[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.636 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 23:08
Zebby schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:33:
Mijn laatste 3 normal games waren allen stomps, had ook wel een hele flinke winstreak... Maar als je na 20 minuten al 20k achter staat is het wel wat extreem. Kwam al wat regelmatiger tegen S3 Challengers, in principe niet zo'n probleem, maar als vervolgens alle 3 de lanes hard verliezen en de jungler counterjungled wordt dan kun je niet zo veel meer.

En het hielp niet dat in 2 vd 3 games iemand rage quitte. Ook al een tijdje niet gezien.
Ergens heb ik het idee dat er iets raars is met de normal matchmaking. Gisteren ook met Koekie en 2 anderen vrienden normal draft gedaan. 1 van de tegenstanders was maar lvl 30 (onze random was ook onder de lvl 30), dat terwijl wij allemaal al een flinke tijd 30 zijn (1 Bronze, 2 Silver, 1 Gold).
Behalve midlane (random) stompte we helemaal over hun heen tot op het punt dat we gingen klooien, maar toch nog bijna onder de 20 minuten de game afgemaakt (inhib in ieder geval down). Zelf geeindigd met 9/0/9 (en dat met kamikaze acties waarbij ik in mijn eentje vs 4 er in dook), speel zelf liever potjes waarbij ik er nog iets van leer 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:46:
[...]

Scherm resolutie maakt niets uit op afmeting(4:3,16:9,16:10) na misschien of eyefinity maar dan krijg je hele rare glitchy beelden aan de zijkanten van je scherm, best grappig maar niet speelbaar.
Jawel, het is al bewezen dat je in LoL minder ziet als je resolutie kleiner is.

Als ik op mijn 1366x768 laptop speel (16:9) is mijn viewport kleiner dan op mijn 1920x1200 monitor (16:10)

LoL zoomt niet uit om even veel in een kleine resolutie te proppen, dus dit hou je dan.

Case in point:

Afbeeldingslocatie: http://i1.ytimg.com/vi/4IxpzSakZxE/maxresdefault.jpg

Hogere resolutie, zelfde max zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:36:
Case in point:

[afbeelding]

Is dat nog steeds zo dan ? wat de UI die je in de screenshots zit is toch al vrij oud ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:38:
[...]

Is dat nog steeds zo dan ? wat de UI die je in de screenshots zit is toch al vrij oud ;)
Zet je game maar in 800x600 en daarna in 1920x1080:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lyZB3Q2.jpg

Dit is voor mij wel het verschil onverwachte Nidalee spear in bakkes vangen of niet. Vooral als cam locked zou staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:36:
[...]

Jawel, het is al bewezen dat je in LoL minder ziet als je resolutie kleiner is.

Als ik op mijn 1366x768 laptop speel (16:9) is mijn viewport kleiner dan op mijn 1920x1200 monitor (16:10)

LoL zoomt niet uit om even veel in een kleine resolutie te proppen, dus dit hou je dan.

Case in point:

[afbeelding]

Let op ik zei wel op een zelfde formaat/afmetingen.
Ik had het een half jaar geleden aan iemand gevraagd hoeveel hij zag en hij zog ongeveer evenveel als ik. Hij op een laptop(oude) en ik op 1920x1200 en ik had toen uitgelijnd in de midlane bij die torches en het was na genoeg gelijk.

En dat van multi screen is inderdaad nog steeds maar dat speelt niet lekker want als je goed kijkt zie je dat alleen het midden scherm normaal beeld heeft en de rest is redelijk vertekent en dan zijn de animaties zijn ook niet lekker. Maar dat zie je niet in een stil beeld zonder minions of baron.

Tegenwoordig is de zoom afstand niet meer afhankelijk van de resolutie, poppetjes zijn niet meer een absolute hoogte van x pixels zoals bij de oude AoE spellen.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:08:
[...]

Zet je game maar in 800x600 en daarna in 1920x1080:

[afbeelding]

Dit is voor mij wel het verschil Nidalee spear in bakkes vangen of niet. Vooral als cam locked zou staan.
bedankt voor het voorbeeld. Als je goed kijkt zie je dat die 1080 pixels hoog het zelfde ziet als de 600 pixels hoog. De breedte even niet meegeteld want die 4:3 met 16:9 vergelijken gaat niet. Je ziet alleen dat je in de breedte meer ziet niet in de hoogte.

[ Voor 19% gewijzigd door ArgantosNL op 04-02-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 14:58
Het probleem met cam locked is dat je als blue zoveel meer ziet dan als purple. Vooral in de laning phase en verre skillshots à la nidalee / varus...
Echter heb je ook het probleem dat als je tot level 30 bent gegaan met cam locked, eentje zonder lock spelen echt totaal verkeerd loopt ^^ En je al snel de lock weer aanzet om je team niet te verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik speel vanaf het begin al unlocked, het is maar hoe je het spel speelt in het begin. Speel je het als een topdown hack-n-slash of als een RTS. Het is maar wat je gewent bent en ik denk ook dat je meer controle hebt met sommige zaken als het scherm niet meebeweegt met jou lopen. En als je gaat denken aan longrange skillshots of als varus en nidalee. of skills met helemaal idiote range gankplank, ziggs, caitlyn ult, Kog'maw ult. Deze kun je niet tot het volle benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:06
Net echt de meest goede ranked game gewonnen tot nu toe (en dankzij dit zeker weer het vertrouwen terug gekregen om serieuzer te gaan spelen). Poppy in champ select "I'll carry this game", in-game, eerste 5-10 minuten afk, sorry sorry sorry zegt ie, np onze shyvana had zijn lane overgenomen voor die tijd. Bot lane staat Leona 3/0 (met Cait) tegen onze Lucian en Thresh en daardoor waren we vrij snel onze bot turrets (eerste 2) kwijt. Ahri was eerst 4-5 levels ook afk (Riot misschien vaag bezig?) dus had een nunu met dualbuff tegen me als ziggs.. Vrij snel lagen zij alsnog voor maar hadden we mid lane nog redelijk lang kunnen verdedigen zodat we nog enigszins wat farm konden pakken voor de lategame :) Later in de game 2 keer een baron tegen ons gehad en 2 inhib downs (behalve die van top), deze respawnde maar daarvoor wel onze top turret en inhib kwijt. We wisten blijven te verdedigen en toen al onze inhibs up waren deden zij baron, 1 goede ziggs ult en 3 personen van hun team waren al bijna dood. Baron fight gewonnen met 5 voor 0 en daardoor in 60 seconden 4 turrets gesloopt, inhib en de nexus en daardoor alsnog de game gewonnen :D

Moet er gezegd worden dat zij totaal geen teamplay hadden en wij hadden dat wel. Tanks liepen voorop en Lucian en ik deden ons werk van een afstandje. Super game dus, en zo blijkt maar weer: never give up :D

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Er zijn ook zo veel leuke champions. Net weer wat runes gehaald en wil er nog een nieuwe champion bij. Twijfel tussen Ziggs en Lee Sin. Hmm en heb Singed ook nog die ik wil leren spelen. Keuzes..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 15:30
Ziggs is daarvan de safe pick, die is het makkelijkst om te beheersen en is ook kwa mid pick safe.

Lee Sin is inderdaad ook echt leuke champion, maar mechanisch wel lastiger, je moet wel je skill shots raken en die fout marge is een stuk kleiner als bij Ziggs.

Je moet wel je Q's weten te raken, ook altijd in gedachten hebben wat je escape plan is in geval het helemaal fout gaat (dus goed gebruik maken van je W evt. icm wards), en je ult zo toepassen dat je een champ zo naar je mede team schopt zonder dat je zelf achterblijft.

Dit kunnen dus heel wat skillshots achter elkaar zijn die je echt perfect moet timen en uiteraard hitten.

Singed is inderdaad ook top, maar wel de minste van de 3 voor mij persoonlijk, een wat saaiere speel stijl, maar wel heel irritant voor je tegenspelers.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turismo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:21:
Singed is inderdaad ook top, maar wel de minste van de 3 voor mij persoonlijk, een wat saaiere speel stijl, maar wel heel irritant voor je tegenspelers.
ik ga akkoord met alles wat je zegt, en het kan indd een wat saaiere speelstijl zijn maar het kan ook heel leuk zijn als je een team inrent en chaos veroorzaakt en mensen slowt en flingt en ondertussen lacht met de damage die ze op jou smijten :)
het probleem is dat uitgezonderd fling je niet echt vecht skills hebt waardoor het saaier lijkt maar ik heb hem toch graag gespeeld en er voldoening gehaald uit
maar ja ik speel hem steeds minder omdat het niet dezelfde voldoening geeft als andere champs en hij ook niet meer speelt zoals ten tijde van FoN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:44:
[...]

ik ga akkoord met alles wat je zegt, en het kan indd een wat saaiere speelstijl zijn maar het kan ook heel leuk zijn als je een team inrent en chaos veroorzaakt en mensen slowt en flingt en ondertussen lacht met de damage die ze op jou smijten :)
het probleem is dat uitgezonderd fling je niet echt vecht skills hebt waardoor het saaier lijkt maar ik heb hem toch graag gespeeld en er voldoening gehaald uit
maar ja ik speel hem steeds minder omdat het niet dezelfde voldoening geeft als andere champs en hij ook niet meer speelt zoals ten tijde van FoN
Ik blijf het ook een leuke champ vinden, maar niet early game veel mana verbruik. mid tot late game is er potentieel om echt plays te maken, maar soms ben je gewoon meer een human shield en voor zoning.

Altijd leuk als ze je tot het eindeloze blijven chasen omdat je low hp bent, en je met je damage over time je ze alsnog killed of je ze gewoon de hele tijd over je schouder gooien.

Tegen sommige champs is het gewoon grappig, zoals tegen Tryndamere of Riven altijd grappig hoe ze strugglen als je ze over je schouder gooit en slowed.

Maar van de 3 geven Ziggs of Lee Sin meer voldoening kwa spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turismo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:50:
[...]

Ik blijf het ook een leuke champ vinden, maar niet early game veel mana verbruik. mid tot late game is er potentieel om echt plays te maken, maar soms ben je gewoon meer een human shield en voor zoning.

Altijd leuk als ze je tot het eindeloze blijven chasen omdat je low hp bent, en je met je damage over time je ze alsnog killed of je ze gewoon de hele tijd over je schouder gooien.

Tegen sommige champs is het gewoon grappig, zoals tegen Tryndamere of Riven altijd grappig hoe ze strugglen als je ze over je schouder gooit en slowed.

Maar van de 3 geven Ziggs of Lee Sin meer voldoening kwa spelen.
volledig waar
vond het soms ook wel leuk om full ap singed te gaan :) AA, ROA, Rylais, Rabcap, Lichbane en botten
(lichbane voor de ms en om turrets snel neer te krijgen, maar zou best een voidstaff kunnen zijn)
rylais slowing poison :) is te leuk als ze dan echt dom genoeg zijn om je te chasen omdat je low bent en als je full ap bent doet die poison en fling echt pijn, het is wel een trollbuild maar toch leuk om eens in normal te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Wat had ik trouwens een domme inschattings fout gemaakt gisteren.

Moesten tegen Evelynn Jungle, ik was Vi dus ik besloot haar te counter junglen door haar red te stealen of haar zelfs te killen, aangezien haar early game zwak is.

Ik dus van mijn blue meteen naar enemy red gerushed en geward, afijn ik wacht daar echt iets van 20 tot 30 seconden (hier had al een alarm bel moeten rinkelen) en er gebeurt niks, dus ik besluit maar die red te stelen, en helaas the joke was on me, ik steel die red maar dan doemt ze vanuit het niets op en maakt mij af en geef ik first blood weg.

Zeer domme inschattings fout van mij, hierdoor had ik direct een achterstand op Eve opgelopen.
Daarna wel opzich goed als team gespeeld, iedereen kocht pinks en communiceerde wanneer ze Evelynn zagen.

Helaas een epic loss, t was nog een close match en we hadden kansen om te winnen omdat we als team konden spelen, helaas hadden ze op t eind allemaal GA en een Baron buff en hun teamplay was ook gewoon goed, wat net even teveel was.

Blijf het irritant vinden een enemy Evellyn, t gaat zo in je hoofd zitten dat ze elk moment kan opdoemen.
Enige wat ik weet door haar te counteren is door haar early level een achterstand op te laten lopen met counter junglen en veel pinks kopen als team.

Maar goed als je een goede Evellyn bent weet je dat je gecounterjungled gaat worden, en gaat er dus gebeuren wat mij overkwam.

Wel weer 2 honors gekregen van enemy team, ondanks mijn domme fout early game 8)

Anderen nog verbeter tips voor mij?

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 04-02-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turismo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:13:

Anderen nog verbeter tips voor mij?
Als je Eve wil counteren, start dan met Machete, Pots en Pink. Gooi die Pink tussen wraiths/red en je trinket ward in red bush en ga daarin staan als je red doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:21:
[...]

Als je Eve wil counteren, start dan met Machete, Pots en Pink. Gooi die Pink tussen wraiths/red en je trinket ward in red bush en ga daarin staan als je red doet.
Oke goede tip, heb te weinig ervaring ben ik bang tegen Eve.
Even gekeken komt t op dit neer.

Machete, 2 pots en een Pink. dat is te doen, als ik smiteless mijn eigen blue doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Pinks neerzetten kan effectief zijn, maar een paar wards in haar jungle zullen haar ganks ook al minder effectief laten zijn (duurt 6 seconden voor ze stealth is dus dan zie je der meestal nog aankomen, ik wacht daarom meestal even voordat ik stealth ben nadat ik heb gefarmed in de jungle en vervolgens ga ganken). Counterjunglen heb ik als goede Evelynn speler nooit heel veel last van, net werd mijn eerste blue gestolen en had daardoor de eerste blue niet maar wel gewoon mij eigen red. Dan maar een onverwachte gank uitvoeren op mid wanneer ze dat niet verwachten en had ik FB. Daardoor alsnog makkelijk de game kunnen snowballen :)

En zelf ben ik pas low als ik red ook heb gedaan na blue.. Slechte Evelynn spelers zijn al low als ze bij red aankomen. Daar kan je eventueel rekening meehouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Mebus op 04-02-2014 17:29 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Ah kijk hands on ervaring van een Eve speler, daar heb ik wat aan ja.

Haha, dat warden in elke hoek deden we gelukkig allemaal zowel pinks als normale, iedereen was bang voor een potentiele Eve gank.

Elke keer zocht ik weer een bush waar ze wellicht niet doorheen zou lopen om een pink neer te zetten, sommige bleven kort staan anderen weer een hele tijd.

Deze Eve wist wel wat die deed, zijn heel wat pinks doorheen gejaagd die ze wist te slopen.

Pinks tegen een Akali kopen is het ook dubbel en dwars waard, won elke match tegen haar als Ziggs door elke keer een pink in haar shroud te zetten, zal die vast heel irritant gevonden hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Turismo op 04-02-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Turismo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:31:
Ah kijk hands on ervaring van een Eve speler, daar heb ik wat aan ja.

Haha, dat warden in elke hoek deden we gelukkig allemaal zowel pinks als normale, iedereen was bang voor een potentiele Eve gank.

Elke keer zocht ik weer een bush waar ze wellicht niet doorheen zou lopen om een pink neer te zetten, sommige bleven kort staan anderen weer een hele tijd.

Deze Eve wist wel wat die deed, zijn heel wat pinks doorheen gejaagd die ze wist te slopen.
Zelf gank ik met Evelynn zodra ik level 3 ben (na blue, wolves en red) en afhankelijk van de kant gank ik de lane die het makkelijkst te ganken is (gepushed, geen flash etc). Als lanes niet echt overextended zijn dan farm ik meestal nog wat door. Blue side is meestal bot/mid gank, purple mid/top gank.

Verder zijn er weinig Evelynn spelers die voor hun eerste buff invaden naar je red (vanwege haar mana problemen early) of met hun red beginnen. Daar kan je dus ook mee counterjunglen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mebus op 04-02-2014 17:35 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Precies wat ik ook doe met Vi, bijna elke jungler opzich wel.

Behalve met Diana gezien het gebrek aan gap closer dat pas bij lvl6 komt (uitzonderingen daargelaten).

Wel leuk dat je met Diana in champ select de enemy op verkeerde voet kan zetten ze verwachten je vaak mid, dit geeft je de mogelijkheid een AD mid te zetten zoals Riven/Yasuo/Talon, waardoor je vaak een counterpick tegen Diana ziet die niet tegen hun werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Turismo op 04-02-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Zit me nu alleen te bedenk waarom ik nog DFG koop op Evelynn.. Gezien haard E geen magic dmg meer is en daardoor de boost alleen op haar Q en R werkt. Misschien eens een Hourglass proberen of early deathcap.

Of denken jullie dat DFG nog steeds een goede aanwinst is voor Evelynn? (early)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mebus schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:40:
Zit me nu alleen te bedenk waarom ik nog DFG koop op Evelynn.. Gezien haard E geen magic dmg meer is en daardoor de boost alleen op haar Q en R werkt. Misschien eens een Hourglass proberen of early deathcap.

Of denken jullie dat DFG nog steeds een goede aanwinst is voor Evelynn? (early)
Ja, en dan met name vanwege de burst damage. Zonder DFG denk ik dat het lastig is om je targets daadwerkelijk te killen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Vicarious schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:24:
[...]
Ja, en dan met name vanwege de burst damage. Zonder DFG denk ik dat het lastig is om je targets daadwerkelijk te killen.
Als mijn berekening klopt dan doet DFG de eerste 4 seconden wel wat meer dmg:

code:
1
2
3
4
5
6
level 8 AD = 76 AD
level 8 AP = 7,12+6+15 = 28 AP

Q: 28+120+5%+2%+3%  = 160AP*0.45 = 72+80+38     = 190 magic dmg
DFG Q: 28+120+5%+2%+3%  = 160AP*0.45 = (72+80+38)*1.2   = 228 magic dmg
DC  Q: 28+120+30%+5%+2%+3%  = 212AP*0.45 = 95+80+38     = 213 magic dmg

Plus het feit dat DFG ook nog 15% van max health in magic dmg doet. Deze berekening neemt ook wat masteries mee die ik gebruik. Berekening voor level 8 AD klopt niet helemaal. Maar dit zal er denk niet voor zorgen dat DC meer dmg gaat doen dan DFG.

Maar hoe dit samnenwerkt met licht bane en andere sterke AP items weet ik niet.. Want licht bane gaat ook meer dmg doen dankzij een DFG.

Edit: sommige percentages staan niet op de correcte plek. Ik zal later vanavond eens een wat betere berekening maken :) Maar voor zover lijkt het erop dat DFG early een betere aanschaf is als je alleen naar haar Q kijkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Mebus op 04-02-2014 18:44 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mebus schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:30:
[...]

Als mijn berekening klopt dan doet DFG de eerste 4 seconden wel wat meer dmg:

code:
1
2
3
4
5
6
level 8 AD = 76 AD
level 8 AP = 7,12+6+15 = 28 AP

Q: 28+120+5%+2%+3%  = 160AP*0.45 = 72+80+38     = 190 magic dmg
DFG Q: 28+120+5%+2%+3%  = 160AP*0.45 = (72+80+38)*1.2   = 228 magic dmg
DC  Q: 28+120+30%+5%+2%+3%  = 212AP*0.45 = 95+80+38     = 213 magic dmg

Plus het feit dat DFG ook nog 15% van max health in magic dmg doet. Deze berekening neemt ook wat masteries mee die ik gebruik. Berekening voor level 8 AD klopt niet helemaal. Maar dit zal er denk niet voor zorgen dat DC meer dmg gaat doen dan DFG.

Maar hoe dit samnenwerkt met licht bane en andere sterke AP items weet ik niet.. Want licht bane gaat ook meer dmg doen dankzij een DFG.

Edit: sommige percentages staan niet op de correcte plek. Ik zal later vanavond eens een wat betere berekening maken :) Maar voor zover lijkt het erop dat DFG early een betere aanschaf is als je alleen naar haar Q kijkt.
DFG is na je jungle item ook de eerste aankoop. Haar kill-potential gaat enorm omhoog. DFG+Ult+Q is enorme burst. Overigens past DFG ook Rylais toe, dus kan deze uitstekend gebruikt worden als je nog niet in range bent voor je andere skills. Daarbij amped het alle magic damage, dus magic van teammates zal ook een stuk sterker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Servers weer dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
We want our money back! Wanneer komen die servers in Amsterdam? Mogen weleens opschieten....

@Rudy, dat is zeker nog iets waar ik dan inderdaad rekening mee moet houden ja :) Nooit geweten dat magic dmg van andere spelers ook een bonus krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Mebus op 04-02-2014 21:12 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ja hoor, een winning game en riot die zorgt ervoor dat het een losing game wordt... Dankzij de DC's...

Wij alle 5 dc, en de tegenpartij maar 3. Renekton/Yi moesten nog 1 tower en toen had ik een 5seconden reconnect en toen weer DC :/

[ Voor 39% gewijzigd door Meneer iCy op 04-02-2014 21:38 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Daarom doe ik alleen nog zinloze Aram, op euw kun je toch niet fatsoelijk spelen.

Zojuist een game geleaved, aram, nobody cares :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Net een van m'n slechtste games ooit gespeeld.

Het begon al moeilijk om m'n Blue te krijgen doordat Blitz + Jinx er aan het rondlopen waren en die hebben dan ook first blood & 2nd blood opgepikt.

Nu ja, heb m'n Blue kunnen smiten maar was achter op lvls door de share. Ben redelijk goed kunnen terugkomen als Elise (eerste maal elise, ik begrijp waarom mensen haar spelen, ze is écht sterk).

Maar toen begon onze Rhyze mid te feeden. Hij zei dat het lag was, maar als je gewoon naar het midden van je lane loopt en een poging 1v1 te doen met iemand die al enkele kills op jou heeft ben je gewoon aan het trollen.

http://www.lolking.net/su...024060#matches/1309402338

Ben 4/9/1 geeindigt wat een van de beste scores was uit ons team. Enkel shen had iets beter met 5/8 maar al de rest had makkelijk 12~16 deaths.

Het was echt volledig gedaan early game als Tristana 7/0 en rhyze 0/7 was. Tristana deed zo veel damage dat het niet meer normaal was.

Op het einde had trist en jinx 25 kills elk ongeveer. Ach, als je zo gaat trollen, speel het spel gewoon niet. Heb eens naar z'n account gekeken en hij feed ook hard in de meeste andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Oke ik ben tijdens de DC's blijkbaar nog 2x gereconnect want ik zie dat ik 3 keer extra dood ben gegaan. De eerste DC was in een teamfight en daarna nog 2x dood gegaan :'). 1 reconnect wist ik wel, want ik had 5 seconden beeld maar de andere reconnect niet gezien maar heb wel af en toe lopen klikken :')

Beetje jammer dat we dit potje hadden verloren. Tristana was 17/5/5 namelijk.

Wat voor custom game was mijn tristana aan het doen dan, 76/0/0 :o

http://www.lolking.net/su...852546#matches/1309462563

[ Voor 36% gewijzigd door Meneer iCy op 05-02-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik had ook niet een geweldige avond gisteren. 3 games gespeeld en ik ben een beetje jungle aan het oefenen jungle vrijwel nooit dus dat is toch even wennen. Ik begin met J4 als jungler,
game 1. blue wordt door blitz gejat
game 2. Load fail kom in game pas als het 5 minuten bezig was
game 3. Start normaal.

Dus voor een leek jungler een fijn begin als je 2 keer al met een achterstand begint. Ik ben nog wel redelijk terug kunnen komen maar het niet kunnen ganken is vervelden geweest voor mijn teammates omdat ze early game heel veel pressure kregen in lane. Wel al een paar mooie ganks kunnen opzetten, dus ik vind het nog niet zo heel slecht gaan. Heb nog zeker wel wat te oefenen met j4's ult om die goed te plaatsen maar het gaat al doe goeie kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ach, komt wel goed schatje :>

Ik zal me maar inhouden over mijn weekend perikelen met mijn "teammates".

Neem aan dat je met J4 wel met smartcast werkt? Tenminste nu het zo makkelijk is in te stellen ga ik er wel van uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Meneer iCy op 05-02-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik werk eigenlijk altijd wel met smartcast, je bent dan zo veel sneller met een hoop dingen. Als je het gewent bent wil je niet meer anders, je moet wel een goeie pc hebben want een collega van mij zit met een wat trage laptop en heeft met smartcast problemen als hij snel weer met de muis beweegt nadat hij op het skill knopje heeft gedrukt :) ik heb gewoon 60 fps hele game lang dat speel wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Voor de Teemo haters onder ons:

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aG9MeyZ_700b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren indd wat serverprobs, start een normal en iedereen blijft in champ select hangen
ok reconnect begint ie te loaden en hangt plots vast ok reconnect kom ik in game en zie ik geen enkele champ ok reconnect en we kunnen spelen zonder lag, iedereen had precies probs en het was 4v4 en meeste waren aan het klagen over lag, gemakkelijk gewonnen ook al was het uiteindelijk 4v5
speelde teemo en tot lvl6 niemand in toplane gezien :)
maar ja in het begin waren wij ook maar met 2 en ging onze bot rap kapot

soit daarna maar een aram, en ik dacht ok moet wel lukken met sivir, vayne, cait, jax en kha
sivir bouwt een ravenous hydra .............. wait wtf even lolnexus opendoen nadat ik het haar probeerde uit te leggen maar nooit geen reactie kreeg en een lvl23, wat matchmaking toen dacht heb ik het raden naar maar het is al eeuwen geleden dat ik nog met sublvl30 gematched werd
in ieder geval er waren geen premades dus ik snap het niet zo goed
zwaar verloren aangezien geen van onze adc's wist hoe ze een goeie itembuild moesten doen en ze hadden geen greintje skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die het zich afvragen; Jessica Nigri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:41:
[...]

Voor degenen die het zich afvragen; Jessica Nigri
heb je toevallig ook haar telefoonnr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:43:
[...]

heb je toevallig ook haar telefoonnr?
Ja Rudy, niet egoistisch doen nou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Zolang ze van de paddo's af blijft is ze welkom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

10/10 Would gank...

Sommige loading screens zijn ook echt NSFW:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M7LBLMi.png

[ Voor 16% gewijzigd door Damien op 05-02-2014 10:08 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Inb4 alle tweakers die het niks vinden en zelf wat beters thuis op de bank hebben zitten :+ Ohnee wacht, we zitten niet op fok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Gisteren een blind pick tegen twee premade teams en een random speler. Nasus (ik), Rengar, Nami, Heimer, Ashe tegen Elise, Yi, Mundo, Garen en Ziggs. Ik was blij met de meta match-up had het niet geweest dat Garen 400 wins onder zijn riem had en wsl bij ons werd gegooid omdat zijn pre-made partner Yi een nieuwe account had. Ik speelde aardig tegen Mundo; had een farm voorsprong, maar een kill achterstand (Elise kan behoorlijk pijn doen). Bot gaat onderuit tegen Garen en Yi en mid blijft in limbo. Ga ik mee in teamfights, het lukt ons aardig om stand te houden, zelfs met een inhib down en baron buffs.

Dan gaat Ashe in afk. Toegegeven we waren al aan het verliezen, maar dan waren onze kansen echt verkeken. Mijn persoonlijk record van stacks verbeterd (600), maar onder focus vuur ging ik er ook onderuit. Persoonlijk ook het foutje gemaakt om Elise te onderschatten als ze een lager level is. Ik heb tevens een vraag voor mensen vertrouwd met Ziggs. Hij had RoA, Cap, Zhonya <> ik had Mercs en Visage en zijn Q/E deden heel weinig schade, zijn R nauwelijks een vierde van mijn health. Ik had de indruk dat een Ziggs best dodelijk kan zijn, is dit louter te wijten aan het gebrek aan MP items?
Betekent dit dat ranked gemakkelijker zal worden of is dit eerder gebakken lucht? Trouwens weet iemand tot wanneer dit seizoen duren zal? Want ik heb nog een eindje te gaan voor ik uberhaupt ranked spelen kan. Misschien ook even een vraagje voor mensen die ranked spelen. Hoe ik het begrijp is dat je binnen Gold elligible bent voor alle rewards op het einde van het seizoen. Waarom zou je uberhaupt in laag goud vaak ranked spelen als je kans loopt om in silver te belanden en dus ook het verliezen van een deel van je buit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

KS1987 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:35:
Gisteren een blind pick tegen twee premade teams en een random speler. Nasus (ik), Rengar, Nami, Heimer, Ashe tegen Elise, Yi, Mundo, Garen en Ziggs. Ik was blij met de meta match-up had het niet geweest dat Garen 400 wins onder zijn riem had en wsl bij ons werd gegooid omdat zijn pre-made partner Yi een nieuwe account had. Ik speelde aardig tegen Mundo; had een farm voorsprong, maar een kill achterstand (Elise kan behoorlijk pijn doen). Bot gaat onderuit tegen Garen en Yi en mid blijft in limbo. Ga ik mee in teamfights, het lukt ons aardig om stand te houden, zelfs met een inhib down en baron buffs.

Dan gaat Ashe in afk. Toegegeven we waren al aan het verliezen, maar dan waren onze kansen echt verkeken. Mijn persoonlijk record van stacks verbeterd (600), maar onder focus vuur ging ik er ook onderuit. Persoonlijk ook het foutje gemaakt om Elise te onderschatten als ze een lager level is. Ik heb tevens een vraag voor mensen vertrouwd met Ziggs. Hij had RoA, Cap, Zhonya <> ik had Mercs en Visage en zijn Q/E deden heel weinig schade, zijn R nauwelijks een vierde van mijn health. Ik had de indruk dat een Ziggs best dodelijk kan zijn, is dit louter te wijten aan het gebrek aan MP items?

[...]

Betekent dit dat ranked gemakkelijker zal worden of is dit eerder gebakken lucht? Trouwens weet iemand tot wanneer dit seizoen duren zal? Want ik heb nog een eindje te gaan voor ik uberhaupt ranked spelen kan. Misschien ook even een vraagje voor mensen die ranked spelen. Hoe ik het begrijp is dat je binnen Gold elligible bent voor alle rewards op het einde van het seizoen. Waarom zou je uberhaupt in laag goud vaak ranked spelen als je kans loopt om in silver te belanden en dus ook het verliezen van een deel van je buit?
Zoals ik het las uit de comments van de desbetreffende Riot'er, wordt het voor mensen met veel verschil in MMR en de rank die ze momenteel bezitten wel makkelijker. Voor de rest van de spelers zal er weinig veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Inb4 alle posts over spelers die denken dat ze een enorm hoge MMR hebben geen promotion series mogen skippen. "BUT IM SILVER PLAYING VS GOLD PLAYERS, RITO PLS"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:39:
Inb4 alle posts over spelers die denken dat ze een enorm hoge MMR hebben geen promotion series mogen skippen. "BUT IM SILVER PLAYING VS GOLD PLAYERS, RITO PLS"
IKR! Challenger material, maar nog steeds geen placements gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Ik denk altijd, als je als silver speler moeite hebt tegen gold spelers, dan hoor je dus gewoon in silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Zebby schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:54:
Ik denk altijd, als je als silver speler moeite hebt tegen gold spelers, dan hoor je dus gewoon in silver.
Maar maar, ik word ook steeds tegen gold spelers geplaatst.. Ik vind daarom dat ik zeker in Gold thuis hoor! Niet eerlijk :(

Maar inderdaad, zoals wat jij zegt klopt gewoon. Als je niet in Silver hoort kom je vanzelf wel op de plek waar je hoort te zitten :) Bronze of Gold dus :D

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Gisteren overigens nog 3 games gespeeld. Eerste game als Thresh support, we gingen redelijk in lane totdat ik zelf een paar twijfelachtige acties maakte zonder goed op de map te kijken. Eén daarvan was een initiate op de enemy support die tribrush ging warden, waarna ik mijn hook land. Wij duiken erin, staan opeens mid en de enemy jungler er ook bij. En naarmate de game vorderde verloren top en mid ook nog eens dus was de game vrij vlot voorbij.

Daarna zitten we in champselect en wil een maat van mij Gragas vs een Yasuo picken. Waarna ik zeg, zou je dat wel doen? Vervolgens gaat hij Thresh en zegt hij dat ik dan maar mid moet pakken. Dus ik pak Akali en heb een vrij makkelijke game vs Yasuo. Waarna de enemy jungler tegen mij begint te flamen: "Akali such a no-skill noob champ" "Why don't you pick champs that aren't so snowbally". Waarna ik hem vraag: "Like Yasuo?". Vervolgens klaagt hij wat verder in het Frans. Game simpel gewonnen.

Laatste game, we staan redelijk ver voor onze botlane wint hard, onze mid verliest en onze top gaat gelijk op maar neigt iets meer in favor te gaan van onze toplaner. Ikzelf speelde Gragas jungle (voor de eerste keer en god wat een heerlijke champ voor in de jungle). Alles gaat goed we winnen 2 teamfights in een row en toen begon de ellende. Alle 5 in mijn team laggen en 2 man in het enemy team, en dan zo erg dat we simpelweg niets meer konden doen, Champ warped gewoon over de map zonder dat je verder iets ziet. Waarna hun botlane daar dankbaar gebruik van maakt en hoppa: "Defeat". Goed een loss prevented maar die game hadden we 100% in de pocket dus blijft het zuur. Zeker als je ziet dat hun botlane 1/5/3 en 1/4/2 een Victory op hun lijstje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Damienx2 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:27:
Gisteren overigens nog 3 games gespeeld. Eerste game als Thresh support, we gingen redelijk in lane totdat ik zelf een paar twijfelachtige acties maakte zonder goed op de map te kijken. Eén daarvan was een initiate op de enemy support die tribrush ging warden, waarna ik mijn hook land. Wij duiken erin, staan opeens mid en de enemy jungler er ook bij. En naarmate de game vorderde verloren top en mid ook nog eens dus was de game vrij vlot voorbij.
Soms gaat een spel de hele tijd goed, en dan ga je daardoor juist minder opletten. Had laatst dat ik een domme fout maakte waardoor ons team 4 kills tegen 1 kreeg, ipv dat ze een groot deel van ons team afmaakten. Ik was (zoals gewoonlijk) Blitz support en liep van mid richting bot omdat hun support de lane wilde gaan pushen. Ik had hem in focus zodat ik niet zag waar ik liep, zie opeens mijn scherm een paar keer flitsen en opeens ben ik dood. Was ik de enemy Zed tegen het lijf gelopen die op het punt stond met de andere 3 op mid ons te bespringen!
Echter was hun communicatie niet geweldig, de andere 3 vielen wel aan en werden door mijn team weggevaagd voor Zed in de buurt kon komen. Vervolgens ging het team achter Zed aan en kreeg hem ook nog te pakken. Heb dus maar mijn mond gehouden over dat foutje :D
Laatste game, we staan redelijk ver voor onze botlane wint hard, onze mid verliest en onze top gaat gelijk op maar neigt iets meer in favor te gaan van onze toplaner. Ikzelf speelde Gragas jungle (voor de eerste keer en god wat een heerlijke champ voor in de jungle). Alles gaat goed we winnen 2 teamfights in een row en toen begon de ellende. Alle 5 in mijn team laggen en 2 man in het enemy team, en dan zo erg dat we simpelweg niets meer konden doen, Champ warped gewoon over de map zonder dat je verder iets ziet. Waarna hun botlane daar dankbaar gebruik van maakt en hoppa: "Defeat". Goed een loss prevented maar die game hadden we 100% in de pocket dus blijft het zuur. Zeker als je ziet dat hun botlane 1/5/3 en 1/4/2 een Victory op hun lijstje krijgen.
Ik kwam wat later thuis gisteren, dus mijn eerste game (en laatste) was al zo gelagged. 3 tegenstanders konden helemaal niet connecten, de overgebleven 2 waren erg gelagged. Wij hadden 2 met veel lag, 1 met middelmatige lag, en 1 met weinig lag, dus we wonnen vrij simpel. Wel jammer om op die manier te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik vind het altijd vreemd dat de een wel lag kan hebben en de ander niet, terwijl je in de zelfde game zit. Door dit soort lag heb ik wel een paar keer een game verloren en een keer bijna verloren. Jij doet een engage op de tegenstander en in een keer sta je stil lagspike kan niks doen voor 10 seconde en je bent dood. Dit dus ook gehad bij 5 andere engage's van mijzelf of van de tegenstander waardoor ik dus 1/4 uit de lane fase ben gegaan. Gelukkig was ik beter dan die andere en onze teamfights waren beter dus de game hadden we nog gewonnen maar ik heb redelijk wat zitten vloeken dat potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

ArgantosNL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:10:
Ik vind het altijd vreemd dat de een wel lag kan hebben en de ander niet, terwijl je in de zelfde game zit. Door dit soort lag heb ik wel een paar keer een game verloren en een keer bijna verloren. Jij doet een engage op de tegenstander en in een keer sta je stil lagspike kan niks doen voor 10 seconde en je bent dood. Dit dus ook gehad bij 5 andere engage's van mijzelf of van de tegenstander waardoor ik dus 1/4 uit de lane fase ben gegaan. Gelukkig was ik beter dan die andere en onze teamfights waren beter dus de game hadden we nog gewonnen maar ik heb redelijk wat zitten vloeken dat potje.
Dat kan allemaal te maken hebben met de route naar het datacenter. Als ik bij een andere provider zit kan ik een andere route hebben naar de Riot servers dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 18:49
Wat is beter met Lucian? Een standaard ADC pagen of toch een aparte? Zie zo'n 5 verschillende soorten.
Wordt niet echt duidelijk van wat nu daadwerkelijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
KS1987 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:35:
Betekent dit dat ranked gemakkelijker zal worden of is dit eerder gebakken lucht? Trouwens weet iemand tot wanneer dit seizoen duren zal? Want ik heb nog een eindje te gaan voor ik überhaupt ranked spelen kan. Misschien ook even een vraagje voor mensen die ranked spelen. Hoe ik het begrijp is dat je binnen Gold elligible bent voor alle rewards op het einde van het seizoen. Waarom zou je überhaupt in laag goud vaak ranked spelen als je kans loopt om in silver te belanden en dus ook het verliezen van een deel van je buit?
Daar zullen maar weinig mensen wat van merken. Want voordat je een volle tier hoger bent dan de leaugue waar je in zit, moet je wel een debiel hoge win rate hebben. En misschien dat mensen die zeer slechte placement matches hebben gehad er nog wat van merken. Placement matches zijn de eerste 10 games die, samen met je ranking vorig seizoen, bepalen waar je weer begint dit seizoen.

Het seizoen is net pas begonnen en duurt iets korter dan een vol jaar. Dus je hebt nog wel een maand of 9/10/11.

Wat betreft rewards. Ja, je krijgt de skin reward al als je Gold bent. Dus voor velen is Gold halen al een heel mooi doel. Ik zit bijvoorbeeld nu in Gold 3 en zou dus slechts alleen elke maand één potje kunnen spelen om LP decay tegen te gaan. Maar uiteindelijk speel je toch voor je lol neem ik aan en om beter te worden. Het is op zich best fijn om op je eigen niveau te spelen. In tegenstelling tot normals waar je met van alles en nog wat gematcht wordt. Want ondanks dat daar ook een matchmaking systeem achter zit zijn de verhoudingen vaak nogal scheef en men probeert ook van alles uit in normals. Na zoveel potjes te spelen met GoT lui vorig seizoen, met uiteenlopende skill niveaus, is het op zich best een "verademing" om ranked te spelen ;).
En je kunt natuurlijk proberen om platinum te worden. Daar krijg je dan weer "status" voor en een ander randje/icoontje.

@llovesoccerx7: Gebruik lekker wat jij denkt dat handig is. De reden dat er blijkbaar 5 verschillende pages zijn is omdat iedereen zijn eigen voorkeur heeft. Zal ook ongetwijfeld aan je build liggen. Zelf heb ik standaard ADC runes op hem. Zoiets dus. Eventueel kan je nog een paar flat mana regen glyphs op hem gebruiken, afhankelijk van of je denkt de mana regen nodig te zijn. Maar ik zie niet wat er zo zwaar kan afwijken van normale ADC runes op hem.

[ Voor 24% gewijzigd door Thormodo op 05-02-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

llovesoccerx7 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:23:
Wat is beter met Lucian? Een standaard ADC pagen of toch een aparte? Zie zo'n 5 verschillende soorten.
Wordt niet echt duidelijk van wat nu daadwerkelijk goed is.
Waar kun je allemaal tussen kiezen dan? Lucian is gewoon een ADC. 2 verschillende pagina's kan ik me nog voorstellen, maar 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 13:04
op al me adc run ik gewoon i standaard runepage 2x lifesteal quin en 1x ad. 9x ad red 9x armor geel
9xflat mr.

mijn placements waren de grootse drama 0-10 ging. 3x afkers 2x lag en 5x wel een goed potje maar verloren door throws van mij en me team.
Dus van diamond 3 60 LP ben ik in gold 2 geplaatst.

De standaard flame die ik krijg is: This guy must have brought his account on ebay.

Maar vind het wel leuk nu heb ik weer een weg om te klimmen naar hooge divisions.

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 18:49
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:47:
[...]

Waar kun je allemaal tussen kiezen dan? Lucian is gewoon een ADC. 2 verschillende pagina's kan ik me nog voorstellen, maar 5?
Had via Solomid toch wat verschillende pages gezien. Maar ik speel vooral Lucian dus een aparte page zou ik wel willen voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
llovesoccerx7 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:24:
[...]

Had via Solomid toch wat verschillende pages gezien. Maar ik speel vooral Lucian dus een aparte page zou ik wel willen voor hem.
Imo zijn er, zoals gezegd, 2 realistische keuzes:

2x LS 1x AD quint, 9x AD marks, armor seals, mr glyphs.
3x AD quint etc.

Je kan nog wat variëren dmv 1 cit mark (die heb ik zelf erin zitten) en eventueel MR level glyphs. De rest staat wat mij betreft vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Xzito schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:19:
op al me adc run ik gewoon i standaard runepage 2x lifesteal quin en 1x ad. 9x ad red 9x armor geel
9xflat mr.
Als Xzito dit zegt, durf ik bijna niet tegen te spreken :P

Maar wat je ook wel ziet, met name bij de meer caster-orientated ADC's, dat ze qua glyphs niet 9 x flat mr nemen, maar 4 stuks daarvan inruilen voor mana/5 glyphs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Zebby schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:29:
[...]
Je kan nog wat variëren dmv 1 cit mark (die heb ik zelf erin zitten) en eventueel MR level glyphs. De rest staat wat mij betreft vast.
Een paar mana regen Glyphs op sommige ADC's kan ook prima werken. 1 crit mark is nogal zinloos, het levert je, alleen al qua auto attacks, minder constante damage (early game) op dan 1 AD mark en draait dus puur op geluk. Als je dan skills erbij pakt is het helemaal een wereld van verschil.

[ Voor 38% gewijzigd door Thormodo op 05-02-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Thormodo schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:30:
[...]

Een paar mana regen Glyphs op sommige ADC's kan ook prima werken. 1 crit mark is nogal zinloos, het levert je minder constante damage (early game) op dan 1 AD mark en draait dus puur op geluk.
Maar die keer dat je crit kan wel een game maken :) Maar hetzelfde geld voor die AD mark, als je net iemand weg ziet lopen met 5 health...

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Mebus schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:32:
[...]

Maar die keer dat je crit kan wel een game maken :) Maar hetzelfde geld voor die AD mark, als je net iemand weg ziet lopen met 5 health...
Ik was nog niet klaar :P. Ik heb de slechte gewoonte om eerst posts te plaatsen en ze 20 seconden later uit te breiden.
Voor Tristana is 1 crit rune bijvoorbeeld 0.93% extra damage op level 1 en 1 AD rune 2.87% alleen al op autoattacks.
http://www.reignofgaming....-champ-a-single-crit-rune

[ Voor 23% gewijzigd door Thormodo op 05-02-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Thormodo schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:34:
[...]

Ik was nog niet klaar :P. Ik heb de slechte gewoonte om eerst posts te plaatsen en ze 20 seconden later uit te breiden.
haha same here :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

[...]

Same here; daarom las je waarsch niet dat ik in de post vóór jou ook al die mana glyphs noemde :P
ArgantosNL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:59:
ik ben een beetje jungle aan het oefenen jungle vrijwel nooit dus dat is toch even wennen. Ik begin met J4 als jungler,

Heb nog zeker wel wat te oefenen met j4's ult om die goed te plaatsen maar het gaat al doe goeie kant op.
J4 was verreweg mijn favo jungler in S3, maar nu in S4 heb ik hem zelden nog gespeeld. Op zich niks mis met J4, prima tank en meer dan prima CC. Alleen is zijn clear net wat te traag en is zijn dmg net wat te laag. Imo doen junglers als Vi en Olaf het toch echt stukje beter in de jungle.

[ Voor 58% gewijzigd door Koekiemonsterr op 05-02-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Koekiemonsterr schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:35:
[...]

Same here; daarom las je waarsch niet dat ik in de post vóór jou ook al die mana glyphs noemde :P

[...]

J4 was verreweg mijn favo jungler in S3, maar nu in S4 heb ik hem zelden nog gespeeld. Op zich niks mis met J4, prima tank en meer dan prima CC. Alleen is zijn clear net wat te traag en is zijn dmg net wat te laag. Imo doen junglers als Vi en Olaf het toch echt stukje beter in de jungle.
J4 zag ik echt vaak gespeeld worden in S3, nu in S4 zie ik hem inderdaad nog amper.
En Vi en Olaf zijn inderdaad betere junglers, en winnen het 1:1 van J4.

Komt trouwens nieuwe splash art uit voor J4 en Ezreal
Jarvan http://www.puppetworks.eu...l/splashart/14_Jarvan.jpg
Ezreal http://www.puppetworks.eu...l/splashart/12_Ezreal.jpg

Het gezicht van Jarvan zal nog zeker veranderd worden voor de Final, want deze ziet er gewoon niet uit.
Vind ik deze art beter die ze lieten zien tijdens Worlds vorig jaar.
http://www.deviantart.com...ssic-splash-art-344834600

Valt mij op dat veel werken van puppetworks voor Riot het gezicht is aangepast met het uiteindelijke splash art, zoals Xin Zhao en Annie hebben gelukkig een heel ander gezicht in de final zoals we die kennen.
http://www.puppetworks.eu/#/work/league-of-legends

[ Voor 21% gewijzigd door Turismo op 05-02-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Koekiemonsterr schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:35:
[...]

[...]

Je moet ergens mee beginnen, en op dit moment wordt vi vaak gebanned. En je eerste jungler waar je aan gewent bent die dan elke game gebanned wordt heb je er ook niet veel aan. Als eenmaal het inzicht in ganks opzetten en jungling algemeen dan kan ik me wel uitbreiden, maar laten we maar beginnen met J4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

[...]

Voor Tristana is 1 crit rune bijvoorbeeld 0.93% extra damage op level 1 en 1 AD rune 2.87% alleen al op autoattacks.
http://www.reignofgaming....-champ-a-single-crit-rune
0.93% als je het over het totale gemiddelde berekent qua 100x AA, maar die ene crit kan je wel ineens 50-75 extra damage opleveren als die per toeval op de AD terechtkomt en kan dus je lane in eventueel in voordeel krijgen, maar ik denk dat je er in Brons/Silver/Gold niet echt profijt heb van deze lucky crit, maar aan de andere kant. De ene AD rune moet je ook wel kunnen missen. Alle 2 de opties hebben gelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Ryceck

Constants and Variables

iCy schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:00:
[...]

0.93% als je het over het totale gemiddelde berekent qua 100x AA, maar die ene crit kan je wel ineens 50-75 extra damage opleveren als die per toeval op de AD terechtkomt en kan dus je lane in eventueel in voordeel krijgen, maar ik denk dat je er in Brons/Silver/Gold niet echt profijt heb van deze lucky crit, maar aan de andere kant. De ene AD rune moet je ook wel kunnen missen. Alle 2 de opties hebben gelijk :-)
Oh man wat een grappig ding dit :)
Had er compleet nog niet over nagedacht maar je begint natuurlijk op alle chars zonder Crit-chance waardoor deze ene rune je uberhaupt de optie geeft om early-game te critten wat veel meer waard is dan die 0.93 AD welke je anders zou hebben.
En op veel AD's is je eerste item toch geen crit item (vaak BT of BotRK), pas vanaf de Stattik, Triforce of de IE krijg je crit, dus praat je toch al gauw over level 10+ waar je tegenaan zit.
Deze ene rune betekent dus dat je 10 levels lang kunt critten, wat een significant verschil kan zijn.

Waar de meeste berekeningen hier overigens geen rekening mee houden is dat je zonder deze rune early game helemaal niet kunt critten. Het is dus niet zo dat je zonder deze rune 1% minder kans hebt om te critten (waar over te praten valt) maar dat je zonder deze rune helemaal niet kunt critten wat veel meer impact heeft.

Even runes wisselen vanavond denk ik :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ryceck schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:09:
[...]

Oh man wat een grappig ding dit :)
Had er compleet nog niet over nagedacht maar je begint natuurlijk op alle chars zonder Crit-chance waardoor deze ene rune je uberhaupt de optie geeft om early-game te critten wat veel meer waard is dan die 0.93 AD welke je anders zou hebben.
En op veel AD's is je eerste item toch geen crit item (vaak BT of BotRK), pas vanaf de Stattik, Triforce of de IE krijg je crit, dus praat je toch al gauw over level 10+ waar je tegenaan zit.
Deze ene rune betekent dus dat je 10 levels lang kunt critten, wat een significant verschil kan zijn.

Waar de meeste berekeningen hier overigens geen rekening mee houden is dat je zonder deze rune early game helemaal niet kunt critten. Het is dus niet zo dat je zonder deze rune 1% minder kans hebt om te critten (waar over te praten valt) maar dat je zonder deze rune helemaal niet kunt critten wat veel meer impact heeft.

Even runes wisselen vanavond denk ik :)
Ik denk dat die 1% crit meer iets mentaal is dan wat anders. Hoe veel AA's zul je in een gemiddelde match of lane tegen de enemy champ gooien. Mij lijkt me dan je meer dan 90% van de AA's tijdens de lane op minions zijn en de kans dat je een champ crit zo klein is dat je beter 1 ad rune kan pakken. Of vervang ze gelijk allemaal en ga voor een 8.X crit rate dan zie je misschien nog een crit langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Het theoretische verschil tussen de 1% crit en de AD is klein. Het is echter dat je de 1 AD mark echt niet zo drastisch merkt, maar 1 crit kan heel wat verschil uitmaken.
De pro's deden dit een tijd geleden - ik denk echter dat veel er weer vanaf gestapt zijn. Zelf vind ik het gewoon prettig en merk ik dus het verschil niet.

Ik heb hem zelfs in gebruik bij sommige toplaners. Ik herinner me nog dat potje Wukong dat ik na mijn Q een AA crit deed (Q reduced armor), die deed flink pijn :D Echter is het hier wat minder, aangezien veel van deze toplaners wel best hard scalen met AD of AD casters zijn zoals Renekton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

ArgantosNL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:25:
[...]

Ik denk dat die 1% crit meer iets mentaal is dan wat anders. Hoe veel AA's zul je in een gemiddelde match of lane tegen de enemy champ gooien. Mij lijkt me dan je meer dan 90% van de AA's tijdens de lane op minions zijn en de kans dat je een champ crit zo klein is dat je beter 1 ad rune kan pakken. Of vervang ze gelijk allemaal en ga voor een 8.X crit rate dan zie je misschien nog een crit langskomen.
Nope, het is niet iets mentaals het is gewoon luck. de 0,93% zegt niet dat je 1 in de 107,52 een crit krijgt, maar het kan zo zijn dat je er 2 achterelkaar heb, maar het kan ook zijn dat je 1 in de 1000 een crit krijgt.

Oftewel, ben je een Bad luck Brian of een lucky asshole. De berekening klopt sowieso niet 100%, want je bent van toeval afhankelijk. Wel is de verwachtingspercentage het verschil, maar goed.

Hieronder de echte berekening mocht de percentage 1 op 1 zijn en niet een extra lucky crit. Ik ben even uit gegaan van 75 extra damage mocht je een strike doen.

0.95 AD x 107,52 AA = 102,144 AD Damage na 107,52 AA.
100(Procent)/0,93 (Critchange)= Gemiddeld 1x per 107,52 AA
75 AD / 107,52 = 0,70 AD per gemiddelde AA

Het verschil na 107,52 AA is dit 32,52 AD mocht je 1x een crit krijgen. Attack Damage wint dus in damage mocht je geen extra lucky crit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Ryceck

Constants and Variables

ArgantosNL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:25:
[...]

Op zich klopt het wel :)
Maar ga uit van 60 damage met auto en laten we dan even rekenen met 100 hits.
Met 1AD extra doe je op 100 hits dan gemiddeld 100 damage meer. Met 1% crit zal je 1 hit dubbele damage doen en dus 60 damage meer hebben. Nu praat je echter niet over 100 hits op een enemy maar in het meest extreme geval een autohit of 8 op de enemy AD in earle lane tijdens een initiate.

Maar nu komt dus de gokfactor erin waarbij je nu net de mazzel moet hebben dat die ene crit valt op dat moment, als dat zo is dan win je omdat je ineens die extra burst hebt. Als die crit echter niet valt dan verlies je eigenlijk niets behalve de 8 damage welke je mist omdat je die AD rune niet hebt. En 8 damage in zo'n initiate gaat het verschil niet maken.

Ja het blijft gokken maar het voelt wel als de moeite waard :) Het voelt iig als iets waarbij je niets iets significants verliest maar wel een extra kans krijgt om iets te winnen.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 1% crit heb ik wel eens het verschil zien maken in een cait vs cait op magma chamber door pro's en zowat het eerste schot was een crit en toch wel merkbaar verschil als je plots tweemaal zoveel damage doet en waardoor hij toch early in lane een groot voordeel behaalde in de volgende trades en merkbaar aggressiever kon spelen
ik denk dat in een duolane dit toch wel wat een mindere rol zal spelen en het blijft maar 1% kans dus hoe vaak zal je er effectief voordeel uit kunnen halen of laat ik het beter verwoorden : er consistent meer voordeel uithalen dan ad meer te hebben, tja ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Net even Rengar gekocht omdat het me ook wel een leuke jungler leuk naast Evelynn.. Mensen die toch wat negatiever over hem denken? Weet niet hoe het met zijn ganks zit? TF's? Evelynn altijd zo gespeeld dat adc/apc van 100-0 ging, maar dat kan nu vaak niet meer..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Mebus schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:38:
Net even Rengar gekocht omdat het me ook wel een leuke jungler leuk naast Evelynn.
Ik zie hem eigenlijk alleen maar (af en toe) top. Dan kun je met je stealth ultimate ook eens mid ganken. Verder heb ik hem niet eens dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen :P. Als je in het stealth thema wilt blijven kun je Shaco jungle ook proberen.
Wat betreft carry junglers (om bijv. uit brons/silver te komen) zijn de top champions tegenwoordig: Kha'zix, Vi, Elise en Lee Sin. En dan in iets mindere mate Pantheon en Wukong. Die zijn over het algemeen ook aardig goed in assassinaten.

[ Voor 35% gewijzigd door Thormodo op 05-02-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:06:
die 1% crit heb ik wel eens het verschil zien maken in een cait vs cait op magma chamber door pro's en zowat het eerste schot was een crit en toch wel merkbaar verschil als je plots tweemaal zoveel damage doet en waardoor hij toch early in lane een groot voordeel behaalde in de volgende trades en merkbaar aggressiever kon spelen
ik denk dat in een duolane dit toch wel wat een mindere rol zal spelen en het blijft maar 1% kans dus hoe vaak zal je er effectief voordeel uit kunnen halen of laat ik het beter verwoorden : er consistent meer voordeel uithalen dan ad meer te hebben, tja ??
Op cait is die crit rune juist minder goed omdat ze elke x aantal aa's een crit heeft van haar passive. Dat zijn dus x aantal kansen op een crit owv de rune die wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Mebus schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:38:
Net even Rengar gekocht omdat het me ook wel een leuke jungler leuk naast Evelynn.. Mensen die toch wat negatiever over hem denken? Weet niet hoe het met zijn ganks zit? TF's? Evelynn altijd zo gespeeld dat adc/apc van 100-0 ging, maar dat kan nu vaak niet meer..
Dat 100-0 verhaal gaat op zich wel op voor Rengar: pop ulti, stack Q twee maal en jump op je squishy target. Zijn ulti maakt ganks behoorlijk sterk. Voor de rest word je vooral wat beperkt door de bushes; dat zijn zijn enige gap closers. Maar als een bush jump lukt, heb je ook meteen een sterke gank met zijn dmg en slow.

Als top heb ik hem gespeeld gedurende preseason, maar de nerf in patch 4.1 vond ik helaas te hard. Zijn heals zijn nu minder sterk, en juist die sustain was imo nou juist hetgeen hem als tanky top viable maakte. Dat vind ik nu wat minder helaas. Maar goed, hij blijft een aardige tanky top split pusher die via zijn ult redelijk goed kan escapen. En turrets gaan ook redelijk snel neer met hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Koekiemonsterr schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:05:
[...]

Dat 100-0 verhaal gaat op zich wel op voor Rengar: pop ulti, stack Q twee maal en jump op je squishy target. Zijn ulti maakt ganks behoorlijk sterk. Voor de rest word je vooral wat beperkt door de bushes; dat zijn zijn enige gap closers. Maar als een bush jump lukt, heb je ook meteen een sterke gank met zijn dmg en slow.

Als top heb ik hem gespeeld gedurende preseason, maar de nerf in patch 4.1 vond ik helaas te hard. Zijn heals zijn nu minder sterk, en juist die sustain was imo nou juist hetgeen hem als tanky top viable maakte. Dat vind ik nu wat minder helaas. Maar goed, hij blijft een aardige tanky top split pusher die via zijn ult redelijk goed kan escapen. En turrets gaan ook redelijk snel neer met hem.
Dat 100 naar 0 zie ik nog steeds :) Alleen even de combo's en zijn 5 stacks onder de knie krijgen.. Aankomende normals maar wat oefenen met hem in de jungle.. Over die nerf had ik wat gehoord ja, en dat er wat bugs bij hem zijn uitgehaald (was niet met LCS gedisabled?).

Bedankt voor de info allen!

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCy schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:51:
[...]

Nope, het is niet iets mentaals het is gewoon luck. de 0,93% zegt niet dat je 1 in de 107,52 een crit krijgt, maar het kan zo zijn dat je er 2 achterelkaar heb, maar het kan ook zijn dat je 1 in de 1000 een crit krijgt.
Het is pseudo RNG, om dit te voorkomen (1 in de 1000)

Bedenk het systeem even zo, stel je hebt 20% Crit, het systeem heeft dan "vakken" waarin een crit gegarandeerd worden:

Vak 1 | - | - | - | - | x |
Vak 2 | - | - | - | x | - |
Vak 3 | x | - | - | - | - |
Vak 4 | - | - | - | - | x |
Vak 5 | x | - | - | - | - |

Zo voorkom je dus constante crit, want enkel tussen de wisseling van "vakken" kan een dubbele crit voorkomen en is er ook een maximum aan "unlucky" streaks waarbij je bvb. 15 achter elkaar niet zou critten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
Momenteel werkt het systeem als volgt

stel je hebt 1% crit chance

dan heb je bij de eerste hit 1% was dat geen crit heb je bij de tweede
2% kans etc. tot je crit hebt dan gaat die weer terug naar 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het gaat echt dramatisch met mij :') Na een 3-7 streak in Silver V terecht gekomen en na 3 losses op rij deze avond ook nog eens op 0 LP. Mijn MMR is gekelderd naar bronze niveau en ik speel momenteel ook als een bronzie. GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

badboyqxy schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:15:
Momenteel werkt het systeem als volgt

stel je hebt 1% crit chance

dan heb je bij de eerste hit 1% was dat geen crit heb je bij de tweede
2% kans etc. tot je crit hebt dan gaat die weer terug naar 1%.
Dat lijkt me heel sterk, want dan is je crit kans uiteindelijk veel hoger dan die 1%, ook als je het gemiddelde na heel veel attacks neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 12:47

Qon

Vicarious schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 01:56:
Het gaat echt dramatisch met mij :') Na een 3-7 streak in Silver V terecht gekomen en na 3 losses op rij deze avond ook nog eens op 0 LP. Mijn MMR is gekelderd naar bronze niveau en ik speel momenteel ook als een bronzie. GG.
Ik heb exact hetzelfde. Eerst met 5 / 5 uitgekomen op Silver V, nu 3/4 matches achter elkaar verloren.
Waarbij ik niet gefeed heb, maar zeker ook niet gecarried... Ben nu enkel weer Normals aan het spelen voor de fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:54:
[...]

Het is pseudo RNG, om dit te voorkomen (1 in de 1000)

Bedenk het systeem even zo, stel je hebt 20% Crit, het systeem heeft dan "vakken" waarin een crit gegarandeerd worden:

Vak 1 | - | - | - | - | x |
Vak 2 | - | - | - | x | - |
Vak 3 | x | - | - | - | - |
Vak 4 | - | - | - | - | x |
Vak 5 | x | - | - | - | - |

Zo voorkom je dus constante crit, want enkel tussen de wisseling van "vakken" kan een dubbele crit voorkomen en is er ook een maximum aan "unlucky" streaks waarbij je bvb. 15 achter elkaar niet zou critten.
Dus volgend jou als je 55% crit hebt (IE en PD) dan zou je maximaal 2 shots zonder crit kunnen hebben.

vak 1 | - | x |
vak 2 | x | - |

Echter uit ervaring kan ik zeggen dat dit dus niet klopt ik heb wel eens 3 schoten geen crit met deze items. Ik heb ook wel met alleen een IE 3 crits achter elkaar gehad wat volgens jou systeem zou dat ook niet moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ben de laatste tijd weer heel veel bezig met volibear jungle... wat is dat een heerlijk champ om je enemy jungler mee dwars te zitten!

vooral als je wat early kills kan oppakken, word ie echt een beest...

Wel word het lategame wat moeilijker in teamfights, vooral als je veel cc tegen je hebt.

Hier een mooi potje van gister, waar we tegen een rare teamcomp het nog best zwaar krijgen, omdat onze adc niet geweldig is:

Daarvoor had ik nog een ander mooi potje tegen een malphite... hij begon blauw, en ik wachtte hem op bij z'n red...
Ik sloop hem daar redelijk easy, maar blijf dan wachten tot ie na zn respawn terugkomt om zn red te clearen.. en sloop hem voor de 2e keer ;)
Zo bleef ik constant in zijn jungle rondhangen, en na 10-12 minuten stond ie 0-7... hij wilde me zelfs gaan reporten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 08:20

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Ik krijg nu gewoon zin om eens Volibear te proberen en te gaan junglen ^_^

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Ik hoop echt dat ze Yasuo niet gaan nerfen, want anders zullen minder mensen hem waarschijnlijk kiezen. Ik ban hem tegenwoordig bewust niet in de hoop dat de tegenstander hem pakt, dan kan ik vervolgens lekker op Akali mijn lane snowballen. Gisteren Akali op top gespeeld, omdat de enemy daar Yasuo neer had gezet. Na veel gecamp van de enemy jungler kwam ik toch als 5/0/0 Akali uit de lane en toen was het AD Carry uitschakelen en de win binnenhalen.

Gisteren iig een enemy Yasuo tegengekomen die mij niet flamede voor de Akali pick, maar gewoon netjes zei dat ik mijn lane goed had gespeeld. De beste jongen zelf was ook Gold II ipv de Bronze III die ik eerder deze week uit de game haalde met Akali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Dat is het verschil tussen brons en gold, het geflame. Maandag ook een leuke brons 4 renekton in mijn team, kerel vliegt er van YOLO in en vraagt dan af waar de rest van zijn team is. Terwijl hij daar al voordat hij er invloog alleen was. Daarna wordt hij gechased door teemo, yi en veigar hij zit op 20% HP en verwacht dat ik hem kan helpen tegen 3 full hp champs. En dan gek vinden dat ik hem niet help, het enige wat ik zou kunnen doen is nog een kill weggeven. En dat is gewoon stom, ik heb ze gewoon nog wat onder mij turret kunnen poken en ook nog een kill kunnen pakken veigar. Als ik dat niet had gedaan was mijn toren op mid weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:01:
[...]

Dus volgend jou als je 55% crit hebt (IE en PD) dan zou je maximaal 2 shots zonder crit kunnen hebben.

vak 1 | - | x |
vak 2 | x | - |

Echter uit ervaring kan ik zeggen dat dit dus niet klopt ik heb wel eens 3 schoten geen crit met deze items. Ik heb ook wel met alleen een IE 3 crits achter elkaar gehad wat volgens jou systeem zou dat ook niet moeten kunnen.
De vakken zijn een primitief voorbeeld. Ook als je 55% hebt, kun je niet slechts 2 "vakken" hebben want het is geen 50%. Dus je voorbeeld klopt al niet.

Elk vak is natuurlijk 100 attacks, gelijk aan je max critrate. Had enkel geen zin om er zoveel te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@Damienx2, met een ziggs is het ook nog goed te doen tegen een Yasuo.. Met je basic attack zijn shield proccen en even later wat dmg op hem gooien. Dat vind ie niet leuk :) Easy lane en ondanks dat yasuo nog wel een behoorlijke crit kreeg lategame alsnog gewonnen.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Mebus schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:21:
@Damienx2, met een ziggs is het ook nog goed te doen tegen een Yasuo.. Met je basic attack zijn shield proccen en even later wat dmg op hem gooien. Dat vind ie niet leuk :) Easy lane en ondanks dat yasuo nog wel een behoorlijke crit kreeg lategame alsnog gewonnen.
Ik pak puur Akali vanwege haar mobility + 3 dashes. Kans dat hij dan nog weet te ontsnappen via minions is vrij klein + je bent niet afhankelijk van skillshots, alleen een simpele outplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:10:
[...]

De vakken zijn een primitief voorbeeld. Ook als je 55% hebt, kun je niet slechts 2 "vakken" hebben want het is geen 50%. Dus je voorbeeld klopt al niet.

Elk vak is natuurlijk 100 attacks, gelijk aan je max critrate. Had enkel geen zin om er zoveel te tekenen.
Mag ik vragen waar je deze informatie vandaan hebt, dat het geen echt RNG is?

[ Voor 7% gewijzigd door ArgantosNL op 06-02-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
ArgantosNL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:24:
[...]

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Critical_strike

Hier zal vast ook wel iets nuttigs staan.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Probleem zit hem erin dat Riot nooit de formule heeft prijsgegeven. Dus het is een hoop informatie wat voortkomt uit aannames van spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
net als rudy's verhaal, wat er op de wiki staat:
"When averaged over a large number of autoattacks critical strike chance is essentially a damage multiplier where each % of crit chance adds 1% damage. Thus at 50% critical strike chance a champion will be doing (on average) 150% damage with autoattacks, not counting critical strike damage. Because of this, critical strike chance scales well with attack damage, in a similar fashion to attack speed."

Dus bij grote getallen is het nogsteeds on average, dus geen absolute waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

ArgantosNL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:41:
net als rudy's verhaal, wat er op de wiki staat:
"When averaged over a large number of autoattacks critical strike chance is essentially a damage multiplier where each % of crit chance adds 1% damage. Thus at 50% critical strike chance a champion will be doing (on average) 150% damage with autoattacks, not counting critical strike damage. Because of this, critical strike chance scales well with attack damage, in a similar fashion to attack speed."

Dus bij grote getallen is het nogsteeds on average, dus geen absolute waarde.
Dit stukje gaat toch niet over wanneer maar juist over hoeveel damage? Wat niet meer dan logisch is. Hiermee heb je nog niet de formule die Riot daadwerkelijk hanteert, want die is nooit prijsgegeven.

Dus die 1% waar mensen mee willen starten is in dit verhaal wat je quote: 101% (on average) dmg with autoattacks.

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 06-02-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:24:
[...]

Eeuwen geleden is dit gepost door Rioters op officials (NA forum) toen ze dodge/crit systeem reworked hebben (toen hadden we nog leuk characters die 6 hits achter elkaar konden blocken, sup Yi, Jax). (jaren terug overigens, 2011/2012)

Damien heeft gelijk, de methode is duidelijk, enkel hebben ze hebben nooit vrijgegeven hoe ze de seed bepalen, dus alles blijft "random"

Zoeken is daar een clusterfuck, maar veel plezier ermee.

Overigens is dat ook de enige manier hoe je voorkomt dat je geen crit-streaks of critloze streaks krijgt zoals je bij daadwerkelijke RNG zou hebben. De methode van badboy (although zijn calculatie een beetje erg fout) is een valide methode. Beginnen bij een char met bijvoorbeeld 25%, volgende schot is de kans 50%, daarna 75%, daarna 100%.

Een goed voorbeeld van pseudo RNG, alleen is dit systeem ziek makkelijk uit te buiten in een MOBA zoals LoL. Als ik 3x niet crit, dan weet ik dat de 4e een crit word en kan ik dus altijd trades of all-ins winnen met een andere ADC die niet op zijn crit let.

Het "vakjes"-systeem is eigenlijk vergelijkbaar, maar met meer betrouwbaarheid. 100 vakjes, 50 vakjes met kans om te critten, crit je niet, blijven er 99 vakjes over, dus je kans word groter dat de volgende wel een crit is.

Overigens blijft het altijd een gemiddelde van 50 Crits/100 Attacks als je 50% Crit hebt, als je heel lang geen crits hebt gehad, dan zitten er in de volgende 100 Attacks natuurlijk iets meer crits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:47:
[...]

Eeuwen geleden is dit gepost door Rioters op officials (NA forum) toen ze dodge/crit systeem reworked hebben (toen hadden we nog leuk characters die 6 hits achter elkaar konden blocken, sup Yi, Jax). (jaren terug overigens, 2011/2012)

Damien heeft gelijk, de methode is duidelijk, enkel hebben ze hebben nooit vrijgegeven hoe ze de seed bepalen, dus alles blijft "random"

Overigens is dat ook de enige manier hoe je voorkomt dat je geen crit-streaks of critloze streaks krijgt zoals je bij daadwerkelijke RNG zou hebben. De methode van badboy (although zijn calculatie een beetje erg fout) is een valide methode. Beginnen bij een char met bijvoorbeeld 25%, volgende schot is de kans 50%, daarna 75%, daarna 100%.

Een goed voorbeeld van pseudo RNG, alleen is dit systeem ziek makkelijk uit te buiten in een MOBA zoals LoL. Als ik 3x niet crit, dan weet ik dat de 4e een crit word en kan ik dus altijd trades of all-ins winnen met een andere ADC die niet op zijn crit let.

Het "vakjes"-systeem is eigenlijk vergelijkbaar, maar met meer betrouwbaarheid. 100 vakjes, 50 vakjes met kans om te critten, crit je niet, blijven er 99 vakjes over, dus je kans word groter dat de volgende wel een crit is.

Overigens blijft het altijd een gemiddelde van 50 Crits/100 Attacks als je 50% Crit hebt, als je heel lang geen crits hebt gehad, dan zitten er in de volgende 100 Attacks natuurlijk iets meer crits
Duidelijk verhaal Rudy ;) wist overigens niet dat je al zo oud was... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:52:
[...]

Duidelijk verhaal Rudy ;) wist overigens niet dat je al zo oud was... :+
Daarom is hij ook zo wijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:47:
[...]

Maar gezien je niet weet hoe lang die seed werkelijk is en kun je nog steeds zeggen dat het gewoon random is. Als die seed 10k cijfers lang is merk je nog steeds niet dat het pseudo RNG is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Kijk dit komt handig uit: http://na.leagueoflegends...ates/patch/patch-41-notes

"Players who consistently win against opponents a full tier higher than their current placement will automatically skip their promotion series as they progress to the next division. Series skipping will be possible up to Platinum I."

Van S3 naar S2 gegaan zonder promo's :D

[ Voor 196% gewijzigd door Mebus op 06-02-2014 12:31 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Pagina: 1 ... 143 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.