[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.639 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lointje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:42:

- Je bent zo snel mogelijk aan het rushen naar genoeg champs om ranked te kunnen spelen
- Je speelt bijna voornamelijk aram en je wil zoveel mogelijk champs uitproberen op die manier.
-Dat is een superslecht idee. Als je bestaande champion pool niet groot genoeg is om ranked te doen en je moet uit noodzaak met random champs gaan fillen, ben je er ook niet klaar voor. Je word geacht een aantal champs van elke role te kunnen spelen. Dus haal van een minimale pool bans en eventuele enemy picks af en dan kan het zo zijn dat je niet eens champs voor die rol overhoud, en het smoesje "I can't play ___" hebben mensen in solo ranked over het algemeen schijt aan.

Ga pas ranked spelen als je genoeg setjes runes hebt en een champ pool van minstens 30 hebt, en met die 30 ook genoeg speelt om ze comfortabel te kunnen spelen in een omgeving waar de druk wat hoger ligt en waar je enkel op jezelf kunt rekenen (over het algemeen gaat niemand je redden als je er niet meer uitkomt in je lane of niet snapt wat je verkeerd doet)

Koop rustig die 6.3k champion als jij denkt dat je er genoeg mee gaat spelen, maar zorg wel dat je je prioriteiten ook op runes legt en niet elke paar weken al je IP aan champs uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

- Is Zac een interessant alternatief, als je Dr. Mundo als hoofdkampioen hebt?

- Spell Vamp Quint of Health Regen Quint voor Dr. Mundo/Zac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt overigens champion aankopen binnen 2 maanden nog refunden, volgens mij krijg je dan al je IP gewoon weer terug.

Dit gaat niet met Quins/runes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
KS1987 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:30:

Uit die twee sowieso Health Regen voor Mundo. En bij voorkeur AP voor Zac.
Viper® schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:36:
Je kunt overigens champion aankopen binnen 2 maanden nog refunden, volgens mij krijg je dan al je IP gewoon weer terug.

Dit gaat niet met Quins/runes
Dat kan echter maar 3 keer per account.

[ Voor 34% gewijzigd door Thormodo op 29-01-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

KS1987 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:30:

Ik zou lekker wat extra armor op Mundo nemen qua Quints. Je hebt immers al je passive regen, neem daar een Doran's shield bij en je red je prima in lane zonder Spell Vamp of Health Regen.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:44:
[...]

Ik zou lekker wat extra armor op Mundo nemen qua Quints. Je hebt immers al je passive regen, neem daar een Doran's shield bij en je red je prima in lane zonder Spell Vamp of Health Regen.
Health Regen quints zijn wel verdomde cost effective met SV en Defense Masteries though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:53:
[...]

Health Regen quints zijn wel verdomde cost effective met SV en Defense Masteries though.
Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar voor Mundo niet echt noodzakelijk. Mundo red zich prima met andere quints. Beschouw het als een Cloth Vest + Doran's Shield waarmee Mundo de lane in kan lopen en dan nog genoeg HP/5 hebben om dat te compenseren voor Health regen quints.

Health Quints vs Armor Quints (correct me if I'm wrong):

8.1 HP/5
5.4 HP/5 (van Mundo zelf dat is met Doran's shield start)
10 HP/5 Doran's shield
= Totaal 23,5 HP/5

vs

15 Armor
5.4 HP/5
10 HP/5
= Totaal 15 Armor + 15,4 HP/5

Op level 1, het blijft natuurlijk een voorkeur wat men liever heeft. Mijn voorkeur gaat uit om iets minder damage te incaseren in trades (vs een AD / Auto attacks) voor de 8.1 HP/5 extra.

[ Voor 30% gewijzigd door Damien op 29-01-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:22:
[...]

Ga pas ranked spelen als je genoeg setjes runes hebt en een champ pool van minstens 30 hebt, en met die 30 ook genoeg speelt om ze comfortabel te kunnen spelen in een omgeving waar de druk wat hoger ligt en waar je enkel op jezelf kunt rekenen (over het algemeen gaat niemand je redden als je er niet meer uitkomt in je lane of niet snapt wat je verkeerd doet)
Lolwut. Ik kan best 30 champions spelen, maar ik denk dat er ongeveer 10 a 15 zijn waar ik me echt comfortabel mee voel. Is wat mij betreft ruim voldoende. Ik zou zeggen dat als je 2 voorkeursrollen hebt (in mijn geval jungle en support), zorg dan dat je in beide rollen minimaal 5 champions kan spelen. Tevens in je andere rollen 2 keuzes. De kans dat je niet een van je voorkeursrollen krijgt EN ook nog beide van die champions picked/banned zijn is wel dusdanig klein dat ik het daarvoor niet zou laten om ranked te spelen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:44:
[...]

Die + 1.5% hp quints werken ook goed op mundo; hp/5 quints uiteraard ook. Die laatste vooral als je veel harass verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:58

Meneer iCy

swarma

Iemand nog commentaar op mijn runepages van 1t/m8?
http://www.lolking.net/summoner/euw/24153168#runes

Met uitzondering van support, deze moet ik nog andere quints voor kopen. Gold quints.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Vraagje: Is Yasou vandaag of vannacht hard generved?

Gisteren had ik hem gekocht omdat ik klaar was door deze OP champ geowned te worden elke match. Na aanschaf vanaf eerste match giga scores (10-1, 16-3, etc) en bijna elke TT game naar de win kunnen carrien. Dus ja, ik vond hem zelf ook OP.

Vandaag, zonder zelf iets qua runes/talents/build anders te doen is het 100% omgedraaid. Alleen maar 1-10, 3-8 scores ... en verliezen op TT. :S

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
iCy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:05:

Met uitzondering van support, deze moet ik nog andere quints voor kopen. Gold quints.
Beetje lastig beoordelen zonder te weten op welke champions je gebruikt. ;) Je support page ziet er i.i.g. wel gaar uit (los van die quints). Mana regen (en zeker scaling) isniet bepaald nuttig en ook CDR/level heb je niet zo gek veel aan. Runes zijn er toch vooral voor de early game. Zeker nu supports meer gold krijgen kun je die stats zelf vrij makkelijk halen.
Eigenlijk zijn voor support twee pages ook wel nuttig. Ik heb momenteel MPen/Flat Armor/Flat MR/Gold5 voor ranged support (Sona/Lulu). En AD/Flat Armor/Flat MR/Health voor melee support (Thresh, voor Leona zijn armor marks beter). Maar voor Annie zou je bijvoorbeeld weer AP Quints gebruiken.

Op AP junglers (bijv. Amumu) zou ik ook gewoon Magic Pen gebruiken i.p.v. armor.
Dreanor schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:19:
Vraagje: Is Yasou vandaag of vannacht hard generfed?
[...]
Dat je slecht speelt of fatsoenlijke tegenstanders tegenkomt wil nog niet zeggen dat een champion stiekem generfed is...

[ Voor 25% gewijzigd door Thormodo op 29-01-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:12:
[...]

Lolwut. Ik kan best 30 champions spelen, maar ik denk dat er ongeveer 10 a 15 zijn waar ik me echt comfortabel mee voel. Is wat mij betreft ruim voldoende. Ik zou zeggen dat als je 2 voorkeursrollen hebt (in mijn geval jungle en support), zorg dan dat je in beide rollen minimaal 5 champions kan spelen. Tevens in je andere rollen 2 keuzes. De kans dat je niet een van je voorkeursrollen krijgt EN ook nog beide van die champions picked/banned zijn is wel dusdanig klein dat ik het daarvoor niet zou laten om ranked te spelen.
In het geval van nerfs en aanpassing van bans is het wel handig. Er zijn champs die ik vroeger helemaal kapotspeelde, die nu op zijn lichtst gezegd uit de smaak zijn gevallen (Kog, Rammus en Irelia waren mijn mains voor ~1 jaar) dus met die mindset op het moment van de nerfs/meta change zou ik dan 3 van de 10-15 al kwijt zijn.

Misschien is 25 realistischer, maar ik vind dat je er zeker wel 25 comfortabel moet kunnen spelen. Vooral in de situatie Bot+ADC waar niet alles even lekker samen werkt en mid, waar een counter picken vaak het zwaarst telt vind ik het belangrijk om een groot aantal champs te kunnen spelen. En de jungler past zich vaak aan aan het team (tank jungler of niet, en daar ook weer magic of physical)
Dreanor schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:19:
Vraagje: Is Yasou vandaag of vannacht hard generved?

Gisteren had ik hem gekocht omdat ik klaar was door deze OP champ geowned te worden elke match. Na aanschaf vanaf eerste match giga scores (10-1, 16-3, etc) en bijna elke TT game naar de win kunnen carrien. Dus ja, ik vond hem zelf ook OP.

Vandaag, zonder zelf iets qua runes/talents/build anders te doen is het 100% omgedraaid. Alleen maar 1-10, 3-8 scores ... en verliezen op TT. :S
Lees de officiele LoL page voor patch notes. Laatste patch was 13 dagen geleden. Na al die easy wins word je tegen tegenstanders geplaatst die niet geen free kills zijn, dus daar kan het ook aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Turismo schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:30:
[...]

gewoon een high mobility jungler pakken zoals Lee Sin of Vi.
Ben zelf niet fan van de MS quints, aangezien er genoeg items zijn die je genoeg extra MS geven die erg goed werken voor de meeste junglers.
Movespeed quints zijn easily de beste quints in de game. No offence maar early game mobility is like super special awesome mega super cool voor ganks...

Geen fan zijn van MS quints is ok maar de benefits zijn heel erg duidelijk en zeker real.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Jax
Vi
Gragas
Fizz
Kha Zix
Syndra
Jarvan
Udyr
Amumu
Evelyn
Hecarim
Leona
Nami

Af en toe:
Caitlyn
Tristana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:32:
In het geval van nerfs en aanpassing van bans is het wel handig. Er zijn champs die ik vroeger helemaal kapotspeelde, die nu op zijn lichtst gezegd uit de smaak zijn gevallen (Kog, Rammus en Irelia waren mijn mains voor ~1 jaar) dus met die mindset op het moment van de nerfs/meta change zou ik dan 3 van de 10-15 al kwijt zijn.

Misschien is 25 realistischer, maar ik vind dat je er zeker wel 25 comfortabel moet kunnen spelen. Vooral in de situatie Bot+ADC waar niet alles even lekker samen werkt en mid, waar een counter picken vaak het zwaarst telt vind ik het belangrijk om een groot aantal champs te kunnen spelen. En de jungler past zich vaak aan aan het team (tank jungler of niet, en daar ook weer magic of physical)
Dit is wellicht het ideale scenario, maar ben het toch wel met Public eens dat dit niet perse nodig is voor ranked.

Het is imo vooral van belang dat je op ELKE positie uit de voeten kan, en dan wel op elke positie met minimaal 3 a 4 champs. Dan kun je al redelijk goed rekening houden met counterpicks etc. Nóg meer champs kunnen spelen is natuurlijk prachtig, maar nóg belangrijker dan dat is bijvoorbeeld ook gewoon - los van je champion pool - het inzicht om niet te overextenden als de situatie dat niet toelaat.
Thormodo schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:27:
[...]

Beetje lastig beoordelen zonder te weten op welke champions je gebruikt. ;) Je support page ziet er i.i.g. wel gaar uit (los van die quints). Mana regen (en zeker scaling) isniet bepaald nuttig en ook CDR/level heb je niet zo gek veel aan. Runes zijn er toch vooral voor de early game. Zeker nu supports meer gold krijgen kun je die stats zelf vrij makkelijk halen.
Eigenlijk zijn voor support twee pages ook wel nuttig. Ik heb momenteel MPen/Flat Armor/Flat MR/Gold5 voor ranged support (Sona/Lulu). En AD/Flat Armor/Flat MR/Health voor melee support (Thresh, voor Leona zijn armor marks beter). Maar voor Annie zou je bijvoorbeeld weer AP Quints gebruiken.

Op AP junglers (bijv. Amumu) zou ik ook gewoon Magic Pen gebruiken i.p.v. armor.
Scaling mana regen heb ik ook altijd links laten liggen; tenslotte zit je vooral early game met mana issues, en dan zijn scaling mana seals veel te zwak.

Flat mana regen seals kunnen best handig zijn op poke support champs zoals Lulu/Sona, ook al gebruik ik er nooit meer dan een stuk of 4/5. Talents en Spellthief/Ancient Coin moeten je mana problemen vooral tegengaan.

Je kan op AP poke champs zoals Lulu/Sona ook prima 2 of 3 flat AP quints gebruiken; het gemis van gold quints wordt vaak al meer dan goedgemaakt door je gold talents en gold income via Ancient Coint/Spellthief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Bedankt voor de tips. Moet nog even nadenken over wat ik eerst ga aanschaffen, kan ik ondertussen nog wat meer IP farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Bijna level 30 O+ dan kan ik eindelijk met mijn vrienden mee ranked toen. Wordt nog een tegenvaller want ik ben een grote ARAM fan :+

Als iemand van < lvl 30 zin heeft in een potje ARAM binnenkort, voeg me maar toe: ErrorLoadingName

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Ik heb zo het gevoel dat ik minder druk ga hebben als ik lvl 30 ben omdat ik dan volle rune en masteries ga hebben en dat exp niet belijngrijk is. Nu heb ik wel nog redelijk wat IP nodig voor bijkomende runepages en champions maar dat vind ik minder druk geven dan de experience.

Ik denk dat dit komt doordat ik uit 8 à 10 jaar MMORPG kom waar max lvl het streefdoel is.

Waar ik mezelf soms op betrap is het te weinig spelen van free champions dus daar moet ik me meer op focussen om m'n pool uit te bereiden. Ik speel daarom ook wel eens ARAM hoewel Fiora zijn met 9 andere ranged champs early game wel héél moeilijk was maar gelukkig verstond m'n team dat goed en na m'n early game feed hebben we met glans gewonnen.

Met Allistar begreep 1 team member niet dat m'n skills niet echt ranged zijn en liep constant te zagen over mijn feed. Hij was Ashe dus bleef mooi in de achtergrond. Toen hij in all chat zei om mij te reporten for being noob kreeg hij het antwoord dat ze hem gingen reporten voor het zelfde aangezien hij zelf niet goed bezig was. Ben geëindigd met 2/9/22 wat meer dan de helft van onze kills was. Onze ashe had 10 dearhs. We hebben verloren door de betere poke champs in het andere team maar vond m'n score voor aram toch zeker niet slecht, ik ben dan ook geen goede allistar speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
zojuist mn eerste triple kill gemaakt :)

zal voor jullie wel niet zo indrukwekkend zijn, maar ik was er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:45:
zojuist mn eerste triple kill gemaakt :)

zal voor jullie wel niet zo indrukwekkend zijn, maar ik was er erg blij mee.
Good job, ik ook eerder op Yasuo, welke had jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:32:
[...]

Tuurlijk, maar in het geval van nerfs heb je ook de tijd om je daaraan aan te passen. Het zal denk ik niet vaak voorkomen dat van je champion pool in 1 patch de helft generft wordt. Stel dat er 2 dusdanig generft worden dat het beter voor je team is dat je ze niet meer speelt, dan kun je ook op dat moment 2 nieuwe champions oppikken door er wat normals mee te spelen.

Ik denk niet dat het heel realistisch is om een champion pool van 30 champions bij te houden voor een speler die niet de hele dag LoL kan spelen. Ik denk dat de meeste spelers niet eens 30 games per week spelen (let wel: dat zijn er dus al meer dan 4 per dag!) en zelfs dan kun je elke champion maar 1x per week spelen. Dat lijkt mij niet voldoende om er heel comfortabel mee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Nogmaals bedankt voor de tip met Fizz/Gragas/Kassadin

http://www.lolking.net/summoner/euw/24153168#matches

Zelfs een potje solo gecarried :) We hadden 2 lose lanes

[ Voor 21% gewijzigd door Meneer iCy op 29-01-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:52:
[...]

Good job, ik ook eerder op Yasuo, welke had jij?
nunu, 2 kills met ult, eentje na afloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:58:
[...]
Tuurlijk, maar in het geval van nerfs heb je ook de tijd om je daaraan aan te passen. Het zal denk ik niet vaak voorkomen dat van je champion pool in 1 patch de helft generft wordt. Stel dat er 2 dusdanig generft worden dat het beter voor je team is dat je ze niet meer speelt, dan kun je ook op dat moment 2 nieuwe champions oppikken door er wat normals mee te spelen.

Ik denk niet dat het heel realistisch is om een champion pool van 30 champions bij te houden voor een speler die niet de hele dag LoL kan spelen. Ik denk dat de meeste spelers niet eens 30 games per week spelen (let wel: dat zijn er dus al meer dan 4 per dag!) en zelfs dan kun je elke champion maar 1x per week spelen. Dat lijkt mij niet voldoende om er heel comfortabel mee te zijn.
Akali heb ik al weken niet gespeeld, die pak ik met gemak weer op zou ik die nu kiezen. Heb haar zo vaak gespeeld over de tijd dat ik die character gewoon ken. Same met Ashe, helemaal kapotgespeeld, pick haar af en toe maar dan gaat het nog steeds prima. Missile speed, orbwalk en skill afstanden ken ik na genoeg games wel, ook al waren mijn laatste 40 games zonder Ashe.

Net een quadra gepakt in een van m'n eerste paar games met Lucian, net geen penta. Toch mooi weggelopen met +25 LP en een score van 20/0/7, heb onze Leona nog even moeten leren hoe je Relic Shield gebruikt en dat ze aggressief mag zijn, dat leverde gelijk een firstblood->doublekill op, toen kon Jinx wel inpakken :p Als je Ezreal kunt spelen, kun je Lucian eigenlijk ook wel spelen. Same build, vergelijkbare positioning en skill/auto patroon.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jespertje
  • Laatst online: 24-04 10:58
iCy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:05:

Geen gold quints kopen ;) Is niet meer nodig met de veranderingen in de gold items etc. Op dit moment gebruik ik health quints op mijn support pages, zowel voor mijn Thresh/Leona etc page als voor Lulu/Annie. Op Thresh/Leona omdat zij de health nodig hebben om all in te gaan en op Annie/Lulu omdat zij wel kunnen poken, maar gewoon weinig HP hebben.

Eventueel kun je ook nog AP quints gaan op je Annie/Lulu pages.

[ Voor 4% gewijzigd door jespertje op 30-01-2014 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 00:34:
[...]

Akali heb ik al weken niet gespeeld, die pak ik met gemak weer op zou ik die nu kiezen. Heb haar zo vaak gespeeld over de tijd dat ik die character gewoon ken. Same met Ashe, helemaal kapotgespeeld, pick haar af en toe maar dan gaat het nog steeds prima. Missile speed, orbwalk en skill afstanden ken ik na genoeg games wel, ook al waren mijn laatste 40 games zonder Ashe.

Net een quadra gepakt in een van m'n eerste paar games met Lucian, net geen penta. Toch mooi weggelopen met +25 LP en een score van 20/0/7, heb onze Leona nog even moeten leren hoe je Relic Shield gebruikt en dat ze aggressief mag zijn, dat leverde gelijk een firstblood->doublekill op, toen kon Jinx wel inpakken :p Als je Ezreal kunt spelen, kun je Lucian eigenlijk ook wel spelen. Same build, vergelijkbare positioning en skill/auto patroon.
Ik vind dat een terechte vergelijking. Kog'maw was altijd mijn favoriete AD, maar sinds halverwege S2 is dat verschoven naar Ez/Cait. Nu is daar Lucian bijgekomen. Hij bouwt erg hetzelfde (BT/Trinity/LW core) en met zijn dash (al is het zwakker dan een blink) voelt hij om een of andere reden best hetzelfde. Echter is de burst van Lucian best wel eng. Ik had een keer met een Leona een Annie/Jinx lane, en we konden met de Leona procs en mijn passive x3 Annie zo neer bursten.

Ik moet wel zeggen dat zijn ultimate, als je niet alles recht in het gezicht kan landen, zwaar tegenvalt. Vooral voor rank 2 is het echt de moeite niet, alleen als je er niet meer bij in range kan komen. 1x een chasende Shaco mee weten te killen, maar ja, die had ze dus allemaal omdat hij gewoon in een rechte lijn ging chasen.

Ben momenteel 6-0 met Lucian en 5-1 met Yasuo :) Ook Zed loopt steeds lekkerder.

Ook nog even Nocturne geprobeerd, was ook wel een leuke game. Nutteloze Gangplank top met ubervage build. Katarina fed weten te krijgen in midlane (tegen een Diana, hoe die verloor geen idee, nieuwe skin dus zal wel slechte speler zijn). De gangplank was duoqueue met de level 26 (???) Gragas support. Ok.
Maar goed, Kat was 28-3 of zo, en ik ook 11-3-14, dus alsnog gewonnen ;)

Nog 1 game winnen en dan zit ik op 100 meer wins dan losses in normal :) 660-560 dan of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

jespertje schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:22:
[...]

Geen gold quints kopen ;) Is niet meer nodig met de veranderingen in de gold items etc. Op dit moment gebruik ik health quints op mijn support pages, zowel voor mijn Thresh/Leona etc page als voor Lulu/Annie. Op Thresh/Leona omdat zij de health nodig hebben om all in te gaan en op Annie/Lulu omdat zij wel kunnen poken, maar gewoon weinig HP hebben.

Eventueel kun je ook nog AP quints gaan op je Annie/Lulu pages.
Health quints heb ik nog in de pocket :-)

Zal dat van het weekend eens even aanpassen dan de overige runepages. Zal nog wel even LS runes kopen.

Silver zal ik niet meer halen voordat het februari is, maar ben al blij met het huidige resultaat. Van brons 4 naar brons 1, maar hoger zal zeker nog wel te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Bedankt voor de feedback.

Verder dacht ik aan:
- Hybrid Pen Marks
- Flat Armour
- Scaling MR

Dit met dat ik quasi enkel top speel met Dr. Mundo of Nasus (en misschien in de toekomst Zac).

Ik denk dat 30 verschillende champions en je weg kunnen uit iedere laan voor de beginnende tot casual speler eerder moeilijk ligt. Zelf ga ik bijna uitsluitend top en soms mid, ik speel gemiddeld tien uur in de week en denk dat gericht spelen mijn ervaring enkel ten goede kan komen. Eens je tot bij ranked komt kan dit misschien moeten veranderen, maar dit is nog een lange weg te gaan en die moet leuk blijven.

Wat ik soms jammer vind is de matchmaking, ik begrijp niet het nut om tegen een pre-made team van lvl 20+ te spelen met een team waar ik het hoogste lvl ben (17); naast meer ervaring hebben ze een sterkere early game (meer masteries; een runepage!) en als je dan nog eens champions gebruikt die een mindere early game hebben is het soms best droevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Leer junglen. Dat kan je ook met Nasus en Zac, het geeft je wat meer mogelijkheden, en het enige verschil is dat je af en toe moet ganken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skyclad schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:40:
Leer junglen. Dat kan je ook met Nasus en Zac, het geeft je wat meer mogelijkheden, en het enige verschil is dat je af en toe moet ganken.
Zac is ook een stuk beter als jungler dan als top. Heb bij Zac altijd het gevoel dat farm weinig boeit en ik zie hem duels eigenlijk ook niet vaak winnen. Sunfire of Visage en Rylais erop knikkeren en gaan met die banaan in teamfights/ganks.
Zebby schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:24:
[...]
Ik moet wel zeggen dat zijn ultimate, als je niet alles recht in het gezicht kan landen, zwaar tegenvalt.
Zijn ult is ook niet voor auto-atk-vervangende burst oid bedoeld. Je doet met auto-attacks meer. Je kunt er prima Dragon/Baron/Creepwaves mee pakken, of als damage tool terwijl je disengaged van een gevecht (je kan immers nog dashen en lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
KS1987 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:30:
Bedankt voor de feedback.

Verder dacht ik aan:
- Hybrid Pen Marks
- Flat Armour
- Scaling MR

Dit met dat ik quasi enkel top speel met Dr. Mundo of Nasus (en misschien in de toekomst Zac).

Ik denk dat 30 verschillende champions en je weg kunnen uit iedere laan voor de beginnende tot casual speler eerder moeilijk ligt. Zelf ga ik bijna uitsluitend top en soms mid, ik speel gemiddeld tien uur in de week en denk dat gericht spelen mijn ervaring enkel ten goede kan komen. Eens je tot bij ranked komt kan dit misschien moeten veranderen, maar dit is nog een lange weg te gaan en die moet leuk blijven.

Wat ik soms jammer vind is de matchmaking, ik begrijp niet het nut om tegen een pre-made team van lvl 20+ te spelen met een team waar ik het hoogste lvl ben (17); naast meer ervaring hebben ze een sterkere early game (meer masteries; een runepage!) en als je dan nog eens champions gebruikt die een mindere early game hebben is het soms best droevig.
wacht maar tot een van jullie lvl 30 is }) dan wordt het helemaal feest als je premade bent en jij loopt achter, good luck :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:07:
[...]

Zac is ook een stuk beter als jungler dan als top. Heb bij Zac altijd het gevoel dat farm weinig boeit en ik zie hem duels eigenlijk ook niet vaak winnen. Sunfire of Visage en Rylais erop knikkeren en gaan met die banaan in teamfights/ganks.
Compleet met eens. Gisteren bv. nog op youtube SoloRenektonOnly zien spelen top tegen Zac en wat hij zei is waar: Zac is zo makkelijk te counteren door op z'n blobs te lopen die hij verliest als hij een ability gebruikt en daardoor is het ook makkelijk te voorspellen waar hij naar toe gaat lopen om deze blob weer op te pikken om z'n health te regennen.

Net zoals een draven speler die zo gefocust is op het vangen van z'n axe dat je weet waar hij naar toe gaat maar verliest hij een spinning axe, is het geen ramp terwijl het toch een aardig percentage health is dat zac verliest.

Ik ben er dus mee eens dat Zac een veel betere jungler is. Met je elastic jump(juiste naam?) kan je mooi een gank op zetten als de andere geen ward heeft en in de jungle is het makkelijker je blobs op te pikken dan in lane.

EDIT:
Over de 20+ premades tegen jouw team: blijkbaar is je niveau hoog genoeg dat ze je tegen wat sterkere summoners zetten. Maar dat komt wel goed vanzelf hoor. Hoewel ik er met eens ben dat als je zelf geen sterke carry bent het moeilijk is als een relatief hoog lvl je lage lvl lane staat in te beuken dat het niet meer leuk is. Dan is het inderdaad gewoon moeilijk om te winnen.

Zo ben ik ook niet overtuigd over het feit dat er soms 1 laag lvl in je team wordt gestoken en 1 laag lvl bij de enemies. Als je dit niet doorhebt en de lage lvl gaat bv. ADC en hij kan niet deftig last hitten en het lage lvl is in een andere lane kan het echt wel heel moeilijk worden om te winnen naar gelang welke characters je hebt.
Misschien leuk dat jij dan als hoog lvl tegen een laag lvl top staat maar als je character niet goed scaled late game heb je er ook geen drol aan als je ADC geen dmg doet.

[ Voor 27% gewijzigd door Death1ord op 30-01-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:07:
[...]

Zac is inderdaad niet sterk in duels. Alleen als Zac gefeed is kan die nog wel duels winnen, maar als het om 1op1 gaat dan helaas met gelijk aantal gold. Het is gewoon een tank met cc.

Tenminste als ik hem speel, dan speel ik hem als tanky jungler met cc. Speel Zac niet zo vaak, alhoewel het wel een grappige champ is om te spelen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

ArgantosNL schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:29:
[...]

wacht maar tot een van jullie lvl 30 is }) dan wordt het helemaal feest als je premade bent en jij loopt achter, good luck :+
In zo'n geval:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wJWCzXh.png

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 30-01-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik weet nou niet hoe je dit bedoeld, want het valt op verschillende manier op te picken. Maar dit is puur mijn eigen ervaring. Op het moment dat je duo Q met een lvl 30 gaat kun je best de enige non-30 zijn en veel minder ervaring hebben waardoor je een hele tijd flink pittige potjes gaat krijgen die je verliest door ervaring tekort. Maar dat is doorbijten en op een bepaald moment maakt het niet veel meer uit of ze 200 of 1000 wins hebben.

Ik ken nog een channel op youtube die zeer uitgebreide lessen geeft over LoL maar die kan ik op het werk niet opzoeken. Voor mij heeft het wel geholpen voornamelijk met teamfights waar het vaak bij ons fout ging. Ik gooi die vanavond hier wel neer, er is echt heel veel informatie en zijn echt lange filmpjes maar je leert er wel veel van. En het duurt even voordat je alle dingen in praktijk ook kan gebruiken want die hele hoge farm halen zoals die pro's is niet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

ArgantosNL schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:02:
[...]

Ik weet nou niet hoe je dit bedoeld, want het valt op verschillende manier op te picken. Maar dit is puur mijn eigen ervaring. Op het moment dat je duo Q met een lvl 30 gaat kun je best de enige non-30 zijn en veel minder ervaring hebben waardoor je een hele tijd flink pittige potjes gaat krijgen die je verliest door ervaring tekort. Maar dat is doorbijten en op een bepaald moment maakt het niet veel meer uit of ze 200 of 1000 wins hebben.

Ik ken nog een channel op youtube die zeer uitgebreide lessen geeft over LoL maar die kan ik op het werk niet opzoeken. Voor mij heeft het wel geholpen voornamelijk met teamfights waar het vaak bij ons fout ging. Ik gooi die vanavond hier wel neer, er is echt heel veel informatie en zijn echt lange filmpjes maar je leert er wel veel van. En het duurt even voordat je alle dingen in praktijk ook kan gebruiken want die hele hoge farm halen zoals die pro's is niet makkelijk.
Plaatje is meer bedoeld als: Je zult altijd wel eens mindere games hebben, waarna je voor weet niet wat uitgemaakt wordt: "Worst <insert random champion> EU", "You must be the worste player I've ever played with". Laat je daardoor niet ontmoedigen maar geef of een grappige comment terug of speel gewoon verder.

Premades zijn nu eenmaal een ramp om mee te spelen, aangezien men zichzelf ineens ziet als een team vol Challenger spelers die geen enkele fouten maken in de game. Meest irritante premades zijn de 4 man premades, je kent ze wel, net te weinig vrienden om een full premade te vormen, maar dan wel alle rollen claimen ook al kunnen ze ze voor geen meter spelen. En dan die ene random, die is het slachtoffer, daardoor verliezen ze hun games. Het is niet omdat ze gedurende 10 minuten game tijd niet 1 ward hebben weten te plaatsen en ze continu door de enemy jungler gecaught worden op plekken waar ze niet horen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik speel meestal premade met vrienden dus dan zijn wel altijd die groep pre-mades maar het niet warden en domme solo avonturen zijn we inmiddels aardig afgeleerd. En meestal spelen wij rollen die we graag doen en ook kunnen. Daardoor sup ik zelden en jungle eigenlijk nooit(moet ik eigenlijk echt wel gaan doen want er komt een moment in ranked dat je in die role gepushed wordt door lastpick zijn). We krijgen wel regelmatig 1 laatste solo Q er die constant YOLO avontuurtjes doet, we klagen dan over skype maar we flamen niet in de chat. Er is een uitzondering geweest naar een nasus die 2 18 ging en niet luisterde naar pings of chat. Meestal proberen we ze nog wat te sturen maar dat wil niet altijd helpen.

Gister wel een gevalletje gehad zoals jij boven had geschreven alleen dan bij de tegenstander. Ik stond botlane als ADC en had een soraka als sub, en de zielige annie werd volledig gesloopt. Elke keer als ze in kwam werd ze gesilenced en kreeg ze 2 AA's tegen haar kop aan. End game lobby werd ze dus kapot geflamed en van "report annie" het bekende, ik had haar toch maar een beetje verdedigt want dit was gewoon een rotte matchup voor haar en de rest van het team van hun speelde ook niet geweldig maar liepen wel te flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:06
Nog iets voor de mensen die ranked gaan spelen, zorg ervoor dat je minstens 3 roles kent want dan heb je bijna altijd wel 1 van die roles. En als er nou eens een keer niet 1 van die 3 krijgt zorg er dan voor dat je iig die andere 2 lanes ook ooit hebt gespeeld of champions voor die lane hebt :) Een grote champion poel hebben om andere champs te kunnen 'counteren' zou ik pas nemen bij plat of daarboven en misschien pas gold 1-2, maar niet in bronze en silver aangezien het dan vaak gewoon een skill-matchup is (Evelynn mid geen probleem). Want hoevaak ik wel niet heb gezien dat mensen zeggen dat ze een counterpick hebben gedaan (volgens websites) en vervolgens de champion totaal niet kennen en keihard verliezen. Maar ook omdat die websites vaak niet correct zijn. Pas als de enemy champion die je tegenover je krijgt kent kan je hem goed counteren met een champion waarvan jij weet dat je hem kan outplayen met je ervaring en skills.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
ArgantosNL schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:30:
Gister wel een gevalletje gehad zoals jij boven had geschreven alleen dan bij de tegenstander. Ik stond botlane als ADC en had een soraka als sub, en de zielige annie werd volledig gesloopt. Elke keer als ze in kwam werd ze gesilenced en kreeg ze 2 AA's tegen haar kop aan. End game lobby werd ze dus kapot geflamed en van "report annie" het bekende, ik had haar toch maar een beetje verdedigt want dit was gewoon een rotte matchup voor haar en de rest van het team van hun speelde ook niet geweldig maar liepen wel te flamen.
Dit komt zeer bekend voor. Zeker als je blind pick doet heb je soms geen idee wat je tegenover je gaat krijgen. Het kan soms echt moeilijk zijn om goed te spelen, zeker als je de champion tegenover je niet goed kent (wat zijn z'n ranges op z'n skills, cooldowns, ...)

Wat ik probeer te doen als ik dit wel weet is tips geven via de chat zodat ze kunnen verbeteren en probeer zoveel mogelijk swear van het team te beperken door wat te redeneren met hun.
Soms luisteren ze of weten ze het zelf en hebben ze gewoon een slechte game/dag, ofwel typen ze niets, zeggen ze niets, doen ze niets met het team wat meestal resulteert in het halve team flamen waar ik niet aan mee doe maar ik blijf tips geven in de chat, hopen dat hij het leest.

Die laatste categorie heeft voor zover ik heb gezien 3 oorzaken: Ze kunnen geen engels, het zijn gewoon trolls of ze hebben aan lvl 25 PvP wins omdat het co-op spelers zijn en dus niet kunnen omgaan met echte spelers.

Maar mensen begrijpen vaak niet dat flamen net het tegenovergestelde uitlokt en compleet niet helpt. Vooral slechtere spelers doen dit als iemand slechter dan hun speelt en steekt het dan op feeding (moet je maar niet pushen zonder wards). Of het zijn gewoon slechte karakters van mensen die van mijn part geen online games meer moeten spelen.

Dat je boos wordt als je in plat/diamond zit met een feeder, dat kan ik dan wel weer begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Gisteren hadden we een Heimer die solo top ging. Hij kende Heimer goed, en de 2 tegenstanders (Kennen en Xin Zhao geloof ik) kenden hem duidelijk niet. Hij stond 5/0/0 voor ze hem een keer te pakken kregen, terwijl hij onder hun turret farmde.

Op hoger niveau werkt zoiets niet, maar op laag niveau missen de meesten simpelweg nog de kennis om zoiets te kunnen counteren. Ik gebruik Heimer voor mid, aangezien ik daar niet veel goede champs voor heb en vooral focus op support en jungle. Ooit zal ik een aantal goede champions voor mid moeten leren, maar tot die tijd werkt het aardig. Als je op 2 posities 'goed' wordt kan je daarna altijd nog andere posities beter gaan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik ben gewoon rechtstreeks mensen hackers aan het noemen als ze een game winnen van mij als ik Soraka speel. Dit kan soms geweldige reacties geven. Gisteren was ik ook nog is Yi jungle aan het spelen tegen een full AP team. Leuk Leuk ik solo baron en zeg het in all chat en meteen krijg ik boze reacties van "Haha you suck, why are you taking normal games serious(ik maakte een quad met 2x alpha strike)"

Leuke reacties van mensen in normals.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:30:
dit was gewoon een rotte matchup voor haar en de rest van het team van hun speelde ook niet geweldig maar liepen wel te flamen.
Technisch gezien is Annie een van de betere supports tegen Soraka. Als je tegen Soraka speelt als lane moet je juist zorgen dat je je tegenstander kan 100-0 in een paar seconden, Soraka is juist een betere counter tegen lanes met sustained en/of poke damage. Daarbij heeft Annie hele hoge magic damage en buffed Soraka alleen maar armor met haar heal. Annie zelf zou Soraka met een volle combo op lv6 al dood moeten kunnen krijgen. Rottige matchups tegen Annie zijn meer Thresh en Leona. Niet healbot Soraka. Zal wel een grote skill difference zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@Rudy, had laatst een zelfde soort geval, had een cait met lulu tegen me en wist dat dat een super poke lane zou worden.. Express Sona gepakt met wat AP om met haar Q en sterke basic attack terug te kunnen poken. Vervolgens won ik elke trade omdat de dmg die zij early deden met vrijwel 1 heal weer terug kwam, en dat heeft lulu niet :) (alleen een shield dan). Dan moet ik zeggen dat Sona wel een goede anti-poke champ is.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mebus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:31:
Nog iets voor de mensen die ranked gaan spelen, zorg ervoor dat je minstens 3 roles kent want dan heb je bijna altijd wel 1 van die roles. En als er nou eens een keer niet 1 van die 3 krijgt zorg er dan voor dat je iig die andere 2 lanes ook ooit hebt gespeeld of champions voor die lane hebt :) Een grote champion poel hebben om andere champs te kunnen 'counteren' zou ik pas nemen bij plat of daarboven en misschien pas gold 1-2, maar niet in bronze en silver aangezien het dan vaak gewoon een skill-matchup is (Evelynn mid geen probleem). Want hoevaak ik wel niet heb gezien dat mensen zeggen dat ze een counterpick hebben gedaan (volgens websites) en vervolgens de champion totaal niet kennen en keihard verliezen. Maar ook omdat die websites vaak niet correct zijn. Pas als de enemy champion die je tegenover je krijgt kent kan je hem goed counteren met een champion waarvan jij weet dat je hem kan outplayen met je ervaring en skills.
Grotendeels mee eens, met het verschil dat ik vind dat je alle 5 de rollen op zijn minst op een acceptabel niveau moet kunnen spelen. Je hoeft niet de sterren van de hemel te spelen als je niet je favoriete rol krijgt maar zorg op z'n minst dat je elke rol kan met minstens 3 champions, het liefst flink verschillende maar dat is niet vereist natuurlijk. Hoe vaak ik in ranked in midrange Gold wel niet mensen tegenkom die als ze last pick zijn er mee aankomen dat ze niet 'kunnen supporten' en vervolgens maar Soraka pakken en daar hard mee falen omdat ze niet weten hoe ze haar moeten spelen.

Counterpicken is naar mijn mening inderdaad overrated, tenzij je die champ waarmee je counterpicked flink gespeeld hebt en hem/haar van buiten en van binnen kent, anders word je vaak alsnog weggevaagd. Je kan beter een champ spelen die je goed kent en waar je de zwaktes van weet dan een champ pakken 'omdat hij de opponent countered'.
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:33:
[...]

Technisch gezien is Annie een van de betere supports tegen Soraka. Als je tegen Soraka speelt als lane moet je juist zorgen dat je je tegenstander kan 100-0 in een paar seconden, Soraka is juist een betere counter tegen lanes met sustained en/of poke damage. Daarbij heeft Annie hele hoge magic damage en buffed Soraka alleen maar armor met haar heal. Annie zelf zou Soraka met een volle combo op lv6 al dood moeten kunnen krijgen. Rottige matchups tegen Annie zijn meer Thresh en Leona. Niet healbot Soraka. Zal wel een grote skill difference zijn geweest.
Tot level 6 domineert Soraka Annie omdat haar Silence ongeveer een even grote range heeft als haar Q en direct hit, haar flamewave heeft een te kleine range om te hitten voordat ze gesilenced word. Na level 6 zou Annie met Tibbers/Stun het moeten winnen, maar dan moet ze wel de stun landen voordat ze gesilenced word. Het is denk ik vooral skill matchup, zoals je al aangaf, hoewel Annie's lategame wel veel sterker is. Alistar is ook heel naar voor Annie als matchup, poken zit er niet bij en hij is heel moeilijk te bursten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Inderdaad, wat mebus zegt. Had gisteren met Fizz eigenlijk geen enkele moeite tegen Ryze, terwijl ryze "de grootste counter" van Fizz zou moeten zijn. Sterker nog, deze Ryze had een babysit van amumu wat er voor zorgde dat ik Ryze niet kon "afmaken".

Potje daarvoor had ik Akali, ook een counter van Fizz. Door de early en slechte low-mid health gank van Mundo zorgde voor een doublebuff voor mij. Kon in dezelfde gank ook nog akali afmaken met behulp van de jungler. Toen had ik geen enkel probleem meer en kon blijven snowballen, want ik had een sheen op level 3 :-)

Het is inderdaad in bronze/silver eerder hoe goed ken je een champ dan dat je gecountered wordt. Daarnaast is het in bronze/silver ook hopen op geen leavers/afk-ers/zeer slechte plays van teammembers/etc. Vaak is het zo dat de enemy ook dit kan hebben.

Ik ben een absoluut slechte ADC, maar ik weet hoe caitlynn werkt maar had blijkbaar ook een slechte rune/masteries build. Speel eigenlijk nooit ADC dus nooit in verdiept. De enemy pakte tristana, counter van caitlynn, maar speelde zo beroerd slecht. Trist focussde nami waardoor ik dus een easy double kill kon pakken. Dit deed ze niet 1 keer, maar een paar keer.

Counterpicken om te counterpicken is slecht. Als je de champ amper kent heeft het geen nut om te counterpicken.

[ Voor 20% gewijzigd door Meneer iCy op 30-01-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik had varus met een redelijk harde poke, op het moment dat annie mijn kant op kwam werd ze gesilenced en een AA van mij en soraka elk tegen haar aan, dat schrikt redelijk af. En als ze op 50% zit bursten we haar meteen helemaal weg. Annie is misschien wel een betere support soraka maar ik denk dat samen spel ook belangrijk is. MF was elke keer telaat met inkomen wanneer annie in kwam en andersom. Duidelijk 4 pre-made + 1 in support positie geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

iCy schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:55:
[...]
Inderdaad, wat mebus zegt. Had gisteren met Fizz eigenlijk geen enkele moeite tegen Ryze, terwijl ryze "de grootste counter" van Fizz zou moeten zijn. Sterker nog, deze Ryze had een babysit van amumu wat er voor zorgde dat ik Ryze niet kon "afmaken".

Potje daarvoor had ik Akali, ook een counter van Fizz. Door de early en slechte low-mid health gank van Mundo zorgde voor een doublebuff voor mij. Kon in dezelfde gank ook nog akali afmaken met behulp van de jungler. Toen had ik geen enkel probleem meer en kon blijven snowballen, want ik had een sheen op level 3 :-)

Het is inderdaad in bronze/silver eerder hoe goed ken je een champ dan dat je gecountered wordt. Daarnaast is het in bronze/silver ook hopen op geen leavers/afk-ers/zeer slechte plays van teammembers/etc. Vaak is het zo dat de enemy ook dit kan hebben.

Ik ben een absoluut slechte ADC, maar ik weet hoe caitlynn werkt maar had blijkbaar ook een slechte rune/masteries build. Speel eigenlijk nooit ADC dus nooit in verdiept. De enemy pakte tristana, counter van caitlynn, maar speelde zo beroerd slecht. Trist focussde nami waardoor ik dus een easy double kill kon pakken. Dit deed ze niet 1 keer, maar een paar keer.

Counterpicken om te counterpicken is slecht. Als je de champ amper kent heeft het geen nut om te counterpicken.
Ryze is slechts een counter als hij de early game overleeft, doet hij het niet dan wordt het een harde snowball lane.

Akali, same story. Dat komt op een all-in van beide kanten aan, degene die dat wint wint ook gelijk de lane tenzij je het enorm verkloot als winnaar van de eerste all-in.

Als ik Fizz zou moeten counteren dan zou ik dat al doen met Riven / Diana. En mocht ik ooit een goede Mordekaiser speler worden, zou dat mijn pick zijn, maar dat wordt hem toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Evelynn tegen Fizz is ook goed te doen :) Al van meerdere Fizz spelers gewonnen, ook spelers die er dus wel minstens 100 games mee hadden en een goede winrate. Vind dat 'counters' gewoon een groot woord is waarvan spelers eigenlijk niet eens weten wat het inhoud. Mensen denken, ik heb een root of silence dus ik counter iemand.. Maar het zijn veel meer factoren die meekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Mebus op 30-01-2014 14:29 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riven/Diana zijn goed. Annie ook als je jouw R/W kan timen (en niet gebruikt als hij troll poled). Leblanc is ook zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Ik heb toch het gevoel dat sommige zaken je gewoon beter liggen, ik speel veel liever met een wat meer tanky champions t.o.v. de meer squishy variant; ik weet dat dit ook deels bepaald wordt door itemization/masteries/runes. Een keer met Fizz gespeeld en dat was toch zeker wennen, daarnaast lijkt Gragas me een champion die je iets meer ruimte geeft voor fouten.

Het zit ook vooral in een situatie dat je plots de vijand tegen komt als je het niet verwacht; dit gebeurt veel in mijn elo door het gebrek aan wards en squishies die roamen. Als tank kan je normaliter nog tot bij een turrent of ally geraken (tenzij het 3 - 4 met burst, cc zijn) en soms de situatie nog omdraaien. Misschien dat mensen met meer ervaring de situatie anders zien.

Enige uitzondering voor mij persoonlijk is Karthus. Net als mijn andere champions zeer gemakkelijk te counteren early game, maar met een utility kit analoog met mijn Mundo: iets betere slow & AoE en een sterke spam spell; de ulti is ook een bijzonder leuke cleanup tool. Probeer dit ook gelieve in het perspectief zien van iemand die nog maar twee maand ervaring heeft :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
2-1 placements momenteel.
Mijn eerste loss was vrij dramatisch. Hun Garen was afk de eerste 10 minuten, maar toch wist Kennen (uiteraard een Nederlander) hem daarna nog te feeden... Hun Shyvana was daardoor veel top, maar onze Vi heeft ook 0,0 keer geganked in de tijd. Ondertussen stond ik 60 cs voor op Caitlyn (160-100) als Varus.
Een paar dramatische teamfights later (o.a. 2x Vi die in haar eentje er in duikt) was het wel zo'n beetje GG. Varus is sowieso niet zo'n handige pick als een Shyvana en een fed Garen op je afduiken :(.
De winst daarna 11-0-13 op mijn fameuze (:p) Ziggs geëindigd. Was wel druk bezig met de boel te sussen binnen ons team, want de ene was aan het flamen als een malle (Rengar) en de andere zat steeds te huilen over killsteals e.d. (Vayne). Uiteindelijk Vayne aan een stuk of 4 kills geholpen en toen was die ook weer tevreden ;) (en tegen het eind nog een quadra, bijna penta voor haar).

[ Voor 13% gewijzigd door Thormodo op 30-01-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Tja, zo heb ik een game gehad met Cho'gath top (lvl 11) en met z'n vriend mid (kennen, lvl 30 dacht ik).

Ik was WW jungle aangezien ik hem heb laten kiezen welke jungler ik ging nemen want hij wou kennelijk de baas zijn.

Top en mid verwachten dat ik ging babysitten daar omdat hij lvl 11 was terwijl ik daardoor amper kon farmen. Heb dus een poging gedaan om top te ganken redelijk vroeg maar cho'gath was wat farm aan het nemen en het is dus een double kill geworden voor de enemies want hun jungler kwam erbij en eenmaal ik eraan was, was cho makkelijk.

Ik zeg dan "Cho, wtf were you doing?" en z'n vriend er natuurlijk op "he is only lvl 11!!!!".

Nu ja, kennen roamde veel top waardoor mid vrij kon farmen/roamen. Er stonden geen wards "he is only lvl 11"-antwoord daarop en kennen liep top. Jungler was nergens te zien. Ik was bij redcamp dus ik ging ook maar top want ik zag het gebeuren, en inderdaad, ze kregen top vrij laag health en kennen erachter in enemy jungle, natuurlijk de jungler erachter dus ik maar attacken om kennen levend te houden. Top is zeer laag en kennen is zeer laag maar jungler heeft nog redelijk wat health. Top flashed net voor de bush in river top en probeert dus de tri-bush te bereiken aan z'n turret over het muurtje (blue team was enemies) en ik jump over met m'n ult en neem een kill. Kennen was natuurlijk dood en cho was net optijd onder z'n turret.

Begint de kennen daar wat belachelijk te doen in all chat dat ik _nooit_ help en enkel hem KS. Juist ja ..

Nu heb ik idd bij z'n roams top wat aan "KS" gedaan. Als hij z'n speedboost op kennen al gebruikt heeft en m'n bloodscent laat me snel lopen, dan ga ik echt niet hopen dat kennen z'n attackrange groot genoeg is voor de last hit.

Achja, spelletje hebben we dan, nipt, verloren (ik, en bot klikten altijd nee op surrender want het was zeker niet verloren) maar als Kennen begint te troll-feeden, half AFK gaat is het moeilijk, en toen was Cho'gath plots "I go dinner" en bam, weg was hij.

Tja, 3v5 is toch verloren. Wat heb je toch sukkels in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misterdoom schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:45:
Ik was WW jungle aangezien ik hem heb laten kiezen welke jungler ik ging nemen want hij wou kennelijk de baas zijn.
Ja en daar ga je al een beetje de fout in. Geef ze een vinger en ze nemen je hele arm. Als het niet premade is, speel het spel dan vooral voor jezelf. Als je op een gegeven moment Ranked gaat spelen en er is nog een champ open die als "OP" word gezien zul je ook captains krijgen die dan lopen bleren dat je die dan maar moet nemen, ookal ken je die champ niet goed. Keihard negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
ik kan een account overnemen van iemand, alle champions erop, wat skins, 2 pagina's met runes.
wat zou zoiets ruwweg waard zijn? Gewoon de waarde van de champions in RP omrekenen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 12:47

Qon

Byte_Me schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:00:
ik kan een account overnemen van iemand, alle champions erop, wat skins, 2 pagina's met runes.
wat zou zoiets ruwweg waard zijn? Gewoon de waarde van de champions in RP omrekenen toch?
Vergelijk eens op een site die zulke accounts aanbied. Dan heb je een soort koers ofzo. Vergeet niet dat Riot dit niet goedkeurt, en dat 'als' ze er ooit achter komen, het account gewoon gebanned wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Qon schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:04:
[...]

Vergelijk eens op een site die zulke accounts aanbied. Dan heb je een soort koers ofzo. Vergeet niet dat Riot dit niet goedkeurt, en dat 'als' ze er ooit achter komen, het account gewoon gebanned wordt.
ik zou het om die reden ook niet doen. Gewoon zelf van 0 naar 30 spelen anders ga je een hoop geld neerleggen voor eens spel dat je binnen de korste keren niet meer mee speelt omdat je het spel nog niet snapt/kent en alleen tegen ervaren spelers speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn placements zijn droevig verlopen

begon met een loss door dc en afk
0-1
daarna ging het vlotjes
6-1
dus ik dacht ok ik zal wel ongeveer op hetzelfde niveau komen als waar ik geeindigd was
3 volgende potjes waren natuurlijk echt erbarmelijk
1 game 3 S3 Gold players op mn team en geen bij de enemy ik dacht dat het al in de pocket was
ik word in mn slechtste role gepushed nl: adc en dan zou ik liefst jinx spelen eigenlijk maar ja de enemy adc dacht dat dus voor mij en ik probeer dan maar cait die me niet ligt en als support krijg ik zed .. owkay laten we maar proberen na 3 fights waar die zed maar stond te kijken faal ik dus al hard en dan zegt zed omg cait u suck i feed ... waarna ie echt zijn best doet om alle farm te stelen en vervolgens in elke lane free kills gaat weggeven
6-2
ok next is er al ruzie vanaf in de champ select en nog voor het spel begint zegt onze adc al dat de game lost is waarna onze botlane superhard feed ...
6-3
laatste game weer 3 ex golds op mn team en tja ze worden keihard outplayed en counterpicked in champ comp, deze keer ben ik op zn minst jungler, top tryn mid gragas en bot weet ik niet meer. in elk geval bot faalt en tryn wist duidelijk niet hoe hij met tryn moest spelen, enige die het goed doet is gragas maar hij blijft mid en komt nooit eens een lane helpen alhoewel hij fizz echt continu uit lane pest
tryn blijft roepen achter hulp, ik kom hem echt tweemaal op rij zn nekvel redden en ook nog een supergoeie gank wel komt er een countergank en ik denk ok ik kan wat achteruit want ik pak veel damage en tryn zal ulten en het afmaken, komt er omg i pressed R and nothing happened......... zucht
gragas loopt ondertussen al te ragen op tryn, op bot kon ik ook echt niet helpen want ze waren hulpeloos outclassed ... gragas staat plots bij hun red na een zotte chase en door wards van mij en hem zien we dat ze lopen te zoeken achter hem, hij recallt niet en pingt om hulp, ik heb echt zoiets van wtf en denk ja ik zal maar helpen loop ik recht op 3 man af en graggy gaat de andere kant uit ... bad jungler ... rage rage rage
ok dus uiteindelijk haal ik toch wat kills en begin nog gevaarlijk te worden met shyvana, zit gragas ondertussen nog steeds te ragen op bot top en mij ... en dan komen de all in teamfights waarbij gragas de ene fout maakt na de andere door zo greedy te zijn dat hij flash + E initiate doet recht in 5 man en dit tot tweemaal toe en zelfs eens zn E mist ... gg
6-4
silver 4 meh
dat gaat me dus weer wat tijd kosten om hoger te komen terwijl ik zeker ben dat ik op zn minst in gold thuishoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrij weinig. Als je overigens zo zou gaan tellen qua waarde (alles omrekenen op het account naar RP), dan is mijn account wel tegen de duizend waard ondertussen. Overigens ben je dan nooit eigenaar van het account, de originele eigenaar kan via email/support het account gewoon weer terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:53:
[...]

Ja en daar ga je al een beetje de fout in. Geef ze een vinger en ze nemen je hele arm. Als het niet premade is, speel het spel dan vooral voor jezelf. Als je op een gegeven moment Ranked gaat spelen en er is nog een champ open die als "OP" word gezien zul je ook captains krijgen die dan lopen bleren dat je die dan maar moet nemen, ookal ken je die champ niet goed. Keihard negeren.
Oh, ik ken WW jungle goed hoor. Dit was m'n eerste champion waarmee ik jungle geleerd heb. Soms weet ik niet echt welke champ ik zou nemen en dan laat ik ze eens zien en als er iemand een suggestie heeft neem ik die.

Ik was last pick in draftmode (wat ik tevens raar vond om dat te doen met een lvl 11 omdat de kans dat je de rol + champ kan spelen die je wilt klein is) en ach, ik doe het ook om een "connectie" op te stellen met het team. Soms werkt dat, soms werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik zou ook niet veel geven
het is leuk om alle champs te hebben maar het kost je toch een hoop spelletjes om ze wat onder de knie te krijgen
2 runepages is weinig voor alle champs te hebben en zou ik toch onmiddellijk in investeren
skins boeien me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@DarkCorvuz, ik ben met 4-6 in Silver 4 gekomen. Als je dan in Gold thuis hoort volgens jou dan wel in Gold 5. Dat je met veel Gold spelers speelde wilt niet zeggen dat je daarom daar dus ook hoort. Want zei konden net zo goed in Gold 5 hebben gezeten met het mmr van een Silver 4-5 speler in seizoen 3. Ik had namelijk ook aardig wat Platinum/Gold spelers tegen me tijdens m'n placements, maar zij kunnen net zo goed het mmr hebben van een Silver speler.

En dan zeg ik het nog eens: Als je niet in een bepaalde divisie hoort dan kom je daar van zelf uit of zal je nu omlaag gaan :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mebus op 30-01-2014 16:25 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Qon schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:04:
[...]

Tnx, dat wist ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Mebus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:31:
Nog iets voor de mensen die ranked gaan spelen, zorg ervoor dat je minstens 3 roles kent want dan heb je bijna altijd wel 1 van die roles. En als er nou eens een keer niet 1 van die 3 krijgt zorg er dan voor dat je iig die andere 2 lanes ook ooit hebt gespeeld of champions voor die lane hebt :)
Daarmee zeg je dus eigenlijk dat je 5 roles moet kennen als je ranked gaat spelen :) Dán heb je gelijk; je mag wel van mensen in ranked verwachten dat ze elke role kunnen spelen, en liefst minimaal 3 champs per role.

Stel dat je niét één van die 3 roles krijgt die je wel beheerst. Dan ga je mogelijk onderuit omdat je die ene role niet kan spelen. Dan dupeer je de rest met iets dat vermijdbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Of dan krijg je een Diamond die een co-op spelletje speelt en zo zwaar feed en z'n lane volledig verliest :')
Dan weet je ook hoe laat het is.

Het is gewoon zo dat de rit van lvl 0 naar 30 het belangrijkste is van heel het spel. Je leert hoe het spel in elkaar zit én je wordt normaalgezien gematched met mensen van je eigen niveau. Ik denk dat de drempel een heel stuk hoger zou liggen als je begint op een bestaande account.

En 2 rune pages kan je makkelijk zelf vullen met je IP die je verdient als je deze wat spaart tot lvl 20 en of je nu zelf de champions koopt of wat geld geeft voor een account met die champions is het verschil ook niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 23:08
Mebus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:23:
@DarkCorvuz, ik ben met 4-6 in Silver 4 gekomen. Als je dan in Gold thuis hoort volgens jou dan wel in Gold 5. Dat je met veel Gold spelers speelde wilt niet zeggen dat je daarom daar dus ook hoort. Want zei konden net zo goed in Gold 5 hebben gezeten met het mmr van een Silver 4-5 speler in seizoen 3. Ik had namelijk ook aardig wat Platinum/Gold spelers tegen me tijdens m'n placements, maar zij kunnen net zo goed het mmr hebben van een Silver speler.

En dan zeg ik het nog eens: Als je niet in een bepaalde divisie hoort dan kom je daar van zelf uit of zal je nu omlaag gaan :)
De placements zijn niet een volledige wipe zoals sommige mensen denken/hopen. Het systeem brengt je een stuk dichter naar het gemiddelde (van 1200 Elo/MMR, wat laag Silver is) en laat je vervolgens met mensen spelen van rond die nieuwe MMR.
Win je dan stopt het systeem je met mensen in hogere MMR in potjes, verlies je dan weer lager. Na je placements kijkt wordt er gekeken naar je begin MMR (ongeveer gemiddelde van oude MMR en 1200) en past er nog wat variatie op toe aan de hand van je placements. Mensen moeten er in ieder geval niet op rekenen veel hoger uit te komen dan ze al waren.
Het kijken naar dat je met Season 3 Gold mensen komt heeft dus geen zin, het kan namelijk zo zijn dat ze Gold V waren met Bronze MMR (om maar even te overdrijven).

Overigens zoals al eerder gezegd, als je echt in Gold thuis hoort kom je er vanzelf.
Leg het probleem bij jezelf in plaats van bij anderen en je zal veel sneller stijgen. Zelfs al komt het door anderen altijd denken aan "Wat had ik anders kunnen doen om te winnen". Toen ik nog in Bronze zat heb ik bijvoorbeeld een keer mijn team aangespoord om onze top te volgen aangezien hij niet luisterde en niet wilde meewerken. Hij misdraagt zich misschien, maar dat betekend niet dat je niets kan doen.
Verwacht niet te veel van je en overschat jezelf niet. Kijk kritisch naar wat anderen doen, maar kijk nog kritischer naar wat je zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mebus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:23:

Weet ik allemaal, bij mij is het tijdsgebrek om ranked te spelen.
ik speel vaak samen met mn vriendin en die is nu niet bepaald competitief ingesteld en vraagt me continu welke builds ze moet maken zelfs op champs die ze regelmatig speelt en soms wel met behoorlijk niveau en soms ook echt noob maar ja onder die omstandigheden zal ik niet duoq'en met haar in ranked.
Waardoor ik vrij regelmatig normals en arams doe en niet zo veel tijd over heb om ranked te doen.
Ik ben in S3 geeindigd in silver 2 en daar had ik toch het gevoel dat het redelijk ging en dat ik zeker nog hoger kon klimmen. nu in het begin met S4 in silver4 is dat gevoel wat wisselvalliger deels doordat de MMR's wat doorheen geklutst zijn met de softreset en de placement matches maar nog steeds heb ik wel het gevoel dat mijn lanes te gemakkelijk zijn en boek ik meer wins dan losses .. geef me nog wat tijd en ik zal wel in gold geraken, ben ik zelf van overtuigd maar ja ik zal gewoon wat meer ranked moeten spelen. ik zeg dan ook niet dat ik hoog in gold hoor maar de onderste regionen moet ik zeker aankunnen, ik ben zeker niet de beste speler maar merk toch vaak dat ik beter ben dan mn mede en tegenspelers in silver en ik hou rekening met het feit dat mensen zichzelf altijd beter inschatten dan dat ze in werkelijkheid zijn en geef mezelf ook altijd kritiek na elk spel op wat beter had gekund ook als ik win. Ik voel me ook niet achteruit gestoken dat ik in silver zit had gewoon gehoopt dat mn placements iets gunstiger zouden uitkomen na een 6-1 start maar ja tijdens je placements kan je ook wel wat pech hebben, heb zeker ook 1 spel geluk gehad in het begin en na wat fouten gemaakt te hebben gecarried geweest door teammates. En aangezien placements zo zwaar doorwegen voelt wat pech extra zuur om uiteindelijk in silver 4 terecht te komen en wetende dat het beter kan maar ja niet getreurd het komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelusz schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:52:
[...]

De placements zijn niet een volledige wipe zoals sommige mensen denken/hopen. Het systeem brengt je een stuk dichter naar het gemiddelde (van 1200 Elo/MMR, wat laag Silver is) en laat je vervolgens met mensen spelen van rond die nieuwe MMR.
Win je dan stopt het systeem je met mensen in hogere MMR in potjes, verlies je dan weer lager. Na je placements kijkt wordt er gekeken naar je begin MMR (ongeveer gemiddelde van oude MMR en 1200) en past er nog wat variatie op toe aan de hand van je placements. Mensen moeten er in ieder geval niet op rekenen veel hoger uit te komen dan ze al waren.
Het kijken naar dat je met Season 3 Gold mensen komt heeft dus geen zin, het kan namelijk zo zijn dat ze Gold V waren met Bronze MMR (om maar even te overdrijven).

Overigens zoals al eerder gezegd, als je echt in Gold thuis hoort kom je er vanzelf.
Leg het probleem bij jezelf in plaats van bij anderen en je zal veel sneller stijgen. Zelfs al komt het door anderen altijd denken aan "Wat had ik anders kunnen doen om te winnen". Toen ik nog in Bronze zat heb ik bijvoorbeeld een keer mijn team aangespoord om onze top te volgen aangezien hij niet luisterde en niet wilde meewerken. Hij misdraagt zich misschien, maar dat betekend niet dat je niets kan doen.
Verwacht niet te veel van je en overschat jezelf niet. Kijk kritisch naar wat anderen doen, maar kijk nog kritischer naar wat je zelf doet.
1200 Elo is niet het gemiddelde, maar het originele beginpunt. 75% van alle spelers hangt ergens in de vurige diepten van Bronze, dus het gemiddelde zal lager liggen dan 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:54:
[...]

1200 Elo is niet het gemiddelde, maar het originele beginpunt. 75% van alle spelers hangt ergens in de vurige diepten van Bronze, dus het gemiddelde zal lager liggen dan 1200.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oBESt0O.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
[...]

Is dat zo tegenwoordig?
Voor zover ik mij kan herinneren was vroeger (voor LP etc.) altijd de netto Elo mutatie in elke match 0 (en bleef het gemiddelde dus 1200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:53:
[...]

Haha, zo herkaanbaar. "Take blitz hes fee" <picked Leona> "OMG no blitz GG"

Zelfde verhaal met het picken van champs en daarna traden. Trap er in bronze niet in, want die gasten traden toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

mathematisch zou het gemiddelde toch nog steeds 1200 moeten zijn (ware het niet dat er elo decay is)
want in principe gaat alles dat er bij iemand afgaat bij iemand anders erbij, ook al zit 75% onder de 1200 dat wordt gecompenseerd door mensen die veel hogere ratings hebben.
een 3000 elo speler compenseert voor 6 900 elo spelers en blijft een gemiddelde van 1200, toch? of zie ik dit verkeerd

nelusz was me voor blijkbaar, theoretisch zonder elo decay lijkt mij dit ook zo
natuurlijk als je de meridiaan neemt ipv het gemiddelde dan ga je indd onder de 1200 zitten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:59:
[...]

mathematisch zou het gemiddelde toch nog steeds 1200 moeten zijn (ware het niet dat er elo decay is)
want in principe gaat alles dat er bij iemand afgaat bij iemand anders erbij, ook al zit 75% onder de 1200 dat wordt gecompenseerd door mensen die veel hogere ratings hebben.
een 3000 elo speler compenseert voor 6 900 elo spelers en blijft een gemiddelde van 1200, toch? of zie ik dit verkeerd

Elo decay bestond nog niet in season 3 in ieder geval. Dat ik na placements in Gold III ben geplaatst is daar een bewijs voor. Ook hebben ze dit meerdere malen op het forum bevestigd. Het is waar dat ze hebben gezegd dat het nu in S4 wel zal gebeuren maar echter heeel langzaam (niet zo snel als LP).

Dit was de verdeling in S3:
http://lolmatches.com/charts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:59:
[...]

Lijkt me niet, aangezien wanneer k 25 punten voor een win tegen jou krijg, het nog niet zo is dat jij er automatisch 25 verliest, jij kan er ook maar 4 verliezen. Alleen wanneer de matchmaking áltijd 2 teams bij elkaar zoekt met dezelfde som aan mmr zou het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Ero-Sensei schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:02:
[...]

Lijkt me niet, aangezien wanneer k 25 punten voor een win tegen jou krijg, het nog niet zo is dat jij er automatisch 25 verliest, jij kan er ook maar 4 verliezen. Alleen wanneer de matchmaking áltijd 2 teams bij elkaar zoekt met dezelfde som aan mmr zou het kunnen.
Nee zo werkt(e) het niet. Je hoeft niet per se dezelfde Elo som te hebben (in de zin van som van de totale Elo van alle spelers). Let op dat ik het niet over LP heb!
Echter als de Elo som van het verliezende team groter is dan het winnende team gaat er dus een hoop Elo van het verliezende team naar het winnende team terwijl dat andersom niet zo was geweest. Echter de som van Elo mutatie is wel 0.

MMR is de nieuwe naam voor Elo, maar ze hadden er in essentie niets aan veranderd (behalve dan nu in Season 4 met de decay).
LP en leagues zijn een soort van "Graphical interface" op je MMR en moet je meer het gevoel geven dat je iets bereikt in plaats van dat je alleen een nummertje omhoog ziet gaan.

Edit:
Oh trouwens, het nieuwe "Loss forgiven" systeem zorgt ook voor een lichte Elo/MMR inflatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Nelusz op 30-01-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Koekiemonsterr schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:46:
[...]

Daarmee zeg je dus eigenlijk dat je 5 roles moet kennen als je ranked gaat spelen :) Dán heb je gelijk; je mag wel van mensen in ranked verwachten dat ze elke role kunnen spelen, en liefst minimaal 3 champs per role.

Stel dat je niét één van die 3 roles krijgt die je wel beheerst. Dan ga je mogelijk onderuit omdat je die ene role niet kan spelen. Dan dupeer je de rest met iets dat vermijdbaar is.
Maar ken er minstens 3 die je ook echt echt goed kan spelen :)

@DarkCorvuz, je kan ook soloQ. SoloQ ben ik in Silver 1 geeindigd in S3.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Van silver 2 naar silver 4 is toch niks mis mee? Als je echt gold waardig bent zit je zo (potje of 20) in silver 1. Velen zijn van gold naar silver 3 e.d. gegaan.
Een groot deel van carryen is niet alleen je lane winnen, maar ook:
-Zorgen dat andere lanes winnen.
-Advies geven over wat er moet gebeuren ("calls" maken).
-Als het even kan het flamen tegengaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Thormodo op 30-01-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelusz schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:08:
[...]

Nee zo werkt(e) het niet. Je hoeft niet per se dezelfde Elo som te hebben (in de zin van som van de totale Elo van alle spelers). Let op dat ik het niet over LP heb!
Echter als de Elo som van het verliezende team groter is dan het winnende team gaat er dus een hoop Elo van het verliezende team naar het winnende team terwijl dat andersom niet zo was geweest. Echter de som van Elo mutatie is wel 0.

MMR is de nieuwe naam voor Elo, maar ze hadden er in essentie niets aan veranderd (behalve dan nu in Season 4 met de decay).
LP en leagues zijn een soort van "Graphical interface" op je MMR en moet je meer het gevoel geven dat je iets bereikt in plaats van dat je alleen een nummertje omhoog ziet gaan.

Edit:
Oh trouwens, het nieuwe "Loss forgiven" systeem zorgt ook voor een lichte Elo/MMR inflatie.
Je vergeet alle leavers/afkers mee te tellen, die dus regardless van uitkomst MMR verliezen. En dat zijn er nogal wat, vooral op Bronze niveau. Zelfs als het team van de leaver wint, zijn er 6 mensen die MMR verliezen, 4 die krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:18:
[...]

Je vergeet alle leavers/afkers mee te tellen, die dus regardless van uitkomst MMR verliezen. En dat zijn er nogal wat, vooral op Bronze niveau. Zelfs als het team van de leaver wint, zijn er 6 mensen die MMR verliezen, 4 die krijgen.
Misschien is dit zo, ik vraag me af als dat al zo is of het systeem daar niet voor compenseert. Ik heb zelf nooit geleaved dus heb geen idee of je daar elo/MMR mee verliest (dat kan je tegenwoordig ook niet meer zien). Dat betwijfel ik namelijk, je wordt gestraft met LP loss en als het vaak gebeurt een waarschuwing/ban.

Het feit blijft dat alle bronnen met data zeggen dat er minstens 50% van de mensen in Silver of hoger zitten. Het is dus niet zo dat meer dan 75% van de mensen in Bronze zitten (mocht je daar niet van overtuigd zijn google het maar eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

http://www.lolsummoners.com/stats/rankings/euw - 73% in Silver/Bronze. - 46% Silver, 27% Bronze.

[ Voor 15% gewijzigd door Damien op 31-01-2014 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
in de NA zit er 40% in brons en 38% in silver, grappig verschil tegenover 46% silver in EUW en 27% in brons.

Hoe kan het dat dat verschil zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelusz schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:49:
[...]

Misschien is dit zo, ik vraag me af als dat al zo is of het systeem daar niet voor compenseert. Ik heb zelf nooit geleaved dus heb geen idee of je daar elo/MMR mee verliest (dat kan je tegenwoordig ook niet meer zien). Dat betwijfel ik namelijk,
Je meent dit echt..? Dus als ik een game aan het verliezen ben, dan kan ik leaven om MMR loss te voorkomen? Ja, zo werkt het vast... Diamond here I come.

En "vroegah" zag je gewoon je Elo loss bij een Leave (zelf 2x meegemaakt door ongeplande storing Ziggo)

EDIT: Volgens honderden draadjes gevonden via Google word er bevestigd dat een Leave identiek is aan een Loss.

Dit betekent dus dat over de span van genoeg games, er dus veel games zijn met meer dan 5 verliezers, maar nooit meer dan 5 winnaars. En MMR decayed voor een grote groep dagelijks,maar behalve Loss Forgiven (wat zelden voorkomt) is er geen automatische MMR increase. En aangezien er duizenden games per dag zijn... you do the math. Heb na wat zoeken ook gevonden dat in s01-s03 gemiddelde Elo 1000-1100 was en dat maar 3% van de populatie boven 1500 MMR is.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:19:
[...]

Je meent dit echt..? Dus als ik een game aan het verliezen ben, dan kan ik leaven om MMR loss te voorkomen? Ja, zo werkt het vast 8)7 Diamond here I come.

En "vroegah" zag je gewoon je Elo loss bij een Leave (zelf 2x meegemaakt door ongeplande storing Ziggo)

EDIT: Volgens honderden draadjes gevonden via Google word er bevestigd dat een Leave identiek is aan een Loss.

Dit betekent dus dat over de span van genoeg games, er dus veel games zijn met meer dan 5 verliezers, maar nooit meer dan 5 winnaars. En MMR decayed voor een grote groep dagelijks,maar behalve Loss Forgiven (wat zelden voorkomt) is er geen automatische MMR increase. En aangezien er duizenden games per dag zijn... you do the math. Heb na wat zoeken ook gevonden dat in s01-s03 gemiddelde Elo 1000-1100 was en dat maar 3% van de populatie boven 1500 MMR is.
Je parafraseert dingen die ik niet heb gezegd. Als je team verliest en je gaat afk natuurlijk verlies je dan nog MMR. Wat ik bedoel is dat als je team wint en je gaat afk (maar je team nog steeds wint) dan betwijfel ik of je daar MMR mee verliest. Maar als jij zegt van wel wil ik je daar best op geloven, dan nog denk ik dat het systeem zo hercalculeert dat de netto Elo gain 0 is.

Bovendien duik je nu op 1 klein dingetje waarvan ik aangeef dat ik het niet zeker weet. Ik weet niet wat voor rare data jij boven water haalt (link graag) maar het feit is gewoon dat je uitspraak dat meer dan 75% van de mensen in Bronze zit niks van klopt.
Als ik naar de data kijk die ik eerder heb gelinked (http://lolmatches.com/charts) en de data die hierboven door Damien is gelinked is het gemiddelde ook nog eens eerder rond de 1200 (ik zeg niet dat het exact 1200 is).
Overigens is in S3 het percentage boven de 1500 MMR 15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Nelusz schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:43:
[...]

Je parafraseert dingen die ik niet heb gezegd. Als je team verliest en je gaat afk natuurlijk verlies je dan nog MMR. Wat ik bedoel is dat als je team wint en je gaat afk (maar je team nog steeds wint) dan betwijfel ik of je daar MMR mee verliest. Maar als jij zegt van wel wil ik je daar best op geloven, dan nog denk ik dat het systeem zo hercalculeert dat de netto Elo gain 0 is.

Bovendien duik je nu op 1 klein dingetje waarvan ik aangeef dat ik het niet zeker weet. Ik weet niet wat voor rare data jij boven water haalt (link graag) maar het feit is gewoon dat je uitspraak dat meer dan 75% van de mensen in Bronze zit niks van klopt.
Als ik naar de data kijk die ik eerder heb gelinked (http://lolmatches.com/charts) en de data die hierboven door Damien is gelinked is het gemiddelde ook nog eens eerder rond de 1200 (ik zeg niet dat het exact 1200 is).
Moet er wel bij zeggen, dat er ook nog een hele hoop mensen niet eens hun placements matches hebben gedaan (inclusief ikzelf) dus de cijfers kunnen nog anders uitdraaien. Dit is slechts een indicatie van de mensen die tot op heden hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Damienx2 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:48:
[...]

Moet er wel bij zeggen, dat er ook nog een hele hoop mensen niet eens hun placements matches hebben gedaan (inclusief ikzelf) dus de cijfers kunnen nog anders uitdraaien. Dit is slechts een indicatie van de mensen die tot op heden hebben gespeeld.
True, maar de chart die ik gelinked heb was van vlak voor de LP change. Ergens halverwege S3 was dat dacht ik.
Er zullen juist ook meer mensen komen in hogere leagues, voor zover ik had begrepen was het onmogelijk om na je placements in diamond/challenger geplaatst te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

achja silver is the new bronze in EU :)
niet dat het zo belangrijk is allemaal

gisteren eens met Yasuo op aram gespeeld ook wel eerste spel dat ik er mee speel en die kerel is wel vrij chaotisch om mee te spelen met zn E fotst die van her naar der in geen tijd en om dan je skills en attacks in de juiste richting te doen is soms nogal verwarrend maar al bij al speelde hij wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelusz schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:52:
[...]

True, maar de chart die ik gelinked heb was van vlak voor de LP change. Ergens halverwege S3 was dat dacht ik.
Er zullen juist ook meer mensen komen in hogere leagues, voor zover ik had begrepen was het onmogelijk om na je placements in diamond/challenger geplaatst te worden.
Correct Platinum 1 is het hoogste wat je kon krijgen na je placements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Ik blijf draft pick toch een raar dier vinden. Zit ik samen in qeue met een drie man premade van gemiddeld lvl -20 t.o.v. een premade van gemiddeld lvl +20, die daarnaast nog eens het dubbele van onze collectieve wins heeft.

Tryn vs Jayce
Jungle
Mundo vs Xin
Mid
Nasus (me) vs Akali
Bot
MF & Sona vs Ashe & Karma

Ik ben niet helemaal tevreden over hoe de partij verlopen is, maar laten we eerst eens naar mezelf kijken. Nasus lijkt geen logische keus voor mid maar aangezien ik hem toch al gewoon ben om onder ranged druk te spelen top (eg Teemo) en dat MR bouwen (ik weet dat Akali een hybrid is; maar ze ging voor een gunblade) top is voor Nasus (spirit visage FTW). Ik deed het betrekkelijk goed, Akali liet me rustig farmen zonder te agressief te poken.

Het probleem was de bal begon iets te snel begon te rollen, Xin was een agressieve jungler en kon door goede teamplay twee early kills nemen. Onze jungler voelde zich vervolgens genoodzaakt om zich ook te laten gelden, maar enkel is een Dr. Mundo pre-6 niet zo schrikwekkend (laat staan de synenergie met een pre-6 Nasus).

Om een lang verhaal kort te maken, door goed samen te werken als een team en Akali die het mooi afmaakte, werd ik op een gegeven moment uit mijn laan geduwd en moest ik mijn farm delen met mijn teammates (alle teammates :'( , niet enkel de ADC). Met als gevolg dat ik geeindigd ben op de laagste deaths van ons team, op een na hoogste kills en een aardig aantal assists. Waar ik mijn team wel heel dankbaar om ben is dat ze tot het bitter einde gegaan zijn en niet zich hebben overgegeven wat maar al te vaak gebeurt in blind pick (terwijl je soms met een goede late game zit).

Dit begint een lange post te worden en is zeker niet bedoelt als rant oid! Gewoon uitlaatklep, want ik ken niet zoveel mensen om hierover te praten en aangezien jullie allemaal veel meer ervaring hebben, kunnen jullie misschien wat feedback geven. Ik had misschien voor Karthus moeten gaan (ik was zo blij dat ik eens Nasus kon selecteren), maar ik ben niet zeker of dat veel verschil ging gemaakt hebben tegen een akali met xin als ganker; requiem ging misschien een kill of twee extra genomen hebben, maar dan hadden we slechts een tank en gingen de teamfights misschien nog sneller over geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:59:
[...]

achja silver is the new bronze in EU :)
niet dat het zo belangrijk is allemaal

gisteren eens met Yasuo op aram gespeeld ook wel eerste spel dat ik er mee speel en die kerel is wel vrij chaotisch om mee te spelen met zn E fotst die van her naar der in geen tijd en om dan je skills en attacks in de juiste richting te doen is soms nogal verwarrend maar al bij al speelde hij wel leuk
En heb je nog kunnen ulten?

Eerste keer dat ik Yasuo speelde was dat ook in ARAM, en inderdaad chaotisch je dashed van plek naar plek, en pas als je Statik shivv begin je echt te ganken.

Maar dat ulten lukte mij voor geen meter (uiteraard was er niemand anders met knockup).

Gisteren wel geniaal potje, iemand anders was Yasuo mid en ik was Vi jungle, dat was echt goede synergy, als ik standaard mijn Q hitte deed hij een ult, en als de jungler dan nog eens te hulp schoot had ik mijn ult nog dus dat pakte soms uit in 2 kills.

Wist niet dat Vi's Q ook Yasuo ult procte, het is namelijk echt een mini knockup.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik bedoel is dat als je team wint en je gaat afk (maar je team nog steeds wint) dan betwijfel ik of je daar MMR mee verliest.
Ja, dan verlies je nog steeds MMR.

Van de wiki:

"Leaves are punished by a loss of elo for the player regardless of the match's outcome if the player is AFK for at least 5 minutes before the game ends."
Mijn excuses, ik ging nog op oude data van eerdere seizoenen, toen max Elo een stuk lager lag.
Nelusz schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:52:
[...]

Dat is dus eigenlijk ook niet representatief als het halverwege is genomen. Ik ben zelf in s03 aan het einde pas gestart met placements. Daarbij kun je hardlocked worden in een Division als je niet door promos heen komt. Er waren zat Gold V spelers in het vorige seizoen bijvoorbeeld die door placements erin kwamen, en vervolgens qua MMR veel lager zaten (veel Gold Vs gezien toen ik door Silver heen ploeterde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Sowieso is Nasus mid niet heel handig. Akali is veel te mobile voor je wither en in het meest positieve geval haal je er een farm lane uit met weinig kill potentie. Tegen een Akali kun je beter een burst mage hebben, liefst ook met wat CC, of een bruiser mid zoals bijv. Lee Sin of Pantheon. Verder heeft Nasus heel veel pushing power met zijn E en kan hij aardig ganken met zijn wither. Je zou regelmatig je lane hard kunnen pushen (Akali kan hier weinig tegen doen) en vervolgens een sidelane ganken. Nadeel is dat je dan wat Q-farm misloopt, maar ik vind dat veel Nasus spelers zich hier sowieso veel teveel op focussen. Ja, je Q is leuk maar nee, het is geen win-or-lose kwestie of je nou 300 of 500 stacks op je Q hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Fiddle werkt ook nog aardig leuk tegen een akali, maar je moet verdomd snel kunnen klikken met je drain :-) Je kan niet meer zoals in S3 een pink ward plaatsen die ze alleen kunnen killen met een oracle of pink ward :(

Pink ward heeft geen nut meer namelijk. Maar ik denk zelf Morder, Annie, LB een betere pick is.

[ Voor 21% gewijzigd door Meneer iCy op 31-01-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turismo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:13:
[...]

En heb je nog kunnen ulten?

Eerste keer dat ik Yasuo speelde was dat ook in ARAM, en inderdaad chaotisch je dashed van plek naar plek, en pas als je Statik shivv begin je echt te ganken.

Maar dat ulten lukte mij voor geen meter (uiteraard was er niemand anders met knockup).

Gisteren wel geniaal potje, iemand anders was Yasuo mid en ik was Vi jungle, dat was echt goede synergy, als ik standaard mijn Q hitte deed hij een ult, en als de jungler dan nog eens te hulp schoot had ik mijn ult nog dus dat pakte soms uit in 2 kills.

Wist niet dat Vi's Q ook Yasuo ult procte, het is namelijk echt een mini knockup.
toch een paar keer had wel nautilus die met zn ult ook mensen knockupte op mn team, maar als je je er niet aan verwacht is het soms toch lastig om die ult op tijd te doen afgaan
ook wel met mn Q stack af en toe de ult combo kunnen doen maar zoveel damage deed die niet vergeleken met wat autoattacks
statik shiv, trinity, sanguine blade, berserkers en had al een BF voor infinity op het einde en ik deed wel tons of damage maar helaas was hun teamcomp veel beter in poken en door stomme teamfight op het einde waar ons team 1 voor 1 er wat liep in te gaan zijn we verloren alhoewel het vrij nipt was
voor een eerste keer er mee te spelen liep het wel nog vlot, zeker genoeg fouten gemaakt maar ja ik verwachtte niet anders toch een quadra gehaald
ergens endscore 17/11/10 ofzo dus op zich helemaal niet slecht, ik ga hem zeker eens proberen in een normal binnenkort, dat shield van hem had ik wel veel beter kunnen gebruiken maar toch meer dan eens een cait of lux ult mee gestopt
zijn E is wel zalig om mee te spelen als er minions komen dan kan je echt in no time naar hun backline jumpen en er een paar neerleggen, alleen is op aram het wel wat tricky en moet je timing wat overeenkomen met wanneer je team charged anders ga je zo snel dat je plots midden in hun team staat op je eentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

iCy schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:33:
Fiddle werkt ook nog aardig leuk tegen een akali, maar je moet verdomd snel kunnen klikken met je drain :-) Je kan niet meer zoals in S3 een pink ward plaatsen die ze alleen kunnen killen met een oracle of pink ward :(

Pink ward heeft geen nut meer namelijk. Maar ik denk zelf Morder, Annie, LB een betere pick is.
Pink ward heeft nog zeker wel zin, hij heeft immers meer health plus je plaatst hem alleen als je vol in vs Akali wilt gaan en ze haar shroud neergooit om weg te komen. Hup Pink erbij en afmaken. Puur omdat hij nu visible is betekent niet dat hij gelijk zijn waarde verliest, je wilt immers vision vs stealth units en dat geeft hij nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Damienx2 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:53:
[...]

Pink ward heeft nog zeker wel zin, hij heeft immers meer health plus je plaatst hem alleen als je vol in vs Akali wilt gaan en ze haar shroud neergooit om weg te komen. Hup Pink erbij en afmaken. Puur omdat hij nu visible is betekent niet dat hij gelijk zijn waarde verliest, je wilt immers vision vs stealth units en dat geeft hij nog steeds.
Zelfde geld voor Talon :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Afgelopen woensdag Jungle mordekaiser gespeeld :') tot mijn verbazing werkt het ook nog best goed.
Farmen gaat super makkelijk (je shield ophouden natuurlijk) en zodra een van je lanes gaat roamen neem je die lane over en farm je nog meer.
in teamfigfhts, ult de carry -> win de game :D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
Wootlock schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:43:
Afgelopen woensdag Jungle mordekaiser gespeeld :') tot mijn verbazing werkt het ook nog best goed.
Farmen gaat super makkelijk (je shield ophouden natuurlijk) en zodra een van je lanes gaat roamen neem je die lane over en farm je nog meer.
Doet mij aan hieraan denken
http://www.reddit.com/r/l...lays_mordekaiser_even_if/

Gast die alleen Mordekaiser speelt, ook in jungle en in Plat III zit.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Damienx2 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:53:
[...]

Het heeft wel wat zin maar die pink kan makkelijk we gehaald worden of vermeden. Er kunnen 3 dingen gebeuren.
1. je blijft bij de pink staan om hem te beschermen, dan kan akali nogsteeds inkomen en weglopen. Gebruik je wither ult ze gewoon naar je backline minions toe en loopt weg omdat ze sneller is.
2. Je pushed niet en kan hem zo weg halen.
3. je pushed te hard en de ward is zo uit range en je wordt geganked waarbij de ward weer eenvoudig te verwijderen is.

hoe je het ook wend of keert stealth is in S4 behoorlijk sterk en er is lastig tegen te wapenen, het beste wat je kan doen is het in je inventory houden tot de shroud wordt gebruikt en daarna altijd minimaal 1 bij hebben want anders heb je er denk ik vrij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:51:
[...]

Het heeft wel wat zin maar die pink kan makkelijk we gehaald worden of vermeden. Er kunnen 3 dingen gebeuren.
1. je blijft bij de pink staan om hem te beschermen, dan kan akali nogsteeds inkomen en weglopen. Gebruik je wither ult ze gewoon naar je backline minions toe en loopt weg omdat ze sneller is.
2. Je pushed niet en kan hem zo weg halen.
3. je pushed te hard en de ward is zo uit range en je wordt geganked waarbij de ward weer eenvoudig te verwijderen is.

hoe je het ook wend of keert stealth is in S4 behoorlijk sterk en er is lastig tegen te wapenen, het beste wat je kan doen is het in je inventory houden tot de shroud wordt gebruikt en daarna altijd minimaal 1 bij hebben want anders heb je er denk ik vrij weinig aan.
In plaats van elke keer 100G neerplempen waar de enemy 30g van snoept, upgrade gewoon je trinket. Dan kun je permanent stealthers en wards slopen. Die Pink gaat na plaatsing geen enkel nut meer hebben, en je moet overwegen of de kill de pink wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Wootlock schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:43:
Alle abilities + passive van Morde zijn ideaal voor de jungle....maar waar is de cc/gap closer ability om te ganken?

Heb 3 skins van Morde, zou hem graag veel meer spelen, maar jungle werkt niet. Je kunt met Morde niet ganken en dat is imo toch een groot euvel. Bovendien is hij geen tank, al is ie voor een ap assassin vrij tanky.

Ik zou hem enkel in de jungle spelen als je met bekenden speelt, waarvan je weet dat ze hun lane kunnen houden zonder hulp van de jungler.
Pagina: 1 ... 141 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.