Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Zonder Gunblade nooit geprobeerd. Dat item geeft je toch 27.5% spell vamp, en alsnog een 65 AP.
Maar de exacte builds zijn toch altijd afhankelijk van setups. Waar ik benieuwd naar ben; hoe gebruik je haar in teamfights?
Het aantal AP wat je totaal hebt * 0,8 = je extra damage op een verdomde paddestoel.
Dus als je 500 AP hebt en level 3 nox trap = 450+(500*0,8)=850damage en dat wordt na de nerf 650
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Verwijderd
Level 18 full build:Ero-Sensei schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:03:
Lichbane snap ik, hoewel ik niet weet hoe je aan 500+ damage komt (600 AP op 5 items?).
Zonder Gunblade nooit geprobeerd. Dat item geeft je toch 27.5% spell vamp, en alsnog een 65 AP.
Maar de exacte builds zijn toch altijd afhankelijk van setups. Waar ik benieuwd naar ben; hoe gebruik je haar in teamfights?
AP uit runes: 42 (in mijn build 27 uit scaling AP blues en 15 uit quints)
Lich Bane: 80
Rylai's: 80
Deathcap: 120
Void Staff: 70
(bijvoorbeeld) Hourglass: 120
Totaal: 512
Amplifier van Deathcap + Masteries: 35%
Totaal: 512 x 1.35 = 691.2 AP
Lich bane doet 50 + (75% total AP) in dit geval 518.4 damage voor een totaal van +568.4 bonus magic damage per proc
In teamfights gebruik ik Akali meestal om de ADC kapot te bursten. Wat heel belangrijk is, is dat jij niet zelf engaged. Doe je dat wel is de kans dat je het overleeft echt nihil. Probeer in de clutch een onbewaakt moment te vinden om de ADC eruit te halen, dat is je main taak. Lukt dit, ga ik meestal in mijn shroud zitten om te kijken of ik daarna op de AP carry kan springen. Haar in een comp plaatsen is niet heel moeilijk, het enige wat je nodig hebt is een sterke engage in je team, het liefst een champ als Vi, Hecarim, Jarvan, Amumu, Malphite, Wukong, Leona, Nasus (rent erin en sloopt alsnog 3 man), Renekton, dat soort champions. In elk geval iets waardoor jij zelf niet hoeft te engagen.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 15:35 ]
Hourglass kom ik meestal ook niet omdat er een plek bezet is voor mijn Gunblade (ik heb echt die spellvamp nodig).
Wanneer ik tegen meerdere squishys sta (bijvoorbeeld een AP Sona support + een AP mid) laad ik de Void staff nog weleens weg en neem daarvoor een Abyssal Scepter.
Op de vorige pagina bij de tips van ICY stond zelfs Spirit Visage. Tegen 4 of 5 squishys waar je die mega dmg toch niet echt nodig hebt eigenlijk niet eens zo slecht: Bovenop de Rylai's nogeens 400 extra HP (squishy's doen vaak nogal dmg
Ik denk dat ik die extra zekerheid nog ingebouwd moet hebben
Verwijderd
Ik heb Abyssal als optioneel in mijn build staanEro-Sensei schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:34:
Ah ik snap hem. Ik had runes en mastery's even niet meegerekend.
Hourglass kom ik meestal ook niet omdat er een plek bezet is voor mijn Gunblade (ik heb echt die spellvamp nodig).
Wanneer ik tegen meerdere squishys sta (bijvoorbeeld een AP Sona support + een AP mid) laad ik de Void staff nog weleens weg en neem daarvoor een Abyssal Scepter.
Op de vorige pagina bij de tips van ICY stond zelfs Spirit Visage. Tegen 4 of 5 squishys waar je die mega dmg toch niet echt nodig hebt eigenlijk niet eens zo slecht: Bovenop de Rylai's nogeens 400 extra HP (squishy's doen vaak nogal dmg), CDR is nooit weg natuurlijk en dan ook nog eens 7% extra spellvamp (voor een totaal van 40%).
Ik denk dat ik die extra zekerheid nog ingebouwd moet hebben
Ah ok, duidelijkiCy schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:06:
[...]
Het aantal AP wat je totaal hebt * 0,8 = je extra damage op een verdomde paddestoel.
Dus als je 500 AP hebt en level 3 nox trap = 450+(500*0,8)=850damage en dat wordt na de nerf 650
Verwijderd
Vind Fizz niet meer zo grappig nu zijn E bugged/nerfed is. Wacht wel tot de patch het fixed.iCy schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:12:
[...]
Dank je voor deze waardevolle informatie. Eens akali een paar keer in een normal uitproberen.
Fizz is naast ook een leuke stomper, maar 99 van de 100 keer gebanned. Voor Akali heb ik zelfs een skin, Gifts
Masteries 21/9/0, aandachtspunten in DoubleEdged Sword, Butcher, Executioner en Arcane Blade. Verder alle AP bonussen die je kunt vangen.Ryceck schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:47:
[...]
Nog tips hoe Akali precies te spelen dan?
Heb in S2 een tijdje Akali geprobeerd maar merkte dat ik te vaak te hard all-in ging waardoor ik met name in teamfights echt te snel de sjaak was.
Ben sindsdien wel stukken beter en veiliger gaan spelen en zat toevallig genoeg gisteren nog te twijfelen om Akali weer eens op te pakken maar ben benieuw naar tips/tricks.
Dus wat adviseer je qua masteries, runes, Skill-order en playstyle?
Runes?
Ik gebruik persoonlijk:
Marks
Mpen +0.87 x9
Quints
AP +4.95 x3
Seals
HP/lvl +1.08 x9
Glyphs
AP/lvl +0.17 x9
HP Seals omdat ik situationeel een snelle Negatron of Armguard pak. Armor is vaak niet interessant en soms is het in ranked moeilijk te zien wie welke lane in gaat, en je met een single resistance jezelf al flink buiten spel kunt zetten. Daarbij kun je je health prima vol houden met je Spellvamp en Pots.
Playstyle?
Probeer je eerste levels zoveel mogelijk te farmen, dit is eigenlijk 1 van de weinige periodes dat je uberhaupt bezig bent met farmen. Je tegenstander zal 9/10 keer in het voordeel zijn early game, aangezien Akali's pre-6 kit nogal zuigt. Als je jungler aardig/skilled is, laat de enemy pushen en pak een kill op met Q+W+Ignite en damage die de jungler eventueel doet.
Vooral early is onder tower last-hitten een beetje klote, weinig AP, geen AD en je eerste item is vaak niet offensive. Probeer de wave buiten tower te houden of leer je Q+Auto timen. Early game is Q cooldown vrij hoog om mee te farmen, maar je went eraan.
Als harrass is het enige wat je kunt doen (vooral tegen stunners als Brand/Swain/Annie) Q op ze gooien, shroud tussen hen en de wave, en als ze dichtbij de shroud komen de Q proccen met een auto-attack, en dan wegrennen naar je originele positie achter je eigen wave.
Na lv6 ga je de zwakste lane pakken: vaak kun je mid duels winnen met 3 ult charges (nooit all-in gaan of ganken met < 3 charges!), maar tegen characters zoals Morde ga je dat niet redden met een all-in, en je harrass... daar merkt hij niet veel van. Dus de logische keuze is bot lane. Focus de meest squishy voor geld. ADC, Support... boeit niet. De easiest kill. Akali moet snowballen, en als beide bot laners 300G waard zijn, pak de easy kill(can't stress this enough). Wees ook vooral niet bang om de kills te pakken. Ook al droeg je verder niets bij aan een behalve hun laatste 50HP met jouw R "KSen." Jij bent Akali en hypercarried de game als je snowballed. ADCs gonna hate.
"akali nub u ks me kill, am adc i need kill"
Sorry Vayne, can't hear you over the sound of all this money I'm swimming in.
Item build?
Start
Boots Doran's Blade tegen een andere melee mid mag ook. + Pots + Trinket Ward
Core
Sorc Shoes + Revolver + Lich Bane
Build order:
Boots + Pots > Revolver > Sheen > Sorc Shoes > Lich Bane > Gunblade > Hourglass/Abyssal (or both) > Rylais (optional!) > Deathcap.
Altijd Hourglass, niet GA. 9/10 keer hovert het hele team over je heen als je GA procced. Met HG kun je tower resetten tijdens dives of ults baiten.
Dat zeggen heel veel guide writers over hun champ. Oneens. Het enige waar je goed in moet worden is R defensief gebruiken en leren juken. Wards op jungle camps plaatsen om heen te hoppen e.d.iCy schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:59:
[...]
Goed gejat beter dan zelf bedacht:
Akali is one of the highest skill cap champs in the game, and one of my favorites.
FTFYThe items you build are going to depend a lot on how often you kill freelo scrubs.
Rylais vind ik niet echt belangrijk. Je shroud slowed, je Gunblade ook en door je Lich Bane ben je altijd sneller.I personally tend to go boots hp pots into a hextech revolver into a rylais.
Terrible idea. Q zit op max rank al op 3.x sec cooldown, die extra paar millisec zijn irrelevant en je Energy kan wel degelijk op. AP/Mpen opofferen voor CDR met Akali's zieke AP/Magic modifiers = big no no. Mercs zijn acceptable, Visage niet. Je bent geen tanky character; bouw er ook niet naar. Als je het met Rylais + Abyssal/HG en je enorme mobility het niet red, is Akali misschien niet de champ voor jou. Lompe Harry's zoals Olaf die overal in rennen, bursten en er lollig uit rennen als het moet misschien dan. Akali blijft leven door offensive sustain en jukes, niet passieve regen. Mid/endgame sloop je ADCs en supports binnen 3 ults.Also, something that very very few people do which I think is very good is building CDR on akali (don't tell anyone about this, don't want it to catch on). If I don't need merc treads, I tend to build the cdr boots and a spirit visage for some defensive stats (improves her sustain a bit) and more cdr.
De enige variabele in je Akali build is Hourglass of Abyssal of beide kopen. Verder niets. Also @ Lich Bane proc vraag:Ero-Sensei schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:03:
Lichbane snap ik, hoewel ik niet weet hoe je aan 500+ damage komt (600 AP op 5 items?).
"Akali's auto attacks deal 6% (+ 1% per 6 AP) bonus magic damage."
In teamfights ga je voor de backline en blijf je in/bij je shroud. Het liefst plaats je de shroud naast een hoek of brush en Flash je in een teamfight NOOIT om in range te komen. Je pakt de easy support/ADC en rent je shroud in. Kills reset je ult stacks. Wacht op Energy of tot de enemy op een ander afgaat en pak degene waar de focus op ligt. Als Akali moet je je ook niet schuldig voelen er pas als 4e in te duiken of tijdens een teamfight een paar seconden rust nemen tot een vijand zich afzondert of je Energy/ult weer herladen is.
BookmarkedVerwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:40:
[...]
Vrij recent hebben we nog een pittige discussie over Akali gehad, ik zal mijn build voor Akali Mid hieronder neerzetten. Let wel, dit is mijn persoonlijke voorkeur, dit hoeft niet voor jou te werken
Voor masteries ga ik 21/9/0 in de AP-kant, runes pak ik AP Quints, Mpen Reds, Armor Yellows en APperLevel Blues, kan ook flat MR zijn als je liever voor meer survival kiest, puur een kwestie van smaak.
Skill order: Max Q eerst, dan E, dan W, pak R wanneer je kan. Pak wel op level 2 een punt in je W, die heb je nodig. Mijn skillorder voor de eerste 6 levels is als volgt: Q-W-Q-E-Q-R
Masteries: Flash/Ignite
Playstyle voor mij: De eerste levels zijn moeilijk, farm van afstand en probeer koste wat het kost te vermijden om dood te gaan, zodra je voor level 6 doodgaat maak je het jezelf extreem moeilijk. Probeer zo veel mogelijk te farmen met je Q, damage is in het begin erg laag dus last hitten zal niet makkelijk zijn, zeker niet tegen een ranged tegenstander. Farmen met Akali is in de early levels lastig maar word steeds makkelijker nadat je je eerste punt in je E hebt en je de damage daarvan goed kan inschatten. Je E proct ook de passive van je Q, zeer belangrijk om te weten.
Ik begin meestal met Boots + Potions (of als je echt een hele moeilijke lane verwacht: Rejunevation Bead + 5 Potions + Ward, je verkoopt later in de game de Rejunevation Bead) en rush daarna een Giants Belt into Rylai's. Omdat je passive je al sustain geeft en je de survivability nodig hebt in lane is dit naar mijn mening de beste keuze. Zodra je Giants Belt hebt en je level 6 bent of hoger, kan je aanvallender gaan spelen in je lane, wel opletten waar de enemy jungler is uiteraard. Akali haar base damages op haar skills zijn gigantisch hoog, daarom kom je er mee weg om early game health te kopen in plaats van direct damage. Het punt is ook dat Akali nogal wat aandacht trekt in lane, zodra je supersquishy bouwt word ontsnappen aan ganks een stuk moeilijker. Met die extra health is je shroud neergooien en wegwandelen voordat je opgeblazen word een stuk makkelijker. De slow is bovendien heel handig zodra je andere lanes gaat ganken of je jungler op mid langskomt en AP is altijd goed.
Roamen is troef op Akali. Ze is 1 van de sterkste roamers in de game, als je in een onbewaakt moment naar bot of naar top gaat en je weet ze te bereiken, komen ze haast niet meer weg van je zodra je de Rylai's afhebt. De slow is handig omdat je bijvoorbeeld een taaie tank op top vaak niet in je eentje neer krijgt maar wel met behulp van je medespeler, die door de slow de tijd krijgt om er bij te komen. Towerdiven en levend weglopen word ook een stuk simpeler vanwege de 500 health extra.
Zodra je zelf geganked word, probeer ook zo snel mogelijk in je shroud te gaan en probeer dat zo dicht mogelijk bij een ontsnappingsroute te doen, bijvoorbeeld je tower of de river. Je kan ze namelijk niet alleen in de 8 seconde die je shroud geeft juken door te kijken waar ze naar toe lopen en simpelweg de andere kant op te gaan, als ze door je shroud heen moeten worden ze ook nog eens geslowed waardoor je kans op ontsnappen nog groter word. HEEL BELANGRIJK: Neem de tijd als je niet zeker weet of je wegkomt door gelijk door te rennen. Vaak als je niet binnen 2/3 seconde uit je shroud rent raakt je tegenstander in verwarring en gaan ze domme bewegingen maken, profiteer hiervan. Vergeet ook niet dat je naar minions kan duiken, wachten tot de rest van de enemy minions doorloopt naar je tower en vanuit je shroud daar naar toe duiken heeft me al weet ik hoe vaak gered. Als je Rylai's al af hebt kan je ook voordat je uit je shroud gaat een Q gooien op de dichtstbijzijnde enemy champ om hem nog eens te slowen terwijl je wegloopt.
Voor boots kies ik 9 van de 10 keer Merc Treats. Waarom? Omdat je al ontzettend veel damage doet en je naar mijn mening te vulnerable bent zodra je een stun hapt. De magic resist komt tegen de meeste midlaners ook verdomde goed uit. Mocht je tegen een sterke AD champ uitkomen en ze hebben weinig AP zou ik zelfs Ninja Tabi overwegen. Naar mijn mening zijn Sorc Boots op Akali niet nodig maar dit is puur een kwestie van smaak. Uiteraard pak je wel Sorc Boots als ze bijna geen CC hebben. Homeguards zijn een hele sterke pick op Akali om snel naar een andere lane toe te rennen als je gebacked bent. Je hebt 3 gapclosers en eerder dan verwacht opduiken in een andere lane kan je zeer veel kills opleveren.
Hierna bouw ik altijd Lich Bane voor de burstdamage, Lich Bane is naar mijn mening essentieel op Akali. Met een cooldown van 2 seconde een kleine 300/400 tot late game 500+ damage extra op je autoattack die ook nog eens stacked met Magic Penetration is te goed om te negeren op een Melee AP champ als Akali. De 80 AP extra en de 5% Movement Speed zijn ook niet verkeerd. Afhankelijk van hoe hun teamcomp er uit ziet bouw ik vervolgens 3 van de volgende items: Deathcap (95% van de gevallen), Void Staff (bij meer dan 1 tanky champ of als al je enemy's MR aan het stacken zijn tegen je), Hourglass (als je merkt dat ze je heel erg focussen en ze veel AD hebben of met een gevoerde AD Carry bij de tegenstander), Abyssal (bij veel AP champs) of Gunblade. Ik bouw Gunblade zelf bijna nooit. Ik merk dat met de build die ik gebruik niet vaak zo in de problemen kom dat ik de extra slow/sustain nodig heb en ik vind dat er voor dat item betere opties zijn. Dit is puur hoe ik haar speel, iedereen die met succes Gunblade rushed (wat voor veel mensen de manier is waarop ze Akali bouwen) moet dat vooral blijven doen
Verwijderd
Zie hier de Akali speler met wie ik de discussie had
Voor iedereen die Akali op wil pakken, probeer beide builds uit en kijk wat je het beste ligt
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 15:59 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
DEMONS!m0nk schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:56:
Ik zou Akali gewoon laten voor wat het is en Teemo spelen..
Anyway; thanks voor de tips. Was ook al eea aan het inlezen op solomid en lolpro en had daar soortgelijke verhalen gevonden.
Uiteindelijk vermoed ik dat de items wel handig zijn maar de playstyle op zich bij iedereen hetzelfde is en dus ook het belangrijkste is om onder de knie te krijgen.
Keypoints wat ik tot zover zie:
- Safe farming tot lvl6
- Q,R,E,Q,Auto voor maximale burst (liefst doen na wat poken in lane)
- Gebruik shroud slim en bewaar hem voor als je hem echt nodig hebt (niet om standaard mee te engagen dus)
- Probeer zsm kills te pakken door ofwel midlane te winnen of door te roamen: snowball
- Je bent geen initiator en je main focus is de ADC en daarna APC
Qua persoonlijk build neig ik wat meer naar een standaardbuild als Hextech>Sorcerer>Zhonya>Void Staff dan direct items als een LichBane of een Rylai erin te verwerken. Als dit af is zou ik eerst gaan voor een Rabadon denk ik en dan eens een LichBane overwegen en dan alleen als een GA niet beter uitkomt in zo een lange game...
Dit voelt ook handig omdat dit voor mij niet veel afwijkt van wat ik op andere AP's bouw en dus bekend voelt (Hextech wel even ingewisseld voor Athene's dan).
Ik zie hier overigens niemand praten over Hybrid Pen Runes, iedereen heeft het alleen over MR Pen runes. Is hier een specifieke reden voor? Ik gebruik op eigenlijk al mijn midlaners tegenwooridg Hybrid zeker omdat je early game vooral poked met je auto, en die doet toch wat meer pijn met wat penetration erop.
Ga vanavond wel eens even wat testen hier en daar
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Verwijderd
De enige gripe met Rylais die ik heb (behalve de upcoming cost increase) is dat het eigenlijk geen sustainability toevoegt. Het voelt nooit alsof Akali te weinig HP heeft door 9 in Defense en (eventueel) Runes. Ik weet dat Regi om die redenen ook HP Seals gebruikt. AP geeft je meer Vamp door passive, dus Revolver als first T2 item is daarom bij mij een must. Shroud voegt ook aardig toe aan je defense tegen de meeste mids en tegen een Zed o.i.d. zou ik een Armguard rushen.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:46:
[...]
Zie hier de Akali speler met wie ik de discussie hadBeide builds werken prima, het is puur persoonlijke voorkeur hoe je Akali bouwt. Ik ga voor iets meer tanky stats early on, ItsNotRudy voor wat meer damage. Ik leg zelf de nadruk iets meer op farmen, Akali kan vrij makkelijk farmen zodra ze in midgame komt met haar AoE en haar Lich Bane procs. Als je al aan het snowballen bent is objectives en kills je hoogste prioriteit, gaat het wat minder moet je het toch echt van je farm skills hebben.
Voor iedereen die Akali op wil pakken, probeer beide builds uit en kijk wat je het beste ligt
Je hoeft geen E in je combo te zetten, vooral early low damage. Q+R+Auto+W+Q+Auto+R zal vaker voorkomen.Ryceck schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:28:
[...]
DEMONS!
Anyway; thanks voor de tips. Was ook al eea aan het inlezen op solomid en lolpro en had daar soortgelijke verhalen gevonden.
Uiteindelijk vermoed ik dat de items wel handig zijn maar de playstyle op zich bij iedereen hetzelfde is en dus ook het belangrijkste is om onder de knie te krijgen.
- Safe farming tot lvl6
Juist wel om te engagen. Stealth+defense+slow. Stealthen na Q+R canceled hun skillcast.- Gebruik shroud slim en bewaar hem voor als je hem echt nodig hebt (niet om standaard mee te engagen dus)
Void Staff is onnodig. Je scaled keihard met AP. Vooral omdat je squishies focussed is Abyssal is een betere keuze. Altijd HG pakken, niet GA. Heeft 9/10 keer geen zin om te ressen in active teamfight als burst caster.Qua persoonlijk build neig ik wat meer naar een standaardbuild als Hextech>Sorcerer>Zhonya>Void Staff dan direct items als een LichBane of een Rylai erin te verwerken. Als dit af is zou ik eerst gaan voor een Rabadon denk ik en dan eens een LichBane overwegen en dan alleen als een GA niet beter uitkomt in zo een lange game...
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 17:03 ]
Verwijderd
Lich Bane is essentieel voor je damage output, binnen 2-3 seconde sla je ongeveer 400-500 damage extra met 2 procs, alleen al in mid game met 2 items. Je moet niet vergeten dat je zodra je voor de kill gaat altijd in AA range bent en je die damage dus ALTIJD proct. De 40 extra AP die je krijgt als je in plaats van Lich Bane een Hourglass rushed geven je nooit of te nimmer die damage. Akali net zou bouwen als je andere AP champs is een grote vergissing, haar hele kit is compleet anders dan de gemiddelde AP ranged mage en het feit dat je in AA range moet komen om damage te doen zorgt ervoor dat Lich Bane by far de beste keuze is om snel te bouwen.Ryceck schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:28:
[...]
DEMONS!
- Safe farming tot lvl6
- Gebruik shroud slim en bewaar hem voor als je hem echt nodig hebt (niet om standaard mee te engagen dus)
- Probeer zsm kills te pakken door ofwel midlane te winnen of door te roamen: snowball
Qua persoonlijk build neig ik wat meer naar een standaardbuild als Hextech>Sorcerer>Zhonya>Void Staff dan direct items als een LichBane of een Rylai erin te verwerken. Als dit af is zou ik eerst gaan voor een Rabadon denk ik en dan eens een LichBane overwegen en dan alleen als een GA niet beter uitkomt in zo een lange game...
Dit voelt ook handig omdat dit voor mij niet veel afwijkt van wat ik op andere AP's bouw en dus bekend voelt (Hextech wel even ingewisseld voor Athene's dan).
Ik zie hier overigens niemand praten over Hybrid Pen Runes, iedereen heeft het alleen over MR Pen runes. Is hier een specifieke reden voor? Ik gebruik op eigenlijk al mijn midlaners tegenwooridg Hybrid zeker omdat je early game vooral poked met je auto, en die doet toch wat meer pijn met wat penetration erop.
Hybrid pen is slechter voor Akali. Je autoattacks doen zeer weinig physical damage maar met haar passive (en als je Lich Bane hebt) des te meer magic damage. Daarnaast scalen haar belangrijke burstskills (Q en R) met AP, alleen haar E werkt met AD. Bovendien is haar poke in lane ook geen autoattack, dus daar hoef je het in tegenstelling tot ranged AP mages met een ranged AA niet voor te doen. Je gebruikt Akali haar AA alleen maar voor lich bane procs en voor last hits op minions, daar heb je niet bepaald Armor Pen voor nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 16:53 ]
Niemand praat over hybrid pen runes omdat je met Akali niet poked, en anders hoogstens met haar Q.Ryceck schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:28:
[...]
DEMONS!
- Safe farming tot lvl6
- Q,R,E,Q,Auto voor maximale burst (liefst doen na wat poken in lane)- Gebruik shroud slim en bewaar hem voor als je hem echt nodig hebt (niet om standaard mee te engagen dus)
En wat betreft het dikgedrukte: dat zou ik veranderen in: Q,R,Auto Q, E / Auto. Waarom je E verspillen voor je eerste AA? De E als laatste is handiger vanwege de range (weglopende enemy's). Als je ipv die E een AA kan doen, dan heb je je E nog over voor minion waves/spellvamp.
Verwijderd
Wat voor mij de reden is om Giant's Belt te rushen is voornamelijk de safety die het bij ganks geeft. Ik vind haar simpelweg te squishy om effectief te towerdiven of om aan ganks te ontsnappen zonder die extra health. De slow van Rylai's is, in tegenstelling tot de Gun, bijna permanent met haar kit, waardoor het ganken van de toplane ook een stuk makkelijker word, of ontsnappen aan chasende enemy's door simpelweg een Q te gooien op een cooldown van een paar seconde in plaats van 60.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:34:
[...]
De enige gripe met Rylais die ik heb (behalve de upcoming cost increase) is dat het eigenlijk geen sustainability toevoegt. Het voelt nooit alsof Akali te weinig HP heeft door 9 in Defense en (eventueel) Runes. Ik weet dat Regi om die redenen ook HP Seals gebruikt. AP geeft je meer Vamp door passive, dus Revolver als first T2 item is daarom bij mij een must. Shroud voegt ook aardig toe aan je defense tegen de meeste mids en tegen een Zed o.i.d. zou ik een Armguard rushen.
Ach, ik zeg niet voor niets, test wat voor jou werkt en wat je zelf prettiger vind
Wat betreft Armguard rush, tegen bijvoorbeeld Zed zeker goed
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 16:50 ]
Verwijderd
Akali is geen standaard AP, dus vergeet je builds. Abyssal, Hex en Lich Bane zijn geen standaard mage items.Dit voelt ook handig omdat dit voor mij niet veel afwijkt van wat ik op andere AP's bouw en dus bekend voelt (Hextech wel even ingewisseld voor Athene's dan).
Je poked met magic damage. Q + Q proc = 100-200 magic damage + 40ish physical lv1-5. Focus op het grotere nummer.Ik zie hier overigens niemand praten over Hybrid Pen Runes, iedereen heeft het alleen over MR Pen runes. Is hier een specifieke reden voor? Ik gebruik op eigenlijk al mijn midlaners tegenwooridg Hybrid zeker omdat je early game vooral poked met je auto, en die doet toch wat meer pijn met wat penetration erop.
Belt kun je inderdaad nog eens early pakken, alles op stop zetten tot je de 3k voor Rylais hebt gaat mij dan weer te ver.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:45:
[...]
[...]
Wat voor mij de reden is om Giant's belt te rushen is voornamelijk de safety die het bij ganks geeft. Ik vind haar simpelweg te squishy om effectief te towerdiven of om aan ganks te ontsnappen zonder die extra health. De slow van Rylai's is, in tegenstelling tot de Gun, bijna permanent met haar kit, waardoor het ganken van de toplane ook een stuk makkelijker word, of ontsnappen aan chasende enemy's door simpelweg een Q te gooien op een cooldown van een paar seconde in plaats van 60.
Puur persoonlijk, als het voor jou werkt om hem weg te laten, vooral doen
Tot nu toe gaat het me prima af met Gunblade/shroud slow en (ter schaamte van de vijand) krijg ik ook vaak genoeg enemy red te pakken door kills of na teamfights
Maar goed, we praten hier over low Silver to low Gold, misschien dat het aanpoten word op een hoger niveau als ik dat dit jaar haal.
Verwijderd
Ik denk het wel, je inzicht in het spelletje is in elk geval primaVerwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:03:
[...]
Akali is geen standaard AP, dus vergeet je builds. Abyssal, Hex en Lich Bane zijn geen standaard mage items.
[...]
Je poked met magic damage. Q + Q proc = 100-200 magic damage + 40ish physical lv1-5. Focus op het grotere nummer.
[...]
Belt kun je inderdaad nog eens early pakken, alles op stop zetten tot je de 3k voor Rylais hebt gaat mij dan weer te ver.
Tot nu toe gaat het me prima af met Gunblade/shroud slow en (ter schaamte van de vijand) krijg ik ook vaak genoeg enemy red te pakken door kills of na teamfights
Maar goed, we praten hier over low Silver to low Gold, misschien dat het aanpoten word op een hoger niveau als ik dat dit jaar haal.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 17:22 ]
Runes:
Flat AP Quints
Hyb Pen Marks (omdat er niets op tegen is om bij je autoattacks ook nog wat armor pen te hebben en met de nieuwe masteries werken Hyb Pen Marks prima)
Flat Armor Seals
Flat AP Glyphs (Cause fuck MR tbh)
Mastery page:
25/5/0
Offense:
1 punt Double-Edged Sword
3 punten Sorcery
3 punten Brute Force
3 punten Mental Force
1 punt spell weaving
1 punt Martial Mastery
1 punt Arcane Mastery
3 punten Executioner
1 punt Blade Weaving
3 punten Archmage
3 punten Devastating Strikes
1 punt Arcane Blade
1 punt Havoc
Defense:
2 punten Block
2 punten Recovery
1 punt Unyielding
- but why!? Simpel beter last hitten en uiteindelijk helpt het ook nog een beetje in de sustain van Akali. Ik zie simpelweg niet het nut om nog extra HP op haar te nemen aangezien je niet HP gaat lopen stacken en je vaker in je shroud zit om je combo's te landen dan een intensief 1on1 battle aangaat waarbij je je tegenstander loopt te tanken.
Mochten er nog meer vragen zijn waarom deze masteries dan hoor ik het graag
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Verwijderd
Dan zou ik nog liever die weaving masteries opgeven voor MS in utility. Zo effectief is de linkerkant namelijk niet.Damienx2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:26:
Goed even in het kort nog mijn Akali Masteries/Runes aangezien je toch wat meer variaties moet hebben om uit te kunnen kiezen.
Runes:
Flat AP Quints
Hyb Pen Marks (omdat er niets op tegen is om bij je autoattacks ook nog wat armor pen te hebben en met de nieuwe masteries werken Hyb Pen Marks prima)
Flat Armor Seals
Flat AP Glyphs (Cause fuck MR tbh)
Mastery page:
25/5/0
Offense:
1 punt Double-Edged Sword
3 punten Sorcery
3 punten Brute Force
3 punten Mental Force
1 punt spell weaving
1 punt Martial Mastery
1 punt Arcane Mastery
3 punten Executioner
1 punt Blade Weaving
3 punten Archmage
3 punten Devastating Strikes
1 punt Arcane Blade
1 punt Havoc
Defense:
2 punten Block
2 punten Recovery
1 punt Unyielding
- but why!? Simpel beter last hitten en uiteindelijk helpt het ook nog een beetje in de sustain van Akali. Ik zie simpelweg niet het nut om nog extra HP op haar te nemen aangezien je niet HP gaat lopen stacken en je vaker in je shroud zit om je combo's te landen dan een intensief 1on1 battle aangaat waarbij je je tegenstander loopt te tanken.
Mochten er nog meer vragen zijn waarom deze masteries dan hoor ik het graag.
De HP masteries gaan me vooral om de flat HP voor early game zodat ik icm mijn HP seals ern flinke pool heb en gelijk Negatron of Armguard kan rushen en dan een redelijk aantal harrass pogingen kan koppen. Die 3% erna? Tja, het zal endgame toch neerkomen op +50-70 HP, een beter alternatief dan dat ene puntje in weaving te stoppen.
De AD zou early leuk zijn voor lasthits, maar verder niet heel relevant. Ook vind ik hybrid pen niet interessant. Ik focus liever volledig op de % magic damage vanuit de passive. Hybrid pen zou my pas interessant worden als ik physical damage zou doen behalve met de auto-atk om Q te proccen.
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Verwijderd
Ligt eraan als je mid staat tegen een champ die veel AA ja, dan kan het gerust.Rordarok schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 18:43:
Toevallig dat het nu generfed wordt, maar waarom zie ik nergens een Dorans Shield staan voor Akali? Zorgt er toch voor dat je jouw positie in mid langer kan houden 1v1 aangezien je pre-6 vrij waardeloos bent.
Dan gaat het om flat hp seals toch? Die scaling hp seals geven 175 hp extra op lvl 18 zeg ik even uit mijn hoofd.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 18:40:
De HP masteries gaan me vooral om de flat HP voor early game zodat ik icm mijn HP seals ern flinke pool heb en gelijk Negatron of Armguard kan rushen en dan een redelijk aantal harrass pogingen kan koppen. Die 3% erna? Tja, het zal endgame toch neerkomen op +50-70 HP, een beter alternatief dan dat ene puntje in weaving te stoppen.
Ik gebruik die scaling hp seals bijv wel eens op Gragas (hij profiteert er dan ook heel erg van), maar als de enemy mid de enige ap in het enemy team is, kies ik meestal toch voor armor seals.
[ Voor 6% gewijzigd door Koekiemonsterr op 19-02-2014 19:39 ]
Verschil in smaak.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 18:40:
[...]
Dan zou ik nog liever die weaving masteries opgeven voor MS in utility. Zo effectief is de linkerkant namelijk niet.
De AD zou early leuk zijn voor lasthits, maar verder niet heel relevant. Ook vind ik hybrid pen niet interessant. Ik focus liever volledig op de % magic damage vanuit de passive. Hybrid pen zou my pas interessant worden als ik physical damage zou doen behalve met de auto-atk om Q te proccen.
Thanks! Mijn fps liep rond de 43 vandaag, stotterde, liep echt niet rlx. Na deze aanpassing weer op 300+ fps.. Niet dat ik zoveel fps nodig is maar de game loopt weer vloeiend.. thx!Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 07:45:
Voor degenen met FPS drops sinds een aantal patches (lees, iedereen)
Een redditor heeft een fix gevonden: http://www.reddit.com/r/l...ed_with_1_simple_command/
Ik ga em vanavond proberen, hopelijk kan ik op mijn zwaar overgekwalificeerde i7 + GTX580SC weer ongestoord op 60 FPS spelen ipv 40-50 tijdens teamfights.
Fix schijnt beter te werken voor Nvidia-patienten.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Bedankt Turismo, ik heb door jou hecarim weer uit de kast getrokken
http://euw.op.gg/summoner/userName=iCynl
Edit: Daar gaat mijn winningstreak van 11, Rengar en Wukong vonden het leuk om een winnend potje weg te geven door elke keer solo te roamen in hun jungle en dood te gaan. We komen terug en ze gaan weer hetzelfde doen..
[ Voor 40% gewijzigd door Meneer iCy op 19-02-2014 23:32 ]
Verwijderd
Zou ik nog liever Dorans Blade pakken omdat je daar door de AD ook nog Spellvamp van krijgt en de regen on-hit. Auto-attacks kun je nog overzien op mid early, met boots om te gap closen tijdens hun auto-atk vinden ze een herhaalde Q+Proc meestal niet zo grappig. Ook trekt enemy mid creep aggro, dat probleem heeft Akali niet zo als ze vanuit shroud poked/zoned.Rordarok schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 18:43:
Toevallig dat het nu generfed wordt, maar waarom zie ik nergens een Dorans Shield staan voor Akali? Zorgt er toch voor dat je jouw positie in mid langer kan houden 1v1 aangezien je pre-6 vrij waardeloos bent.
@Koekie Scaling HP, 175 at Lv18.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 08:42 ]
Ik heb de volgende build volgorde gebruikt.
boots + 4 pot > gaint belt -> Rylai's -> sorc boots(vrij weinig CC in het andere team) -> lichbane
Ik merkte dat ik met deze build makkelijk overleef, goed kan chasen en ook makkelijk towers kan pushen. Eerste game had ik een relatief makkelijke lane tegen lux, kon aardig farmen en eenmaal lvl 6 had ik haar makkelijk dood. Daarna ben ik flink gaan roamen en heb op de bot lane een paar kills kunnen oppakken en ook de top lane een kill kunnen pakken en de tower kunnen pakken. Alleen helaas hadden we een AP caitlyn en een leona die liepen draven te feeden als een malle dus die game hebben we maar afgekapt met een surrender. 2e game tegen xerath, eerste die ik ben tegen gekomen sinds de rework, maar man o man wat kan die veel poken zeg, het lijkt net alsof het allemaal geen mana kost. Maar na gaints belt en wat roamen kon ik op de botlane een kill pakken. En een paar keer toen ik onze jungler naar beneden zag lopen ben ik mee gegaan en weer een goeie gank + tower gepakt. Daarna naar toplane daar waren we een toren kwijt en mijn toplaner was low daar weer een kill kunnen pakken. geeindig op 17 4 11 een goed potje om de avond mee af te sluiten.
Verwijderd
Probeer de Revolver na je Giant's Belt of in ieder geval voor je Lich BaneArgantosNL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:18:
Ik heb gister avond met akali ook eens geprobeerd om Rylai's the rushen en ik moet zeg dat het wel lekker speelt. Die slow werkt echt lekker en je kunt ze net voldoende afremmen bij hun wegvluchten naar de toren toe. Ik ben ook iets meer gaan roamen eerst bleef ik gewoon te lang in lane hangen en dit keer ben ik vanaf lvl 6 a 7 gaan roamen waardoor de andere lanes het makkelijker kregen.
Ik heb de volgende build volgorde gebruikt.
boots + 4 pot > gaint belt -> Rylai's -> sorc boots(vrij weinig CC in het andere team) -> lichbane
Ik ging eigenlijk al roamen na het oppakken van de gaint's belt, ik kon echt heel slecht farmen. Maar door na Rylai's boots + homeguards te pakken is even recallen en je bent meteen geheald en in 20 seconden sta je weer in lane (ongeveer dan). Maar zodra de lane phase voorbij is en ik rond liep met Rylai's LB en deathcap ben ik maar aan mijn gunblade begonnen wat ik kon eigenlijk niet effectief meer bij healen op minions of jungle mobs.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:22:
[...]
Probeer de Revolver na je Giant's Belt of in ieder geval voor je Lich Banedat helpt gigantisch veel tegen poke damage en jouw poke zal je healen! Elke Q geeft je dan een aantal tientallen HP terug, net als E op een hele wave. Ook kun je met Revolver vrij comfortabel wraith camp clearen en zelfs de dragon een tijd tanken (mocht tijdens het gevecht op bot de jungler sterven of na een doublekill op bot de jungler niet in de buurt zijn)
Ziet er goed uit! jammer van die laatste loss, maar als andere spelers de game gaan throwen dan doe je daar weinig aan.iCy schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:28:
[...]
Bedankt Turismo, ik heb door jou hecarim weer uit de kast getrokken
http://euw.op.gg/summoner/userName=iCynl
Edit: Daar gaat mijn winningstreak van 11, Rengar en Wukong vonden het leuk om een winnend potje weg te geven door elke keer solo te roamen in hun jungle en dood te gaan. We komen terug en ze gaan weer hetzelfde doen..
1 game heb je wel aardig gecarried of niet, 20 / 4 / 14 dat is behoorlijk voor een jungler.
In ranked blijft Heca zowiezo unbanned voorlopig, dus als Vi of Shyv banned is blijft Hecarim een goede keus gezien zijn kit (en de jungle wijzigingen van de laatste patches).
Ga hem ook gewoon blijven spelen om nog beter met m te worden, en voor veel mensen onervaren om tegen te spelen, dus die factor speelt ook.
Bang voor het onbekende, als ze me aan zie komen galloperen dan flashen de meeste steevast weg, moet zeggen dat zijn passive "ignore unit collision" hem een aardig voordeel geeft (zeker early game).
[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 20-02-2014 10:47 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
:-) Heb vorig seizoen bijna 350 ranked games met heca gespeeld. En ja 20/4/14, potje solo gecarried. Kon zelfs wat damage (let op troll item) kopen.Turismo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:37:
[...]
Ga hem ook gewoon blijven spelen om nog beter met m te worden, en voor veel mensen onervaren om tegen te spelen, dus die factor speelt ook.
Even vanuitgaande dat je geen extra AP runes hebt en wel de 10AD procced via runes voor je 2e passive. Je bent uiteraard level 6 met 3 stacks op je Q. Dit is combo van Akali en heb uiteraard de E niet meegerekend.Damienx2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:23:
Snap die hele Giant's belt rush niet, maar goed als het voor jullie werkt prima toch.
Met 1 burst heb je bijna 100 health minder terug gekregen en je doet 100 damage minder naar de enemy als je kiest voor een Belt.
Fouten voorbehouden
1
2
3
| Item Health AP AD Spellvamp Q AAx2 (Q CD) R Total damage Spellvamp Health 1335 0 10 10% 95 334 120 549 54,9 Revolver 955 40 10 22% 111 428 120 659 144,98 |
[ Voor 5% gewijzigd door Meneer iCy op 20-02-2014 11:01 ]
Verwijderd
Bij mij is Rylais een 5e/6e item en focus ik me vooral niet op die Belt. Vind 1k uitgeven aan een early game onnodige stat zo doodzonde. Je offert er je Sheen of Revolver voor op. Maar ieder zijn ding.Damienx2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:23:
Snap die hele Giant's belt rush niet, maar goed als het voor jullie werkt prima toch.
http://www.lolking.net/summoner/euw/249746#matches/
Mijn stats/builds van afgelopen weekend.
Je 2e passive proct tegenwoordig sowieso zonder bonus AD uit Runes of Masteries.iCy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:57:
[...]
:-) Heb vorig seizoen bijna 350 ranked games met heca gespeeld.
[...]
Even vanuitgaande dat je geen extra AP runes hebt en wel de 10AD procced via runes voor je 2e passive. Je bent uiteraard level 6 met 3 stacks op je Q.
Met 1 burst heb je bijna 100 health minder terug gekregen en je doet 100 damage minder naar de enemy als je kiest voor een Belt.
Fouten voorbehouden
code:
1 2 3 Item Health AP AD Spellvamp Q AAx2 (Q CD) R Total damage Spellvamp Health 1335 0 10 10% 95 334 120 549 54,9 Revolver 955 40 10 22% 111 428 120 659 144,98
Ook heeft Q geen stacks, je bedoelt R denk ik.
Pfft, maak de rekensom nog moeilijker haha.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:00:
[...]
Je 2e passive proct tegenwoordig sowieso zonder bonus AD uit Runes of Masteries.
Ook heeft Q geen stacks, je bedoelt R denk ik.
Ik heb enkel ARAM/Bot ervaring met akali maar ben zelf ook voorstander van wat meer burstdamage at level 6 dan health met uitzondering van sommige tegenstanders. Tegen een Fizz/Syndra/Fiddle kan het nog wel handig zijn, maar voor de meeste mid champs zou ik zelf ook voor de Revolver gaan.
Met stacks bedoel ik dus je Q op level 3. Maar met een belt krijg je dus geen spellvamp meer tegenwoordig.
Ik zal vanavond eens kijken of ik het rekensommetje beter kan maken met de eventuele masteries en runes.
[ Voor 15% gewijzigd door Meneer iCy op 20-02-2014 11:06 ]
Akali kan met een gunblade (waar ook een slow op zit...) bijna iedereen neerbursten met 3 stacks. Dan ga je het jezelf toch niet moeilijker maken door tanky te gaan bouwen waar ook je tegenstander op zal anticiperen.
Ik ga toch op Zed/Kha'zix ook niet eerst een Frozen Mallet maken omdat het mijn tegenstander zo lekker slowed... Je hebt 3 Dashes + een slow van de gunblade, hoe lang heb je nodig om iemand neer te bursten?
Verwijderd
Ik volg het even niet... wanneer gaf een HP booster dan spellvamp? Speel Akali nu al aardig wat jaren on/off en haar passive scalede nooit met HP...iCy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:04:
[...]
Maar met een belt krijg je dus geen spellvamp meer tegenwoordig.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 11:13 ]
Je reken som is leuk, maar die 140 lifesteal die gaat wel uit van true damage. En als je geganked wordt heb je niet veel aan lifesteal als je al wat low bent. Ik ga even wat meer akali spelen komende tijd en ik zie wel hoe het gaat. Maar tot nu toe vind ik het geen slecht begin extra tanky zijn als je geen veilige escape hebt zoals een kha'zix, zed of talon. Je hebt alleen je shroud en je hebt geen dash/clone/invisibility om weg te komen waar je geen target voor nodig hebt.iCy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:04:
[...]
Pfft, maak de rekensom nog moeilijker haha.
Ik heb enkel ARAM/Bot ervaring met akali maar ben zelf ook voorstander van wat meer burstdamage at level 6 dan health met uitzondering van sommige tegenstanders. Tegen een Fizz/Syndra/Fiddle kan het nog wel handig zijn, maar voor de meeste mid champs zou ik zelf ook voor de Revolver gaan.
Met stacks bedoel ik dus je Q op level 3. Maar met een belt krijg je dus geen spellvamp meer tegenwoordig.
Ik zal vanavond eens kijken of ik het rekensommetje beter kan maken met de eventuele masteries en runes.
Als je geganked wordt is het tijd om je shroud op zijn best te gebruiken. Wat mensen standaard doen op mid als ze Akali spelen, ze gooien shroud neer en maken de beweging richting hun toren. Maar probeer juist de route te nemen die NIET logisch is. Vaak genoeg lig je dan ver genoeg voor op je tegenstander om gewoon aan welke gank dan ook te ontsnappen.ArgantosNL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:35:
[...]
Je reken som is leuk, maar die 140 lifesteal die gaat wel uit van true damage. En als je geganked wordt heb je niet veel aan lifesteal als je al wat low bent. Ik ga even wat meer akali spelen komende tijd en ik zie wel hoe het gaat. Maar tot nu toe vind ik het geen slecht begin extra tanky zijn als je geen veilige escape hebt zoals een kha'zix, zed of talon. Je hebt alleen je shroud en je hebt geen dash/clone/invisibility om weg te komen waar je geen target voor nodig hebt.
In normals boeit het me niet zo, maar in ranked zou ik het niet erg vinden als er een optie komt om ervoor te kiezen om alleen maar met solo-queuers te spelen. Ik hoef niet zo nodig de bot-premades etc.KS1987 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:40:
Ik vind het soms jammer dat solo queue premades toestaat. Wij hadden een premade top tegen een vier man premade. Deels door een goede Blitzcrank kon ik 17 2 14 (265 CS) met Sivir gaan, toch hebben we verloren. We hebben enkele fouten gemaakt, maar vooral verloren omdat de andere samenwerkten als een team, terwijl bij ons ieder zijn eigen ding deed. Ik ben tevreden over hoe ik het heb gedaan als ADC, beste wedstrijd tot nu toe; maar het is een beetje zuur om zo te verliezen.
Runes 10AD --> 10 SpellvampVerwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:13:
[...]
Ik volg het even niet... wanneer gaf een HP booster dan spellvamp? Speel Akali nu al aardig wat jaren on/off en haar passive scalede nooit met HP...
Nu dit niet meer via de runes gaat heb je dus geen Spellvamp mocht je voor een Belt gaan.
Die premade bot zijn wel vervelend meestal, maar gisteravond had ik nog een potje waar ik wel een aardige premade bot had. Wel de game kunnen carryen met nidaleeDamienx2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:42:
[...]
In normals boeit het me niet zo, maar in ranked zou ik het niet erg vinden als er een optie komt om ervoor te kiezen om alleen maar met solo-queuers te spelen. Ik hoef niet zo nodig de bot-premades etc.
League of legends, PSN, CSGO : rSNNN
Gezien ik na level 7 niet veel meer in lane heb gestaan naast af en toe even door duwen tot de toren heb ik niet zo heel veel ganks gehad.Damienx2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:38:
[...]
Als je geganked wordt is het tijd om je shroud op zijn best te gebruiken. Wat mensen standaard doen op mid als ze Akali spelen, ze gooien shroud neer en maken de beweging richting hun toren. Maar probeer juist de route te nemen die NIET logisch is. Vaak genoeg lig je dan ver genoeg voor op je tegenstander om gewoon aan welke gank dan ook te ontsnappen.
Zal dit hem weer viable genoeg maken om mee te spelen? Toen ik net begon met spelen heb ik heel veel potjes op hem gespeelt en de manier van spelen bevalt me heel erg. Merk alleen wel dat je soms te kort komt tegen andere champs(kan ook mijn onkunde zijn
Dan snap ik je Giant's belt route helemaal niet meer om eerlijk te zijn... Eerst zeg je dat je het neemt om tankyness te hebben tegen de ganks, dan zeg je dat je niet veel ganks hebt gehad...ArgantosNL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:45:
[...]
Gezien ik na level 7 niet veel meer in lane heb gestaan naast af en toe even door duwen tot de toren heb ik niet zo heel veel ganks gehad.
Verwijderd
6 bonus AD = 1 Spellvamp overigens, anders zou een Bloodthirster fucking OP zijniCy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:42:
[...]
Runes 10AD --> 10 Spellvamp
Nu dit niet meer via de runes gaat heb je dus geen Spellvamp mocht je voor een Belt gaan.
DISCIPLINE OF FORCE: Akali's auto attacks deal 6% (+ 1% per 6 AP) bonus magic damage.
DISCIPLINE OF MIGHT: Akali gains 6% (+ 1% per 6 bonus AD) spell vamp.
Je hebt je shroud en die heeft een grotere potential dan de early game enemy creepflash van Talon (hij kan enkel op vijandelijke units jumpen, dus hoppa naar tower flashen is het niet)ArgantosNL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:35:
[...]
Je reken som is leuk, maar die 140 lifesteal die gaat wel uit van true damage. En als je geganked wordt heb je niet veel aan lifesteal als je al wat low bent. Ik ga even wat meer akali spelen komende tijd en ik zie wel hoe het gaat. Maar tot nu toe vind ik het geen slecht begin extra tanky zijn als je geen veilige escape hebt zoals een kha'zix, zed of talon. Je hebt alleen je shroud en je hebt geen dash/clone/invisibility om weg te komen waar je geen target voor nodig hebt.
Overigens, je hebt geen invisibility...? Dat doet de shroud dus. En enkele momenten na het verlaten v.d. shroud ben je ook nog even invisible. Gooi dit bij een hoek in de buurt of een bosje en ze hebben geen flauw idee waar je heen gaat.
Also, die 144 kan best true zijn. Als het goed is cast je ook vooral Q op creeps tijdens lane phase, dus je mag best van true damage > spellvamp uitgaan als het gaat om HP terugkrijgen.
This. Overigens komt het me zeer weinig voor dat ik tankyness nodig heb in de early phase. Die ganks ontloop ik volledig met Shroud, Flash en eventueel R. 9/10 keer zal de lane jouw kant op gepushed zijn, omdat Akali voor geen drol kan pushen ivm Annie, Ziggs, Gragas, Brand, Zed... (zeg maar alle populaire mid laners) voor de Lich Bane aankoop.Damienx2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:48:
[...]
Dan snap ik je Giant's belt route helemaal niet meer om eerlijk te zijn... Eerst zeg je dat je het neemt om tankyness te hebben tegen de ganks, dan zeg je dat je niet veel ganks hebt gehad...
Als je gaat ganken en je heb 30% meer hp dan overleef je het een heel stuk makkelijker en die 40AP doet niet zo veel damage in verhouden tot het extra HP die giants belt geeft. Het heeft mij ook verrast voorheen ging ik altijd vol glass cannon mode en dan willen gankt soms niet helemaal succesvol zijn. Ik heb bij een paar vroege ganken met 100 hp weg gelopen, als ik geen belt had was ik daar dood gegaan.Damienx2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:48:
[...]
Dan snap ik je Giant's belt route helemaal niet meer om eerlijk te zijn... Eerst zeg je dat je het neemt om tankyness te hebben tegen de ganks, dan zeg je dat je niet veel ganks hebt gehad...
@ItsNotRudy: misschien heb ik nog wat meer ervaring nodig om de shroud tot het volle te benutten, tot die tijd werkt die belt toch heel goed voor het overleven.
[ Voor 10% gewijzigd door ArgantosNL op 20-02-2014 13:04 ]
Hmm ja, dat was de oude akali. Toen ging de passive pas in vanaf 10AD
Elise & Kha'zix zien jou graag HP bouwen hoorArgantosNL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:01:
[...]
Als je gaat ganken en je heb 30% meer hp dan overleef je het een heel stuk makkelijker en die 40AP doet niet zo veel damage in verhouden tot het extra HP die giants belt geeft. Het heeft mij ook verrast voorheen ging ik altijd vol glass cannon mode en dan willen gankt soms niet helemaal succesvol zijn. Ik heb bij een paar vroege ganken met 100 hp weg gelopen, als ik geen belt had was ik daar dood gegaan.
@ItsNotRudy: misschien heb ik nog wat meer ervaring nodig om de shroud tot het volle te benutten, tot die tijd werkt die belt toch heel goed voor het overleven.
Overigens in gold value gesproken:
Hextech Gunblade 3400g:
Gold Value
45 attack damage = 1620g
65 ability power = 1414g
12% life steal = 528g
20% spell vamp = 550g
Total Gold Value = 4112g
Rylai's Crystal Scepter 2900g:
Gold Value
80 ability power = 1740g
500 health = 1319g
Total Gold Value = 3059g
Dus voor 500g meer bouw je gold efficienter...
[ Voor 17% gewijzigd door Damien op 20-02-2014 13:20 ]
Blijft wel de hypothetische discussie: als jij met die 40ap zo'n 100 dmg meer had gedaan, had je dan de 350hp van je Giant's Belt nog wel nodig gehad?ArgantosNL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:01:
[...]
Als je gaat ganken en je heb 30% meer hp dan overleef je het een heel stuk makkelijker en die 40AP doet niet zo veel damage in verhouden tot het extra HP die giants belt geeft. Het heeft mij ook verrast voorheen ging ik altijd vol glass cannon mode en dan willen gankt soms niet helemaal succesvol zijn. Ik heb bij een paar vroege ganken met 100 hp weg gelopen, als ik geen belt had was ik daar dood gegaan.
Uiteindelijk staat of valt het early kopen van een Giant's voor de meesten denk ik met de vraag hoe handig je een Rylai's vindt. Ikzelf zie het nut er niet zo van gezien je je R hebt; iets wat wegrent chase je toch wel achteraan. En zeker in de eerste 4 items zie ik meer nut in een Gunblade, Boots, Zhonya en Rabadon dan een Rylai omdat deze 4 items veel meer toevoegen aan je kit: survivability, damage, penetration en sustain.
Enige situatie waarin het volgens mij te overwegen is dat is als je tegenover een Leblanc, Fizz of Zed oid staat welke jou gigantisch hard kan bursten. Dan zou ik er over na kunnen denken, maar zelfs dan zou ik eerder voor Armor (Zhonya) of MR (Abyssal) gaan dan dat ik HP ga stacken. En tegen die 2 helpt een Rylai ook weer voor geen meter omdat ze gewoon wegdashen.
Maar zoals al eerder gezegd; smaken verschillen
Verwijderd
Een Gunblade is 3000 gold, een Belt 1000. Beetje kromme vergelijking.Damienx2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:08:
[...]
Elise & Kha'zix zien jou graag HP bouwen hoor. Ik persoonlijk vindt het enger om een Akali te ganken met een gunblade dan 1 met een giant's belt. Omdat ik weet dat ik een stuk lagere burst zal hebben en waarschijnlijk de trade gewoon zal winnen.
Over de hele discussie: Ik vind dat iedereen lekker voor zichzelf moet bepalen wat iemand speelt. Mijn argument voor early health is dat Towerdiven een stuk makkelijker word en dat je op het moment dat je gecamped word mid (geen ondenkbare situatie) meer hebt aan de extra health dan aan de aanvallende stats waarbij je eerst minions nodig hebt om te lifestealen terwijl je bijvoorbeeld low bent en in melee range moet komen.
Maar goed, als iemand op Akali meer succes heeft met Gunblade Rush, GA VOORAL JE GANG. Hoelang moet deze discussie nog doorgaan? Laat nieuwe mensen lekker testen en voor zichzelf kijken wat beter werkt.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 13:21 ]
Revolver.. maar dat terzijde. Je eigen verhaal is ook vrij krom. Eerst is de situatie extra health om te diven, als je de extra damage doet is degene al dood voordat je de toren bereikt? Dan is de vergelijking ineens dat je gecamped wordt en dan extra health neemt, hoe gaat dat jou makkelijker je minions farmen, aangezien je niet de damage hebt om ze dan ineens wel te kunnen killen? In de situatie dat ik onder mijn tower moet farmen, farm ik vanuit mijn shroud, minder damage en minder kans dat de enemy je ineens gaat lopen poken aangezien ze niet weten waar je exact zit.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:14:
[...]
Een Gunblade is 3000 gold, een Belt 1000. Beetje kromme vergelijking.
Over de hele discussie: Ik vind dat iedereen lekker voor zichzelf moet bepalen wat iemand speelt. Mijn argument voor early health is dat Towerdiven een stuk makkelijker word en dat je op het moment dat je gecamped word mid (geen ondenkbare situatie) meer hebt aan de extra health dan aan de aanvallende stats waarbij je eerst minions nodig hebt om te lifestealen terwijl je bijvoorbeeld low bent en in melee range moet komen.
Maar goed, als iemand op Akali meer succes heeft met Gunblade Rush, GA VOORAL JE GANG. Hoelang moet deze discussie nog doorgaan? Laat nieuwe mensen lekker testen en voor zichzelf kijken wat beter werkt.
Prima, met de nieuwe keuzes, maar schrijf niet de "oude" keuzes af. Hextech Gunblade heeft meer dan genoeg voordelen om het te overwegen ipv een Rylai's. Nogmaals je speelt een Assassin, niet een standaard AP mage.
Gaat er niet om wat beter is en wat niet, het gaat om de discussie die eraan vast zit. Ik snap dat jullie hier niet graag een discussie aan willen gaan aangezien als iets werkt moet je het maar blijven hanteren toch? Dezelfde Reddit-mentaliteit hier ook maar aanbrengen.Mebus schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:20:
Ik vind gewoon dat je een early Tear of the Goddes moet bouwen op Akali!
Hou gewoon de build aan waarmee jij het best kan spelen. We weten nu wel wat beter is en wat niet. Dankje
Had je beter "Bééééééh!" kunnen neerzetten ipv Dank je.

Verwijderd
Ik weet niet of jij kan lezen, maar als ik iets NIET doe is het oude keuzes afschrijven. In letterlijk elke post die ik doe zeg ik dat mensen vooral moeten bouwen wat voor hen het beste werkt. Ik kies er persoonlijk voor om niet een glass cannon te zijn maar om iets tankyer te bouwen. Kijk alsjeblieft naar de insteek van mijn posts voordat je met kritiek komt. Ik probeer hier mensen te helpen, niet een discussie te winnen.Damienx2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:18:
[...]
Revolver.. maar dat terzijde. Je eigen verhaal is ook vrij krom. Eerst is de situatie extra health om te diven, als je de extra damage doet is degene al dood voordat je de toren bereikt? Dan is de vergelijking ineens dat je gecamped wordt en dan extra health neemt, hoe gaat dat jou makkelijker je minions farmen, aangezien je niet de damage hebt om ze dan ineens wel te kunnen killen? In de situatie dat ik onder mijn tower moet farmen, farm ik vanuit mijn shroud, minder damage en minder kans dat de enemy je ineens gaat lopen poken aangezien ze niet weten waar je exact zit.
Prima, met de nieuwe keuzes, maar schrijf niet de "oude" keuzes af. Hextech Gunblade heeft meer dan genoeg voordelen om het te overwegen ipv een Rylai's. Nogmaals je speelt een Assassin, niet een standaard AP mage.
Het towerdive verhaal is vooral voor andere lanes van toepassing, Top en Bot.
Overigens is je shroud gebruiken bij ganks lang niet altijd veilig. Ik moest afgelopen seizoen in Gold 3/2 echt uitkijken om op mijn shroud te vertrouwen, bijna elke midlaner pakt een ward mee en dumpt die bij een gank in mijn shroud zodat ik gewoon visible ben. Op je shroud vertrouwen als escape werkt misschien in Bronze en Silver maar er komt een moment waarop je mensen tegen gaat komen die nadenken en er achter komen dat 100 gold investeren voor een garantueed kill helemaal geen slecht idee is.
Gold klinkt echt als elo-heaven. Nieuwe challenger?Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:24:
[...]
Ik weet niet of jij kan lezen, maar als ik iets NIET doe is het oude keuzes afschrijven. In letterlijk elke post die ik doe zeg ik dat mensen vooral moeten bouwen wat voor hen het beste werkt. Ik kies er persoonlijk voor om niet een Glass Cannon te zijn maar om iets tankyer te bouwen. Kijk alsjeblieft naar de insteek van mijn posts voordat je met kritiek komt. Ik probeer hier mensen te helpen, niet een discussie te winnen.
Overigens is je shroud gebruiken bij ganks lang niet altijd veilig. Ik moest afgelopen seizoen in Gold 3/2 echt uitkijken om op mijn shroud te vertrouwen, bijna elke midlaner pakt een ward mee en dumpt die bij een gank in mijn shroud zodat ik gewoon visible ben. Op je shroud vertrouwen als escape werkt misschien in Bronze en Silver maar er komt een moment waarop je mensen tegen gaat komen die nadenken en er achter komen dat 100 gold investeren voor een garantueed kill helemaal geen slecht idee is.
En je hebt meer dan alleen een shroud, ja tot level 6 is het lastig voor een Akali maar vanaf daar hoef je je echt niet meer druk te maken om ganks. Je hoeft je R niet alleen te gebruiken om kills te maken, jump naar een minion etc. Rudy heeft genoeg voorbeelden genoemd van escapes.
[ Voor 11% gewijzigd door Damien op 20-02-2014 13:27 ]
Verwijderd
Ok, jou neem ik bij deze niet meer serieus, wat een ongelofelijk kinderachtig antwoord.Damienx2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:25:
[...]
Gold klinkt echt als elo-heaven. Nieuwe challenger?
Even voor de duidelijkheid, ik heb meer dan 600 games met Akali gespeeld, grotendeels normals maar ook in ranked. Ik weet wat ze doet en kan, mij hoef je hier niet uit te leggen wat haar mogelijkheden zijn. Ik probeer alleen te voorkomen dat het hier een 'ja maar jij zei dit' discussie word, ik probeer er voor te zorgen dat nieuwe spelers over meer dan 1 optie nadenken en wellicht iets vinden wat zij prettig vinden.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 13:30 ]
Meh, vaak blijft het toch bij onrealistische argumenten en scheve vergelijkingen. Als mensen wat minder overtuigd waren van hun eigen gelijk en meer zouden openstaan voor andere standpunten zou dat al veel schelen.Lapras schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:24:
Voor de duidelijkheid: ik heb de discussie over Akali met veel interesse gevolgd. Op deze manier heeft de GoT groep ook toegevoegde waarde, door discussies over builds. Vaak blijft het bij klagen over dat een game verkeerd ging etc.
Je hebt gelijk, bij deze zal ik dan ook stoppen met de Akali discussie aangezien zoals zo vaak rank erbij gesleept wordt om een gelijk te halen. Daarentegen kan ik uit alle posts omtrent andere builds niet echt iets halen om een wijziging aan te brengen in de huidige build. Prima als het voor hun werkt, maar ik heb meer het idee dat het ligt aan het gebrek aan kennis bij de tegenstander dan de build. Aangezien Akali maanden lang een standaard ban was en pas recentelijk weer haar opwachting maakt.Rordarok schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:29:
[...]
Meh, vaak blijft het toch bij onrealistische argumenten en scheve vergelijkingen. Als mensen wat minder overtuigd waren van hun eigen gelijk en meer zouden openstaan voor andere standpunten zou dat al veel schelen.
Overigens voor de mensen die Akali willen starten, kijk gewoon naar bijvoorbeeld: http://www.probuilds.net/champions/Akali
Meer dan genoeg matchups te vinden vs wat dan ook, en qua rank hoef je je niet druk te maken, deze zijn allemaal minimaal Diamond.
[ Voor 13% gewijzigd door Damien op 20-02-2014 13:36 ]
Verwijderd
Die 40 AP geeft je + 168 damage van slechts de 40 bonus AP op je volledige QR rotation bij 3 stacks.ArgantosNL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:01:
[...]
Als je gaat ganken en je heb 30% meer hp dan overleef je het een heel stuk makkelijker en die 40AP doet niet zo veel damage in verhouden tot het extra HP die giants belt geeft.
Als jij lv6 bent, heeft menig lv4-5 ADC ergens tussen de 700-1000 max HP. Dat is dus 10-20% van z'n HP aan schade die je mist als je een belt koopt. Arcane Mastery en Executioner nog niet eens meegerekend.
1/15 games een Giant's Belt en dan ook nog als laatste items. Dus zelfs op dat niveau word het niet als nodig geacht. InterestingDamienx2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:32:
Overigens voor de mensen die Akali willen starten, kijk gewoon naar bijvoorbeeld: http://www.probuilds.net/champions/Akali
Meer dan genoeg matchups te vinden vs wat dan ook, en qua rank hoef je je niet druk te maken, deze zijn allemaal minimaal Diamond.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 13:41 ]
Verwijderd
Jij kan echt niet lezen, ik zeg nergens 'ik ben gold dus ik ben beter'. Het enige wat ik zeg is dat op hogere rankings je shroud niet de veilige haven is die het in lagere elo's is. Ik verdedig alleen waarom iets voor MIJ werkt, ik zeg niet: dit is beter, dit moet je doen.Damienx2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:32:
[...]
Je hebt gelijk, bij deze zal ik dan ook stoppen met de Akali discussie aangezien zoals zo vaak rank erbij gesleept wordt om een gelijk te halen. Daarentegen kan ik uit alle posts omtrent andere builds niet echt iets halen om een wijziging aan te brengen in de huidige build. Prima als het voor hun werkt, maar ik heb meer het idee dat het ligt aan het gebrek aan kennis bij de tegenstander dan de build. Aangezien Akali maanden lang een standaard ban was en pas recentelijk weer haar opwachting maakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 13:42 ]
Meestal hoef ik die hele QR rotatie met 3 stacks niet uit te voeren voordat ze dood zijn. Ik heb het trouwens even nagerekend en hoe veel damage kom jij uit na 3 QR rotaties, Ik kom met enkel De skill damage Q + Q proc + R kom ik al uit op 810 damage. Dan heb je met 40 AP kom je uit op 170 bonus damage. Maar om die 3 rotaties uit te voeren heb je minimaal 12 seconden nodig en dat haal ik meestal niet, binnen 12 seconden staan ze vaak al weer bij hun toren of dood. Tenzij zo zonder wards tegen de onze toren aan staan in iedergeval.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:38:
[...]
Die 40 AP geeft je + 168 damage van slechts de 40 bonus AP op je volledige QR rotation bij 3 stacks.
Als jij lv6 bent, heeft menig lv4-5 ADC ergens tussen de 700-1000 max HP. Dat is dus 10-20% van z'n HP aan schade die je mist als je een belt koopt. Arcane Mastery en Executioner nog niet eens meegerekend.
Er is meer viable spul dat beter het werk van een assasin doet en daarin tegen ook veiliger is (leblanc als voorbeeld)
Dikke burst, goede escape kortom veel veiliger.
"Don't let your dreams be memes"
Moet je niet je escape constant als engager gebruiken want dan ben je zo vulnerable als de pestWootlock schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:40:
Sowieso Akali spelen
Er is meer viable spul dat beter het werk van een assasin doet en daarin tegen ook veiliger is (leblanc als voorbeeld)
Heb Leblanc ook eens gebprobeerd te spelen maar het feit dat je 3 skills heb die je allemaal tegelijk wilt raken samen met een ult welke iederen keer wisselt en ook nog eens items die je wilt activaten (DFG met name) zorgt ervoor dat mijn vingers iedere keer in de knoop zitten en ik dood ben voordat ik iets heb kunnen doen.
Dus gezien jij er verstand van lijkt te hebben; kom maar op met hoe je Leblanc dan goed zou builden en spelen
Alleen kan je met Akali op low skilleven (waar het allemaal mee begon) iets makkelijker teamfights aan. Le blanc is een assasin pur sang, maar heeft toch wel wat andere cooldowns voor die dikke burst dmg.Wootlock schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:40:
Sowieso Akali spelen
Als je als Leblanc gefocussed wordt, maak je 1 kill en ben je eraan in een teamfight. Als Akali heb je altijd je shroud nog.
Op zich is Le Blanc ult niet zo lastig hoor. Voor escape kan je hem gebruiken na je W.Heb Leblanc ook eens gebprobeerd te spelen maar het feit dat je 3 skills heb die je allemaal tegelijk wilt raken samen met een ult welke iederen keer wisselt en ook nog eens items die je wilt activaten (DFG met name) zorgt ervoor dat mijn vingers iedere keer in de knoop zitten en ik dood ben voordat ik iets heb kunnen doen.
Voor aanval is je combo vrij simpel DFG, Q, ult (dus Q) dan E en/of W.
Vooral die Q, ult achter elkaar is pretty basic omdat dat de enige manier is om je Q 2x te poppen (je 2e Q markt opnieuw, en popt de mark).
Mijn build: DFG, Sorc shoes, Morellonomicon, Rabadons, Voidstaff 6e item is afhankelijk.
[ Voor 36% gewijzigd door Ero-Sensei op 20-02-2014 14:59 ]
Wat je zegt over Leblanc vind ik naast dat ook onterecht. Een goede Leblanc die kilt voor een teamfight al iemand (daarom is het dus een assassin). En als ze er wel in een teamfight aanwezig is zal een goede Leblanc eerst een kijken wat haar positie is om te kijken voor een kill en dat als het fout gaat altijd weg weet te komen. Ze zal er eigenlijk nooit midden instaan of voorop.
Precies. En dat is Akali op hoger niveaus ook. Bronze/silver is het gewoon puur doelloos erin gaan en een penta scoren omdat bijna niemand tegen der kan spelen. Dat doe je niet meer zomaar op hoger niveau. Daar zal een goede Akali ook kijken voor een opening inplaats van er random indashenRordarok schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:57:
LeBlanc speel je eigenlijk een beetje zoals Kha'Zix. Afwachtend en hopen for een goede opening and dan doorstomen.
Ah nice, ik dacht dat mijn trouwe beestje hd5770 aan het overlijden was.m0nk schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:42:
[...]
Thanks! Mijn fps liep rond de 43 vandaag, stotterde, liep echt niet rlx. Na deze aanpassing weer op 300+ fps.. Niet dat ik zoveel fps nodig is maar de game loopt weer vloeiend.. thx!
Zelfs al disable v-sync geprobeerd, maar het leek de afgelopen weken wel drama, dus toch een update geweest.
Ja precies, en over dat niveau Bronze Silver en early gold ging nu net de hele Akali discussie. Het begon namelijk met iemand die zei dat je met Akali jezelf uit Bronze / silver kan carrieen.Mebus schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:59:
[...]
Precies. En dat is Akali op hoger niveaus ook. Bronze/silver is het gewoon puur doelloos erin gaan en een penta scoren omdat bijna niemand tegen der kan spelen. Dat doe je niet meer zomaar op hoger niveau. Daar zal een goede Akali ook kijken voor een opening inplaats van er random indashen
Ik zit in Bronze en heb in de laatste 70 games misschien 5 pink wards gezien. 3 daarvan waren van mij tegen een Akali die hard aan het carrieen was. Ik was die game ADC notabene.
Toen ik mijn eerste pink neerzette in haar shroom, en we haar ineens met gemak killden, vroeg er zelf iemand uit mijn team hoe het kwam dat ze niet onzichtbaar werd

Verwijderd
De discussie ging voornamelijk over de lagere diepten van de Elo hell, Hout IX - GoldWootlock schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:40:
Sowieso Akali spelen
Overigens is je "Akali spelen" opmerking zwaar retarded, haar overall solo queue winrate schommelt tussen de 49-51% en haar Diamond V - Challenger winrate is 52% i.v.m. de magere 46% van Leblanc, wat zeer netjes is voor wat haar dus zeer viable maakt. Popular picks zoals Annie en Mundo hebben dezelfde stats.
Maar goed, vooral blijven roepen dat ze niet viable genoeg is
Hier tegenover staat echter ook wel weer dat mijn medespeler ook niet schijnen te snappen wat wards voor voordeel opleveren. Ik probeer tegenwoordig in al mijn games actief te warden ongeacht mijn rol (adc, mid, top whatever) en merk dat dit veel veiligere games oplevert. Iedere 200g die ik over heb na kopen van items investeer in ik een ward of 2.
Enerzijds heb ik een veel veiliger spel hierdoor (weet beter wanneer ik wel en niet kan engagen) en krijg ik games waarin ik minder doodga en anderzijds levert het mij kansen op welke ik anders niet had gehad (jungler die al 1 minuut in de tribush staat te wachten tot ik iets doms doen en zo niet ziet dat mijn midlaner achter hem staat).
Het is alleen zo jammer dat mijn medespelers dit niet zien en gewoon all-in gaan tegen een midlane Fizz op 40% zonder zich af te vragen waarom Fizz op zo laag HP in de aanval gaat... Heeft vast niets te maken met de jungle Vi die in die unwarded bush zijn Q staat te chargen...
Maarja; ik hou mezelf maar voor dat als ik iig zo blijf spelen en probeer mijn medespelers hierin mee te krijgen dat ik vanzelf omhoog ga in de ranking. Tot nu toe al gelukt van B4 nar B1 toe, nu ff kijken of ik mezelf hoger in Silver kan krijgen
[ Voor 4% gewijzigd door Ryceck op 20-02-2014 15:28 ]
Verwijderd
Probleem met pink wards strooien is:Ero-Sensei schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:04:
Toen ik mijn eerste pink neerzette in haar shroom, en we haar ineens met gemak killden, vroeg er zelf iemand uit mijn team hoe het kwam dat ze niet onzichtbaar werd
- Akali pakt alsnog een kill (als ze full HP in shroud is zie ik niet waarom een Pink Ward haar ineens useless maakt, als de ADC dichtbij is kan ze die nog wel slopen voordat ze dood is)
- Je offert 100G op voor een ward die 9/10 keer op een kloteplek gaat staan
- Je geeft de enemy 30G
- Ergens anders op de map gaat een nuttige ward misschien kapot met lange timer
- Het blijft geen garantie op Akali kill als ze weet te ontsnappen
Overigens is underplayed zijn unrelated tot kracht. Mundo was ook nergens te bekennen tot pros er na een aantal weken ineens achterkwamen dat ie sterk was in pre-s04. En de community schaapte er netjes achteraan.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 15:38 ]
+ het feit, mocht je alsnog te veel damage op je kont hebben gehad kan ze je outzonen en in de tussentijd alsnog de ward killen.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:36:
[...]
Daarom is zij ook veel sterker sinds Oracle weg is. Vooral 1v1 is een pink kopen gevaarlijk. Je offert je Gold op, geeft Gold weg aan Akali en als je die kill niet kan securen met je pink ward dan sta je met lege handen.
Daarom ben ik ook van mening dat Evelyn te gevaarlijk en Eve staat in mijn standaard banlijstje. Je kan haar moeilijk early game warden, want je offert er inmiddels wel relatief wat gold voor op die je beter ergens voor kan gebruiken. Support zou nog een enkele pink kunnen plaatsen.
[ Voor 14% gewijzigd door Meneer iCy op 20-02-2014 15:42 ]
Verwijderd
Na genoeg games kun je een aardige baseline trekken. Als dit betekent dat de stats van Akali uit een totaal van 700.000 games gehaald word en die van Leblanc uit 2.400.000, dan maakt dit verder niet uit. Met veel minder games kun je al een accuraat gemiddelde bepalen.Mebus schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:38:
@ItsNotRudy, volgens http://lolbuilder.net/ heb je daar gelijk in, maar vermeld er dan ook bij dat Leblanc 24% van de games gepicked word en Akali maar 7% en dus veel minder gespeeld word.
Hecarim maar een schamele 2,7%Mebus schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:38:
@ItsNotRudy, volgens http://lolbuilder.net/ heb je daar gelijk in, maar vermeld er dan ook bij dat Leblanc 24% van de games gepicked word en Akali maar 7% en dus veel minder gespeeld word.
Helemaal mee eens, het was ook een specifiek voorbeeld van een game. In die game werkte hun team totaal niet samen, maar had ze al 2 Quadra's gepakt door simpelweg solo in ons team te springen. De oplossing was dus die pink ward, want ze werd zo een aantal keer gekilled en we winnen de game.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:36:
[...]
Probleem met pink wards strooien is:Daarom is zij ook veel sterker sinds Oracle weg is. Vooral 1v1 is een pink kopen gevaarlijk. Je offert je Gold op, geeft Gold weg aan Akali en als je die kill niet kan securen met je pink ward dan sta je met lege handen.
- Akali pakt alsnog een kill (als ze full HP in shroud is zie ik niet waarom een Pink Ward haar ineens useless maakt, als de ADC dichtbij is kan ze die nog wel slopen voordat ze dood is)
- Je offert 100G op voor een ward die 9/10 keer op een kloteplek gaat staan
- Je geeft de enemy 30G
- Ergens anders op de map gaat een nuttige ward misschien kapot met lange timer
- Het blijft geen garantie op Akali kill als ze weet te ontsnappen
Overigens is underplayed zijn unrelated tot kracht. Mundo was ook nergens te bekennen tot pros er na een aantal weken ineens achterkwamen dat ie sterk was in pre-s04. En de community schaapte er netjes achteraan.
Er is tenslotte maar 1 ding slechter dan een underfed Akali: een overmoedige Akali

Acht ja, met mijn champions kennis zit het wel redelijk, nu nog de skill om uit Bronze te komen.
Yep, helaas is dat deels zo.Mebus schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:59:
Precies. En dat is Akali op hoger niveaus ook. Bronze/silver is het gewoon puur doelloos erin gaan en een penta scoren omdat bijna niemand tegen der kan spelen.
Vanochtend zat ik nog met Diana tegen Akali; bewuste keuze, want ik weet dat ik Akali kan inpakken met Diana. Dat lukte ook, won mijn lane en kon wat kills meepakken.
Maar helaas is Akali redelijk vergelijkbaar met Kassa, in die zin dat ze beiden zelfs na een achterstand early game toch hard kunnen terugkomen op het moment dat ze fouten van je teamleden kunnen afstraffen. Door hun burst en mobiliteit lukt ze dat helaas te vaak. Bijvoorbeeld als bot lane weer mindless door de jungle zit te chasen en geen overzicht heeft. Akali pakt dan zo een paar kills mee en hup ze is weer back on track.
Op de hogere ranks zal dat een stuk lastiger zijn ja. Misschien moet ik Akali ook maar eens gaan spelen
HecarimEro-Sensei schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:46:
[...]
nu nog de skill om uit Bronze te komen.
Dat is mijn plan ^^
Ook daar heb je nog steeds skill voor nodig, niet heel complex, maar in Bronze zie ik genoeg Hecarims die altijd of van voren of van sides aankomen en dan de enemy wegduwen

- Vanaf lvl 3 kan je prima squishies ganken, kom direct van achteren, rush door minions indien nodig daarmee is je knockback het effectiefs,
- CC is je vijand, maar dat geld praktisch voor elke jungler, bij bijv. een Zed wacht totdat die zijn shadow heeft gebruikt zodat die niet kan escapen.
- Gebruik je ult zoveel mogelijk om kills te garanderen het bewaren van je ult is gewoon stom, al is het maar voor 1 kill, door de juiste items(spirit of elder lizard, iceborn, spirit visage) krijg je behoorlijke cooldown en lategame is je ult redelijk vaak beschikbaar.
- Bij team fights Inititeer een heel team met je ult en gebruik dan je E voor de knockback om ze zo dicht mogelijk bij je team te brengen (dit alles met je W actief), hierdoor hebben ze al behoorlijke damage opgelopen en zijn ze nog feared ook, gratis damage voor je team dus voor 1 seconde.
- Is je carry veel getarget door assassins, protect je carry met de knockback en als echt nodig met je ult.
- Ward enemy jungle zoveel mogelijk, je kan prima enemy jungle bezoekje geven, je bent tenslotte sneller dan de meeste enemy junglers, uitzonderingen zijn Udyr en Kha'zix.
- Low health enemy is vaak wel een gegarandeerde kill voor je, je bent stuk sneller en je doet aoe damage, enige probleem is je mana daarom is een iceborn zo goed.
Wat een leuke wombo combo is, als Orianna je shield je ult een heel team, dan de knockback en dan de Orianna ult erbovenop gg, maar die synergy heb je ook met Zac of Katarina.
[ Voor 17% gewijzigd door Turismo op 20-02-2014 17:38 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Anyway, ik bak er geen kut meer van sinds season 4. Zelfs in Silver V kan ik blijkbaar niet meer carryen terwijl ik vorig seizoen qua MMR regelmatig tegen high golds stond en me daar prima kon redden. Heb al geprobeerd mijn champion pool in de jungle aan te passen naar wat meer carry type junglers (Vi, Evelynn, Elise, Pantheon in plaats van voorheen Olaf, Warwick, Shyvana) maar het wil nog steeds niet echt lukken. Iemand nog briljante tips? Kha'zix zou een goede jungler zijn, maar daar ben ik gewoon superslecht mee.
Edit: misschien een ideetje om onder GoTters die elkaar een beetje kennen een soort duo queue pooltje op te zetten? Scheelt in ieder geval 1 troll en hopelijk zorgt wat extra communicatie dan voor wat meer wins. Er zitten volgens mij best wel wat gotters in silver die best hoger kunnen (JapieTalent, ItsNotRudy, Mebus etc.)
[ Voor 14% gewijzigd door Vicarious op 20-02-2014 18:34 ]
Vicariously I live while the whole world dies
Dan had je nog een Hecarim die vol damage bouwde, waardoor hij dood was voordat zijn ultimate goed en wel geland was.
En het hoogtepunt kwam toen we baron gingen nadat we 3 gratis kills kregen. In plaats van de twee die er aan kwamen te focussen, gingen ze als een malle proberen baron neer te krijgen (die toen nog op half hp zat). Doordat onze hecarim zijn ultimate gebruikte om uit de baron pit te komen, omdat hij al die tijd baron getanked had met zijn 0 tank stats, kon Warwick vrolijk baron stealen. (Op dat moment stond het nog 30-30, en lagen we alleen twee turrets/dragons achter.)
Over een maandje nog maar weer eens een game proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door Thormodo op 20-02-2014 18:47 ]
Verwijderd
Overigens is Panth niet echt een carry jungler, die moet fed raken om relevant te blijven lategame itt een carry die compleet beestachtig word door fed zijn, maar zelfs zonder dat een relevante bijdrage levert.
Vicariously I live while the whole world dies
Gewoon doorzetten jongen. Ik ben van B4 naar B1 en terug gezakt door voornamelijk toedoen van andere in mijn team naar B4 en nu weer in B1 en promo's naar S5.Vicarious schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:31:
Man man man vandaag weer een aantal pareltjes van games gespeeld hoorBlijkbaar ben je als je 0/0/7 na 15 minuten gaat in de jungle compleet useless en "gank je nooit" . Volledig mijn schuld dan ook dat de bot lane de river nooit ward en 10 kills weggeeft aan hun bot lane + lee sin die vrijelijk kon ganken. Ook mijn schuld dat ik zelf maar een ward neerzet, 300x ping dat Lee eraan komt en ze alsnog gaan towerdiven voor een kansloze kill .
Anyway, ik bak er geen kut meer van sinds season 4. Zelfs in Silver V kan ik blijkbaar niet meer carryen terwijl ik vorig seizoen qua MMR regelmatig tegen high golds stond en me daar prima kon redden. Heb al geprobeerd mijn champion pool in de jungle aan te passen naar wat meer carry type junglers (Vi, Evelynn, Elise, Pantheon in plaats van voorheen Olaf, Warwick, Shyvana) maar het wil nog steeds niet echt lukken. Iemand nog briljante tips? Kha'zix zou een goede jungler zijn, maar daar ben ik gewoon superslecht mee.
Edit: misschien een ideetje om onder GoTters die elkaar een beetje kennen een soort duo queue pooltje op te zetten? Scheelt in ieder geval 1 troll en hopelijk zorgt wat extra communicatie dan voor wat meer wins. Er zitten volgens mij best wel wat gotters in silver die best hoger kunnen (JapieTalent, ItsNotRudy, Mebus etc.)
Verwijderd
Die krijg je op Akali ook wel, gezeur over CC enzo. Niks van aantrekken. Als er iets zeker is, is het dat de mensen in Bronze en Silver vaak geen flauw idee van zaken hebben. Vaak locken ze fotm in, proberen anderen daar in mee te krijgen en falen ze hard. Ik speel mijn niche champs wel waar ik comfortabel mee ben ipv wat die week OPLCScarryKoreanMeta is. Gewoon Teemo blijven spelen. Zijn zelfs spelers die met hun ongewenste favo's (Kayle, Morde, Veigar) Diamond 1 zijn geworden.Adimeuz schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:30:
Laatste paar dagen flink veel Teemo full AP toplane gespeeld. 17W 4L. Die 4 losses had ik nog redelijk positieve stats. Ik ondervind eigenlijk geen problemen tegen de meest populaire toplaners. Ook de meeste gankpogingen resulteerden in een doublekill for Teemo. Binnekort maar eens wat Akali doen want wordt wel een beetje moet van al de whine over Teemo
Mannetjes die OMG MUNDO ES FREE PICK NOOB!!1 roepen komen gelijk op de ignore list.
Je moet ook gewoon een beetje geluk hebben. Het feit dat je nu in S5 zit, betekent helemaal niet dat je daar perse thuishoort.Vicarious schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:31:
Anyway, ik bak er geen kut meer van sinds season 4. Zelfs in Silver V kan ik blijkbaar niet meer carryen terwijl ik vorig seizoen qua MMR regelmatig tegen high golds stond en me daar prima kon redden.
Tja, die overstap naar de meer carry type junglers is wel aan te raden ja. Olaf jungle heb ik een paar weken geleden nog redelijk goed mee gespeeld en samen met Rudy er nog net een ranked win uit kunnen slepen, maar qua dmg haalt hij het niet bij Vi/Elise. Speel Olaf eigenlijk vrij weinig meer; zodra Vi of Elise niet gebanned wordt, en ik krijg de kans te junglen, pak ik altijd één van hen. Met name Elise is echt een nachtmerrie voor een laner die wordt verrast.Vicarious schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:31:
Heb al geprobeerd mijn champion pool in de jungle aan te passen naar wat meer carry type junglers (Vi, Evelynn, Elise, Pantheon in plaats van voorheen Olaf, Warwick, Shyvana) maar het wil nog steeds niet echt lukken. Iemand nog briljante tips? Kha'zix zou een goede jungler zijn, maar daar ben ik gewoon superslecht mee.
Vi is vrij straight forward qua abilities enzo; Elise vergt wel redelijk wat oefening voordat je haar een beetje beheerst. Maar is zeer de moeite waard
Geen slecht idee. Duo queue en dus 1 troll minder is imo altijd te prefereren boven die duo queue 'penalty' waar Rudy op doelt.Vicarious schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:31:
[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 20-02-2014 21:14 ]
Verwijderd
Ik wilde meer even onder de aandacht brengen dat mensen wel even moeten uitkijken. Ook niet iedereen in de GoT channel (waarvan volgens mij 80% niet post) is een fijne klant. Heb positieve ervaring met random invites uit GoT channel, maar ook zeker "een keer en niet weer" momenten. Een of andere dude (hier in t draadje nooit gezien) in dat channel... eerste game ging 'ie TF mid, gaf first blood weg en ging daarna maar een beetje met z'n ult de jungle in porten en duels verliezen. Toen ik erop callde "ja kut game is nu toch al verloren" terwijl hij de enige death had op dat moment. Dat soort mensen hoef ik bijvoorbeeld niet in de duoKoekiemonsterr schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:13:
Geen slecht idee. Duo queue en dus 1 troll minder is imo altijd te prefereren boven die duo queue 'penalty' waar Rudy op doelt.
Nocturne, Vi en Wukong zijn de 3 champions die nu op het lijstje staan hier. Erg sterk op dit moment, veel CC en vrij hoog carry potential. Het grootste probleem wat ik bij andere mensen zie is dat ze te veel tijd verdoen met low level ganks, ook vaak op botlane. Rush op deze gewoon lekker je level 6, pak nog een dubbele ronde buffs (7-8 minute buffs) en zet dan bijna gegarandeerde kills op. Builds kan ik wel mee helpen mocht daar interesse in zijn.Vicarious schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:31:
Man man man vandaag weer een aantal pareltjes van games gespeeld hoorBlijkbaar ben je als je 0/0/7 na 15 minuten gaat in de jungle compleet useless en "gank je nooit" . Volledig mijn schuld dan ook dat de bot lane de river nooit ward en 10 kills weggeeft aan hun bot lane + lee sin die vrijelijk kon ganken. Ook mijn schuld dat ik zelf maar een ward neerzet, 300x ping dat Lee eraan komt en ze alsnog gaan towerdiven voor een kansloze kill .
Dit topic is gesloten.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.