[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.633 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Ero-Sensei schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:40:
[...]

Je moet maar zo denken: als je in gold 3 hoort, en je zit er, dan is de uitdaging er ook af. Dan kan je alleen nog maar groeien door daadwerkelijk beter te worden :D
Hoi :+.
misterdoom schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:06:
[...]

Hmm, je hebt daar wel een punt. Early game heb ik nog nooit ignite gebruikt met ziggs. Gewoon omdat als ik ze hard poke, ze onder hun turret staan en een dive dan nogal zinloos is.
Overigens pak ik best vaak barrier op Ziggs, zeker als ik tegen een assassin (bijv. Zed) moet en helemaal als er ook nog een assassin (bijv Vi) in de jungle zit. Ziggs heeft van zichzelf al vaak meer dan genoeg damage, zolang je maar in leven blijft (geldt vooral voor teamfights). In veiligere games pak ik dan wel ignite.
isimba schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:02:
Spelen jullie Teemo ook in ranked? Vind het altijd wel leuk om hem in normals te spelen. Maar ben bang voor een hoop geflame als ik hem in een ranked game pick. Op mijn niveau is het meestal ook verstandiger om een goede tank te nemen op top.
Teemo wordt tegenwoordig ook in ranked gespeeld (zelfs in diamond). Wel haat iedereen Teemo dus geflamed zul je sowieso worden :p. Maar inderdaad dan is het wel handig als je bijvoorbeeld een tanky jungler hebt. En daarnaast is hij zeker geen handige keuze tegen alle toplaners.

[ Voor 24% gewijzigd door Thormodo op 18-02-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Spelen jullie Teemo ook in ranked? Vind het altijd wel leuk om hem in normals te spelen. Maar ben bang voor een hoop geflame als ik hem in een ranked game pick. Op mijn niveau is het meestal ook verstandiger om een goede tank te nemen op top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Teemo spelen in ranked kan wel, er zijn alleen veel beter champs om te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 13:40
Zo af en toe mag ik mezelf wel eens god noemen in yoloQ

14-0-6 in een 40min potje als Graves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

dr34m3dd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:15:
Zo af en toe mag ik mezelf wel eens god noemen in yoloQ

14-0-6 in een 40min potje als Graves.
Had ik zondag 2x achter elkaar, 1 keer met garen en 1 keer met cho'gath (mid). :P

Maar voelt zeer lekker, zero deaths en aardig wat kills.

[ Voor 9% gewijzigd door Meneer iCy op 18-02-2014 13:30 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43

m0nk

16-09-2003 15.15

Mebus schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:46:
[...]

Net met teemo tegen een volibear.. Een early morellonomicon voor tegen zijn passive, cd, ap, mana regen en gg.. Yi heeft eigenlijk geen 1 keer goed kunnen ganken omdat zijn weg naar mij helemaal was vol geshroomd :D Elke keer als ik werd achtervolgt gewoon hun jungle inlopen en free kills oppakken. Wel vervelend dat je daarna weer alles moet shroomen :( Maar het is het zeker waard!
Ik build hem vrijwel altijd ong zo: http://www.solomid.net/gu...o-build-guide-by-higgabes

Liandry maakt je shrooms zo dodelijk.. Belangrijk als Teemo top is minimap/warden en slim shroomen. En zorgen dat je je escape route altijd shroomed, en die ook gebruikt. Als ik teamfights aan voel komen shroom ik ook meestal alle escape routes. Levert soms verassend veel kills/assists op. Enige waar ik moeite mee heb is Pantheon top door die spears. Dan speel ik vrij passive en build ik al eerst een seekers armguard oid. Maar het liefst speel ik zo aggresive mogelijk. Blijft een leuke champion, superteeeeemo! :o

Overigens speel ik de laatste tijd veel Viktor mid.. passive farmen totdat je 1k gold hebt, dan de Augment Death halen, lvl6 aantikken en dan die burst... Merkt dat ie niet zo vaak gespeeld wordt want hoe vaak ik na een kill in /all WTF!! zie... zo mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door m0nk op 18-02-2014 13:32 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 15:30
misterdoom schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:31:
<lief dagboek>

Ik vind ziggs wel een leuke champ. Ben 7/7/10 gegaan wat niet zo slecht was vergeleken met de andere. Wat ik wel merk is dat ik bijna nooit m'n ignite gebruik. Doordat z'n Q zo'n grote range heeft komt het er bijna niet van. Ben aan het twijfelen of ik gewoon geen andere skill zou nemen.

Heb ignite 1 keer gebruikt en zo hard gefaald. Darius was mij aan het achtervolgen. Had 2 mooie Q geland en hij had nog een paar honderd HP. Ik was zelf redelijk low maar ik had zhonyas. Ik stop, throw een Q, darius springt op mij, ik zet ignite op hem, doe nog een E en duw op m'n 3 toets en ... "YOU HAVE BEEN SLAIN" .... stond m'n Zhonyas op de 1 toets :')

Heb gelukkig darius gekilled met de laaste tik van ignite :p
Ik heb hetzelfde met Ziggs, ik kwam erachter dat ik eigenlijk nooit zijn ignite gebruikte, aangezien je ranged harass voornamelijk bent, en uiteindelijk of met je ult de kill finished oftewel met je W icm met je Q genoeg range covered voor die laatste hit.

Ik doe nu standaard teleport op Ziggs, en moet zeggen werkt best geniaal.
Vaak genoeg naar een ward bot/top geteleport in een side bush om daar kills op te pakken of mee te helpen hun kills te geven, als je achter ze in een side bush teleport zien ze je nooit of te laat.

Dan gooi je eigenlijk gewoon alles wat je hebt, minefield achter ze zodat hun escape path geblokkeerd is en anders zijn ze geslowed, de W knockup erop wat Q's en dan de ult om het af te maken (mocht je adc/top de kills niet kunnen garanderen).

Ik denk dat dit ook het gebrek aan roaming assassin ook deels opvangt, want ze verwachten je gewoon niet doordat ze vaak geen vision hebben in die side bushes.

Wat ook goed werkt, is als je tower onder attack is erheen teleporten, vaak blijven ze net te lang staan, meteen alles erop gooien W,E,Q en dan ult, vaak heb je dan wel de kill.

Andere reden is dat je een vrij hoge wave clear hebt mid tot late game, dus je kan van 1 lane zo naar een andere lane TP'en om de druk erop te houden.

Over assasins zoals Zed, die kan je gewoon trollen, je kan gewoon zien wanneer ze van plan zijn hun ult te gebruiken, dan doe je knockup op zowel jou als Zed, gewoon een Zhonyas rushen werkt nog het beste.

Wat wel problematisch match is, zijn goede LeBlanc spelers, zij harrassen jou harder dan jij hun, en vanaf lvl6 kunnen ze je met 1 combo zo meer dan de helft van je hp weghalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Turismo op 18-02-2014 13:43 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:08:
Ik snap trouwens ook niet waarom je AD teemo zou gaan. Meeste damage met teemo haal je uit de poison en de paddo's. AD teemo paddo's zijn alleen vervelend als slow, damage valt heel erg mee.
het is doenbaar en heb ik vorig seizoen zelfs een penta mee gehaald in ranked (was toen silver 2) en het was een klein beetje hybrid tanky shred teemo maar toch wel ad

mijn build was als volgt :
flash + ignite
red: as
yellow : armor
blue: ap
quint : ap
de runes zijn er puur voor de early game harass en dot

9/21/0 masteries
de 9 in de ad route

dorans blade > berserkers > frozen mallet > botrk > zephyr > BC > GA (sell dorans)

AP teemo is beter, zeker nu met oracles die weg is, maar ten tijde van oracles verwachtten de meeste mijn build niet. Mijn strat was straightforward loop asap nr lane en positioneer je waar de minions clashen en cloak met passive. Door AsAp runes en As van passive deed ik al een heel vuile damage wanneer ze in lane kwamen en vanaf dan was het aggressief bullyen en zonen. Door mijn ap runes heb ik meerdere tegenstanders zien investeren in MR omdat ik daar early wel gebruik van maak. Maar eenmaal ik die frozen mallet heb samen met mn tanky masteries konden ze me helemaal niet zo snel neerkrijgen als ze van teemo's gewent waren en daar heb ik verschillende malen en toplaner en junglers zich zien op stuk bijten.
Eenmaal ik frozen mallet had mochten de meeste tops echt wel beginnen opletten en met botrk erbij kregen tanks het ook heel lastig. Zephyr als extra ms + tenacity + as +cdr was gewoon een mooie aanvulling(deze werd soms wel vervangen door wits end). BC door de hoge AS, gingen die stacks hard, + cdr. En GA tja iedereen focust teemo en dan plots minder terwijl het bijna onmogelijk was om van mij weg te geraken met slow van mallet en zelf enorme movespeed.
De CDR van zephyr en BC waren leuk voor mijn slowende mushroom wards, beetje zwak als ult op ad teemo maar ja als ik dan in de buurt kwam waren ze permaslowed. En het liet me toe hard te splitpushen.

Meer spelletjes mee gewonnen dan verloren.
Maar nu speel ik teemo toch altijd AP nu oracles weg is, zijn die shrooms gewoon supernasty geworden
liandrys, sorc boots, morellonomicon, rabcap, nashors, voidstaff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Ik heb nu veel Hecarim jungle gespeeld met veel succes, wat mij was opgevallen is dat zijn (E) Devastating Charge op enemy hit ook een stun is, alleen staat dit nergens officieel beschreven behalve dat het een knock-back is maar niet hoelang de stun duurt, hij is vergelijkbaar met Udyr zijn stun voor mijn gevoel..

Weet iemand dit toevallig.

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Hecarim

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TuQ5mKrhVQs]

Valt mij op dat die niet veel wordt gespeeld, terwijl die met de nieuwe defense masteries en wijzigingen aan jungle items volgens mij juist heel goed past in deze meta.

Hoge mobility, zijn passive ignored unit collision, en een knockback wat je target dichter bij jou team stuurt.

En zijn ult is een goede initiator voor team fights, denk zelfs beter dan die van Shyvana, want het doet een fear erboven op en de knockback doe je door middel van je E.

Mischien is dit wel een Dr.Mundo in wording, want hij brengt een hoop damage, tankyness en cc met zich mee, lategame rent iedereen voor je weg.

Gisteren ook zo'n mooie actie, ik ging bot want enemy bot lane was low, dus ik sta in de bot bush wetende dat die geward was, ik zat eigenlijk te hopen dat Blitz mij zou pullen en dat deed die dus, hoppa 2 kills voor mij.

En late game deed die het nog een keer toen pullde die mij in hun base over hun wall, ik kill hem en charge weer weg, voordat zijn team ook maar kon reageren.

[ Voor 56% gewijzigd door Turismo op 18-02-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:06
@m0nk, dat is gewoon een algemene build. Als je kijkt bij mijn history zie je dat ik daar ook een aantal items van gebruik: http://www.lolking.net/su...367071#matches/1332087242

De reden dat ik eerst voor Morellonomicon ging is om zijn passive te counteren. Want als je dat niet doet is het net een Mundo. Daarnaast krijg je er veel meer voor terug dan dat als je eerst alleen maar een Haunting Guise kan kopen. Leuk die extra health en magic pen.. Maar niet echt nodig, zelfs niet als hij al een Negatron Cloak heeft. Een paar goede basic attacks en hij heeft er alsnog geen drol aan.

Verder is een Nashor Tooth best leuk op Teemo. Maar daar early voor gaan vind ik ook zonde. Je zal meer AA's kunnen landen maar de dmg overtime zal niet stacken. En anders maar Teemo zijn passive gebruiken voor de extra AA's.

Maar dan nog: elke lane is anders, dus ook je build. Maak je build naar de game en win. Niet een Guide volgen die een bepaalde build volgt, want ook zij (degene die de Guide heeft gemaakt) zullen niet altijd die build volgen.

Zojuist naar Silver 1 gegaan :D Alle 2 de promo games met Leona gewonnen.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Mebus schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:00:
@m0nk, dat is gewoon een algemene build. Als je kijkt bij mijn history zie je dat ik daar ook veel items van gebruik: http://www.lolking.net/su...367071#matches/1332087242

De reden dat ik eerst voor Morellonomicon ging is om zijn passive te counteren. Want als je dat niet doet is het net een Mundo. Daarnaast krijg je er veel meer voor terug dan dat als je eerst alleen maar een Haunting Guise kan kopen. Leuk die extra health en magic pen.. Maar niet echt nodig, zelfs niet als hij al een Negatron Cloak heeft. Een paar goede basic attacks en hij heeft er alsnog geen drol aan.

Verder is een Nashor Tooth best leuk op Teemo. Maar daar early voor gaan vind ik ook zonde. Je zal meer AA's kunnen landen maar de dmg overtime zal niet stacken. En anders maar Teemo zijn passive gebruiken voor de extra AA's.

Maar dan nog: elke lane is anders, dus ook je build. Maak je build naar de game en win. Niet een Guide volgen die een bepaalde build volgt, want ook zij (degene die de Guide heeft gemaakt) zullen niet altijd die build volgen.

Zojuist naar Silver 1 gegaan :D Alle 2 de promo games met Leona gewonnen.
Ik volg sowieso nooit blind een build, maar bouw hem in grote lijnen meestal op die manier. Mijn core items pas ik ook meestal aan aan mijn opp in lane en de enemy jungler. Gratz met s1 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Turismo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:58:
Ik heb nu veel Hecarim jungle gespeeld met veel succes, wat mij was opgevallen is dat zijn (E) Devastating Charge op enemy hit ook een stun is, alleen staat dit nergens officieel beschreven behalve dat het een knock-back is maar niet hoelang de stun duurt, hij is vergelijkbaar met Udyr zijn stun voor mijn gevoel..
Ik weet niet anders dan dat alle knockbacks een ministun hebben. Hoe wat en waarom is voor mij een raadsel.

Ik heb mijn main jungler hecarim nog amper gespeeld dit seizoen, zal eerdags eens mijn paardje van stal halen en hem weer als main neer zetten met hopelijk een hogere winningrate dan 61,2% over 344 Heca games.

[ Voor 18% gewijzigd door Meneer iCy op 18-02-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
iCy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:08:
[...]

Ik weet niet anders dan dat alle knockbacks een ministun hebben. Hoe wat en waarom is voor mij een raadsel.

Ik heb mijn main jungler hecarim nog amper gespeeld dit seizoen, zal eerdags eens mijn paardje van stal halen en hem weer als main neer zetten met hopelijk een hogere winningrate dan 61,2% over 344 Heca games.
Ziggs

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
iCy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:08:
[...]

Ik vind zijn jungle clear wel redelijk snel en bij lvl3 kan je vaak wel een kill of een flash forceren ergens (valt me op dat de meeste meteen al flashen zodra ze me aan zien komen rennen, mischien bang voor t onbekende :P).

Ook zijn sustain is erg goed (mede door jungle item wijzigingen, en zijn W die lifestealed, vanaf lvl 4/5 hoef je eigenlijk geen hp pots meer te kopen, mana pots zijn dan zelfs nuttiger.

Ik denk dat de jungle item wijzigingen in 4.1 heel goed zijn voor Heca:
Now gives 8% of damage dealt to monsters as health and 4% as mana ipv health en mana regen wat het voorheen was.

Enige is dat die redelijk wat mana vereist early game, maar lategame is het echt een beest zoals Nasus/Mundo je walst gewoon door alles heen.

Wie weet gaan we langzaam een rise zien van Heca jungle wellicht ook in LCS, want ik blijf erbij hij is viable voor S4.

Upgraded mobi boots + je speed boost en je TP'd ergens heen en je kan zo een heel team ulten voordat ze doorhebben wat er is gebeurd (werkt goed met Orianna ult of Fiddle ult) , ik kan hier zo een team strategy omheen gebouwd zien worden.

Doet me denken aan SivHD zijn Baron steal met Heca :o

[ Voor 29% gewijzigd door Turismo op 18-02-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Klopt, maar een lategame mundo of nasus met zelfde aantal gold krijg je het toch erg moeilijk mee hoor. Je verliest het geheid van Nasus, maar inderdaad Heca is een behoorlijke tank maar qua full tank mis je nog net wat.

Een counterjungle is ook zeer goed mogelijk als ze een normale of een slow clearance van de enemy hebben. Als ze bijvoorbeeld amumu hebben, dan ga ik van mijn eigen blauw direct door naar Red met een free wardje en gank ik direct daarna.

Weet je wat een leuke build is voor hecarim als de enemy vrijwel geen tank heeft en je bent early goed gefeed:
Lizard of the Elder Spirit
Mobi boots
Trinity Force
Statikk Shiv
Zephyr
en dan nog een tanky item, maar is vaak niet eens nodig :')

Let op, doe dit niet in ranked.

Edit: Ja, met heca is een baron steal aardig makkelijk. Ult zoveel mogelijk en altijd de enemy, hij is gefeared en jij kan smiten :-)

Heb al geregeld een baron steal gedaan met heca. Vaak ga je alsnog dood, maar je komt ook geregeld weg als je je ult plaatst en met E+Ghost wegcharged.

Speel bijna altijd met de Gaypony skin :) Alhoewel ik de headless leuker vind (die ik ook heb )

[ Voor 23% gewijzigd door Meneer iCy op 18-02-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teemo main hier, vorig season in 36 games platinum met een verse Teemo only account. Vooral top, en anders mid of jungle. Support teemo is erg lastig tegen een capabele botlane.

Ik kan je verzekeren dat AD teemo ronduit slecht is vergeleken met AP teemo. En nashors tooth is ook vrij useless aangezien je range te klein is om sustained damage toen in een teamfight. Je moet het hebben van je shrooms en je AA>Q>AA combo. Ik bouw daarom puur damage, ik pak ook 30-0-0 masteries om zo vrijwel altijd de baas te zijn in mijn lane, de S4 offensive mastery boom is te waardevol voor Teemo. Level 2 Teemo doet erg veel pijn op die manier, en resulteert dus vaak in een kill op dat level.

De lanes waar ik problemen mee heb zijn vooral Yorick & Riven. Voor de rest is het bijna altijd in 't voordeel van Teemo.

Problemen in champselect gewoon negeren, pak gewoon de rol die beschikbaar is. Ik hanteer gewoon pickorder en negeer iedereen. Ik krijg zovaak te horen dat het een trollpick is.

Het voornamelijke doel is gewoon juiste shroom placement, en daardoor sneaky kills te pakken. Als er een carry in een shroom loopt waar jij redelijk in de buurt bent, kun je hem vrijwel altijd killen door een dfg>aa>q>aa combo. En lategame met lichbane & hourglass kun je vrijwel iedereen 1 v 1 aan(met een paar goede shrooms dan wel.)

http://www.lolking.net/summoner/euw/44760419#ranked-stats

Dit season gaat tot nu toe akelig slecht, dat kwam denk ik omdat ik vorig season zo weinig games verloren heb dat ik een erg hoge MMR had. Ik werd in mn placements voor s4 nu gematched tegen low diamonds. Dan is het allemaal wel een stuk uitdagender/moeilijker en niet meer zo van zelfsprekend dat je 3-0 staat na 10 minuten zoals in gold. Maar als je op 't season 3 tabje drukt zie je dat het wel mogelijk is :) Ik moet zoals je ziet er echt even voor gaan zitten om mijn stats dit season een beetje recht te trekken.

Teemo vs Mundo is over het algemeen een vrij easy win voor Teemo. En ja, mijn eerste item is dan morello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
iCy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:29:
[...]

Klopt, maar een lategame mundo of nasus met zelfde aantal gold krijg je het toch erg moeilijk mee hoor.

Een counterjungle is ook zeer goed mogelijk als ze een normale of een slow clearance van de enemy hebben. Als ze bijvoorbeeld amumu hebben, dan ga ik van mijn eigen blauw direct door naar Red met een free wardje en gank ik direct daarna.

Weet je wat een leuke build is voor hecarim als de enemy vrijwel geen tank heeft en je bent early goed gefeed:
Lizard of the Elder Spirit
Mobi boots
Trinity Force
Statikk Shiv
Zephyr
en dan nog een tanky item, maar is vaak niet eens nodig :')

Let op, doe dit niet in ranked.

Edit: Ja, met heca is een baron steal aardig makkelijk. Ult zoveel mogelijk en altijd de enemy, hij is gefeared en jij kan smiten :-)

Heb al geregeld een baron steal gedaan met heca. Vaak ga je alsnog dood, maar je komt ook geregeld weg als je je ult plaatst en met E+Ghost wegcharged
Een Nasus met volle stacks daar ga ik ook niet 1 op 1 mee, maar je kan hem wel prima kiten met je movement speed, een typisch tank vs tank verhaal, jij kan hem weinig doen, maar andersom hij jou ook niet dus ignore je elkaar.

je kan wel je carry goed beschermen als die withered is, door m weg te duwen met je knockback, heb al vele bedankjes gehad omdat ik iemand redde die werd gechased door 1 of meerdere.

En Mundo, is verrassend goed neer te halen, ik charge m en forceer zijn ult, zijn movement speed matched mijn movement speed, dan ren ik weg om even later weer terug te komen en het werk af te maken.

Die build ga ik eens proberen, ik ben nog beetje aan het expirementeren, iceborn en mobi boots is eigenlijk wel een must.

Standaard begin ik met Lizard of the Elder Spirit eigenlijk als enige damage item, in het begin ben je tanky genoeg, dus niet echt te vrezen en kan je de extra damage goed gebruiken voor de ganks.

Heb al met Ravenenous Hydra gebuild, hierdoor heb ik echt mega lifesteal en health regen + meer damage.

Ik ga ook eens kijken of BotRK wat is, blijkbaar is AS goed voor Heca gezien jou build, dus BotRK kan werken, met de active slow ervan.

ps. ik heb alleen Reaper Hecarim skin, maar vind het thema wel goed bij m passen.

[ Voor 21% gewijzigd door Turismo op 18-02-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:34:
Teemo main hier, vorig season in 36 games platinum met een verse Teemo only account. Vooral top, en anders mid of jungle. Support teemo is erg lastig tegen een capabele botlane.

Ik kan je verzekeren dat AD teemo ronduit slecht is vergeleken met AP teemo. En nashors tooth is ook vrij useless aangezien je range te klein is om sustained damage toen in een teamfight. Je moet het hebben van je shrooms en je AA>Q>AA combo. Ik bouw daarom puur damage, ik pak ook 30-0-0 masteries om zo vrijwel altijd de baas te zijn in mijn lane, de S4 offensive mastery boom is te waardevol voor Teemo. Level 2 Teemo doet erg veel pijn op die manier, en resulteert dus vaak in een kill op dat level.

De lanes waar ik problemen mee heb zijn vooral Yorick & Riven. Voor de rest is het bijna altijd in 't voordeel van Teemo.

Problemen in champselect gewoon negeren, pak gewoon de rol die beschikbaar is. Ik hanteer gewoon pickorder en negeer iedereen. Ik krijg zovaak te horen dat het een trollpick is.

Het voornamelijke doel is gewoon juiste shroom placement, en daardoor sneaky kills te pakken. Als er een carry in een shroom loopt waar jij redelijk in de buurt bent, kun je hem vrijwel altijd killen door een dfg>aa>q>aa combo. En lategame met lichbane & hourglass kun je vrijwel iedereen 1 v 1 aan(met een paar goede shrooms dan wel.)

http://www.lolking.net/summoner/euw/44760419#ranked-stats

Dit season gaat tot nu toe akelig slecht, dat kwam denk ik omdat ik vorig season zo weinig games verloren heb dat ik een erg hoge MMR had. Ik werd in mn placements voor s4 nu gematched tegen low diamonds. Dan is het allemaal wel een stuk uitdagender/moeilijker en niet meer zo van zelfsprekend dat je 3-0 staat na 10 minuten zoals in gold. Maar als je op 't season 3 tabje drukt zie je dat het wel mogelijk is :) Ik moet zoals je ziet er echt even voor gaan zitten om mijn stats dit season een beetje recht te trekken.

Teemo vs Mundo is over het algemeen een vrij easy win voor Teemo. En ja, mijn eerste item is dan morello.
Ga ik eens proberen met die masteries :P
Hoe speel jij tegen een Pantheon dan? Daar heb ik het het lastigst mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@m0nk, zag laatst een Teemo tegen Pantheon (op een stream NA die alleen maar teemo speelt) en die verloor. Maar dat was meer omdat ie werd geganked en Pantheon daarna kon snowballen op Teemo. Dus zijn eigen fout maar ook die van zijn jungler (omdat ie al in chat aangaf dat Fiddlesticks naar top ging). Dus anders denk redelijk goed te doen.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Mebus schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:55:
@m0nk, zag laatst een Teemo tegen Pantheon (op een stream NA die alleen maar teemo speelt) en die verloor. Maar dat was meer omdat ie werd geganked en Pantheon daarna kon snowballen op Teemo. Dus zijn eigen fout maar ook die van zijn jungler (omdat ie al in chat aangaf dat Fiddlesticks naar top ging). Dus anders denk redelijk goed te doen.
Maar Pantheon is de counter van Teemo, dus niet zo vreemd dat die van m wint toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Turismo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:01:
[...]

Maar Pantheon is de counter van Teemo, dus niet zo vreemd dat die van m wint toch?
Omdat het op lolcounter staat? (geef dan op z'n minst één goed argument) Dat ik Teemo gisteren tegen Pantheon zag deed ie het anders aardig goed (Diamond niveau). Maar hij gaf al aan dat Fiddlesticks top zou gaan ganken omdat ie best ver van zijn turret stond en zijn eigen jungler was op dat moment erg dichtbij voor een counter gank maar kwam niet.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Je bent niet tanky met die build en het is best wel een trollbuild, maar als je gefeed ben krijgen ze je sowieso niet snel neer mits er 1 van hen ook is gefeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mebus schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:13:
[...]

Omdat het op lolcounter staat? (geef dan op z'n minst één goed argument) Dat ik Teemo gisteren tegen Pantheon zag deed ie het anders aardig goed (Diamond niveau). Maar hij gaf al aan dat Fiddlesticks top zou gaan ganken omdat ie best ver van zijn turret stond en zijn eigen jungler was op dat moment erg dichtbij voor een counter gank maar kwam niet.
Pantheon kan met zijn shieldblock e.e.a. van de burst van Teemo blocken en blind heeft weinig invloed op Panth vanwege het feit dat Panth vooral een AD caster is. Vandaar dat AP bursters en andere AD casters (Talon e.d.) ook goed zouden moeten werken tegen Teemo.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

[...]

Omdat Pantheon een passive heeft die AA blocked, een spear die vrij veel dmg doet en een leap/stun waarmee z'n passive refreshed. Zijn kit countered Teemo gewoon vrij hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
[...]

Sorry, maar dan moet ik letterlijk honderden guides gaan quoten, had niet het gevoel dat dit nodig was.
Ook van vele streams en matches die ik heb gezien.

"Strategy: This lane is usually hard, as Pantheon blocks your auto attacks ( your poison will effect him). If the Pantheon is smart he will probably build resistance and tanky and try to harass as much as possible in lane. Try to get as much jungle pressure at top lane and snowball off that and you can win."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Ik kan Teemo altijd wel waarderen als teamgenoot wanneer ik Blitz ben. Bij team fights op een shroom staan. hun tank er op trekken, knockup, en wegrennen. Hij gaat misschien niet dood maar is wel opeens veel voorzichtiger, en wanneer hun tank opeens wegrent is de rest van hun team erg kwetsbaar.

Hecarim jungle is erg leuk, vooral in lange games tegen een full AD team. Zelfs met Elder Lizard en mobi boots kan je 400+ def halen (met een GA), wat betekent dat ze je bijna niet meer neer kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Skyclad schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:27:
Ik kan Teemo altijd wel waarderen als teamgenoot wanneer ik Blitz ben. Bij team fights op een shroom staan. hun tank er op trekken, knockup, en wegrennen. Hij gaat misschien niet dood maar is wel opeens veel voorzichtiger, en wanneer hun tank opeens wegrent is de rest van hun team erg kwetsbaar.

Hecarim jungle is erg leuk, vooral in lange games tegen een full AD team. Zelfs met Elder Lizard en mobi boots kan je 400+ def halen (met een GA), wat betekent dat ze je bijna niet meer neer kunnen krijgen.
Tegen een full AP team is het ook prima, je bouwt wat MR en een Aegis of Legion voor je team en het is gg.

Deze match was toevallig tegen een full AP team, ze hadden geen tank, dus bouwde ik als laatste item een Ravenous Hydra.
http://www.lolking.net/su...082104#matches/1330989191

5/10/22 (ging gewoon towerdiven en turrets tanken voor het team op gegeven moment, vandaar de vele deaths, maar wel vele assists)
Knockup van zijn W, was hier laatst ook een discussie over, dat het een mini-stun is.

[ Voor 9% gewijzigd door Turismo op 18-02-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nk schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:41:
[...]

Ga ik eens proberen met die masteries :P
Hoe speel jij tegen een Pantheon dan? Daar heb ik het het lastigst mee.
Ja, dat is vrijwel een even matchup, meestal komt het uit op een all-in van beide pre-6, en dan sterf je ook beide. Bij traden moet je goed weten wat z'n cooldowns zijn, en of ie summoners up heeft. Na level 6 kun je hem baiten voor een all in op een shroom, dan win je meestal wel. En met een paar goede lane shrooms kun je pantheon ook lekker kiten, zodra die probeert weg te rennen omdat z'n jump op cooldown is en hij merkt dat een shroom toch wel wat damage doet, is het natuurlijk gewonnen voor Teemo.
Ik vind het iig geen harde counter zoals Yorick. Altijd een leuk duel met pantheon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Gaat vandaag niet lekker... Mis telkens mn penta na mn triple kill. Ze rennen te snel weg en heb dan dus een triple+penta :(

Damn ik hou wel van Graves zeg. Lang niet meer gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
[...]

Beetje flauw dit. Early game blind Teemo voor 1.5 sec / 1.75 sec. Van die tijd is Teemo al 1 sec gestunned, wat betekend dat hij die tijd 1 autoattack voorsprong kan opbouwen. In diezelfde tijd krijgt hij de cone van Panth over zich heen en loopt hijs dus al achter in damage done. Tel daarbij op dat hij die ene autoattack alleen geshield ziet worden, en dat hij op level 3 al 100 base health achterloopt.

Daarnaast heeft zijn poke een kortere range dan die van Panth en je weet dat mits beide goed gespeeld Teemo elke all-in verliest. Panth kan hem ook makkelijk all-in krijgen omdat zelfs zijn gabcloser / stun een grotere range heeft dan Teemo's blind. Dat is je reden waarom dat hij early game hard verliest. Natuurlijk kan Teemo zeer passive gaan spelen, maar dan wordt hij doodgepoked aangezien Panth gewoon steeds een turret attack kan blocken, en nogmaals, een grotere range heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook gewoon je Q goed timen ;) En als panth op je springt zal hij altijd meer creep damage krijgen dan dat jij krijgt, mits je je goed positioneert als teemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:43:
Je kan ook gewoon je Q goed timen ;) En als panth op je springt zal hij altijd meer creep damage krijgen dan dat jij krijgt, mits je je goed positioneert als teemo.
Alleen auto-attacks trekken creep damage, dus de enige die de hele wave op z'n donder krijgt is eventueel Teemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja want met goed positioneren bedoel ik inderdaad in range van de enemy creeps. En pantheon doet natuurlijk geen auto attacks in een pre 6 all in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Ero-Sensei schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:38:
[...]

Beetje flauw dit. Early game blind Teemo voor 1.5 sec / 1.75 sec. Van die tijd is Teemo al 1 sec gestunned, wat betekend dat hij die tijd 1 autoattack voorsprong kan opbouwen. In diezelfde tijd krijgt hij de cone van Panth over zich heen en loopt hijs dus al achter in damage done. Tel daarbij op dat hij die ene autoattack alleen geshield ziet worden, en dat hij op level 3 al 100 base health achterloopt.

Daarnaast heeft zijn poke een kortere range dan die van Panth en je weet dat mits beide goed gespeeld Teemo elke all-in verliest. Panth kan hem ook makkelijk all-in krijgen omdat zelfs zijn gabcloser / stun een grotere range heeft dan Teemo's blind. Dat is je reden waarom dat hij early game hard verliest. Natuurlijk kan Teemo zeer passive gaan spelen, maar dan wordt hij doodgepoked aangezien Panth gewoon steeds een turret attack kan blocken, en nogmaals, een grotere range heeft.
Teem is sowieso al beter op mid lane. Pantheon kan hem outpoken. Shrooms beginnen alleen irritant te worden maar 99% van de tijd worden op dezelfde spots geplant dus die kan je makkelijk dodgen.
Het probleem met Teemo is, is dat hij een snelle split pusher is in combinatie met de shrooms. Je kan Pantheon dus onder de turret houden en z'n turret pakken als hij weg ult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:47:
Ja want met goed positioneren bedoel ik inderdaad in range van de enemy creeps. En pantheon doet natuurlijk geen auto attacks in een pre 6 all in.
Gelukkig spelen alle ganks en all-ins zich af in de ideale wereld waar de creeps in jouw voordeel zullen staan/reageren ;)

Overigens is mijn eerste reactie van de stun+cone zo snel mogelijk eruit en rennen naar een veiliger plaats toe, dat zal geheid buiten creep range vallen als mijn initiele positie achter de wave is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:52:
[...]

Gelukkig spelen alle ganks en all-ins zich af in de ideale wereld waar de creeps in jouw voordeel zullen staan/reageren ;)

Overigens is mijn eerste reactie van de stun+cone zo snel mogelijk eruit en rennen naar een veiliger plaats toe, dat zal geheid buiten creep range vallen als mijn initiele positie achter de wave is.
Dat doe je dus fout, alleen wegrennen is niet goed, dan verlies je sowieso al je trades en bij een all in flasht hij achter je aan voor een extra AA+Q en je bent dood.
Stun + Cone incasseren. E + Q +kiten door je creepwave & AA'en & Ignite = even trade.

Overigens hadden we het niet over ganks maar over dat pantheon een eventuele hard-counter is tegen Teemo, wat in mijn ogen, en in mijn ervaring als Teemo only speler niet zo is. Een all in van pantheons kant betekent niet dat pantheon deze automatisch wint. Hij springt op jouw, hij tanked dus creeps.

Dit is allemaal in de levels 1 - 3 aangezien er in die lane gewoon agressief moet worden gespeeld van beide. Ik poke een level 1 of 2 pantheon net zo hard naar 40% hp als hij mij doet. Mijn AA>Q doet net zo veel pijn als zijn Q. (passives meegerekend)

Daarnaast vergeet iedereen dat pantheon melee moet farmen, en dus sowieso elke keer een AA+Q krijgt van Teemo. Je kan wel een kortere range hebben dan zijn spells, maar je vergeet dat je als teemo dus vrijwel gewoon safe kan farmen. Pantheon moet kiezen, of hij farmed melee en trade constant tot een gelijke dood, of hij gaat met z'n Q farmen, en zodra hij dat doet, heb je eigenlijk al gewonnen.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:52:
[...]

Want? League is random? Creeps spawnen/lopen/reageren random? Je bent er toch zelf bij waar je staat? Je zal je verbazen hoeveel invloed je zelf eigenlijk hebt in dit spelletje ;) .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@Supreme, en dit is precies wat ik gisteren dus ook zag. Pantheon en Teemo ging gelijk op (misschien Teemo zelfs net wat beter). Want als de Q van Teemo op Pantheon land dan doet dat ook best wel veel pijn. Daarnaast zal de dmg over time van zijn E niet geblocked worden.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik maak me net een game mee.
We spelen in totaal met 3 man pre een normal.

Deze normal gaat echt nergens over, 2 junglers etc, zwaar aan het verliezen.
Dan willen we surrenderen maar 2 man (dus niet pre) die willen niet surrenderen, okay is hun recht om zo te voten.

Maar dan zegt een vriend van mij ik report hun beide gewoon.
Ik vraag waarvoor? "Ja hun laten mij 50 minuten in een game zitten, negatieve ervaring dus ik report ze".
Uiteindelijk zeg ik, je report ze omdat ze hun stem uitbrengen en die komt niet overeen met wat jij wil?

"Ja hoe maar hoe meer reports mensen hebben hoe eerder ze in het tribunal komen."

Is dit nu hoe het met League gaat? Mensen reporten, om te reporten?

Er werd niet geflamed/geraged/gescholden weet ik veel wat, ze wilden gewoon nog niet opgeven.

Zelf heb ik zoiets van, tja dan spelen we het maar uit.
Maar blijkbaar zijn mensen dan zo hurt dat ze toch een reden gaan "zoeken" om mensen te reporten?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:56:
[...]

Ik had persoonlijk ook ongeveer een 70% winrate met Warwick op top lane, maar dat neemt niet weg dat ik early de laning phase meestal verloor. 40 armor runepage tegen sterke duelists is wel een goed idee, dat heb ik nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd. Sunfire bouw ik ook nooit op Warwick, staat ook alleen genoemd als je je core (met Spirit Visage, Frozen Heart en Wits End/BotrK) af hebt en je extra tankyness nodig hebt.

Hoe ga jij top om met ranged harassers als Teemo, Jayce, Kennen?
Jayce heb ik nog niet gezien in season 4 op geen enkele positie dus dat weet ik niet. Zijn abilities counteren je heel hard weet ik van eerdere seasons. maar als hij een tear rushed denk ik dat je hem op level 6 wel kan pakken.

Kennen is early wel vervelend vooral op level 3 en 4 en daarna nog sterker tot level 9 maar als je gewoon MR blijft stacken moet je het wel redden als je oplet dat je niet te greedy word voor farm. Na level 9 moet hij echt alles raken of ad bouwen wil hij nog wat tegen je doen.

Teemo is hels daar kan je alleen maar tegen farmen en hopen op een gank na level 6. Waarschijnlijk moet je tegen hem een keer eerder back dan je wilt ik ben al heel vaak gekilled onder tower door ignite en poison. Wat later in het spel moet je gewoon je team op een lijn krijgen dat je objectives gaat pakken weg van toplane. Een gevecht forcen gaat eigenlijk meestal vrij gesmeerd in mijn ervaring. Zeker als teemo nog toplane towers aan het pushen is.

En sowieso probeer ik zon ranged tegenstander altijd te baiten om me aan te vallen op level 1 zodat hij zijn wave pusht. Als hij dat niet doet laat je 2 of 3 ranged creeps gewoon vanzelf doodgaan zodat je hetzelfde bereikt. Meestal kan ik bijna de hele early game onder mijn tower last hitten en daar ben ik vrij goed in geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Gisteren van Silver 5 gelijk naar Silver 3 gepromote :D
Ironisch genoeg was de laatste win tegen CLG Doublelift :')

http://www.lolking.net/su...506982#matches/1331335068

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
das niet de echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:24:
Hmm ik maak me net een game mee.
We spelen in totaal met 3 man pre een normal.

Deze normal gaat echt nergens over, 2 junglers etc, zwaar aan het verliezen.
Dan willen we surrenderen maar 2 man (dus niet pre) die willen niet surrenderen, okay is hun recht om zo te voten.

Maar dan zegt een vriend van mij ik report hun beide gewoon.
Ik vraag waarvoor? "Ja hun laten mij 50 minuten in een game zitten, negatieve ervaring dus ik report ze".
Uiteindelijk zeg ik, je report ze omdat ze hun stem uitbrengen en die komt niet overeen met wat jij wil?

"Ja hoe maar hoe meer reports mensen hebben hoe eerder ze in het tribunal komen."

Is dit nu hoe het met League gaat? Mensen reporten, om te reporten?

Er werd niet geflamed/geraged/gescholden weet ik veel wat, ze wilden gewoon nog niet opgeven.

Zelf heb ik zoiets van, tja dan spelen we het maar uit.
Maar blijkbaar zijn mensen dan zo hurt dat ze toch een reden gaan "zoeken" om mensen te reporten?
Nope, zo werkt het niet, want dan zou namelijk iedereen een ban krijgen zo nu en dan. Die maat van je moet eigenlijk zichzelf reporten omdat hij te slecht speelt.. daar komt zijn negatieve ervaring vandaan.

Maar lekker door reporten op die manier, want zijn report gaan waarschijnlijk minder zwaar tellen omdat hij elke game zo wel iemand report. Je kan mensen ook reporten om "unskilled player", volgens mij is die meer om de reporter een beter gevoel te geven, want als je om die reden report, report je eigenlijk meer de matchmaking van Riot...

Als iedereen gewoon de mensen report die het daadwerkelijk te bont maken wordt het een stuk gezelliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Ik neem terug dat je geen ignite nodig bent op Ziggs. Ik dacht dat ze zijn minefield alleen voor minions generfed hadden, maar het is nu ook slechts 40% damage op enemy champions voor een tweede mine.
RIP Ziggs ... :( (samen met zijn passive nerf.)

[ Voor 4% gewijzigd door Thormodo op 18-02-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Thormodo schreef op motherfucking dinsdag 18 februari 2014 @ 20:47 in de LOL CHAT:
[8:46] iCynl: zo
[8:47] iCynl: dat was de eerste
[8:47] iCynl: van de promo's
[8:47] Thormodo: Lang weekend he krijg je dat
[8:48] Thormodo: Maar brons 1 is wanneer je weer een lossstreak krijgt wees niet ongerust :P
Nou ben Brons 1 nu hopen dat ik geen lossstreak krijg naar brons 4 weer :')

Edit: Jup Heca S4 nu de trollers een beetje weg zijn gaat het wel goed.

http://www.lolking.net/summoner/euw/24153168#matches :-)
Turismo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:32:
[...]

Knockup van zijn W, was hier laatst ook een discussie over, dat het een mini-stun is.
Veel meer champs hebben een ministun en niet alleen Ziggs/Heca :-)

Edit2: dag 3LP, gedogded ivm iemand die bewust ging trollen en gezien zijn stats heeft die dat vaker gedaan, 10 loss streak

[ Voor 48% gewijzigd door Meneer iCy op 18-02-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thormodo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:41:
Ik neem terug dat je geen ignite nodig bent op Ziggs. Ik dacht dat ze zijn minefield alleen voor minions generfed hadden, maar het is nu ook slechts 40% damage op enemy champions voor een tweede mine.
RIP Ziggs ... :( (samen met zijn passive nerf.)
Die 40% subsequent damage op champs is al een jaar zo o_x anders zou het wel walgelijk broken zijn.

V1.0.0.135 (February 29th, 2012):
Hexplosive Minefield
Mana cost reduced to 70/80/90/100/110 from 80/90/100/110/120.
Slow duration reduced to 1.5 seconds from 2.
Damage from 2nd and subsequent mines reduced to 40% from 50%.

De enige nerf is op zijn push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Zojuist een potentiële 'counter' van Yasuo 'ontdekt': Diana.

Volgens mij was de Yasuo player waar ik tegenover stond niet heel erg goed (had wel wat meer windwalls verwacht bijv), dus dat doet wel iets af aan het 'counter-verhaal', maar in ieder geval kon ik Yasuo meerdere keren in mid lane killen en eindigde ie de game met 0 kills.

Ik startte de game nogal voorzichtig met cloth armor (later uitbouwen naar Zhonya's) + 3 hp pots en 2 mana pots. Dat werkte wel goed: genoeg defense, sustain en voldoende mana om spells te kunnen blijven casten, want als je door low mana alleen aa's hebt, ben je te kwetsbaar tegen hem.

Het grote voordeel van Diana is dat ze niet afhankelijk is van 1 skillshot, waardoor je voldoende follow up dmg hebt nadat je zijn shield down hebt. Bovendien ben je in melee redelijk tanky door je shield.

Als Yasuo een keer op je af dasht, meteen je W shield poppen. Daarmee is zijn shield al bijna meteen verdwenen, waarna je Q + aa's en eventueel een E kan landen. Met een beetje geluk popt zelfs je passive cleave. Daarmee win je melee trades en vanaf afstand kun je ook altijd nog uitdelen met Q. En vanaf lvl 6 is hij niet heel goed bestand tegen de Diana burst.

Ik geloof dat Akali ook al met redelijk succes tegen Yasuo werd gebruikt toch? Diana is op zich enigszins vergelijkbaar met Akali, dus Diana als mogelijke counter voor Yasuo makes sense I guess....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

In welk opzicht is Diana een counter voor Yasuo als hij al je Q windwallt en daarmee een dubbele R voorkomt? (Wat ongeveer 50% van je damage is in totaal) Zonder je Q + ult ga je een Yasuo echt niet outdamagen.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 02:28:

Het grote voordeel van Diana is dat ze niet afhankelijk is van 1 skillshot
Wait .. wutt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mensen gebruiken het woord counter gewoon te vaak en te makkelijk naar mijn mening. Er zijn bepaalde matchups die dusdanig in het voordeel zijn van de ene champion dat je kan spreken van een harde counter (Lee sin vs Akali, Teemo vs Nasus, dat soort matchups), maar in de meeste gevallen is het niet meer dan een skill matchup waarbij 1 champion wellicht een klein voordeeltje heeft. In bovenstaand voorbeeld is dat precies het geval: als Yasuo je kromme-maan-dingetje blockt met zn windwall kun je hem niet veel doen en wint hij een all-in, zeker als hij je kan knockuppen en ulten. Als hij niet zo handig is met zijn windwall en regelmatig door jou gecombo'd wordt win jij de matchup. Maar ik zie niet in hoe de kit van de ene de kit van de andere hard countert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Waaromw wordt Cho niet zoveel gespeeld? Als ik tegen een non-sustain lane moet dan neem ik nog wel eens Cho. Je kan vaak makkelijk farmen en pushen. Geeft je wat ruimte om bijvoorbeeld de wraiths te doen. Scream + Spikes is wat dat betreft vrij sterk en snel. Zijn sustain is erg goed. Het grote min punt is dat hij wel makkelijk geganked wordt, maar dat is na level 6 ook niet meer zo'n probleem

En daarnaast heeft Cho ook nog zeer uitgebruide build mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Gisteren van Silver 4 naar Silver 3 gegaan, 3/4 games gewonnen wat dus wel lekker ging. De verloren game was dan wel weer gelijk een waar je braakneigingen van zou krijgen, flame, nog meer flame en nog een beetje flame :9 En dat terwijl iedereen gewoon outplayed werd, ik stond zelf bot (thresh) met caitlyn die op zich wel oke speelde. Probleem was dat ik tegen Sivir stond en die bij elke hook spellshield gebruikte. Overigens kwam ook mid (Talon) een aantal keer naar bot en hadden ze een Sona die goede ults raakte. Al met al vooral outplayed en tegen een fed Talon die steeds de ADC oneshot blijft er weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Laatst online: 13-07 17:06
Hey, ben pas begonnen moet LoL.
Erg hoge leercurve, maar wel leuk. Waar ik nu tegenaan loop (slechts lvl5) dat ik echt geen idee heb wat ik moet doen om de party zoveel mogelijk te supporten. Ik speel als Nunu, een supporter of jungler..... heb ik gelezen, maar geen idee hoe ik dat moet spelen.

- Ook geen idee wat het nut is van een jungler, wat is de doelstelling van een jungler?
- Je hebt een top/mid/bot lane, maar spelen deze zo verschillend van elkaar?

Aangezien je met andere noobs speelt, klooien we dus met zijn allen maar wat aan. Zij helpen mij dus ook niet een kant op. Het enige wat je hoort is in het begin... "Me top".. "Me bot"... etc.

Kunnen jullie me helpen om dit onder de knie te krijgen? Links naar voorbeelden? Niet alleen speelwijze, maar ook runes zijn voor mij soms onbegrijpelijk. Net wanneer ik het snap, koop ik zo'n paarse rune welke ik nergens kwijt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Xanthian schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:28:
Waaromw wordt Cho niet zoveel gespeeld? Als ik tegen een non-sustain lane moet dan neem ik nog wel eens Cho. Je kan vaak makkelijk farmen en pushen. Geeft je wat ruimte om bijvoorbeeld de wraiths te doen. Scream + Spikes is wat dat betreft vrij sterk en snel. Zijn sustain is erg goed. Het grote min punt is dat hij wel makkelijk geganked wordt, maar dat is na level 6 ook niet meer zo'n probleem

En daarnaast heeft Cho ook nog zeer uitgebruide build mogelijkheden.
Hetzelfde effect als sommige andere champs, wordt je geganked en je mist in dit geval je Spikes dan ben je de klos. Zelfde geldt voor Syndra, mooie champ maar mis je je stun dan ben je dood. In het geval van Cho wordt je gelukkig nog tanky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
JMaster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:14:
Erg hoge leercurve, maar wel leuk. Waar ik nu tegenaan loop (slechts lvl5) dat ik echt geen idee heb wat ik moet doen om de party zoveel mogelijk te supporten. Ik speel als Nunu, een supporter of jungler..... heb ik gelezen, maar geen idee hoe ik dat moet spelen.

- Ook geen idee wat het nut is van een jungler, wat is de doelstelling van een jungler?

Aangezien je met andere noobs speelt, klooien we dus met zijn allen maar wat aan. Zij helpen mij dus ook niet een kant op. Het enige wat je hoort is in het begin... "Me top".. "Me bot"... etc.

Kunnen jullie me helpen om dit onder de knie te krijgen? Links naar voorbeelden? Niet alleen speelwijze, maar ook runes zijn voor mij soms onbegrijpelijk. Net wanneer ik het snap, koop ik zo'n paarse rune welke ik nergens kwijt kan?
Jungler: je beweegt je voort in de jungle (ye..) je "gankt" de andere lanes om er voor te zorgen dat zij een voordeel krijgen. Verder zorg je er vaak voor dat de objectives (dragon, baron, blue/red buffs) naar je eigen team gaan of bij counter junglen je ze bij het andere team haalt. Dragon en baron is een team aangelegenheid :9
In de lagere levels word er vaak nog niet met junglers gespeeld omdat mensen de runes hier niet voor hebben.

Runes: runes zou ik vermijden om te kopen in de lagere levels, je unlocked elk level 1 slot om een rune in te stoppen, ik zou je IP sparen om na level (20?) je tier 3 runes te kopen en die te gebruiken.

Ik kan eventueel nog wel meer uitleg geven maar er staat in dit topic al heel veel uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Xevoo schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:33:
Gisteren van Silver 4 naar Silver 3 gegaan, 3/4 games gewonnen wat dus wel lekker ging. De verloren game was dan wel weer gelijk een waar je braakneigingen van zou krijgen, flame, nog meer flame en nog een beetje flame :9 En dat terwijl iedereen gewoon outplayed werd, ik stond zelf bot (thresh) met caitlyn die op zich wel oke speelde. Probleem was dat ik tegen Sivir stond en die bij elke hook spellshield gebruikte. Overigens kwam ook mid (Talon) een aantal keer naar bot en hadden ze een Sona die goede ults raakte. Al met al vooral outplayed en tegen een fed Talon die steeds de ADC oneshot blijft er weinig over.
Ik heb gisteren voor de 2e keer op rij mijn promotions van Silver 5 naar 4 niet gehaald. Ik kom steeds vrij snel bij de promotions, maar in de promotions zelf gaat het mis. Eerste game had ik een duoqueue in mn team dat al gelijk in champ select begon met een houding van: "IF ANYONE FEEDS THIS GAME IM AFK. SO SICK OF FEEDERS." Je raadt het al, die 2 waren verreweg de slechtsten van het team. Early game killde ik hun Vi in mijn eigen jungle toen hij dacht slim te zijn met een invade, maar toen hun Gragas onze duoqueuende Orianna op mid 2x gekilld had kwam ik geregeld Vi EN Gragas in mijn jungle tegen. En zodra ze dat niet deden roamden ze wel naar top of bot om te towerdiven. Nu was daar op bot niet veel voor nodig, want de duoqueuende AD carry wist binnen 10 minuten ook al 0/4 te staan . Kortom: kansloze game.

En de tweede game was nog leuker: onze ADC was disconnected en kwam 10 minuten later de game in. Van wat ik ervan zag was hij nog best goed ook, maar zo'n achterstand maak je niet snel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

JMaster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:14:

Uitleg wat veel verduidelijkt van de meta en de game an sich: http://www.mobafire.com/l...nds-the-essentials-371292

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Als je junglen wilt leren kan ik je ook aanraden om de jungler champions die je wilt proberen op te zoeken op Youtube in videos van bijvoorbeeld TheOddOne. Dan kan je zien hoe hij ermee speelt, hoe junglen gedaan wordt en welke skills er worden gebruikt.

Let wel op dat hij in die videos wel level 30 is en dus max runes en masteries heeft, wat jij nog niet hebt. Dus denk niet dat je wat fout doet als je niet zo snel kan clearen of zelfs tussendoor moet gaan healen waar hij aan 1 stuk door verder kan.

Ook als jungler geldt: overleven is het belangrijkste. Ga niet ganken als je op 20% health zit, tenzij je een zekere kill/assist krijgt zonder zelf te sterven. Vooral niet als je daarmee je eigen 'double buff' aan een vijand geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik zou als beginner niet eens proberen te jungle te spelen. Ga gewoon 2 bot 1 mid en 2 top als meta als beginner zijnde of laat een ervaren speler die zijn 2e account probeert te levelen te junglen. Ga gewoon spelen en kijk gewoon wat gameplay filmpjes en lees je in :-)

met mijn level 7 accountje ga ik de jungle niet eens aanraken :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Meneer iCy op 19-02-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

@JMaster

> leer een rol goed spelen binnen de meta. Zo voel je comfortabel binnen een rol, heb je de ruimte om meer spelinzicht te verwerven en mettertijd ga je sowieso andere rollen proberen.
> spaar je IP voor level 3 runes, je hebt 8 - 12 k nodig om je pagina voorlopig vol te krijgen als je level 20 wordt. Vergeet ook niet met ieder level je masteries up te daten.

/all

Gisteren eindelijk level 20 en mijn eerste runepage aangemaakt :9. Ik ben er echt blij om en ik ben benieuwd of het het verschil zal maken. Het GoT kanaal gisteren ook voor de eerste keer gejoined, avg. elo is nog net beyond me vrees ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
@KS1987: Wow... goede link met erg goede info.
Snap nu ook waarom ik met Nunu in early game suck, maar midgame juist erg veel kan helpen om een goede champion te helpen met pushen.

Nu nog leren door ervaring wanneer, hoe en welke items ik moet kopen.

Tevens begrijp ik niet waarom ik de dragon moet beschermen in onze eigen jungle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:42:
Die 40% subsequent damage op champs is al een jaar zo o_x anders zou het wel walgelijk broken zijn.

[...]
De enige nerf is op zijn push.
Dat klinkt inderdaad logischer. Voor mijn gevoel deed ik minder schade, maar dat zal dan wel niet (behalve dan wat op zijn passive). Maar dan nog heb ik waarschijnlijk toch liever ignite tegen Zed in tegenstelling tot was ik eerder zei :P.

Tevens "screw the meta" als je net begonnen bent -,-. En jungling moet je je pre level ~20 niet druk over maken. (Je een beetje inlezen kan uiteraard geen kwaad, voordat ik dat weer naar mijn hoofd geslingerd krijg.)

[ Voor 26% gewijzigd door Thormodo op 19-02-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:19
JMaster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:14:
@KS1987: Wow... goede link met erg goede info.
Snap nu ook waarom ik met Nunu in early game suck, maar midgame juist erg veel kan helpen om een goede champion te helpen met pushen.

Nu nog leren door ervaring wanneer, hoe en welke items ik moet kopen.

Tevens begrijp ik niet waarom ik de dragon moet beschermen in onze eigen jungle?
Dragon geeft iedereen in jouw team een smak gold (hoe later in de game, hoe meer gold).

Gold advantage is zo belangrijk omdat gold = items en items = damage/defense = upperhand over je enemies.

Dat is de enige reden waarom jouw team de dragon wilt en deze dus niet wilt afgeven aan de enemies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
misterdoom schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:17:
[...]

Dragon geeft iedereen in jouw team een smak gold (hoe later in de game, hoe meer gold).

Gold advantage is zo belangrijk omdat gold = items en items = damage/defense = upperhand over je enemies.

Dat is de enige reden waarom jouw team de dragon wilt en deze dus niet wilt afgeven aan de enemies.
Aanvulling hierop is natuurlijk niet zo dat je constant bij de Dragon hoeft te staan om hem in de gaten te houden... hij gaat nergens heen!
Daar heb je dan je wards voor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 08:20

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Gister eindelijk level 30 geworden, had rond level 24 al z'n 22k IP points, toen maar besteed aan 2 bijna volle rune pages. Kosten elk 7000 ofzo :P Nu inmiddels weer aan de 11k IP.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Aha... dat maakt het junglen dus tactisch, je probeert de tegenstander zijn draak oid te killen zodat zij deze advantages missen.
Je eigen draak kill je dan late game om de extra push (dmv items die je dan kan kopen) te kunnen realiseren.

Daarnaast is het dus belangrijk te 'ganken'. Dit betekend extra hulp aan een lane geven om daar op dat moment een push te kunnen geven om bijvoorbeeld tower neer te krijgen of te verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 16:04

rSNNN

Titel ondertitel

JMaster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:50:
Aha... dat maakt het junglen dus tactisch, je probeert de tegenstander zijn draak oid te killen zodat zij deze advantages missen.
Je eigen draak kill je dan late game om de extra push (dmv items die je dan kan kopen) te kunnen realiseren.

Daarnaast is het dus belangrijk te 'ganken'. Dit betekend extra hulp aan een lane geven om daar op dat moment een push te kunnen geven om bijvoorbeeld tower neer te krijgen of te verdedigen?
Er is maar 1 drake en 1 baron. Jij kan deze killen maar ook de enemy. Dit levert gold op en als jij hem killed krijg jij de gold, maar als hun hem killen krijgen hun de gold.

En als je gaat ganken probeer je een lane een kill te geven (of te pakken) zodat hun een voorsprong krijgen op de tegenstander. Ook kun je dan inderdaad pushen om de turret te pakken te krijgen (weer extra gold).

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei

Ondanks dat er maar 1 draak is, is dat wel de strekking ja. Wanneer je allemaal in lane speelt (dus met duo top) is het vrij rechtlijnig. Maar door een jungler kan er op elk moment in een bepaalde lane een overtal situatie worden gecreëerd, en door daar tactisch slim gebruik van te maken kan je het verschil maken.

Ook heb je bijvoorbeeld op mid, wanneer de mid even terug moet om te kopen / healen, snel een mannetje paraat die kan verdedigen om je turret te beschermen.

Een ander voordeel van een jungler is dat je 2 solo lanes hebt (in de META top en mid). Dat betekend dat je 2 lanes hebt die sneller levelen omdat ze geen XP hoeven delen.

Zomaar wat voorbeelden wat met jungler wel kan, en zonder een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Aha, in lekentaal betend het dat de jungler een soort van vrije rol heeft in een team, en puur speelt om het team te supporten en eventueel op tactische momenten een lane een licht voordeel te kunnen geven.

De kunst is te ontdekken wanneer een lane ondersteuning gaat bieden om een aanval te realiseren of een aanval te pareren?

Thnx allen, ga hier vanavond weer eens mee aan de slag. Hopelijk vanavond niet helemaal bij de noobs ingedeeld te worden en hebben ze net als ik in ieder geval de wil om samen te winnen en samen te spelen en niet alleen maar voor de kills te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Voor een beginnende jungler zou ik nog niet teveel op dragon/baron focussen; dat blijft toch een team effort.

Veel belangrijker voor een beginnende jungler imo:
1) effectief gold farmen door z.s.m. de jungle creeps te killen
2) overzicht hebben via de minimap, en dus weten waar je allies en enemies zich bevinden, op basis waarvan je kan bepalen of je een bepaalde lane moet bijstaan of kan ganken.

1) Imo is de basis altijd zo snel mogelijk die jungle packs clearen. Zorg dus dat je precies weet welke skill/combo's je het meeste helpen in de jungle. Kortom, welke skill max je het eerste, welke pak je op lvl 1, etc.
Neem bijvoorbeeld Vi, één van de sterkste junglers atm. Op het eerste gezicht lijkt haar E dé ideale skill om te junglen. Dat is eigenlijk ook zo, maar desalniettemin geeft een lvl 1 W een betere start en maxt menig Vi jungler niet E maar juist Q, waarmee je sterkere ganks krijgt. Dat soort kennis haal je uit eigen ervaring, maar ook guides bijvoorbeeld.

2) Overzicht via de minimap is belangrijk voor elke speler, ongeacht welke rol/lane ze hebben. Maar voor een jungler helemaal. De minimap vertelt je waar je allies zich bevinden, en waar de enemies zich bevinden. Stel, de enemy mid laner is nogal ver opgerukt en staat relatief ver van zijn eigen veilige turret, dan maakt hem dat in potentie tot een ideaal gank doelwit. Ganken is simpel gezegd: onverwacht op een enemy laner 'duiken' (de meeste junglers hebben stuns/slows en een gap closer om ineens op de enemy laner te springen), een overtalsituatie creëren en proberen de enemy laner te killen, of hem in ieder geval dwingen te recallen omdat ie zwaar gehavend uit de strijd komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Ik ben al op laag level begonnen met junglen, maar toen speelde ik nog tegen AI. Dus had het minder effect op het team.

Focus gewoon op overleven. Je kan iemand anders helpen overleven, maar als dat betekent dat jij dood gaat is het dat niet waard (tenzij je in sommige situaties bijvoorbeeld als support dood gaat om je ADC te redden).

De vijandige torens (turrets) doen flink wat schade tenzij je een tank bent met flink wat tank items, dus wees voorzichtig. Wanneer je een lane succesvol gankt kan je wat schade op de toren doen, maar zorg dat jij niet de klappen vangt. Gebruik daar minion waves voor.

Btw, een voordeel van junglen op laag level: Als de tegenstanders geen jungler hebben kan je beide jungles leeghalen, en krijg je dus erg snel erg veel XP en goud, en kan je 2 buffs weggeven zonder zelf iets kwijt te raken. Wanneer zij een jungler hebben en jij niet hebben zij dus dat voordeel.
Let op: De golem en lizard (met de buffs) respawnen 5 minuten nadat ze dood gaan. Dus wanneer je jouw 2e blauwe en rode buff hebt gepakt zodra ze verschenen en je ziet hun jungler ergens in een lane dan weet je dat die nog niet zijn buffs gepakt heeft. Dus dan kun je die snel stelen of (als iemand in de buurt is) weggeven. Niet eindeloos wachten tot iemand die kant op komt, dat geeft ze alleen maar tijd om jou daar met een groep aan te vallen. Maar wanneer jij hun buffs steelt weten zij ook niet de precieze buff respawn times meer en kan jij ze dus vaker pakken. De rode trinket kan daarbij ook helpen aangezien je daarmee hun wards kan uitschakelen (om ze zicht op hun buffs te ontnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Aha...

Ik laat de dragon/baron eerst links liggen inderdaad. Probeer de creeps te killen, echter met Nunu moet ik even leren spelen welke skill het beste is. Vi ken ikniet, maar kan ik vast niet betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Laatst online: 17:07

Ryada

She/Her

Als je wilt wil ik wel een keer met je gaan queuen ik main jungle en ben al op laag level begonnen.
dan doen we een custom game tegen bots zodat ik je wat ervaring kan geven met wanneer het beste is om wat te doen :)
IGN: WambamNL

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Skyclad schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:30:

Let op: De golem en lizard (met de buffs) respawnen 5 minuten nadat ze dood gaan. Dus wanneer je jouw 2e blauwe en rode buff hebt gepakt zodra ze verschenen en je ziet hun jungler ergens in een lane dan weet je dat die nog niet zijn buffs gepakt heeft.
euh...rode en blauwe buffs? Ik kill die golems regelmatig omdat Nunu een skill heeft om die bite te doen waardoor ik extra health krijg, of is dat die buff en geldt dat voor iedereen?

@WambamNL, dat zou wel een keer top zijn. Een maat van me is net zo laag als mij en doet gezellig mee met klooien.
IGN: EpicJabber (omdat Jabber al bezet is)

@koekiemonster: Thanks voor de tip. Als eerste doe ik meestal E omdat ik dan in Range minions aan kan vallen en dan terug kan trekken naar een tower.

[ Voor 22% gewijzigd door JMaster op 19-02-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

JMaster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:31:
Aha...

Ik laat de dragon/baron eerst links liggen inderdaad. Probeer de creeps te killen, echter met Nunu moet ik even leren spelen welke skill het beste is. Vi ken ikniet, maar kan ik vast niet betalen :)
Voor Nunu is zijn Q duidelijk de ideale jungle skill. Max die z.s.m. en pak hem al op lvl 1. Zijn Q doet flinke dmg op creeps, en healt je ook nog. Verder zijn attack speed marks (runes) volgens mij wel handig op hem, maar die zul je nog wel niet kunnen betalen.

Voor Nunu ganks, activate je W zodra je uit een bosje rent om een enemy laner te verrassen. Zijn W geeft je meer snelheid, en gooi z.s.m. je E 'ijsbal' op de enemy laner. Dat slowt hem nogal, en geeft je eigen laner meer tijd om dmg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Je hebt de 2 golems, en je hebt een grote golem met 2 andere beestjes naast zich. Die grote heeft een blauwe cirkel op de grond onder hem, en jij krijgt die wanneer je hem sloopt.

Wat betreft overleven nog: Stel je gankt mid, en hij rent/flasht terug naar zijn turret. Hij rent er onder met 10% health over, en jij hebt nog een stuk meer. Dan kan je wel achter hem aan rennen, maar als laag level krijg je al snel 20-30% damage per hit van de turret. Dus zelfs als je hem dan te pakken krijgt is de kans groot dat jij alsnog dood gaat. Dan kan je er beter genoegen mee nemen dat hij zal moeten recallen om te healen, en jouw mid dus even gratis kan farmen of ook kan recallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Thanks over die golems, dat wist ik dus niet.

Wat doet die blauwe en rode buff? Ik neem aan iets met blauw = mana, rood = health?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Blue_Buff
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Red_Buff

Als je dus een mana dependant jungler hebt en je begint bij bluebuff, dan heb je veel mana regen, waardoor je dus langer in je jungle kan blijven, en geen gold hoeft te verspelen aan mana potions.

[ Voor 51% gewijzigd door Ero-Sensei op 19-02-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
JMaster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:44:
Thanks over die golems, dat wist ik dus niet.

Wat doet die blauwe en rode buff? Ik neem aan iets met blauw = mana, rood = health?
Dit soort vragen kun je vrij simpel zelf opzoeken. Hier heb je een uitgebreide lijst met alle termen die in LoL gebruikt worden, inclusief links naar meer informatie.
http://leagueoflegends.wi...ue_of_Legends_terminology

[ Voor 4% gewijzigd door Thormodo op 19-02-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
En een praktische jungle guide met een vrij generieke aanpak (inclusief filmpje)

http://mobamonster.com/season-4-jungle-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

JMaster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:35:
[...]

euh...rode en blauwe buffs? Ik kill die golems regelmatig omdat Nunu een skill heeft om die bite te doen waardoor ik extra health krijg, of is dat die buff en geldt dat voor iedereen?
Misschien moet je je even gaan inlezen, want dit is nogal basic stuff :)
Maar maakt op zich niet uit.

Die grote golem geeft je een blue buff; dat zie je aan die blauwe cirkel onder je champion en je ziet ook het buff symbooltje boven het venster met je skills. Blue buff geeft de oh zo belangrijke mana regen en cooldown reduction. Met name die mana regen is belangrijk. Meestal geef je trouwens tweede keer dat de big golem spawnt, de blue buff aan je mid laner, aangezien dat voor hem erg belangrijk is.
Red buff komt van de Elder Lizard creep: zorgt voor damage (over time) en een slow.

Als jungler begin je altijd op één van deze twee: red of blue. Die buffs zijn nogal belangrijk en mogen niet door je enemies gejat worden.

De meeste junglers die mana nodig hebben, beginnen op de golem omdat ze die blue buff met de mana regen hard nodig hebben. Een Lee Sin begint echter meestal op Red buff, omdat hij geen mana maar energy gebruikt.

Trouwens, misschien een beetje te ingewikkeld voor een beginnende jungler, maar Nunu is ideaal om de enemy jungle leeg te roven. Daarmee geef je de enemy jungler een behoorlijk nadeel.
Als Nunu ben je geen geweldige ganker, maar je bent wel een snelle jungler. D.m.v. je Q heb je die golem pack (met blue buff) vrij snel down. Zodra je die pack hebt gecleard bent je lvl 2. Pak dan W (bloodboil) en gebruik W om als een gek naar de enemy Elder Lizard camp te rennen. Via je summoner spel Smite en Q kun je vaak die Red buff jatten voordat de enemy jungler daar aankomt (dan moet hij wel op blue zijn begonnen). En vaak is het niet zo 'n probleem als tijdens het 'jatten' ineens de enemy jungler komt opdagen: gooi een E (slow) op hem, pop je W en weg ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Koekiemonsterr schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:52:
[...]
Trouwens, misschien een beetje te ingewikkeld voor een beginnende jungler, maar Nunu is ideaal om de enemy jungle leeg te roven. Daarmee geef je de enemy jungler een behoorlijk nadeel.
Als Nunu ben je geen geweldige ganker, maar je bent wel een snelle jungler. D.m.v. je Q heb je die golem pack (met blue buff) vrij snel down. Zodra je die pack hebt gecleard bent je lvl 2. Pak dan W (bloodboil) en gebruik W om als een gek naar de enemy Elder Lizard camp te rennen. Via je summoner spel Smite en Q kun je vaak die Red buff jatten voordat de enemy jungler daar aankomt (dan moet hij wel op blue zijn begonnen). En vaak is het niet zo 'n probleem als tijdens het 'jatten' ineens de enemy jungler komt opdagen: gooi een E (slow) op hem, pop je W en weg ben je.
Wel knap, dat je op level 2 al je Q, W en E hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Dat over de basic stuff, het valt niet mee om als beginner dit te ontdekken.
De tutorial legt je de buffs niet uit en het komt dan niet ter sprake, dit betekend dat je al deze termen dus eerst moet horen, voordat je het op kan zoeken. En ja, ik had het nadat je het benoemd had op kunnen zoeken.

En junglen had ik al over opgezocht, echter was mij niet duidelijk hoe ik het team hiermee hielp (gold) en dat 'ganken'hier dus eigenlijk bijhoort. Iets met klepel en klok zeg maar.

En dat over de enemy jungle leeg roven, ik snap het, maar probeer eerst maar eens de jungle te overleven. De tips over eerst Q te starten ga ik proberen. Zal eens even opzoeken waar dat golem pack zit.

[ Voor 15% gewijzigd door JMaster op 19-02-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Een oude map, maar het laat wel de buffs zien: http://media-copper.curse.../580/600/600/neutrals.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Vicarious schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 07:48:
Mensen gebruiken het woord counter gewoon te vaak en te makkelijk naar mijn mening. als Yasuo je kromme-maan-dingetje blockt met zn windwall kun je hem niet veel doen en wint hij een all-in, zeker als hij je kan knockuppen en ulten. Als hij niet zo handig is met zijn windwall en regelmatig door jou gecombo'd wordt win jij de matchup. Maar ik zie niet in hoe de kit van de ene de kit van de andere hard countert.
Even terugkomend op Yasuo-Diana verhaal. Nou had ik nog zo mijn best gedaan dat woord 'counter' in mijn eerdere post te relativeren :P Niet voor niets zette ik het tussen aanhalingstekens, gaf ik aan dat de Yasuo player niet al te best was en gebruikte het ik woord 'potentieel' :)

Laat ik het dan zo omschrijven: Diana is volgens mij één van de weinige ap mids die redelijk goed opgewassen is tegen Yasuo.
De meeste ap mids (mages) willen niet dat Yasuo in melee range komt, en zijn kit lijkt nou juist gebouwd te zijn om ranged poke te mitigaten, snel in melee te komen, dmg te doen en weer weg te wezen. Voor Diana is het andersom: kom maar in melee range, ik heb toch mijn shield en kan in melee range maximum dmg doen. Daarnaast kan Diana via Q harass ook ranged nog dmg doen.
Slivv schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 02:58:
In welk opzicht is Diana een counter voor Yasuo als hij al je Q windwallt en daarmee een dubbele R voorkomt? Zonder je Q + ult ga je een Yasuo echt niet outdamagen.
Dat punt van de windwall noemde ik al.
Uiteraard is een goeie Yasuo die goeie windwalls plaatst een lastige klant, want zonder een rake Q begin je niet veel. Maar feit is dat als Yasuo in melee range komt om je pijn te doen, dan heb je met je W shield een zeer goeie ability om een deel van de dmg te mitigaten, en kun je bovendien via je aa's, Q flink hard terugslaan. En als ie dan niet snel genoeg zijn windwall plaatst of weer weg dasht, dan kun je na lvl 6 ook nog je ulti in stelling brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:19
Er is nu wel een nieuw camp bij vlak bij de Blue buff, de zogenoemde "Wight camp". Redelijk sterke monsters, zou ik niet aanraden als je low lvl bent zonder runes & masteries.

En ik begrijp jouw punt volledig hoor. Ik ben nu wel al lvl 30 maar dit heeft een redelijk tijd geduurd. Als je niet veel opzoekt of streams/youtube bekijkt dan zijn er veel termen en dingen die je inderdaad niet te weten komt doordat jouw teamgenoten dit ook gewoon niet weten.

Ik kan me nog goed herinneren dat er een tijd was waar ik nooit in de jungle liep en me zelfs niet afvroeg wat het allemaal was of deed. Lees enkele guides en probeer te junglen als je dat wilt maar hou er rekening mee dat je cleartime een héél stuk hoger gaat liggen dan dat je op filmpjes ziet omdat je geen masteries en runes hebt. Ook de damage zal héél hoog zijn doordat je armor laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Koekiemonsterr schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:10:
[...]

Even terugkomend op Yasuo-Diana verhaal. Nou had ik nog zo mijn best gedaan dat woord 'counter' in mijn eerdere post te relativeren :P Niet voor niets zette ik het tussen aanhalingstekens, gaf ik aan dat de Yasuo player niet al te best was en gebruikte het ik woord 'potentieel' :)

Laat ik het dan zo omschrijven: Diana is volgens mij één van de weinige ap mids die redelijk goed opgewassen is tegen Yasuo.
De meeste ap mids (mages) willen niet dat Yasuo in melee range komt, en zijn kit lijkt nou juist gebouwd te zijn om snel in melee te komen, dmg te doen en weer weg te wezen. Voor Diana is het andersom: kom maar in melee range, ik heb toch mijn shield en kan in melee range maximum dmg doen. Daarnaast kan Diana via Q harass ook ranged nog dmg doen.

[...]

Dat punt van de windwall noemde ik al.
Uiteraard is een goeie Yasuo die goeie windwalls plaatst een lastige klant, want zonder een rake Q begin je niet veel. Maar feit is dat als Yasuo in melee range komt om je pijn te doen, dan heb je met je W shield een zeer goeie ability om een deel van de dmg te mitigaten, en kun je bovendien via je aa's, Q flink hard terugslaan. En als ie dan niet snel genoeg zijn windwall plaatst of weer weg dasht, dan kun je na lvl 6 ook nog je ulti in stelling brengen.
Yasuo counter? Akali. al het andere wat je nog wilt pakken is het jezelf alleen moeilijker maken. Een champ zonder skillshots met high burst en hoge snowball potentie.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:19:
Yasuo counter? Akali. al het andere wat je nog wilt pakken is het jezelf alleen moeilijker maken. Een champ zonder skillshots met high burst en hoge snowball potentie.
Yup, ik noemde Akali al in mijn eerste post een paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JMaster

Low level junglen zelfs met nunu raad ik af omwille van 2 redenen.

1: doordat je armor runes en extra masteries mist, pak je veel damage en moet je vaker recallen waardoor je veel tijd verliest en normaal gezien snel gaat achterlopen in levels op de laners wat je zeker geen echt voordeel gaat opleveren

2: op die lage levels is de kans dat het andere team een jungler heeft ook heel klein waardoor je top waarschijnlijk 1v2 gaat staan en als hij even hard noob is dan zal hij dit waarschijnlijk moeilijk aankunnen

Mijn advies is dan ook om niet te junglen tot lvl 20, maar ik was begonnen met lol voor seizoen 1 op aanraden van een vriend en ook onmiddellijk beginnen junglen. Hier moet ik zeggen het is mogelijk maar ver van optimaal. Wat je eventueel wel kan doen is beginnen op top en eenmaal je lvl 3 bent ofzo dan beginnen junglen (wel best je team van op de hoogte brengen).
Een paar zaken om dan wel in je achterhoofd te houden:
-probeer altijd flash + smite als summoners te hebben (flash nog niet unlockt dan kan je exhaust, ghost of ignite in de plaats nemen)
-als eerste item best een armor cloth + 5 potions om te compenseren voor het tekort aan armor dat je al hebt om daarna zo snel mogelijk een 1 jungle item te maken (die beginnen allemaal met hunter's machete)
-de weinige masteriepunten die je momenteel hebt investeren in de defense tree en dan zeker degene die damage van neutral minions verminder en wat extra health

Wat is eigenlijk het voordeel van junglen?
De jungler gaat XP en gold uit de jungle gaan halen waardoor top solo staat en meer gold en xp krijgt, waardoor je eigenlijk in het totaal op je team meer gold en xp krijgt, tevens is er de surprise factor als de jungler plots uit het niets een lane gaat helpen en zo een voordeel creeert van 3v2 of 2v1.
Hoe ga je hier low lvl mee om?
Moeilijk :) je zegt tegen je top dat hij defensief moet spelen en in de buurt moet blijven van zn toren en je keert regelmatig eens terug om hem te helpen, want anders zal die steevast het onderspit delven.
Als je ziet dat de top speler aardig zijn mannetje staat dan kan je overwegen om mid te ganken.
Tevens als je ziet dat de vijand geen jungler heeft ben je best van ook hun jungle te gebruiken en eigenlijk enkel de top helft van de map als jouw jungle beschouwt zodat je niet in je jungle bot zit wanneer de top speler hulp nodig heeft.

Als je ziet dat het andere team ook een jungler heeft, dan beschouw je jouw jungle beter als jouw helft van de map. :) en dan moet je ook minder bij top blijven hangen want dan is het daar ook een 1v1.
Dragon en baron op low lvl kan je het beste beschouwen als team objectives want die ga je niet zomaar kunnen solo neerkrijgen. Dragon geeft meer gold naarmate het spel vordert en Baron geeft een buff en gold aan het hele team. Van deze twee is Baron Nashor zeker het gevaarlijkste om te doen zelfs met een heel team noobs zal deze niet zomaar neergaan zonder heel veel damage te doen en dat is natuurlijk riskant als er nog vijanden rondlopen.

En qua runes de beste raad is inderdaad wachten tot lvl20 en dan onmiddellijk tier 3 runes te kopen want anders ga je ip uitgegeven hebben aan runes die je toch niet meer gaat gebruiken.

Ik hoop je hiermee een paar goeie tips te hebben gegeven, voor de rest is streams of youtube wat filmpjes kijken de beste leerschool en zie je hoe meer ervaren spelers het aanpakken.
En de verfijndere zaken zal je zelf wel oppikken met ervaring.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:19:
[...]

Bronze V - Gold I anything-counter: enigzins competente Akali.

In S02 met Irelia + Akali naar Gold geklommen met een 14-win streak, laatste weekend S03 begonnen met placements vanaf S5~ish Elo met een dikke Akali win-spree net niet aan Gold gekomen en deze week mijn loss-spree in een win-spree veranderd, ook door vies veel Akali te spelen.

Boots + heleboel pots > Revolver > Sheen rushen, eerste 5 levels even afzien tegen 95% van alle mids en met Q farmen, dan lv6 worden en alle lanes genadeloos slopen met je zieke base damage. Niks niet 15min nog farmen, gewoon lanes trashen en objectives forcen.

Het zal vanaf Gold II o.i.d. vast niet meer zo werken, maar Akali is op alle niveau's daar onder een gigantische gamebreaker/noobstomper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Thanks allen voor de tips.

Ik probeer ze allemaal uit aankomende potjes om te kijken hoe het werkt en om ervaring op te doen. Ik denk dat ik nu genoeg informatie heb om een aantal levels mee te nemen. Loop vast tegen andere dingen aan, maar die zoek ik dan wel even op, en als ik die niet kan vinden vraag ik ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Dank je voor deze waardevolle informatie. Eens akali een paar keer in een normal uitproberen.

Fizz is naast ook een leuke stomper, maar 99 van de 100 keer gebanned. Voor Akali heb ik zelfs een skin, Gifts :D

[ Voor 20% gewijzigd door Meneer iCy op 19-02-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Ryceck

Constants and Variables

Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:49:
[...]

Bronze V - Gold I anything-counter: enigzins competente Akali.

In S02 met Irelia + Akali naar Gold geklommen met een 14-win streak, laatste weekend S03 begonnen met placements vanaf S5~ish Elo met een dikke Akali win-spree net niet aan Gold gekomen en deze week mijn loss-spree in een win-spree veranderd, ook door vies veel Akali te spelen.

Boots + heleboel pots > Revolver > Sheen rushen, eerste 5 levels even afzien tegen 95% van alle mids en met Q farmen, dan lv6 worden en alle lanes genadeloos slopen met je zieke base damage. Niks niet 15min nog farmen, gewoon lanes trashen en objectives forcen.

Het zal vanaf Gold II o.i.d. vast niet meer zo werken, maar Akali is op alle niveau's daar onder een gigantische gamebreaker/noobstomper.
Nog tips hoe Akali precies te spelen dan?
Heb in S2 een tijdje Akali geprobeerd maar merkte dat ik te vaak te hard all-in ging waardoor ik met name in teamfights echt te snel de sjaak was.
Ben sindsdien wel stukken beter en veiliger gaan spelen en zat toevallig genoeg gisteren nog te twijfelen om Akali weer eens op te pakken maar ben benieuw naar tips/tricks.

Dus wat adviseer je qua masteries, runes, Skill-order en playstyle? :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Goed gejat beter dan zelf bedacht:

Akali is one of the highest skill cap champs in the game, and one of my favorites.

-specialized runepage, very important, not easy to do when leveling an account. this makes her laning phase much easier as it allows you to start with boots and hp pots.

-she can be played top lane or mid, and both are different playstyles. I prefer mid, which is more of a try to get to level 6 without getting zoned while getting as many last hits as possible. top lane is generally against a melee hero of some kind which adds a lot of dimension to how much you can do pre 6.

-learn to use the combo well, marking a target with q, waiting til your q cd is up, then jumping in with r, proc'ing the first Q, and then using another Q. lots of burst damage here. generally speaking E is energy efficient and you use it as a last resort when going for kills.

-smart cast your q and r. she is a high speed champion, and making use of her superb mobility is important. you can r in, and you can r out. try to setup fights with creeps behind you so that if something goes wrong, you can use a shadow dance charge to get to the creep and escape. also learn to make good use of your shroud. you have to decide whether to use it when going in, or if you want to get a few hits in and then lay it down.

-figure out how you want to build (skill order and build). I play mostly mid, which tends to be against burst champions. As such I level R > Q > W > E. The higher level shroud grants extra MR and Armor when fighting in it, and I stand behind this as the best overall general build. Akali doesn't have problems killing things, she has problems being blown up.

The items you build are going to depend a lot on how well you farm. I personally tend to go boots hp pots into a hextech revolver into a rylais. You might want to rush the gunblade if you don't farm well / aren't doing well in lane. Also, something that very very few people do which I think is very good is building CDR on akali (don't tell anyone about this, don't want it to catch on :P). If I don't need merc treads, I tend to build the cdr boots and a spirit visage for some defensive stats (improves her sustain a bit) and more cdr. With about 30% cdr you can Q more often, so you won't run out of energy all that fast if you aren't using E, and you can R about once a second, so you can frequently bounce around faster than people can keep track of.

I'm sure there is a lot more I didn't think of, but those are some things to look into, as well as a few tips and tricks I've picked up personally in my akali play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Ryceck schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:47:
[...]

Heb in S2 een tijdje Akali geprobeerd maar merkte dat ik te vaak te hard all-in ging waardoor ik met name in teamfights echt te snel de sjaak was.
Ben sindsdien wel stukken beter en veiliger gaan spelen en zat toevallig genoeg gisteren nog te twijfelen om Akali weer eens op te pakken maar ben benieuw naar tips/tricks.

Deze tips hoor ik inderdaad ook graag. De standaard dingen snap ik wel redelijk zoals:
- Je Q 2x proccen in burst: de mark is 6 seconden, je CD op Q in alle ranks korter. dus Q op enemy, wachten op cooldown, dan R(ult) erop en AA(Qproc), dan meteen weer Q+autoattack
- Laat, ondanks dat je E ook de Q procced, deze buiten de combo omdat dit teveel energy kost en je dan misschien niet over hebt voor escape. Voor finishen (hogere range dan AA) wel geschikt.

De rest van de tips hoor ik ook heel graag want ik kan hem spelen, maar zeker niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Noooooooooooooooooo Teemo nerfed op de PBE: AP ratio reduced from 0.8 to 0.4

Ook Gragas en Kass nerfs, en Ryze buffs en wa support item changes

http://www.newsoflegends....update-for-caitlyn-16237/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

m0nk schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:20:
Noooooooooooooooooo Teemo nerfed op de PBE: AP ratio reduced from 0.8 to 0.4

Ook Gragas en Kass nerfs, en Ryze buffs en wa support item changes

http://www.newsoflegends....update-for-caitlyn-16237/
AP ratio reduced from 0.8 to 0.4 op noxus trap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

SoundWind schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:25:
[...]

AP ratio reduced from 0.8 to 0.4 op noxus trap :+
Er bestaat een god _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryceck schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:47:
[...]

Vrij recent hebben we nog een pittige discussie over Akali gehad, ik zal mijn build voor Akali Mid hieronder neerzetten. Let wel, dit is mijn persoonlijke voorkeur, dit hoeft niet voor jou te werken ;)

Voor masteries ga ik 21/9/0 in de AP-kant, runes pak ik AP Quints, Mpen Reds, Armor Yellows en APperLevel Blues, kan ook flat MR zijn als je liever voor meer survival kiest, puur een kwestie van smaak.

Skill order: Max Q eerst, dan E, dan W, pak R wanneer je kan. Pak wel op level 2 een punt in je W, die heb je nodig. Mijn skillorder voor de eerste 6 levels is als volgt: Q-W-Q-E-Q-R

Masteries: Flash/Ignite

Playstyle voor mij: De eerste levels zijn moeilijk, farm van afstand en probeer koste wat het kost te vermijden om dood te gaan, zodra je voor level 6 doodgaat maak je het jezelf extreem moeilijk. Probeer zo veel mogelijk te farmen met je Q, damage is in het begin erg laag dus last hitten zal niet makkelijk zijn, zeker niet tegen een ranged tegenstander. Farmen met Akali is in de early levels lastig maar word steeds makkelijker nadat je je eerste punt in je E hebt en je de damage daarvan goed kan inschatten. Je E proct ook de passive van je Q, zeer belangrijk om te weten.

Ik begin meestal met Boots + Potions (of als je echt een hele moeilijke lane verwacht: Rejunevation Bead + 5 Potions + Ward, je verkoopt later in de game de Rejunevation Bead) en rush daarna een Giants Belt into Rylai's. Omdat je passive je al sustain geeft en je de survivability nodig hebt in lane is dit naar mijn mening de beste keuze. Zodra je Giants Belt hebt en je level 6 bent of hoger, kan je aanvallender gaan spelen in je lane, wel opletten waar de enemy jungler is uiteraard. Akali haar base damages op haar skills zijn gigantisch hoog, daarom kom je er mee weg om early game health te kopen in plaats van direct damage. Het punt is ook dat Akali nogal wat aandacht trekt in lane, zodra je supersquishy bouwt word ontsnappen aan ganks een stuk moeilijker. Met die extra health is je shroud neergooien en wegwandelen voordat je opgeblazen word een stuk makkelijker. De slow is bovendien heel handig zodra je andere lanes gaat ganken of je jungler op mid langskomt en AP is altijd goed.

Roamen is troef op Akali. Ze is 1 van de sterkste roamers in de game, als je in een onbewaakt moment naar bot of naar top gaat en je weet ze te bereiken, komen ze haast niet meer weg van je zodra je de Rylai's afhebt. De slow is handig omdat je bijvoorbeeld een taaie tank op top vaak niet in je eentje neer krijgt maar wel met behulp van je medespeler, die door de slow de tijd krijgt om er bij te komen. Towerdiven en levend weglopen word ook een stuk simpeler vanwege de 500 health extra.

Zodra je zelf geganked word, probeer ook zo snel mogelijk in je shroud te gaan en probeer dat zo dicht mogelijk bij een ontsnappingsroute te doen, bijvoorbeeld je tower of de river. Je kan ze namelijk niet alleen in de 8 seconde die je shroud geeft juken door te kijken waar ze naar toe lopen en simpelweg de andere kant op te gaan, als ze door je shroud heen moeten worden ze ook nog eens geslowed waardoor je kans op ontsnappen nog groter word. HEEL BELANGRIJK: Neem de tijd als je niet zeker weet of je wegkomt door gelijk door te rennen. Vaak als je niet binnen 2/3 seconde uit je shroud rent raakt je tegenstander in verwarring en gaan ze domme bewegingen maken, profiteer hiervan. Vergeet ook niet dat je naar minions kan duiken, wachten tot de rest van de enemy minions doorloopt naar je tower en vanuit je shroud daar naar toe duiken heeft me al weet ik hoe vaak gered. Als je Rylai's al af hebt kan je ook voordat je uit je shroud gaat een Q gooien op de dichtstbijzijnde enemy champ om hem nog eens te slowen terwijl je wegloopt.

Voor boots kies ik 9 van de 10 keer Merc Treats. Waarom? Omdat je al ontzettend veel damage doet en je naar mijn mening te vulnerable bent zodra je een stun hapt. De magic resist komt tegen de meeste midlaners ook verdomde goed uit. Mocht je tegen een sterke AD champ uitkomen en ze hebben weinig AP zou ik zelfs Ninja Tabi overwegen. Naar mijn mening zijn Sorc Boots op Akali niet nodig maar dit is puur een kwestie van smaak. Uiteraard pak je wel Sorc Boots als ze bijna geen CC hebben. Homeguards zijn een hele sterke pick op Akali om snel naar een andere lane toe te rennen als je gebacked bent. Je hebt 3 gapclosers en eerder dan verwacht opduiken in een andere lane kan je zeer veel kills opleveren.

Hierna bouw ik altijd Lich Bane voor de burstdamage, Lich Bane is naar mijn mening essentieel op Akali. Met een cooldown van 2 seconde een kleine 300/400 tot late game 500+ damage extra op je autoattack die ook nog eens stacked met Magic Penetration is te goed om te negeren op een Melee AP champ als Akali. De 80 AP extra en de 5% Movement Speed zijn ook niet verkeerd. Wat ook heel belangrijk is, is dat Lich Bane proct op towers. Oftewel, ben je op die tower aan het inhakken, gebruik je E in het niets en towers gaan veel sneller neer.

Afhankelijk van hoe hun teamcomp er uit ziet bouw ik vervolgens 3 van de volgende items: Deathcap (95% van de gevallen), Void Staff (bij meer dan 1 tanky champ of als al je enemy's MR aan het stacken zijn tegen je), Hourglass (als je merkt dat ze je heel erg focussen en ze veel AD hebben of met een gevoerde AD Carry bij de tegenstander), Abyssal (bij veel AP champs) of Gunblade. Ik bouw Gunblade zelf bijna nooit. Ik merk dat met de build die ik gebruik niet vaak zo in de problemen kom dat ik de extra slow/sustain nodig heb en ik vind dat er voor dat item betere opties zijn. Dit is puur hoe ik haar speel, iedereen die met succes Gunblade rushed (wat voor veel mensen de manier is waarop ze Akali bouwen) moet dat vooral blijven doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 16:00 ]

Pagina: 1 ... 148 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.