[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.659 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:39:
[...]

Op dergelijke retorische vragen ga ik geen antwoord geven.

Als je Diana ooit mid gespeeld hebt, weet je dat pre lvl 6 Q haar enige echte harass is. Autos op je enemy zijn dan rare. En na 6 komt verreweg de meeste dmg van je Q + R, passive en W = allemaal magic. Misschien dat je 3 aa's op de enemy kan landen. Vind ik geen hybrids rechtvaardigen, maar ieder zijn ding.
Zal ik je zeggen dat ik Diana een aantal weken achter elkaar gespammed heb om haar goed onder de knie te krijgen? Dus denk ik dat ik wel aardig weet waarom hyb pen prima werkt. Ik vroeg het aan jou, omdat je altijd tal van adviezen voor iedereen hebt en ik dus graag zou willen weten waarom jij voor puur magic pen zou gaan terwijl ze toch zeker gebruik maakt van minimaal 50% AA's. Alleen Q spammen zorgt ervoor dat je binnen de kortste keren OOM op mid staat.

Voorbeelden van andere spelers die schijnbaar dezelfde gedachte hebben:

Voyboy: http://www.probuilds.net/guide/NA/1246578113/44989306
Bjergsen: http://www.probuilds.net/guide/NA/1243622708/49159160
Czaru: http://www.probuilds.net/guide/EUW/1113684321/89332

En ja ook een aantal die voor puur magic pen gaan zoals: Forellenlord / Nukeduck / Link

Alleen de toon die je zet op het moment dat ik het over de Hyb Pen heb laat het overkomen alsof ik er totaal naast zit, vandaar dus ook mijn vraag aan jou waarom jij dan specifiek voor die runesetup koos. Omdat een ander niet hetzelfde als jouw pakt betekent het niet direct dat deze het fout heeft.

Daarbij komt nog eens het verschil waar we het dan over hebben:

Full MP:
7.83 MP
vs
Hyb Pen:
8.10 Arm Pen
5.49 MP

Volgens mij is het dan nog niet zo verkeerd voor een AA champ om een klein beetje MP in te ruilen vs 8.10 Arm Pen.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat je hybridpen op Diana zou kunnen nemen is wanneer je wat attack speed in de vorm van een Nashor's Tooth bouwt. Niet omdat je early met AA's gaat harassen, en ook niet vanwege de damage op champs. De andere reden is dat lasthitten ietjes makkelijker word, ook onder de tower. Ook een argument om voor de hybrids te kiezen. Diana is nu eenmaal *niet* een AA champ, hoe je het ook wendt of keert.

Voor puur damage op champions zullen de Mpen runes altijd het beste blijven, en daar is ook gewoon geen argument over te voeren - het is uit te rekenen, en ik nodig je dan ook uit om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:04:
ik dus graag zou willen weten waarom jij voor puur magic pen zou gaan terwijl ze toch zeker gebruik maakt van minimaal 50% AA's.
Dat heb ik al geprobeerd uit te leggen: In mijn beleving doe je met Diana juist niet al teveel aa's, zeker niet in lane pre lvl 6. Dan gebruik je Q om te harassen (niet spammen nee gelet op de mana) en komt je doorgaans niet zo snel in aa range. Dat laatste is afhankelijk van je opponent ook niet altijd zo handig.

Na lvl 6 komt verreweg de meeste dmg uit je burst: Q+ulti, passive cleave, W, eventueel nog een ulti er achteraan = allemaal magic. Daar kunnen die paar aa's die je kan landen na een ulti niet tegenop imo. Aa's zijn bijvoorbeeld bij een champ als Ziggs wat meer een 'intergaal' onderdeel van zijn dmg, zeker in de laning fase; bij Diana is dat minder.
Alleen de toon die je zet op het moment dat ik het over de Hyb Pen heb laat het overkomen alsof ik er totaal naast zit
Omdat een ander niet hetzelfde als jouw pakt betekent het niet direct dat deze het fout heeft.
Die toon gebruikte ik bewust, als reactie op die lichtelijk onzinnige retorische vraag van: goh, hoe denk je dat je die passive cleave krijgt? Ja duh, door aa's.... Heb je alsnog je antwoord :P
Daarbij komt nog eens het verschil waar we het dan over hebben:

Full MP:
7.83 MP
vs
Hyb Pen:
8.10 Arm Pen
5.49 MP

Volgens mij is het dan nog niet zo verkeerd voor een AA champ om een klein beetje MP in te ruilen vs 8.10 Arm Pen.
Point taken, als je het zo bekijkt. Maar dan nog blijf ik volhouden dat je met Diana relatief gezien veeel meer magic dmg doet en dat armor pen derhalve een veel te klein aandeel zal hebben in de extra dmg om hybrid pens te kunnen rechtvaardigen.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:25:
De reden dat je hybridpen op Diana zou kunnen nemen is wanneer je wat attack speed in de vorm van een Nashor's Tooth bouwt. Niet omdat je early met AA's gaat harassen, en ook niet vanwege de damage op champs. De andere reden is dat lasthitten ietjes makkelijker word, ook onder de tower. Ook een argument om voor de hybrids te kiezen. Diana is nu eenmaal *niet* een AA champ, hoe je het ook wendt of keert.

Voor puur damage op champions zullen de Mpen runes altijd het beste blijven, en daar is ook gewoon geen argument over te voeren - het is uit te rekenen, en ik nodig je dan ook uit om dat te doen.
Nashor's Tooth bouw je doorgaans enkel op Diana jungle, omdat je in de jungle natuurlijk juist wel gebaat bent bij (snellere + sterkere) aa's.

Maar goed, waar hebben we het eigenlijk over :)
Diana is helaas helaas geen ideale keuze atm ;( Niet op mid, en junglen is ze bepaald niet slecht in, maar pre lvl 6 zijn haar ganks te zwak en ook al is ze vrij tanky voor een ap assassin, het is geen echte tank.

[ Voor 17% gewijzigd door Koekiemonsterr op 24-01-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diana's kit is ook matig. Qua engage heeft ze minder te doen als Malphite, en minder mogelijkheid om 'tanky' te geraken, en als je haar damage bouwt is ze eigenlijk een assasin, en daar legt ze het af tegen de betere keuze's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:12
Op Evelynn altijd al hyb pen runes gehad, vooral vanwege het feit dat haar base AD en AD scaling best goed is en het makkelijker maakt in lasthitten als je mid staat. Maar nu ook omdat haar E wel wat armor pen kan gebruiken :-)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:35:
[...]

Kun je over twisten ja.

Speelde Ziggs eerst altijd met magic pen, maar zeker in lane gebruik ik toch nogal vaak aa's. En dan komt hybrid wel weer van pas; beetje experiment.
Na je Chalice kun je gewoon Q spammen en daardoor je passive. Ik zou mijn Mpen niet opofferen voor dat beetje physical damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankzij jullie tips en sites voor allerlei guides, begin ik het telkens beter te begrijpen. Natuurlijk ook door dat ik het veel speel. Ik heb al allerlei guides gezien betreft Tristina en wat videos gezien zoals jullie mij heben aangeraden moet wel zeggen da het wel heel veel helpt dus thx om mij in de juiste richting te duwen.

Helaas heb ik tristina nog niet helemaal onder de controle. Als ik de videos zie van pro players hoe zij met haar spelen dan zie je echt de klasse verschil. Snelheid, die weten wat ze precies moeten doen in elke situatie, goede builds creeren amai ben tegenover hun echt een pure noob haha.

Zijn hier mensen die in een team hebben? Spelen jullie soms samen dan heb ik het over deze community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:55:
Diana's kit is ook matig. Qua engage heeft ze minder te doen als Malphite, en minder mogelijkheid om 'tanky' te geraken, en als je haar damage bouwt is ze eigenlijk een assasin, en daar legt ze het af tegen de betere keuze's.
Hoezo is haar kit matig? En net als Akali overigens, is het bij Diana toch echt nog steeds dat ze haar AA's dient te doen om het maximale eruit te halen. Dus jij mag het "geen" AA champion noemen, maar van alle AP mages zal ze sowieso in haar combo's AA's moeten opnemen, waar dat bij anderen absoluut niet het geval is.

En nee ik vindt haar kit zeker niet matig, prima champ voor bepaalde comp's of vs bepaalde champs op mid/top. Maar goed iedereen mag daarin verschillen van mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:17:
[...]

Hoezo is haar kit matig? En net als Akali overigens, is het bij Diana toch echt nog steeds dat ze haar AA's dient te doen om het maximale eruit te halen. Dus jij mag het "geen" AA champion noemen, maar van alle AP mages zal ze sowieso in haar combo's AA's moeten opnemen, waar dat bij anderen absoluut niet het geval is.

En nee ik vindt haar kit zeker niet matig, prima champ voor bepaalde comp's of vs bepaalde champs op mid/top. Maar goed iedereen mag daarin verschillen van mening.
Noem dan voor de grap is wat comps die zonder Diana (en met een *betere* vervanging) niet zouden werken? Ik zeg niet dat de champ an sich slecht is, of de mensen die haar spelen gek zijn, maar voor bijna elke rol die ze kan vervullen zijn er betere alternatieven, waarvan ik er al 1 genoemd heb. Initiate qua AP kan Malph vele malen beter vervullen omdat de hij namelijk WEL wat waard kan zijn na de initiele burst, en hij ook beschikt over betere CC. Als assasin word ze vooral outclassed door de populaire champs waaronder bijv. Kha'Zix of Zed, en *zelfs* Leblanc in de 'ga erin, kill, ga eruit' klasse. Diana zou met zo'n build het niet overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:24:
[...]

Noem dan voor de grap is wat comps die zonder Diana (en met een *betere* vervanging) niet zouden werken? Ik zeg niet dat de champ an sich slecht is, of de mensen die haar spelen gek zijn, maar voor bijna elke rol die ze kan vervullen zijn er betere alternatieven, waarvan ik er al 1 genoemd heb. Initiate qua AP kan Malph vele malen beter vervullen omdat de hij namelijk WEL wat waard kan zijn na de initiele burst, en hij ook beschikt over betere CC. Als assasin word ze vooral outclassed door de populaire champs waaronder bijv. Kha'Zix of Zed, en *zelfs* Leblanc in de 'ga erin, kill, ga eruit' klasse. Diana zou met zo'n build het niet overleven.
Ik zeg niet dat het niet zou werken zonder Diana, maar je schrijft een champion af op haar kit. Terwijl er niets mis is met die gehele kit. Een Ult die van cooldown blijft zolang je je Q raakt? Een shield die naarmate haar AP stijgt ook sterker wordt, met daarin ook nog eens een damageoutput, en die vrolijk refreshed mochten alle 3 de orbs afgaan. Een pull met een slow erin gebouwd?

Ik zie niet in hoe je zo'n kit matig/slecht kunt noemen. En een Diana kan het prima doen vs een Katarina/Fizz en zo kun je er nog wel een aantal noemen. Dus vandaar je uitspraak dat Diana schijnbaar 1 van de slechts ontworpen champions is?

Als ik dan iets negatiefs over haar gehele kit moet roepen is het de manacosts. Had haar liever met een energy bar gezien in de trend van Lee Sin / Akali.

[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 24-01-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige reden dat Diana voorheen gespeeld werd is omdat haar schild relatief broken was, en de refresh die erbij hoort brak het nog meer. Dat wil niet zeggen dat de champ nu zo goed designed is, want de incentive die ze heeft om full damage te bouwen (zie kit) word afgezwakt door 't feit dat OM die damage volledig te maken ze recht de melee in moet.

Nadat het schild de nerf ontvangen had is dat niet wenselijk, en daarom zeg ik ook dat haar kit tegenstrijdig is. Je kan nog altijd full damage bouwen, maar bent dan niet bijzonder effectief vanwege het feit dat ze erg squishy is, en je kan engage-y (dus half defensief) bouwen, maar dat kunnen andere champions beter.

Vind haar speelwijze daarom counterintuitief op het moment, ze heeft niet zoals Akali of Zed een *echte* defensieve move buiten haar schild. Ja, je kan de 2e stack van je ult gebruiken om te onstnappen, maar dat kost je potentiele damage, terwijl een Zed TERWIJL hij damaged een escape bouwt, en daar geen damage op verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:34:
De enige reden dat Diana voorheen gespeeld werd is omdat haar schild relatief broken was, en de refresh die erbij hoort brak het nog meer. Dat wil niet zeggen dat de champ nu zo goed designed is, want de incentive die ze heeft om full damage te bouwen (zie kit) word afgezwakt door 't feit dat OM die damage volledig te maken ze recht de melee in moet.

Nadat het schild de nerf ontvangen had is dat niet wenselijk, en daarom zeg ik ook dat haar kit tegenstrijdig is. Je kan nog altijd full damage bouwen, maar bent dan niet bijzonder effectief vanwege het feit dat ze erg squishy is, en je kan engage-y (dus half defensief) bouwen, maar dat kunnen andere champions beter.

Vind haar speelwijze daarom counterintuitief op het moment, ze heeft niet zoals Akali of Zed een *echte* defensieve move buiten haar schild. Ja, je kan de 2e stack van je ult gebruiken om te onstnappen, maar dat kost je potentiele damage, terwijl een Zed TERWIJL hij damaged een escape bouwt, en daar geen damage op verliest.
Tja ieder zijn smaak, ik zou tegenwoordig nog altijd liever Diana pakken (na al haar nerfs) dan bijvoorbeeld een poppetje als Irelia (die daadwerkelijk tot de grond toe is generfed). Want er is echt niets mis met Diana, ze ligt je wel of ze ligt je niet. En tot op heden pakken ook gewoon de pro-spelers nog steeds Diana op, in tegenstelling tot Irelia die amper nog ergens gespeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:34:
[...]

Tja ieder zijn smaak, ik zou tegenwoordig nog altijd liever Diana pakken (na al haar nerfs) dan bijvoorbeeld een poppetje als Irelia (die daadwerkelijk tot de grond toe is generfed). Want er is echt niets mis met Diana, ze ligt je wel of ze ligt je niet. En tot op heden pakken ook gewoon de pro-spelers nog steeds Diana op, in tegenstelling tot Irelia die amper nog ergens gespeeld wordt.
ARAM Irelia OP rito nerf pls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Diana en Irelia? Evelynn is gewoon veel beter!

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:25
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:16:
Dankzij jullie tips en sites voor allerlei guides, begin ik het telkens beter te begrijpen. Natuurlijk ook door dat ik het veel speel. Ik heb al allerlei guides gezien betreft Tristina en wat videos gezien zoals jullie mij heben aangeraden moet wel zeggen da het wel heel veel helpt dus thx om mij in de juiste richting te duwen.

Helaas heb ik tristina nog niet helemaal onder de controle. Als ik de videos zie van pro players hoe zij met haar spelen dan zie je echt de klasse verschil. Snelheid, die weten wat ze precies moeten doen in elke situatie, goede builds creeren amai ben tegenover hun echt een pure noob haha.

Zijn hier mensen die in een team hebben? Spelen jullie soms samen dan heb ik het over deze community?
Het duurt een lange tijd voor je het onder controle zult hebben (of veel games).
De build komt wel. Ik denk dat als je niet goed weet wat te doen, gewoon de recommanded items volgen. Wel moet je er op letten dat je geen MR koopt als de enemies volledige AD zijn.

Als je niet weet welke champ AP of AD is (ik weet het soms ook niet hoor), gewoon eens op klikken en dan zien je in je linker bovenhoek de champion met hun stats + items. Als ze veel ad of ap hebben (of ad of ap in hun build hebben), weet je wat je moet nemen.

Indien ze een mix van damage hebben (zoals bijna alle teams), dan moet je maar eens kijken wat je gekilled heeft. Is het voornamelijk die vervelende Kha'Zix die je altijd killt, is het beter om armor te nemen dan tegen de noob katarina die nog geen kills heeft, om maar een voorbeeld te geven.

Zelf ben ik een regelmatige renekton speler en hoewel ik niet heel slecht ben, is het niveau t.o.v. bv een SoloRenektonOnly speler wel heel groot. Dat komt wel met zoveel mogelijk te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik speel sinds een paar dagen LoL. Na een paar potjes waarbij ik geen flauw idee had waar ik mee bezig was, begint het inmiddels wat beter te gaan, al speel ik slechts 1 champion (annie). Ik heb tig vragen, maar slechts eentje die ik nu wil stellen. Hoe zit het met runes? Heef het zin om die aan te schaffen voordat je level 30 bent? Ik las ergens dat slechts de runes die beschikbaar zijn wanneer je de 30 hebt bereikt er echt toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Speciaal voor PublicPervert (Vicarious) na zijn huidige 2-4 placementstand:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eL2YKcI.jpg

Heb vertrouwen! Het kan nog altijd 6-4 worden! En anders zoals ik al zei, join ik je zondag in Bronze ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Damien op 25-01-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Damienx2 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:33:

[afbeelding]

Heb vertrouwen! Het kan nog altijd 6-4 worden! En anders zoals ik al zei, join ik je zondag in Bronze ;)
LOL@plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week placements gespeeld. Van S3 plat 2 naar S4 plat 2. Ging 8-2 in placements. Momenteel 20W/11L en vanmiddag plat 1 bereikt. Na wat mindere games en wat schommelingen toch mijn promos gehaald.

Over de hybr. pen runes, die zijn tegenwoordig op vele mid champs een goede keuze. Dat kleine beetje +- 2 mp dat je inlevert geeft je toch een behoorlijke winst op je aa's. Never underestimate old fashioned aa's. Spel draait niet alleen op je ability's. En af en toe kom je nog wel eens van die mafkezen tegen zonder armor op mid, die slacht je dan al helemaal af. Vrij sterke keuze hoor als je ziet wat je inlevert en wat je ervoor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Byte_Me schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:12:
Ik speel sinds een paar dagen LoL. Na een paar potjes waarbij ik geen flauw idee had waar ik mee bezig was, begint het inmiddels wat beter te gaan, al speel ik slechts 1 champion (annie). Ik heb tig vragen, maar slechts eentje die ik nu wil stellen. Hoe zit het met runes? Heef het zin om die aan te schaffen voordat je level 30 bent? Ik las ergens dat slechts de runes die beschikbaar zijn wanneer je de 30 hebt bereikt er echt toe doen.
Vanaf lvl 20 kun je Tier 3 runes kopen, dus voor lvl 20 heeft het idd geen nut om runes te kopen

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:33:

[afbeelding]

3-5 nu, ik kap ermee :P

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of je in hexakill twee junglers kan hebben met die lage spawntimers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 02:55:
Ik vraag me af of je in hexakill twee junglers kan hebben met die lage spawntimers.
Wat is hexakill

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Limited Time Feature 6vs6 (net zoals die 1vs1 mode tijdens Snowdown).

Momenteel te spelen op de PBE: http://www.surrenderat20.net/2014/01/124-pbe-update.html
YouTube: Hexakill Announcer Voice

[ Voor 47% gewijzigd door Thormodo op 25-01-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval, waarschijnlijk niet. Zo laag zijn de spawntimers nou ook weer niet en de buffs delen is op veel junglers een hele grote EXP setback.

Zie tegenwoordig trouwens telkens Panth mid, is dit in de LCS gebeurd oid? Had de 50 games daarvoor geen Panth gezien.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:06:
Zie tegenwoordig trouwens telkens Panth mid, is dit in de LCS gebeurd oid? Had de 50 games daarvoor geen Panth gezien.
Klopt, is in de LCS gebeurd, volgens mij zelfs meerdere keren, maar in ieder geval in de EU match van 14 januari van SHC vs Roccat. SHC's Overpow ging Pantheon Mid.

Pantheon is in ieder geval ook vaak in de jungle gespeeld. Lijkt me niet de meest ideale jungler, maar vermoedelijk wordt hij gekozen door zijn ulti engage. Bij dergelijke goed onderrling gecoördineerde matches kan die ulti heel sterk zijn; in solo queue valt dat voordeel alweer weg....

Wel mooi trouwens, die Overpow speelde laatst ook Mordekaiser mid. Heerlijk die afwijkende keuzes :)

Overigens, wat een ongelofelijke droogkloot is die Overpow bij die interviews na een gewonnen match. Een vraag van 20 seconden, zijn antwoord bedraagt doorgaans 3 seconden :)

[ Voor 18% gewijzigd door Koekiemonsterr op 25-01-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:06:
In dat geval, waarschijnlijk niet. Zo laag zijn de spawntimers nou ook weer niet en de buffs delen is op veel junglers een hele grote EXP setback.

Was in LCS inderdaad, maar daarvoor deed ik het ook al regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Vicarious schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:26:
[...]
Was in LCS inderdaad, maar daarvoor deed ik het ook al regelmatig.
Hebben ze gewoon van Public afgekeken dus :)

Werkt dat aardig, Pantheon mid? Nog nooit gespeeld; enkel top heb ik hem gedaan.

Maar bring it on, Pantheon mid! Dan kan ik Morde weer mooi op mid gaan spelen; Pantheon is vrij makkelijk te counteren met Morde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:30:
[...]

Hebben ze gewoon van Public afgekeken dus :)

Werkt dat aardig, Pantheon mid? Nog nooit gespeeld; enkel top heb ik hem gedaan.

Maar bring it on, Pantheon mid! Dan kan ik Morde weer mooi op mid gaan spelen; Pantheon is vrij makkelijk te counteren met Morde.
Het werkt tegen teams die niet luisteren, lekker doorpushen en door Panth ult geraped worden. Speelde een placement met een team dat totaal geen counterplay wist te verzinnen wanneer de ult van Panth up was. Gewoon dom pushen en janken wanneer er 3-4 man op de stoep staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Pantheon werkt voor de speelstijl van Millenium/Roccat want ze spelen meestal een aggressieve diving composition. Een pantheon ult op hun backline splijt hun team doormidden en mochten ze alsnog moeten towerdiven dan heeft pantheon genoeg inherent tankiness van zijn passive om ook zonder veel items de turret te kunnen tanken. Zeker early game is dat significant. Voor een team als CLG zou het bijvoorbeeld niet werken want die zijn nooit bereid om zo diep te gaan als de eerdergenoemde teams.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:17

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Thormodo schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:19:
[...]

Limited Time Feature 6vs6 (net zoals die 1vs1 mode tijdens Snowdown).

Momenteel te spelen op de PBE: http://www.surrenderat20.net/2014/01/124-pbe-update.html
YouTube: Hexakill Announcer Voice
Why hello!

I’m Brackhar, a senior feature designer here at Riot, and I’m excited to invite you to join us for Hexakill testing on the PBE! Hexakill is our next Featured Game Mode, allowing you to play 6v6 matches! As a tester you’ll be among the first to experience the game mode and your feedback is essential for us to deliver an amazing experience. Make sure to check the PBE thread for updates. Come join us and be the first to score a Hexakill in League of Legends!

Cheers,
Brackhar
Net mijn PBE account gemaakt ben wel erg benieuwd hiernaar :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Naar alle mensen die ongeveer een week geleden iemand helemaal kapot maakte omdat hij een "achterlijke" pick nam door Rumble mid te nemen:

I got to challenger only playing Rumle, AMA

De reden dat de community zo toxic is en blijft is doordat dit constant bezig blijft. Iedereen heeft het recht om een bepaalde champ te spelen, zeker in dit geval. Dat het wat minder vaak gepickt wordt geeft je geen reden tot het afslachten van de persoon die achter de PC speelt. Be the fuckin' change you want to see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:49
Mja...nuttige verwijzing

"Learning curve isn't bad. Just learning to manage your Heat and laning can take a while I suppose. Especially mid lane since I have less experience there I might not have as much insight as say Pr0lly."

en even verder

"No, I never dodged. I have several accounts, and this one was strictly a top lane account as you can probably see from my stats, so I was usually given top lane. With the Season 4 reset, I've played every game top lane. FYI, I main jungle and hate top lane with a passion"

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
The Great HooD schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:54:
Naar alle mensen die ongeveer een week geleden iemand helemaal kapot maakte omdat hij een "achterlijke" pick nam door Rumble mid te nemen:
Want er is natuurlijk maar een klein verschil tussen iemand die de champion voor het eerst speelt, tegen/in een bepaalde match-up, en iemand die alleen maar Rumble (ook nog eens alleen top) speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Thormodo schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:48:
[...]

Want er is natuurlijk maar een klein verschil tussen iemand die de champion voor het eerst speelt, tegen/in een bepaalde match-up, en iemand die alleen maar Rumble (ook nog eens alleen top) speelt...
De grote hoed heeft het ons wel even laten weten. Grappig is dat iCynl zelf al aangaf dat het niet een geweldig idee was en het inmiddels meer als een grapje afdoet wat ook eigenlijk zou moeten, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die nog even wat hout op een al gedoofd vuur willen gooien. Iets met Spuit 11 en wat modder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
:P

[ Voor 4% gewijzigd door Thormodo op 25-01-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat de community zo toxic is en blijft is doordat dit constant bezig blijft. Iedereen heeft het recht om een bepaalde champ te spelen, zeker in dit geval. Dat het wat minder vaak gepickt wordt geeft je geen reden tot het afslachten van de persoon die achter de PC speelt. Be the fuckin' change you want to see!
Ik zie zijn matches en elke game heeft een APC mid, dus hij is waarschijnlijk top.

Morg, Ahri, Grag, Khaz, LB, LB, Kat, Ziggs, LB waren de mids in 9/10 games. De eerste game en tevens enige mid pick in zijn Match History is een loss. Dus...

Quote uit de AMA:
"No, I never dodged. I have several accounts, and this one was strictly a top lane account as you can probably see from my stats, so I was usually given top lane. With the Season 4 reset, I've played every game top lane. FYI, I main jungle and hate top lane with a passion"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:20:
maar er zijn natuurlijk altijd mensen die nog even wat hout op een al gedoofd vuur willen gooien. Iets met Spuit 11 en wat modder...
Ik zou persoonlijk eerder olie gebruiken om dat vuurtje aan te wakkeren :P

Kon wel lachen om de post The Great Hood. "The Hood" (van Thunderbirds) was zeker al bezet als naam? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 21:13
Koekiemonsterr schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:42:
[...]

Ik zou persoonlijk eerder olie gebruiken om dat vuurtje aan te wakkeren :P

Kon wel lachen om de post The Great Hood. "The Hood" (van Thunderbirds) was zeker al bezet als naam? :P
Psst, koekie, ik denk dat hij het heeft over het spreekwoord "Spuit elf geeft ook modder".

Sla jij even een modderfiguur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Weer een beginnersvraagje voor jullie :)

Ik wil een beetje varieren, zodat ik alle lanes/posities kan leren spelen, want op het moment speel ik vrijwel uitsluitend mid/annie. Ik heb al een paar keer Ashe redelijk gespeeld, dus dat is bottom/carry. Wat zijn goede champion suggesties voor beginners in top (Riven?), bottom/support en jungle? Bij voorkeur niet te dure champions ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Byte_Me op 25-01-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Nelusz schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:35:
[...]

Psst, koekie, ik denk dat hij het heeft over het spreekwoord "Spuit elf geeft ook modder".

Sla jij even een modderfiguur!
Psst, Nelus, ik doelde niet op het spuit 11/modder gedeelte; ik doelde op de eerste zin --> spreekwoord Olie op het vuur gooien.

Dus volgens mij sla ik geen modder- noch een pleefiguur :P

[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 25-01-2014 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Byte_Me schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:22:

Ik wil een beetje varieren, zodat ik alle lanes/posities kan leren spelen, want op het moment speel ik vrijwel uitsluitend mid/annie. Ik heb al een paar keer Ashe redelijk gespeeld, dus dat is bottom/carry. Wat zijn goede champion suggesties voor beginners in top (Riven?), bottom/support en jungle? Bij voorkeur niet te dure champions ;)
Riven is totaal geen beginners champion, daarnaast pokke duur.
Van alle bijna alle goedkope heroes heb ik een lijstje gemaakt (link is net nog langs gekomen :P): Thormodo in "[PC] League of Legends - Deel 8"
Heroes zijn over het algemeen goedkoop, omdat ze relatief makkelijk te spelen zijn. Het maakt weinig uit welke champion je koopt voor 450/1350 er is allemaal prima mee te spelen.

In het kort, en even een update (450/1350 IP):
Sivir - ADC
Kayle - Mid/top (tegenwoordig meer mid dan top)
Nunu - support/jungle
Soraka - support (schijnt tegenwoordig ook wel eens top gespeeld te worden)
Ryze - mid (of top)
Nasus - top
Warwick - één van de weinige samen met Nunu die je op laag level (dus weinig masteries/runes) waarschijnlijk wel kunt jungelen (pin me er niet op vast, dat was vroeger altijd wel zo). Ook prima op top.
En dan nog Teemo (top/mid), Tryndamere (top), Taric (support), Janna (support). En dan heb ik mijn lijstje inmiddels zo'n beetje voor een tweede keer getypt :P.

Daarnaast kun je Tristana (ADC bot, of AP mid) en Alistar (support) nog gratis krijgen, zoals hier onlangs is langsgekomen.

Edit: inmiddels zijn er nog wel meer champions goedkoper geworden. Zo heb je ook Cho'gath (mid/top), Singed (top), Udyr (top), Mundo (top), Fiddle (kan je waarschijnlijk wel mee jungelen) en Amumu (beste in de jungle, maar dat gaat niet lukken op laag level) voor 1350 IP elk.

Conclusie: als ik 10 champions moest kiezen uit de >1350 pool dan zou ik de volgende halen:
ADC - Sivir en gratis Tristana
Top - Mundo en Nasus
Mid - Morgana en Kayle
Support - Janna en gratis Alistar
Jungle - Warwick en Nunu
Dan heb je voor de prijs van net iets meer dan één Riven (ook alleen maar omdat ze een tijdje terug blijkbaar 4800 IP is geworden) 10 champions.

[ Voor 53% gewijzigd door Thormodo op 25-01-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:22:

Riven heeft een vrij hoge skillcap, dus dat gaat wel aardig wat games kosten om die onder de knie te krijgen.

(inb4 Riven = faceroll champ, nee, Riven kan inderdaad faceroll R+QWE pubstompen, maar goed spelen is wat anders, wallhoppen, skill canceling e.d.)

Bot lane ADC
Ashe - Vrij basic ADC met een lange stun, extra gold-per-kill en slows
Tristana (gratis door Facebook-Like) - Goede escape, gemixte damage en long-range
Sivir - ADC met movement speed buffs, een long-range skillshot die veel damage doet en een shield die stuns en spells tegenhoudt.

Champs die goedkoop zijn maar wel erg viable:

Mid lane
Kayle - Vrij gemakkelijke mid-champ met heal en een ulti die haar of een teamgenoot tijdelijk invincible maakt.
Morgana - Tanky mage met snares, slows, stuns en healed zichzelf door spellcasts

Jungle
Rammus - Makkelijke jungler-tank die vooral goed is voor zijn CC tijdens ganks. Kan met Taunt mensen naar zijn team toetrekken en stunnen door tegen ze aan te rollen.
Warwick - Jungler-tank die vooral magic damage doet, heeft een heal on-hit, dus is heel veilig om jungle mee te oefenen.

Top lane
Garen - Tank character met passieve heal wanneer hij een tijd niet geraakt is, veel base damage, hoge movespeed en een ultimate skill die enemies met lage HP execute.
Malphite - Tank character met automatisch schild en zelf-buffs. Vooral met ultimate een goede teamfighter, aangezien hij van afstand een heel team kan stunnen. Kan ook AP of hybrid gebouwd worden voor meer focus op damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

In aanvulling op de vorige posts, kun je overwegen Mundo te kopen.
Met 1350 IP vrij goedkoop, een prima top champ (ziet hem nu heel veel op top) en kan ook in de jungle, ook al ben ik geen enorme Mundo-jungle fan.

Nunu kan op zich als support, jungle, én top, ook al 'excelleert' hij op geen enkele van de posities. Jungle is ie het meest gangbaar. Hij is slechts 450 IP....

Morgana (1350 IP) kan eventueel ook als support, maar is zoals Rudy al aangaf vooral een mid laner

[ Voor 23% gewijzigd door Koekiemonsterr op 25-01-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Thormodo schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:48:
[...]

Riven is totaal geen beginners champion, daarnaast pokke duur.
Wel free to play voor mij op het moment. Misschien alleen vs AI?
Tnx voor alle tips, ik ben wel weer even zoet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Byte_Me schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:23:
[...]

Wel free to play voor mij op het moment. Misschien alleen vs AI?
Free to play heeft weinig/niks te maken met of een champion noob friendly is (als je daar al op duidde). Elke champion kan namelijk free to play worden (op Yorick na volgens de wiki, omdat hij een rework krijgt).
Als een champion gratis is kun je hem natuurlijk spelen zoveel je wilt, maar daar ging het (dacht ik) niet om.
Je kunt Riven eerst proberen tegen AI, maar daarna kun je haar prima spelen tegen mensen. Je hoeft namelijk geen pro Riven speler te zijn om mee te kunnen komen op het beginner niveau natuurlijk.
Ik zou sowieso aanraden om elke champion uit de gratis rotatie minstens 1x te proberen, want dan weet je i.i.g. ongeveer hoe ze werken als je tegen ze staat (of je kunt het opzoeken op de wiki natuurlijk, maar dat is niet hetzelfde :P).

[ Voor 5% gewijzigd door Thormodo op 25-01-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Thormodo schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:41:
Ik zou sowieso aanraden om elke champion uit de gratis rotatie minstens 1x te proberen, want dan weet je i.i.g. ongeveer hoe ze werken als je tegen ze staat
Yup. Dat is de tip van de dag voor elke beginner imo; altijd die weekly free champions uitproberen.

En persoonlijk zou ik zeggen, niet teveel AI matches spelen. Je leert juist heel veel van normal matches met tegenstanders van vleesch en bloed. Wordt je geowned door een tegenstander, dan leer je ook meteen wat die enemy champion allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Thormodo schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:41:
[...]

Free to play heeft weinig/niks te maken met of een champion noob friendly is (als je daar al op duidde). Elke champion kan namelijk free to play worden (op Yorick na volgens de wiki, omdat hij een rework krijgt).
Als een champion gratis is kun je hem natuurlijk spelen zoveel je wilt, maar daar ging het (dacht ik) niet om.
Je kunt Riven eerst proberen tegen AI, maar daarna kun je haar prima spelen tegen mensen. Je hoeft namelijk geen pro Riven speler te zijn om mee te kunnen komen op het beginner niveau natuurlijk.
Ik zou sowieso aanraden om elke champion uit de gratis rotatie minstens 1x te proberen, want dan weet je i.i.g. ongeveer hoe ze werken als je tegen ze staat (of je kunt het opzoeken op de wiki natuurlijk, maar dat is niet hetzelfde :P).
Ik had niet door dat ze slechts tijdelijk gratis te spelen zijn (sorry, ik ben echt een n00b, speel pas een paar dagen). Maar bedankt dat je even de tijd hebt genomen om je lijstje nog eens te herhalen! Dit topic is een beetje te groot geworden om helemaal te lezen, iets wat ik meestal wel doe voor ik vragen stel. Ik heb die twee gratis champions al meteen unlocked, dat is ook super nuttige info :D
Koekiemonsterr schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:00:
[...]

Yup. Dat is de tip van de dag voor elke beginner imo; altijd die weekly free champions uitproberen.

En persoonlijk zou ik zeggen, niet teveel AI matches spelen. Je leert juist heel veel van normal matches met tegenstanders van vleesch en bloed. Wordt je geowned door een tegenstander, dan leer je ook meteen wat die enemy champion allemaal kan.
Ja dat is ook de bedoeling, maar ik wil ook eerst wat veelzijdiger worden. Als ik nu tegen mensen ga spelen, en ik kan niet annie of mid pakken, dan wordt het een slachtpartij en dat wil ik mijn team niet aan doen. Maar in principe snap ik nu wel hoe het spel werkt, bijvoorbeeld ashe ging meteen het eerste potje wel aardig. Hopelijk is dat met andere champs uit jullie tips ook zo. En dan inderdaad menselijke tegenstanders.

[ Voor 24% gewijzigd door Byte_Me op 26-01-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Annie wordt tegenwoordig vaker als support gespeeld dan als mid. Dus dat kan je ook proberen als je die toch al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Ja maar als je nu niet tegen mensen speelt dan blijf je maar achter de feiten aanlopen. Als je levelt dan kom je dus als je voor normals queuet ook tegen mensen van een hoger level die al meer PvP games hebben gedaan, en dan word je alleen maar harder afgeslacht. Beter speel je gewoon nu PvP en feed je misschien keihard, maar op een gegeven moment gaat het dan een stuk beter.

Een grote aanrader qua champion vind ik trouwens Morgana. Dat is denk ik wel de meest noob-friendly mid laner die er is en je kunt haar ook prima als support spelen. Heel vergevingsgezind als je niet kan last hitten in mid en een goede disengage en carry protect in botlane.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Slivv schreef op zondag 26 januari 2014 @ 01:34:
Een grote aanrader qua champion vind ik trouwens Morgana.
Psssttt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Maar ik pakte hem zonder bij na te denken, had rumble niet zo vaak gespeeld en eigenlijk nog nooit mid.

:9

En helemaal kapot viel ook wel mee, de manier waarop was alleen wat minder netjes ;)

Edit:
Jax blijft een leuke jungler. 2 potjes net lekker gecarried. Cait en Ik raken in een 2v4 teamfight en we winnen hem zonder 1 van onze 2 dood te zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer iCy op 26-01-2014 10:20 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

wat een fijne placement gehad. van plat 2 naar gold 2 gegaan. 4 wins/6 losses :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-12-2022
Nou mijn weekend is bijna voorbij. Maar ik heb heel wat mooie games gehad met Soraka.
9 W 4 L. http://www.lolking.net/summoner/euw/40369500#matches

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Winstreak Xin Zhao/Tresh. Weer even teruggevallen op 1 van mijn oude favoriete champs Xin, al past die niet echt in de meta aangezien die niet mobility heeft en slechte clear time heeft, blijft toch een goede jungle ganker.

http://www.lolking.net/summoner/euw/40082104#matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:50
Best goede dag gehad gisteren, vooral Yasuo en Lucian. Meeste ook gewonnen, behalve die laatste game waar Trynd 1-11 ging tegen Renekton. Bleh.

En 1 game waar ik 0 sync had met de Leona, die deed echt vreemde dingen. Lane verloren die we niet hadden moeten verliezen, en werd wel keihard gecarried door een ander, was geen fijn potje :(

En dan om stoom af te blazen ARAM, zit je tegen 2 ARAM accounts met Katarina/Karma. Mja.

Als je het lastig hebt tegen Yasuo is Lissandra trouwens wel een lekkere counterpick.

[ Voor 9% gewijzigd door Zebby op 27-01-2014 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nutral schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:41:
wat een fijne placement gehad. van plat 2 naar gold 2 gegaan. 4 wins/6 losses :(
Van Silver II naar Silver V met 3 wins en 7 losses :( . Echt bizar wat je af en toe tegenkomt. Denk ook dat ik maar eens naar andere champions toe moet. Met een champion als Olaf of Shyvana is het vrij lastig om plays te maken als je lanes echt waardeloos presteren. Misschien Lee Sin maar weer eens uit de kast trekken, vaker Vi spelen en eens kijken of ik Elise kan kopen en leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Ben wel redelijk blij met de nieuwe skill icons voor Soraka :P (edit. De nieuwe icons die nog moeten komen)
Ik heb nu al 13 games achtermekaar gedaan met Soraka en ik heb er steeds lol mee.
Soms is het wel lachen als ik ks met een banaan.

[ Voor 10% gewijzigd door iThunda op 27-01-2014 08:44 ]

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Vicarious schreef op maandag 27 januari 2014 @ 08:07:
[...]

Van Silver II naar Silver V met 3 wins en 7 losses :( . Echt bizar wat je af en toe tegenkomt. Denk ook dat ik maar eens naar andere champions toe moet. Met een champion als Olaf of Shyvana is het vrij lastig om plays te maken als je lanes echt waardeloos presteren. Misschien Lee Sin maar weer eens uit de kast trekken, vaker Vi spelen en eens kijken of ik Elise kan kopen en leren.
Ik heb exact hetzelfde. Met Jax/Xin jungle, Gragas of Ziggs mid kan ik echt carrieen constant. Zogauw ik dan op top kom, en Dr. Mundo of Olaf neem, gaat het prima: kom goed mijn lane uit, maar eens dat de teamfights beginnen, sta je een kwartier te tanken, te slowen, te pingen en voor je het weet zijn die andere 4 dood :).

Met eerder genoemde champions is het toch wat makkelijker. Daarom denk ik als ik op top terecht kom toch maar terug ga vallen op Jax en Riven ipv die tanks met te weinig damage. Het mooiste was gisteren een game met Leona support. Staat het hele enemy team in een bosje die geward was. Iemand pinged om aan te vallen. Ik gooi ult erop: 5 man stunned. Loopt ineens zowel mid als ADC naar top om daar de outer turret te redden (die nog 3 minion hits nodig had en dus toch al verloren was) ipv gewoon acen en een minuut hebben om door te pushen / baron pakken. Tja, als we met 2 tanks en 1 support ineens tegen 5 man staan. Die dingen gebeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Gisteren nog een leuke play met Wukong (ondanks dat we hard aan het verliezen waren), Morgana raakte der Q op mij maar net voordat ik mijn W gebruik en vervolgens een Zed die gelijk zijn ult mooi op mijn clone gebruikt :D Ik kwam niet meer bij! Of 10 keer de hook van thresh uitlokken en snel je clone gebruiken.. Vandaag eens zien of ranked nog wat word..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Mebus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:43:
Gisteren nog een leuke play met Wukong (ondanks dat we hard aan het verliezen waren), Morgana raakte der Q op mij maar net voordat ik mijn W gebruik en vervolgens een Zed die gelijk zijn ult mooi op mijn clone gebruikt :D Ik kwam niet meer bij! Of 10 keer de hook van thresh uitlokken en snel je clone gebruiken.. Vandaag eens zien of ranked nog wat word..
Dat is zo leuk om te doen als Sivir. Ik heb een game gehad waar een tresh mij iedere keer probeerde te hooken wanneer ik een fake recall deed. Spell shield en bam mana weer terug. Weer 5 minuten in lane blijven.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

[...]

Netjes, ik ben er helaas niet aan toegekomen om de placements te doen. Vanavond hopelijk een poging doen. Al verwacht ik er niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
[...]

Had ongeveer het zelfde :-) Maar alles beter dan bronze toch?!?! Ik speelde vorige week een paar keer met Morgana en dat is ook zo een sterke mid laner :-) Die wil ik zeker nog wel wat vaker proberen.

Heb ook Vi gekocht maar daar moet ik nog even wat beter mee leren ganken (ben denk teveel aan Evelynn gewend).

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mebus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:12:
[...]

Had ongeveer het zelfde :-) Maar alles beter dan bronze toch?!?! Ik speelde vorige week een paar keer met Morgana en dat is ook zo een sterke mid laner :-) Die wil ik zeker nog wel wat vaker proberen.

Heb ook Vi gekocht maar daar moet ik nog even wat beter mee leren ganken (ben denk teveel aan Evelynn gewend).
R > Q > E + E

Vi is echt een eitje om te spelen. Wu jungle is trouwens ook zwaar relaxed.

Gisteren een potje ranked gespeeld als Jinx, had een J4 als support. Dacht eerst dat ie trollde, maar die kerel ging er hard in. Botlane Cait+Morg hard gerolled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Speel je Vi normaal gesproken eigenlijk 21/9/0 qua masteries of 9/21/0? Ik neig naar 21/9/0 voor de early game iets sterkere ganks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:17
Vicarious schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:45:
Speel je Vi normaal gesproken eigenlijk 21/9/0 qua masteries of 9/21/0? Ik neig naar 21/9/0 voor de early game iets sterkere ganks...
Ik speel ook met de 21/9/0. Werkt tot nu toe nog heel goed voor mij en vind haar tanky genoeg dus de 9/21 is imo niet nodig. Jungle clearen gaat ook heel snel en waves clearen als het nodig is ook.

EDIT: Moet er wel bijzeggen dat ik geen ervaren jungler ben :D

[ Voor 6% gewijzigd door DivineNL op 27-01-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Mebus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:43:
Haha, herkenbaar. Ik doe het zelfs wel s andersom, als ik bijv. Tresh zijn hook al 10x heb gejuked, gewoon zelf stil staan alsof je de clone bent.

Heb je niks aan maar wel grappig omdat ze dan denken dat is de clone, ga geen moeite doen (en zelf voor aap staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:29:
[...]

R > Q > E + E

Vi is echt een eitje om te spelen. Wu jungle is trouwens ook zwaar relaxed.

Gisteren een potje ranked gespeeld als Jinx, had een J4 als support. Dacht eerst dat ie trollde, maar die kerel ging er hard in. Botlane Cait+Morg hard gerolled.
Ik doe altijd Q > E + E > R of R > E + E >Q (afhankelijk tegen wie ik het doe)

Je Q doet namelijk max damage hoe langer die is geladen, en je kan beter engagen met je Q en mocht er dan een flash uitkomen (wat vaak gebeurt als ze die hebben) kan je direct je R doen.

Soms heb je niet eens je R nodig, zeker niet met wat hulp, kan je m altijd nog voor een ander gebruiken.

Of andersom je gebruikt je R om te engagen en mocht diegene toch een kleine kans hebben te escapen, heb je altijd nog je Q gapcloser en ministun.

[ Voor 6% gewijzigd door Turismo op 27-01-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:41

Qon

Welke ADC kan op dit moment 1 op 1 tegen Jinx duellen in laningphase?

Ik stond gisteren als Varus tegen een Jinx, ik had ongeveer 80 CS, hij 40, ik had een dorans blade + BF sword, hij alleen dorans blade + beserker greaves (die AS boots). We raakte beide al onze skillshots, ik dus eerst, 3 maal stack op W, fully charged Q + E (zonder stacks). Hij raakte z'n chompers en z'n zap!.
Daarnaast continu AA's.

Ookal was ik 1 level hoger (volgens mij was ik level 7 en hij 6, beide zonder ult), had ik veel meer farm, en sterkere items, had jinx nog zeker 30% hp over in dezelfde duur.

Erg frustrerend. Is er een champion die op lagere levels (<16) het wint 1 op 1 tegen jinx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Laatst was ik support en had ik een graves die het nog aardig goed deed vanwege zijn poke :-) Misschien dat je daar eens naar kan kijken? Misschien was het ook meer een skill-match-up hoor..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Haha, ik zit nu door tribunal cases te lezen... setup: Teemo Jungle, Alistar Mid, Leona & Ashe bot, Shaco top. Teemo zonder smite, Alistar met Exhaust/Ignite... De Teemo klaagt dat hij geen hulp kreeg bij Blue buff, de rest van het team klaagt dat Teemo nooit kwam ganken.

Ik heb maar pardon gedaan, want bij team troll kan blijkbaar alles. (Overigens, Alistar mid heb ik wel eens zien werken, dus voordat mensen gaan roepen: "Maar Alistar kan heel goed mid" ik zelf zou liever een iets meer mage-like champ op mid zien).

Even ter verduidelijking, op de vreemde picks na (botlane was opzich niets mis mee), was er geen geflame alleen wat gehuil over hulp ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Damien op 27-01-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Damienx2 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:16:
dus voordat mensen gaan roepen: "Maar Alistar kan heel goed mid" ik zelf zou liever een iets meer mage-like champ op mid zien).

Even ter verduidelijking, op de vreemde picks na (botlane was opzich niets mis mee), was er geen geflame alleen wat gehuil over hulp ;).
Laatste potje dat ik alistar mid heb gespeeld ging ik inderdaad 15/5 volgens mij :P...

@ hieronder; overigens gewoon preseason 4 :P...

[ Voor 5% gewijzigd door Qon op 27-01-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:17
Qon schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:25:
[...]

Laatste potje dat ik alistar mid heb gespeeld ging ik inderdaad 15/5 volgens mij :P...
Alistar mid.... Ohh the old times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Qon schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:25:
[...]

@ hieronder; overigens gewoon preseason 4 :P...
Geloof je :) ik heb het ook wel eens gezien... helaas was de Alistar dan in het enemy team mijn midlaner aan het vernederen.

Overigens is tribunal erg simpel nu. Even naar beneden scrollen, merendeel van de reports zijn namelijk op basis van "gg easy". Dus Punish en hoppa naar de volgende. ;)

Hahaha, deze is ook goed:
Corki [All] [00:36:47] report for want surrend

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 27-01-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:25
Ach, wat je niet allemaal ziet bij die cases.

Ik vind het wel jammer dat de rank er niet wordt bij gezet als ze ranked spelen. Een idiote actie in Bronze is toch net iets anders dan zeer slechte beslissingen in diamond.

Maar ach, meeste zaken zijn toch pardon maar af en toe toch een die toch wel zeer zware taal gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

misterdoom schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:42:
Ach, wat je niet allemaal ziet bij die cases.

Ik vind het wel jammer dat de rank er niet wordt bij gezet als ze ranked spelen. Een idiote actie in Bronze is toch net iets anders dan zeer slechte beslissingen in diamond.

Maar ach, meeste zaken zijn toch pardon maar af en toe toch een die toch wel zeer zware taal gebruikt.
Ik kreeg het gevoel tijdens de cases dat toch 90% Bronze / Silver was. Puur gebaseerd op herkenning vanuit eigen games.

[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 27-01-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:45:
9/21, tank build. Sunfire, Ancient Golem, Tabis, Banshee.
Turismo schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:57:
[...]
Ik doe altijd Q > E + E > R of R > E + E >Q (afhankelijk tegen wie ik het doe)

Je Q doet namelijk max damage hoe langer die is geladen, en je kan beter engagen met je Q en mocht er dan een flash uitkomen (wat vaak gebeurt als ze die hebben) kan je direct je R doen.

Soms heb je niet eens je R nodig, zeker niet met wat hulp, kan je m altijd nog voor een ander gebruiken.

Of andersom je gebruikt je R om te engagen en mocht diegene toch een kleine kans hebben te escapen, heb je altijd nog je Q gapcloser en ministun.
Ik volg R op met Q tenzij ik niet in range kan komen voor R. Zo hou je je target gewoon locked down voor de rest van je team. De damage dealer ben ik toch niet, dus dat beetje minder, oh well.
Qon schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:11:

Ik stond gisteren als Varus tegen een Jinx, ik had ongeveer 80 CS, hij 40, ik had een dorans blade + BF sword, hij alleen dorans blade + beserker greaves (die AS boots). We raakte beide al onze skillshots, ik dus eerst, 3 maal stack op W, fully charged Q + E (zonder stacks). Hij raakte z'n chompers en z'n zap!.
Daarnaast continu AA's.

Ookal was ik 1 level hoger (volgens mij was ik level 7 en hij 6, beide zonder ult), had ik veel meer farm, en sterkere items, had jinx nog zeker 30% hp over in dezelfde duur.

Erg frustrerend. Is er een champion die op lagere levels (<16) het wint 1 op 1 tegen jinx?
Lucian en Draven outdamaged haar en kunnen kiten. De rest van de ADCs kunnen 1v1 niet tegen haar op.
Mebus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:16:
Laatst was ik support en had ik een graves die het nog aardig goed deed vanwege zijn poke :-) Misschien dat je daar eens naar kan kijken? Misschien was het ook meer een skill-match-up hoor..
Graves' range is te klein en hij is traag. Zoals CandyPanda in z'n AMA ook al aangaf, Graves word door zowat elke populaire ADC outclassed tegenwoordig door de mobiele meta. Na al z'n nerfs betekent all-in gaan met zijn korte range lang niet altijd kills meer (oude Q+R knalde meer dan de helft van een ADC/APC life weg) Jinx al hem met W+Q al 2x raken met aa voordat hij in range komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Damienx2 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:53:
[...]

Ik kreeg het gevoel tijdens de cases dat toch 90% Bronze / Silver was. Puur gebaseerd op herkenning vanuit eigen games.
Dat denk ik ook, in S3 heb ik nog veel Tribunal gedaan. De echte rotte appels komen vanzelf in Bronze en Silver terecht (of komen er niet uit).
Alhoewel ik de laatste tijd ook wel heel slecht gemanierde diamond/platinum spelers ben tegengekomen. Deze vonden zichzelf geweldig maar waren na placements in Silver of Gold. Altijd flamen op iedereen en uitspraken als "I can't carry this shit" terwijl ze zelf dan vaak 5/9/2 staan of iets dergelijks.

Gisteren overigens wel echt iemand gehad die ze wat mij betreft meteen een perma-ban mogen geven. Hij zeurde dat in zijn vorige 4 games altijd iemand afk was en hij ging daarom expres trollen (dat kondigde hij ook luid en duidelijk aan).
Uiteindelijk maar gedodged aangezien dat minder LP kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54

Daarnaast continu AA's.

Het verbaast me dat je met dit items verschil verliest.
Vraagje, toen je je Q gebruikte was je toen in AA range van jinx?
Want je kunt je Q beter niet chargen als je in AA range bent en een 1v1 tot de dood aan het doen bent.
Wanneer je in AA range bent doe je meer damage door te Auto-attacken dan door Q te chargen.
De tijd dat het kost heb je met AA we gecompenseerd.

Nog een extra ding, waren er minions in de buurt dit scheelt een hoop low level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Nelusz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:14:
[...]

Dat denk ik ook, in S3 heb ik nog veel Tribunal gedaan. De echte rotte appels komen vanzelf in Bronze en Silver terecht (of komen er niet uit).
Alhoewel ik de laatste tijd ook wel heel slecht gemanierde diamond/platinum spelers ben tegengekomen. Deze vonden zichzelf geweldig maar waren na placements in Silver of Gold. Altijd flamen op iedereen en uitspraken als "I can't carry this shit" terwijl ze zelf dan vaak 5/9/2 staan of iets dergelijks.

Gisteren overigens wel echt iemand gehad die ze wat mij betreft meteen een perma-ban mogen geven. Hij zeurde dat in zijn vorige 4 games altijd iemand afk was en hij ging daarom expres trollen (dat kondigde hij ook luid en duidelijk aan).
Die logica/gedachtengang van dat soort mensen zal ik niet/nooit kunnen begrijpen. Dus omdat je voorgaande games een AFK had ga je zelf maar lopen trollen, en daardoor nog meer games verliezen. Wat heb je daar aan om precies te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
ArgantosNL schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:32:
[...]

Want je kunt je Q beter niet chargen als je in AA range bent en een 1v1 tot de dood aan het doen bent.
Wanneer je in AA range bent doe je meer damage door te Auto-attacken dan door Q te chargen.

Nog een extra ding, waren er minions in de buurt dit scheelt een hoop low level.
Ik denk dat Sivir het ook nog wel kan winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:09:
[...]

9/21, tank build. Sunfire, Ancient Golem, Tabis, Banshee.
Ik bouw Vi liever wat meer damage heavy (als er toplane een (off)-tank champion staat) met 21/9/0 masteries. Zeker de nieuwe spirit change, waarbij je health/mana krijg afhankelijk van hoeveel damage je doet, is gunstig voor de damage heavy junglers. Zo is spirit of the elder lizzard opeens een stuk beter item voor sustain. Daarnaast bouw ik nog bijvoorbeeld een brutalizer en daarna ga ik tank (randuins omen o.i.d.). Met die twee items doe je al bakken met schade. Met die build kun je toch wat harder carryen.

Maar dat is meer verschil in smaak dan dat er een "goede" build is. Full tank Vi kan ook prima werken.

Daarnaast continu AA's.

Je moet als Varus ook niet puur autoattacks willen traden met Jinx. Voordat je dat probeert zul je door bijv. een ranged Q toch echt eerst wat van haar HP moeten hebben afgesloopt. Daarnaast zou je ook 3 stacks op je E moeten hebben. Van Jinx' steroid op haar Q win je het nu eenmaal niet snel door te autoattacken. Dat je geraakt wordt door chompers én een zap zou ook niet hoeven. Als Varus zou je het met dat verschil in items toch wel een duel moeten kunnen winnen. Helemaal als je ook nog beide je ultimate hebt (vergeet niet dat je ultimate ook stacks kan proccen).

[ Voor 26% gewijzigd door Thormodo op 27-01-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat Sivir het ook nog wel kan winnen?
Als ze haar volle Q land en Zap blocked, misschien. Anders nog steeds damage en range-wise geen partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:35
Het eerste wat ik ook dacht was minions. Early level doen die enorm veel damage als je slecht gepositioneerd staat. Heb je gekeken tijdens death screen vanwaar alle damage kwam?
En Q inderdaad enkel gebruiken om veilig te snipen want als jinx ondertussen vrij spel heeft, is het die charge niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

ArgantosNL schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:32:
[...]

Geen minions, ik chargede m'n Q op t moment dat ik net in de bosjes liep, dus heb in die tijd net even 1 à 2 AA gedodged van Jinx. Aangezien ik nog geen AS items had, heb ik denk ik zelf 1 à 2 AA's gemist door het chargen van die Q... het ging, aa > aa > aa > (loop in brush) fully charged Q > E > aa > E komt neer > ik ben dood.

Ik denk dat Jinx in de tussentijd iets als dit had: aa > aa > aa > Chompers > Zap! > aa > aa > aa > aa ik was dood. Waarbij haar Zap! met één keer raken, ± 210 dmg deed (ietsjes meer dan 200 herinner ik me).

I swear to god, zoals ik het me herinner ging het gewoon, we raakte allebei al onze skillshots en ik had zoiets van; haha loser, je gaat echt niet winnen van mij met m'n BF sword, maar nadat ik m'n eerste Q had geraakt, dacht ik wtf, ik heb maar ietsjes meer hp, daarna raakte die chompers en zap en toen was het van, auch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Damienx2 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:33:
[...]

Die logica/gedachtengang van dat soort mensen zal ik niet/nooit kunnen begrijpen. Dus omdat je voorgaande games een AFK had ga je zelf maar lopen trollen, en daardoor nog meer games verliezen. Wat heb je daar aan om precies te zijn?
Ik had echt precies hetzelfde. Dat snap ik dus echt niet, als je een paar slechte potjes hebt (met afk-ers) en je het zat bent stop je toch gewoon met spelen (voor die dag of langer)?
Het enige wat je doet is mensen straffen die er niks mee te maken hebben/hadden. Dan ben je gewoon echt een zielig ventje als je zoiets hebt van "ik heb pech, dus moeten andere mensen ook maar pech hebben".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Nelusz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:14:
[...]

..en dan probeer je als welgemanierde, gemotiveerde en positief ingestelde speler uit Bronze te geraken ...met zo een stelletje wannabee-pro's in je team.....

...zitten ze daar te flamen en te ragen...net alsof ze pro zijn. Zo blijf je ook eindeloos lang in Bronze en Silver hangen.

Riot zou z'n beloningssysteem toch wel een beetje mogen aanpassen vind ik.

Nu kan je zelf een beregoede match spelen, terwijl 2 lanes aan het feeden zijn....uiteindelijk verlies je de game en verlies jij nog eens punten door het geklungel van een ander.

Dit probleem stelt zich vooral als je jungler of support speelt, en je de game zelf niet kan carrien. Dan mag je nog zo goed supporten en ganken en junglen....je verliest punten..en geraakt nooit uit Bronze.

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Brain3 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:01:
[...]

..en dan probeer je als welgemanierde, gemotiveerde en positief ingestelde speler uit Bronze te geraken ...met zo een stelletje wannabee-pro's in je team.....

...zitten ze daar te flamen en te ragen...net alsof ze pro zijn. Zo blijf je ook eindeloos lang in Bronze en Silver hangen.

Riot zou z'n beloningssysteem toch wel een beetje mogen aanpassen vind ik.

Nu kan je zelf een beregoede match spelen, terwijl 2 lanes aan het feeden zijn....uiteindelijk verlies je de game en verlies jij nog eens punten door het geklungel van een ander.

Dit probleem stelt zich vooral als je jungler of support speelt, en je de game zelf niet kan carrien. Dan mag je nog zo goed supporten en ganken en junglen....je verliest punten..en geraakt nooit uit Bronze.
Nooit is natuurlijk onzin, maar het kan inderdaad een tergend traag proces zijn. En dat is inderdaad wel iets wat de motivatie bij een speler enorm kan aantasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Qon schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:51:
[...]

Geen minions, ik chargede m'n Q op t moment dat ik net in de bosjes liep, dus heb in die tijd net even 1 à 2 AA gedodged van Jinx. Aangezien ik nog geen AS items had, heb ik denk ik zelf 1 à 2 AA's gemist door het chargen van die Q... het ging, aa > aa > aa > (loop in brush) fully charged Q > E > aa > E komt neer > ik ben dood.

Ik denk dat Jinx in de tussentijd iets als dit had: aa > aa > aa > Chompers > Zap! > aa > aa > aa > aa ik was dood. Waarbij haar Zap! met één keer raken, ± 210 dmg deed (ietsjes meer dan 200 herinner ik me).

I swear to god, zoals ik het me herinner ging het gewoon, we raakte allebei al onze skillshots en ik had zoiets van; haha loser, je gaat echt niet winnen van mij met m'n BF sword, maar nadat ik m'n eerste Q had geraakt, dacht ik wtf, ik heb maar ietsjes meer hp, daarna raakte die chompers en zap en toen was het van, auch.
Lifesteal runes misschien op die Jinx. Red buff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

[quote]Thormodo schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:43:
[...]

Ik bouw Vi liever wat meer damage heavy (als er toplane een (off)-tank champion staat) met 21/9/0 masteries. Zeker de nieuwe spirit change, waarbij je health/mana krijg afhankelijk van hoeveel damage je doet, is gunstig voor de damage heavy junglers. Zo is spirit of the elder lizzard opeens een stuk beter item voor sustain. Daarnaast bouw ik nog bijvoorbeeld een brutalizer en daarna ga ik tank (randuins omen o.i.d.). Met die twee items doe je al bakken met schade. Met die build kun je toch wat harder carryen.

Maar dat is meer verschil in smaak dan dat er een "goede" build is. Full tank Vi kan ook prima werken.

[...]

Vi is nu mijn main jungler...en ik bouw haar ook meer damage. 21/9/0 Zo snel mogelijk spirit of the elder lizard, dan brutalizer, sunfire, randuins,...en dan doe je bakken damage en ben je redelijk tanky. Als ik echt fed ben, ga ik eerder voor een trinforce of blade of the ruined king in plaats van een randuins.

...ik hoop met Vi uit bronze te geraken ;-)

Gisteren eerste perfect game met Vi: 12/0/11 :*) ..is echt een leuke champ

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Damienx2 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:03:
[...]

Nooit is natuurlijk onzin, maar het kan inderdaad een tergend traag proces zijn. En dat is inderdaad wel iets wat de motivatie bij een speler enorm kan aantasten.
Zo kan je het stellen :*) ...zo frustrerend als je net 1 win nodig hebt om in je promo's te geraken....en je in de chat bij de Champion Select al hevige discussies ziet op gang komen.

...eens in game, zetten die discussies zich verder en loopt het helemaal uit de hand. :'(

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Laatst online: 14:42

rSNNN

Titel ondertitel

Wukong jungle in silver is ook wel aan te raden

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Qon schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:51:
[...]

Waar heb jij je punten in gestopt?

ik vraag me trouwens af waar jinx ze in heeft getopt om op lvl6 al 210 damage te doen met 1 zap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Thormodo schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:43:
[...]

Ik neig ook naar een dergelijke build, vooral om wat minder afhankelijk te zijn van je teammates. Bovendien denk ik dat ganks wat succesvoller zijn zodra je voor een teammate met low damage gankt (aka mundo top e.d.) gankt. De 9/21/0 build gebruikte ik voorheen altijd, en ik heb dan altijd het idee dat ik net even dat beetje damage mis. We gaan eens testen en kijken wat voor mij het lekkerste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

ArgantosNL schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:21:
[...]

Waar heb jij je punten in gestopt?

ik vraag me trouwens af waar jinx ze in heeft getopt om op lvl6 al 210 damage te doen met 1 zap.
alles in (4) Q, 1 punt in W, 1 punt in E, 1 punt in R, en volgens mij gebruikte jinx trouwens Barrier, en ik gebruikte 'm te laat dus...

Komt er eigenlijk op neer dat dit gewoon een 'nerf jinx' postreeks wordt xD...
Excuus, carry on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

rSNNN schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:10:
Wukong jungle in silver is ook wel aan te raden
Probeer gragas jungle ook eens zou ik zeggen :)
Goede clears, een degelijke ganks.
Lategame super poke en engage/disengage.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Goede namiddag iedereen,

Ik moet eerlijk zijn dat dit voor mij persoonlijk het meest controversiële game is tot nu toe. Het is voor mij het eerste “online” game na twee decennia RPG’s. Enkele weken terug ben ik begonnen met LoL toen mijn vriendin weg was voor het werk en waar ik vroeger twee uur per week speelde is dit per dag geworden.

Het is zonder twijfel een van de meest verslavende games ooit, maar waar ik bv in Borderlands 2 met een gemak enkele uren na elkaar wou spelen enkel tijdens het weekend; is dit bij LoL slechts een spelletje (als gewonnen) twee spelletjes (als verloren) maar dan iedere dag. Ook vooral het gevoel van onvoorspelbaarheid is een belangrijke indicator die de frequentie beïnvloed.

Ik heb weinig woorden voor de medespelers, slecht taalgebruik bij beide teams tot ronduit iemand koeioneren gebeurt met een veel te hoge frequentie; het brede spectrum aan kampioenen en de conventie van meta’s alsook de nodige stress zorgen voor hoog oplopende reacties en dit is lang niet even constructief.

Na even te spelen gaat mijn voorkeur toch vooral uit naar top lane tanky of mid lane nuker; ik heb de neiging om de queue te verlaten als ik in een rol gestopt ben waar ik weinig meerwaarde tot het team zal brengen, als de meta van het team ronduit scheefs is (e.g. vier AP kampioenen) of als het schelden al in de lobby begint.

Dr. Mundo is tot op heden mijn favoriete personage, zijn kit ligt me volledig ik doe het best ok met hem. Mijn keuze van kampioen is quasi strikt op basis van mijn persoonlijke voorkeur en niet louter utility. Ik weet dat ik misschien andere functies binnen het team zou moeten proberen, maar ik wil liever nog wat langer spelen in mijn huidige functie om deze volledig onder de knie te krijgen.

Voor alle verhalen van de medespelers heb ik soms ook heel leuke momenten als een Renekton top versus mij Nasus top; pre-6 defensief gespeeld, dan een AA te weinig om het duel te beslechten en dan post-11 de overhand en het spel ook helpen beslechten. Weinig games geven dezelfde voldoening als in die wedstrijd.

Nu ben ik vooral aan het sparen voor de nodige runes (12k nodig op lvl 20: hybrid pen, flat armour, scaling MR en spell vamp quint) en dan hopelijk wat IP vrij maken voor nieuwe aankopen, want er zijn toch enkele 6.3k kampioenen die er best interessant uitzien (e.g Zac). Het is soms verdraait moeilijk om te sparen :P

Tot slot het meest intrigerende aan gans het spel: desondanks soms de medespelers en de wisselvallige resultaten, hoeveel tijd er in gans het spel kruipt en hoeveel dat je er mee bezig bent. Dit wordt natuurlijk enkel maar versterkt als mensen in je omgeving er ook mee bezig zijn. Ik ben benieuwd hoe ik volgend jaar t.o.v. LoL zal staan :)

Nog een fijne dag verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Laatst online: 14:42

rSNNN

Titel ondertitel

Wootlock schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:51:
[...]

Probeer gragas jungle ook eens zou ik zeggen :)
Goede clears, een degelijke ganks.
Lategame super poke en engage/disengage.
Been there done that, maar als je eenmaal beetje achter ligt ben je al gauw de sjaak.

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Brain3 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:01:
[...]

Brain3 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:07:
[...]

Vi is nu mijn main jungler...en ik bouw haar ook meer damage. 21/9/0 Zo snel mogelijk spirit of the elder lizard, dan brutalizer, sunfire, randuins,...en dan doe je bakken damage en ben je redelijk tanky. Als ik echt fed ben, ga ik eerder voor een trinforce of blade of the ruined king in plaats van een randuins.

...ik hoop met Vi uit bronze te geraken ;-)

Gisteren eerste perfect game met Vi: 12/0/11 :*) ..is echt een leuke champ
Een beetje wispelturig ben je wel he :P?
Eerst zeggen dat je niet kan carrien als jungler, vervolgens zeggen dat je hoopt door Vi uit Bronze te komen. Persoonlijk vind ik juist dat mid en jungler het meeste invloed hebben op solo queue games.

Zelf ben ik door Vi te spelen van Bronze naar Gold gegaan. Dit betekend overigens niet dat ik de andere lanes niet kan. Als je alleen kan junglen ga je niet uit Silver komen.
Ik heb altijd (en nog steeds) 21/9/0 gerunned op Vi. In Bronze zou ik je aanraden inderdaad eerst wat damage te bouwen, maar in laat Silver en Gold zou ik toch sneller al tanky gaan. Mijn ervaring is dat als je wilt carrien (andere sterke/gefeede spelers uitschakelen) dan moet je tanky zijn.
Een paar pagina's terug heb ik al mijn huidige build op Vi neergezet. Ik zou ook aanraden te gaan voor spirit of the ancient Golem i.p.v. Lizard. Ook haal ik tegenwoordig helemaal geen brutalizer meer, maar ga ik na spirit (en boots) meteen voor sunfire.

Uiteindelijke build (toch maar even herhalen):
- Boots of mobility (/later inruilen voor mercury)
- Spirit of the ancient golem (/later inruilen voor GA)
- Sunfire cape
- Wit's End
- Warmogs
- Bloodthirster

Waarbij de eerste drie aardig vast staan qua volgorde, 4,5 en 6 vrij uitwisselbaar zijn (afhankelijk van de situatie) en de BT is optioneel en kan makkelijk ingeruild worden voor situationele items als Randuins en Spirit Visage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Nelusz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:18:
[...]

[...]

Een beetje wispelturig ben je wel he :P?
Eerst zeggen dat je niet kan carrien als jungler, vervolgens zeggen dat je hoopt door Vi uit Bronze te komen. Persoonlijk vind ik juist dat mid en jungler het meeste invloed hebben op solo queue games.

Zelf ben ik door Vi te spelen van Bronze naar Gold gegaan. Dit betekend overigens niet dat ik de andere lanes niet kan. Als je alleen kan junglen ga je niet uit Silver komen.
Ik heb altijd (en nog steeds) 21/9/0 gerunned op Vi. In Bronze zou ik je aanraden inderdaad eerst wat damage te bouwen, maar in laat Silver en Gold zou ik toch sneller al tanky gaan. Mijn ervaring is dat als je wilt carrien (andere sterke/gefeede spelers uitschakelen) dan moet je tanky zijn.
Een paar pagina's terug heb ik al mijn huidige build op Vi neergezet. Ik zou ook aanraden te gaan voor spirit of the ancient Golem i.p.v. Lizard. Ook haal ik tegenwoordig helemaal geen brutalizer meer, maar ga ik na spirit (en boots) meteen voor sunfire.

Uiteindelijke build (toch maar even herhalen):
- Boots of mobility (/later inruilen voor mercury)
- Spirit of the ancient golem (/later inruilen voor GA)
- Sunfire cape
- Wit's End
- Warmogs
- Bloodthirster

Waarbij de eerste drie aardig vast staan qua volgorde, 4,5 en 6 vrij uitwisselbaar zijn (afhankelijk van de situatie) en de BT is optioneel en kan makkelijk ingeruild worden voor situationele items als Randuins en Spirit Visage.
Wat leuk is om eens te proberen als vi jungle, is om drie punten uit de offensive tree te halen en in de movement speed utility mastery te stoppen. Daarnaast met MS quints, altijd leuk! Laatst gedaan, en het voelt een stuk vlotter aan om van en naar lanes te rennen.
Pagina: 1 ... 139 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.