kinderachtig komen eerder. Zal wel een bijzijn-momentje zijn geweest.

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:32:
Tijdverspilling, irritant en kinderachtig
Prachtige beschrijving van ARAM mode!

Maar goed, voor een WoW speler als jijzelf zijn de anti-WoW jokes vast niet grappig.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 14:44 ]

• Turismo
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:42:
[...]

Maar goed, voor een WoW speler als jijzelf zijn de anti-WoW jokes vast niet grappig.
Om eerlijk te zijn die hele chat gaat nergens over, of het nou anti-WoW is of niet, het is gewoon een hele hoop gehap naar elkaar toe, en Veigar doet het erom door onzinnige dingen te roepen door reacties uit te lokken, heel kinderachtig.

dat 2e is inderdaad gewoon spam en niet nodig, weet niet of dat ook anti-WoW humor is, heb WoW nog nooit aangeraakt.

Verwijderd

Eerlijk gezegd zijn mensen wel heel gevoelig, die kanker is er over maar voor de rest zie ik niets reportwaardig.
Persoonlijk zal je mij daar niet aan zien meedoen maar wat getroll in chat kan ik wel aan, anders moet ik hele dagen reporten. Die HAHAHA spam whatever vind ik zielig om voor te reporten anders moeten ze gewoon de hele chat optie uit het spel halen. Is toch de grootste reden van frustratie, dan vind ik tevens dat mensen niet mogen zeggen you suck of noob of uninstall wat toch heel vaak voorbij komt en wat ik veel erger vind dan hahaha.

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:42:
[...]

Speel zelf ook WoW maar vind jou minstens net zo triest als die malphite :')
Die stopt teminste na een aantal minuten terwijl je zelf door gaat, dus de waarschuwingen geheel terecht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:21:
anders moeten ze gewoon de hele chat optie uit het spel halen.
Mensen hebben die optie al, en default staat All Chat ook uit op een schone install. Mede daarom vind ik dat bekvechten tussen twee teams niet reportable moet zijn. Je kiest er zelf voor.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-01 16:45
Top midden in een ranked match ineens 3 disconnects :S :(

android since G1.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:10:
[...]

Mensen hebben die optie al, en default staat All Chat ook uit op een schone install. Mede daarom vind ik dat bekvechten tussen twee teams niet reportable moet zijn. Je kiest er zelf voor.
Is een feit en inderdaad, wat helemaal zwakzinnig is dat je gereport word terwijl die andere begon en een tikkeltje erger was.
Ik wist niet dat de chat in het geheel kon uitgezet worden. Misschien toch eens proberen.

Verwijderd

coredalae schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:12:
Top midden in een ranked match ineens 3 disconnects :S :(
Riot servers die over de kop gaan? Zo ja, dan vanavond maar even LoL overslaan :F

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 00:48

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:17:
[...]

Is een feit en inderdaad, wat helemaal zwakzinnig is dat je gereport word terwijl die andere begon en een tikkeltje erger was.
Ik wist niet dat de chat in het geheel kon uitgezet worden. Misschien toch eens proberen.
Kan aan mij liggen, maar je hoeft toch ook niet op elke zwakzinnige in te gaan die in de chat iets zegt? Oftewel in dit geval hebben beide schuld, dat de 1 niet report en de andere wel dat ligt aan de mensen zelf.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Verwijderd

Damienx2 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:19:
[...]

Kan aan mij liggen, maar je hoeft toch ook niet op elke zwakzinnige in te gaan die in de chat iets zegt? Oftewel in dit geval hebben beide schuld, dat de 1 niet report en de andere wel dat ligt aan de mensen zelf.
Vanuit mijn standpunt geeft hij gewoon repliek en zegt hij geen kanker of dergelijke, ik zie niet in wat hij dan echt verkeerd doet dat reportable is.

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:25:
[...]

Vanuit mijn standpunt geeft hij gewoon repliek en zegt hij geen kanker of dergelijke, ik zie niet in wat hij dan echt verkeerd doet dat reportable is.
Uitlokken van reacties is voldoende om gereport te worden ;) iets met Harrasement o.i.d.

Verwijderd

hmmm ok klinkt logisch
toch vreemd dat ik dat om de 2 games voorbij zie komen en dat al die mensen dan nog niet permabanned zijn

• Turismo
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:33:
hmmm ok klinkt logisch
toch vreemd dat ik dat om de 2 games voorbij zie komen en dat al die mensen dan nog niet permabanned zijn
Dat maakt het nog niet goed, punt blijft het blijft gewoon irritant, spelers die hun tijd in chat besteden aan onnozele dingen die voor de rest niks met het spel te maken heeft.

Ze hoeven ook niet permabanned te worden, een milde waarschuwing moet afdoende zijn, ik denk dat de meeste niet eens doorhebben hoe dom ze bezig zijn met het kleutergedrag wat je af en toe ziet.

[ Voor 9% gewijzigd door Turismo op 24-02-2014 16:49 ]

Verwijderd

Kan je eigenlijk ook opzoeken ergens waar je zelf al voor gereport bent ofzo?

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-01 23:54
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:51:
Kan je eigenlijk ook opzoeken ergens waar je zelf al voor gereport bent ofzo?
Krijg je vanzelf bericht van als je gewarned/suspend bent ;-)
Daarnaast krijg je ingame ook een popup als je (meerdere malen voor dezelfde game?) bent gereport of iets in die zin.

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Die warning ingame krijg je volgens mij als je een bepaald aantal reports in het tribunal hebt staan.

Ik heb sinds een tijdje geleden ook maar besloten volwassen te worden en vanaf nu iedereen die me niet aanstaat meteen te muten. Vreemd rustige games toevallig, dus ik ben er zeker van plan om mee door te gaan.

Aangezien de backlog van de Tribunal zo groot schijnt te zijn verwacht ik nog wel een suspension de komende week, maarja, had ik maar niet zo'n grote bek moeten hebben elke keer. Les eindelijk (!) geleerd.

Verwijderd

Tribunal is gewoon een joke. Soms word je gewoon gereport voor games waar je niks in zegt.
Sowieso kom je in de hogere leagues vaak dezelfde flamers/ragers tegen die je gewoon auto reporten als je een keer iets gedaan hebt wat ze niet zint.
Zie Tribunal alleen degelijk worden als vals reporten flink word aangepakt. Het is ook erg dom dat je voor het zeggen van easy wel gereport kan worden maar als je spamt report die en die na de game is er niks aan de hand lijkt het. Want een groot deel van de games word gewoon afgesloten met reportspam.

Verwijderd

Zelfs al zou tribunal gelijk effect hebben, het duurt meerdere keren voordat er een noemenswaardige straf komt. Vraag me af of er daadwerkelijk mensen permbanned worden in deze game. Vast niet, RP moet rollen. Zolang mensen nog niet bang zijn om permbanned te worden door expres te gaan feeden, dreigen om je familie te verkrachten/vermoorden of de hele game bezig zijn hun eigen team te zieken word er niet hard genoeg gestraft.

Ook dat reporten voor easy, bg e.d. is zwaar achterlijk. Als je niet wil lezen wat enemy zegt, laat All Chat dan uit. Sommige mensen raken gefrustreerd (ikzelf ook) en roepen dan een keer aan het eind v.d. game "gg free win" als het een achterlijke stomp was door teamies die niet wilden luisteren. En ook kan ik begrijpen dat iemand een game wint na een 4 loss streak of de tegenstander liep te trollen en een keer easy roept na een win. Laat dat lekker en focus op de belangrijke dingen. Klaarblijkelijk is dat reporten belangrijker dan de mensen die virtueel je moeder batsen, heil hitler roepen e.d.

imo zou All Chat en profanity niet bannable moeten zijn. Er zijn voor beide filters. Als iemand dat uit zet, wil hij dus dat soort dingen klaarblijkelijk niet missen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 20:27 ]

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-11-2025
Hoelang moet je bevriend met iemand zijn als je die gene wil mystery giften?
Pagina: 1 ... 150 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.