[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 147 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.627 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Mebus schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:34:
@misterdoom, je kan zijn ult enigszins zien als 'escape'..
Idd, daar heb ik overgekeken. Haar ult is perfect voor engage or disengage. Wil je iemand inhalen, speed je je team up en wil je weg, pop je ult.

Dus als je toch een andere ADC wilt kan je dus een omtoertje maken een Sivir kopen voor Ziggs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Het nadeel van Sivir vind ik dat je voor je ult nog altijd redelijk dichtbij moet staan als je het gebruikt voor de snelle schade ipv als escape. En zeker op Karton V is dat niet altijd fijn. Heb meer dan eens gehad dat mijn team opeens weg besloot te rennen als we 5 tegen 2 of 3 waren. Is niet leuk wanneer je opeens daar alleen staat als adc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Thormodo schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:08:
Jinx niet moeilijk? Toch wel één van de moeilijkste ADC's in mijn ogen. Helemaal omdat je totaal geen escape hebt (ook de reden dat ze in Korea niet gespeeld wordt). Je chompers raken is vrij lastig door de arm time en je moet ook nog eens van wapens wisselen. Wel kan je er knetterhard mee snowballen.
Dan zou ik voor Lucian gaan, die had ik na één potje al wel grotendeels onder de knie.
Tja, is uiteraard een beetje persoonlijk.

Jinx vind ik meer straightforward. Dat van wapens wisselen is niet zo heel moeilijk en is snel genoeg duidelijk wanneer wat te gebruiken.

Lucian vind ik op zich lastiger. Zijn Q vind ik door dat mikken op minions niet zo heel eenvoudig, en zijn ult vergt ook meer oefening dan die van Jinx die veel minder gecompliceerd is. En Lucian's E is ook nog iets dat in potentie 'lastig' kan zijn: wanneer te gebruiken; bewaren voor escape of offensief inzetten? Voor een deel geldt dit ook voor Ezreal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thormodo schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:08:
[...]

Jinx niet moeilijk? Toch wel één van de moeilijkste ADC's in mijn ogen. Helemaal omdat je totaal geen escape hebt (ook de reden dat ze in Korea niet gespeeld wordt).
Laten we alsjeblieft geen voorbeeld nemen aan Korea, het land waar iedereen na de eerste paar kills afk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:11:
[...]

Laten we alsjeblieft geen voorbeeld nemen aan Korea, het land waar iedereen na de eerste paar kills afk gaat.
Lijkt me sterk dat ze daar in de Koreaanse competitive scene steeds afk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Toch ook maar eens een account aangemaakt. Tutorials gespeeld, ziet er leuk uit.

Vanmiddag maar eens wat games gaan spelen voor punten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesom-o
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 12:57
RedHat schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:42:
Toch ook maar eens een account aangemaakt. Tutorials gespeeld, ziet er leuk uit.

Vanmiddag maar eens wat games gaan spelen voor punten :)
Ik ben ook vrij nieuw, speel eigenlijk alleen nog maar vs AI. Als je een keer samen wilt spelen voeg me maar toe: BadrH :)

Overwatch profile awesomo#2162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thormodo schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:25:
[...]

Lijkt me sterk dat ze daar in de Koreaanse competitive scene steeds afk gaan.
Lijkt me sterk dat we ons in de Europese non tournament scene ook maar enigzins moeten afgaan op wat Koreaantjes doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:46:
[...]

Lijkt me sterk dat we ons in de Europese non tournament scene ook maar enigszins moeten afgaan op wat Koreaantjes doen
Zei ik dat dan? Opmerkelijke "feitjes" posten, tussen haakjes nog wel, mag blijkbaar ook niet meer. Zal er de volgende keer wel een explicite waarschuwing bijzetten...

[ Voor 9% gewijzigd door Thormodo op 15-02-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:45

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ben ondertussen lvl 7, en merk dat er bijzonder weinig gecommuniceerd wordt in het GoT kanaal binnen LoL. Iedereen is zo'n beetje lvl 30 :(
Hoe hebben jullie dit lvl bereikt? Voornamelijk via solo queue? Ik heb een keer een pre-made match gespeeld met een GoT-er via het in game kanaal, maar niemand staat te popelen om met een lvl 7 matches te spelen. Tenminste, dat is mijn waarneming.
Voeg mij gerust toe in LoL, ThraceG is de naam. Zou het erg tof vinden om meer party-queue matches te spelen, omdat er dan toch meer wordt samengewerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Thrace Grumble op 15-02-2014 16:33 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:06
@Thrace Grumble, meeste mensen zijn er niet echt fan van om met iemand te spelen die nog geen level 30 is of bijna geen ervaring heeft in het spel..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Mebus schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:01:
@Thrace Grumble, meeste mensen zijn er niet echt fan van om met iemand te spelen die nog geen level 30 is of bijna geen ervaring heeft in het spel..
Snap ik helemaal, maar ik denk ook dat daar alsnog wel fun uit te beleven valt ;) Low lvl betekent niet dat je het 'spelletje' niet snapt, of ontzettend slecht bent ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:18:
[...]

Snap ik helemaal, maar ik denk ook dat daar alsnog wel fun uit te beleven valt ;) Low lvl betekent niet dat je het 'spelletje' niet snapt, of ontzettend slecht bent ;)
Probleem is wel dat jij dan tegen lv30s word gepit die vele malen beter zijn (soms) en meer stats hebben door levels/runes e.d. waardoor jij dus gewoon een gratis goldmine word als lower level. Het word geen geweldige ervaring voor jou, met lv30s spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:43:
[...]

Probleem is wel dat jij dan tegen lv30s word gepit die vele malen beter zijn (soms) en meer stats hebben door levels/runes e.d. waardoor jij dus gewoon een gratis goldmine word als lower level. Het word geen geweldige ervaring voor jou, met lv30s spelen.
Ah, kijk, daar wordt t duidelijk van :) Thnx! Moet dus echt teamen met iemand die een lower lvl (alt)account heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Thrace Grumble schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:46:
[...]

Ah, kijk, daar wordt t duidelijk van :) Thnx! Moet dus echt teamen met iemand die een lower lvl (alt)account heeft?
Dat is wel de beste optie ja :-) Als ik nu met jou ga zal er bij de tegenpartij waarschijnlijk niet eens iemand zitten van jou level, maar alsnog tussen de 20-30 en misschien zelfs alleen maar 30.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort weer begonnen met Shaco jungle te spelen en dat gaat erg lekker 5 wins 1 loss, ondanks alle haat jegens de demon jester doen veel mensen iets later in de game toch positief! weet dat het misschien niet de sterkste jungler is die je kan picken maar het kan early game alles beslissend zijn! Net nog een kha'zix in de jungle compleet nutteloos gemaakt! :D altijd fan geweest van shaco zoals vroeger met de madreds bloodrazor en starks favor waarmee je de baron kon solo'en. Ben daarom ook erg benieuwd naar Riot en wat voor plannen ze hebben met zijn rework!

post hier niet zo vaak, lees vooral maar vind het een chill forum waar soms erg nuttig advies voorbij komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
[...]

Ik vergeet nooit van waar ik zelf kom. Ben nu lvl 29 en een gewone speler qua niveau. Niet meer, niet minder. Maar in tegenstelling tot bv. MMORPGS heeft premades gewoon nadelen tussen een hoog en een laag level. Vandaar dat sommige een smuft aanmaken voor een lage lvl vriend.

Het is gewoon waar dat, wanneer je met andere lvl 30 tweakers een match speelt dat er vermoedelijk 1 ongeveer jou lvl in de enemy zal zitten en de rest hoge levels. Dat betekend dat als je "geluk" hebt je tegen je eigen lvl staat maar anders zou je vermoedelijk gewoon ingestompt worden. Niet enkel door niveauverschil, maar gewoon de extra dmg die runes en masteries geeft die jij niet hebt zorgt ervoor dat het een bijna lost cause is, tenzij je een pro speler zou zijn.

Dus ja, het heeft niet te maken dat niemand met je wil spelen, het heeft te maken met dat ze je willen sparen van een slechte game door het lvl verschil.

Maar als je online bent en je wilt een spelletje, moet je het maar zeggen. Er zullen wel bij zijn die je wat willen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Weekend ranken, het kan blijkbaar wel. 5 van de 7 gewonnen

http://www.lolking.net/summoner/euw/24153168#matches :)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overdag is het kut, maar nu 's avonds bijna geen flamende kinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerras
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 08:30
[...]

Ben zelf net een weekje of 2 lvl 30. Heel veel (met de op heel) soloQ om de xp maar binnen te harken. Daarnaast veel met 2 vrienden gespeeld met hun low lvl accounts. Vanaf lvl ~20 gingen ze met hun lvl 30 accounts meespelen. Dan krijg je inderdaad gelijk fikse tegenstanders dus raad ik je aan om dan bot te gaan (met vent/ts/skype, zodat je direct feedback krijgt wanneer je te ver gaat, of juist niet mee doet, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:46:
[...]

Lijkt me sterk dat we ons in de Europese non tournament scene ook maar enigzins moeten afgaan op wat Koreaantjes doen
Lijkt me juist wel redelijk om toch af te gaan op het oordeel van de koreanen, die toch doorgaans relatief vooruitstrevend zijn qua meta. Zelfs als je non-competititief speelt, kan het zijn dat je hier wat tips of truucs uit haalt om voordeel te slaan uit je normal game! Het is niet een verplichting, maar waarom zouden we de resources die we hebben niet benutten?

Overigens klopt het vanuit mijn perspectief (S3 Platinum ADC main) wel wat er gezegd word, Jinx is niet een praktische ADC voor beginners. Haar learning curve is niet bepaald forgiving, en ook de mechanics die je nodig hebt om haar potential maximaal te benutten zijn vrij zwaar. Cait & Sivir zijn wat dat betreft wellicht de betere opties, en ook Graves zou ik persoonlijk aanraden als een goeie start. Hij mag dan wat minder range hebben, maar heeft simpele skills, en tevens is zijn autoattack animatie dusdanig rap dat het lasthitten ook makkelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Laatst online: 29-08 21:18

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:39:
[...]

Lijkt me juist wel redelijk om toch af te gaan op het oordeel van de koreanen, die toch doorgaans relatief vooruitstrevend zijn qua meta. Zelfs als je non-competititief speelt, kan het zijn dat je hier wat tips of truucs uit haalt om voordeel te slaan uit je normal game! Het is niet een verplichting, maar waarom zouden we de resources die we hebben niet benutten?

Overigens klopt het vanuit mijn perspectief (S3 Platinum ADC main) wel wat er gezegd word, Jinx is niet een praktische ADC voor beginners. Haar learning curve is niet bepaald forgiving, en ook de mechanics die je nodig hebt om haar potential maximaal te benutten zijn vrij zwaar. Cait & Sivir zijn wat dat betreft wellicht de betere opties, en ook Graves zou ik persoonlijk aanraden als een goeie start. Hij mag dan wat minder range hebben, maar heeft simpele skills, en tevens is zijn autoattack animatie dusdanig rap dat het lasthitten ook makkelijk is :)
Wat je zegt over jinx klopt in mijn ogen perfect, al ben ik begonnen met Jinx als adc waardoor ik met vallen en opstaan heb geleerd hoe ik haar optimaal kan gebruiken.

Over het algemeen is de learning curve van LoL best stijl als je niet een doorgewinterde gamer bent die een beetje weet hoe dit soort games werken.

Trouwens wat vinden jullie van Ashe support ik speelde dat vandaag en dat lukte best aardig maar mijn hele team bleef flamen en ragen dat ik aan het trollen was en dat ik gereport moest worden.
Toen was ik er wel een beetje klaar mee ondanks dat het wel aardig werkte, het zal denk ik meer afhangen van tegen wie je laned of het zal werken of niet.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 4125 IP's. Ik heb tot op heden bijna altijd Marksman gespeeld. Dat beviel redelijk tot de laatste paar dagen. Ik wordt te vaak opgejaagd en uiteindelijk met een slag of 2 a 3 (binnen enkele seconden dus) de nek omgedraaid.

Weet iemand een leuk karakter wat ook goed is om andere spelers uit te schakelen? Ik zie de meest badass dingen langskomen maar kan nooit onthouden wie wat doet.

Edit: net een potje met Darius en die beviel wel erg goed. Hellas te veel IP's om nu te kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wambamNL schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:06:
[...]

Wat je zegt over jinx klopt in mijn ogen perfect, al ben ik begonnen met Jinx als adc waardoor ik met vallen en opstaan heb geleerd hoe ik haar optimaal kan gebruiken.

Over het algemeen is de learning curve van LoL best stijl als je niet een doorgewinterde gamer bent die een beetje weet hoe dit soort games werken.

Trouwens wat vinden jullie van Ashe support ik speelde dat vandaag en dat lukte best aardig maar mijn hele team bleef flamen en ragen dat ik aan het trollen was en dat ik gereport moest worden.
Toen was ik er wel een beetje klaar mee ondanks dat het wel aardig werkte, het zal denk ik meer afhangen van tegen wie je laned of het zal werken of niet.
Ashe support is gimmicky, ze is relatief squishy, heeft geen escape moves, en doet buiten 'damage leveren' niet bijzonder veel ondersteunends. Het enige wat ik persoonlijk als een voordeel zie is de permaslow, die dan wel mana-afhankelijk is, en de periodieke hawkshot, die dan toch wel een erg lange cooldown heeft. Mocht het dan toch tot lategame komen is Ashe wel een enorme asset, vooral ook omdat ze 2 GP5 items kan bouwen, gezien ze effectief gebruik kan maken van avarice blade. En omdat avarice blade dus *niet* zoals andere items voorkomt dat je een 2e GP5 kan kopen, is dat wel een leuke tip!

Dat gezegd hebbende - het is een prima pick in een normal game, en niet enorm troll. Dat de een lulu prettig vind, en de ander Ashe, dat kan, maar je hoeft er niet voor gereport te worden. Wel handig is om dit van te voren in de champ select goed aan te geven, en mochten ze niet instemmen is dat vervelend voor ze - maar dan zijn ze in elk geval op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:24:
[...]

Ashe support is gimmicky, ze is relatief squishy, heeft geen escape moves, en doet buiten 'damage leveren' niet bijzonder veel ondersteunends. Het enige wat ik persoonlijk als een voordeel zie is de permaslow, die dan wel mana-afhankelijk is, en de periodieke hawkshot, die dan toch wel een erg lange cooldown heeft. Mocht het dan toch tot lategame komen is Ashe wel een enorme asset, vooral ook omdat ze 2 GP5 items kan bouwen, gezien ze effectief gebruik kan maken van avarice blade. En omdat avarice blade dus *niet* zoals andere items voorkomt dat je een 2e GP5 kan kopen, is dat wel een leuke tip!

Dat gezegd hebbende - het is een prima pick in een normal game, en niet enorm troll. Dat de een lulu prettig vind, en de ander Ashe, dat kan, maar je hoeft er niet voor gereport te worden. Wel handig is om dit van te voren in de champ select goed aan te geven, en mochten ze niet instemmen is dat vervelend voor ze - maar dan zijn ze in elk geval op de hoogte.
Inderdaad dat heb ik zelf ook gemerkt aangezien de meeste games van mij ook op een late game verhaal uitkomen Dacht ik laat ik het eens proberen.
Toen in champ select ik uitgelegd dat het goed werkt zolang we niet te pushy spelen en de adc goed lasthit.
Maar dan kom je tegen een counter pick van caitlyn en ashe en als support een amumu, we werden zo hard gezoned die stuns en tower dives van amumu waren zo moeilijk te counteren.
Uiteindelijk hebben we toch verloren en heeft een deel van de enemy team mij ook gereport ach ja ze moeten doen wat ze niet laten kunnen.

Ik zelf ben een jungle main maar nu ben ik naar een ADC main aan het veranderen omdat ik met een paar mensen een ranked team wil opzetten.
Aangezien ze zijden dat ik beter ben in ADC dan jungle heb ik ervoor gekozen om de ADC van ons team te worden.
Toch als ik dan soms in een normal game op jungle word gezet weet ik waarom jungle mijn main plek is het is zo leuk je bent continue in beweging en helpt je allies.

In mijn ranked team hadden we besloten om mij shot caller te maken aangezien ik wel een redelijk goed inzicht heb in tactics en een gemiddelde map awareness.
zijn er misschien nog wat tips voor wat je als shotcaller moet weten of waar je op moet letten of iets dergelijks?

[ Voor 7% gewijzigd door Ryada op 16-02-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou je persoonlijk aanraden om geen ADC te spelen als je ook wil shotcallen. Shotcallen - als je het serieus wil doen, is veel praktischer vanuit ofwel de support, ofwel de jungle positie (mischien wat voor je dan). Vanuit ADC ben je veel te druk bezig met je positioning en lasthits om echt goede playcalling te doen, vooral in de early game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:24:
[...]

Je gaat sowieso geflamed worden, maar dat terzijde, nadelen van Ashe support:

Zelfs met GP/5 items blijf je voor carry-standaarden underfed.
  • Je voegt in de teamgame weinig ondersteunends toe behalve de stun,
  • Je maakt je team compositie bij voorbaat al erg AD-heavy,
  • Ashe heeft geen hoge base damage of skills die hard scalen, zoals bij echte supports de CC/damage wel scaled.
We kijken naar een aantal supports:

Lulu: AoE knockup, AoE slow, polymorph, scaling damage, speedbuff, damage buff, HP buff
Annie: Double AoE stun, poke, strong zoning
Leona: Snare, stun, AoE stun/slow, +magic damage debuff
Thresh: AoE knockback, pull, AoE slow, shield, ally pull
Fiddlesticks: AoE Silence, AoE Mres debuff, Fear, poke
Blitzcrank: AoE silence, pull, knockup, strong zoning

En dan Ashe:

Ashe: Stun, AoE slow, temporary vision

Je brengt je team dus al gigantisch in het nadeel. Ashe word in de support role door vrijwel elke support zwaar outclassed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je argumenteert eerst tegen het luisteren naar koreanen omdat we niet allemaal hoeven luisteren naar mensen die de meta min of meer maken - om vervolgens iets dat buiten de meta valt meteen af te schieten op basis van een minder dan sterk argument. Om nou Fiddlesticks z´n AoE Mres aura wel te tellen, maar Ashe's late game te negeren vind ik vreemd. Daarnaast noteer je bij veel supports 'poke', zet dan ook bij Ashe dezelfe notitie, die heeft met haar passive (die zich beter leent voor support dan voor haar main role), en haar W ook een prima lading poke!

Je vergeet dat Ashe late game gewoon erg veel te bieden heeft, en dat is zeker interessant. Niet elke support hoeft een bak aan CC te leveren, wanneer je bijv. een Nautilus jungle runt, is ashe best een leuke keuze. De combinatie kan erg sterk zijn.

In normal games is 't prima te spelen, en ook niet minder 'troll' dan zeg een Pantheon support, waar vroeger niemand per sé van op keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:40:
maar Ashe's late game te negeren vind ik vreemd.
Je CC scaled niet in lategame, zonder carry-like farm en kills heb je de damage ook niet voor lategame. Ashe is auto-attack wise sowieso al een van de zwakste ADCs.
Daarnaast noteer je bij veel supports 'poke', zet dan ook bij Ashe dezelfe notitie, die heeft met haar passive (die zich beter leent voor support dan voor haar main role), en haar W ook een prima lading poke!
Alleen ben je na een paar W's, zeker early game al zonder mana. Supports kopen daar Spellthief, Doran's e.d. om hiervoor te compenseren, hoe doe je dat op Ashe? Manamune? Kan, maar daar gaat je lategame damage dan al bij voorbaat door daar zoveel K op te droppen.
Je vergeet dat Ashe late game gewoon erg veel te bieden heeft, en dat is zeker interessant. Niet elke support hoeft een bak aan CC te leveren, wanneer je bijv. een Nautilus jungle runt, is ashe best een leuke keuze. De combinatie kan erg sterk zijn.
Wat biedt zij lategame dat ze na lv6 niet heeft? Stun en slow die zijn er dan al. Zoals al eerder genoemd, zonder bakken Gold kom je niet aan je damage. Als support word jij geacht te warden, Sightstone, aura items e.d. te kopen. Ga jij dus gelijk je IE rushen, dan gaat dit weer van je support-abilities af.
In normal games is 't prima te spelen, en ook niet minder 'troll' dan zeg een Pantheon support, waar vroeger niemand per sé van op keek.
Wat is "vroeger?" Pre-season 1 toen iedereen maar wat deed?

Snap even niet wat klaarblijkelijk de mening van Koreanen over de moeilijkheid van Jinx (source?) hiermee te maken heeft. En ja, tournament comps hebben totaal geen relevantie op solo queue. Daar heb je meestal geen mensen die speciaal op elkaar in picken zoals bij een tournament. Daar speelt iedereen wat hij "OP"/leuk vind/wat zijn lane countered en trekt zich wat minder aan of het allemaal op elkaar afgestemt is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:50:
Snap even niet wat klaarblijkelijk de mening van Koreanen over de moeilijkheid van Jinx (source?)
Niet moeilijkheid, maar het feit dat ze geen escape heeft schijnt te maken te hebben met het feit dat ze in de Koreaanse scene haar amper spelen (source = MonteCristo). Wat nogmaals gewoon als geinig feitje bedoeld was, aangezien Jinx hier in de EU juist erg populair was/is.
Maar dat Ashe als support matig werkt heeft dan weer geen zak te maken met meta.

Trouwens voor de Ezreal haters is een aardige game bezig. Leona + Ezreal is toch wel een hippe wombocombo (bijv. @ 1:45:14 en 1:46:50 ): YouTube: LCS 2014 NA Spring W5D2 + NACS Spring 1 Finals :). Natuurlijk zul je in solo queue minder synergy halen etc. blabla.

[ Voor 13% gewijzigd door Thormodo op 16-02-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Thormodo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:54:
[...]

Niet moeilijkheid, maar het feit dat ze geen escape heeft schijnt te maken te hebben met het feit dat ze in de Koreaanse scene haar amper spelen (source = MonteCristo). Wat nogmaals gewoon als geinig feitje bedoeld was, aangezien Jinx hier in de EU juist erg populair was/is.
Maar dat Ashe als support matig werkt heeft dan weer geen zak te maken met meta.

Trouwens voor de Ezreal haters is een aardige game bezig. Leona + Ezreal is toch wel een hippe wombocombo (bijv. @ 1:45:14 en 1:46:50 ): YouTube: LCS 2014 NA Spring W5D2 + NACS Spring 1 Finals :). Natuurlijk zul je in solo queue minder synergy halen etc. blabla.
Jinx is qua placements van skillshots en je chompers aardig moeilijk haar w is makkelijk te dodgen tenzij je tegen haar aan staat, haat chompers hebben een lange deploy time waardoor bijna niemand in hogere rankings er in loopt.
Haar ult is te dodgen en voorspelbaar als je het als execute gebruikt ook is het goed mikken cross map nogal moeilijk als je geen constante vision op de enemy hebt.
Het beslissen wanneer je haar rocket en minigun gebruikt is ook redelijk pittig wil je het goed doen want geloof me ik zie mensen vaak genoeg in minigun range met een rocket launcher op 1 minion schieten, wat nutteloos mana wasten is.
wil je haar combos goed krijgen is het aardig pittig omdat je dan haar chompers haar W en haar ult goed moet raken en goed gebruik van haar q kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Niet moeilijkheid, maar het feit dat ze geen escape heeft schijnt te maken te hebben met het feit dat ze in de Koreaanse scene haar amper spelen (source = MonteCristo).

Zal denk ik meer aan de meta in Korea liggen, ook vraag ik me af wat geen escapes er mee te maken heeft. Er word wel meer gespeeld in Korea zonder dash/flash escapes. Jinx heeft toch een vrij sterke kit om mensen te kiten.

Zelfs tussen EU/NA zitten er soms veel verschillen in trends qua junglers, mids etc.

Daarbij is inderdaad mijn argument tegen Ashe niet meta-dependent. Ze valt qua nut gewoon af tegenover supports.

@ Fiddles argument, zeker de eerste zooi levels onderschat je hoe vies hard -10MR is. Negate zo'n beetje alle Mres runes en met gebrek daaraan zorgt het ervoor dat alle magic harrass min of meer true damage doen. Dus ook die van je ADC (Ez, Varus, MF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Wat bedoel je met Que?
Maar die had ik nog niet gelezen normaal lees ik mee met het forum maar die heb ik gemist.

Misschien een heel andere vraag en van de hak op de tak springen maar.
wat vinden jullie van Vi als jungler?
Ik zie haar in bijna elke game in de lcs gebanned worden terwijl in normal draft pick zij nooit gebanned word (ben nig geen lvl 30 dus weet niet hoe het met ranked zit)
Zelf is Vi mn main jungler

@chimerae
Ok bedankt ik zal dan waarschijnlijk jungle gaan mainen aangezien de rest van mijn team minder gevoel voor taktiek heeft en ik mezelf aardig erop aan het trainen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
wambamNL schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:15:
[...]

Wat bedoel je met Que?
Maar die had ik nog niet gelezen normaal lees ik mee met het forum maar die heb ik gemist.

Misschien een heel andere vraag en van de hak op de tak springen maar.
wat vinden jullie van Vi als jungler?
Ik zie haar in bijna elke game in de lcs gebanned worden terwijl in normal draft pick zij nooit gebanned word (ben nig geen lvl 30 dus weet niet hoe het met ranked zit)
Zelf is Vi mn main jungler
Que, omdat je iets tamelijk ongerelateerd post t.o.v. van mijn post en dan ook nog iets wat ik al praktisch woord voor woord geschreven had. Maar het is je vergeven :P.

Vi is één van de beste junglers momenteel, en daarnaast vrij makkelijk, dus ik snap niet dat je haar zo weinig ziet in je games. Zeker omdat ze (met wat damage items) ook nog als een malle kan carryen.

[ Voor 9% gewijzigd door Thormodo op 16-02-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thormodo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:21:
[...]

Vi is één van de beste junglers momenteel, en daarnaast vrij makkelijk, dus ik snap niet dat je haar zo weinig ziet in je games. Zeker omdat ze (met wat damage items) ook nog als een malle kan carryen.
Ik zie haar weinig omdat ze zo vaak gebanned word :+ en terecht ook. J4 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:50:
[...]
Wat biedt zij lategame dat ze na lv6 niet heeft? Stun en slow die zijn er dan al. Zoals al eerder genoemd, zonder bakken Gold kom je niet aan je damage. Als support word jij geacht te warden, Sightstone, aura items e.d. te kopen. Ga jij dus gelijk je IE rushen, dan gaat dit weer van je support-abilities af.
'lategame', als in wanneer ze dus wél die items heeft. Ook supports (zie annie?) kopen als het later in de game komt wel damage, en ashe is een van de characters die dmv haar range daar erg veel van profiteert. Natuurlijk heeft ze wel scaling, zoals elke ADC. Je wou eerlijk zeggen dat een Ashe met wat investering niet een welkome source van damage is?

Daarbij kan ze ook erg prettig initiates maken van afstand, wat een relatief unieke skill is. Ik zeg niet dat 'Ashe support new meta' is, maar het kán zeer zeker wel, en is ook niet bijzonder trolly. Zeker niet report waardig. Ik zou het zelf niet in een ranked game doen, maar buiten dat is het in een normal niet een pick waar ik moord of brand voor zou schreeuwen. Dat was meer mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Thormodo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:21:
[...]

Que, omdat je iets tamelijk ongerelateerd post t.o.v. van mijn post en dan ook nog iets wat ik al praktisch woord voor woord geschreven had. Maar het is je vergeven :P.

Oh op doe manier sorry ik zit ook met een vriend in een hevige discussie over lol dus ik haal sommige dingen door elkaar.

Maar ik zie Vi echt amper in normal games als ik haar zie speel ik haar (ik heb haar sinds de release gekocht)
En nogsteeds mn favo jungler Vooral waarschijnlijk omdat ik alleen aatrox heb geprobeerd maar dat is echt totaal niet mijn jungler.
Vi een van de sterkste junglers zou best eens kunnen maar als ik tegen een Vi speel zijn ze meestal of rampzalig slecht of ze builden haar verkeerd.
Wat zouden jullie mij dan als jungle champs aanraden die ongeveer hetzelfde gevoel geven als Vi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
wambamNL schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:03:
[...]
Wat zouden jullie mij dan als jungle champs aanraden die ongeveer hetzelfde gevoel geven als Vi.
Eén van deze zes zou je kunnen proberen: Thormodo in "[PC] League of Legends - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Het was een goede (zon)dag van Brons 4 naar Brons 2.

http://www.lolking.net/summoner/euw/24153168#matches :-)

Garen is best wel ok voor een toplaner vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
iCy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:01:
Je moet echt niet in het weekend spelen, allemaal trolls en zo!!!Einz!!@!

Mijn pagina is ook bijna helemaal groen: http://www.lolking.net/summoner/euw/19558997#matches :P (maar dat zijn geen ranked games).

[ Voor 27% gewijzigd door Thormodo op 17-02-2014 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:01:

http://www.lolking.net/summoner/euw/24153168#matches :-)

Garen is best wel ok voor een toplaner vind ik zelf.
Garen is op lagere ELO's een champion waarmee je kan carryen, hard zelfs :) Makkelijk farmen, zeer sterke 1 vs 1 damage, goeie survivability en een prima late game, ik zie weinig nadelen voor bronze/silver. Hogerop word je gecounterpicked en doe je niks meer (lees: Teemo, Quinn, Elise, Kennen) maar tot die tijd is het een zeer sterke pick!

Wat me opvalt aan je builds op je Lolking pagina is dat je 2 Warmogs koopt, nooit doen. De passive van Warmogs stacked niet en je hebt meer aan wat meer damage (bijvoorbeeld een Infinity Edge om je spin critchance en extra damage te geven of een Black Cleaver die bij elke slag van je spin je tegenstander zwakker maakt, Last Whisper is ook een sterke pick), daarmee ben je een stuk dodelijker voor de carry's van de tegenstander en kunnen ze je minder makkelijk negeren omdat je minder afhankelijk bent van je ult voor kills. Probeer het eens uit, ik denk dat je versteld staat van zijn damage output ;) Met 3.5k health heb je op Garen meestal wel genoeg.

Je scores op Garen zijn uitstekend, zie dit vooral niet als kritiek ;) Ik denk dat je met een iets andere build nog veel beter kan worden!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Het team vroeg erom en met of zonder de extra warmogs, we hadden toch wel gewonnen. Normaal gesproken bouw ik als laatste item een BC :)

En wat betreft counterpicks, ja op hogere elo wordt je inderdaad gecounterpicked. Nu pakken ze als counter een mundo of een renekton, maar early harassen met je Q+E en ze zijn niets meer waard :)

@Thor
Dit weekend is het eerste weekend sinds Eind S3 en Begin S4 dat het voornamelijk positief is :)

En :')
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/p75x225/1604472_522944617821464_1077797663_n.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Meneer iCy op 17-02-2014 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

wambamNL schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:03:
[...]
Die zijn er niet echt. Jarvan comes to mind, maar die is naar mijn mening in vrijwel alles net een tikje minder sterk. Als je een jungler zoekt met goede ganks die potentieel een game kan carryen zou je kunnen gaan voor junglers als Lee Sin, Elise, Evelynn, Pantheon, Kha'Zix etc. Vi, Evelynn, Pantheon en Elise zijn momenteel de junglers die mij het meest bevallen. Voor Lee Sin zijn mijn mechanics te slecht en Kha'Zix heb ik in zijn free2play weken wel eens geprobeerd, maar op de een of andere manier gaat dat bij mij niet lekker.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Na een maandje weg te zijn geweest ben ik weer begonnen met LoL.
Ik probeer steeds beter te worden met Warwick, maar dat valt niet mee.
Vooral het farmen vindt ik vrij lastig met Warwick en raak ik al gouw achter. Dat komt gewoon omdat je alles moet farmen met je AA en dat valt niet mee. Gelukkig kan je een lane met Warwick wel heel goed ganken. Even wachten tot je jungler in de buurt is, ult gebruiken en bam, je hebt een kill.

Ik weet alleen nog steeds niet de perfect build is voor Warwick. Meestal doe ik Chalice > Wits end, Spirit Visage > Randuins maar soms ruil ik de Wits End ook wel eens in voor een BotRK. Ik zat er ook aan te denken om een Hydra op Warwick te bouwen, maakt het farmen wat makkelijker.

En sinds kort gebruik ik ook smart casting, dat is toch wel iets ik eerder had moeten doen. Zeker je items smart casten is zoooo nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Xanthian schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:56:
Vooral het farmen vindt ik vrij lastig met Warwick en raak ik al gouw achter. Dat komt gewoon omdat je alles moet farmen met je AA en dat valt niet mee. Gelukkig kan je een lane met Warwick wel heel goed ganken. Even wachten tot je jungler in de buurt is, ult gebruiken en bam, je hebt een kill.

Ik weet alleen nog steeds niet de perfect build is voor Warwick. Meestal doe ik Chalice > Wits end, Spirit Visage > Randuins maar soms ruil ik de Wits End ook wel eens in voor een BotRK. Ik zat er ook aan te denken om een Hydra op Warwick te bouwen, maakt het farmen wat makkelijker.

En sinds kort gebruik ik ook smart casting, dat is toch wel iets ik eerder had moeten doen. Zeker je items smart casten is zoooo nuttig.
Tja ik ben altijd fan van hem geweest en heb hem veel in jungle en in lane gespeeld.

Lane:

Zijn waveclear is zwak dus je hebt het moeilijk tegen snelle pushers. Die dwingen je onder je tower te farmen terwijl ze jou poken, en dan verlies je veel CS. Voordeel is wel dat de jungler vaak een easy gank heeft in combinatie met jouw ult, maar daar wil je liever niet van afhankelijk zijn. Tevens raak je met Q spam vaak low on mana, dus wees daar voorzichtig mee.

In top ga ik meestal voor het volgende:
Runes: Magicpen, armor, magicres, AP
Masteries: 9/21/0 met magicpen in offense
Build: Spirit Visage, Frozen Heart, Wits End, Magicpen boots. Rest situational maar vooral defensief (denk aan Sunfire, Randuin, Maw of Malmortius etc.) . Tegen een magic damage laner kun je early eventueel ook een chalice bouwen voor de MR + manaregen.

Redenatie: Warwick zijn Q is verreweg zijn sterkste skill in lane en die doet magic damage. AP bouwen zorgt dat je niet tanky genoeg bent, maar CDR en tanky bouwen gaat prima samen. Als je daar wat magicpen bij neemt doet je Q behoorlijke damage op een korte cooldown. Bovendien verlaagt de cooldown op je ulti, en dat is je enige echt nuttige skill in teamfights.

In jungle:

Zo snel mogelijk 6 worden, want pre-6 ben je met alleen Red Buff een matige ganker. Als een lane low is kun je er nog wel eens een kill uit halen met je red buff + E (hoge movespeed), maar over het algemeen kun je het beter bij counterganken houden en eventueel een early dragon (die kun je vrij snel al solo doen als er goede vision op de map is). Ook counterjunglen is mogelijk als je early wards in hun jungle gezet hebt, want Warwick is een goede 1v1 duelist die ook vrijwel altijd high health is in de jungle.

Runes: AS, armor, mres/lvl, movespeed
Masteries: 9/21/0 met armorpen in offense
Build: Spirit of Ancient Golem, Blade of the Ruined King, Frozen Heart, Spirit Visage

Redenatie: Je wil zo snel mogelijk de jungle clearen en dat gaat het hardste met auto-attacks. Vandaar dat je in de jungle AS neemt. Movespeed is voor het ganken en het sneller lopen tussen de jungle camps. De reden dat ik in de jungle anders bouw dan in lane is met name omdat je met BotRK door de slow een extra ganking tool hebt (vervanging van Wits End in de top lane build zeg maar) en omdat je met meer AS een snellere jungle clear hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Bedankt voor je tips, hier heb ik wel wat aan.
Ik had mijn masteries ook op 9/21/0 maar dan in AD.
Warwick in de jungle speel ik eigenlijk nooit, simpelweg omdat ik liever Vi of Volibear speel.

Ik zou het verder wel fijn vinden als zijn ulti ook magic damage deed i.p.v. AD want dan kan je iets meer AP op hem bouwen, net als met Malphite. Daar bouw ik soms ook wel een beetje AP op.

Ik dacht dat ooit ook nog eens een rework van Warwick kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gambit vs SK

wtf was dat pickt gambit skarner, ik dacht even die zijn aan het trollen maar nee hoor. Wat bezielde ze toch???
Ik heb het gevoel dat gambit echt niet meer is wat ze ooit geweest zijn.
Sk daarentegen had wel een mooie game, die hun botlane kwam ongelooflijk sterk uit de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Xanthian schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:56:

Ik zou het verder wel fijn vinden als zijn ulti ook magic damage deed i.p.v. AD want dan kan je iets meer AP op hem bouwen, net als met Malphite. Daar bouw ik soms ook wel een beetje AP op.
Daarentegen werkt je ulti wel heel lekker met Wits End. Elke klap binnen je ulti geeft je een nieuwe stack op je wits end, en je wits end dealt wel magic damage dus dat werkt weer goed samen met je magic pen. Je zult zien dat als je eenmaal sorc boots + wits end hebt voldoende damage op je ulti doet om carries samen met een Q en ignite heel low of zelfs dood te krijgen.

edit: over die rework... weet ik niets van. Weet wel dat Warwick momenteel een matige champion is at best. Zowel voor jungle als top zijn er minimaal een stuk of 10 betere champions.

[ Voor 12% gewijzigd door Vicarious op 17-02-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:10:
Gambit vs SK

wtf was dat pickt gambit skarner, ik dacht even die zijn aan het trollen maar nee hoor. Wat bezielde ze toch???
Ik heb het gevoel dat gambit echt niet meer is wat ze ooit geweest zijn.
Sk daarentegen had wel een mooie game, die hun botlane kwam ongelooflijk sterk uit de hoek.
SK botlane is hit or miss, met name door Candypanda. In vorm is hij een van de beste AD carries van EU, maar ik heb hem ook vaak genoeg keihard zien falen. Skarner was een pick waarmee gambit veel succes had in scrims, vandaar dat ze het ook hier probeerden. Gambit heeft gewoon veel problemen met het continue reizen (Visa gedoe) en door het gebrek aan een gaming house (eigen keuze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:40:
Dus je argumenteert eerst tegen het luisteren naar koreanen omdat we niet allemaal hoeven luisteren naar mensen die de meta min of meer maken - om vervolgens iets dat buiten de meta valt meteen af te schieten op basis van een minder dan sterk argument. Om nou Fiddlesticks z´n AoE Mres aura wel te tellen, maar Ashe's late game te negeren vind ik vreemd. Daarnaast noteer je bij veel supports 'poke', zet dan ook bij Ashe dezelfe notitie, die heeft met haar passive (die zich beter leent voor support dan voor haar main role), en haar W ook een prima lading poke!

Ashe support... ik heb het zelf 1x gedaan om een maat van mij enigsinds te trollen en tijdens de game voor de grap te zeggen, kijk eens hoe geweldig een Ashe support wel niet is. Ik schoot links en rechts wat ults raak die kills opleverden en eindigde de game met 0/0/27. Zou ik het anderen aanraden om support te spelen? Nee want in dit geval ging het goed, maar als ik het bekijk vanuit het oogpunt dat niet merendeel van de ults raak zouden zijn, dan heb je een underfed AD Carry die geen enkele drol aan impact heeft in de game. Nee doe me dan maar een CC monster als Thresh / Leona die iig een game voor je kan controleren zonder om te vallen zodra er ook maar een seconde de focus op ze ligt (want ja dat is wat er met Ashe gebeurt). Overigens van wat ik begrijp uit je comments wil jij haar niet eens support bouwen, maar als een extra AD Carry anders hoef je namelijk niet te praten over een lategame. Ashe is een hypercarry maar niet eerder dan dat ze een fatsoenlijke 5/ 6 item build heeft.
[...]

Ik haat absoluut niet op Ezreal, maar ik haat wel op de Bronze/Silver/Gold die denken wel even alle skillshots te landen. Want het blijft een feit, Ezreal zijn grootste damage-output komt uit zijn skillshots en niet uit zijn auto-attacks. Gaan die dus voor 50% mis dan heb je een AD Carry die gemiddeld nog minder damage doet dan Corki.
Xanthian schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:56:

Ik zie WW liever in lane dan dat ik hem als jungler heb, maar dat neemt niet weg dat het poppetje in dezelfde rol als bijvoorbeeld Mundo kan fungeren. Een meatshield die amper tot niet neer te krijgen is. Ik zie dan Vicarious Warwick als jungler noemen, wat idd niet verkeerd is, alleen in mijn elo-range vergeet men nog wel eens de E ook UIT te zetten. Dus dan komen ze voor een vrolijke lanegank en hoppa, de enemy loopt alvast weg, aangezien die het gehuil van Warwick al hoort ;).

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:32:
[...]
'lategame', als in wanneer ze dus wél die items heeft. Ook supports (zie annie?) kopen als het later in de game komt wel damage, en ashe is een van de characters die dmv haar range daar erg veel van profiteert. Natuurlijk heeft ze wel scaling, zoals elke ADC. Je wou eerlijk zeggen dat een Ashe met wat investering niet een welkome source van damage is?
En hoe vaak loopt de game zo ernstig uit de hand dat support Annie dezelfde stats als AP carry heeft? Bij mij niet zo heel vaak. Talisman, Sightstone, RoA, Boots, Twin Souls zijn meer het soort builds dat ik voorbij zie komen mocht de game lang genoeg doorgaan en Annie genoeg assists/kills pakken. Zelfs al zou ze meer geld hebben, een Deathcap daar bovenop zou haar verre van een APC maken.

Ashe gaat dus nooit aan de items komen die haar een carry maken. In deze meta is het al lastig genoeg om met Ashe te carryen, en heb je ook zeker LW/BT/PD/IE nodig voordat je leuke damage begint te doen. Daar kom je als support Ashe in een winning game pas na de 45min aan, if at all. Je bent onder de illusie dat Ashe support = 2e ADC. No, just no.
Daarbij kan ze ook erg prettig initiates maken van afstand, wat een relatief unieke skill is.
Tenzij je ermee assisteert bij een gank in een andere lane is haar arrow van grote afstand natuurlijk niet echt initiation, close range, ja. Neem aan dat je team niet zo achterlijk is 4v5 erin te duiken omdat jij je arrow vanuit de base land :+
Damienx2 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:32:
Dus dan komen ze voor een vrolijke lanegank en hoppa, de enemy loopt alvast weg, aangezien die het gehuil van Warwick al hoort ;).
Echte mannen laten weten dat ze eraan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik zie WW liever in lane dan dat ik hem als jungler heb, maar dat neemt niet weg dat het poppetje in dezelfde rol als bijvoorbeeld Mundo kan fungeren. Een meatshield die amper tot niet neer te krijgen is. Ik zie dan Vicarious Warwick als jungler noemen, wat idd niet verkeerd is, alleen in mijn elo-range vergeet men nog wel eens de E ook UIT te zetten. Dus dan komen ze voor een vrolijke lanegank en hoppa, de enemy loopt alvast weg, aangezien die het gehuil van Warwick al hoort ;).
Niet alleen in onze ELO hoor ;) En zelf vergeet ik het ook geregeld eerlijk gezegd. Vind hem inderdaad ook beter in lane dan in de jungle, maar je moet wel goed opletten in welke matchup je hem neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:52:
[...]

Niet alleen in onze ELO hoor ;) En zelf vergeet ik het ook geregeld eerlijk gezegd. Vind hem inderdaad ook beter in lane dan in de jungle, maar je moet wel goed opletten in welke matchup je hem neerzet.
Even een serieus aantal vragen: Tegen wie zet je Warwick dan neer? Hoe overkom je zijn mana-problemen? Hoe zorg je ervoor dat je niet bullied word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:00:
[...]

Even een serieus aantal vragen: Tegen wie zet je Warwick dan neer? Hoe overkom je zijn mana-problemen? Hoe zorg je ervoor dat je niet bullied word?
Een deel van zijn manaproblemen voorkom ik door te starten met Dorans ring + pots. Daarmee heb je danzij je passive lifesteal, Q lifesteal en 2 pots ook gelijk wat sustain om eventuele harass te kunnen weerstaan. Tegen een laner die vooral magic damage doet kun je ook voor Chalice gaan.

In principe word je door de meeste lane opponents gebullied omdat Warwick zeker early game niet zo'n hele sterke laner is. Bovendien heb ik altijd moeite om mijn farm op peil te houden. De makkelijkste matchups zijn daarom tegen passieve laners als Shen, Cho, Singed en Malphite, Mundo gaat volgens mij ook nog wel aardig. Vooral health bouwen heeft niet gek veel zin tegen Warwick doordat zijn Q een percentage van zijn health als damage doet (wordt daarna uiteraard wel reduced door MR). Zet hem vooral niet tegen al teveel ranged harass (Kennen, Yorick, Jayce) of tegen een sterkere duelist (Udyr, Riven, Jax en zelfs Fiora :') ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:00:
[...]

Een early Chalice is altijd een optie op WW, kost niet veel en het is niet schandalig slecht op hem.

Eigenlijk heeft Vicarious alles al genoemd ;) Beschouw deze comment dan maar als niet verstuurd.

Overigens, om aan te tonen dat Koreanen ook gewoon mensen zijn:

Ach als ik toch video's post, dan ook maar even deze, dit is ook wat ik tegenwoordig zeg als ik al mijn skillshots mis ;):

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KTvFHWlxAqc]

[ Voor 35% gewijzigd door Damien op 17-02-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Ik haat absoluut niet op Ezreal, maar ik haat wel op de Bronze/Silver/Gold die denken wel even alle skillshots te landen.
Iemand werd Ezreal afgeraden (niet zozeer door jou), omdat hij zogenaamd niet goed meer zou zijn "in ranked". Wat in mijn ogen dus nogal onzin is. Dan moet je hem uiteraard wel goed kunnen spelen (zeker vanwege alle skillshots), maar dat geldt wel voor meer heroes.

Overigens @dat Faker filmpje. Zet er dan ook even Dyrus zijn comment bij :P :

"3 months of watching his plays and you guys could only find 3 fails.

god help us"

[ Voor 25% gewijzigd door Thormodo op 17-02-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik dacht dat Aatrox niet zo goed meer was na zijn nerf, maar als ik dan zie dat ik na blue en red buff met 4 pots en 75% HP uit de jungle kom dan is dat toch niet verkeerd.

Ganken gaat echt prima als je die knock-up maar raakt.

Ik had hem gebouwd met BotRK, Mobility boots, Sunfire, Spirit Visage, Guardian Angel en des ondanks dat alles vindt ik hem nog wel squishy in team fights, maar 2 revives is dan wel weer leuk. Masteries waren 21/9/0

Jammer dat ik geen IP meer voor hem heb. Aan de andere kant had ik toch al teveel junglers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
Misschien Aatrox iets meer sustain bouwen ipv tanky? Afhankeljik wat de tegenstanders doen natuurlijk, maar ik vind hem prettiger werken wanneer we als een tanky top en support hebben. Dan BOTRK, Hydra, Spirit Visage, Randuims. Boots Mercury's.

Met lifesteal runes (6%) en je spirit (20% extra healing) heb je echt een dikke sustain. CC is je vijand natuurlijk, maar dat is met zo'n beetje alle melee autoattackers :).

Runes 6% + Hydra 12% + BOTRK 15% = 33% lifesteal + 20% van spirit = 39.6% lifesteal. Met de passive AS + ult AS + je cleave in teamfights ben je vrij lastig neer te krijgen en dan moet het nog 2 x ook.

Daarnaast scaled je Blood thirst en / - Price ook met AD, dus is de extra AD van Hydra niet verkeerd.

Ik zou hem dus net wat minder tanky, en wat meer sustain bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het vervelende van het van je auto-attacks afhankelijk zijn van je healing is dat je met wat CC dus vrij rap dood bent. Bij ranged characters speelt dat wat minder omdat die vaak toch wat veiliger op afstand staan, maar bij Aatrox heb je niet veel keuze anders dan er middenin jumpen. Bovendien heb je niet zoveel natural tankyness zoals bijvoorbeeld een Malphite of Nautlius oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Precies, daarom schreef ik al "CC is je vijand". tegen CC-rijk team kan je hem beter meer tanky bouwen inderdaad, maar zoals je zegt, is een andere pick dan een veiligere keuze. Maargoed, je hebt "2 levens" met Aatrox, dus laat ze hun CC maar op jou gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:42:
Het vervelende van het van je auto-attacks afhankelijk zijn van je healing is dat je met wat CC dus vrij rap dood bent. Bij ranged characters speelt dat wat minder omdat die vaak toch wat veiliger op afstand staan, maar bij Aatrox heb je niet veel keuze anders dan er middenin jumpen. Bovendien heb je niet zoveel natural tankyness zoals bijvoorbeeld een Malphite of Nautlius oid.
In de juiste teamcomp is dit zeker haalbaar, je bent ipv de wat tankyer jungler gewoon meer een assassin jungler. Dit is echter doorsnee niet wat gewenst is maar in soloq kan het wel als je teammates allemaal vrij tanky champs nemen.

Botrk, Hydra, Boots, Randuins, Visage, GA

als je aan lategame toekomt, moeten ze je 3x neerkrijgen en dan kan je het je echt wel permitteren om teamfights te initieren als je op hun backline kan jumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:07:
[...]

In de juiste teamcomp is dit zeker haalbaar, je bent ipv de wat tankyer jungler gewoon meer een assassin jungler. Dit is echter doorsnee niet wat gewenst is maar in soloq kan het wel als je teammates allemaal vrij tanky champs nemen.

Botrk, Hydra, Boots, Randuins, Visage, GA

als je aan lategame toekomt, moeten ze je 3x neerkrijgen en dan kan je het je echt wel permitteren om teamfights te initieren als je op hun backline kan jumpen.
Het probleem vind ik alleen dat BotRK en Hydra erg duur zijn, en je hebt geen jungle gold item.
Dit maakt het allemaal net wat minder. Je zou natuurlijk eerst Golems kunnen pakken, dan BotRK en Hydra en vervolgens SV. Ik vindt het net allemaal iets minder ideaal in de jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Xanthian schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:22:
[...]

Het probleem vind ik alleen dat BotRK en Hydra erg duur zijn, en je hebt geen jungle gold item.
Dit maakt het allemaal net wat minder. Je zou natuurlijk eerst Golems kunnen pakken, dan BotRK en Hydra en vervolgens SV. Ik vindt het net allemaal iets minder ideaal in de jungle.
Klopt, maar je moet met een Aatrox ook niet twijfelen om zelf de kills te pakken (zeker bij top ganks), aangezien je de hele lanfase aardig kan snowballen. Door die kills gaat je gold wat harden. En killen moet geen probleem zijn met je slow + knockup. SoloQ dan ook hè, waar je niet van je teammates afhankelijk kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Oké, ondertussen in mijn promo's naar S1 :D Moest weer even inkomen met Evelynn, maar mijn winrate is alweer 60%.. Merk dat als je tegen een team speelt met aardig wat CC je beter wat hp kan halen dan puur en alleen maar dmg :) Nu eens zien hoe mijn promo's gaan.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ashe support... ik heb het zelf 1x gedaan om een maat van mij enigsinds te trollen en tijdens de game voor de grap te zeggen, kijk eens hoe geweldig een Ashe support wel niet is. Ik schoot links en rechts wat ults raak die kills opleverden en eindigde de game met 0/0/27. Zou ik het anderen aanraden om support te spelen? Nee want in dit geval ging het goed, maar als ik het bekijk vanuit het oogpunt dat niet merendeel van de ults raak zouden zijn, dan heb je een underfed AD Carry die geen enkele drol aan impact heeft in de game. Nee doe me dan maar een CC monster als Thresh / Leona die iig een game voor je kan controleren zonder om te vallen zodra er ook maar een seconde de focus op ze ligt (want ja dat is wat er met Ashe gebeurt). Overigens van wat ik begrijp uit je comments wil jij haar niet eens support bouwen, maar als een extra AD Carry anders hoef je namelijk niet te praten over een lategame. Ashe is een hypercarry maar niet eerder dan dat ze een fatsoenlijke 5/ 6 item build heeft.
A. Ashe is geenzins een hypercarry, en B. Ik heb nooit geargumenteerd dat Ashe een sterke support zou zijn, ik gaf alleen aan dat ik het een trollpick is, en an sich prima in een normal game te spelen valt. Voor wanneer men weer 's wat anders wil proberen. Wat het originele punt was - iemand werd er op aangevallen en zou gereport gaan worden. Vind ik zwaar overtrokken voor een nichepick.

En natuurlijk bouw je ashe niet compleet support. Vouw ergens allicht (laat!) in de game wat AD en ASPD in om meer gebruik te maken van je Q. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Je bouwt elk character naar z'n natuurlijke kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Mebus schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:49:
Oké, ondertussen in mijn promo's naar S1 :D Moest weer even inkomen met Evelynn, maar mijn winrate is alweer 60%.. Merk dat als je tegen een team speelt met aardig wat CC je beter wat hp kan halen dan puur en alleen maar dmg :) Nu eens zien hoe mijn promo's gaan.
Hoe doe je dat toch. Ik begon dit seizoen in Bronze V. Ondertussen ben ik al 4 keer naar Bronze IV gepromoveerd, heb nu ruim 60 wins en 35 losses, dus het lijkt me duidelijk dat ik meer win dan verlies.

Ik heb ook werkelijk zeer weinig last van trollers, feeders (degene die het express doen althans). Flamende mensen gaan hun gang maar, mijn huid is dik zat :). Echter, zogauw ik in Bronze IV weer op 50+ punten sta begint de ellende, dan verlies ik er weer ineens 6 achter elkaar en degradeer weer :S.

Ach ja, komt wel goed, als ik deze winrate vast blijf houden lijkt het me sterk dat het systeem me niet een groter verschil gaat geven in LP qua win/losses (nu -16/17 voor loss +20/22 win).

Gewoon volhouden dan maar dus, op dit moment sta ik op 57 punten in Bronze V :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:06:
[...]

Hoe doe je dat toch. Ik begon dit seizoen in Bronze V. Ondertussen ben ik al 4 keer naar Bronze IV gepromoveerd, heb nu ruim 60 wins en 35 losses, dus het lijkt me duidelijk dat ik meer win dan verlies.

Ik heb ook werkelijk zeer weinig last van trollers, feeders (degene die het express doen althans). Flamende mensen gaan hun gang maar, mijn huid is dik zat :). Echter, zogauw ik in Bronze IV weer op 50+ punten sta begint de ellende, dan verlies ik er weer ineens 6 achter elkaar en degradeer weer :S.

Ach ja, komt wel goed, als ik deze winrate vast blijf houden lijkt het me sterk dat het systeem me niet een groter verschil gaat geven in LP qua win/losses (nu -16/17 voor loss +20/22 win).

Gewoon volhouden dan maar dus, op dit moment sta ik op 57 punten in Bronze V :D
Speel je die verliezende games dan ook vaak achter elkaar, of neem je tussendoor ook de tijd om wat af te koelen? Ik had in Gold I zelf vaak de neiging om teveel achter elkaar te spelen, en daar zelf een beetje zuur (lees, kwaad, Gold I is .. werkelijk een hel), van te worden. Kan me voorstellen dat na de 3e loss je de moed wat opgeeft.

Daarnaast, wat speel je in Bronze V / IV dan zoal, en welke rol prefereer je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:12:
[...]

Speel je die verliezende games dan ook vaak achter elkaar, of neem je tussendoor ook de tijd om wat af te koelen? Ik had in Gold I zelf vaak de neiging om teveel achter elkaar te spelen, en daar zelf een beetje zuur (lees, kwaad, Gold I is .. werkelijk een hel), van te worden. Kan me voorstellen dat na de 3e loss je de moed wat opgeeft.

Daarnaast, wat speel je in Bronze V / IV dan zoal, en welke rol prefereer je?
Die potjes zijn op zijn minst al over 2/3 dagen verdeeld, dus qua rage zit het wel goed. Daarnaast zijn 90% van mij games gewoon leuke potjes, en wordt ik echt niet kwaad hoor als ik verlies. Mijn scores en CS zijn redelijk constant, maar het gebeurd gewoon consequent zo.

Qua rollen: sja soloQ; ik speel alles wel zo'n beetje. Met top als minst favoriete rol, omdat ik daar net wat teveel geduld moet hebben vaak :). Meestal is dat geen probleem omdat ADC en Support bijna nooit gecalled worden. Meestal neem ik dus ook een rol die niemand called, om gezeur te voorkomen.

Midgames win ik meestal wel, jungle lijk ik de laatse tijd meer moeite mee te hebben over de streep te trekken. Ik weet tegenwoordig nooit meer wie te nemen 8)7.

Het zal ook wel een deel toevallig zijn. Ben vorig jaar pas begonnen met spelen, en kwam in Silver IV uit na placements. Dat was veel te hoog voor me, maar die harde les heeft me wel goed gedaan wat dat betreft. Nu haal ik een volgens mij zeer respectabele winrate, maar val steeds weer in een gat.

Maar zoals gezegd, gezien mijn winrate kom ik er wel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11

Qon

Ik kwam na placements in Silver V, waarna ik echt elke match verloor. Ik weet niet hoe en wat, maar ik denk dat ik gewoon even wat minder speelde, want op dit moment gaat het me weer te makkelijk af, waardoor ik elke match makkelijk kan winnen (zelfs als support).

Wel leuk hoor :P... maar zal wel frustrerend zijn voor de andere spelers: http://www.lolking.net/summoner/euw/37675177#matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik maak me klaar voor een rits van verliezen, want na koppig vast te houden aan Nasus top ga ik proberen iedere rol te spelen. Dit o.a. nadat een vriend van me 30 is geraakt en spijt heeft dat hij er niet iets langer over heeft gedaan. Ik ben benieuwd, maar het mag ook eens iets anders zijn, want na dezelfde routine is er een beetje sleet op de addiction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@Ero-Sensei, puur gewoon op je houding letten in een game. Als je zegt wat mensen fout doen luisteren ze er vaak toch niet naar en zal je ze alleen maar bozer maken. In plaats daarvan niks zeggen (of zeggen dat ze veiliger moeten spelen kan nog) en 'gj' zeggen als ze iets goeds hebben gedaan. Zo voorkom je al veel games waarbij er meer gepraat word dan gespeeld :) Bronze/silver is 90% puur je houding. Als die in orde is win je games.

Eerste match gewonnen van m'n promo's met Leona :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Tjongejonge, hoe meer ik met Bronze II en I speel, hoe meer overrated ik die categorie begin te vinden.

Onze Jayce Gold III, de rest Bronze I en II (ik als enige niet ranked, net lvl 30 geworden).

We hebben wel gewonnen, daar niet van, maar heb zo veel keren moeten zeggen "group", wat maar heel af en toe werkte.

3 enemies dead, open inhib gerespawned, Ik en Jayce pushen mid (zaten al aan verwoeste tier 2 turret) en we zeggen "go for inhib".

Onze ADC Tryndamere, ja, je leest het goed, gaat wat bot farmen/pushen terwijl deze geen probleem vormt, onze WW jungle loopt de hele tijd tussen camps/lanes en natuurlijk komt de lichte fed riven bij inhib en is het double kill.

Als ik had geweten dat ze het allemaal gingen aftrappen, dan was ik niet tot de inhib gegaan om een double kill te geven.

Ook bij bijna het einde van de game. We pushen bot inhib turret + inhib, mid inhib is open, nee, 3 van on team jumpen op de enemies om wat kills te halen. Gelukkig dps van mij en jayce hoog genoeg om inhib te halen.

Wat een vervelende mentaliteit. Zo gefocussed op hun KDA dat ze liever de game throwen dan het te winnen, wat bijna gebeurt is door dat gedrag (enemy had ace gemaakt omdat er altijd wel 1 was die in unwarded enemy jungle wat farm ging halen top of bot ..)

Ik vind ziggs wel een leuke champ. Ben 7/7/10 gegaan wat niet zo slecht was vergeleken met de andere. Wat ik wel merk is dat ik bijna nooit m'n ignite gebruik. Doordat z'n Q zo'n grote range heeft komt het er bijna niet van. Ben aan het twijfelen of ik gewoon geen andere skill zou nemen.

Heb ignite 1 keer gebruikt en zo hard gefaald. Darius was mij aan het achtervolgen. Had 2 mooie Q geland en hij had nog een paar honderd HP. Ik was zelf redelijk low maar ik had zhonyas. Ik stop, throw een Q, darius springt op mij, ik zet ignite op hem, doe nog een E en duw op m'n 3 toets en ... "YOU HAVE BEEN SLAIN" .... stond m'n Zhonyas op de 1 toets :')

Heb gelukkig darius gekilled met de laaste tik van ignite :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misterdoom schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:31:
Tjongejonge, hoe meer ik met Bronze II en I speel, hoe meer overrated ik die categorie begin te vinden.
Wie... overrate Bronze I en II? Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat alles onder Plat toch zeker vol met trolls e.d. zit.

Bronze anything zijn toch wel de vurige diepten van MMR hell.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

misterdoom schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:31:
Ik vind ziggs wel een leuke champ. Ben 7/7/10 gegaan wat niet zo slecht was vergeleken met de andere. Wat ik wel merk is dat ik bijna nooit m'n ignite gebruik. Doordat z'n Q zo'n grote range heeft komt het er bijna niet van. Ben aan het twijfelen of ik gewoon geen andere skill zou nemen.
Heb gelukkig darius gekilled met de laaste tik van ignite :p
Neem vooral geen andere skill en blijf ignite gebruiken en ermee oefenen.

Als ik mid speel, dan haal ik per game vrijwel altijd minimaal 1 kill door ignite. Met Ziggs is dat - gelet op zijn range en zijn prima ranged ulti als finisher - waarschijnlijk wel wat minder dan bijv met Gragas, maar ignite blijft oh zo belangrijk.

Zeker pre lvl 6 vind ik ignite erg belangrijk om mogelijk al een kill mee te pakken, maar ook erna.

Als je wat meer ervaring krijgt, dan leer je wel om ignite er op de juiste momenten op te gooien. Op den duur voel je wel aan op welke momenten je waarschijnlijk een kill kan meepakken, en dan is het wel belangrijk de ignite er alvast op te gooien voordat je enemy zich uit de voeten maakt. Dus wacht er niet altijd té lang mee.

Vergeet ook niet te flashen voor een ignite kill. Met Ziggs kun je vaak via zijn W + flash een flinke afstand overbruggen om in range te komen voor de finishing ignite of een Q. Geldt ook voor andere champs: als je in ignite range kan komen met een flash en zo een kill kan pakken, doen!

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 17-02-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Koekiemonsterr schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:03:
[...]

Neem vooral geen andere skill en blijf ignite gebruiken en ermee oefenen.

Als ik mid speel, dan haal ik per game vrijwel altijd minimaal 1 kill door ignite. Met Ziggs is dat - gelet op zijn range en zijn prima ranged ulti als finisher - waarschijnlijk wel wat minder dan bijv met Gragas, maar ignite blijft oh zo belangrijk.

Als je wat meer ervaring krijgt, dan leer je wel om ignite er op de juiste momenten op te gooien. Op den duur voel je wel aan op welke momenten je waarschijnlijk een kill kan meepakken, en dan is het wel belangrijk de ignite er alvast op te gooien voordat je enemy zich uit de voeten maakt. Dus wacht er niet altijd té lang mee.

Vergeet ook niet te flashen voor een ignite kill. Met Ziggs kun je vaak via zijn W + flash een flinke afstand overbruggen om in range te komen voor de finishing ignite of een Q. Geldt ook voor andere champs: als je in ignite range kan komen met een flash en zo een kill kan pakken, doen!
Hmm, je hebt daar wel een punt. Early game heb ik nog nooit ignite gebruikt met ziggs. Gewoon omdat als ik ze hard poke, ze onder hun turret staan en een dive dan nogal zinloos is.

Moet er misschien wat meer op letten om te igniten als ik een minion ga killen en dan een goede E+Q.

En dat flash ->Ignite doe ik al op champions als het mogelijk is maar voel me met ziggs nog niet zeker genoeg. Ook m'n W als escape heb ik nog niet zo heel erg onder de knie maar dat komt wel, als ik hem eens koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Koekiemonsterr schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:03:
[...]

als je in ignite range kan komen met een flash en zo een kill kan pakken, doen!
Hier ben ik het toch niet mee eens hoor :p, meestal is het de moeite maar er zijn genoeg redenen om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

SemperEgo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:58:
Hier ben ik het toch niet mee eens hoor :p, meestal is het de moeite maar er zijn genoeg redenen om het niet te doen.
Je meent het :P Uiteraard is het nogal situationeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:26:
[...]

Bronze anything zijn toch wel de vurige diepten van MMR hell.
Toch denk ik dat Bronze leuker is dan Silver. Volgens mij hebben Bronze spelers allang geaccepteerd dat ze slecht zijn en spelen ze gewoon voor de fun terwijl silver spelers vaak de grootste ragers/trolls zijn die AFK gaan als je een keer hun lane niet campt terwijl de enemy jungler dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen met FPS drops sinds een aantal patches (lees, iedereen)

Een redditor heeft een fix gevonden: http://www.reddit.com/r/l...ed_with_1_simple_command/

Ik ga em vanavond proberen, hopelijk kan ik op mijn zwaar overgekwalificeerde i7 + GTX580SC weer ongestoord op 60 FPS spelen ipv 40-50 tijdens teamfights.

Fix schijnt beter te werken voor Nvidia-patienten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Kwam gister (en vanochtend) een gele fiat cinquento tegen met daar achterop een (grote) Badger Teemo sticker.

Ben benieuwd of het een Gotter is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:57:
[...]
A. Ashe is geenzins een hypercarry,
Ashe werd vroeger gewoon gezien als hyper carry. Dat ze tegenwoordig niet meer in het rijtje staat van Vayne/Kog'maw/Tristana is simpel gezegd omdat ze de term hyper carry hebben veranderd van:
Hyper-carry - A champion, often an ADC, that does tons of damage, more specifically, into late game. These champions are often squishy and weak early, but turn into monsters during late game.
Naar schijnbaar een versie dat het of percentage damage doet of een belachelijke ranged krijgt. Terwijl Ashe qua utility late game juist een monster wordt. Nee Ashe heeft idd geen percentage damage, en nee Ashe heeft ook geen range-increase (blijft 600 de hele game). Maar Ashe heeft wel een crit-passive en een perma-slow late game.

Een goede Ashe kon je vroeger amper tot niet bereiken of van ontsnappen (tegenwoordig met alle gapclosende assassin's is dit inderdaad enigszins veranderd). Neem daarbij een 6 item build (wat op elke AD Carry vaak genoeg al een dodelijke combinatie is) en je hebt een Carry die net als 3 bovenstaande vanuit haar vrij zwakke early/mid game een goede/geweldige lategame heeft.
iCy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:17:
Kwam gister (en vanochtend) een gele fiat cinquento tegen met daar achterop een (grote) Badger Teemo sticker.

Een Satanworshipper? Mag het hopen van niet!

[ Voor 67% gewijzigd door Damien op 18-02-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
iCy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:17:

ik zou oppassen of het niet een hoop paddo's liggen waar je rijd. Je weet het maar nooit met die rat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Haha fav champ teemo.. gisteren mijn laatste game van de avond teemo gespeeld, toplane vs trundle, na 5 min begon het geflame in /all .. echt zo mooi. Game dik gewoon overigens..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

ArgantosNL schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:46:
[...]

ik zou oppassen of het niet een hoop paddo's liggen waar je rijd. Je weet het maar nooit met die rat.
Gelukkig stond de auto stil en geen paddo's gezien :') Wou stiekem uit wraak de banden lek steken. Had een from minute 0 AFK teemo, was geen DC maar echt afk en dat de volle game. Zit er aan te denken om iets van teemo af te drukken en voor zijn/haar raam te hangen :')

Maar, Silver is inmiddels weer in zicht voor mij. Zondag begonnen met 11 LP in Brons 4 en ben gisteren gestopt met 80LP Brons 2.

Garen is in Brons echt oppermachtig.

[ Voor 21% gewijzigd door Meneer iCy op 18-02-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
iCy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:51:
[...]

Gelukkig stond de auto stil :') Wou stiekem uit wraak de banden lek steken. Had een from minute 0 AFK teemo, was geen DC maar echt afk en dat de volle game.

Maar, Silver is inmiddels weer in zicht voor mij. Zondag begonnen met 11 LP in Brons 4 en ben gisteren gestopt met 80LP Brons 2.

Garen is in Brons echt oppermachtig.
Garen, heerlijke champ, of je nu goed of slecht speelt, hij wordt altijd tanky :) Alleen irriteer ik me altijd aan zijn ult; die vind ik bijna vergelijkbaar met Darius' ult, maar dan zonder resets.

Ik snap het verschil wel hoor; True dmg of X missing health maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

m0nk schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:51:
Haha fav champ teemo.. gisteren mijn laatste game van de avond teemo gespeeld, toplane vs trundle, na 5 min begon het geflame in /all .. echt zo mooi. Game dik gewoon overigens..
Ik versta flame in /all niet. Toegegeven ik heb me ook eens kwaad gemaakt toen MMR me bij lvl 30's bracht die nog eens de lane begonnen te babysitten :/. Over het algemeen reserveer ik het voor als ik outplayed ben en dit ook erken of als ik een top 1v1 duel wil (throwback to knive CS :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ero-Sensei schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:57:
[...]

Garen, heerlijke champ, of je nu goed of slecht speelt, hij wordt altijd tanky :) Alleen irriteer ik me altijd aan zijn ult; die vind ik bijna vergelijkbaar met Darius' ult, maar dan zonder resets.

Ik snap het verschil wel hoor; True dmg of X missing health maar toch..
Het ergste is nog, eerst wordt je doodgespint, met een silence daaropvolgend en als je dan nog niet dood bent, DEMICIA. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

KS1987 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:00:
[...]

Ik versta flame in /all niet. Toegegeven ik heb me ook eens kwaad gemaakt toen MMR me bij lvl 30's bracht die nog eens de lane begonnen te babysitten :/. Over het algemeen reserveer ik het voor als ik outplayed ben en dit ook erken of als ik een top 1v1 duel wil (throwback to knive CS :9).
Ben het wel gewend, vaak als je Teemo speelt en je flink aan het harassen bent krijg ik vaak opmerking in /all zoals "n00b champ" "l2play fucking n00b" "Fucking n00b Teemo" etc etc etc
Kan er wel om lachen. Ik reageer er ook nooit op eigenlijk.. Die global taunt is iig wel heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Teemo kan echt hard zijn op top. Vooral door zijn range en snelheid is hij moeilijk te pakken. En dan heb je nog het champignonnenveld uiteraard. Langs de andere kant kan hij ook wel serieus falen en dan voegt hij weinig toe in teamfights. Voorwaarde voor een teemo op top is sowieso een enorm tanky jungler want je verliest een bruiser. En evt een leona als support die ook de tanky toer opgaat.
De "haat" tegen teemo zijn vooral mensen die meegaan op de anti-teemo stroom. Het is soms een goede pick, soms een enorm domme. Maar als je er goed mee kan spelen, waarom niet denk ik dan. Zijn winpercentage op hogere regionen lag zelfs boven de 50% dacht ik, al was het nipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik snap het wel, Ik persoonlijk haat die teemo paddo's, ik speel meestal een ADC of APC rol en dat is het heel vervelend als je tegen een paddo aanloopt en meteen meer dan 25% van je HP weg is. Een teemo mee hebben kan best handig zijn, lekker lopen over de paddo's en blijven ze chasen kun je ze in een keer afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Zelf vind ik een teemo op 3v3 ook vervelend, overal loop je tegen die paddo's aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Als ik Teemo speel (AP) dan zorg ik altijd dat de jungle waarin de meeste fights plaats vinden helemaal geshroomed zijn. Gebruik ook vaak mijn passive om na de engage even te wachten en gelijk de adc te blinden. Merk ook vaak dat mensen helemaal beserkermode focussen op je. Gisteren ook, liepen ze echt de halve jungle achter me aan.. Vervolgens liepen ze door alle shrooms en werden ze een voor een gekilled door mijn team.. Leuke games zijn dat.. :P Wel overigens in silver league..

[ Voor 3% gewijzigd door m0nk op 18-02-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
De zelfde categorie die nidalee, singed en udyr chasen, ik snap niet dat er mensen zijn die achter deze champs aan rennen, je haald ze toch niet in als je geen 450 MV speed hebt.

Ik snap trouwens ook niet waarom je AD teemo zou gaan. Meeste damage met teemo haal je uit de poison en de paddo's. AD teemo paddo's zijn alleen vervelend als slow, damage valt heel erg mee.

[ Voor 35% gewijzigd door ArgantosNL op 18-02-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:26

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Teemo <3 Squishy als een kwal op het droge maar oh zo heerlijk om mee te poken. Gewoon midden in een lane gaan staan en je passive zijn ding laten doen. Vervolgens iedereen van achteren pakken en wegrennen als een little bitch :D

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:06:
[...]

Een deel van zijn manaproblemen voorkom ik door te starten met Dorans ring + pots. Daarmee heb je danzij je passive lifesteal, Q lifesteal en 2 pots ook gelijk wat sustain om eventuele harass te kunnen weerstaan. Tegen een laner die vooral magic damage doet kun je ook voor Chalice gaan.

In principe word je door de meeste lane opponents gebullied omdat Warwick zeker early game niet zo'n hele sterke laner is. Bovendien heb ik altijd moeite om mijn farm op peil te houden. De makkelijkste matchups zijn daarom tegen passieve laners als Shen, Cho, Singed en Malphite, Mundo gaat volgens mij ook nog wel aardig. Vooral health bouwen heeft niet gek veel zin tegen Warwick doordat zijn Q een percentage van zijn health als damage doet (wordt daarna uiteraard wel reduced door MR). Zet hem vooral niet tegen al teveel ranged harass (Kennen, Yorick, Jayce) of tegen een sterkere duelist (Udyr, Riven, Jax en zelfs Fiora :') ).
ben het hier niet helemaal mee eens je kan WW tegenwoordig lanen tegen vrijwel elke matchup. Gragas is de hardste counter, tanky sustain, attack speed slow waveclear en een escape maken het je echt totaal onmogelijk. Ook moeilijk zijn Zyra, Ziggs Lux en Cassio. Toplane is alles wel te doen.
Op mijn main heb ik atm 71% winrate met hem http://www.lolking.net/summoner/euw/19232796#ranked-stats
op mijn smurf iets over de 50%. http://www.lolking.net/summoner/euw/18988886#ranked-stats
moet wel bij gezegd worden dat op mijn smurf de helft van de games vol ap WW zijn en dat is nogal moeilijk carryen na de laning phase omdat je maar 1 iemand kan instakillen en daarna vrij snel opgeblazen word.

altijd starten met een dorans ring en zorgen dat je 3 punten in utility hebt voor mana regen. De rest kan je naar eigen inzicht verdelen.
Tegen die sterke dualists een 40 armor runepage nemen en ze doen je echt totaal niks. Killde een paar dagen terug nog op level 3 een jax en een lee met double buff in mijn eentje met mijn creepwave van 10 creeps.
Verder tegen ap champs ga je na je dorans chalice voor eindeloze mana. Tegen ad neem je nog een doran of als je achterloopt door een gank of iets dergelijks 2. Pushen en op het juiste moment roamen is wel lastig daarvoor zal je 1 offensiever item moeten hebben zoals wits end of bork. ben niet zon grote fan van sunfire op hem tenzij je snowballt of tegen bijna full ad staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-08 15:19
Ben een beetje teleurgesteld in de plaatsing van LOL vorig seizoen plaatste ze mij in S5 heb me toen opgewerkt naar S1 daar stond ik aan het einde van vorig seizoen. Door verschillende omstandigheden minder kunnen spelen.

Nu alle benodigde potjes gespeeld om geranked te worden in het nieuwe seizoen en wat denken we S4.
pff waar we dus van pak hem beet september tot aan december mee bezig zijn geweest is weg.

in de potjes dat ik merkte dat ik met wat betere spelers speelde had ik 2x een disconnect van een teamgenoot
dus verloren en 1x een ik ga non stop split push dus ook verloren.

Overige niet geplaatste games meeste gewonnen (6x winst) & (4x verlies).

gisteren 2 potjes ranked in S4 gespeeld baal zwaar van het niveau en tacties inzicht van spelers en tegenstanders met 3 of 4 goeide plays beslis is beide potjes, tegenstanders geven toe dat ik mijn team zwaar hard carryede (als support main role)

slingers kunnen we weer ophangen in huis feestje richting gold kan weer opnieuw beginnen thx LOL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
macscot schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:28:
Ben een beetje teleurgesteld in de plaatsing van LOL vorig seizoen plaatste ze mij in S5 heb me toen opgewerkt naar S1 daar stond ik aan het einde van vorig seizoen. Door verschillende omstandigheden minder kunnen spelen.

Nu alle benodigde potjes gespeeld om geranked te worden in het nieuwe seizoen en wat denken we S4.
pff waar we dus van pak hem beet september tot aan december mee bezig zijn geweest is weg.

in de potjes dat ik merkte dat ik met wat betere spelers speelde had ik 2x een disconnect van een teamgenoot
dus verloren en 1x een ik ga non stop split push dus ook verloren.

Overige niet geplaatste games meeste gewonnen (6x winst) & (4x verlies).

gisteren 2 potjes ranked in S4 gespeeld baal zwaar van het niveau en tacties inzicht van spelers en tegenstanders met 3 of 4 goeide plays beslis is beide potjes, tegenstanders geven toe dat ik mijn team zwaar hard carryede (als support main role)

slingers kunnen we weer ophangen in huis feestje richting gold kan weer opnieuw beginnen thx LOL!
Je moet maar zo denken: als je in gold 3 hoort, en je zit er, dan is de uitdaging er ook af. Dan kan je alleen nog maar groeien door daadwerkelijk beter te worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
MonkeySleeve schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:21:
Teemo <3 Squishy als een kwal op het droge maar oh zo heerlijk om mee te poken. Gewoon midden in een lane gaan staan en je passive zijn ding laten doen. Vervolgens iedereen van achteren pakken en wegrennen als een little bitch :D
Net met teemo tegen een volibear.. Een early morellonomicon voor tegen zijn passive, cd, ap, mana regen en gg.. Yi heeft eigenlijk geen 1 keer goed kunnen ganken omdat zijn weg naar mij helemaal was vol geshroomd :D Elke keer als ik werd achtervolgt gewoon hun jungle inlopen en free kills oppakken. Wel vervelend dat je daarna weer alles moet shroomen :( Maar het is het zeker waard!

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:21:
[...]

ben het hier niet helemaal mee eens je kan WW tegenwoordig lanen tegen vrijwel elke matchup. Gragas is de hardste counter, tanky sustain, attack speed slow waveclear en een escape maken het je echt totaal onmogelijk. Ook moeilijk zijn Zyra, Ziggs Lux en Cassio. Toplane is alles wel te doen.
Op mijn main heb ik atm 71% winrate met hem http://www.lolking.net/summoner/euw/19232796#ranked-stats
op mijn smurf iets over de 50%. http://www.lolking.net/summoner/euw/18988886#ranked-stats
moet wel bij gezegd worden dat op mijn smurf de helft van de games vol ap WW zijn en dat is nogal moeilijk carryen na de laning phase omdat je maar 1 iemand kan instakillen en daarna vrij snel opgeblazen word.

altijd starten met een dorans ring en zorgen dat je 3 punten in utility hebt voor mana regen. De rest kan je naar eigen inzicht verdelen.
Tegen die sterke dualists een 40 armor runepage nemen en ze doen je echt totaal niks. Killde een paar dagen terug nog op level 3 een jax en een lee met double buff in mijn eentje met mijn creepwave van 10 creeps.
Verder tegen ap champs ga je na je dorans chalice voor eindeloze mana. Tegen ad neem je nog een doran of als je achterloopt door een gank of iets dergelijks 2. Pushen en op het juiste moment roamen is wel lastig daarvoor zal je 1 offensiever item moeten hebben zoals wits end of bork. ben niet zon grote fan van sunfire op hem tenzij je snowballt of tegen bijna full ad staat.
Ik had persoonlijk ook ongeveer een 70% winrate met Warwick op top lane, maar dat neemt niet weg dat ik early de laning phase meestal verloor. 40 armor runepage tegen sterke duelists is wel een goed idee, dat heb ik nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd. Sunfire bouw ik ook nooit op Warwick, staat ook alleen genoemd als je je core (met Spirit Visage, Frozen Heart en Wits End/BotrK) af hebt en je extra tankyness nodig hebt.

Hoe ga jij top om met ranged harassers als Teemo, Jayce, Kennen?

Pagina: 1 ... 147 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.