Vandaar de mobility bootsQon schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:21:
[...]
Wat leuk is om eens te proberen als vi jungle, is om drie punten uit de offensive tree te halen en in de movement speed utility mastery te stoppen. Daarnaast met MS quints, altijd leuk! Laatst gedaan, en het voelt een stuk vlotter aan om van en naar lanes te rennen.
Vrij moeilijk om achter te komen als Gragas, lekker blijven farmen.rSNNN schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:08:
[...]
Been there done that, maar als je eenmaal beetje achter ligt ben je al gauw de sjaak.
"Don't let your dreams be memes"
Eindelijk een mooie team comp met ranked, leaved er bij de tegenpartij iemand, prima. First ban vervolgens: Evelynn.. Waarschijnlijk zat er iemand van ons nu bij de tegenpartij
Vervolgens een Gragas Vi combo.. Dat is gewoon onder je turret vandaan geknald worden om vervolgens nog leuk een Vi ult op je te krijgen. Uiteindelijk maar geleaved :-)
Lekker Gragas Jungle. Dan een Ziggs mid, Malphite top en Leona support.rSNNN schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:08:
[...]
Been there done that, maar als je eenmaal beetje achter ligt ben je al gauw de sjaak.
Tegenstander onder turret.. Malph ult in ondertussen Ziggs ult erop, Gragas ult erop. Leona ult erop en Ziggs en Gragas beide nog een Q. ADC hoeft alleen maar te helpen voor de turret te downen. Anders misschien nog een Jinx ultje erbij als ADC.
#perfect_world
Als gragas na de malphite ult is t al verneuktEro-Sensei schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:43:
[...]
Lekker Gragas Jungle. Dan een Ziggs mid, Malphite top en Leona support.
Tegenstander onder turret.. Malph ult in ondertussen Ziggs ult erop, Gragas ult erop. Leona ult erop en Ziggs en Gragas beide nog een Q. ADC hoeft alleen maar te helpen voor de turret te downen. Anders misschien nog een Jinx ultje erbij als ADC.
#perfect_world
League of legends, PSN, CSGO : rSNNN
Das waar, ok Gragas ult na LeonarSNNN schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:45:
[...]
Als gragas na de malphite ult is t al verneukt
Ik ban overigens ook heel vaak EveMebus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:36:
Eindelijk een mooie team comp met ranked, leaved er bij de tegenpartij iemand, prima. First ban vervolgens: Evelynn.. Waarschijnlijk zat er iemand van ons nu bij de tegenpartijVervolgens een Gragas Vi combo.. Dat is gewoon onder je turret vandaan geknald worden om vervolgens nog leuk een Vi ult op je te krijgen. Uiteindelijk maar geleaved :-)

Gisteren een Heimer in mijn team die Eve genadeloos afmaakte. Had geen tijd om echt in de gaten te houden wie er goed speelde en wie niet, maar ben nou eigenlijk wel benieuwd.
Edit:
Ik weet overigens nog wel een leukere combo: Malphite (jungle), Zyra (mid), Yasuo (top), Lulu (supp)
[ Voor 6% gewijzigd door Nelusz op 27-01-2014 16:05 ]
wispelturig? ikke?Nelusz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:18:
[...]
[...]
Een beetje wispelturig ben je wel he?
Eerst zeggen dat je niet kan carrien als jungler, vervolgens zeggen dat je hoopt door Vi uit Bronze te komen. Persoonlijk vind ik juist dat mid en jungler het meeste invloed hebben op solo queue games.
Zelf ben ik door Vi te spelen van Bronze naar Gold gegaan. Dit betekend overigens niet dat ik de andere lanes niet kan. Als je alleen kan junglen ga je niet uit Silver komen.
Ik heb altijd (en nog steeds) 21/9/0 gerunned op Vi. In Bronze zou ik je aanraden inderdaad eerst wat damage te bouwen, maar in laat Silver en Gold zou ik toch sneller al tanky gaan. Mijn ervaring is dat als je wilt carrien (andere sterke/gefeede spelers uitschakelen) dan moet je tanky zijn.
Een paar pagina's terug heb ik al mijn huidige build op Vi neergezet. Ik zou ook aanraden te gaan voor spirit of the ancient Golem i.p.v. Lizard. Ook haal ik tegenwoordig helemaal geen brutalizer meer, maar ga ik na spirit (en boots) meteen voor sunfire.
Uiteindelijke build (toch maar even herhalen):
- Boots of mobility (/later inruilen voor mercury)
- Spirit of the ancient golem (/later inruilen voor GA)
- Sunfire cape
- Wit's End
- Warmogs
- Bloodthirster
Waarbij de eerste drie aardig vast staan qua volgorde, 4,5 en 6 vrij uitwisselbaar zijn (afhankelijk van de situatie) en de BT is optioneel en kan makkelijk ingeruild worden voor situationele items als Randuins en Spirit Visage.
Je geeft me ook heel interessante tips om Vi te bouwen...idd voel ik ook minder nood aan een brutalizer en ga ik soms sneller naar een sunfire...maar spirit of the ancient golem heb ik nog niet geprobeerd. Boots koop ik ook vrij laat. Meestal eerste keer terug koop ik Spirit Stone + 2xlongsword + 2pots + ward...volgende keer terug, ga ik Lizard en dan ofwel opnieuw 2xlongsword (vr brutalizer) of giant belt (vr Sunfire)...pas de derde keer terug koop ik mijn eerste boots .
Warmogs, wits end en BT nog nooit geprobeerd op Vi...misschien vanavond eens proberen.....of toch maar effe op safe spelen en in m'n promo's proberen te geraken (96LP)
<GoT> Brain3#2873
Als het een goede Evelynn is zou die het moeten kunnen winnen.. Op een gegeven moment outdmg je een Heimer, vooral als ie zijn stun mist of niet in range is van zijn turretjesNelusz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:02:
[...]
Ik ban overigens ook heel vaak EveWat vind je trouwens van de Evelynn vs Heimerdinger match-up?
Gisteren een Heimer in mijn team die Eve genadeloos afmaakte. Had geen tijd om echt in de gaten te houden wie er goed speelde en wie niet, maar ben nou eigenlijk wel benieuwd.
Zelf paar matchups gehad met heimer en deze met gemak gewonnen (oude als nieuwe). En ga der vanuit dat ondanks dat haar E geen magic dmg meer doet dit nog steeds een serieuze dmg dealer is (DFG en oude E was erg sterk namelijk).
Dat Evelynn nog steeds word gebanned is omdat ze nog steeds dmg doet en de ganks erg easy zijn. Met je shield de dmg tanken om vervolgens in melee range de apc/adc neer te bursten en dan eruit gaan. Wachten dat E vanaf CD is en er weer in gaan ^^ Die missile speed van je Q moet je geen last hebben als je dus melee range staat.
Een early Sheen is overigens ook niet erg, omdat Evelynn een goede base dmg heeft en goede increase heeft per level met AD. Naast dat extra AP en Mana :-) Dus niet genoeg geld voor een large rod is een sheen halen :-)
[ Voor 6% gewijzigd door Mebus op 27-01-2014 16:14 ]
Verwijderd
Maar zoveel damage haal je niet uit de onderste laag van de Offense Tree als je je champ niet high damage build. Beetje %pen en +x% damag, +% van je bonus AD. % bonus AD stelt op een ADC al niks voor, dus op een tank waar je max 50-75 bonus AD pakt is 5% 2-3 AD. Mid-lategame. Ik pak dan liever Health Regen/5, Tenacity en bonus Armor/Mres uit de onderste laag van Defense.Vicarious schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:22:
[...]
Ik neig ook naar een dergelijke build, vooral om wat minder afhankelijk te zijn van je teammates. Bovendien denk ik dat ganks wat succesvoller zijn zodra je voor een teammate met low damage gankt (aka mundo top e.d.) gankt. De 9/21/0 build gebruikte ik voorheen altijd, en ik heb dan altijd het idee dat ik net even dat beetje damage mis. We gaan eens testen en kijken wat voor mij het lekkerste werkt.
De grootste bonussen voor tanks zitten in de bovenste laag van Offense.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 16:10 ]
Even als side-note: Ik ben een ganker jungler, ik doe blue, wraiths, red en gank vervolgens tot mijn eerste back (als dat mogelijk is). Vervolgens ben ik tijdens de hele laning phase alleen maar aan het ganken behalve als dat niet mogelijk is (alle lanes gepushed).Brain3 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:04:
[...]
Warmogs, wits end en BT nog nooit geprobeerd op Vi...misschien vanavond eens proberen.....of toch maar effe op safe spelen en in m'n promo's proberen te geraken (96LP)
Als dat ook jouw style is zou ik early boots/ mobility boots rush uitproberen. Ik koop bij mijn eeste back of mobility boots (als 1 van de eerste 2 ganks succesvol was) of boots1 + spirit stone (bij teleurstellend resultaat).
Kijk uit overigens met BT, deze is voor echte lategame of als je team damage nodig heeft en tanky genoeg is. Heb al meerdere keren omdat ik bizar fed was early BT gekocht, maar kwam er al snel achter dat dat een verkeerde keuze was.
Edit:
Ja daar ben ik het wel mee eens, maar deze Heimer hield constant de Eve onder zijn/haar turret gepushed (3 turrets op een rijtje voor geplaatst net voor het bereik van Eve's turret). Als Eve er dan in ging van achteren, liep hij naar zijn turrets en werd ze afgemaakt. Overigens warde hij natuurlijk wel goed, anders kon de enemy jungler goed ganken.Mebus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:09:
[...]
Als het een goede Evelynn is zou die het moeten kunnen winnen.. Op een gegeven moment outdmg je een Heimer, vooral als ie zijn stun mist of niet in range is van zijn turretjesEven uitgaande van het feit dat Evelynn een DFG en licht bane haalt. Vooral de lich bane gaat dan ook dmg doen omdat je deze erg makkelijk kan procen (elke 2 seconde). En naast dat hoort een Evelynn mid gewoon zeker te roamen, vooral als een lane gepushed staat naar jou kant of wanneer der iemand met low hp blijft hangen ergens.
[ Voor 57% gewijzigd door Nelusz op 27-01-2014 16:16 ]
Verwijderd
Als je dan toch een AD item pakt, neem dan LW of BC voor damage. Je base damage is hoog, dus gebruik vooral ArPen om dat te versterken.Nelusz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:11:
[...]
Even als side-note: Ik ben een ganker jungler, ik doe blue, wraiths, red en gank vervolgens tot mijn eerste back (als dat mogelijk is). Vervolgens ben ik tijdens de hele laning phase alleen maar aan het ganken behalve als dat niet mogelijk is (alle lanes gepushed).
Als dat ook jouw style is zou ik early boots/ mobility boots rush uitproberen. Ik koop bij mijn eeste back of mobility boots (als 1 van de eerste 2 ganks succesvol was) of boots1 + spirit stone (bij teleurstellend resultaat).
Kijk uit overigens met BT, deze is voor echte lategame of als je team damage nodig heeft en tanky genoeg is. Heb al meerdere keren omdat ik bizar fed was early BT gekocht, maar kwam er al snel achter dat dat een verkeerde keuze was.
Als Caitlyn doe ik het altijd goed tegen Jinx, langere range voor aa.Qon schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:11:
Welke ADC kan op dit moment 1 op 1 tegen Jinx duellen in laningphase?
Ik stond gisteren als Varus tegen een Jinx, ik had ongeveer 80 CS, hij 40, ik had een dorans blade + BF sword, hij alleen dorans blade + beserker greaves (die AS boots). We raakte beide al onze skillshots, ik dus eerst, 3 maal stack op W, fully charged Q + E (zonder stacks). Hij raakte z'n chompers en z'n zap!.
Daarnaast continu AA's.
Ookal was ik 1 level hoger (volgens mij was ik level 7 en hij 6, beide zonder ult), had ik veel meer farm, en sterkere items, had jinx nog zeker 30% hp over in dezelfde duur.
Erg frustrerend. Is er een champion die op lagere levels (<16) het wint 1 op 1 tegen jinx?
En met Sivir doe ik het ook goed tegen Jinx, lange range op haar Q en autospam op haar W, en met de shield kan je van alles blokken.
De chompers is het probleem, als er een support is met een pull zoals Blitz Tresh kan dat vervelend worden.
Daarom is het belangerijk een escape te hebben zoals Cait heeft of een shield die de pull kan blokken, weet niet zeker of die ook de chompers canceled.
Varus heeft geen van beiden, alleen een slow maar die zal je niet helpen, of hij moet ulten, maar dan ben je vaak alsnog wel de pineut.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Mijn ervaring is juist dat je vrij weinig hebt aan LW of BC tenzij je die early haalt (het gaat hier om echt late-game), vaak heeft ook iemand anders al BC. Het gaat mij ook gedeeltelijk om de lifesteal, je bent flink tanky en op deze manier kan je een stuk langer blijven verstoren.Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:15:
[...]
Als je dan toch een AD item pakt, neem dan LW of BC voor damage. Je base damage is hoog, dus gebruik vooral ArPen om dat te versterken.
Daar komt nog bij dat door de BT een stuk meer AD krijgt en deze dus lekker schaalt met W en Wit's End. BT haal ik dus als ik een "tank-buster" wil zijn. Ik zal BT niet halen als de tegenstander maar 1 tanky champion heeft.
Verwijderd
als support moet je dan beter nami nemen 2 knockups (alhoewel 1 niet echt een knock up is werkt yasuo ult er toch op als ik me niet vergis)Nelusz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:02:
[...]
Edit:
Ik weet overigens nog wel een leukere combo: Malphite (jungle), Zyra (mid), Yasuo (top), Lulu (supp)
en wukong jungle kan ook
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 17:05 ]
In Solo queue inderdaad altijd 21/9/0 kiezen op een jungle type zoals Vi.Vicarious schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:45:
Speel je Vi normaal gesproken eigenlijk 21/9/0 qua masteries of 9/21/0? Ik neig naar 21/9/0 voor de early game iets sterkere ganks...
Om dezelfde reden deed ik ook altijd 21/9/0 op J4 gedurende Season 3.
Je kunt nou eenmaal niet altijd op je laners vertrouwen; bij een gank zul je doorgaans méér dan alleen cc moeten brengen. Je zal vaak zelf ook zoveel mogelijk dmg willen doen, en dan is 21/9 the way to go.
Maar dit is dan weer een aardige nuanceringVerwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:09:
[...]
Maar zoveel damage haal je niet uit de onderste laag van de Offense Tree als je je champ niet high damage build. Beetje %pen en +x% damag, +% van je bonus AD. % bonus AD stelt op een ADC al niks voor, dus op een tank waar je max 50-75 bonus AD pakt is 5% 2-3 AD. Mid-lategame. Ik pak dan liever Health Regen/5, Tenacity en bonus Armor/Mres uit de onderste laag van Defense.
De grootste bonussen voor tanks zitten in de bovenste laag van Offense.
[ Voor 34% gewijzigd door Koekiemonsterr op 27-01-2014 17:27 ]
Verwijderd
Behalve eventueel top heeft niemand een BC, en voor lang niet alle top laners is BC een staple item. Daarbij kun je er best 2 hebben. Tenzij jij en persoon X allebei dezelfde persoon aanvallen (en zelfs dan stacked het overigens tot de cap, alleen kom je sneller bij de cap) kan het best.Nelusz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:21:
[...]
Mijn ervaring is juist dat je vrij weinig hebt aan LW of BC tenzij je die early haalt (het gaat hier om echt late-game), vaak heeft ook iemand anders al BC.
Overigens is een LW juist effectiever lategame wanneer iedereen meer armor heeft in plaats van bijna geen. %Pen enzo. Dus beetje tegenstrijdig wat je nu roept.
Reken voor de grap eens uit hoeveel je daadwerkelijk lifestealed op een tank en hoeveel je constant aan het autoatken bent. Max 30-40health/sec als je constant auto-atked. BT vind ik het eigenlijk nooit waard.Het gaat mij ook gedeeltelijk om de lifesteal, je bent flink tanky en op deze manier kan je een stuk langer blijven verstoren.
Hoe scaled Wits End met AD..? Magic damage on-hit. En tanks bust je niet zonder veel ArPen. Zelfs een ADC met 300-400 AD raakt niks zonder een LW op een tank.Daar komt nog bij dat door de BT een stuk meer AD krijgt en deze dus lekker schaalt met W en Wit's End. BT haal ik dus als ik een "tank-buster" wil zijn. Ik zal BT niet halen als de tegenstander maar 1 tanky champion heeft.
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Juist op junglers vind ik Black Cleaver een fantastisch item vanwege de build path. Brutalizer geeft je early game bijzonder veel damage als je snowballt en late game ben je nog relevant omdat je armor shred voor je AD carry ondanks dat je base damages afvallen. Dan kun je dus naast de Black Cleaver full tank bouwen en zeer relevant zijn. LW is een heel selfish item en ook niet zo slot efficient, dus tenzij je full carry gaat (wat vaak niet zo'n goed idee is op een jungler) kan je beter de cleaver pakken voor de late game.Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:38:
[...]
Behalve eventueel top heeft niemand een BC, en voor lang niet alle top laners is BC een staple item. Daarbij kun je er best 2 hebben. Tenzij jij en persoon X allebei dezelfde persoon aanvallen (en zelfs dan stacked het overigens tot de cap, alleen kom je sneller bij de cap) kan het best.
Overigens is een LW juist effectiever lategame wanneer iedereen meer armor heeft in plaats van bijna geen. %Pen enzo. Dus beetje tegenstrijdig wat je nu roept.
[...]
Reken voor de grap eens uit hoeveel je daadwerkelijk lifestealed op een tank en hoeveel je constant aan het autoatken bent. Max 30-40health/sec als je constant auto-atked. BT vind ik het eigenlijk nooit waard.
[...]
Hoe scaled Wits End met AD..? Magic damage on-hit. En tanks bust je niet zonder veel ArPen. Zelfs een ADC met 300-400 AD raakt niks zonder een LW op een tank.
In de meeste gevallen bouw ik de Cleaver niet eens uit overigens omdat de game niet zo ver geraakt. Als je goed snowballt dan is het toch in 20-25 minuten voor bij. Over het algemeen over de discussie damage vs tanky: Mocht je niet zodanig ver onder je niveau spelen dat je kan snowballen, dan kun je beter tanky gaan. Damage bouwen early werkt alleen als je zo hard voorstaat dat je level advantage je tankiness geeft. Als je niet grandioos snowballt is het dus de moeite niet. Neem maar als vuistregel dat als je denkt dat je teammates de reden zijn dat je in je division zit, dan kun je beter tanky bouwen.
Als laatste: MS Quints op een carry jungler is echt niet de moeite (tenzij je Udyr of Elise bent) want AD Quints geven je meer damage dan die extra 1 of 2 autoattacks zullen opleveren op je initial burst.
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
Verwijderd
Ik zei tegen ook niet dat junglers geen BC moeten pakken...? Dat was die andere dude. Als je de quote leest die je net pakt, zie je dat ik juist aanmoeding om BC te pakken, omdat veel andere laners dat niet doen...Slivv schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:12:
[...]
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Juist op junglers vind ik Black Cleaver een fantastisch item vanwege de build path. Brutalizer geeft je early game bijzonder veel damage als je snowballt en late game ben je nog relevant omdat je armor shred voor je AD carry ondanks dat je base damages afvallen. Dan kun je dus naast de Black Cleaver full tank bouwen en zeer relevant zijn. LW is een heel selfish item en ook niet zo slot efficient, dus tenzij je full carry gaat (wat vaak niet zo'n goed idee is op een jungler) kan je beter de cleaver pakken voor de late game.
Meestal kom ik ook niet zover. Ancient Golem, Sunfire, Banshees en Boots en het spelletje is vaak afgelopen. Cleaver is dan een mooie omdat die ook nog eens helpt met tanken door health component.In de meeste gevallen bouw ik de Cleaver niet eens uit overigens omdat de game niet zo ver geraakt. Als je goed snowballt dan is het toch in 20-25 minuten voor bij. Over het algemeen over de discussie damage vs tanky: Mocht je niet zodanig ver onder je niveau spelen dat je kan snowballen, dan kun je beter tanky gaan. Damage bouwen early werkt alleen als je zo hard voorstaat dat je level advantage je tankiness geeft. Als je niet grandioos snowballt is het dus de moeite niet. Neem maar als vuistregel dat als je denkt dat je teammates de reden zijn dat je in je division zit, dan kun je beter tanky bouwen.
Eens, mensen overschatten MS quints zwaar imo. Zijn meer niche dan een must.Als laatste: MS Quints op een carry jungler is echt niet de moeite (tenzij je Udyr of Elise bent) want AD Quints geven je meer damage dan die extra 1 of 2 autoattacks zullen opleveren op je initial burst.
Heb Nunu aangeschaft en een keertje uitgeprobeerd, al zie ik nu ineens dat jij hem als jungler aanraad en ik heb top gespeeld. Maar goed, het ging best aardig, al had ik wel veel hulp omdat ik niet alleen top stond, pantheon was er ook. Mijn KDA score: 2/1/19, dus daar was ik best tevreden over. Maar ik moet wel toegeven dat die pantheon die daar stond als een beest stond te hakken met 18/4/3, is die een beetje overpowered of zo? Wat ik voornamelijk heb gedaan is ons buffen met blood boil en de bots debuffen met iceball. Wat ik lastig vond is om veel damage te doen, dat lukt eigenlijk alleen met sub zero, maar die is best tricky te timen. Wat wel grappig is, is dat je gewoon in je eentje vrij vroeg in het spel de draak kan pakken. Maar tegen champions deed ik 1v1 niet genoeg damage. Een tanky champion krijg je gewoon niet dood voordat hij de toren heeft bereikt, een carry doet teveel damage op mij, ik ga sneller dood (misschien omdat ik aan het lanen was en te laat carry's aanviel?).Thormodo schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:48:
Jungle - Warwick en Nunu
Pantheon is gewoon lastig door zijn stun, maar als je die weet te counteren dan is er prima tegen in te gaan, gewoon niet up close en personal met m gaan of zijn stuns timen, uiteraard helpt blood boil de lane enorm, en die Pantheon was gewoon gesnowballed, dan is die niet meer te houden.Byte_Me schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:09:
[...]
Heb Nunu aangeschaft en een keertje uitgeprobeerd, al zie ik nu ineens dat jij hem als jungler aanraad en ik heb top gespeeld. Maar goed, het ging best aardig, al had ik wel veel hulp omdat ik niet alleen top stond, pantheon was er ook. Mijn KDA score: 2/1/19, dus daar was ik best tevreden over. Maar ik moet wel toegeven dat die pantheon die daar stond als een beest stond te hakken met 18/4/3, is die een beetje overpowered of zo? Wat ik voornamelijk heb gedaan is ons buffen met blood boil en de bots debuffen met iceball. Wat ik lastig vond is om veel damage te doen, dat lukt eigenlijk alleen met sub zero, maar die is best tricky te timen. Wat wel grappig is, is dat je gewoon in je eentje vrij vroeg in het spel de draak kan pakken. Maar tegen champions deed ik 1v1 niet genoeg damage. Een tanky champion krijg je gewoon niet dood voordat hij de toren heeft bereikt, een carry doet teveel damage op mij, ik ga sneller dood (misschien omdat ik aan het lanen was en te laat carry's aanviel?).
Een tanky champion zoals Renekton of Mundo moet je ook gewoon ignoren, ze doen jou ook vrij weinig terug in hun eentje, dus daar zit geen gevaar in, ook zonde van je abilities om die op een tank te gooien.
Een carry heeft normaliter ook de hoogste dps in de game (hence the name carry), wat cc erop en je kan als bruiser wel erop ingaan, ze zijn enorm squishy en gevoelig voor stuns of als je een gapcloser hebt.
Beste is een suprise attack die die niet ziet aankomen, items zoals Randuin Omen helpen daarbij, het verlaagt zijn AS en je hebt een active slow dit icm een BotRK voor nog een active slow bijv.
Maar goed blijft allemaal situational, de carry kan net zo goed een AP caster zijn, dan bouw je natuurlijk Spirit Visage of Banshee Veil als je tegenover bijv een LeBlanc of Veigar staat.
Conclusie: als je sneller doodgaat, kijk je de damage die gedaan is in de log die je ziet zodra je dood bent en welke items dit kunnen counteren.
Of je vraagt natuurlijk het team voor hulp als je ziet dat iemand hard aan t snowballen is en je wil die stoppen, zeker wanneer je lvl achter staat, tot die tijd safe spelen blijven farmen (evt. uit jungle) zodat je in ieder geval kwa income bijblijft, en je niet gaat feeden.
Freeze je lane, totdat iemand de tijd heeft je te hulp te schieten, want met een babysittende jungler doe je niemand goed aan.
Daarbij Nunu is nou niet echt een geweldige ganker, die gaat niet oneshotten maar is er echt voor het team, maar als laning partner of jungler is die geweldig, door zijn slows blijf je wel aardig plakken bij een chase.
En natuurlijk zijn ult wat een team fight kan omdraaien.
[ Voor 23% gewijzigd door Turismo op 27-01-2014 20:39 ]
Ik snap de item builds problemen niet helemaal op Vi.
Bloodthirster zou ik in geen enkele game bouwen op haar. BotRK is echt tig keer beter, dit is ook bijna een main item voor mij op Vi tenzij ik echt serieus ver achterloop.
BotRK scaled met haar W (attack speed), geeft haar een gapcloser active, zieke burst na haar ult en echt een goddelijke objective control. BotRK passive + Vi passive is echt... Bloodthirster is vaak een slechte item op haar, Vi is namelijk van burst en niet van sustained fights. Ze wilt ulten, target platbursten en door. Ik heb echt nog nooit gehad dat ik als Vi vrij in een teamfight iedereen lekker vaak een pets mocht geven.
Verder is Vi redelijk cooldown heavy en scaled ze erg goed op CDR. Mijn doel elke game is ook altijd CDR maxen. Vaak 5% uit masteries, elder lizard (golem als ik een slechte start heb), boots verschillen per game, cutlass, brutalizer, botrk, black cleaver, locket (tenzij support bouwt), spirit visage en eventueel een randuin/warmog.
Zo ben ik CDR capped, mobile, bursty en behoorlijk beefy. Je moet niet vergeten dat Vi vanuit zichzelf redelijk tanky is met dr passive. (Zal me ook echt niks verbazen als ze die gaan nerfen)
Probeer haar maar een paar games met deze build. Als je ahead raakt, slacht je echt alles af.
Bloodthirster zou ik in geen enkele game bouwen op haar. BotRK is echt tig keer beter, dit is ook bijna een main item voor mij op Vi tenzij ik echt serieus ver achterloop.
BotRK scaled met haar W (attack speed), geeft haar een gapcloser active, zieke burst na haar ult en echt een goddelijke objective control. BotRK passive + Vi passive is echt... Bloodthirster is vaak een slechte item op haar, Vi is namelijk van burst en niet van sustained fights. Ze wilt ulten, target platbursten en door. Ik heb echt nog nooit gehad dat ik als Vi vrij in een teamfight iedereen lekker vaak een pets mocht geven.
Verder is Vi redelijk cooldown heavy en scaled ze erg goed op CDR. Mijn doel elke game is ook altijd CDR maxen. Vaak 5% uit masteries, elder lizard (golem als ik een slechte start heb), boots verschillen per game, cutlass, brutalizer, botrk, black cleaver, locket (tenzij support bouwt), spirit visage en eventueel een randuin/warmog.
Zo ben ik CDR capped, mobile, bursty en behoorlijk beefy. Je moet niet vergeten dat Vi vanuit zichzelf redelijk tanky is met dr passive. (Zal me ook echt niks verbazen als ze die gaan nerfen)
Probeer haar maar een paar games met deze build. Als je ahead raakt, slacht je echt alles af.
Nunu top is niet zo heel goed meer, want van zijn consume krijgt je niet zo veel health meer terug als vroeger (toen was het nog bijna onmogelijk om hem uit de lane te krijgen).Byte_Me schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:09:
[...]
Heb Nunu aangeschaft en een keertje uitgeprobeerd, al zie ik nu ineens dat jij hem als jungler aanraad en ik heb top gespeeld. Maar goed, het ging best aardig, al had ik wel veel hulp omdat ik niet alleen top stond, pantheon was er ook.
[...]
Nunu is niet gemaakt om damage te doen. Maar hij is goed als je bloodboil kunt gebruiken op je ADC , je snowballs kunt gooien op belangrijke targets (door die twee skills is hij ook redelijk goed als support) en je met je ultimate in een teamfight chaos kunt zaaien. En wat je al opmerkte met zijn Consume kun je jungle creeps (zoals de dragon) erg makkelijk aan.
Ik snap uit je verhaal dat je met bots hebt gespeeld en dat Pantheon in jouw team zat? Pantheon doet veel meer schade dan Nunu en zal dus ook veel eerder de kills pakken. Hij heeft dan ook bijna geen assists, terwijl jij er heel veel hebt. Daarnaast als Pantheon stinkend rijk wordt kan hij heel makkelijk kills pakken (net zoals heel veel champions).
Er is absoluut geen enkele champion die beduidend sterker is dan de rest. Hoewel er natuurlijk wel voorkeuren zijn, vooral op hoog niveau, over welke champions momenteel het "beste" zijn.
Wat betreft Vi items ben ik het eens met Scallius (zeker w.b.t. de nutteloosheid van BT op Vi). Hoewel 3 damage items soms wat veel kan zijn, maar als je voorstaat zorgt dat alleen maar voor een snellere snowball. Zelf heb ik tot dusver alleen BC gehaald, aangezien de damage daarmee ook al voldoende was (BotRK moet ik maar eens proberen). Als compromis zou je een sunfire cape kunnen halen, zodat je zowel wat extra damage als defense hebt. Met de changes in de spirit items zie ik eigenlijk weinig reden meer om Ancient Golem te gaan op Vi, tenzij je gelijk al zo ver achter staat dat damage bouwen niet viable meer is.
[ Voor 38% gewijzigd door Thormodo op 27-01-2014 21:18 ]
Ik heb eigenlijk ook als support voor top gespeeld, dus wat je zegt klopt.Thormodo schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:54:
[...]
Nunu top is niet zo heel goed meer, want van zijn consume krijgt je niet zo veel health meer terug als vroeger (toen was het nog bijna onmogelijk om hem uit de lane te krijgen).
Nunu is niet gemaakt om damage te doen. Maar hij is goed als je bloodboil kunt gebruiken op je ADC , je snowballs kunt gooien op belangrijke targets (door die twee skills is hij ook redelijk goed als support) en je met je ultimate in een teamfight chaos kunt zaaien. En wat je al opmerkte met zijn Consume kun je jungle creeps (zoals de dragon) erg makkelijk aan.
Ik snap uit je verhaal dat je met bots hebt gespeeld en dat Pantheon in jouw team zat? Pantheon doet veel meer schade dan Nunu en zal dus ook veel eerder de kills pakken. Hij heeft dan ook bijna geen assists, terwijl jij er heel veel hebt. Daarnaast als Pantheon stinkend rijk wordt kan hij heel makkelijk kills pakken (net zoals heel veel champions).
Er is absoluut geen enkele champion die beduidend sterker is dan de rest. Hoewel er natuurlijk wel voorkeuren zijn, vooral op hoog niveau, over welke champions momenteel het "beste" zijn.
Ik hoef me dus ook niet druk te maken om het moeite hebben met het doden van chapms? Nunu is ook in teamfights voor de support, en als het ff kan een goede ult? Ik denk dat die ult een stuk krachtiger is met flash, maar die heb ik helaas nog niet.

Was derde pick, 2 pick en vierde wouden ook jungle, dus dacht, lock gewoon gelijk in
LW is niet echt meer effectief late-game, ja je penetrate meer armor omdat tanks meer armor hebben, maar op dat punt heeft het als Vi al geen zin meer (aangenomen dat je tank gaat en niet dps). Ga je voor de squishy targets (zoals meestal de bedoeling is), dan heb je veel meer aan extra AD (burst).Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:38:
Reken voor de grap eens uit hoeveel je daadwerkelijk lifestealed op een tank en hoeveel je constant aan het autoatken bent. Max 30-40health/sec als je constant auto-atked. BT vind ik het eigenlijk nooit waard.
Hoe scaled Wits End met AD..? Magic damage on-hit. En tanks bust je niet zonder veel ArPen. Zelfs een ADC met 300-400 AD raakt niks zonder een LW op een tank.
De extra AD samen met lifesteal zorgt ervoor dat je zowel in de directe burst als op de langere termijn wat extra's hebt.
Wit's End geeft je AS, BT geeft je een hoop AD welke je W damage increased en daardoor dus vaker voor meer procced.
Iedereen zo z'n eigen ding, als het voor jou werkt prima.Scallius schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:42:
Je spreekt jezelf wel enigszins tegen, BotRK geeft je absoluut geen burst juist, je hebt meer sustain en je bent sterker tegen tanks. Maar BotRK heeft echt amper invloed op haar abilities en de active heb je eigenlijk alleen wat aan tijdens laning phase. Ga je voor de burst is BT beter, ga je voor sustained fights is BotRK beter.
Overigens gaan mensen te diep in op mijn BT keuze, zoals ik al aangaf is deze heel situatie afhankelijk. 9 van de 10 games, zal je mij niet met BT zien rondrennen.
Anyway, ik ben wel even klaar met Vi discussies, iedereen speelt het anders en dat is prima. Zeg vooral nog wat je er over wil zeggen, ik ga over op andere onderwerpen.
Verwijderd
15% HP + 5% HP na 1 melee hit is geen burst? Uhm.Nelusz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:46:
[...]
Ga je voor de burst is BT beter, ga je voor sustained fights is BotRK beter.
Één woord: Active. 15% of Maximum health as damage ga jij niet in een paar klappen doen met je bloodthirster.Nelusz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:46:
[...]
[...]
Je spreekt jezelf wel enigszins tegen, BotRK geeft je absoluut geen burst juist
Bloodthirster is alleen goed als je meerdere petsen kan geven tijdens een fight. Maaaaaaaarrrrr in die tussentijd biedt BotRK meer attack speed, meer W procs en meer attack speed buffs van je W. Dus zelfs in een sustained fight vermoed ik zomaar dat ook BotRK de betere keus zal zijn. Ik zeg niet dat je moet doen wat ik zeg, ik deel alleen mijn ervaring. (In dit geval is dit denk ik ook door meerdere professionele spelers bewezen en breng ik het misschien meer als een feit dan een mening, in that case; my bad)
Overigens niet zo butthurt doen, het is prima om builds te bespreken. Als je een samensmelt wat voor de één beter werkt dan bij de ander, krijg je uiteindelijk een mooi plaatje. Gezonde discussies zijn niks mis mee.
Natuurlijk weet ik dat die active er is, maar in alle eerlijkheid ben ik er niet zo extreem van onder de indruk. 15% klinkt mooi maar het is geen true damage dus er gaat nog een stuk af. Maar zoals ik al zei als het voor jullie werkt prima, vooral blijven doen, ik denk er gewoon anders over.Scallius schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:58:
[...]
Één woord: Active. 15% of Maximum health as damage ga jij niet in een paar klappen doen met je bloodthirster.
Bloodthirster is alleen goed als je meerdere petsen kan geven tijdens een fight. Maaaaaaaarrrrr in die tussentijd biedt BotRK meer attack speed, meer W procs en meer attack speed buffs van je W. Dus zelfs in een sustained fight vermoed ik zomaar dat ook BotRK de betere keus zal zijn. Ik zeg niet dat je moet doen wat ik zeg, ik deel alleen mijn ervaring. (In dit geval is dit denk ik ook door meerdere professionele spelers bewezen en breng ik het misschien meer als een feit dan een mening, in that case; my bad)
Overigens niet zo butthurt doen, het is prima om builds te bespreken. Als je een samensmelt wat voor de één beter werkt dan bij de ander, krijg je uiteindelijk een mooi plaatje. Gezonde discussies zijn niks mis mee.
Niks butthurts aan overigens, de discussie gaat over mijn allerlaatste item in mijn build. In 90% van mijn games met Vi kom ik niet zover in de build en dan in nog eens 90% van de gevallen zal ik voor een ander item gaan. Needless to say heb ik de variatie BT/BoTRK niet uitgekristalliseerd, daarom geen zin deel te nemen aan een eindeloze discussie (wat ik ook aangaf in de zin er voor).
Gister tegen een Challenger Teemo in ARAM. Alsof alleen Teemo niet erg genoeg is!
En een game van heen en weer rennen met constant mensen die ergens alleen dood gaan. Super frustrerend als AD carry dat je support je constant alleen laat om ergens nutteloos te gaan roamen, of balls deep te springen op een Renekton terwijl Shaco en Leblanc achter je aan zitten. Dafuq man!
Alsnog wel gewonnen, want Lucian zijn burst is extreem genoeg om squishies als die te kunnen bursten... Nu ik weer wat consequenter speel merk ik dat mijn W/L rap toeneemt. Misschien toch weer eens ranked proberen...
En dan zie ik de builds op dat Silver IV plaatje en denk ik; meh, laat maar.
En een game van heen en weer rennen met constant mensen die ergens alleen dood gaan. Super frustrerend als AD carry dat je support je constant alleen laat om ergens nutteloos te gaan roamen, of balls deep te springen op een Renekton terwijl Shaco en Leblanc achter je aan zitten. Dafuq man!
Alsnog wel gewonnen, want Lucian zijn burst is extreem genoeg om squishies als die te kunnen bursten... Nu ik weer wat consequenter speel merk ik dat mijn W/L rap toeneemt. Misschien toch weer eens ranked proberen...
En dan zie ik de builds op dat Silver IV plaatje en denk ik; meh, laat maar.
Ja Ja jongens. Ik ben een stapje dichterbij Challanger Soraka
(Grapje).
Gisteren 5 win streak met Soraka opgebouwd
geweldige lane sustain en je carry kan lekker door farmen en skills gebruiken dankzij infuse. Het grappige is 3 van de 5 games waren tegen een Tresh en ik ben bijna een gegarandeerd kill wanneer hij mij hooked.
Gisteren 5 win streak met Soraka opgebouwd
LoL - Golden Fail (Lv29)
Verwijderd
Overigens, een nieuwe page, LoLbuilder, trekt alle data van Diamond en Challenger players uit de Riot db en maakt een breakdown van de meest optimale builds:
http://lolbuilder.net/vi
en een app om de optimale item sets om je client te importen:
http://lolbuilder.net/app/
Geniale tool.
Geniale tool.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 08:56 ]
Mooie site ja. Lee sin nummer 1 jungle pick. Wat me opvalt: Elise nummertje 3.
[ Voor 46% gewijzigd door Ero-Sensei op 28-01-2014 09:01 ]
Verwijderd
Lee SinEro-Sensei schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:00:
Mooie site ja. Wie zou nu de #1 jungle pick zijn als Vi #2 is? iemand al gevonden
http://lolbuilder.net/leesin
Zie je wel, niemand bouwt Kayle zo gaar als die ene in jouw game... hybrid my ass.Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:54:
Overigens, een nieuwe page, LoLbuilder, trekt alle data van Diamond en Challenger players uit de Riot db en maakt een breakdown van de meest optimale builds:
Geniale tool.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Ik had hem al gauw ge-edit, want het is op de mainpage heel makkelijk te zien
Verwijderd
AD bouwen op Kayle sowieso useless. Dan zie je soms van die mensen met hun Gunblade en Guinsoo's "maar maar 1:1 scaling op Q!!!1" ja AP ook, enkel is AP van een AP carry gemiddeld 2x zo hoog als de AD van een ADC, mits ze gelijkwaardige farm/kills hebben.Damienx2 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:02:
[...]
Zie je wel, niemand bouwt Kayle zo gaar als die ene in jouw game... hybrid my ass.
Geweldig:Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:54:
Geniale tool.
Worst champion by overall win rate: 40,1% winrate: Urgot.
Well that's no surprise
Grappig wel om te zien dat Jinx en Thresh zo hoog staan
Ben benieuwd of Riot hier ook kijkt om de nerf-lijst te prioritiseren
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Gisteren een rare match gehad.
Een vriend en ik (net lvl 30 en lvl 27) samen in queue voor normal game. Team comp viel mee, Ik renekton top, Tryn jungle, katarina mid, Ashe(m'n vriend die niet zo een goede ADC is
) & Annie
Enemies waren Xin Zhao top, Lee Sin jung, Kat mid, Varus en thresh bot.
Wat zijn we afgeslacht geweest. Top ging nog maar die Xin Zhao was echt sterk met gigantische sustain, beter dan m'n Renekton. Eerste keer dat ik dood ging had ik een zware fout begaan. Ik had net m'n E gebruikt en Lee Sin kwam net in m'n ward dus ik wist dat het nutteloos was. Heb Xin Zhao tot 10 HP gekregen maar was toch dood.
De 2de maal had Tryndamere al gegankt en hij bleef maar in de middelste bush staan. Ik zie Lee Sin afkomen en ik denk dat Tryn wel komt helpen. Ik pop Ult maar wordt door Xin en Lee heen en weer gepushed en uiteindelijk sterf ik, terwijl tryndamere maar blijft staan in de bush om gespot te worden zodat ie mag wegrennen.
Dus ik zeg "wtf tryn? ..." en zegt hij doodleuk "I was 400 hp" .. ja jongen, wat sta je dan daar te doen in de bush? M'n exp leechen?
Botlane werd ook hard afgemaakt. Blijkbaar deed annie niet zo'n goede job as support maar de tegenstanders waren gewoon een stuk beter.
Achteraf gekeken en on enemy team waren 2 bronze en 3 hoog silver en wij hadden 2 low bronze (waaronder onze tryndamere) en dan lvl 27, 28 en 30. Ik vraag me nog steeds af hoe we tegen zo'n sterk team zijn komen te staan. De meeste hadden grofweg 5x zoveel wins normal als dat m'n vriend en ik hadden wat hun goede gameplay wel kan verklaren. Maar onze teamplay was er niet. Nooit echt als team gevochten.
Een vriend en ik (net lvl 30 en lvl 27) samen in queue voor normal game. Team comp viel mee, Ik renekton top, Tryn jungle, katarina mid, Ashe(m'n vriend die niet zo een goede ADC is
Enemies waren Xin Zhao top, Lee Sin jung, Kat mid, Varus en thresh bot.
Wat zijn we afgeslacht geweest. Top ging nog maar die Xin Zhao was echt sterk met gigantische sustain, beter dan m'n Renekton. Eerste keer dat ik dood ging had ik een zware fout begaan. Ik had net m'n E gebruikt en Lee Sin kwam net in m'n ward dus ik wist dat het nutteloos was. Heb Xin Zhao tot 10 HP gekregen maar was toch dood.
De 2de maal had Tryndamere al gegankt en hij bleef maar in de middelste bush staan. Ik zie Lee Sin afkomen en ik denk dat Tryn wel komt helpen. Ik pop Ult maar wordt door Xin en Lee heen en weer gepushed en uiteindelijk sterf ik, terwijl tryndamere maar blijft staan in de bush om gespot te worden zodat ie mag wegrennen.
Dus ik zeg "wtf tryn? ..." en zegt hij doodleuk "I was 400 hp" .. ja jongen, wat sta je dan daar te doen in de bush? M'n exp leechen?
Botlane werd ook hard afgemaakt. Blijkbaar deed annie niet zo'n goede job as support maar de tegenstanders waren gewoon een stuk beter.
Achteraf gekeken en on enemy team waren 2 bronze en 3 hoog silver en wij hadden 2 low bronze (waaronder onze tryndamere) en dan lvl 27, 28 en 30. Ik vraag me nog steeds af hoe we tegen zo'n sterk team zijn komen te staan. De meeste hadden grofweg 5x zoveel wins normal als dat m'n vriend en ik hadden wat hun goede gameplay wel kan verklaren. Maar onze teamplay was er niet. Nooit echt als team gevochten.
Interessant om te zien hoe de verschillende champions het doen naar mate games langer duren. Hecarim's win percentage schiet omhoog bij lange games, wat iets is wat ik ook heb gemerkt. Wanneer het team het niet goed doet in het begin maar lang genoeg de vijand kan tegenhouden zodat Heca zijn items kan krijgen kan hij erg sterk worden. Zal nu met de healing nerf iets minder zijn dan eerst, maar zeker als het andere team vooral AD heeft kan je er midden in springen en een tijdje alles tanken met een tanky build.
Wel jammer dat Heimer het op 1 na laagste winst percentage heeft. Tegen newbies doet Heimer het goed, maar het is inderdaad erg makkelijk te counteren als je weet wat je doet. Ook al is Heimer + Blitz wat moeilijker te counteren
Wel jammer dat Heimer het op 1 na laagste winst percentage heeft. Tegen newbies doet Heimer het goed, maar het is inderdaad erg makkelijk te counteren als je weet wat je doet. Ook al is Heimer + Blitz wat moeilijker te counteren
Verwijderd
Premade doet soms rare zaken in matchmaking, de kans is heel groot dat er op het andere team geen premade zat.misterdoom schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:21:
Gisteren een rare match gehad.
Matchmaking houdt rekening met het feit dat jullie samen spelen en daardoor een voordeel halen tegenover allemaal mensen die apart spelen.
Of de andere drie waren ook premade waaronder 1 heel hoge. Ik speel ook vaak samen met een diamond als unranked en dan krijg je ook soms van die enorm hoge tegenstanders in je lane. Uiteindelijk moet gemiddelde elo ongeveer gelijk zijn.
Vayne grafiekje is ook zo, hoe langer een spel duurt, hoe groter de win-kans en dat klopt wel. Een end-game vayne eet iedereen op.
Vayne grafiekje is ook zo, hoe langer een spel duurt, hoe groter de win-kans en dat klopt wel. Een end-game vayne eet iedereen op.
Verwijderd
Uiteindelijk brengt Heimer buiten de lane phase om niet veel naar het team. Ulti damage is matig, stun is makkelijk te dodgen en die turrets kun je niet binnen een seconde allemaal plaatsen zoals vroeger.Skyclad schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:24:
Interessant om te zien hoe de verschillende champions het doen naar mate games langer duren. Hecarim's win percentage schiet omhoog bij lange games, wat iets is wat ik ook heb gemerkt. Wanneer het team het niet goed doet in het begin maar lang genoeg de vijand kan tegenhouden zodat Heca zijn items kan krijgen kan hij erg sterk worden. Zal nu met de healing nerf iets minder zijn dan eerst, maar zeker als het andere team vooral AD heeft kan je er midden in springen en een tijdje alles tanken met een tanky build.
Ranked stats hebben geen enkel invloed op Normal games. Als jij 300 wins, 300 losses hebt en een Diamond speler heeft 300 wins, 300 losses, pleurt het systeem jullie gewoon bij elkaar, want zelfde Normal MMR. Gaat ook niet om het aantal wins, maar de MMR. Iemand met 900 wins en 900 losses zal ongeveer gelijk staan aan iemand met 500 wins en 450 losses oid (je wint meer MMR over het algemeen dan je verliest) en dan lijkt dat heel oneerlijk. Heb zelf mensen met 2k wins eruitgespeeld zien worden door mensen met een paar honderd wins. Zolang ze er niets van leren, betekenen die wins niets.misterdoom schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:21:
EDIT: 2.000ste forumpost op GoT! \o/
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 12:09 ]
Goeie site, handigVerwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:54:
Vicariously I live while the whole world dies
Wel een grappige site, leuk dat je kan zien wat de winrate is bij de langere potjes.
Daarmee kun je duidelijk zien of champs early game een grotere impact hebben dan late game.
Daarmee kun je duidelijk zien of champs early game een grotere impact hebben dan late game.
Handige site, bookmarked.
Had gisteren een goede dag in ranked op solo dan wel duo met Japie, bedankt daarvoor.
Inmiddels alweer in de buurt van brons 1. Zit nu op brons 2 met 68 LP :-)
Jax / Fizz nog steeds een 100% winningrate behouden. Fizz met maar 2 games
Jax met 4
Had gisteren een goede dag in ranked op solo dan wel duo met Japie, bedankt daarvoor.
Inmiddels alweer in de buurt van brons 1. Zit nu op brons 2 met 68 LP :-)
Jax / Fizz nog steeds een 100% winningrate behouden. Fizz met maar 2 games
[ Voor 20% gewijzigd door Meneer iCy op 28-01-2014 12:43 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik speel nu als kan alleen Yasuo.
Daarom wil ik runepage aanschaffen voor hem alleen zit te twijfelen.Als ik guides kijk zie je bij 1 crit runes of ad runes. En MR per level of 1,83MR standaard.
Wie kan mij beetje op weg helpen? Speel alleen mid maar als Yasuo ook top werkt kan natuurlijk ook.
Daarom wil ik runepage aanschaffen voor hem alleen zit te twijfelen.Als ik guides kijk zie je bij 1 crit runes of ad runes. En MR per level of 1,83MR standaard.
Wie kan mij beetje op weg helpen? Speel alleen mid maar als Yasuo ook top werkt kan natuurlijk ook.
Verwijderd
Volgens lolbuilder pakken alle diamond spelers en challengers de volgende runes:llovesoccerx7 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:47:
http://lolbuilder.net/yasuo
+6.03 Attack Damage
+4.64% Chance to Crit
+12.66 Armor
+12.06 Magic Resist
+4.00% Life Steal
5% Crit lijkt de meest voorkomende runebuild te zijn (Wat dus 10 is in game. LoL rond af naar boven btw)
5% crit is geen 10% crit in game. 0,5% is wel 1% crit.Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:55:
[...]
Volgens lolbuilder pakken alle diamond spelers en challengers de volgende runes:
http://lolbuilder.net/yasuo
+6.03 Attack Damage
+4.64% Chance to Crit
+12.66 Armor
+12.06 Magic Resist
+4.00% Life Steal
5% Crit lijkt de meest voorkomende runebuild te zijn (Wat dus 10 is in game. LoL rond af naar boven btw)
Het verschil tussen MR/lvl en flat MR is dat flat MR meestal wordt genomen voor lane champions omdat deze van in het begin hier het meeste voordeel uit halen terwijl bv. junglers meer voordeel late game hebben van meer MR dan in early game. Dat is de gedachtegang erachter hoewel dit niet voor iedere champion opgaat en soms andere keuzes worden gemaakt.llovesoccerx7 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:47:
Vroeger werden ook MR/lvl gebruikt op Markmans, jungle en top. Sinds Zyra, Annie en dergelijke damage dealers pak ik een mix van beide. Ik heb het liefste scaling er wel bij zitten omdat toevallig MR/lvl al vrij vroeg in de game break-even spelen. Het liefste wil je daarom alleen MR/lvl, maar vaak ben je dan te squishy.misterdoom schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:41:
[...]
Het verschil tussen MR/lvl en flat MR is dat flat MR meestal wordt genomen voor lane champions omdat deze van in het begin hier het meeste voordeel uit halen terwijl bv. junglers meer voordeel late game hebben van meer MR dan in early game. Dat is de gedachtegang erachter hoewel dit niet voor iedere champion opgaat en soms andere keuzes worden gemaakt.
Ook wanneer je top speelt kun je 2 pages maken: eentje met flat en de andere met scaling. Kijk naar de jungler en lane opponent en kies de juiste page.
Wat Misterdoom zegt klopt. Op junglers pak ik altijd MR/lvl
Verwijderd
Way of the Wandererbrammetje1994 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:40:
[...]
5% crit is geen 10% crit in game. 0,5% is wel 1% crit.
Yasuo's critical strike chance is doubled, but the damage dealt by his critical strikes is reduced by 10% (25% on Steel Tempest).
5% is dus in dit geval wel 10%, even opletten over welk character het gaat
Het afronden ging om dat de Runes 4.6% geven, dus *2 = 9.2%, wat omhoog word afgerond naar 10%.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 15:53 ]
Gister tegen een Yasuo gespeeld die er flink wat van kon. Hij bleef me maar poken maar ik wist die draaikolk meestal te ontwijken maar als hij me eenmaal had kan hij me elke keer zo makkelijk uitschakelen.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Z'n tornado is zoals een thresh hook, sommige weten gewoon zo veel te landen waardoor je gewoon ge-ult wordt en uitgeschakeld wordt.MonkeySleeve schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:56:
Gister tegen een Yasuo gespeeld die er flink wat van kon. Hij bleef me maar poken maar ik wist die draaikolk meestal te ontwijken maar als hij me eenmaal had kan hij me elke keer zo makkelijk uitschakelen.
Een goede Yasuo speler is héél moeilijk om tegen te winnen, naargelang de champion die je zelf speelt en je reactie vermogen (die bij mij nogal laag is
9,2% crit is gewoon 9.2% crit. In de UI wordt het afgerond (crit wordt zonder decimalen weergegeven), maar het spel rekent gewoon met decimalen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:51:
[...]
Way of the Wanderer
Yasuo's critical strike chance is doubled, but the damage dealt by his critical strikes is reduced by 10% (25% on Steel Tempest).
5% is dus in dit geval wel 10%, even opletten over welk character het gaat
Het afronden ging om dat de Runes 4.6% geven, dus *2 = 9.2%, wat omhoog word afgerond naar 10%.
0,5% crit is dus ook geen 1% crit, zoals brammetje zei.
Zie bijvoorbeeld:
http://forums.euw.leagueo...d/showthread.php?t=687992The display rounds, the actual damage calculations however do not, so if you've got 55.5 AD two attacks will indeed deal 111 damage.
Akali's passive specifically checks if you've got more than 9.5 AD/19.5 AP so that its components will always be active if your character stats in game show you've hit the requirements - that way you'll never see '10' displayed for AD due to rounding but not get the benefit.
[ Voor 7% gewijzigd door Thormodo op 28-01-2014 16:42 ]
Gisteren weer een gezellige game gehad. Wel gewonnen, maar onze top (Yi vs Xin Zhoa en Kennen) zat al vanaf het begin te zeggen dat Yi een automatische win was, en gaf dus ook prompt first blood aan de tegenstander. Ik was Hecarim jungle en aangezien zij geen jungler hadden kon ik 2 jungles clearen. Maar Yi bleef de hele tijd om ganks vragen, en pushte zijn lane vervolgens zo ver dat Kennen hem kon ulten. Dus meestal was Yi al dood voor ik in de buurt kon komen. Aangezien ik alle 3 de lanes gankte kwam ik achter te liggen op levels, en ging dus weer even farmen. Yi prompt klagen dat ik niet kom ganken, en toen ik hem er op wees dat ik ook levels en items nodig had riep ie dat ik dat ook kreeg door te ganken...
Maar goed, ik weer die kant op bewegen, en zie dan dat mid tegen de turret aan gepusht zit. Dus even mid geholpen, kill secured, en Yi prompt weer 'do you want me to report you?'... Toen ie weer even normaler deed en ik in hun jungle aan het clearen was vroeg ie of hij red mocht hebben. Aangezien ik net die van hun had gepakt zei ik ok. Dus nam ie maar aan dat ik top blue ook niet nodig zou hebben...
Kort daarna gaf de tegenpartij het op, dus hoefde ik me ook niet meer te ergeren, maar dat soort 'teamgenoten' zijn wel irritant.
Maar goed, ik weer die kant op bewegen, en zie dan dat mid tegen de turret aan gepusht zit. Dus even mid geholpen, kill secured, en Yi prompt weer 'do you want me to report you?'... Toen ie weer even normaler deed en ik in hun jungle aan het clearen was vroeg ie of hij red mocht hebben. Aangezien ik net die van hun had gepakt zei ik ok. Dus nam ie maar aan dat ik top blue ook niet nodig zou hebben...
Kort daarna gaf de tegenpartij het op, dus hoefde ik me ook niet meer te ergeren, maar dat soort 'teamgenoten' zijn wel irritant.
Zat bij flamers in premade, wilde dodgen, crashte mijn client (blijft hangen bij willen afsluiten).
En jahoor, ik sluit af via process manager maar ik zit alsnog in de game. En wat denk je? Top gaat 0/5 zonder wards en constant balls deep, mid verliest, en om alles nog prachtig mooi af te maken had ik om een of andere reden ~150ms.
Steeds meer client problemen de laatste tijd, ben het wel wat zat.
En jahoor, ik sluit af via process manager maar ik zit alsnog in de game. En wat denk je? Top gaat 0/5 zonder wards en constant balls deep, mid verliest, en om alles nog prachtig mooi af te maken had ik om een of andere reden ~150ms.
Ik gister als mundo, 5/0, feedende mid 0/8, trollende jungle, ging heel vaak farm jatten van adc. buffs stonden al 5 min klaar, hij bleef bot farm pakken, waarna de adc daar verloor uiteindelijk, en we de game helemaal hadden verloren. GG -.-
AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"
Geloof dat ik nog geluk had met mijn team
Client is bij erg stabiel de laatste tijden, wellicht dat er iets mis is met jou PC / Internetverbinding (150ms krijg je niet zomaar)Zebby schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:17:
Zat bij flamers in premade, wilde dodgen, crashte mijn client (blijft hangen bij willen afsluiten).
"Don't let your dreams be memes"
Ben de hoop op promoties stillaan aan het opgeven. Gewoon onbegonnen werk!
Mijn eerste promos waren een ramp. Nadien teruggevochten om in de buurt te komen van 100LP, maar tevergeefs.
Ragers, flamers, afk'ers, wanabee-challengers,....ondanks mijn redelijk goede tot goede scores, slaag ik er niet in te winnen.
Lijkt alsof je al je games alleen moet spelen....anders lukt het niet....weinig games waar ik wordt gecarried
...en ik zit nog maar in Bronze 4
In S3 hield ik redelijk goed stand in BronzeI, maar dat lijkt nu zo ver weg.
Denk dat ik een andere rol ga moeten leren om een game te kunnen carrien.
Vi wordt ook meer en meer gebanned
...waarom ? zo goed is ze toch niet ;-p
Mijn eerste promos waren een ramp. Nadien teruggevochten om in de buurt te komen van 100LP, maar tevergeefs.
Ragers, flamers, afk'ers, wanabee-challengers,....ondanks mijn redelijk goede tot goede scores, slaag ik er niet in te winnen.
Lijkt alsof je al je games alleen moet spelen....anders lukt het niet....weinig games waar ik wordt gecarried
In S3 hield ik redelijk goed stand in BronzeI, maar dat lijkt nu zo ver weg.
Denk dat ik een andere rol ga moeten leren om een game te kunnen carrien.
Vi wordt ook meer en meer gebanned
<GoT> Brain3#2873
The LOL community is changing. Gisteren gewoon 3 verschillende games een compliment gehad dat ik niet in Brons thuis hoorde. 1 ervan zei platinum, maar dat geloof ik niet. Ik denk zelf dat ik thuis hoor in high silver of low gold. We zien het wel waar ik eindig einde van het jaar.
Was wederom een goede avond. Potjes die ik verloor, hoorde we niet te verliezen. Feed ik als jungler elise onze nasus zeer goed, gaat onze nasus na de MR voor een damage item in plaats van meer tank, wat resulteerde in een feit dat onze nasus weg smolt terwijl hij wel redelijk wat stacks had (+-550 had hij endgame). Damage had hij niet nodig.
Met eve ons team gefeed, maar door zeer slechte teamplay een winning game omgetoverd naar een losing game.
Zelfs een potje ADC gedaan, 10/0/1. Speel zelden ad carry en gaf dit aan, maar goed ik was lastpick en moet doen wat mijn team mij opdraagt. De support was niet zo goed, maar gelukkig focusde tristana en teemo op nami waardoor ik tristana kon killen en daarna teemo.
De level 2 gank van nocturne heeft ook goed geholpen :-)
Ben bijna Brons 1, hopelijk haal ik silver nog voordat het januari is. Ben begonnen in brons 4 dus Brain3, kom op. Als ik het kan moet een ander het ook wel lukken. Mute de flamers en speel gewoon lekker door. Laat je je niet van de kaart brengen tijdens de game.
Was wederom een goede avond. Potjes die ik verloor, hoorde we niet te verliezen. Feed ik als jungler elise onze nasus zeer goed, gaat onze nasus na de MR voor een damage item in plaats van meer tank, wat resulteerde in een feit dat onze nasus weg smolt terwijl hij wel redelijk wat stacks had (+-550 had hij endgame). Damage had hij niet nodig.
Met eve ons team gefeed, maar door zeer slechte teamplay een winning game omgetoverd naar een losing game.
Zelfs een potje ADC gedaan, 10/0/1. Speel zelden ad carry en gaf dit aan, maar goed ik was lastpick en moet doen wat mijn team mij opdraagt. De support was niet zo goed, maar gelukkig focusde tristana en teemo op nami waardoor ik tristana kon killen en daarna teemo.
De level 2 gank van nocturne heeft ook goed geholpen :-)
Ben bijna Brons 1, hopelijk haal ik silver nog voordat het januari is. Ben begonnen in brons 4 dus Brain3, kom op. Als ik het kan moet een ander het ook wel lukken. Mute de flamers en speel gewoon lekker door. Laat je je niet van de kaart brengen tijdens de game.
[ Voor 18% gewijzigd door Meneer iCy op 29-01-2014 09:16 ]
Verwijderd
tyvm for sharingVerwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:54:
Geniale tool.
nu moet ik niet elke game meer zeggen tegen mn vriendin wat ze het beste bouwt
en ikzelf leer er ook wel wat uit qua optimalisatie van runes en masteries icm sommige builds
Verwijderd
Inderdaad, ik heb ook een paar runepages iets bijgewerkt (veel had ik al optimaal of in de buurt)Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:31:
[...]
tyvm for sharing
nu moet ik niet elke game meer zeggen tegen mn vriendin wat ze het beste bouwt
en ikzelf leer er ook wel wat uit qua optimalisatie van runes en masteries icm sommige builds
Ik zie dat de meesten gisteren veel plezier hebben gehad in LoL
. En grats iCynl met het compliment. Ik heb zelf mijn tijd lopen verdoen in ARAM, en het was alsof het spel het erom deed. Of ik had een melee in een full ranged comp of ik had een ranged in een full melee comp. Kortom of ik was als eerste dood of als laatste, maar in alle gevallen kansloos. Enemy team: Nidalee / Jayce / Lux met nog 2 tanks erbij. Lekker man...
Gelukkig is Lunar Revel uit dus heb ik weer wat meer reden om in SR te gaan spelen
.
Gelukkig is Lunar Revel uit dus heb ik weer wat meer reden om in SR te gaan spelen
Verwijderd
ahuh, same here, maar toch ook wel leuk om te zien dat er sommige afwijkingen zijn in de runes die zeker het overwegen waard zijnVerwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:44:
[...]
Inderdaad, ik heb ook een paar runepages iets bijgewerkt (veel had ik al optimaal of in de buurt)
gisteren was matchmaking broken in mijn voordeelDamienx2 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:51:
Ik zie dat de meesten gisteren veel plezier hebben gehad in LoL. En grats iCynl met het compliment. Ik heb zelf mijn tijd lopen verdoen in ARAM, en het was alsof het spel het erom deed. Of ik had een melee in een full ranged comp of ik had een ranged in een full melee comp. Kortom of ik was als eerste dood of als laatste, maar in alle gevallen kansloos. Enemy team: Nidalee / Jayce / Lux met nog 2 tanks erbij. Lekker man...
Gelukkig is Lunar Revel uit dus heb ik weer wat meer reden om in SR te gaan spelen.
1 aram 1 normal
in de aram waren er spelers langs beide kanten onder lvl30 en ik had varus
in de normal dacht ik laat ik eens ap teemo op top spelen adhv lolbuilder want ik speelde teemo altijd wat hybrid tanky on hit en ja dan kom ik uit tegen een team met leona top

ok dat was dus geen serieuze test e, leona kon echt niet veel beginnen zoals je kan verwachten, thresh was druk bezig bot te helpen maar blue build ez leek me niet al te skillfull en eenmaal de shroomfest begon en er gewoon random continu kills voor me uit het niets kwamen
..ik blijf gewoon alles geven en ik blijf ranked Solo Que spelen,...we zullen inderdaad wel zien waar we eindigen....maar zou toch ook wel graag ergens in silver geraken.iCy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:13:
<GoT> Brain3#2873
Die jungle item op blue build ez is idd niet echt helemaal meer de bedoeling. De jungle items hebben nu die conservation passive die je als ezreal niet vaak gaat proccen (omdat je dus geen large of epic monsters killt). Blue build werkt nog steeds wel aardig, maar de traditionele Triforce ezreal build helpt je nu wat makkelijker door de laning phase.. iets waar ezreal imo redelijk mee struggled tegen de 3 god tier adcs (siv, luc en jinx) op dit momentVerwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:12:
[...]
ahuh, same here, maar toch ook wel leuk om te zien dat er sommige afwijkingen zijn in de runes die zeker het overwegen waard zijn
[...]
gisteren was matchmaking broken in mijn voordeel
1 aram 1 normal
in de aram waren er spelers langs beide kanten onder lvl30 en ik had varusen nog een nid en een zil op ons team dat was easybreezy, eigenlijk zodanig niet spannend dat ik er ook niet veel voldoening uithaalde, ik verlies nog liever keihard en dat ik iets bijleer dan dat ik gewoon als een pletwals zonder tegenstand erover heen rol maar het is eens iets anders
in de normal dacht ik laat ik eens ap teemo op top spelen adhv lolbuilder want ik speelde teemo altijd wat hybrid tanky on hit en ja dan kom ik uit tegen een team met leona topthresh jungle
lb mid en blue build ez + lulu bot
![]()
ok dat was dus geen serieuze test e, leona kon echt niet veel beginnen zoals je kan verwachten, thresh was druk bezig bot te helpen maar blue build ez leek me niet al te skillfull en eenmaal de shroomfest begon en er gewoon random continu kills voor me uit het niets kwamenbegon bot leona te flamen in allchat waarop leona begon waarom ez jungle items had en begint lulu over het feit dat blue build op is op ez... ik dacht dat het outdated was eigenlijk maar soit nog een easybreezy game .. bots hadden het moeilijker gemaakt eerlijk gezegd, in elk geval ik had wel het gevoel dat die build aardig werkte. (misschien eens in ranked testen)
Gewoon doorspelen. Had vorig seizoen een losing streak van 15 en direct daarna een winningstreak van 17. Wat is je nick in LOL. Dan kunnen we wellicht tips geven voor je builds?Brain3 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:19:
[...]
..ik blijf gewoon alles geven en ik blijf ranked Solo Que spelen,...we zullen inderdaad wel zien waar we eindigen....maar zou toch ook wel graag ergens in silver geraken.
Dat hebben ze hier met mij ook gedaan qua champkeuze en carry-en (vroeg hier zelf om) en het gaat nu de goede kant weer op.
LoL is verre van stabiel de laatste tijd. Speel vanaf Mei op dezelfde (snelle) internetverbinding en heb pas sinds S4 veel lag problemen en de mensen waarmee ik speel ook.Wootlock schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:08:
[...]
Client is bij erg stabiel de laatste tijden, wellicht dat er iets mis is met jou PC / Internetverbinding (150ms krijg je niet zomaar)
Gisteren ook, client zegt 60 fps, 50 ms (wat wel lichtelijk hoger is dan normaal; ~20 ms). Toch tijdens de eerste 10 minuten van het potje grote haperingen zodat elke keer als ik geganked wordt ik niet goed kan reageren en dood ga. En dan ineens na 10 minuten poef, alles weer ok.
In de vroege avond is er meestal geen probleem maar later op de avond heb ik ook lagspikes of DCs terwijl het zeker niet aan m'n internet ligt.
Sinds S4 is er idd zeer vaak instabiliteit.
Sinds S4 is er idd zeer vaak instabiliteit.
Verwijderd
Uberhaupt is blue build Ez al maanden niet meer useful omdat je geen anti-carry meer kan zijn. Blue build gaan op Ezreal... Dan ben je een soort ranged pseudo-bruiser en mist je team dus een echte ADC. Zelfs met een volledig rijtje offense items is Ezreal vaak outclassed. Triforce/BT/Botrk/LW is het enige wat momenteel viable is. (ongeveer zelfde build als Lucian dus)DirtyDiaz schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:20:
[...]
Die jungle item op blue build ez is idd niet echt helemaal meer de bedoeling. De jungle items hebben nu die conservation passive die je als ezreal niet vaak gaat proccen (omdat je dus geen large of epic monsters killt). Blue build werkt nog steeds wel aardig, maar de traditionele Triforce ezreal build helpt je nu wat makkelijker door de laning phase.. iets waar ezreal imo redelijk mee struggled tegen de 3 god tier adcs (siv, luc en jinx) op dit moment
Overigens had ik nog wel een algemene vraag voor jullie over ADC's. Ik speel nooit ADC maar heb gisteren een paar potjes gedaan als ADC en het viel mij erg op dat ik wel heel erg weinig damage deed. Ik had zowel Sivir, Cait als Jinx uitgeprobeerd.
Mijn build was zo'n beetje: Beserker greaves, BT, PD, IE en dan had ik nog een beetje gevarieerd om wat uit te proberen (LW/BotRK/SS).
Zelfs als ik echt flink voor stond (een potje met Koekie waar ik 4/0/4 en hij als supp 3/1/4 stond op een gegeven moment) had ik echt het idee dat ik echt nauwelijks damage deed op tegenstanders. Is het zo dat ADC's tegenwoordig relatief gezien een stuk minder damage doen? (Vergeleken met een jaar geleden)
Mijn build was zo'n beetje: Beserker greaves, BT, PD, IE en dan had ik nog een beetje gevarieerd om wat uit te proberen (LW/BotRK/SS).
Zelfs als ik echt flink voor stond (een potje met Koekie waar ik 4/0/4 en hij als supp 3/1/4 stond op een gegeven moment) had ik echt het idee dat ik echt nauwelijks damage deed op tegenstanders. Is het zo dat ADC's tegenwoordig relatief gezien een stuk minder damage doen? (Vergeleken met een jaar geleden)
Verwijderd
Juist meer damage dan vroeger if anything door ArPen changes. Maar ik mis in je eerste build eigenlijk ArPen. LW haal je normaal vroeger dan als 5e item. Daarbij weet ik niet wie je tegen je had, wat je eigen Runes/Masteries zijn, of je wel goed gefarmed hebt en de items op de juiste tijden hebt kunnen kopen etc.Nelusz schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:57:
Overigens had ik nog wel een algemene vraag voor jullie over ADC's. Ik speel nooit ADC maar heb gisteren een paar potjes gedaan als ADC en het viel mij erg op dat ik wel heel erg weinig damage deed. Ik had zowel Sivir, Cait als Jinx uitgeprobeerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 11:00 ]
Hij heeft volgens lolking geen ArPen in zijn runes. Denk dat dat het probleem is geweest. Zijn masteries zijn 22/8/0. Zijn runes zijn:Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:00:
[...]
Juist meer damage dan vroeger if anything door ArPen changes. Maar ik mis in je eerste build eigenlijk ArPen. LW haal je normaal vroeger dan als 5e item. Daarbij weet ik niet wie je tegen je had, wat je eigen Runes/Masteries zijn, of je wel goed gefarmed hebt en de items op de juiste tijden hebt kunnen kopen etc.
Armor
+ 12.7
Damage
+ 15.3
Magic Resist / Level
+1.34 (24.04 @ 18)
Ik weet trouwens niet of mijn masteries/runes goed zijn maar ik heb 21/2/7 als masteries en onderstaande runepages:
ADC1:
Armor
+ 12.7
Armor Pen.
+ 11.5
Damage
+ 6.8
Magic Resist / Level
+1.34 (24.04 @ 18)
ADC2:
Armor
+ 12.7
Armor Pen.
+ 11.5
Damage
+ 6.8
Magic Resist
+ 6.7
Magic Resist / Level
+0.59 (10.68 @ 18)
Verwijderd
Ook lange tijd mijn fout geweest maar LW moet je meer als derde item halen.Nelusz schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:57:
Dus berserker BT en LW een beetje als core beschouwen zodat je behoorlijk wat AD hebt met 30% armpen waardoor ook je longrange skills behoorlijk harder hitten en dan IE en dan pas AS items zoals PD of SS of Botrk. Dan zal je DPS curve optimaler zijn.
@icy damage op marks is ook goed maakt lasthitten makkelijker in early game en lategame is het verschil met armpen runes echt verwaarloosbaar, die LW is echt wel belangrijk geworden als damage amplifier op ADC's
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 11:15 ]
Runes en masteries komen redelijk overeen met die mooie website die je gelinked had (http://lolbuilder.net/caitlyn).Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:00:
[...]
Juist meer damage dan vroeger if anything door ArPen changes. Maar ik mis in je eerste build eigenlijk ArPen. LW haal je normaal vroeger dan als 5e item. Daarbij weet ik niet wie je tegen je had, wat je eigen Runes/Masteries zijn, of je wel goed gefarmed hebt en de items op de juiste tijden hebt kunnen kopen etc.
Mijn farm was in meeste games een van de hoogste van alle champions, ongeveer 280 in 40 minuten, niet geweldig maar wel meer dan de enemy ADC (als ik het allerlaatste potje even buiten beschouwing laat
Op dit moment was mijn volgorde dus BT, beserker greaves, PD en dan IE.
Welke items en welke volgorde zou je dan aanraden?
Ik zou na je tweede grote item een Last Whisper halen.
Afhankelijk van de AD carry die je speelt behoef je ook niet met Armor Pen in je runes te spelen. Draven bijvoorbeeld werkt prima met Arm Pen runes, maar een Caitlyn of Vayne kun je prima spelen met bijvoorbeeld 11 AD, 4% Lifesteal, 13 Armor, 12 MR. Gewoon een LW wat eerder bouwen (wat ik overigens tientallen pagina's eerder al eens noemde) en dan doe je prima damage. Destijds werd er wat lacherig over gedaan, maar LW als 5e item bouwen is simpelweg te laat.iCy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:12:
[...]
Hij heeft volgens lolking geen ArPen in zijn runes. Denk dat dat het probleem is geweest. Zijn masteries zijn 22/8/0. Zijn runes zijn:
Armor
+ 12.7
Damage
+ 15.3
Magic Resist / Level
+1.34 (24.04 @ 18)
Ik weet trouwens niet of mijn masteries/runes goed zijn maar ik heb 21/2/7 als masteries en onderstaande runepages:
ADC1:
Armor
+ 12.7
Armor Pen.
+ 11.5
Damage
+ 6.8
Magic Resist / Level
+1.34 (24.04 @ 18)
ADC2:
Armor
+ 12.7
Armor Pen.
+ 11.5
Damage
+ 6.8
Magic Resist
+ 6.7
Magic Resist / Level
+0.59 (10.68 @ 18)
Overigens zou ik geen scaling MR op je AD Carry nemen, aangezien je merendeel tegen AP supports zult spelen die early al poke op je proberen te landen. Dan heb je meer aan flat MR dan aan scaling want late-game behoor je simpelweg zo te positioneren dat je zo min mogelijk geraakt wordt. En tegen de tijd dat scaling MR beter wordt dan Flat zit je al zo lang in de lane dat het langzamerhand richting teamfights komt.
[ Voor 15% gewijzigd door Damien op 29-01-2014 11:27 ]
Bedankt voor de tips! Maar ik speel zelf zelden ADC, maar vond het potje gisteren wel leuk. Je moet alleen nog beter op je positie letten dan elk andere role.
Ik zal eens de runes aanpassen met onderstaande tips en ga dan eens wat vaker ADC spelen. Vind zelf cait/tristana/mf erg leuk om te spelen, maar bij gebrek aan oefening faal ik vaker dan dat ik win alhoewel dat het gisteren wel erg goed ging.
Ik zal eens de runes aanpassen met onderstaande tips en ga dan eens wat vaker ADC spelen. Vind zelf cait/tristana/mf erg leuk om te spelen, maar bij gebrek aan oefening faal ik vaker dan dat ik win alhoewel dat het gisteren wel erg goed ging.
Verwijderd
Waarom 21/2/7? Welke 2 pak je in Defense? 21/9 is een betere optie, champ damage reduct en extra health wegen zwaarder dan mana regen en buff duration voor een ADC.iCy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:12:
[...]
Hij heeft volgens lolking geen ArPen in zijn runes. Denk dat dat het probleem is geweest. Zijn masteries zijn 22/8/0. Zijn runes zijn:
Armor
+ 12.7
Damage
+ 15.3
Magic Resist / Level
+1.34 (24.04 @ 18)
ADC1:
Armor
+ 12.7
Armor Pen.
+ 11.5
Damage
+ 6.8
Magic Resist / Level
+1.34 (24.04 @ 18)
Also, runepage is opzich prima, zou enkel voor flat MR gaan op een ADC vanwege supports en junglers die early game veel magic damage kunnen doen. ArPen op een ADC doe ik eigenlijk niet vaak, situationeel kan dat op Lucian/Draven/Sivir, maar dan nog geen fan. Early game focus ik mijn runes liever op last-hitting en lifesteal, iets waar ArPen runes niet erg bij helpen.
De volgorde van die site komt niet overeen met die van jou though. Die persoon heeft een BT als duur item, een relatief goedkope Statik die zichzelf gedeeltelijk financieert door Avarice als je niet met een bak geld teruggaat na BT en boots en dan gelijk LW. Op de meeste ADCs is het voor mij vaak Dorans Blade, Vamp Scept, Boots, BT, Zeal, LW, PD, IE, GA. Liggend aan enemy comp en of ik al voldoende kan kiten (speel toch over het algemeen meer Ashe, Sivir en Cait als ADC die prima kunnen kiten) de GA inruilen voor Botrk of iets dergelijks.Nelusz schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:13:
[...]
Runes en masteries komen redelijk overeen met die mooie website die je gelinked had (http://lolbuilder.net/caitlyn).
Mijn farm was in meeste games een van de hoogste van alle champions, ongeveer 280 in 40 minuten, niet geweldig maar wel meer dan de enemy ADC (als ik het allerlaatste potje even buiten beschouwing laat)
Op dit moment was mijn volgorde dus BT, beserker greaves, PD en dan IE.
Welke items en welke volgorde zou je dan aanraden?
BrainE is the name!iCy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:27:
[...]
Gewoon doorspelen. Had vorig seizoen een losing streak van 15 en direct daarna een winningstreak van 17. Wat is je nick in LOL. Dan kunnen we wellicht tips geven voor je builds?
Dat hebben ze hier met mij ook gedaan qua champkeuze en carry-en (vroeg hier zelf om) en het gaat nu de goede kant weer op.
<GoT> Brain3#2873
Begin ook met Dorans Blade, ik ga vaak pas back zodra ik een BF sword kan kopen, tot die tijd is het farm farm farm, geen risico's nemen, gewoon zorgen dat ik alles last hit.Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:14:
[...]
Waarom 21/2/7? Welke 2 pak je in Defense? 21/9 is een betere optie, champ damage reduct en extra health wegen zwaarder dan mana regen en buff duration voor een ADC.
Also, runepage is opzich prima, zou enkel voor flat MR gaan op een ADC vanwege supports en junglers die early game veel magic damage kunnen doen. ArPen op een ADC doe ik eigenlijk niet vaak, situationeel kan dat op Lucian/Draven/Sivir, maar dan nog geen fan. Early game focus ik mijn runes liever op last-hitting en lifesteal, iets waar ArPen runes niet erg bij helpen.
[...]
De volgorde van die site komt niet overeen met die van jou though. Die persoon heeft een BT als duur item, een relatief goedkope Statik die zichzelf gedeeltelijk financieert door Avarice als je niet met een bak geld teruggaat na BT en boots en dan gelijk LW. Op de meeste ADCs is het voor mij vaak Dorans Blade, Vamp Scept, Boots, BT, Zeal, LW, PD, IE, GA. Liggend aan enemy comp en of ik al voldoende kan kiten (speel toch over het algemeen meer Ashe, Sivir en Cait als ADC die prima kunnen kiten) de GA inruilen voor Botrk of iets dergelijks.
Zodra ik dan terug ben met BF sword doe ik vaak meer damage dan de enemy ADC doet door het item verschil en farm ik veel sneller, ook doordat lasthitten makkelijker wordt. (dit is vaak het moment dat er potentiele kills komen)
Dan weer back voor Vamp scept ( of in 1x naar BT) en boots.
Dan Infinity Edge inderdaad, wat vrij standaard is.
Hierna wordt het situational, meestal bouw ik Phantom Dancer doordat de passive stats zo goed zijn, alleen als ik snelle wave clear en push nodig heb ga ik voor Statikk Shiv, ik bouw nooit beiden.
LW als enemy team veel armor heeft gebouwd, maar er zijn games dat ik die niet heb gebouwd.
Laatste item is vaak de GA.
(Ik had het ook over de runes en masteries die overeen kwamen niet per se de build)Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:14:
De volgorde van die site komt niet overeen met die van jou though. Die persoon heeft een BT als duur item, een relatief goedkope Statik die zichzelf gedeeltelijk financieert door Avarice als je niet met een bak geld teruggaat na BT en boots en dan gelijk LW. Op de meeste ADCs is het voor mij vaak Dorans Blade, Vamp Scept, Boots, BT, Zeal, LW, PD, IE, GA. Liggend aan enemy comp en of ik al voldoende kan kiten (speel toch over het algemeen meer Ashe, Sivir en Cait als ADC die prima kunnen kiten) de GA inruilen voor Botrk of iets dergelijks.
Dat is exact de volgorde die ik gebruik(te) behalve dan de LW (die kocht ik blijkbaar te laat). Bedankt voor de tips allemaal. Volgende keer als ik adc ben maar weer is uitproberen
Edit:
Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel op je (Vi) games aan te merken heb (als ik kijk naar items en gold). Een aantal dingen die je kan proberen nog zijn:
- Mobility boots
- Spirit of the ancient Golem (heeft minder zin als je merc treads ook neemt)
- Brutalizer overslaan
Mobility boots koop ik op veel AD junglers, probeer het een keer uit zou ik zeggen, het moet passen bij je speelstijl. De laatste twee puntjes zijn ook iets wat je een keer kan proberen, maar ik denk niet dat dat voor jou al van toepassing is (je wil in laag Bronze toch iets meer damage hebben en daarin minder afhankelijk zijn tijdens ganks).
Dus ik zou zeggen over het algemeen: blijf lekker doorgaan zoals je nu doet en raak niet gedemotiveerd. Duo queue is ook een aanrader.
[ Voor 32% gewijzigd door Nelusz op 29-01-2014 13:19 ]
Verwijderd
Je geld vasthouden is niet altijd slim though. Als jij 15min lang met alleen je Dorans staat (zo lang duurt het meestal wel om een BT/IE te pakken) en Henkie die Caitlyn speelt komt terug met Boots, 2x Dorans en een Vamp Scepter ben jij bij een all-in dus de sjaak. Probeer nooit geld op te sparen als dit niet hoeft. Als je tegenstander recalled, push je lane, als je de tower of drake niet kan pakken, recall dan zelf ook en koop items.Turismo schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:00:
[...]
Begin ook met Dorans Blade, ik ga vaak pas back zodra ik een BF sword kan kopen, tot die tijd is het farm farm farm, geen risico's nemen, gewoon zorgen dat ik alles last hit.
En ik wil ook altijd boots. Stel ik heb 1700 gold, pak ik liever Boots + Vamp dan alleen BF en dan immobiel zijn. De boots geven ook DPS, net als de Vamp, dus alleen lasthitten wordt dan wat "lastiger."
Boots is eigenlijk wel een must ja, dat is wel prio 1, je wilt niet dat je gechased wordt door enemy's met boots en dat je daardoor onnodig dood gaat. (ook weer eerder in lane, dus wellicht weer 5 cs meer
)
Ik zal het eens proberen door mijn geld niet op te sparen, maar inderdaad eens vamp te kopen, het geeft je ook weer meer sustain in lane (mocht je tegenover een aggresieve lane staan).
Ben zelf niet zo'n fan van double dorans blade, dat geeft je mischien heel tijdelijk een streepje voor.
Meestal doe ik deze build methode, omdat ik wel goed last hit en veel proberen te harassen, eigenlijk probeer ik de enemy adc early te laten recallen.
Speel daarom ook het liefst met Caitlyn of Sivir, doordat ze lange range en veel poke hebben + een goede escape/disengage.
Ik zal het eens proberen door mijn geld niet op te sparen, maar inderdaad eens vamp te kopen, het geeft je ook weer meer sustain in lane (mocht je tegenover een aggresieve lane staan).
Ben zelf niet zo'n fan van double dorans blade, dat geeft je mischien heel tijdelijk een streepje voor.
Meestal doe ik deze build methode, omdat ik wel goed last hit en veel proberen te harassen, eigenlijk probeer ik de enemy adc early te laten recallen.
Speel daarom ook het liefst met Caitlyn of Sivir, doordat ze lange range en veel poke hebben + een goede escape/disengage.
[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 29-01-2014 13:28 ]
Wat Nelusz zegt en wat betreft Jungle, ik heb zelf de voorkeur aan movementspeed in de jungle zodat je toch wat sneller door de jungle heen baggert :-)
Niet echt nodig op mijn jungle champsiCy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:27:
[...]
Wat Nelusz zegt en wat betreft Jungle, ik heb zelf de voorkeur aan movementspeed in de jungle zodat je toch wat sneller door de jungle heen baggert :-)
gewoon een high mobility jungler pakken zoals Lee Sin of Vi.iCy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:27:
[...]
Ben zelf niet fan van de MS quints, aangezien er genoeg items zijn die je genoeg extra MS geven die erg goed werken voor de meeste junglers.
Dat minuscule beetje movespeed van je runes levert je misschien per 3 minuten junglen 3 seconden op. Dat is toch niet echt de moeite waard? En die tijd verlies je weer omdat je minder damage of attack speed hebt....iCy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:27:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Vicarious op 29-01-2014 13:31 ]
thx for the tips, idd mobi boots ga ik eens proberen, brutalizer overslaan doe ik niet zo graag...merk gelijk een verschil in men dmg. Of ik moet men runepages aanpassen naar AD marks, Armor Yellow, MR blue en AD Quints..Nelusz schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:05:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel op je (Vi) games aan te merken heb (als ik kijk naar items en gold). Een aantal dingen die je kan proberen nog zijn:
- Mobility boots
- Spirit of the ancient Golem (heeft minder zin als je merc treads ook neemt)
- Brutalizer overslaan
Mobility boots koop ik op veel AD junglers, probeer het een keer uit zou ik zeggen, het moet passen bij je speelstijl. De laatste twee puntjes zijn ook iets wat je een keer kan proberen, maar ik denk niet dat dat voor jou al van toepassing is (je wil in laag Bronze toch iets meer damage hebben en daarin minder afhankelijk zijn tijdens ganks).
Dus ik zou zeggen over het algemeen: blijf lekker doorgaan zoals je nu doet en raak niet gedemotiveerd. Duo queue is ook een aanrader.
Maar alvast bedankt voor je tips, en idd....gewoon blijven gaan. ;-)...en met Vi kan ik nog wel effe, super leuke champ met veel mogelijkheden (zoals gisteren 1v1 tegen Fiddle jungle...I WON!, of 2-E hit caitlyn DEAD!!! )
<GoT> Brain3#2873
Verwijderd
Tenzij je champs MS modifiers heeft zijn ze het niet echt waard. (350MS/100)*4.5=15MS van MS quints. Het baggeren van Blue naar Wolves duurt 5 seconden? (5/100)*4.5=0.225 seconden winst.iCy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:27:
[...]
Tijdens ganks heb je er misschien wat aan op easy to kite champs zoals Udyr, Mundo, maar clear speed? Geen effect.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 13:39 ]
Brutalizer moet niet als enige reden hebben dat het voor je damage is. Je neemt hem merendeel omdat het je CDR geeft + eenmaal uitgebouwd armor pen stacks applied die vrij vlot gaan op een Vi. Want als het alleen om de damage gaat zijn er betere items voor Vi dan een brutalizer.Brain3 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:33:
[...]
thx for the tips, idd mobi boots ga ik eens proberen, brutalizer overslaan doe ik niet zo graag...merk gelijk een verschil in men dmg. Of ik moet men runepages aanpassen naar AD marks, Armor Yellow, MR blue en AD Quints..
Maar alvast bedankt voor je tips, en idd....gewoon blijven gaan. ;-)...en met Vi kan ik nog wel effe, super leuke champ met veel mogelijkheden (zoals gisteren 1v1 tegen Fiddle jungle...I WON!, of 2-E hit caitlyn DEAD!!! )
Even uit luiheid ga ik niet iedereen hierboven quoten. Ik gebruik bijna dezelfde runes en masteries als jij. AD, MR en armor werkt voor mij prima. Ik zou zoals eerder gezegd niet gaan voor de movement speed quints.Brain3 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:33:
[...]
thx for the tips, idd mobi boots ga ik eens proberen, brutalizer overslaan doe ik niet zo graag...merk gelijk een verschil in men dmg. Of ik moet men runepages aanpassen naar AD marks, Armor Yellow, MR blue en AD Quints..
Ja de twee laatste puntjes zijn ook meer voor later, wanneer jouw damage er een stuk minder toe doet en mensen niet 5 seconde stil blijven staan in hun lane voordat ze door hebben dat jij aan het ganken bent
Over mobi boots: Vi heeft inderdaad genoeg mobiliteit om de jungle zonder door te komen. Persoonlijk vind ik de mobi boots heerlijk om Q chargend mee uit de bosjes te komen (je bent dan niet een stuk trager dan de enemy die je wilt ganken).
Lee en Shyv zou ik ze waarschijnlijk ook niet op kopen. Andere voorbeelden op wie ik wel mobi boots koop zijn Xin en J4.
Wel grappig hoeveel verschillende builds eigenlijk werken op Vi, zelf bouw ik 'm als een mix van Meteos (C9) en Nightblue (TSM).Nelusz schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:39:
[...]
Even uit luiheid ga ik niet iedereen hierboven quoten. Ik gebruik bijna dezelfde runes en masteries als jij. AD, MR en armor werkt voor mij prima. Ik zou zoals eerder gezegd niet gaan voor de movement speed quints.
Ja de twee laatste puntjes zijn ook meer voor later, wanneer jouw damage er een stuk minder toe doet en mensen niet 5 seconde stil blijven staan in hun lane voordat ze door hebben dat jij aan het ganken bent.
Over mobi boots: Vi heeft inderdaad genoeg mobiliteit om de jungle zonder door te komen. Persoonlijk vind ik de mobi boots heerlijk om Q chargend mee uit de bosjes te komen (je bent dan niet een stuk trager dan de enemy die je wilt ganken).
Lee en Shyv zou ik ze waarschijnlijk ook niet op kopen. Andere voorbeelden op wie ik wel mobi boots koop zijn Xin en J4.
21/9/0
Attack speed reds
Armor yellow
MR blue
AD quints
Spirit of the elder lizard
Mobi boots / Merc threads / Ninja tabi - beetje afhankelijk van de hoeveelheid CC van de enemy
Triforce
Black Cleaver
Sunfire cape
Randuin's Omen / Spirit Visage
Early game doe je moeilijk veel damage (ik rush phage en brutalizer) en late game ben je tanky en stick je aan een target. Misschien dat het niet dat de meest optimale build is, maar is tot nu toe voor mij wel de meest entertaining.
ok! genoeg "Vi"nfo....straks gaat iedereen haar bannen en schieten we er ook niets mee op he.
Blij dat je hier makkelijk met je vragen terecht kan, thx all!
Blij dat je hier makkelijk met je vragen terecht kan, thx all!
<GoT> Brain3#2873
1-0 in mijn placements (met Vi). Nog één game winnen en ik heb mijn resultaat van vorige jaar geëvenaard
.
Wat is verstandiger, sparen en een dure champion (6.3k) kopen die ik waarschijnlijk veel zal blijven spelen, of een hele zooi goedkope kopen waarvan ik het grootste deel vrijwel niet zal spelen?
Hangt er vanaf of je al een aantal champions hebt denk ik. Het is namelijk nuttig om in ieder geval een paar champions te hebben voor verschillende rollen.Skyclad schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:34:
Wat is verstandiger, sparen en een dure champion (6.3k) kopen die ik waarschijnlijk veel zal blijven spelen, of een hele zooi goedkope kopen waarvan ik het grootste deel vrijwel niet zal spelen?
Als je dat al hebt kan je denk ik beter gaan voor een dure champion die je veel zal spelen, ik zou wel even eerst die dure champion uitproberen (free to play). Heb zelf vaak genoeg gehad dat ik een champion kocht en hem achteraf toch niet leuk vond.
De goede keuze lijkt me de champ die je wil spelen. Als je die toch veel speelt, krijg je opnieuw veel IP binnen en kan je alsnog de goedkopere nemen.
Er zijn twee redenen waarom je het niet zou doen:
- Je bent zo snel mogelijk aan het rushen naar genoeg champs om ranked te kunnen spelen
- Je speelt bijna voornamelijk aram en je wil zoveel mogelijk champs uitproberen op die manier.
Also ter info voor iedereen die zich zoiets afvraagt: goedkoop wil niet zeggen slecht. Veel van die goedkope champs zijn nog altijd top-champs. Maar ik vermoed dat het hier gaat over een champ die in de free to play week gespeeld is.
Er zijn twee redenen waarom je het niet zou doen:
- Je bent zo snel mogelijk aan het rushen naar genoeg champs om ranked te kunnen spelen
- Je speelt bijna voornamelijk aram en je wil zoveel mogelijk champs uitproberen op die manier.
Also ter info voor iedereen die zich zoiets afvraagt: goedkoop wil niet zeggen slecht. Veel van die goedkope champs zijn nog altijd top-champs. Maar ik vermoed dat het hier gaat over een champ die in de free to play week gespeeld is.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.