[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.622 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn instappers niveau is het in ieder geval zo dat de partij die alle spelers de hele tijd on-line heeft de grootste kans heeft op winnen. Het gebeurd niet zelden dat je verliest omdat iemand AFK is of gewoon de verbinding verbreekt al vroeg in de game. Dat is heel frustrerend. Gisteren nog een potje 3 tegen 5. Na 20 minuten besloten om maar te surrenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet nelusz gelijk geven, het winnen of verliezen is trouwens ook niet mijn probleem maar wel dat de games minder leuk zijn en dat je soms gewoon je tijd verspeelt door duidelijke wins of losses te spelen waar je eigenlijk gewoon heel weinig impact op hebt.
Tevens als ik solo q speel wil ik eigenlijk niet gematched worden met duo q's en ik vind persoonlijk dat je daar de optie zou moeten hebben om te kunnen aanduiden als je dit wel of niet wilt. Duo Q suckt zwaar. De meeste games waar ik met een duo q speel zal ik gemakkelijker verliezen en ook hebben ze vaker een slechte attitude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:17
Vicarious schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:32:
[...]
Dat klopt, maar dat gebeurt andersom toch ook? Zelfde geldt voor onervaren/slechte spelers: die heb je toch ook in beide teams? We hebben het er allemaal over dat elo hell niet bestaat, waarom in het weekend dan wel? Komt het niet ook een beetje doordat we zelf anders reageren op de wat meer casual spelers die je in het weekend tegenkomt?
Ho ho; nu ga je even te snel. Ik zeg nergens dat ik in Elo hell zit of dat het bestaat. Ik zeg alleen dat ik me in het weekend beter van ranked kan weerhouden (wat ik toch niet ga doen, mezelf kennende) doordat er gewoon veel meer gespuis online is. Dat dat in beide teams kan zitten is logisch..

Ik verlies alleen significant meer in het weekend en dat ligt ook vast voor een deel aan mezelf, door wat je in de laatste regel al aangeeft; er zijn meer casual spelers online. Maar al dit was niet de essentie van mijn post;ik bedoelde dat, losstaand van eigen prestaties, dat ik zelf meer trolls afk'ers en ander gespuis tegenkom dan door de week.

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap. op 10-02-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het enige wat ik met mijn post bedoel te zeggen is dat ondanks het percentage trollers dat in het weekend ongetwijfeld hoger ligt, je winpercentage in grote lijnen hetzelfde zou moeten blijven aangezien het in beide teams gebeurt. Als dat niet zo is kan dat inderdaad deels komen door hoe je met trollers/afk'ers omgaat.

Dat de kwaliteit van de games en het plezier in de games door trollers/afk'ers afneemt lijkt me duidelijk.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Ik wil graag mezelf meer focussen op Akali en ben wat videos aan het bekijken. Merk dat smart cast misschien wel wat handiger is bij haar.

Is het dan zo dat wanneer ik bv mijn R wil doen, hij dit doet aan de hand van waar mijn muis heen wijst? Bv als een vijandelijk champ alleen staat en ik met mijn muis niet perse precies op hem sta maar iets er naast, dan hij dan de R zal doen op hem?

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

MonkeySleeve schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:35:
Ik wil graag mezelf meer focussen op Akali en ben wat videos aan het bekijken. Merk dat smart cast misschien wel wat handiger is bij haar.

Is het dan zo dat wanneer ik bv mijn R wil doen, hij dit doet aan de hand van waar mijn muis heen wijst? Bv als een vijandelijk champ alleen staat en ik met mijn muis niet perse precies op hem sta maar iets er naast, dan hij dan de R zal doen op hem?
YouTube: LoL Tutorial: Smart Casting

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MonkeySleeve schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:35:

Het is precies hetzelfde als zonder smartcast richten. Als je muis niet op de hitbox staat, geen skillcast. Het enige wat nu wegblijft is de skill-cursor na R drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
ik ben van jungle jarvan naar udyr gegaan, door de huidige mobilty focused meta is de ult van jarvan vrij useless geworden. Ik heb in 4 games gemiddel 2 a 3 enemies tegen gehad met een jump of dash, ik vind de snelle clear van udyr ook wel fijn en hij is sterk in counter jungle wat vooral goed werkt in brons en zilver. Hoewel ik vorig seizoen S5 was weet ik nog niet waar ik in terecht ga komen en met jungle of assasin kun je games carry'en en dat is toch wel de enige manier om hoger te komen. Je kunt wel een goeie ADC zijn maar als niet weten hoe ze een teamfight moeten doen en de role/postitie niet weten en er gewoon invliegen. Waarna de assasin jou gewoon delete kun je ook niks doen als ADC.
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:04:
[...]

Het is precies hetzelfde als zonder smartcast richten. Als je muis niet op de hitbox staat, geen skillcast. Het enige wat nu wegblijft is de skill-cursor na R drukken.
Je kunt smart cast range indicator(heet zo dacht ik) aanzetten als je dan de knop van de skill inhoud kun je nog steeds de range zien en op het moment dat je loslaat wordt de skill gecast. Je kunt de cast dan ook nog cancelen door op de rechter muisknop te drukken.

[ Voor 28% gewijzigd door ArgantosNL op 10-02-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:04:
[...]

Je kunt smart cast range indicator(heet zo dacht ik) aanzetten als je dan de knop van de skill inhoud kun je nog steeds de range zien en op het moment dat je loslaat wordt de skill gecast. Je kunt de cast dan ook nog cancelen door op de rechter muisknop te drukken.
ja maar dan verlies je weer een paar millieseconde aan snelheid wat net het grootste voordeel is van smartcast :)
gewoon voor de volledigheid even vermelden, ik heb het getest en ik vond het ook niet zo prettig voelen
het verschil is gewoon dat je bij de ene de knop terug moet loslaten en waarschijnlijk was dat voor mij net door gewoonte ook vrij irritant
persoonlijke voorkeur maar wel intressant om eens te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

ik ben van jungle jarvan naar udyr gegaan, door de huidige mobilty focused meta is de ult van jarvan vrij useless geworden.
Mobility focused meta en dan ga je voor Udyr? :D Kun je dan niet beter voor iemand gaan met hard CC zoals Vi, Elise, Nautilus etc. om die mobility teniet te doen? Met een Udyr kom je normaal gesproken nooit bij bijv. een Ahri of Kassadin in de buurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van jungle jarvan naar udyr gegaan, door de huidige mobilty focused meta is de ult van jarvan vrij useless geworden.
Uhm, Jarvan kan gigantische afstanden afleggen met Q pull en ulti, Udyr heeft enkel een beetje movespeed. Niet bepaald mobiel of in staat of mensen met dashes te pakken.

Dan kun je beter voor Vi gaan, die J4 eigenlijk vervangen heeft in alle opzichten. Aspd buff, Shield, knockback, 2 grote gapclosers en een single target lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 23:08
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:12:
[...]

Uhm, Jarvan kan gigantische afstanden afleggen met Q pull en ulti, Udyr heeft enkel een beetje movespeed. Niet bepaald mobiel of in staat of mensen met dashes te pakken.

Dan kun je beter voor Vi gaan, die J4 eigenlijk vervangen heeft in alle opzichten. Aspd buff, Shield, knockback, 2 grote gapclosers en een single target lockdown.
Ik ben het met je eens dat ze vergelijkbaar zijn. Alleen vind ik Jarvan toch wel een stuk sterker staan als pure tank, ook kan je gedurende teamfights meerdere keren meerdere mensen omhoog gooien en je zelf dwars door de enemy team slepen en vervolgens slowen (iets wat Vi niet kan naast 1x ult).
Vi is beter in solo queue, maar als je een goed georganisserd team hebt staat J4 een stuk sterker (zeker als tank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:12:
[...]

Jarvan IV == VI :)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:06
Hoe denken jullie trouwens over Evelynn haar Q tegen Yasuo zijn wall? Het is niet een vliegend projectiel maar komt vanuit de grond toch? En zijn er zo niet meer skills die daarom dus eigenlijk niet geblokkeerd moeten worden?

Als het totaal niet logisch is wat ik zeg hoor ik het graag :)

Wat betreft J4 en Vi, bij beide champs kan je hun ult counteren.. Maar omdat de meeste champs tegenwoordig een dash hebben of iets anders om snel van positie te veranderen zonder te flashen vind ik J4 zijn ult minder sterk dan die van Vi. Met Vi kan je alleen haar ult cancelen door een hourglass (meeste APC's alleen) of enig andere vorm van immuum zijn (Vlad, Lissandra, Yi). Maar dit vereist wel betere timings.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Mebus schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:17:
Hoe denken jullie trouwens over Evelynn haar Q tegen Yasuo zijn wall? Het is niet een vliegend projectiel maar komt vanuit de grond toch? En zijn er zo niet meer skills die daarom dus eigenlijk niet geblokkeerd moeten worden?
Wordt de eve q geblokt door de wall? Ik weet zeker dat kayle e en thresh zijn basic attacks niet geblokt worden omdat dat eig geen projectielen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
SemperEgo schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:24:
[...]

Wordt de eve q geblokt door de wall? Ik weet zeker dat kayle e en thresh zijn basic attacks niet geblokt worden omdat dat eig geen projectielen zijn.
Die word geblokkeerd ja.. Maar dat vind ik dus eigenlijk onterecht :( Is er niet een lijst met wat niet geblokkeerd word? Dat Thresh zijn AA's en Kayle haar AA's niet geblokkeerd worden wist ik overigens niet :) Maar dat lijk me wel logisch ja nu je het zegt.

Bij Evelynn haar Q hebben ze het wel over 'projectile speed' bij de laatste patch (4.1).

[ Voor 8% gewijzigd door Mebus op 10-02-2014 16:28 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Mebus schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:26:
[...]

Die word geblokkeerd ja.. Maar dat vind ik dus eigenlijk onterecht :( Is er niet een lijst met wat niet geblokkeerd word? Dat Thresh zijn AA's en Kayle haar AA's niet geblokkeerd worden wist ik overigens niet :) Maar dat lijk me wel logisch ja nu je het zegt.

Bij Evelynn haar Q hebben ze het wel over 'projectile speed' bij de laatste patch (4.1).
YouTube: Yasuo - Wind Wall, what is it able to block?

Edit: Dacht ik deze laat ook Evelynn zien, nee hoor ;)

Alsjeblieft: http://www.reddit.com/r/l...mpion_abilities_that_are/

Hier heb je meer aan, zo te zien staat Evelynn er niet tussen. Dus of het hoort niet geblocked te worden, of niemand wil Evelynn spelen om het te testen ;).

[ Voor 21% gewijzigd door Damien op 10-02-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:04:
[...]

ja maar dan verlies je weer een paar millieseconde aan snelheid wat net het grootste voordeel is van smartcast :)
gewoon voor de volledigheid even vermelden, ik heb het getest en ik vond het ook niet zo prettig voelen
het verschil is gewoon dat je bij de ene de knop terug moet loslaten en waarschijnlijk was dat voor mij net door gewoonte ook vrij irritant
persoonlijke voorkeur maar wel intressant om eens te proberen
Ik denk wel dat het de overstap makkelijker maakt, je zult ook wat meer raken als je de range van de aanval/skillshot niet precies weet zul je veel vaker missen. Ik persoonlijk vind het prettiger met. Het is maar wat je gewent bent, ik vind het heerlijk en zeker als ik een nieuwe champ probeer.

Ik vind udyr op zich wel prettig met een snelle jungle clear. Met wie zou je nog meer kunnen counter junglen want daarmee kun je wel heel wat winnen in lagere elo.

[ Voor 8% gewijzigd door ArgantosNL op 10-02-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:36:
[...]

Ik denk wel dat het de overstap makkelijker maakt, je zult ook wat meer raken als je de range van de aanval/skillshot niet precies weet zul je veel vaker missen. Ik persoonlijk vind het prettiger met. Het is maar wat je gewent bent, ik vind het heerlijk en zeker als ik een nieuwe champ probeer.

Ik vind udyr op zich wel prettig met een snelle jungle clear. Met wie zou je nog meer kunnen counter junglen want daarmee kun je wel heel wat winnen in lagere elo.
Shaco :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Mebus schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:26:
[...]

Als je kijkt naar de mechanics van Q is het volledig logisch dat de Q geblocked wordt. Kijk je echter naar de tekst is het weer volkomen onlogisch (instantly spikes).
Het beweegt als een particle zodra je op Q drukt en de windwall blocked alle particles (inderdaad met de projectile speed nerf is al een hint). Waar ik het mee wilde vergelijken is Lucian zijn Q, maar die wordt blijkbaar niet geblocked door de windwall (maar dat is ook geen particle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

ArgantosNL schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:36:
[...]

Shyvana en Nunu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Hmmmm, patch 4.2 brengt toch redelijk wat veranderingen.

Xerath ken ik niet maar de skarner rework kan wel nog leuk worden. Met de nieuwe spirit items was de heal toch niet nodig.

Wat me nog opviel was dat de bot turrets nu 8 min weaker zijn en dan weer normaal tov permanent in pat h 4.1

Ook de kayle nerf is vrij fors te noemen maar was echt wel nodig.

Het is een hele boterham maar de patch zelf ziet er wel redelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20

Ryceck

Constants and Variables

Link? Kan niets vinden nog op de officiele site of op newsoflegends :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

m0nk

16-09-2003 15.15

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

misterdoom schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 00:33:
Hmmmm, patch 4.2 brengt toch redelijk wat veranderingen.

Xerath ken ik niet maar de skarner rework kan wel nog leuk worden. Met de nieuwe spirit items was de heal toch niet nodig.

Wat me nog opviel was dat de bot turrets nu 8 min weaker zijn en dan weer normaal tov permanent in pat h 4.1

Ook de kayle nerf is vrij fors te noemen maar was echt wel nodig.

Het is een hele boterham maar de patch zelf ziet er wel redelijk uit.
Je noemt de belangrijkste nog niet eens:

Perseverance
Perseverance as a mastery is incredibly powerful in comparison to other equivalent masteries - particularly once you get your first big HP item - so we're bringing it more in line.
HEALTH REGEN :: 0.7%/1.35%/2% of missing health per 5s ⇒ 0.35%/0.675%/1% of missing health per 5s

Dit zal het iig wat makkelijker maken om tanky tops (met name Mundo) uit de lane te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Damienx2 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:03:
[...]

Je noemt de belangrijkste nog niet eens:

Perseverance
Perseverance as a mastery is incredibly powerful in comparison to other equivalent masteries - particularly once you get your first big HP item - so we're bringing it more in line.
HEALTH REGEN :: 0.7%/1.35%/2% of missing health per 5s ⇒ 0.35%/0.675%/1% of missing health per 5s

Dit zal het iig wat makkelijker maken om tanky tops (met name Mundo) uit de lane te krijgen.
Ik moest ook wel lachen om:
Designers keep watch over Mundo with skinny cleaver change. Now Mundo get no corporate bonus for bad cleaver. This separate good Mundo from great Mundo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-08 19:33
Waarom rework Xerath :(..Vond hem zo nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

llovesoccerx7 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:51:
Waarom rework Xerath :(..Vond hem zo nice :D
Volgens mij had het er veel mee te maken dat Xerath door zijn huidige W veel mobility verloor. Helemaal natuurlijk omdat in Season 3 en eigenlijk nu nogsteeds de mobiele assasins midlane domineren. Als je dan ook nog eens 'vast' moet staan om je hoogste dmg te doen.

Met deze veranderingen heb je heel die root modus niet meer nodig, omdat zijn base afstanden nu gewoon een stuk groter zijn geworden. Daarnaast... Hij had eerst 3 van de 4 skills als dmg skill, met enkel één combo stun in zijn assortiment. Nu heeft ie één AOE slow en een skillshot stun. M.a.w. meer utility, wat er dus eigenlijk voor zorgt dat Xerath tijdens teamfights meer nut heeft. Daarnaast zit z'n W nu eigenlijk gewoon verwerkt in z'n ulti, maar de range is vele malen groter, waardoor hij nu echt een artillery wordt.

Ik denk dat we door deze rework Xerath aankomende tijd een stuk vaker gaan zien. Wellicht zelfs op competitive play.. alhoewel hij daar eigenlijk nog een dash voor moet hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Qon op 11-02-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
De range van de ult van xerath is echt wel erg geworden. Op max level is die zelfs groter dan die van ziggs. Daarmee kun je bijna crossmap mensen pakken die staan te recallen. Ik vraag me eigenlijk af wat de vertraging is van zijn ult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Hij doet een beetje Syndra achtig aan nu kwa abilities en utilities, en Syndra zagen we af en toe ook in competitive play nadat ze een buff had gekregen, zeker zijn grote bereik van aoe damage is nice.

Ben benieuwd of die squishies ook kan one-shotten door al zijn abilities te chainen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
Xerath lijkt in ieder geval nu wel een mooi alternatief voor een lane tegen Heimerdinger. Op een of andere manier krijg ik die maar nooit gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Is hij beter of slechter opgeworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turismo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:07:
Hij doet een beetje Syndra achtig aan nu kwa abilities en utilities, en Syndra zagen we af en toe ook in competitive play nadat ze een buff had gekregen, zeker zijn grote bereik van aoe damage is nice.

Ben benieuwd of die squishies ook kan one-shotten door al zijn abilities te chainen

[video]
ben ook wel benieuwd, ziet er net wat leuker uit om te spelen dan de oude versie
en ik denk dat sommige andere changes wel een grote impact gaan hebben op flavor of the month champs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

llovesoccerx7 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:22:
Is hij beter of slechter opgeworden?
Moeilijk te zeggen bij een rework zonder hem eerst (veel) te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Grappige changes :)
Niet echt veel schokkende dingen behalve dat Riven nu helemaal niet meer gespeeld gaat worden en Kayle zal verdwijnen uit de LCS.
Wel vreemd dat champs zoals Jinx, Kassadin, Leona en Renekton geheel niet aangepakt worden hier terwijl toch erg duidelijk is dat deze ver boven hun counterparts in gelijke rollen uitsteken.

Wel benieuwd naar Xerath, speel hem zelf niet maar ben benieuwd wat hij gaat doen in games en in hoeverre zijn kit nu niet te sterk is.
- Badass range big damage ultimate met 3 charges welke elk best flink damage doen
- Taric-achtige stun tot aan 2.5secs, escapen van hem wordt erg pittig
- Leona achtige cast welke slowed maar niet stunned, op 1000 range
- Varus achtige poke (grote range) met een 0.75 AP scale

Veel utility met best wat damage en veel chase-potential. ben erg benieuwd wat dit op gaat leveren in games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Ryceck schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:27:
Grappige changes :)
Niet echt veel schokkende dingen behalve dat Riven nu helemaal niet meer gespeeld gaat worden en Kayle zal verdwijnen uit de LCS.
Wel vreemd dat champs zoals Jinx, Kassadin, Leona en Renekton geheel niet aangepakt worden hier terwijl toch erg duidelijk is dat deze ver boven hun counterparts in gelijke rollen uitsteken.

Wel benieuwd naar Xerath, speel hem zelf niet maar ben benieuwd wat hij gaat doen in games en in hoeverre zijn kit nu niet te sterk is.
- Badass range big damage ultimate met 3 charges welke elk best flink damage doen
- Taric-achtige stun tot aan 2.5secs, escapen van hem wordt erg pittig
- Leona achtige cast welke slowed maar niet stunned, op 1000 range
- Varus achtige poke (grote range) met een 0.75 AP scale

Veel utility met best wat damage en veel chase-potential. ben erg benieuwd wat dit op gaat leveren in games :)
Hoezo zou Riven niet meer gespeeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskoekie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 15:43
Kan iemand net als gewoonlijk even copy-pasten van alle changes? League site geblokkeerd hier.. Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
En hoezo moeten ze wat aan Leona, Jinx, Kassadin en Renekton doen?
- Renekton is prima tegen te spelen
- Kassadin heeft genoeg counters om haar niet te laten snowballen
- Jinx is prima te counteren met bijvoorbeeld Ezreal, wel is ze erg sterk. Toch zie ik liever de andere ADC's een buff krijgen dan Jinx een nerf. ADC's zijn relatief zwak early/mid op dit moment tussen alle assasins.
- Leona, tja, die is wel echt één van de sterkste supports op het moment, hoewel ze ook makkelijk uit te schakelen is in teamfights door slimme positionering. Als haar ult maar 1 of 2 champs kan raken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Evelynn haar Q voelt nu wel weer beter aan.. Wat betreft de andere nerfs: LCS picked, OP, Nerf that champ!

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Ero-Sensei schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:36:
En hoezo moeten ze wat aan Leona, Jinx, Kassadin en Renekton doen?
- Renekton is prima tegen te spelen
- Kassadin heeft genoeg counters om haar niet te laten snowballen
- Jinx is prima te counteren met bijvoorbeeld Ezreal, wel is ze erg sterk. Toch zie ik liever de andere ADC's een buff krijgen dan Jinx een nerf. ADC's zijn relatief zwak early/mid op dit moment tussen alle assasins.
- Leona, tja, die is wel echt één van de sterkste supports op het moment, hoewel ze ook makkelijk uit te schakelen is in teamfights door slimme positionering. Als haar ult maar 1 of 2 champs kan raken ...
Dit lijstje had ik er ook nog aan willen toevoegen idd. Zelfde met de Kayle statement, ja ze is wat burst kwijt, maar ze heeft nog voldoende utility om vrij usefull te zijn in teamcomps.

Ik vind dit hele lijstje wat door Ryceck genoemd wordt vrij zwak zonder onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Damienx2 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:29:
[...]

Het zal mij benieuwen, de vorige patch nerf voor Riven was ook niet dramatisch.
Als je mechanisch goed bent zal ook deze patch weinig uitmaken.

Ben meer benieuwd naar Kayle, denk dat die nog net zoveel gespeeld zal worden, alleen haar Q is generfed.
W is gebuffed en R kost geen mana meer.

Denk dat ze nog steeds erg viable is, die Q slowed en dat met die E erop die niet is generfed, hurts like hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Damienx2 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:29:
[...]

door de hp regen nerf verwacht ik wat hij bedoeld. haar sustain was al brak tegen burst champs net alsof 20 extra shield nou gaat helpen. Als je nu in lane staat tegen iemand met een stun wordt je shield echt useless, een shield van 1.5 seconde die maar 90 damage kan opvangen. Ik stond gisteren tegen een renekton in lane, die heeft een hoge burst en een stun. Ik had nu al relatief weinig in te brengen en ik had mijn pots in no time moeten gebruiken. Renekton is wel een champ die ze echt mogen aanpakken, hij had al zelfs een hogere hp regen en ook nog heal/damage ability. Je moet renekton echt in een keer 100-0 brengen want hij healed zichzelf zo weer vol.

Ik snap niet waarom riven nogmaals generfed wordt wat dat miezerige shield buffje is redelijk uselessen dan wordt er ook nog een hop HP regen er afgehaald. En dan hebben ze er ook nog bij staan dat riven's core speel stijl gaat om het vermeide van damage en het opvangen van damage met haar shield. Dit hebben ze dus volledig weg generfed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Het is zo erg dat Kayle een ratio nerf heeft gehad.. Ze heeft toch nog steeds een slow, resistance shred (leuk voor je andere teamgenoten), een heal (kan ook leuk voor je teamgenoten zijn), splash dmg, een ult die nu geen mana meer kost en daardoor niet bang hoeft te zijn dat je oom bent en o ja ook nog een movement speed buff :D

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Mebus schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:46:
Het is zo erg dat Kayle een ratio nerf heeft gehad.. Ze heeft toch nog steeds een slow, resistance shred (leuk voor je andere teamgenoten), een heal (kan ook leuk voor je teamgenoten zijn), splash dmg, een ult die nu geen mana meer kost en daardoor niet bang hoeft te zijn dat je oom bent en o ja ook nog een movement speed buff :D
Precies wat ik bedoel. Mensen doen zo dramatisch over een nerf soms. Ik durf ook te wedden dat deze week Boxbox en BRNA gewoon vrolijk Riven blijven spelen en nog steeds hun games carryen, ondanks deze "nerf".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Mebus schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:46:
Kayle support, zal mij niet verbazen als we dat gaan zien in LCS, net zoals Gambit deed met Kennen als support (al is Kayle support logischer (slow, heal/speed, en shield), daardoor kan er voor mid een verkeerde counter pick gekozen worden.

Ik heb al eens met een Kayle support gestaan bot, en die lane werd hard gepushed, towers heeft zij ook vrij snel neer.
Denk dat er ook een stukje angst bij kwam kijken van enemy bot lane voor Kayle, ze durfden gewoon niet te engagen, altijd als je tegen iets staat waar je niet gewend bent tegen te lanen.

[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 11-02-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Turismo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:52:
[...]

Kayle support, zal mij niet verbazen als we dat gaan zien in LCS, net zoals Gambit deed met Kennen als support (al is Kayle support logischer (slow, heal/speed, en shield), daardoor kan er voor mid een verkeerde counter pick gekozen worden.

Ik heb al eens met een Kayle support gestaan bot, en die lane werd hard gepushed, towers heeft zij ook vrij snel neer.
Denk dat er ook een stukje angst bij kwam kijken van enemy bot lane voor Kayle, ze durfden gewoon niet te engagen, altijd als je tegen iets staat waar je niet gewend bent tegen te lanen.
Precies, zeker nu je heal harder scaled met AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Damienx2 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:50:
[...]

Precies wat ik bedoel. Mensen doen zo dramatisch over een nerf soms. Ik durf ook te wedden dat deze week Boxbox en BRNA gewoon vrolijk Riven blijven spelen en nog steeds hun games carryen, ondanks deze "nerf".
Sommige reacties kan ik wel begrijpen, vooral als een champ al een aantal keer is aangepast in een korte tijd. Maar dat mensen huilen over Kayle haar Q? Sorry. maar als ik een full build kayle had en een adc op hun platform zag staan dan one-shotte ik die gewoon even leuk :D Naast dat, als je nog een DFG hebt heb je alsnog die 20% increase (en o ja, vergeet ook niet de masteries die nog een aardige bonus kunnen geven, ook iets waardoor men meer met Kayle is gaan spelen denk).

Hoop wel dat die map-bug nu is opgelost, schrok me af en toe dood om vervolgens na goed kijken er achter te komen dat het alsnog een 3vs2 is :+

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Turismo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:52:
[...]

Klopt, als ik kayle mid dan wacht ik totdat de mana laag is, maar dat werkt nu ook niet meer gezien de buff op de ult. Kayle kan nu altijd de ult aftrappen. Dus maar even een andere manier verzinnen als kayle als counterpick wordt gekozen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:44:
[...]

door de hp regen nerf verwacht ik wat hij bedoeld. haar sustain was al brak tegen burst champs net alsof 20 extra shield nou gaat helpen. Als je nu in lane staat tegen iemand met een stun wordt je shield echt useless, een shield van 1.5 seconde die maar 90 damage kan opvangen. Ik stond gisteren tegen een renekton in lane, die heeft een hoge burst en een stun. Ik had nu al relatief weinig in te brengen en ik had mijn pots in no time moeten gebruiken. Renekton is wel een champ die ze echt mogen aanpakken, hij had al zelfs een hogere hp regen en ook nog heal/damage ability. Je moet renekton echt in een keer 100-0 brengen want hij healed zichzelf zo weer vol.

Ik snap niet waarom riven nogmaals generfed wordt wat dat miezerige shield buffje is redelijk uselessen dan wordt er ook nog een hop HP regen er afgehaald. En dan hebben ze er ook nog bij staan dat riven's core speel stijl gaat om het vermeide van damage en het opvangen van damage met haar shield. Dit hebben ze dus volledig weg generfed.
zoals eerder al vermeld als je mechanisch goed met riven kan spelen zal het niet zo veel uitmaken en ze mocht wel een beetje generfd worden imho
renekton is een heel solide pick op top maar op zou ik niet zeggen

in elk geval xerath zal ik zeker eens testen vermoed dat hij er veel is op vooruitgegaan en door dat zijn mobility probleem enkel tijdens zijn ult is en hij long range heeft op zn skills moet het wel leuk zijn om bot er af en toe mee te ganken, skills unloaden en dan afmaken met ult terwijl ze onder de turret vluchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Wowcrendor <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Lux ult range: 3000, Xerath ult range: 3200/4400/5600

De nieuwe lux maar dan 3 keer?

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Dayum, Ik vond Xearth al beest maar nu heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mebus schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:12:

hangt ervan af hoe snel die barrage naar beneden komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:13:
[...]

hangt ervan af hoe snel die barrage naar beneden komt
Hij wordt waarschijnlijk leuk voor windowshoppers te killen als ze aan het recallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Mebus schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:12:

Dat worden wat Epic Baron steals dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
ze doen early baron, xerath ult, penta kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
ArgantosNL schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:18:
ze doen early baron, xerath ult, penta kill.
Zelfde geld toch voor Ziggs, Karthus, of een hele goede Panth :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Damienx2 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:39:
[...]

Dit lijstje had ik er ook nog aan willen toevoegen idd. Zelfde met de Kayle statement, ja ze is wat burst kwijt, maar ze heeft nog voldoende utility om vrij usefull te zijn in teamcomps.

Ik vind dit hele lijstje wat door Ryceck genoemd wordt vrij zwak zonder onderbouwing.
Point taken :)

Renekton: geen resources, gratis sustain, erg beefy en een goede kit om te harassen, chasen en engagen, plus goede tools om een waveclear te doen. Dus niet alleen early game erg sterk maar ook endgame nog een beest van een tank met zijn Dominus. Hij is inderdaad vrij goed te counteren, maar is ook relatief makkelijk om een lane mee te domineren, terwijl je daar met andere champs meer moeite in moet steken omdat je minder foutmarge hebt. In vergelijking overigens met andere top tanks is hij (volgens mij?) de enige resourcevrije welke ook nog eens decent damage kan doen, dat alleen maakt hem al sterker dan de rest.

Leona: haar kit is compleet zinloos zonder een goede follow-up er achter, maar zet een ADC er naast met meer dan 2 hersencellen en haar snare, stun, tankyness en nog een stun samen met haar passive zorgen ervoor dat je gewoon neergaat voordat je iets hebt kunnen doen. Op zich denk ik dat je alleen haar passive hoeft aan te passen om zo met name early-game de burst die ze kan leveren samen met een ADC vermindert waardoor ze al minder eng wordt. Nog steeds een CC-monster maar zonder de idiote damage-burst welke ze ook nog eens geeft.

Jinx: In vergelijking met andere ADC's heeft ze gewoon een veel betere kit. Hoge damage en attackspeed (chaingun), erg adaptief aan de situatie (chaingun/fishbones), sterke crowd control (slow en snare) en dikke burst wanneer nodig (rocket). Daarnaast nog een leuke passive en ze heeft een kit waar geen enkele ADC aan kan tippen. Tell daarbij op dat ze gigantisch snowballed en je hebt een beest van een botlaner. Wel ben ik van mening dat je eerder andere ADC's naar dit niveau moeten tillen dan dat Jinx generfed wordt. Geef Ez een slow op zijn E, geef Varus een dodge, geef Cait een attackspeed buff en geef Vayne iets meer attackrange, laat andere ADC's ook meedelen in deze fun :)

Kassadin: zijn mobility in combinatie met zijn damage is gewoon te hoog. En dan met ook nog het feit dat hij (net als Fizz en Leblanc overigens) een gigantisch hoge scaling heeft. Geef hem 2 kills <10mins en je ben klaar met de game omdat hij overal overheen rolt. En ja hij is te counteren, iedere champ is te counteren; maar kijkende naar het niveau waar ik zit (B2) is de kans groter dat Kass wordt gefeed dan dat hij wordt gecountered :)
En tel hierbij op dat Kassadin bij de LCS een banrate heeft van >95% moet je als Riot toch de conclusie gaan trekken dat er iets niet klopt met de champion :)

En qua Riven: die is nog steeds erg sterk in goede handen (zelfs wellicht wat sterker dan laatste patch omdat je shield weer gebuffed is), maar voor de random prutser welke met Riven ff een lane domineerde door QQQ+R te doen wordt het wel complexer. Goed wat mij betreft maar je zal haar wel weer minder zien in een team vermoed ik zo :)

Zelfde overigens voor Kayle. Haar Q scaling maakte haar erg sterk in onervaren handen, nu deze wat minder sterk wordt komt de focus te liggen op haar E en het goed gebruiken van haar R. Een R welke inderdaad geen manacost meer heeft en dus in teamfights maar zeker ook in lane een stuk interessanter wordt. Misschien dat ik het mis heb (graag!) en dat hij wel veel gespeeld zal blijven worden, maar ik vermoed dan in ieder geval niet snel meer in de rol van AP mid maar eerder als support (zeker ook gezien de W change).

Just my opinion tho gebaseerd op wat ik zelf zie in games (Bronze2) en wat ik zie gebeuren op LCS (donderdag t/m zondag aan het scherm gekluisterd!, GO TSM, GO FNC! :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Ryceck schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:35:
[...]

Renekton: geen resources, gratis sustain, erg beefy en een goede kit om te harassen, chasen en engagen, plus goede tools om een waveclear te doen. Dus niet alleen early game erg sterk maar ook endgame nog een beest van een tank met zijn Dominus. Hij is inderdaad vrij goed te counteren, maar is ook relatief makkelijk om een lane mee te domineren, terwijl je daar met andere champs meer moeite in moet steken omdat je minder foutmarge hebt. In vergelijking overigens met andere top tanks is hij (volgens mij?) de enige resourcevrije welke ook nog eens decent damage kan doen, dat alleen maakt hem al sterker dan de rest.

Leona: haar kit is compleet zinloos zonder een goede follow-up er achter, maar zet een ADC er naast met meer dan 2 hersencellen en haar snare, stun, tankyness en nog een stun samen met haar passive zorgen ervoor dat je gewoon neergaat voordat je iets hebt kunnen doen. Op zich denk ik dat je alleen haar passive hoeft aan te passen om zo met name early-game de burst die ze kan leveren samen met een ADC vermindert waardoor ze al minder eng wordt. Nog steeds een CC-monster maar zonder de idiote damage-burst welke ze ook nog eens geeft.

Jinx: In vergelijking met andere ADC's heeft ze gewoon een veel betere kit. Hoge damage en attackspeed (chaingun), erg adaptief aan de situatie (chaingun/fishbones), sterke crowd control (slow en snare) en dikke burst wanneer nodig (rocket). Daarnaast nog een leuke passive en ze heeft een kit waar geen enkele ADC aan kan tippen. Tell daarbij op dat ze gigantisch snowballed en je hebt een beest van een botlaner. Wel ben ik van mening dat je eerder andere ADC's naar dit niveau moeten tillen dan dat Jinx generfed wordt. Geef Ez een slow op zijn E, geef Varus een dodge, geef Cait een attackspeed buff en geef Vayne iets meer attackrange, laat andere ADC's ook meedelen in deze fun :)

Kassadin: zijn mobility in combinatie met zijn damage is gewoon te hoog. En dan met ook nog het feit dat hij (net als Fizz en Leblanc overigens) een gigantisch hoge scaling heeft. Geef hem 2 kills <10mins en je ben klaar met de game omdat hij overal overheen rolt. En ja hij is te counteren, iedere champ is te counteren; maar kijkende naar het niveau waar ik zit (B2) is de kans groter dat Kass wordt gefeed dan dat hij wordt gecountered :)
En tel hierbij op dat Kassadin bij de LCS een banrate heeft van >95% moet je als Riot toch de conclusie gaan trekken dat er iets niet klopt met de champion :)

En qua Riven: die is nog steeds erg sterk in goede handen (zelfs wellicht wat sterker dan laatste patch omdat je shield weer gebuffed is), maar voor de random prutser welke met Riven ff een lane domineerde door QQQ+R te doen wordt het wel complexer. Goed wat mij betreft maar je zal haar wel weer minder zien in een team vermoed ik zo :)

Zelfde overigens voor Kayle. Haar Q scaling maakte haar erg sterk in onervaren handen, nu deze wat minder sterk wordt komt de focus te liggen op haar E en het goed gebruiken van haar R. Een R welke inderdaad geen manacost meer heeft en dus in teamfights maar zeker ook in lane een stuk interessanter wordt. Misschien dat ik het mis heb (graag!) en dat hij wel veel gespeeld zal blijven worden, maar ik vermoed dan in ieder geval niet snel meer in de rol van AP mid maar eerder als support (zeker ook gezien de W change).

Just my opinion tho gebaseerd op wat ik zelf zie in games (Bronze2) en wat ik zie gebeuren op LCS (donderdag t/m zondag aan het scherm gekluisterd!, GO TSM, GO FNC! :D)
Dank je wel :) zo'n post kan ik wel waarderen. Niet dat ik het overal met je eens ben ;) maar je hebt iig een goede onderbouwing gegeven waarom je tot deze conclusies kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:24

Lapras

Ice beam

Kayle was erg makkelijk te spelen met haar Q, zeker voor onervaren spelers als ondergetekende. Ik had een redelijke winning streak met haar. Je hoefde de early game maar te overleven en dan kon je als hypercarry je werk doen. Genoeg utility om toch nog nuttig te zijn in de early game.

Nu zal je, door de AP ratio op je MS, toch nog wel dichtbij genoeg kunnen komen voor wat Nashor Tooth + Lich Bane damage. Naast de slow die je al had.

Wellicht wordt ze wat minder gekozen in de LCS, maar ik denk dat ik haar gewoon zal blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
[...]

Hierbij moet je niet vergeten dat een leona goed moet kunnen inschatten wanneer in te gaan en wanneer niet, meeste engages zijn meteen all-in en heel veel poke heb je niet.
Ik speel vaak varus, maar welke skill zou je dan willen aanpassen om hem een dodge te geven. De W een active dodge bijzetten? Q poke kun je niet vervangen en de E slow ook niet echt en de ult ook niet. Ik zou niet weten wat je bij hem moet aanpassen zonder een complete rework van alle skills.

[ Voor 14% gewijzigd door ArgantosNL op 11-02-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Lijk me allemaal niet handig. Een probleem oplossen door het voor iedereen toe te passen lijkt me niet een goede oplossing. ADC zijn minder goed door mobility en dus geven we nóg meer champs mobility?

Uiteindelijk moet het op te lossen zijn door: aggresive play, hogere burst dmg early, hogere attackspeed oid, hierdoor zorg je dat wanneer je goed speelt 'gabclosers' gebruikt worden om te vluchten ipv te chasen.

Wellicht is het een oplossing de slows zoals een Ashe, Varus en MF hebben een extra functionaliteit te geven. Bijvoorbeeld dat slowed champions nog maar 50% van hun dodge/gabclose range overhouden. Nu 'springt' de helft gewoon door/over die slows heen en maakt het compleet zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Ero-Sensei schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:21:
Lijk me allemaal niet handig. Een probleem oplossen door het voor iedereen toe te passen lijkt me niet een goede oplossing. ADC zijn minder goed door mobility en dus geven we nóg meer champs mobility?

Uiteindelijk moet het op te lossen zijn door: aggresive play, hogere burst dmg early, hogere attackspeed oid, hierdoor zorg je dat wanneer je goed speelt 'gabclosers' gebruikt worden om te vluchten ipv te chasen.

Wellicht is het een oplossing de slows zoals een Ashe, Varus en MF hebben een extra functionaliteit te geven. Bijvoorbeeld dat slowed champions nog maar 50% van hun dodge/gabclose range overhouden. Nu 'springt' de helft gewoon door/over die slows heen en maakt het compleet zinloos.
Varus zijn E moet gewoon een skillshot zijn die niet 'uit de lucht' valt, maar juist elke tegenstander in een lijn raakt, en bij het landen dan nog even blijft liggen. Dan kun je met flash nog wel dodgen, maar met dashes niet.

Daarnaast vind ik het belachelijk dat je Varus E wordt geblokkeerd door yasuo wall, je schiet er duidelijk overheen. Net zoals ik vind dat de veiger W ook moet kunnen door de wall heen.

Maar tbh, ik denk gewoon er om Varus weer viable te maken, moet worden veranderd in teamcomps en niet in champ skills. (denk aan 'protect the kog' oid, alleen dan poke comps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Renekton: Als resourcevrije tank top vergeet je Zac, Mundo, Garen en Shyvana. Alle 4 zeer tanky te bouwen en doen alle 4 flink damage. De truc met Renekton is simpelweg niet verliezen tot level 9, daarna zwakt hij af. Kills pakken tegen Renekton is moeilijk maar als je niet feed en zorgt dat je farm enigzins gelijk blijft win je het late game met veel characters.

Leona: Typisch risk/reward character. Je loopt een risico door er volop in te gaan, ze is weliswaar tanky maar de range van haar engage (voor level 6) is vrij kort. Vereist wel een sterke support pick tegen haar maar zet er een Alistar of een (goeie) Sona tegenover en ze doet niet zoveel meer. Daarbij heeft ze geen mogelijkheid tot healen van je ADC en heeft ze totaal geen poke, een behoorlijk nadeel als je tegen een pokecomp uitkomt.

Kassadin: Ik vind dat hij een hele sterke kit heeft maar er zijn zo veel champs waar je hem effectief mee kan counteren of kan denyen in lane (ik noem een Leblanc, Zed, Fizz, Gragas, Xerath (voor de rework), Talon, Kha'zix) dat ik niet vind dat hij een verdere nerf nodig heeft. Wat je niet moet vergeten is dat zijn laning phase voor level 6 extreem zwak is. De duration en damage van zijn silence zijn laatst al generved, die zitten nu op een acceptabel niveau. In de LCS zit iedereen op een soortgelijk niveau en weten ze als een paar van de weinigen Kassadin compleet te benutten, daarom krijgt hij zo vaak een ban. Maar zolang Kassadin niet een guarantee is voor een victory zal hij geen verdere nerves krijgen. Rengar toen hij net uitkwam was dat bijvoorbeeld wel, die had toen echt een achterlijk hoge winrate. De enige manier waarop Kassadin zou kunnen veranderen is een rework, als je hem verder nerved word hij niet meer gespeeld omdat er dan in elk opzicht betere alternatieven zijn.

Jinx: Je vergeet 1 heel belangrijke weakness. Ze heeft totaal geen solid escape. Haar damage kan dan flink hoog zijn, bij de eerste de beste CC die ze hapt is ze zwaar de lul. Speel met een Leona of een Alistar tegen haar, het liefst nog met een Sivir als ADC en het is GG. Ze scaled goed maar er zijn zat combo's op botlane te bedenken die gehakt van haar maken. Krijgt ze een paar kills snowballed ze wel hard, dat zeker.

Wat betreft Riven en Kayle ben ik het met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Wat vinden de mensen van Udyr top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Situationeel erg sterk, maar er zijn betere picks voor top. Zijn totale gebrek aan een gapcloser maakt hem makkelijk te kiten en hij heeft geen escapes voor als hij geganked word. Als je last pick hebt tegen een team met weinig mobility is het een solide topchamp, maar in de huidige mobility meta vind ik hem niet goed genoeg. Uiteraard is hij wel erg leuk om te spelen en als je goed bent met Udyr kan je er zeker mee carryen want late-game is hij een monster..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:18

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

stel als je nog on the road to 30 bent en best goed bent (of smurf) dan is udyr top leuk en best goed.
In ranked op level 30 wordt het al een ander verhaal omdat er veel betere top champions zijn.

Je hebt wel mensen er tussen zitten die full beast mode zijn op Udyr zoals trick2g maar over het algemeen kan je veel beter champs top spelen

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Ricmaniac schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:12:
[...]

stel als je nog on the road to 30 bent en best goed bent (of smurf) dan is udyr top leuk en best goed.
In ranked op level 30 wordt het al een ander verhaal omdat er veel betere top champions zijn.

Je hebt wel mensen er tussen zitten die full beast mode zijn op Udyr zoals trick2g maar over het algemeen kan je veel beter champs top spelen
Trick2g echt beast met hem haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Geen flauw idee hoe ons MMR hoger kan zijn: http://www.lolnexus.com/E...name=xdmebusdx&region=EUW

Maar oké :D

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

In S3 had ik ook een te hoge MMR, maar begon vervelend te worden :P want ik skipte een division en toen kwam ik van gold 5 tegen allemaal gold 1 & en plat 5 soms 4 mensen :p toen kreeg ik het wel moeilijk. Dit seizoen nog bijna niks gespeeld.

me placements gingen ziek slecht, 2 gewonnen 8 verloren. ondanks me games zoals gragas mid 17-4-18 en dan alsnog verliezen. gebeurd me te vaak. was toen in silver 5 gekomen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
llovesoccerx7 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:14:
[...]

Trick2g echt beast met hem haha :P
Rushed Bork en Triforce, en dan Tiger stance maxen, heeft die torens echt binnen no time down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
of er zijn een hele hoop goeie zilvers of gewoon 3 slechte golds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Haha, nou net op Trick2g's stream een Riven gezien die even Vi + Renekton soloed. Om 1 of andere reden denk ik dat de nerf dan wel mee valt ;).

Maar even serieus, als de mechanics van de Riven speler goed zitten, zul je weinig tot niets van deze nerf merken. Uiteindelijk ga je toch genoeg lifesteal hebben dat je die 2.5 hp/5 niet gaat missen, het wordt immers goed gecompenseerd met een sterker shield.

[ Voor 48% gewijzigd door Damien op 11-02-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Die nerf die valt zeker mee, het blijft gewoon mechanisch, de engage/disengage, en het slim gebruiken van de stun.

On another note, Jinx en Kha gaan dus ook balance changes ondervinden, maar die testen ze denk ik dan nog.
http://forums.euw.leagueo...p?p=14853085#post14853085

"Changes for Kha'Zix and Jinx not ready for 4.2
In response to some frustration over patch 4.2's lack of Jinx and Kha'Zix balance changes, ZenonTheStoic commented:
"We're working on changes for both Jinx and Kha'Zix, but they weren't ready in time for 4.2. Sorry!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:08:
In S3 had ik ook een te hoge MMR, maar begon vervelend te worden :P want ik skipte een division en toen kwam ik van gold 5 tegen allemaal gold 1 & en plat 5 soms 4 mensen :p toen kreeg ik het wel moeilijk. Dit seizoen nog bijna niks gespeeld.

me placements gingen ziek slecht, 2 gewonnen 8 verloren. ondanks me games zoals gragas mid 17-4-18 en dan alsnog verliezen. gebeurd me te vaak. was toen in silver 5 gekomen lol
Als je mid lane zo hard trashed als dat je nu hebt gedaan is het vrijwel onmogelijk om te verliezen als je met je voorsprong andere lanes gaat helpen (Tenzij je natuurlijk AFK'ers ofzo hebt gehad).

Wat was de oorzaak?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Andere vraag: waarom wordt Diana zo weinig gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Lapras schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:04:
Andere vraag: waarom wordt Diana zo weinig gespeeld?
Cause Riot likes to nerf every 'OP' champ so that others become 'OP' again and then nerf those champs too :D (sorry als m'n engels zuigt..)

[ Voor 11% gewijzigd door Mebus op 11-02-2014 15:08 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Lol deze vraag komt om de zoveel tijd voor.

Diana heeft geen echte mobility, alleen een gap closer, ja je kan evt escapen door eerst je crescent strike te raken en dan een reset te krijgen op je ult, maar het blijft toch een initiator om de squishies uit te schakelen.

Zij is ook een beetje van alles, een fighter, mana caster, off tank, maar nergens echt een uitblinker in aka "Identity Crisis Diana"

http://forums.na.leagueof.../showthread.php?t=4226300

Volgens mij staat Diana ook in de pijplijn een rework krijgen, om haar een meer dedicated rol te geven.

Diana doet het trouwens wel erg goed tegen Kayle, je hebt haar zo neer voordat ze haar ult kan activaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 11-02-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:50:
[...]

Als je mid lane zo hard trashed als dat je nu hebt gedaan is het vrijwel onmogelijk om te verliezen als je met je voorsprong andere lanes gaat helpen (Tenzij je natuurlijk AFK'ers ofzo hebt gehad).

Wat was de oorzaak?
die andere kills waren ook omdat ik begon aan het snowballen was. maar was ik top, ging bot dood. en anderom. Ik weet echt wel hoe mid werkt=p naja en toen op de 35/40 minuten doen ze 1 keer een ace bij ons en is het over. en dat gebuerde echt vaak in die placement, maargoed ben nu alweer gewoon lekker aan het klimmen dus maak me ook niet druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:50:
[...]

Wat was de oorzaak?
o het is zeer zeker mogelijk, soms kan een volledig spel in 1 teamfight beslist worden
kda means nothing :) welja een beetje wel maar total damage dealt to champs zegt meer en uiteindelijk zelfs al word je team gedomineerd door de enemy als jouw team erin slaagt om hun nexus plat te krijgen was jij nog steeds de betere want daar draait het uiteindelijk om
meestal is snowballen wel een deel van hoe je het aanpakt om daar te geraken maar zoals ik al zei 1 teamfight kan alles beslissen, en daarom ga ik niet snel surrenderen, genoeg uitzichtloze games gewonnen, even goeie focus van jouw team en een fuckup langs de andere kant en het is zo gepiept

en zelfs al is mid nog zo sterk bezig het is gemakkelijk om te zeggen help de andere lanes dan .. je moet de afwegingen tijdens het spel nemen en dan is het soms minder evident en als alle 4 andere teammates gefeed hebben dan is het vrij frustrerend dat jij je lane won om uiteindelijk toch onder te gaan
maarja that's the name of the game
en soms heb je dan games waar al jouw teammates fed zijn en is het voorbij in geen tijd eazybreezy
beide vind ik de minder leuke games, de leuke games zijn waar er teamplay is en het goed heen en weergaat maarja in early season moet de matchmaking de mmr nog wat stabiliseren, in elk season is het al hetzelfde liedje geweest na een maand of twee is het altijd een pak beter
volharding en oefening baart kunst :)

ps: op het werk een post schrijven en dan zien met wat tussendoortjes dat het al minder relevant is geworden :(

@hieronder, hij had ongeveer evenveel assists als kills en als je als APC al geen kills mag pakken dan weet ik het ook niet meer, iedereen is altijd zo gefocust op de kill maar die assist geeft ook gold en een lanevoordeel want je kan even rustig verder lane clearen en dan back

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Ricmaniac schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:10:
[...]

die andere kills waren ook omdat ik begon aan het snowballen was. maar was ik top, ging bot dood. en anderom. Ik weet echt wel hoe mid werkt=p naja en toen op de 35/40 minuten doen ze 1 keer een ace bij ons en is het over. en dat gebuerde echt vaak in die placement, maargoed ben nu alweer gewoon lekker aan het klimmen dus maak me ook niet druk
Maar geef je ook kills weg? want ik weet hoe makkelijk het is om de kills op te pakken door je belly slam en barrel roll te comboen voor de kill, of door je ult te gooien voor dat laatste beetje hp.

Want als je alle kills begint op te pakken heeft dat uiteindelijk ook weinig waarde voor het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Turismo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:14:
[...]

Maar geef je ook kills weg? want ik weet hoe makkelijk het is om de kills op te pakken door je belly slam en barrel roll te comboen voor de kill, of door je ult te gooien voor dat laatste beetje hp.

Want als je alle kills begint op te pakken heeft dat uiteindelijk ook weinig waarde voor het team.
hoe kom ik anders aan 18 assist =p het was gewoon een erg goeie match waar we in principe aan het dominaten waren maar in die silver elo zie je gewoon zoo ontzettend veel onnodige trows.

Maar of het nou wel of niet aan mij lag, 2 win / 8 lose is gewoon sad als je elke game positief staat XD gewoon erge bad luck. Maar komt goed, dit seizoen minimaal Plat.

Enige wat wel echt tegen kan gaan werken is dat je nu ook demoted kan worden voor een devision van gold > silver bijvoorbeeld =p kon vorig seizoen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Turismo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:09:
Lol deze vraag komt om de zoveel tijd voor.

Diana heeft geen echte mobility, alleen een gap closer, ja je kan evt escapen door eerst je crescent strike te raken en dan een reset te krijgen op je ult, maar het blijft toch een initiator om de squishies uit te schakelen.

Zij is ook een beetje van alles, een fighter, mana caster, off tank, maar nergens echt een uitblinker in aka "Identity Crisis Diana"

http://forums.na.leagueof.../showthread.php?t=4226300

Volgens mij staat Diana ook in de pijplijn een rework krijgen, om haar een meer dedicated rol te geven.

Diana doet het trouwens wel erg goed tegen Kayle, je hebt haar zo neer voordat ze haar ult kan activaten.
Aha, dank. Ben benieuwd naar de eventuele rework.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Lapras schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:25:
[...]

Aha, dank. Ben benieuwd naar de eventuele rework.
Er is trouwens een sneaky truukje om je R te resetten wat werkt met lage ping en vingervlug bent dan kan Je R/Q combo doen ipv Q/R, dus je Q is sneller dan je R waardoor je een reset krijgt.

Ah, videootje gevonden

Daarom speel ik af en toe Diana jungle, maar ze spiked pas ergens rond lvl 10 maar dan is het echt een assassin als je die resets krijgt..
Pre 6 kan je eigenlijk zowiezo weinig betekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Turismo op 11-02-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Turismo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:34:
[...]

Er is trouwens een sneaky truukje om je R te resetten wat werkt met lage ping en vingervlug bent dan kan Je R/Q combo doen ipv Q/R, dus je Q is sneller dan je R waardoor je een reset krijgt.

Ah, videootje gevonden
[video]

Daarom speel ik af en toe Diana jungle, maar ze spiked pas ergens rond lvl 10 maar dan is het echt een assassin als je die resets krijgt..
Pre 6 kan je eigenlijk zowiezo weinig betekenen.
En wat was je build in de jungle? Spirit item en dan Nashor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Leona: haar kit is compleet zinloos zonder een goede follow-up er achter, maar zet een ADC er naast met meer dan 2 hersencellen en haar snare, stun, tankyness en nog een stun samen met haar passive zorgen ervoor dat je gewoon neergaat voordat je iets hebt kunnen doen.
Kortom, bleef uit haar E range, net zoals je bij andere supports als Thresh of Blitz ook voortdurend qua positionering moet opletten dat je buiten bereik van hun Q blijft. Leona is niet perse veel sterker nu. Is dan ook geen noodzaak voor een nerf. Altijd leuk dat haar W nu scaled met resistances, maar ze was in S3 ook al sterk.
Bovendien heeft Leona het nadeel dat ze vrij nutteloos moet toekijken in lane op het moment dat je ADC om wat voor reden dan ook achter loopt (qua lvl). Andere supports kunnen dan nog wat poken ofzo, maar Leona heb je enkel wat aan als je aal in kunt gaan. Dat is een beperking in haar kit.
Qon schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:28:
[...]
Varus zijn E moet gewoon een skillshot zijn die niet 'uit de lucht' valt, maar juist elke tegenstander in een lijn raakt, en bij het landen dan nog even blijft liggen. Dan kun je met flash nog wel dodgen, maar met dashes niet.

Daarnaast vind ik het belachelijk dat je Varus E wordt geblokkeerd door yasuo wall, je schiet er duidelijk overheen. Net zoals ik vind dat de veiger W ook moet kunnen door de wall heen.

Maar tbh, ik denk gewoon er om Varus weer viable te maken, moet worden veranderd in teamcomps en niet in champ skills. (denk aan 'protect the kog' oid, alleen dan poke comps)
Ja maar teamcomps worden natuurlijk deels bepaald door de champ skills.

Varus' E vind ik vooral offensief sterk. Defensief is ie te zwak; helpt alleen als je je E weet te raken op max range. Anders heb je veel meer aan een knockback disengage tool zoals Vayne's/Dravens E.

Varus' passive vind ik ook maar matig. Extra attack speed is leuk, maar als je op bot lane engaged om de enemy adc te killen heb je er geen reet aan, tenzij je snel een kill/assist mee kan pakken en dan nog de kans krijg de enemy support aan te vallen.

Varus's W is natuurlijk gaandeweg sterk voor zijn burst, maar early is ie nogal underwhelming.

Iets van movement shizzle op een reworked W of iets met zijn passive zou welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Lapras schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:42:
[...]

En wat was je build in de jungle? Spirit item en dan Nashor?
Inderdaad Spirit item, (soms doe ik Dorans Ring daarna) dan Lich bane omdat ze toch best mana intensief is (Riot, energy pls zoals alle echte assassins hebben) en extra movement speed + de passive past goed bij haar mechanism

Daarna ga ik meestal toch voor tanky items zoals Zhonya's/Rylais e.d., maar kan ook rabadons zijn, is ook maar net wat het team nodig heeft.

Meestal ben je toch de initiator en de eerste aan de frontlijn zeg maar, dus je moet behoorlijk wat klappen opvangen, het zal niet de eerste keer zijn dat een heel team op mij dived omdat ik er als eerste inging en het wonder boven wonder overleef met amper hp.

Denk dat dit komt omdat veel spelers waartegen ik speel niet echt weten wat ze met haar aan moeten, want echt squishy is ze niet en zeker met items is ze behoorlijk lastig neer te krijgen.

Beetje deze guide wel http://www.lolking.net/guides/121680

Als je de authors note ook leest raadt die inderdaad een Nashors aan, heb ik eigenlijk nog niet eerder gedaan, mischien wel het proberen waard.

[ Voor 13% gewijzigd door Turismo op 11-02-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel momenteel de hele tijd Jayce top ...

de meest courante picks top, zijnde mundo, renek,yasuo, singed, trynd, malph, riven, teemo, lee, jax, nasus, wukong leveren mij niet echt problemen op en win ik mijn lane (de ene keer wat overtuigender dan de andere keer). Juist met voli, garen & shen slaag ik er altijd niet in en moet ik me meestal beperken tot wat poken & farmen (wat ook wel lukt)

Echter, Jayce wordt bijna door niemand gepicked. Ook in tierlists staat hij niet echt hoog. Ben me aan het afvragen of ik niet beter een andere hero ga mainen voor top. Kennen is bvb ook eentje die me ligt, en die wat hoger in tier staat, maar ik heb precies het gevoel dat ie veel minder dmg doet dan Jayce

Graag t advies van jullie ... ben een hero ah zoeken met wie ik me uit low bronze kan carryen. K heb wel t gevoel dat het met jayce kan lukken, maar als t met een beter champ kan, dan probeer ik dat.

Ik heb ook een preference voor ranged, vandaar jayce & kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Turismo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:35:
Die nerf die valt zeker mee, het blijft gewoon mechanisch, de engage/disengage, en het slim gebruiken van de stun.

On another note, Jinx en Kha gaan dus ook balance changes ondervinden, maar die testen ze denk ik dan nog.
http://forums.euw.leagueo...p?p=14853085#post14853085

"Changes for Kha'Zix and Jinx not ready for 4.2
In response to some frustration over patch 4.2's lack of Jinx and Kha'Zix balance changes, ZenonTheStoic commented:
"We're working on changes for both Jinx and Kha'Zix, but they weren't ready in time for 4.2. Sorry!"
Nouja op de PBE zijn al wat changes voor Jinx maar die gaan alleen over de Chompers momenteel. Meer mana cost, lagere damage en lagere range. Niet echt changes waar de balance gigantisch van verandert (tenminste, ik spam niet echt mijn chompers als Jinx...).

Kha'Zix en Kassadin zijn wel flinke changes aan bezig. Die hebben beiden (nu al op PBE) flinke changes aan hun hele kit, voornamelijk damage en ratio changes wel, geen reworks.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryceck op 11-02-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Turismo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:49:
[...]

Inderdaad Spirit item, (soms doe ik Dorans Ring daarna) dan Lich bane omdat ze toch best mana intensief is (Riot, energy pls zoals alle echte assassins hebben) en extra movement speed + de passive past goed bij haar mechanism

Daarna ga ik meestal toch voor tanky items zoals Zhonya's/Rylais e.d.

Als je de authors note ook leest raadt die inderdaad een Nashors aan, heb ik eigenlijk nog niet eerder gedaan, mischien wel het proberen waard.
Jungle Diana betekent automatisch --> rush Nashors. Is nogal vitaal voor een betere snellere jungle clear. Tenslotte wil je die passive in de jungle zo vaak mogelijk proccen.

Lich Bane zou ik niet kiezen. Die mana en movement speed zijn allesbehalve noodzakelijk, en leuk dat je na een ability een sterke aa doet, maar Diana moet het nooit hebben van haar aa's. Bij Diana gaat het erom dat je Q + R (+ R) zoveel mogelijk burst damage doet. Je bent tenslotte een assassin die nooit heel erg tanky zal zijn. Je target waar je op duikt moet dan ook asap neer gaan, zodat je ook weer zo snel mogelijk kan wegkomen.

Toevallig stond ik gister nog behoorlijk gefed met Diana op mid. Helaas had de enemy een mega-fed varus. Mijn 'levensdoel' was om steeds in een teamfight op Varus te duiken. Kon hem meestal oneshotten door de pure Q + R burst; als mijn upfront ap burst lager zou zijn geweest en ik het via Lich Bane ook een beetje van een aa had moeten hebben, had ik hem waarschijnlijk veel minder vaak down gekregen.

Jungle Diana kun je trouwens ook starten met Doran's Ring + 2 pots. Maar de reguliere start met hunters knife is natuurlijk ook prima. Dan altijd Sorc shoes en Zhonya's rushen. Daarna hangt het ervan af.

Ben overigens geen fan van jungle Diana. Ik hou van junglers die ook pre lvl 6 kunnen ganken. En Diana gaat is met die broodnodige Nashors ook midgame nog niet al te bursty/tanky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:10:
[...]

Jungle Diana betekent automatisch --> rush Nashors. Is nogal vitaal voor een betere snellere jungle clear. Tenslotte wil je die passive in de jungle zo vaak mogelijk proccen.

Lich Bane zou ik niet kiezen. Die mana en movement speed zijn allesbehalve noodzakelijk, en leuk dat je na een ability een sterke aa doet, maar Diana moet het nooit hebben van haar aa's. Bij Diana gaat het erom dat je Q + R (+ R) zoveel mogelijk burst damage doet. Je bent tenslotte een assassin die nooit heel erg tanky zal zijn. Je target waar je op duikt moet dan ook asap neer gaan, zodat je ook weer zo snel mogelijk kan wegkomen.

Toevallig stond ik gister nog behoorlijk gefed met Diana op mid. Helaas had de enemy een mega-fed varus. Mijn 'levensdoel' was om steeds in een teamfight op Varus te duiken. Kon hem meestal oneshotten door de pure Q + R burst; als mijn upfront ap burst lager zou zijn geweest en ik het via Lich Bane ook een beetje van een aa had moeten hebben, had ik hem waarschijnlijk veel minder vaak down gekregen.

Jungle Diana kun je trouwens ook starten met Doran's Ring + 2 pots. Maar de reguliere start met hunters knife is natuurlijk ook prima. Dan altijd Sorc shoes en Zhonya's rushen. Daarna hangt het ervan af.

Ben overigens geen fan van jungle Diana. Ik hou van junglers die ook pre lvl 6 kunnen ganken. En Diana gaat is met die broodnodige Nashors ook midgame nog niet al te bursty/tanky.
Ben ook niet echt Diana expert, ik heb er tot nu toe success mee, zelfs met hybrid tank build kan ik kills garanderen, maar dit is dan ook jungle Diana, mid Diana is gewoon pure burst damage bouwen.

Begrijp mij trouwens niet verkeerd, ik speel amper Diana jungle, af en toe op normals en om even af te wisselen en als ik zie dat er een mid Riven/Yasuo staat, dan kan ik in ieder geval de AP rol nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 11-02-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:51:
Speel momenteel de hele tijd Jayce top ...

de meest courante picks top, zijnde mundo, renek,yasuo, singed, trynd, malph, riven, teemo, lee, jax, nasus, wukong leveren mij niet echt problemen op en win ik mijn lane (de ene keer wat overtuigender dan de andere keer). Juist met voli, garen & shen slaag ik er altijd niet in en moet ik me meestal beperken tot wat poken & farmen (wat ook wel lukt)

Echter, Jayce wordt bijna door niemand gepicked. Ook in tierlists staat hij niet echt hoog. Ben me aan het afvragen of ik niet beter een andere hero ga mainen voor top. Kennen is bvb ook eentje die me ligt, en die wat hoger in tier staat, maar ik heb precies het gevoel dat ie veel minder dmg doet dan Jayce

Graag t advies van jullie ... ben een hero ah zoeken met wie ik me uit low bronze kan carryen. K heb wel t gevoel dat het met jayce kan lukken, maar als t met een beter champ kan, dan probeer ik dat.

Ik heb ook een preference voor ranged, vandaar jayce & kennen
Het 'probleem' met jayce (en kennen, en andere ranged toplaners), is dat ie niet in alle teamcomps past. In de huidige meta worden de junglers wat minder tanky, en word de tank op top steeds belangrijker.
Heb je een squishy jungler (khazix, elise, lee sin, etc), dan ga je echt een frontline missen in de teamfights.
Jayce zijn kit word ook alleen sterk als je veel damage gaat bouwen, en zonder een tank, ga je het alsnog afleggen in de teamfights.
Het tegenovergestelde is weer een full tank in de toplane, maar deze doet dan uiteraard minder damage. Daarmee is het dan ook een stuk lastiger carryen.
Er zijn wel toplaners die ook flink wat damage kunnen doen, en toch tanky zijn, maar qua damage output is het natuurlijk niet zo sterk als damage-built jayce.

Dat zijn dan weer afwegingen die je moet doen als je een bepaalde champ pickt ;)

Als toplaner is het sowieso al wat lastiger carryen (vind ik), je zit vaak in een farm-lane, en kan dus niet makkelijk je lane uit om andere lanes te helpen zonder daarmee gelijk je toren te verliezen.
Ik denk dat als je echt jezelf uit low bronze wilt carryen, dat je mid of jungle moet spelen. (en in het geval van mid, en hele mobiele champ)
Met een mobiele mid of jungler, kun je veel meer invloed uitoefenen op andere lanes dan een sterke topspeler.

Ik zeg natuurlijk niet dat je geen top moet spelen, maar het zal net een tikje moeilijker zijn. (maargoed, een goede roaming mid/jungler spelen is ook niet makkelijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, ik kom net van jungle, was mijn main role in S3 ... maar ik werd net altijd geforceerd tanky jungler (J4, Olaf) te spelen, en daar carry je toch minder gemakkelijk mee :-(

heb een paar keer olaf wat meer hybid gebuild, carriede wat harder, maar dan kreeg ik direct een hoop geflame dat het niet mijn rol was om kills te halen & te carryen ... en dat ik een noob was die niet wist hoe olaf builden (en dan was een game dat ik 5/1 stond op 10min)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:27:
Kijk, ik kom net van jungle, was mijn main role in S3 ... maar ik werd net altijd geforceerd tanky jungler (J4, Olaf) te spelen, en daar carry je toch minder gemakkelijk mee :-(

heb een paar keer olaf wat meer hybid gebuild, carriede wat harder, maar dan kreeg ik direct een hoop geflame dat het niet mijn rol was om kills te halen & te carryen ... en dat ik een noob was die niet wist hoe olaf builden (en dan was een game dat ik 5/1 stond op 10min)
Als jungler moet je niet carryen, mid en bot als je die gefeed krijgt is het GG.

En dat wordt bedoeld met invloed op de game brengen, als jungler kan je hier namelijk zeer zeker voor zorgen door ze bij de laning fase te helpen daar waar nodig.

Is Vi niks voor je? veel damage en toch nog tanky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Bij een low elo game kun je nou niet echt vertrouwen op je ADC, zelfs fed. Als je een ADC heb die als eerste het gevecht in rent dan heb je nog steeds niks aan hem. Dan kun je beter een champ hebben die of hun ADC en APC kan uitschakelen. Of je moet een hele sterke toplaner of jungler hebben waarmee je het spel kan domineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onlangs een lulu top gezien en die deed toch onverwacht veel pijn, onze rengar had haar wat gefeed en ik probeerde als shyvana te ganken met dubbel buff terwijl ze half hp had, slechte timing want ze had rengar net afgemaakt en dan kom ik en slow en polymorf en dan haar ult en knockup en ik mag gaan lopen en dan molt ze me en double buff natuurlijk kon ik er niets van en was ik een feeder alhoewel onze rengar om de haverklap stierf op top en voor ik gankte al 3 kills had weggegeven maar toch nogmaals proberen ganken en het wou toch maar niet lukken, die cc en die damage waren echt straf
ik weet niet als iemand anders dit al heeft tegengekomen maar het zag er wel goed uit, misschien ook eens proberen
en het was in een ranked game btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Turismo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:37:
[...]

Als jungler moet je niet carryen,
... dit meen je serieus?

Er is niets mis met een jungler die zijn game kan carryen. Jezelf afhankelijk laten zijn van lanes is echt Russisch roulette spelen. Tuurlijk kun je proberen om lanes te laten snowballen, maar als jungler moet je niet carryen? In solo-queue blijft het nog altijd, carry yourself and don't expect others to carry you. Wat je role ook is in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:17:
[...]

... dit meen je serieus?

Er is niets mis met een jungler die zijn game kan carryen. Jezelf afhankelijk laten zijn van lanes is echt Russisch roulette spelen. Tuurlijk kun je proberen om lanes te laten snowballen, maar als jungler moet je niet carryen? In solo-queue blijft het nog altijd, carry yourself and don't expect others to carry you. Wat je role ook is in de game.
Dat dus. Met uitzondering van een tanky support als Leona. Een fed leona heeft maar weinig toegevoegde waarde :P Als ik een kill makkelijk weg kan geven aan een laner doe ik het soms wel, maar meestal is het gewoon net wie toevallig de lasthit doet. Een fed jungler kan overigens je hele team helpen tijdens de laning phase, een fed top/mid/adc vaak alleen de eigen lane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:10:
[...]

Lich Bane geeft je een ongelofelijke damage boost die je naar mijn mening niet wil missen op een AP melee champ als Diana. Je autoattack die je vrijwel automatisch doet als je op de AD carry duikt en krijgt early game zo'n 175/200 bonus damage, maar wordt al snel 300-400 damage extra. Dat haal je met maximaal 20/40 ap meer uit een ander item echt niet. Juist met Lich Bane is de kans dat je de ADC binnen 1 a 2 seconde neerhaalt heel groot. Het item geeft je base 80 AP + een empowered autoattack van 50 flat damage + 75% van je AP, maar veel belangrijker is dat die bonus in zijn geheel magic damage is. Die scaled dus mee met Magic Penetration (Void Staff) en maakt je zoveel dodelijker. De double jump kan je nog steeds doen, activeer je shield net iets later dan normaal en je proct Lich Bane zo 2 keer..
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:59:
onlangs een lulu top gezien en die deed toch onverwacht veel pijn, onze rengar had haar wat gefeed en ik probeerde als shyvana te ganken met dubbel buff terwijl ze half hp had, slechte timing want ze had rengar net afgemaakt en dan kom ik en slow en polymorf en dan haar ult en knockup en ik mag gaan lopen en dan molt ze me en double buff natuurlijk kon ik er niets van en was ik een feeder alhoewel onze rengar om de haverklap stierf op top en voor ik gankte al 3 kills had weggegeven maar toch nogmaals proberen ganken en het wou toch maar niet lukken, die cc en die damage waren echt straf
ik weet niet als iemand anders dit al heeft tegengekomen maar het zag er wel goed uit, misschien ook eens proberen
en het was in een ranked game btw
Zou je wellicht wat interpunctie willen gebruiken? Dit leest vrij vervelend.

Dit soort gasten (die Rengar) zijn de typische Brons 3/4/5 stumpers die niet snappen dat het niet de taak van de Jungler is om voor hen de lane te winnen. Als je zelf al 3 keer doodgaat terwijl je niet gecamped word en je geeft vervolgens je eigen jungler de schuld ben je echt niet goed bij je hoofd. Dat soort gasten zet ik altijd direct op mute om vervolgens andere lanes te gaan helpen. Vaak heeft het bij dat soort figuren toch geen nut om te gaan helpen. Kan je beter je aandacht verplaatsen naar Mid en Bot, haal je meer rendement uit en de kans is groter dat je gefeede ADC of Mid die Lulu later prima kan handelen :)

Lulu is een bully ala Teemo maar ze is denk ik in de huidige Assassin meta niet een heel betrouwbare toplaner. Ik denk ook dat ze te weinig toevoegt aan het team, ze is geen tank, en bouwt ze damage dan is ze zo squishy als wat.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Had gisteren een slechte start top. Ik was Renekton tegen Jayce. Door z'n range had ik al snel 1 kill gefeed en hij bullied me enorm de lane uit. Ik ging toen een tweede maal dood door een Wukong gank. Het was bijna een double kill geweest.

Jayce dmg was gewoon weg hoog tov van Renekton z'n dmg maar ik was de enige tank in m'n game (Udyr jungle) en ik bleef dus Tanky bouwen, wat safer spelen tot ik een opening zag. Ik jump op Jayce omdat hij z'n Q + E combo (ranged) gebruikt had en dus niet kon ontsnappen en hij doet echt veel dmg. Ik pop m'n Ult op het juiste moment maar ik ga echt heel laag health. Ik wist wel dat, als ik zou weglopen, ik zeker dood ging door z'n range dus ik blijf staan en doordat hij geen enkele resistance had, hem kunnen doden (hij stak het op geluk, ik op outplayed).

En zo heb ik hem nog enkele malen gekilled doordat ik hem gewoon kon outsustainen door m'n tanky items.

Z'n burst was hoog maar we hebben de game toch gewonnen mede doordat Udyr goede ganks maakte in mid en bot lane, minder bij mij, het team werd niet boos wanneer ik voor de 2e maal dood ging top in early game en doordat ze niet echt een tank hadden kon ik er vrij roekeloos injumpen, ult aan en ze vielen als bosjes neer.

Dat was eens een leuke game. M'n early game was echt slecht, maar doordat ons team tesamen bleef en er bleef voor gaan toch ruimschoots gewonnen.
Pagina: 1 ... 145 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.