Mebus schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:28:
@Turismo, zei Riot toen niet eens ooit dat ze nooit de intentie hebben om de meta te beïnvloeden? Want met die turret changes doen ze dat dus juist vind ik.. Dan kunnen ze net zo goed de map layout veranderen en gewoon spiegelen..
Het is meer optimaliseren/finetunen van gameplay denk ik, generiek blijft iedereen in zijn eigen rol, dat de jungler meehelpt heeft meerdere redenen vermoed ik:
- patch 3.14 Outer turrets now grant 100 global gold per player and 150 gold split among the players who participate in destroying the turret
- En natuurlijk dat 3 man op een zwakke turret de kansen vergroot neer te gaan, voordat het enemy team ook maar kan reageren.
Het is volgens mij meer om de 2v1 lane swap af te straffen, want als bijv. ADC/Support naar top gaan tegen bijv. Renekton/Mundo, dan zijn ADC/Support vrij snel naar de turret gefarmed, en kunnen ze free spammen op de outer turret die reeel gezien een grote kans heeft binnen 8 minuten neer te gaan met die turret wijzigingen.
Hierdoor is het dus niet meer handig om die lane swap te doen omdat het risico erg groot is je outer turret te verliezen early game.
Wat je dus nu wel eens ziet is dat je ADC/support rond mid blijven hangen totdat ze weten waar enemy ADC/support gaat doen.
Wat dit eigenlijk forceert is de default meta meer supporten zodat die abuse niet kan voorkomen zodat ADC/support ook tegen elkaar komen te staan (of dit nou top of bot is maakt niet uit), maar zelfs dan zie je varianten van die strategieen zoals TSM heeft door zelfs early 3 man in 1 lane te pushen op lvl 3.
Wat ik hier allemaal zeg is puur theory en wat ik analyseer van hoe bepaalde LCS teams spelen, dus neem dit niet voor feit aan.
En ik denk dat voor ons mortals die lane swap strategy amper voorkomt, ik heb t nog niet meegemaakt in ieder geval.
Hier een voorbeeld TSM vs XDG van verleden week
Vanaf minuut 17 zie je dat de laneswap ervoor zorgt dat die outer turret vrij snel neergaat.
Volgens de patch 4.1 summary:
The general theme of patch 4.1 is more refinement and tuning. We’re in the process of de-fogging more of those outliers like Shyvana, Riven and Annie. That said, now that the dust has settled we can also take another look at modernizing certain items (the Spirit line of jungle items, for example) and systems (2v1 lane swaps).
[
Voor 26% gewijzigd door
Turismo op 03-02-2014 17:34
]