misterdoom schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:35:
Vinden jullie Skarner een troll pick?
Ik wou Skarner proberen na de rework om te zien of het wat is maar het enige wat ik over m'n hoofd kreeg van onze Riven speler dat "Everyone here hopes you die of cancer"
Het begon goed, tot ik aan m'n red kwam. Enemy junlger was Lee Sin dus ik had een vermoeden van invade. Ik ward dus voorzichtig de bush vlak bij m'n red en Lee Sin zit erin. Ik jaag hem weg, loop volledig rond tot in de tri bush en niets te merken van Lee Sin. Dus ik ga door met killen van m'n Red en plots zie ik hem opduiken in m'n bush waardoor ik even afgeleid was en Lee m'n red smite.
Ik had al zeer duidelijk gepinged dat Lee Sin er de eerste keer was en ik liep weg maar hij kon me killen door de redbuff + ik had redelijk wat dmg van de lizard (lvl 2 skarner).
Toen begon het al. Riven van "WTF!" en mid ook precies verbaast.
Doordat ik dus m'n double buffs kwijt was en nog geen 400 gold voor m'n spirit stone kan ik weinig aanvangen zonder HP en Mana dus farm ik wat. Ik ben bij m'n Wolfs (een dikke 6~7min in game hoogtens) en Riven begint te klagen "Why you don't gank!" "I need gank".
Kort erachter is Riven dood vs. Xin Zhao (zonder dat Lee Sin top was).
Ook bot deed het slecht. was Vayne + WW tegen Cait + Thresh. Onze WW kon er niks van, warde niet. Dus toen begon het scheld festijn over "Worst jungler EU" e.d.
Iedere keer dat ik op weg was top voor een gank, was onze riven al dood. zelfde voor bot, zelfde voor mid.
Sorry hoor, maar ik als jungler ben toch echt niet verantwoordelijk als je towerdived met 150 HP omdat Xin Zhao 50 HP heeft terwijl Lee Sin achter je aan komt om dat door Lee Sin gedood wordt.
Het "ergste" van al was dat Riven Bronze I is .... had toch een iets betere gameplay verwacht van een Bronze I speler.
Moet er wel bij vertellen dat Top en WW en Ahri en Vayne Pre-made waren, hoewel Ahri en WW nooit echt mij beschuldigt hebben.
Toen Riven in allchat zei om mij te reporten schreef Thresh doodleuk "You think Skarner is the problem?"
Was het normal of ranked? Als het normal was, who cares, schuif het gewoon van je af, on to the next game.
Prima dat je benieuwd bent naar de Skarner rework en die op normal probeert, En Skarner is inderdaad niet echt een goede jungler in de huidige meta, geen vorm van mobility en een soft cc, eigenlijk alleen zijn ult is hard cc, maar dat hebben wel meer junglers.
Let wel dat Riven wel een specifieke skill set vereist, zeker met de laatste nerfs, en die Riven was duidelijk Toxic, gewoon negeren.
Het is gewoon vervelend als je al early wordt gecounter jungled, omdat je gelijk een harde achterstand oploopt en dat moet inhalen door meer te junglen + het gevaar dat je keer op keer wordt gecounter jungled.
Het komt erop neer jij underleveled, enemy jungler overleveled, dus easy ganks voor hem.
Eigenlijk moet je dan gaan anticiperen, wat zou jij doen als jij hem was: Jou blijven terroriseren en blijven counterjunglen zodat je niks meer kan in de game + altijd gratis vision op jou voor hun team.
Beste is dan om je entrances te warden en een bait op te zetten met je team, hopen dat je m ganked zodat je weer bij kan blijven, en op een gegeven moment zal die t wel doorhebben en opgeven om je te counterjunglen.
Ik heb het probleem van counter junglen meestal bij Udyr, t lijkt wel alsof het zijn levens taak is om mijn leven zuur te maken als jungler. (Omdat die redelijk safe kan zijn door zijn movement speed, stun en shield)
Ik ga er nu dus ook standaard van uit dat Udyr early game mijn jungle komt bezoeken en ik anticipeer daar dan ook op en probeer de situatie om te draaien door entrances te warden en dan te pingen als je m door de ward ziet gaan, reken maar dat dan 1 van je team members komt voor de gratis gank.
Denk dat als je river entrances ward de kans velen malen hoger is dat je team komt opdagen ipv in je jungle zelf, de afstand die ze moeten afleggen (heen/terug) kan net teveel zijn om die cs te missen.
En Lee Sin is gewoon een vervelende counter jungler door zijn high mobility, hij kan vol op je ingaan en er net zo snel weer uit gaan (als die goed is).
En met sight stone wat een must is op Lee Sin, kan je ervan uitgaan dat jou jungle geward is en hij vision op je heeft..
Kan echt een schaak spelletje zijn, en het beste is om m dan te baiten want dat is zijn zwakke punt.
Zo had ik die fout eigenlijk 2 weken terug, ik Vi enemy Evellyn, dus ik wilde die red van haar counter junglen omdat haar early vrij zwak is, maar dat pakte dus helemaal verkeerd uit omdat ze blijkbaar 100% zeker wist dat ik dit ging doen, ik was dus gebait.
Junglen blijft gewoon een spel ansich, kijk altijd of jou enemy jungler jou counter is en hoe hoog de kans is dat die je gaat counter junglen, zoveel variabelen waar je rekening mee moet houden.
- Begin red ipv blue
- Ward je red en begin blue, hier verlies je mischien wat tijd op, maar nog altijd beter dan dat je red wordt gestolen en je zelf wordt geganked.
- Pakt die jou red, dan pak je zijn red.
[
Voor 30% gewijzigd door
Turismo op 12-02-2014 15:01
]